Het grote DELL Inspiron 9300 en XPS gen 2 Topic !

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste
Acties:
  • 12.615 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

De SDA Standard COmpliant SD host controller werkt wel, het is alleen, wanneer ik er een SD kaart in stop dat ik een uitroepteken krijg. Er staat dan Secure digital storage device met geel uitroeptekentje dus.

Er staat verder: the device cannot start, error code:10
Het invullen van deze code in google levert helaas ook geen soelaas.

[ Voor 24% gewijzigd door sjolmers op 23-05-2006 23:31 ]

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenGolf3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-04 11:58
Ik heb ook een probleem met een Inspiron 9300. Zodra ik Windows XP pro start, krijg ik het user keuze scherm. In dit scherm, bij de 1e keer starten, klopt de toetsenbord layout niet. De toets rechtsonder waar de "?" "/" en "+" op zitten is dan verwisselt met de toets waar de "-" en de "_" op zitten.

In het wachtwoord van de betreffende gebruiker is namelijk een "-" verwerkt. Druk ik bij het ingeven van het wachtwoord op de betreffende toets, dan pakt hij het wachtwoord dus niet. Druk ik op de toets waar "?" en "/" op zit, dan pakt hij het wel.

Zodra ik aangelogd ben zitten de toetsen wel op de juiste plek. De taal staat dan op Verenigde Staten.

Iemand zoiets al eens meegemaakt? Ik kan via google en GoT niets vinden.

Specs workstation Nikon D200 / 17-55 F/2.8 / SB-800 / 24-120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier momenteel een inspiron 9400 met Geintegreerde grafische kaart voor Inspiron 9400 in gebruik. De kleuren zijn zeer flauw te noemen. Ik kan echter nergens een instelling vinden voor deze te veranderen. De tekst is ook moeilijk leesbaar als of er te weinig inkt gebruikt is op een blad. De dpi staat op 96. Ook niet via configuratiescherm, beeldscherm, instellingen, geavanceerd,...
Nergens een instelling te vinden voor contrast, scherpte, verzadiging,....het is een 1920 x 1200 scherm. Iemand een idee want dit is absolut niet te bekijken naast mijn 9300 met de 6800.

Het is een 1920 x 1200 scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers

sjolmers

GreenGolf3 schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 20:39:
Ik heb ook een probleem met een Inspiron 9300. Zodra ik Windows XP pro start, krijg ik het user keuze scherm. In dit scherm, bij de 1e keer starten, klopt de toetsenbord layout niet. De toets rechtsonder waar de "?" "/" en "+" op zitten is dan verwisselt met de toets waar de "-" en de "_" op zitten.

In het wachtwoord van de betreffende gebruiker is namelijk een "-" verwerkt. Druk ik bij het ingeven van het wachtwoord op de betreffende toets, dan pakt hij het wachtwoord dus niet. Druk ik op de toets waar "?" en "/" op zit, dan pakt hij het wel.

Zodra ik aangelogd ben zitten de toetsen wel op de juiste plek. De taal staat dan op Verenigde Staten.

Iemand zoiets al eens meegemaakt? Ik kan via google en GoT niets vinden.
Is het een NL XP pro? Dan lijkt het me dat het de keyboard layout van NL heeft. Vroeger onder win98 konje dat nog aanpassen in de autoexec.bat...maar hoe dat in XP moet....zal eens zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenGolf3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-04 11:58
sjolmers schreef op maandag 29 mei 2006 @ 08:55:
[...]

Is het een NL XP pro? Dan lijkt het me dat het de keyboard layout van NL heeft. Vroeger onder win98 konje dat nog aanpassen in de autoexec.bat...maar hoe dat in XP moet....zal eens zoeken
Het is inderdaad een NL XP pro die erop staat. Bij de eerste boot en totaan het user selectie scherm staat het keyboard niet goed. Ben ik aangelogt, dan staat het wel goed. Log ik uit en kom ik weer op het user selectie scherm, dan staat het wel goed.

Specs workstation Nikon D200 / 17-55 F/2.8 / SB-800 / 24-120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand welk nummer ik moet bellen als ik mijn laptop wil laten ophalen voor reparatie.

En ja ik heb nog garantie.

inspiron xps2

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2006 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Dell bellen voor het 'speciale XPS service nummer'.
Als dat voor ophalen net zo geld als voor een vervangings onderdeel dan ben je aardig de sjaak, je wordt dan doorverbonden met... Ierland.. jawel... poets je Engels maar even op dan.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijgert schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 18:38:
Dell bellen voor het 'speciale XPS service nummer'.
Als dat voor ophalen net zo geld als voor een vervangings onderdeel dan ben je aardig de sjaak, je wordt dan doorverbonden met... Ierland.. jawel... poets je Engels maar even op dan.
Hoezo is er geen nederlandse dan, wat vaag. kun je mij het nummer geven dan ?

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Helaas, ik zal het ook moeten opzoeken en dan je het net zo goed zelf doen. Dell bellen dus...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Tijgert schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 19:59:
Helaas, ik zal het ook moeten opzoeken en dan je het net zo goed zelf doen. Dell bellen dus...
Die nieuwe 7800GTX is wel een vooruitgang in Warcraft. Voorheen 10FPS in Molten Core tijdens een Raid, nu 25FPS of meer. Hitte is wel een probleem. Heb nu een Vantec Laptopkoeler gekocht, onderkant blijft iig goed koud nou, nu nog iets voor de interne fankanalen verzinnen.. misschien een airco op de zijkant aansluiten ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Het beste voor je koeling is gewoon je laptop wat te verhogen. Plak er wat dropjes onder (alleen de achterkant) ofzo. De gleuven in het grilletje hebben een groter oppervlak dan de opening van de fan, dus daar zit niet veel weerstand. Waar het knelt is die lucht van de zijkanten aanzuigen wat je oplost door wat meer ruimte te creeren. test maar, scheelt meerdere graden.

Enne, die 7800GTX rocked idd. Het geeft meer performance increase dan alleen maar van de clock increase... De mijne snort ook vrolijk op 450/1250 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Carter houdt mijn schatje vast!

Afbeeldingslocatie: http://i8.tinypic.com/25oyz61.jpg

• Technattic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-07 04:34
Ik wil dus een inkoopaktie starten voor de SPDIF/SVIDEO/COMPOSITE adapter kabel. Het gaat om een originele Dell adapter kabel.

Foto van de kabel kun je hier vinden: http://home.hccnet.nl/j.taverne/dell_l61.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/j.taverne/dell_l61.jpg

Ik heb op www.samenkopen.net een item neergezet, maar deze is om een of andere reden nog niet goed gekeurd. De kabel gaat maximaal 12 euro kosten incl verzendkosten. Wil iedereen die hier interesse heeft mij even een email sturen? j.taverne@gmail.com Dan kan ik vast gaan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:38
Ik zoek de orginele firmware voor de brander die in mijn XPS zit. Het is een Sony DW-Q58A. Ik heb verschillende firmware geprobeerd, de orginele, Sony's updates en LiteOn updates, maar ik vond de Dell toch het fijnste. Vanwege een crash op mijn oud server systeem ben ik de orginele backup kwijt geraakt. Is er iemand die zijn DW-Q58A nog orgineel heeft en even een backup van zijn firmware zou willen maken?

Ik kan helaas niet updaten met de firmware die Dell zelf heeft omdat dit een EXE file is. Hij geeft dan een foutmelding dat het een Sony DW-Q58A moet zijn. Terwijl dat ook is. Ik zoek dus een back-up BIN file. Dat zou versie UDS2 moeten zijn. Let wel...NIET DE DW56!! Er zijn namelijk maar weinig Q58A gelevert.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Probeer het eens op http://forum.rpc1.org/portal.php

By the way... Voor de liefhebber... unlocked 7800GTX bios for unlimited overclocking zonder flashen!

Of anders direct naar de juiste bladzijde.

(gelieve niet direct naar de ISO linken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-08 13:27
Hulp gezocht bij een video-probleem op de XPS Gen 2!

Mijn broer is in het bezit van een Dell XPS Gen 2 met de nieuwste drivers en BIOS. Alleen zonder garantie, die is al verlopen. Hij wordt vooral gebruikt voor intensief gamen. Maar sinds kort functioneert hij niet meer goed. Het probleem begon na een lock-up na een lang potje CoD2.

Bij een normale boot ontstaat er een zwart scherm waarbij de computer nog wel aan staat (je hoort hem draaien en de power-up LEDs geven aan dat het systeem aan staat).
Bij een boot in safe-mode ontstaan een paar vaste patronen in het beeld dat door het normale beeld heen loopt. Deze patronen zijn verkeerd gekleurde horizontale lijnen en verticale geblokte balken. Ik kan in het desktop-scherm komen, maar de resolutie is behoorlijk laag.
Als het nodig is, post ik nog foto's.

Wij hebben al een vermoeden dat het zal gaan om een burn-in van de videokaart, maar we hopen hier uitsluitsel van te krijgen. Na wat onderzoek blijken er meer mensen te zijn met een vergelijkbaar probleem en in dat geval was de videokaart verbrand en moesten ze de laptop laten vervangen door Dell. Alleen zonder garantie gaat dat volgens mij niet gebeuren...

Kan iemand mij helpen? Ik kan namelijk geen nieuwe kopen op dit moment. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

l1m1t schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 20:12:
Mijn broer is in het bezit van een Dell XPS Gen 2
Kan iemand mij helpen? Ik kan namelijk geen nieuwe kopen op dit moment. :'(
Heb jij soms iets te maken met dit 'plotselinge' probleem? :')

Als het een burnin van de videokaart is, kan ik je wel helpen. Ik heb nog een 6800Go liggen uit mijn 9300 welke je zou kunnen gebruiken om de kapotte te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-08 13:27
HTT-Thalan schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 22:02:
[...]

[...]

Heb jij soms iets te maken met dit 'plotselinge' probleem? :')

Als het een burnin van de videokaart is, kan ik je wel helpen. Ik heb nog een 6800Go liggen uit mijn 9300 welke je zou kunnen gebruiken om de kapotte te vervangen.
;) Nee ik heb niks te maken met het ontstaan van het probleem, na uren gamen liep het vast door een foutje in CoD2 en na toen de Dell weer ging booten kwamen de patronen ineens in beeld.

.2 Heel fijn als jij die nog ergens heb liggen, maar liefst wil ik eerst van iemand horen die mij kan verzekeren dat het om een echte burn-in gaat. Wil je die 6800Go (het gaat hier nie om een ULTRA begrijp ik?) even ergens standby houden (hoewel ik liever een upgrade wil maken naar en 7800GTX indien mogelijk)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Controleer eens door een scherm aan de vga/dvi-ingang te hangen. Geeft die hetzelfde probleem, dan weet je hoe laat het is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Het heet ten eerste geen 'burn-in'.

Ten tweede, ja, het is je videokaart.
Als laatste noodoplossing kan je het volgende proberen.

1. Maak hem open, haal de videokaart met koellichaam eruit en blaas hem schoon aan beide koellichamen. Het zit bijna zeker vol stof want dat gaan ze allemaal zitten.
Je kan het van buiten niet zien, het zit echt aan de binnenkant van deze koellichamen.
Zet hem daarna terug en zorg dat hij er stevig in zit.

Dit *kan* het al oplossen want mogelijk is door de hitte en de werking van metaal een contact minder geworden. Ik had het bij het upgraden van mijn videokaart, reseaten hielp.

2. Als je daarna wel gewoon een boot-scherm krijgt maar nog steeds niet in Windows kan komen kan je proberen Windows opnieuw te installeren. Heeeeeeeeeel misschien zijn je drivers verrot geraakt. Gezien je die ook al niet kan veranderen in safe mode kan je proberen alles vers te installeren.

Als dit alles niet werkt dan is het 100% zeker... je videokaart is stuk.
Je wilt een 7800GTX als het kan, maar die zijn schaars, bereid je maar vast voor op de hoofdprijs.

good luck.

[ Voor 4% gewijzigd door Tijgert op 06-01-2007 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:27

Illusion

(the art of)

Ik had van mijn 14 maanden oude inspirion 9300 de adapter/voeding stuk. Heb precies 43 minuten aan de lijn gehangen voordat alles geregeld was (20 minuten wachten, 10 minuten kutten omdat mijn service-tag en express-service-code niet bestonden, en 13 minuten domme vragen beantwoorden). Maar ik had wel de volgende dag een nieuwe voeding per koerier. Chapeau! :)

n.b. ik had wel een 3jaar n.b.d. On site garantie erbij.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Mijn voeding van mijn XPS ging stuk met 1 day n.b.d.o.s.
Uiteindelijk een week later had ik een vervanging, de XPS service zit in Ierland en die mensen zijn blijkbaar NOG dommer en onwetender dan de Indiers waar Dell ook call centers mee heeft gevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

l1m1t schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 22:08:
[...]

;) Nee ik heb niks te maken met het ontstaan van het probleem, na uren gamen liep het vast door een foutje in CoD2 en na toen de Dell weer ging booten kwamen de patronen ineens in beeld.

.2 Heel fijn als jij die nog ergens heb liggen, maar liefst wil ik eerst van iemand horen die mij kan verzekeren dat het om een echte burn-in gaat. Wil je die 6800Go (het gaat hier nie om een ULTRA begrijp ik?) even ergens standby houden (hoewel ik liever een upgrade wil maken naar en 7800GTX indien mogelijk)?
Geen probleem. Probeer de gegeven tips eerst even en laat maar weten wat je wilt. Als je hem wilt mag je hem bij mij thuis ter plekke inbouwen, en zodra hij correct werkt betaal je hem en neem je hem mee. Lijkt me een eerlijke deal :)

-edit- Het is inderdaad de Go uitvoering - maar die is ook weer lekker zuinig, dat scheelt ;)

[ Voor 5% gewijzigd door HTT-Thalan op 14-01-2007 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Ik heb nu Vista Ultimate Extra geinstalleerd. Wat me opvalt, is dat de subwoofer het nu niet meer doet, en ook de koptelefoonuitgang niet meer.. als ik daar een stekker in steek stopt het geluid uit de laptop wel, maar schakelt niet meer over naar de aansluiting.

Mijn aparte PCMCIA kaart (Audigy ZS) werkt wel naar behoren. Iemand die dit herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Ik zit erover te denken mijn Inspiron van de hand te doen...

Wat denken jullie dat reëel is om er nog voor te vragen?

Specs:

het dure scherm (1920*1200 Glare)
100gb schijf 7200rpm 8mb cache
7800GTX Go 256mb Videokaart (de oude 6800Go is er ook nog bij)
Audigy 2 THX 7.1 PCMCIA kaartje
dvdbrander (nec 6500)
2gb geheugen
inclusief notebookkoeler/stand/hub2.0
2 voedingsadapters
xp pro origineel
alle cd's nog aanwezig

notebook nog in 100% werkende staat, heeft bijna een jaar geleden een gloednieuw scherm gekregen en een nieuw speakersysteem.

Ik zit erover te denken om maar weer naar een desktop te gaan, Sinds Vista draait mijn notebook steeds minder snel, vooral de fps in spellen is om te huilen, en de cpu kan het niet aan om weer een zwaardere gpu te plaatsen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Hangt van je CPU af... wat zit er in?

• sjolmers

sjolmers

Voor de mensen die destijds geen Bluetooth hebben genomen op hun laptop, en dit toch willen, heb ik een tip.
Ik heb op ebay bij [ur=]http://search.ebay.nl/_W0QQsassZecomputersQ2dorgQ2duk]deze[/url] persoon een dell 355 BT 2.0 module gekocht. Inclusief verzendkosten was ik iets van 28 euro kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo !
Ik heb een Inspiron 9300 een jaar geleden gekocht. Ik draai er nu Vista Business op maar kan enkel de Home basic lay out op laten draaien omwille van mn RAM-geheugen.

specificaties: Intel Pentium M Processor 1.73 GHz
RAM-geheugen: 512MB

Als ik mn RAM upgrade naar 1GB of eventueel 1GB en 256MB in 2 slots, zou mijn vista sneller draaien en de aero-functie sneller werken?

Dank.
Rembrand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SIMPY.be
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-07 09:58
Ja, waarschijnlijk wel. Wat zijn de scores bij de verschillende onderdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Processor: 3,6
Geheugen: 2,9
Grafisch: 2,0
Grafische weergave voor spellen: 3,0
Primaire vaste schijf: 4,2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 17:25
Ik heb een Dell Inspiron 9300 van Mei 2005. Afgelopen weekend zat er ineens een lijn met luie pixels in het scherm. Met wat zoekwerk kwam ik erachter dat er veel meer mensen zijn waarbij dit voorgekomen is: http://dellverticalline.com. Ik heb contact opgenomen met Dell. Daarna ben ik tien minuten met de technische ondersteuning bezig geweest om wat tests te doorlopen. Vervolgens werd me een kostenloze reparatie aangeboden. Het lcd-scherm wordt daarbij vervangen. Er werd me verteld dat binnen drie jaar van de aankoop een aantal dingen onder garantie gerepareerd konden worden. Mijn "reguliere" garantie is overigens al meer dan een jaar verlopen.

Ik ben blij dat het zo soepel ging. Ik had me al goed voorbereid en was klaar om een leuke babbelstrijd aan te gaan over de kosten van een reparatie van 600+ euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
BAUKstEr schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 09:52:
Ik heb een Dell Inspiron 9300 van Mei 2005. Afgelopen weekend zat er ineens een lijn met luie pixels in het scherm. Met wat zoekwerk kwam ik erachter dat er veel meer mensen zijn waarbij dit voorgekomen is: http://dellverticalline.com. Ik heb contact opgenomen met Dell. Daarna ben ik tien minuten met de technische ondersteuning bezig geweest om wat tests te doorlopen. Vervolgens werd me een kostenloze reparatie aangeboden. Het lcd-scherm wordt daarbij vervangen. Er werd me verteld dat binnen drie jaar van de aankoop een aantal dingen onder garantie gerepareerd konden worden. Mijn "reguliere" garantie is overigens al meer dan een jaar verlopen.

Ik ben blij dat het zo soepel ging. Ik had me al goed voorbereid en was klaar om een leuke babbelstrijd aan te gaan over de kosten van een reparatie van 600+ euro.
Wat is je resolutie? Ik heb zo'n WUXGA scherm (1920*1200) en heb er gelukkig (nog) geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logi
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Ik heb ook een WUXGA scherm 1920x1200 en ook gelukkig geen last van. Waar ik wel mee zit is dat ik nadat ik hem, voor het eerst na aankoop (release van 9300) tot twee weken geleden, opnieuw ging installeren. Dat de accu (9-cell) ineens niet langer dan 1,5 uur mee gewerkt kan worden. Na het rondzoeken op internet naar enige oplossing blijkt ook nogeens dat het een accu betreft dat tot de terugroepactie hoort ( was een oproep van ongeveer 1,5 jaar geleden en reageer ik nu pas 8)7). Daarna heb ik via www.dellbatteryprogram.com een aanvraag gedaan, nu maar afwachten.Maar weet iemand hoe dit kan? Dat de accu ineens maar 1,5 uur mee kan? Maar weet iemand misschien hoe ik langer kan werken? Het wordt afgeraden om er nog verder mee te werken, maar kan voorlopig niet anders als je vaak onderweg bent. Heb notebook hardware control al geprobeerd, maar die wil maar niet installeren zelfs niet als ik de stappen volg op de site van hun www.pbus-167.com/nhc/nhc.htm. Werkt nu wel, hoe :? weet ik ook niet. Heb gewoon zelfde stappen gevolgd zoals op de site is vermeld.

[ Voor 8% gewijzigd door Logi op 31-05-2007 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
ComBax schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 10:06:
[...]
Wat is je resolutie? Ik heb zo'n WUXGA scherm (1920*1200) en heb er gelukkig (nog) geen last van.
Ook de WUXGA (1920*1200 met glans) :) Tot nog toe verder geen problemen met het apparaat gehad. Batterij gaat wel steeds iets minder lang mee. Maar aangezien Dell bij de bestelling per ongeluk een tweede batterij meestuurde: geen probleem. Het probleem met het beeldscherm doet zich voor bij (in ieder geval) drie modellen van het scherm: J9662, T4976, and W4554. Ik heb voor zover ik kon opmaken een J9662 (LG LPL0000). Als ik het correct heb, kan je dit opzoeken in het register:
> Start
> Uitvoeren... regedt32
> navigeren naar Key HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\DISPLAY\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daikiri
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-01 11:15
Ik heb ook een dell inspiron 9300 , en nu heb ik sinds een tijd, al best lang eigenlijk dat als ik mijn laptop opstrart, ik het bootscherm wel krijg van dell, en de laadbalk loopt daar ook, dan gaat de laptop even naar zwart, met het witte knipper streepje, en dan naar windows xp.

nu is het dat hij bij het knipper streepje blijft, en ik hem uit moet zetten en dan weer aan, en dan boot hij zonder problemen, nu komt het er op neer dat ik bijna altijd mijn laptop 2x moet booten om echt aan te gaan,.

Hebben hier meerdere last van? en iemand enig idee hoe dit zou komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Zou een probleem met de videokaart kunnen zijn.
Als het een defect is en hij gewoon eerst warm moet worden is het pech hebben en wachten tot hij stuk gaat.

Wat je ook kan doen is de laptop even open schroeven en de videokaart er even uit te halen en terug te zetten (te 're-seaten' heet dat).
Dat kan werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil.bean
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-08 23:34
Hallo mensen,

Ik heb een vraagje over een videokaartvervanging in mijn Inspiron 9300. Mijn huidige kaart is een X300 en die kan games wel aan maar ik wil ze toch iets mooier spelen ipv alles op low. Nou heb ik even rondegekeken naar vervangende videokaarten en heb er wel een paar gevonden.

Op deze site staan vrijwel alle videokaarten voor laptops. Mijn vraag is welke ik het beste kan kiezen. Ik hoef geen videokaart die nog 3 jaar meegaat.
Ik wil er wel een uit de z.g.n. prestatieklasse 1. Zat te denken aan een X800/X800XT of nog iets beter.
(vreemd trouwens dat modellen als de X1700 en X1600 in de 2de klasse vallen :?)

Zie tegenwoordig in de XPS veel nVidia Go's, zijn deze beter/goedkoper in verhouding tot de Ati's?

Dan nog iets belangrijks, de koeling. Kan de huidige koeler het aan of moet daar iets anders in zover het kan? Ik heb ook van die laptopkoelers gezien maar werken die echt goed? Hij wordt nu ook al redelijk heet na een tijdje gamen.

Edit: Ik zie die X800 bijna nergens meer, dus dat wordt waarschijnlijk een nieuwere. Nog iets. Is het uberhaubt mogelijk om de videokaart te vervangen?

[ Voor 6% gewijzigd door Evil.bean op 13-06-2007 19:59 . Reden: Zie bericht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Evil.bean schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 19:48:
Hallo mensen,

Ik heb een vraagje over een videokaartvervanging in mijn Inspiron 9300. Mijn huidige kaart is een X300 en die kan games wel aan maar ik wil ze toch iets mooier spelen ipv alles op low. Nou heb ik even rondegekeken naar vervangende videokaarten en heb er wel een paar gevonden.

Op deze site staan vrijwel alle videokaarten voor laptops. Mijn vraag is welke ik het beste kan kiezen. Ik hoef geen videokaart die nog 3 jaar meegaat.
Ik wil er wel een uit de z.g.n. prestatieklasse 1. Zat te denken aan een X800/X800XT of nog iets beter.
(vreemd trouwens dat modellen als de X1700 en X1600 in de 2de klasse vallen :?)

Zie tegenwoordig in de XPS veel nVidia Go's, zijn deze beter/goedkoper in verhouding tot de Ati's?

Dan nog iets belangrijks, de koeling. Kan de huidige koeler het aan of moet daar iets anders in zover het kan? Ik heb ook van die laptopkoelers gezien maar werken die echt goed? Hij wordt nu ook al redelijk heet na een tijdje gamen.

Edit: Ik zie die X800 bijna nergens meer, dus dat wordt waarschijnlijk een nieuwere. Nog iets. Is het uberhaubt mogelijk om de videokaart te vervangen?
Je zal vooral moeten uitkijken naar modellen die in je inspiron 9300 passen. Laptops hebben (nog) geen standaard aansluiting voor videokaarten, dus zoek eerst naar een model dat ondersteund wordt door je laptop, waarschijnlijk is je keuze dan niet zo groot meer. Zorg ook dat je koeling kan volgen, altijd handig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil.bean
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-08 23:34
Je ziet in die nieuwe modellen van mijn laptop, tegenwoordig de inspiron 9400 al enkele goede kaarten zitten. Zouden deze ook in mijn laptop passen? En nog iets, hoe zie ik wat een geschikte videokaart is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
Evil.bean schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 00:29:
Je ziet in die nieuwe modellen van mijn laptop, tegenwoordig de inspiron 9400 al enkele goede kaarten zitten. Zouden deze ook in mijn laptop passen? En nog iets, hoe zie ik wat een geschikte videokaart is?
Als ik jou was, zou ik eens een avondje draadjes door gaan lezen: http://www.notebookforums.com/forum153.html
Voor de i9300 zijn een beperkt aantal videokaarten mogelijk (X300, Go6800, Go6800Ultra en ik geloof ook nog de Go7800 via een XPS-bios-hack)

Verwijderd

Kan je met software genclock je inspiron 9300 overclocken?
Iemand ervaring mee?
Zijn er mensen uit belgie die de pinmod met succes hebben uitgevoerd en eventueel de mijne willen aanpakken?
Zelf durf ik daar niet aan beginnen.
Alsook de 6800 go videokaart zou wel eens een upgrade verdienen.
mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al 2 jaar de 9300 en af en toe is dat ding rete-traag, ondanks 2GB intern geheugen.
Heeft iemand hier ervaring met een upgrade van de hardeschijf van 5400rpm naar 7200rpm? Zou je daar iets van merken?

En zo ja, wat voor type schijf moet je hebben? Is het een UltraDMA/100 of 133? En ik neem aan 2,5"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
Die van mij is nog steeds niet aan vervanging toe. Snel zat op allerlei vlakken. Ik heb er een 7200-toeren HTS726060M9AT00 in zitten:
- 7200 rpm
- ATA 100
- 2.5"

Wat ook wil helpen: één virusscanner en géén actieve spywarescanner 8)

[ Voor 24% gewijzigd door BAUKstEr op 09-02-2008 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BAUKstEr schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 07:17:
Die van mij is nog steeds niet aan vervanging toe. Snel zat op allerlei vlakken. Ik heb er een 7200-toeren HTS726060M9AT00 in zitten:
- 7200 rpm
- ATA 100
- 2.5"

Wat ook wil helpen: één virusscanner en géén actieve spywarescanner 8)
had je die 7200rpm er vanaf het begin inzitten of heb je die achteraf erin geplaatst? If so: was het verschil echt merkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Kort door de bocht: ja, je merkt het verschil.
Gezien je waarschijnlijk dan ook meteen je windhoos herinstalleerd ga je het nog meer merken.

Gewoon doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
Ongeloofelijk! Dit topic leeft nog steeds!
Eigenlijk wel terecht... want zelfs na bijna 3 jaar in bezit te zijn van de XPS 2 is het nog steeds een waanzinnige machine.
Die van mij is ook steeds de dans des doods ontsprongen op een aantal vlakken.

Na een aantal maanden had ik in ene een blauwe stuck pixel en deze heb ik weg kunnen masseren.
Nooit meer last van gehad.
Mijn HDD leek het te gaan begeven daar het net leek alsof de koppen op een bepaald punt ergens vast kwamen te zitten.
Hierdoor had ik een complete freeze en als ik de laptop opnieuw opstarte was de hele HDD niet meer te bekennen, aldus de BIOS.
Even uit, laptop door elkaar schudden en toen deed deze het weer.
(Een paar minuten laten afkoelen scheen ook te helpen.)
Ik stond op het punt om een nieuwe HDD te gaan regelen en wat denk je?
De HDD doet het sinsdien weer en heb nooit meer problemen gehad.
(De laptop heeft ooit in een kofferbak gelegen toen het heel koud was buiten. Toen begon die ellende toen deze meteen werd opgestart toen hij er weer uit kwam.)

Na drie jaar tijd is niet alleen intern niks te merken aan defecten maar de buitenkant ziet er ook nog steeds perfect uit.
Het beeldscherm kraakt niet met open en dicht doen en er zit nog steeds heel weinig speling in.
(Alleen de bekende palmrests zijn een beetje "versleten" door het intensieve gamen.)
De accu gaat ook nog steeds lang mee (voor 17 inch laptop begrippen) en Vista draait er als een zonnetje op.

Helaas ga ik de XPS 2 club binnenkort verlaten daar ik de M1730 a.s dinsdag binnen krijg.
Zij krijgt echter een goed huis en zal niet ver van mij zijn.
De vriendin die 5 jaar terug mijn Inspiron 8200 had overgenomen gaat waarachtig mijn XPS-2 voor 600 euro overnemen.

Ik wil iedereen bedanken voor alle informatie en steun tijdens deze jaren.
Vooral Tijgert heb ik veel gelezen (en niet alleen op dit forum) en vind het geweldig dat ik zelfs nu nog een post maak onder die van hem anno 2008!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Hehe, damn straight! Ik speel nog steeds Half Life Ep.2 op mijn opgefokte 7800GTX, prima te doen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Ik kan enkel maar hetzelfde zeggen :)
Mijn Inspiron 9300 gaat ook zijn derde levensjaar in. Een andere hd en wat extra geheugen (2 dingen waarvan ik al van in het begin wist dat ik ze ging vervangen/uitbreiden) en na 3 jaar doet hij het nog steeds goed. De 6800Go doet het ook perfect voor het occasionele spelletje (wordt vooral gebruikt voor projecten/development voor mijn opleiding).
Hij was niet goedkoop bij aanschaf (bijna €2000, zelfs met slechts 5400rpm hd en 512MiB geheugen, vandaar de uitbreiding/nieuwe 7200rpm schijf ;)), maar nog geen seconde spijt gehad van de aankoop.
Enige nadeel is het formaat: hier heb ik me toch een beetje aan mispakt, vooral omdat hij regelmatig mee naar de universiteit gaat, maar een goede rugzak doet ook wonderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Het enige wat ik dan wel heb is dat het scherm inderdaad wat speling heeft, toch wel 5cm full travel aan de bovenkant. Dit is blijkbaar een bekend euvel? Is hier wat aan te doen?

Verder hebben mijn palmrests nog steeds de plastic protectors er op zitten

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eikelman/temp/pprotectorsxps2.jpg
(nu net geschoten)

Al wordt het nu wel wat ranzig daaronder ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Tijgert op 22-03-2008 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Tijgert schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 15:14:
Het enige wat ik dan wel heb is dat het scherm inderdaad wat speling heeft, toch wel 5cm full travel aan de bovenkant. Dit is blijkbaar een bekend euvel? Is hier wat aan te doen?

[afbeelding]
(nu net geschoten)

_/-\o_
Die plastic protectors waren er bij mij toch behoorlijk snel af, maar zelfs zonder die is er nog geen verkleuring oid opgetreden.
Altijd goed zorg voor gedragen, maar het blijft toch een gebruiksvoorwerp (vandaar dat ik het wat overdreven vind om die plastic protectors erop te laten, maar da's ieder voor zich natuurlijk).

Het scherm zelf heeft inderdaad wat speling, denk dat dat normaal is ook. Het is wel geen 5cm (cm of 2 mss), ondanks dat het scherm soms iets minder zacht toe ging (frustraties iets te enthousiast afreageren op de laptop :$ )

[ Voor 11% gewijzigd door ComBax op 22-03-2008 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

(vandaar dat ik het wat overdreven vind om die plastic protectors erop te laten, maar da's ieder voor zich natuurlijk).
Naja, ik vond het grappig om eens te zien hoe lang ik die dingen er op kon laten... blijkbaar lang zat :D

Effe wat anders, wat meer serieus... Mijn scherm is aan de ene kant donkerder dan aan de andere. Ik denk dat de ccfl aan het versterven is, of 1 van de 2 ofzo...
Is zoiets te fixen of is het zo geintegreerd dat het gewoon afgelopen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Laatst online: 13:35

TrekDr0p

QR niet scannen

Misschien niet helemaal het juiste Topic.
Maar mijn 9300 is nu ook alweer bijna 3 jaartjes oud ongeveer. En ik vroeg me af wat zo een ding nog waard was op de markt?
Ik heb die met de 6800Go ultra erin, want misschien na bijna 3 jaar trouwedienst ga ik hem inruilen voor een lief klein nieuw speeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
Tijgert schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 00:32:
Hehe, damn straight! Ik speel nog steeds Half Life Ep.2 op mijn opgefokte 7800GTX, prima te doen hoor ;)
Echt waar?
En op welke settings draait deze game bij jou dan?
Had deze game nog even geprobeerd toen ik mijn XPS-2 nog had, maar dat was niet alles.
Nu ben ik wel een gigantische eye candy whore en doe ik alleen met minder als het echt moet.
Dat was met Episode 2 wel aardig nodig ook!
TrekDr0p schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 14:57:
Misschien niet helemaal het juiste Topic.
Maar mijn 9300 is nu ook alweer bijna 3 jaartjes oud ongeveer. En ik vroeg me af wat zo een ding nog waard was op de markt?
Ik heb die met de 6800Go ultra erin, want misschien na bijna 3 jaar trouwedienst ga ik hem inruilen voor een lief klein nieuw speeltje.
Een 9300 met de 6800Go Ultra?
Daar zit toch niet standaard de Ultra variant in?
Wat je er voor kan vangen weet ik niet.
Gebruik Marktplaats (e.d) als referentie en kijk wat andere mensen er voor (durven) vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik deed (en doe) het op 1920x1200 (the ONLY resolution :) ) met alles op high, alleen geen AA en AF. Dat gaat heel goed. HDR staat geloof ik wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

Ik heb een vraagje:

hoeveel kan ik nog krijgen als ik mijn dell inspiron 9300 zou verkopen?

Dell Inspiron 9300
processor: intel centrino
processorsnelheid: 2.13 GHz
beeldschermgrootte: 17 inch

algemeen Dell Inspiron 9300
hoogte 41.5 mm
breedte 394 mm
diepte 288 mm
gewicht 3.6 kg
kleur zilver/wit

systeem Dell Inspiron 9300
- processor merk / type intel centrino
- snelheid processor 2.13 GHz
- type geheugen DDR2 SDRAM 1GIG GEHEUGEN
- meegeleverd os windows XP HOME (LEGAAL

beeld & geluid Dell Inspiron 9300
beeldscherm grootte 17 inch WUXGA
max. resolutie 1920x1200
videokaart type ati radeon x300
videokaart geheugen 128 mb
geluidskaart ja
SUBWOOFER AAN dE ONdERKANT INGEBOUWd

connectiviteit & app Dell Inspiron 9300
drives DVD, sd KAART LEZER
dvd/cd brander ja
dvd type DVD +/-
connectiviteit 6Xusb, firewire, wi-fi (ieee 802.11), ethernet, rj-11 (modem)
EN BLUETOOTH 2.0 INGEBOUWd

extra Dell Inspiron 9300
type muis touchpad

Alleen moet ik erbij vermelden:

2en half jaar oud
kostte toen 1800 euro
mijn 17'' inch wugxa is gebarsten maar NIET KAPOT
je ziet van die inktvlekken
intkvlekken bedekken ongeveer 25% van het beeld
qua cpu etc in perfecte staat.
nieuwe hdd van 80 gig 7200rpm

en van mijn toestenbord is de ''d'' afgebroken die moet ik steeds typen met ctrl+v als oplossing

maar ok dat zijn de enige minpunten.

wat kan ik hiervoor nog krijgen?
500 a 600?
minder?
meer?

hoor het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijgert schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 15:14:

[afbeelding]
(nu net geschoten)

Nu ik die stickers weer zie, zijn die er op de een of andere manier af te krijgen zonder dat je schade aanricht of lijmresten overhoud die er maar niet vanaf te krijgen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 10:00:
[...]

Nu ik die stickers weer zie, zijn die er op de een of andere manier af te krijgen zonder dat je schade aanricht of lijmresten overhoud die er maar niet vanaf te krijgen zijn?
Die centrino/windows-xp stickertjes?
Een haardroger nemen, stickertjes goed opwarmen en dan voorzichtig met vb stanley-mesje er onder gaan. Is bij mij (bijna) perfect gelukt, één keer iets te enthousiast geweest met het mesje, valt gelukkig (bijna) niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uh, je wilt een laptop met kapot scherm en kapot toetsenbord verkopen en je denkt er 5 a 6 honderd euro voor te krijgen? Volgens mij ben je niet bekend met de prijzen voor nieuwe laptops nu, want je hebt voor dat geld tegenwoordig al gelijkwaardige NIEUWE laptops. Ik gok dat het moeilijk word om te verkopen met dat scherm, of het moet aan iemand zijn die um voor onderdelen wil gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ComBax schreef op maandag 07 april 2008 @ 10:03:
[...]

Die centrino/windows-xp stickertjes?
Een haardroger nemen, stickertjes goed opwarmen en dan voorzichtig met vb stanley-mesje er onder gaan. Is bij mij (bijna) perfect gelukt, één keer iets te enthousiast geweest met het mesje, valt gelukkig (bijna) niet op.
ok, na 2.5 jaar ga ik het nou toch maar proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Mijn XPS Gen2 is na drie jaar trouwe dienst ongeveer wel afgeschreven. Hij is wel wat opgefokt geworden in die tijd met een overgeclockte en gemodde 7800GTX en een 1.8GHz Pentium-M @ 2.4GHz. Half life 2 speelt nog steeds super vloeiend op echt goeie settings, 1680x1050, 2xAA, 4xAF en zelfs Full HDR aan en op 2 stuks na alles op high.

Toch is het tijd voor wat extra modwerk. Laatst speelde ik HL2 Episode 2 maar eens uit en de temps liepen tot over de 100 graden! De koelribben zijn blijkbaar weer stoffig geworden ofzo. Of hij gaat zelf stuk, of ik help hem een handje 8)

De plannen zijn als volgt: Het low tech gedeelte behelst het uitdremelen van de plastic beschermstukjes achter de koperen koelribben (scheelt gauw een 10% aan oppervlakte alleen al) en dan de randen nog wat uitdremelen voor optimale flow. Ook de intake gaat op de schop, aan de onderkant. Daar gaan ook wat ribbetjes weg, ik denk aan om en om (om toch nog wat bescherming te houden en de fan niet te laten blokkeren.

Dan het high tech gedeelte: In een eerder topic wat ik opende informeerde ik naar hoe ik een signaal met varierend voltage kon gebruiken om met dezelfde variatie een hoger voltage te schakelen.
Kleine uitleg: de fans draaien op maximaal 4,16v, achterlijk laag. Dat kan harder ;) en als Tweakert zijnde ga ik dat zelf doen. Ik wil een schakeling in gaan bouwen (schema's heb ik al, meerdere zelfs) waarmee ik het normale voltage dat van 0 tot 4,16 volt loopt gebruik om een voltage van 0 (5) tot 7 (12) volt te regelen. Dat is een spanningsverhoging van zo'n 68% en dat zal flink beter koelen. Het leuke is dat die spanning ook geregeld zal worden door de software. Zegt de software 'halve snelheid' en zou het mobo dan 2,8v uitsturen, nu zal halve snelheid alleen al 3,5v geven.

Dat project heeft een tijd stil gelegen, maar n is het tijd om het weer op te pakken!

Gimme your thoughts :D

[ Voor 4% gewijzigd door Tijgert op 13-04-2008 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Windows 7 RC op mijn 9300 gedaan en alles werkt out of the box....behalve de subwoofer! Daar komt nu geen geluid uit waardoor het geluid nu werkelijk afgrijselijk is.
Heeft iemand de sub aan de praat gekregen met Win7?

Dell heeft de 9300 nooit met Vista uitgebracht waardoor ik ook geen Vista-driver voor de geluidskaart kan vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Tijgert schreef op zondag 13 april 2008 @ 17:01:
Mijn XPS Gen2 is na drie jaar trouwe dienst ongeveer wel afgeschreven. Hij is wel wat opgefokt geworden in die tijd met een overgeclockte en gemodde 7800GTX en een 1.8GHz Pentium-M @ 2.4GHz. Half life 2 speelt nog steeds super vloeiend op echt goeie settings, 1680x1050, 2xAA, 4xAF en zelfs Full HDR aan en op 2 stuks na alles op high.

Toch is het tijd voor wat extra modwerk. Laatst speelde ik HL2 Episode 2 maar eens uit en de temps liepen tot over de 100 graden! De koelribben zijn blijkbaar weer stoffig geworden ofzo. Of hij gaat zelf stuk, of ik help hem een handje 8)

De plannen zijn als volgt: Het low tech gedeelte behelst het uitdremelen van de plastic beschermstukjes achter de koperen koelribben (scheelt gauw een 10% aan oppervlakte alleen al) en dan de randen nog wat uitdremelen voor optimale flow. Ook de intake gaat op de schop, aan de onderkant. Daar gaan ook wat ribbetjes weg, ik denk aan om en om (om toch nog wat bescherming te houden en de fan niet te laten blokkeren.

Dan het high tech gedeelte: In een eerder topic wat ik opende informeerde ik naar hoe ik een signaal met varierend voltage kon gebruiken om met dezelfde variatie een hoger voltage te schakelen.
Kleine uitleg: de fans draaien op maximaal 4,16v, achterlijk laag. Dat kan harder ;) en als Tweakert zijnde ga ik dat zelf doen. Ik wil een schakeling in gaan bouwen (schema's heb ik al, meerdere zelfs) waarmee ik het normale voltage dat van 0 tot 4,16 volt loopt gebruik om een voltage van 0 (5) tot 7 (12) volt te regelen. Dat is een spanningsverhoging van zo'n 68% en dat zal flink beter koelen. Het leuke is dat die spanning ook geregeld zal worden door de software. Zegt de software 'halve snelheid' en zou het mobo dan 2,8v uitsturen, nu zal halve snelheid alleen al 3,5v geven.

Dat project heeft een tijd stil gelegen, maar n is het tijd om het weer op te pakken!

Gimme your thoughts :D
Is hier nog wat mee gedaan? Of ligt je XPS weg te stoffen in een kastje?

Mijn 9300 begint een beetje de geest te geven.
Linker fan draaid niet meer, word super snel en het gebruiksklaar maken van de laptop duurd een minuutje of 5.
Ik wil dus mijn laptop gaan open schroeven en kijken hoe stoffig hij is, en hem dan eens flink schoonmaken en dan misschien kijken of ik het fannetje kan vervangen of dat het gewoon een kwestie van even schoonmaken is. Het enige nadeel is dat ik nog nooit een laptop heb open gemaakt, en dus ook niet weet waar ik op moet letten. Daarom wil ik graag, van mensen die dat al een keer hebben gedaan, weten hoe je het beste dit kan aanpakken. Wat eerst te verwijderen, welke volgorde van schroefjes. Kapjes eraf halen bij het beeldscherm, wel of niet al het geheugen eruit en de hardeschijf voordat ik de onderkant eraf ga schroeven.
Ik heb op internet gegoogled maar kon geen stappenplan vinden hoe en wat te doen.

Kan iemand mij helpen?

O ja en me CPU blijft op 50% draaien van wat hij kan, ik zal zelf zo nog even op google kijken. Maar heeft iemand een idee om dit op te lossen?

[ Voor 56% gewijzigd door TrekDr0p op 23-08-2009 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik lees dit op mijn M170 (mijn oude XPS2 dus) via radmin op mijn hoofdPC :P
Het beestje leeft nog gewoon en ik gebruik hem bijna dagelijks! Dat wegdremelen heb ik toch maar niet gedaan want de hele behuizing is van aluminium en dat is een kolerewerk...

Dat openschroeven ben ik wel een crack in, als je in de buurt van Amsterdam woont wil ik het wel voor je doen, is zo gepiept. Als je het zelf wilt doen valt het ook wel mee hoor, maar het is de eerste keer wel erg eng. Op Dell staat wel ergens een HowTo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Tijgert schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 23:52:
Ik lees dit op mijn M170 (mijn oude XPS2 dus) via radmin op mijn hoofdPC :P
Het beestje leeft nog gewoon en ik gebruik hem bijna dagelijks! Dat wegdremelen heb ik toch maar niet gedaan want de hele behuizing is van aluminium en dat is een kolerewerk...

Dat openschroeven ben ik wel een crack in, als je in de buurt van Amsterdam woont wil ik het wel voor je doen, is zo gepiept. Als je het zelf wilt doen valt het ook wel mee hoor, maar het is de eerste keer wel erg eng. Op Dell staat wel ergens een HowTo...
Ik woon in Amsterdam ;)
En ik ga wel even die how to zoeken op internet, ga hem pas uit elkaar halen als ik alles gebackuped heb. Dus dat word misschien ergens in het weekend.
En mocht het echt niet lukken dan weet ik je te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:27

Illusion

(the art of)

TrekDr0p schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 05:58:
[...]

Ik woon in Amsterdam ;)
En ik ga wel even die how to zoeken op internet, ga hem pas uit elkaar halen als ik alles gebackuped heb. Dus dat word misschien ergens in het weekend.
En mocht het echt niet lukken dan weet ik je te vinden.
Ik heb zelf laatst ook mijn 9300 op goed geluk uit elkaar geschroefd om hem schoon te maken. Is prima gegaan, alleen bleek ik bij het inelkaar zetten de connector van de LCD niet goed aangedrukt te hebben. Dat was even schrikken, maar ook zo opgelost. Later kwam ik erachter dat er een service manual is waarin alles uitgelegd wordt.
De online service manual van de inspirion9300 staat hier
Je kan hem ook in z'n geheel als .zip downloaden, hier

[ Voor 20% gewijzigd door Illusion op 24-08-2009 06:41 ]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Illusion schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 06:38:
[...]

Ik heb zelf laatst ook mijn 9300 op goed geluk uit elkaar geschroefd om hem schoon te maken. Is prima gegaan, alleen bleek ik bij het inelkaar zetten de connector van de LCD niet goed aangedrukt te hebben. Dat was even schrikken, maar ook zo opgelost. Later kwam ik erachter dat er een service manual is waarin alles uitgelegd wordt.
De online service manual van de inspirion9300 staat hier
Je kan hem ook in z'n geheel als .zip downloaden, hier
Kijk dat had ik nodig :D
Die ga ik van het weekend eens printen en bestuderen en me laptop uit elkaar halen, en waarschijnlijk schrikken van de stof die erin zit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Je hebt maar 1 of 2 blaadjes nodig, het is echt simpel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Tijgert schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 14:12:
Je hebt maar 1 of 2 blaadjes nodig, het is echt simpel..
Ik ga van het weekend lekker stoeien en als het niet lukt... Dan kom ik hier wel schreeuwen en huilen dat het allemaal niet meer wilt lukken.
Ik heb in iedergeval genoeg schroevendraaiers en een 5 liter flesje met perslucht om het goed schoon te blazen :D
Misschien dat hij gewoon doordat hij zijn warmet niet meer kwijt komt zo traag geworden.

Maar weet iemand een oplossing voor die 50 cpu speed ipv 100%? Want ik wil soms nog wel eens FF8 spelen op me lappy, maar dan moet ik 800+ Mhz hebben en dat heeft hij dan niet, dan moet ik hem met een vaag proggie naar 100% zetten en dan gaat de overgebleven Fan meteen op 30 miljoen duizend toeren draaien, is ook niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

5 liter flesje met perslucht om het goed schoon te blazen
Kijk, je eerste fout... geen perslucht, daarmee blaas je stof alleen maar dieper in je fans. EERST met een stofzuiger met borstel alles wegzuigen/borstelen... daarna pas eventueel perslucht, maar NOOIT als eerste gebruiken. Enne... boenen met die borstel, kan geen kwaad zolang je niet te ruw bent... gewoon die koelribben schoonvegen ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Tijgert schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 00:07:
[...]

Kijk, je eerste fout... geen perslucht, daarmee blaas je stof alleen maar dieper in je fans. EERST met een stofzuiger met borstel alles wegzuigen/borstelen... daarna pas eventueel perslucht, maar NOOIT als eerste gebruiken. Enne... boenen met die borstel, kan geen kwaad zolang je niet te ruw bent... gewoon die koelribben schoonvegen ermee.
Ik heb kwastjes en borsteltjes om het stof eerst goed los te maken, en grotendeels te verwijderen. Perslucht is alleen voor als finisher te gebruiken.
Hopelijk ligt het probleem bij de schoonmaak, maar ben bang dat er onderdelen, mem/hdd, kapot aan het gaan zijn.

• Tijgert

Tijgert

Niet bang zijn als er geen reden voor is. Zuig het stof weg met de stofzuiger, ook niet alleen met kwastjes weg vegen want je wilt het stof ook weghebben waar de haren van je kwastjes net niet raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Ik denk dat hij de geest heeft gegeven, tijdens het opstarten gaat het caps lock dingetje knipperen en na 10 sec valt hij uit.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Deed hij dat eerst ook? Of pas nadat je probeerde hem schoon te maken?
Kom anders eens langs, ik heb dat ding al tig keer open gehad, wie weet heb ik gouden handjes ;)
pm me maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Tijgert schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 17:27:
Deed hij dat eerst ook? Of pas nadat je probeerde hem schoon te maken?
Kom anders eens langs, ik heb dat ding al tig keer open gehad, wie weet heb ik gouden handjes ;)
pm me maar.
Ik kon hem niet schoonmaken omdat ik me schroevendraaier nergens kon vinden voor de diepe schroeven, heb dus alleen het toestenbord en het geheugen/hdd/drive eruit gehaald, maar ik draai net het geheugen om en nu doet hij het weer, zal dat betekenen dat 1 van die reepjes kapot is?
Zo ja hoe kan ik dit het beste testen?

*****edit*****
Heb me geheugen verwisseld en toen deed hij het alsnog, dus nu start hij wel gewoon meteen op met welk geheugenblokje dan ook, of welke volgorde van welk blokje in welke slot.
Hij blijft alleen rete traag, denk dat ik deze laptop dan echt ga verkopen, en een nieuwe ga kopen. Want werken met zo een laptop is niet te doen.

[ Voor 21% gewijzigd door TrekDr0p op 30-08-2009 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Zonder hem volledig open te hebben gemaakt kan je idd niet bij de binnenkant komen van de heatsinks en dus is er effectief niks schoongemaakt. Waarschijnlijk throttled hij zelf terug omdat de koeling gewoon bijna nul is.
Ik spreek uit extensieve eigen ervaring met dit apparaat dus ik adviseer je echt om het te (laten) doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Tijgert schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 20:53:
Zonder hem volledig open te hebben gemaakt kan je idd niet bij de binnenkant komen van de heatsinks en dus is er effectief niks schoongemaakt. Waarschijnlijk throttled hij zelf terug omdat de koeling gewoon bijna nul is.
Ik spreek uit extensieve eigen ervaring met diet apparaat dus ik adviseer je echt om het te (laten) doen.
Ik ga hem vandaag wederom een poging doen om hem open te maken, heb nu wel alle schroevendraaiers.
De Linker Fan blijkt niet te draaien, dus ik denk dat hij inderdaad te warm word en daarom zo traag is.

Ik heb 1 fan gevonden online voor de dell inspiron 9300(E1705 Cooling Fan), maar de cpu en de gpu fan verschillen in grote, dus weet niet precies voor welke deze bedoeld is. Misschien dat jij een site kent waar je beide fans kan kopen/bestellen, zodat ik daar kan bestellen mochten de fans echt niet meer draaien ook al word hij goed schoongemaakt.

Nieuw geheugen is zo te vinden, ga dan meteen voor 2 x 1gb ipv de 2x 512mb die er nu inzitten.

Weet jij toevallig of het ook nog mogelijk is een nieuwe cpu erin te zetten? Of zijn deze CPU's totaal niet meer te verkrijgen. Want ik kan in de pricewatch geen Pentium M Socket 479 vinden. Waarschijnlijk alleen 2de hands?

Wil niet teveel geld eraan uitgeven anders kan ik beter een nieuwe kopen.

Geheugen is 40 euries, en zo een fan 60.
Zit erover na te denken om een nieuwe batterij te kopen, is het toe te vertrouwen om zo een replacement batterij te kopen?
**origineel ** replacement
6cell**119,-**99,-
9cell**139,-**119,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

TrekDr0p schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 09:56:
[...]Zit erover na te denken om een nieuwe batterij te kopen, is het toe te vertrouwen om zo een replacement batterij te kopen?
**origineel ** replacement
6cell**119,-**99,-
9cell**139,-**119,-
Als je toch replacement doet, doe dan van dealextreme. Kan je er 3 kopen in plaats van 1. Zit ik zelf ook naar te kijken voor mijn 6000.
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.17086

Kijk voor een fan ook op ebay, 60e is dúúr.

Overigens zelf op zoek naar een moederbord voor een 9300. Iemand toevallig liggen?

[ Voor 3% gewijzigd door MAher op 31-08-2009 13:00 ]

System | Suomalaiset Lehmät.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Fans e.d. zijn te vinden op eBay.
In Duitsland heb je veel kans, maar in Engeland is ook genoeg te vinden.

V.w.b. CPU upgraden, ook daar is eBay je vriend.
Je kan zowel een 100MHz als 133MHz bus processor erin stoppen, maar als je slim bent voer je meteen de pin-trick uit. Zo heb ik een 1.8GHz Dothan met 100MHz bus op 133MHz bus draaien door een enkel pinnentje door te verbinden (is te vinden hoe en waar). Nu loopt hij lekker op 2,4GHz.

Dus, keuzes zat! Lap veel voor een snelle proc of minder voor een langzamere en overclock hem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

MAher schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 12:57:
[...]
Als je toch replacement doet, doe dan van dealextreme. Kan je er 3 kopen in plaats van 1. Zit ik zelf ook naar te kijken voor mijn 6000.
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.17086

Kijk voor een fan ook op ebay, 60e is dúúr.

Overigens zelf op zoek naar een moederbord voor een 9300. Iemand toevallig liggen?
Die dealextreme ziet er zeker goed uit, alleen ik heb niet echt iets aan 3 batterijen, dus voor mij heeft 3 kopen niet echt zo een zin.
Tijgert schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 16:26:
Fans e.d. zijn te vinden op eBay.
In Duitsland heb je veel kans, maar in Engeland is ook genoeg te vinden.

V.w.b. CPU upgraden, ook daar is eBay je vriend.
Je kan zowel een 100MHz als 133MHz bus processor erin stoppen, maar als je slim bent voer je meteen de pin-trick uit. Zo heb ik een 1.8GHz Dothan met 100MHz bus op 133MHz bus draaien door een enkel pinnentje door te verbinden (is te vinden hoe en waar). Nu loopt hij lekker op 2,4GHz.

Dus, keuzes zat! Lap veel voor een snelle proc of minder voor een langzamere en overclock hem...
Dat is een goed idee om te doen zo een proc en dan een beetje clocken. Geheugen ga ik zeker doen, want 1gb is toch echt net niet genoeg. 2Gb is toch een stukje leuker.

Er zat een hoop stof tussen de fan en de koelribben, net of het isolatietape was :D. Hij voeld nu ook een stuk koeler aan, alleen blijft de proc wel op 50% lopen. Denk dat ik daar dan maar toch een proggie voor ga installeren om hem max te laten draaien.

Kortom:
Fans doen het allebei nog goed
Stof weg
Koelere laptop, voelt nu zelfs koud aan alsof het aan het vriezen is.
Nieuw mem kopen is het enige wat ik nog moet doen.

Tijgert hardstikke bedankt voor alle hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Graag gedaan :) Probeer RMclock eens...

Ik gebruik deze tool om soms geforceerd op 100% te draaien, andere keer geforceerd op minimaal.
Ook kan deze tool je voltages instellen per Seedstep stap!

Zo heb ik mijn Super 1.8 dus op 2.4GHz draaien, maar dat bij slechts 1.276v!!
Op 800MHz doet hij het bij mij op slechts 0.7v! Dus daarmee gaat je batterij langer mee EN hij wordt aanzienlijk minder warm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvivio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-05 09:44
Mensen ik sta op het punt om een Studio xps 16 aan te schaffen. Allleen zijn er nog deals waarvan ik op de hoogte moet zijn ? Momenteel kom ik met deze specificaties uit op een prijs van 1493 :

PROCESSOR Intel® Core™2 Duo Processor P8600 (2,40 GHz, 3 MB, 1.066 MHz)
ONDERSTEUNINGS 3 jaar Premium Protection Plan- English inclusief accidental damage
LCD-SCHERM Backcover in zwart leder: 15.6-inch witte led Full HD-beeldscherm
GEHEUGEN 4.096 MB 1.067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
HARDE SCHIJF 500GB (7,200rpm) Free Fall Sensor Hard Drive
OPTISCH(E) STATION(S) Intern dvd+/-rw-station
BLUETOOTH Dell Wireless 370 Bluetooth-module
WIFI Intel WiFi Link 5100 (802.11 a/b/g/n 1x2) halve minikaart

De opties zijn vrij beperkt gebleven aangezien ik realistisch ben en blue ray niet gebruik, en de 200 euro voor het super scherm liever uitgeef aan een beter 24" thuis. De wifi upgrade geen idee wat het doet, en solidstate is ook niet nodig imo.

Dus mensen, is de prijs van 1493 te veel ? Via waar het beste te kopen ? Bijvoorbaad dank !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Tijgert schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 23:08:
Graag gedaan :) Probeer RMclock eens...

Ik gebruik deze tool om soms geforceerd op 100% te draaien, andere keer geforceerd op minimaal.
Ook kan deze tool je voltages instellen per Seedstep stap!

Zo heb ik mijn Super 1.8 dus op 2.4GHz draaien, maar dat bij slechts 1.276v!!
Op 800MHz doet hij het bij mij op slechts 0.7v! Dus daarmee gaat je batterij langer mee EN hij wordt aanzienlijk minder warm ;)
Na een reload liep hij gewoon standaard op 1.8 GHz, dus dat is mooi. Ga vandaag me geheugen bestellen en dan ben ik weer helemaal gelukkig met me Lappy.

Kan ik alle 2,5' hdd's erin stoppen of kan ik echt alleen kiezen tussen die van dell zelf?

**Edit**
Ik vond deze namelijk wel geinig, Western Digital Scorpio Blue WD3200BEVE, maar hoe kan ik controleren of hij wel word geaccepteerd door me Laptop?

[ Voor 8% gewijzigd door TrekDr0p op 01-09-2009 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvivio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-05 09:44
hehe, eindelijk! Mensen ik ben eruit over wat het voordeligste is ATM bij dell voor de XPS. Dus hier ook voor jullie even op een rijtje alle feiten :

De gekozen laptop is de Dell studio 16 xps met volgende opties/upgrades die afwijken van de standaart :
p8600, 500gb, 1 jaar garantie, 1 jaar accidental dmg.
De rest, ook het scherm, wifi, is allemaal standaart gelaten. Prijzen zijn inclusief btw

Bestellen via :

Thuis / kantoor : 1.124,48
acties : 5% korting coupon, 119 actie, gratis thuis bezorgen 25,-
Hier GEEN no worry case (tas)

Kantoor / winkelier : 1.134,89
acties : 142 actie, gratis thuis bezorgen 25,- < de kortings coupong 5% is hier niet geldig! 1?SV1RBR894C4B >
Wel gratis no worry case (tas)

Dell EPP : 1.057,01
acties : 5% kortings coupon, 119 actie, 6% EPP (700 - 1599) korting, gratis thuis bezorgen 25,-
Hier GEEN no worry case (tas)

Kortom, Vinden we nog een kortings code die wel voor kantoor werkt, daar bestellen,
Hecht je waarde aan een tas, via kantoor bestellen,

Wil je de goedkoopste deal ? Via de EPP.

Nu nog beslissen wat voor setup ik wil, Hoe kijken jullie aan tegen :
*450mbs wifi? (20 meerprijs)
*het 16" rgb scherm tov het 15.6 w-led ? (200 meerprijs)
*de nog snellere t9600 pros (200 meerprijs)

Edit 3 :

Mensen dank jullie wel ! Voor 1132 euro was ik nu klaar !

De specificaties :
Zwart! met daaring de p8600 2.8ghz, 4gig ram, 500gig stata, RGB-led, 5300wifi, bluetooth 1jaar premium garantie, en 1 jaar accidental damage.
Helaas niet de tv tuner, maar wel de noworry casing :) Maar goed, ik ben in mijn nopjes

Nu nog als ik de laptop binnen heb ( wat duurt volgens de website tot 23/9!! ) de refund aanvragen voor de os, en dan heb ik dacht ik zeeeeeeeeer voordelig een xps! SuPeR!! :9 :9

[ Voor 190% gewijzigd door Melvivio op 02-09-2009 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Melvivio schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 17:56:
**knip**
heel mooi verhaal en betere prijzen.
Dat ziet er zeer netjes uit. En al helemaal voor die prijs. Goed uitgezocht ook met de kortingen om zo een stuk goedkoper uit te komen.

Ik ga vandaag nieuwe geheugen bestellen dual channel kitje van 2Gb voor 27,50 incl verzenden.
En mocht hij dan nogsteeds traag blijven dan ga ik me hardeschijf vervangen door een nieuw.

Ben echt zeer blij dat ik hem toch heb opengemaakt en niets kapot heb gemaakt. Hij blijft nu echt super cool, het vriest bijna zelfs.

[ Voor 59% gewijzigd door TrekDr0p op 02-09-2009 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Wat is EPP? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Aankoop programma voor medewerkers, is standaard 3% t/m 10% korting.

Website

PDF

[ Voor 7% gewijzigd door TrekDr0p op 02-09-2009 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb het topic doorgelezen maar ik ben er nog niet achter hoe ik dit nou ga oplossen

Mijn oude inspiron 9300 17inch heb ik 'verkocht' aan een maatje van me,

Nu wil ik dus XP Home helemaal opnieuw erop zetten zodat alle spullen van mij gewoon weg zijn en hij daar geen last meer van heeft.

Nu heb ik gelezen op dit forum dat ik hiervoor een cd moet gebruiken, deze is echter niet meegeleverd door Dell, ook dit was schijnbaar een bekend probleem?

Ergens heb ik gelezen dat ik ctrl+f11 moet doen tijdens het opstarten, dit werkte ook niet :(

Kunnen jullie me helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ai ai ai. Mijn goede oude 9300 is kaput! Mijn scherm doet het niet meer. Nou heb ik het idee dat het alleen de verlichting is, want toen ik de laptop opstartte zag ik rechtsonder in beeld heel flauw een groot geel logo (bios).

Wie weet hoe zo'n scherm nou in elkaar zit. Zit de verlichting ingebouwd in het lcdscherm of is het een apart onderdeel dat vervangen kan worden? En ALS het vervangen kan worden, is dat dan een duur grapje, oftewel, de moeite nog waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarschijnlijk is de blacklight inverter kapot, dat onderdeel is voor een tientje op ebay te bestellen.
het is wel een gedoe om hem te vervangen, maar beter dan hem weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 14:15:
waarschijnlijk is de blacklight inverter kapot, dat onderdeel is voor een tientje op ebay te bestellen.
het is wel een gedoe om hem te vervangen, maar beter dan hem weggooien.
ah thanks. Ik was net op ebay aan het kijken en had een lcd-scherm gevonden voor 120 euro.

Is dit het onderdeel dat je bedoelt?
http://cgi.ebay.nl/Dell-I...m45f59cbaa5#ht_2063wt_998

Zit het onderdeel in de klep van het scherm of in de body, weet je dat?

Ik heb nog geprobeerd om het scherm eruit te krijgen, maar ik kreeg die rand aan de voorkant er niet eens af.
Er is vast een truukje om dat ding eraf te halen zonder het te slopen, weet iemand die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

check

de manuals staan op dell.nl, gebruik die dan ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 14:34:
check

de manuals staan op dell.nl, gebruik die dan ook ;)
Ah stom, ik keek in de ownersmanual ipv de service manual

tip voor de volgende:
http://support.euro.dell....tems/ins9300/sm/index.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 14:28:
[...]

ah thanks. Ik was net op ebay aan het kijken en had een lcd-scherm gevonden voor 120 euro.

Is dit het onderdeel dat je bedoelt?
http://cgi.ebay.nl/Dell-I...m45f59cbaa5#ht_2063wt_998

Zit het onderdeel in de klep van het scherm of in de body, weet je dat?

Ik heb nog geprobeerd om het scherm eruit te krijgen, maar ik kreeg die rand aan de voorkant er niet eens af.
Er is vast een truukje om dat ding eraf te halen zonder het te slopen, weet iemand die?
Helaas :'(
Ik heb het nieuwe onderdeeltje binnen, heb die vervangen, maar het euvel is nog hetzelfde. Het is dus het scherm dat kaput is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de andere mogelijkheid is dat de cclf zelf kaduuk is, volgens mij is dat wat moeilijker te vervangen...

zo dus:
http://www.laptoprepair10...ptop-backlight-ccfl-lamp/
die dingen kosten geen drol zie ik op ebay, ik heb alleen geen idee welke versie je nodig hebt.

gebruik je hem nog mobiel? anders is een externe monitor ook wel handig, CRT's zijn gratis af te halen in V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 01:58:
de andere mogelijkheid is dat de cclf zelf kaduuk is, volgens mij is dat wat moeilijker te vervangen...

zo dus:
http://www.laptoprepair10...ptop-backlight-ccfl-lamp/
die dingen kosten geen drol zie ik op ebay, ik heb alleen geen idee welke versie je nodig hebt.

gebruik je hem nog mobiel? anders is een externe monitor ook wel handig, CRT's zijn gratis af te halen in V&A
Damn, hoe vinden jullie altijd alles waar ik een uur tevergeefs zoek naar dit soort shit :)

Anyway, thanks again, ik ga die ccfl (wist niet dat dat de naam van een backlight was) bestellen en dan proberen mcgyver te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ehm... wat je ook kan doen is een los scherm kopen... voor de juiste prijs mag je de mijne hebben ;)
Piep maar als dat ccfl vervangen niet lukt.

(Mijn Gen 2/M170 heeft een kortsluiting bij het laadpunt waardoor hij niet meer kan opladen, maar wel werkt met een volle batterij die je elders op laadt... dus alles zit er nog in),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijgert schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 12:52:
Ehm... wat je ook kan doen is een los scherm kopen... voor de juiste prijs mag je de mijne hebben ;)
Piep maar als dat ccfl vervangen niet lukt.

(Mijn Gen 2/M170 heeft een kortsluiting bij het laadpunt waardoor hij niet meer kan opladen, maar wel werkt met een volle batterij die je elders op laadt... dus alles zit er nog in),
Wat voor scherm heb jij dan precies en past ie in mijn inspiron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Een WUXGA scherm. Als je beide repair manuals vergelijkt kan je exact zien of het gaat passen, maar ik denk van ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijgert schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 22:43:
Een WUXGA scherm. Als je beide repair manuals vergelijkt kan je exact zien of het gaat passen, maar ik denk van ja.
Wat vraag je voor jouw scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen, hier hebben ze DM voor uitgevonden ;)
Pagina: 1 ... 14 15 Laatste