Ik had net met de support van DFI in Nederland gebeld.
Ik had even zitten klagen over dit moederbord met alle problemen en dergelijke.
Ik had ze verteld over het probleem met de 1T timing en de wisselende temp/voltage sensors.
Hierop kreeg ik als antwoord dat er al een hoop kleine dingen uit zijn gehaald met de nieuwe 0705 bios. Niet alles, maar daar wordt aan gewerkt.
En over die weerstand (dat die er af zou moeten), mocht volgens meneer DFI niet naar buiten gebracht worden. Maar als je bord echt instabiel is kun je m eventueel opsturen en dan solderen ze dat er af. (Het gaat dan alleen over instabiel zijn bij Default Settings) (En dit schijnt vooral te zijn bij Winchester cores)
En over die Bios, er was een bios 0704 die was dus een dag voor de 0705, de 0704 was iets te vroeg gereleased en deze gaf problemen. De Bios 0705 moet werken, hij had hem al een paar mensen aangeraden. De Bios 0705 moet ook een deel van de 1T timing problemen oplossen.
Ik ga de 0705 er zo op proberen te flashen, en dan laat ik het wel weten.
/edit
Het lijkt erop dat de bios werkt. Ik heb bios 0705 er nu op staan.
Heb voor de rest nog niet veel mee getest, want ik heb een ander probleem.
Windows XP Pro x64 boot niet als ik Dual Channel. (was ook al met de andere bios, zomaar ineens)
Met 1 plankie van 512 werkt het, doe ik de andere van 512 dan werkt het ook. Doe ik ze allebij in de oranje banken dan start de PC van eigens, maar hij gaat windows niet laden. En doe ik dan 1 ram plank ik de onderste oranje, en 1 ram plank in de onderste gele dan werkt het wel. Alleen dan is het niet Dual Channel. Iemand een idee wat dit kan zijn, is Windows bagger of is het iets anders?
/edit2
Ik heb nu het geheugen in de bovenste 2 gele banken gedaan en nu werkt Dual Channel weer.
Waar ik ook ben achtergekomen met deze 0705 bios is dat de indeling ietsjes anders is, en dat er bij jeje geheugen nu ook op een divider van 200 kunt zetten ipv alleen maar 100,133 of 166. De VCore reading klopt nog steeds niet met wat je instelt. Maar tot nu toe voelt deze bios nog goed aan (heb nog niets overgeclocked).
[
Voor 42% gewijzigd door
Sir_G-nius op 12-07-2005 15:57
]