Dan zal ik zo eens buiten gaan kijkenPixal schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 14:19:
[...]
En als het goed is heeft hij de oude adapter niet meegenomen. Als hij dat wel heeft gedaan is dat uit service en ligt ie nu ergens op de parkeerplaats
Kun je mij geen monteur sturen ipv laptop moeten opsturen? Ik ben er totaal niet gerust op dat mijn dure fleptopje behandeld moet worden door vreemdelingen van de TPG ofzoPixal schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 14:19:
[...]
Ik heb een monteur meegestuurd, dit is verplicht in de eerste maand na aankoop. Zelfs bij een defecte usb stick zou ik nog een monteur mee moeten sturen in de eerste maand.
Sommige klanten willen helemaal geen monteur voor een adapter, en dan moet het toch
En als het goed is heeft hij de oude adapter niet meegenomen. Als hij dat wel heeft gedaan is dat uit service en ligt ie nu ergens op de parkeerplaats
Nee man, dat wordt niet TPG, en je kan beter hebben dat ze hem niet goed behandelen. Haal je harddisk eruit voordat ie weggaat. Alles wat stuk gaat komen ze later toch weer maken. Als ie kwijt raakt zorgen ze vast wel voor een nieuwe.
Komt niet zo vaak voor hoor verder
Kut hee, ik dacht dat ik met een backup van de HD wel safe zat, ik kan die er beter gewoon uitschroeven dus. En dat ze "vast wel" voor een nieuwe zorgen klinkt mij niet als 100%. Let wel, deze laptop is alles wat ik heb, ik speel er dagelijks spellen op, kijk tv, luister radio, internet, alles. Ik kan dat ding echt niet missen, ook niet omdat ik "vast wel een nieuwe krijgt" als iemand hem kwijt of stuk maakt.Pixal schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 14:38:
Nee man, dat wordt niet TPG, en je kan beter hebben dat ze hem niet goed behandelen. Haal je harddisk eruit voordat ie weggaat. Alles wat stuk gaat komen ze later toch weer maken. Als ie kwijt raakt zorgen ze vast wel voor een nieuwe.
Ik wil gewoon liever dat hij aan huis een nieuwe sub krijgt, zo'n rigoreuze ingreep is dat niet, tis geen kapot scherm ofzo. Dan hoef ik hem geen week kwijt te zijn en hoeft er niemand anders met zijn tengels aan te zitten behalve een geschoold/gecertificeerd iemand en ikzelf.
Verwijderd
Het zou in principe mogelijk moeten zijn om een Go6800 te vervangen door een Go7800GTX.Martijn Wijk schreef op maandag 19 september 2005 @ 19:04:
Net gelezen op tweakers.net dat de Go 7800 GTX eraan komt. Deze zou pin-to-pin gelijk zijn aan de Go 6800 Ultra variant, met als gevolg dat de ultra's kunnen worden geupgrade. Als ik het goed begrepen heb niet de gewone variant van de 6800.
Tevens een tip voor diegene die een xps willen bestellen, misschien even geduld hebben ?
Een aantal dingen die vereist zouden zijn :
- Bios upgrade, de drie gpu's (inclusief 6800ultra) zijn gebaseerd op MXM-III technologie (MXM-I en -II zijn de kleinere GPUs van nvidia voor de 6800 en 6800ultra).
- Meer koeling, maar de 7800 is lager geklokt (zowel geheugen als core) wat betekent dat meer koeling voor de gpu misschien niet nodig is.
Zoals je wel weet, mxm was bedacht voor notebook leveranciers om tijd en kosten te onderdrukken voor deze leveranciers; notebooks kunnen binnen korte tijd ge-upgrade worden.
Als je kijkt naar de presentatie slide van Nvidia zie je dat eurocom een D900T laptop heeft die uitgerust zal worden met een 7800gtx. Als je dat vergelijkt met de specs op de eurocom site zelf zie je dat deze uitgerust kan worden met een 6800, x800, quadro en 6800ultra. De notebook met 6800ultra is wel te verstaan onder de D900T Phantom ultra versie, maar als je bedenkt dat een 6800 vervangen kan worden met een 6800ultra, waarom dan niet ook met een 7800gtx als je denkt aan de bovengenoemde (mogelijke) vereisten ?.
Hier de links :
http://www.techpowerup.co.../G70Go/images/G70Go-4.jpg
http://web.eurocom.com/EC/ec_model_config1(1,123,0)
Enige nadeel, is dat de als je een 6800 met een 7800gtx vervangt, dat je als leverancier je notebook in een andere prijsklasse zet en dat willen ze denk ik niet, zoals dat bij Dell het geval is. Maar er is ook sprake van een Inspiron 9400 ..
Ik hoop wel degelijk dat het mogelijk is, zodat ik later de 6800go in mijn fujitsu kan vervangen. Maar dan nog, mxm kaarten kan je niet los in de winkel kopen en ook door het nadeel wat hierboven is genoemd zullen ze dat wellicht ook niet als extra optie bieden voor notebooks met 6800..
Ik ben een dagje met de monteur meegeweest, een scherm vervangen is een reparatie van 5 minuten, voor de subwoofer moet de gehele palmrest verwijderd worden, dat staat qua schroeven gelijk aan het vervangen van het moederbord. De computer wordt niet aangeraakt door een ongecertificeerd iemand, de koerier krijgt goeie verpakkingen mee, daarna wordt ie afgeleverd in engeland en gerepareerd door echte techneuten, op dezelfde manier wordt ie weer teruggebracht.HTT-Thalan schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 14:54:
Ik wil gewoon liever dat hij aan huis een nieuwe sub krijgt, zo'n rigoreuze ingreep is dat niet, tis geen kapot scherm ofzo. Dan hoef ik hem geen week kwijt te zijn en hoeft er niemand anders met zijn tengels aan te zitten behalve een geschoold/gecertificeerd iemand en ikzelf.
Je computer loopt geen risico, echt, dat een systeem kapot ging door vervoer is 2 keer in meer dan een halfjaar gebeurd, dat waren alleen wat stukjes plastic waar een haarscheur in zat. Ik zeg "vast wel" omdat ik online geen beloftes ga doen uiteraard. Natuurlijk is het niet jouw verantwoordelijkheid op t moment dat de koerier em mee heeft.
Je hebt helaas geen kans op onsite reparatie als je die garantievorm niet hebt genomen, er zijn geen uitzonderingen.
Je harddisk kan je het beste thuislaten omdat vervoer niet bevorderlijk is voor je schijf, ookal gaat het voorzichtig. Als je hem eruit laat hoef je ook niet te backuppen. Een tweede reden om hem thuis te laten is dat ze soms een schijf vervangen uit voorzorg, net zoals fans en andere bewegende onderdelen. Sommige schijven maken een zacht tikje tijdens de duurtest en hop, ze zijn vervangen. Dat gebeurt wel vaker, tikkende harddisks zullen daar nooit meer mee ophouden vanzelf.
Wordt er door monteurs nog specifiek gekeken naar AS sporen als ze b.v. een grafische kaart vervangen?
Trouwens, was die kaart van de XPS2 juist GEEN MXM compatible unit maar een Dell baksel?
Trouwens, was die kaart van de XPS2 juist GEEN MXM compatible unit maar een Dell baksel?
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Durf ik niet te zeggen, als ze zien dat er in het systeem is gesleuteld of als ze herkennen dat er andere compound tussen zit, dan ben je wel in één klap je garantie kwijt.
Bij desktop systemen komt dit inderdaad weleens voor, andere processor plaatsen mag alleen door dell, mensen die upgraden bij een winkel of het zelf doen zijn weleens de pineut.
Bij desktop systemen komt dit inderdaad weleens voor, andere processor plaatsen mag alleen door dell, mensen die upgraden bij een winkel of het zelf doen zijn weleens de pineut.
Dan maar hopen dat ik niks krijg
heb er dus wel AS tussen gesmeerd en een andere CPU erin gefrot... naja, je bent een Tweakert nof niet
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Ik heb een vraagje ivm de drivers van de xps gen 2, ik heb men systeem moeten formatteren, en een schoollicentie windows xp pro moeten installeren. Maar nu vind ik 1 driver van men hardware niet. Ik heb reeds alle bijgeleverde cd's van dell gebruikt maar niet gevonden. Het gaat om het pci device. Enige suggesties wat dit is, of waar ik er de drivers van kan terugvinden. (als ik via de site van dell op zoek ga naar men service tag enzo, vindt hij er geen).
Greetz
Greetz
[ Voor 12% gewijzigd door Lord Sony op 24-09-2005 11:43 . Reden: 2de vraag verwijderd, wegens reeds gevonden ]
ik denk dat je je modem nog niet hebt geinstalleerd, anders wellicht de SD reader vergeten te installeren?
Verwijderd
@ Pixal:
Mijn XPS-2 order is gisteren (vrijdagochtend vroeg) gebouwd.
De originele order was echter gecancelled en vervangen door een nieuwe order compleet met een nieuw ordernummer.
Helaas is hierbij een foutje gemaakt en is er een oud en dus onjuist afleveradres aan gekoppeld door de verkoper. Ik zag dit op de elektronische pakbon, nog voor de productie compleet was afgerond. Ik heb toen direct gebeld en gemaild naar customer care en de verkoper, maar volgens hem is daar nu niets meer aan te doen en zal het pakketje eerst door UPS een keer aangeboden moeten worden op het verkeerde adres en pas dan kan ik weer gaan bellen om alles wel naar het goede adres te laten komen. Op de originele order was wel het correcte afleveradres aangegeven. Dit kost nu minimaal 1 dag extra en de order was al enorm vertraagd. Foutje, bedankt!
Ik zie nu op de orderstatus de link naar UPS, maar als ik daar op klik krijg ik de melding ' Unable to track shipment ....... ' . Dit is al sinds vrijdagochtend niet meer veranderd.
Is het Dell ordernummer ook meteen het Reference number bij UPS of moet je dit nummer bij Tracking number invullen?
Wanneer zal UPS voor de eerste keer naar het verkeerde adres gaan denk je?
Mijn XPS-2 order is gisteren (vrijdagochtend vroeg) gebouwd.
De originele order was echter gecancelled en vervangen door een nieuwe order compleet met een nieuw ordernummer.
Helaas is hierbij een foutje gemaakt en is er een oud en dus onjuist afleveradres aan gekoppeld door de verkoper. Ik zag dit op de elektronische pakbon, nog voor de productie compleet was afgerond. Ik heb toen direct gebeld en gemaild naar customer care en de verkoper, maar volgens hem is daar nu niets meer aan te doen en zal het pakketje eerst door UPS een keer aangeboden moeten worden op het verkeerde adres en pas dan kan ik weer gaan bellen om alles wel naar het goede adres te laten komen. Op de originele order was wel het correcte afleveradres aangegeven. Dit kost nu minimaal 1 dag extra en de order was al enorm vertraagd. Foutje, bedankt!
Ik zie nu op de orderstatus de link naar UPS, maar als ik daar op klik krijg ik de melding ' Unable to track shipment ....... ' . Dit is al sinds vrijdagochtend niet meer veranderd.
Is het Dell ordernummer ook meteen het Reference number bij UPS of moet je dit nummer bij Tracking number invullen?
Wanneer zal UPS voor de eerste keer naar het verkeerde adres gaan denk je?
Traceren volgens Referentienummer bij UPS moet het zijn (blijkbaar geldt dit alleen voor reparatienummers), als hij niks kan vinden dan is het pakket nog niet aan UPS aangeboden.
http://www.ups.com/WebTracking/reference?loc=nl_NL
Verder heb ik weinig verstand van de orders dus ik kan je er geen antwoord op geven.
http://www.ups.com/WebTracking/reference?loc=nl_NL
Verder heb ik weinig verstand van de orders dus ik kan je er geen antwoord op geven.
[ Voor 22% gewijzigd door Pixal op 24-09-2005 13:10 ]
Verwijderd
@ Pixal:
Dank je voor het antwoord.
Helaas lukt het niet op de manier zoals je aangeeft. Het ordernummer geeft geen resultaat.
Toch nog maar verder geprobeerd en jawel, het lukt toch.
Via ' Track by trackingnumber ' en het nummer van de vrachtbrief zoals vermeld op de elektronische pakbon heb ik wel succes.
Ik geloof dat er nog niet veel gebeurd is wat betreft het transport.
Dank je voor het antwoord.
Helaas lukt het niet op de manier zoals je aangeeft. Het ordernummer geeft geen resultaat.
Toch nog maar verder geprobeerd en jawel, het lukt toch.
Via ' Track by trackingnumber ' en het nummer van de vrachtbrief zoals vermeld op de elektronische pakbon heb ik wel succes.
Ik geloof dat er nog niet veel gebeurd is wat betreft het transport.
Verwijderd
Te vroeg gejuicht!!
Eindelijk was gisteren m'n op 23 augustus bestelde XPS-2 gebouwd en ingepakt voor transport.
Tijdens het productieproces kon ik op de elektronische pakbon klikken.
Maar wat voor afleveradres staat daar nu?! Niet het goede dus.
Gebeld met Dell, maar daar was niets meer aan te doen. Zie enkele posts eerder in deze thread.
Vandaag nog even beter naar de pakbon gekeken.
F*ck. Tot mijn verbazing zie ik dat er een verkeerde harddisk gemonteerd is en dat er geen Win-XP Professional maar een Home-Edition is geïnstalleerd.
De harddisk die ik besteld heb was een 80GB 7200rpm en op de pakbon staat een 80GB 5400rpm.
Nu snap ik ook dat deze notebook ineens wel gebouwd kon worden. Immers de 5400rpm-versie is wel leverbaar en de 7200rpm-versie zorgde o.a. voor de vertraging van de order. Door de 5400rpm-versie te monteren is dat probleem dus uit de weg gepoetst.
Helaas voor Dell ontstaat er nu dus weer een probleem en helaas voor mij weer of nog steeds geen notebook.
Ik denk namelijk dat ik de order zo niet accepteren zal. Deze specs heb ik een maand geleden immers niet besteld.
Doordat Dell de originele order (met het goede afleveradres en andere juiste specs) gecancelled heeft en de order vervolgens met 3 fouten (afleveradres, harddisk en OS) opnieuw heeft ingevoerd begint het hele circus weer van vooraf aan ben ik bang.
Ik denk er nu toch ernstig over om maar af te zien van deze order en te kijken naar de M170 met 7800GTX of om überhaupt zelfs helemaal van Dell af te zien.
@ Pixal:
Kun je me adviseren wat ik nu het beste kan doen? Ik hem de verkoper al een boze email gestuurd, want hij heeft de originele order afgeblazen en de nieuwe order foutief ingevoerd.
Eindelijk was gisteren m'n op 23 augustus bestelde XPS-2 gebouwd en ingepakt voor transport.
Tijdens het productieproces kon ik op de elektronische pakbon klikken.
Maar wat voor afleveradres staat daar nu?! Niet het goede dus.
Gebeld met Dell, maar daar was niets meer aan te doen. Zie enkele posts eerder in deze thread.
Vandaag nog even beter naar de pakbon gekeken.
F*ck. Tot mijn verbazing zie ik dat er een verkeerde harddisk gemonteerd is en dat er geen Win-XP Professional maar een Home-Edition is geïnstalleerd.
De harddisk die ik besteld heb was een 80GB 7200rpm en op de pakbon staat een 80GB 5400rpm.
Nu snap ik ook dat deze notebook ineens wel gebouwd kon worden. Immers de 5400rpm-versie is wel leverbaar en de 7200rpm-versie zorgde o.a. voor de vertraging van de order. Door de 5400rpm-versie te monteren is dat probleem dus uit de weg gepoetst.
Helaas voor Dell ontstaat er nu dus weer een probleem en helaas voor mij weer of nog steeds geen notebook.
Ik denk namelijk dat ik de order zo niet accepteren zal. Deze specs heb ik een maand geleden immers niet besteld.
Doordat Dell de originele order (met het goede afleveradres en andere juiste specs) gecancelled heeft en de order vervolgens met 3 fouten (afleveradres, harddisk en OS) opnieuw heeft ingevoerd begint het hele circus weer van vooraf aan ben ik bang.
Ik denk er nu toch ernstig over om maar af te zien van deze order en te kijken naar de M170 met 7800GTX of om überhaupt zelfs helemaal van Dell af te zien.
@ Pixal:
Kun je me adviseren wat ik nu het beste kan doen? Ik hem de verkoper al een boze email gestuurd, want hij heeft de originele order afgeblazen en de nieuwe order foutief ingevoerd.
Verwijderd
Ook wanneer je zelf werkgeheugen toevoegd aan je laptop ?Pixal schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 17:52:
Durf ik niet te zeggen, als ze zien dat er in het systeem is gesleuteld of als ze herkennen dat er andere compound tussen zit, dan ben je wel in één klap je garantie kwijt.
Verwijderd
mijn gloednieuwe Dell Inspiron 9300 blijkt na 1 week testen toch niet zo stabiel als ik het zou wensen
wanneer ik bv. de "Brothers in Arms"-demo of andere 3d applicaties afsluit, krijg ik steevast een BSD met de melding "driver irql not less or equal with"
specs: Intel 1.8 GHZ, 1024 Gb RAM, HD 80 Gb 7200 rpm, Windows XP SP2 Home en grafische kaart de Geforce 6800 Go
kan dit aan drivers voor de graka liggen? heeft nog iemand met een gelijkaardige config last van dit probleem? Ik hoop dat het niks hardware-matig is want ik zou hem niet graag moeten terugsturen.
wanneer ik bv. de "Brothers in Arms"-demo of andere 3d applicaties afsluit, krijg ik steevast een BSD met de melding "driver irql not less or equal with"
specs: Intel 1.8 GHZ, 1024 Gb RAM, HD 80 Gb 7200 rpm, Windows XP SP2 Home en grafische kaart de Geforce 6800 Go
kan dit aan drivers voor de graka liggen? heeft nog iemand met een gelijkaardige config last van dit probleem? Ik hoop dat het niks hardware-matig is want ik zou hem niet graag moeten terugsturen.
BSOD's liggen per definitie aan drivers of hardware. In welke module treedt de BSOD op?
Ja je mag zelf geheugen toevoegen, victor, heb je zelf drivers geinstalleerd of zijn deze van Dell?
Had ik ook last van. Dit probleem trad niet meer op nadat ik een nieuwere driverversie voor de videokaart geïnstalleerd heb.Verwijderd schreef op zondag 25 september 2005 @ 18:58:
mijn gloednieuwe Dell Inspiron 9300 blijkt na 1 week testen toch niet zo stabiel als ik het zou wensen
Verwijderd
Wat is de transportroute van Dell?
Welke route volgen de pakketjes van Dell als ze door UPS worden gekoerierd?
Mijn zending met XPS-2 is vanuit Ierland naar Eindhoven/Best gegaan.
Ik had verwacht dat ze daar uitgeladen zouden worden om de laatste 30 kilometer naar Deurne te worden gereden, maar als ik nu op de trackingsite van UPS kijk lijkt het mij dat de zending naar Lesquin in Frankrijk is gevlogen. En dat is in plaats van naar mij toe dus letterlijk 220 kilometer de andere, verkeerde kant op.
Ik weet niet of dit de normale gang van zaken is, maar ik vind het vreemd als dit zo altijd gebeurt.
Weet iemand hoe dit gewoonlijk verloopt?
Ik had verwacht dat ze daar uitgeladen zouden worden om de laatste 30 kilometer naar Deurne te worden gereden, maar als ik nu op de trackingsite van UPS kijk lijkt het mij dat de zending naar Lesquin in Frankrijk is gevlogen. En dat is in plaats van naar mij toe dus letterlijk 220 kilometer de andere, verkeerde kant op.
Ik weet niet of dit de normale gang van zaken is, maar ik vind het vreemd als dit zo altijd gebeurt.
Dat is gewoon de normale gang van zaken hoor . Ik woon in Gent, en m'n dell bestelling ging ook eerst naar eindhoven, daarna per wegvervoer naar frankrijk. (Het pakketje is op 5 km van m'n deur gepasseerd...). Daarna is het nog es naar Brussel gegaan en dan pas hier bij me thuis afgeleverd.Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 19:38:
Ongeveer iedereen hier die al eens iets bij dell bestelt heeft kan er van meespreken vermoed ik. UPS levert goed werk in de USA, maar hier in Europa...
De mijne ging van Limmerick naar Eindhoven toen naar Brussel,Frankrijk terug naar Brussel door naar Apeldoorn en toen werd hij pas bij me thuis afgeleverd.
De afgelopen bezorging ging hij van Limmerick naar Eindhoven en dezelfde dag nog naar Apeldoorn en werd ie afgeleverd.
De afgelopen bezorging ging hij van Limmerick naar Eindhoven en dezelfde dag nog naar Apeldoorn en werd ie afgeleverd.
https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen
Verwijderd
dit is normaal;-) Maak je geen zorgen, gebeurde bij mij ook. Bij UPS gaat het om de grote aantallen. Het lijkt voor jou onlogisch maar dat is het niet ......Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 19:38:
De Dell Inspiron XPS Gen 2 is verdwenen van de site van Dell.
PS2 Snow White SRSM 20"
Verwijderd
Alles verloopt volgens plan. Moohahahaaaaaa!!!! De kruisraketten op mijn geheime maanbasis worden in gereedheid gebracht. Binnenkort marcheren mijn fembots over de aarde!-Yukon- schreef op woensdag 28 september 2005 @ 15:57:
De Dell Inspiron XPS Gen 2 is verdwenen van de site van Dell.

Nee serieus, ik ben blij dat de voorspellingen lijken uit te komen. Op dell.be heeft de M170 nog geen 7800 GTX, maar wel al bij Dell in de States!!!!
http://www1.us.dell.com/c...snb?c=us&cs=19&l=en&s=dhs
Het ziet er echt naar uit dat ik morgen mijn bestelling ga kunnen plaatsen. Hoera!
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2005 18:08 ]
Verwijderd
In netwerk hebben ze de 9300i getest, en op gaming performance staat hij slechts op de 2e plaats omdat zijn 3DMark2005-score slechts een 2800 is... Maar als ik hem bij mij laat lopen (zelfde configuratie, enkel 1,87 processor ipv 1,73) haal ik ruim 3800! Vond ik raar...
Jzus niet normaal De XPS-M170 is met Nvidia 7800GTX te koop in de US:
http://configure.us.dell....19&l=en&oc=iMX170S0&s=dhs:
Video Card
256MB NVIDIA® GeForce™ Go 6800 Ultra [Included in Price]
256MB NVIDIA® GeForce™ Go 7800 GTX [add $349 or $11/month2]
Zo daar betaal je boven op het premium bedrag van de xps ook nog eens 350$ voor de 7800GTX.
Dat zal dan wel iets van 300 Zeuro worden.
. Bijna dubbele prestaties ( invergelijking tot een 6800 go) voor een dubbele prijs. Daarin tegen is ie wel cooler, en heeft ie een beter power managment.
.
Ach ik houd het nog wel op mijn I-9300, vind 4000+ op 3Dmrk05 al fatsoenlijk voor een lappie.
Btw. Heeft iemand anders behalve ik ook problemen met nvidia pure video en de nieuwe dell drivers 78.11?? In windows media player loopt ie vast... Grrrrr dan maar de 77.24.
http://configure.us.dell....19&l=en&oc=iMX170S0&s=dhs:
Video Card
256MB NVIDIA® GeForce™ Go 6800 Ultra [Included in Price]
256MB NVIDIA® GeForce™ Go 7800 GTX [add $349 or $11/month2]
Zo daar betaal je boven op het premium bedrag van de xps ook nog eens 350$ voor de 7800GTX.
Dat zal dan wel iets van 300 Zeuro worden.
Ach ik houd het nog wel op mijn I-9300, vind 4000+ op 3Dmrk05 al fatsoenlijk voor een lappie.
Btw. Heeft iemand anders behalve ik ook problemen met nvidia pure video en de nieuwe dell drivers 78.11?? In windows media player loopt ie vast... Grrrrr dan maar de 77.24.
Macbook Pro 15" Late 2013, iPhone 7+ 128gb, iPad Pro, Canon M3, Tamron 18-200, Canon 22 @2.0, Canon 11 -22, Nintendo Switch
Verwijderd
Driver 81.26 http://www.laptopvideo2go.com/forum/index.php?showtopic=7838
3DMark Score 4432 3DMarks
CPU Score 3646 CPUMarks
3DMark Score 4432 3DMarks
CPU Score 3646 CPUMarks
Verwijderd
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 00:41:
Driver 81.26 http://www.laptopvideo2go.com/forum/index.php?showtopic=7838
3DMark05 Score 4432 3DMarks
CPU Score 3646 CPUMarks
3DMark03 Score 10139 3DMarks
CPU Score 735 CPUMarks
Even een telronde voor de mensen die zelf weten wie ze zijn:
Kan een ieder die bij unseren Deutschen Freund zijn XPS2 gekocht hebben met een 7200rpm drive maar een 5400rpm drive kregen even z'n hand op steken (en even zeggen wanneer die opgestoken is), ik wil eens een oplossing voor deze impasse hebben van die knakker.
Nog iets; bij die XPS2 hoor je standaard die audio/video verloopstekker te krijgen, ik kreeg hem niet en moest er zelf om vragen. Hij zou me toegestuurd worden samen met de 7200rpm drive. heeft iemand die verloop stekker van hem wel meteen gekregen?
Kan een ieder die bij unseren Deutschen Freund zijn XPS2 gekocht hebben met een 7200rpm drive maar een 5400rpm drive kregen even z'n hand op steken (en even zeggen wanneer die opgestoken is), ik wil eens een oplossing voor deze impasse hebben van die knakker.
Nog iets; bij die XPS2 hoor je standaard die audio/video verloopstekker te krijgen, ik kreeg hem niet en moest er zelf om vragen. Hij zou me toegestuurd worden samen met de 7200rpm drive. heeft iemand die verloop stekker van hem wel meteen gekregen?
Verwijderd
Een review van de M170:
http://www.pcmag.com/article2/0,1895,1864248,00.asp
"The M170's performance highlights the inherent gaming nature of the system, and gamers will not be disappointed. Thanks, in part, to the hot new nVidia GeForce Go 7800 GTX (256MB) graphics, 3DMark 2005 scores tore off the roof, surpassing the 6,500 mark. Doom 3 scores broke 100 frames, a first for notebooks. SYSmark 2004 SE scores were very good. nVidia effectively manages the power consumption of the 7800 GTX, thereby helping to increase MobileMark battery scores to 2 hours 34 minutes, which isn't too bad for a 17-inch powerhouse."
http://www.pcmag.com/article2/0,1895,1864248,00.asp
"The M170's performance highlights the inherent gaming nature of the system, and gamers will not be disappointed. Thanks, in part, to the hot new nVidia GeForce Go 7800 GTX (256MB) graphics, 3DMark 2005 scores tore off the roof, surpassing the 6,500 mark. Doom 3 scores broke 100 frames, a first for notebooks. SYSmark 2004 SE scores were very good. nVidia effectively manages the power consumption of the 7800 GTX, thereby helping to increase MobileMark battery scores to 2 hours 34 minutes, which isn't too bad for a 17-inch powerhouse."
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2005 17:02 ]
Verwijderd
bedankt voor de reactiesHad ik ook last van. Dit probleem trad niet meer op nadat ik een nieuwere driverversie voor de videokaart Geforce Go 6800 geïnstalleerd heb.
ik merkte en lees nu ook dat je op een portable niet zonder meer een officiële installer van Nvidia kan gebruiken ("no compatible hardware found")
kan mij iemand een goede combinatie van een driver met modded inf. file aanbevelen. Ik heb een heilige schrik om instellingen (TV-out, centrering, etc.) te verliezen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2005 22:40 ]
Die schrik kan ik niet wegnemen... Sommige instellingen worden overgenomen, anderen gaan verloren heb ik gemerkt. Voor een driver en aangepast .inf-bestand kan je op http://www.laptopvideo2go.com/index.php?s=80 terecht. Ik gebruik momenteel versie 81.26. Elke versie heeft positieve en negatieve kanten. Elke gebruiker heeft voorkeur voor een andere versie. Kwestie van uitproberen.Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 22:40:
ik merkte en lees nu ook dat je op een portable niet zonder meer een officiële installer van Nvidia kan gebruiken ("no compatible hardware found")
kan mij iemand een goede combinatie van een driver met modded inf. file aanbevelen. Ik heb een heilige schrik om instellingen (TV-out, centrering, etc.) te verliezen.
Verwijderd
Ik heb een XPS M170 met 7800 GTX besteld. Door de promotie op het geheugen zit er al 2GB in, de korting die ze wilden geven om 'm met minder geheugen te leveren was de moeite niet waard.
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2005 22:37 . Reden: Mijn overtollige geheugen is al heel lang verkocht! ]
Ik heb je een mailtje gestuurd over het geheugen.
Mits je het nog hebt dan.
Mits je het nog hebt dan.
Verwijderd
ik overweeg al een week de aankoop van een i-9300, maar ik twijfel nog tussen het WXGA+ en het WUXGA scherm, ik zou graag zo'n 'glanzend' scherm hebben, maar weet er hier iemand of dat 181 euro meer waard is, of niet? zijn er tegenwoordig nog veel mensen die last hebben van light leakage?
welke harde schijf zou ik best nemen? 5400 rpm of 7200rpm?
zelf speel ik niet zoveel games op pc, maar als er eens een goeie game uitkomt, wil ik die wel kunnen spelen natuurlijk
zou ik dan best 128MB DDR ATI® MOBILITY™ RADEON® X300 nemen of volstaat de 64MB?
welke harde schijf zou ik best nemen? 5400 rpm of 7200rpm?
zelf speel ik niet zoveel games op pc, maar als er eens een goeie game uitkomt, wil ik die wel kunnen spelen natuurlijk
Verwijderd
Dit is vaag....
Had ik niet echt verwacht op officiele Dell site :
Directe quote :
"De XPS M170 zit boordevol met de nieuwste technologie: 17-inch WUXGA-breedbeeldschermen met TrueLifeTM , de legitieme versie van het gewenste Microsoft® Windows® XP-besturingssysteem, NVIDIA® GeforceT Go 6800 ULTRA of NVIDIA® GeForceTM Go 7800 GTX meiden met 256 MB aan DDR3-videogeheugen,...."
Het eerste woord achter de letters GTX in dat stukje tekst....
Directe quote :
"De XPS M170 zit boordevol met de nieuwste technologie: 17-inch WUXGA-breedbeeldschermen met TrueLifeTM , de legitieme versie van het gewenste Microsoft® Windows® XP-besturingssysteem, NVIDIA® GeforceT Go 6800 ULTRA of NVIDIA® GeForceTM Go 7800 GTX meiden met 256 MB aan DDR3-videogeheugen,...."
Verwijderd
Tja dat komt ervan als webmasters zitten te chatten tijdens het werk. ;-)Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 01:54:
Dit is vaag....
Directe quote :
Of misschien is het een wedstrijd om "het woord van de dag" in een pagina te smokkelen?
Ga ALTIJD voor WUXGA, WXGA is gewoon te grof voor zo'n mooi 17" scherm en op WUXGA kan je altijd nog de groottes aanpassen.
Ja, het is het waard.
Ja, het is het waard.
een vraagje:
ik zie dat de M170 een DVI , vga en svideo output heeft (ik neem zelfde als xps gen 2). vraag is hoeveel externe schermen kan ik daarmee aandrijven?
ie: 1 (en al de output is dezelfde als scherm, of als desktop extension)
ie: 2 (kan 2 VERSCHILLENDE outputs aan (waarvan 1 gewoon een mirror is terwijl de ander een desktop extension is)
of meer? (ie laptop scherm toont anders dan dvi die dan weer iets anders toont dan vga (voor 1 windows met 3 'monitors'
bakkie is duur maar als ik mijn baas kan duidelijk maken dat ie dat kan (ie 2, dus 2 projectors aandrijven met verschillende content) dan mag ik hem vast 'hebben'
ik zie dat de M170 een DVI , vga en svideo output heeft (ik neem zelfde als xps gen 2). vraag is hoeveel externe schermen kan ik daarmee aandrijven?
ie: 1 (en al de output is dezelfde als scherm, of als desktop extension)
ie: 2 (kan 2 VERSCHILLENDE outputs aan (waarvan 1 gewoon een mirror is terwijl de ander een desktop extension is)
of meer? (ie laptop scherm toont anders dan dvi die dan weer iets anders toont dan vga (voor 1 windows met 3 'monitors'
bakkie is duur maar als ik mijn baas kan duidelijk maken dat ie dat kan (ie 2, dus 2 projectors aandrijven met verschillende content) dan mag ik hem vast 'hebben'
Verwijderd
mja, ik wil ook een m170 gaan kopen en nu kan ik hem via het bedrijf van mijn lieve tante kopen, toen ik dus op klein onderneming klikte op de dell site kon ik opeens mn geheugen downgraden van 2 gb (2x 1 gb) naar 1 gb (2x512 mb) en dit scheelt me gewoon 450 euro in de aanschafprijs.
Maar nu wil ik er dus zelf geheugen bij gaan prikken want voor 450 kan ik ook wel geheugen kopen, maar mn vraag is dus gaan er in dell's dezelfde geheugen strips als andere laptops of zijn dat aparte dell stripjes?
Maar nu wil ik er dus zelf geheugen bij gaan prikken want voor 450 kan ik ook wel geheugen kopen, maar mn vraag is dus gaan er in dell's dezelfde geheugen strips als andere laptops of zijn dat aparte dell stripjes?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2005 06:19 ]
Er gaat DDR2 SODIMM geheugen in de XPS/M170 op 4200 als ik het goed heb.
Ikzelf heb 2x 512 los gekocht en dit koste me toen 115€
Ik heb nu 2x 1 GB gekocht voor 200€ dus dit scheelt aanzienlijk.
Kijk gewoon even op de site van kingston/transcend/dane-elec etc om te configureren en dan via pricewatch waar je het kan kopen voor zo min mogelijk geld.
Ikzelf heb 2x 512 los gekocht en dit koste me toen 115€
Ik heb nu 2x 1 GB gekocht voor 200€ dus dit scheelt aanzienlijk.
Kijk gewoon even op de site van kingston/transcend/dane-elec etc om te configureren en dan via pricewatch waar je het kan kopen voor zo min mogelijk geld.
Verwijderd
joepie!!
na de laptop (9300 X-Treme) vorige week besteld te hebben had ik hem dan afgelope vrijdag op de deurmat liggen, ik ben er zeer tevreden mee.. !!
bedankt voor het helpen!
groeten!
na de laptop (9300 X-Treme) vorige week besteld te hebben had ik hem dan afgelope vrijdag op de deurmat liggen, ik ben er zeer tevreden mee.. !!
bedankt voor het helpen!
groeten!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2005 14:31 ]
Verwijderd
Ik heb mijn XPS op 27 Sept. besteld en in het beste geval op morgen (02/10) worden pas de onderdelen geleverd. Dan begint de productie pas. Ik hoop hem, mét een beetje geluk, dus begin volgende week (10/10) te hebben.
De vertraging zal wss aan die 80gig HD @7200rpm liggen.
Nu ja in feite is het het wachten wel waard.
De vertraging zal wss aan die 80gig HD @7200rpm liggen.

Nu ja in feite is het het wachten wel waard.
Heeft er echt niemand meer een probleem dat hij een 5400rpm drive kreeg van onze oosterbuur i.p.v. een 7200rpm drive?
Verwijderd
De mijne is dan eindelijk gearriveerd, met 80gb 7200RMP drive, maar het heeft wel een maand geduurd. Alles lijkt me tiptop in orde op de DVD-Writer na, die maakt zo'n pokke herrie als er een CD/DVD in zit dat het echt niet normaal is, hij gaat ook niet vlot dicht. Morgen al maar eens naar de technische dienst bellen. Ik ben al dadelijk blij dat ik de 3Y NBD Onsite garantie heb genomen.
Verwijderd
Ik zal het je hopelijk volgende week kunnen zeggen en laat ons hopen dat ik je moet teleurstellen dan.Tijgert schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 01:24:
Heeft er echt niemand meer een probleem dat hij een 5400rpm drive kreeg van onze oosterbuur i.p.v. een 7200rpm drive?
Mooi, laat het dan wel even weten, want ik krijg steeds te horen dat er 'problemen' zijn met die drives die daardoor niet leverbaar zijn. Als jij er een hebt dan heb ik een reden om aan de bel te trekken en hard ook.
Je hebt het wel over een 7200rpm 100GB drive he? (want de 80GB'ers waren wel verkrijgbaar geloof ik)
Edit:
Laat mij de vraag nog even anders stellen. Zijn er hier mensen die van hem WEL een 100GB 7200rpm drive hebben gehad? (ik weet dat meer mensen bij hem kochten)
Edit2:
Het voordeel van kopen bij die Duitser was dat je 'upgrade garantie' had. Ik denk er nu over om mijn 6800u om te ruilen (met bijbetaling) tegen de 7800... is iemand al op dit idee gekomen?
Je hebt het wel over een 7200rpm 100GB drive he? (want de 80GB'ers waren wel verkrijgbaar geloof ik)
Edit:
Laat mij de vraag nog even anders stellen. Zijn er hier mensen die van hem WEL een 100GB 7200rpm drive hebben gehad? (ik weet dat meer mensen bij hem kochten)
Edit2:
Het voordeel van kopen bij die Duitser was dat je 'upgrade garantie' had. Ik denk er nu over om mijn 6800u om te ruilen (met bijbetaling) tegen de 7800... is iemand al op dit idee gekomen?
[ Voor 43% gewijzigd door Tijgert op 04-10-2005 00:12 ]
Mijn laptop is vandaag verzonden door DELL.
Maar als ik niet thuis ben wat gebeurt er dan met mijn bestelling?
Dan jat de UPS-medewerker je laptop en krijg je een nieuwerobert22nh schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 15:08:
Maar als je meer geluk hebt dan ik bieden ze 'm de volgende 2 werkdagen nog een keer aan. Daarna mag je een afspraak maken om persoonlijk op het depot af te halen. Je kunt ook Dell klantenservice bellen en een alternatieve afleverlocatie doorgeven (is wel pas voor de 2e aflevering dan), of het kaartje gebruiken dat ze de eerste dag achterlaten.
Afleverproblemen, dwz. de eerste maand, worden alle problemen sowieso on site afgehandeld afaik.Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 20:48:
De mijne is dan eindelijk gearriveerd, met 80gb 7200RMP drive, maar het heeft wel een maand geduurd. Alles lijkt me tiptop in orde op de DVD-Writer na, die maakt zo'n pokke herrie als er een CD/DVD in zit dat het echt niet normaal is, hij gaat ook niet vlot dicht. Morgen al maar eens naar de technische dienst bellen. Ik ben al dadelijk blij dat ik de 3Y NBD Onsite garantie heb genomen.
Verwijderd
Dit hangt af van de vervoerder (Walsh Western of UPS). UPS zal nog en 2e en 3e poging ondernemen om de levering op het opgegeven adres te laten plaatsvinden. Na de 1e poging is het tevens mogelijk om alsnog een andere afleveradres door te geven.robert22nh schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 15:08:
zie voor meer info http://www.ups.com/content/nl/nl/tracking/help/tracking/faq.html
Hoe het zit bij Walsh Western weet ik niet.
zeer zeker, en daar is curry684 het levende bewijs van.curry684 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 15:24:
[...]
Afleverproblemen, dwz. de eerste maand, worden alle problemen sowieso on site afgehandeld afaik.
En met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid werk ik binnenkort niet meer bij Dell, dus geen telefoontjes meer!!

Voelt als vakantie en er is nog niet eens iets rond.
Ondanks dat de meeste mensen me hier blijkbaar negeren en alleen maar blijven ouwe nelen over hoe blij ze gaan zijn met hun XPS2 en hoe snel en wanneer en met wie die verstuurd of ontvangen wordt, ga ik gewoon verder met MIJN subtopic. 
Ik heb gesproken (gemaild) met onze oosterbuur en gevraagd over die 7200rpm 100GB drives EN... het upgraden van mijn trage ouwe stoffige 6800u naar de fonkelnieuwe 7800GTX... Dit is wat hij zei:
Ik heb gesproken (gemaild) met onze oosterbuur en gevraagd over die 7200rpm 100GB drives EN... het upgraden van mijn trage ouwe stoffige 6800u naar de fonkelnieuwe 7800GTX... Dit is wat hij zei:
Dus, nog even wachten...Thanks for your message. All customers worldwide are waiting in the moment to the first delivery of these HDD Model. You are the first one from us where this HDD going to.
7800GTX is available in ca. 6-8 weeks. Changeprice in ca. 4 weeks.
Verwijderd
Is toch zalig, die low-budget "how to make a customer happy" zinnetjes in van die (semi-) gestandaardiseerde mailingsYou are the first one from us where this HDD going to
Tijdens de les direct marketing, hebben ze dan toch allesinds een beetje opgelet.
Gelijk bestellen zou ik zeggen. Voor dit bedrag kan je altijd nog annuleren bij Dell hahaha
Ga er maar vanuit dat Dell zelf de opdracht annuleert. Dat recht hebben ze namelijk ook.BAUKstEr schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 10:19:
[...]
Gelijk bestellen zou ik zeggen. Voor dit bedrag kan je altijd nog annuleren bij Dell hahaha
Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K
Verwijderd
zelden zo gesukkeld met een versie XP installatie als nu met mijn nieuwe Inspiron 9300
geleverd met een dure grafische kaart die random BSODs veroorzaakt en waarvoor geen officiële updates blijken te bestaan
kan mij iemand zeggen wat het ledje meest links | 9 | wil zeggen wanneer het constant brandt? want een papieren handleiding of restore CD-rom zitten er ook al niet meer bij
EDIT/ "numeric keypad enabled" dus: online versie handleiding
http://www.plymouth.edu/computerstore/ Troubleshooting/I9300_users_manual.pdf
maar ik heb geen <Numlock> toets!
EDIT2/ 20u: mijn systeem kreeg eerst nog een PartMgr.sys fout, daarna een missing system config fout en is nu compleet verklooid. Exact twee weken oud, ongelooflijk. Met een eenvoudige boot restore CDrom bij de hand was dit nooit zover gekomen.
geleverd met een dure grafische kaart die random BSODs veroorzaakt en waarvoor geen officiële updates blijken te bestaan
kan mij iemand zeggen wat het ledje meest links | 9 | wil zeggen wanneer het constant brandt? want een papieren handleiding of restore CD-rom zitten er ook al niet meer bij
EDIT/ "numeric keypad enabled" dus: online versie handleiding
http://www.plymouth.edu/computerstore/ Troubleshooting/I9300_users_manual.pdf
EDIT2/ 20u: mijn systeem kreeg eerst nog een PartMgr.sys fout, daarna een missing system config fout en is nu compleet verklooid. Exact twee weken oud, ongelooflijk. Met een eenvoudige boot restore CDrom bij de hand was dit nooit zover gekomen.
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2005 20:10 ]
Verwijderd
Doet dell moeilijk over het veranderen van bestellingen? Ik heb namelijk de 9300 besteld met een 740 (gisteren) maar wil het toch graag veranderen naar de 750. Nieuwe bestelling zit er neit aangezien ik dan moet betalen voor het dubbele geheugen.
In je BIOS wel, en als je een los keyboard erop aansluit ook. En dus heb je dat ledje.Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 18:02:
[ Voor 4% gewijzigd door curry684 op 05-10-2005 21:33 ]
Verwijderd
for the record: ik heb wat opzoekingswerk over de specifieke Partition Boot Record (MBR) van Dell (nooit zomaar een standaard XP restore CD gebruiken als je de Restore Partition van Dell wil houden!!!)
dit is een zeer informatieve site:
http://www.goodells.net/dellrestore/
ik dus wegens "loading PBR 2 ...." melding een Dell PC restore gedaan (CTRL+F11 - alle gegevens kwijt, maar dat geeft niet echt want ik heb het ding nog maar een paar dagen gebruikt)
die restore helpt niet, er is duidelijk een hardware fout:
in Dell Diagnostics (F12)
DST Short Status Test Failed
1000-0142
Unit 4 Drive Self Test Failed Status Byte 79
ik vermoed dat de harde schijf (80Gb 7200 RPM) reeds op dag 1 een fout had, zie mijn eerdere meldingen van BSODS
morgen effe naar de support bellen
EDIT:/ 9u40: morgen krijg ik een nieuwe harddisk geleverd met installatie-cdroms erbij.
dit is een zeer informatieve site:
http://www.goodells.net/dellrestore/
ik dus wegens "loading PBR 2 ...." melding een Dell PC restore gedaan (CTRL+F11 - alle gegevens kwijt, maar dat geeft niet echt want ik heb het ding nog maar een paar dagen gebruikt)
die restore helpt niet, er is duidelijk een hardware fout:
in Dell Diagnostics (F12)
DST Short Status Test Failed
1000-0142
Unit 4 Drive Self Test Failed Status Byte 79
ik vermoed dat de harde schijf (80Gb 7200 RPM) reeds op dag 1 een fout had, zie mijn eerdere meldingen van BSODS
morgen effe naar de support bellen
EDIT:/ 9u40: morgen krijg ik een nieuwe harddisk geleverd met installatie-cdroms erbij.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2005 09:42 ]
Verwijderd
Vanmorgen mijn M170 ontvangen. :-)
Een grijsleren 9300 cover erop geplaatst en de XP en Centrino stickers eraf gehaald voor een strakkere look.
Wat een machine! Wow!
Helaas weinig tijd deze week om 'm te installeren.
Een grijsleren 9300 cover erop geplaatst en de XP en Centrino stickers eraf gehaald voor een strakkere look.
Wat een machine! Wow!
Helaas weinig tijd deze week om 'm te installeren.
damn... ik wil een 7800!!! (of een 1800XT voor mijn lappie, maar die zal wel te warm lopen...)
Hoi allemaal,
dankzij dit forum heb ik ook de knoop door gehakt en een Inspiron 9300 besteld. Ik heb echter een beetje spijt van het scherm wat ik heb besteld, WUXGA (1920 x 1200) ,ik krijg er hoofdpijn van (dat heb ik helaas nogal snel) en wil om deze reden de laptop aan Dell retourneren en een andere uitzoeken. Maar verder is het een absoluut supersysteem!
Als iemand heel graag heel snel deze laptop wil kopen, dan kan dat dit weekend nog, want anders stuur ik hem terug naar dell.
Ik heb het systeem maandag gekregen dus is momenteel 4 dagen oud/nieuw.
Het kost me 185,- om hem aan Dell terug te sturen, dus voor die korting op de prijs die ik heb betaald, mag je hem op komen halen (dit moet wel voor maandag, want anders gaat hij terug naar Dell)
De laptop heeft de volgende specificaties:
Inspiron 9300 X-treme (N10935):
LCD scherm 17" UltraSharp Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife
Processor Intel® Pentium® M Processor 760 (2.0 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)
Geheugen 1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)
Toetsenbord Internal Keyboard (US Intl)
Grafische kaart 256MB NVIDIA®GeForce 6800 Go graphics card, PCI-Express
Harde schijven 60GB (7.200rpm) IDE harde schijf
Overige opslagmedia No Floppy Drive Option
Modem NL - Modem & Adapter
Optical drives 24xCDRW/8xDVDComboDrive
Draadloos netwerk Intel ProWireless 2915 802.11a/b/g Mini PCI Wireless LAN Card
Dell TrueMobile 350 Bluetooth Module
Shipping Documents systeem Documentatie
Microsoft® Windows Besturingssysteem NL - Microsoft® Windows® XP Home Edition, SP2
Gedis Bundle Reference 9300 Multi Media N10935
Microsoft® software NL - Microsoft® Works 7.0 (OEM)
Standaard support Basis Garantie
garantie 1 Jaar CAR (Collect and Return)
Online cursus MS Windows XP Beginner - 60-day license - English - Go to www.learndell.com/euro to register
Bescherm uw nieuwe PC No security subscription
Voeding D-Series 90W AC Adapter
Dell Photo Album Photo Album SE Basic
Paint Shop Paint Shop Pro® Basic Edition
Order Information Inspiron Order - Netherlands
Primaire Batterij Primaire 9 Cell 80 WHr batterij
TV kaart AverMedia USB TV Tuner External USB2.0 TV Tuner
Dell Media Experience Dell Media Experience 3.0 Delux - Inspiron
Adobe Reader Adobe Reader 6.0 - Engels
TOTAAL Incl. BTW:€ 1.912,06
Als je hem dit weekend graag wilt hebben kost deze laptop je nu:
€ 1.912,00
€ 185,00 -
----------------
€ 1.727,-
Het USB TV kastje wil ik eventueel zelf wel houden. Dit kostte mij €78,- Dan kost de laptop je:
€ 1.649,-
Dus heb je interesse in deze configuratie en heb je geen zin om op Dell te wachten, dan is dit nog je kans. Nogmaals, maandag stuur ik het systeem naar Dell, dus reageer snel als je interesse hebt.
Je kunt me bereiken op "nieuweinspiron9300 at gmail dot com"
dankzij dit forum heb ik ook de knoop door gehakt en een Inspiron 9300 besteld. Ik heb echter een beetje spijt van het scherm wat ik heb besteld, WUXGA (1920 x 1200) ,ik krijg er hoofdpijn van (dat heb ik helaas nogal snel) en wil om deze reden de laptop aan Dell retourneren en een andere uitzoeken. Maar verder is het een absoluut supersysteem!
Als iemand heel graag heel snel deze laptop wil kopen, dan kan dat dit weekend nog, want anders stuur ik hem terug naar dell.
Het kost me 185,- om hem aan Dell terug te sturen, dus voor die korting op de prijs die ik heb betaald, mag je hem op komen halen (dit moet wel voor maandag, want anders gaat hij terug naar Dell)
Microsoft® Windows Besturingssysteem NL - Microsoft® Windows® XP Home Edition, SP2
Online cursus MS Windows XP Beginner - 60-day license - English - Go to www.learndell.com/euro to register
€ 1.912,00
€ 185,00 -
----------------
€ 1.727,-
Het USB TV kastje wil ik eventueel zelf wel houden. Dit kostte mij €78,- Dan kost de laptop je:
€ 1.649,-
Dus heb je interesse in deze configuratie en heb je geen zin om op Dell te wachten, dan is dit nog je kans. Nogmaals, maandag stuur ik het systeem naar Dell, dus reageer snel als je interesse hebt.
He ik had eerst ook hoofdpijn van wuxga scherm. Toen windows xp er opnieuw opgezet. Tegelijk nergens meer last van gehad.dvzon schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 13:53:
Hoi allemaal,
€ 1.912,00
€ 185,00 -
----------------
€ 1.727,-
€ 1.649,-

Btw. Op de een of andere vage manier wil mijn windows xp geen gifjes meer afspelen??? vaag.
Btw2. Ow wat is het toch gruwelijk om FEAR mp te hosten op deze monster..
Macbook Pro 15" Late 2013, iPhone 7+ 128gb, iPad Pro, Canon M3, Tamron 18-200, Canon 22 @2.0, Canon 11 -22, Nintendo Switch
Verwijderd
Ik had dat ook toen ik mijn vorige TFT-scherm kocht. Even het beeld wat minder helder gezet en het was opgelost. Probeer maar eens, met wat geluk is je probleem daarmee voorbij.dvzon schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 13:53:
Ik heb echter een beetje spijt van het scherm wat ik heb besteld, WUXGA (1920 x 1200) ,ik krijg er hoofdpijn van (dat heb ik helaas nogal snel) en wil om deze reden de laptop aan Dell retourneren en een andere uitzoeken.
Ook niet met je rug naar een raam gaan zitten, van de weerspiegelingen in het beeldscherm kun je ook erge hoofdpijn krijgen.
De 7200rpm drives komen vanaf maandag uit Duitsland... voor de liefhebbers (die me massaal negeren blijkbaar).
Ik heb je oproepen wel gezien hoor, maar ik heb gewoon bij Dell besteld en heb dus geen ervaring met je vriend uit DuitsslandTijgert schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 01:39:
De 7200rpm drives komen vanaf maandag uit Duitsland... voor de liefhebbers (die me massaal negeren blijkbaar).
Zelfde hier ik heb ook besteld via Dell NL omdat die nog onder de prijs gingen zitten van onze vriend in Duitsland toendertijd.ComBax schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 11:22:
[...]
Ik heb je oproepen wel gezien hoor, maar ik heb gewoon bij Dell besteld en heb dus geen ervaring met je vriend uit Duitssland
Maar jullie hebben geen upgrade garantie
(voor wat het waard gaat blijken te zijn)
Ik hoop voor je dat het het waard was (lees lage prijs voor een 7800
)
mwa, over een week of 6 a 8 zal ik horen wat dat upgraden gaat kosten...
Ik ben al een tijdje bezig een laptop te zoeken die ik zou willen hebben, een 9300 of xps gen2 lijkt me best super, maar ik vind het een groot nadeel dat ik deze laptop niet in het echt kan zien en voelen voordat ik 'm koop. Dus... is er misschien een hulpvaardige 9300 of XPS eigenaar in de buurt van Groningen waar ik es langs zou mogen om te kijken?
Verder nog een vraag: is 'sparkling' of licht-lekkage een issue met de schermen van de 9300 en/of de XPS?
Verder nog een vraag: is 'sparkling' of licht-lekkage een issue met de schermen van de 9300 en/of de XPS?
Programmers don't die. They GOSUB without RETURN
Ik heb een Sparkling scherm, maar merk er 0,0 van. In het begin lijkt het wat anders dan de schermen die ik gewend ben, maar nu verbaas ik me over de kwaliteit vergeleken met andere TFT's.
Light leakage had ik ook een beetje, maar of dat nou uit zichzelf minder wordt (sommigen beweren dat) of dat ik er aan ben gewend... maar ik zie niks meer, hooguit met een DVD'tje een beetje, maar de kwaliteit van het scherm doet dat teniet.
Je mag mijn XPS2 wel in Amsterdam komen bewonderen, je mag hem dan zelfs aanraken
Light leakage had ik ook een beetje, maar of dat nou uit zichzelf minder wordt (sommigen beweren dat) of dat ik er aan ben gewend... maar ik zie niks meer, hooguit met een DVD'tje een beetje, maar de kwaliteit van het scherm doet dat teniet.
Je mag mijn XPS2 wel in Amsterdam komen bewonderen, je mag hem dan zelfs aanraken
Verwijderd
Ik ga binnenkort een 9300 kopen (Groningen), dus als je even geduld hebt (paar weken) mag je komen kijken. Ik zit namelijk eerst nog even uit te zoeken hoe dat met al die verzekeringen zit, daar wordt ik op de site van Dell ook niet veel wijzer van. Ik ga volgend jaar voor een half jaar naar de VS en vroeg me af hoeveel het zou kosten om zo'n extra garantie voor buiten Europa te nemen.
Wat raden jullie aan voor garantie op een (softe) 9300 van rond de 1400 euro? Uberhaupt geen (lekker 300 euro in eigen zak steken, eventueel voor eigen reparatie), of voor de zekerheid (is toch een goed systeem wat lang mee kan) 3 jaar Basic (oid) garantie nemen?
Wat raden jullie aan voor garantie op een (softe) 9300 van rond de 1400 euro? Uberhaupt geen (lekker 300 euro in eigen zak steken, eventueel voor eigen reparatie), of voor de zekerheid (is toch een goed systeem wat lang mee kan) 3 jaar Basic (oid) garantie nemen?
Ik heb een inspiron 9300 en een 80whr battery erin. Nu is het zo dat die na ongeveer 2 uur altijd leeg is. Is dat normaal? Was er niet een truucje dat je je batterij zeg maar "fit" kan houden door hem telkens helemaal leeg te laten lopen en dan weer op te laden? Zo ja: kan iemand mij vertellen hoe dat precies in zijn werk gaat? Of maakt dat bij deze laptop niet uit?
Nieuwe batterijen moet je juist niet laten leeglopen. Je kan hem bijvoorbeeld ongeveer 500 keer helemaal leeg laten lopen en opladen. De rest van de keren moet je als het even kan op 40 % de lader erin steken. Dat is beter.
Dus een paar keer per maand helemaal leeg laten lopen, de rest van de keren op tijd de stekker er weer in.
Als je langere tijd alleen op adapter gaat werken kan je de batterij het beste op 40% uit het systeem halen en koel bewaren.
Dus een paar keer per maand helemaal leeg laten lopen, de rest van de keren op tijd de stekker er weer in.
Als je langere tijd alleen op adapter gaat werken kan je de batterij het beste op 40% uit het systeem halen en koel bewaren.
mmm.. dat je een batterij niet 100% moet legen had ik eerder gehoord, iets over onomkeerbare polariteitswisseling of zo.
Maar op 40% de lader er al aan? Nog niet van gehoord...
Verwijderd
Ik heb hier reeds een aantal maal gelezen dat sommige de reisweg van hun laptop via UPS kunnen volgen.
Ik vroeg me af welke gegevens (van Dell?) men op de site van UPS dient in te geven opdat men überhaupt de reisweg kan volgen.
Volgens m'n orderstatus is m'n laptop verzonden en het enige waar ik tot nu toe over beschikt is een elektronische kopie van de "pakbon".
Iemand die me kan helpen/informatie kan geven?
Alvast bedankt!
Ik vroeg me af welke gegevens (van Dell?) men op de site van UPS dient in te geven opdat men überhaupt de reisweg kan volgen.
Volgens m'n orderstatus is m'n laptop verzonden en het enige waar ik tot nu toe over beschikt is een elektronische kopie van de "pakbon".
Iemand die me kan helpen/informatie kan geven?
Alvast bedankt!
Da's erg aardig, als ik er dan nog geen heb doe ik dat graag even.Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 05:25:
Ik ga binnenkort een 9300 kopen (Groningen), dus als je even geduld hebt (paar weken) mag je komen kijken.
Is uiteindelijk persoonlijk. Slaap je er beter van, dan zou ik het al doen..Wat raden jullie aan voor garantie op een (softe) 9300 van rond de 1400 euro? Uberhaupt geen (lekker 300 euro in eigen zak steken, eventueel voor eigen reparatie), of voor de zekerheid (is toch een goed systeem wat lang mee kan) 3 jaar Basic (oid) garantie nemen?
Programmers don't die. They GOSUB without RETURN
Zo gaat het nou eenmaal met dit type batterijen.Tijgert schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:01:
mmm.. dat je een batterij niet 100% moet legen had ik eerder gehoord, iets over onomkeerbare polariteitswisseling of zo.
Zie ook:nickel and lithium-based chemistries should be stored at 40% state-of-charge (SoC). This level minimizes age-related capacity loss, yet keeps the battery in operating condition even with some self-discharge.
http://www.batteryuniversity.com
Die mensen hebben er echt veel verstand van. Part one en part two zijn interessant. Eigenlijk iets wat iedereen zou moeten weten, wat mensen die ik soms aan de lijn heb al niet doen met hun batterij omdat ze denken dat dat het beste is.
En ook belangrijk is het gebruik van notebook op de adapter. 100 % charged en laptop temperaturen zijn eigenlijk de slechtste combinatie. (hierna stop ik met copy pasten voordat ik copyrights schend)A lithium-ion battery provides 300-500 discharge/charge cycles. The battery prefers a partial rather than a full discharge. Frequent full discharges should be avoided when possible. Instead, charge the battery more often or use a larger battery. There is no concern of memory when applying unscheduled charges.
If possible, store the battery in a cool place at about a 40% state-of-charge. Some reserve charge is needed to keep the battery and its protection circuit operational during prolonged storage. The most harmful combination is full charge at high temperature. This is the case when placing a cell phone or spare battery in a hot car. Running a laptop computer on the mains has a similar temperature problem. While the battery is kept fully charged, the inside temperature during operation rises to 45°C (113°F).
[ Voor 40% gewijzigd door Pixal op 12-10-2005 08:49 ]
Verwijderd
Ik ben dringend op zoek naar een degelijke, discrete en mooie rugzak, om mijn nieuwe XPS notebook dagelijks in te vervoeren.
Die van Dell lijkt me best degelijk, maar ik hou niet zo van de look.
Zijn er mensen die iets moois hebben gevonden voor hun XPS-2/M170?
Ik heb een tas van een van die dochterondernemingen van Samsonite, ben de naam even kwijt. Het was de enige in Breda en omstreken waar hij in past, het formaat van deze laptop is echt een probleem. Het is een onopvallende rugzak, ik zal binnenkort even kijken.Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 16:24:
Ik ben dringend op zoek naar een degelijke, discrete en mooie rugzak, om mijn nieuwe XPS notebook dagelijks in te vervoeren.
Verwijderd
Ik denk dat ik mijn 9300 aankoop nog even een maandje uitstel. Ik weet niet hoe snel het met die aanbiedingen enzo gaat, maar hoop dat ik over een maand voor de zelfde prijs een beter systeem kan nemen (of goedkoper). Blijft toch een moeilijke keuze als je kwaliteit en prestaties wil maar je budget niet zo groot is, hopelijk win ik de staatsloterij volgende maand, dan is de keuze niet zo moeilijk meer.
Verwijderd
Hey,
Ik heb iets meer dan 2 week geleden een xps m170 besteld. En vanaf gister stond mijn status op verzonden. De geschatte lever datum is 15 oktober, zaterdag dus... Nu las ik hier in deze thread dat ups niet levert op zaterdag klopt dit? Dat zou dus betekenen dat ik hem maandag pas krijg
. En aangezien ik nog steeds geen tracking nummer voor ups heb ontvangen heb ik er ook geen hoop meer in dat hij morgen bezorgt word. dit gaat mijn 3e zaterdag zonder xps worden vrees ik
. Nouja er zijn ergere dingen te bedenken toch? :
Pixal, als ik het goed begrijp moet ik dus mijn batterij een paar keer per maand helemaal leeg laten lopen en verder moet ik bij 40% de lader er weer aan hangen tot hij vol is, en als ik aan netstroom ga werken kan ik hem er aan houden tot 40% en dan is het beter om de batterij te verwijderen.
Even op een rijtje:
- Paar keer per maand helemaal leeg laten lopen
- Normaal dus bij 40% weer opladen
- Geen 100% geladen batterij aan netstroom houden liefst dus bij 40% eruit halen.
- Nooit een lege of een helemaal volle batterij in de kast leggen. beste is dus bij 40%
Is dit de beste manier om met mijn batterij om te gaan?
Ik heb iets meer dan 2 week geleden een xps m170 besteld. En vanaf gister stond mijn status op verzonden. De geschatte lever datum is 15 oktober, zaterdag dus... Nu las ik hier in deze thread dat ups niet levert op zaterdag klopt dit? Dat zou dus betekenen dat ik hem maandag pas krijg

Pixal, als ik het goed begrijp moet ik dus mijn batterij een paar keer per maand helemaal leeg laten lopen en verder moet ik bij 40% de lader er weer aan hangen tot hij vol is, en als ik aan netstroom ga werken kan ik hem er aan houden tot 40% en dan is het beter om de batterij te verwijderen.
Even op een rijtje:
- Geen 100% geladen batterij aan netstroom houden liefst dus bij 40% eruit halen.
- Nooit een lege of een helemaal volle batterij in de kast leggen. beste is dus bij 40%
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2005 15:47 ]
Trunk&Co? Heb ik een mooie schoudertas (16") vanHTT-Thalan schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 16:48:
Ik heb een tas van een van die dochterondernemingen van Samsonite, ben de naam even kwijt. Het was de enige in Breda en omstreken waar hij in past, het formaat van deze laptop is echt een probleem. Het is een onopvallende rugzak, ik zal binnenkort even kijken.
Ja die ja! Heb ik de 17 inch variant van, past net, maar is lekker onopvallendBAUKstEr schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 15:29:
[...]
Trunk&Co? Heb ik een mooie schoudertas (16") van
Ik ook dude!Tijgert schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 15:18:
damn... ik wil een 7800!!! (of een 1800XT voor mijn lappie, maar die zal wel te warm lopen...)
Maar damn!
Hoeveel moet dat kreng wel niet gaan kosten?
...Momenteel vindt ik het pimpen van mijn nieuwe auto toch echt belangerijker daar het ook mijn eerste auto is!
ja, correct. en vergeet niet dat warmte de levensduur kan verkorten. De batterij is meestal gunstig geplaatst in laptops maar dat kan niet voorkomen dat een batterij tussen de 30 en 40 graden blijft bij normaal gebruik. Das dus eigenlijk niet zo goed voor ze.Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 15:04:
Even op een rijtje:
Van batteryuniversity.com

Verwijderd
Ok bedankt, dan ga ik daar goed op letten 
Dan nog iets, ik heb nu inmiddels mijn tracking nummer ontvangen en als ik ga kijken naar mijn status zie ik dat er 2 pakketjes van elke 4;5 kilo zijn. en 1 daarvan bevind zich nu in Frankrijk terwijl de ander al in Eindhoven staat. Bijde zijn ze nu verzonden naar Groningen(waar ik ook woon). Klopt het dat het in 2 pakketten geleverd wordt? en waarom gaan ze elk langs verschillende routes? Wel jammer want ik hoopte stiekem dat hij wel vandaag aan zou komen maar helaas.... Nouja dan staat er maandag na school tenminste iets moois op me te wachten thuis
Dan nog iets, ik heb nu inmiddels mijn tracking nummer ontvangen en als ik ga kijken naar mijn status zie ik dat er 2 pakketjes van elke 4;5 kilo zijn. en 1 daarvan bevind zich nu in Frankrijk terwijl de ander al in Eindhoven staat. Bijde zijn ze nu verzonden naar Groningen(waar ik ook woon). Klopt het dat het in 2 pakketten geleverd wordt? en waarom gaan ze elk langs verschillende routes? Wel jammer want ik hoopte stiekem dat hij wel vandaag aan zou komen maar helaas.... Nouja dan staat er maandag na school tenminste iets moois op me te wachten thuis
Verwijderd
Hallo,
Ik heb een probleem met SWAT4. Het spel wil niet opstarten omdat er geen compatible sounddevice is aangetroffen. Iemand tips?
Ik heb een probleem met SWAT4. Het spel wil niet opstarten omdat er geen compatible sounddevice is aangetroffen. Iemand tips?
Verwijderd
heb deze laptop (9300) nou een week, werkt perfect.
enige waar ik tegenaan loop is de tv-out... krijg hem niet aan de praat.
er zit een geforce go 6800 in.
enige waar ik tegenaan loop is de tv-out... krijg hem niet aan de praat.
er zit een geforce go 6800 in.
Verwijderd
Ja klopt, heb ook 2 dozen aangekregen. 1 "grote" en 1 "kleinere".Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 21:30:
Klopt het dat het in 2 pakketten geleverd wordt?
Verwijderd
Ok dan
. Wel raar dat ze elk hun eigen weg gaan... nouja ups zal wel weten waar ze mee bezig zijn...