Toon posts:

[OC-ervaringen] DFI Lanparty UT nF3 Ultra-D

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.676 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-10 08:08
Sir_G-nius schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 15:58:
[...]

Idd, ik ga de booster direct in de voeding solderen. Zodat er 2 verschillende lijnen uit de voeding komen voor de Booster.
Ik heb ook al nieuwe koelblokjes op de booster geplakt, ipv van dat standaard koelblokje.
Het enigste nadeel is dat mijn voedingen geen -5 lijn hebben, hierdoor staat er niets op dat display'tje wat er opzit. Maar wat zijn multimeters tog makkelijk. ;)

offtopic:
Ik wou dat ik thuis was (ben nu nog op m'n werk) dan kon ik de doos gaan uitpakken, die de postbode als het goed is gebracht heeft, met daarin my lovely DFI'tje. :9
Zou een grotere heatsink helpen? Mij is gezegd boven de 3.5v flink wat airflow te gebruiken...

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_G-nius
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-08 16:16

Sir_G-nius

- - -

Zou een grotere heatsink helpen? Mij is gezegd boven de 3.5v flink wat airflow te gebruiken...
Je moet er zowiezo als nog een flow overheen hebben, want ze worden idd warm op een wat hoger voltage.

Ik heb gister ook mijn mobo'tje binnen gehad. Hier wat pic's (voor in de startpost?)
Afbeeldingslocatie: http://www.klus-it.nl/sirg-nius/IM000295%20(Medium).JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.klus-it.nl/sirg-nius/IM000297%20(Medium).JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.klus-it.nl/sirg-nius/IM000298%20(Medium).JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.klus-it.nl/sirg-nius/IM000299%20(Medium).JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.klus-it.nl/sirg-nius/IM000300%20(Medium).JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.klus-it.nl/sirg-nius/IM000301%20(Medium).JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.klus-it.nl/sirg-nius/IM000302%20(Medium).JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.klus-it.nl/sirg-nius/IM000308%20(Medium).JPG
Foto's zijn beklikbaar
Sorry voor de niet echt 100% scherpe foto's,. maar dit was met de camara van mn zusje (de andere cam is op vakantie).

[ Voor 8% gewijzigd door Sir_G-nius op 09-07-2005 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Sir_G-nius schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 09:03:
[...]

Je moet er zowiezo als nog een flow overheen hebben, want ze worden idd warm op een wat hoger voltage.

Ik heb gister ook mijn mobo'tje binnen gehad. Hier wat pic's (voor in de startpost?)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Foto's zijn beklikbaar
Sorry voor de niet echt 100% scherpe foto's,. maar dit was met de camara van mn zusje (de andere cam is op vakantie).
Leuke pics.
Exact dezelfde inhoud in de doos als de NF3 250Gb :)
Dit nieuwe board wordt de opvolger van mijn NF3 250Gb ! En wel vandaag nog.........

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:18
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Foto's zijn beklikbaar
Mooie pics!
Zou hem vandaag ook krijgen maar niemand was er om te tekenen dus word het maandag :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Foto's zijn beklikbaar
Ik zal binnenkort startpost even updaten, laat jij de fotos gewoon op je eigen hosting staan?

Vandaag waterkoeling en OCZ Mem booster er willen opzetten, helaas paste mijn DaMafkees NB blokje niet, er past geen schroefkop meer boven het schroefgat ivm een condensator op mijn 6800LE...

Dan maar eventjes nog het koelertje gebruiken, en waterkoeling zonder Chipset blokje aansluiten, valt ook weer dik tegen. Heb laatst namelijk Tygon gekocht, en das net iets te dik voor mijn slangenklemmen en winkels zijn allemaal al dicht :'(

* ephymerous gaat maandag verder :)

/edit

Nog even wat, ik kijk op DFI-street.com en daar is iemand die de 602 bios van internet erin geflashed, terwijl zn moederbord ook de 602 bios had toen hij het moederbord kocht, maar nu heeft hij wel de optie op 1T in de bios te kiezen :)

[ Voor 9% gewijzigd door ephymerous op 09-07-2005 20:04 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_G-nius

Sir_G-nius

- - -

Ik zal binnenkort startpost even updaten, laat jij de fotos gewoon op je eigen hosting staan?

Vandaag waterkoeling en OCZ Mem booster er willen opzetten, helaas paste mijn DaMafkees NB blokje niet, er past geen schroefkop meer boven het schroefgat ivm een condensator op mijn 6800LE...

Dan maar eventjes nog het koelertje gebruiken, en waterkoeling zonder Chipset blokje aansluiten, valt ook weer dik tegen. Heb laatst namelijk Tygon gekocht, en das net iets te dik voor mijn slangenklemmen en winkels zijn allemaal al dicht :'(

* ephymerous gaat maandag verder :)
Ik gebruik de DangerDen Maze4 Chipset voor het koelen van de nForce 3. Die past er ook maar net op, maar het werkt wel met mijn x800pro, met ram-blokjes.

Maar ik heb eigenlijk een vraag aan Ephymerous, in welke banken heb jij je geheugen en zitten en in welke bank de DDR-booster? :?

Ik post vanavond nog wel wat pic's van m'n mobo met watercooling...

offtopic:
Ik wil de foto's wel op mijn hosting laten staan, je mag ze ook op je eigen zetten. Je mag er mee doen wat je wil, ze zijn niet Copyrighted :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Sir_G-nius schreef op zondag 10 juli 2005 @ 09:14:
[...]

Ik gebruik de DangerDen Maze4 Chipset voor het koelen van de nForce 3. Die past er ook maar net op, maar het werkt wel met mijn x800pro, met ram-blokjes.

Maar ik heb eigenlijk een vraag aan Ephymerous, in welke banken heb jij je geheugen en zitten en in welke bank de DDR-booster? :?

Ik post vanavond nog wel wat pic's van m'n mobo met watercooling...

offtopic:
Ik wil de foto's wel op mijn hosting laten staan, je mag ze ook op je eigen zetten. Je mag er mee doen wat je wil, ze zijn niet Copyrighted :9
In de onderste oranje de booster, in de gele het geheugen.... en nu maar duimen dat het werkt ;)

Maar als ik de compatible list op OCZ.com bekijk heb ik goede hoop :)

[ Voor 6% gewijzigd door ephymerous op 10-07-2005 13:05 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_G-nius

Sir_G-nius

- - -

Ik heb nu sinds gister dit mobo erin hangen, maar met overclocken kom ik totaal niet ver. :(
Ik zal eerst even m'n preciese spec's geven:

CPU: AMD Athlon64 3700+ San Diego
Mobo: Lanparty UT nF3 Ultra-D
Geheugen: 2x 512 TwinMos Speed Premium PC3500 BH5 + OCZ DDR-Booster
Voedingen: 1x 550w Coolermaster (Voor mobo, Videokaart, HD's) + 1x 450w Coolermaster (Voor lampen, LCD, fans, DVD)
HD's: 1x S-Ata Maxtor Diamond 10 320 gig 16mb Cache (zit op de s-ata poort onder de processor) + 1x 80gb Western Digital IDE
Videokaart: Asus x800pro Vivo @ x800xt pe.
Cooling: CPU - DangerDen Maze4 64, NB - DangerDen Maze4 Chipset, GPU - DangerDen Maze4 GPU, Pomp - Eheim 1048, Radiator - Evo Airplex 360, dit alles is 1/2" = 13mm.

Met dit alles wil ik dus gaan overclocken. Het probleem is dat ik niet verder kom dan een FSB/HTT van 231, met m'n geheugen 1op1 @ 2-2-2-5 @ 3.3v. Het maak niet uit of ik het voltage van het geheugen verhoog. Al zet ik het op 3.6v ik kom niet verder dan 231. :r
M'n voeding trekt het zonder moeite lijnen zijn super strak, zowel met multimeter als in de bios.

Dus nu zat ik te denken, doe IK iets verkeerd (ben het overclocken van een socket A gewend), of zijn die s-ata poorten wel gelocked?, Of wat kan het probleem veroorzaken?, Welke bios kan ik het beste draaien?

Ik kom er echt niet meer uit. :?
Hier thuis willen ze me even niet meer zien omdat ik niet aanspreekbaar ben. :X

P.S.: M'n temps zijn:
CPU: 31 graden Idle @ 231x11
NB: 30 graden Idle @ 231
GPU: 34 graden Idle
Kamer temp: 24 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_G-nius

Sir_G-nius

- - -

Ik heb het nu draaiende, ik ben gaan testen met 1 ram module. En nu haal ik de FSB/HTT 260.
Dus het lijkt of het dual channel niet echt wil lukken.
Hier even een screenie:
Afbeeldingslocatie: http://www.klus-it.nl/sirg-nius/HTT260.JPG
M'n VCore kan nog wel wat lager, maar ik wilde even zeker weten dat het daar niet aan lag. M'n geheugen draait nu op 3.6V. Best wel hoog, ik weet het, maar er staat een 80mm fan op te waaien.

P.S.: Wat bedoelen ze nu precies met Bank Cycle Time (TRC)? En wat is de beste timing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dalfsen/pifast.jpg

Mijn top atm, tempraturen van processor slaan nergens op, schijnen totaal niet te kloppen...

Als je DFI-street.com een beetje volgt dan zie je dat iedereen problemen met het board heeft, dat de temps niet kloppen, voltages in de bios niet kloppen, 1T niet goed loopt... etc etc.

De nieuwste bios schijnt je board de doden als je die flashed...

* ephymerous gaat het direct even met 1 rammetje proberen :)

/edit
Dual Channel maakt hier niets uit... geheugen doet bij Garret 260 5-2-2-2 T1 :S
Ik denk dat ik wacgt net verder overclocken tot alle problemen zijn opgelost :(

[ Voor 19% gewijzigd door ephymerous op 11-07-2005 17:34 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_G-nius

Sir_G-nius

- - -

Dan zitten we denk ik met hetzelfde probleem, en is het gewoon afwachten op een GOEDE bios update.

Toch blijf ik het raar vinden, een DFI die niet normaal kan overclocken. :X :?

@ ephymerous
Op welke divider draai jij hem hierboven in dat screenshot?
166 of 133?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Sir_G-nius schreef op maandag 11 juli 2005 @ 17:34:
Dan zitten we denk ik met hetzelfde probleem, en is het gewoon afwachten op een GOEDE bios update.

Toch blijf ik het raar vinden, een DFI die niet normaal kan overclocken. :X :?

@ ephymerous
Op welke divider draai jij hem hierboven in dat screenshot?
166 of 133?
133... Geheugen boven de 220 is no-go hier, zelfs op 3.6V... In welke bankjes heb jij geheugen en booster zitten?

/edit nu krijg ik hem niet eens meer op mn 24/7 setting van 2600mhz :(

[ Voor 7% gewijzigd door ephymerous op 11-07-2005 17:36 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_G-nius

Sir_G-nius

- - -

ephymerous schreef op maandag 11 juli 2005 @ 17:35:
[...]

133... Geheugen boven de 220 is no-go hier, zelfs op 3.6V... In welke bankjes heb jij geheugen en booster zitten?

/edit nu krijg ik hem niet eens meer op mn 24/7 setting van 2600mhz :(
Ik heb nu 1 geheugen reep van 512mb in de onderste oranje bank zitten, en helmaal in de bovenste gele bank zit de booster.

Als je het mij vraagt is het echt een puur bios probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
ephymerous schreef op maandag 11 juli 2005 @ 17:24:
Mijn top atm, tempraturen van processor slaan nergens op, schijnen totaal niet te kloppen...
(
Had ik ook problemen mee, mijn temperatuur ging van 40 in een keer naar 46 :|. Ook als ik lang load deed ging hij snel omhoog en even idle in 2 seconden 15 graden lager :P

Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Waarschijnlijk is DFI nu bezig met een bios te brouwen die alle problemen tot nu toe in 1x oplost.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
El Snorro schreef op maandag 11 juli 2005 @ 18:28:
Waarschijnlijk is DFI nu bezig met een bios te brouwen die alle problemen tot nu toe in 1x oplost.
Dat zou wel het beste zijn, maar er zijn ook al mailtjes terug gestuurd naar mensen die gemaild hebben dat een bepaalde component van het board gesoldeert moet worden voor een beter voltage op de processor. Maar goed blijft natuurlijk afwachten, ondertussen krijg ik mn geheugen niet meer hoger dan 175 :/ Word steeds gekker :|

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
ephymerous schreef op maandag 11 juli 2005 @ 19:15:
[...]

Dat zou wel het beste zijn, maar er zijn ook al mailtjes terug gestuurd naar mensen die gemaild hebben dat een bepaalde component van het board gesoldeert moet worden voor een beter voltage op de processor. Maar goed blijft natuurlijk afwachten, ondertussen krijg ik mn geheugen niet meer hoger dan 175 :/ Word steeds gekker :|
En dan ondersteunen ze bij een RMA, aangesoldeerde dingen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Ik heb sinds vandaag dit bord ook binnen maar heb al gelijk eebn probleem.

Als ik mijn pc aandoe, draait alles(fans etc.) behalve mijn cpu fan(arctic freezer 64), en ik hoor een piep.(ik heb de fan connector al op de moederbord aangesloten en op de voeding, maar niks werkt).

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

ps. en is die piep er omdat de fan niet draait of om een andere reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
euhm, start de pc verder wel op?

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Ja dat wel, maar dat lijkt me niet zo goed voor m'n proc om hem zo verder te laten starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Nu online

OcGuru

Giulietta Qv

Heb je die boxed koeler al eens geprobeert ?

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Ik krijg vanmiddag (na het vermoedelijk overlijden van mijn 2e neo2 :P ) weer een DFI nf3 ultra-d (1e was DOA)
Eens kijken of er echt zoveel bugs etc inzitten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_G-nius

Sir_G-nius

- - -

Ik zat hier vanochtend ook weer met een cold-boot problem. Dan duur het even, dan geeft ie het piepje van opstarten en krijg je de melding dat tie in save mode zit. Dan ga ik de bios in en ik save de config. Dan boot tie wel weer normaal.
Het is hoog nodig tijd voor een nieuwe bios. Ik hoop dat tie er is wanneer ik over 2 weken terug ben van vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Seagate schreef op maandag 11 juli 2005 @ 22:53:
Heb je die boxed koeler al eens geprobeert ?
Nee, dat is het juist. Ik had geen boxed genomen omdat ik toch de freezer ging kopen. zo kwam ik op hetzelfde bedrag uit maar dan met de freezer(alleen nu heb ik 1 jaar garantie ipv 3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
*update*

Nieuwe bios uit! (07/05) (officeel)
http://www.dfi.com.tw/Sup...=LP&STATUS_FLAG=A&SITE=US

Major Reasons of Change:
HT Default 4X.

(weer op ''own risk'' (en deze keer test ik hem niet als eerste :+ ) )

*edit*
Er is al iemand met problemen:
http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=16679

[ Voor 38% gewijzigd door Xiled op 12-07-2005 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Xiled schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 13:57:
*update*

Nieuwe bios uit! (07/05) (officeel)
http://www.dfi.com.tw/Sup...=LP&STATUS_FLAG=A&SITE=US

Major Reasons of Change:
HT Default 4X.

(weer op ''own risk'' (en deze keer test ik hem niet als eerste :+ ) )

*edit*
Er is al iemand met problemen:
http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=16679
Is al oud nieuws hoor... of was hij niet officieel? Iig zorgt die bios voor meer problemen dan ie oplost :(

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
Weet nie of hij oud is, maar hij stond nog niet in de TS dus ik dacht ik post hem maar even :)

Echt crappy dat je straks zelf dingen eraf moet solderen om je vcore een beetje netjes te krijgen. Het lijkt wel of DFI het moederbord te snel heeft gereleased :r

[ Voor 50% gewijzigd door Xiled op 12-07-2005 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Mijn dfi'tje is iig binnen, en werkend tot nu toe (in tegenstelling tot de vorige)
Ga nu ff de prom erop doen en kijken of ik het aan de praat krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
@el Snorro
Waar had je hem gekocht? Icomputers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Xiled schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 14:32:
@el Snorro
Waar had je hem gekocht? Icomputers?
ja had m @icomp gekocht, maar nu een nieuwe bij B@W gehaald, hopenlijk krijg ik mn geld dan terug van icomputers, ik wou namelijk niet lang zonder pc/bord zitten nu mn neo2 ook dood is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_G-nius

Sir_G-nius

- - -

Ik had net met de support van DFI in Nederland gebeld.
Ik had even zitten klagen over dit moederbord met alle problemen en dergelijke.

Ik had ze verteld over het probleem met de 1T timing en de wisselende temp/voltage sensors.
Hierop kreeg ik als antwoord dat er al een hoop kleine dingen uit zijn gehaald met de nieuwe 0705 bios. Niet alles, maar daar wordt aan gewerkt.
En over die weerstand (dat die er af zou moeten), mocht volgens meneer DFI niet naar buiten gebracht worden. Maar als je bord echt instabiel is kun je m eventueel opsturen en dan solderen ze dat er af. (Het gaat dan alleen over instabiel zijn bij Default Settings) (En dit schijnt vooral te zijn bij Winchester cores)

En over die Bios, er was een bios 0704 die was dus een dag voor de 0705, de 0704 was iets te vroeg gereleased en deze gaf problemen. De Bios 0705 moet werken, hij had hem al een paar mensen aangeraden. De Bios 0705 moet ook een deel van de 1T timing problemen oplossen.
Ik ga de 0705 er zo op proberen te flashen, en dan laat ik het wel weten.

/edit
Het lijkt erop dat de bios werkt. Ik heb bios 0705 er nu op staan.
Heb voor de rest nog niet veel mee getest, want ik heb een ander probleem.
Windows XP Pro x64 boot niet als ik Dual Channel. (was ook al met de andere bios, zomaar ineens)
Met 1 plankie van 512 werkt het, doe ik de andere van 512 dan werkt het ook. Doe ik ze allebij in de oranje banken dan start de PC van eigens, maar hij gaat windows niet laden. En doe ik dan 1 ram plank ik de onderste oranje, en 1 ram plank in de onderste gele dan werkt het wel. Alleen dan is het niet Dual Channel. Iemand een idee wat dit kan zijn, is Windows bagger of is het iets anders?

/edit2
Ik heb nu het geheugen in de bovenste 2 gele banken gedaan en nu werkt Dual Channel weer. >:)
Waar ik ook ben achtergekomen met deze 0705 bios is dat de indeling ietsjes anders is, en dat er bij jeje geheugen nu ook op een divider van 200 kunt zetten ipv alleen maar 100,133 of 166. De VCore reading klopt nog steeds niet met wat je instelt. Maar tot nu toe voelt deze bios nog goed aan (heb nog niets overgeclocked).

[ Voor 42% gewijzigd door Sir_G-nius op 12-07-2005 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Klotezooi :(

Mijn DFI nf3-ultra-d werkte net nog gewoon @lucht, nu hangt ie onder de prom en pats, niets meer.
Doet gewoon helemaal NIX
Power zit erin enzo, ik duw op het onboard aanknopje, gebeurt niks. helemaal niets.

Iemand ideeen? Ik heb al andere vga+mem enzo geprobeerd. proc leeft nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Nu online

OcGuru

Giulietta Qv

El Snorro schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 17:10:
Klotezooi :(

Mijn DFI nf3-ultra-d werkte net nog gewoon @lucht, nu hangt ie onder de prom en pats, niets meer.
Doet gewoon helemaal NIX
Power zit erin enzo, ik duw op het onboard aanknopje, gebeurt niks. helemaal niets.

Iemand ideeen? Ik heb al andere vga+mem enzo geprobeerd. proc leeft nog.
voeding dood ofzo ?

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
nee is onmogelijk, 2 seconden van tevoren heeft ie nog gedraaid, en als ik groen en zwart verbind doet ie t nog gewoon....
ik denk toch weer dood bordje....
dat zou in totaal al mijn 6e dode DFI zijn (incl 4 infinity's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
En zonder prom, dus weer met airkoeling? (of heb je dat al geprobeerd?)

Krijg van icomputers deze week mijn moederbord terug van RMA, heeft dus totaal 2 weken geduurt. Hopelijk heb ik niet weer een kapot board :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Xiled schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 18:27:
En zonder prom, dus weer met airkoeling? (of heb je dat al geprobeerd?)

Krijg van icomputers deze week mijn moederbord terug van RMA, heeft dus totaal 2 weken geduurt. Hopelijk heb ik niet weer een kapot board :(
Ja dat ga ik dalijk nog ff proberen want ik snap er geen zak van :r

Edit:

Heb net nog ff getest....
Als ik de power van het mobo afhaal (knop achterop voeding op uit zet) en daarna weer aan.
als ik dan start krijg ik een heeeeeel kort piepje en gaan 0,0000001 secs de leds van mn fans aan, maar meer doet het niet, ik ga dadelijk (maar denk dat het morgen wordt) maar even op lucht checken :(

Wordt hier gek van :r

[ Voor 32% gewijzigd door El Snorro op 12-07-2005 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
El Snorro schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 18:30:
[...]

Ja dat ga ik dalijk nog ff proberen want ik snap er geen zak van :r

Edit:

Heb net nog ff getest....
Als ik de power van het mobo afhaal (knop achterop voeding op uit zet) en daarna weer aan.
als ik dan start krijg ik een heeeeeel kort piepje en gaan 0,0000001 secs de leds van mn fans aan, maar meer doet het niet, ik ga dadelijk (maar denk dat het morgen wordt) maar even op lucht checken :(

Wordt hier gek van :r
Doe anders even een fan op je moederbord? Of heb je chipset koeler er nog op? :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Heb net gevonden dat de piep die ik hoorde van mijn grafische kaart kwam (asus 6200 tijdelijk ff) ga nu ff ti4200 van andere pc proberen...
Zonder graka doet de pc trouwens niets... (kan iemand ff testen of hun bordje zonder videokaart erin boot)

@hierboven

Heb fans op al mijn moederbordfanaansluitingen gehad...

edit: Net met de Ti4200 geprobeerd, doet niets meer dan daarvoor......

[ Voor 24% gewijzigd door El Snorro op 12-07-2005 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
El Snorro schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 19:24:
Heb net gevonden dat de piep die ik hoorde van mijn grafische kaart kwam (asus 6200 tijdelijk ff) ga nu ff ti4200 van andere pc proberen...
Zonder graka doet de pc trouwens niets... (kan iemand ff testen of hun bordje zonder videokaart erin boot)

@hierboven

Heb fans op al mijn moederbordfanaansluitingen gehad...

edit: Net met de Ti4200 geprobeerd, doet niets meer dan daarvoor......
Ik kijk zo even, zit zelf met geheugen timings te kutten...

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
ephymerous schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 19:41:
[...]

Ik kijk zo even, zit zelf met geheugen timings te kutten...
bedankt alvast!

Als meer mensen tips/ideeen hebben graag!
ik ga vandaag geen aircooling meer proberen, moet james bond kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Leuk spul ,zo recht uit de doos 9x312MHz op me nieuwe 3000+ LBBLE 0520 :)

pifast 45.05 met mem op 200-2-2-2-5 T2 :'(

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Speedy-J schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 20:28:

Waarom werkt alles altijd bij iedereens behalve bij mij :( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dalfsen/43.7.JPG

* ephymerous heeft nieuw recordje... morgen eens met 1 reepje proberen (die is sneller) en 3.6V en fan... dit was 3.4V :)

/edit
El Snorro schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 19:44:
[...]

bedankt alvast!

Als meer mensen tips/ideeen hebben graag!
ik ga vandaag geen aircooling meer proberen, moet james bond kijken :P
Videokaart eruit/ half erin, alles gaat gewoon aan, maar gebeurt barre weinig, geen piepjes of wat B)

[ Voor 52% gewijzigd door ephymerous op 12-07-2005 20:44 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 14:49

DaWaN

'r you wicked ??

Speedy-J schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 20:28:

Nu die vapo erop en mem vmod ;)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-10 20:21

Garrett

Watercooler

ephymerous schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 20:34:
[afbeelding]

* ephymerous heeft nieuw recordje... morgen eens met 1 reepje proberen (die is sneller) en 3.6V en fan... dit was 3.4V :)
Met 1 reepje kan je geen dual channel draaien... dus zal je pifast er niet op vooruit gaan ;)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

DaWaN schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 20:35:
[...]

Nu die vapo erop en mem vmod ;)
Jup komt nog wel ,eerst ga ik me 3400+ diepvriezen en kijken of ik daar nog fatsoenlijke clocks mee ken halen :)
Net nog een boot gedaan op 2.9Ghz@1.74Vcore maar mislukte omdat het mobotje moeilijk begon te doen op 322HTT......

Afbeeldingslocatie: http://users.bart.nl/~multatul/PI.JPG
;) 2880MHz pifast stable

[ Voor 10% gewijzigd door Speedy-J op 12-07-2005 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Garrett schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 20:40:
[...]

Met 1 reepje kan je geen dual channel draaien... dus zal je pifast er niet op vooruit gaan ;)
Mjah... dan maar max uit beide reepjes persen, 260mhz oid :)

@hierboven...

Mijne is pifast stable @ 2860 @ 1.55V ;)

[ Voor 11% gewijzigd door ephymerous op 12-07-2005 20:58 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Mijne is pifast stable @ 2860 @ 1.55V
De mijne meschien ook wel ,ik heb het spul nog maar goed 2,5 uurtje ;)
Toch leuke clocks voor z'n cheap ass cpu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Speedy-J schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 21:05:
[...]

De mijne meschien ook wel ,ik heb het spul nog maar goed 2,5 uurtje ;)
Toch leuke clocks voor z'n cheap ass cpu :)
Zeker weten, ik ga denk ik ook binnenkort maar eens 1.7V erdoor pompen :)

/Edit

Als het goed is komt TS update eraan ;)

[ Voor 9% gewijzigd door ephymerous op 12-07-2005 22:24 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_G-nius

Sir_G-nius

- - -

Wat betekend nu precies Bank Cycle Time (TrC)? En wat heeft dit voor invloed op de snelheid, en in Pifast?
Want mijn TrC staat op auto en dan lees ik met CPU-Z een waarde van 12 uit, bij de meeste hier in dit topic zie ik waardes van 8 á 9.

P.S.: Bios 0705 werkt tot nog toe gewoon normaal. Heb nog niet echt de tijd gehad om het op een overclocken te zetten, aangezien ik morgen op vakantie ga. :Y)
Hij draait op het moment op een HTT van 220 @ 2-2-2-5 1T. Met die standaar bios heb ik 260 1:1 gehaald dus.... ben benieuwd of ik met deze verder zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Sir_G-nius schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 22:33:
Wat betekend nu precies Bank Cycle Time (TrC)? En wat heeft dit voor invloed op de snelheid, en in Pifast?
Want mijn TrC staat op auto en dan lees ik met CPU-Z een waarde van 12 uit, bij de meeste hier in dit topic zie ik waardes van 8 á 9.

P.S.: Bios 0705 werkt tot nog toe gewoon normaal. Heb nog niet echt de tijd gehad om het op een overclocken te zetten, aangezien ik morgen op vakantie ga. :Y)
Hij draait op het moment op een HTT van 220 @ 2-2-2-5 1T. Met die standaar bios heb ik 260 1:1 gehaald dus.... ben benieuwd of ik met deze verder zal komen.
Hoe heb je hem precies geflashed? Verder ook geen merkbare verbeteringen qua voltages ed?

Ik weet niet waar TrC voor is, wat ik wel weet is dat A64tweaker alle waardes verkeerd uitleest bij mij en ik het gewoon in de bios instel :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_G-nius

Sir_G-nius

- - -

ephymerous schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 23:37:
[...]

Hoe heb je hem precies geflashed? Verder ook geen merkbare verbeteringen qua voltages ed?

Ik weet niet waar TrC voor is, wat ik wel weet is dat A64tweaker alle waardes verkeerd uitleest bij mij en ik het gewoon in de bios instel :)
Zie de post hierboven/onder hoe de bios reageerd en doet...
Sir_G-nius schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 15:14:
Ik had net met de support van DFI in Nederland gebeld.
Ik had even zitten klagen over dit moederbord met alle problemen en dergelijke.

Ik had ze verteld over het probleem met de 1T timing en de wisselende temp/voltage sensors.
Hierop kreeg ik als antwoord dat er al een hoop kleine dingen uit zijn gehaald met de nieuwe 0705 bios. Niet alles, maar daar wordt aan gewerkt.
En over die weerstand (dat die er af zou moeten), mocht volgens meneer DFI niet naar buiten gebracht worden. Maar als je bord echt instabiel is kun je m eventueel opsturen en dan solderen ze dat er af. (Het gaat dan alleen over instabiel zijn bij Default Settings) (En dit schijnt vooral te zijn bij Winchester cores)

En over die Bios, er was een bios 0704 die was dus een dag voor de 0705, de 0704 was iets te vroeg gereleased en deze gaf problemen. De Bios 0705 moet werken, hij had hem al een paar mensen aangeraden. De Bios 0705 moet ook een deel van de 1T timing problemen oplossen.
Ik ga de 0705 er zo op proberen te flashen, en dan laat ik het wel weten.

/edit
Het lijkt erop dat de bios werkt. Ik heb bios 0705 er nu op staan.
Heb voor de rest nog niet veel mee getest, want ik heb een ander probleem.
Windows XP Pro x64 boot niet als ik Dual Channel. (was ook al met de andere bios, zomaar ineens)
Met 1 plankie van 512 werkt het, doe ik de andere van 512 dan werkt het ook. Doe ik ze allebij in de oranje banken dan start de PC van eigens, maar hij gaat windows niet laden. En doe ik dan 1 ram plank ik de onderste oranje, en 1 ram plank in de onderste gele dan werkt het wel. Alleen dan is het niet Dual Channel. Iemand een idee wat dit kan zijn, is Windows bagger of is het iets anders?

/edit2
Ik heb nu het geheugen in de bovenste 2 gele banken gedaan en nu werkt Dual Channel weer. >:)
Waar ik ook ben achtergekomen met deze 0705 bios is dat de indeling ietsjes anders is, en dat er bij jeje geheugen nu ook op een divider van 200 kunt zetten ipv alleen maar 100,133 of 166. De VCore reading klopt nog steeds niet met wat je instelt. Maar tot nu toe voelt deze bios nog goed aan (heb nog niets overgeclocked).
Ik heb de volgende bios gepakt:
*Date Code 2005/07/05* het is die gene die automatisch een diskette voor je maakt.
Daarna gewoon vanaf diskette geboot, en hij gaat de bios flashen. Als tie klaar is moet je op F1 drukken, dan reboot tie, daarna ga je gelijk de bios in en je kiest voor "Load Optimized Defaults". Met deze setting boot je even naar windows om te kijken of het stabiel is. En daarna kan je alle instellingen wijzigen in de bios die maar wilt.
Zie de officiele uitleg van DFI hier op die manier heb ik het ook gedaan...

Succes!

[ Voor 7% gewijzigd door Sir_G-nius op 13-07-2005 06:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Nou jongens, mijn DFI bordje werkt!!!
ik ging een laatste poging wagen, en schroefde mn bordje los, probeerde nog 1 keer te booten (bord lag los ik de case. En hij Boote!!!
Dus ik prom erop gemonteerd, en hij doet het nu nog steeds :)
Ik vermoed dat het bord kortsluiting oid heeft gemaakt, maar ik ga het nu terugschroeven en zie wel of ie t dan weer doet.

Ik ben weer blij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Jongens, ik krijg vandaag mijn Freezer terug van RMA(fan was stuk), en hopen dat ik vanavond nog mijn OC kan posten })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Mensen ff redelijke noobvraag maar ik kan het echt niet vinden in de bios :(

Waar zet ik mijn PCI lock aan???
Want als ik nu met clockgen clocks ga instellen loopt mijn PCI mee?
Agp is wel goed gelocked....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
El Snorro schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 14:14:
Mensen ff redelijke noobvraag maar ik kan het echt niet vinden in de bios :(

Waar zet ik mijn PCI lock aan???
Want als ik nu met clockgen clocks ga instellen loopt mijn PCI mee?
Agp is wel goed gelocked....
Heb volgens mij ergens gelezen dat er een bug zit in bios die ervoor zorgt dat na een "cold boot" de pci lock niet goed werkt. Biossettings keertje saven was geloof ik oplossing, daarna wel correct gelockt (heb dit bord niet, ben dus niet 100% zeker......)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Ik heb ook even zitten Ocen, maar kwam met stock voltages niet hoger dan 2250mhz(ong.) toen met clockgen verhoogd naar 1.45 en kwam tot 270 x 9. Hoger wil die niet want dan krijg ik een bsod. Toen wou ik in de bios mijn vcore hoger zetten(omdat clockgen alleen tot max 1.45 kan). Maar ik snap er niks van. De default vcore is in de bios/cpu-z 1.3v(normaal 1.4v), en snap ook niks met dat +0.3 bv.

Kan iemand mij uitleggen of de sensor neit helemaal goed is of dat dfi het stock op 1.3 heeft ingesteld?

En

Kan ieman dmij uitleggen hoe het werkt met vcore verhogen in bios, ik wil namelijk 1.5v draaien alleen weet niet hoe het werkt, kan iemand uitleggen welke +0.? ik hiervoor moet nemen?

En

Is het zo dat +0.? bij de sotck voltage bij komt, dus bv stock = 1.4v en je doet +0.5 is het dan 1.45v?

En

Is er ook een manier om gewoon je voltages te verhogen, dus niet met +0.3 bv. maar gewoon 1.4, 1.5, 1.6 etc.?

Barzi

ps. sorry dat ik zoveel vragen heb, maar wil het uiterste uit mijn venice pompen })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
Helaas zijn de vcore voltages op de DFI bugged. Dit betekent dat de voltages niet kloppen, zo had ik bijvoorbeeld
vid + 0,3 = 1.47.
vid + 0,4 = 1,55

Je moet dus gewoon proberen! Als je maar niet te hoog gaat en niet boven de 1.7 uitkomt dan is alles ok.

Btw welke code staat er op je cpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Xiled schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 11:16:
Helaas zijn de vcore voltages op de DFI bugged. Dit betekent dat de voltages niet kloppen, zo had ik bijvoorbeeld
vid + 0,3 = 1.47.
vid + 0,4 = 1,55

Je moet dus gewoon proberen! Als je maar niet te hoog gaat en niet boven de 1.7 uitkomt dan is alles ok.

Btw welke code staat er op je cpu?
Dus wanneer er bij cpu-z staat vcore = 1.5v, dan is het wel 1.5v? of is die sensor ook buged(afwijking)?

Code:

LBBLE 0520 EPMW Green BP

Zoeits? ik ben hier niet zo goed in :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
Ja dat moet dan kloppen bij cpu-z!
Btw we hebben dezelfde stepping, probeer eens:

Vid + 0,3
Ram forced @ 133
multiplier op 9
En dan langzaam omhoog met de htt
Bij mij kwam ik zelfs tot 305 stabiel.

Veel succes,

[ Voor 3% gewijzigd door Xiled op 15-07-2005 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Xiled schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 12:16:
Ja dat moet dan kloppen bij cpu-z!
Btw we hebben dezelfde stepping, probeer eens:

Vid + 0,3
Ram forced @ 133
multiplier op 9
En dan langzaam omhoog met de htt
Bij mij kwam ik zelfs tot 305 stabiel.

Veel succes,
Bedoel je bij VID = passmode(ofzo)
en dan +0,3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
ja, dan kom je uit op 1.46 ~ 1.47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Xiled schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 12:54:
ja, dan kom je uit op 1.46 ~ 1.47
Weet jij ook toevallig wat ong 1.5 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
DFI nF3 Ultra-D
602 Bios
Venice 3200

Vcore

Default = 1.34V

CPU VID 1.50 = 1.44V
CPU VID 1.55 = 1.50V

Default +.1 = 1.38V
Default +.2 = 1.46V
Default +.3 = 1.51V
Default +.4 = 1.63V
Default +.5 = 1.67V
Default +.6 = 1.76V
Default +.7 - No Thanks!

1.55V +Default = 1.50
1.55V +.1 = 1.54V
1.55V +.2 = 1.64V
1.55V +.3 = 1.69V
1.55V +.4 = 1.83V
1.55V +.5 - No Thanks!
1.55V +.6 - No Thanks!
1.55V +.7 - No Thanks!

By rebelshaven @ dfi-street

Dit is allemaal met een stroommeter gecontrolleerd en zijn geen cpu-z waardes ;)

Misschien handig om dit in een ts te stoppen }) YEA! nieuwe TS :>

[ Voor 18% gewijzigd door Xiled op 15-07-2005 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Het lukt al aardig })
Ik draai atm 310 x 9 = 2791Mhz
Temps zijn(met freezer 64):

Temps @ 1800Mhz
Idle = 33 Stressed = 36

Temps @ 2791Mhz
Idle = 35 Stressed = 48 @ 2791Mhz

Lijkt me netjes :*)

Nice TS :D

[ Voor 4% gewijzigd door Perzikvrucht op 15-07-2005 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

matsume schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 16:02:
Het lukt al aardig })
Ik draai atm 310 x 9 = 2791Mhz
Temps zijn(met freezer 64):

Temps @ 1800Mhz
Idle = 33 Stressed = 36

Temps @ 2791Mhz
Idle = 35 Stressed = 48 @ 2791Mhz

Lijkt me netjes :*)
Helemaal dezelfde cpu als mij alleen deze doet op 1.65 vcore 2880MHz stabiel....... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Tjah, mijn vcore = 1.5v
Ik denk dat ik ook wel hoger kan met wat hoger vcore, maar mijn voeding is maar een no-name 300 watt :+ . Ik wacht daarom eerst op een nieuwe voeding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-09 16:53

Steffy

Ayreonaut

Wat ik me afvraag, omdat ik een A8V Deluxe heb en de HTT maar tot 270/75 komt wil ik graag wat anders, want overclocken is geen klap aan op deze manier. Hoe ver kom je met de HTT op deze bordjes? Ik kom nu niet verder dan 2,4 op standaard voltage dus er zit zeker potentie in om de 2,6 te halen dacht ik zo, maar met een HTT die blijft steken op 270 en dan enorm instabiel is niks waard. Het ligt bij mijn weet aan het mobo, en als ik verschillende forums check lopen meer mensen bij de VIA chip tegen de 270HTT muur aan.

Is er enige garantie dit ik met dit bordje tenminste hoger kan dan 275 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Nu online

OcGuru

Giulietta Qv

Steffy schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 19:10:
Wat ik me afvraag, omdat ik een A8V Deluxe heb en de HTT maar tot 270/75 komt wil ik graag wat anders, want overclocken is geen klap aan op deze manier. Hoe ver kom je met de HTT op deze bordjes? Ik kom nu niet verder dan 2,4 op standaard voltage dus er zit zeker potentie in om de 2,6 te halen dacht ik zo, maar met een HTT die blijft steken op 270 en dan enorm instabiel is niks waard. Het ligt bij mijn weet aan het mobo, en als ik verschillende forums check lopen meer mensen bij de VIA chip tegen de 270HTT muur aan.

Is er enige garantie dit ik met dit bordje tenminste hoger kan dan 275 :?
Ik heb zelf een neo2 ( ook nf3 Ultra based ) doet op z'n sokken 300HTT :P Ik heb trouwens nog nooit een nf3/nf4 bord gezien die geen 300HTT deedt.. ;)

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Seagate schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 19:39:
[...]
Ik heb zelf een neo2 ( ook nf3 Ultra based ) doet op z'n sokken 300HTT :P Ik heb trouwens nog nooit een nf3/nf4 bord gezien die geen 300HTT deedt.. ;)
Ik ook niet ;) ,
Ik wou ook eerst de Asus kopen, maar heb toch deze gekocht(de DFI).
Ik zag namelijk op sommige forums hetzelfde probleem die jij hebt.
Ken je niet iemand toevallig met een nf3/nf4 bordje waar je hem in kan testen, anders verspil je miss 100 euro.

offtopic:
Trouwens wat voor voeding heb je?

[ Voor 7% gewijzigd door Perzikvrucht op 17-07-2005 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Heb het zooitje aan de gang gekregen op 1T (9x312HTT) :)
Ik heb gewoon de gele banken in gebruik genomen........
Afbeeldingslocatie: http://users.bart.nl/~multatul/1T.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 14:49

DaWaN

'r you wicked ??

Speedy-J schreef op zondag 17 juli 2005 @ 16:06:
Heb het zooitje aan de gang gekregen op 1T (9x312HTT) :)
Ik heb gewoon de gele banken in gebruik genomen........
[afbeelding]
Die tijd is wel heel brak voor zo'n cpu speed :X

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

DaWaN schreef op zondag 17 juli 2005 @ 17:19:
[...]

Die tijd is wel heel brak voor zo'n cpu speed :X
Ja klopt maar dat boeid ff niet he ,kijk anders ff wat er allemaal mee draaid...
Dit is ter indicatie dat het stabiel is op 1T wat tot heden onmogelijk was op mijn mobo.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

matsume schreef op zondag 17 juli 2005 @ 00:12:
[...]

Ik ook niet ;) ,
Ik wou ook eerst de Asus kopen, maar heb toch deze gekocht(de DFI).
Ik zag namelijk op sommige forums hetzelfde probleem die jij hebt.
Ken je niet iemand toevallig met een nf3/nf4 bordje waar je hem in kan testen, anders verspil je miss 100 euro.

offtopic:
Trouwens wat voor voeding heb je?
:'( Ken helaas niemand, Overclockers zijn kennelijk moeilijk te vinden in Friesland :(

Maar goed dat asus bordje verkoop ik wel door, dan kost het me maar €30 of €40 maar als ik dan niet verder kom is het echt jammer, pech gehad net als nu dus maar goed het zit niet altijd mee (om eerlijk te zijn zelden zelfs :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
Grote kans je dat je met gemak 300 htt haalt! Ik haalde bijvoorbeeld op mijn oude board al 312 htt met gemak ;)

Veel succes met het verkopen en het kopen van een nf3/nf4 board :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

;) ff wachten nog, ik moet eerst naar Curaçao deze vakantie, ergens rond oktober zul je mij hier wel zien verschijnen met mijn nieuwe bordje, het is namelijk wel frustrerend als je mensen met een 3000+ op 2,8 Ghz ziet en ik niet verder dan 2,4/2,5 kom. De proc toont met 2,5 op standaard voltage namelijk genoeg potentie om verder te komen op wat meer voltage >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
@Xiled

Heb jij je bordje alweer terug? ik wil even weten hoever jij komt en op welke voltage omdat we dezelde stepping hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
Nee d0h :(
Ik denk niet dat ik het nog snel terugkrijg. Het lijkt net of icomputers mij aan het lijntje houdt :r
Ik zal vandaag mijn moederbord binnen moeten hebben gehad, maar niks gekregen. Misschien morgen mja...

Ze zijn ook niet echt duidelijk in de emailtjes over de RMA :O

[ Voor 46% gewijzigd door Xiled op 18-07-2005 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Xiled schreef op maandag 18 juli 2005 @ 18:03:
Nee d0h :(
Ik denk niet dat ik het nog snel terugkrijg. Het lijkt net of icomputers mij aan het lijntje houdt :r
Ik zal vandaag mijn moederbord binnen moeten hebben gehad, maar niks gekregen. Misschien morgen mja...

Ze zijn ook niet echt duidelijk in de emailtjes over de RMA :O
Hmm, ik weet niet of heel veel anders is, maar toen mijn Freezer 64 RMA moest, krijg ik de volgende dag(de dag na dat zij hem hadden ontvangen) al gelijk een nieuwe, maar denk dat dat van jou een heel ander situatie is.. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
Dat is dus bij mij niet gebeurd, ze hebben mij niet een nieuw moederbord opgestuurd, maar mij juist laten wachten totdat DFI mijn kapotte board terugstuurt fixed of niet. Vind het allemaal maar een beetje vaag, vooral omdat ik nu al 3 weken wacht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Xiled schreef op maandag 18 juli 2005 @ 18:38:
Dat is dus bij mij niet gebeurd, ze hebben mij niet een nieuw moederbord opgestuurd, maar mij juist laten wachten totdat DFI mijn kapotte board terugstuurt fixed of niet. Vind het allemaal maar een beetje vaag, vooral omdat ik nu al 3 weken wacht :(
Hier precies hetzelfde daarom heb ik maar snel een nieuw mobo gehaald bij B@W.
Daar heb ik tenminste echte service en heb ik bij een DOA dezelfde dag nog een ander bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
^
Heb je nog steeds niet je boardje terug?

Heb trouwens ook nog gevraagd om een leenmoederbord. Maar daar kreeg ik geen antwoord op, meer zo van: Je moederbord word zo snel mogelijk naar je toe gestuurd als wij hem ontvangen.

Kortom, consument is weer de sigaar. (hun hebben hun centjes al)

[ Voor 116% gewijzigd door Xiled op 18-07-2005 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Xiled schreef op maandag 18 juli 2005 @ 18:45:
^
Heb je nog steeds niet je boardje terug?

Heb trouwens ook nog gevraagd om een leenmoederbord. Maar daar kreeg ik geen antwoord op, meer zo van: Je moederbord word zo snel mogelijk naar je toe gestuurd als wij hem ontvangen.

Kortom, consument is weer de sigaar. (hun hebben hun centjes al)
Nog steeds niet terug nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-10 15:17

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
vanavond ingebouwd, het ding doet niks :(

lampjes voor het ram en onderaan het onderste pci slot branden wel (die rooie smd ledjes) fans spinnen ook wel aan als ik ze op het moederbord prik maar verder geen beeld, bliepje of wat dan ook :( :(

morgenmiddag nog maar eens verder proberen, en anders sta ik woensdag bij icomputers in de shop :( las al dat er een aanzienlijke vertraging zit mbt rma's enzo maar ik ga donderdag naar campzone dus hij MOET werken.. als het me allemaal te lang gaat duren ga ik voor een nf4.

**EDIT

is het trouwens noodzakelijk om de extra 12v aansluiting naast de atx stekker in het mobo te prikken? dat 4 aderige 4kante blokje bedoel ik... met start ie niet op, dan gebeurt er echt helemaal niks als ik de powerknop indruk en zonder boot ie alleen als ik de stekker er daarna uit haal en ook de stekker van de voeding er ff uit haal

of heb ik nu iets opgeblazen? :X

[ Voor 28% gewijzigd door Chiron op 19-07-2005 11:07 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Chiron schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 02:45:
vanavond ingebouwd, het ding doet niks :(

lampjes voor het ram en onderaan het onderste pci slot branden wel (die rooie smd ledjes) fans spinnen ook wel aan als ik ze op het moederbord prik maar verder geen beeld, bliepje of wat dan ook :( :(

morgenmiddag nog maar eens verder proberen, en anders sta ik woensdag bij icomputers in de shop :( las al dat er een aanzienlijke vertraging zit mbt rma's enzo maar ik ga donderdag naar campzone dus hij MOET werken.. als het me allemaal te lang gaat duren ga ik voor een nf4.
DOA waarschijnlijk, ik had precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

crap.. mja ik ga vanmiddag nog een half uurtje proberen, en daarna maar richting vlaardingen bij icomputers.

weet jij of ze moeilijk doen als je een ander bord wil tegen bijbetaling?

overigens de combinatie met een zalman videokaartkoeler (die 2 'matrassen' met heatpipe) en zalman passive northbridge cooler gaat niet werken, ze zitten elkaar finaal in de weg

[ Voor 55% gewijzigd door Chiron op 19-07-2005 11:16 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
Dat zal ik ook maar proberen, want anders ben je moederbord ''weken'' kwijt. Ze hebben mijnes ook nog steeds niet binnen :(. Hij komt volgens de RMA sectie deze week binnen, echter geloof ik daar niks van omdat ze dat vorige week ook al zeiden. Op verschillende forums heb ik gelezen dat een RMA bij DFI ongeveer 2 maanden duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Woohoo hij doet het eindelijk :D

Ben enorm blij en OMG wat voel ik me stom: wat was het geval, tijdens het meshen van m'n voedingskabels heb ik vermoedelijk de 2 12 volt lijntjes verwisseld met de aarde :X :X :X

Kwam erachter omdat het ding zo raar deed als ik die kabel erin zat :+ denk dat ik enorm veel geluk heb dat ik m'n mobo niet gemold heb...

Aan de andere kant zonder die extra 12 volt stekker wil het bord totaal niet opstarten, ik heb het vermoeden dat dit beestje nogal picky is wat betreft zijn voeding (ik heb een zalman 400 watt, ook niet de onaardigste lijkt me...)

Wat voor voeding hebben de andere mensen met problemen? misschien interessant om es naar te kijken.

Ik erger me trouwens de pest aan het chipset fannetje, is een maze 4 een goeie optie om als vervanger te dienen, evt z'n SLI broertje ervan?
Het Zalman passieve koelblokje gaat iig echt niet werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Chiron schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 18:59:
Woohoo hij doet het eindelijk :D

Ben enorm blij en OMG wat voel ik me stom: wat was het geval, tijdens het meshen van m'n voedingskabels heb ik vermoedelijk de 2 12 volt lijntjes verwisseld met de aarde :X :X :X

Kwam erachter omdat het ding zo raar deed als ik die kabel erin zat :+ denk dat ik enorm veel geluk heb dat ik m'n mobo niet gemold heb...

Aan de andere kant zonder die extra 12 volt stekker wil het bord totaal niet opstarten, ik heb het vermoeden dat dit beestje nogal picky is wat betreft zijn voeding (ik heb een zalman 400 watt, ook niet de onaardigste lijkt me...)

Wat voor voeding hebben de andere mensen met problemen? misschien interessant om es naar te kijken.

Ik erger me trouwens de pest aan het chipset fannetje, is een maze 4 een goeie optie om als vervanger te dienen, evt z'n SLI broertje ervan?
Het Zalman passieve koelblokje gaat iig echt niet werken
Vind je het gek dat dat ding niet start zonder de P4 stekker?
Die connector zit er niet voor niets op hoor...

En die chipsetfan, zalman blok ging hier goed, heb nu een thermalright nb-1 erop gegooid, topding _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

wat voor videokaart/koeler heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Chiron schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 11:17:
wat voor videokaart/koeler heb je?
x800xt pe watergekoeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

ah kijk :) dan scheelt het al een stuk in de breedte inderdaad.. mijn zalman koeler hangt voor het grootste gedeelte over het chipsetblok heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
* Xiled kreeg vandaag een emailtje van Icomputers met goed nieuws erin

Vandaag word mijn mobo opgestuurd naar mijn huis, dus ik heb waarschijnlijk morgen mijn moederbord weer terug >:)

@El snorro
Heb jij ook een emailtje gekregen?

[ Voor 6% gewijzigd door Xiled op 21-07-2005 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Xiled schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 11:51:
* Xiled kreeg vandaag een emailtje van Icomputers met goed nieuws erin

Vandaag word mijn mobo opgestuurd naar mijn huis, dus ik heb waarschijnlijk morgen mijn moederbord weer terug >:)

@El snorro
Heb jij ook een emailtje gekregen?
Jah ik hoor net op msn dat ik geen nieuwe krijg, dfi zegt dat er een kras van een schroevendraaier bij de backplate zit (terwijl ik daar nooit met een schroevendraaier ben geweest) :( :'(
Dag €100, K*TDFI

nu weet ik het niet meer hoor, msi was bagger met biossen, dfi is oneerlijk met rma procedures, ik denk dat mijn volgend bord maar een epox wordt ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
Wat ga je nu doen? Hij was toch DOA? Je had er toch nie meteen een prom opgezet?

[ Voor 72% gewijzigd door Xiled op 21-07-2005 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:48
Je krijgt van dfi een test report erbij , etc wat er fout is of wat hun fout bevinden aan je bord .

had ik met mijn sli-dr ook :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
711 bios is uit...

Downloaden kan hier

* ephymerous gaat eens even proberen :)

/edit

Verdomde moederbord, mn windows install is zo brak als wat... dus ik weer dvdbrander aansluiten, alleen werkt mn primary master niet meer. Zowel HD als DVDRW werken aan de secundary, maar de primary geeft niets. Andere kabel helpt niet... :(

[ Voor 42% gewijzigd door ephymerous op 21-07-2005 14:14 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
ephymerous schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 13:21:
711 bios is uit...

Downloaden kan hier

/edit

Verdomde moederbord, mn windows install is zo brak als wat... dus ik weer dvdbrander aansluiten, alleen werkt mn primary master niet meer. Zowel HD als DVDRW werken aan de secundary, maar de primary geeft niets. Andere kabel helpt niet... :(
komt dat door die bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
ephymerous schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 13:21:
711 bios is uit...

Downloaden kan hier

/edit

Heb je al geprobeerd om terug te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Nee... ik heb niet geflashed nog, ik wilde eerst windows opnieuw installen en winflash gebruiken (durfe ik niet aan omdat mn windows rete instabiel is) maar nu kan dat dus niet :(

XXXVI

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste