yep, alle sandisk geheugenkaarten, dus ook MSSport_Life schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 14:27:
Ik kan wel een Scandisk mem. stick Duo Pro 512 MB gebruiken voor me telefoon, geld die korting ook daarvoor? En weet iemand toevallig wat die dingen kosten daar?
Da's heel mooi, moet morgen toch langs Utrecht
. Iemand een idee wat die dingen daar kosten en/of ze die uberhaupt wel hebben daar?
[ Voor 48% gewijzigd door Sport_Life op 09-06-2005 14:29 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Verwijderd
Ik zag ze ook staan begin vd week. Geld de 100 euro retour actie ook nog op die kit? Meen dat er nog wel actiestickers op de dozen zaten.LoneGunman schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 12:12:
Woei, net een 300D Kit NL gehaald bij MM Groningen voor €545!
Maar sowieso al een mooie prijs natuurlijk!
Is een Canon actie, dus dat heeft niets met MM te maken. Kortom: JaVerwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 14:33:
[...]
Ik zag ze ook staan begin vd week. Geld de 100 euro retour actie ook nog op die kit? Meen dat er nog wel actiestickers op de dozen zaten.
Maar sowieso al een mooie prijs natuurlijk!
ps: weet iemand wat MM vraagt voor een Minolta Dynax 7D body?
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Verwijderd
Zo, die is duur zeg! In de pricewatch staat die voor € 409 en na de korting bij de MM dus voor € 461. Klopt die prijs wel?
Bij de MM Groningen kostte de 300D €649, ondeling zit er dus wel verschil tussen de filialen.bombadil schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 14:09:
Net terug van de MM Rotterdam centrum. [...]
Canon
300D Kit: €695
Volgens mij is deze cash-back actie voor de 300D al afgelopen.mphilipp schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 14:40:
[...]
Is een Canon actie, dus dat heeft niets met MM te maken. Kortom: Ja
[ Voor 31% gewijzigd door LoneGunman op 09-06-2005 14:51 ]
Iemand enig idee wat een:
casio EX-Z55
of
casio EX-Z50
kost bij MM?
casio EX-Z55
of
casio EX-Z50
kost bij MM?
Zou je voor mij eens kunnen kijken of ze er de Speedlight 420EX en de 580EX hebben en wat ze kosten? Zou lief zijnSport_Life schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 14:28:
Da's heel mooi, moet morgen toch langs Utrecht. Iemand een idee wat die dingen daar kosten en/of ze die uberhaupt wel hebben daar?
Verwijderd
Dat dacht ik ook al ja...LoneGunman schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 14:51:
Volgens mij is deze cash-back actie voor de 300D al afgelopen.
De Canon Cashback voor de 300D is al 4 maanden afgelopen (ik heb met creatief kopieren van de bon nog wel mee kunnen doen)... Het is een leuke actie voor de oudere modelletjes (als de ixus IIs bijv zoals gonzo zegt)
Ik heb nog wel een cashback voor de 420EX (50 euri's) voor je liggen, weet niet welke cam je hebt, anders zou ik voor een 550 gaan ipv een 580.neographikal schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 15:03:
Zou je voor mij eens kunnen kijken of ze er de Speedlight 420EX en de 580EX hebben en wat ze kosten? Zou lief zijn
[ Voor 48% gewijzigd door Roeligan op 09-06-2005 15:11 ]
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Ik heb die bonnen ook, toch bedanktRoeligan schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 15:10:
De Canon Cashback voor de 300D is al 4 maanden afgelopen (ik heb met creatief kopieren van de bon nog wel mee kunnen doen)... Het is een leuke actie voor de oudere modelletjes (als de ixus IIs bijv zoals gonzo zegt)
[...]
Ik heb nog wel een cashback voor de 420EX (50 euri's) voor je liggen, weet niet welke cam je hebt, anders zou ik voor een 550 gaan ipv een 580.
De reden om voor die 580 te gaan is heel simpel: hij is met de korting er vanaf €20,- duurder. Maar ik twijfel nog of ik de instelmogelijkheden nodig heb ja of nee
Klopt; je hebt MM filialen die eigendom zijn van MM nederland en je hebt filialen die eigendom zijn van een ondernemer die gewoon het MM logo voert en gebruik maakt van de inkoop e.d. Die zet zelf z`n prijzen.LoneGunman schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 14:51:
Bij de MM Groningen kostte de 300D €649, ondeling zit er dus wel verschil tussen de filialen.
Volgens mij is deze cash-back actie voor de 300D al afgelopen.
S70 €549 klopt wel. die staat duidelijk op m`n briefje. Normaal is de MM met de duurdere camera`s ook niet echt goedkoop.
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
het zijn allemaal losse ondernemersbombadil schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 15:17:
[...]
Klopt; je hebt MM filialen die eigendom zijn van MM nederland en je hebt filialen die eigendom zijn van een ondernemer die gewoon het MM logo voert en gebruik maakt van de inkoop e.d. Die zet zelf z`n prijzen.
S70 €549 klopt wel. die staat duidelijk op m`n briefje. Normaal is de MM met de duurdere camera`s ook niet echt goedkoop.
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Jah oke.. maar toch wel leuk om ongeveer een identicatie te hebben hoe duur die ergens anders is.bombadil schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 15:17:
[...]
Klopt; je hebt MM filialen die eigendom zijn van MM nederland en je hebt filialen die eigendom zijn van een ondernemer die gewoon het MM logo voert en gebruik maakt van de inkoop e.d. Die zet zelf z`n prijzen.
Verwijderd
Net bij de Media Markt Den Haag een Canon Powershot A510 gehaald (184 Euro inc.) met een 512 Mb SD kaart (46 Euro inc.) In Den Haag was het nog erg rustig!
Ik ben 'r net nog even wezen kijken in Enschede ... maar ik wordt nog niet echt warm van die prijzen daar hoor. Via Internet is het merendeel ook met die korting nog veel goedkoper te krijgen. 't Was misschien ietsje drukker dan normaal maar niet echt extreem. Volgens mij hebben ze ook al heel wat showmodellen verkocht want ik was 'r de dag er voor ook nog geweest en toen stonden bepaalde modellen er nog wel (Powershot A520, Ixus 700, Ixus 500, Ixus 430, Ixus 40, Ixus 50 ... m.a.w. veel Canons
).
Ook de geheugenkaartjes zijn m.u.v. een enkele aanbieding via Internet veel goedkoper te verkrijgen. Ik ging even kijken voor een extra 512MB SanDisk sD Ultra II kaart, maar met korting zou die nog op 55 Euro of zoiets komen. Volgens de pricewatch is ongeveer de helft van de internet-shops dan alsnog goedkoper.
Ook de geheugenkaartjes zijn m.u.v. een enkele aanbieding via Internet veel goedkoper te verkrijgen. Ik ging even kijken voor een extra 512MB SanDisk sD Ultra II kaart, maar met korting zou die nog op 55 Euro of zoiets komen. Volgens de pricewatch is ongeveer de helft van de internet-shops dan alsnog goedkoper.
[ Voor 26% gewijzigd door Wouter! op 09-06-2005 15:43 ]
Ben net gaan kijken in de Mediamarkt in Heerlen. Ik wilde toch de konica minolta Dimage Z5. Was er neit meer
Alleen de Z3 nog 2 exemplaren
Alleen de Z3 nog 2 exemplaren
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Verwijderd
Vanmorgen vroeg voor de deur gelegen bij MM Alkmaar, ze hadden 3 stuks Eos350D,
in het gevecht met de rest helaas het onderspit moeten delven
. Hier kosten ze overigens € 939,- (incl.BTW).
Bij aanbetaling van het hele bedrag krijg je de camera later geleverd. Overigens stonden er na mij ook alweer mensen te trappelen om ze bij te bestellen. Om 9.45 uur waren er zowieso al 10 verkocht.
in het gevecht met de rest helaas het onderspit moeten delven
Bij aanbetaling van het hele bedrag krijg je de camera later geleverd. Overigens stonden er na mij ook alweer mensen te trappelen om ze bij te bestellen. Om 9.45 uur waren er zowieso al 10 verkocht.
Verwijderd
Wat een gekte zeg. Lijkt de aldi wel als ze weer van die pc's in de aanbieding hebben. Weet iemand winkels waar ze ook gebruikte camera's innemen tegen een leuke prijs?
