In die twee maanden kan de camera allang in prijs gezakt zijn toch ??Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 14:37:
Ja maar dat is hem nou net, gisteren toen ik om 10:00 bij de Mm was konden ze mij niets vertellen over de levertijd. Dat kon 1 week zijn maar ook 3.![]()
En nu hoor ik dus 2 maanden levertijd.
En ik probeer absoluuut geen stemming te maken hoor, het zal mij een zorg zijn.
Wel vind ik dat Mm op een eerlijke manier spullen moet verkopen en niet aankomen met dit soort acties.
Mijn persoonlijke mening is dat het onbeschoft is om mensen € 712 euro (eos350D) te laten betalen en vervolgens na twee maanden pas te leveren.
Maar nogmaal is mijn persoonlijke mening en niet bedoeld om bij iemand anders een stemming te creëren.
Ieder staat vrij......
Verwijderd
Dat maakt toch niet uit aangezien je je aankoop kan annuleren.Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 17:59:
[...]
In die twee maanden kan de camera allang in prijs gezakt zijn toch ??
Cadeautje van Canon: 256 MB Flashkaart!
In de grote Canon EOS 350D topic heb ik dit bericht ook al geplaatst, maar misschien is dit ook handig voor mensen die toch nog de 350D te duur vinden, hier een leuk berichtje van Canon om een flashcard uit te sparen:
Canon heeft 2 acties lopen bij deze camera:
Actie is geldig van 15 maart t/m 31 december 2005
In de grote Canon EOS 350D topic heb ik dit bericht ook al geplaatst, maar misschien is dit ook handig voor mensen die toch nog de 350D te duur vinden, hier een leuk berichtje van Canon om een flashcard uit te sparen:
Canon heeft 2 acties lopen bij deze camera:
- Cashback voor lenzen en accessoires;
- Gratis 256 MB Compact Flash card bij aanschaf van een EOS350D of EOS20D en registratie op de Canon Image Gateway.
Actie is geldig van 15 maart t/m 31 december 2005
en ja hoor, ook bij MM Alkmaar heb ik hem voor 713 kunnen krijgen ipv 789! 
even MM Utrecht noemen en je bent klaar
even MM Utrecht noemen en je bent klaar
Verwijderd
de sony cybershot P200 is bij MM voor 335 euro (das zonder btw zeiden ze tegen mij) en bij fotohusal 319 euro.... oa te vinden in pricewatch
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2005 22:27 ]
Ja, dat zeg ik tochgreatgonzo schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 15:48:
[...]
nergens staat dat je 19% korting krijgt... Ze zeggen dat ze je het BTW bedrag in korting brengen, omgerekend dus 16%
Ik was ook niet onder de indruk dat er 19% korting werd verstrekt, alleen zien sommige mensen alleen maar de termen '19%' en 'korting' en verder niks.
Verwijderd
Bij de MM Utrecht heb ik €621 voor een 350D Body betaald. Vandaag belde een medewerker me op over de betaling, was een foutje in hun administratie. Ik vroeg naar de geschatte levertijd, maar daar deden ze aardig geheimzinnig over. Na enig aandringen hoorde ik dat het best "langer dan 3 maanden" zou kunnen duren. Dat vind ik echt té gek!
Een kwart jaar niet leverbaar. Dan zeg ik: haal het uit je assortiment en zet het over een kwart jaar weer in je assortiment, 3 maanden levertijd is absoluut onacceptabel, zeker als je al het volledige bedrag hebt betaald. Misschien een truuc om te verdienen aan de rente? Of had de MediaMarkt even snel geld nodig waardoor ze een geweldige actie aanbieden waarbij veel mensen vooruitbetalen en moet ik dit zien als een lening aan hen met een looptijd van een kwart jaar?
Call me paranoid, maar hier zit een vies luchtje aan...
Een kwart jaar niet leverbaar. Dan zeg ik: haal het uit je assortiment en zet het over een kwart jaar weer in je assortiment, 3 maanden levertijd is absoluut onacceptabel, zeker als je al het volledige bedrag hebt betaald. Misschien een truuc om te verdienen aan de rente? Of had de MediaMarkt even snel geld nodig waardoor ze een geweldige actie aanbieden waarbij veel mensen vooruitbetalen en moet ik dit zien als een lening aan hen met een looptijd van een kwart jaar?
Je ging toch op een deal af?Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 20:46:
Heb je een goede deal kunnen maken?
Nou dan...
Sinterklaas is dood, knul..
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Vaag bij de MM in Leeuwarden viel hij nog wel te bestellen. Heb hem besteld en volgens de filiaalhouder hebben ze er 10 in bestelling staan die binnen 1 a 1,5 week daar afgeleverd worden.Plankton schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 15:36:
De 300D was iig niet meer op voorraad. Ook kon deze niet besteld worden, simpelweg omdat ze de 300D niet meer zullen verkopen in de toekomst. Alleen de 350D, voor 715,- kon ik er eentje bestellen.
Ik laat deze actie maar aan me voorbij gaan denk ik
Het betreft dus de 300D
He who controls the Spice, controls the Universe.
