Flash Heal is ook je grote vriend in gevechten, net als je shield. Greater heal is een skill die je vrijwel alleen op je MT gebruikt.
Je kunt als priest best gaan DD'en, maar dna moet je daar echt op speccen (nee, niet alleen shadow, maar ook agro vermindering).
MC is een leuke skill als je een extra healer bij je hebt. Anders is het een nono. Teen eerste omdat je dan de groep niet kunt healen (vinden ze niet leuk

) en te ntweede om jou te healen als de mob nog leeft na de MC

.
Een priest is gewoon een healslet in een instance, solo is shadow echter veel fijner. Respeccen zou ik ook niet doen voordat ik lvl 60 ben. Ook ga ik niet in op raid invites voor Scholo/Strat/LBRS/UBRS enz. voordat ik lvl 60 ben. XP krijgen duurt gewoon te lang.
Wat betreft het macro-verhaal:
Het is echt irritant als mensen een macro hebben die dat roept. Waarom is een priest mee? Om te letten op je health bar. Het is erg irritant als je dan de hele tijd te horen krijgt van diegene dat je daar op moet letten. Netjes vragen of ze het uit willen zetten is genoeg. Bij niet luisteren laat ik ze gerust dood gaan, kost ze een stuk meer dan ik. (plate is DUUR

). Ik ben niet achterlijk, je kunt er gewoon vanuit gaan dat ik op je bar let. Daar heb ik echt geen macro voor nodig. Wat ik een nuttigere macro vind, is een agro-macro voor de druid of priest.
Een warrior die niet in defensive gaat in Instances na SM laat ik ook dood gaan, helemaal als ze ook nog een keer een 2-hander blijven hanteren. Ik ga niet al m'n mana daaraan verspillen, het is gewoon niet effiecient genoeg. Als ze dan roepen dat ze anders te weinig damage doen en geen agro kunnen houden, dan ben ik weg. Ik heb zelf een warrior, dus ik weet hoe het moet. Het is erg irritant om de priest zoveel mogelijk mana te laten verspillen, en er vervolgens achter te komen dat hij te weinig had. Gewoon niet doen. Die 20% minder damage die je van een shield krijgt en van defensive is ook weer 20% minder heals en dus 20% meer mana voor de priest. De damage die je doet is misschien maar de helft, maar de lhelft van 10% is 5%, dus dat maakt geen ruk uit.
Dus voor alle warriors:
Je hebt abilities om agro te houden, als je at op damage moet doen, reroll alsjeblieft.