In Amsterdam Arena hebben ze de camera in ieder geval niet op voorraadrelonky schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 22:50:
Ik zal eens bellen of ze ook de Pentax Optio s5n verkopen en tegen welke prijs.
Ik was eergisteren nog even in de MM in Amsterdam Arena. Ik meen dat de Z50 iets over de 300,- kostte en volgens mij hadden ze de Z55 niet in de stelling. Bel ze anders even.dinow schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 14:52:
Iemand enig idee wat een:
casio EX-Z55
of
casio EX-Z50
kost bij MM?
Verwijderd
Ik was er vanmorgen ook in Utrecht bij Mm maar daar hadden ze dus niets meer op voorraad.
De prijs was € 265 voor een ixus 40 en € 714 voor een 350D 18-55.
Ik wilde hem wel bestellen maar moest het hele bedrag meteen voorruit betalen en de verkoper kon dus niets zeggen over de levertijd. Ja meneer het kan 1 week duren maar ook drie weken
Dus ze hebben gedurende langere tijd wel mijn geld maar ik heb geen camera, dat is natuurlijk gouden handel zo. Je hebt zo van alle mediamarkten bij elkaar een enorme hoeveelheid geld in kas en levert nog niets uit. Iedere dag langer levert Mm alleen al een enorm bedrag op aan rente. Er vanuit gaande dat Mm morgen niet falliet is anders kan je naar je geld fluiten.
Vraag is ook had je ditzelfde wel gedaan bij een andere bedrijf of laat je je leiden door de naam Mediamarkt.
En gezien de problemen met levering door Canon in NL moet je niet raar opkijken als je bestelde camera uit Duitsland zou komen.
Ik ga persoonlijk gewoon voor afrekenen en direct meenemen.
Steenweg is nog steeds goedkoper, in Utrecht, en die heeft de Eos350d op voorraad.
De prijs was € 265 voor een ixus 40 en € 714 voor een 350D 18-55.
Ik wilde hem wel bestellen maar moest het hele bedrag meteen voorruit betalen en de verkoper kon dus niets zeggen over de levertijd. Ja meneer het kan 1 week duren maar ook drie weken
Dus ze hebben gedurende langere tijd wel mijn geld maar ik heb geen camera, dat is natuurlijk gouden handel zo. Je hebt zo van alle mediamarkten bij elkaar een enorme hoeveelheid geld in kas en levert nog niets uit. Iedere dag langer levert Mm alleen al een enorm bedrag op aan rente. Er vanuit gaande dat Mm morgen niet falliet is anders kan je naar je geld fluiten.
Vraag is ook had je ditzelfde wel gedaan bij een andere bedrijf of laat je je leiden door de naam Mediamarkt.
En gezien de problemen met levering door Canon in NL moet je niet raar opkijken als je bestelde camera uit Duitsland zou komen.
Steenweg is nog steeds goedkoper, in Utrecht, en die heeft de Eos350d op voorraad.
Check mijn reactie: [rml]Fairy in "[ MediaMarkt] 19% korting op alle digicam..."[/rml]neographikal schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 15:03:
[...]
Zou je voor mij eens kunnen kijken of ze er de Speedlight 420EX en de 580EX hebben en wat ze kosten? Zou lief zijn
De aanbieding geldt trouwens niet voor zulk soort accessoires. Dus niet voor flitsers, ook niet voor objectieven of filters. Verder had de MM in rotterdam centrum nog een 420ex. kost 279 euro.
Misschien dat ze hem in Utrecht nog wel hebben en niet zo idioot doen
279 voor de 420EX?

[ Voor 15% gewijzigd door neographikal op 09-06-2005 17:57 ]
Verwijderd
Ik was zelf ook al op zoek naar een winkel met een goedkope Minolta Dimage Z20. Is er toevallig iemand die de prijs van deze camera bij de Mediamarkt weet? Erg irritant dat ze geen assortiment op de site hebben staan maar alleen aanbiedingen.
Verwijderd
Dit gaat misschien een beetje eentonig worden, maar verkopen ze ook de Konica Minolta DiMAGE A200 en zo ja, voor welke prijs?
Effe een keuze? => de Canon A510 of toch gaan voor de IXUS versie van 3 MP?
Had een vriend gevraagd, en die zegt dat de IXUS beter is,. Nou heeft 'ie er zelf een en is 'ie denk ik niet helemaal objectief. Is A510 nou beter of de IXUS . Volgens de meningen hier niet, maar goed.
Had een vriend gevraagd, en die zegt dat de IXUS beter is,. Nou heeft 'ie er zelf een en is 'ie denk ik niet helemaal objectief. Is A510 nou beter of de IXUS . Volgens de meningen hier niet, maar goed.
[ Voor 75% gewijzigd door FrankGuthrie op 09-06-2005 19:00 ]
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
De 2 camera's zijn te verschillend om te zeggen welke 'beter' is en welke niet. (a510 is niet ultracompact, maar heeft wel een volledig manuele stand).
Het hangt van je eigen eisen af welke camera 'beter' bij jou past.
Het hangt van je eigen eisen af welke camera 'beter' bij jou past.
Verwijderd
Ok ik heb er net eentje gekocht. Aan de reacties hier te zien op het forum verschillen de prijzen nogal per filiaal.
In MM Maastricht was:
- Canon Ixus 30 van 239€ nu voor 201€
- Canon Ixus 40 van 299€ nu voor 251€
Helaas was de ixus 30 al uitverkocht en kwam het "bestel nu, lever in +3 weken verhaal" er weer aan. (is dit een verkooptruuc of zo, de goedkope modellen eruithalen??)
Anyhoe, toch een superdeal gedaan, want in de pricewatch staat de ixus 40 op € 266,- minimum zonder verzending!
De geheugenkaartjes vond ik dan weer te duur. 99€ voor de 1Gb (60€ bij de Duitse buren, highspeed)
In MM Maastricht was:
Helaas was de ixus 30 al uitverkocht en kwam het "bestel nu, lever in +3 weken verhaal" er weer aan. (is dit een verkooptruuc of zo, de goedkope modellen eruithalen??)
Anyhoe, toch een superdeal gedaan, want in de pricewatch staat de ixus 40 op € 266,- minimum zonder verzending!
De geheugenkaartjes vond ik dan weer te duur. 99€ voor de 1Gb (60€ bij de Duitse buren, highspeed)
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 19:47 ]
Hoe zit het met de IXus, ik zie door de bomen het bos niet meer. Zijn zoveel verschillende versiesVerwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 19:32:
Ok ik heb er net eentje gekocht. Aan de reacties hier te zien op het forum verschillen de prijzen nogal per filiaal.
In MM Maastricht was:

Mar goed. Ik ben dus een beginnend fotograaf, maar wil wel leuke plaatje kunne schieten, binnen en buiten bij ieder lichtinval, dus ook als het donker is enzo.
Kan ik dan beter voor de A510 gaan of de Ixus?
De Ixus heeft ook een interne acuu, en de A510 werkt op batterijen, wat is eigenlijk handiger, kunnen mensen me hierover informeren, vanuit ervaringen? Ik wil zel een camera voor alle situaties, en zo rond de €200. Ook moeten de foto qua kwaliteit gewoon goed zijn, welke is dan de betere van de twee? Welke van de 2 is sneller qua maken van foto's achterelkaar. En ik las nu net dat de IXUS gebruik maakt van een digic II porcessor en de A510 nog wel van de gewone Digic processor. Is hiermeer de kwaliteti van de foto's bij de Ixus ook beter, of heeft eht alleen een voordeel bij de snelheid?
[ Voor 30% gewijzigd door FrankGuthrie op 09-06-2005 22:46 ]
Russian Blue Neji
Kate Bush
Ik heb ook een vraag ik zit te twijfelen tussen de HP Photosmart R607 digitale camera en de canon powershot a400.
De A400 kost bij MM incl korting 131 euro en de HP bij dixons 150 euro. Van die 20 euro lig ik niet wakker van maar welke is beter. De hp heeft meer mega pixels en een oplaadbaar batterij.
Ik vind de canon leuker uitzien maar mij gaat toch om kwaliteit.
De A400 kost bij MM incl korting 131 euro en de HP bij dixons 150 euro. Van die 20 euro lig ik niet wakker van maar welke is beter. De hp heeft meer mega pixels en een oplaadbaar batterij.
