Cooler Master Stacker discussie topic Deel 3

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.050 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Anoniem: 149002 schreef op zondag 10 juli 2005 @ 21:04:
[...]

Morgen komt mijn Stacker er aan, besteld met 2de 4in3 device en cross flow fan. ;)
Wat die cross flow fan en stoffilter aangaat, kan dit worden opgelost met een stuk nylonkous?
Lijkt me gewoon goed werken ja :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bDaan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 06:26

N00bDaan

De N00b.

Hierboven stond nog een stuk over het instaleren van 120mm fans zonder HDD modules:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/62092/full.jpg

Dit is toch alleen nog maar een idee en geen officieel product op de martk gebracht door CM? Is het bekend of die brackets komen of zo?

Zelf gemaakt dus zag ik later, geen slecht plan, ik denk dat ik dat ook ga doen... Ik hoop alleen wel dat er, met die drie fans dan, nog een 5,25" drive kan worden geïnstalleerd aangezien ik misschien een stel Raptors wil kopen en die dan in de Silentmaxxx behuizing wil stoppen, dan krijgen die dingen ook nog eens extra koeling en heb ik stille raptors.

[ Voor 39% gewijzigd door N00bDaan op 11-07-2005 02:02 ]

I cna tpye 300 worsd pre minute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 17:33
Heeft iemand btw al zwarte panels met raam gezien in een shop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikoboarder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-06 12:57
Ik heb een x-box in mijn stacker gemod en hij werkt nog (evenals mijn pc)
om maar een idee te krijgen hoe groot hij is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Topicstarter
Nice, piccies :D

Ik wou een tijd geleden er een Mac mini bij inbouwen, maar deze zet ik liever in mijn auto dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikoboarder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-06 12:57
de pics hebben hier al ooit eens gestaan (kleine mod topic)
zijn nog een paar dingen veranderd waar ik geen pics van heb (5 port swicht in een pci slot gebouwd,..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149002

Mijn Stacker is aangekomen en samengeschroefd maar ik heb een probleem met de floppy drive.
Die komt net iets te ver naar voor.
Weet iemand een remedie of juiste montage?
Bij Coolermaster mogen ze wel eens beter personeel op de afdeling handleidingen nemen.
Bvb de cross flow fan, is even kijken en zelf proberen voor je die monteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Ziet er aardig uit saikoboarder !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949

Anoniem: 149002 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 02:03:
Mijn Stacker is aangekomen en samengeschroefd maar ik heb een probleem met de floppy drive.
Die komt net iets te ver naar voor.
Weet iemand een remedie of juiste montage?
Bij Coolermaster mogen ze wel eens beter personeel op de afdeling handleidingen nemen.
Bvb de cross flow fan, is even kijken en zelf proberen voor je die monteerd.
Heb net hetzelfde probleem, er zijn blijbaar 2 versies van de brackets/beugels uitgebracht om de floppy drives in een 5.25" bay te monteren, namelijk een goede en een slechte. Heb al alle mogelijke manieren geprobeerd om te monteren, en die komt nooit goed te zitten, dus een juiste montagemogelijkheid is er niet. Het zijn gewoon slechte beugels. Daarop heb ik dan een topic gestart met dit probleem op het CM foum en Ron van CM heeft me daar verteld dat ik een mailtje moest sturen naar rma@coolermaster.nl en zeggen dat ik geen beugels in men stacker had en of ze er kunnen opsturen. Heb ik dan gedaan en een tijdje later zijn de beugels aangekomen: ik doe de verpakking open en wat zie ik het is weeral de verkeerde versie van de beugels |:( vervolgens zie ik dat er ook 4 schroeven bijzitten maar wat zie ik dan het is niet de juiste soort van schroeven om de beugels mee vast te zetten |:( |:( |:( |:( |:(
Dus alle moeite voor niets, terug naar af. Ok ze hebben zeker de moeite gedaan om op te sturen en er schroeven bij te steken maar daar ben je niets mee als het beiden verkeerde zaken zijn.
Nu heb ik zelf men beugels een beetje "bewerkt" tot "de juiste versie", pics volgen nog maar heb nog altijd geen digitaal fototoestel ter beschikking.
Er waren 2 problemen met de beugels die ik moest oplossen: kijk maar op deze link, daarop staat het uitgelegd
http://www.coolermaster.c...0&postorder=asc&start=465
ergens in 2/3 van de pagina, heb het ook gepost onder de naam disco stu.
Lees ook eens deze post:
XanderH in "Cooler Master Stacker discussie topic De..."
hier had ik ook al het probleem gepost en prompt daarop pics gekregen van de goede versie van de beugels...

EDIT> door het zelf modden van de beugels ben ik eigenlijk nog altijd niet tevreden van het resultaat mits je zelf met tang, vijl en boormachine, nooit zo een nauwkeurig resultaat krijgt als het zou moeten zijn, om nu de floppy gemonteerd te krijgen moet ik nog altijd wringen en momenteel steekt die nu een paar millimeter te ver naar achteren, dus het is eigenlijk een beetje een geklungel...
Heb er al aan gedacht om zoiets te kopen:
http://atro.nl//product_i...7b96a66fb7496f51e7568efce
dan is alle miserie ineens van de baan, maar 21 euro hiervoor vind ik eigenlijk wel een beetje veel :(
kent iemand misschien een goedkoper alternatief?

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 144949 op 12-07-2005 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-03-2024

Trax_Digitizer

are we there yet?

Misschien is dit een overbodige post, maar gebruiken jullie die zwarte "quick-mount-latjes" voor de floppydrive? Ik had bij mijn rev. 2 stacker ook beugels voor de floppydrive zitten, maar die waren met die zwarte latjes op geen enkele manier te bevestigen. Na een half uur zag ik pas dat het vastzetten met schroefjes WEL resulteerde in de juiste positie van de floppydrive tov het afdekplaatje......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Zelf heb ik ze ook moeten vastschroeven met de meegeleverde beugels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Trax_Digitizer schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 10:59:
Misschien is dit een overbodige post, maar gebruiken jullie die zwarte "quick-mount-latjes" voor de floppydrive? Ik had bij mijn rev. 2 stacker ook beugels voor de floppydrive zitten, maar die waren met die zwarte latjes op geen enkele manier te bevestigen. Na een half uur zag ik pas dat het vastzetten met schroefjes WEL resulteerde in de juiste positie van de floppydrive tov het afdekplaatje......
Nee, hiervan geen gebruik gemaakt...
Gewoon de beugels op de drive schroeven en de drive dmv de beugels die erop zitten in de stacker schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Hier passen ze wel met de "quick-mount-latjes"
revisie 2 denk ik (tenminste, bovenkant is anders als zijkanten... en was de CM Stacker Black nie tsowieso rev2?)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/60602/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/60603/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/60604/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/60605/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/60606/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/60607/full.jpg

Picjes had ik al eerder gepost, maar het past dus echt zonder schroeven. Sterker nog, ik kan er geen schroefjes indraaien. (Wat ik sinds dat ik uitgeknutseld ben bij hdd rekjes en optical drives wel gedaan heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wie weet werken de beugels wel perfect als ik die zwarte quick-mount plaatjes probeer, nog nooit eerder aan gedacht, strakjes eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Laatst online: 16:35

