Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus81
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 19:56

Pegasus81

Group: Infinity

Topicstarter
Op nu.nl kwam ik het volgende tegen:

AMSTERDAM - Niet alleen uit Japan, maar ook uit Korea komen er deze week nieuwe gadgets. Het bedrijf iRiver komt met twee nieuwe flash MP3-spelers en de U10, een compact televisieachtig apparaatje waarop je filmpjes kunt bekijken.

De iRiver U10

De U10 heeft een 2,2 inch TFT LCD-scherm (256.000 kleuren, QVGA) waarop je MPEG-4 videos kunt bekijken. Ook speelt het apparaat Macromedia Flash filmpjes af, evenals de audioformaten MP3, WMA, ASF en OGG. TXT- en JPEG-bestanden kunnen ook bekeken worden met de U10.

Het apparaat heeft ook een afstandsbediening

De gadget bevat eveneens de functies FM-radio, voicerecorder, fotoalbum, text-viewer en spelletjes. Er wordt zelfs een afstandsbediening bijgeleverd. De navigatie gaat met het nieuwe D-Click systeem, een soort touchscreen systeem.

Het apparaat is verkrijgbaar met 512 MB en met 1 gigabyte geheugen en werkt op een ingebouwde lithium polymer batterij.

Flash-spelers

De iRiver T-30

Daarnaast komt iRiver met twee nieuwe flash-spelers, de T-20 en de T-30. Beide spelers ondersteunen MP3, WMA, ASF en OGG en zijn verkrijgbaar in de formaten 256MB, 512MB en 1GB.

De T-20 (foto rechts) heeft net als de U10 een lithium polymer batterij, die 15 uur per oplaadbeurt meegaat. Het apparaatje heeft een LCD-scherm van 3 regels, voicerecorder, FM-radio en direct encoding (waarmee je opnames kunt maken van de FM-radio).

Het kleine verschil met collega T-30 is dat deze 4 regels op het LCD-scherm heeft. Verder werkt de T-30 op AAA-batterijen (20 uur).

Bron: http://www.nu.nl/news/544...elt_ook_video%27s_af.html
Op de bron-site zijn ook enkele plaatjes te vinden.

Ik heb op de iriver.com site gekeken, en ook op de koreaanse iriver site: www.iriver.co.kr, maar op beide sites staat nog niets over deze nieuwe players. Heeft iemand al meer informatie?

System info: Abit KG7-Raid, AMD Athlon XP 1800+@1900+, 512 Mb DDR ram, Radeon 8500LE, 2x40Gb Maxtor 7.2k + 1x 100Gb Maxtor 5.4k, 24x Plextor CdWiter, 16x Pioneer DVD, 3.5" Floppy, SB Audigy, 10/100 noname network, Iiyama Vision Master 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk vind ik het wel wat prematuur om hier al een topic over te openen, maar doe het dan in elk geval in het goed subforum: >> Gadget Talk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm wat zou ie gaan kosten.. ?? 8)7 Ik denk dat niemand nog informatie heeft hierover, omdat de speler net is aangekondigd.. Toevallig mensen die bij iRiver werken hier??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kreutel
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:28
Ik ben zelf de gelukkige bezitter van een Iriver H10, maar wat een geweldige speler moet die U10 zijn.
Ziet er erg mooi uit en de functie om filmpjes af te spelen is ook prachtig. Het enige wat ik niet helemaal snap is dat ze hebben gekozen voor 512 mb en 1 GB. Dit vind ik wat weinig, zeker als je er nog filmpjes op gaat gooien.
Als ze er minstens een 5 GB HDD inproppen, zou ik serieus na gaan denken om het te kopen.
Maar het is en blijft een geweldig dingetje! :9

4r3 u 1337 3n0ugh 2 r34d 7h15?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Pics:
Afbeeldingslocatie: http://www.nu.nl/img.db?544173+s(200!x270!)
iRiver T20
Afbeeldingslocatie: http://www.nu.nl/img.db?544169+s(350!x125!)
iRiver T30
Afbeeldingslocatie: http://www.nu.nl/img.db?544175+s(350!x249!)
Afbeeldingslocatie: http://www.nu.nl/img.db?544978+s(350!x267!)
iRiver U10

Specs T20:
* Metro style look
* Available in 256MB, 512MB, 1GB
* 15 hours playback with Built-in Lithium Polymer
* Supports MP3, WMA, ASF, OGG (Up to Q10)
* 3 Line graphic LCD with backlight
* USB 2.0
* Alarm function
Voice recording, FM radio, Direct encoding, UMS/iRiver Plus 2 supported

Specs T30:
* Available in 256MB, 512MB, 1GB
* 20 hours playback with AAA battery
* 4 Line graphic LCD with backlight
* "High quality" built-in micro voice recording system
* Easy Direct-encoding feature, USB 2.0
FM Radio, Alarm, iRiver Plus supported

Specs U10:
* Available in 512MB, 1GB
* Built-in Lithium Polymer Battery
* Supports MPEG4, Macromedia Flash Lite 1.1, TXT, JPEG
* 2.2" 265K Color QVGA TFT-LCD
* New iRiver D-Click System for navigation
* FM Radio, Voice Recording, Photo album, Text viewer, Direct encoding (only with cradle) Remote control, Playable Games

Even een lijstje met specs :)
Bron: Dapreview

Leuk ding, die U10, maar jammer dat het een flash speler is.
Verder is ie wel ubercompleet en heeft ie een paar leuke nieuwe functies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-10 21:19
Die T20 is echt mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:36

The Legend

*Plop*

Laat ze toch es beginnen aa 1GB + flashspelers, die max. van 1GB staat me echt tegen ;(

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

The Legend schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 11:58:
Laat ze toch es beginnen aa 1GB + flashspelers, die max. van 1GB staat me echt tegen ;(
Die dingen zijn op het moment nog behoorlijk duur, dus ik denk niet dat veel mensen die kopen, dus brengt het ook niet veel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09 08:29

Bluppy2

Hip!

RoD schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 13:11:
[...]

Die dingen zijn op het moment nog behoorlijk duur, dus ik denk niet dat veel mensen die kopen, dus brengt het ook niet veel op.
Dat zou toch goedkoper moeten kunnen? 1GB SD kaartjes kosten bijna niets meer tegenwoordig... Het zelfde geldt voor Compact Flash...

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Laatst online: 01-10 15:04

Impry

Rallymedia.nl

http://www.dapreview.net/comment.php?comment.news.1704

Er komt ook een 2, 6 en 8 Gig versie :)

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

bluppy2 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 14:28:
[...]