Ik vind de canon leuker uitzien maar mij gaat toch om kwaliteit.
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 15:38:
Net bij de Media Markt Den Haag een Canon Powershot A510 gehaald (184 Euro inc.) met een 512 Mb SD kaart (46 Euro inc.) In Den Haag was het nog erg rustig!
In Rotterdam hadden ze er denk ik zo`n 100 liggen dus meer een distributieprobleemjeVerwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 19:32:
highspeed)
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Nou vandaag bij de MM in zwolle geweest en ja hoor op de 1e dag gewoon al geen voorraad CF kaartjes van Extreme III 1 en 2 GB.
Ze beginnen een actie en ze hebben er vanaf de opening gewoon geen 1 liggen.
Diep trieste winkel....
Ze beginnen een actie en ze hebben er vanaf de opening gewoon geen 1 liggen.
Diep trieste winkel....
wat moest die 2GB versie kosten bij MM?
en ja...ze zijn toch niet gek?
en ja...ze zijn toch niet gek?
[ Voor 38% gewijzigd door YellowCube op 09-06-2005 22:20 ]
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
trouwens stapels Canon camera's in Groningen, tis wel duidelijk wat ze denken dat het hardst zal gaan lopen
Lees de Fotografie Policy hier eens door.FrankGuthrie schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 21:14:
[...]
Hoe zit het met de IXus, ik zie door de bomen het bos niet meer. Zijn zoveel verschillende versieseen vriend van me zij dat dit een goedkoper versie was van een andere Cacnon ixus 3 MP camera?
Mar goed. Ik ben dus een beginnend fotograaf, maar wil wel leuke plaatje kunne schieten, binnen en buiten bij ieder lichtinval, dus ook als het donker is enzo.
Kan ik dan beter voor de A510 gaan of de Ixus?
De Ixus heeft ook een interne acuu, en de A510 werkt op batterijen, wat is eigenlijk handiger, kunnen mensen me hierover informeren, vanuit ervaringen? Ik wil zel een camera voor alle situaties, en zo rond de €200. Ook moeten de foto qua kwaliteit gewoon goed zijn, welke is dan de betere van de twee? Welke van de 2 is sneller qua maken van foto's achterelkaar. En ik las nu net dat de IXUS gebruik maakt van een digic II porcessor en de A510 nog wel van de gewone Digic processor. Is hiermeer de kwaliteti van de foto's bij de Ixus ook beter, of heeft eht alleen een voordeel bij de snelheid?
Gaat me dus alleen tussen de A510 en de Ixus 30. Vraag dus de mening van mensne die goed op de hoogte zijn van beide toestellen. Van het lezen van review wordt ik niet wijzer. Omdat ze beide toestellen erg goed uit de reviews komen, dus daarom vraag ik om de mening hier. Bij kieskeurig.nl wordt ik er ook niet wijzer van.
De een heeft wat vooordeeltjes, de ander weer voordeeltjes, maar nou weet ik niet welke ik moet nemen. Heb daar even duidlijk gemaakt dat het maar gaat tussen die 2 modellen. Dus meteen verwijzen naar de faq

Russian Blue Neji
Kate Bush
Ja omdat de voordeeltje dus verschillen van beide toestellen en je dus bij jezelf te rade moet gaan welke voordeeltje voor jou het beste zijn!!!FrankGuthrie schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 23:53:
[...]
Gaat me dus alleen tussen de A510 en de Ixus 30. Vraag dus de mening van mensne die goed op de hoogte zijn van beide toestellen. Van het lezen van review wordt ik niet wijzer. Omdat ze beide toestellen erg goed uit de reviews komen, dus daarom vraag ik om de mening hier. Bij kieskeurig.nl wordt ik er ook niet wijzer van.
De een heeft wat vooordeeltjes, de ander weer voordeeltjes, maar nou weet ik niet welke ik moet nemen. Heb daar even duidlijk gemaakt dat het maar gaat tussen die 2 modellen. Dus meteen verwijzen naar de faq

Als je dus de reviews (bijvoorbeeld die op dcresource) had gelezen, dan had je dus bijvoorbeeld geweten dat:
A510 heeft batterijen, Ixus een accu. Verschil (wat duidelijk staat vermeld bij die recensie): Bij de één moet je een setje oplaadbare batterijen + lader aanschaffen, plus je kan voor noodsituaties altijd nog normale AAtjes erin pleuren. Bij de Ixus hoef je geen extra setje oplaadbare batterijen + lader te kopen, maar heb je voor die noodsituaties dus niet de mogelijkheid om er goedkope AAtjes in te dumpen, maar moet je beschikken over een extra accu die meestal duurder is in de aanschaf.
Welke nou beter is??? Dat verschilt per persoon! De één heeft liever AA's, de ander een accu. En zo zijn er nog zat van verschillen tussen die twee camera's waarvan het per gebruiker verschilt of het nou 'beter' is of niet. Zoals je uit de policy had kunnen halen: vind die verschillen door de recensies te vergelijken, bekijk welke verschillen voor jou 'beter' zijn en trek dan je eigen conclusie.
Tja in kan ondanks alle feiten toch heel moeilijk een keuze maken, dus daarom vraag ik het hier.gium schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 00:08:
[...]
Ja omdat de voordeeltje dus verschillen van beide toestellen en je dus bij jezelf te rade moet gaan welke voordeeltje voor jou het beste zijn!!!het is geen faq, maar een policy, en die is niet voor niks geschreven!
Als je dus de reviews (bijvoorbeeld die op dcresource) had gelezen, dan had je dus bijvoorbeeld geweten dat:
A510 heeft batterijen, Ixus een accu. Verschil (wat duidelijk staat vermeld bij die recensie): Bij de één moet je een setje oplaadbare batterijen + lader aanschaffen, plus je kan voor noodsituaties altijd nog normale AAtjes erin pleuren. Bij de Ixus hoef je geen extra setje oplaadbare batterijen + lader te kopen, maar heb je voor die noodsituaties dus niet de mogelijkheid om er goedkope AAtjes in te dumpen, maar moet je beschikken over een extra accu die meestal duurder is in de aanschaf.
Welke nou beter is??? Dat verschilt per persoon! De één heeft liever AA's, de ander een accu. En zo zijn er nog zat van verschillen tussen die twee camera's waarvan het per gebruiker verschilt of het nou 'beter' is of niet. Zoals je uit de policy had kunnen halen: vind die verschillen door de recensies te vergelijken, bekijk welke verschillen voor jou 'beter' zijn en trek dan je eigen conclusie.

Voor wie ervaring heeft met beide toestellen....
Russian Blue Neji
Kate Bush
Buiten dat dit niet het topic is om dergelijke discussies te voeren, denk ik dat je dit toch echt aan jezelf moet vragen. Ik zou gek worden van batterijen dus ik wil absoluut een cam met een accu. Zo zijn er nog een aantal eisen die ik - ook toen ik nog geen ervaring met digicams had - voor mezelf had opgesteld.FrankGuthrie schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 00:52:
[...]
Tja in kan ondanks alle feiten toch heel moeilijk een keuze maken, dus daarom vraag ik het hier.![]()
Voor wie ervaring heeft met beide toestellen....
Tip: lees ook eens wat recenties van andere cams. Niet om ze te kopen, maar om eens te zien hoe bepaalde dingen bij anderen werken. Soms zie je ineens iets dat je wel handig lijkt. Pak cams uit dezelfde en de duurdere categorie. BIj mij helpt dat in ieder geval.
En nogmaals: je wilt echt niet dat anderen jou gaan vertellen dat camera X het beste is. Straks valt ie JOU gruwelijk tegen. Zo zou ik geen 350D willen, ook is iedereen er dolgelukkig mee en vinden ze het een supercam. Ik stel bepaalde eisen waaraan ie niet voldoet. Simpel. Geen slechte cam verder, maar niet voor mij. En als je geen benul hebt wat je met die cam gaat doen en welke eisen je moet stellen aan de bedienbaarheid, kwaliteit, features, prijs en vormgeving moet je gewoon met een dobbelsteen bepalen welke je gaat kopen. Het maakt immers niet uit...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
ik schat anders dat er gistermiddag nog wel een stuk of 25 canon EOS300xx camera's lagen, maar goed, die zullen nu misschien ook wel weg zijnVerwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 23:29:
Whehe, zit ff uit te puffen na een dagje drama in een winkel. Mijn hemel, trek even een blik klanten open. Zoals gezegd zijn alle Canon dSLR's binnen een uur uitverkocht en per filiaal verschilt de voorraad en de prijs. De korting geldt zoals vermeld niet over lpg. Vragen over prijzen:
Casio Z50 359,- (Z57 voor 399)
Z20 259,-
Minolta 7D body 1199,-
Laatste tip: wees er snel bij, want de voorraden gaan extreem hard!
Gister ff in MM Utrecht geweest. Super druk. Maar de Powershot S2 hadden ze niet (meer). Ook geheugen kaartjes vond ik niet goedkoop, vergeleken met de pricewatch, SD extreme III 1GB 150 euro zonder korting, SD Ultra 2 1GB 125 euro oid zonder korting.
Ga wel naar de normale toko's, minder druk, goedkoper en op voorraad. Mediamarkt is niet meer wat het geweest is, zelfs niet met 16% korting...
Ga wel naar de normale toko's, minder druk, goedkoper en op voorraad. Mediamarkt is niet meer wat het geweest is, zelfs niet met 16% korting...
Me Tarzan, U nix!
Verwijderd
Niet veralgemenen, toch interessant voor sommige items, want mijn cam (ixus40) ligt onder de scherpste pricewatch prijs! Het ligt vaak aan het filiaal...dokkie schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 07:47:
Gister ff in MM Utrecht geweest. Super druk. Maar de Powershot S2 hadden ze niet (meer). Ook geheugen kaartjes vond ik niet goedkoop, vergeleken met de pricewatch, SD extreme III 1GB 150 euro zonder korting, SD Ultra 2 1GB 125 euro oid zonder korting.
Verwijderd
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 23:29:
Vragen over prijzen:
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 18:32:
Dit gaat misschien een beetje eentonig worden, maar verkopen ze ook de Konica Minolta DiMAGE A200 en zo ja, voor welke prijs?

Dus die was ook al scherp geprijst, net als de Ixus IIs, de A510 en A 5220 en de EOS serie. Volgens mij zijn het bijna alleen de Canon camera's die onder de PW-prijs uitkomen nu.Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 07:54:
[...]
Niet veralgemenen, toch interessant voor sommige items, want mijn cam (ixus40) ligt onder de scherpste pricewatch prijs! Het ligt vaak aan het filiaal...
Zal me niets verbazen als ze een dealtje met Canon hebben gesloten, die hebben ze bijvoorbeeld geleverd voor 5% onder de normale inkoopprijs, vervolgens zorg je dat de Canons in de winkel scherp geprijst zijn. Dan moet je niet raar opkijken als misschien wel 50% van de camera's die verkocht worden van Canon zijn.
En dan boeit het Canon niet zo dat ze 5% goedkoper moeten leveren, als je dan 10x zoveel verkoopt als op een normale dag, dan heb je dat er al lang weer uit.
Dat is de hele truuk ook, ik weet het wel zeker. Het is gewoon _te_ opvallend dat alleen Canon en Sandisk een beetje goedkoop te krijgen zijn (zelfde deal met Sandisk gesloten toevallig?). Maar hebben ze dan de laatste dagen de andere merken kunstmatig omhoog geprijsd ofzo?
Jammer dat het niet voor accessoires geldt, een 580 EX of een leuk macro-objectief zou er hier best in gaan
Jammer dat het niet voor accessoires geldt, een 580 EX of een leuk macro-objectief zou er hier best in gaan
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Verwijderd
Gisteren gekeken naar de S70 (en gekocht). Hij is € 419 ex (dus met de korting).Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 14:45:
[...]
Zo, die is duur zeg! In de pricewatch staat die voor € 409 en na de korting bij de MM dus voor € 461. Klopt die prijs wel?
Dan heb je niet goed gekeken, als je bijvoorbeeld alleen in Groningen al keek, stonden STAPELS Canons in de winkel. Er was juist, behalve in de schappen, geen enkele stapel Sony's of panasonics te zien. Het kan niet anders dan dat ze een deal met sandisk en Canon hebben.Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 08:28:
Zit je alleen met een probleem: de prijzen zijn na afgelopen zondag niet aangepast. Het Duitse moederbedrijf heeft de database uitgelezen en zelf de prijzen erin aangepast op basis van de prijzen geldend op afgelopen zondag. Daarnaast is bij andere filialen nagenoeg geen Canon aanwezig en ligt er bijvoorbeeld veel meer Sony/ Panasonic/ Casio.
[ Voor 10% gewijzigd door greatgonzo op 10-06-2005 08:37 ]
Goed dan heeft MM Groningen een deal met de inkoper, dat kan ook. Het zijn immers toch allemaal aparte winkels, en hebben geen zelfde eigenaar.
Het boeit me ook totaal niets, maar het valt gewoon op. Het viel me nog net mee dat een verkoper niet een Canon aansmeerde aan een klant, maar hem aanrade bijv. een Panasonic te kopen
Verwijderd
Kocht 2 jaar geleden een Canon A70, na 1.5 jaar was hij stuk. had 1jaar garantie.
Het kost minimaal €117.50 om een Canon te laten repareren als de garantie is vervallen.
Voor mij geen Canon meer
Het kost minimaal €117.50 om een Canon te laten repareren als de garantie is vervallen.
Voor mij geen Canon meer

Verwijderd
Ik kan mij zo voorstellen dat Canon hier helemaal niet zo blij mee is.
Canon heeft behalve aan Mm natuurlijk aan veel meer winkels een leveringsverplichting.
En die beginnen natuurlijk ook te zeuren over de prijs.
En Mm zou het wel anders willen maar ook hun zijn natuurlijk maar gewoon één speler uit de markt.
Dat Mm het gewoon voor wat minder winst zou doen is natuurlijk een utopie want om zo'n groot bedrijf draaiende te houden moet er natuurlijk wel winst gemaakt worden. Dus het moet of linksom of rechtsom komen.
Maar mijn gedachte is gewoon dat als ik een Camera ga kopen, waarvan er gisteren al geen meer op voorraad was, wanneer hoe lang zal de levering dan duren en is mijn product Nederlands.
Op beide vragen kon de Mm hier geen antwoord geven.
En ik blijf het dan raar vinden dat er massa's mensen wel het gehele bedrag aanbetalen maar gewoon niets mee krijgen.
Zou een goeie zijn als Mm maandag zijn deuren gaat sluiten, dat zal ook wel niet gebeuren maar het is de discusie waard.
Canon heeft behalve aan Mm natuurlijk aan veel meer winkels een leveringsverplichting.
En die beginnen natuurlijk ook te zeuren over de prijs.
En Mm zou het wel anders willen maar ook hun zijn natuurlijk maar gewoon één speler uit de markt.
Dat Mm het gewoon voor wat minder winst zou doen is natuurlijk een utopie want om zo'n groot bedrijf draaiende te houden moet er natuurlijk wel winst gemaakt worden. Dus het moet of linksom of rechtsom komen.
Maar mijn gedachte is gewoon dat als ik een Camera ga kopen, waarvan er gisteren al geen meer op voorraad was, wanneer hoe lang zal de levering dan duren en is mijn product Nederlands.
Op beide vragen kon de Mm hier geen antwoord geven.
En ik blijf het dan raar vinden dat er massa's mensen wel het gehele bedrag aanbetalen maar gewoon niets mee krijgen.
Zou een goeie zijn als Mm maandag zijn deuren gaat sluiten, dat zal ook wel niet gebeuren maar het is de discusie waard.
Wat een ongeloofelijk kortzichtige instelling. Je hebt 1 jaar garantie (waar je ook heel goed 3 van had kunnen maken door €50 bij te lappen voor verlengde garantie), en na 1,5 jaar gaat de cam 'stuk'. Laten vallen? Vocht erin? Of zou het gewoon zo zijn dat Canon die dingen maakt dat ze na 1,5 jaar allemaal stuk gaan?Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 09:06:
Kocht 2 jaar geleden een Canon A70, na 1.5 jaar was hij stuk. had 1jaar garantie.
Voor mij geen Canon meer
En ja, na 1,5 betaal je gewoon onderzoeks en reparatiekosten, heel normaal. Net zoals je bij je auto doet als de garantie verlopen is. Ik heb mijn A70 toevallig net voor reparatie (hotpixel) opgestuurd, binnen 3 weken had ik de cam kosteloos weer in huis. En ja, als ik dit over een half jaar zou krijg zou ik er ook >100 euro voor moeten betalen, maar dat wist ik bij de aankoop.
De aanbiedingen waren ook niet zo scherp dat ik er mijn Sony P50 voor in wilde ruilen. Ok, ik ga 2 á 3 MP vooruit, maar ik schiet eigenlijk toch alleen voor de fun, vakantie foto's en als ik ze afdruk worden ze ook niet groter dan 10 x 15. Enige reden voor upgrade zou 10 x zoom zijn ipv 3 wat ik nu heb. Maar de scherpste aanbiedingen waren toch gewoon point en shoot camera's, vooral van Canon dus.
Camera's waaraan ik denk zijn Panasonics of de Konica Minolta Z3 9met beeldstabilisator), en die zijn in de PW goedkoper
Camera's waaraan ik denk zijn Panasonics of de Konica Minolta Z3 9met beeldstabilisator), en die zijn in de PW goedkoper
[ Voor 3% gewijzigd door greatgonzo op 10-06-2005 09:42 ]
Of het bij MM en deze actie ook zo is weet ik natuurlijk niet, maar ik heb vwb de bedrijfssoftware voor één van de grootgrutters in Nederland gewerkt. Daar maken ze voor het hele jaar een actiekalender. Dit is in grote lijnen en bedoeld om vast met leveranciers afspraken te maken. Zo hoeft DE niet ineens te slikken als ze de koffie in de aanbieding gooien en 3 pallets per filiaal extra nodig hebben. Afspraken met leveranciers zijn vrijwel altijd onderdeel van dit soort acties. Die betalen vaak zelfs nog mee.Grrrrrene schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 08:15:
Dat is de hele truuk ook, ik weet het wel zeker. Het is gewoon _te_ opvallend dat alleen Canon en Sandisk een beetje goedkoop te krijgen zijn (zelfde deal met Sandisk gesloten toevallig?).
Met andere woorden: je kunt er gif op innemen dat er deals zijn gemaakt. Misschien is niet elke fabrikant meegegaan, maar dat is een MM probleem. Ik denk dat er voldoende marge is om dit op te vangen. Anders zorgen ze ervoor dat de cam niet of nauwelijks op voorraad is. Dat is toch een beetje een rem.
Nou die rem hebben ze er zelfs afgehaald, door de camera's die niet meer op voorraad zijn aan laten betalen, en over 3 weken wel te leveren voor de actieprijs die nu geldmphilipp schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 09:51:
[...]
Of het bij MM en deze actie ook zo is weet ik natuurlijk niet, maar ik heb vwb de bedrijfssoftware voor één van de grootgrutters in Nederland gewerkt. Daar maken ze voor het hele jaar een actiekalender. Dit is in grote lijnen en bedoeld om vast met leveranciers afspraken te maken. Zo hoeft DE niet ineens te slikken als ze de koffie in de aanbieding gooien en 3 pallets per filiaal extra nodig hebben. Afspraken met leveranciers zijn vrijwel altijd onderdeel van dit soort acties. Die betalen vaak zelfs nog mee.
Met andere woorden: je kunt er gif op innemen dat er deals zijn gemaakt. Misschien is niet elke fabrikant meegegaan, maar dat is een MM probleem. Ik denk dat er voldoende marge is om dit op te vangen. Anders zorgen ze ervoor dat de cam niet of nauwelijks op voorraad is. Dat is toch een beetje een rem.
Verwijderd
Maar dan nog heeft Canon ook een leveringsverplichting aan de andere leveranciers.
Dus als er bij wijze van spreken 5.000 door Mm worden verkoocht deze week, waarvan er 4.000 niet op voorraad zijn.
En Canon levert er per week in totaal in NL 1000 maar moet die dan nog wel verdelen, het is natuurlijk niet zo dat deze allemaal naar Mm gaan.
Maar ja reeds betaalde klanten bij Mm moeten dan wel lang wachten op hun camera, tenzij de camera's uit Duitsland gaan komen.
Maar ja dan zijn er ook wel scherpere aanbiedingen te vinden op het net.
Dus als er bij wijze van spreken 5.000 door Mm worden verkoocht deze week, waarvan er 4.000 niet op voorraad zijn.
En Canon levert er per week in totaal in NL 1000 maar moet die dan nog wel verdelen, het is natuurlijk niet zo dat deze allemaal naar Mm gaan.
Maar ja reeds betaalde klanten bij Mm moeten dan wel lang wachten op hun camera, tenzij de camera's uit Duitsland gaan komen.
Maar ja dan zijn er ook wel scherpere aanbiedingen te vinden op het net.
Zoals mphilipp ook al vermeld, er is gewoon een actieplanning. Dat is bijna bij alle winkels zo. Ikzelf bijvoorbeeld heb jaren gewerkt bij de AH en kon wel een halfjaar in het voren kijken, wat de actie zou worden.
Dus denk niet dat Canon pas maandag van de actie heeft gehoord en denkt, oe... we moeten nu wel snel gaan produceren, want deze week is er een actie. Tuurlijk niet, die hebben voor de actie al gezorgd dat er bijvoorbeeld 5000 in de MM magazijnen liggen. En dan nog kan het hard gaan dat er 100 extra besteld moeten worden, en dan zullen ze wel moeten wachten ja, omdat Canon die 100 per week moet verdelen.
Daarom wordt er ook gezegd: nu niet op voorraad, dan leveren we ze binnen 3 weken. Als MM de hele levering van Canon in een keer zou kunnen krijgen, hadden ze ze misschien binnen enkele dagen al kunnen krijgen.
Dus denk niet dat Canon pas maandag van de actie heeft gehoord en denkt, oe... we moeten nu wel snel gaan produceren, want deze week is er een actie. Tuurlijk niet, die hebben voor de actie al gezorgd dat er bijvoorbeeld 5000 in de MM magazijnen liggen. En dan nog kan het hard gaan dat er 100 extra besteld moeten worden, en dan zullen ze wel moeten wachten ja, omdat Canon die 100 per week moet verdelen.
Daarom wordt er ook gezegd: nu niet op voorraad, dan leveren we ze binnen 3 weken. Als MM de hele levering van Canon in een keer zou kunnen krijgen, hadden ze ze misschien binnen enkele dagen al kunnen krijgen.
Verwijderd
Nou dat zou natuurlijk mooi zijn.
Maar als die actie planning dan zo is gedaan dan lijkt me het marketing technisch gezien niet slim om dan geen voorraad in huis te hebben.
Dat schrikt altiojd kalnten af en ik denk dat dit goed gemaakt kan worden met het feit dat je de klant nogeens naar je winkel haalt om het product af te halen. (Je hebt hem dus wel 2 keer in de winkel).
Netjes is dat niet.
Maar gezien deze prijzen zal het niet ver naast de inkoopprijs liggen want meer dan 19% marge is denk ik niet haalbaar in deze sector.
En als Canon er wel actief aan mee werkt op deze wijze dan krijgen ze hoe dan ook problemen met andere afnemers. En Canon gaat echt niet mee betalen hoor.
Weet iemand al wat andere aanbieders doen op het internet die zullen ook wel moeten zakken deze dagen anders ligt de handel in cams stil.
Voor mij is voorraad in ieder een rede om ergens dan maar wat meer geld uit te geven. Maar wel meteen het product in handen te hebben. En er maar op te wachten wanneer ik anders mijn camera heb, met de vakantie voor de deur....
Maar als die actie planning dan zo is gedaan dan lijkt me het marketing technisch gezien niet slim om dan geen voorraad in huis te hebben.
Dat schrikt altiojd kalnten af en ik denk dat dit goed gemaakt kan worden met het feit dat je de klant nogeens naar je winkel haalt om het product af te halen. (Je hebt hem dus wel 2 keer in de winkel).
Netjes is dat niet.
Maar gezien deze prijzen zal het niet ver naast de inkoopprijs liggen want meer dan 19% marge is denk ik niet haalbaar in deze sector.
En als Canon er wel actief aan mee werkt op deze wijze dan krijgen ze hoe dan ook problemen met andere afnemers. En Canon gaat echt niet mee betalen hoor.
Weet iemand al wat andere aanbieders doen op het internet die zullen ook wel moeten zakken deze dagen anders ligt de handel in cams stil.