KhaZ

Alfa Romeo

Ach lekker de Dremel pakken jongens! ;)

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Ik heb toch echt vanalles geprobeerd om die floppydrive middels zwarte quickmount plaatjes te bevestigen, maar bij mij zat de floppydrive dan te hoog of te laag. dus niet te ver naar voren of naar achteren, maar te hoog of te laag...... :) Daardoor viel het gat van het afdekplaatje dus verkeerd uit. Maar met vastschroeven ging het perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-05 08:48
Hallo, dit is mijn eerste post hier maar toen ik mensen zag zoeken naar een goede filter voor die fan dacht ik gelijk aan de wasmachine die ik heb. Die heeft in de deur een bakje dat verwijderbaar is waar 2 lagen filter in zitten waar het stof van de was in komt te zitten. Het spul waarvan dat gemaakt is is vrij sterk en een stofzuiger er langs halen is ook geen probleem. Misschien een goed idee om langs een sloop te gaan of misschien zelfs een vuilnisbelt om op zoek te gaan naar een wasmachine. Klinkt misschien belachelijk maar het is te proberen, toch?

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
tikkietrugjaap schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 15:46:
Hallo, dit is mijn eerste post hier maar toen ik mensen zag zoeken naar een goede filter voor die fan dacht ik gelijk aan de wasmachine die ik heb. Die heeft in de deur een bakje dat verwijderbaar is waar 2 lagen filter in zitten waar het stof van de was in komt te zitten. Het spul waarvan dat gemaakt is is vrij sterk en een stofzuiger er langs halen is ook geen probleem. Misschien een goed idee om langs een sloop te gaan of misschien zelfs een vuilnisbelt om op zoek te gaan naar een wasmachine. Klinkt misschien belachelijk maar het is te proberen, toch?
Vrees dat dat veeeel te dik is. Zoveel sterk is een crossflowfan ook weer niet hoor.. :P

Ik zou zelf nog gaan voor een stukje pantykous ofzo, maargoed, ik heb geen crossflowfan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
O ok, Haha. Ja het spul ziet er nogal dun uit dus ik dacht dat redt ie wel, maar waarschijnlijk niet dus. Ach kon het proberen natuurlijk :)

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Het stof van de filters van de voorste ventilatoren is heel open. Nog minder dicht dan van dat luidspreker-bekleed-spul. Dit is niet makkelijk te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-05 13:12
Ik gebruik zelf altijd deze stofflters mocht er standaard geen zijn meegeleverd:
http://shop.freezinghardw...p?Pagina=00003&ItemID=509

Ik weet niet of ie lang genoeg is voor de CFF dat moet je maar even nameten. Hij is vrij dik maar door de structuur komt er toch vrij veel lucht doorheen. Ze zijn gewoon weer uitwasbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Phuncz schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 16:34:
Het stof van de filters van de voorste ventilatoren is heel open. Nog minder dicht dan van dat luidspreker-bekleed-spul. Dit is niet makkelijk te vinden :)
Ze zijn inderdaad "open", maar door de dikte, structuur, blijft toch het meeste erin hangen. En dat is nou net wel fijn... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Trax_Digitizer schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 13:10:
Ik heb toch echt vanalles geprobeerd om die floppydrive middels zwarte quickmount plaatjes te bevestigen, maar bij mij zat de floppydrive dan te hoog of te laag. dus niet te ver naar voren of naar achteren, maar te hoog of te laag...... :) Daardoor viel het gat van het afdekplaatje dus verkeerd uit. Maar met vastschroeven ging het perfect!
Heb zonet ook geprobeerd met de zwarte quickmount plaatjes, bij mij komt die qua hoogt perfect uit, maar qua diepte blijft het probleem net hetzelfde...
Ben helemaal gedegouteerd aan het raken van de ganse kwestie, ben nu eenmaal perfectionist... :(
Het kan nog goed zijn dat ik die bracket van die link die ik een paar posts geleden heb gegeven toch ga kopen ondanks de prijs... (ben ik tenminste van gans die miserie af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die floppy drive brackets kan ik eveneens niet monteren met die zwarte latjes.
Kon niet anders dan vastschroeven, maar dan blijft het te ver naar voor uitsteken :'(
Wordt nog even zoeken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Trax_Digitizer schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 18:31:
[...]

Ze zijn inderdaad "open", maar door de dikte, structuur, blijft toch het meeste erin hangen. En dat is nou net wel fijn... :)
Ik heb ook niet gezegd dat ze slecht zijn :) Maar vind dat stof maar eens...

BTW heb ik de tip gekregen van Ron van Coolermaster:
Omdat er zoveel verbeteringen aan de Stacker kunnen gemaakt worden en er een heel deel mensen hun steentje bijdragen door topics te openen op het Coolermaster forum, is het toch niet genoeg om de mensen ter zake wakker te schudden. Er moet dus meer gereageerd worden op dergelijke topics :) Ik stel dus ook voor om topics over interessante mogelijke verbeteringen ook hier zetten om de meer geïnteresseerden te lokken en ze te laten posten wat ze ervan vinden. Ook zou een " How must the ideal Stacker look like?" topic geen slecht idee zijn volgens hem ;)

De ETA voor het zwarte side panel ligt vermoedelijk rond half augustus voor de Benelux. Verwacht nog veel belangrijk nieuws omtrent de Stacker 830 (the new one ;)) in het begin van het 4de kwartaal van 2005 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Gelukkig is er voor de stacker eigenaren wat leuks op komst :P Geen idee of ik de URL gewoon kan posten, dus ik maak jullie alleen maar even lekker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Je mag mij ook altijd mailen :p

maar idd moeten we kenbaar maken wat de gebreken van de stacker zijn. Zoals ik al eerder hierboven zei, zei Ron ook tegen mij dat er gereageerd moet worden op topics om dingen in gang te zetten. Voor het stoffilter voor de crossflowfan had ik daarom al deze gestart (zoals eerder gemeld):
http://www.coolermaster.com/phpBB2/viewtopic.php?t=2837

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kunnen we dan op het CM Stacker forum dan geen topic gewoon openenen van "How must the ideal stacker look like?" en daar alles inzetten?
Ik zal even zien of ik de puntjes al kan posten die ik Ron heb doorgegeven, hou je wel vast, het is een hele waslijst...

-de floppy bracket... (reeds opgelost met revisie? hoewel er nog altijd mensen zijn die een nieuwe stacker kopen met dit probleem, en wanneer naar de RMA dienst gemaild wordt, zenden ze weeral de verkeerde brackets op, waarmee de floppy nog altijd niet past)
-het feit dat sommige uitbreidingskaarten niet passen in de case (is een formulier voor op de coolermaster site waarvoor ze dan iets opsturen waarbij je dit dan kan verhelpen)
-de plaats waar je de 80mm fan kan bevestigen op het zijpaneel: de 2 "benen" waar je de fan op moet bevestigen zijn niet op dezelfde hoogte -> je moet ze naar mekaar toe wringen vooraleer je de fan kan bevestigen... (reeds opgelost met revisie denk ik) Misschien de mogelijkheid voorzien dat je ook een 120mm fan kan bevestigen ipv een 80mm (dus dat je de keus hebt).
-het zwarte gedeelte waar het CM Stacker logo in staat (dus het stukje boven de bovenst bay waar standaard het front panel inzit). Hierin zou ik eigenlijk het front panel met de powerknop en usb-poortjes en dergelijken verwerken, zodat er nog een bay extra vrijkomt. Er zijn er velen die dit reeds opgemerkt hebben, zodat er dan net nog een extra bay vrijkomt, zodat ze dan 3 4-in-3-modules kunnen installeren + toch nog 2 optische stations en en floppy drive. Er zijn momenteel veel mensen die er van weerhouden worden om een derde module te komen omdat ze in de huidige situatie dan maar 1 optische station en 1 floppy drive kunnen installeren....
-verder hebben er ook al enkelen opgemerkt dat de bovenste fan van 80mm die er standaard al bij zit, spijtig genoeg een pak luider is (volgens de gegevens dan toch), dan de 120mm fans (16.x dB tegenover 23.x dB), dus dat is een beetje spijtig, misschien hier dus een fan steken die van ongeveer hetzelfde geluidniveau is. Want de 120mm fans worden echt wel geaprecieerd wegens hun stilte
-ook een veel voorkomende opmerking, en terecht: net zoals je de crossflow fan en de 4-in-3-modules kan bijkopen, zijn er velen die graag zouden hebben, dat je frontjes ook kan bijkopen in de winkel en floppy-drive frontjes, en nog de andere accesoires
-ook het tussenstukje waarmee je de 2 psu's aan mekaar kan schakelen is heel geaprecieerd, maar hier wederom de opmerking dat er een variant zou moeten zijn met 2maal 24pins, en ook een variant met 20pins aan de ene kant en 24 pins aan de andere kant (en omgekeerd, dus zowel voor de master als voor de slave PSU) Wederom: optioneel kunnen bijkopen zou al geaprecieerd worden
-verder idd een 2de frontje met een 3.5" uitsparing (hoewel dit er niet perse standaard moet bijzitten, als de mensen het al tegen een acceptabele prijs optioneel kunnen bijkopen is het ook goed!!!)
-ook zouden velen graag een luchtfilter zien voor de crossflow en een luchtfilter voor dat groot rooster in de onderkant.
-verder is er ook de opmerking dat de crossflow pas effectief gaat koelen op de hoogste stand, maar dat die dan nogal luidruchtig is! Is dus spijtig. Overigens wordt ook het effect van de crossflow nogal gehinderd door flatcables en powercables die in de weg hangen, wat velen ook zonde vinden. Nog een opmerking is het paneeltje voor de snelhied van de crossflow te regelen, misschien ook in het frontpanel inwerken (maar dan bovenaan op de plaats van dat logo) zodat je niet achter je pc moet kruipen als je de snelheid wilt veranderen.

Dus de mensen die een stacker kopen willen vooral koelmogelijkheden, en modulariteit, dus dat ze kunnen doen met de stacker wat ze willen, en dat ze hem kunnen uitbouwen naar believen... Ook de mogelijkheid om optioneel nog vele andere dingen bij te kunnen kopen zal zeker geaprecieerd worden.

Ziezo, dit zijn zo een beetje de meest voorkomende opmerkingen, ik hoop dat je er iets aan hebt. het zou echt goed zijn als er rekeing mee gehouden wordt.

EDIT> ik wil gerust zo'n topic openen en deze puntjes daar al inzetten, alleen momenteel geen zin om deze lap tekst te vertalen naar het Engels :r
Is maar om een idee te hebben, wat ik al in gedachten had van de ideale stacker...
Geef er maar gerust kritiek over!

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 144949 op 13-07-2005 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 17:33
Nog een paar puntjes:
-Minder USB poorten voorop mag. 6 is echt overkill voor de meeste gebruikers.
-Afdekplaatje voor het controlpanel, ziet er mooier uit
-Crossflow fan gaatjes iets te klein door de coating, past moeilijk op de tray, graag niet te lange schroefjes meeleveren ivm de behuizing van de fan zelf die in de weg zit

Mic en sound uitgangen zijn discutabel. Wie gebruikt ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97447

Het zou inderdaad leuk zijn als je dat in het Engels zou vertalen en op de CM site zou zetten. Het zijn allemaal zaken die hier al regelmatig voorbij zijn gekomen.

De 6 USB poorten zijn inderdaad teveel van het goede. En de power en resetknop kunnen aan de zijkant van het front geplaatst worden. Mic en Line-out zou ik niet gebruiken, heb een Audigy met break out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Ik dagelijks. Als je headphones of een headset hebt is het erg handig. zowiezo zijn 2 USB-poorten voor 99% van de mensen genoeg, de firewire is voor de meesten dan weer overbodig evenals een reset knop. Voor mij zou het dus allemaal bij de floppy bracket moeten passen: powerknop, 2x USB, audio en mic, HD LED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:34

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het probleem is dat iets oudere moederborden niet eens voldoende interne USB aansluitingen hebben om de front USB poorten aan te sluiten. En de PCI USB kaarten zijn niet voorzien van dergelijke aansluitingen. Tenminste ik heb er tot op heden nog geen kunnen vinden.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan alles van het frontpanel aansluiten op men moederbord, dus ik vind het eigenlijk niet overbodig. Hoewel ik ook nooit 6 USB poorten tegelijk ga nodig hebben, maar als ze alles van dat frontpanel in dat zwart stuk bovenaan integreren (waar meer dan plaats genoeg is), dan hoeft er niets van weggelaten te worden (dan heb je nog de keuze wat je doet met aansluitingen), en komt er toch een bay vrij. Als je het echter integreert bij het floppy drive frontje, verplicht je iedereen om dat te installeren, ook diegenen die geen floppy willen, en dan komt er voor die mensen nog geen bay extra vrij, dus dat lijkt me niet echt een optie...

Ik denk maar in functie van de ruimte die ter beschikking is zo goed mogelijk te gebruiken, en ik probeer voor ieder wat wils een goed oplossing te bedenken die in elke situatie een bay bespaart en die de mogelijkheid openhoudt voor volledige modulariteit.

Ik wil gerust eens de moeite nemen om te vertalen naar Engels en op de site te zetten, maar dan kan ik wel best wat hulp gebruiken voor het vertalen. Als we het er dan opzetten, vind ik wel dat we het ineens goed moeten doen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32955

Oi, ik heb em gister besteld, en direct even wat silent blue led fans erbij! Kan niet wachten totdat ik de zaak binnen krijg om em is even flink onderhanden te nemen :)

Rev2 zilveren versie uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-05 23:12

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Phuncz schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 13:28:
Ik dagelijks. Als je headphones of een headset hebt is het erg handig. zowiezo zijn 2 USB-poorten voor 99% van de mensen genoeg, de firewire is voor de meesten dan weer overbodig evenals een reset knop. Voor mij zou het dus allemaal bij de floppy bracket moeten passen: powerknop, 2x USB, audio en mic, HD LED.
Headset heb ik, kabel daarvoor is lang genoeg om m van de achterkant te laten lopen naar mn bureau. 2/4 usb poorten is in ieder geval zat ja, zoveel flash sticks heb ik niet :P. Firewire is wel handig en ik heb daarvoor het geluk een Audigy II te hebben met een header aansluting aangezien mn moederbord (een 865PE) die niet heeft. En je wilt niet weten hoe handig de reset knop is....je kunt niet zonder m :P. Alles kleiner en/of minder is in mijn ogen dan ook wel een verbetering. Estetisch gezien alles in de buurt van de floppy vindt ik dan weer minder.... (en besides, wie heeft er nu nog een floppy, ik heb er wel een maar de laatste keer dat ik m heb gebruikt.... :z)

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Ik heb vanmiddag een stuk in het engels geschreven, maar het is nog niet af...... zal het morgen hier posten als concept..... zodat het daarna op coolermaster.com gezet kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ai nee, heb ook al ongeveer de helft in het engels geschreven...
ik zal het ook posten en dan zien we nog wel, dit is al wat ik heb:

How must the ideal stacker look like?

Because I've already noticed some things about my stacker revision 1 which could be improved (partially already done by other revisions) some people of tweakers.net and myself thought about what improvements and modifications the stacker should get before we could call it "the ideal stacker". This also might be a wink in the direction of the stacker-designers, so that they know what the needs of stacker-buyers are, and that they can keep our wishes in mind...

I'll start from the basic concept of the stacker and I will write down what I think that can be improved about it:

-the floppy bracket problem (look at the bottom of the post)
-some pci-cards do not fit, the contacts of the card are not totally in the slot (already a form on the CM website which you can fill in to solve the problem)
-problems when mounting a 80mm fan on the sidepanel because the metal plates on which the fan is mounted, are not good positioned one compared to the other.
-I also would like to see the possibility to mount an 120mm and a 90mm fan on the sidepanel, so you can choose between an 120mm or a 90mm or a 80mm fan on the sidepanel.
-the front panel which contains the USB ports and audio ports and the buttons

hier moet dan de rest van die puntjes komen en als laatste heb ik dan het floppy-probleem:

The floppy bracket problem
--------------------------

I have a problem with the floppy drive brackets that came as part of the package with my stacker (revision 1)
It is actually 2 different problems:
1) when I install my floppy with this bracket, the drive doens't go in, or not deep enough, or too deep. At this moment, the drive sticks out too far, but their is just no other way to put it in their correct, so I assume something is wrong with the brackets...
2)please look at this picture:
http://img180.echo.cx/my.php?image=bracket9rg.jpg
here you can see that there is a rounded cut-away in the bracket. Because of this cut-away, the floppy-disk-front that came with the stacker is able to fit in the correct place. The problem is that the brackets that came with my stacker, don't have that cut-away, so I don't-get the floppy-disk-front in place.

In the mean time, CM sent me another pair of brackets which should fix the problem, but these were the exact same faulty design as the brackets which came originally with my stacker. SO the problem is still not solved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmja, als iemand al aanvulling of kritiek heeft (of fouten ziet in de vertaling), zeg maar!
als iemand nog al een stuk heeft vertaald, post maar!
kunnen we uiteindelijk zien wat er nog gedaan moet worden

Ik denk dat het misschien best is dat 1 van ons het ganse zaakje post op het forum, en dat de rest dan zo stilletjesaan geleidelijk gaat beamen... ;)
Als er meerdere verscheidene mensen dat gaan beamen op het forum (dus meerdere reacties op die ene post) gaat het meer effect hebben dan dat we het eenmalig posten onder de naam van gans GOT en dat er daarna geen (of nauwelijks) posts meer op komen.

En schakel dan die functie uit van die Hollandse vlagjes onder je naam op het forum :+ , het gaat een beetje verdacht overkomen, als alle reacties vanuit Nederland komen. Ik zal alvast eens kijken hoe ik een belgisch vlagje erbij kan zetten, is er toch al minstens 1 ander land... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb het eens even nagelezen. Ziet er goed uit, geen foutje ontdekt (maar dat kan aan allerlei andere factoren liggen).

Doe zo voort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Ik zal morgen mijn stuk ook even posten. En dan combineren we het daarna tot een goed stuk. En dan idd 1 post op CM Forum, zodat de rest van ons en hopelijk een hoop anderen erop kunnen reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
SleutelMan schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 17:53:
[...]

Headset heb ik, kabel daarvoor is lang genoeg om m van de achterkant te laten lopen naar mn bureau. 2/4 usb poorten is in ieder geval zat ja, zoveel flash sticks heb ik niet :P. Firewire is wel handig en ik heb daarvoor het geluk een Audigy II te hebben met een header aansluting aangezien mn moederbord (een 865PE) die niet heeft. En je wilt niet weten hoe handig de reset knop is....je kunt niet zonder m :P. Alles kleiner en/of minder is in mijn ogen dan ook wel een verbetering. Estetisch gezien alles in de buurt van de floppy vindt ik dan weer minder.... (en besides, wie heeft er nu nog een floppy, ik heb er wel een maar de laatste keer dat ik m heb gebruikt.... :z)
Waar mag jij dan een reset voor nodig hebben als ik vragen mag ? Heb eens 1x dit jaar hem moeten gebruiken omdat ie gecrashed was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phuncz schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 00:11:
[...]

Waar mag jij dan een reset voor nodig hebben als ik vragen mag ? Heb eens 1x dit jaar hem moeten gebruiken omdat ie gecrashed was.
Ik gebruik die toch ook dagelijks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tsja, het is niet de vraag of het nodig is of niet. De stacker zou toch hét toonbeeld moeten zijn over modulariteit. Of tewel, je plaats wat je zelf nodig hebt. Gebruik je geen floppy, dan plaats je die niet. Een resetknop neemt nu echt wel geen plaats in dus dat zou toch geen probleem mogen zijn. Zoals ik reeds gezegd heb lijkt het mij het beste (en het makkelijkst) om de power en resetknop ergens aan de zijkant van het frontpanel te plaatsen. Liefst met 2 USB poorten en een Firewire. Heb ooit eens in CM een kast zien staan die de knoppen helemaal bovenaan had geplaatst (zal de foto's nog eens zoeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Trax_Digitizer schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 23:44:
Ik zal morgen mijn stuk ook even posten. En dan combineren we het daarna tot een goed stuk. En dan idd 1 post op CM Forum, zodat de rest van ons en hopelijk een hoop anderen erop kunnen reageren.
Er komt een stacker gebruikersgroep/ forum, daar kun je misschien beter even op wachten, want dan heb je meteen veel stacker gebruikers te pakken die er misschien wel hetzelfde of anders over denken :)
Anoniem: 97447 schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 08:48:
Heb ooit eens in CM een kast zien staan die de knoppen helemaal bovenaan had geplaatst (zal de foto's nog eens zoeken).
Dat was ik denk ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/59385/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_ferry_ schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 09:04:

Er komt een stacker gebruikersgroep/ forum, daar kun je misschien beter even op wachten, want dan heb je meteen veel stacker gebruikers te pakken die er misschien wel hetzelfde of anders over denken :)
goed idee, wanneer zal dat dan zijn? waar haal je die info?
Dat was ik denk ;)
[afbeelding]
mooi zo, dat is hetgeen wat ik ook bedoelde! in dat stuk kan je toch perfect gans het frontpanel inbouwen zonder probleem en zonder iets te moeten weglaten, en zo is iedereen tevreden. Dan krijg je er ook nog sowieso in elk geval een extra vrije 5.25" bay vrij en behoudt je toch nog de keuze of je een 3.5" device installeert in combinatie met het bijhorende frontje of niet...
Lijkt mij de ideale oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Geen idee wanneer, nu bezig met het forum, er zijn nog wat moderators nodig enzo (waaronder ik :P ) Weet er verder ook nog niet zoveel vanaf eerlijk gezegd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad. Dat dat een zeer knappe mod is weet je zelf ook wel. Maar is het mogelijk om op die plek ook USB te voorzien?

Heb nog steeds geen stacker, ik wacht nog even tot de ideale uitkomt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Even vertaald, 10 min werk. Als er fouten in zitten hoor ik het wel :)
  • I also think it would be a good idea if the powerbutton and USB-ports could be placed on the top of the case, where the stackerlogo currently recides. This would enable us to use the upper bay so we can place 3 4-in-3 modules while still having the ability to place 2 optical drives. At the moment there are some people who are reluctant to buy a third 4-in-4 module simply because they don’t want to lose that optical drive slot.
  • Another point to look at is the noise-level of the 80mm fan. Its 23.x dB is rather loud when compared to the 16.x dB the 120mm fans produce. Most customers appreciate the silence with which the 120mm fans do their job and it would be a shame if the noise of the 80mm would overshadow that.
  • Another thing a lot of stacker users would like to see is the availability of extra accessories such as floppy-drive fronts and XXXX (Twiekerts: vul hier in wat gewild is, ik heb zelf helaas nog geen ervaring met de kast)
  • The PSU-“bridge” is another great piece of accessory, but different versions such as a double 24-pins version, a double 20-pins version, a 20 to 24-pins and a 24 to 20-pins version would be greatly appreciated. It’s understandable that a manufacturer cannot provide all these version with every case they sell, so the option of selling them seperately would be a great idea aswell.
  • A second front with a 3.5” opening would be appreciated aswell. As with the PSU-bridge accessory, selling them seperately for a reasonable price would be great too.
  • An airfilter for the Crossflow Fan would be a great accessory aswell, people have allready began searching for homemade materials and it wouldn’t be a bad idea if Coolermaster would aid users by supplying a filter with the fan.
  • There have also been some complaints about the Crossflowfan not working effectively unless it’s set to the highest mode which results in more noise. This is offcourse a shame since the case itself is often bought by people who like their cases silent. Another great idea would be to integrate the mode switch for the Crossflow fan into the frontpanel. This would be handy for the people that put their case under their desks. As an alternative to the rather crude switch, 3 colored LEDs could be used which represent the speed of the fan or perhaps a small digital number ranging from 1 to 3.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wel volgens mij is dat perfect mogelijk maar ik zie het dan ook als volgt:

http://img1.imageshack.us/my.php?image=stacker3we.jpg

de zwarte bovenkant van de stacker heeft 3 vlakken (heb ik aangeduid).
Dus nu zijn er verscheidenen opties waarbij je ruimschoots voldoende ruimte krijgt om alles van het frontpanel te integreren:

Optie1: gebruik gewoon het bovenste vlak (blauw) -> meer dan plek genoeg
Optie2: van het blauwe en het rode vlak, 1 vlak maken -> nog meer dan plek genoeg (deze optie is eigenlijk niet nodigomdat optie 1 al voldoende ruimte biedt)
Optie3: het rode en het groene vlak hebben volgens mij elk niet genoeg ruimte voor het ganse frontpanel, dus : maak van het rode en het groene vlak 1 vlak dan krijg je ook ruimschoots voldoende ruimte! (dit gaat volgens mij ook de mooiste/meest esthetische optie worden, maarja is persoonlijk, ik zou al blij zijn met 1 van de 3 opties...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooi vertaald, niet direct een fout gezien.
Mja die 16.X en die 23.X, hier had ik maar die X ingevuld omdat ik het getal na de komma niet uit men hoofd wist, maar ik ben nu eens gaan kijken en dit moet het zijn: 16.4 en 23.8, dus dat kunnen we misschien nog invullen.

Bij het puntje van The availlibility to buy further optional accesories zou ik zetten:
- Extra fans: the same sort as standard provided with the stacker.
- Extra Floppy drive fronts
- Extra Floppy drive brackets (but the ones with the good design !!!)
- Extra Normal fronts (because people who do NOT install a floppy drive and no optical drive, have only 10 fronts for 11 bays...)
- The PSU-bridges (al the sorts mentioned below)
- All the stuff which is at the moment also available

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Zo zou ik het plaatsen. Mijn vertaling dus:
How must the ideal Stacker look like?

I have already seen a lot of topics in which people share their problems/solutions regarding the usage of their Stacker case. Some of these problems have been noticed by CoolerMaster, and have already been solved in newer revisions of the Stacker. However, there are still a lot of people having trouble with the Stacker and have good idea's on howto improving the Stacker and/or (availability of) accessories.
This topic is an initiative of serveral Dutch/Belgium Stacker owners from http://gathering.tweakers.net and can best be seen as an attempt to gather all remarks/tips/comments/problems people have for further improving the Stacker. In this way CoolerMaster will have the ability to create the ideal Stacker based on inputs from users and have a fixed location where all stacker issues come together.

We already composed a detailed list of known Stacker issues (which I voluntarily translated :)):

1. Floppy Brackets. Despite the fact that these issues have officially been solved in newer revisions of the Stacker, there are still a lof of people having trouble while trying to install a floppy drive. The most considerate problem is that the floppy drive sticks out too far out of the case or is too far inside the case. Attempts to solve this problem by contacting CoolerMaster often results in receiving free new brackets having the same problem!

2. Extension Cards. Some users are experiencing badly fitting PCI cards in their Stacker. CoolerMaster has already recognized this problem and offers a solution using this form on their website: http://www.coolermaster-e...url_place=news&serial=232

3. Sidepanel Fan (attachment). The two attachment pins for attaching a 80 mm fan in the side panel, are not the same height. You have to bend the pins towards each other in order to be able to attach a 80 mm fan.

4. Sidepanel Fan (size). The ability to attach larger fans to the side panel (i.e. a 120 mm fan) would be appreciated by a lot of users. These fans are often more silent and can produce a higher airflow.

5. Control panel integration in top of case. Some users have been arguing that it would be better to integrate the front panel possiblities at the top-front of the case (i.e. at the location of the CM Stacker logo). By doing this users could maximize the Stacker's utility by using three 4-in-3 modules, while at the same time having space for a floppy drive and two optical drives.

6. Top 80 mm outtake fan noice level. Many users are disappointed to determine that the 80 mm outtake fan at the top, is significantly more noisy than all the other fans. As silent solutions are often appreciated by users it might be a good thing to go for a more silent fan. Maybe increase its size to 120 mm and use the same fan as the one attached to the backpanel of the case.

7. 5,25" covers. The possiblity to order additional 5,25" covers will highly be appreciated. Some users don't want to use a floppy drive and they are stuck with one cover with a hole inside. Others would like to use two 3,5" locations and have only one cover. And if a cover would damage or break, it would be nice to have the ability to order a new one.

8. PSU adapter. The supplied PSU adapter should have to ability of using a 20 or 24 pin connection on each side, so that all combinations of PSU's are possible. A possibility to order it seperately will be appreciated.

9. Dust filters. Many users would like to have a dust filter for the intake of the Cross Flow fan or for the bottom of the case.

10. Cross Flow Fan (speed regulator). It would be very nice to integrate the cross flow fan speed regulator at another position of the case, so you won't lose a pci slot.

11. Cross Flow Fan (cooling/noise). The cooling ability of the cross flow fan is only noticable at the highest cooling state. This state makes the cross flow fan very noisy compared to all the other fans in the case, which is a pity for the silent-freaks among us.

12. Cross Flow Fan (location). Another (minor) disadvantage the crossflow fan is its location. As a lot of airflow is blocked by memory banks or flat cables its ability to cool efficient is decreased. Maybe it is a good idea to mount it at the top of the case, blowing down.

NOTICE: Dear people from CoolerMaster: This list is meant to help you improve the Stacker. None of us think the Stacker is a bad product. We are all proud users!
EDIT: aangepast op 14 juli om 17:43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129588

Dat ziet er goed uit Trax! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Nette vertaling. Denk dat we beter die kunnen gebruiken, hehe.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een aantal kleine foutjes, je past ze aan of niet:

3. Sidepanel Fan (attachment). The two attachment pins for attaching a 80 mm fan in the side panel, are not the same height.

4.... These fans are often more silent and can produce a higher airflow.

5 .... while at the same time having space for a floppy drive and two optical drives.

8 ....A possibility to order it seperately will be appreciated.

Maar het ziet er goed uit (was ik maar leerkracht geworden, anderen hun fouten verbeteren en als ik zelf fouten maak zeggen dat het om te testen was :9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Wijzigingen doorgevoerd. Ik laat hem vandaag nog hier staan en als er niemand meer iets op aan te merken heeft, gooi ik hem morgen op coolermaster.com......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien ook nog vermelden dat de koelprestaties in verhouding met de geluidsproductie van de CF nogal aan de zwakke kant zijn (dus dat die volgens velen maar op hoogste stand pas echt goed begint te koelen, maar dat die dan te veel lawaai maakt.)
-> sorry staat er al |:(

Onderaan ook nog vermelden dat het wel degelijk de bedoeling is dat alle stacker gebruikers die nog een opmerking hebben voor een mogelijke vebetering, dit mogen posten (hoewel is misschien al duidelijk genoeg)

Nog een voorstel:
5,25" covers. The possiblity to order additional 5,25" covers will highly be appreciated. Some users don't want to use a floppy drive and they are stuck with one cover with a hole inside. Others would like to use two 3,5" locations and have only one cover and only one pair of 3.5" to 5.25" brackets. And if a cover would damage or break, it would be nice to have the ability to order a new one.

Verder heel mooi vertaald en heel duidelijk uitgedrukt zonder omslachtig te worden _/-\o_ (wat ik niet kan :( )

Spellingsfoutje:
6. Top 80 mm outtake fan noice noise level.

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 144949 op 14-07-2005 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

OK, ik heb leuk nieuws, de link mag natuurlijk ook in de TS worden opgenomen :9

www.stackerclub.com

Het doel is dus een echte community oprichten, met een club, voorlopig is het forum dus alvast bruikbaar. Nu maar hopen dat jullie er gebruik van gaan maken :P

Zoals jullie wel snappen is het net nieuw, en daarom zal er nog wel het EEA aangepast moeten worden, laat dat dus even weten, het liefst in het daar desbetreffende subforum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hehe
daar is een topic: "Future stackers, how should they be?"
Kunnen we ineens onse lijstje daar al zetten als starttopic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Precies :) Daar hebben we wel over nagedacht :P op zo'n manier valt er beter over te discussieren dan op een generaal coolermaster forum denk ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Tada!! Na nog een paar aanpassingen:
http://www.stackerclub.com/forum/viewtopic.php?t=4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooi zo, maar kunnen we ook niet op het gewone CM forum, hier naar verwijzen? Dan vinden de stacker fans toch ook al beter de weg naar dat topic, evenals de ontwikkelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Ja inderdaad. Maar zou het niet 'netter' zijn om dat complete topic ook op het CM forum te zetten?? Of gaan we dan teveel spreiding aanbrengen denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat het ook goed is om op het gewone CM forum te zetten, dan ben je zeker dat je de ontwikkelaars bereikt, en dan zou ik er ineens ook een verwijzing naar maken naar die stackerclub en zeggen dat er daar ook over gediscussieerd wordt. Dan kunnen we ons achteraf nog altijd enkel concentreren op het stackerclub forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Done, met link erbij....... ik verwacht eigenlijk toch dat het CM Forum "beter" is omdat dat toch voor CM zelf is...... maar misschien dat stackerclub.com toch ook goed gaat 'draaien'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Ik kom zojuist dit tegen:
http://www.ikbenstil.nl/p...7_117_121&products_id=252

Zou dat niet goed zijn als stoffilter voor die intake van de CFF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Volgens mij kwam iemand anders ook al met dat lapje aan en toen werd er gevraagd of het niet te dik was. Als antwoord werd er toen gegeven dat het een bepaalde stuctuur had die het juist geschikt maakte als stoffilter. Een duidelijk antwoord is niet naar voren gekomen uit die discussie

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Inderdaad :) het was me nog niet eens opgevallen dat het om hetzelfde spul ging 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115695

Anoniem: 144949 schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 19:27:
"Future stackers, how should they be?"
Enkele dagen geleden door mij gepost op XS:
IMO, an extra-large version of the 830 (with perhaps better looks) would be perfect.
If they'd make a really tall one, like 15 5.25'' bays, it could still support both ATX and BTX, support 2 PSU's, support extra high motherboards like the 810 and support 2 120mm fans in the back.
Ik hou van grote kasten. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 115695 op 15-07-2005 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-05 23:12

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Phuncz schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 00:11:
[...]

om op die hele oude quote terug te komen :P, had ik zelf nogal problemen met de installatie van mn 193P. Diverse keren resetten en (hardwarematige) herinstallatie hielpen uiteindelijk wel :X. Ik heb vaker het probleem dat de computer onverklaarbaar reset dan dat ik idd die reset-knop gebruik :P

Vindt de lijst van Trax_Digitizer trouwens erg goed, alle opmerkingen die ik sowieso al had over de kast zitten erin :). Ben alleen niet van plan om een complete nieuwe revisie kast te kopen, deze is net 3 maanden oud :P.

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Godver wat een gedoe met het loshalen van die 120mm fan voorop z'n 3/4 device module.. vage gare pluggen.. je kan er vanaf de binnekant niet eens bij om ze los te halen :?

IK GA LICHTELIJK NAAR DE KANKER VAN DIE DINGEN GVD WAT IS DIT ?! :( :( :(

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 32955 op 15-07-2005 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

met schroevendraaier ff in de hoek douwen en klaar :)

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eindelijk los.. wat een grafdingen zeg :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Nou weet je hoe het de volgende keer moet.. en kost het 4 secs om los te halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ik vind wel een aantal dingen tegenvallen, zoals die Fan hoe hij vast zit aan een 4 in 3 module, maar ook die stalen kapjes die voor de 2 plekken zitten waar je een voeding in kan hangen..

Als je die 2 rondjes er uit wilt halen om er 80mm fans in te plaatsten buig je het gehele plaatje krom, puur omdat ze overlappen ipv er recht in het midden in zitten.

Kheb m'n klauwen er behoorlijk aan open gehaald :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Dat heb ik idd ook wel wat over op te merken: de meeste mensen, zoals ik, gebruiken toch maar 1 voeding, en ik neem dan de bovenste bay. Nu moet dus op de onderste (wil niet nog meer fans), zo'n gruwelijke plaat. Het ziet er echt niet uit! Hadden ze wel even wat mooier van kunnen maken, dit is echt zo cheap-ass..

Binnenkort ff m'n Dremel kunsten testen :+

[ Voor 3% gewijzigd door KhaZ op 16-07-2005 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oplossing voor de floppy:

Je mag de floppy blijkbaar maar vast maken aan die brackets met 1 schroef !
Vervolgens moet die zwarte latjes er op evenredig met de achterkant van de brackets.
Bij het inglijden moet je het front reeds mee binnendrukken (brackets kemen een beetje in de dr front module).
Na dit alles zit de floppy perfect in de tower gemonteerd.

Afbeeldingslocatie: http://www.hc-pc.com/images/computer/CM%20Floppy%20Install%20002%20(Small).jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hc-pc.com/images/computer/CM%20Floppy%20Install%20005%20(Small).jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hc-pc.com/images/computer/CM%20Floppy%20Install%20006%20(Small).jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.hc-pc.com/images/computer/CM%20Floppy%20Install%20007%20(Small).jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

hmm toch maar eens gaan proberen. De mijne zit goed, maar niet met gebruik van die zwarte latjes....... ik heb hem gewoon geschroeft en toen zat ie helemaal goed.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Laatst online: 29-05 19:19
Toch zie je bij die nieuwere brackets dat de voorkant van de floppy drive gelijk loopt met de voorkant van het frontje. Zover als jij nu bent was ik ook al, nu heb ik de floppy drive maar gewoon ingebouwt met de opening naar binnen. Zo vaak gebruik ik die toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad, heb gisteren net hetzelfde gevonden als Lordje op het CM forum en heb ook direct gejuichd. Vervolgens direct uitgeprobeerd en de floppy drive steekt er toch nog iets te fel mee naar achteren. (Wat niet het geval is bij de nieuwere brackets) Dit is omdat er bij het ontwerpen van deze brackets geen rekening mee gehouden is dat de frontjes bol zijn, want als je de floppy op deze manier inbouwd, zie je dat de voorkant van de floppy drive EXACT overeenkomt met de voorkanten van de optical drives. Maar mits de floppy wordt ingebouwd in combinatie met dat frontje, wat bol staat, gaat de floppy iets te ver naar achteren zitten ten opzichte van dat frontje (hoewel die wel perfect zit ten opzichte van de optical drives)
Voorlopig kan ik hier mee leven, maar ben toch nog op zoek naar een oplossing waarmee de floppy echt perfect zit zoals op die foto's die hier al een paar keer gepost zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Het valt me op dat er maar weinig gebruikt wordt gemaakt van ons "ideal stacker"-topic op coolermaster.com. Ik heb soms het gevoel dat mensen dat gewoon negeren en gewoon hun eigen topic gaan aanmaken. Wellicht is dit ook te wijten aan de moderators die misschien wat strenger zouden moeten optreden.
Ook stackerclub.com loopt niet echt storm.

Beetje jammer eigenlijk..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Laatst online: 29-05 19:19
Heb gisteren mijn nieuwe pc binnen gekregen en ik heb inderdaad ook een probleem dat mijn videokaart niet goed past. Ik ben me nu alleen aan het afvragen of het niet aan mijn videokaart ligt want het lijkt er eigenlijk een beetje op dat het plaatje op de videokaart zelf een beetje krom is. Nouja ik kan dit weekend wel even vergelijken met een vriend van me die het probleem ook heeft maar dan wel zoals iedereen het heeft.

Het viel me toenet trouwens op dat in de TS geen linkjes naar de oude topics staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Trax_Digitizer schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 11:52:
Het valt me op dat er maar weinig gebruikt wordt gemaakt van ons "ideal stacker"-topic op coolermaster.com. Ik heb soms het gevoel dat mensen dat gewoon negeren en gewoon hun eigen topic gaan aanmaken. Wellicht is dit ook te wijten aan de moderators die misschien wat strenger zouden moeten optreden.

Misschien omdat er al zoveel "stacker" plekjes zijn ? Je hebt hier op GoT al een redelijk topic, op CM is een apart Stacker forum,...

Logisch dat het dan wat utopisch is van de mensen erachter om te denken dat een apart Stacker forum goed zal draaien als iedereen als zijn plekje heeft en opnieuw moet beginnen met een forum op te bouwen. Ik steun de mensen erachter hoor, maar ik weet niet of ze veel succes gaan hebben helaas :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145189

Stacker Wannabe 8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.caseking.de/shop/catalog/images/GESI_021_1k.jpg

Meer Info (Duits)

Ik bedoel, je kan wel een kast maken die er onbedoeld op lijkt, maar dit vind een kloon.
Ik ga wat reviews opzoeken of het wat is, want zo'n kast zou ik best wel kunnen gebruiken.
Ik was van plan een stacker te kopen, maar zit te denken of die niet wat te groot is, en deze kast lijkt erop en is kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145189 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 19:48:
Stacker Wannabe 8)7

[afbeelding]

Meer Info (Duits)

Ik bedoel, je kan wel een kast maken die er onbedoeld op lijkt, maar dit vind een kloon.
Ik ga wat reviews opzoeken of het wat is, want zo'n kast zou ik best wel kunnen gebruiken.
Ik was van plan een stacker te kopen, maar zit te denken of die niet wat te groot is, en deze kast lijkt erop en is kleiner.
Hmm: ik kan je het volgende vertellen: voordat je een stacker koopt twijfel je er wel aan om ze te kopen omdat die wel héél groot is, maar eens je ze hebt, raak je zo gewend aan die grootte dat je niks meer anders wilt en ga je je stacker echt wel beschouwen als "standaardformaat" en is al de rest te klein naar men zin. Dus het formaat is dan geen overbodige luxe niet meer. Het nadeel van het gewicht blijft echter wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Trax_Digitizer schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 11:52:

Hmja ben het ook nog een beetje in het oog aan het houden, maar zo gewoon posten "ik ga akkoord hiermee" gat toch ook niet zomaar hoor, ik reageer liever op een andere post...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm: ik kan je het volgende vertellen: voordat je een stacker koopt twijfel je er wel aan om ze te kopen omdat die wel héél groot is, maar eens je ze hebt, raak je zo gewend aan die grootte dat je niks meer anders wilt en ga je je stacker echt wel beschouwen als "standaardformaat" en is al de rest te klein naar men zin. Dus het formaat is dan geen overbodige luxe niet meer. Het nadeel van het gewicht blijft echter wel...
Ik kan het gewicht van die Aerocool niet zo snel vinden (of ik ben blind) maar die is denk ik ook wel lichter dan de Stacker.Én goedkoper natuurlijk, dat is ook een factor die meespeelt.
Ook denk ik dat ik voor de stacker meer verzendkosten zal moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Aangezien ik ook een stacker wil gaan aanschaffen, even een reply zodat ik hem makkelijker kan terugvinden :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De stacker wannabee zat er natuurlijk wel aan te komen. Het heeft zelfs nog lang geduurd. Maar waarom in godsnaam de knoppen en USB/FireWire helemaal onderaan? USB zit na 1 dag vol met stof. Als je de PC eens aan moet zetten moet je op de grond kruipen. Aangezien die kast niet van de kleinste is lijkt het mij niet makkelijk om die op een bureau te zetten. Was het aan de bovenkant of de zijkant geweest was het zo slecht nog niet geweest. Als natuurlijk de onder en be bovenkant hetzelfde zijn kan je de kast gewoon ondersteboven zetten. Heb je een bijna BTX 8)

Edit:

link van de baydream: http://www.aerocool.com.tw/p-case/baydream/baydream.htm

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 97447 op 22-07-2005 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Het ziet er niet alleen nep en cheap uit, het klinkt ook nog zo !

BTW: ik heb mijn 40kg wegende stacker toch op mijn bureau hoor, dan stamp ik hem niet elke minuut :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Ik weet niet of deze al is langs gekomen maar
http://www.thermaltake.co...r/va8000swa/va8000swa.htm
Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/cases/products/armor/va8000swa/externalView04.jpg

Ook een fake.. al is deze wel wat beter verzorgd, en ook een goeie kast dus.

[ Voor 6% gewijzigd door sajoku op 22-07-2005 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

De stacker is idd een fijne/toffe kast en het concept wordt dus nageaapt :).... gelukkig heb ik een originele :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Een kast zoals dat zet je toch niet in de huiskamer bijvoorbeeld? Vind ik echt typisch een kast voor een 14 jarige.. allemaal toeters en bellen.. totaal geen style.

Het is dat de Lian Li PC-V1000 hier niet helemaal beviel, maar uiterlijk, superstrak en netjes, geen LED-fan troep zoals de hierbovengenoemde kast, welke trouwens ook een "nogal" (!) brak uitziende WC aan boord heeft.. 0o

offtopic:
Die Lian Li PC-V1000 is te koop btw ;l)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Ikzelf vind de Stacker ook veel mooier. Lekker strak design. Al die leds en gedoe houd me alleen maar wakker. compu staat op slaapkamer

Kan niet wachten tot na me vakantie, dan kan ik lekker de stacker bestellen :D

Ow trouwens die WC is de Bigwater. Die toch wel goed uit de testen komt. Helemaal qua prijs/kwaliteit. *ikzelf heb de Rocket, tegenhanger van de Zalman Reserator. Just so you know :P

[ Voor 29% gewijzigd door sajoku op 22-07-2005 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben bijna 14, maar ik heb wel een hekel aan de zogenaamde "modding/gamer kasten" volgepompt met blauwe fans een licht, en met soms zo'n raar design.
Net zoals op het casemod forum ; je ziet wel goede casemods die interessant zijn, maar soms heb je mensen die een heel mod topic openen voor een pc vol blauwe fans en licht, verder bijna niks gedaan. Gelukkig worden die meestel wel snel gesloten 8)7

En de V1000 is inderdaad een strakke mooie kast, Maar ik vind hem de front en de side wat..verschillen.. .Persoonlijke smaak is soms nogal moeilijk uit te leggen..

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 145189 op 22-07-2005 19:33 . Reden: fout gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Thermaltake Armor = rip off van CM Stacker
Thermaltake Rocket = rip off van Zalman Reserator

En als je de rest bekijkt van hun aanbod kom je behoorlijk veel slecht uitgevoerde (lees: goedkoop uitgevoerde) rip offs tegen. Schop eens tegen een Stacker en schop eens tegen een Armor, je merkt het verschil wel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ze goedkoper zijn uitgevoerd dan hebben ze er wel veel winst op, want in over het algemeen is de zilveren Stacker goedkoper dan de Armor of Kandalf.
Maarja, dat is bij de webshops waar ik koop.

En ik zal eens goed tegen mijn (toekomstige) stacker aanschoppen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Ik heb de Armor en Kandalf op de CeBIT gezien en ik vond ze maar behoorlijk goedkoop aandoen. De brackets bv. En die flappen... Wat nut heeft het naast in de weg te zitten als een drive open moet en airflow tegen te houden ?

[ Voor 7% gewijzigd door Phuncz op 22-07-2005 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad, daar zat ik oon te denken bij de Kandalf & Armor.
Eigenlijk denk ik daaraan bij elke case die zegt dat ze een 120mm fan hebben, maar er dan een deur voorstoppen.
Dat doe thermaltake bij de Soprano dacht ik.

Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/cases/products/soprano/vb1000bws/vb1000bws.jpg

Ik zie geen gaten etc. die lucht doorlaten in de deur, en als hij de hele tijd moet open staan is het ook wel raar.

Maarja dit is geen Thermaltake topic dus ik stel voor dat ik niks meer zeg en weer ontopic ga :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Oeh kijk een CM WaveMaster ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bDaan
  • Laatst online: 30-05 06:26

N00bDaan

De N00b.

Heeft iemand ervaringen met de harddisk silencer van Silentmaxx in de CM Stacker?

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1099755202.jpg

Ik had al zitten kijken naar de specificaties... 't Ding is 170mm lang en ik wou weten of de HDD enclosure paste in de CM Stacker met een fan vooraan....

Ik was van plan om het volgende te maken
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/62092/full.jpg

Alleen dan een fan tussen twee HDD modules te plaatsen dan hebben ik tussen de twee modules 3 5,25" bays over waar in principe dus de (twee) Silentmaxx enclosures moeten kunnen.

Ik heb hier zelf al een Stacker staan (nog niet in gebruik) en had even zitten meten en met de fans en zo. Zo'n HDD module is iets van 14 CM lang, dus dan zou het lang niet passen.

Is er dus iemand die, die dingen in gebruik heeft in combinatie met een Stacker want dan weet ik ook of 't ding gemonteerd kan worden met die easy install rails, wat mij wel lijkt maar goed.

I cna tpye 300 worsd pre minute

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste