[PC] Battlefield 2 - deel VIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.594 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:41

Stewie!

Keen must die!

CyberTijn schreef op zondag 26 juni 2005 @ 22:03:
Ik heb tot nu toe 2 keer een kick gekregen van punkbuster, ook op een ranked server :(
Extra informatie die erbij stond ging over iets van losing key packets ofzo, heel wazig. M'n ping was goed verder :S inderdaad hopen dat er binnenkort een fix voor komt.
Packetloss heeft niks met ping te maken.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Bor de Wollef schreef op zondag 26 juni 2005 @ 22:00:
[...]

Helemaal mee eens. Het was leuker als er iemand op de plaats om artillerie moest roepen. Nu kun je het overal gewoon neersmijten.
Zoals het in BF1942 geregeld was, was het eigenlijk leuker. Je moest namelijk nog skills hebben ook om een aanval goed te plaatsen. Nu is het een kwestie van UAV scan... flink wat rode stippen.... en dan los met die handel.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 13:37
Zo zie je maar weer dat de cijfers die zo een spel krijgt in de reviews helemaal nix zegt.
Ik heb het spel nog steeds niet gekocht omdat ik eerst hier de reacties wou lezen. Maar het gaat helaas bijna niet over de gameplay. Aan het aantal :( smileys kan ik wel afleiden dat er iets niet helemaal goed is met dit spel (ondanks de lovende reviews op internet)

Zowieso vind ik het jammer dat er maar 1 soort spelmodus is, bv capture the flag, of assault (ut2004) oid had ik veel leuker gevonden.

Dit spel lijkt sowieso helemaal afgestemd op clan wars, en niet echt geschikt voor public servers.
Iig ben ik er nog niet uit... :)

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018
Flyduck schreef op zondag 26 juni 2005 @ 22:09:
Zo zie je maar weer dat de cijfers die zo een spel krijgt in de reviews helemaal nix zegt.
Ik heb het spel nog steeds niet gekocht omdat ik eerst hier de reacties wou lezen. Maar het gaat helaas bijna niet over de gameplay. Aan het aantal :( smileys kan ik wel afleiden dat er iets niet helemaal goed is met dit spel (ondanks de lovende reviews op internet)

Zowieso vind ik het jammer dat er maar 1 soort spelmodus is, bv capture the flag, of assault (ut2004) oid had ik veel leuker gevonden.

Dit spel lijkt sowieso helemaal afgestemd op clan wars, en niet echt geschikt voor public servers.
Speel de demo?

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 21:04
Tja, er staat niet voor niets een optie om gametype (conquest ed) te veranderen. In een patch zal het gerust wel veranderen. Ik denk dat ctf er ook wel inkomt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:04
ik snap trouwens wel dat die ranked servers altijd vol zit
-dat wil iedereen (een hogere rang en dus meer wapens enzo)
-ze zijn ontieglijk duur (128 dollar per maand voor 16 slots :| )
-zoiezo al weinig europese servers dus zoiezo al geen kans om omhoog te komen

miss een id om met een stel tweakers een server aan te maken? desnoods private (scheelt de helft)

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flyduck schreef op zondag 26 juni 2005 @ 22:09:

Naar mijn idee kan je dit spel ook spelen zonder clanverband hoor.

Het is alleen de vraag hoe jij speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Punkbuster probleem 'No Packet Flow' melding*

Oplossing: http://www.geekstogo.com/...ter_solutions-t22569.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flyduck schreef op zondag 26 juni 2005 @ 22:09: Dit spel lijkt sowieso helemaal afgestemd op clan wars, en niet echt geschikt voor public servers.
Dat is na een klein weekje 'proberen' te spelen helaas ook mijn conclusie. Het connecten kan/gaat gepatched worden, de crashes zullen waarschijnlijk in de nabije toekomst ook wel tot het verleden hoor maar of de gameplay gefixed gaat of kan worden is nog maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-07 13:37

riffey#4

aka Beever#4

jagermeister schreef op zondag 26 juni 2005 @ 21:57:Ik zat net nog op een public waar een gast gewoon op -107 punten stond. Lekker teamkillen dat ie deed... meerdere votekicks gestart.. maar goed... als maar 13 van 20 benodigde votes worden gegeven... :/
Kun je eigenlijk op grote servers de onderste spelers ook zien?
Volgens mij staan er per team maar een man of 20. Als iemand aan het teamkillen is staat ie op plaats 32 of zo. Maar ik ga niet voten als ik niet weet wat er aan de hand is, voor hetzelfde wil iemand ruimte maken voor een vriendje...
Als er dan iemand op -100 staat stem ik natuurlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:28

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Waar gooit ie de screenshots eigenlijk heen? Ze lijken soms in het niets te verdwijnen als de game crashed.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 15:13
FYI:
Ik ben nu al een tijdje aan het experimenteren in Single Player, en het lag probleem treed bij mij op als ik de sets te hoog zet. Alhoewel je zou verwachten dat als je een toch wel redelijk snel systeem hebt met een goede VGA dat je alles voluit kunt draaien, maar dat blijkt dan toch niet helemaal lekker te lopen.

Met alles op high met res 1280x1024 en 6xFSAA krijg ik erge lag, met 4xFSAA wat minder lag, en door Dynamic Lighting en/of Dynamic Shadows en/of Lightning op Medium te zetten is de lag weg. Je kunt ook de FSAA nog verlagen naar 2x of uitzetten natuurlijk.
Beetje experimenteren dus. Qua RAM ben ik van 768MB naar 1,25GB gegaan en dat hielp een beetje (moet helaas nu wel 8-3-3-3-2.0 draaien ipv 6-2-2-2-2.0).

Beste is om voor het testen af en toe de cache files weg te gooien, zodat je er zeker van bent dat de shaders weer optimaal geoptimaliseerd worden, deze vind je in:
\Documents and Settings\[username]\My Documents\Battlefield 2 Demo\mods\bf2\cache\

Voor meer tips check deze bf2 tweak guide:
http://www.tweakguides.com/BF2_1.html

Dit staat er ook in:
Connection Settings: To make sure you have the smoothest online gameplay, tick the 'Cable 256KPBS or Better' option, since the T1(LAN) option will cause a lot of jerky gameplay for most connections.
Hopelijk hebben jullie hier wat aan :)

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Die Bf-2 tweak guide stelt niet veel voor imho. Het zijn wat open deuren en en paar kleine tips als het weggooien van de shaders. Wellicht zal er later nog wat meer in komen te staan (zodra er weer wat meer bekend is).

Ik bekijk trouwens net BFHQ en het blijkt dat ik een silver star heb gewonnen toen mijn game vast liep. Dwz, ongeveer 4 minuten daarna toen ik al lang niet meer online was.

Vandaag kreeg ik ook al punten voor "best driver" terwijl ik die hele match geen voertuig aan geraakt had. Stats zijn leuk maar als ze niet kloppen heb je er niets aan ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Bor op 26-06-2005 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:53
MaTr1x schreef op zondag 26 juni 2005 @ 22:28:
FYI:
Ik ben nu al een tijdje aan het experimenteren in Single Player, en het lag probleem treed bij mij op als ik de sets te hoog zet. Alhoewel je zou verwachten dat als je een toch wel redelijk snel systeem hebt met een goede VGA dat je alles voluit kunt draaien, maar dat blijkt dan toch niet helemaal lekker te lopen.

Met alles op high met res 1280x1024 en 6xFSAA krijg ik erge lag, met 4xFSAA wat minder lag, en door Dynamic Lighting en/of Dynamic Shadows en/of Lightning op Medium te zetten is de lag weg. Je kunt ook de FSAA nog verlagen naar 2x of uitzetten natuurlijk.
Beetje experimenteren dus. Qua RAM ben ik van 768MB naar 1,25GB gegaan en dat hielp een beetje (moet helaas nu wel 8-3-3-3-2.0 draaien ipv 6-2-2-2-2.0).

Beste is om voor het testen af en toe de cache files weg te gooien, zodat je er zeker van bent dat de shaders weer optimaal geoptimaliseerd worden, deze vind je in:
\Documents and Settings\[username]\My Documents\Battlefield 2 Demo\mods\bf2\cache\

Voor meer tips check deze bf2 tweak guide:
http://www.tweakguides.com/BF2_1.html

Dit staat er ook in:

[...]

Hopelijk hebben jullie hier wat aan :)
Ah, dus dat veroorzaakt de lag :*), stom van me dat ik daar niet opgekomen was 8)7
Dan zal ik voor nu even de AA terugzetten naar 2x (draai nu met een resolutie van 1280*960, met alles op High) en dan zal ik deze week nog wel 512MB geheugen bijkopen :p
Maaruh, MaTr1x harstikke bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:25
riffey#4 schreef op zondag 26 juni 2005 @ 22:27:
[...]

Kun je eigenlijk op grote servers de onderste spelers ook zien?
Volgens mij staan er per team maar een man of 20. Als iemand aan het teamkillen is staat ie op plaats 32 of zo. Maar ik ga niet voten als ik niet weet wat er aan de hand is, voor hetzelfde wil iemand ruimte maken voor een vriendje...
Als er dan iemand op -100 staat stem ik natuurlijk wel.
Als je de onderste wilt zien: Open je score scherm doe rechtsklik en dan ff scrollen en je ziet het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Hebben jullie trouwens deze bug wel eens: (check de spawnpoints)

Afbeeldingslocatie: http://img181.echo.cx/img181/9661/screen0009qb.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Bor op 26-06-2005 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Ja.. dat had ik in de demo ook al.

Maaruh.. screenshots zet ie default in Mijn Documenten>Battlefield 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat zie ik altijd aan het begin van het potje dan zijn ze even zo en dan 2 seconde komen gewoon de spawnpoints tevoorschijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:02
MrDummy schreef op zondag 26 juni 2005 @ 21:58:
[...]

Maar ik moet nog zoeken naar kant-en klare commando's zoals 'attack south flag' zoals ik dat ook meemaak in DC. Nu moet ik zelf heen huppelen en een rookpluimpje gebruiken voor markeren plek.. 8)7
Gebruik de commander-screen knop als squadleader, dan kan je die namelijk gebruiken om orders op de map te plaatsen voor je squad :) (Of snap ik je niet helemaal? :P)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Heeft de commanderfunctie trouwens geen shortcut keys? Bv A voor artillerie en keys voor het in en uitzoomen? Dat zou veel makkelijker werken dan steeds de muis namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
yeah me fps drops zijn weg.

fraps bleek elke keer wat te gaan recorden ofsow als je f9 drukte:S:S

nu nog die crashes fixen dan is alles goed komt heel zelden bij my voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:02
jagermeister schreef op zondag 26 juni 2005 @ 21:57:
Punkbuster heb ik nog geen kicks van gekregen. Ik blijf nu maar ff van die ranked servers weg. Teamplay is ook daar vaak ver te zoeken.... dus dat zal ik iig niet missen.
van wat ik gezien heb is het juist precies andersom.. de keren dat ik op een ranked server zat was de teamplay altijd goed. meeste mensen spelen daar wat serieuzer als normale servers..

dat bfhq gaat trouwens ook met de dag vager doen. ik ben nu al 3 keer gepromoveert tot lance corporal, en pas bij de laatste keer kon ik een wapen unlocken. ook verandert mn score constant.. vanmorgen had ik 1700 en nu heb ik 1200... erg vaag.

[ Voor 21% gewijzigd door Pred87 op 27-06-2005 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Is er ook een betere manier om helis en vlieftuigen te besturen? Met de standaard controles vlieg ik ongeveer 10 tellen voordat ik crash, zeker met de heli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-08 18:38

Nickbn

Betrokken

Joystick nemen is toch wel de beste oplossing, voegt veel toe en is veel leuker.
Anders de sensitivity van je muis hoger zetten zodat het vliegtuig er sneller/beter op reageert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:14
zneek schreef op maandag 27 juni 2005 @ 00:06:
Is er ook een betere manier om helis en vlieftuigen te besturen? Met de standaard controles vlieg ik ongeveer 10 tellen voordat ik crash, zeker met de heli.
Gewoon oefenen. Ik denk dat je wel beter zal vliegen met joystick maar muis en keyboard lukt ook aardig. Vooral die aanvals heli van USMC is super om te vliegen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Albinoraptor schreef op maandag 27 juni 2005 @ 00:12:
[...]

Gewoon oefenen. Ik denk dat je wel beter zal vliegen met joystick maar muis en keyboard lukt ook aardig. Vooral die aanvals heli van USMC is super om te vliegen. :D
Ik kan dat ding steeds niet recht houden. Op een of andere manier knal ik altijd ondersteboven :)

Sens kun je wijzigen voor alleen vliegtuigen en helis toch? Normale sens moet wel laag blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vin het trouwens wel sleht gemaakt die mapvieuw om te spawnen.
90% van de map is bedekt emt rode lijnen,waar je dus niet mag komen.
10% ervan is waar je dus speelt,waarom vergroten ze de mapvieuw van die 10% dan niet :o

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 00:19:
10% ervan is waar je dus speelt,waarom vergroten ze de mapvieuw dan niet :o
druk eens op "n" :? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zneek schreef op maandag 27 juni 2005 @ 00:16:
[...]

Ik kan dat ding steeds niet recht houden. Op een of andere manier knal ik altijd ondersteboven :)

Sens kun je wijzigen voor alleen vliegtuigen en helis toch? Normale sens moet wel laag blijven.
Heel simpel: probeer de volgende keer gewoon te crashen of ondersteboven te vliegen, moet dan vanzelf goed gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustAnotherDev
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 16:24
Yo,
door dit topic ben ik ook helemaal verslaafd geraakt aan Battlefield 2
Eerst kei lang wachten op de demo, daarna tot 8 uur sochtends spelen
de warez versie gedownload maar niet durven spelen van misschien ip ban (silly maar ja je weet het nooit) natuurlijk orginele perorder besteld en binnen en al dagen mee bezig
Nu zelfs zo verslaafd aan dat ik 5.1 headset ga kopen en een joystick
(kan er niet tegen aan die gasten met 54 points doordat ze uber vliegers zijn)

Alleen nu wilde ik natuurlijk echt een goede joystick dus dacht ik aan de saitek x45
Heeft iemand hier mee ervaring en dan voornamelijk met battlefield. Natuurlijk zag ik ook gewoon de logitecs en andere joysticks maar zo`n aparte throttle knupple lijkt me wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Hij draait eindelijk :>

Kwam via google bij een tip dat AGP speed in van 9200 naar 4x moest :) Toen draaide die! Nu wachten op mijn 9800 en dan kan die weer full speed :P

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pred87 schreef op zondag 26 juni 2005 @ 23:50:
[...]

van wat ik gezien heb is het juist precies andersom.. de keren dat ik op een ranked server zat was de teamplay altijd goed. meeste mensen spelen daar wat serieuzer als normale servers..

dat bfhq gaat trouwens ook met de dag vager doen. ik ben nu al 3 keer gepromoveert tot lance corporal, en pas bij de laatste keer kon ik een wapen unlocken. ook verandert mn score constant.. vanmorgen had ik 1700 en nu heb ik 1200... erg vaag.
Ik heb een score van 1200, en ineens stond alles op 0, en ook die tag die hoort bij onder corpral (behalve de onderscheidingen had ik nog).

Dus ik dacht ik start het spel ff opnieuw op en log opnieuw in,,, gedaan, krijg ik in 1 keer de melding dat ik gepromoveerd ben tot onder corpral (wat ik vannochtend al was) , en mogt ook ineens een wapen unlocken, a goed, maar bij kit staat de score (wereld wijd) nu op 0....kweet niet wat EA aan het prutsen is, maar het word nu wel erg..

En er zijn ook zo weinig goede (rankt) servers (ja ze zijn er wel, maar ze zitten allemaal vol :r ) omdat iedereen natuurlijk wil spelen, en dat zijn er aardig wat...

Maar goed we wachten geduldig af ;) ti's nog maar de eerste week...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

EbAyzo schreef op maandag 27 juni 2005 @ 00:50:
Hij draait eindelijk :>

Kwam via google bij een tip dat AGP speed in van 9200 naar 4x moest :) Toen draaide die! Nu wachten op mijn 9800 en dan kan die weer full speed :P
Hier met 9200 (9100 IGP) op 8 speed no problemo (alleen wat traag, maar dat is niet verwonderend, ben al blij dat het draait op mijn laptop). Wel fastwrites uit moeten zetten.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah echt die ranked servers zitten echt dag en nacht stamp vol.. 8)7 voornamelijk de europese. }) het is haast niet tegeloven!! maar het is ook echt onbegrijpelijk dat EA dan niet meteen nog eens 20 a 30 of zelf meer europese servers huurd.. |:( zo vragen ze er echt om dat mensen het wachten op een plaatsje zat worden, want als je iets met ranks doet moet natuurlijk wel iedereen de kans krijgen om mee te doen voor de Top 10 B) en niet door inslaap te vallen achter je pc om ergens binnen te komen :O

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 04:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:02
hm kdacht om half 5 s'ochtonds zal er wel wat plek zijn in de europese servers.. mooi niet dus :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 04:19:
Jah echt die ranked servers zitten echt dag en nacht stamp vol.. 8)7 voornamelijk de europese. }) het is haast niet tegeloven!! maar het is ook echt onbegrijpelijk dat EA dan niet meteen nog eens 20 a 30 of zelf meer europese servers huurd.. |:( zo vragen ze er echt om dat mensen het wachten op een plaatsje zat worden, want als je iets met ranks doet moet natuurlijk wel iedereen de kans krijgen om mee te doen voor de Top 10 B) en niet door inslaap te vallen achter je pc om ergens binnen te komen :O
het ding is, EA huurt die dingen niet.
EA laat bedrijven bieden op het exclusieve recht om ranked servers te verhuren in hun land.
zo heeft bvb multiplay.co.uk 500 slots aan ranked servers moeten "sponsoren" om zo het alleenrecht op ranked server voor the uk te krijgen.

aangezien die schatjes $8 per slot kosten (dankzij dit monopoly) is dat dus dikke winst voor de "sponsor", en EA hoeft geen cent uit te geven aan serverhardware.

enige wat EA hoeft te doen is een paar servers ranked maken bij de release, en wachten. De bedrijven melden zich snel genoeg voor een stukje van de koek.

pech voor de bedrijven die buiten de boot vallen, want niemand wil betalen voor een niet ranked public.

financieel is dit geweldig van EA. qua wetgeving is het kantje boord. en qua ethiek is het gewoon fout...

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 14:40

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Ik kom me ook maar voegen in deze topic. Heb gisteren ook BF2 gekocht (prijs freerecord shop 54 euro en prijs mediastore 45 euro... scheeld 9 euro 8)7 ) en ben zeer tevreden.

Ik draai op een

shuttle ss51g
p4 2,4 (niet overclocked)
768 @266 ddr
radeon 9500 pro (128 mb)
Alles staat op med. 100% view distance
AA off

Toch gemiddeld 50 a 60 fps. Draait als een trein. Wel 1x last gehad van een desktop crash bij het spelen op een server maar verder geen problemen. :)

Ps. wat heeft die game een heerlijk black halk down gevoel. Als je naast die vervallen gebouwen staat met een man of 4. Lekker kruipend over de grond. Medic achter je, team leader voor je....helicopters vliegen over je heen... het geeft je zo een team gevoel in een groot veld. Goed gedaan. _/-\o_

[ Voor 34% gewijzigd door DukeN op 27-06-2005 07:39 ]

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DukeN schreef op maandag 27 juni 2005 @ 07:18:
Ik kom me ook maar voegen in deze topic. Heb gisteren ook BF2 gekocht (prijs freerecord shop 54 euro en prijs mediastore 45 euro... scheeld 9 euro 8)7 ) en ben zeer tevreden.

Ik draai op een

shuttle ss51g
p4 2,4 (niet overclocked)
768 @266 ddr
radeon 9500 pro (128 mb)
Alles staat op med. 100% view distance
AA off

Toch gemiddeld 50 a 60 fps. Draait als een trein. Wel 1x last gehad van een desktop crash bij het spelen op een server maar verder geen problemen. :)

Ps. wat heeft die game een heerlijk black halk down gevoel. Als je naast die vervallen gebouwen staat met een man of 4. Lekker kruipend over de grond. Medic achter je, team leader voor je....helicopters vliegen over je heen... het geeft je zo een team gevoel in een groot veld. Goed gedaan. _/-\o_
Vergeet de teamkillers niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

DukeN schreef op maandag 27 juni 2005 @ 07:18:

En op welke resolutie speel je dan? Dat maakt erg veel uit namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Bor de Wollef schreef op maandag 27 juni 2005 @ 07:59:
[...]

En op welke resolutie speel je dan? Dat maakt erg veel uit namelijk.
800*600 . Zodra ik hem inderdaad hoger zet is het over met de pret ;) . Maar ik vind het zo prima te spelen.

edit.

Die wapens die je kan unlocken, is daar al meer over bekend? Welke wapens zijn dat? Wat kan je trouwens nog meer unlocken?

[ Voor 19% gewijzigd door DukeN op 27-06-2005 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DukeN schreef op maandag 27 juni 2005 @ 08:00:
[...]

800*600 . Zodra ik hem inderdaad hoger zet is het over met de pret ;) . Maar ik vind het zo prima te spelen.

edit.

Die wapens die je kan unlocken, is daar al meer over bekend? Welke wapens zijn dat? Wat kan je trouwens nog meer unlocken?
Je kan de wapens zelf bekijken bij BFHQ.

De wapens waren verder niet gericht om beter te zijn dan de standaard wapens maar voor variatie.
Zo zijn er verschillen in accuracy en dmg, maar ook in hoe hij schiet.
Semi-automatisch, automatisch, salvo of 1 schot.
Verder zijn de meeste mensen niet verder dan 1 unlock, veel ranked spelen.

Ik raad je gewoon aan om te wachten totdat er een patch uit komt zodat de lag weg is en dat er genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Betekent "allow global unlock 0" trouwens inderdaad dat je de geunlockte wapens niet kunt gebruiken? Dat is namelijk op bijna alle servers die ik tegen kom zo ingesteld namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op maandag 27 juni 2005 @ 08:12:
Betekent "allow global unlock 0" trouwens inderdaad dat je de geunlockte wapens niet kunt gebruiken? Dat is namelijk op bijna alle servers die ik tegen kom zo ingesteld namelijk.
Nul betekent uit en Een betekent aan.

Weet iemand toevallig hoelang het duurt voordat de flares van een heli en een straaljager zich oplaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 08:13:
[...]

Zo ver was ik ook wel maar het kan ook iets anders betekenen bv dat je op die servers geen nieuwe wapens kunt unlocken maar wel met elders geunlockte wapens kunt spelen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Heel leuk, maar dit krijg ik bij ieder plaatje:
Niet Toegestaan

Je hebt geen toegang tot "/Battlefield2/screenxxx.jpg" op bxl.speedlinq.nl.
Forbidden

You have no permission to access "/Battlefield2/screenxxx.jpg" on bxl.speedlinq.nl.
RocketKoen schreef op zondag 26 juni 2005 @ 20:35:
[...]

FnF heeft dus al meer medic gespeeld dan jij...
voor revive krijg je 2 punten. en voor healen krijg je 1 punt per HP balkje dat je vult. (dus 2 mensen healen van half health naar full = 1 punt)
dit is een hele goede manier om punten te verzamelen, je ziet ook vaak dat de beste spelers in een server medic zijn.
met uitzondering van maps als kubra dam ofzo waar iedereen een tank/APC heeft....
Oke, nog beter dus :Y) Gisteren niet echt meer veel BF2 gespeeld helaas. Nog even een potje waar ik in de laatste paar minuten in kwam en toch nog even een mooie score had neergezet ;)
Albinoraptor schreef op maandag 27 juni 2005 @ 00:12:
[...]

Ik vlieg alleen met toetstenbord-> WASD en de pijltjetoetsen :Y) Vliegt echt prima, crash nagenoeg nooit :)
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 08:13:
[...]

Weet iemand toevallig hoelang het duurt voordat de flares van een heli en een straaljager zich oplaad?
Hoe gebruik je een flare?:P

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Doet ie dat niet automatisch? binnen een paar seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

FnF schreef op maandag 27 juni 2005 @ 08:17:
[...]

Hoe gebruik je een flare?:P
Press X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spleasure
  • Laatst online: 13-08 08:13

Spleasure

Ik hier?

Bor de Wollef schreef op maandag 27 juni 2005 @ 08:15:
[...]

Zo ver was ik ook wel maar het kan ook iets anders betekenen bv dat je op die servers geen nieuwe wapens kunt unlocken maar wel met elders geunlockte wapens kunt spelen toch?
Idd, het is geen ranked server, maar je unlocks zijn wel geldig op die server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Spleasure schreef op maandag 27 juni 2005 @ 08:46:
[...]

Idd, het is geen ranked server, maar je unlocks zijn wel geldig op die server.
Eh, allow global unlocks staat op vrijwel alle ranked servers op 0 hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 00:19:
10% ervan is waar je dus speelt,waarom vergroten ze de mapvieuw van die 10% dan niet :o
Omdat je dan buiten de map kunt vallen. Erg vervelend als er wordt omgeroepen dat je aan het deserteren bent maar niet weet hoe je terug in de map weet te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Laatst online: 11-09 12:40
Met de servers heb ik niet ZO veel last. Normaal gezien vind ik wel een leuke server na een paar minuten. Het vervelende is dat je absoluut geen keuze hebt, het is die server nemen of geen. En dus je kan niet zeggen van ik wil die map spelen. Het voordeel is nu wel natuurlijk dat ik elke map redelijk goed begin te kennen.

Zijn er trouwens al lijsten wanneer je in rank stijgt, en wanneer je welke medaille krijgt?
Ik dacht dat je steeg in rank wanneer je meer dan 500 punten had, maar heb er nu "al" 525 en ben nog altijd gewoon private :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Eerst zoeken, dan vragen

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 09:27 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:36
Zo, na een weekje spelen heb ik mijn mening wel gevormd.

1) APC's zijn te sterk. Als je een APC te pakken krijgt en je komt een bak met infanterie tegen, dan gaat je score lekker omhoog. Zelfs een tank is makkelijker te overleven dan een APC. Gezien het feit dat er ook meerdere APC's in een map zitten moet er echt maar eens gekeken worden naar APC vs infanterie.

2) Teamkill punishment. Het komt geregeld voor dat je echt gewoon bewust wordt gekilled door een teammember. Dan is die punishment heel goed. Ook zie ik het vaak genoeg dat ik met een squad een huis binnen storm en dat een malloot toch een grenade naar binnen gooit en daarna zeurt over: "OMG fools you saw me throw a grenade, dont run in than". DOH!

3) Vliegtuigen en helikopters zijn te moeilijk uit de lucht te halen. Heel de AA en stinger gevallen zijn useless.

4) Veel van de maps zijn gewoon echt te groot. Die valleys en clean sweep zijn zelfs met 64 man te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:54
crazyx schreef op maandag 27 juni 2005 @ 09:25:
Zijn er trouwens al lijsten wanneer je in rank stijgt, en wanneer je welke medaille krijgt?
Ik dacht dat je steeg in rank wanneer je meer dan 500 punten had, maar heb er nu "al" 525 en ben nog altijd gewoon private :'(
bij 600 naar private first class en bij 1000 naar lance corporal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

FnF schreef op maandag 27 juni 2005 @ 08:17:
[...]

Heel leuk, maar dit krijg ik bij ieder plaatje:
Niet Toegestaan

Je hebt geen toegang tot "/Battlefield2/screenxxx.jpg" op bxl.speedlinq.nl.
Forbidden

You have no permission to access "/Battlefield2/screenxxx.jpg" on bxl.speedlinq.nl.
Vaag... gisteren deden ze het wel. Maar goed... ik zit nu op mijn werk, dus ik kan er even niets aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 14:15

DesertShooter

Afgekickt

.. en bij 10.000 pas weer naar de volgende rank :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08 15:22

Speeder

42 ;)

Kaap schreef op maandag 27 juni 2005 @ 09:28:

3) Vliegtuigen en helikopters zijn te moeilijk uit de lucht te halen. Heel de AA en stinger gevallen zijn useless.
Vind ik wel meevallen. Gewoon een kwestie van op het juiste moment afschieten...

'I refuse to prove that I exist' says God 'for prove denies faith, and without faith I am nothing' - Douglas Adams - (The Hitchhiker's Guide To The Galaxy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raegin
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 12:34

1) APC's zijn te sterk. Als je een APC te pakken krijgt en je komt een bak met infanterie tegen, dan gaat je score lekker omhoog. Zelfs een tank is makkelijker te overleven dan een APC. Gezien het feit dat er ook meerdere APC's in een map zitten moet er echt maar eens gekeken worden naar APC vs infanterie.

2) Teamkill punishment. Het komt geregeld voor dat je echt gewoon bewust wordt gekilled door een teammember. Dan is die punishment heel goed. Ook zie ik het vaak genoeg dat ik met een squad een huis binnen storm en dat een malloot toch een grenade naar binnen gooit en daarna zeurt over: "OMG fools you saw me throw a grenade, dont run in than". DOH!

4) Veel van de maps zijn gewoon echt te groot. Die valleys en clean sweep zijn zelfs met 64 man te groot.
Punt 3 vind ik goed, alle heatseekers eruit dus ook de stingers, geen flares meer, planes en choppers gewoon hell fire raketten geven. als je bent gelocked op een enemy en je schiet, hij vliegt gewoon in een rechte lijn gaat de raket alsnog naar friendly. en dan krijg je NATUURLIJK weer een punish, en zeggen ze dat je niet moet vliegen als je het dan toch niet kan (k/d van 30/0 in die ronde).

gewoon miniguns tegen vliegtuigen net als in DC

[ Voor 3% gewijzigd door Raegin op 27-06-2005 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Speeder schreef op maandag 27 juni 2005 @ 09:41:
[...]

Vind ik wel meevallen. Gewoon een kwestie van op het juiste moment afschieten...
IRL is een stinger die een vliegtuig/helikopter raakt fataal voor het toestel. In BF2 heb je er 2 nodig waar de eerste aan flares vergaat en de 2de het toestel alleen damaged waarna de piloot over het vliegveld gaat en auto repaired.

Goed systeem. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raegin
Kaap schreef op maandag 27 juni 2005 @ 09:50:
[...]
IRL is een stinger die een vliegtuig/helikopter raakt fataal voor het toestel. In BF2 heb je er 2 nodig waar de eerste aan flares vergaat en de 2de het toestel alleen damaged waarna de piloot over het vliegveld gaat en auto repaired.

Goed systeem. 8)7
moet je pas schieten als hij zijn flares gedropt heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ik geen duidelijk antwoord op heb kunnen vinden op welke site dan ook is; Wat houden die wapen upgrades in? Wat moet ik me hier bij voorstellen? En welk effect hebben ze? Ben je verplicht deze te halen op ranked servers of single player? Kun je deze upgrades gebruiken op unranked servers? Of zijn daar standaard alle upgrades en wapens unlocked? Krijg je ook geheel nieuwe wapens die niet op de website vermeld staan? Kun je bijvoorbeeld 2 keer inzoomen met een sniper rifle na een upgrade? Ik vindt het in ieder geval waardeloos dat EA zo weinig verteld over dit onderdeel van de game. 3 kut regeltjes waarin character growth vermeld wordt voor een onderdeel van de game dat zoveel impact kan hebben op het verloop van het spel. Waarschijnlijk speel ik nu dus al 2 weken met inferieure wapens tegen mensen die allang vele upgrades gehaalt hebben. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Laatst online: 12:49

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Nu heeft AllSeeingEye zijn eigen filter geimplementeerd maar nog altijd dat ie roept dat je niet verbinden kan :'(

Keb dat progsel jaren lang (met 7 dagen verlengen telkens) gebruikt, en zat er ernstig over te piekeren om het aan te schaffen omdat het altijd al me online games herbergde en ik het daarvoor wel een lifetime membership waard vond, toen Yahoo! het overnam had ik al meer twijfels, en gelukkig dat ik toen toch maar weer voor de trial gekozen heb }) volgens komt dit ook niet goed, maar gamespy eropzetten vertik ik.. :7 heb die vroeger wel eens via een hack zonder popups en commercials gedraaid dat viel wel mee, maar buddies kwamen enkel in beeld als ze ook (alleen maar) via gamespy waren ingelogd.. ASE ziet alles (duh!?) maar das wss over dus... :(

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raegin
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 10:06:
Waar ik geen duidelijk antwoord op heb kunnen vinden op welke site dan ook is; Wat houden die wapen upgrades in? Wat moet ik me hier bij voorstellen? En welk effect hebben ze? Ben je verplicht deze te halen op ranked servers of single player? Kun je deze upgrades gebruiken op unranked servers? Of zijn daar standaard alle upgrades en wapens unlocked? Krijg je ook geheel nieuwe wapens die niet op de website vermeld staan? Kun je bijvoorbeeld 2 keer inzoomen met een sniper rifle na een upgrade? Ik vindt het in ieder geval waardeloos dat EA zo weinig verteld over dit onderdeel van de game. 3 kut regeltjes waarin character growth vermeld wordt voor een onderdeel van de game dat zoveel impact kan hebben op het verloop van het spel. Waarschijnlijk speel ik nu dus al 2 weken met inferieure wapens tegen mensen die allang vele upgrades gehaalt hebben. :X
het staat hierboven al vermeld, op deze pagina zelfs. het zijn geen upgrades van je bestaande wapen.
je unlocked nieuwe wapens die weer anders schieten, niet per se beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iets nieuws voor BF2

http://www.users.on.net/~firefox/bronson/bf2ee/

Just letting you guys know a new relase of Battlefield 2 EE is out.

We also have a basic website for those who want to keep upto date.
http://www.users.on.net/~firefox/bronson/bf2ee/
http://users.on.net/firefox/bronson/bf2ee/bf2ee-0.4.exe

Beta 0.4
-----------
-Increased damage of anti-tank secondary shotgun
-Increased damage of anti-tank rockets
-Vehicle Wrecks last longer and dont do splash damage to provide cover
-Increased Grenade launcher damage
-Added danger icon when in grenade range
-tweaked handgrenades, more damage, smaller blast radius
-Tweaked at-mines for longer life
-Speed up sniper rifle bullets
-Adjusted anti-air vehicles y-axis rotation
-Increased time between artilery strikes
-Tweaked artillery fire
-Added shortcut/bat file to launch mod externally
-Reduced rate of fire to tank driver machine guns

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op zondag 26 juni 2005 @ 10:20:
Gebruik niemand het ingame voip systeem? Ik hoor nooit iemand spreken namelijk en heb ook niet echt een setting zo snel gevonden om dat aan te zetten.
...ik gebruik 't zo af en toe om een commander rechtstreeks om support te vragen (of uit te foeteren als er niets gebeurt) en zo af en toe om squad-mates iets te zeggen.
Wat me wel opviel: de stemmen zijn vaak heel erg zacht van volume tov het spelvolume (ontploffingen, radio-commando's etc). Ik heb op een lokale PC een tweede versie van BF2 opgezet om de VOIP instellingen te testen en om ervoor te zorgen dat mijn VOIP-commando's wel luid en duidelijk doorkomen.
M.i. wordt voip tijdens 'serieuze' matches gewoon te weinig gebruikt. Net als de commander-functie. Ik heb al een paar keer meegemaakt dat in een ranked server niemand als commander speelt, terwijl dat bij de tegenpartij wel het geval is. en na drie, vier keer heb je zelf ook geen trek meer in de commander-functie. Dat zal bij iedereen wel zo zijn ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

VoIP word inderdaad weinig gebruikt. Maar wat mij ook opvalt dat het squad gebeuren ook niet echt word gebruikt. Soms joinen gebruikers je squad maar spelen ze toch op zichzelf. Je speelt nog meer samen met "losse" gebruiker. Dat is wel jammers. ;(

[ Voor 11% gewijzigd door DukeN op 27-06-2005 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Kaap schreef op maandag 27 juni 2005 @ 09:50:
[...]

Goed systeem. 8)7
Yep, mee eens. Daar mogen ze nodig een wijziging doorvoeren.

Wat ik trouwens erg mis is de "schaakbord" benaming van de map. Niets is makkelijker om te zeggen dat iemand zich bv in B5 op de toren bevind. Dat zit er nu totaal niet in helaas.

Voip heb ik nog nooit gebruikt horen worden trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

b00m schreef op maandag 27 juni 2005 @ 09:51:
[...]

moet je pas schieten als hij zijn flares gedropt heeft ;)
Ja eerst wachten tot de plane of heli van je wegvliegt en dan nog eens wachten tot de flares weg zijn en je een "Clean" lock hebt en dan is hij opeens uit beeld of buiten je range :(
En met de mounted machineguns schiet je wel behoorlijk wat raak qua heli's maar voordat dat ding eens begint te roken hebben ze je allang gevonden en 1 raket uit die heli is genoeg om een jeep te slopen en 2 of 3 voor een APC en tank ook zoiets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

zneek schreef op maandag 27 juni 2005 @ 00:06:
Heel simpel. Ik heb al met succes kunnen vliegen.
Heli en straaljagers moeten eerst op toeren komen. Dat begint als je instapt.
Daarnaast beweeg je muis even klein beetje naar achter terwijl je gas meer opent (zie in vizier links dat streep omhoog gaat) bij de heli's. Heli's gaan beetje naar voren als je niks doet.
Bij straaljagers niks doen, even wachten totdat snelheid voldoende is (meestal bijna aan het eind van de baan) dan muis naar achter schuiven.

Let wel op, je moet eerst in opties bij besturing instellingen EERST reverse muis aanvinken.
Zonder reverse muis aangevinkt te hebben bij keyboard instellingen van Heli's en vliegtuigen is sturen nogal moeilijk. Dan is muis naar voren = optrekken, naar achter = duiken. Dat ben ik niet gewend sinds DC game. Ik ben altijd gewend dat muis naar achter gewoon optrekken is....
Probeer maar es. De overige keyboard instellingen hoef je reverse muis niet aanvinken.
Toch wel raar dat alleen bij heli en vliegtuigen muis standaard 'reverse' is gezet in game tegenover DC.....?

Muisgevoeligheid heb ik maar op 1 tot 1,5 gezet. Niet te hoog, want heli's zijn traag met bewegen, zo merk ik het. En als je te hoog instelt, ga je sneller over de kop... PATS.

Ik maak geen gebruik van WASD keys. Ik doe altijd met cursorblok op alle bewegingen, dus ook vliegtuigen en helis, als custom. En voor rondkijken in vliegtuig en helis gebruik ik middenknop muis ipv ctrl-links. Want ctrl-rechts gebruik ik al voor flares.

De keyboard settings zijn standaard gebaseerd op mensen die muis aan rechterkant staan. Dan heb je handen op WASD keys staan. Maar ikzelf als linkse muishand moet wel omgekeerd. Dan is numlock/cursorblok en paar keys omheen mijn gebied. Eigenlijk zou deze standaard moeten zijn, omdat het minder verwarrend is. Is meer om logica van cursortoetsen :)

Enter toets moet ik nog even veranderen (als enter voertuigen) terwijl chat dat ook doet. Zit je te chatten tijdens vliegen, ENTER chatregel doorvoeren ..... verlaat je pardoes de vliegtuig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

sain onez schreef op maandag 27 juni 2005 @ 10:08:
Nu heeft AllSeeingEye zijn eigen filter geimplementeerd maar nog altijd dat ie roept dat je niet verbinden kan :'(
Lees nou eens (en gebruik de leestekens en hoodfletters svp goed, dat maakt het wel zo leesbaar). Ik heb al meerdere malen gepost dat het niet ASE is maar BF-2 die geen externe game browsers ondersteunt. Dat gaan ze binnenkort veranderen (ook die min of meer "officiele post" staat in dit topic of de vorige gequote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf dit spel afgelopen donderdag aangeschaft (ook voor m'n kameraad nog 1 meegenomen.)
In 1 woord: jhdgewaJ _/-\o_

Wat een allejezus vet spel zeg.
M'n maat met z'n flightstick rondvliegen (ik erbij) en dan op een hotspot eruitspringen.
Met je parachute op een tactisch hooggelegen gebied landen, aanleggen en paf.
Online heet ik Embryo@NL maar ik ben absoluut nog geen Rambo, maar ik vind het gewoon erg leuk.

Heb ook ff een gig geheugen bijgekocht.
Systeem: 3400+ (64) 2 gig aan geheugen een 6800gt zodat ik het spel kan spelen met alles op high en de AA op 2x (res. 1280x960). al spelende schommel ik tussen de 55 & 40 fps
Je kunt je voorstellen dat dit om te likkebaarden is. :9

Had in het begin wel last van instabiliteit maar heb dit op gelost door het systeem geheugen terug te klokken naar 333mhz ipv 400mhz
Ik heb deze tip gevonden in deze topic.

Hoe switch ik van wapen in een fighterhelicopter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 10:34:

Had in het begin wel last van instabiliteit maar heb dit op gelost door het systeem geheugen terug te klokken naar 333mhz ipv 400mhz
Dus je gaat jouw systeem compleet downgraden om een spel te kunnen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Compleet downgraden....overdrijven is ook een vak.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Bor de Wollef schreef op maandag 27 juni 2005 @ 10:24:Wat ik trouwens erg mis is de "schaakbord" benaming van de map. Niets is makkelijker om te zeggen dat iemand zich bv in B5 op de toren bevind. Dat zit er nu totaal niet in helaas.
Lijkt me niet nodig. Daarvoor gebruiken we speciale locatie commando's voor. De teamleider markeert dan de locatie zodat je daarheen kan lopen (je ziet het zo op de map en in game waar de locatiepunt is, met bekende gekleurde rookpluimpje)
Dat is volgens mij het alternatief voor ontbreken van map coords. En battle leider kan ook locaties markeren zodat je erheen kan lopen. Je moet alleen de commando's accepteren of niet.

[ Voor 3% gewijzigd door MrDummy op 27-06-2005 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 14:15

DesertShooter

Afgekickt

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 10:34:
Heb zelf dit spel afgelopen donderdag aangeschaft (ook voor m'n kameraad nog 1 meegenomen.)
In 1 woord: jhdgewaJ _/-\o_

Wat een allejezus vet spel zeg.
M'n maat met z'n flightstick rondvliegen (ik erbij) en dan op een hotspot eruitspringen.
Met je parachute op een tactisch hooggelegen gebied landen, aanleggen en paf.
Online heet ik Embryo@NL maar ik ben absoluut nog geen Rambo, maar ik vind het gewoon erg leuk.

Heb ook ff een gig geheugen bijgekocht.
Systeem: 3400+ (64) 2 gig aan geheugen een 6800gt zodat ik het spel kan spelen met alles op high en de AA op 2x (res. 1280x960). al spelende schommel ik tussen de 55 & 40 fps
Je kunt je voorstellen dat dit om te likkebaarden is. :9

Hoe switch ik van wapen in een fighterhelicopter?
jij hebt wrs 4 geheugen bankjes, ofniet ;)? (of 3 bij s754) Dan doe je er idd wel goed aan om naar ddr333 te gaan. Je kunt beter 2x1gb halen, dan kun je op ddr400 draaien. Maarja, het verschil tussen ddr333 en ddr400 is toch gelukkig niet zo heel groot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:39
Ik heb BF2 tot dusver alleen offline en afgelopen weekeinde op een lanparty gespeeld, maar:
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 10:18:
iets nieuws voor BF2

Beta 0.4
-----------
-Increased damage of anti-tank secondary shotgun
-Increased damage of anti-tank rockets
-Reduced rate of fire to tank driver machine guns
Ja leuk, maken we die nutteloze tank nog nuttelozer...
Scenario: Je stapt in een tank en rijdt op een vlag af. Ergens halverwege begint het gezeik: piep piep piep piep -> 1 derde van je healt af. En terwijl je als een gek de koepel rondjes laat draaien om hopelijk op tijd die %^&$# raketwerper te vinden zit je ineens nog maar op 33% health. En dan: BOEM dood... Waar zat hij nu? Euh, echt GEEN idee :? Tja, euh, daar ging je tank :( Anti-tank heeft VEEL te veel plaatsen om te verstoppen. Vol gas doorcrossen heeft geen zin, want die anti-tank heeft een range van 10km, en is hij het niet dan schiet zijn teammate je wel af, want bijna iedereen rent als anti-tank rond...

Weet iemand trouwens wat het nut is van dat vinkje is dat je in het laadscherm vind? Iets als "Automatisch meedoen" of zo, maar je moet wel zelf zodra hij klaar met laden is op die knop drukken. Het vinkje doet dus niet wat ik er zo op het eerste gezicht van verwacht?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Laatst online: 12:49

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Bor de Wollef schreef op maandag 27 juni 2005 @ 10:28:
[...]

Lees nou eens (en gebruik de leestekens en hoodfletters svp goed, dat maakt het wel zo leesbaar). Ik heb al meerdere malen gepost dat het niet ASE is maar BF-2 die geen externe game browsers ondersteunt. Dat gaan ze binnenkort veranderen (ook die min of meer "officiele post" staat in dit topic of de vorige gequote.
eh, ik verklaarde enkel ASE even met de hoofdletters wijsneus en het ging mij erom dat de vorige 'homemade' filter dit eventueel veroorzaakte, wat blijkbaar niet is.... :>

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DesertShooter schreef op maandag 27 juni 2005 @ 09:38:
Maar goed ook. Anders zit iedereen binnen een maand op de hoogste rank.
Werken voor je rank. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 16:15:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem, terwijl dit bij de demo niet voorkomt. Ik wacht dus nog met kopen voordat dit probleem is opgelost.
Gebruiken jullie misschien die no-cd executable?
....na een paar dagen zonder crashes spelen van de originele DVD heb ik een no-cd patch gedownload en direct na het installeren van deze patch kreeg ik ook crashes naar de desktop. Soms direct na het laden van een map, soms na enkele minuten spelen.
Ik heb de originele .exe en .dll van mijn DVD weer teruggezet en nu is het spel weer stabiel zonder crashes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DesertShooter schreef op maandag 27 juni 2005 @ 09:38:
:+ Jah duhh will jij soms in 1 week klaar zijn of zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 10:49:
[...]

Maar goed ook. Anders zit iedereen binnen een maand op de hoogste rank.
Werken voor je rank. :)
Dan maar hopen dat je er niet al te veel aan hebt, want ik heb echt geen tijd of zin om 24/7 BF2 te spelen, en als lage rank ben je alleen goed voor kanonnenvoer, leuke dingen als squadleader of zelfs commander zitten er al niet meer in :P
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 10:53:
[...]

Hoezo? In BF:1942 zaten ook geen ranks, en dat werd ook nog jaren na de release gespeeld :)

[ Voor 24% gewijzigd door Paul op 27-06-2005 10:55 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 10:53:
[...]

En daarna de volgende rang dan??? Dan duurt het echt een eeuwigheid voordat je meerdere wapens kunt unlocken kan er nu 1 unlocken omdat ik Lance Corporal ben geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paul Nieuwkamp schreef op maandag 27 juni 2005 @ 10:47:
Ik heb BF2 tot dusver alleen offline en afgelopen weekeinde op een lanparty gespeeld, maar:

[...]

Scenario: Je stapt in een tank en rijdt op een vlag af. Ergens halverwege begint het gezeik: piep piep piep piep -> 1 derde van je healt af. En terwijl je als een gek de koepel rondjes laat draaien om hopelijk op tijd die %^&$# raketwerper te vinden zit je ineens nog maar op 33% health. En dan: BOEM dood... Waar zat hij nu? Euh, echt GEEN idee :? Tja, euh, daar ging je tank :( Anti-tank heeft VEEL te veel plaatsen om te verstoppen. Vol gas doorcrossen heeft geen zin, want die anti-tank heeft een range van 10km, en is hij het niet dan schiet zijn teammate je wel af, want bijna iedereen rent als anti-tank rond...

Weet iemand trouwens wat het nut is van dat vinkje is dat je in het laadscherm vind? Iets als "Automatisch meedoen" of zo, maar je moet wel zelf zodra hij klaar met laden is op die knop drukken. Het vinkje doet dus niet wat ik er zo op het eerste gezicht van verwacht?
Of je moet beter opletten O+ en je hebt gunners, en altijd blijfen doorijden

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Ik kijk zelf echt uit naar de verschillende mods. Ik hoop dat er een goede tussen zit waarbij de balans tussen de verschillende klassen en voertuigen wat beter is geregeld. Ook verlang ik wel weer een beetje terug naar het WOII wapentuig :P

Die antitank dudes zijn inderdaad te veel in het voordeel. In een tank ben je eigenlijk al meteen ten dode opgeschreven. Ok.. als je geluk hebt kun je met je tank even snel een aantal kills halen, maar zodra men in jouw buurt spawnt, dan ben je er geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 10:55:
[...]

En daarna de volgende rang dan??? Dan duurt het echt een eeuwigheid voordat je meerdere wapens kunt unlocken kan er nu 1 unlocken omdat ik Lance Corporal ben geworden!
speel je toch op unranked servers die hebben soms wel wapens geunlocked...
en ik had ergens in een review gelezen dat het een half jaar duurde om de hoogste rang te behalen
light er ook aan hoeveel je speelt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die meer spelen, hebben sneller meer ervaring en dus recht op een hogere rang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paul Nieuwkamp schreef op maandag 27 juni 2005 @ 10:54:

Hoezo? In BF:1942 zaten ook geen ranks, en dat werd ook nog jaren na de release gespeeld :)
Ik bedoel dat je niet in een week commander hoeft te zijn ( dan is de lol er ook snel af van de rangen gedoe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou een tank persee sterker moeten zijn dan een APC ?

die blijf je houden

Vind ik wel mee vallen, je moet gewoon zorgen dat je niet schiet als dat ding schuin langs je vliegt. Zorg ervoor dat je schiet als hij recht op je afkomt of van je afvliegt. Handig is ook om ff te wachten tot hij zijn flares heeft gedropped. Maar hij is inderdaad moeilijker te raken, maar daar staat tegenover dat het ook veel moeilijker is om met een heli kills te maken. Vooral als je er in je eentje in zit, ik heb nooit echt last van heli's. Op de manier dat ik ze irritant vind. Hebben ze een co piloot dan wel, maar dan moet de heli vrijwel stil hangen, om nog een beetje redelijke kills te kunnen scoren en dan is het een makkelijk doelwit. Wat ik hiermee bedoel is dat het wel goed zit met de balans.

idd zijn sommige maps aan de grote kant. Daarvoor moet je eigenlijk ook een server zoeken met bijvoorbeeld een 16 mans map, waar 32 spelers op kunnen. Of een 32 mans map met 64 spelers. Soms is de rust ook wel lekker, kan je tenminste nog een beetje tactisch nadenken zonder dat je uit een onbekende hoek wordt neer geschoten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 11:06:
Mensen die meer spelen, hebben sneller meer ervaring en dus recht op een hogere rang.
Je heb mensen die veel spelen maar nooit verde komen dan lance koperal 8)
echt lachen hoe sommigen mensen spelen B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DesertShooter schreef op maandag 27 juni 2005 @ 10:44:
[...]

jij hebt wrs 4 geheugen bankjes, ofniet ;)? (of 3 bij s754) Dan doe je er idd wel goed aan om naar ddr333 te gaan. Je kunt beter 2x1gb halen, dan kun je op ddr400 draaien. Maarja, het verschil tussen ddr333 en ddr400 is toch gelukkig niet zo heel groot :)
Ik heb idd s754 en ik heb 2 reepjes van 1 gig.
Heb dit uiteraard eerst geprobeerd op 400mhz maar dan crashte het spel echt te vaak.
Op 333mhz speelt ie echt zwaar vet.
En Compleet Downgraden zoals Bor de Wollef dat noemt, zo zie ik het niet.
Als je ziet op wat voor settings ik het spel speel valt het heus wel mee. (zie pag. 11 van dees topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 11:00:
[...]

Of je moet beter opletten O+
Er is weinig opletten bij... Als ik met mijn koepel de ene kant op kijk en aan de andere kant krijg ik een raket inbound, kan ik daar al weinig aan doen. Dan kan ik nog dmv van dat rode balkje gokken waar het ongeveer vandaan komt (Als ik ondertussen mijn koepel niet al een kwart oid gedraaid heb want dan klopt er van dat balkje niets meer en weet je nog niets) maar ondertussen is die anti-tanker allang weggedoken / omgelopen. Opspringen en eventueel schieten kost echt een kwart seconde, en dan moeten die 20 pixels (want die eikels gaan altijd op een km afstand staan) zich wel binnen mijn gezichtsveld bevinden. Tegen de tijd dat ik erop gemikt ben zijn ze al weer weg (in een gebouwtje, in een ruine, achter een schutting, achter een gebouw, etc) en tegen de tijd dat mijn koepel gemikt is daar waar dat duveltje nu weer uit het doosje springt heeft hij mij al lang dood. Ik heb een kleine kans dat ik op tijd hem dood heb, maar nooit voordat hij de trekker heeft overgehaald :P

Mag jij me uitleggen hoe ik dan beter op zou moeten letten? Al die irritante gebouwen en schuttingen staan in de weg :P

De andere kant op werkt dat ook. Als ik niet als een dolleman aan kom rushen maar net zo irritant in gebouwtjes etc ga zitten heb ik die tank ook 15 seconden later (als het reloaden van je anti-tank geval 5 seconden duurt) dood...

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Paul Nieuwkamp schreef op maandag 27 juni 2005 @ 10:47:

[...]

Dit is geen update van EA/Dice oid! Dit is een mod voor Bf2. Dus niet meteen zeuren dat nu het hele spel verneukt is want ie dingen gebeuren alleen als jij die mod gaat spelen.
En dat over dat auto-join knopje is al uitgebreid aan de orde geweest.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 11:09:
[...]

Je heb mensen die veel spelen maar nooit verde komen dan lance koperal 8)
echt lachen hoe sommigen mensen spelen B)
Gelukkig dan maar dat ze ook op een lagere rang blijven hangen.
Is het trouwens ook mogelijk dat je weer een rang naar beneden gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Met die APC bedoel ik dat je een tank kan overleven doordat die een herlaadtijd heeft. Een APC heeft een 40MM kanon dat net zo snel schiet als mijn M16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

armageddon_2k1 schreef op maandag 27 juni 2005 @ 10:41:
Compleet downgraden....overdrijven is ook een vak.
Van 400 naar 333 is anders een behoorlijk performance verlies. Zeker in games merk je dat snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
fsfikke schreef op maandag 27 juni 2005 @ 11:15:
[...]

Dit is geen update van EA/Dice oid! Dit is een mod voor Bf2. Dus niet meteen zeuren dat nu het hele spel verneukt is want ie dingen gebeuren alleen als jij die mod gaat spelen.
:z Ik ben niet blind ;)
Als mensen die mod willen spelen dan mogen ze dat doen :) Ik geef alleen even de nr1 reden waarom ik hem iig niet ga spelen dan :)
En dat over dat auto-join knopje is al uitgebreid aan de orde geweest.
Dan ga ik nogmaals op zoek, want tot dusver heb ik er nog niets over gelezen. Maar het kan zijn dat ik een aantal delen over heb geslagen, dit topic / deze topicreeks gaat zo snel :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een nieuwe DVD-player geïnstalleerd te hebben heb ik gisteren eindelijk BF2 kunnen spelen en dit zijn mijn bevindingen:

1) APC is te sterk. Een apc zou niet al dat wapentuig moeten hebben en gewoon doen wat z'n naam zegt.

2) Het spawnen van voertuigen is soms erg ergerlijk. Ben je stevig aan het knallen op een enemy maar die ziet z'n kans mooi om in een apc of tank te springen die net gespawned is... en dood ben je. Die voertuigen zouden niet zo dicht bij de vlag mogen spawnen...

3) Die huey is echt de max! Laag over de rijstvelden vliegen terwijl je squadmembers de mounted miniguns laten knallen... dat doet me echt aan Tour of Duty (de serie) denken.

4) Echt jammer dat véél mensen de squads en commander functies niet kennen of misbruiken. Vaak zit ik in een squad (als er al een commander is, want dit is vaak niet het geval) waar ik als een gek om orders lig te vragen zonder er ooit ééntje te krijgen. 8)7 Als er geen commander is apply ik zelf, maar vaak zijn er dan geen squads (ook niet na aanmoediging), maar dan gebruik ik m'n commander utils maar als extraatje om extra kills te kunnen versieren. Echt grappig als je een sniper kunt ver(r)assen (jeej... een taal-grapje :Y) ) die denkt dat hij onvindbaar is.

5) Dit spel kickt wel kont... we zaten met 3 man in zo'n buggy (ik als bestuurder) en plots zien we een enemy buggy voorbij scheuren. Ik zet de achtervolging in en we scheuren allebei door het stadje (de demo map) terwijl de kogels rondvliegen... de vijanden besluiten na een minuutje achtervolgen hun beschadigde buggy te bailen maar dan waren ze natuurlijk helemaal hulpeloos... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Bor de Wollef schreef op maandag 27 juni 2005 @ 11:17:
[...]

Van 400 naar 333 is anders een behoorlijk performance verlies. Zeker in games merk je dat snel.
Ik vind ook dat ie het gewoon op 400 moet laten staan, dan werkt Bf2 wel niet maar anders is het verschil in performance te groot 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vraag was al gesteld, maar is het mogelijk om bij het begin van de ronde automatisch een andere kit dan "assault" te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Paul Nieuwkamp schreef op maandag 27 juni 2005 @ 11:18:
[...]
Dan ga ik nogmaals op zoek, want tot dusver heb ik er nog niets over gelezen. Maar het kan zijn dat ik een aantal delen over heb geslagen, dit topic / deze topicreeks gaat zo snel :P
Het komt er op neer dat als je dat aanvinkt, Bf2 automatisch op join server klikt na iets van 30 seconden.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Illegale praktijken horen hier niet thuis.

Ook tech vragen horen hier niet thuis.