Voor mij is voorraad in ieder een rede om ergens dan maar wat meer geld uit te geven. Maar wel meteen het product in handen te hebben. En er maar op te wachten wanneer ik anders mijn camera heb, met de vakantie voor de deur....

Ik ben gisteren geweest voor een Canon a520 met een 512MB sd kaartje, maar de camera was inclsuief die 19% korting maar een paar euro goedkoper dan dat die cam zonder korting bij www.progress.nl kost (winkel bij mij om de hoek).
Heb 'm dus maar bij Progress gehaald.
Heb 'm dus maar bij Progress gehaald.
Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM
Verwijderd
Ik heb de Powershot A20 gehad, de A70 de A95 en straks de EOS350D.Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 09:06:
Voor mij geen Canon meer
zweer bij Canon dus, A20 nooit problemen mee gehad, maakt altijd foto's op feesten, dus gaat wel eens wat drank over.
De A70 en A95 zelfde verhaal, A20 en A70 beide verkocht, hou nu de A95
Beetje rare opmerking idd...
Verwijderd
Blijkt dus echt maar gewoon weer een stunt te zijn om mensen naar de winkel te lokken.
De camera vervolgens niet te hebben maar wel het volledige bedrag aan te laten betalen.
Typisch Mm.
Maaaaaaaaaarja het werkt wel.
De camera vervolgens niet te hebben maar wel het volledige bedrag aan te laten betalen.
Typisch Mm.
het lijkt mij meer op een slimme actie van MM vlak voor de vakantie als half NL vakantiegeld heeft ontvangen om eens even het magazijn te ontdoen van wat oude meuk die ze anders toch tegen dumpprijzen tzt moeten aanbieden.
dan hebben ze een zak vol met geld, kunnen beter en gerichter gaan inkopen omdat er inmiddels toch wel erg veel digicams in NL zijn verkocht en de verkopen misschien wel een beetje over hun hoogtepunt heen zijn, als een niet "gadgetgeilmens" eenmaal een digicam heeft van een mpix of 2-4 zal het best nog wel even duren voordat ze weer gaan upgraden want de 10x15 afdrukken zien er heel schappelijk uit en hoelang liep men niet met een simpele compactfilmkleinbeeld te schieten?
misschien hebben ze wel bewust gewacht met voorraad up to date te houden en daar weinig geld in te stoppen, omdat de nieuwe modellen over een maand ook nog wel verkopen, in mijn ogen dus gewoon een verjonging en inkrimping van de voorraad en dat is niet dom, dat er dan ook wat recente modellen tegen een mindere prijs weggaan is beter dan een boel meer te verliezen op de oude die dus steeds harder gaan afschrijven.
reclametechnisch is het ook nog niet zo dom want MM is natuurlijk niet meer de goedkope gigant van NL, en dan hebben ze voor het grote publiek toch weer even een mooie actie gehad.
kijk naar het volledig vooruit betalen tegen de actieprijs en dan wachten op de levering... mooier kan je het toch niet doen als zaak?
ik hoop dat ze dan niet zoveel bestellen dat canon en anderen gelijk door de voorraad heen zijn en het wachten misschien wel veel langer kan duren voordat dat bootje uit japan gaat varen.
je kan groter inkopen omdat je op voorhand de helft al hebt verkocht en het geld al in de knip....
misschien een vreemd hersenspinsel van me, maar ergens lijkt het toch wel te kloppen volgens mij...
dan hebben ze een zak vol met geld, kunnen beter en gerichter gaan inkopen omdat er inmiddels toch wel erg veel digicams in NL zijn verkocht en de verkopen misschien wel een beetje over hun hoogtepunt heen zijn, als een niet "gadgetgeilmens" eenmaal een digicam heeft van een mpix of 2-4 zal het best nog wel even duren voordat ze weer gaan upgraden want de 10x15 afdrukken zien er heel schappelijk uit en hoelang liep men niet met een simpele compactfilmkleinbeeld te schieten?
misschien hebben ze wel bewust gewacht met voorraad up to date te houden en daar weinig geld in te stoppen, omdat de nieuwe modellen over een maand ook nog wel verkopen, in mijn ogen dus gewoon een verjonging en inkrimping van de voorraad en dat is niet dom, dat er dan ook wat recente modellen tegen een mindere prijs weggaan is beter dan een boel meer te verliezen op de oude die dus steeds harder gaan afschrijven.
reclametechnisch is het ook nog niet zo dom want MM is natuurlijk niet meer de goedkope gigant van NL, en dan hebben ze voor het grote publiek toch weer even een mooie actie gehad.
kijk naar het volledig vooruit betalen tegen de actieprijs en dan wachten op de levering... mooier kan je het toch niet doen als zaak?
ik hoop dat ze dan niet zoveel bestellen dat canon en anderen gelijk door de voorraad heen zijn en het wachten misschien wel veel langer kan duren voordat dat bootje uit japan gaat varen.
je kan groter inkopen omdat je op voorhand de helft al hebt verkocht en het geld al in de knip....
misschien een vreemd hersenspinsel van me, maar ergens lijkt het toch wel te kloppen volgens mij...
[ Voor 14% gewijzigd door Triplefox op 10-06-2005 11:29 ]
Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl
Je moest het kortingsbedrag aanbetalen. Goeie actie dus.Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 11:14:
Blijkt dus echt maar gewoon weer een stunt te zijn om mensen naar de winkel te lokken.
Typisch Mm.
Voordat ik naar Mediamarkt ging viel er een reclamefolder van de groothandel op de mat

de Nikon D70 met twee lenzen voor 950,- incl.
Moet ik me hier door laten afleiden? Ik vind de waarde van de camera moeilijk in te schatten met die twee lenzen erbij.

Moet ik me hier door laten afleiden? Ik vind de waarde van de camera moeilijk in te schatten met die twee lenzen erbij.
Beter lezen, dan zie je dat die 28-100 een heel stuk minder is dan de 18-70EDPlankton schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 11:43:
Voordat ik naar Mediamarkt ging viel er een reclamefolder van de groothandel op de mat
[afbeelding]
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
De D70 body kost 750. Dat zou betekenen dat je 2 bagger lensen hebt. Er staat niet eens een merk vermeld, maar ik vermoed dat de 70-300 een Sigma of Tamron is (de el cheapo variant) of erger. Deze 'doen' ongeveer 140, dus dat zou betekenen dat de 28-100 ook een baggerlens is. Mijn vermoeden: D70 + 2 slechte lenzen. Of je hebt een heel leuke aanbieding te pakken, maar die kans is klein. Even informeren naar merken van de lenzen.Plankton schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 11:43:
[afbeelding]
[ Voor 8% gewijzigd door LoneGunman op 10-06-2005 11:54 ]
Verwijderd
Net terug van de MM in Den Haag. Heb daar een Powershot S2 IS besteld.
Als je geen aanbetaling doet maar het hele bedrag betaald, betalen ze ook de 19% BTW, anders niet.
De levering wordt een probleem, bij meerdere winkels, niet alleen MM ook internet, blijkt dat Canon deze camera mondjesmaat uitlevert. Gisteren was er 1 geleverd in Den Haag.
Ook andere winkels vertellen dit verhaal.
Als je geen aanbetaling doet maar het hele bedrag betaald, betalen ze ook de 19% BTW, anders niet.
De levering wordt een probleem, bij meerdere winkels, niet alleen MM ook internet, blijkt dat Canon deze camera mondjesmaat uitlevert. Gisteren was er 1 geleverd in Den Haag.
Ook andere winkels vertellen dit verhaal.
Feit is dat in de wereld van de retail niets 'zomaar' gebeurd. Eigenlijk in de gehele commerciele wereld niet. Hier is over nagedacht en zoals ik al eerder zei: dit soort zaken wordt echt heel goed gepland. Bij die grootgrutter waar ik zat moesten de floeperds die voor een bepaalde productgroep verantwoordelijk waren aangeven hoeveel producten er verkocht zullen gaan worden in door de actie. Zo kan je het rendement berekenen. Met de leveranciers wordt besproken of ze mee willen betalen. Dat is heel normaal. Als ze dat niet willen, ook goed. Het gebeurt ook niet bij elke actie.Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 10:48:
Nou dat zou natuurlijk mooi zijn.
Netjes is dat niet.
Ga er maar van uit dat MM hier uiteindelijk gewoon op verdient en dat ze er echt wel over hebben nagedacht. Het zijn natuurlijk geen amateurs, anders waren ze al lang out of business. Sinterklaas bestaat niet hoor...
Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat ze het er voor over hebben minder winst te maken. Met deze actie trekken ze veel mensen die anders niet zo snel naar de MM zouden gaan, maar eerder naar de electronica boer op de hoek. Mensen komen op zo'n actie af, kijken dan toch even in de winkel rond, zien flitsende nieuwe dingen als LCD-TV's, home cinema systems en DVD's. Hee, dat is mooi, alles kun je hier vinden, hier komen we vaker!
Als ze van die groep er enkele "vaste" klanten aan overhouden, levert dat waarschijnlijk veel meer op dan die kleinere winstmarge die ze nu hebben met de camera actie.
Als ze van die groep er enkele "vaste" klanten aan overhouden, levert dat waarschijnlijk veel meer op dan die kleinere winstmarge die ze nu hebben met de camera actie.
Verwijderd
Mee eens, de verleiding is groot maar ik trap er niet in.Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 16:38:
[...]
Er vanuit gaande dat Mm morgen niet falliet is anders kan je naar je geld fluiten.
[...]
De verkopers van Megapool wisten destijds ook niet dat ze de volgende dag hun baantje kwijt waren, en de klanten hun aanbetaalde centen.
Nou, de MM gaat echt niet zomaar falliet, daar zit een heel Europees concern achter. Bovendien worden binnenkort zuster-ondernemingen van de MM geopend, die zich meer richting op het high end-segment van de sector.
De MM zullen uit de centra verdwijnen, en meer naar de meubelboulevards enz komen. De zusteronderneming komt dan in het centrum. Weet alleen zo snel de naam van die high-end MM niet meer
De MM zullen uit de centra verdwijnen, en meer naar de meubelboulevards enz komen. De zusteronderneming komt dan in het centrum. Weet alleen zo snel de naam van die high-end MM niet meer
hmm..zal zo is ff rondkijken in de MM,altijd leuk om de mensen te zien tijdens dit soort acties
en ja het scheelt dat de MM zo'n 20m naast mijn werk zit (a'dam bijlmer)
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Verwijderd
Dat is saturn
Ik denk ook echt niet dat Mm falliet zal gaan, maar ik plaats wel kant tekeningen bij de levering van de bestelde camera's.
Stel je eens voor wat een cash Mm in huis heeft van al mensen die wel besteld en betaald hebben maar nog geen camera.
En ook al zijn er afspraken gemaakt met Canon hierover het is ook echt niet de 1e keer dat Mm adverteert in de landelijke media met een product dat ze niet hebben en dat je vervolgens met een ander product de deur uit loopt " beter, sneller, mooier en..... duurder ".
Wat nou als de actie goed loopt en bv Canon gewoon niet de beschikking heeft over camera's.
Klinkt echt niet zo gek hoor als de leveringsproblemen aan houden zoals de afgelopen weken. Ze kunnen bij Canon ook niet toveren helaas.
Nogmaals ik ging hem echt voor deze prijs meteen halen als die op voorraad was.
Ik denk ook echt niet dat Mm falliet zal gaan, maar ik plaats wel kant tekeningen bij de levering van de bestelde camera's.
Stel je eens voor wat een cash Mm in huis heeft van al mensen die wel besteld en betaald hebben maar nog geen camera.
En ook al zijn er afspraken gemaakt met Canon hierover het is ook echt niet de 1e keer dat Mm adverteert in de landelijke media met een product dat ze niet hebben en dat je vervolgens met een ander product de deur uit loopt " beter, sneller, mooier en..... duurder ".
Wat nou als de actie goed loopt en bv Canon gewoon niet de beschikking heeft over camera's.
Klinkt echt niet zo gek hoor als de leveringsproblemen aan houden zoals de afgelopen weken. Ze kunnen bij Canon ook niet toveren helaas.
Nogmaals ik ging hem echt voor deze prijs meteen halen als die op voorraad was.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2005 13:58 ]
Verwijderd
En las ik dan helemaal brutaal mag zijn heb ik een nieuwtje voor jullie.
Mm levert de nu bestelde en betaalde Eos350d pas over 2 maanden uit.
Ik heb dit zojuist gehoord van een medewerker van Mm.
Is dit niet gewoon oplichting van Mm, ik vind dat ze het niet kunnen maken op deze manier. Het zou wel mooi zijn als iemand het kon checken dat van die twee maanden alhoewel ze dat natuurlijk niet snel zullen zeggen denk ik.
Is dit niet gewoon oplichting van Mm, ik vind dat ze het niet kunnen maken op deze manier. Het zou wel mooi zijn als iemand het kon checken dat van die twee maanden alhoewel ze dat natuurlijk niet snel zullen zeggen denk ik.
Hoezo oplichting? De mensen die betaald hebben zijn in principe akkoord gegaan met een bepaalde levertijd. Hoelang deze levertijd is zal óf ergens vastgelegd moeten worden, zo niet heeft met geen enkel recht van spreken. Koop ontbinden kan natuurlijk ook, maar zeer waarschijnlijk blijft het bij klagen en zeuren, maar toch lekker die 200 euro in de zak houden. Gevalletje van stemmingmakerij dit.Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 14:15:
En las ik dan helemaal brutaal mag zijn heb ik een nieuwtje voor jullie.
Verwijderd
Ja maar dat is hem nou net, gisteren toen ik om 10:00 bij de Mm was konden ze mij niets vertellen over de levertijd. Dat kon 1 week zijn maar ook 3.
En nu hoor ik dus 2 maanden levertijd.
En ik probeer absoluuut geen stemming te maken hoor, het zal mij een zorg zijn.
Wel vind ik dat Mm op een eerlijke manier spullen moet verkopen en niet aankomen met dit soort acties.
Mijn persoonlijke mening is dat het onbeschoft is om mensen € 712 euro (eos350D) te laten betalen en vervolgens na twee maanden pas te leveren.
Maar nogmaal is mijn persoonlijke mening en niet bedoeld om bij iemand anders een stemming te creëren.
Ieder staat vrij......

Wel vind ik dat Mm op een eerlijke manier spullen moet verkopen en niet aankomen met dit soort acties.
Mijn persoonlijke mening is dat het onbeschoft is om mensen € 712 euro (eos350D) te laten betalen en vervolgens na twee maanden pas te leveren.
Maar nogmaal is mijn persoonlijke mening en niet bedoeld om bij iemand anders een stemming te creëren.
Ieder staat vrij......
Wat is er oneerlijk aan? Als ze niet weten wat de levertijd is, dan weten ze het niet. Als je via een derde hoort dat het 2 maanden is, is dat dus kenbaar gemaakt aan diegene. Het is pas oneerlijk als je na 3 maanden nog niets hebt ontvangen.Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 14:37:
Ja maar dat is hem nou net, gisteren toen ik om 10:00 bij de Mm was konden ze mij niets vertellen over de levertijd. Dat kon 1 week zijn maar ook 3.![]()
Niemand verplicht je om die camera nu te kopen hoor. MM speelt gewoon in op een stukje materialisme/hebzucht/gadgetgeilheid bij de mensen. Die mensen betalen vrijwillig €712,- en krijgen van te voren al te horen dat-ie niet op voorraad leverbaar is.Mijn persoonlijke mening is dat het onbeschoft is om mensen € 712 euro (eos350D) te laten betalen en vervolgens na twee maanden pas te leveren.
Daar ben je anders niet goed in geslaagdMaar nogmaal is mijn persoonlijke mening en niet bedoeld om bij iemand anders een stemming te creëren.
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Verwijderd
Hahaha nou ja sorry dan, was ook nog een beetje woest in me hoofd.
Baalde ook er ook wel een beetje van eigenlijk.
Baalde ook er ook wel een beetje van eigenlijk.
Jep, maar da's gewoon een Marketing truuk, en opzich hebben ze gewoon gelijk. Ze vertellen de waarheid. Je betaald namelijk die 19% BTW niete.vanbeijnum schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 18:38:
[...]
OFF topic
Economie is allocatie van schaarse middelen (les 1)
ON TOPIC
'k vind dit ook een beetje naar misleiding ruiken. ze adverteren groots met de 19%, maar je krijgt idd "maar" +/- 16%
JeanLeGrand, ik zeg ook niet dat ZIJ dit ZEGGEN, maar ze doen GEEN ENKELE moeite om de mensen niet ervan te overtuigen dat ze GEEN 19% korting krijgen, als ik zo naar de folder kijk. Tuurlijk, ze leggen het uiteindelijk wel uit (ze zullen wel moeten) maar de boodschap is toch 19% BTW die je niet hoeft te betalen. De grote menigte zal dan wel denken 19% korting
[ Voor 3% gewijzigd door Mexxus op 10-06-2005 14:57 ]
Verwijderd
geloof dat ze in MM almere nog die D70 met lenzen set (de goede) hebben prijs 1299 als ik het goed heb...Plankton schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 11:43:
[afbeelding]
Stond/staat ook gewoon op de site van de MM uitgelegd + voorbeeld. Kerel bij de MM Groningen legde me het zelfs -zonder dat ik het gevraagd had- uit dat het in feite 'maar' 16% was. Vond ik wel eerlijk.Mexxus schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 14:56:
[...]
Jep, maar da's gewoon een Marketing truuk, en opzich hebben ze gewoon gelijk. Ze vertellen de waarheid. Je betaald namelijk die 19% BTW niet. Dat dat uiteindelijk maar 16% korting opleverd, is een ander verhaal. De consument ziet alleen "19% er af" staan.
Ze hadden de IXUS IIs niet meer, nu voor dezelfde prijs een CoolPix 4600 gekocht. Vrouw ook weer blij
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
De 300D was iig niet meer op voorraad. Ook kon deze niet besteld worden, simpelweg omdat ze de 300D niet meer zullen verkopen in de toekomst. Alleen de 350D, voor 715,- kon ik er eentje bestellen.
Ik laat deze actie maar aan me voorbij gaan denk ik
Ik laat deze actie maar aan me voorbij gaan denk ik
nergens staat dat je 19% korting krijgt... Ze zeggen dat ze je het BTW bedrag in korting brengen, omgerekend dus 16%LoneGunman schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 15:26:
[...]
Stond/staat ook gewoon op de site van de MM uitgelegd + voorbeeld. Kerel bij de MM Groningen legde me het zelfs -zonder dat ik het gevraagd had- uit dat het in feite 'maar' 16% was. Vond ik wel eerlijk.
check dit ff:Plankton schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 11:43:
[afbeelding]

Ik heb de 350D Kit (18-55) besteld bij MM Alkmaar. 's Ochtends besteld voor €789.07. Check ik rond een uur of half vijf dit forum, lees ik dat iemand in Heerlen hem voor €755 heeft. Lekker, heb ik weer... Ik verschillende MM gebeld: Amsterdam, Almere. Almere had hem ook voor €755 en Amsterdam voor €738,65.
Ff terug gegaan naar Alkmaar en ze hebben de prijs voor me bijgesteld naar €738,36. Toch vriendelijk als je bedenkt dat elk filiaal min of meer zijn eigen prijzen mag bepalen n.a.v. de overeenkomst met de leverancier (vaag, I know), en MM Amsterdam niet in een 30 kilometerstraal ligt van MM Alkmaar.
Alleen de levertijd is een week of twee maar ik houd maar rekening met vier weken levertijd.
Ff terug gegaan naar Alkmaar en ze hebben de prijs voor me bijgesteld naar €738,36. Toch vriendelijk als je bedenkt dat elk filiaal min of meer zijn eigen prijzen mag bepalen n.a.v. de overeenkomst met de leverancier (vaag, I know), en MM Amsterdam niet in een 30 kilometerstraal ligt van MM Alkmaar.
Alleen de levertijd is een week of twee maar ik houd maar rekening met vier weken levertijd.
Jammer...Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 14:37:
Ja maar dat is hem nou net, gisteren toen ik om 10:00 bij de Mm was konden ze mij niets vertellen over de levertijd. Dat kon 1 week zijn maar ook 3.![]()
Maar laten we even bij de feiten blijven: jij gaat in op een aanbieding omdat je dat een hoop centjes uitspaart. Uiteindelijk blijkt dat het allemaal ietsje anders loopt dan dat je gedacht had en dan komt ineens het 'o-woord' er weer bij.
Je bent er zelf bij als je een bestelling plaatst. Je weet dat het dan lang kan duren. Als je er over na gaat denken kun je zelfs verwachten dat het langer dan normaal gaat duren. MM gaat echt niet elke afzonderlijke Canon los bestellen. Ze maken een verzamelorder en die gaat naar Canon. De mensen in de winkel hebben hoogstwaarschijnlijk echt geen benul van de levertijd. Op het hoofdkantoor zullen ze er best een idee van hebben. Ze zullen immers hun verwachtingen ook met Canon hebben doorgenomen. Canon zal iets geroepen hebben in de sfeer van 'bij x exemplaren kan het oplopen tot 2 maanden'. Nou ja...prima denkt de MM, want we hebben hun centjes toch al in onze zak. Die 2 maanden levert al dat geld ook nog een aardige duit rente op. Zo kom je wel aan je 16% korting...
Oplichting? Ik vind van niet. Marketingtechisch erg slim. De consumenten moeten eens een keer uit de droom ontwaken en niet steeds zo naïef een winkel in stappen en denken dat ze slimmer zijn dan de winkel. Alles wat ze doen is er op gericht om omzet/marge te behalen. Ze zijn niet in business om jou een plezier te doen met een mooi product waar je wat aan hebt. Winkels die dat als primaire doelstelling hebben zijn ofwel heel snel out of business of ze veranderen van mening...
En niet aankomen met klantenbinding en lange termijn visie enzo. Allemaal bullshit en in deze tijd niet meer van toepassing. We hebben hier toch een pricewatch? Zó gebonden zijn we inmiddels aan een bepaalde winkel. In feite creëren we het zelf door steeds achter de beste deal aan te gaan. De winkel doet ons wat dat betreft graag een plezier (dit is niet in tegenstelling tot bovenstaande uitspraak).
Verwijderd
Ja, ik ben het helemaal met je eens hoor oplichting is het zeker niet.
Maar als ik zo'n bedrag uitgeef dan wil ik er ook wel een goed gevoel eraan overhouden.
Natuurlijk een leuke aanbieding maar het blijft wel een sloot geld
En ik probeer alleen zoveel mogelijk onzekerheden uit te sluiten. (That's all).
En wat betreft de rente dat is commercieel gezien inderdaad gewoon slim, kan niets anders erover zeggen.
Maar feit blijft dat ze wel rente trekken van mij geld
Hoe lang de levering dan ook mag duren.
Maar als ik zo'n bedrag uitgeef dan wil ik er ook wel een goed gevoel eraan overhouden.
Natuurlijk een leuke aanbieding maar het blijft wel een sloot geld
En ik probeer alleen zoveel mogelijk onzekerheden uit te sluiten. (That's all).
En wat betreft de rente dat is commercieel gezien inderdaad gewoon slim, kan niets anders erover zeggen.
Maar feit blijft dat ze wel rente trekken van mij geld
Hoe lang de levering dan ook mag duren.
ik ga na m'n werk even langs voor mijn vader.vleppyniles schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 15:53:
Ik heb de 350D Kit (18-55) besteld bij MM Alkmaar. 's Ochtends besteld voor €789.07. Check ik rond een uur of half vijf dit forum, lees ik dat iemand in Heerlen hem voor €755 heeft. Lekker, heb ik weer... Ik verschillende MM gebeld: Amsterdam, Almere. Almere had hem ook voor €755 en Amsterdam voor €738,65.
die heeft hem voor 789 ook.. en hier staat hij voor 715: Verwijderd in "Canon EOS 350D (Deel 2)"
Ik ben rond de middag bij MM Breda langsgeweest en daar was de 350D lenskit al sinds gister (donderdag) uitverkocht. Een medewerker vertelde dat ze er sowieso weinig op voorraad hadden en dat de verwachting was dat ze over 3 maanden pas leverbaar zouden zijn. Zelfs het vitrinemodel was al verkocht (ik maar kijken in die kast... verhip.)
De prijs was overigens 849 / 1.19 = 713,45 euro... Nog steeds zo'n 75 euro onder de goedkoopste pricewatchaanbieding.
De prijs was overigens 849 / 1.19 = 713,45 euro... Nog steeds zo'n 75 euro onder de goedkoopste pricewatchaanbieding.
Dit topic is gesloten.