Het grote DELL Inspiron 9300 en XPS gen 2 Topic !

Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste
Acties:
  • 12.618 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een probleempje in het spel "Farcry". Het spel zelf loopt erg soepel maar in omgeving van elke bewegende figuur (vijanden, voertuigen, en ook dode lichamen) is telkens een zwart vlak. :? Als ik in een jeep rij bvb loopt dat zwarte vlak onder me mee terwijl toch alle instellingen op maximum staan... |:(

Erg lastig om zo te spelen. :(

Aan wat kan dit liggen?

Ik heb een XPS2
Gforce 6800 Ultra -256Mb RAM
2,13 GHz, 2 MB L2-cache, 533 MHz FSB
1G RAM
1920x1200 met TrueLife

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:39:
Ok dan :). Wel raar dat ze elk hun eigen weg gaan... nouja ups zal wel weten waar ze mee bezig zijn...
Ja, in de VS wel ja. In europa hebben ze echt geen flauw idee waar ze mee bezig zijn. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 20:44:
Heb een probleempje in het spel "Farcry". Het spel zelf loopt erg soepel maar in omgeving van elke bewegende figuur (vijanden, voertuigen, en ook dode lichamen) is telkens een zwart vlak. :? Als ik in een jeep rij bvb loopt dat zwarte vlak onder me mee terwijl toch alle instellingen op maximum staan... |:(

Heb zelf de oplossing al gevonden. Blijkbaar helpt het om "shadows" op laag te zetten... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGhi
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 09:15
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 21:30:
.. verzonden naar Groningen(waar ik ook woon)..
Ha, nog een Groninger, die wel binnenkort een XPS gaat krijgen! Als je het oke vindt, zou ik dan bij je langs mogen komen om de laptop even te bekijken, als je hem hebt ontvangen?? Ik wil graag zo'n ding in het echt zien voordat ik 'm bestel, vandaar.

Programmers don't die. They GOSUB without RETURN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben serieus aant overwegen om een M170 te kopen..
maar nu vroeg ik me een paar dingetjes af.

het verschil van de processors : 2.13 en 2.26 is het die meerprijs van 300euro waard ?

iedereen die al één besteld heeft, nemen jullie allemaal die 3 jaar garantie ? of gingen jullie voor die reductie van 260 euro

en hoe lang duurt het ongeveer eer hij toekomt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 20:29:
het verschil van de processors : 2.13 en 2.26 is het die meerprijs van 300euro waard ?
Nee
iedereen die al één besteld heeft, nemen jullie allemaal die 3 jaar garantie ? of gingen jullie voor die reductie van 260 euro
Bel gewoon, veel kans dat je die reductie krijgt én 3 jaar garantie :)
en hoe lang duurt het ongeveer eer hij toekomt ?
Bij mij vrijdagavond besteld en betaald met VISA en donderdagmiddag al geleverd. Maar het gaat niet bij iedereen zo vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BoGhi schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 00:39:
[...]

Ha, nog een Groninger, die wel binnenkort een XPS gaat krijgen! Als je het oke vindt, zou ik dan bij je langs mogen komen om de laptop even te bekijken, als je hem hebt ontvangen?? Ik wil graag zo'n ding in het echt zien voordat ik 'm bestel, vandaar.
Dat zou eventueel wel kunnen. Heb je ook msn? Dan zou ik je graag eerst even toevoegen en dan kan ik je ook op de hoogte houden. Ik verwacht hem morgen. Maar dat kan je natuurlijk nooit met zekerheid zeggen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2005 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volumius
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-06 11:53
Wie speelt er hier Guild Wars? Weet iemand of dat 1920x1200 ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGhi
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 00:25:
[...]
Dat zou eventueel wel kunnen. Heb je ook msn? Dan zou ik je graag eerst even toevoegen en dan kan ik je ook op de hoogte houden. Ik verwacht hem morgen. Maar dat kan je natuurlijk nooit met zekerheid zeggen.
Ja hoor, zie mijn profiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Damn... ik 'mishandel' mijn batterijen eigenlijk alleen maar! Meestal vol, op netstroom en er gewoon in laten... frack!

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijgert schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 23:30:
Damn... ik 'mishandel' mijn batterijen eigenlijk alleen maar! Meestal vol, op netstroom en er gewoon in laten... frack!
Same here, maar sinds gisteren ligt mijn, nog slechts voor 40% opgeladen batterij in de kast. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand SWAT4 werkend op z'n lappie 9300 met een SigmaTel audiochip?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2005 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Helaas wil ik niet zonder batterij werken omdat dat ding gewoon als UPS werkt en af en toe mijn power connector er nog wel eens uit floept.. dan baal je,

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WTF! :|

lees ik dit goed dat het slecht is voor uw 100% geladen batterij als ge telkens via uw adapter werkt??

Moet ik nu die batterij eruit zwieren en telkens via adapter verder werken.... :?

stupid way of working...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 20:44:

Je moet de nieuwste patches erover heen knikkeren.
Klik HIER om ze op te halen.
Je moet eerst 1.1 doen, daarna 1.2, daarna pas 1.3, en daarna pas 1.32.
Good luck! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Trouwens, wat die XPS (en 9300 ook hoor) Lanparty betreft:

Op 30 oktober zal er in Amsterdam Noord een 1 daags klein lannetje gehouden worden, gewoon gezellig.
Er zijn totaal 45 plaatsen en eten wordt verzorgd tegen buurthuisprijzen.

Kijk op http://www.lannoord.tk/

Ik zal daar natuurlijk ook zijn met m'n XPS, als jij ook komt kunnen we met z'n allen met onze XPS'en en 9300's pimpen! Tss.... grote bakken meezeulen.. OUDERWETS!!! 8) :+

Uiteraard zullen de standaard spellen gespeeld worden, BF2 en CS:S, maar het is een democratie dus we besluiten met z'n allen waar we lol mee gaan hebben.

p.s. Modjes: ik weet dat adverteren met een LanParty hier niet de bedoeling is, maar er werd aktief gevraagd om een XPS Lanparty en dit is het beste wat ik kan regelen, dus het heeft een reden dat het hier in dit topic staat.
bovendien, niemand anders doet wat voor 'ons'.

[ Voor 3% gewijzigd door Tijgert op 19-10-2005 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu de actie bezig is zit ik er ook over na te denken om de 9300 aan te schaffen. Maar ik zit nog met twee vragen:

Heeft het beeldscherm van de 9300 standaard zo'n scherm met een soort glasplaat ervoor, zodat je dat mooie glanzende beeld krijgt?
(17" UltraSharp™ Wide Screen WXGA+ (1440 x 900) TFT Display)

Is de 3 jaar garantie echt de 300 euro waard, of zijn er betere oplossingen?

Mijn huidige configuratie:

Processor Intel ®Pentium ®M Processor 740 (1.73 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)
Microsoft® Windows Besturingssysteem Legitieme Windows® XP Home Edition, SP2
Geheugen 512MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x256)
Toetsenbord Internal Keyboard (US Intl)
Grafische kaart 256MB NVIDIA®GeForce™ 6800 Go graphics card, PCI-Express
Harde schijven 80GB (5.400rpm) IDE harde schijf
Overige opslagmedia No Floppy Drive Option
Modem NL - Modem & Adapter
Optical drives 8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software
Draadloos netwerk Intel® ProWireless 2200 802.11b/g Mini PCI Wireless LAN Card
Shipping Documents systeem Documentatie
Gedis Bundle Reference 9300 X-treme Multi Media N10936
Microsoft® software Microsoft® Works 7.0 (OEM)
Standaard support Basis Garantie
Support Services 1 Jaar CAR (Collect and Return)
Bescherm uw nieuwe PC No security subscription
Voeding D-Series 90W AC Adapter
Dell Photo Album Photo Album™ SE Basic - fotobeheer op basisniveau (met 60 dagen Premium proefversie)
Paint Shop Paint Shop Pro™ Basic Edition - 60 dagen geldige proefversie.
Order Information Inspiron Order - Netherlands
Primaire Batterij Primaire 9 Cell 80 WHr batterij
Draagtassen Geen Draagtas
Money Off Savings 150 Euro off inc vat
Kleur keuze Geen QuickSnap™ Cover Option
Dell Media Experience Dell Media Experience 3.0 Delux - Inspiron
Adobe Reader Adobe Reader 6.0 - Engels
Dell Internet Order Dell Internet Order.
LCD scherm 17" UltraSharp™ Wide Screen WXGA+ (1440 x 900) TFT Display

ACCESSOIRES
Dell TrueMobile™ 350 Bluetooth Module Aantal 1
Prijs per eenheid Incl. BTW € 34,51

TOTAAL Incl. BTW:€ 1.278,70
TOTAAL inclusief transport: 1367,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm.. of is deze toch beter:

Processor Intel ®Pentium ®M Processor 740 (1.73 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)
Microsoft® Windows Besturingssysteem Legitieme Windows® XP Home Edition, SP2
Geheugen 512MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x256)
Toetsenbord Internal Keyboard (US Intl)
Grafische kaart 256MB NVIDIA®GeForce™ 6800 Go graphics card, PCI-Express
Harde schijven 60GB (7.200rpm) IDE harde schijf
Overige opslagmedia No Floppy Drive Option
Modem NL - Modem & Adapter
Optical drives 8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software
Draadloos netwerk Intel® ProWireless 2200 802.11b/g Mini PCI Wireless LAN Card
Shipping Documents systeem Documentatie
Gedis Bundle Reference 9300 Multi Media N10935
Microsoft® software Microsoft® Works 7.0 (OEM)
Standaard support Basis Garantie
Support Services 1 Jaar CAR (Collect and Return)
Bescherm uw nieuwe PC No security subscription
Voeding D-Series 90W AC Adapter
Dell Photo Album Photo Album™ SE Basic - fotobeheer op basisniveau (met 60 dagen Premium proefversie)
Paint Shop Paint Shop Pro™ Basic Edition - 60 dagen geldige proefversie.
Order Information Inspiron Order - Netherlands
Primaire Batterij Primaire 9 Cell 80 WHr batterij
Draagtassen Geen Draagtas
Money Off Savings 100 Euro off inc vat
Kleur keuze Geen QuickSnap™ Cover Option
Dell Media Experience Dell Media Experience 3.0 Delux - Inspiron
Adobe Reader Adobe Reader 6.0 - Engels
Dell Internet Order Dell Internet Order.
LCD scherm 17" UltraSharp™ Wide Screen WXGA+ (1440 x 900) TFT Display

TOTAAL Incl. BTW:€ 1.334,81
(exclusief transportkosten twv 89 euro)

Welke heeft jullie voorkeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGhi
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 17:25:
Nu de actie bezig is zit ik er ook over na te denken om de 9300 aan te schaffen. Maar ik zit nog met twee vragen:

Heeft het beeldscherm van de 9300 standaard zo'n scherm met een soort glasplaat ervoor, zodat je dat mooie glanzende beeld krijgt?
(17" UltraSharp™ Wide Screen WXGA+ (1440 x 900) TFT Display)
Volgens mij is zo'n wxga scherm zonder glimmende glasplaat. Of dat een voordeel of nadeel is ben ik zelf ook nog niet achter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
@Ferrariboy: als je maar 512Mb ram neemt, vraag dan wel dat dat 1x512Mb is ipv 2x256Mb. Dan kan je later nog altijd uitbreiden ;) En het kost niets extra (als je telefonisch besteld toch, via hun site misschien wel).

[ Voor 26% gewijzigd door ComBax op 20-10-2005 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

idd, ga altijd voor meer mem, via Dell of via elders. Mem is een van de grootste bottleneck creators!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:44

DukeBox

loves wheat smoothies

Net gebeld met dell voor mijn m170, mist een rubbertje (screen bumper) op het scherm. Niet van groot belang maar als je zoveel uitgeeft moet het natuurlijk wel 100% in orde zijn..
Naar nu blijkt gaan ze de hele laptop omruilen (!).. gelukkig was de mevrouw van customer support het er ook mee eens dat dat niet zo handig is.

[ Voor 4% gewijzigd door DukeBox op 20-10-2005 17:27 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand misschien hoe ik kan voorkomen dat mijn XPS 2 met een ontiegelijke vrachtwagentoeter m'n systeem uitgooit als m'n accu voor 90 % leeg is,....ik schrik me iedere keer een apedrol als dat gebeurt...!!
Ik wil i.i.g. af van die toeter,......HELP..!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 17:46:
Weet iemand misschien hoe ik kan voorkomen dat mijn XPS 2 met een ontiegelijke vrachtwagentoeter m'n systeem uitgooit als m'n accu voor 90 % leeg is,....ik schrik me iedere keer een apedrol als dat gebeurt...!!
Ik wil i.i.g. af van die toeter,......HELP..!!!!
Kun je instellen met de wizard van Quickset, een programmaatje dat in de system-tray zit. Het pictogram lijkt op een "Q".
Meiden,...de wereld laten redden door kerels.?...dacht het niet dus......ècht niet, hoor..!
Just this once. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Uiteindelijk mijn 7200rpm drive van onze Oosterburen ontvangen.
I'd hate to say I told you so... :) naaa, I TOLD YOU SO!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 17:54:
[...]
Kun je instellen met de wizard van Quickset, een programmaatje dat in de system-tray zit. Het pictogram lijkt op een "Q".
Oké,.....ik wist dat het daar ergens was, maar nooit uitgeprobeerd.. 8)7
Als ik de optie "sound on" ergens tegenkwam dan dacht ik altijd aan een bescheiden piepje en niet aan die vervelende vrachtwagentoeter....vandaar dat ik er steeds overheen keek.
[...]
Just this once. ;)
Nou,....vooruit dan......you're my hero...!.....bedankt...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:*) Ik ben op zoek naar een High-end laptop waar ik echt van alles mee kan. Ik wil er de nieuwste games op kunnen spelen (op high quality) en wil met krachtige edit programma's gaan werken voor video- en fotobewerking enz. Ik heb begrepen dat hierbij processorkracht een rol speelt.
Mijn keuze is gevallen op een Dell XPS M170... Wat ik belangrijk vind is dat ik met mijn laptop een flinke tijd vooruit kan. Probleem is alleen dat ik nou nie echt een ongeloofelijke kenner ben.

Dus heb een Xps M170 samengesteld op dell.nl met de volgende specs:

Intel® Pentium® M 780 ( 2.26GHz, 2MB L2 Cache, 533MHz FSB)
Windows® XP Home Edition, SP2
17" UltraSharp™ Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife™
2048MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x1024)
256MB DDR 3, NVIDIA GeForce Go 7800 GTX, PCI-Express x16
100GB (5,400rpm) IDE Hard Drive
Fixed Internal 8X DVD+/-RW Drive

Al deze keuzes zijn gemaakt met het idee: het beste (en duurste 8)7 ) zal wel fantastisch moeten zijn. Dus ik zal er wel een flinke tijd mee vooruit kunnen.

Mijn vragen:

Is het verschil te merken tussen een 2.26 ghz en een 2.13 (zoals bij de XPS gen 2)?

Vooralsnog is het verschil voor mij nog altijd te merken wat betreft de prijs.

Wat is het verschil tussen Windows XP Home Edition en XP Professional?

Waar zou mijn keuze vanaf moeten hangen wat betreft het geheugen?
Heb van de week gekozen voor 2048 mb omdat dit op dell.nl een aanbieding was (gratis verdubbeling geheugen). Maar kan iemand me uitleggen waarom ik zou moeten kiezen voor 2048 mb in plaats van 1024 mb. Zou die 2048 mb beter zijn voor programma's waar een behoorlijke rekenkracht voor nodig is? En wat houd dat 533MHz DDR2 SDRAM (2x1024) in? Hoe moet ik dat zien? Dat er twee keer 1024 in zit...

De videokaart? 256MB DDR 3, NVIDIA GeForce Go 7800 GTX, PCI-Express x16
Heb internet en tweakers al afgezocht en dit moet volgens mij wel goed zitten. Schijnt een monster te zijn. Aangezien ik het fijn vind om games met zoveel mogelijk details te spelen en al die visuele pracht zal dat met deze videokaart wel goed zitten.

De harde schijf?
Wil eigenlijk een 100 gb met 7200 rpm. Alleen die kan ik nergens op dell.nl vinden. Is die er en wat is het verschil tussen 5400 rpm en 7200 rpm. Is de een sneller en maakt ie dan ook meer lawaai?

Tot slot, kan ik op zo'n laptop ook een extern keyboard aansluiten, wireless? Makkelijk om te gamen, denk ik... of maakt dat nie zoveel uit?

Verder is mijn keuze voor een laptop puur het gemak dat ik hem overal mee naar toe kan nemen mocht het nodig zijn (zal nie zo vaak zijn, af en toe naar kantoor) Vind het makkelijk als ik hem thuis mobiel kan gebruiken. Zeg maar van de eettafel naar de woonkamer, hahaha

Alvast Bedankt _/-\o_ Verder hoor ik graag ervaringen van jullie? En verder... Brand maar los! Vertel me alles waar ik op zou moeten letten en is dit nou ook echt een laptop waar je over een jaar alsnog de aldan nieuwste games op high quality kan spelen?

:z Nu ga ik slapen :Z hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 00:48:
Is het verschil te merken tussen een 2.26 ghz en een 2.13 (zoals bij de XPS gen 2)?
Ja dat is te merken. Of jij 5% extra performance een idiote meerprijs waard vind is aan jou en alleen aan jou.
Wat is het verschil tussen Windows XP Home Edition en XP Professional?
Als je dat niet weet heb je aan Home genoeg. Geloof me, dat is geen belediging maar droge logica ;)
Waar zou mijn keuze vanaf moeten hangen wat betreft het geheugen?
Heb van de week gekozen voor 2048 mb omdat dit op dell.nl een aanbieding was (gratis verdubbeling geheugen). Maar kan iemand me uitleggen waarom ik zou moeten kiezen voor 2048 mb in plaats van 1024 mb. Zou die 2048 mb beter zijn voor programma's waar een behoorlijke rekenkracht voor nodig is? En wat houd dat 533MHz DDR2 SDRAM (2x1024) in? Hoe moet ik dat zien? Dat er twee keer 1024 in zit...
2*1024 houdt idd in dat er 2*1024 in zit 8)7 Verder is het van het type Double Data Rate versie 2 Synchronous Dynamic Random Access Memory, dat boeit verder geen hol want andere types kun je er toch niet inpluggen. Tot slot werkt het geheugen op 533 miljoen pulsjes per seconde, wat gewoon wederom gewoon het goede type voor je bak is.

De hoeveelheid... sja. Boze tongen beweren dat je voor moderne games als FEAR beter af bent met 2Gb. Ik game tot op heden nog perfect op 1Gb en dat is zelfs genoeg voor al m'n database- en ontwikkelbezigheden. Tis dus wederom: vind jij het een paar honderd euro waard dat je op een bijzonder klein aantal spellen een aantal extra frames haalt in uitzonderlijke situaties?
De videokaart? 256MB DDR 3, NVIDIA GeForce Go 7800 GTX, PCI-Express x16
Heb internet en tweakers al afgezocht en dit moet volgens mij wel goed zitten. Schijnt een monster te zijn. Aangezien ik het fijn vind om games met zoveel mogelijk details te spelen en al die visuele pracht zal dat met deze videokaart wel goed zitten.
Tis stervensduur maar dan heb je ook wat :Y)
De harde schijf?
Wil eigenlijk een 100 gb met 7200 rpm. Alleen die kan ik nergens op dell.nl vinden. Is die er en wat is het verschil tussen 5400 rpm en 7200 rpm. Is de een sneller en maakt ie dan ook meer lawaai?
Meer lawaai niet, hij is wel sneller: geen 33% sneller, maar als je veel met kleine en/of gefragmenteerde bestanden werkt (development/databases) is het het extra geld waard. Voor games-only zou ik de kosten niet nemen. Als je een type HD wil dat niet op de site staat moet je gewoon telefonisch bestellen, heb je vaak ook nog kans dat je wat kunt afpingelen.
Tot slot, kan ik op zo'n laptop ook een extern keyboard aansluiten, wireless? Makkelijk om te gamen, denk ik... of maakt dat nie zoveel uit?
Er zitten 6 USB poorten op, meer dan genoeg voor alle wireless keyboard/mouse adapters die je ooit kunt willen :)
Vind het makkelijk als ik hem thuis mobiel kan gebruiken. Zeg maar van de eettafel naar de woonkamer, hahaha
* curry684 typt deze post vanaf de eetkamertafel. Erg prettig hoor :P
is dit nou ook echt een laptop waar je over een jaar alsnog de aldan nieuwste games op high quality kan spelen?
Ja en nee. Hardware blijft zich ontwikkelen, games blijven zich ontwikkelen. Ik kan op m'n Inspiron 9300 met 6800Go Halflife 2 met alles vol open op 1920x1200 spelen. Bij FEAR schokte het er op 1280x800 zonder features nog lekker op los, en voor Splinter Cell Chaos Theory moest ik ook terug naar 1280x800 maar had ik wel fancy features. 1920x1200 met high detail, supershadows en ook nog AA en AF kost idioot veel kruim, en ik garandeer je dat er over een jaar games zijn waarmee dat niet meer kan. Is het dan een slechte laptop? Nee, tis nu de beste die je kunt krijgen, alleen over een jaar niet meer, en er zijn nog altijd sterkere desktops. Bovendien, tis geen schaamte om iets terug te moeten schroeven hoor: op 1280x800 zien de games er nog vrijwel net zo prachtig uit. Je hebt pas "een probleem" als je onder de 960x600 moet en zonder AA/AF met low detail zit te gamen. Maar dat durf ik je gerust te garanderen dat je dat met deze bak de komende 2 jaar iig nog niet gaat gebeuren :)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:Z ooooOhwmmms Vergeet nog wat...
Kon niet slapen, ben van plan om een dezer dagen toch eens een keer de knoop door te hakken wat betreft het kopen van een laptop.

Is deze XPS M170 te vergelijken met laptops van Alienware?http://www.alienware.co.u...700R1&SubCode=SKU-DEFAULT
Heb er allemaal nie veel verstand van hoor, alleen beetje maf dat die laptops toch worden aangeboden met een werkgeheugen van 512 mb? Die van Alienware. Of zie ik dat mis?
curry684 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 01:01:
[...]
Ja dat is te merken. Of jij 5% extra performance een idiote meerprijs waard vind is aan jou en alleen aan jou.
[...]
Dus hieruit kan ik opmaken dat het het dus niet waard is? Het verschil zul je alleen merken in je portemonee? Bijna 300 euri... voor een Intel® Pentium® M 780 ( 2.26GHz, 2MB L2 Cache, 533MHz FSB) Maar met het oog op de toekomst? Is het dan niet verstandig?

Is een laptop als deze uberhaupt te upgraden wat betreft videokaart, harddisk, processor en werkgeheugen? Alvast mijn excuses als dit een hele domme vraag blijkt te zijn... 8)7

Zou toch graag willen weten wat XP Professional extra heeft te bieden? >:)
2*1024 houdt idd in dat er 2*1024 in zit 8)7 Verder is het van het type Double Data Rate versie 2 Synchronous Dynamic Random Access Memory, dat boeit verder geen hol want andere types kun je er toch niet inpluggen. Tot slot werkt het geheugen op 533 miljoen pulsjes per seconde, wat gewoon wederom gewoon het goede type voor je bak is.

De hoeveelheid... sja. Boze tongen beweren dat je voor moderne games als FEAR beter af bent met 2Gb. Ik game tot op heden nog perfect op 1Gb en dat is zelfs genoeg voor al m'n database- en ontwikkelbezigheden. Tis dus wederom: vind jij het een paar honderd euro waard dat je op een bijzonder klein aantal spellen een aantal extra frames haalt in uitzonderlijke situaties?
Ook hier mijn vraag of het voor de toekomst handig is om alvast een 2 Gb te halen?
Kost ook best een boel... dikke 500 euro... zal Dell dan maar even bellen, want heb hier op de forums gelezen dat je een beste korting kunt krijgen als je belt en afgelopen week was die 2 Gb nog in de aanbieding ( 2 Gb voor de prijs van 1Gb). Om daar nu zomaar ff 500,- voor neer te tellen 8)7 . Vind het verder best belangrijk dat alles echt tip top draait.

Las ook ergens iets dat je dus 2*1024 mb hebt maar ook 4*512 mb. Wat is hier dan het verschil in? Is toch allebij gewoon 2048 mb? Werkt het een sneller?

Garantie?
Heeft iemand ervaring met al die keuzes aan garantie die dell geeft wat betreft NBD en Complete Care? Is het die meerprijs waard? Ben een erg voorzichtig man... :+

En dan de laatste:
De reden dat ik dus kies voor de laptop variant is dat ik het handig vind dat ik hem in huis mooi kan verplaatsen en dat ie nie zo mobiel zou zijn vanwege zijn gewicht... ach ben wel wat gewend dus dat moe nie zo'n probleem zijn, zeul hem zo mee naar Verweggistan :*) .

Verder zal ik hem voornamelijk voortdurend aan de stroom hebben in plaats van de accu/batterij te gebruiken... Is dit verstandig?
Heb er hier al wat over gelezen maar werd me nie helemaal helder. Las iets dat je hem eruit moet halen.
Ja en nee. Hardware blijft zich ontwikkelen, games blijven zich ontwikkelen. Ik kan op m'n Inspiron 9300 met 6800Go Halflife 2 met alles vol open op 1920x1200 spelen. Bij FEAR schokte het er op 1280x800 zonder features nog lekker op los, en voor Splinter Cell Chaos Theory moest ik ook terug naar 1280x800 maar had ik wel fancy features. 1920x1200 met high detail, supershadows en ook nog AA en AF kost idioot veel kruim, en ik garandeer je dat er over een jaar games zijn waarmee dat niet meer kan. Is het dan een slechte laptop? Nee, tis nu de beste die je kunt krijgen, alleen over een jaar niet meer, en er zijn nog altijd sterkere desktops. Bovendien, tis geen schaamte om iets terug te moeten schroeven hoor: op 1280x800 zien de games er nog vrijwel net zo prachtig uit. Je hebt pas "een probleem" als je onder de 960x600 moet en zonder AA/AF met low detail zit te gamen. Maar dat durf ik je gerust te garanderen dat je dat met deze bak de komende 2 jaar iig nog niet gaat gebeuren :)
Hieruit zou ik eigenlijk moeten concluderen dat ik mijne koppie moet houden :*) met mijn gebrek aan kennis en dit ding gewoon moet kopen? :Y) Omdat het een geweldige laptop is waar ik toch zeker een tijd mee vooruit kan? De vetste games op kan gamen met alles op high qualtity en de mooiste films en foto''s mee kan bewerken?

Ja klopt, ben nog steeds een beetje onzeker... komt voornamelijk omdat alles wat ik koop moet ik vooraf gezien hebben... ennuh dat is een beetje lastig bij Dell. Dus vandaar dat ik zo'n zeikerd ben, hahahaha!!!

Alvast Bedankt _/-\o_ Brand maar los...

:Z Ga nu echt maar weer eens pittuh....zzzzzzzz O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 03:36:
Las ook ergens iets dat je dus 2*1024 mb hebt maar ook 4*512 mb. Wat is hier dan het verschil in? Is toch allebij gewoon 2048 mb? Werkt het een sneller?
In je laptop kan max 2 keer geheugen dus daar moet je het bij laten. 4 keer is een mogelijkheid in desktops maar dan zou ik gaan voor 2 x 1gb, 4 x 512 is een optie als je er nog 4 hebt liggen maar dat is allemaal irrelevant.
Garantie?
Heeft iemand ervaring met al die keuzes aan garantie die dell geeft wat betreft NBD en Complete Care? Is het die meerprijs waard? Ben een erg voorzichtig man... :+
Neem gewoon 3 jaar CAR. NBD heb je niet nodig daar betaal je flink voor. Complete care is een verzekering voor als je je laptop laat vallen enzo.
Verder zal ik hem voornamelijk voortdurend aan de stroom hebben in plaats van de accu/batterij te gebruiken... Is dit verstandig?
Heb er hier al wat over gelezen maar werd me nie helemaal helder. Las iets dat je hem eruit moet halen.
Batterijen gaan achteruit bij warmte, je computer is warm dus hij gaat achteruit. Altijd op netstroom.. haal dan de batterij eruit als hij 40 % geladen is. Eens in de zoveel maanden even gebruiken zodat hij niet teveel zakt.

Kijk even op www.batteryuniversity.com voor info over batterij, samenvatting:

Avoid frequent full discharges because this puts additional strain on the battery. Several partial discharges with frequent recharges are better for lithium-ion than one deep one. Recharging a partially charged lithium-ion does not cause harm because there is no memory. (In this respect, lithium-ion differs from nickel-based batteries.) Short battery life in a laptop is mainly cause by heat rather than charge / discharge patterns.

Batteries with fuel gauge (laptops) should be calibrated by applying a deliberate full discharge once every 30 charges. Running the pack down in the equipment does this. If ignored, the fuel gauge will become increasingly less accurate and in some cases cut off the device prematurely.

Keep the lithium-ion battery cool. Avoid a hot car. For prolonged storage, keep the battery at a 40% charge level.

Consider removing the battery from a laptop when running on fixed power. (Some laptop manufacturers are concerned about dust and moisture accumulating inside the battery casing.)

Avoid purchasing spare lithium-ion batteries for later use. Observe manufacturing date. Do not buy old stock, even if sold at clearance prices.

If you have a spare lithium-ion battery, use one to the fullest and keep the other cool by placing it in the refrigerator. Do not freeze the battery. For best results, store the battery at 40% state-of-charge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus het beste is om 1 jaar NBD te nemen en 3 jaar Complete Care... (CAR dus?).

Dus die Complete Care is echt voor als je druk aan het gamen bent en per ongeluk je koppie thee met pepernoten omstoot? En vervolgens je laptop laat vallen?

En dan krijg je een nieuwe of wordt ie gerepareerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Er wordt gekeken of het rendabel is om te repareren.

CAR is GEEN Complete Care

CAR = Collect and Return (pc kapot -> opgehaald -> gerepareerd -> teruggebracht 4/8 werkdagen)
NBD = Next Business Day (pc kapot -> volgende werkdag monteur)

Complete care = geen garantie maar verzekering

3 jaar CAR is het beste als je er vanuit gaat dat je computer niet kapot gaat en als dat wel gebeurd je hem een paar dagen best kan missen. Verder voelt het een stuk beter dan 1 jaar.

Gaat jouw notebook na 1 jaar en twee maanden kapot, dan kost dat je iets meer dan 500 euro als er iets met het moederbord is. Of stel dat er iets met je backlight gebeurd, ~700 euro.

Neem je drie jaar en gaat ie binnen die drie jaar niet kapot, dan heb je grote kans dat hij ook gewoon blijft werken.

[ Voor 9% gewijzigd door Pixal op 21-10-2005 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CAR = Collect and Return (pc kapot -> opgehaald -> gerepareerd -> teruggebracht 4/8 werkdagen)
NBD = Next Business Day (pc kapot -> volgende werkdag monteur)

Complete care = geen garantie maar verzekering

3 jaar CAR is het beste als je er vanuit gaat dat je computer niet kapot gaat en als dat wel gebeurd je hem een paar dagen best kan missen. Verder voelt het een stuk beter dan 1 jaar.

Gaat jouw notebook na 1 jaar en twee maanden kapot, dan kost dat je iets meer dan 500 euro als er iets met het moederbord is. Of stel dat er iets met je backlight gebeurd, ~700 euro.

Neem je drie jaar en gaat ie binnen die drie jaar niet kapot, dan heb je grote kans dat hij ook gewoon blijft werken.
Waar kan ik die Collect and Return vinden dan? Ik zie hem nergens tussen staan. Of zit ie in de:
Upg to 3Y NBD (Next Business Day) On-site [Inbegrepen in prijs]

http://configure2.euro.de...hs&sbc=nldhsrsinspn_xps_1

Bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 17:10:
[...]

Waar kan ik die Collect and Return vinden dan? Ik zie hem nergens tussen staan. Of zit ie in de:

Bedankt _/-\o_
NBD is nog beter.. en de keuze zie ik ook niet meer staan.
edit;
Voor die 71€ meerprijs kun je zelfs naar 4 jaar.... niet veel geld voor ene jaar extra. Zeker als je hem besluit te verkopen na een jaar of 2, kun je er een betere prijs voor krijgen.

nog een edit;
zie dat je ook geen 7200rpm schijf meer kan kiezen.. vreemd. Ik heb wel veel snelheids winst t.o.v. mijn 5400 schijf gemerkt. (zeker wanneer je dingen als virusscanners e.d. continue hebt lopen)

[ Voor 33% gewijzigd door DukeBox op 21-10-2005 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolschaatser
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-08-2021
ik ben opzoek naar een tas voor deze labtop, (bij voorkeur een rugzak), ben nu al aan het zoeken en kijken en vragen of iets past... maar nee, dus mijn vraag aan jullie, wat hebben jullie voor tas/rugzak en waar is die te koop, en wat was de prijs van.

weet dat het een beetje off topic is, maar heeft wel met de inspiron 9300 te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 17:10:
[...]

Bedankt _/-\o_
3 jaar Collect and return moet je telefonisch aanvragen, staat niet op de site (toch niet toen ik er naar keek ;) ).
rolschaatser schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 21:26:
ik ben opzoek naar een tas voor deze labtop, (bij voorkeur een rugzak), ben nu al aan het zoeken en kijken en vragen of iets past... maar nee, dus mijn vraag aan jullie, wat hebben jullie voor tas/rugzak en waar is die te koop, en wat was de prijs van.

weet dat het een beetje off topic is, maar heeft wel met de inspiron 9300 te maken
Goeie vraag, er zijn er bijna geen te vinden. Ik ben gisteren in een winkel met redelijk groot aanbod gaan kijken, maar bijna allemaal kleinere rugzakken (voor 15" dus). Ze hadden er wel een paar, maar daar was niet echt extra ruimte in én bovendien was het overduidelijk dat er een laptop in zit, ook niet echt de bedoeling. Ergens in november gingen er nog wel wat andere modelletjes binnenkomen, ze gingen mij op de hoogte houden.
Targus heeft er wel één, de XL backpak heet die (denk'k), maar er zijn zo weinig foto's van te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeeheeey, las net een topic over het spel F.E.A.R, dat nie iedereen hem fantastisch kan draaien met de videokaart die ze hebben.

Mag ik ervan uitgaan dat dat probleem zich met zo'n laptop als deze de komende tijd niet gaat voordoen? Okey tenzij er echt een grafische topper komt die gewoon heel veel eist... maar ik bedoel een spel als Farcry doet het ook nog steeds goed en die is ook al jaar oud, bijna dan.

[rml][ PC] F.E.A.R. - Deel 2[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog ff een vraagje, misschien een beetje off-topic... hahah zoals jullie dat noemen dan :?

Heeft XP professional nou meer te beiden dan Home, en is dat dan vooral op zakelijk gebied?

Ben van plan om mn XPS M170 ook voor de zaak te gaan gebruiken, dus vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Pro is handig als je aan development doet of in een domain zit. In jouw situatie dus niet interessant. Echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

De 7200 schijven schijnen wel te krijgen zijn als je belt voor je bestelling, iets wat je altijd moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Op een Home installatie kom ik wel vaker achter zaken die er opeens niet inzitten, zeer lastig, zo kan je bijvoorbeeld bij Uitvoeren niet eens gpedit.msc intypen in home. In pro geen probleem.

En in home zit volgens mij ook een belabberde fileshare functie en niet alle security opties.

Ik zit niet in een domein, en ik ben geen developer, maar Home komt er bij mij niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Voor de liefhebbers en Tweakers onder ons:
Ik heb succesvol een 1.8GHz P-M op 2.4GHz draaien in mijn XPS.
Dit houdt in dat mijn 1.7GHz P-M die prima op 2.26GHz loopt (op minder als stock voltage!) over is!

Is er iemand die interesse heeft in een CPU die op 2.26GHz in je XPS of 9300 loopt voor een schijntje?
Als je wilt bouw ik hem er ter plekke voor je in.
(een 2.26GHz P-M kost 651 euri in de pricewatch)

[ Voor 11% gewijzigd door Tijgert op 22-10-2005 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Tijgert schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 15:52:
Voor de liefhebbers en Tweakers onder ons:
Ik heb succesvol een 1.8GHz P-M op 2.4GHz draaien in mijn XPS.
Dit houdt in dat mijn 1.7GHz P-M die prima op 2.26GHz loopt (op minder als stock voltage!) over is!

Is er iemand die interesse heeft in een CPU die op 2.26GHz in je XPS of 9300 loopt voor een schijntje?
Als je wilt bouw ik hem er ter plekke voor je in.
(een 2.26GHz P-M kost 651 euri in de pricewatch)
Ik heb misschien wel interesse, maar moet eerst eens kijken of mijn financiën dat momenteel toelaten :(
Verwacht nog een rekening van wat onderdelen namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Als men interess heeft moet men niet te lang wachten.
Voor 150 euro bouw ik hem ter plekke voor je in ook, anders gaat hij naar een liefhebber op een ander forum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Tijgert schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 22:08:
Als men interess heeft moet men niet te lang wachten.
Voor 150 euro bouw ik hem ter plekke voor je in ook, anders gaat hij naar een liefhebber op een ander forum...
Ik kan het nu nog niet zeggen, de voeding van mijn desktop heeft het net met het nodige spectakel begeven :( Moet dus eerst weten of die nog in garantie kan vervangen worden (zal kantje-boord zijn).
Als die niet meer in garantie kan vervangen worden, zal het een nieuwe voeding worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik wacht wel even af, het is zonde om deze cpu als een normale 1.7 op eBay te zetten als ik er hier iemand met een 2.26 blij kan maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Tijgert schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 11:15:
Ik wacht wel even af, het is zonde om deze cpu als een normale 1.7 op eBay te zetten als ik er hier iemand met een 2.26 blij kan maken!
Ben wel nog niet zeker of ik hem ga nemen... Nu heb ik een 1,86Ghz en die voldoet voorlopig nog. 'k Heb ook 3 jaar CAR-garantie en zou niet graag zien dat die vervalt voor die paar extra puntjes in 3D-mark (want in-game doet hij alles nog meer dan goed genoeg ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 00:43:
Heeeheeey, las net een topic over het spel F.E.A.R, dat nie iedereen hem fantastisch kan draaien met de videokaart die ze hebben.

Mag ik ervan uitgaan dat dat probleem zich met zo'n laptop als deze de komende tijd niet gaat voordoen? Okey tenzij er echt een grafische topper komt die gewoon heel veel eist... maar ik bedoel een spel als Farcry doet het ook nog steeds goed en die is ook al jaar oud, bijna dan.

[rml][ PC] F.E.A.R. - Deel 2[/rml]
Ik kon hem draaien, maar bij lange niet op full detail. Het was te doen bij 1024 (demo) en medium instellingen.

Doom 3 echter, en Farcry/HL2, draai ik op ultramaximale settings en native resolutie (doom op 1600*1200 bij gebrek aan breedbeeldresoluties) en dat speelt als een d(r)oom.

Ben benieuwd hoe Oblivion en Q4 het gaan doen :9
Tijgert schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 11:15:
Ik vind dat je heiligschennis pleegt ;)

Het bijzondere aan onze 9300/XPS laptops is de mogelijkheid om met 1 systeem ófwel dikke games te draaien, vaak beter dan onze desktopgebruikers, en óók nog eens makkelijk 3 uur wireless te kunnen werken. Het stroomverbruik is hier key. Als jij een overgeklokte cpu in je laptop gaat gebruiken zorgt dat altijd voor meer stroomverbruik en warmte. En dat willen we juist niet.

Bovendien, als die 1.7 "zo makkelijk" op 2.26 draait, waarom heb jij dan een 1,86 aangeschaft? Die 100 mhz verschil is dan toch ook niets meer?

[ Voor 34% gewijzigd door HTT-Thalan op 24-10-2005 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
Nou Quake 4 draait heerlijk op een XPS 2.
In tegenstelling tot DOOM III ondersteunt de nieuwe engine van iD eindelijk native widescreen support.
Draai deze op 1600x1200 met alles voluit en zit boven de 30 frames per second als een minimum.
...Plus met Vsynch aan!
(En dat wil je, want de screen tearing op 1600x1200 is niet te harden...)
Tja Quake 4 is meer van het zelfde en een typische sci-fi cliche.
De eerste 3 levels gespeelt, lekkere gameplay, maar iets te DOOM III-achtig.
Sommige elementen zelfs (monster breekt door pijpen heen) komen zelfs regelrecht uit DOOM III.
Jammer.

F.E.A.R draait bagger op mijn desktop (powered with a X800XT PE)... heel veel pauzes omdat hij iets moet laden.
En corruptie van de textures, en fonts.... moet ik om de zoveel tijd naar het menu met Esc en dan als ik terug ga is alles weer "schoon".
Op mijn XPS 2 draait deze juist heel goed met mijn GeForce 6800 Ultra.
Alles op max (behalve soft shadows, en vsynch ook uit) inc 2X FSAA en 4X anisotropic filtering op een resolutie van 1440x900.
Zit rondt de 30 tot 40 frames.
Maar af en toe in sommige situaties kom ik ook wel onder de 30.
Doch is dat beter dan naar een lagere resolutie te moeten, want 1440x900 is het echt minimum voor mij.

En Merlin The Wiz?
Ik zou geen Alienware machine in huis halen persoonlijk.
Wat Dell het voor mij zo aantrekkelijk maakte was omdat deze de eerste was die zo'n high-end laptop combineerde met een next-gen Centrino processor configuratie i.p.v een super heet wordende P4 proc.
Sager heeft dat ook eindelijk door en hun nieuwe high-end kindje is nu ook uitgerust met een Centrino proc i.p.v een P4 proc.

Trust me... de DELL XPS 2 / M170 won't let you down! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand misschien waar ik kan checken wat voor HD er in mijn XPS 2 zit..?
Ik wil met name weten hoeveel toeren mijn HD heeft.
Als het goed is dan moet er een 60 Gb, 7200 toeren in zitten.
Maar als ik drivers wil downloaden bij Dell dan zijn er geen drivers voor de 7200 toeren, wel voor de 5400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Drivers voor je hard disk?
Het enige wat drivers nodig heeft, is je ide-controller (en die herkent windows wel standaard). Of daar nu een 5400rpm of 7200rpm schijfje aanhangt, haalt niets uit (behalve performance dan ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ComBax schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 00:16:
Drivers voor je hard disk?
Het enige wat drivers nodig heeft, is je ide-controller (en die herkent windows wel standaard).
Volgens mij heb je mijn vraag niet goed begrepen..! Mijn excuses als ik niet duidelijk geweest ben. :)
Mijn vraag gaat niet over drivers voor mijn HD, maar over hoe ik kan achterhalen wat voor HD ik heb en hoeveel toeren die heeft.
Als ik nl. bij de downloadsite van Dell rondneus dan zie ik alleen (IDE en EIDE)-drivers voor 5400 toeren HD's.
Hierdoor wekt Dell bij mij de indruk dat er in de XPS 2 geen 7200 toeren HD's bestaan, terwijl ik dat toch wel degelijk had besteld..!

Afbeeldingslocatie: http://www.saytjeez.nl/index.php?deliver=pc&pid=01261144e6b10cb2535a9a2b9e3a2703
Of daar nu een 5400rpm of 7200rpm schijfje aanhangt, haalt niets uit (behalve performance dan ;) )
Dit zinnetje begrijp ik eigenlijk niet helemaal,....maakt het nu niets uit...of toch wel een beetje voor de performance..? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

HTT-Thalan schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 09:33:
[...]

Ben benieuwd hoe Oblivion en Q4 het gaan doen :9
Q4 draait op 1280x1024 met 4xAA en alles high detail perfect iig, 1600x1200 heb ik niet geprobeerd maar zal net over het kantje van problematisch worden vermoed ik ;)

Idioot overigens dat je wel breedbeeld 16:9 in kunt stellen maar dus geen bijpassende resoluties. En sowieso zijn deze schermen 16:10 wat bijv. HL2 wel perfect ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 01:49:

Hierdoor wekt Dell bij mij de indruk dat er in de XPS 2 geen 7200 toeren HD's bestaan, terwijl ik dat toch wel degelijk had besteld..!
Er bestaan geen drivers voor harddisks, wat jij hebt gezien zijn firmware upgrades voor verschillende 5400 schijven. Firmwares worden alleen uitgebracht als er bijvoorbeeld iets mis is of als een apparaat beter zou kunnen werken dan men in de fabriek dacht.

Die firmware wordt ook niet geinstalleerd in een windows map maar wordt naar de hardware toegeschreven, eenmaal geinstalleerd kan hij er niet meer af, zelfs niet met formatteren of wat dan ook, je kan een firmware zien als een bios update. Zo kan je ook videokaarten en cd-rom stations firmware upgraden.

Dat je voor de 7200 niets ziet betekent dus dat er geen problemen zijn met de 7200 schijven, je hebt een programma nodig als Sisoft Sandra om erachter te komen hoeveel toeren je hdd is. Je kan natuurlijk ook gewoon in Apparaatbeheer controleren wat de naam van je hdd is en dat type en serienummer op de site van de fabrikant opzoeken.

Een voorbeeld van een van de firmware updates is deze:

Western Digital Firmaware patch corrects an intermittent clicking noise issue on the following models: 40G - X7571 - WD400VE-75HDT0 60G - C8579 - WD600VE-75HDT0 80G - W7962 - WD800VE-75HDT0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 01:49:
Dit zinnetje begrijp ik eigenlijk niet helemaal,....maakt het nu niets uit...of toch wel een beetje voor de performance..? :?
Voor de performance is er natuurlijk wel een verschil tussen een 5400rpm of 7200rpm schijfje, maar wat drivers betreft blijft alles hetzelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 17:25
Om snel het type harde schijf te achterhalen kan je de volgende stappen uitvoeren:
WINDOWS + PAUSE
tabblad Hardware
knop Apparaatbeheer
in venster Apparaatbeheer optie Schijfstations dubbelklikken
aanduiding noteren
aanduiding opzoeken in Google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BAUKstEr schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 09:27:
[...]

Om snel het type harde schijf te achterhalen kan je de volgende stappen uitvoeren:
WINDOWS + PAUSE
tabblad Hardware
knop Apparaatbeheer
in venster Apparaatbeheer optie Schijfstations dubbelklikken
aanduiding noteren
aanduiding opzoeken in Google
Wauw.......te gek, hé.....je bent een schat..!....bedankt voor je duidelijke uitleg..!
Het is een 7200 toeren van Hitachi inderdaad..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:06:
[...]
Wauw.......te gek, hé.....je bent een schat..!....bedankt voor je duidelijke uitleg..!
Het is een 7200 toeren van Hitachi inderdaad..!
Oh ja, en hij is de schat... en ik zei precies hetzelfde, alleen minder voorgekauwd dus minder kleinerend!!

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Pixal schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:46:
[...]

Oh ja, en hij is de schat... en ik zei precies hetzelfde, alleen minder voorgekauwd dus minder kleinerend!!

Zeg, Pixal, ik ben er nog niet aan toegekomen mijn geliefde 9300 op te laten halen voor die stukke subwoofer. Wel kreeg ik van iemand te horen dat er kans is dat de laptop omgeruild word. Is die kans aanwezig? Ik vind namelijk dat de lak ook van brakke kwaliteit is omdat die na luttele maanden al totaal wegslijt bij de handpalmen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

O my god,....sorry Pixal....ik had even je reactie over het hoofd gezien....duizend maal excuses...!
Stom, stom, stom,....eerlijk gezegd hoopte en verwachtte ik een reactie van jou, juist omdat ik wist dat je bij Dell werkt... |:(
Nu weet ik ook iig dat ik die updates niet hoef binnen te halen.....tenx very much..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers,

Bij het booten van mijn M170 verschijnt een witte "progress-bar" onderaan het scherm.

Dat is normaal (right?). Maar soms gaat hij zeer snel, en soms gaat hij heel traag.

Heeft mijn "precious" een probleem of kent iemand er een geruststellende verklaring voor? :?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Elastiek :>

En @ HTT-Thalan, ik kan me niet voorstellen dat hij wordt omgeruild. Het systeem was toen je belde ouder dan een maand. En de subwoofer is volgens mij wel redelijk snel vervangen. Ik weet niet waar je het hoorde maar met de info die ik me kan herinneren is de kans nihil. Of ze moeten hem laten vallen tijdens de reparatie zeg maar.

[ Voor 3% gewijzigd door Pixal op 25-10-2005 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
Jij bent ook een schat en ook kleinerend })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een andere dag, een ander Dell-probleempje. :-)

Ik heb twee Inspirons met Franse toetsenborden en die graag door Belgische toetsenborden vervangen.

Dell wil me alleen Franse toetsenborden verkopen omdat de toestellen oorspronkelijk zo zijn geleverd.

Bestaat er een leverancier die wat flexibeler is dan Dell?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 11:15 . Reden: I loooooooove editing! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd...
  • Laatst online: 11-09 12:32
Ik kwam dit tegen
Dell winamp plugin
werkt erg makkelijk (op 9300), je kan met je media toetsen winamp besturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd...
  • Laatst online: 11-09 12:32
Bij mijn i9300 had ik multimediakabels besteld, maar die zijn niet geleverd :(
Ik ben dus nu op zoek naar zo'n kabel die 7-pins mini-din omzet in s-video + spdif, want ik wil graag mijn laptop via spdif op mn receiver aansluiten :*)

Nu is het probleem dat ik die kabel nergens kan vinden. Iemand een idee, waar deze te koop zijn?

Alleen een 7-pins mini-din male connector is ook al goed, dan brouw ik zelf wat in elkaar.
(bij conrad en farnell kon ik de juiste connecter ook al niet vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:44:
Beste tweakers,

Bij het booten van mijn M170 verschijnt een witte "progress-bar" onderaan het scherm.

Dat is normaal (right?). Maar soms gaat hij zeer snel, en soms gaat hij heel traag.

Heeft mijn "precious" een probleem of kent iemand er een geruststellende verklaring voor? :?
Bedoel je dat scherm met bovenaan "dell", onderaan die witte "progress balk" en rechtsonderaan het Centrino logo?
If so, wel dat heb ik ook, maar nooit langer dan 2 (soms 3) sec. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Sjoerd... schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 15:21:
Ik kwam dit tegen
Dell winamp plugin
werkt erg makkelijk (op 9300), je kan met je media toetsen winamp besturen :)
Dank u Dank u, heb hem geinstalleerd en dat werkt prima :)

Eindelijk niet meer terugswappen naar windows om van nummer te wisselen tijdens het WoW'en :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 17:13:
[...]
Bedoel je dat scherm met bovenaan "dell", onderaan die witte "progress balk" en rechtsonderaan het Centrino logo?
If so, wel dat heb ik ook, maar nooit langer dan 2 (soms 3) sec. :)
Jawel, dat scherm. Soms duurt het 2-3 sec, soms wel 10-12 sec. Raar he?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik heb een vraag voor iedereen met een Dell systeem.

Kan iedereen kijken in hun mijn documenten\afbeeldingen map of daar standaard foto's in staan?

Het gaat om de foto's uit dit topic. Wie herkent deze foto's

Ik wil graag de bestandsnaam weten, we hebben hier geen voorgeinstalleerde Dell systemen staan helaas. Misschien heeft iemand nog de standaard image erop?

Ik probeer erachter te komen bij welk programma deze afbeeldingen horen.

Afbeeldingslocatie: http://img486.imageshack.us/img486/7572/11is.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img459.imageshack.us/img459/6048/23sd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img457.imageshack.us/img457/7692/33ut.jpg

Uitleg voor degenen zonder HK access:

Mijn collega moet zo meteen een klant terugbellen die na plusminus 10 telefoontjes nog steeds niet geloofd dat hij een nieuwe laptop heeft. De klant heeft deze foto's namelijk aangetroffen op zijn computer en wil geen tweedehands computer hebben.

Nu wil hij een nieuw systeem of 3 jaar garantie ipv zijn standaard garantie.

Beide opties zijn uitgesloten maar we komen er maar niet achter waar deze foto's vandaan komen. Komen die van Windows? Kodak? Printersoftware? Mediacenter? Paintshop?

[ Voor 60% gewijzigd door Pixal op 27-10-2005 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Pixal schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 14:49:
Ik heb een vraag voor iedereen met een Dell systeem.

Kan iedereen kijken in hun mijn documenten\afbeeldingen map of daar standaard foto's in staan?

Het gaat om de foto's uit dit topic. Wie herkent deze foto's

Ik wil graag de bestandsnaam weten, we hebben hier geen voorgeinstalleerde Dell systemen staan helaas. Misschien heeft iemand nog de standaard image erop?
Ik heb de standaard image er nog op staan, zoals hij geleverd werd, maar die link die jij hier geeft linkt waarschijnlijk naar de HK, ik kan hem namelijk niet volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Als jij een overgeklokte cpu in je laptop gaat gebruiken zorgt dat altijd voor meer stroomverbruik en warmte. En dat willen we juist niet
Sinds wanneer spreek jij in de wij vorm? Ben je van adel of zo? :) IK wil maximale performance. Bovendien kan je altijd de maximale multiplier lager instellen waardoor je alsnog minder stroom gebruikt op max performance. Beetje zwakte bod hoor, ben jij nou een tweaker?
Bovendien, als die 1.7 "zo makkelijk" op 2.26 draait, waarom heb jij dan een 1,86 aangeschaft? Die 100 mhz verschil is dan toch ook niets meer?
(Wil je met die aanhalingstekens niet mijn integriteit in twijfel trekken, da's niet zo netjes van iemand die niks van me af weet.)
aLS JE NIET VEEL VAN HARDWARE WEET EN AL HEELMAAL NIET VAN HET VERSCHIL TUSSEN EEN 400mhZ FSB EN EEN 533mhZ FSB, DOEN DAN NIET NET ALSOF JIJ HET BETER WEET (kut, capslock stond aan, nou ja, ga niet alles weer intikken).
Het is een 1.8GHz 400Mhz fsb proc. en geen 1.86GHz 533MHz proc. Alleen de 400MHz proc's zijn te overclocken.

Als ECHTE Tweaker zijnde (jij dus niet) wil ik het maximale uit mijn hardware halen. De 1.7GHz ging erg makkelijk op 2.26GHz en daarom wou ik de 1.8 proberen. Bragging rights "Mijn XPS loopt op 2.4GHz".
Ik denk er nu sterk over om een 2.0 erin te zetten, kijken wat die doet en dan loopt de mijne straks op 2.66Ghz (als het mee zit) en dat sneller als mijn desktop!. Wij als tweakers vinden dat leuk (en ik spreek in de naam van de Tweakers, ben dus niet van adel)

(Het is trouwens 133MHz meer, my calculatoraly impaired tweaker-wannabee)

[ Voor 19% gewijzigd door Tijgert op 27-10-2005 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Tijgert schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 16:26:
[...]

Sinds wanneer spreek jij in de wij vorm? Ben je van adel of zo? :) IK wil maximale performance. Bovendien kan je altijd de maximale multiplier lager instellen waardoor je alsnog minder stroom gebruikt op max performance. Beetje zwakte bod hoor, ben jij nou een tweaker?

[...]

Ook dit getuigt niet van enig doordenkend vermogen.
(Wil je met die aanhalingstekens niet mijn integriteit in twijfel trekken, da's niet zo netjes van iemand die niks van me af weet.)
Juist omdat ik vantevoren al wist dat ik er een 1.7@2.26 in ging zetten heb ik de goedkoopste standard proc. erin laten zetten. Waarom zou ik meer uitgeven aan een proc. die ik toch ga vervangen?

Als ECHTE Tweaker zijnde (jij dus niet) wil ik het maximale uit mijn hardware halen. De 1.7GHz ging erg makkelijk op 2.26GHz en daarom wou ik de 1.8 proberen. Bragging rights "Mijn XPS loopt op 2.4GHz".
Ik denk er nu sterk over om een 2.0 erin te zetten, kijken wat die doet en dan loopt de mijne straks op 2.66Ghz (als het mee zit) en dat sneller als mijn desktop!. Wij als tweakers vinden dat leuk (en ik spreek in de naam van de Tweakers, ben dus niet van adel)

(Het is trouwens 133MHz meer, my calculatoraly impaired tweaker-wannabee)
Neen, ik ben geen tweaker en poog mezelf ook niet als zodanig te profileren.

Het verkopen en aanbieden van hardware is hier sowieso niet op zijn plek, daar is een apart gedeelte voor op Tweakers.

Ik spreek in "wij" als in mensen die Centrino kopen. Mensen die Centrino kopen doen dit in het algemeen omdat het een energiezuinige processor is, die mobiliteit en prestaties levert. Extreme of "hoger dan bedoelde" warmte vermindert die effectiviteit.

Er zijn aparte topics op GoT voor het bespreken van overklokpogingen en zaken daaromtrend.

Bovendien bezoeken ook de totale nieuwelingen in het gebruik van dit soort apparatuur dit topic, en die zouden wel eens het idee kunnen krijgen dat het overklokken voor iedereen aan te raden is, als het toch zo makkelijk en belonend is, terwijl je er niet bijvermeld dat Dell zo goed als geen ondersteuning/garantie bied bij het niet door Dell-Goedgekeurd personeel laten vervangen van een processor, laat staan de risico's die de overklokpogingen met zich meebrengen.

*haalt adem*

Plaats je processor dus op V&A en laat het daar aub bij :)

[ Voor 4% gewijzigd door HTT-Thalan op 27-10-2005 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Het verkopen en aanbieden van hardware is hier sowieso niet op zijn plek, daar is een apart gedeelte voor op Tweakers.
Who died and made you mod? Ik probeer mede XPS bezitters een dienst te bewijzen door een gegarandeerde overclock voor hun laptop aan te bieden, het is hier toch geen gathering of ignorant people?
Ik spreek in "wij" als in mensen die Centrino kopen. Mensen die Centrino kopen doen dit in het algemeen omdat het een energiezuinige processor is, die mobiliteit en prestaties levert.
Tss... ja, mensen kopen een XPS voor het Centrino etiket met een 6800Ultra om stroom te sparen, hoe naief kan je zijn?

Ik denk dat jij een beetje een te hoge dunk van jezelf hebt en een beetje een moeder de gans rol op je wilt nemen... ach, ieder zijn meug.
Newbies hebben jouw bescherming natuurlijk niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik denk dat ik jullie beiden snap maar beiden andere doeleinden voor een notebook hebben. Is het niet zo dat een notebook goed moet presteren zodra dat gevraagd wordt van hem en zuinig moet zijn als hij aan het nietsnutten is?

Iemand nog gekeken in hun mijn documenten map? Om dan maar een klein beetje offtopic te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Tijgert schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 16:46:
[...]
Who died and made you mod? Ik probeer mede XPS bezitters een dienst te bewijzen door een gegarandeerde overclock voor hun laptop aan te bieden, het is hier toch geen gathering of ignorant people?
Niemand :)
[...]

Tss... ja, mensen kopen een XPS voor het Centrino etiket met een 6800Ultra om stroom te sparen, hoe naief kan je zijn?
Mijn 9300 heeft een "Go" variant welke maximaal 27 watt verbruikt, en minimaal 1 watt. Ook de ultra variant is speciaal voor de laptops ontwikkeld en is enorm veel zuiniger dan zijn desktopvariant.
Ik denk dat jij een beetje een te hoge dunk van jezelf hebt en een beetje een moeder de gans rol op je wilt nemen... ach, ieder zijn meug.
Newbies hebben jouw bescherming natuurlijk niet nodig.
Nee, ik stoor me alleen aan de opbouw en uitstraling van jouw argument. Je probeert mensen een "niet echt" product te verkopen. Als je zo graag een overklok wilt verkopen, vermeld er dan ook even bij dat ze dan hun garantie om zeep helpen en een verhoogd risico op schade hebben, omdat laptops nu eenmaal eerder aan het randje van koelproblemen hangen dan pc's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Heren heren, hou het gezellig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ook de ultra variant is speciaal voor de laptops ontwikkeld en is enorm veel zuiniger dan zijn desktopvariant.
Enorm veel zuiniger kan je wel vergeten, ietsje misschien, maar niet enorm.

Maar een XPS2 is ook geen mobiel apparaat om alleen Office op te draaien, het is een games machine :) Portabilitiet is voor een XPS alleen leuk om naar Lan Parties te gaan (a.s. Zondag in buurthuis De Meeuw in Amsterdam Noord, iedereen welkom) of om van huis te kunnen gamen, AAN HET STROOM.

Toegegeven, een 6800Ultra is niet krachtig genoeg om van een 2.4GHz proc meer profijt te hebben dan van een 2.26Ghz proc. of zelfs lager, maar veel van de zaken op dit forum heb een nuttigheidsgehalte van nagenoeg nul, het gaat om de lol en de prestatie.
Uiteindelijk is sneller altijd beter in normale applicaties.
ik stoor me alleen aan de opbouw en uitstraling van jouw argument
Welk argument? Ik beargumenteer niks. Ik bied ook geen on-echt product aan. Ik bied mensen een 1.7GHz proc. aan die sneller kan lopen dan origineel bedoeld door meneer Intel, door een foefje.

Mensen zijn zelf wel verstandig genoeg om te beoordelen wat de risico's zijn qua garantie e.d., anders zijn ook zij naief. Zo niet dan kunnen ze dat altijd vragen, ik ben ten slotte geen autoverkoper. Verder neem IK aastoot aan wat jij zegt, ik probeer geen overklok te verkopen alsof ik er geld aan wil verdienen, hoe durf je dat zo te stellen! Ik verkoop gewoon mijn proc. voor een normale gangbare prijs voor dat ding ongeacht wat hij kan, ik vermeld er bij dat hij geschikt is om sneller te laten lopen maar daar zit geen meerprijs aan vast, wat je nu wel incenueert (goed gespeld?). tevens bied ik aan om hem direct en zonder meerkosten in te bouwen, omdat ik graag wil helpen mensen het beste te geven.

Jouw koelproblemen argument is ook onzin (in dit geval). Het vervangen van de proc. houdt automatisch in dat de koelpasta (voor zover die aanwezig was) ook vervangen dient te orden (men krijgt van mij gratis Arctic Silver 5, als je me toch als verkoper verslijt) en dat geleidt dermate veel beter dat op 2.26Ghz je temps LAGER zijn dan wat men nu heeft, gegarandeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pixal schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 16:57:
Ik denk dat ik jullie beiden snap maar beiden andere doeleinden voor een notebook hebben. Is het niet zo dat een notebook goed moet presteren zodra dat gevraagd wordt van hem en zuinig moet zijn als hij aan het nietsnutten is?

Iemand nog gekeken in hun mijn documenten map? Om dan maar een klein beetje offtopic te blijven.
Hé,...ik had die foto's ook in mijn map...!
Sterker nog; ik heb zelfs nog 2 foto's die gemaakt zijn met een Canon Powershot G5 en een S500..!
De een is op 30 nov 2003 gemaakt en de ander op 11 april 2004,.......en ik heb m'n XPS 2 sinds april 2005. Wel een beetje dubieus, hè..?
Mmmm,....ik ga ook maar eens even aan de bel trekken bij Dell..! >:)
Die link die je daar hebt geplaatst geeft een error, btw....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik had gevraagd wat de bestandsnamen zijn :)

En ga nou niet aan de bel trekken, je hebt toch wel gelezen dat dit standaard foto's zijn? Gewoon als sample om te gebruiken in het programma waar ze bij geleverd worden? Net als die voet in de startblokken die al jaren in XP in de afbeeldingen map zit.

Die link geeft een error omdat je geen HK access hebt, dat deel is afgesloten voor nieuwe gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

@Pixal: weet jij wanneer de 7800GTX'en als spare parts beschikbaar komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn 9300 eindelijk besteld, en geld is maandag al van mijn rekening geschreven, voor de rest stilte vanuit Dell. Ook viel een verkoper naar mij uit omdat ik een computer toch via de site besteld had ipv via hem (hij was niet bereikbaar op dat moment), dus moest ik mij schuldig gaan voelen dat ik toch nog een laptop bij ze gekocht had 8)7

Maar goed, dankzij deze site toch een 1920x1200 scherm genomen, dubbel geheugen (1Gb), voor de rest redelijk standaard (DVD/CDRW, a/b/g netwerkkaart). Maar 1 jaar CAR, nu kon ik volgens die alleraardigste verkoper in de VS (waar ik binnenkort voor een half jaar naar toe ga) geen CAR krijgen, ik kreeg daar alleen reparatie als ik 3yr NBD nam. Ook kan ik na bijna een jaar (als mijn garantie nog niet is afgelopen) geen garantie bijkopen (bv 3 yr CAR). Klopt dit?

Ik heb toch 1 yr CAR genomen omdat ik ervan uitga dat ik nu 2 maanden heb om dat ding uit te proberen en als ie het dan doet, dat ie het ut half jaar daarna ook wel doet. Het is geen levensbelang(nouja :o ), maar zou toch net lullig zijn als ie in de VS uitvalt, maar daar gok ik niet op.

Maar nu dus hopen dat ik snel een ordernummer krijg en dat ding eindelijk opgestuurd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Tijgert, ik heb daar geen overzicht over maar volgens mij zal dit nooit gebeuren. Dell wil niet dat de videokaart van een laptop door derden wordt vervangen. Ook bij garantie kwesties leveren we de videokaarten niet aan de klant. De enige manier is een monteur of het service center.

Ik kan het compleet verkeerd hebben maar ik denk niet dat een videokaart ooit als spare part op de website komt.

[ Voor 10% gewijzigd door Pixal op 28-10-2005 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik kan je garanderen dat de kaart wel degelijk als spare part beschikbaar zal komen, ALLE parts komen als spares beschikbaar.
Of Dell je die wilt verkopen is een tweede, dat hangt ook erg af van wie je aan de lijn hebt en zelfs van welk je land je besteld.

Ik kan via 'mijn mannetje' in Duitsland gewoon upgraden en hij kan ook gewoon spares kopen, dus dan is het extra makkelijk. Zelfs een terugneem garantie voor mijn oude kaart...

De kaart is 100% te vervangen omat de M170 een XPS2 is die gerebrand is.
Goh, lijt bijna of IK bij Dell werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Tijgert schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:38:
Ik kan je garanderen dat de kaart wel degelijk als spare part beschikbaar zal komen, ALLE parts komen als spares beschikbaar.
Of Dell je die wilt verkopen is een tweede, dat hangt ook erg af van wie je aan de lijn hebt en zelfs van welk je land je besteld.

Ik kan via 'mijn mannetje' in Duitsland gewoon upgraden en hij kan ook gewoon spares kopen, dus dan is het extra makkelijk. Zelfs een terugneem garantie voor mijn oude kaart...

De kaart is 100% te vervangen omat de M170 een XPS2 is die gerebrand is.
Goh, lijt bijna of IK bij Dell werk ;)
Blijkbaar weet dat mannetje dat beter dan Dell. Misschien kun je dan beter bij dat "mannetje" informeren, dan bij een medewerker van Dell, die vast wel weet dat dit soort praktijken niet gewenst zijn, en men dus nu gaat zoeken naar mensen die dit soort spare parts blijkbaar voor eigen gewin aan derden doorverkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
Dell mag toch gewoon spare parts verkopen aan een service partner? :) Particulieren zijn geen service partner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Tja, wat een drukte om niks zeg.. tsss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pixal schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 00:54:
Ja, dat snap ik..... :)
Ik heb al die foto's verwijderd omdat ze een beetje té persoonlijk waren.
Wat ik nog wel kan herinneren is dat die gezinsfoto een bestandsnaam had wat meer leek op een serial-nummer oid...
Trouwens,.....kon je collega dat niet aan die klant vragen wat die bestandsnamen zijn voordat die stront op het request gaf..??!
En ga nou niet aan de bel trekken, je hebt toch wel gelezen dat dit standaard foto's zijn? Gewoon als sample om te gebruiken in het programma waar ze bij geleverd worden? Net als die voet in de startblokken die al jaren in XP in de afbeeldingen map zit.
Jeah right,....na enig speurwerk heb ik toch nog een aantal foto's en een videofragmentje gevonden die naar mijn mening ècht geen samples kunnen zijn.! Ze zaten in een map van JASC Paint Shop Photo Album. Very weird allemaal..!
Die link geeft een error omdat je geen HK access hebt, dat deel is afgesloten voor nieuwe gebruikers.
Voor wie is die link dán..!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Pixal schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 00:54:
Ik zal even voor je kijken, ik heb de eerste keer ik mijn m170 aanzette een image gemaakt, meteen daarna een schone install.. ff door die image zoeken.

Ah, gevonden: C:\Program Files\Dell\Media Experience\Sample Content\Pictures\Family

0758110-R2-018-7A.jpg
019_16a.jpg
010_10a.jpg
008_5a.jpg
002_2a.jpg
Dsc03676.jpg

http://dell.qik.nl/ hiero, incl datum e.d.

[ Voor 28% gewijzigd door DukeBox op 28-10-2005 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Effe een update van mijn OC/UV poging... draai nu op 2.4GHz met slechts 1.26v! Prime95 stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Tnx DukeBox.

Tijgert, de parts zullen vast wel beschikbaar zijn, ik zou het zonder veel moeite kunnen opzoeken in de partslist, die is wereldwijd. Echter zal in Nederland nooit een laptop videokaart verkocht worden aan een particulier en ook niet aan een bedrijf trouwens, de enige die deze krijgen om in te bouwen zijn Dell certified mensen, die werken bij Getronics en in het reparatiecentrum. Hoe het in het buitenland werkt kan ik niks over vertellen dus wat daar beschikbaar is zal allemaal wel. Ik heb overigens nooit iets gezegd over een kaart die wel of niet zou passen, ik hou zoals iedereen het weet altijd mijn mond over de XPS systemen, we krijgen geen XPS training want de enige XPS support zit in engeland. Dat ze nagenoeg hetzelfde zijn is uiteraard duidelijk.
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:45:

Jeah right,....na enig speurwerk heb ik toch nog een aantal foto's en een videofragmentje gevonden die naar mijn mening ècht geen samples kunnen zijn.! Ze zaten in een map van JASC Paint Shop Photo Album. Very weird allemaal..!
Elastigirl... serieus, je neemt me in de maling he? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Pixal schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:40:
Echter zal in Nederland nooit een laptop videokaart verkocht worden aan een particulier en ook niet aan een bedrijf trouwens, de enige die deze krijgen om in te bouwen zijn Dell certified mensen, die werken bij Getronics en in het reparatiecentrum.
Ik moet even op zoek in welk artikel het staat, maar wettelijk is geregeld dat onderdelen gedurende de praktische levensduur van een consumentenproduct vrij te verkrijgen zijn. Als je ene onderdeel wilt hebben, dan is dell verplicht deze te leveren mits je laptop economisch niet afgeschreven is en het onderdeel commercieel rendabel is.

Ikzelf bestel regelmatig onderdelen voor dell laptops, gewoon via het algemene nummer voor technische ondersteuning. Je krijgt dan eerst een offerte via fax of mail welke je vervolgens kan ondertekenen en je krijg het onderdeel onder rembours toegestuurd. Eventueel kan je er zelfs voor kiezen om een monteur te sturen... maar zoals je zelf kan bedenken kan het dan erg duur worden. Voordeel is dat je wel verzekerd bent van een werkende laptop (mits deze ook werkte voordat de monteur ermee aan de slag ging).

edit:

Ik moet hierbij wel vermelden dat ik alleen ervaring heb met de latitude serie, voor de inspiron/xps lijkt mij logisch dat dit hetzelfde is.

[ Voor 7% gewijzigd door DukeBox op 28-10-2005 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Het kan zijn dat ik er overheen heb gelezen, ik zag wel de plugin voor de media keys aan de voorkant, maar kenden jullie deze al: http://www.winamp.com/plugins/details.php?id=146182

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pixal schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:40:
Tnx DukeBox.
[...]
Elastigirl... serieus, je neemt me in de maling he? :D
Nee, echt niet,.....!
Misschien kan Dukebox dat bevestigen... :)

Dukebox ; zou je even in de volgende map kunnen kijken :

C:\Program Files\Jasc Software Inc\Paint Shop Photo Album\Samples
Vertel even wat je daar ziet....als het goed is dan zit er een avi-bestandje genaamd "movie.avi".....een filmpje van een paard. (volgens mij van de Sint..?) :D
Daarin zit ook een map "winter" met 3 fotootjes van 2 jongetjes in de sneeuw....klopt dat..?

Maar,....ik laat het toch maar voor wat het is.Ik ben nl. vanaf dat ik m'n XPS-je heb tot nu alleen maar tevreden geweest.. ;)
Ik ga er maar van uit dat het inderdaad samples zijn van dat baggerprog. van een JASC. Toen ik zag dat dat er op zat heb ik het meteen weggebonjourd...en Adobe Photoshop Elements 4.0 op gezet,..da's veel beter..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Dit staat er bij mij in : http://dell.qik.nl/painthopphotoalbum5/ geen .avi maar de directory heeft er bij mij ook een 5 achter.

[ Voor 27% gewijzigd door DukeBox op 28-10-2005 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DukeBox schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 20:29:
Dit staat er bij mij in : http://dell.qik.nl/painthopphotoalbum5/ geen .avi maar de directory heeft er bij mij ook een 5 achter.
O, wat vreemd,.......deze foto's heb IK weer niet....op dat wav-bestandje en die foto van dat meisje na...
Bedankt iig dat je even wilde kijken..!

ps. Hoe kom je trouwens aan die indexmogelijkheid,.....handig..! Kan ik dat ook..? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

offtopic:
dat is een optie van je webserver. In mijngeval staat dat default aan mits er geen index.php / index.htm / index.html /index.jsp / index.asp / index.qik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zal ik HCCnet even onder de loep nemen, want ik vind dat superhandig..!
Oké,...muchos tenx voor de info, hè...!.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

DukeBox schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:59:
[...]
Ik moet even op zoek in welk artikel het staat, maar wettelijk is geregeld dat onderdelen gedurende de praktische levensduur van een consumentenproduct vrij te verkrijgen zijn. Als je ene onderdeel wilt hebben, dan is dell verplicht deze te leveren mits je laptop economisch niet afgeschreven is en het onderdeel commercieel rendabel is.

Ikzelf bestel regelmatig onderdelen voor dell laptops, gewoon via het algemene nummer voor technische ondersteuning. Je krijgt dan eerst een offerte via fax of mail welke je vervolgens kan ondertekenen en je krijg het onderdeel onder rembours toegestuurd. Eventueel kan je er zelfs voor kiezen om een monteur te sturen... maar zoals je zelf kan bedenken kan het dan erg duur worden. Voordeel is dat je wel verzekerd bent van een werkende laptop (mits deze ook werkte voordat de monteur ermee aan de slag ging).

edit:

Ik moet hierbij wel vermelden dat ik alleen ervaring heb met de latitude serie, voor de inspiron/xps lijkt mij logisch dat dit hetzelfde is.
De offerte procedure voor inspiron en latitude loopt hetzelfde ja. En Dell is NIET verplicht een videokaart los te leveren aan wie dan ook. We vervangen wel de videokaart tot 5 of 6 jaar na aflevering van de computer, maar dan alleen via monteur of collect & return. Er wordt dus geen service geweigerd. Je kan mij niet wijsmaken dat jij een offerte krijgt voor een videokaart die je zelf vervangt, net zoals een moederbord of lcd scherm.

Sinds Dell hiermee is gestopt zijn er namelijk veel minder DOA moederborden en videokaarten, hoe zou dat nou komen? Toch maar iemand met verstand er naar laten kijken dacht Dell. Maar hoe dat in andere landen is geregeld is mij dus niet bekend. Hier in NL gebeuren dit soort dingen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 09:55
Pixal schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 05:01:
[...]

En Dell is NIET verplicht een videokaart los te leveren aan wie dan ook.
Mits het waar is wat Dukebox zegt, is Dell zeker weten wel verplicht om spare parts te leveren aan consumenten. Het kan zijn dat Dell het niet doet, maar dat maakt ze niet minder verplicht om het te doen. Het zou ook een rare constructie zijn als particulieren (wettelijk gezien) niet aan bepaalde onderdelen zouden kunnen komen omdat een bedrijf als Dell dit niet hoeft te leveren. Dit zou monopolisme stevig in de hand werken.

Ik weet dat in de praktijk de zaken vaak anders liggen, maar wettelijk heeft een consument veel rechten en wordt deze voor dit soort praktijken beschermd.

[ Voor 3% gewijzigd door EQJim op 29-10-2005 11:59 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste