Er is een veel makkelijkere oplossing. Er zijn adapters die je gewoon in het stopcontact steekt en waar je je speler zo in kunt steken.
Knoop doorgehakt en besloten een U10 met 1 GB te kopen. MTP is denk niet zon probleem, als je erg simpel en met name VEILIG kunt firmware uprgaden is dat no problemo. (let wel: 80% van door mij geflashde spullen overlijden of moeten opnieuw geflasht worden. Heb maar stuk of 5x geflasht overigens
)
Ik wil ook de creative E63P in ear dopjes kopen, iemand nog aanraders, tips, dingen waar ik op moet letten ? wil nml geen miskoop doen als met een creative zen touch. Die heb ik eervol geflashfuckt. Ding liep de hele tijd vast en bleek aardig groot en ook batterij verslindend te zijn.
Ik wil ook graag ermee sporten, dus flash is dan wel logisch. 1 GB moet voldoende zijn, ik heb tijden met 2 CD's geleeft op een minidisc (geweldig ding, na 5 jaar toch kapot). Mijn zen touch had 20 GB maar te traag om er 20 GB op te zetten. 10 GB was voldoende maar luisterde 2 GB.
Als iemand nog tips en aanmerkingen heeft over de combo van de oordopjes en de spelert hoor ik het graag.
Actuele prijs U10 is nu 189 voor zover ik het weet. 2 tientjes duurder als de H10 1 GB en dan heb ik het design er wel voor over.
even de features:
Features
Revolutionary “direct click” concept directly on the display and without knobs or buttons
High-resolution display with 320x240 (QVGA)
Outstanding features: supports MP3, WMA, ASF, OGG Q10, MPEG4 SP videos, JPG photos, texts, flash games
Built-in FM-tuner including recording and alarm function
Available in 1 GB versions
Cool docking station with infrared remote control available optionally
Oftewel ook OGG dus vermoed ik geen MTP maar USM. En anders fixen we dat maar.
EDIT:
in de naam staat ook dit:
iriver, U 10 - 1 GB USB-Stick
USB - stick. dus zit dik in orde lijkt me.
Ik wil ook de creative E63P in ear dopjes kopen, iemand nog aanraders, tips, dingen waar ik op moet letten ? wil nml geen miskoop doen als met een creative zen touch. Die heb ik eervol geflashfuckt. Ding liep de hele tijd vast en bleek aardig groot en ook batterij verslindend te zijn.
Ik wil ook graag ermee sporten, dus flash is dan wel logisch. 1 GB moet voldoende zijn, ik heb tijden met 2 CD's geleeft op een minidisc (geweldig ding, na 5 jaar toch kapot). Mijn zen touch had 20 GB maar te traag om er 20 GB op te zetten. 10 GB was voldoende maar luisterde 2 GB.
Als iemand nog tips en aanmerkingen heeft over de combo van de oordopjes en de spelert hoor ik het graag.
Actuele prijs U10 is nu 189 voor zover ik het weet. 2 tientjes duurder als de H10 1 GB en dan heb ik het design er wel voor over.
even de features:
Features
Revolutionary “direct click” concept directly on the display and without knobs or buttons
High-resolution display with 320x240 (QVGA)
Outstanding features: supports MP3, WMA, ASF, OGG Q10, MPEG4 SP videos, JPG photos, texts, flash games
Built-in FM-tuner including recording and alarm function
Available in 1 GB versions
Cool docking station with infrared remote control available optionally
Oftewel ook OGG dus vermoed ik geen MTP maar USM. En anders fixen we dat maar.
EDIT:
in de naam staat ook dit:
iriver, U 10 - 1 GB USB-Stick
USB - stick. dus zit dik in orde lijkt me.
[ Voor 4% gewijzigd door Nox op 25-04-2006 16:54 ]
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Waar heb je em gekocht? Volgens mij zijn alle Europese versies MTP, dus ik denk dat die van jou dan ook MTP is.
Ik ga hem kopen, bij PChutRoD schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 17:26:
Waar heb je em gekocht? Volgens mij zijn alle Europese versies MTP, dus ik denk dat die van jou dan ook MTP is.
EDIT:
gekocht
[ Voor 19% gewijzigd door Nox op 25-04-2006 21:25 ]
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
ff een schopje, deze keer ook nuttig.
Zo te zien is er een firmware voor de U10 uitgekomen waarmee UMS mogelijk is.
http://www.misticriver.net/showthread.php?t=35153
iemand enig idee of dit ook echt werkt of wilt uitproberen (zodat ik mijn nieuwe straks niet gelijk mol)
Zo te zien is er een firmware voor de U10 uitgekomen waarmee UMS mogelijk is.
http://www.misticriver.net/showthread.php?t=35153
iemand enig idee of dit ook echt werkt of wilt uitproberen (zodat ik mijn nieuwe straks niet gelijk mol)
Volgens mij is dat gewoon firmware voor de UMS versie, dus geen firmware waarmee je de speler UMS maakt. Jij moet dus de MTP firmware gebruiken.
ik heb gisteren met soortgelijke firmware (http://www.mtp-ums.net/) voor de T20 van mijn MTP apparaat een UMS apparaat gemaakt. ideaal! ik snap sowieso niet waarom iRiver MTP firmware gebruikt (dealtje met microsoft?). Ik had mijn ipod nano ingeruild omdat ik geen itunes wilde gebruiken. kom ik erachter dat mijn t20 soortgelijke problemen heeft. Hoedanook, ik heb nu lekker een UMS apparaat, dat in elke computer werkt, dus ook zonder XP en WMP10. enige kleine nadeel dat ik nu firmware versie 1.60 heb, want 1.70 is nog niet uit voor UMS. Ik verwacht in de toekomst ook nog wel wat unlocks, op het gebied van bitrate e.d.
Zijn die spelertjes fysiek dan niet hetzelfde ?RoD schreef op donderdag 27 april 2006 @ 07:12:
Volgens mij is dat gewoon firmware voor de UMS versie, dus geen firmware waarmee je de speler UMS maakt. Jij moet dus de MTP firmware gebruiken.
Ja dat wel. Je kunt opzich ook gewoon de UMS firmware gebruiken. Alleen hij wil em niet pakken
Voor de Tx0 serie is daar wat op gevonden dat je toch met de UMS firmware kunt flashen. Of er ook zoiets is voor de U10 weet ik niet. Ik heb het nog niet gevonden in ieder geval.
De verkoper van PChut vertelde mij iig dat het moet lukken om hem UMS te krijgen indien hij het niet fabrieksaf is. Hopelijk heeft deze man geen fouten gemaakt.RoD schreef op donderdag 27 april 2006 @ 18:33:
Ja dat wel. Je kunt opzich ook gewoon de UMS firmware gebruiken. Alleen hij wil em niet pakkenVoor de Tx0 serie is daar wat op gevonden dat je toch met de UMS firmware kunt flashen. Of er ook zoiets is voor de U10 weet ik niet. Ik heb het nog niet gevonden in ieder geval.
Maar, er word gezegd dat je video's ed in een map kunt plaatsen. Op deze manier is het toch ook mogelijk om daar MP3 tussen te mixen ? of wil dat weer niet ?
En wat maakt het dan mogelijk om de Tx0 serie te flashen?
EDIT:
Is de MTP trouwens wel als een soort USB stickje te gebruiken ? voor data etc. niet voor muziek. Zodat ik op school met een simpel kabeltje mijn documenten eraf kan haken
[ Voor 13% gewijzigd door Nox op 27-04-2006 19:21 ]
wat is eigenlijk de meest optimale hoofdtelefoon voor een mp3 player? ik vind de kwaliteit van de standaard iriver oordopjes niet slecht, maar ben toch aan het kijken naar een upgrade. Uiteraard heeft het weinig zin om met een super hoofdtelefoon naar mp3's te luisteren, aangezien de compressie dan de beperkende factor is. ik ben aan het kijken naar van die InEar plugs, zoals de sennheiser CX300 en wat soortgelijke van andere merken. Heeft er iemand ervaring met het uitzoeken van een goede koptelefoon?
Ik heb EP 630's gekocht van Creative. verder is er een groot topic hierover.Byte_Me schreef op donderdag 27 april 2006 @ 19:57:
wat is eigenlijk de meest optimale hoofdtelefoon voor een mp3 player? ik vind de kwaliteit van de standaard iriver oordopjes niet slecht, maar ben toch aan het kijken naar een upgrade. Uiteraard heeft het weinig zin om met een super hoofdtelefoon naar mp3's te luisteren, aangezien de compressie dan de beperkende factor is. ik ben aan het kijken naar van die InEar plugs, zoals de sennheiser CX300 en wat soortgelijke van andere merken. Heeft er iemand ervaring met het uitzoeken van een goede koptelefoon?
Euhm ... met een wat hoge kwaliteit zijn zelfs belachelijk dure doppen het nog wel waard, het is waar de waarde aan hecht uiteraard. Maar als je naar de duurdere inears kijkt (shure, westone, etymotic) dan worden die erg vaak gebruikt in combinatie met een goede mp3 speler om onderweg toch ook van hi-fi te genieten.Byte_Me schreef op donderdag 27 april 2006 @ 19:57:
EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor
die merken ben ik idd naar aan het kijken, al kende ik westone nog niet. vroeg me alleen af of dat dus ook zin heeft als je naar mp3's luistert. maar goed, anders kan ik altijd nog FLAC gaan gebruiken.LightYears schreef op donderdag 27 april 2006 @ 22:23:
[...]
Euhm ... met een wat hoge kwaliteit zijn zelfs belachelijk dure doppen het nog wel waard, het is waar de waarde aan hecht uiteraard. Maar als je naar de duurdere inears kijkt (shure, westone, etymotic) dan worden die erg vaak gebruikt in combinatie met een goede mp3 speler om onderweg toch ook van hi-fi te genieten.
mooi topic! die kende ik nog niet. ik zag in dat topic dat er een aanbieding is van bol.com: sennheiser CX300 voor 29,99 ipv 49,99, mooie aanbieding. couponnetje van google erover heen en ik heb ze voor 27,50 aan huisbezorgd.noksiejus schreef op donderdag 27 april 2006 @ 21:38:
[...]
Ik heb EP 630's gekocht van Creative. verder is er een groot topic hierover.
bedankt voor de tip dus.
[ Voor 28% gewijzigd door Byte_Me op 28-04-2006 02:50 ]
Dat klopt, de vraag is echter hoe, met de U10.noksiejus schreef op donderdag 27 april 2006 @ 18:38:
[...]
De verkoper van PChut vertelde mij iig dat het moet lukken om hem UMS te krijgen indien hij het niet fabrieksaf is. Hopelijk heeft deze man geen fouten gemaakt.
Je kunt ook gewoon mp3's in een map zetten jaMaar, er word gezegd dat je video's ed in een map kunt plaatsen. Op deze manier is het toch ook mogelijk om daar MP3 tussen te mixen ? of wil dat weer niet ?
Er staat ergens wel een linkje in dit topic.En wat maakt het dan mogelijk om de Tx0 serie te flashen?
Ja, je kunt hem _opzich_ als een soort USB stick gebruiken. Echter, de pc waarop je hem wil gebruiken moet WMP10 hebben (EDIT:
Is de MTP trouwens wel als een soort USB stickje te gebruiken ? voor data etc. niet voor muziek. Zodat ik op school met een simpel kabeltje mijn documenten eraf kan haken

Maargoed, het is dus opzich mogelijk ja.
Ik vind dat MTP echt een walgelijk gore uitvinding

Kan je iriver niet op een bepaalde manier aanspreken op dat soort dingen ? als zij niet binnenkort mij een mogelijkheid bieden ga ik ze gewoon stalken dat ik geen wmp10 wil hebben op mijn PC e.d. meuk.
op zich vind ik een speciaal progsel om wat over te zetten geen probleem, maar om nou wmp10 te gebruiken! dat is gewoon een ramp omdat je van MS afhankelijk bent. uiteraard verneukt heel wmp10 je PC met dergelijke meuk.
op zich vind ik een speciaal progsel om wat over te zetten geen probleem, maar om nou wmp10 te gebruiken! dat is gewoon een ramp omdat je van MS afhankelijk bent. uiteraard verneukt heel wmp10 je PC met dergelijke meuk.
[ Voor 36% gewijzigd door Nox op 28-04-2006 09:47 ]
Sowieso ben je in je eentje kansloos. Het enige wat je kunt doen is hun producten boycotten. Echt walgelijk, die deal met Microsoft
Maargoed, gelukkig kon ik mijn T20 UMS maken. Vantevoren dacht ik dat er wel weer gewoon UMS firmware uit zou komen voor de flash spelers, net zoals ze altijd deden. Dit was dus ook de laatste keer dat ik een iRiver speler heb gekocht.

Maargoed, gelukkig kon ik mijn T20 UMS maken. Vantevoren dacht ik dat er wel weer gewoon UMS firmware uit zou komen voor de flash spelers, net zoals ze altijd deden. Dit was dus ook de laatste keer dat ik een iRiver speler heb gekocht.
Zullen ze op de helpdesk boos worden als ik kom klagen dat hij het niet gelijk in mijn PC doet, en dat ik vervolgens vraag of ze niet een deal hebben met microsoft ?RoD schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 10:55:
Sowieso ben je in je eentje kansloos. Het enige wat je kunt doen is hun producten boycotten. Echt walgelijk, die deal met Microsoft![]()
![]()
zeg gewoon dat je windows 98 gebruikt of zo, en dat het nergens staat dat het produkt alleen compatibel is met XP. was mij iig niet duidelijk voordat ik het ding kocht.noksiejus schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 12:09:
[...]
Zullen ze op de helpdesk boos worden als ik kom klagen dat hij het niet gelijk in mijn PC doet, en dat ik vervolgens vraag of ze niet een deal hebben met microsoft ?
Dat zou wel duidelijk moeten zijn. Geloof ook wel dat het vermeldt wordt door iRiver, op de verpakking bijvoorbeeld.
ik heb de mijne op ebay gekocht, maar wel bij een winkel, niet bij een partikulier. daar stond helemaal niets over systeemeisen, en ik ging er vanuit dat het gewoon als een USB stick zou werken (UMS dus). Ik had hem van tevoren al bij mediamarkt en BCC bekeken, en daar heb ik ook niets dergelijks gezien. Absoluut niet duidelijk dus.RoD schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 12:58:
Dat zou wel duidelijk moeten zijn. Geloof ook wel dat het vermeldt wordt door iRiver, op de verpakking bijvoorbeeld.
[ Voor 14% gewijzigd door Byte_Me op 28-04-2006 13:50 ]
Dat een winkel z'n klanten niet goed informeert is natuurlijk niet de schuld van iRiver, zij hebben het wel netjes op de doos staan. Hij ligt hier naast me: 'Windows XP only'
Ik hoop dat ze gauw de UMS firmware kunnen modden zodat het vor de U10 ook werkt
Ik hoop dat ze gauw de UMS firmware kunnen modden zodat het vor de U10 ook werkt

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Klopt, en daar doelde ik dus ook op. iRiver vermeldt het wel.
Thnx!Byte_Me schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 00:43:
mooi topic! die kende ik nog niet. ik zag in dat topic dat er een aanbieding is van bol.com: sennheiser CX300 voor 29,99 ipv 49,99, mooie aanbieding. couponnetje van google erover heen en ik heb ze voor 27,50 aan huisbezorgd.
Ik wilde een tijdje geleden ook de CX300 kopen maar heb het toen niet gedaan omdat ik €50 toch wel veel vond, maar voor €27,40 kan je niets zeggen, net besteld
Maar Byte_me leek het nog niet te begrijpen ook na jouw post, vandaar dat ik het nog een keertje uitlegdeRoD schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 00:15:
Klopt, en daar doelde ik dus ook op. iRiver vermeldt het wel.
[ Voor 22% gewijzigd door fsfikke op 29-04-2006 12:25 ]
Heb ze net ook besteld, 27,40 zelfsByte_Me schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 00:43:
mooi topic! die kende ik nog niet. ik zag in dat topic dat er een aanbieding is van bol.com: sennheiser CX300 voor 29,99 ipv 49,99, mooie aanbieding. couponnetje van google erover heen en ik heb ze voor 27,50 aan huisbezorgd.
bedankt voor de tip dus.
Ik heb de Sharp MD33's, maar ik zit een beetje met het lange snoer. De cx-300 zijn beter geschikt......
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
ik heb de u10 2GB besteld en als het goed ik heb ik hem morgen.
voor €240 uit Duitsland want natuurlijk issie in heel nederland niet leverbaar (binnen 4 weken)
ik heb vantevoren wel ergens gezien dat het winXP only is
ik ben echt benieuwd naar het dingetje.
voor €240 uit Duitsland want natuurlijk issie in heel nederland niet leverbaar (binnen 4 weken)
Is de U10 2GB uberhaubt al eens in Nederland leverbaar geweest? Ik heb em nog bij geen enkele shop goed leverbaar gezien.
Cool, ga ik ook doen, welke winkel heb je hem besteld?Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 18:22:
ik heb de u10 2GB besteld en als het goed ik heb ik hem morgen.
Verwijderd
hey ik heb hem nu voor me liggen
het was al leuk om de doos uit te pakken, alles in aparte doosjes
je krijgt er ook een klein zakje bij om hem in te doen.
hij is zo ontzettend klein.
beeld en geluid zijn supervet.
ik had hem vorige week dinsdag besteld ofzo bij www.mp3-player.de
heb per credit card betaald dat was het snelst, overschrijven kan ook.
hij wordt geleverd met DPD
en om terug te komen op het xp verhaaltje (ik heb wel xp)
in de manual hoe hij nu voor me ligt staat:
"To use U10, you need:
- ...
- windows 98se, windows me, windows 2000, windows xp home of professional edition
- ... "
dit staat letterlijk in de manual dus ik weet het niet...
en ja het schermpje is zwart en glans dus je gaat wel vingerafdrukken zien maar dat wist ik
en wat ik dacht dat een menu knopje was aan de zijkant is dus het knopje om het scherm te draaien
ook een vette functie
als hij op hold staat kun je de d-click buttons ook niet induwen
ga hem nu eens volproppen en video testen.
jullie horen het nog wel
en op de voorkant van de doos staat een plaatje met daarbij "actual size"
ik dacht nee dat kan niet.
maar hij is ECHT klein
edit:
linkje
en hij is gelijk zichtbaar als harddisk en overal staat dat je gewoon kunt kopieren maar met muziek en pics wordtd aanbevolen plus2 (meegeleverde software) te gebruiken, denk voor playlisting
en om terug te komen op het xp verhaaltje (ik heb wel xp)
in de manual hoe hij nu voor me ligt staat:
"To use U10, you need:
- ...
- windows 98se, windows me, windows 2000, windows xp home of professional edition
- ... "
dit staat letterlijk in de manual dus ik weet het niet...
en ja het schermpje is zwart en glans dus je gaat wel vingerafdrukken zien maar dat wist ik
en wat ik dacht dat een menu knopje was aan de zijkant is dus het knopje om het scherm te draaien
als hij op hold staat kun je de d-click buttons ook niet induwen
ga hem nu eens volproppen en video testen.
jullie horen het nog wel
en op de voorkant van de doos staat een plaatje met daarbij "actual size"
ik dacht nee dat kan niet.
maar hij is ECHT klein
edit:
linkje
en hij is gelijk zichtbaar als harddisk en overal staat dat je gewoon kunt kopieren maar met muziek en pics wordtd aanbevolen plus2 (meegeleverde software) te gebruiken, denk voor playlisting
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 12:38 ]
Hmm... dat is vaag. De Europese versie was volgens mij niet te gebruiken met de software, en ook niet zichtbaar als externe hdd. Vandaar ook dat je hem onder Win98 kan gebruiken, want anders had dat niet gekunt, met het MTP systeem.
Waarschijnlijk heb je dus de UMS versie gekregen
Waarschijnlijk heb je dus de UMS versie gekregen
Volgens mij bedoeld superdelux dat ie bij "My Computer" meteen erbij stond, ookal staat ie dan als mediaplayer daar, je kan er nog altijd tot op zekere hoogte gewoon bestanden naar kopieeren e.d.
Verwijderd
De verpakking bij iRiver is inderdaad fantastisch 
M'n iRiver H10-JR die ik vorig jaar gekocht had was ook zo verpakt.
Heb je nog steeds die iRivir Plus op je muziek om je speler te zetten? Ik vind dat programma niet zo handig... Hij detecteert niet wanneer je nieuwe liedjes aan je directory toevoegt >_<
Bestaat er een alternatief voor ?
Anyway, welke compressie gebruiken jullie? Momenteel heb ik m'n MP3tjes omgezet naar 96kbps vbr ogg bestandjes.
M'n iRiver H10-JR die ik vorig jaar gekocht had was ook zo verpakt.
Heb je nog steeds die iRivir Plus op je muziek om je speler te zetten? Ik vind dat programma niet zo handig... Hij detecteert niet wanneer je nieuwe liedjes aan je directory toevoegt >_<
Bestaat er een alternatief voor ?
Anyway, welke compressie gebruiken jullie? Momenteel heb ik m'n MP3tjes omgezet naar 96kbps vbr ogg bestandjes.
Mooi, ik heb meteen een bestelling geplaatst.
Even betalen en dan heb ik hopelijk ook snel
ik wil weleens weten hoe dat filmpjes kijken gaat op de U10. Ik had hem op internet gezien en het leek me wel een interessant apparaatje, maar toen ik hem in mijn handen had vond ik hem toch wel erg klein. Is dat nou een beetje te doen?
[ Voor 1% gewijzigd door Byte_Me op 02-05-2006 10:40 . Reden: h10 --> u10 ]
Volgens mij heb jij mijn post niet goed gelezen. Hij staat er inderdaad altijd bij als Mediaplayer. Maar, dat werkt alleen als je WMP10 hebt (en dus WinXP) en daarmee kun je de software (iRiver Plus) verder niet gebruiken volgens mij. De software is voor de UMS versie (je kunt er ook UMS firmware mee laden). Bovendien stond er op de verpakking dat ie ook onder Win98 werkt. Vandaar dat ik denk dat hij de UMS versie heeft gekregen.fsfikke schreef op maandag 01 mei 2006 @ 15:44:
Volgens mij bedoeld superdelux dat ie bij "My Computer" meteen erbij stond, ookal staat ie dan als mediaplayer daar, je kan er nog altijd tot op zekere hoogte gewoon bestanden naar kopieeren e.d.
H10?Byte_Me schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 10:09:
ik wil weleens weten hoe dat filmpjes kijken gaat op de H10. Ik had hem op internet gezien en het leek me wel een interessant apparaatje, maar toen ik hem in mijn handen had vond ik hem toch wel erg klein. Is dat nou een beetje te doen?
whoops, moet idd u10 zijn.RoD schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 10:12:
H10?Dit topic gaat niet over de H10, daar is een ander topic voor. Of bedoel je de U10?
Kon je hem niet uitproberen dan? Anders moet je eens bij de Mediamarkt kijken of ze hem daar hebben. Bij de Mediamarkt krijg je wel de gelegenheid dan om even de video uit te testen denk ik
Verder zijn er ook nog wel andere winkels die het apparaatje wel even voor je uit de verpakking willen halen.
voila, eindelijk binnen gekomen.
Ik post maar mijn surveytje:
iRiver U10, 1GB (USB 2.0) survey door NoxiuZ
Gebruikt onder besturingssysteem:

Featureset
Hij is zeer uitgebreid qua mogelijkheden om uit te breiden. Je kan er bijvoorbeeld een dockingstation bij gebruiken. Dat is niet alleen een lader maar je krijgt er ook een afstandsbediening bij. Helaas is er geen afstandsbediening met draad tussen de dopjes en de speler mogelijk. Het geheugen is ook niet uitbreidbaar.
Beeldkwaliteit
Het scherm spiegelt veel, maar is wel zeer scherp en kan vrij helder gezet worden. Het is helaas ook gevoelig voor vieze vingers, maar ik gebruik alleen de uiterste randjes, dus op het scherm zelf merk je weinig.
Geluidskwaliteit
Je kan zeer veel instellen, een 5-bands equalizer en er zijn nog tal van snufjes die in meerdere trappen in te stellen zijn. SRS is bijvoorbeeld in te stellen met 10 trappen.
Ook is er een boost functie die ik uit heb staan, maar je kan er bijvoorbeeld lage of hoge tonen mee boosten. Dat werkt best goed overigens, alleen kan ik met de equalizer al redelijk wat.
Bouwkwaliteit en afwerking
Dit viel gelijk al goed op. Het spelertje voelt een beetje zwaar en stevig aan. Als je de lock knop inschuift worden te randtoetsen geblokkeerd, dus ook geen geklik in je broekzak. Echt geniaal gedaan.
Ergonomie
het bladeren werkt prettig, de schuifsnelheid is in te stellen, maar daar doe ik niet veel mee. Hij reageert niet helemaal supersnel, maar ook niet te langzaam om het hinderlijk te vinden. Bovendien ben ik met geen enkele mp3 speler meer dan 1 minuut per dag bezig in het menu te bladeren. Geen enkele mp3 speler vond ik tot nu toe echt een lekker menu hebben. Een zen touch niet, en ook een aantal goedkopere spelertjes.
Uitbreidbaarheid en veelzijdigheid
Je kan er veel mee doen, er zit een wekker op icm het docking station, flashgames, plaatjes, filmpjes, het past er op. teksten kunnen overigens ook gebruikt worden. Indien je wmp10 gebruikt kan hij als datastickje voldoen, maar geen ervaring mee gehad op dit moment.
Mobiliteit en accuduur
Hier heb ik tot op heden geen ervaring mee.
Conclusie
Klein en krachtig spelertje. Je ziet hem op foto's en denkt dat hij zeer groot is, maar hij is eigenlijk erg klein. Je kan er veel mee doen. Het geheugen is 1GB maar ook 2GB is mogelijk. Ik vind 1 GB voldoende dus daar hoor je mij niet over klagen.

[ Bekijk in Productsurvey ] [ Survey invullen ]
Ik post maar mijn surveytje:
iRiver U10, 1GB (USB 2.0) survey door NoxiuZ
Algemene beoordeling | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Featureset | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Beeldkwaliteit | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Geluidskwaliteit | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bouwkwaliteit en afwerking | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Ergonomie | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Uitbreidbaarheid en veelzijdigheid | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Mobiliteit en accuduur | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Prijs | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gebruikt onder besturingssysteem:
- Windows XP

Featureset
Hij is zeer uitgebreid qua mogelijkheden om uit te breiden. Je kan er bijvoorbeeld een dockingstation bij gebruiken. Dat is niet alleen een lader maar je krijgt er ook een afstandsbediening bij. Helaas is er geen afstandsbediening met draad tussen de dopjes en de speler mogelijk. Het geheugen is ook niet uitbreidbaar.
Beeldkwaliteit
Het scherm spiegelt veel, maar is wel zeer scherp en kan vrij helder gezet worden. Het is helaas ook gevoelig voor vieze vingers, maar ik gebruik alleen de uiterste randjes, dus op het scherm zelf merk je weinig.
Geluidskwaliteit
Je kan zeer veel instellen, een 5-bands equalizer en er zijn nog tal van snufjes die in meerdere trappen in te stellen zijn. SRS is bijvoorbeeld in te stellen met 10 trappen.
Ook is er een boost functie die ik uit heb staan, maar je kan er bijvoorbeeld lage of hoge tonen mee boosten. Dat werkt best goed overigens, alleen kan ik met de equalizer al redelijk wat.
Bouwkwaliteit en afwerking
Dit viel gelijk al goed op. Het spelertje voelt een beetje zwaar en stevig aan. Als je de lock knop inschuift worden te randtoetsen geblokkeerd, dus ook geen geklik in je broekzak. Echt geniaal gedaan.
Ergonomie
het bladeren werkt prettig, de schuifsnelheid is in te stellen, maar daar doe ik niet veel mee. Hij reageert niet helemaal supersnel, maar ook niet te langzaam om het hinderlijk te vinden. Bovendien ben ik met geen enkele mp3 speler meer dan 1 minuut per dag bezig in het menu te bladeren. Geen enkele mp3 speler vond ik tot nu toe echt een lekker menu hebben. Een zen touch niet, en ook een aantal goedkopere spelertjes.
Uitbreidbaarheid en veelzijdigheid
Je kan er veel mee doen, er zit een wekker op icm het docking station, flashgames, plaatjes, filmpjes, het past er op. teksten kunnen overigens ook gebruikt worden. Indien je wmp10 gebruikt kan hij als datastickje voldoen, maar geen ervaring mee gehad op dit moment.
Mobiliteit en accuduur
Hier heb ik tot op heden geen ervaring mee.
Conclusie
Klein en krachtig spelertje. Je ziet hem op foto's en denkt dat hij zeer groot is, maar hij is eigenlijk erg klein. Je kan er veel mee doen. Het geheugen is 1GB maar ook 2GB is mogelijk. Ik vind 1 GB voldoende dus daar hoor je mij niet over klagen.

![]() ![]() scherm heeft reflectie gevoelig voor vette vingers | ![]() ![]() instelmogelijkheden zeer uitgebreid kleiner dan verwacht goed bedienbaar |

[ Bekijk in Productsurvey ] [ Survey invullen ]
Verwijderd
goede review noksius.
overal mee eens, het menu is inderdaar een beetje langzaam maar je hebt niet veel handelingen nodig om te komen waar je zijn wil dus het is niet heel iritant.
video kijken op het ding is supervet, heel goede beeldkwaliteit (al heb ik tot nu toe alleen south park gekeken
), lekker scherp.
ik gebruik plus voor muziek en plaatjes en flash games en video kopieer ik zo via explorer.
voor video is een handig en supersimpel programma geschreven door een fan. Iriverter hiermee kun je avi comprimeren naar het u10 formaat (deze moet je wel even kiezen bij players)
flash games zijn er veel te vinden, veel koreaanse/japanse games zijn al vertaald naar engels, er zitten leuke spelletjes tussen maar heb nog niet echt een addicted game gevonden. heb nu 20 verschillende spelletjes ofzo.
u10 cradle is een supervette accesoire. je kunt je u10 hier inzetten en hebt dan een afstandbediening. er zitten boxjes in en volgens mij nog een accu hiervoor, je kunt alles via usb opladen. ik ga hem binnenkort voor €65,- bij bol.com halen dus dan zal ik daar wat over neerzetten hier.
ik vind het apparaatje nu al supervet
edit:
ik heb de accu ook nog niet echt getest (ook meer hierover volgt)
overal mee eens, het menu is inderdaar een beetje langzaam maar je hebt niet veel handelingen nodig om te komen waar je zijn wil dus het is niet heel iritant.
video kijken op het ding is supervet, heel goede beeldkwaliteit (al heb ik tot nu toe alleen south park gekeken
ik gebruik plus voor muziek en plaatjes en flash games en video kopieer ik zo via explorer.
voor video is een handig en supersimpel programma geschreven door een fan. Iriverter hiermee kun je avi comprimeren naar het u10 formaat (deze moet je wel even kiezen bij players)
flash games zijn er veel te vinden, veel koreaanse/japanse games zijn al vertaald naar engels, er zitten leuke spelletjes tussen maar heb nog niet echt een addicted game gevonden. heb nu 20 verschillende spelletjes ofzo.
u10 cradle is een supervette accesoire. je kunt je u10 hier inzetten en hebt dan een afstandbediening. er zitten boxjes in en volgens mij nog een accu hiervoor, je kunt alles via usb opladen. ik ga hem binnenkort voor €65,- bij bol.com halen dus dan zal ik daar wat over neerzetten hier.
ik vind het apparaatje nu al supervet
edit:
ik heb de accu ook nog niet echt getest (ook meer hierover volgt)
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2006 12:19 ]
De T10 schijnt ook in het zwart te komen. Ziet er leuk uit
Gisteren mijn U10 2GB binnen gekregen uit Duitsland (van www.mp3-player.de, waar hij beschikbaar was, zoals superdelux vertelde.)
Kort na mijn betaling was hij verdwenen uit hun assortiment, maar gelukkig kreeg ik de dag erop (maandag) bericht dat hij verzonden was.
Was wel kleiner dan verwacht, maar dat is geen nadeel opzich.
Leuk speeltje is het wel, al fijn zitten kloten met muziek, filmpjes en spelletjes. (i.p.v. leren voor mijn examen
)
Het is trouwens een UMS versie met firmware 1.61 EU; dus lijkt me zo dat de 2GB versies allemaal UMS zijn ipv MTP.
Kort na mijn betaling was hij verdwenen uit hun assortiment, maar gelukkig kreeg ik de dag erop (maandag) bericht dat hij verzonden was.
Was wel kleiner dan verwacht, maar dat is geen nadeel opzich.
Leuk speeltje is het wel, al fijn zitten kloten met muziek, filmpjes en spelletjes. (i.p.v. leren voor mijn examen

Het is trouwens een UMS versie met firmware 1.61 EU; dus lijkt me zo dat de 2GB versies allemaal UMS zijn ipv MTP.
[ Voor 11% gewijzigd door TiBoD op 11-05-2006 16:59 ]
Hmm vaag, maar wel goed nieuws. Misschien dat ze zich wat aangetrokken hebben van de klachten dat ze geen UMS versies meer leverden
Iets nieuws van iRiver: de iRiver Clix. Lijkt behoorlijk op de U10, kan zo even niet ontdekken wat precies de verschillen zijn.
iRiver is nogal bezig met het uitbrengen van nieuwe spelers zeg

volgens mij gewoon de naam voor de U10 op de amerikaanse marktRoD schreef op maandag 15 mei 2006 @ 14:15:
Iets nieuws van iRiver: de iRiver Clix. Lijkt behoorlijk op de U10, kan zo even niet ontdekken wat precies de verschillen zijn.
Ik zie iig op een van de plaatjes al een album art staan. Helemaal hetzelfde is ie dus ook niet
Verder staat er iets over $199.99 voor volgens mij de 2gb versie. Zeer aantrekkelijk.
Verder staat er iets over $199.99 voor volgens mij de 2gb versie. Zeer aantrekkelijk.
Klopt, hij is niet hetzelfde. De U10 is er al een tijdje voor de Amerikaanse markt.
Ik heb de iriver U10 ook net besteld op www.mp3-player.de en ik heb inmiddels een bevestigingsemail teruggekregen. Kan 1 van jullie (superdelux of TiBoD) mij vertellen hoe ik dit verder kan afhandelen?Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 12:25:
hey ik heb hem nu voor me liggen![]()
..........
Bitte überweisen Sie 239.00 EUR an:
Firma: mp3-player.de Inh. S.Gruenewald
Kontonummer: 312043300
Kreditinstitut: Deutsche Bank
Charlottenstr. 40
14467 Potsdam
Swift-Code: DEUTDEBB160
IBAN: DE26120700240312043300
BLZ: 12070024
Verwendungszweck: KXTH130027
Kontonummer is de rekeningnummer als ik het goed begrijp. Maar wat is dan de Swift-Code, IBAN, BLZ etc.?
Ik wil het bedrag nl. via internet overmaken als het kan. Kan iemand me verder helpen?
Bij voorbaat dank!
[ Voor 7% gewijzigd door spetzje op 15-05-2006 17:17 ]
Verwijderd
IBAN en BIC heb je nodig voor internationale overschrijving. kWeet niet welke bank je hebt, maar via ABN en Fortis kan je links in het menu 'internationale overschrijving' kiezen.
spetzje schreef op maandag 15 mei 2006 @ 17:15:
[...]
Ik heb de iriver U10 ook net besteld op www.mp3-player.de en ik heb inmiddels een bevestigingsemail teruggekregen. Kan 1 van jullie (superdelux of TiBoD) mij vertellen hoe ik dit verder kan afhandelen?
Bitte überweisen Sie 239.00 EUR an:
Firma: mp3-player.de Inh. S.Gruenewald
Kontonummer: 312043300
Kreditinstitut: Deutsche Bank
Charlottenstr. 40
14467 Potsdam
Swift-Code: DEUTDEBB160
IBAN: DE26120700240312043300
BLZ: 12070024
Verwendungszweck: KXTH130027
Kontonummer is de rekeningnummer als ik het goed begrijp. Maar wat is dan de Swift-Code, IBAN, BLZ etc.?
Ik wil het bedrag nl. via internet overmaken als het kan. Kan iemand me verder helpen?
Bij voorbaat dank!
Zelf zit ik bij de postbank, en ik kon gewoon online een buitenlandse betaling betaling kiezen; daarin moest ik het IBAN en Swift-code invullen. Verder nog een bestelnummer (Auftragsnummer), die had ik vermeld bij opmerkingen.Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 18:06:
IBAN en BIC heb je nodig voor internationale overschrijving. kWeet niet welke bank je hebt, maar via ABN en Fortis kan je links in het menu 'internationale overschrijving' kiezen.
Maar zoals Holleboomer al zegt, ligt het aan je bank of het makkelijk online kan.
Toen was het 2 dagen later overgeschreven en nog eens 2 dagen later (was weekend, dus mss gaat het doordeweeks sneller) kreeg ik een bericht dat hij die dag werd verzonden.
Weer 2 dagen daarna stond een DPD-chaffeur met het paketje voor de deur.
edit: hier uitleg voor als je postbank hebt

[ Voor 7% gewijzigd door TiBoD op 15-05-2006 21:04 ]
Ik zit bij Rabobank en er was inderdaad een optie voor internationale overschrijvingen, heb ik blijkbaar over het hoofd gezienTiBoD schreef op maandag 15 mei 2006 @ 20:42:
[...]
[...]
Zelf zit ik bij de postbank, en ik kon gewoon online een buitenlandse betaling betaling kiezen; daarin moest ik het IBAN en Swift-code invullen. Verder nog een bestelnummer (Auftragsnummer), die had ik vermeld bij opmerkingen.
Maar zoals Holleboomer al zegt, ligt het aan je bank of het makkelijk online kan.
Toen was het 2 dagen later overgeschreven en nog eens 2 dagen later (was weekend, dus mss gaat het doordeweeks sneller) kreeg ik een bericht dat hij die dag werd verzonden.
Weer 2 dagen daarna stond een DPD-chaffeur met het paketje voor de deur.
edit: hier uitleg voor als je postbank hebt(niks te doen)
[afbeelding]

Ik heb alle velden precies ingevuld zoals jij hebt verteld dus hopelijk heb ik 'm ook gauw binnen
Ik laat 't horen!
Dank voor je uitleg
Even een tip voor mensen die van plan zijn de gelekte Windows Media Player 11 te installeren: Doe het niet!. Ik heb het wel gedaan en daarna kreeg ik mijn U10 met geen mogelijkheid weer werkendd. Uninstallen van WMP 11 is ook niet mogelijk. Uiteindelijk heb ik WMP10 mbv een restore point terug kunnen krijgen (eerstekeer dat ik dat gebruikt heb
)
Hey, uninstallen is wel mogelijk? Gewoon config scherm -> software of add/remove etc. -> updates weergeven of iets als show updates en dan hoort ie er gewoon tussen te staan toch? Dan kan je hem uninstallen en gaat WMP naar de versie die je vorige keer had die waarsch. ergens in je temp. files staan oid.
WMP 11 staat daar inderdaad tussen, maar of ie ook echt uninstalled, dat is helaas een andere vraagDeslaw schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 10:10:
Hey, uninstallen is wel mogelijk? Gewoon config scherm -> software of add/remove etc. -> updates weergeven of iets als show updates en dan hoort ie er gewoon tussen te staan toch? Dan kan je hem uninstallen en gaat WMP naar de versie die je vorige keer had die waarsch. ergens in je temp. files staan oid.
Verwijderd
hij ziet er wel precies hetzelfde uit, kan zo niks opmerkelijks vinden.RoD schreef op maandag 15 mei 2006 @ 14:15:
alleen op de plaatjes zie ik het "now playing" wat wel uitgebreider is dan op mijn u10
ik zie geen rating of plaatje ofzo hierbij.
de batterijduur als je alleen mp3 luisterd staat op 25 uur, ik heb dit nog niet zo lang getest maar weet wel dat als je video kijkt en games speelt dat het heel wat minder is (best jammer)
voor de mensen die de u10 net hebben en geen manual lezen
je kunt de knop naar links ook inhouden om helemaal terug te gaan naar het menu. en als je op music staat in het hoofdmenu (of verder in music), rechts inhouden om naar "now playing" te gaan
hehe ja is een handige functie heVerwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 11:41:
[...]
voor de mensen die de u10 net hebben en geen manual lezen:
je kunt de knop naar links ook inhouden om helemaal terug te gaan naar het menu. en als je op music staat in het hoofdmenu (of verder in music), rechts inhouden om naar "now playing" te gaan
kwam hem ook tegen toen ik in de manual ergens een knop probeerde te vinden om mijn muziek te stoppen als je ergens in een ver menu zit.
Even over die clix: het lijkt erop dat dat een 2GB versie is met een nieuwe/andere firmware ofzo..
Verwijderd
lol en kwam er dus net achter dat het rode dingetje aan het zakje ervoor bedoeld is om je schermpje te cleanen
werkt ook nog
las ik dus teovallig bij de clix specs:
• carry case with screen cleaner

whaha goed dat je het zegt.. khad nog helemaal geen zakje gevondenVerwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 12:18:
lol en kwam er dus net achter dat het rode dingetje aan het zakje ervoor bedoeld is om je schermpje te cleanenwerkt ook nog
zit net dat ie onder waar de u10 zelf zat in het doosje verstopt zit
thx
Er is ook niet veel nieuws nee, maar hij is opzich niet onaantrekkelijk geprijst, dus als je er dan een paar voordelen bij krijgt dan is dat altijd mooi meegenomenVerwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 11:41:
[...]
hij ziet er wel precies hetzelfde uit, kan zo niks opmerkelijks vinden.
alleen op de plaatjes zie ik het "now playing" wat wel uitgebreider is dan op mijn u10
ik zie geen rating of plaatje ofzo hierbij.
Verwijderd
TiBoD schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 13:46:
[...]
whaha goed dat je het zegt.. khad nog helemaal geen zakje gevonden
zit net dat ie onder waar de u10 zelf zat in het doosje verstopt zit
thx
ik zag net op de iriver site weer een nieuwe player: de E10
ik denk de opvolger van de u10
zelfde opties (video, flash, etc) en zelfde bediening (4knopjes)
lijkt beetje op een ipot
en is te gebruiken als remote voor de u10 cradle

http://www.iriver.com/html/product/prpa_product.asp?pidx=77
Bij een cradle krijg je toch sowieso al een remote dacht ikVerwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 12:46:
[...]
![]()
ik zag net op de iriver site weer een nieuwe player: de E10
ik denk de opvolger van de u10
zelfde opties (video, flash, etc) en zelfde bediening (4knopjes)
lijkt beetje op een ipot
en is te gebruiken als remote voor de u10 cradle(en dan?)
http://www.iriver.com/html/product/prpa_product.asp?pidx=77

Wtf, de B10
Dit is echt niet te geloven. Als ze zo doorgaan hebben ze straks ècht het alfabet vol. Ik ben benieuwd of ze wel daadwerkelijk allemaal uitkomen.
Ongelofelijk, ze hebben nu wel 10 spelers aangekondigd ofzo

Ongelofelijk, ze hebben nu wel 10 spelers aangekondigd ofzo

Verwijderd
Ik heb grote verwachtingen van de B10. Voor 140 dollar (dus ik gok op 190 euro) heb je gewoon een portable mini-device waar je 30 zenders (inclusief porn
) live op kan bekijken.
Tenminste, in de randstad dan.
Tenminste, in de randstad dan.
Heb je er toevallig ook een lijstje met specs bij? Weet je toevallig ook of er intern geheugen in zit en of je dit er misschien zelf in kunt stoppen?
Verwijderd
Verschil U10 tov Clix:
New faster processor
New faster graphics engine
All-new UI and improved interaction
Now supports Now Playing with Album Art, next song preview
Album Art, Ratings, Playcount, and Playlists sync directly with WMP11
Improved power management w/ sleep mode
Faster sync speeds
Faster playback of clear & subscription content
New "Smart Key" replaces display pivot button (Home, Play/Pause, Shuffle All, Display pivot, Start/Stop Recording)
Improved packaging for US market
Easy Start CD with WMP11 and MTV's Urge in-box (for US market)
New faster processor
Faster sync speeds
New "Smart Key" replaces display pivot button (Home, Play/Pause, Shuffle All, Display pivot, Start/Stop Recording)
dus het is een u10 versie 2.0Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 14:02:
Verschil U10 tov Clix:
New faster processor
Faster sync speeds
beetje overdreven om meteen de hele naam te wijzigen.
Verwijderd
ik heb nu mijn u10 getest hoe lang hij meegaat op de accu met video
met de accu 100% opgeladen heb ik 3x een film van zeker anderhalf uur gekeken en nu geeft hij aan dat de accu bijna leeg is
(maar hij loopt nog)
hij heeft niet aan een stuk aangestaan, met tussenpauzes en heb misschien nog een half uurtje muziek geluisterd.
had er 2 films opgezet en 1 heb ik 2 keer afgespeeld, ondertussen niet aan de lader gehad.
op mijn ervaringen baseer ik dus dat de u10 zo'n 5 uur meegaat op de "nieuwe" accu als je alleen video kijkt.
de specs geven aan dat de accu 25uur meegaat voor audio op normal level (denk vol 20), bij muziek luisteren gebruik je natuurlijk niet het schermpje dus dat scheelt een hoop power.
volgens mij als je flash games gaat spelen dat je ook rond de 5uur zit, misschien wel minder. dit heb ik nog niet getest, de spelletjes zijn nog niet zooo leuk dat ik er 5uur mee ga spelen
met de accu 100% opgeladen heb ik 3x een film van zeker anderhalf uur gekeken en nu geeft hij aan dat de accu bijna leeg is
hij heeft niet aan een stuk aangestaan, met tussenpauzes en heb misschien nog een half uurtje muziek geluisterd.
had er 2 films opgezet en 1 heb ik 2 keer afgespeeld, ondertussen niet aan de lader gehad.
op mijn ervaringen baseer ik dus dat de u10 zo'n 5 uur meegaat op de "nieuwe" accu als je alleen video kijkt.
de specs geven aan dat de accu 25uur meegaat voor audio op normal level (denk vol 20), bij muziek luisteren gebruik je natuurlijk niet het schermpje dus dat scheelt een hoop power.
volgens mij als je flash games gaat spelen dat je ook rond de 5uur zit, misschien wel minder. dit heb ik nog niet getest, de spelletjes zijn nog niet zooo leuk dat ik er 5uur mee ga spelen
kun je er ook gedownloade flashfilmpjes mee afspelen (van newgrounds etc) ?
of is die flash support alleen in de vorm van een paar flash spelletjes?
Zijn er al goede (of slechte) ervaringen met de clix/u10?
[ Voor 17% gewijzigd door Kul op 24-05-2006 16:18 ]
Verwijderd
Ik heb gisteren de 2Gb versie van de U10 via de site besteld. Dit omdat ik m ASAP nodig heb 
Ben zeeeer benieuwd hoe hij gaat bevallen. Heb m voornamelijk voor de looks gekocht. 20 gb opslag heb ik totaal niet nodig.
Ben zeeeer benieuwd hoe hij gaat bevallen. Heb m voornamelijk voor de looks gekocht. 20 gb opslag heb ik totaal niet nodig.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2006 16:39 ]
Hij ondersteunt Flash lite 1.1; dus wss doet ie geen flash 7/8KuL schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 15:47:
kun je er ook gedownloade flashfilmpjes mee afspelen (van newgrounds etc) ?
flash lite 1.1 ondersteunt action script 4 als ik het goed heb en dat komt overeen met flash 4(?)
de clix daarentegen ondersteund flash lite 2.0, dit is nagenoeg de nieuwste flash exclusief een paar functies, die draait mss wel filmpjes van newgrounds enzo.. hopelijk komt dit ook naar de U10 met een nieuwe firmware upgrade
Is dit dezelfde als de clix, of heeftie nog de oude specs/features?Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 16:38:
Ik heb gisteren de 2Gb versie van de U10 via de site besteld. Dit omdat ik m ASAP nodig heb
@TiBoD: bedankt voor de uitleg
Der is een nieuwe firmware voor WMP 11fsfikke schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 09:37:
Even een tip voor mensen die van plan zijn de gelekte Windows Media Player 11 te installeren: Doe het niet!. Ik heb het wel gedaan en daarna kreeg ik mijn U10 met geen mogelijkheid weer werkendd. Uninstallen van WMP 11 is ook niet mogelijk. Uiteindelijk heb ik WMP10 mbv een restore point terug kunnen krijgen (eerstekeer dat ik dat gebruikt heb)
Te lezen ergens op dapreview
Hier stond onzin
[ Voor 91% gewijzigd door Teun_2 op 26-05-2006 11:46 ]
Verwijderd
Declix? Srry...geeeeen ideeKuL schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 16:59:
[...]
Is dit dezelfde als declix, of heeftie nog de oude specs/features?
@TiBoD: bedankt voor de uitleg
Heb m nu wel net binnen and DAMN!...dat ding is klein!
1 nadeel: er zit geen adapter bij! Je moet m opladen via de computer. Daar heb ik strax in het vliegtuig dus nix aan. Ben nu hard op zoek naar een 220 --> USB oplader van Iriver. Kan m op de site nergens vinden, maar in de handleiding staat dat ie er WEL moet zijn!
Iemand al meer ervaringen?
230 naar USB adapters bestaan er wel, maar zijn niet zo makkelijk te vinden. mp3shop.nl heeft er een paar maar voor belachelijke prijzen. OBCS.nl heeft volgens mij de orginele iRiver adaptor maar niet op voorraad.
Zelf heb ik bij een oude mp3 speler van iRiver (iFP-999) een keer een 230 naar mini-USB adaptor gekregen, deze heb ik omgesoldeerd naar een normale USB.
Eigelijk heb je alleen een transformator nodig die 5 volt uitspuugt @ 500mA.
Zelf heb ik bij een oude mp3 speler van iRiver (iFP-999) een keer een 230 naar mini-USB adaptor gekregen, deze heb ik omgesoldeerd naar een normale USB.
Verwijderd
Ja ok.. maar ik heb dus absoluut geen zin om zelf met een soldeerbout aan de slag te gaan. Heb je net zo'n strak ding en dan ga je moeilijk zitten doen om zo'n stekkertje. (niet dat ik KAN solderenfsfikke schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 20:49:
230 naar USB adapters bestaan er wel, maar zijn niet zo makkelijk te vinden. mp3shop.nl heeft er een paar maar voor belachelijke prijzen. OBCS.nl heeft volgens mij de orginele iRiver adaptor maar niet op voorraad.

Morgen maar is bellen wanneer die dingen binnen komen. Op de site stond dat er vandaag binnen komen. We zullen zien...
Die dingen zijn toch niet zo lastig te krijgen?
Ik heb er laatst nog een gezien die helemaal niet duur was. Weet niet meer waar, maar die dingen beginnen volgens mij wel een beetje standaard te worden. Kijk ook eens bij de Mediamarkt ofzo.
Idd, die moeten echt niet van iriver te zijn ofzo.
Pics van de E10 in vergelijking met de iPod Nano.
Verwijderd
Ja en is dat dan gelijk een goede adapter met de goede outputs enz?RoD schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 22:39:
Die dingen zijn toch niet zo lastig te krijgen?Ik heb er laatst nog een gezien die helemaal niet duur was. Weet niet meer waar, maar die dingen beginnen volgens mij wel een beetje standaard te worden. Kijk ook eens bij de Mediamarkt ofzo.
Niet dat ik strax met zo'n mediamarkt ding mn speler opblaas

Een USB poort heeft altijd hetzelfde voltage. Anders zou het geen USB poort zijn. Elke stopcontact naar USB lader is dus goed.
Verwijderd
Ik heb al een tijdje de iRiver U10. Naar mijn mening een leuke en goede MP3 speler!
Bij instellingen > extra staat de optie 'weergave gezongen tekst'.
Is dit de songtekst functie? En hoe stel je de songteksten dan in? Als je naar dit menu gaat kun je allen op 'aan' of 'uit' drukken.
Iemand die me kan helpen?
Is dit de songtekst functie? En hoe stel je de songteksten dan in? Als je naar dit menu gaat kun je allen op 'aan' of 'uit' drukken.
Verwijderd
k heb al een tijdje de iRiver U10. Naar mijn mening een leuke en goede MP3 speler!
De songteksten kun je volgens mij in de ID3 tag zetten.
mobibluh had een handig programma voor hun spelers, maar ik denk dat het ook wel voor de iriver zal werken.
Via welke site heb je hem besteld? De internationale iRiver site?Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 16:38:
BTW: de "Clix" is de nieuwe versie van de U10 (die eerst enkel 1 gig was, terwijl de clix 2gig was)
Vraag is dus, heb je een nieuwe versie van het "oud" model, of een nieuw model (= clix, mss dat ze em hier in EUland wel zo niet noemen en em hier gewoon U10 blijven noemen...)
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Iemand die weet waar ik iriverplus kan downloaden? Op de iriversite staat die helaas niet.
Verwijderd
Iriver Plus 2
google 1e hit
http://www.iriver.com/htm...oad/sudw_view.asp?idx=789
lol check die doos van de b10

en check de Iriver G10
http://games.fok.nl/news.php?newsid=11431
en ik zag dat er een nieuwe firmware uitwas voor de U10 dus die ga ik nu ff proberen
google 1e hit
http://www.iriver.com/htm...oad/sudw_view.asp?idx=789
lol check die doos van de b10
en check de Iriver G10
http://games.fok.nl/news.php?newsid=11431
en ik zag dat er een nieuwe firmware uitwas voor de U10 dus die ga ik nu ff proberen
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2006 15:13 ]
Bedankt, ik had iriverplus aan elkaar geschreven dan denk ik, want ik heb echt wel op die site gezocht...
Ik heb net m'n T30 gekregen, maar ik ben wel een beetje teleurgesteld in de geluidskwaliteit. Toch een tikkeltje slechter dan m'n overleden zen touch. Voor de rest prima spelertje.
Ik heb net m'n T30 gekregen, maar ik ben wel een beetje teleurgesteld in de geluidskwaliteit. Toch een tikkeltje slechter dan m'n overleden zen touch. Voor de rest prima spelertje.
Heb je de geluidsinstellingen wel aangepast? Met een beetje tweaken is er een stuk beter geluid uit te krijgen imo
Ja, ik heb al alles geprobeerd, maar echt goed krijg ik het niet. Ruis krijg je sowieso ook al niet weg. Men touch klonk ook een heel deel helderder en strakker. Ik heb hem net vergeleken met de ifp 895 van men zus, die heeft evenveel ruis, maar klinkt wel helderder.
Men touch had een s/n ration van 97dB, daar zal het verschil wel zitten. Ik gebruik trouwens creative ep630 oortjes. Niet dat het verschil gigantisch groot is, maar ik had toch wel net ietsje meer verwacht van iriver. Hij is sowieso wel een stuk beter dan de ipod, om de iriverfanboys hier tevreden te stellen
en ook een stuk beter dan men mobibluh dah 1000 die ik voor men touch had.
Men touch had een s/n ration van 97dB, daar zal het verschil wel zitten. Ik gebruik trouwens creative ep630 oortjes. Niet dat het verschil gigantisch groot is, maar ik had toch wel net ietsje meer verwacht van iriver. Hij is sowieso wel een stuk beter dan de ipod, om de iriverfanboys hier tevreden te stellen
[ Voor 9% gewijzigd door Teun_2 op 07-06-2006 16:09 ]
Verwijderd
Zijn er mensen met een U10 die er al een keer video op hebben gekeken?
Ik heb daarnet geprobeerd om DIvX om te zetten naar Mpeg4 maar dat wil hij niet afspelen.
Is er al iemand die dit wel gelukt is en zo ja: met welk programma heb je de video geconverteerd (naar welk bestandstype en welke instellingen?)
Game on!
Ik heb daarnet geprobeerd om DIvX om te zetten naar Mpeg4 maar dat wil hij niet afspelen.
Is er al iemand die dit wel gelukt is en zo ja: met welk programma heb je de video geconverteerd (naar welk bestandstype en welke instellingen?)
Game on!
Kijk eens in het Archos Gmini 400 topic. Ik heb daar een videocoderingstutorial gezet zoals die voor de Gmini 400 werkt.
Aangezien ik verwacht dat de U10 dezelfde afspeelmogelijkheden heeft voor DivX, zou je die eens kunnen proberen.
Aangezien ik verwacht dat de U10 dezelfde afspeelmogelijkheden heeft voor DivX, zou je die eens kunnen proberen.
Verwijderd
ik kan die niet vinden...RoD schreef op maandag 05 juni 2006 @ 19:17:
Kijk eens in het Archos Gmini 400 topic. Ik heb daar een videocoderingstutorial gezet zoals die voor de Gmini 400 werkt.
Erg makkelijk te vinden met de search hoor
Het Archos Gmini 400/402 topic deel 4
Verwijderd
DOH!..iddRoD schreef op maandag 05 juni 2006 @ 20:38:
Erg makkelijk te vinden met de search hoorHet Archos Gmini 400/402 topic deel 4

Maar die toturial die er staat is voor DVD -> MPEG 4?
Nee, dan kijk je niet goed 
Magoed, genoeg offtopic zo. Als je er niet uit komt, mail me dan even ofzo. Mail staat in profiel.
Magoed, genoeg offtopic zo. Als je er niet uit komt, mail me dan even ofzo. Mail staat in profiel.
Verwijderd
RoD schreef op maandag 05 juni 2006 @ 20:59:
Nee, dan kijk je niet goed