Dat zou toch goedkoper moeten kunnen? 1GB SD kaartjes kosten bijna niets meer tegenwoordig... Het zelfde geldt voor Compact Flash...
Het zal wel een ander soort geheugen zijn, heb er niet zoveel verstand van.
Maar als het goedkoper zou kunnen zouden er wel meer mp3spelers zijn met meer geheugen, en dat is niet het geval.
Maar het zal wel een kwestie van tijd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B) laat maar

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2005 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Euh ja, die is ook van iRiver hè :)

Oftewel, wat wil je daarmee zeggen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 23:31:
[...]

Euh ja, die is ook van iRiver hè :)

Oftewel, wat wil je daarmee zeggen? :?
Oh shit nu zie i khet pas :D Er is een U10 en een H10. Tja sorry het is al laat O-)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2005 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus81

Pegasus81

Topicstarter
Die zijn er ook wel, bijvoorbeeld de Cowon iAudio 5 2GB. Deze is op dit moment voor E 309,95 in de pricewatch te vinden: pricewatch: Cowon iAudio 5, 2GB (USB 2.0, Radio) en in dit topic: [rml][ MP3/OGG] Cowon iAudio MP3 spelers[/rml] is daar meer info over te vinden.

System info: Abit KG7-Raid, AMD Athlon XP 1800+@1900+, 512 Mb DDR ram, Radeon 8500LE, 2x40Gb Maxtor 7.2k + 1x 100Gb Maxtor 5.4k, 24x Plextor CdWiter, 16x Pioneer DVD, 3.5" Floppy, SB Audigy, 10/100 noname network, Iiyama Vision Master 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Pegasus81 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 13:04:
[...]

Die zijn er ook wel, bijvoorbeeld de Cowon iAudio 5 2GB. Deze is op dit moment voor E 309,95 in de pricewatch te vinden: pricewatch: Cowon iAudio 5, 2GB (USB 2.0, Radio) en in dit topic: [rml][ MP3/OGG] Cowon iAudio MP3 spelers[/rml] is daar meer info over te vinden.
Ok, maar 310 pleuro voor 2GB is wel érg veel, ga je 1 stap lager naar 1 GB dan kost hij ineens maar de helft. En je hebt 40GB HDD spelers voor minder :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Legend schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 08:34:
[...]

Ok, maar 310 pleuro voor 2GB is wel érg veel, ga je 1 stap lager naar 1 GB dan kost hij ineens maar de helft. En je hebt 40GB HDD spelers voor minder :/
Kun je veeel beter 2x 1GB kopen dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

The Legend schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 08:34:
[...]

HDD is wel even wat anders dan flash. Flash bevat geen bewegende onderdelen en is zo perfect om te sporten, daarnaast is het geheugen een stuk kleiner zodat het gebruikt kan worden in hele kleine apparaten. Daarnaast betaal je pionier voor alles wat bijzonder en nieuw is altijd net een tikje meer. De nieuwste processor kost ook altijd 2x zoveel als zijn iets langzamere voorganger en een CF-kaart van 16GB kost ook een vermogen...

Er zijn meer erg weinig mp3-spelers met CF of SD ingang omdat dit erg gevoelig is slijtage en schade. Daarnaast waren in het begin de SD en CFkaarten zo langzaam dat er niet eens mp3's van gelezen konden worden, daardoor heeft de ontwikkeling op dat gebied ook wel stil gestaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus81

Pegasus81

Topicstarter
Hij schijnt ongeveer 250 euro te gaan kosten (in Azie):

'De speler komt in Azië voor zo'n 250 euro op de markt. Het is nog niet bekend wanneer hij in Europa in de wilkels ligt.'

Bron: http://www.dedigitalerevolutie.nl/toontext.asp?id=10370

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Stevig prijsje... ik denk dat die nog wel wat gaat dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus81

Pegasus81

Topicstarter
Op een Franse website staat nu een review, in het Frans 8)7 :

http://www.generationmp3....iriver-t10-t20-t30-et-u10

en http://www.nu.nl/news/554...augustus_naar_Europa.html heeft ook nieuws: de U10 schijnt in augustus naar Europa te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus81

Pegasus81

Topicstarter
Op http://www.iriver.co.jp/product/?U10 (de Japanse iriver site) is product info verschenen. Plaatjes zien er goed uit, maar mijn Japans is niet zo goed :) Is er iemand die het wel kan lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-09 09:17
voor de prijs zou ik naar de gmini gaan, maar het ziet er wel geinig uit. (de U10 dus...)
maar kom op, 1 GB voor een video player :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

SgtCaffran schreef op maandag 25 juli 2005 @ 11:29:
voor de prijs zou ik naar de gmini gaan, maar het ziet er wel geinig uit. (de U10 dus...)
maar kom op, 1 GB voor een video player :-/
Tsja, het is een flash speler, dus die hebben nooit erg veel capaciteit.
Persoonlijk zou ik dan toch liever voor een hdd speler gaan, maar sommige mensen zullen het wel handig vinden zon flash video speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik de volgende site mag geloven, komt er een 8 GB versie van de iriver U10 uit!

http://www.mp3-player.de/artikel.php?ArtNr=2087

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 01:29:
als ik de volgende site mag geloven, komt er een 8 GB versie van de iriver U10 uit!

http://www.mp3-player.de/artikel.php?ArtNr=2087
Hmm, deze dus wél met hdd :)
Een 8Gb 1" hdd, ben benieuwd wat de prijzen van de flash en van de hdd speler worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Laatst online: 06-04 00:29
Weet iemand of de T-series standaard plug&play als mass storage device werken ?
De specs op de diverse sites zijn daar onduidelijk over. Deze feature is voor mij namelijk echt een must.
Hoewel hij er eigenlijk niet mooi uitziet, vind ik de T10 1GB toch wel een lekker spelertje eigenlijk.
Heeft Ogg Vorbis support tot q10 en werkt 53 uur op 1 AA batterij.
Afbeeldingslocatie: http://www.mp3man.nl/images/product/image.php?id=10114

[ Voor 11% gewijzigd door Henk007 op 21-08-2005 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nevermind ;)

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2005 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Henk007 schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 13:16:
Weet iemand of de T-series standaard plug&play als mass storage device werken ?
De specs op de diverse sites zijn daar onduidelijk over. Deze feature is voor mij namelijk echt een must.
Hoewel hij er eigenlijk niet mooi uitziet, vind ik de T10 1GB toch wel een lekker spelertje eigenlijk.
Heeft Ogg Vorbis support tot q10 en werkt 53 uur op 1 AA batterij.
[afbeelding]
Elke iRiver speler kon tot nu toe als UMS device worden gebruikt, dus ik denk dat dat met de T series ook wel het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Bij de diverse online aanbieders staat duidelijk: plug-n-play: Nee
Heeft iemand hier al zo'n speler ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk007 schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 03:32:
ik heb de Iriver T30 even voor 8 dagen mogen uitproberen, echt leuk dingetje zodra ik tijd heb zal ik er een kort review van maken. Prijs voor de 1 gb variant is trouwens 149,95 euro bij MyCom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Henk007 schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 03:32:
Meestal is er bij iRiver aparte UMS firmware, ik denk dat ze die voor de nieuwere spelers ook wel uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Ik kreeg vandaag een mailtje van een online shop met de mededeling dat de speler op voorraad is. Daarom ben ik nog wat verder gaan zoeken en onder andere de manual gedownload. De conclusie is dat hij (met de huidige firmware) niet als mass storage device wordt herkend. Je kunt uitsluitend met Windows Media player 10 muziek naar de speler sturen. Daarom heb ik voorlopig afgezien van aanschaf en misschien ga ik een andere speler kopen. Vereisten voor mij zijn usb mass storage, AA batterij voeding, 1 GB, fatsoenlijke Ogg Vorbis support. De iAudio G3 is een kandidaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Met de huidige firmware inderdaad niet, hij wordt meestal niet als UMS device geleverd.
Maar nogmaals, iRiver heeft tot nu toe altijd UMS firmware uitgebracht, dus ik zie niet in waarom ze het nu niet weer zouden doen.
Natuurlijk kun je altijd even wachten totdat ze die firmware hebben gemaakt.

Stuur anders ns een mailtje naar iRiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk007 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:31:
Ik kreeg vandaag een mailtje van een online shop met de mededeling dat de speler op voorraad is. Daarom ben ik nog wat verder gaan zoeken en onder andere de manual gedownload. De conclusie is dat hij (met de huidige firmware) niet als mass storage device wordt herkend. Je kunt uitsluitend met Windows Media player 10 muziek naar de speler sturen. Daarom heb ik voorlopig afgezien van aanschaf en misschien ga ik een andere speler kopen. Vereisten voor mij zijn usb mass storage, AA batterij voeding, 1 GB, fatsoenlijke Ogg Vorbis support. De iAudio G3 is een kandidaat.
hij word WEL als mass storage device herkend, het verloopt alleen niet altijd goed, zo had ik gister dat muziek ineens niet meer herkend.
Vervolgens opnieuw geprobeerd, en nu doet hij het wel zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korte review betreffende de T30 Iriver

Specificaties:
Algemeen
• PC interface USB
• Kleur Rood
• Accessories USB kabel; oordopjes, neck strap
Speler
• Edit functies Erase
• Bit rate support 8 – 320 KBps
• Display LCD (monochroom)
• Sound output Stereo
• Audio support MP3 en WMA
• Aansluitingen Headphone, line in en USB
• Battery life 24 uur
Garantie
• 1 jaar

De inhoud:

Bij het openen van de doos blijkt allereerst dat Iriver zijn best heeft gedaan om alles netjes te verpakken.

De inhoud bestaat uit de Iriver, oordopjes, neck strap en een USB kabel. Deze worden hieronder nog extra toegelicht.

De Iriver:

De Iriver is netjes uitgevoerd, erg compact voor een 1 GB. Het schermpje ziet er erg kwetsbaar uit voor krassen, voor de rest ziet de Iriver er erg sterk en robuust uit. Aan de onderkant zit er een klepje waarin een AAA batterij geplaatst kan worden. Verder bevindt zich er een ingebouwde microfoon op het display. Daarnaast is er aan de zijkant een mini USB poort, een head phone uitgang en een line in. Er zitten 7 functie toetsen op het apparaat, waaronder een Hold knop, een menu knop, +/- knoppen voor de volume, forward/ backward knoppen en uiteraard een play/ pauze knap.
Het is mogelijk om de ID tag van een nummer voorbij te laten scrollen, daarnaast zijn er nog een legio andere instel mogelijkheden.
De MP3 speler werkt op een normale penlite 24 uur, echter op een oplaadbare penlite van 850 mAh maar 5 uur.

De oordopjes:

De eerste indruk is dat dit goedkope en vrij eenvoudige oordopjes zijn. Echter zodra deze aangesloten worden op de Iriver blijkt het geluid erg goed te zijn. De oordopjes zijn nog niet ingespeeld, toch is het geluid stukken beter dan verwacht. Nadeel is dat de oordopjes niet verwerkt zijn in de Neck Strap zoals je bij de meeste MP3 spelers ziet.

De Neck Strap:

Een erg simpele key cord waarbij het erg jammer is dat de oordopjes niet verwerkt zijn in de key cord. Daarmee heb je nog veel draden lopen.

De USB Cable:

Een eenvoudige USB kabel van ongeveer 1 meter lang.

De software:

Er zit software bij de Iriver, dit is normaal Windows Media Player waarmee je de mogelijkheid heb om via Windows Media Player muziek op de MP3 speler te zetten. Gelukkig kan je ook via ‘slepen’ muziek op de MP3 speler zetten, de speler wordt dan ook als mass storage device herkent. Al heb ik wel al meegemaakt dat soms muziek niet meer herkent wordt op de MP3 speler waardoor je alle nummers opnieuw op de speler moet zetten.

Foto's heb ik ook maar die kan ik hier niet op kwijt heb geen website ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Meestal zit alleen bij goedkope mp3spelers de oordopjes in de keycord verwerkt.
Nadeel is dat als je andere (betere) oordopjes wilt kopen, dat je dan de keycord ook niet meer kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01-2024

Lima

Techno>Music

Heeft er al iemand die U10? Want die vind ik echt ongeloofelijk goed en mooi!
Ik twijfel juist aan een ding om hme te kopen, en dat is of er niet snel krassen op dat scherm komen. Als he deftig plastic is dan is het een beetje krasvrij gemaakt maar indien niet krasvrij twijfle ik toch.

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 15:40:
Korte review betreffende de T30 Iriver
[...] De MP3 speler werkt op een normale penlite 24 uur, echter op een oplaadbare penlite van 850 mAh maar 5 uur.
Hmm, heb je die 24 uur ook zelf meegemaakt met een (niet oplaadbare) AAA, of komt dat uit de specs? (Alhoewel die 20 uur lijken te zeggen).

Was eigenlijk geinteresseerd in een iFP-899 vanwege de radio die bij de T30 niet meer bijzit, en de lange batterijlevensduur (edit: maar die is dus niet of nauwelijks meer leverbaar). Nu is het kleinere formaat van deze nieuwe ook wel aardig, maar 5 uur op een oplaadbare batterij is natuurlijk wel wat weinig - en ik heb niet zo veel zin gewone batterijen te gebruiken... Is dat nog met veel 'activiteit' geweest, of alleen maar (op normaal volume) luisteren? Dat kan ook nog wel eens veel schelen.

Kan deze nieuwe wel via de USB gepowerd worden zodat je hem zonder (volle) batterij toch nog als mass-storage kan gebruiken?

offtopic:
Iemand nog een goede tip voor oplaadbare AAA batterijen? Zie online wel 'vage merken' staan tot 1200 mAh, maar of dat nu betrouwbaar is? En de nieuwste GPs schijnen ook maar 950 mAh te zijn, ook niet echt een verbetering...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2005 00:09 ]

Verwijderd

Ik heb gisteren een iRiver T20 (512mb, red) gekocht en moet zeggen dat ik een klein beetje teleurgesteld ben in de behuizing. Het hele ding voel licht (is ook voordeel) en doet goedkoop aan. Een beetje simpel plastic is er gebruik voor de voorkant. Verder kocht ik deze voor de uitschuifbare usb-connector (hekel aan los kabeltje), maar de ingang van de usb connector moet worden afgedekt met een los stukje rubber oid. Deze raak ik dus gegarandeerd kwijt na ik de usb gebruikt hebt.

Maar al met al ben ik er al een stuk minder teleurgesteld in dan in de Etymotic ER6i oordoppen (€150,-) die ik gekocht heb.

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 11:31:
Ik heb gisteren een iRiver T20 (512mb, red) gekocht en moet zeggen dat ik een klein beetje teleurgesteld ben in de behuizing. Het hele ding voel licht (is ook voordeel) en doet goedkoop aan. Een beetje simpel plastic is er gebruik voor de voorkant. Verder kocht ik deze voor de uitschuifbare usb-connector (hekel aan los kabeltje), maar de ingang van de usb connector moet worden afgedekt met een los stukje rubber oid. Deze raak ik dus gegarandeerd kwijt na ik de usb gebruikt hebt.

Maar al met al ben ik er al een stuk minder teleurgesteld in dan in de Etymotic ER6i oordoppen (€150,-) die ik gekocht heb.
Dat losse stukje rubber vind ik slecht, dat hadden ze bij de vorige generaties flash speler een stuk beter opgelost.
Verder denk ik dat ze juist geprobeerd hebben om dat ding zo licht mogelijk te maken.
Mijn ouwe flashs speler voelde ook licht aan en leek ook wat op dat goedkope plastic, maar dat ding is nu 3 jaar oud, en nog steeds bijna zo goed als nieuw.
Ik denk dat je er wel vanuit kunt gaan dat het erg goeie kwaliteit is.

• RoD
  • Niet online

RoD

Review van de U10.
Het is een vertaling van een Zuid-Koreaanse site, dus misschien dat het hier en daar niet helemaal correct Engels is.

• Henk007
iRiver heeft een setje .inf bestandjes online gezet, voor UMS support voor de T-series. Als de speler niet correct herkend wordt, kun je deze installeren.
link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Iemand op MisticRiver heeft de videokwaliteit van de U10 opgenomen met zn camera.
De kleuren zijn niet helemaal mooi te zien, maar er valt wel te zien dat ie met maar 15fps het netjes afspeelt (zoals daar ook gezegd wordt)
Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 00:08:
[...]

offtopic:
Iemand nog een goede tip voor oplaadbare AAA batterijen? Zie online wel 'vage merken' staan tot 1200 mAh, maar of dat nu betrouwbaar is? En de nieuwste GPs schijnen ook maar 950 mAh te zijn, ook niet echt een verbetering...
offtopic:

GP 250AAHC

• Formaat batterij: AA, Mignon, Penlite
• Capaciteit: 2450 mAh
• Voltage: 1,2 V
• Aantal op blister: 4
• Extra: inclusief batterijtasje

:?

[edit]

AAA ipv AA |:(

[ Voor 4% gewijzigd door The Legend op 16-09-2005 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

The Legend schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 14:08:
[...]

offtopic:

GP 250AAHC

• Formaat batterij: AA, Mignon, Penlite
• Capaciteit: 2450 mAh
• Voltage: 1,2 V
• Aantal op blister: 4
• Extra: inclusief batterijtasje

:?
offtopic:
Dat is AA, en niet AAA ;)

Verwijderd

OK... mijn iRiver T20 heeft het begeven nadat ik een firmware upgrade deed. Heb gewoon de instructies gevolgd zoals op de iRiver website, met bijbehorend bestand. De eerste keer dat ik `m aan deed na de upgrade gaf tie wel beeld en alles maar geen geluid. Toen heb ik `m uit gedaan voor een herstart... maar dat deed tie niet meer dus. Het ding doet helemaal niets meer, ook de PC ziet niets aan de usb hangen.

Misschien heeft het uitgemaakt dat tie op "hold" stond tijden het updaten, maar verder kan ik niets bedenken. Ik raad iedereen i.i.g. de firmware iig af.

Ik moet `m nu opsturen naar m`n winkel (mp3man.nl) waar zij dr naar gaan kijken.

• RoD
  • Niet online

RoD

De ingewanden van de T10 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 00:08
L i m a schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 16:57:
Heeft er al iemand die U10? Want die vind ik echt ongeloofelijk goed en mooi!
Ik twijfel juist aan een ding om hme te kopen, en dat is of er niet snel krassen op dat scherm komen. Als he deftig plastic is dan is het een beetje krasvrij gemaakt maar indien niet krasvrij twijfle ik toch.
De U10 is nog niet leverbaar.
Ik ben al een poosje niet zo onder de indruk van iRivers flashplayers. De kwaliteit is wel erg goed, maar qua uiterlijk en ook oggsupport vind ik het steeds tegen vallen (nog steeds niet allemaal ogg support, en anders beperkt... )
Ze hebben wel leuke mini flashplayers, maar die zijn dan ook niet super.

Hun H100 en H300 serie en de discmans vind ik wel top (heb zelf een SlimX 2 discman, nog steeds erg tevreden!).

De U10 vind ik wel weer geweldig... heb echter nog niet 1 foto gezien tov een object (aansteker, in een hand of iets dergelijks) zodat je kan zien hoe groot of klein hij werkelijk is!

Vooral bij mp3spelers geld vaak dat je eerst ff goed moet bekijken (in een winkel dus, of veel verschillende foto's, zoals bij de mp3cube) zodat het geen teleurstelling wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:59

13art

Moderator Mobile
Jazco2nd schreef op zondag 18 september 2005 @ 00:47:
[...]

De U10 vind ik wel weer geweldig... heb echter nog niet 1 foto gezien tov een object (aansteker, in een hand of iets dergelijks) zodat je kan zien hoe groot of klein hij werkelijk is!

Vooral bij mp3spelers geld vaak dat je eerst ff goed moet bekijken (in een winkel dus, of veel verschillende foto's, zoals bij de mp3cube) zodat het geen teleurstelling wordt.
Dan heb je niet goeg genoeg gezocht. Want ik ben vandaag wel een foto tegen gekomen waarbij je de speler in een hand zag. Weet nu niet welke site het was maar als ik hem tegen kom zal ik de foto hier wel ff posten. Kan je zeggen dat hij behoorlijk klein was. En ook staan ergens de maten dus dan kan je het voor jezelf ook al uittekenen oid

edit:
Hier is de foto. Je ziet niet de hele hand, maar heb je wel een indruk :)
Afbeeldingslocatie: http://img200.imageshack.us/img200/2528/iriveru10preview0kj.jpg

edit2:
En no geen foto in een hand:
Afbeeldingslocatie: http://img55.imageshack.us/img55/5333/u10portrait4bm.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door 13art op 19-09-2005 23:22 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
Hier de foto, van de U10 in de hand.

(foto weggehaalt)
Zie post hierboven, we waren tegelijk ;)

Afbeeldingslocatie: http://club.iriver.co.kr/down/freeboard/u10(1).jpg
Ik vind die U10 best wel een vet ding als ik hem zo bekijk. Maargoed, meer details/foto's komen later nog wel :)

[ Voor 95% gewijzigd door borstel op 19-09-2005 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:59

13art

Moderator Mobile
Mp3man verwacht hem over 2 weken......

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Review van de U10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-08 07:38
Ik zou de Iriver u10 wel eens in vergelijking willen zien met de iPod nano.
Ik twijfel namelijk tussen deze 2.

Prijs van de iPod is beter dan de iRiver, PUNT
Kwaliteit van de muziek van de iPod tov de iRiver? (iRiver is erg goed)
Kwaliteit van het materiaal?
Handigheid van het menu?
Firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Persoonlijk vind ik iRiver mooier geluid hebben, het geluid van een iPod is nogal vlak.
Kwaliteit van beide spelers is goed, daar staan ze wel om bekend, alleen de iPod bekrast nogal snel.
Qua bedieningsgemak is de iPod onovertroffen.
Wat bedoel je precies met firmware? of ze stabiel zijn? ja, dat denk ik wel.

• memento__mori
RoD schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 21:39:

Wat bedoel je precies met firmware?
Hiermee bedoel ik of de firmwware upgradable is via internet. Alles heeft bugs en deze worden via firmware updates eruit gehaald. Ik weet dat iRiver dit heeft maar van Apple's iPod ben ik niet zeker.

[ Voor 14% gewijzigd door memento__mori op 21-09-2005 12:06 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Apple heeft dit ook.

• memento__mori
Off-topic: Nightwish rockt idd :p

[ Voor 12% gewijzigd door memento__mori op 21-09-2005 15:50 ]

Verwijderd

Nou, ik heb sinds maandag een Iriver T20 1Gb, maar de T20 heeft identiteitsproblemen :O :
Hopelijk herkent een van jullie dit en weet zelfs een oplossing?! _/-\o_

Dit is wat ik heb gemaild aan PCONE.NL vandaag:

Hallo PCone,

Ik heb een probleem met de ontvangen T20. Mijn pc herkent de mp3 speler niet in xp verkenner en WMP10. Wel in apparaatbeheer. Ik heb alle zaken gechecked die op de site van Iriver staan. Graag ook jullie hulp & advies.

Zie hieronder mijn mail aan de helpdesk van Iriver:

cs@iriver.com <cs@iriver.com>

I've just bought a T20 (nr 283473050802772) 1Gb at PCONE.nl (the Netherlands)

It isn't recognized on my pc!

1. My computer system is XP.
2. Official WMP10 on board.
3. The T20 itself says USB connect and the battery is loaded (after 3,5hrs).
4. Windows explorer doesn't see an extra device, drive or what so ever. Also after using F5.
5. WMP10 does not detect a device to sync with. Also after using F5.
6. The device mgr says in the bottom line: "+windows portable devices, iriver t20".
This is just below the line: "+USB controllers" (Via rev 5 of later USB universele host-controller).
7. I've downloaded and installed the 4in1 package from Via.
8. I've also rebooted several times in between.

The problem still exists. How to solve it?

• RoD
  • Niet online

RoD

Heb je het al ns op een andere pc geprobeerd? heb je je USB drivers al ns gerefreshed?

Verwijderd

Goeie... Idd nog niet op een andere pc. Die ga ik morgen ff checken bij mijn buurman.

Wel heb de VIA 4/1drivers en Via USB2 software updates opgehaald en geinstalleerd. Helaahaas :'(

• Henk007
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 22:18:
Goeie... Idd nog niet op een andere pc. Die ga ik morgen ff checken bij mijn buurman.

Wel heb de VIA 4/1drivers en Via USB2 software updates opgehaald en geinstalleerd. Helaahaas :'(
En je had deze al gelezen en geïnstalleerd ?
[rml]Henk007 in "[ MP3] Iriver U10, T20 en T30"[/rml]

Verwijderd

Helaas geen succes Henk007! Net uitgetest en de T20 inf file onder windows/system32/drivers gedropt.Geen hoofdprijs. :'(

Het leek wel hoopvol, temeer omdat mijn apparaatbeheer wel de T20 herkent en niet mijn verkenner en WMP10.

Iriver mailde me deze procedure die ook niet aanslaat :? :

Dear Sir/Madam,

Thank you for contacting iriver customer service.
For the T20 to be seen by Windows Media Player, you must have the following installed on your computer before you connect the T20:
Windows XP (this is required to install Windows Media Player version 10) & Windows Media Player version 10
Most often Service Pack 1 or 2 is not installed. You can check which version of Windows and which Service Pack is installed from the same location. Make sure you have Windows XP and a Service Pack installed:

1. Click Start
2. Right click on "My Computer" and select "Properties"
3. Click the "General" tab
4. On the General tab, in the "System:" section, it will tell you which version of Windows you have (needs to be XP Home or XP Professional) and if you have a Service Pack installed, it will let you know which one.
If you do not have Windows XP, you will not be able to use the T20 on this computer.
If Service Pack 1 or Service Pack 2 is not listed on the General tab of System Properties, please go to http://www.microsoft.com, download and install Service Pack 1 or Service Pack 2.

To see which version of Windows Media Player you have:
Click Start->All Programs->Accessories->Entertainment->Windows Media Player.
In Windows Media Player, click "Help" at the very top. If it's not there, maximize your window.
Click "About Windows Media Player".
If it is not version 10, please go to http://www.microsoft.com, download and install Windows Media Player 10.

A2:
If you have Windows Media Player 10, Windows XP and Service Pack 1 or 2, and Windows Media Player still does not detect the player, it may be necessary to reinstall the device.
1. Click Start
2. Right click on "My Computer" and select "Properties"
3. Connect your H10 to the computer and turn it on.
4. Select the "Hardware" tab
5. Click "Device Manager"
6. Look for the "H10" device, right click on it and select "Uninstall" (it may be under "Other Devices")
7. Click Ok
8. When the T20 is no longer listed in the Device Manager, disconnect the T20 from the computer and restart your computer (Start, Shutdown, Restart)
9. After your computer restarts, connect the player and turn it on.
10. The T20 should install normally and be recognized by Windows Media Player.

• Henk007
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 11:24:
Helaas geen succes Henk007! Net uitgetest en de T20 inf file onder windows/system32/drivers gedropt.Geen hoofdprijs. :'(
Volgens mij moet je die inf file dubbelklikken, niet zomaar ergens heen kopieren.
Deze problemen had ik eigenlijk wel verwacht. Daarom heb ik geen T10 gekocht, hoewel ik er wel over twijfelde. Immers online aanbieders hebben bij deze apparaten onder 'plug-and-play' een 'Nee' staan. Ook de gebruiksaanwijzing zegt geen woord over mass storage support. Alleen Windows Media Player 10 wordt ondersteund.

[ Voor 35% gewijzigd door Henk007 op 22-09-2005 15:18 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Henk007 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 15:15:
[...]

Volgens mij moet je die inf file dubbelklikken, niet zomaar ergens heen kopieren.
Deze problemen had ik eigenlijk wel verwacht. Daarom heb ik geen T10 gekocht, hoewel ik er wel over twijfelde. Immers online aanbieders hebben bij deze apparaten onder 'plug-and-play' een 'Nee' staan. Ook de gebruiksaanwijzing zegt geen woord over mass storage support. Alleen Windows Media Player 10 wordt ondersteund.
Kan gewoon een foutje in de speler zijn, meestal heeft iRiver niet van dit soort problemen.
Normaal gesproken heeft iRiver UMS firmware en niet-UMS firmware, en wordt de speler als niet-UMS geleverd.

Verwijderd

G's,

Het dubbelklikken voor of na het plaatsen van de T20 inf file in de system32/drivers directory heeft geen pratende T20 opgeleverd.

Ik baal behoorlijk en hoop dat ik wat bruikbaars van PCONE of Iriver krijg. Anders eis ik inderdaad maar een andere. Morgen eerst ff mijn T20 op werk checken. Wellicht...?

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 20:13:
G's,

Het dubbelklikken voor of na het plaatsen van de T20 inf file in de system32/drivers directory heeft geen pratende T20 opgeleverd.

Ik baal behoorlijk en hoop dat ik wat bruikbaars van PCONE of Iriver krijg. Anders eis ik inderdaad maar een andere. Morgen eerst ff mijn T20 op werk checken. Wellicht...?
Als ie het op een andere pc niet doet, gewoon terugbrengen, je hebt recht op een goed werkend apparaat.
Wanneer je speler het nog niet doet met de bestandjes die iRiver gemaakt heeft om het herkennen ervan te fixen is er gewoon iets mis, het hoort niet zo.

Verwijderd

Tenx RoD,

Dat doen we dan maar. Ik heb geen andere repairkits gevonden dan die Henk007 meldde.
Wel een firmware upgrade, maar die heeft geen zin als mijn pc niet kan communiceren met de T20.

Ik laat morgen wel ff weten hoe het op de werk pc is afgelopen.

Ideeen/adviezen etc. blijven zeer zeer welkom natuurlijk! 8)

Verwijderd

Net ff voor de gein mijn ouwe Lenco 256Mb van 25€ erin gejenst...
Verwisselbare schijf [I] in mijn verkenner :'( :'( :'(

Die doet het wel meteen.

• RoD
  • Niet online

RoD

Review van de T20 :)

Samenvatting:
Rating 70%

Pros Retractable USB connector; SRS 3D sound enhancement.

Cons Odd menu system; hard-to-use controls.
Die SRS sound enhancement heb ik zo mn twijfels over, ik vond het altijd erg bagger klinken.

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:52

aex351

I am the one

iFP 3xx serie is nog steeds een toppertje. Daar zit ten iedere geval radio enz nog in. Nu zijn ze van plan om het optioneel ofzo te maken .

< dit stukje webruimte is te huur >

• RoD
  • Niet online

RoD

aex351 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 18:50:
iFP 3xx serie is nog steeds een toppertje. Daar zit ten iedere geval radio enz nog in. Nu zijn ze van plan om het optioneel ofzo te maken .
Inderdaad, deze heb ik ook, en het is gewoon een topspeler :)
Wel logisch dat ze het optioneel maken, veel consumenten hebben geen behoefte aan een radio, en waarom dan een radio toevoegen als het toch niet echt nodig is? Het aanbod past zich meestal op de vraag aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

En er is een review van de T30 verschenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Vandaag heet iRiver nieuwe firmware uitgebracht voor de T10, T20 en T30.
Changelog:
Added features: (all players)

* Ability to delete songs from playlists on the player
* Ability to create playlist on-the-fly (iQuicklist)

Improvements: (T10 only)

* Improved BMP viewer (faster loading)
* Improved VBR/WMA/OGG playback (no sound skipping)
* Improved playback mode (it remains after file is deleted)

+ Numerous Bug fixes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb van Iriver een nieuwe T20 gehad via PCONE.
In de veronderstelling dat het probleem van niet herkennen zich dan zou oplossen.
De nieuwe speler heeft exact hetzelfde probleem: niet herkend in verkenner, niet herkend in WMP10, wel herkend in apparaatbeheer (t20, mtp device).
De pc draait nog steeds op XP sp2 en WMP10 (beide legaal).

Wat heb ik geprobeerd:
rebooten
t20 deinstalleren/rebooten/ t20 installeren
wmp10 cd'tje draaien wat bij de t20 zit
wmp10 updaten (lukt niet want is al meest recente)
usb drivers updaten VIA technologies (4/1 driver pakket)
usb drivers via apparaatbeheer laten zoeken naar nieuwe stuurprogramma's
t20 inf files onder system32/drivers bijgeplaatst
windows update (alleen .net update)

Ik moet nog wel bij mijn buurman ff testen, maar wellicht dat iemand al iets weet wat wel werkt of wat ik over het hoofd zie?! :'( 8)7 ;( _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Als ie alleen via apparaatbeheer herkent wordt, dan lijkt het me een fout in de firmware, of iets aan je pc.
Aangezien je al veel dingen geprobeerd hebt, zou het aan de firmware kunnen liggen, dus aan de speler. Manier om daar achter te komen is om het dus op iemand anders zn pc te proberen, dus zoek die buurman van je maar ns op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

ik gebruik realplayer om mijn t10 te beheren, overigens is er een nieuwe firmware uit, kan je daar eens mee prutsen...

Hij krijgt dus geen driveletter, hij staat bij mij dus helemaal onderaan, ik was ook 1 uur aan het prutsen totdat ik erachter kwam dat al lang en breed werd herkend, je ziet het overigens ook aan een tray icon die erbij komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

iemand al wat van de u10 gehoord
Mijn lijstje waar ik nog uit twijfel:

u10

ipod nano

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

shameblaster schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 20:39:
iemand al wat van de u10 gehoord
Mijn lijstje waar ik nog uit twijfel:

u10

ipod nano
Genoeg over gehoord, wat wil je precies weten :?

De U10 en de Nano zijn 2 totaal verschillende spelers, je zult zelf moeten beslissen wat voor eisen je stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal eind van de week 'ns checken of 'ie toch niet in de verkenner staat zonder driveletter (ben nu een week op cursus).
De firmware kan ik pas upgraden als ik iets heb om heen te sturen (verkenner locatie). Dat is tot nu toe niet het geval, maar een logische gedachte.

Bedankt voor de ideeen, ik blijf zeer open voor creatieve oplossingen! _/-\o_ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Er is nieuwe firmware uitgekomen :)

Changelog:
iriver plus2 2.4.1.0
- now supports changing the song order in the T series and N11
- supports playlist feature for T series and N11
- ability to search Protected WMA and OGG files under the Music ID feature

T10
- playlist feature using iriver plus2 (ver 2.4.1.0)
- now selected music feature (iQuickList)
- fixed some error messages to be in Korean

T20/T30
- playlist feature using iriver plus2 (ver 2.4.1.0)
- quick play music (iQuickList)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Goed, ik heb inmiddels de T20.
De Europese versie wordt geleverd met WMP, en kan niet gebruikt worden als UMS device, dit terwijl de gebruikers van iRiver Plus dit wél kunnen. Ik vraag me af, werkt het echt niet op een speler die met WMP geleverd werd? dat zou ik namelijk wel echt belachelijk vinden.

Waardeloze site ook trouwens :r Leuke speler, maar dit vind ik echt meer dan bagger van iRiver.

Edit: over de speler: Damn! wat een geluid! En je kunt ook heerlijk veel instellen :9 Dit klinkt veel beter dan mijn Archos Gmini 400. Uberding!

Overigens blijkt MTP nog mee te vallen, je kan wel via verkenner dingen naar de T20 slepen. Wel klote als je geen WMP10 hebt.

[ Voor 27% gewijzigd door RoD op 14-10-2005 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klinkt aardig positof, uitgezonderd je MTP/UMS opmerking.

Jouw T20 deed het meteen dus qua verkenner enzo? Of moest je ook de trukendoos opentrekken om 'em herkend te krijgen. Wat voor systeem heb je (windows, chipset, wmp)?

Ik moet nog steeds bij de buurman even binnenvallen voor een check of die daar herkend wordt. In mijn schijvenbeheer is de T20 nl. niet te zien, of verkenner, of WMP10. Zelfde probleem als 2 weken geleden, alleen niks meer mee gedaan.

Deze week maar weer eens aan de bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 13:33:
Dat klinkt aardig positof, uitgezonderd je MTP/UMS opmerking.

Jouw T20 deed het meteen dus qua verkenner enzo? Of moest je ook de trukendoos opentrekken om 'em herkend te krijgen. Wat voor systeem heb je (windows, chipset, wmp)?

Ik moet nog steeds bij de buurman even binnenvallen voor een check of die daar herkend wordt. In mijn schijvenbeheer is de T20 nl. niet te zien, of verkenner, of WMP10. Zelfde probleem als 2 weken geleden, alleen niks meer mee gedaan.

Deze week maar weer eens aan de bak.
Win XP uiteraard, anders werkt WMP 10 er niet op ;) Als je WMP10 geinstalleerd hebt, zie je in de tray een ballonnetje verschijnen met MTP device (had ik eerst niet door) daarna zie je em gewoon als MTP device in je verkenner. Paar minpuntjes daaraan: Je kunt geen mappen maken, en je kunt niet knippen en plakken, je moet persé kopiëren en plakken 8)7 . Het werkt dus net even wat minder handig dan normaal met een UMS device. Goed, ik kan er nu redelijk mee leven, maar als ik dus wat data op een andere pc wil zetten, die geen WMP10 heeft, dan kan ik dus niks.

Als ik jou was zou ik ten eerste het ns op een andere pc proberen, weet je direct of het aan de T20 of aan je pc ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 17:40:
Goed, ik heb inmiddels de T20.
De Europese versie wordt geleverd met WMP, en kan niet gebruikt worden als UMS device, dit terwijl de gebruikers van iRiver Plus dit wél kunnen. Ik vraag me af, werkt het echt niet op een speler die met WMP geleverd werd? dat zou ik namelijk wel echt belachelijk vinden.
Op misticriver is men nog een beetje bezig in de hoop UMS werkend te krijgen. Ik koop er in ieder geval geen zonder. Net toen ik de 799/899 wilde kopen waren ze End-of-Life en de nieuwe T30 is tot zover geen alternatief (zonder radio kan ik nog wel mee leven, maar zonder UMS niet).

Dan nog maar even door met mijn 128 MB Philips (die overigens wel een cool nekkoordje heeft met geintegreerde knoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha RoD ;)

Deutlich...

Mijn buurman heeft donderdag ff tijd, dus dan ga ik checken of de T20 herkend wordt.
Ik heb een nieuwe opgestuurd gekregen van PCONE.nl, aangezien ik 'em echt niet aan de praat kreeg.
Mogelijk ligt het aan mijn PC, maar ik weet echt niet meer waar te zoeken.

Dus donderdag weer een stapje verder in het mysterie dat T20 heet. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 19:18:
[...]

Op misticriver is men nog een beetje bezig in de hoop UMS werkend te krijgen. Ik koop er in ieder geval geen zonder. Net toen ik de 799/899 wilde kopen waren ze End-of-Life en de nieuwe T30 is tot zover geen alternatief (zonder radio kan ik nog wel mee leven, maar zonder UMS niet).

Dan nog maar even door met mijn 128 MB Philips (die overigens wel een cool nekkoordje heeft met geintegreerde knoppen :)
Sja, ik heb em voor mn vriendin gekocht, en die geeft daar niet zoveel om, dus maar op de gok gekocht. Natuurlijk speel ik er ook heel veel mee :9 Met een beetje aanpassen zou het toch wel moeten lukken neem ik aan, aangezien het gewoon mogelijk is met andere "versies" van de speler. Als ze de firmware van de UMS versie ns vergelijken met de MTP versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de buurman vandaag ff mijn t20 ingeklikt (windows xp sp2) en jahoor direct actie in WMP10 en verkenner.
Direct thuis kieken en nog steeds hetzelfde. Wel herkenning als mobile device in apparaatbeheer, geen kik vanuit verkenner of wmp.
De onderstaande actie uitgevoerd & nog steeds geen succes.
http://www.iriver.com/htm...ductIdx=&tmpSearchString=

Mijn systeem is windows xp sp2, wmp versie ...3802, usb&moederbord van VIA, processor van AMD.

Wat zou het kunnen zijn? |:(

PS ook nog ff gekeken bij schijvenbeheer, maar geen driveletter conflict. De speler staat er gewoonweg niet tussen.

Oh mijn hemeltje! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Probeer Windows ns opnieuw te installeren, beetje rigoureus, maar alle andere dingen schijnen niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows opnieuw installeren...?

Ehm, dat klinkt niet erg aantrekkelijk... Alhoewel, what the f....k kan ik nog onderzoeken.
Wel positof dat ik denkhulp krijg overigens :)

Als ik van het weekend niets kan bedenken :z , dan gaan we dit komende week maar eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Mijn iRiver T20 is vastgelopen toen ik em aan de pc had. De computer zei dat het ding vastgelopen was, en dat ik em opnieuw moest verbinden. Maar mn T20 blijft op "recharging" staan, en ik kan verder niks indrukken. Ik heb de handleiding er op nagekeken, maar volgens mij zit er geen reset knop op de T20. Iemand enig idee hoe dit te verhelpen, op het leeg laten gaan van de batterij na?

Edit: Oplossing gevonden. Er zat een ontzettend klein puntje waar ik net de punt van mn passer in kon krijgen wat de speler deed resetten. :/ Stom dat dat niet vermeld wordt.

[ Voor 20% gewijzigd door RoD op 21-10-2005 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stand van zaken rond de T20?

Windows xp opnieuw geinstalleerd en alle updates erop gezet. Incl. 3802 versie van wmp10.
Zelfde resultaat: wel herkend en geinstalleerd, niet te zien in wmp10 en verkenner.
Heb overigens een amd processor en asus moederbord.

Ben met de pc naar paradigit geweest in A'dam: in bios gekeken (USB etc), usb drivers en 4/1 chipset geupdated. Wederom geen soelaas. Ook zij snappen het niet. Dus de bal ligt nu daar en zij gaan contact opnemen met Iriver/Ingram maakt niet uit wie tot ze eruit zijn. Het is waarschijnlijk iets tussen usb, t20 en de software. We weten het nog niet.

Vreemde is in de winkel deed de t20 het wel op 2 andere pc's en weer niet op een standaard intel systeempje. Hmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Je zou kunnen een apart USB 2.0 kaartje kunnen kopen, en het daarmee proberen, iets beters kan ik niet verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Nieuwe MTP-firmwares.

T20
T30
U10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Die T20/T30 firmware lijkt me helemaal niet nieuw, ik kan weinig verschillen ontdekken met de vorige versie, dat van die iQuicklist kon al, en volgens mij zijn die andere dingen ook niet echt nieuw.
De datum is wel 31 oktober.. erg vaag. Ik zal em in ieder geval maar even updaten.

Geen boeiende firmware imho, ik wil UMS :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al ervaringen met de u10? Ik vindt het een schitterend spelertje maar ik ben benieuwd naar de robuustheid ervan. Ik wil hem namelijk ook gebruiken voor het sporten en op het eerste gezicht lijkt me het wel een kwetsbaar apparaatje! Kortom: gebruikerservaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Op basis van het merk durf ik wel te zeggen dat het een degelijk apparaatje is, ik heb iRiver nog nooit een niet degelijk apparaat zien maken.
Met het scherm moet je wel voorzichtig zijn, dat is de zwakke plek van de meeste mp3spelers.

[ Voor 25% gewijzigd door RoD op 19-11-2005 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

In alle reviews die ik gelezen heb, ben ik geen enkel negatief punt over de bouwkwaliteit tegengekomen. Daar hoef je je geen zorgen om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hier nog maar ns een erg positieve review van de U10 :)
Product Rating: 5/5

Sound: 4.5/5
Ease of Use: 4/5
Durability: 4.5/5
Portability: 5/5
Battery Life: 4/5

Pros: Beautiful screen, Long battery life, "D-Click" system is ingenious.

Cons: Only USB cable included (no AC charger), Cool looking dock not included ($50+ USD), Windows XP only (For MTP version, anyway).

Bottom Line: An expensive, small capacity player, but also one of the coolest, most innovative DAPs out there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
De reden dat ik een iAudio flash speler heb gekocht in plaats van een iRiver is het ontbreken van universal mass storage support bij de laatste, je bent verplicht om via Media player te werken.
Zie de replies van lulkoek in dit topic.

[ Voor 13% gewijzigd door Henk007 op 22-11-2005 16:52 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste