[19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 8

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 6.266 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobiscity
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-05 15:19
die had ik al gevonden maar dat is niet echt op een bureau, zoiets geeft een beetje een vertekend beeld vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 07:44

Darth Punk

professionalized prutz0r

TheLemon schreef op maandag 27 juni 2005 @ 00:36:
Ok, dat is duidelijk. Het valt wel mee bij mij, ik heb een iets opgeleukte Geforce 6800LE, dus de meeste huidige spellen kan ik wel draaien@1280x1024, maar misschien bij toekomstige spellen wordt het lastig, vandaar.
Bij niet 3D-apps is draaien in native resolutie sowieso geen probleem denk ik en ik vermoed dat bij bewegende beelden interpolatie minder zichtbaar is.
LCD monitor survey: 4, 8 ms, TN, IPS, VA... behandeld ook interpolatie o.a van FSC C19-4, P19-2 en de viewsonic vb191

[ Voor 3% gewijzigd door Darth Punk op 27-06-2005 13:04 ]

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

nog een duitse review over de p19-2 gevonden. Hier wordt het zwarte model getest. Note: ze zeggen dat het de type P90-2 is :? maar in één van de plaatjes zie toch echt dat er p19-2 staat :)

bron: http://www.cooling-statio...ndex.php?page=tests&id=85

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Yokozuna, kun je in je startpost misschien ook wat info over de lagere resolutie-kwaliteit zetten? Dit is voor veel gamers met een niet top-of-the-bill videokaart wel belangrijk. Of is dat lastig te achterhalen?
Uit reviews maak ik op dat geen enkel paneel nog fatsoenlijk 1024x768 kan opschalen naar 1280x1024, het ziet er in elk geval bagger uit, maar in spellen valt het minder op. Ik vind het dus niet waard dit bij elke TFT apart te behandelen.

Dit komt vooral, doordat er in lagere resoluties die worden opgeschaald vaak geen anti aliasing wordt gebruikt, doe je dit wel dan ziet een lagere resolutie er uitgerekt nog steeds oke uit. Zelfde als bij films die je vergroot naar volledig scherm, ziet er nog steeds oke uit.

[ Voor 24% gewijzigd door Yokozuna op 27-06-2005 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142035

Darth_Punk schreef op maandag 27 juni 2005 @ 13:04:
[...]
LCD monitor survey: 4, 8 ms, TN, IPS, VA... behandeld ook interpolatie o.a van FSC C19-4, P19-2 en de viewsonic vb191
Dan heb ik toch mooi de beste besteld. Namelijk de Viewsonic VP191b. Nu hopen dat ik er ook zo positief over ben. Als ik hem binnen heb, dan zal ik zeker een product survey schrijven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88208

en ff wat foto's en zo, van games, ghosting ... (letter/pixel opbouw)

zou wel top zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133022

sjobiscity schreef op maandag 27 juni 2005 @ 12:10:
Kan iemand is foto's posten van die Fujitsu-Siemens P19-2? Van dat kleine foto-tje kan ik niet zoveel wijs worden van hoe storend die 'speakers' nou zijn. Wat ik er zo van lees moet dat echt een perfecte monitor zijn, ik heb al wel wat foto's in reviews gezien, maar nog geen echt grote 'in-action'-foto's
http://www.prad.de/board/thread.php?threadid=18666
en
http://www.prad.de/board/thread.php?threadid=19204
Afbeeldingslocatie: http://www.prad.de/board/attachment.php?attachmentid=3509&thumbnail=1

En voor ghosting :
[rml][ 19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 7[/rml]

En nu mag je lekker weer zelf zoeken! Er staat echt genoeg op het web.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 133022 op 27-06-2005 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
en ff wat foto's en zo, van games, ghosting ... (letter/pixel opbouw)
Zie startpost stap 5 voor richtlijnen userreviews.

Beetje eenduidigheid erin is altijd meegenomen :)

[ Voor 29% gewijzigd door Yokozuna op 27-06-2005 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:44
Ik volg dit topic als sinds deel 5, en ik moet toch iedereen bedanken die hier aan heeft bijgedragen, vooral Yokozuna :). Zo heb ik mijn keuze gemaakt, en na lang lezen en sparen is het toch de ViewSonic VP191b geworden.

Ik denk dat ik hem begin/midden juli gaat kopen, maar dat is nog niet zeker, een userreview volgt dan zo snel mogelijk met de volgende aandachts punten:

1. Het vorige scherm (wat was je vorig scherm? vergelijk soms een beetje)
2. Bijzonderheden (bijzonderheden van de verkoper? pixeldefecten? speciale features?)
3. Kleurweergave (natuurgetrouw? t.o.v. je CRT?)
4. Ghosting (mate van nagloei of detailvermindering bij beweging van het beeld, bij films, bij spellen)
5. Contrast & helderheid (diepte van het zwart, felheid van het wit, tevree? eigen instellingen?)
6. Kijkhoek (kwaliteit van het beeld bij inkijk vanaf de zijkant)
7. Bouwkwaliteit (stevigheid van de voet en de knopjes, afwerking )
8. Vormgeving (foto's, persoonlijke mening, het 'aan' ledje, irritant fel?)
9. Ten slotte de belangrijkste voor- en nadelen.

Zo hoop ik ook mijn steentje bij te dragen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:03
Jeuh! Mijn VP191s is vandaag opgestuurd door 3-co.de :)
Zonder dode pixels als ik Kathrin mag geloven.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

reskobon schreef op maandag 27 juni 2005 @ 17:08:
Jeuh! Mijn VP191s is vandaag opgestuurd door 3-co.de :)
Zonder dode pixels als ik Kathrin mag geloven.
Ik kon kiezen tussen de silveren en de zwarte VP191. Toch maar voor de zwarte gegaan, alleen moet ik nu nog wel langer w88 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Ja ik kon ook kiezen maar het verschil was 4 weken wachten :)

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

reskobon schreef op maandag 27 juni 2005 @ 17:32:
Ja ik kon ook kiezen maar het verschil was 4 weken wachten :)
Ja ik weet, maar kleuren schijnen beter uit te komen in zwart. En ik vond zwart mooier :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RtN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:43

RtN

Kheb ff nagevraagd bij 3-co.de welke revisie van de p19-2 zij leveren. Mss handig om te weten als je de aankoop van deze monitor bij hun overweegd. Hier de reply:
Hallo ****,

vielen Dank für Ihre Anfrage !

FSC P19-2 (weiss/grau) = Rev. 02, 05 (je nach Wareneingang)
FSC P19-2 (schwarz) = Rev. 04

Es spielt aber keine Rolle welche Revision Sie kaufen - die Geräte sind alle
gleich !! Fujitsu Siemens Computers hat uns diese Auskunft gegeben.

Mit freundlichen Grüssen

Kathrin Nguyen van
- Product Manager Displays -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RtN schreef op maandag 27 juni 2005 @ 18:56:
Kheb ff nagevraagd bij 3-co.de welke revisie van de p19-2 zij leveren. Mss handig om te weten als je de aankoop van deze monitor bij hun overweegd. Hier de reply:

[...]
re·vi·sie (de ~ (v.), ~s)
1 herziening
2 het geregeld nazien en herstellen van machines
3 [jur.] herziening van een vonnis door de Hoge Raad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-06 17:34

Roenie1

The Many sings to us.

Yokozuna schreef op maandag 27 juni 2005 @ 14:37:
[...]
...geen anti aliasing wordt gebruikt, doe je dit wel dan ziet een lagere resolutie er uitgerekt nog steeds oke uit.
Ben ik niet helemaal met je eens. Anti-aliasing helpt alleen voor de kartelranden van objecten, maar de textures zelf zullen gewoon even vaag worden door de scaling als wanneer AA niet wordt gebruikt. Het helpt dus maar gedeeltelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Roenie1 op 27-06-2005 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1

Roenie1

The Many sings to us.

Aan:
wallah_biellah,
agscorus,
robje,

Als jullie je VP191 monitoren binnen hebben, test het even en schrijf dan alsjeblíeft een stukje over de backlight leakage aan de bovenkant bij donkere/zwarte beelden!! Please read on:

Voor info over backlight leakage, zie mijn post:
http://gathering.tweakers...message/23626670#23626670

Hier nog een foto ervan, waar het probleemgebied is omcirkeld:
http://www.zonneveld.demon.nl/temp/D3_dunkel_b.jpg

Ik heb zoals ik in http://gathering.tweakers...message/23670186#23670186 vertelde, gemaild naar 3-co, over dit probleem met de VP191 TFT's. Ik heb gevraagd of ze allemaal dit probleem hebben, of dat het misschien slechts om een aantal van de VP191 monitoren ging. Ik heb inmiddels een antwoord mogen ontvangen, waarin Kathrin heeft verteld de informatie door gestuurd te hebben aan Viewsonic. Ik had eigenlijk gehoopt dat ze er zelf naar zouden kijken (omdat ze toch al pixel tests doen met die panels, dacht ik: dan kunnen ze vast wel ff een paar keer een zwart beeld laten weergeven tijdens zo'n test, om naar de backlight leakage te kijken).. Helaas ligt de info nu bij Viewsonic, en wanneer was de laatste keer dat een groot bedrijf eerlijk was over problemen met hun producten?

Ik verwacht daar dus niet zoveel van (hooguit een ontwijkend antwoord), dus vestig ik nu de hoop op de (aankomende) VP191 eigenaren, om ons meer te vertellen over die backlight leakage!

[ Voor 25% gewijzigd door Roenie1 op 27-06-2005 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:44
Roenie1 schreef op maandag 27 juni 2005 @ 19:24:
Aan:
wallah_biellah,
agscorus,
robje,

Als jullie je VP191 monitoren binnen hebben, test het even en schrijf dan alsjeblíeft een stukje over de backlight leakage aan de bovenkant bij donkere/zwarte beelden!! Please read on:

Ik heb zoals ik in http://gathering.tweakers...message/23670186#23670186 vertelde, gemaild naar 3-co, over dit probleem met de VP191 TFT's. Ik heb gevraagd of ze allemaal dit probleem hebben, of dat het misschien slechts om een aantal van de VP191 monitoren ging. Ik heb inmiddels een antwoord mogen ontvangen, waarin Kathrin heeft verteld de informatie door gestuurd te hebben aan Viewsonic. Ik had eigenlijk gehoopt dat ze er zelf naar zouden kijken (omdat ze toch al pixel tests doen met die panels, dacht ik: dan kunnen ze vast wel ff een paar keer een zwart beeld laten weergeven tijdens zo'n test, om naar de backlight leakage te kijken).. Helaas ligt de info nu bij Viewsonic, en wanneer was de laatste keer dat een groot bedrijf eerlijk was over problemen met hun producten?

Ik verwacht daar dus niet zoveel van (hooguit een ontwijkend antwoord), dus vestig ik nu de hoop op de (aankomende) VP191 eigenaren, om ons meer te vertellen over die backlight leakage!
Ja, geen probleem :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Ik zal het ook doen plus een review met de richtlijnen uit de TS. Wordt waarschijnlijk woensdag of donderdag dat ik hem ontvang. Morgen eerst maar eens proberen af te studeren :)

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110006

Vandaag heb ik de Viewsonic VP191S ontvangen. Vorige week woensdag besteld en vanmiddag is hij bezorgd.

Eerste indruk van het scherm: geen dode pixel, scherp beeld, weinig tot geen ghosting. Geen videonoise bij het afspelen van DVD's.

De komende dagen ga ik het scherm met meer toepassingen testen. Absoluut een aanrader dit scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110006 schreef op maandag 27 juni 2005 @ 20:16:
Vandaag heb ik de Viewsonic VP191S ontvangen. Vorige week woensdag besteld en vanmiddag is hij bezorgd.

Eerste indruk van het scherm: geen dode pixel, scherp beeld, weinig tot geen ghosting. Geen videonoise bij het afspelen van DVD's.

De komende dagen ga ik het scherm met meer toepassingen testen. Absoluut een aanrader dit scherm.
Kun je voor ons een product survey invullen? Heb jij ook dat probleem met je monitor, met die blacklite aan de bovenkant?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 142035 op 27-06-2005 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:55

13art

Moderator Mobile
Anoniem: 110006 schreef op maandag 27 juni 2005 @ 20:16:

Waar heb je dit scherm gekocht als ik vragen mag???

Even ander vraagje. Volgens mij krijg ik mn xerox scherm niet op 75Hz, maar blijft die op 60Hz staan. Als je het vakje aanklikt van 'Modi verberegen die dit scherm niet kan weergeven', dan blijft alleen de 60Hz staan. Als je dat vakje uitklikt en dan voor de 75Hz klikt dan doet hij dat wel, echter wanneer ik dan bij een optie 'Weergave' kijk van Nvidia (Heb de 9800pro) dan staat daar bij FPD 60Hz ook al heb ik dus de 75Hz aangeklikt. Iemand nog een idee hoe het scherm daadwerkelijk wel op 75Hz te krijgen zodat ik minder last heb (hoop ik dan maar) van ghosting????

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roenie1 schreef op maandag 27 juni 2005 @ 19:24:
Aan:
wallah_biellah,
agscorus,
robje,

Ik hoop dat ik met positief nieuws kan komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142035 schreef op maandag 27 juni 2005 @ 20:20:
[...]

Kun je voor ons een product survey invullen? Heb jij ook dat probleem met je monitor, met die blacklite aan de bovenkant?
Ben nu bezig om het scherm te testen. Hoop binnenkort een survey gereed te hebben. Tot nu toe heb ik het beeldscherm getest met het afspelen van DVD-films en een aantal games: Farcry,
Half-Life 2. Tot nu toe heb ik niet de backlite leakage kunnen ontdekken. Of dit is iets wat later verschijnt. Hoop het van niet.

Als antwoord op de vraag van DJwannab2002: www.3-co.de. De winkel voert een gratis controle uit om te kijken of er dode pixels in het scherm zitten. Het vervoer gaat met DPD. Ik kan dit adres zeker aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er wordt getest op dode pixels...maar ook op 'defecte' pixels die oplichten, bv. constant blauw oplichtende? En wordt bij 1 foute pixel dan al het scherm niet verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyzz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06 11:30

Thyzz

-=leeg=-

Anoniem: 88208 schreef op maandag 27 juni 2005 @ 22:41:
Er wordt getest op dode pixels...maar ook op 'defecte' pixels die oplichten, bv. constant blauw oplichtende? En wordt bij 1 foute pixel dan al het scherm niet verkocht?
dat staat een eindje terug al vermeld. Ze doen officieel een iso2 test, maar wat ik uit de emails begrijp is dat ze de schermen pixel-prefect versturen

[ Voor 4% gewijzigd door Thyzz op 27-06-2005 22:51 ]

5325wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

hey, kunnen jullie rap effe een post van mij in een ander subforum es doorlezen, het is in die zin hier van toepassing omdat jullie bedenkingen mee zouden bepalen of ik al dan niet ga voor een 19", of toch een 20" met hogere resolutie, en aangezien hier ook veel experts rondhangen ivm met beeldschermen/-signalen, thx!

klik

Verder kan ik zeggen dat ik het topic al enige tijd terug volg en kan ik na mijn oorspronkelijk enthousiasme over de xerox (dat nadien rap gekoeld is, al blijf ik het design wel meesterlijk vinden) echt maar één scherm ontdekken dat de moeite waard is.

Namelijk, met lengtes voorsprong: de viewsonic VP191b. De review op behardware spreekt voor zichzelf. (grafieken ivm met kleurechtheid, daar waar de p19-2 er po dezelfde site ivm met kleurechtheid er toch wel heel slecht uitkomt, de viewsonic komt zo out of the box) (en die mannen verklaren daar het scherm als de nieuwe heilige graal :) )

qua design: de rand van het scherm is zoals het hoort, maar die voet :s, ouderwets... anderzijds ziet het er wel heel degelijk uit, maar verre van zo gelikt als de concurrentie. (maar misschien als dat standaard zou zijn, kan je die wel wisselen met een mooiere voet. :))
Ik moet er ook bijvermelden dat de p19-2 één van de weinige schermen is waar geïntegreerde boxen mij niet mateloos ergeren in het design, dus pluspuntje voor de fujitsu. Ik wacht wel nog wat meer pro reviews af van de fujitsu.

Dus nu is de viewsonic gewoon beste koop zo lijkt het wel. En de prijs valt ook heel goed mee (450 euro in duitsland, dat is nauwelijk duurder dan de verwachte intrdocutieprijs van de belinea waar sommige nog op wachten)

@yokozuna, als ik het goed begrepen heb ben jij ook nog iemand die al heel lang aan het wachten is alvorens tot een aankoop over te gaan. Maar waarom bestel je gewoon niet meteen de viewsonic? Kans is groot dat je die uiteindelijk toch gaat bestellen, dus heb je zolang gewacht voor niets. In die duitse shop is de prijs zeker ok, ook wat betreft de pixelgarantie, het lijkt gewoon allemaal te mooi om waar te zijn. En dit scherm zal een topper blijven voor een lange tijd hoor. Misschien dat er in de toekomst nog iets betere reactietijden zullen zijn. Boeiend hoor, een goed scherm is nu een goed scherm en is dat later ook nog. Verder is de 193P+ waar je op wacht toch ook niet helemaal zo de moeite om op te wachten, prijs zal zeker veeeel duurder zijn. Geen OSD !, en het design vind ik dan persoonlijk nogal 'sissy' eigenlijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobiscity
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-05 15:19
dankje! helemaal top, volgens mij is ie toch niet zo lelijk als ik dacht 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stonefox
  • Laatst online: 31-05 14:01
Ik had het volgende nieuws nog niet langs zien komen in dit topic (komt van prad.de). Van de Eizo 778 die in elke vergelijkende test op de eerste plaats terecht komt, worden er nu ook twee slim edge versies zonder boxen uitgebracht:

Afbeeldingslocatie: http://www.eizo.com/products/lcd/s1910/images/photo.jpg

De linker afbeelding betreft de S1910, rechts is de S1910-AS (heeft mijn voorkeur qua design). De specificaties zijn identiek aan die van de 778 (http://www.eizo.com/products/lcd/s1910/spec.asp en http://www.prad.de/guide/...er=asc&Submit=vergleichen).

