mattttt schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 11:53:
Oh maar hij heeft ninja wel unlocked hoor, en ook geleveled maar niet ver genoeg om te subben, en imo is rng/thf niet eens zo gimped als men doet vermoeden, mede vanwege de evasion bonus.
RNG heeft E evasion. THF A+. Ik ben THF, evasion zo goed als gecapt, en ik ben nog 3 shadows kwijt op pulls. Nuff said.
RNG/THF = luie gimpy jobcombo. Het
werkt, maarjah, WAR/WHM werkt ook, maar daarom is het niet niet-gimped.
1. Ik ben voorstander van MP gebruik, daarom zal ik ook altijd een PLD boven NIN tank verkiezen, al is het alleen maar omdat ik het niet nodig vind dat een WHM een beetje zit te leechen omdat hij alleen maar hoeft te curen als de mob een AoE attack uitvoert
Credibiliteit -20
WHM is druk genoeg bezig met status cures, hasten, erasen en af en toe wat curen. Leechen met een NIN... (Right)
2. Ik ben geen fan van single handed axes

Het is op deze level even goed om dual axes te gaan (dual vikings for teh win! ;p) en vanaf 55 volgens mij beter, Rampage doet ongeveer evenveel als SA sturmwind, maar met veel snellere TP gain.
3. Ik wil niet tanken, als ik dat wou had ik mijn Pally wel hoger gebracht dan level 23
Tanken met PLD is compleet anders dan tanken met WAR. Meeste WARs kunnen met wat gear, en mogelijk een subjobswitch van DD naar tnk overschakelen en vice versa.
Deze 3 redenen sommen voor mij grotendeels op waarom ik geen ninja sub wil. Ik accepteer dan ook dat de cookiecutters mij niet zullen inviten wat mij dan weer niks interesseert.
WAR/THF
is goed, als DD van 30 tot 48/55, en weer van 60-75 is het een van de besten. Nu is WAR/NIN gewoon beter. WAR/NIN voor 48 keur ik ook af (er is idd een /NIN gekte), maar het is even erg dat je het gewoon niet wil proberen.
Ik heb liever een WHM die doet wat hij moet doen dan eentje die leeched.
Um yeah, BS dus, als je dan vindt dat een WHM zodaning leeched laat je een RDM mainhealen en terwijl enfeeblen. Oh? STR down? Gossie, wat jammer, geen erase. Oeps, death, jammer, geen raise2. Oei, disease of petrified, geen viruna of stona.
Als een WHM leeched in een nin pt, hoe komt het dan dat de WHM in mijn laatste NIN party toch behoorlijk wat MP verbruikte? Een NIN wordt ook geraakt, WS's van mobs die meerdere shadows wegnemen of ze gewoon negeren etc, verder is een WHM nodig voor buffs en status cures.
Het zijn de ninja subs van nu die het unlocken en levelen van ninja mij een vieze smaak in de mond geven, omdat het 9 van de 10 keer iemand is die even snel naar endgame wil levelen.
Of iemand die gewoon de beste subjob aan de hand van de situatie neemt? Goh nee, het zijn cookiecutters, bad bad. Sommige mensen willen zo efficient mogelijk zijn, en in veel gevallen is een WAR/NIN op jouw level veel efficienter dan jouw WAR/THF. First voken voor een SATA is een voorbeeld.
ik zit gewoon in de zelfde fase als thf van 20 naar 30 te krijgen, want van 15 tot 30 bied een thf ook niks speciaals behalve SA en dus Flee waar niemand op zit te wachten
Yeah um... THF is van 15 tot 55-60 een van de beste DD's in het spel. SA prechargen, 2x SA in de eerste 20 seconden van het gevecht, en nog een op het einde. Ik moest me als THF in jungles afleren om dit te doen omdat ik MP opslorpte.
Ik party ook liever met een party die mij als WAR/THF accepteert, dus ik ben bereid te wachten op invites.
Sorry om je zeepbel op te blazen, maar ze inviten je waarschijnlijk in 9/10 gevallen omdat er niks anders is.
Opgesomd :
Voordelen van /THF :
SA, critical hit elke minuut, stackt met Sturmwind voor goeie DMG.
Shield break helpt de DMG van de hele pt, al is het twijfelachtig dat je dit op 48 nog zal kunnen gebruiken, vanwege SC's.
Evasion bonus : IMHO een belachelijke reden, maargoed, je gaat het toch bovenhalen.
Voordelen van /NIN
Dual Wield 2 : inherente haste op je attacks, meer DMG, minder delay, meer TP.
Utsusemi : In tegenstelling tot evasion bonus neit waardeloos, want Utsusemi is een 100% zekere evade van DMG
Rampage : moet qua DMG niet onderdoen voor je SA Sturmwind, al is deze laatste iets consistenter.
1H Axes x2 vs Gaxe
http://ffxi.allakhazam.com/db/item.html?fitem=1864
http://ffxi.allakhazam.com/db/item.html?fitem=1809
75 DMG, 519 Delay, 4 STR
36DMG + 36DMG = 72DMG 276+276 = 552 - 15% = 469.2 Delay, 20Acc
De stats alleen stellen je in staat met gemak STR rings te dragen en +att food te eten, en nog steeds goede TP te halen.
RNG/NIN ook, maar dat is nog geen reden voor mij om ranger en ninja te levelen. Overigens zijn het niet alleen de big number weaponskills die ik een party kan geven, wat dacht je van evasion en defense killers?
Als je die stat breaks gebruikt gebruik je je SA+Sturmwind niet. So ehm..jah. (en als je als WAR/THF elk gevecht EN shield break EN SA+sturmwind kan doen suckt je pt)
Een hele goeie WAR/NIN kan een degelijke RNG bijhouden met DMG. Niet iedereen moet RNG spelen, het gaat erom je job zo goed mogelijk te doen. Feit is dat bijvoorbeeld RNG je al outdmg'ed, dan moet je geen concurrentie opzoeken van WAR/NIN, die je rond 48-55-ish ook zullen outdamagen. En over die "Big number weaponskills" : als je naar DoT kijkt is WAR/NIN superieur, en qua sterke WS's zitten ze niet ver achter.
Al met al voor mij nog geen redenen om ninja te unlocken, en zoals ik mij eerder druk maakte over het niet krijgen van invites, doe ik dat niet meer. Ik doe wel quests of ik ga vissen, en als het mij te lang duurt ga ik wel GTA:SA spelen ipv. FFXI.
Laat me nogmaals zeggen dat Warrior helemaal om flexibiliteit draait. /MNK, /SAM, /RNG, /THF en /NIN werken allemaal, en werken op bepaalde momenten beter of slechter dan de anderen. Gaxe, axe, en ja zelfs sword en greatsword hebben hun eigen plaatsje af en toe, hoe beperkt ook.
Ik rant niet omdat je /THF bent, ik rant omdat je een keuze maakt, en dan anderen afzeikt. "Cookiecutters"
Ben dat woord zo beu gehoord, als iemand efficientie nastreeft is ie meteen een cookiecutter (een steenworp van elitist vandaan).
"leechende WHM's"
Hier bewijs je dat je geen idee hebt waarover je spreekt, je geeft maar wat af op WHM's, NIN's en /NIN's omdat jij "anders" wil zijn. Ik ben een THF/NIN, omdat ik het leuk vind, en het verdomd efficient is, ik wil niet asap 75 halen, als dat zo was was ik wel BRD, RNG, NIN of een van de 3 mages.
Wil je ASAP 75 halen speel je geen DD (RNG en BLM buiten beschouwing gelaten).
Als afsluiter. Je hebt NIN (blijkbaar?) niet eens unlockt en niet eens geprobeert, dus wat bazel je nou? (ik betwijfel trouwens dat je met een goede WAR/NIN in de pt hebt gezeten, want anders zou je wel beter weten)
Je lijkt wat bitter en nogal koppig. Neem een break, unlock NIN, level het wat solo, doe alsof je crystals farmt en laat je NIN desnoods 500 maal rapen door forest hares om je af te reageren. Wie weet vind je het dan al leuk genoeg om verder te spelen. Dunes en Qufim kan je doorraggen op een week als je zin hebt, met minimale kosten aan ninja tools. Dan grabbel je twee viking axes van AH (niet zo duur en terug verkoopbaar) en probeer je wat te xp'en. Vergelijk het, best met een parser en kom dan terug, het zou je kunnen bevallen.

Vertel je natuurlijk niet wat te doen, WAR/THF is steeds effectief, en kan nog steeds goed DD spelen (en op 60 weer uber), maar in jouw level range is /NIN in de meeste gevallen gewoon beter. Als je beide geleveld heb ga je een veel betere, flexibelere warrior zijn, vind ik dan.