Verwijderd
Sorry maar een goede deal kan ik dit niet noemen. Als het nou één maand levertijd was en dit ook werd gecommuniceerd naar de klant toe, dan valt er weinig te klagen. De prijs is prima in orde, daar ligt het niet aan. Maar 3 maanden levertijd is not done. Zeker niet als dat dus niet wordt verteld tegen klanten, maar die klanten wel direct het volledige bedrag moeten betalen. Dat stinkt gewoon. Als jij dat anders ziet, prima, ik vind het geen eerlijke manier van zaken doen.mphilipp schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 21:24:
[...]
Je ging toch op een deal af?
Heb je een goede deal kunnen maken?
Nou dan...

Somehow denk ik dat er veel boze klanten tussen nu en 4 maanden hun bestelling zullen annuleren.
Misschien moet je mijn reactie van een stukkie terug ook maar eens lezen. Velen zullen het wel niet met me eens zijn, maar ik moet altijd lachen om de afloop van dit soort acties. Tegen beter weten in rent iedereen de benen uit het lijf voor 'the deal of the century'. Vaak om slechts een paar tientjes te besparen (op een bedrag van €800) hollen ze naar de andere kant van het land voor de voordeeltjes.Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 01:25:
[...]
Dat stinkt gewoon. Als jij dat anders ziet, prima, ik vind het geen eerlijke manier van zaken doen.
Somehow denk ik dat er veel boze klanten tussen nu en 4 maanden hun bestelling zullen annuleren.
En wat blijkt dan? Die gemene verkoper had de boel iets slimmer voorbereid...te weinig voorraad. Dan maar bestellen...blijkt de actie tóch een groot succes en moet je 3 maanden wachten. Life sucks...
Mijn kijk op dit gebeuren: wake up and smell the coffee... Sinterklaas bestaat niet... Wees niet zo naïef en denk eens iets verder na dan je knip als het om dit soort acties gaat. Maar misschien ben ik te oud en wijs om hier in te trappen.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Tsja, omdat die minstens 300 euro duurder zijn? Dat is een hoop geld (kan je ook een mooie lens voor kopen).Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 10:31:
Overigens snap ik niet dat mensen niet de direct uit voorraad leverbare D70s kit meenemen (ok iets duurder, maar een veel beter objectief) aangezien die direct uit voorraad voor een prijs beneden de laagste PW aanbieder staat! Daarnaast zou ik nu een 20D, 1D MKII of een D2X bestellen (sommige filialen uit voorraad leverbaar).
Voor de rest ben ik het wel met je verhaal eens. Ik verwacht ook dat de MM de eerste 350D camera wel weer met een week of 2/3 zal gaan leveren. Als je hoog op de lijst staat lijkt het me onwaarschijnlijk dat je 3 maanden moet wachten. Maar dat is pure speculatie net als dat men stelt dat het wel 3 maanden zal zijn. Speculeren heeft geen zin; gewoon ff wachten totdat mensen bericht krijgen.
Over marketing gesproken, vergeet niet dat de MM met zo`n actie ook een hoop tasjes, reservebatterijen, verzekeringen e.d. verkoopt voor een stevige prijs. Daar pakken ze de winst op.
[ Voor 9% gewijzigd door bombadil op 12-06-2005 12:56 ]
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Ze maken ook winst op de camera hoor...wees maar niet bang.bombadil schreef op zondag 12 juni 2005 @ 12:42:
[...]
Over marketing gesproken, vergeet niet dat de MM met zo`n actie ook een hoop tasjes, reservebatterijen, verzekeringen e.d. verkoopt voor een stevige prijs. Daar pakken ze de winst op.
Opzich is dit een hele slimme marketing-truuk. Die zogenaamde "je hoeft geen btw te betalen" klinkt als muziek in de oren bij de consument. Zoals gebruikelijk worden veel nieuwe technische producten geintroduceerd met de zogehete afroompolitiek. In de begincyclus van het product is de vraagprijs erg hoog. De fabrikant heeft hier verschillende redenen voor, één ervan is om de hoge ontwikkelingskosten eruit te halen.
Na loop van tijd zakt de prijs dramatisch snel.
Eigenlijk is de prijs die je betaalt voor een nieuwe cam bij MM nog steeds erg hoog. Puur marketingstrategie. 't Lijkt nu een koopje...dat is nou juist precies wat ze willen. Dit neemt niet weg dat op dit moment je bij geen enkele winkel een goedkopere Canon 350D of een Nikon D70s kan kopen.
Verwijderd
En ik vraag mij af of die prijs van de 350D en D70s niet onder inkoop plus BTW komen. Kan me niet aan de indruk ontrekken dat ze gewoon genoegen nemen met toeleggen op een aantal modellen met het oog op winst op andere toestellen.
De BTW moet je los zien van het geheel. Dit is, wat mij betreft, marketingstrategie, niets anders.Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 18:38:
En ik vraag mij af of die prijs van de 350D en D70s niet onder inkoop plus BTW komen. Kan me niet aan de indruk ontrekken dat ze gewoon genoegen nemen met toeleggen op een aantal modellen met het oog op winst op andere toestellen.
Producten die ze inkopen, daar kunnen ze de BTW van terug vragen. BTW op de verkoop dragen ze simpelweg gewoon af.
Verwijderd
Waar ik nu wel benieuwd naar ben is hoeveel er nu uiteindelijk bij de verschillende filialen voor de 350d is betaald. Ik heb begrepen dat de prijzen per filiaal verschilden. Zou toch eigenlijk niet mogen.
Verwijderd
Oei, ik noemde BTW en gebruikte dat in een heel andere contextNielsracing schreef op zondag 12 juni 2005 @ 22:06:
[...]
De BTW moet je los zien van het geheel. Dit is, wat mij betreft, marketingstrategie, niets anders.
Producten die ze inkopen, daar kunnen ze de BTW van terug vragen. BTW op de verkoop dragen ze simpelweg gewoon af.
Wat ik bedoelde was dat het bedrag dat je nu moest betalen voor de 350D bij de MM (dus na de zogenaamde BTW aftrek, lees: 16% korting) waarschijnlijk lag onder de prijs die MM moet betalen voor de camera (dus een verkoopprijs in de winkel van bijv 750 euro ligt hoger dan de prijs die zij betalen voor de camera bijv 700 euro vermeerderd met 19% BTW). Dan kunnen zij de BTW nog wel afdragen maar 700 x 1.19 = 839 en zij verkopen de camera in de winkel voor 750 euro inclusief de BTW. Mijn stelling is dus dat ik denk dat zij genoegen nemen met verlies op de ene camera zodat zij over het hele assortiment korting kunnen geven om op andere camera's en op de accessoires te kunnen verdienen. Als we volgend jaar weer een dergelijke actie hebben dan weten we of ze dit jaar nog geld hebben verdiend
Verwijderd
Reken er maar op dat MM op de artikelen waarvan zij zelf konden vermoeden dat het daarop storm liep echt geen geld toeleggen en dat de inkoopprijs voldoende marge biedt om een dergelijke aktie te houden.
Verwijderd
Als de zaken zo liggen vindt ik dat MM op z'n minst aan misleiding doet. Zij maken gebruik van het feit dat ze weten dat de consument die kleine lettertjes niet altijd leest. Eenmaal in de winkel aangekomen wil die klant natuurlijk graag het artikel waar hij voor gekomen is en daar word, overigens niet alleen door MM, misbruik van gemaakt. Gevolg is denk ik wel dat dergelijke klanten zich nog wel een keer bedenken eer ze weer naar MM gaan.
Dit hele topic is ook te danken aan marketingstrategie.....
Hoevaak ben je al niet op foto-sites tegengekomen dat MM korting geeft op alle camera's....
Dit is precies wat ze er mee willen bereiken. Naamsbekendheid op het gebied van fotografie etc.
Geen domme jongens daar bij MM.
Ik zou toch, zoals zovelen, wel eens willen weten wat nu precies de inkoopprijzen zijn.
Helaas ben ik niet de accountant daar (wel in opleiding
)
Hoevaak ben je al niet op foto-sites tegengekomen dat MM korting geeft op alle camera's....
Dit is precies wat ze er mee willen bereiken. Naamsbekendheid op het gebied van fotografie etc.
Geen domme jongens daar bij MM.
Ik zou toch, zoals zovelen, wel eens willen weten wat nu precies de inkoopprijzen zijn.
Helaas ben ik niet de accountant daar (wel in opleiding
Ik heb afgelopen vrijdag een Ixus50 gehaald voor € 276,00 in Groningen. Goedkoper dan in de Pricewatch dus
Ik wou graag een goeie compacte camera naast m'n 20D, je neemt per slot van rekening niet altijd je lenzenkoffer en je Gitzo statief van 5 kilo mee op visite 
Vandaag heb ik er eens wat mee lopen spelen, en eerlijk gezegd viel me de kwaliteit best tegen. Opzich wel scherp, maar veel lichtafval en zonder flits bijna geen foto mee scherp te krijgen. Leuke macro van 3cm, maar die wordt volkomen overflitst door dat sch**tflitsertje!! En ja, ik heb alle testen en boekjes gelezen hoor!
Nou wil het feit dat ik zaterdag tegen sluitingstijd nog maar even snel een camera gehaald heb, nadat ik drie keer gevraagd heb of ik nou echt m'n geld wel terug kon krijgen als het mij niet beviel. Toen 3 verschillende verkopers mij daarvan konden overtuigen heb ik de knoop maar doorgehakt en heb ik er een Sony cybershot W5 bijgehaald. Geweldige camera!!! Veel meer detail dan die Ixus, iets minder macro, maar geen overflitste foto's. Prachtig 2,5 inch scherm. Maar.....
Nou kijk ik in de Pricewatch en zie ik dat ik toch wel teveel voor deze betaald heb!!!
Ik ben bang dat ik dus twee camera's terug ga brengen en dan mooi een Sony Cybershot V3 terughaal!!
Want ik had niet gedacht dat die Sony's zo goed waren!
Vandaag heb ik er eens wat mee lopen spelen, en eerlijk gezegd viel me de kwaliteit best tegen. Opzich wel scherp, maar veel lichtafval en zonder flits bijna geen foto mee scherp te krijgen. Leuke macro van 3cm, maar die wordt volkomen overflitst door dat sch**tflitsertje!! En ja, ik heb alle testen en boekjes gelezen hoor!
Nou wil het feit dat ik zaterdag tegen sluitingstijd nog maar even snel een camera gehaald heb, nadat ik drie keer gevraagd heb of ik nou echt m'n geld wel terug kon krijgen als het mij niet beviel. Toen 3 verschillende verkopers mij daarvan konden overtuigen heb ik de knoop maar doorgehakt en heb ik er een Sony cybershot W5 bijgehaald. Geweldige camera!!! Veel meer detail dan die Ixus, iets minder macro, maar geen overflitste foto's. Prachtig 2,5 inch scherm. Maar.....
Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481
Verwijderd
Hoe dan ook het was marketing technisch een zeer goede actie van Mm.
En er zullen zeker een heel hoop mensen "ingestonken" zijn.
Een levertijd van 3 maanden is natuurlijk te absurt voor woorden.
Ik heb besloten om gewoon maar iets meer knaken te betalen maar wel gelijk de Eos350d mee te nemen. Er zijn winkels die de Eos nog wel op voorraad hebben en ook scherpe prijzen hanteren.
En er zullen zeker een heel hoop mensen "ingestonken" zijn.
Ik heb besloten om gewoon maar iets meer knaken te betalen maar wel gelijk de Eos350d mee te nemen. Er zijn winkels die de Eos nog wel op voorraad hebben en ook scherpe prijzen hanteren.
Verwijderd
Heb bij MM Utrecht enkele weken geleden een eos350D + 18-55 + 55-200 lens besteld, op basis van folder van andere winkel kreeg ik deze voor 949 euro (week later geleverd) . Ben vrijdag teruggegaan om te kijken of ik nog een beetje compensatie kon krijgen voor deze BTW-actie. En ... kreeg gewoon de BTW terug, heb er nu dus net iets meer dan 800 euro voor betaald. Wat mij betreft dus een prima winkel met uitstekende serviceFairy schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 14:34:
[...]
Dus dat is de truuk, je geeft laagste prijs garantie, en als je er neit onder kan gaan zitten haal je het gewoon uit het assortiment.
Gast kon hem wel bestellen, moet ik 475 euro voro het ding betalen, ipv 365, want laagste prijs garantie telt niet voor dingen die niet standaard in de winkel liggen.
Trieste winkel vind ik het, en bijna altijd duurder dan combifoto e.d., maar als je dan laagste prijs gaat claimen komen ze met een kutsmoes dat ik het maar moet bewijzen of het zo is..
Verwijderd
met mijn geringe budget was ik naar de MM rotterdam geweest voor een camera.
zag daar de kodak Z740, leek me wel een leuk starter camera..koste met korting ongeveer 280..niet slecht dus dacht ik...helaas was hij er niet...:(
liep verder naar de dixons..ff binnen kijken en zag daar de betere kodak dx7590 in de folder voor 349 (actieprijs)
anyway ik dus even vragen blijkt dat hij te koop was voor 299 (min 50 euro op de folderprijs ???) geen idee waarom dus ik dacht...nou vooruit maar ik had er namelijk wel een paar mooie reviews op internet gelezen en er zat ook nog een leuke kreuznach lens op..dus ik afreken blijkt dat dixons ook aan de BTW actie deed (FANtastisch, concurentie strijd) dus ging er nog een 40 euro af..
al met al heb ik 249 betaald voor een dx7950...voor het eerst niet een erg gevonden om zoveel geld uit te geven.
leve dixons en mediamarkt, moge zij vaker dit soort acties doen!
zag daar de kodak Z740, leek me wel een leuk starter camera..koste met korting ongeveer 280..niet slecht dus dacht ik...helaas was hij er niet...:(
liep verder naar de dixons..ff binnen kijken en zag daar de betere kodak dx7590 in de folder voor 349 (actieprijs)
anyway ik dus even vragen blijkt dat hij te koop was voor 299 (min 50 euro op de folderprijs ???) geen idee waarom dus ik dacht...nou vooruit maar ik had er namelijk wel een paar mooie reviews op internet gelezen en er zat ook nog een leuke kreuznach lens op..dus ik afreken blijkt dat dixons ook aan de BTW actie deed (FANtastisch, concurentie strijd) dus ging er nog een 40 euro af..
al met al heb ik 249 betaald voor een dx7950...voor het eerst niet een erg gevonden om zoveel geld uit te geven.
leve dixons en mediamarkt, moge zij vaker dit soort acties doen!
Wie schopt er hier nou stennis?Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 12:19:
[...]
Veel plezier met je camera, maar loop niet zo'n stennis te schoppen man.
Relax, man/vrouw (
* Grrrrrene heeft bij die "kutwinkel" gewerkt en inderdaad, de truuk zit hem vaak in het weghalen van dingen die anderen "te" goedkoop in de winkel hebben. Als bijvoorbeeld grote concurrent BCC (die overigens dezelfde smerige truukjes uithaalt) een EOS 350D voor te weinig (onder de inkoopprijs) in de winkel heeft liggen, heeft de concurrent hem spontaan niet meer op voorraad (maar in het magazijn weggestopt tot de actie over is bij BCC).
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Nee, je bent niet de enige. Ik kan ook wel 1 a 2 weken (geschatte levertijd MM Leeuwarden) op mijn EOS 300D wachtenMir schreef op maandag 13 juni 2005 @ 12:37:
Ben ik nou de enige die het niet erg vind 3-4 weken te moeten wachten nadat ik 712 heb betaald?
Was vandaag naar Media Markt Alkmaar gegaan. Kom ik binnen, een hele lading digitale camera's aangekomen. D70's, 20d's de hele reutemeteut. Alleen de 350D nog niet. Volgende week komen er wel geteld 11 bij hun binnen, althans dat heeft Canon hun vertelt.
En als je donderdagmorgen om 11 uur daar een EOS350D hebt aangeschaft, dan ben je nummer 4 op de wachtlijst.
Nog even geduld dus...
En als je donderdagmorgen om 11 uur daar een EOS350D hebt aangeschaft, dan ben je nummer 4 op de wachtlijst.
Nog even geduld dus...
[ Voor 4% gewijzigd door vleppyniles op 16-06-2005 16:11 ]
Verwijderd
Het lijkt me sterk dat je om 11.00 uur de nr 4 op de wachtlijst bent. Om 9.45 uur was ik nr 1 en stonden er al 3 achter me te trappelen???
Ik was toch echt nummer 4, en zelfs nog beter:
Ik ben net gebeld. Dus ik ga zo m'n camera ophalen!!
Ik ben net gebeld. Dus ik ga zo m'n camera ophalen!!
Verwijderd
Ik ga er vanmiddag toch NOG maar eens een keer langs, het zou echt mooi belachelijk zijn!Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 11:59:
Waarom kunnen ze geen enkele indicatie geven? Ik ben echt superbenieuwd naar het hoe/wie/wat!
Ik heb 2 juli een shoot, en daarbij wil ik mijn 350D wel gebruiken.
Ik denk dat dit vast wel argumentatie genoeg is om meteen eeen 350D mee te krijgenVerwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 12:52:
[...]
Ik ga er vanmiddag toch NOG maar eens een keer langs, het zou echt mooi belachelijk zijn!
Waarom kunnen ze geen enkele indicatie geven? Ik ben echt superbenieuwd naar het hoe/wie/wat!
Ik heb 2 juli een shoot, en daarbij wil ik mijn 350D wel gebruiken.
Je kunt ook gewoon het toestel cancellen en em bij de lokale fotoboer halen. Tja, je betaald dan wel de hoofdprijs, maar zo te horen heb je em echt nodig.
Verwijderd
Mediamarkt Amsterdam Arena probeert blijkbaar iets van de verleende korting terug te verdienen. De Nikon D70s Kit (incl. 18-70 lens) kost daar nu 1349, terwijl hij bij mijn lokale fotowinkel (Foto Video Herder in Amstelveen) voor 1269 in de vitrine staat.
Verwijderd
Is dit cynisch bedoeld? Guess so ;-)LoneGunman schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 13:23:
[...]
Ik denk dat dit vast wel argumentatie genoeg is om meteen eeen 350D mee te krijgen
Nee maar ik baal er gewoon van.... heb zin om hem te misbruiken/gebruiken!
Heb de 420EX, CFkaart, extra accu en 50mm F/1.8 al binnen. Alleen de cam niet

Verwijderd
Net even met Canon gebeld, de volgende zending voor de Nederlandse markt, circa 500 stuks, komt pas eind volgende week binnen.
Dus.... 500 stuks, voor heel NL. Dan mag je hopen dat die allemaal voor de MM zijn (vast niet), en dat je daarbij hoog genoeg op de lijst staat.
Chips. Ik denk dat ik hem in Duitsland ga bestellen. Weinig zin om meer dan een maand te moeten wachten of iets dergelijks. Die aanbetaling bij de MM van 5 euro nogwat neem ik voor lief. Ik kan niet meer wachten...
Dus.... 500 stuks, voor heel NL. Dan mag je hopen dat die allemaal voor de MM zijn (vast niet), en dat je daarbij hoog genoeg op de lijst staat.
Chips. Ik denk dat ik hem in Duitsland ga bestellen. Weinig zin om meer dan een maand te moeten wachten of iets dergelijks. Die aanbetaling bij de MM van 5 euro nogwat neem ik voor lief. Ik kan niet meer wachten...
Dit kreeg ik als antwoord van een mailtje naar mediamarkt Utrecht met de vraag hoe het zit met de levertijden...
"Ik begrijp u verontrusting, ik kan er alleen nog niks op zeggen. Canon heeft
mij verteld dat de camera´s met een kleine maand allemaal uitgeleverd zijn.
We zijn er dan ook alles voor aan het doen om alles zo snel mogelijk binnen
te krijgen.
Mocht u toch nog vragen hebben kunt u mij het beste bellen of mailen op
vrijdag, dan heb ik meestal weer canon camera´s binnen gehad en kan ik u wat
meer vertellen. Maar van een levertijd van 2 a 3 maanden ,gaan wij en ook
Canon niet vanuit"
"Ik begrijp u verontrusting, ik kan er alleen nog niks op zeggen. Canon heeft
mij verteld dat de camera´s met een kleine maand allemaal uitgeleverd zijn.
We zijn er dan ook alles voor aan het doen om alles zo snel mogelijk binnen
te krijgen.
Mocht u toch nog vragen hebben kunt u mij het beste bellen of mailen op
vrijdag, dan heb ik meestal weer canon camera´s binnen gehad en kan ik u wat
meer vertellen. Maar van een levertijd van 2 a 3 maanden ,gaan wij en ook
Canon niet vanuit"
Verwijderd
Nou, veel gestress om niets: Ik heb hem vanavond iets voor 21:00 uur op mogen halen!
Ik was nr 18 op de lijst, vorige week vrijdagochtend besteld. Dus ik denk dat ik geluk heb gehad.
Heb wel gebeld met de MediaMarkt dat ik 'een shoot' had...dont think that has helped, maar ik heb hem toch in ieder geval.
Na het weekend foto's, testfoto's.
Ik was nr 18 op de lijst, vorige week vrijdagochtend besteld. Dus ik denk dat ik geluk heb gehad.
Heb wel gebeld met de MediaMarkt dat ik 'een shoot' had...dont think that has helped, maar ik heb hem toch in ieder geval.
Na het weekend foto's, testfoto's.
[quote][quote]Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 23:03:
Nou, veel gestress om niets: Ik heb hem vanavond iets voor 21:00 uur op mogen halen!
[quote]
Welke mediamarkt had je hem gekocht? Ik in Utrecht en daar was ik nr 29 dus ben benieuwd....
[quote]
Welke mediamarkt had je hem gekocht? Ik in Utrecht en daar was ik nr 29 dus ben benieuwd....
[ Voor 3% gewijzigd door Onyxd op 18-06-2005 10:27 ]
Helemaal mee eens. De MediaMarkt suckt gewoon hard. Allemaal klantentrekkerij, terwijl je bij andere zaken altijd een stuk goedkoper kanFairy schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 14:34:
[...]
Ze zullen wel gewacht hebben tot die op waren.
Ik ben pas ook naar de MM in Zwolle geweest en vroeg om een Canon Flitser 580EX. Ja die hebben we uit het assortiment gehaald, moet je naar Konijnenberg gaan zegt die gast.
Dus dat is de truuk, je geeft laagste prijs garantie, en als je er neit onder kan gaan zitten haal je het gewoon uit het assortiment.
Gast kon hem wel bestellen, moet ik 475 euro voro het ding betalen, ipv 365, want laagste prijs garantie telt niet voor dingen die niet standaard in de winkel liggen.
Trieste winkel vind ik het, en bijna altijd duurder dan combifoto e.d., maar als je dan laagste prijs gaat claimen komen ze met een kutsmoes dat ik het maar moet bewijzen of het zo is.
En die fotozaken zijn ook niet gek, die geven geen prijzen meer door, geen prijslijsten e.d. die zeggen letterlijk "Daarmee kun je mooi bij de MediaMarkt claimen" 1 poging gedaan nooit weer, sta je mooi voor lul.
//EDIT:
En dat bedoel ik dusGrrrrrene schreef op maandag 13 juni 2005 @ 16:27:
* Grrrrrene heeft bij die "kutwinkel" gewerkt en inderdaad, de truuk zit hem vaak in het weghalen van dingen die anderen "te" goedkoop in de winkel hebben. Als bijvoorbeeld grote concurrent BCC (die overigens dezelfde smerige truukjes uithaalt) een EOS 350D voor te weinig (onder de inkoopprijs) in de winkel heeft liggen, heeft de concurrent hem spontaan niet meer op voorraad (maar in het magazijn weggestopt tot de actie over is bij BCC).
[ Voor 21% gewijzigd door Phyxion op 18-06-2005 10:32 ]
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Check deze zaak danMir schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 10:38:
Nou en? Ik heb hem voor 712.. op internet is dat ding nog niet eens zo goedkoop te vinden!
http://www.net2com.de/product_info.php?products_id=2040
Voor maar 670€, als je het tenminste over de 350D hebt
Verwijderd
ik postte recenlijk iets over een sony P200 dat bij fotohutsal goedkoper is dan bij MM. 2e voorval al?Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 11:09:
En dit is toevallig een voorval wat jouw mening staaft over de MM.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2005 12:40 ]
Ook de meeste locale boeren zijn vaak goedkoper, mits je even over de prijs onderhandelt. Als ze iets aanbieden voor een x bedrag, en je aan de verkoper vraagt wat aan de prijs te doen, kom je altijd wel onder het x bedrag uit, en dat ligt eigenlijks altijd lager dan de MM prijs.Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 11:09:
[...]
Dat is dus niet waar. Accoord vaak is een internetwinkel vaak goedkoper, maar als een vestiging zijn best doet dan is het serieus de goedkoopste zaak in de regio. Waar het op spaak kan lopen is dat door de drukte geen tijd is voor concurrentieonderzoek of wanneer een concurrent zijn prijs heeft aangepast na het laatste concurrentieonderzoek. Daarnaast kon je ten tijde van de BTW actie camera's kopen die je zelfs op internet niet goedkoper kon vinden, dus staaf je opinie even met wat meer dan alleen geblaat.
offtopic:
Daarnaast is MM vaak ook erg goedkoop met NL modellen, maar aangezien iedereen naar importmodellen kijkt valt dat niet eens op
[...]
En dit is toevallig een voorval wat jouw mening staaft over de MM. Even zien of mijn reactie op eenzelfde smiley kan rekenen. Wat als ik jou vertel dat bij andere vestigingen dit helemaal niet gebeurt en er zaken onder de absolute inkoop + BTW verkocht worden (incl achterafkortingen en weet ik veel welke condities nog meer). Heeft een concurrent hem goedkoper? Dan verlagen wij ook de prijs, zelfs als de concurrent hem niet op voorraad heeft. Kijk alleen niet vreemd op als de prijs weer omhoog wordt bijgesteld na afloop van de actie van de concurrent.
Daarnaast is de service van de MM uitermate slecht (Mijn ervaringen iig). Even voorbeeld.
Van een maat van mij ging de DVDRecorder stuk. Werd opgestuurd, en zou ongeveer na twee weken terug zijn. Na 1.5 maand later nog steeds niks gehoord te hebben, toch maar eens opbellen. De DVDRecorder lag al tijden bij de MM stof te happen, zonder ook maar enige telefoontje of email te hebben gestuurd. Krijg je doodleuk te horen dat ze zeer waarschijnlijk een brief hebben gestuurd Dan denk je ook, in wat voor tijdperk leven wij, een brief sturen bij een elektronicazaak

Verder zelf ook zulke negatieve ervaringen
Als je iets terugbrengt (of iets wat niet meer 100% functioneert), wordt er bijna eerst de loep e.d. bij gehaald om te zien of er niet iets aan de verpakking of met het product gedaan is.
Zo heb ik zelfs dit een keer te horen gekregen: U hebt de verpakking open gemaakt.
Logisch, hoe kan je het anders testen, lijkt mij iig
En dat vind je raar?FnF schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 12:52:
Verder zelf ook zulke negatieve ervaringen.
Als je iets terugbrengt (of iets wat niet meer 100% functioneert), wordt er bijna eerst de loep e.d. bij gehaald om te zien of er niet iets aan de verpakking of met het product gedaan is.
Je wil niet weten wat mensen allemaal niet doen met een apparaat. Basketballen met een MP3 speler en 'm dan terugbrengen en claimen dat ie het nooit heeft gedaan. Bedrijven zijn soms slecht, maar vlak consumenten niet uit. Ook hier op GoT lees je vaak genoeg dat als iemand een storing heeft aan zijn PC, het advies wordt gegeven om een bepaald onderdeel te bestellen bij een online shop. Als het dan niet daaraan ligt, kun je 'm gewoon weer terugsturen... Sofar voor eerlijke consumenten...zo gaat dat tegenwoordig.
Dat ze een product even bekijken oke, maar hier houden ze echt alles in het licht, er hoeft maar een krasje op een apparaat oid te zitten, of ze klagen almphilipp schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 13:03:
[...]
En dat vind je raar?
Je wil niet weten wat mensen allemaal niet doen met een apparaat. Basketballen met een MP3 speler en 'm dan terugbrengen en claimen dat ie het nooit heeft gedaan. Bedrijven zijn soms slecht, maar vlak consumenten niet uit. Ook hier op GoT lees je vaak genoeg dat als iemand een storing heeft aan zijn PC, het advies wordt gegeven om een bepaald onderdeel te bestellen bij een online shop. Als het dan niet daaraan ligt, kun je 'm gewoon weer terugsturen... Sofar voor eerlijke consumenten...zo gaat dat tegenwoordig.

Nogmaals: vind je dat raar? En idd: zou jij iets kopen dat duidelijk uit de verpakking is geweest?FnF schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 13:35:
[...]
Dat ze een product even bekijken oke, maar hier houden ze echt alles in het licht, er hoeft maar een krasje op een apparaat oid te zitten, of ze klagen al
Het grote probleem met concumenten is, dat ze graag één kant uit redeneren: hun kant op. Ze zijn blind/willen blind zijn voor de positie van de verkoper. Uiteraard zijn die ook niet altijd eerlijk, maar dat wil niet zeggen dat je het zelf ook niet hoeft te zijn.
Mijn 350 is ook binnen. MM Rotterdam.
Edit:
Op mijn voicemail zeiden ze dat de cam binnen was en of ik wilde bellen wanneer ik hem kwam ophalen. Bel ik terug, vonden ze het vreemd dat ik belde..
Edit:
Op mijn voicemail zeiden ze dat de cam binnen was en of ik wilde bellen wanneer ik hem kwam ophalen. Bel ik terug, vonden ze het vreemd dat ik belde..
[ Voor 69% gewijzigd door bombadil op 21-06-2005 17:14 ]
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Nou, ik had een d70 besteld, kon de MM niet meer leveren, nu heb ik een d70s gekregen zonder ook maar iets bij te betalen!
Da's nou eens mazzel hebben !remcootje schreef op maandag 20 juni 2005 @ 17:12:
Nou, ik had een d70 besteld, kon de MM niet meer leveren, nu heb ik een d70s gekregen zonder ook maar iets bij te betalen!
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Verwijderd
[quote]Onyxd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 10:25:
Sorry, even niet gekeken: maar ik had hem gekocht in Den haag!
Verwijderd
Mijn Eos 350d was ook binnen maar heb hem weer teruggebracht. Na 20 foto's gaf hij alleen nog maar Error 99. Gelukkig hebben ze 14 dagen omruil garantie dus dat is geen probleem. Nu alleen nog wachten totdat ze weer uitgeleverd worden.
Ik niet nee. Als je zag wat er bij de MM waar ik heb gewerkt allemaal teruggenomen was, 't echt te gek voor woorden. Spellen voor een console waar een activatiecode voor internet voor nodig is waarvan de activatiecode al gebruikt is, lekker als je dat vervolgens koopt
Echt, klanten zijn echt niet te geloven soms. En maar klagen dat de service zo slecht is en de prijzen zo hoog. Nou, zo komt dat dus.
Probleem is alleen: hoe bewijs je dat als winkel? Er komen ook mensen terug die keihard beweren dat er geen iPod in de doos zat. Wat dan?Je wil niet weten wat mensen allemaal niet doen met een apparaat. Basketballen met een MP3 speler en 'm dan terugbrengen en claimen dat ie het nooit heeft gedaan. Bedrijven zijn soms slecht, maar vlak consumenten niet uit. Ook hier op GoT lees je vaak genoeg dat als iemand een storing heeft aan zijn PC, het advies wordt gegeven om een bepaald onderdeel te bestellen bij een online shop. Als het dan niet daaraan ligt, kun je 'm gewoon weer terugsturen... Sofar voor eerlijke consumenten...zo gaat dat tegenwoordig.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Net telefoon gehad dat mijn besteld Canon EOS 300D in Leeuwarden is gearriveerd. Morgenavond maar even ophalen.
heb weer maar MM A'dam gebeld, weer hetzelfde verhaal, Canon kan niks leveren. Uiteindelijk achter gekomen de eerste levering vorige week waren 20 stuks, levering deze week is zowiezo niet genoeg, en het kan nog 2 weken duren voor dat alles is uitgeleverd. Er zijn meer dan 100 orders geweest, en ik zit op #70

Dat is alleen de body.FnF schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 10:42:
[...]
Check deze zaak dan
http://www.net2com.de/product_info.php?products_id=2040
Voor maar 670€, als je het tenminste over de 350D hebt
[ Voor 5% gewijzigd door vleppyniles op 30-06-2005 11:43 ]
Verwijderd
Ik heb bij MM Den Haag om die reden mijn bestelling voor een Canon Powershot S2 IS, gecancelled.
Hun laatste commentaar was: " Het externe magazijn heeft de levering van alle canon producten stop gezet."
Daarna ben ik naar de digicamshop in Rotterdam gegaan die hadden de PSS2IS gewoon in vooraad, en goedkoper ook.
Hun laatste commentaar was: " Het externe magazijn heeft de levering van alle canon producten stop gezet."
Daarna ben ik naar de digicamshop in Rotterdam gegaan die hadden de PSS2IS gewoon in vooraad, en goedkoper ook.
Verwijderd
Weet iemand de huidige stand van zaken qua EOS 350 D?
Is er nog steeds zo'n wachtrij bij MM in Utrecht en wat zijn de huidige prijzen?
Is er nog steeds zo'n wachtrij bij MM in Utrecht en wat zijn de huidige prijzen?
Mijn vader heeft hem inmiddels al weer een paar weken (2 á 3)..
MM Alkmaar, voor 712! Probeer die _nu_ nog maar goedkoper te krijgen!
prima ding!!!
prima ding!!!
Verwijderd
Kreeg hij hem metteen mee? en leverde ze hem in beide kleuren? Ik ga morgen in Utrecht kijken maar ben beetje ongeduldigMir schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 18:17:
Late reactie, maar ik kan dit alleen maar beamen. Ik werk bij Ikea, en het is van de zotte waar mensen mee terugkomen. Na de feestdagen doodleuk een smerig tapijt om willen ruilen of een compleet gebruikt bestek in proberen te leveren. Of net binnen de 3 maanden ruiltermijn een schilderij terugbrengen, als een soort kunstuitleen.....Grrrrrene schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 14:57:
[...]
Ik niet nee. Als je zag wat er bij de MM waar ik heb gewerkt allemaal teruggenomen was, 't echt te gek voor woorden. Spellen voor een console waar een activatiecode voor internet voor nodig is waarvan de activatiecode al gebruikt is, lekker als je dat vervolgens kooptCDROM's, DVD's, muziek CD's. De MM was daar gewoon een gratis uitleen service van alles wat je thuis wilde kopieren. Mensen die tijdens het WK voetbal ff een beamer kochten en hem 2 weken later ineens op de laatste dag dat het kon terug kwamen brengen met het verhaal dat hij niet beviel. Mensen die 5 (!) versterkers mee kregen om te testen welke thuis het beste klonk (niet allemaal tegelijk uiteraard). Heb je ineens 5 dure apparaten van >1000 euro die uit de doos zijn geweest en uiteindelijk geen verkoop omdat ze hem via internet bestelden.
Echt, klanten zijn echt niet te geloven soms. En maar klagen dat de service zo slecht is en de prijzen zo hoog. Nou, zo komt dat dus.

Nee, had hem met die 19% (16%) actie gekocht (mijn vader dan).. maar het was het wachten wel waard eigenlijk!Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 21:48:
[...]
Kreeg hij hem metteen mee? en leverde ze hem in beide kleuren? Ik ga morgen in Utrecht kijken maar ben beetje ongeduldig
Het is de zwarte, we wilde niets anders
WTF?Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 20:12:
Pompiedom.....
het is weer zover..... uit betrouwbare bron vernomen....
Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl
Ik ben bang dat die 19% nu niet meer geldig is, Insight
57696520646974206c65657374206973206e657264
/me p0mVerwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 20:12:
Pompiedom.....
Dit topic is gesloten.