In Japan worden ze reeds verkocht voor een prijs die bij ons neerkomt op € 640,-. Dit zou voor mij persoonlijk een alternatief kunnen zijn voor de Samsung 193P+, vooral vanwege de lovende recensies die de 778 in elke review krijgt. Natuurlijk nog wel even afwachten of de prijs bij ons vergelijkbaar wordt met die van de Samsung. Eizo staat nou niet bepaald bekend om het produceren van monitoren met een aangename prijs :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

StoneFox schreef op maandag 27 juni 2005 @ 23:54:
Ik had het volgende nieuws nog niet langs zien komen in dit topic (komt van prad.de). Van de Eizo 778 die in elke vergelijkende test op de eerste plaats terecht komt, worden er nu ook twee slim edge versies zonder boxen uitgebracht:

<knip>
Die eerste op het plaatje heeft qua design veel weg van de viewsonic. Zeker de voet. Verder zal het kwaliteitsverschil tussen beide waarschijnlijk verwaarloosbaar zijn. Hoe 'state of the art' en 'fenomenaal' eizo wel mag zijn, het dient zich te houden aan de beschikbare panelen op de markt, aangezien die die zelf niet produceert. En de viewsonic heeft nu ook één van de beste panelen beschikbaar in hun vp191b zitten.

Dus ik zie helemaal niet in waarom je 200€ , of waarschijnlijk zelfs een 300 tal euro meer zou betalen voor een eizo. No offense maar eizo is zo typisch iets voor mensen die zelf niet zouden weten waar ze de verschillen in beeldkwaliteit zouden moeten zoeken, maar achteraf wel willen kunnen zeggen: "kijk eens naar mijn scherm, dit is toch zoveel beter dan wat jij hebt, want het heeft 700€ gekost en is van eizo." (verschil in beeldkwaliteit bedoel ik dan tussen de betere modellen van de andere merken die het niet zo hoog in hun bol hebben en wel kwalitatief goede tft's aan goede prijzen kunnen verkopen. Dus in vergelijking met bvb de viewsonic en uiteraard niet met één of ander minderwaardig TN paneel. Het is nu al gebleken dat de viewsonic in het 'kleurlabo' gewoon goede en solide prestaties neerzet. Hoeveel is 'eventueel beter' dan ronduit goed je waard?)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 28-06-2005 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Laatst online: 19:42
Mijn VP191S is ook verstuurd door 3co vandaag. Helaas laat nu mijn cmputer weer langer op zich wachten.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147332

LordLynx schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 01:17:
Mijn VP191S is ook verstuurd door 3co vandaag. Helaas laat nu mijn cmputer weer langer op zich wachten.... :/
knip ---

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 147332 op 28-06-2005 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123686

Zag net de nieuwe LCDserie van ACER.
De ALxx32 serie, in 17, 19 en 20(widescreen) inch.

Die zijn er ook best wel stoer uit!

Afbeeldingslocatie: http://www.acer.com.cn/product/monitor/images/AL1932-Left%20.jpg
Link naar Product
Zeer grote afbeelding :D

De AL1932m is de ultieme LCD-oplossing. Hij combineert een fantastisch 19” scherm met een compacte en elegante zilverkleurige behuizing en de meest innovatieve interfaces voor uw digitale wereld. Het heldere 19” LCD-scherm ondersteunt de geavanceerde Crystalbrite-paneltechnologie voor een indrukwekkende beeldkwaliteit. Bovendien verwerkt de gesofisticeerde digitale video-interface de beelden uiterst snel. Dit resulteert in levensechte schermeffecten voor een optimaal entertainment. Ontdek de ware betekenis van luxe: met zijn glanzende buitenkant en zijn aantrekkelijke design straalt de AL1932m pure stijl en functionaliteit uit die tegemoetkomen aan de hoge eisen van business professionals en thuisgebruikers. De AL1932m biedt een superieure digitale interface die helderheid en design combineert in een compacte en op en top gesofisticeerde behuizing. De AL1932m is de superieure interface voor intensieve gebruikers die de nieuwste technologieën willen en een hightech digitale levensstijl op prijs stellen.

Technische Details:
Paneel: TN+FILM (met CrystalBrite Technologie)
Max Resolutie: 1280x1024
Responce Time: 12ms
Brightness: 400cd/m2
Contrast R.: 500:1
Color: 16,7mil (het lijkt er dus op dat dit een 8bit paneel is)
Video Input: VGA, DVI-D S-Video en Composite
Speakers: 2x 1.1 watt

Ben er nog niet achter wat CrystalBrite is, volgens mij is het vergelijkbaar met X-BRITE van Sony

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 123686 op 28-06-2005 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Aan alle mensen die de VP191 binnenkort binnenkrijgen, zouden jullie je userreview neer kunnen planten aan de hand van de userreview richtlijntjes van stap 5? Dat maakt het wat makkelijker vergelijken, dank!
Ben ik niet helemaal met je eens. Anti-aliasing helpt alleen voor de kartelranden van objecten, maar de textures zelf zullen gewoon even vaag worden door de scaling als wanneer AA niet wordt gebruikt. Het helpt dus maar gedeeltelijk.
Ja uiteraard, maar het ziet er opgeschaald MET AA wel gewoon een stuk beter uit en met moderne kaarten kun je AA toepassen met steeds minder performance verlies.
@yokozuna, als ik het goed begrepen heb ben jij ook nog iemand die al heel lang aan het wachten is alvorens tot een aankoop over te gaan. Maar waarom bestel je gewoon niet meteen de viewsonic? Kans is groot dat je die uiteindelijk toch gaat bestellen, dus heb je zolang gewacht voor niets.
Niet omdat ik iets tegen Viewsonic heb, maar omdat ik schijt aan 1 review van Behardware heb als ik daarnaast 10 userreviews lees die positief zijn over de P19-2, en de kritiek van Behardware soms regelrecht ontkennen. Ik ben blij dat velen ook niet puur afgaan op Behardware's review. Behardware mag wel eens bij zichzelf te raden gaan van "Goh, zou er toch niets mis zijn met dit ding, gezien er een hoop veel positievere userreviews op allerlei fora staan." Daarnaast heb ik geduld, omdat deze CRT die ik voor 4 tientjes 2e hands heb gekocht het momenteel nog goed doet.
Responce Time: 12ms
Brightness: 400cd/m2
Contrast R.: 500:1
Nieuwe lijn? Yeah right :)

[ Voor 77% gewijzigd door Yokozuna op 28-06-2005 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Jippie, net ook mijn VP191s besteld bij 3-co. Goed nieuws voor mensen die nog twijfelen om hem te kopen zonder eerst gezien te hebben (waarschijnlijk bij de meesten al bekend, maar toch), een quote van de verkoopster aldaar:

"The VP191S only shipping with 0 mistakes !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

Ik vind dit een goede zaak, want ik snap niet dat mensen één of zelfs meer dode (sub-) pixel accepteren bij zo'n dure aankoop, ik snap echt niet dat fabrikanten het lef hebben om zulke policies te voeren.
Yokozuna schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 10:43:
Aan alle mensen die de VP191b binnenkort binnenkrijgen, zouden jullie je userreview neer kunnen planten aan de hand van de userreview richtlijntjes van stap 5? Dat maakt het wat makkelijker vergelijken, dank!
[...]
Ok, will do.

[ Voor 29% gewijzigd door TheLemon op 28-06-2005 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Heb als extra erbij gezet uniformiteit van het scherm (wit overal even wit? backlight leakage bij donkere beelden?). Want ik las inderdaad dat de VP191 er soms last van had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-06 08:35
Ik zit ff op http://www.3-co.de te kijken.

Ik wilde eerst de Xerox maar ga denk ik toch voor de Viewsonic vp191b.
Alleen mijn duits is niet zo best, hoe moet ik die verzendkosten instellen? Moet je dat instellen bij Zahlweise, want daar zie ik niets staan van naar het buitenland.

(ik ben wel een beetje jaloers hoor, op de vp191b/s eigenaren :P, heb nu een LiteOn 17ich crt van 110 euro )

[ Voor 6% gewijzigd door Giel op 28-06-2005 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Giel schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 11:03:
Ik zit ff op http://www.3-co.de te kijken.

Ik wilde eerst de Xerox maar ga denk ik toch voor de Viewsonic vp191b.
Alleen mijn duits is niet zo best, hoe moet ik die verzendkosten instellen? Moet je dat instellen bij Zahlweise, want daar zie ik niets staan van naar het buitenland.

(ik ben wel een beetje jaloers hoor, op de vp191b/s eigenaren :P, heb nu een LiteOn 17ich crt van 110 euro )
Je moet even mailen met 3co. Met Kathrin. Alle bestellingen voor het buitenland, worden namelijk via de e-mail gedaan. Dus gewoon in je e-mail zetten het volgende:

I would like to order the Viewsonic VP191b, whit the pixeltest. (als je pixeltest wil laten doen)

Info:

First Name: .....
Name: ......
Adress: ......
Postalnumber: .....
Place: ........
Country: The Netherlands

Daarna krijg je een e-mailtje waarin de betalings gegevens staan. Als ze de monitor binnenhebben kun je betalen, en dan sturen ze de monitor op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Nederlanders moeten volgens mij via mail bestellen, in het engels is ook mogelijk.

Sta ik trouwens nog op nummer één bij het wachten op een TFT? M'n wachttijd is nu 7 maanden ;)
Reken maar dat ik voor de acht ga!

[ Voor 52% gewijzigd door Yokozuna op 28-06-2005 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yokozuna schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 11:27:
Nederlanders moeten volgens mij via mail bestellen, in het engels is ook mogelijk.

Sta ik trouwens nog op nummer één bij het wachten op een TFT? M'n wachttijd is nu 7 maanden ;)
Damn heb jij even mazzel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Dat is geen mazzel, discipline! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-06 08:35
Yokozuna schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 11:35:
Dat is geen mazzel, discipline! O-)
Waarom wacht jij als ik vragen mag? Waar wacht je op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Giel schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 11:41:
[...]

hijs gek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SOW....jou scherm komt dus pas rond 2006 binnen. Lekker is dat.

Zou ik toch nooit zo fixen. Tegen die tijd is er weer zo veel nieuws, en met betere prijsjes. Maargoed.

Veel succes voor de mensen met hun aankomende tft!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88208 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 11:45:

Zou ik toch nooit zo fixen. Tegen die tijd is er weer zo veel nieuws, en met betere prijsjes. Maargoed.

Hij zit te dollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BIj wie heb je het scherm besteld dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114895

even een kort vraagje, zijn er 19" tft schermen die een resolutie van 1600*1200 aankunnen? of moet ik naar de 20" schermen gaan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1

Roenie1

The Many sings to us.

Anoniem: 142035 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 11:49:
[...]

BIj wie heb je het scherm besteld dan?
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-06 16:30
Anoniem: 114895 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 11:56:
even een kort vraagje, zijn er 19" tft schermen die een resolutie van 1600*1200 aankunnen? of moet ik naar de 20" schermen gaan kijken?
Die zijn zoveel duurder, dat het goedkoper is om te kijken naar 20 inch of 20 inch breedbeeldschermen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-06 09:36
Ooit was er de Iiyama AS4831D, die 1600x1200 aankon.
deze hoord echter niet echt thuis in dit topic omdat:
1. De contrastratio zeer laag was(300:1)
2. Deze monitor al jaren buiten de productie is.

Bovendien vraag ik me af wat je nu aan 1600x1200 hebt op een 19", want:
1. Dat lijkt me vrij kleine letters opleveren, een 20" geeft al kleinere lettertjes weer dan een 17"
2. Door punt 1 zal de vraag naar zo'n monitor niet al te hoog zijn, waardoor deze duurder zou zijn dan 20" schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Anoniem: 88208 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 11:45:

Ten eerste, zoals in vorige delen al gezegd, nadat overdrive de kinderschoenen is uitgestapt worden er geen grondbrekende vooruitgangen meer verwacht. Mensen die de laatste 2 jaar TFT ontwikkelingen hebben gevolgd weten dat })

Ten tweede, de 193P+ en de 101920 komen aan het eind van de zomer uit, niet in 2006 :) De 750/950P (6ms GtG, 1500:1 voor beide groottes) komen misschien in 2006 uit, maar die worden toch onbetaalbaar.

[ Voor 26% gewijzigd door Yokozuna op 28-06-2005 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1

Roenie1

The Many sings to us.

Wat vinden jullie eigenlijk van de keuze voor 19" in dit opzicht:

-Voor de desktop wil ik eigenlijk 1600x1200 gebruiken. (20" dus)
-In games is 1024 het handigste, want als je systeem snel zat is voor een game, zet je gewoon AA en AF aan. Is hij dat niet, dan kan je 1024 toch meestal nog wel draaien. Een reso van 1280x1024 is vaak moeilijker/niet te draaien als je systeem te oud is.
-17" is te klein.
-Conclusie: gulden middenweg: 1280x1024, op 19" TFT.

Ideaal is het dus niet echt... jammer genoeg 'resulteert' 1024x768 in slechts een 17" TFT, en je (Windows) desktop is dan zo krap.

[ Voor 13% gewijzigd door Roenie1 op 28-06-2005 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmm... ok zal wel :+

Bijdeweg; welke tft heb je dan besteld?? (staat vast ook wel ergens :P)

En een ander vraagje: zijn de letters kleiner op een 20 inch 1600*1200 tov een 19 inch 1280*1024?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik heb niets besteld :?
En een ander vraagje: zijn de letters kleiner op een 20 inch 1600*1200 tov een 19 inch 1280*1024?
Veel kleiner.
Ideaal is het dus niet echt... jammer genoeg resulteert 1024x768 in slechts een 17" TFT, en je (Windows) desktop is dan zo krap.
Op een 20" scherm resulteert 1024x768 is een nog kleiner scherm.

Maar even serieus, ik wacht nog op een TFT waarvan ik kan zeggen "Kijk, mijn TFT geeft dieper zwart weer dan jouw high end CRT!". Als dat met de 173P+ nog niet kan, dan knip ik de knoop maar door.

[ Voor 138% gewijzigd door Yokozuna op 28-06-2005 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yokozuna schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 12:26:
Ik heb niets besteld :?

[...]

Veel kleiner.

[...]

Op een 20" scherm resulteert 1024x768 is een nog kleiner scherm.

Maar even serieus, ik wacht nog op een TFT waarvan ik kan zeggen "Kijk, mijn TFT geeft dieper zwart weer dan jouw high end CRT!". Als dat met de 173P+ nog niet kan, dan knip ik de knoop maar door.
Dan kun je nog een paar jaar wachten denkik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1

Roenie1

The Many sings to us.

Yokozuna schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 12:26:
[...]
En waar geknipt wordt vallen spaanders.
Maar even serieus, ik denk dat je een veel dieper zwart niet kunt verwachten. Het blijft immers dezelfde TFT panel technologie, en die lekken nou eenmaal een bepaalde hoeveelheid licht door.

[ Voor 23% gewijzigd door Roenie1 op 28-06-2005 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

Dan sta ik op nr 2: ik wacht al sinds december. Ben btw ook heel erg beniewd wat de 193P+ gaat doen :)

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

offtopic:
het is een knoop doorhakken, niet er één doorknippen

En dus ook: waar gehakt wordt, vallen spaanders

Ik ben overigens best tevreden met mijn Sony SDM-HS95PB :) 19", prachtig beeld, maar wel beetje ghosting (NFSU2), niet hinderlijk maar ja. Ben er tevreden over, kan ik eindelijk deftig dvd's op me pc kijken :)

[ Voor 11% gewijzigd door Borromini op 28-06-2005 12:41 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Roenie1 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 12:36:
En waar geknipt wordt vallen spaanders.
Maar even serieus, ik denk dat je een veel dieper zwart niet kunt verwachten. Het blijft immers dezelfde TFT panel technologie, en die lekken nou eenmaal een bepaalde hoeveelheid licht door.
Samsung claimt een contrast van 1500:1 (bij hun 17" versie) en die van 1000:1 konden ze ook waarmaken (950:1 ofzo), Samsung is geen merk dat snel liegt daarover. 1500:1 --> toch bijna 2x zo diep zwart als bij 800:1 en das is wat mij betreft 'veel dieper' :)
en die lekken nou eenmaal een bepaalde hoeveelheid licht door.
Geen enkel zwart is perfect, CRT's geven ook geen perfect diep zwart door de fosfor laag, neemt niet weg dat het dieper kan, zie boven.

[ Voor 65% gewijzigd door Yokozuna op 28-06-2005 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Laatst online: 19:42
Net een belletje dat de VP191S afgeleverd is thuis, gisteren om 4 uur uit Hamburg verstuurd, vandaag om 1 uur in Rotterdam aangekomen. Zeer netjes. Helaas kom ik vanavond thuis en mag ik direct weer door, dus geen tijd om te testen, maar verwacht morgen mijn eerste ervaringen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
No problem. Niet omdat jullie dom zijn, maar misschien wordt het nog over het hoofd gezien, nog een keer even voor de zekerheid :) Probeer dit lijstje erbij te houden ej.
  1. Het vorige scherm (wat was je vorig scherm? vergelijk met je nieuwe)
  2. Bijzonderheden (bijzonderheden van de verkoper? pixeldefecten? speciale features?)
  3. Kleurweergave (natuurgetrouw? t.o.v. je CRT?)
  4. Ghosting (mate van nagloei of detailvermindering bij beweging van het beeld, bij films, bij spellen)
  5. Contrast & helderheid (diepte van het zwart, felheid van het wit, tevree? eigen instellingen?)
  6. Uniformiteit van het scherm (wit overal even wit? backlight leakage bij donkere beelden?)
  7. Kijkhoek (kwaliteit van het beeld bij inkijk vanaf de zijkant)
  8. Bouwkwaliteit (stevigheid van de voet en de knopjes, afwerking )
  9. Vormgeving (foto's, persoonlijke mening, het 'aan' ledje; irritant fel?)
  10. Ten slotte de belangrijkste voor- en nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LordLynx schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 14:16:
Net een belletje dat de VP191S afgeleverd is thuis, gisteren om 4 uur uit Hamburg verstuurd, vandaag om 1 uur in Rotterdam aangekomen. Zeer netjes. Helaas kom ik vanavond thuis en mag ik direct weer door, dus geen tijd om te testen, maar verwacht morgen mijn eerste ervaringen. :)
van jouw graag ook een product survey! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1

Roenie1

The Many sings to us.

edit:

nvm, stond er al.

[ Voor 100% gewijzigd door Roenie1 op 28-06-2005 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-06 12:55
Anoniem: 88208 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 12:24:
Hmmm... ok zal wel :+

Bijdeweg; welke tft heb je dan besteld?? (staat vast ook wel ergens :P)

Hieronder de pixelgrootes bij verschillende schermen. Ik heb de breedte/hoogte van een pixel uitgerekend, dus niet de diameter. Hoe kleiner het getal in de rechter kolom des te kleiner de pixels dus. Bij 17" CRT ben ik uitgegaan van 15.7" (als je de werkelijke zichtbare diameter meet bij mijn IIyama Vision Master Pro 411).

15" TFT 1024x768 0,0291
17" TFT 1280x1024 0,0263
19" TFT 1280x1024 0,0294
20" TFT 1600x1200 0,0254
17" CRT 1152x864 0,0277
17" CRT 1024x768 0,0312

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Jahaa hij is binnen de VP191s Wat een scherm, enkel snel uit de doos gehaald en vlug aangesloten. Morgen ofzo zal ik er beter naar gaan kijken en een review schrijven.

Ik heb de tijd want ik ben sinds vanmiddag ook afgestudeerd in Technische Informatica :) Mijn dag kan niet meer stuk! Nu ga ik uit eten en daarna tot diep in de nacht op het terras genieten van veel bier :)

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyzz
  • Laatst online: 18-06 11:30

Thyzz

-=leeg=-

reskobon schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 17:09:
Jahaa hij is binnen de VP191s Wat een scherm, enkel snel uit de doos gehaald en vlug aangesloten. Morgen ofzo zal ik er beter naar gaan kijken en een review schrijven.

Ik heb de tijd want ik ben sinds vanmiddag ook afgestudeerd in Technische Informatica :) Mijn dag kan niet meer stuk! Nu ga ik uit eten en daarna tot diep in de nacht op het terras genieten van veel bier :)
* Thyzz kijkt verdrietig naar robje. Mijn monitor zou ook vandaag aankomen, maar die heeft een verkeerde afslag gemaakt en staat in Meppel in plaats van ergens in zeeland....

Maar ook ik heb de tijd, want ook ik ben nu "ing. Crash_neo "

5325wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eindelijk gereed. Dit is mijn survey van de ViewSonic VP191S:

Vorige scherm

Mijn vorige monitor was een 19 inch CRT. Deze was nodig aan vervanging toe vanwege een wazig beeld en balken door het scherm. In eerste instantie heb ik een Xerox XA7 8ms besteld. Vanwege leveringsproblemen heb ik na 2 maanden wachten hier vanaf gezien. De keuze is uiteindelijk gevallen op de ViewSonic VP191S

Bijzonderheden

De winkel waar ik de monitor heb besteld: www.3-co.de heeft een goede service. Er wordt snel en duidelijk gecommuniceerd (Duits en Engels). Men controleert het scherm vantevoren op dode pixels. Het scherm word dus alleen verstuurd als het geheel goed bevonden is (0 dode pixels).
Verzending via DPD gaat vlot. In 1 werkdag was de monitor bij mij thuis bezorgd.

Kleurweergave

De kleuren op zijn helderder vergeleken met mijn oude monitor. Vooral bij het bewerken van foto’s zie je dat er overal meer diepte in zit. Het kijken van films of spelen van games is hierdoor veel prettiger geworden.

Ghosting
Bij het afspelen van DVD’s zoals: Saving Private Ryan, Star Wars of Gladiator kwam ik geen vertraging of vervomingen tegen. Het zogenaamde ‘videonoise’ komt niet voor op deze monitor.
Bij het spelen van Half-Life 2, Farcry of Call of Duty geldt ook dat er geen/nauwelijks ghosting is te bekennen.

Contrast & helderheid

Alle elementen zijn bij het bekijken van foto’s of games goed te herkennen. Alles komt duidelijk in beeld. Tekstverwerken is zeer goed te doen met dit scherm. Aanpassingen in de instellingen van het scherm heb ik tot nu toe niet uitgevoerd. Zeer tevreden.

Uniformiteit van het scherm

De helderheid van de kleuren zijn overal even duidelijk. Het zogenaamde ‘backlight leakage’ komt niet voor op mijn scherm. Hopelijk blijft dat ook zo.

Kijkhoek

De monitor heeft een grote horizontale en verticale kijkhoek: 170/170. Alles blijft prima zichtbaar. Vooral de verticale kijkhoek is voor mijn gevoel zeer ruim.

Bouwkwaliteit/Vormgeving

De monitor ziet er degelijk uit. De voet is groot en robuust. Hier had men wel voor een ander model voet kunnen kiezen.

Het draaien van het beeldscherm gaat in het begin stroef. Na een aantal keer dit gedaan te hebben ging dit veel soepeler.

De behuizing van het beeldscherm ziet er mooi afgewerkt uit. Niet te druk met logo’s e.d. Alleen de merknaam, type monitor en logo zijn zichtbaar. De knoppen zijn gemakkelijk te bedienen.
Het OSD-menu is overzichtelijk en makkelijk in het gebruik.

Belangrijkste voor- en nadelen

Voordeel

- Zeer scherpe beeldkwaliteit
- Weinig tot geen ghosting
- Helderheid van de kleuren
- DVI en VGA-kabel worden meegeleverd

Nadeel

- ViewSonic had een betere voet kunnen kiezen voor dit model.
- De handleiding wordt als PDF op een CD meeverstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sbanga, bedankt voor je product survey.
zou je misschien op deze link: pricewatch: ViewSonic VP191b (19", 8ms, D-sub/DVI-D) , een beoordeling toevoegen in Productsurvey?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1

Roenie1

The Many sings to us.

Ghost81 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 15:38:
[...]

Hieronder de pixelgrootes bij verschillende schermen. Ik heb de breedte/hoogte van een pixel uitgerekend, dus niet de diameter. Hoe kleiner het getal in de rechter kolom des te kleiner de pixels dus. Bij 17" CRT ben ik uitgegaan van 15.7" (als je de werkelijke zichtbare diameter meet bij mijn IIyama Vision Master Pro 411).

15" TFT 1024x768 0,0291
17" TFT 1280x1024 0,0263
19" TFT 1280x1024 0,0294
20" TFT 1600x1200 0,0254
17" CRT 1152x864 0,0277
17" CRT 1024x768 0,0312
Van klein naar groot:
17" 1280
20" 1600
17" 1152
15" 1024
19" 1280
17" 1024

@ sbanga:
Als overstapper van CRT naar TFT, wat is jouw mening over motion blur bij snelle bewegingen in games? Is dat waar je op doelt als je schrijft: "nauwelijks ghosting"? Kortom bedoel je daarmee dat - bij snelle beweging - het scherm algeheel scherp blijft maar dat heel soms een bepaald in-game object wat ghosting vertoont, of bedoel je dat heel soms het hele beeld wat onscherp wordt?

[ Voor 26% gewijzigd door Roenie1 op 28-06-2005 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128143

Anoniem: 110006 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 17:52:
Nadeel

Je monitor is kapot en je wil ff de handleiding raadplegen voor contactgegevens of whatever, daar zit je dan..... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1

Roenie1

The Many sings to us.

Daarom heb ik ook altijd nog mijn backup 17" CRT. No one should live without one. Ik heb inmiddels zoveel 22" CRT's (eigenlijk 21") omgeruild gehad via Iiyama, dat als ik die oude 17" niet had, dan zou ik meerdere maanden geen gebruik hebben kunnen maken van mijn PC.

Offtopic:
Een paar van die (vijf) 'breakdowns' (verscheidene problemen, waaronder gewoon geen beeld meer) zijn wellicht toe te schrijven aan 't feit dat het stopcontact niet was geaard. Tsja, bewijs het maar eens. Met de 17" geen problemen gehad, en die was ook niet geaard. Ik zou in elk geval NOOIT meer een Iiyama monitor kopen ofhet nou CRT of TFT is. Ik heb persoonlijk meermaals aan de telefoon gehangen met de service manager, en ik kan je vertellen: die doet zijn werk structureel NIET. Meermaals iets beloven en het dan niet doen (terugbellen/mailen, monitor opsturen) zelfs na erop gewezen te zijn, en niet één verontschuldiging. Altijd hetzelfde verhaaltje aan de telefoon, omdat hij niet op de hoogte is van jouw probleem omdat hij zijn email niet leest, zelfs als hij daar eerst zelf om had gevraagd. Misschien heeft de man het wel gewoon te druk, maar het blijft een aanfluiting voor Iiyama.

Overigens is het wel zo, dat als je je RMA/omruil gewoon laat uitvoeren door de service helpdesk, het wél goedkomt, ookal moest ik soms twee maanden wachten en een keer terugbellen om ze onder hun hol te schoppen. Soms was het ook zonder terugbellen binnen twee weken gebeurd. Maar in mijn geval, doordat ik de 4e of 5e monitor al defect had, had ik alle reden om niet weer een hersenloze omruil te laten doen, maar de monitor te laten onderzoeken om te zien wat er nou aan kapot was. Uiteindelijk hebben ze dat niet eens kunnen achterhalen, maar heb ik wel drie maanden met die service manager lopen kutten, en heb ik uiteindelijk gewoon weer een andere gekregen.

Hij staat nu op een geaard stopcontact en doet het al een paar maanden goed. (Het record is 18 maanden). Ookal moest ik wel zelf in het manufacturer's OSD kruipen om hem scherp te stellen, want dat was hij in de verste, verste, VERSTE verte niet. Ik heb nu geen garantie meer, omdat ik de originele monitor 3 jaar geleden had gekocht, dus ik hoop dat het de aan het stopcontact ontbrekende aarde was, dat al die problemen heeft veroorzaakt. Daar gaat iiyama vanuit, maar een verlenging op mijn garantie-termijn wilden ze me niet geven, ondanks dat ik nu alles geaard heb. (beetje hypocriet niet?) Oorspronkelijk kocht ik een Pro 512, nu heb ik een Pro514. Met beide heb ik dus al problemen gehad. Het is een beetje jammer dat de grotere modellen CRT's van Iiyama er dus waarschijnlijk niet tegen kunnen op een niet-geaard stopcontact aangesloten te zijn (en/of als de PC zelf dat ook niet is), maar dat dat nérgens in de handleiding staat vermeld!

edit:

Zo ey, dat werd ff meer tekst dan bedoeld. Toch lekker om het er eens een keertje uit te gooien. Enjoy.

[ Voor 216% gewijzigd door Roenie1 op 28-06-2005 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:52
Anoniem: 110006 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 17:52:
Eindelijk gereed. Dit is mijn survey van de ViewSonic VP191S:

Vorige scherm

Mijn vorige monitor was een 19 inch CRT. Deze was nodig aan vervanging toe vanwege een wazig beeld en balken door het scherm. In eerste instantie heb ik een Xerox XA7 8ms besteld. Vanwege leveringsproblemen heb ik na 2 maanden wachten hier vanaf gezien. De keuze is uiteindelijk gevallen op de ViewSonic VP191S

Bijzonderheden

De winkel waar ik de monitor heb besteld: www.3-co.de heeft een goede service. Er wordt snel en duidelijk gecommuniceerd (Duits en Engels). Men controleert het scherm vantevoren op dode pixels. Het scherm word dus alleen verstuurd als het geheel goed bevonden is (0 dode pixels).
Verzending via DPD gaat vlot. In 1 werkdag was de monitor bij mij thuis bezorgd.

Kleurweergave

De kleuren op zijn helderder vergeleken met mijn oude monitor. Vooral bij het bewerken van foto’s zie je dat er overal meer diepte in zit. Het kijken van films of spelen van games is hierdoor veel prettiger geworden.

Ghosting
Bij het afspelen van DVD’s zoals: Saving Private Ryan, Star Wars of Gladiator kwam ik geen vertraging of vervomingen tegen. Het zogenaamde ‘videonoise’ komt niet voor op deze monitor.
Bij het spelen van Half-Life 2, Farcry of Call of Duty geldt ook dat er geen/nauwelijks ghosting is te bekennen.

Contrast & helderheid

Alle elementen zijn bij het bekijken van foto’s of games goed te herkennen. Alles komt duidelijk in beeld. Tekstverwerken is zeer goed te doen met dit scherm. Aanpassingen in de instellingen van het scherm heb ik tot nu toe niet uitgevoerd. Zeer tevreden.

Uniformiteit van het scherm

De helderheid van de kleuren zijn overal even duidelijk. Het zogenaamde ‘backlight leakage’ komt niet voor op mijn scherm. Hopelijk blijft dat ook zo.

Kijkhoek

De monitor heeft een grote horizontale en verticale kijkhoek: 170/170. Alles blijft prima zichtbaar. Vooral de verticale kijkhoek is voor mijn gevoel zeer ruim.

Bouwkwaliteit/Vormgeving

De monitor ziet er degelijk uit. De voet is groot en robuust. Hier had men wel voor een ander model voet kunnen kiezen.

Het draaien van het beeldscherm gaat in het begin stroef. Na een aantal keer dit gedaan te hebben ging dit veel soepeler.

De behuizing van het beeldscherm ziet er mooi afgewerkt uit. Niet te druk met logo’s e.d. Alleen de merknaam, type monitor en logo zijn zichtbaar. De knoppen zijn gemakkelijk te bedienen.
Het OSD-menu is overzichtelijk en makkelijk in het gebruik.

Belangrijkste voor- en nadelen

Voordeel

- Zeer scherpe beeldkwaliteit
- Weinig tot geen ghosting
- Helderheid van de kleuren
- DVI en VGA-kabel worden meegeleverd

Nadeel

Hoe zit het met het "backlight leakage" probleem dat iemand hier eerder beschreef?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Goeie review sbanga. Alleen de uniformiteit van het scherm kun je moeilijk zien als je allerlei verschillende kleuren toont, je moet heel het scherm wit laten weergeven en dan kijken of het wit overal even wit is. Bij sommige TFT's (vooral met TN panelen) wordt het wit van boven naar beneden bijv. iets donkerder. Het kan ook zijn dat het midden wat lichter is dan de zijkanten.
De mate van ghosting zou je ook nog wat gedetailleerder kunnen beschrijven, 'geen/nauwelijks ghosting' is eigenlijk iets te vaag. Wanneer merk je wel ghosting, en in welke zin? Verder veel plezier ermee, gaat vast lukken!
Je monitor is kapot en je wil ff de handleiding raadplegen voor contactgegevens of whatever, daar zit je dan.....
Je hebt toch altijd wel huisgenoten/ouders met een PC ff op zolder nog een ouwe CRT staan. Of iets anders :) Als je een nieuwe koopt heb je ook een oude, tenzij je hem meteen 2e hands verkocht hebt, maar dat komt volgens mij niet vaak voor.

Bart1983, je hoeft niet heel z'n review te quoten, neemt onnodig veel ruimte in en het antwoord stond al in z'n userreview:
Het zogenaamde backlight leakage; komt niet voor op mijn scherm. Hopelijk blijft dat ook zo.

[ Voor 86% gewijzigd door Yokozuna op 28-06-2005 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1

Roenie1

The Many sings to us.

En dat laatste ben ik dus super blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Giel schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 11:41:
[...]
Hij is forum- en drumnerd. Als hij een TFT zou kopen heeftie niets meer te doen. (O ja, alleen maar drummen.) en er moet toch iemand op dit forum orde op zake blijven houden?!

Ik stel voor dat we een prijs gaan uitgeven op Tweakers voor de topic(starter) met de meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeste delen ;) My god, wat is dit een populair forum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheLemon schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 10:53:
Jippie, net ook mijn VP191s besteld bij 3-co. Goed nieuws voor mensen die nog twijfelen om hem te kopen zonder eerst gezien te hebben (waarschijnlijk bij de meesten al bekend, maar toch), een quote van de verkoopster aldaar:

"The VP191S only shipping with 0 mistakes !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
Dat kunnen ze ook doen omdat Viewsonic een 0-pixelfout-garantie geeft! (edit: uhm... misschien ook niet....)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 133022 op 28-06-2005 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Anoniem: 133022 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 20:31:
[...]Hij is forum- en drumnerd. Als hij een TFT zou kopen heeftie niets meer te doen.
Aha, dus als ik een TFT koop hoef ik ook meteen niet meer te drummen. Bovendien kun je op fora ook over andere zaken dan TFT's praten. Misschien hap ik nu, maar er zit echt geen logica in dat stuk :)
Dat kunnen ze ook doen omdat Viewsonic een 0-pixelfout-garantie geeft!
Dacht het niet :) Je moet maar liefst 7 defecte subpixels hebben wil je je TFT kunnen inruilen. Wat jij zegt impliceert '1 foutje = retourneren'. Viewsonic heeft enkel een zero bright/dark (zwart/wit) dot pixel policy en dat is nogal een verschil. Als 3-co.de je TFT checked zonder fouten, en tijdens het vervoeren ontstaat er een altijd rode pixel, dan heb je waarschijnlijk pech. De kans dat je er nog 6 bij krijgt is miniem.

[ Voor 84% gewijzigd door Yokozuna op 28-06-2005 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-06 01:25

Wom

Ik heb zojuist een Samsung SyncMaster 913n besteld, mede dankzij dit topic. Geen nuttige bijdrage verder, maar wel mijn dank voor de vele info in dit topic. Ik als lurker ben heel wat wijzer geworden. Ik zal ook zeker mijn bevinden delen hier met jullie :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1

Roenie1

The Many sings to us.

Yokozuna schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 21:16:
[...]

Aha, dus als ik een TFT koop hoef ik ook meteen niet meer te drummen. Bovendien kun je op fora ook over andere zaken dan TFT's praten. Misschien hap ik nu, maar er zit echt geen logica in dat stuk :)

[...]

Dacht het niet :) Je moet maar liefst 7 defecte subpixels hebben wil je je TFT kunnen inruilen. Wat jij zegt impliceert '1 foutje = retourneren'. Viewsonic heeft enkel een zero bright/dark (zwart/wit) dot pixel policy en dat is nogal een verschil. Als 3-co.de je TFT checked zonder fouten, en tijdens het vervoeren ontstaat er een altijd rode pixel, dan heb je waarschijnlijk pech. De kans dat je er nog 6 bij krijgt is miniem.
Mwoaaahhhh... beetje....ehmm.... stimuleren? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yokozuna schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 21:16:
[...]

Hahaha, hap! :+
O ja?! Dan heb ik te vroeg iets gezegd. Gelijk even m'n post aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ sbanga:
Als overstapper van CRT naar TFT, wat is jouw mening over motion blur bij snelle bewegingen in games? Is dat waar je op doelt als je schrijft: "nauwelijks ghosting"? Kortom bedoel je daarmee dat - bij snelle beweging - het scherm algeheel scherp blijft maar dat heel soms een bepaald in-game object wat ghosting vertoont, of bedoel je dat heel soms het hele beeld wat onscherp wordt?
In de gevallen, dat ik enige ghosting tegenkwam was bij het spelen van een multiplayer spel.
In mijn geval was dit bij Call of Duty. Vooral op de momenten, dat je snel moet draaien zie je enige ghosting in de bewegende elementen (lees: andere spelers). De rest van het beeld blijft goed zichtbaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 110006 op 28-06-2005 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

KLIK voor de Acer 1951ms plaatje voor in de Startpost

En de ViewSonic V924 gaat rond de tussen de 500 en 550 euro kosten of net iets lager... In frankrijk zijn we meestal 20euro duurder als nederland :(

@Yokozuna: No problemo... wil gewoon dat de TS mooi uit ziet :) en btw trouwens weet je of van de Samsung 913N ook een black edition bestaat en zo ja..wat is daar het ref: nummer van?
en hier nog een link naar een franse webshop waar heel uitgebreidt specs info staat en meestal als een van de eerste in frankrijk/europa de nieuwste lcd's hebben in huis

[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 30670 op 28-06-2005 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Dankje, de Acer al1951ms ziet er trouwens nog best oke uit. 350 euro, goede prijs en in mijn ogen mooiere vormgeving dan de Benq FP937s+ en ook een DVI ingang. Nu nog reviews...

De VX924 staat voor 463 in de t.net pricewatch Heb em net toegevoegd aan de TS. Als hij zo duur blijft dan vind ik em eigenlijk nieteens topicstart waardig, maargoed, eerst maar wachten op (herziene) proreviews.

Kan iemand trouwens nog helpen met een spec-lijstje van de C19-4 van een officiele Fujitsu/Siemens site, dan kan ik hem toevoegen aan de PW. Hij staat niet of fuj-sie.nl/com

[ Voor 123% gewijzigd door Yokozuna op 28-06-2005 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nog wat btw... klopt dat de IIYAMA Prolite E480S 8ms? wat is nou het echte verschil tussen de 80 en 81? de 80 is hier in frankrijk voor 350 tekrijgen maar de 81 kost 430euro...echt terring duur hier...
En ik ben gewoon op zoek naar een Zwarte 19inch gamer TFT voor onder de 400euro alleen frankrijk snapt dat niet :P :+

ben al opzoek :)

zo iets?
Données techniques...

Type : Ecran TFT LCD.
Diagonale visible : 19 pouces (48 cm).
Définition écran (selon le processeur graphique) :
- Pixels : 1280 x 1024.
- Pixels *) : 1024 x 768.
- Pixels *) : 800 x 600.
- Pixels *) : 640 x 480.
*) d'origine ou étendue en plein écran.
Taille de l'image : 376 x 301 mm.
Couleur : 16.2 millions.
Fréquences de rafraîchissement :
- Horizontale : 30 - 80 kHz.
- Verticale : 60 - 75 Hz.
Espacement pixel (pitch) : 0.294 mm.
Luminosité : 250 cd/m².
Contraste : 800:1.
Angle de vue :
- Horizontal : 170°.
- Vertical : 170°.
Temps de réponse moyen : 8 ms.
Base :
- Angle d'inclinaison : -5° - +20°.
Valeurs Eléctriques :
- Voltage : 100-240 V.
- Fréquences : 50-60 Hz.
- Consommation : Max 60 W.
- Stand by : < 3 W.
Températures/dimensions/poids :
- Plage Recommandée : 15°C à 35°C.
- Limite : 5°C à 35°C.
- Dimensions (H x W x D) : 426.4 x 416.2 x 210 mm.
- Poids approx. : 5.6 kg (emballé).
- Poids approx. : 4.61Kg (non emballé).
Respect des standars :
- Sécurité Produit : EN60950 CB . UL1950. CSA 22.2 No.950.
- Ergonomie : GS mark. ISO 13406-2. (pixel faults class II).
- CE certification according to EC Directive. 89/336/EEC. (EN55022/B, EN50024, 61000-3-2/-3); MPR II, TCO'99.
Entrée Vidéo : D-SUB 15-pin.
Câble de Données (1.8 m) : D-SUB (15-pin).
Caractéristiques : Montage standard selon l'interface Kensington Lock.
Finition : silver.
Garantie : 1 an pièce et main d'oeuvre retour atelier.

[ Voor 130% gewijzigd door Anoniem: 30670 op 28-06-2005 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
480 = geen DVI, 481 wel. 481 nemen dus als je IIyama game TFT wilt. Ik snap niet waar je op baseert dat de 481 hier 430 euro kost, kijk eens in de pricewatch, 377 euro. Die startpost 2e game scherm pricewatch links.

Heb je ook een linkje bij die specs C19-4? Moet wel van een officiele site zijn. Jammer dat ze niet kloppen, 16,2 miljoen kleuren moet 16,7 zijn, maargoed, dat boeit minder voor de pricewatch. Alles beter dan niets!

[ Voor 30% gewijzigd door Yokozuna op 29-06-2005 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yokozuna schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 23:56:
480 = geen DVI, 481 wel. 481 nemen dus als je IIyama game TFT wilt. Ik snap niet waar je op baseert dat de 481 hier 430 euro kost, kijk eens in de pricewatch, 377 euro. Die startpost 2e game scherm pricewatch links.

Heb je ook een linkje bij die specs C19-4? Moet wel van een officiele site zijn. Jammer dat ze niet kloppen, 16,2 miljoen kleuren moet 16,7 zijn, maargoed, dat boeit minder voor de pricewatch. Alles beter dan niets!
Sla me ff wil je :P :+ , ik zie het nu in eens ook. Ja sorry ben al de hele dag/avond 19inch tfts aan het zoeken op het inet in frankrijk (pricewatch gaat nu ook expanden naar frankijk let op >:) ). die 430euro is gebaseerd op de prijzen hier in frankijk ;)
*mauce is frans man

btw over die Siemens C19-4 op de World site van Siemens dit resultaat: KLIK

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 30670 op 29-06-2005 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Prad.de test de VX924
http://www.prad.de/new/monitore/test_viewsonic_vx924.html
Afbeeldingslocatie: http://www.prad.de/new/images/monitore/viewsonic_vx924.jpg
Der ViewSonic VX924 ist ein durchweg gelungenes Display. Lediglich die fehlende Höhenverstellung und der vertikale Blickwinkel trüben das hervorragende Gesamtbild. Dies kann der VX924 aber durch seine außergewöhnliche Eigenschaft beim Spielen ausgleichen.

Das Gerät setzt mit dem verbauten TN Panel mit Overdrive eine neue Bestmarke beim Reaktionsverhalten. Damit gehört der ViewSonic VX924 zu den reaktiosschnellsten TFTs am Markt. In Punkto Bildqualität kann der VX924 zwar nicht an Displays mit VA Panel + Overdrive Technologie wie z.B. dem Eizo L778 heranreichen, was allerdings mit der verwendeten Paneltechnologie erklärbar ist.

Da die Zielgruppe des ViewSonic VX924 aber eindeutig in Richtung Spieler ausgerichtet ist, kommt es hauptsächlich auf das Reaktionsverhalten an. Hier kann der VX924 nach unserer Meinung klar überzeugen. Wie oben bereits erwähnt, haben VA Panel mit Overdrive bei der Bilddarstellung Vorteile, was inbesondere für Grafikanwendungen entscheidend ist. Beim Spielen hat aber der VX924 die Nase deutlich vorn. In diesem Punkt kann selbst der bereits von uns getestete Eizo L778 nicht mithalten.

Hardcoregamern denen es auschließlich auf Geschwindigkeit ankommt, kommen am neuen ViewSonic VX924 keinesfalls vorbei!

Aufgrund der herausragenden Eigenschaften beim Spielen erringt der ViewSonic VX924 ein knappes sehr gut und ist damit das erste Gerät mit TN Panel was von uns diese Wertung erhält.

Gesamturteil: SEHR GUT
En in het Babelfish-Engels en daarna zelf wat verbeterd :
The ViewSonic VX924 is a succeeded display. Only the missing vertical adjustment and the vertical point of view cloud the outstanding overall view. This can adjust the VX924 however by its unusual characteristic when playing.

The equipment sets a new top benchmark with the blocked TN panel with overdrive with the reaction behavior. Thus the ViewSonic VX924 belongs to the fastest TFTs at the market. In image quality the VX924 cannot match displays with VA panel + overdrive technology e.g. the Eizo L778 near-rich, which however with the used panel technology is explainable.

Since the target group of the ViewSonic VX924 is aligned toward players however clearly, it depends mainly on the reaction behavior. Here the VX924 can convince according to our opinion clearly. As already mentioned before, VA panels with overdrive have advantages in image representation, which especially for applications of diagrams is crucial.

When playing however the VX924 has the nose clearly in front. In this point even the Eizo L778 already tested by us cannot keep up. Hardcoregamer who rely just on speed cannot ignore the new ViewSonic VX924!

Due to the outstanding characteristics when playing the ViewSonic VX924 achieves a scarce "very good" and is thereby the first equipment with TN panel which from us this valuation receives. Total
total: VERY GOOD
De ideale 19" TFT voor gamers zo lijkt het.
@Yokozuna: Wellicht toch een Starttopic-vermelding waardig? ;)

[ Voor 125% gewijzigd door Anoniem: 133022 op 29-06-2005 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148016

Hallo,

Na een aantal weken deze topic gevolgd te hebben wil ik nu toch even mijn ervaringen met het bestellen van de Viewsonic VP 191 S met jullie delen.

Ik heb de betreffende monitor besteld bij 3-CO in Hamburg. Veelbesproken bedrijfje vanwege hun gratis test op pixel- en andere fouten. Ik kreeg op de dag van verzending via email de melding dat de monitor foutloos door de test gerold was en dezelfde dag nog verstuurd zou worden. De dag erna stond de koerier al om 9 uur voor mijn deur om het ding af te leveren. So far, so good. Na het aansluiten van het geval constateerde ik op vijf plaatsen zwarte puntjes op het scherm ( nee geen stofjes) Ik dus naar de winkel gemaild en kreeg de melding dat ik de monitor om kon ruilen. Zelf opsturen dus. Heb toen gevraagd of ze via viewsonic niks konden regelen om hem thuis om te komen ruilen. Ze hebben me het telefoonnummer van viewsonic nederland gemaild met de mededeling dat ik het via hen kon proberen te regelen, zou het niet lukken dan kon ik het ding altijd naar hen retourneren en een andere krijgen.

Viewsonic Nederland deed niet moeilijk, ik moest naast mijn persoonlijke gegevens de aankoopbon doorfaxen en een afleveradres aangeven. Ik heb binnen twee werkdagen een nieuwe geleverd gekregen. Heel mooi natuurlijk behalve dat deze ook 1 dode pixel heeft |:(
Ik weet niet of ik dit zal accepteren, moet de garantie en pixelvoorwaarden eens gaan bestuderen.

gr. PG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 17:55

13art

Moderator Mobile
Anoniem: 148016 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 10:05:
gekregen. Heel mooi natuurlijk behalve dat deze ook 1 dode pixel heeft |:(
Ik weet niet of ik dit zal accepteren, moet de garantie en pixelvoorwaarden eens gaan bestuderen.

gr. PG
Dat is dan wel weer balen :( Zit die pixel op een erg vervelende plek?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ej Mauce, deze link: KLIK wil niet werken hier ;(
Heel mooi natuurlijk behalve dat deze ook 1 dode pixel heeft |:(
Is hij altijd wit of zwart? Dan kun je je TFT weer inruilen, 1tje daarvan is genoeg, zie startpost stap 4 link naar pixelpolicies. Als je er echter een hebt die altijd rood/groen/blauw is heb je wel pech, want hier moet je er 7 van hebben.
@Yokozuna: Wellicht toch een Starttopic-vermelding waardig? ;)
Done, tenkjoe. Nu nog een lagere prijs, want voor wat je er nu voor betaalt is bijna een VP191b/P19-2 te kopen. Samsung komt binnenkort ook met een overdrive TN paneel, waarschijnlijk in de 930BF, misschien wordt die wat goedkoper. http://www.geizhals.at/deutschland/a154198.html

[ Voor 63% gewijzigd door Yokozuna op 29-06-2005 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148016

De betreffende pixel zat in het midden ongeveer 3 cm vd linkerrand en het was een altijd zwart blijvend exemplaar. WAS omdat ik er een paar keer voorzichtig met mijn duim , gewikkeld in een zachte doek, overheen heb gewreven en de pixel toen weer functioneerde!! Hopenlijk blijft hij het doen. Iemand ervaring hiermee?

De essentie van mijn eerste verhaal is eigenlijk dat de controle op fouten van de genoemde winkel ook niet waterdicht is, ik bedoel 1 foutje dat eventueel tijdens transport ontstaan is, kan ik inkomen, maar 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yokozuna schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 10:59:
Ej Mauce, deze link: KLIK wil niet werken hier ;(
vaag... maar ingeval heb je er niks aan kan ik je zeggen. Er staat compleet geen relevant info bij, minder zelfs wat ik je je gegeven heb na die lange list. BTW de c19-2 C19-4 is hier bij de lokale Fnac-winkelkeet voor 310euro tekoop... En ja helaas weer in het wit/zilver :( man o man....

EDIT: lol sorry... ik weer..

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 30670 op 29-06-2005 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
c19-2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Ik heb een shopsurvey ingevuld voor 3-co.de
Review van de VP191s volgt nog, tot nu toe ziet het er echt geweldig uit. Nu keek ik ook al lang op een gewone oude CRT of op een 15 inch laptop scherm dus erg verwend was ik niet :+

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet hier iemand, of er voor de VP191b een muurbevestiging is? Aangezien die voet best wel lelijk is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Elke TFT met vesa mounting kan aan een andere voet/muur bevestiging geschroefd worden. Bijna alle TFT's hebben wel VESA mounting compatibiliteit tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmm... die 930BF ziet ook niet slecht uit. Wat heeft die voor specs, of wat is het verschil met de 193P+?

Misschien is die nu al ergens in het buitenland te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMarcel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:18
Verschil tussen 930BF en 193P+ is nogal groot, zijn namelijk compleet verschillende panelen. De 930BF is eerder de opvolger van de 913N en de 913B (die niet in Nederland verkrijgbaar is). Het scherm heeft een overdrive TN paneel met een reactietijd van 4ms. De voet is volgens mij hetzelfde als van de 913N (niet in hoogte verstelbaar), maar dit scherm heeft wel een DVI input. Ook al staat de 930BF nog niet in de pricewatch, hij staat wel op http://www.zercom.nl/ met een prijs van 393,90 euro. De levertijd zou 1 à 2 weken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
930BF toegevoegd aan startpost + pricewatch.

[ Voor 66% gewijzigd door Yokozuna op 29-06-2005 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piems
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-06 19:25

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

woehoe, werd al gek van de keuzes en prijzen.
keuze tussen een 17 en een 19 inch is in mijn geval dan 100 euro. 930bf / 730bf
Dan ga ik echt wel voor de 19 inch versie.
De 930BF komt voor mij op het juiste moment. Goede prijs(hopelijk rond 400e hier)
Als ik het geld heb moet het ook rollen.
overdrive TN lijkt me voor mijn gebruik perfect. afentoe een spelletje en afentoe een filmpje.
De rest is surfen en downloaden, en bij het stiften zit ik niet achter me bakkie.

Leveren dat kreng, ik wil hem nu ;)

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.