Het grote DELL Inspiron 9300 en XPS gen 2 Topic !

Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste
Acties:
  • 12.619 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Nee, ik krijg die videokaart ook niet zelf om in te bouwen, dat doet die oosterbuur voor me.
Het enige wat mij benieuwde is wanneer die 7800GTX als spare beschikbaar komt, dat kon hij me niet vertellen en jij wellicht wel.

Mijn allereerste laptop was een oude P3-650 van Dell en daar weigerde ze me onderdelen voor te leveren omdat hij niet op mijn naam geregistreerd stond. De eerste eigenaar wist ik natuurlijk niet meer te bereiken, wist ik toen veel dat dat belangrijk kon zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door Tijgert op 29-10-2005 13:25 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Na het volledig formateren van mijn 9300, ben ik opzoek naar eeen paar bestanden.

Ten eerste weett iemand waar ik de drivers kan vinden van het WUXGA-display? Want er staat nu 'Default monitor" en ik neem aan dat er wel een specifieke driver voor is.
en verder zoek ik de plugin om met de MEdia toetsen PowerDVD te kunnen bedienen.

Wie oh wie weet waar ik deze kan vinden?

@tijgert: weet jij waar ik een NVIDA GeForce Go 6800 kan vinden?

[ Voor 10% gewijzigd door sjolmers op 29-10-2005 13:49 ]

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjolmers schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:25:
Na het volledig formateren van mijn 9300, ben ik opzoek naar eeen paar bestanden.

Ten eerste weett iemand waar ik de drivers kan vinden van het WUXGA-display? Want er staat nu 'Default monitor" en ik neem aan dat er wel een specifieke driver voor is.
en verder zoek ik de plugin om met de MEdia toetsen PowerDVD te kunnen bedienen.

Wie oh wie weet waar ik deze kan vinden?

@tijgert: weet jij waar ik een NVIDA GeForce Go 6800 kan vinden?
Op de site van Dell....vind je de meeste drivers voor je 9300. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers

sjolmers

Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 15:07:
[...]

Op de site van Dell....vind je de meeste drivers voor je 9300. :)
Dank je, maar ik kan hier dus alle drivers vinden die ik nodig heb, behalve de juiste voor mijn 17" wuxga scherm en ook niet voor de plugin die nodig is om de media buttons.icm PowerDVD te gebruiken.
Vond wel een leuke winamp plugin voor de media buttons overigens klik!

[ Voor 7% gewijzigd door sjolmers op 29-10-2005 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

sjolmers schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 18:27:
Dank je, maar ik kan hier dus alle drivers vinden die ik nodig heb, behalve de juiste voor mijn 17" wuxga scherm en ook niet voor de plugin die nodig is om de media buttons.icm PowerDVD te gebruiken.
Vond wel een leuke winamp plugin voor de media buttons overigens klik!
Je hebt geen driver nodig voor het scherm. Defaul monitor is ok.
Wat betreft driver voor je videokaart, kun je beter de generic downloaden van nvidia zelf, hiermee haal ik gemiddeld 6% meer fps bij games.
n.b. Die plugin was al eerder in dit topic gemeld.. misschien een idee om deze in de OP op te nemen ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

De driver staat er gewoon tussen hoor, ik snap het probleem niet.
Voor 17" heb je niks bijzonders nodig, gebruik gewoon de normale drivers.

Of bedoel je dat het systeem niet ZEGT een 17" WUXGA te vinden? Dat staat er bij mij ook niet, daar staat "multiple monitors".

Niks aan de hand dus.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Het beste kan je monitors op plug en play zetten als er niks anders is, dit was in de CRT tijd gewoon het verstandigste omdat windows dan alles uit de monitor kon vissen wat betreft resolutie en refreshrate. Met een lcd zal het ws helemaal niet uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Pixal schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 21:12:
dit was in de CRT tijd gewoon het verstandigste omdat windows dan alles uit de monitor kon vissen wat betreft resolutie en refreshrate.
Sinds 1992 hebben we daar de DDC1/DDC2/DDC2B standaard voor, gelukkig houd iedere fabrikant zich daar goed aan. Mede daardoor is het altijd ok om de P&P driver te gebruiken. Een enkele keer kan er in de driver wel bepaalde kleur correcties zitten. Maar die wil je eigenlijk zelf met de hand kalibreren omdat geen enkele crt gelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Omdat ik ze in deze topic vaak voorbij zie komen plaats ik mijn vraag hier. Het gaat nl. om die animated webicoontjes. Ik wil even weten hoe en met welk programmaatje ze gemaakt worden.Ik bedoel dan die icoontjes van bijv. HTT-Thalan en Curry648.......hoe maken jullie dat, they're cute..!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGhi
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 09:15
Pixal schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 05:01:
[...]

.. En Dell is NIET verplicht een videokaart los te leveren aan wie dan ook. We vervangen wel de videokaart tot 5 of 6 jaar na aflevering van de computer, maar dan alleen via monteur of collect & return. ...
Offtopic een beetje, maar meer bedrijven maken hier een gewoonte van: voor een Packard Bell Easynote laptop krijg je van Packard Bell ècht geen los toetsenbord.. , je mag 'm opsturen en dan hopen dat het reparatiebedrag je aanstaat, anders kan ie ook altijd nog ongerepareerd terug met minimaal 94 euro 'onderzoekskosten'.. :(

Programmers don't die. They GOSUB without RETURN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ja, ik krijg dagelijks te horen dat Dell erg is daarmee, en dat ik niet goed bij m'n hoofd ben enzo. Maar ik heb ook op de Compaq helpdesk gezeten en er zijn gewoon bar weinig bedrijven die het anders doen.

Ik moet er zelf niet aan denken een laptop te hebben, je kan er niks mee doen als ze stuk zijn :|

Het gebeurde vroeger ook wel hoor, losse videokaart of moederborden, als de klant bleef zeiken dat hij hem zelf kon inbouwen, mja ok. Stuur maar op dan. Maar er kwamen er wel een beetje erg veel als "DOA" terug. Nu alleen monteurs ze nog inbouwen gaat het een stuk beter, met dezelfde materialen. Die mensen die het zogenaamd wel kunnen, niemand valt onder de groep die het niet kan natuurlijk, het zijn altijd anderen.. maar mensen bakken er geen fluit van. Ik weet ook van mezelf dat ik het wel kan, dat zou ik aan de telefoon ook zeggen, maar eerlijk is eerlijk... ik heb eens een CMOS gereset terwijl het batterijtje er nog in zat, toen deed ik ook alsof mijn neus bloedde in de winkel.

Types zoals ik maar ook mensen die veel meer fouten maken verpesten het een beetje en toen zei Dell: "flikker maar op, wij bieden de service, als je die niet wil koop je maar een nieuwe".

En dan vraag ik me af welke manier er het meeste geld kost, maar dat terzijde natuurlijk :)

Elastigirl, jij vind t cute hoe een beer in een vos z'n mond spuit? :)

[ Voor 54% gewijzigd door Pixal op 31-10-2005 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:49

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Pixal schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 01:50:
Ho ho ho, Daar is niks van waar, jongeman 8)

Het is gewoon een op een ietwat suggestieve manier aan elkaar geplakte reeks van bewegende beelden uit een onschuldige kinderfilm :9

Wat jij daarvan maakt, moet je zelf weten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Meerdere onschuldige kinderfilms, ik ken mijn klassiekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Ja, ik krijg dagelijks te horen dat Dell erg is daarmee, en dat ik niet goed bij m'n hoofd ben enzo. Maar ik heb ook op de Compaq helpdesk gezeten en er zijn gewoon bar weinig bedrijven die het anders doen.
Ik heb hier anders heel wat 'kits' liggen. Keyboard kit voor de c840, keybaord kits voor de c6x0 (eretic mouse), lcd panel+flatcable voor de c610, bodykit voor de c840 (batterij klemmetjes waren gebroken, 1 week later weer.. bagger troep.. druppeltje bisonkit houd de accu's nu op zijn plaats), wifikaartjes + antenna cable kit voor de eerste c600 series, speaker module voor de c610 mainboars voor de d600 (bluetooth niet ok). CPU fankit voor c840. Alles zelf ingebouwd, meeste dingen moet echt de hele laptop uit elkaar. Heb alleen het mainboard moeten terugsturen, de rest heb ik nog in de kast liggen.

Ik heb nergens om moeten zeuren, gewoon gevraagd of ze dat part wilden opsturen en nooit problemen gehad. Wel af en toe via een teammanager (Ersel) omdat degene aan de telefoon niet wist of hij dat mocht.

Overigens, ik heb ze wel eens aan de lijn gehad voor hardware probleempjes en via de telefoon heb ik ook mijn hele laptop uit elkaar mogen halen voor het aandrukken van een audio printje of de cpu reseaten.
Ik moet er zelf niet aan denken een laptop te hebben, je kan er niks mee doen als ze stuk zijn :|
Dat risico heb je idd, maar met 3 jaar garantie speel je redelijk zeker, de kans dat hij het na 3 jaar nog enige jaren doet is vrij groot. Daarnaast is hij ook economisch afgeschreven.
Je kan je laptop altijd zelf repareren met 3th party (originele/namaak) parts ( http://www.impactcomputers.com/dellparts.html )

Wat betreft het niet leveren van onderdelen. Ook acer is daar moeilijk in, maar als je een brief namens je (fictieve) advokaat stuurd worden ze allemaal een stuk makkelijker ;)

[ Voor 5% gewijzigd door DukeBox op 31-10-2005 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

DukeBox schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 10:13:
[...]

Ik heb hier anders heel wat 'kits' liggen. Keyboard kit voor de c840, keybaord kits voor de c6x0 (eretic mouse), lcd panel+flatcable voor de c610, bodykit voor de c840 (batterij klemmetjes waren gebroken, 1 week later weer.. bagger troep.. druppeltje bisonkit houd de accu's nu op zijn plaats), wifikaartjes + antenna cable kit voor de eerste c600 series, speaker module voor de c610 mainboars voor de d600 (bluetooth niet ok). CPU fankit voor c840. Alles zelf ingebouwd, meeste dingen moet echt de hele laptop uit elkaar. Heb alleen het mainboard moeten terugsturen, de rest heb ik nog in de kast liggen.

Ik heb nergens om moeten zeuren, gewoon gevraagd of ze dat part wilden opsturen en nooit problemen gehad. Wel af en toe via een teammanager (Ersel) omdat degene aan de telefoon niet wist of hij dat mocht.

Overigens, ik heb ze wel eens aan de lijn gehad voor hardware probleempjes en via de telefoon heb ik ook mijn hele laptop uit elkaar mogen halen voor het aandrukken van een audio printje of de cpu reseaten.

[...]

Dat risico heb je idd, maar met 3 jaar garantie speel je redelijk zeker, de kans dat hij het na 3 jaar nog enige jaren doet is vrij groot. Daarnaast is hij ook economisch afgeschreven.
Je kan je laptop altijd zelf repareren met 3th party (originele/namaak) parts ( http://www.impactcomputers.com/dellparts.html )

Wat betreft het niet leveren van onderdelen. Ook acer is daar moeilijk in, maar als je een brief namens je (fictieve) advokaat stuurd worden ze allemaal een stuk makkelijker ;)
Dat zijn dingen die ook de latitude support niet mag naar mijn weten, wellicht is dit langere tijd geleden, of een zeer uitzonderlijk escalatie verhaal? Is er misschien gold support afgesloten op deze notebooks?

De gemiddelde klant komt hier niet aan toe, overigens zitten er op de C600, D600, C610 en C840 geen audio prints, dat zit gebakken op het moederbord. De processor aanduwen vind ik ook weer zo onwaarschijnlijk klinken, maar goed ook daar zou een ander soort regel voor kunnen gelden bij de latitude / optiplex afdelingen. Inspiron en Dimension heeft als regel, klant raakt CPU aan, klant raakt garantie kwijt. Ook aan de telefoon mogen we het niet controleren.

Keyboards mag iedereen vervangen natuurlijk, en op internet zijn er ook allerlei kits te vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Pixal op 31-10-2005 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou,...getsie..!!..zo had ik het nog niet eens bekeken...........mánnen,.!!..lol. :D
Maarre,....nou weet ik nóg niet met welk programma.....nou,....ik zoek het zelf wel uit.! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Pixal schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 12:53:
[...]
overigens zitten er op de C600, D600, C610 en C840 geen audio prints, dat zit gebakken op het moederbord.
Had het alleen over de C610, en hier zit echt een appart printje met een stekker in het mainboard geplugt, exact hetzelfde als met de cpia series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

DukeBox schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 14:25:
[...]

Had het alleen over de C610, en hier zit echt een appart printje met een stekker in het mainboard geplugt, exact hetzelfde als met de cpia series.
Ahja kzie t nu. Dat doen ze niet vaak meer, enkel de Inspiron 9100 van de nieuwsten.

Valt me wel op dat we dat hele onderdeel niet los kunnen bestellen voor de monteur, zoals ik al zei doen we in dit gebouw geen latitude support maar voor een probleem aan die audio print zou alsnog het hele moederbord vervangen moeten worden :?

[ Voor 38% gewijzigd door Pixal op 31-10-2005 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Vraagie, bij mij blijft de linker van fan mijn m170 continue vrij hard draaien. Is dat normaal ? (dus ook als deze een uur op 100% idle staat) Kamer temp. is iets van 21 graden. De linker draait ook, maar gaat pas harder draaien wanneer ik iets cpi/grafisch intensiefs start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGhi
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 09:15
Ik kon bij Compaq anders prima een revisiesetje bestellen voor een afgebroken processorkoeling, dat is wel wat anders dan een lullig toetsenbordje dat je van Packard Bell nog niet eens krijgt.

Programmers don't die. They GOSUB without RETURN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

BoGhi schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 00:13:
[...]

Ik kon bij Compaq anders prima een revisiesetje bestellen voor een afgebroken processorkoeling, dat is wel wat anders dan een lullig toetsenbordje dat je van Packard Bell nog niet eens krijgt.
Ja en scharnieren voor notebook schermen hebben ze ook gewoon. Maar in de tijd dat ik er werkte was een geheugen upgrade 400 gulden terwijl standaard geheugen 200 gulden was. Dat was brak. Iedere leverancier heeft zo zijn minpunten.

Komt er al bijna een nieuw topic of moet een slot aangevraagd worden bij een mod?

[ Voor 8% gewijzigd door Pixal op 01-11-2005 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hé Pixal,....ik heb nu 2 keer gehad dat mijn XPS 2 zo maar uitvalt. Een keer met en een keer zonder accu erin..
Is mijn adapter aan het dementeren of waar ligt dit aan, weet jij dat...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Als het aan de adapter ligt zou het niet moeten gebeuren met een volle batterij erin.

Gaat ie direct daarna weer aan of moet je wachten? Als hij wel aan gaat, blijft ie dan weer lang stabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pixal schreef op woensdag 02 november 2005 @ 09:02:
Als het aan de adapter ligt zou het niet moeten gebeuren met een volle batterij erin.

Gaat ie direct daarna weer aan of moet je wachten? Als hij wel aan gaat, blijft ie dan weer lang stabiel?
Inderdaad,...bij een volle accu ving de accu het op, maar hij werd dan niet meer opgeladen waardoor die leegraakte. En zonder dat ik het in de gaten had dan kreeg ik een melding dat de accu leeg is terwijl die adapter gewoon in het stopcontact zit, waarna alles uitviel.

En toen ik zonder accu werkte viel alles meteen uit en zag ik ineens dat het lampje op m'n adapter uit was..! Hij ging niet vanzelf weer aan,...sterker nog; als ik de stekker eruit haalde en er weer in stopte, bleef het lampje uit..!...zelfs toen ik hem in een andere stopcontact deed. Na een minuut of 5 wachten deed die het dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Dat heb ik ook wel eens gehad met andere adapters.. gewoon dell bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DukeBox schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:39:
Dat heb ik ook wel eens gehad met andere adapters.. gewoon dell bellen.
En dan...??
Ships..!!...kan ik m'n laptop zeker voor een paar weken niet gebruiken...! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 11:50:
[...]

Inderdaad,...bij een volle accu ving de accu het op, maar hij werd dan niet meer opgeladen waardoor die leegraakte. En zonder dat ik het in de gaten had dan kreeg ik een melding dat de accu leeg is terwijl die adapter gewoon in het stopcontact zit, waarna alles uitviel.

En toen ik zonder accu werkte viel alles meteen uit en zag ik ineens dat het lampje op m'n adapter uit was..! Hij ging niet vanzelf weer aan,...sterker nog; als ik de stekker eruit haalde en er weer in stopte, bleef het lampje uit..!...zelfs toen ik hem in een andere stopcontact deed. Na een minuut of 5 wachten deed die het dan weer wel.
Ah mooi, niks ernstigs dus, gewoon even bellen morgen en dit verhaal vertellen, heb je vrijdag een nieuwe adapter.

En zelfs al moest ie opgehaald worden, een paar weken??? Na gemiddeld 5 werkdagen heb je hem weer thuis.

[ Voor 9% gewijzigd door Pixal op 02-11-2005 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pixal schreef op woensdag 02 november 2005 @ 18:26:
[...]Ah mooi, niks ernstigs dus, gewoon even bellen morgen en dit verhaal vertellen, heb je vrijdag een nieuwe adapter.

En zelfs al moest ie opgehaald worden, een paar weken??? Na gemiddeld 5 werkdagen heb je hem weer thuis.
Hé,..dat zou.te gek zijn..!
Ik ga morgen gelijk even bellen,....bedankt voor de tip..! :)
Dukebox ook bedankt... :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2005 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even vooraf: Ik heb niet alle reacties gelezen over de XPS Notebooks dus vergeef me daarvoor maar ik wil toch wel ff weten of die XPS notebooks van Dell echt zo goed zijn voor games etc. Waarom? Ik zoek gewoon een hele vette notebook/desktop pc voor games. Geld is ondergeschikt in deze en ik bedoel dan de vetste videokaart en grootste GHZ processor.

Wie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

of die XPS notebooks van Dell echt zo goed zijn voor games etc.
Ja.
Waarom?
Omdat er een 7800GTX videokaart in zit, het snelste wat er te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar is de XPS M170 ook echt de top op dit moment? Qua laptops?

Ennuh las iets over die nVIDIA 7800 met 512mb videogeheugen... Is het ook te verwachten dat die videokaarten met 512mb binnenkort in een laptop gepropt worden?

Bij mij hetzelfde verhaal als MM2005... geld speelt enigzins geen rol (werk er hard voor 8)7 ). Wil gewoon een vette laptop die niet onderdoet voor een desktop. Alhoewel ik een fikse korting van Dell niet uit weg zal slaan. :+

En wat betreft die videokaart met 512mb... las hier ook op het forum dat een 256mb videokaart spellen als FEAR en Call Of Duty 2 maar nauwelijks trekt met alles op high... vandaar mijn vraag of die 512mb videokaarten ook in een laptop komen en op wat voor termijn we dat kunnen verwachten. Of is het zwaar overdreven dat die 256 mb videokaarten die spellen niet trekt... en is men hier maar verwend :) ?

Is het ook zo dat een laptop als die XPS M170 en laptops van bijv. Alienware met alles erop en eraan eigenlijk niet meer onderdoen voor een laptop? Qua gaming enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 21:25:
ik bedoel dan de vetste videokaart en grootste GHZ processor.
en dat zit erin... dus 1+1=M170

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus ik kan op de XPS notebook met een gerust hard BF2 installeren en op high spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

JAAAAAAA, zoek eens reviews ofzo, laat een mens niet eerst 10.000 keer hetzelfde zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Of stel in één post meerdere vragen want dit lijkt nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem
Ook ik ben in het bezit van deze laptop. Een vreemd ding waar ik nog steeds niet uitkom is dat de multi-media knoppen aan de voorzijde in niet reageren als bepaalde programma's open staan. Dus dat je dat het programma het actieve venster bevat. Volume gaat niet harder/zachter noem het maar op.

Workaround
Alles minimaliseren werkt wel en vervolgens je programma weer maximaliseren. Tis alleen een beetje irritant

De oorzaak
Shareaza
Er zullen er vast meer zijn, maar deze kan ik zo opnoemen.

Iemand die hetzelfde meemaakt?
Is er een oplossing?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2005 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 18:26:
Probleem
Ook ik ben in het bezit van deze laptop. Een vreemd ding waar ik nog steeds niet uitkom is dat de multi-media knoppen aan de voorzijde in niet reageren als bepaalde programma's open staan. Dus dat je dat het programma het actieve venster bevat. Volume gaat niet harder/zachter noem het maar op.

Workaround
Alles minimaliseren werkt wel en vervolgens je programma weer maximaliseren. Tis alleen een beetje irritant

De oorzaak
Shareaza

Iemand die hetzelfde meemaakt?
Is er een oplossing?
En als je met rechts klikt op het icoontje van Dell Quickset (rechtsonder naast de tijd)......staan deze dan aangevinkt..?
Als dat het geval is dan zijn die knoppen aan de voorkant nl. uitgeschakeld... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
Mijn GPU zuigt...
Zelfs non-OCed loopt hij vast als ik hem een tijdje de nature scene van 3DMark03 laat draaien in een loop.

En wat ook zo vreemd is... het beeld loopt voor op het geluid tijdens de demo modes van ALLE 3Dmark versies.
Ik vermoed dat dit op de een of andere manier ontstaan is toen ik ooit mijn GPU BIOS flashte met hogere clock snelheden om te testen wat deze aankon.
(Wat tevens een ramp was en draait nu ook weer op stock clock settings...)

Iemand anders nog trouwens met dat probleem?
Sound synch issues op de XPS-2 dus? Met de hele 3Dmark series in demo mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd...
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 12:32
Service manual 9300
http://perso.wanadoo.fr/thuan/manuel/index.htm
Altijd handig dacht ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Voor de liefhebbers heb ik de Service Manual van de XPS in bestandsformaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie bij DELL.us dat er een TV tuner beschikbaar is in de configuratie, echter bij DELL.nl zie ik die er niet bijstaan jammer genoeg. Weet iemand of die er nog als optie erbij gaat komen hier in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Tijgert schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 16:58:
Voor de liefhebbers heb ik de Service Manual van de XPS in bestandsformaat....
Dell ook :)

http://support.dell.com/s...tems/xpsm170/en/index.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, mijn Inspiron 9300 is binnen en ziet er allemaal erg prima uit. Is het trouwens normaal dat een 60GB harde schijf uiteindelijk maar 52,7 is?

Eerst trouwens de boel maar even formatteren en de boel opnieuw installeren (zag hier dat dat handig was), nog andere tips voor een startende laptop (als desktop) gebruiker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 09:55
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 20:04:
Zo, mijn Inspiron 9300 is binnen en ziet er allemaal erg prima uit. Is het trouwens normaal dat een 60GB harde schijf uiteindelijk maar 52,7 is?
Ja, volgens mij kan dat wel aardig kloppen.
60 gb*1000*1000*1000=X
X/1024/1024/1024= 55,8 Gb

55,8 Gb min een stukje Dell restore = 52.7??

Kan prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Damn... heeft Dell van mij gepikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
Het zijn boeven... ;)

Voor de rest: ik heb mijn 9300'tje nu al 5 dagen en ben er heul blij mee! Enige puntje van kritiek vind ik de luidruchtige dvd-speler. Hij zoemt echt als een bezetene, maar het kan ook zijn dat ik het simpelweg niet gewend meer ben na al mijn desktopervaringen van de afgelopen jaren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het de moeite waard om 400euro extra te betalen voor de 2.26ghz versie? ik wil nl dit weekend een laptop gaan bestellen met die nieuwe nVIDIA GeForce Go7800GTX erin.

Maar heb nu al paar keer gehoord dat je proc een bottleneck kan zijn in nieuwe games. En dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.. weet iemand of ik met een 2.18ghz de kaart volledig kan benutten? want 400eu is wel wat veel.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik vind het te veel geld... dat verschil is niet de prijs waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg dit topic al een tijdje omdat ik zelf ook een snele gaming laptop wilde. Dell was mijn eerste keuze maar ik heb het oog laten vallen op een Promedion laptop omdat deze simpel weg een stuk goedkoper was. Ik heb hen nu een week en ik ben dik tevereden.
Ik heb nu de promedion M570B met:
Intel p4-m 760
2 gb ddr2 533
100 gb 5400 sata
Go 7800 gtx
17 inch tft 1920x1200
en het leuke is dat hij ook nog een ingebouwde 1.3 megapixel camera heeft.

Het is misschien een leuk alternatief voor de Dell laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Heb je daar een linkje van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

En een prijsopgave?

Op de Promedion site zie ik ook geen 7800 staan en geen WUXGA scherm.
Waar haal je die specs vandaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ga gewoon naar www.promedion.nl, dan klik je op producten, notebooks intel centrino, en dan op de M570B. Daar kan je de cpu uitkiezen, geheugen, hdd, en grafische kaart en daarna de software die je wil hebben kiesen. Daaronder staan alles systeem specificaties van de laptop.
Hoop dat het zo duidelijk is! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ziet er erg goed uit.. als ik dat geweten had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is praktisch hetzelfde wat dell aanbied alleen dan voor een voordeligere prijs. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Tijgert schreef op zondag 06 november 2005 @ 17:43:
Ziet er erg goed uit.. als ik dat geweten had...
Zeg wel, design ziet er wat leuker uit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor ik het vergeet, als je hem besteld via de promedion site moet je een leverancier aangeven die de laptop uit eindelijk zal leveren. Deze leverancier bijvoorbeeld(.http://www.telcomacq.nl) waar ik hem via besteld heb geeft standaard 5% korting op het aankoop bedrag en daarover nog eens 2% extra als je vooruit betaalt. Dat scheelt weer wat geld.

Ik hoop niet dat dit overkomt als een verkoop praatje voor dit merk of deze leverancier want dat is absoluut niet de bedoeling. Ik hoop alleen een alternatief te geven. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

hehe, iemand een XPS2 voor weinig hebben? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag de Promedion M570B besteld met:

Intel P4-M 770 (2,13Ghz)
2 GB DDR2 533Mhz
60 GB 7200rpm Sata
Go7800GTX
17 inch tft 1920x1200 WUXGA

En heb als accessoires een tv tuner erbij besteld :) Kwam rond de 2500eu uit. Bij dell kwam ik op 3300eu uit ofzo, en dan had ik nog geen eens een tv tuner.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2005 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 21:05:
Heb vandaag de Promedion M570B besteld met:

Intel P4-M 770 (2,13Ghz)
2 GB DDR2 533Mhz
60 GB 7200rpm Sata
Go7800GTX
17 inch tft 1920x1200 WUXGA

En heb als accessoires een tv tuner erbij besteld :) Kwam rond de 2500eu uit. Bij dell kwam ik op 3300eu uit ofzo, en dan had ik nog geen eens een tv tuner.
Bel naar Dell en zeg dat je hem elders voor die prijs krijgt, veel kans dat hun prijs ook naar die prijs zakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje.

Als ik bij eigenschappen van mijn laptop kijk staat er dat hij een kloksnelheid van 789 MHz heeft terwijl ik de quickset op Maximum preformance heb staan. Zet ik hem op maximum battery dan heb ik een kloksnelheid van 265 Mhz. Dit terwijl het een 2.13Ghz proc is. Het zou toch zo moeten zijn dat als ik op maximum Preformance zit ik een kloksnelheid van 2,13 Ghz moet hebben en als ik op maximum battery zit ik een kloksnelheid van 800 Mhz. Hoe zit dit, is dit wel normaal? Het is een XPS M170.

EDIT

Ik heb net ff gegoogeld en kwam dit tegen: The Pentium M processor only runs at 798MHZ when it is idle. If you run a processor intensive application such as the seti@home screen saver or an MPEG video encoder the processor speed will increase.

Dat is allemaal mooi maar als ik dan zware dingen ga draaien en ff ga checken in de eigenschappen blijft ie dus wel doodleuk op 798 Mhz staan. Dus ik heb er nog mijn vraagtekens bij. Ook omdat ik hem gewoon lang niet zo snel vind als dat ik denk dat hij zou moeten zijn. Heeft iemand misschien nog tips voor bepaalde progammas zodat ik zeker kan zijn dat mijn lap zo snel is als hij moet zijn?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2005 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 18:26:
Probleem

Workaround

De oorzaak
Shareaza
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 20:44:
[...]
En als je met rechts klikt op het icoontje van Dell Quickset (rechtsonder naast de tijd)......staan deze dan aangevinkt..?
Als dat het geval is dan zijn die knoppen aan de voorkant nl. uitgeschakeld... :)
Ik kan daar alleen de on screen indicator uitschakelen. Niet de knoppen zelf.

Sorry voor de late reactie

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2005 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Heb nog een leuke, miste rechtsonder het rubbertje op het schem toen ik mijn xps binnenkreeg. Om beschadigingen te voorkomen toch even gebeld of ze deze konden nasturen...

Krijg vandaag een doos binnen van ruim 1m * 1m * 1m met hierin 8 dozen. 2 dozen met een plastic frame van het scherm (zonder rubbertjes) en 6 achterkanten van het scherm. Meteen weer gebeld en gevraagd of ze de rest van de laptop ook willen sturen zodat ik er 2 compleet kan maken ;)
Hoe dan ook, ze gaan nu weer proberen de rubbertjes te sturen.

komende jaren heb ik dus een kras-vrije bovenkant :)

[ Voor 6% gewijzigd door DukeBox op 07-11-2005 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Grappig he? Ik moest voor mijn Inspiron 8600 een kabel voor de voeding hebben.
Ik kreeg dus de verkeerde.. ikke bellen, kreeg weer de verkeerde, ikke weer bellen en toen kreeg ik de goede.

Resultaat: ik heb nu een reserve voor mijn normale PC (waar ik er al een stuk of 8 van had) en ook een reserve voor mijn XPS! (was destijds een rare vorm maar ik dacht laat ik het maar houden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er uit, ik moest bij energie beheer hem op 'altijd aan' zetten. hij loopt nu op de volle 2,13 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 19:45:
Ik ben er uit, ik moest bij energie beheer hem op 'altijd aan' zetten. hij loopt nu op de volle 2,13 Mhz
Ik heb hem nog ooit onder de 2.26 gezien.. ook niet als ie idle is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Bij mij staat er 2.4GHz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Tijgert schreef op maandag 07 november 2005 @ 14:13:
Grappig he? Ik moest voor mijn Inspiron 8600 een kabel voor de voeding hebben.
Ik kreeg dus de verkeerde.. ikke bellen, kreeg weer de verkeerde, ikke weer bellen en toen kreeg ik de goede.

Resultaat: ik heb nu een reserve voor mijn normale PC (waar ik er al een stuk of 8 van had) en ook een reserve voor mijn XPS! (was destijds een rare vorm maar ik dacht laat ik het maar houden).
kan je nagaan hoe mensen zich voelen als ze eerst 2 combo drives ontvangen en dan pas hun dvd fikker, of andersom.

zelfde kan gebeuren met batterijen, netjes doorverkopen snappen ze dan weer niet, sommige mensen zijn sukkels. Wat moet ik nou met die verkeerde doen? Kunnen jullie hem niet halen? Meneer, dit ding ophalen in werking zetten kost Dell meer dan het ding vergeten. Hang hem in de kerstboom.

En die sukkels hier doen echt vanalles fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Hehe... waarom konden ze niet eerst per abuis een paar 9300's bezorgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
Hey, moet eigenlijk tentamens leren, dus ik ben druk bezig met studieontwijkend gedrag. Zo heb ik mij vandaag beziggehouden met 3dmark05. Mijn scores waren 3395 non-OC, en 4025 OC (340/740). Dit resultaat heb ik gehaald met de 81.85 drivers.

Is dit in jullie ervaring de snelste driver, of zijn er snellere drivers verkrijgbaar? Ik las namelijk in sommige posts dat 77.77 de snelste zou zijn tot nu toe, maar deze posts zijn al enkele weken oud. De reden dat ik dit vraag is voornamelijk omdat ik een grote FEAR fan ben, en dit spel dus zo vloeiend mogelijk wil spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Ik heb een tijdje geleden mijn inspiron 9300 eens opnieuw geïnstalleerd, maar sindsdien werkt de touchpad niet goed meer, met name de speciale functies (vooral de scroll-functie ervan mis ik wel).
Heb de laatste driver van Dell al proberen installeren, maar dat hielp niet. Iemand ervaring mee? (is een insp 9300)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ja, zit in je instellingen. Doorzoek de touchpad/muis software maar eens goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aximus
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:28

aximus

Nee

Ik ben sinds kort de trotse bezitter van een 9300, maar heb toch een paar problemen/vragen:

1) Als de laptop uitstaat en ik druk de 'Play' knop in van de buttons aan de voorkant, dan zou zonder het OS te laden het mogelijk moeten zijn mp3 af te splen van de sd-kaart. Maar bij mij start gewoon windows XP op. Is het overigens niet zo dat die partitie die dell er standaard op zet hiervoor aanwezig moet zijn (blijven)?

2) Ik heb van die enorm lelijke grijze vlekken als het beeld zwart hoort te zijn (leakage heet 't toch?), heeft het zin om, om een ander scherm te vragen? En zo ja, heeft iemand tips (Samsung?)

3) Ik word helemaal gek van die wifi kaart (Intell b/g), de hele tijd verbreekt ie de verbinding. Is daar een fix voor? Getweakte drivers misschien?

4) Wat zijn nou ECHT de beste drivers voor de Nvidia 6800 go? Ik lees allemaal verschillende verhalen.

Tips:
1) Download/Installeer Notebook hardware control: http://www.pbus-167.com/chc.htm (scheelt bij mij enorm in stroomverbruik)
2) Koop een Logitech MX610 voor je klaptopje. Werkt ook op 1 batterij (dus lichter), en heeft een micro ontvanger.

[ Voor 2% gewijzigd door aximus op 12-11-2005 02:03 . Reden: 6800 ipv 9800 ]

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:01:
[...]
Ik vind namelijk dat de lak ook van brakke kwaliteit is omdat die na luttele maanden al totaal wegslijt bij de handpalmen :9
Iemand anders hier last van? Ik heb nu al ruim een half jaar een i9300, en heb ook al weer enkele maanden een handafdruk in de palmrest staan. Dat is eigenlijk heel lelijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 12:14:
[...]
Iemand anders hier last van? Ik heb nu al ruim een half jaar een i9300, en heb ook al weer enkele maanden een handafdruk in de palmrest staan. Dat is eigenlijk heel lelijk :(
Tja,....dan had je de plastic folie wat er op zat, er ook op moeten laten..! :9
Heb ik nl. ook gedaan met m'n XPS 2..!.....nu ziet die er nog als nieuw uit. :*)
Maar ja,....hadden, hadden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Aximus:
1. Als ik er op druk gebeurt er niks. Weet je zeker dat dit mogelijk moet zijn?
2. Hangt er van af hoe groot die zijn, is het storend bij normaal windows gebruik? Is het storend bij het kijken van een film? Of kijk je graag naar een groot zwart vlak. Ik heb ook een band onderin die lichter is, maar ik heb tenminste geen dode pixels... dat is ook wel wat waard.
3. Klopt, intel kaarten zijn ruk, maar probeer eens de laatste drivers ervoor op de intel site, die schijnen veel en veel stabieler te zijn. Ik baalde er op gegeven moment zo van dat ik er een Atheros in he gezet, gewoon perfect.
4. 77.77 levert de beste 3Dmark05 score, maar de nieuwste 81.87 is bijna net zo snel (scheelt 10 punten ofzo) maar heeft wel andere verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aximus

aximus

Nee

Tijgert schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 14:07:
Aximus:
1. Als ik er op druk gebeurt er niks. Weet je zeker dat dit mogelijk moet zijn?
2. Hangt er van af hoe groot die zijn, is het storend bij normaal windows gebruik? Is het storend bij het kijken van een film? Of kijk je graag naar een groot zwart vlak. Ik heb ook een band onderin die lichter is, maar ik heb tenminste geen dode pixels... dat is ook wel wat waard.
3. Klopt, intel kaarten zijn ruk, maar probeer eens de laatste drivers ervoor op de intel site, die schijnen veel en veel stabieler te zijn. Ik baalde er op gegeven moment zo van dat ik er een Atheros in he gezet, gewoon perfect.
4. 77.77 levert de beste 3Dmark05 score, maar de nieuwste 81.87 is bijna net zo snel (scheelt 10 punten ofzo) maar heeft wel andere verbeteringen.
1 Ik vond it op internet:
MediaDirect technology for quick access to digital photos, music and videos without having to start the operating system.
Als ik erop druk (als de laptop uitstaat), krijg ik een ander bootlogo (van mediadirect), maar vervolgens wordt normaal windows gestart. Check deze: screenshot
Om een duistere reden wordt media experience telkens opnieuw geinstalleerd en mislukt dat ook telkens halverwege. Vervolgens start ie wel gewoon op. Dus die 'DMX Fastboot' setting wordt bij mij niet opgeslagen. Maar het zou dus wel moeten werken...

2) Als ik een fullscreen film kijk vind ik die grijze gloed onderin wel irritant ja. Voor dodepixels heb ik met Dell en deal kunnen sluiten. 1 jaar CompleteCar (gratis), volgens die verkoper vallen dode pixels daar ook onder.

3) Hmmz... ok andere drivers maar es proberen dan

4) Dan gaat ik voor 81.87

[ Voor 1% gewijzigd door aximus op 12-11-2005 14:59 . Reden: quote ]

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aximus

aximus

Nee

En nog iets interessants:
Dell portable computers that support the use of composite video will ship with a special dongle shown in the graphic Composite Dongle.
Komt van: hier

Met andere woorden, die zou er gratis bij geleverd moeten worden...

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Klopt, die hoort er bij te ziiten. Die heb je dus niet? Bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers

sjolmers

Hoe zit het nou eigenlijk met 5.1 audio op de dell 9300? Ik heb de test in het bootmenu doorlopen, en hij test 6 channel audio. maar ik heb nergens een optische uitgang oid kunnen vinden. Het enige wat ik kan vinden is mijn koptelefoon en microfoon aansluiting!
Verder zag ik dat je bij ADVANCED onder de audio opties (via configuratie menu, audio) optisch aan en uit kunt zetten....maar ik zie nergens een rood lampje oplichten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Als je een paar post terug las hoort er een dongle bij te zitten, DAAR zit een digitale uitgang op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 17:25
Tijgert schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 20:38:
Als je een paar post terug las hoort er een dongle bij te zitten, DAAR zit een digitale uitgang op.
Toen ik mijn i9300 kocht, was dit een optionele accessoire waar je een meerprijs voor betaalde. Deze hoort dus niet per definitie bij een i9300 geleverd te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Volgens mij hoort het er wel bij, het zat bij mijn 8600 en nu ook bij mijn XPS2... raar dat een 9300 dat niet zou hebben... anyway, daar zit het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
bij mij gaf het installeren van 81.87 problemen. In windows XP kreeg ik een zwart scherm. Meer mensen die dit probleem ervaren met een 9300? Ik ben nu weer 'veilig' terug naar 81.85, maar ik vroeg me af waar het precies aan zou kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aximus

aximus

Nee

BAUKstEr schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 21:49:
[...]

Toen ik mijn i9300 kocht, was dit een optionele accessoire waar je een meerprijs voor betaalde. Deze hoort dus niet per definitie bij een i9300 geleverd te zijn.
Hier staat anders van wel.
Dell portable computers that support the use of composite video will ship with a special dongle shown in the graphic Composite Dongle.
Dat impliceert toch dat er een dongle bij moet zitten.

Ik ga morgen die dude van Dell bellen.. ik laat wel weten wat 't geworden is.

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 17:25
Een link naar een document getiteld: How do I display video to my television from my Dell™ portable computer using the NVIDIA GeForce 4 Go video card in Microsoft® Windows® XP? Ook nog eens in het Engels, dus mogelijk direct uit de internationale knowledgebase overgenomen... Maar als je er een weet te scoren laat het dan zeker horen :)

[ Voor 3% gewijzigd door BAUKstEr op 13-11-2005 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

En laat je niet zomaar met nee afschepen, de onkunde en onwetendheid bij Dell is groot... heel groot. Hou vol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aximus

aximus

Nee

Godverdomme!

Wat een kneuzenkermis daar bij Dell. Als je iets wilt kopen word je gelijk geholpen, maar als je een probleem hebt kom je in een compleet circus terrecht! In de tijd dat ik aan de telefoon heb gehangen heb een complete campaing van Call of Duty 2 uit kunnen spelen!

Anywayz, die kerel uitgelegd wat m'n probleem is. 'Dus je mist een uhh combo dongle'. Nee! Halve zool!

Serieus, ik heb die dude minstens 12 keer moeten uitleggen wat ik mis en hoe je dat spelt. Ik ben dus heeel benieuwd of ik hier nog ooit iets van ga horen 8)7

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:49

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

aximus schreef op maandag 14 november 2005 @ 14:51:
Godverdomme!

Wat een kneuzenkermis daar bij Dell. Als je iets wilt kopen word je gelijk geholpen, maar als je een probleem hebt kom je in een compleet circus terrecht! In de tijd dat ik aan de telefoon heb gehangen heb een complete campaing van Call of Duty 2 uit kunnen spelen!

Anywayz, die kerel uitgelegd wat m'n probleem is. 'Dus je mist een uhh combo dongle'. Nee! Halve zool!

Serieus, ik heb die dude minstens 12 keer moeten uitleggen wat ik mis en hoe je dat spelt. Ik ben dus heeel benieuwd of ik hier nog ooit iets van ga horen 8)7
Sterker nog, toen ik wilde bestellen, kreeg ik het directe nummer van een van de verkoopmanagers, die ook gewoon persoonlijk opneemt als je hem belt, maar voor 'service' kom je ergens in Ierland terecht, tegen interlokaal tarief, plus een wachtrij en een keuzemenu :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

aximus schreef op maandag 14 november 2005 @ 14:51:
Godverdomme!

En bedankt. Wie had je aan de lijn?

Technische support? of Customer Care? En weet je z'n naam nog?

Ik hoef nog maar 4 dagen en een uur op de kneuzenkermis! Ze zullen me missen, maar das arrogant :)

(Het rare is dat wanneer ik iets niet begrijp of weet, ik het tot de bodem uitzoek en de klant een oplossing bied. De meeste mensen die hier om me heen zitten gaan dan gauw verder met waar ze mee bezig waren en denken dat ze er later wel uit komen, daarna vergeten ze het of denken er expres niet meer aan in de hoop dat de klant de volgende keer wel iemand anders aan de lijn krijgt. Mede door die collega's en het slechte loon en de slechte doorgroeimogelijkheden en vervolgens het feit dat ik de hele tijd verwende kut scholieren aan de lijn heb ga ik lekker wat anders doen!) :D

[ Voor 38% gewijzigd door Pixal op 14-11-2005 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aximus

aximus

Nee

Pixal schreef op maandag 14 november 2005 @ 16:10:
[...]

En bedankt. Wie had je aan de lijn?

Technische support? of Customer Care? En weet je z'n naam nog?

Ik hoef nog maar 4 dagen en een uur op de kneuzenkermis! Ze zullen me missen, maar das arrogant :)
...
Ik had Customer Care aan de telefoon. Ik had zo'n zin om die dude af te zeiken, maar ik wil toch echt eerst m'n dongle!
Met vriendelijk groet,

Dell BV
Edward Platel
Customer Care Representative
Staat onderaan de bevestigingsemail.

Weet iemand waar ik zo'n dongle anders kan kopen dan bij Dell? Of is dit een of andere exotische aansluiting?

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Achja, mensen van customer care ken ik niet, andere vestiging. Er zitten hele goeie tussen en een aantal dwazen, heb je overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_v
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 13:08
Die dongle dat is nogal een verhaal. Op de site staat dat de laptop s-video en digitaal geluid ondersteund.
Ik had voordat ik hem had besteld nog expliciet aan 3 verschillende Dell-verkopers gevraagd of dat ook zo was of dat ik nog iets erbij moest bestellen. Ze zeiden alledrie dat dat niet nodig was maar voor de zekerheid heb ik die multimediakit besteld.
Blijkt dat je er dus nog een heel andere kabel voor nodig hebt.
Ik heb daarna weer gebeld naar Dell, zeggen ze dat ze niet zo'n kabel kunnen leveren. Oftewel de informatie op de site klopt gewoon niet, en de verkopers hebben er al helemaal geen verstand van.
Uiteindelijk heb ik nu wel de goede kabel voor digitaal geluid, dat is dezelfde kabel die je bij veel videokaarten krijgt. Waarschijnlijk heb je ook wel zulk soort kabels waar en s-video en digitaal geluid uit komt. Die zul je wel bij van die internetzaakjes met kabels kunnen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

Voor m'n zwager een beetje aan het rondkijken naar 17" laptops (voor AutoCAD) en aangezien ik zelf een i6000 heb denk ik dan gelijk aan de 9300. Nou had hij zelf de Sony Vaio VGN-A517M gevonden, wat dacht ik goede laptops zijn, maar hoe verhoudt zich die Sony t.o.v. de Dell?

Er zijn natuurlijk nog meer 17" laptops, (Packard-Bell W330 en die Promedion bijv.) maar die staan dacht ik qua kwaliteit toch wel op een lager plan dan Sony en Dell.

System | Suomalaiset Lehmät.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aximus

aximus

Nee

MAher schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 10:30:
Voor m'n zwager een beetje aan het rondkijken naar 17" laptops (voor AutoCAD) en aangezien ik zelf een i6000 heb denk ik dan gelijk aan de 9300. Nou had hij zelf de Sony Vaio VGN-A517M gevonden, wat dacht ik goede laptops zijn, maar hoe verhoudt zich die Sony t.o.v. de Dell?

Er zijn natuurlijk nog meer 17" laptops, (Packard-Bell W330 en die Promedion bijv.) maar die staan dacht ik qua kwaliteit toch wel op een lager plan dan Sony en Dell.
Voor AutoCAD zijn hoge resoluties echt een must. Als je de 9300 met TrueLife display besteld heb je een resolutie van 1920x1200. De sony heeft 1440 x 900. Maar de kwaliteit van het scherm van de sony is denk ik wel beter (X-Black).

Verder zijn ze vrijwel identiek te configureren. Let wel op dat als je een 9300 besteld dat je voor de 7200 rpm harddisk gaat en 1 gig ram besteld. Een snellere videokaart zal ook wel een pre zijn voor Autocad. Dus de GForce 6800 nemen.

Ik weet niet hoe het met de (feitelijke) batterij levensduur zit van die Sony. Maar bij normaal gebruik red ik 't ongeveer 2,5 tot 3 uur met mijn dell (9 cell batterij).

Als ik moest kiezen: De Dell... maar dan wel met de verwachting dat je geen service nodig hebt van Dell... want die is echt RUK!

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

aximus schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 17:02:

Als ik moest kiezen: De Dell... maar dan wel met de verwachting dat je geen service nodig hebt van Dell... want die is echt RUK!
Waarom zie ik dat alleen maar vaker nu alle goeden weggaan en er alleen maar gasten bij komen die gewoon echt geen verstand hebben van de zaken waarover ze lullen. Of heb je het niet over mijn collega's? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heheeey mensen,

Heb een topic gestart die luid als " Promedion ? Dell XPS M170 ? ... ? "

Ben op zoek naar mensen die ervaringen hebben met Dell, de Dell XPS M170 of XPS Gen 2 of las hier ook dat een aantal mensen een Promedion M570B (of D900T) hebben als alternatief. Dus als er mensen zijn die hun ervaringen willen delen mbt scherm, toetsen, ervaring met de nieuwste games en ontwikkelprogramma's op deze laptops dan hoor ik het graag op bovengenoemd topic.

Neem aan dat die mensen hier aanwezig zijn ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pixal schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 18:24:
[...]

Waarom zie ik dat alleen maar vaker nu alle goeden weggaan en er alleen maar gasten bij komen die gewoon echt geen verstand hebben van de zaken waarover ze lullen. Of heb je het niet over mijn collega's? :D
De kneuzen zitten er nog:

Lisa Hornung
Michael Koorndijk
Dhr Kasmi

Dat zijn de grote loosers, die niet begrijpen dat 3100 euro voor een laptop heeeel veel geld is. Ik probeer al drie maanden een korting die ik heb bedongen (tis maar 57 euro, maar toch) van ze te ontvangen, is tot op heden niet gelukt.
Afspraken nakomen is niet hun sterkste kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Dat is Customer Care, nog nooit gesproken, wel van gehoord. Maar Customer Care krijg ik altijd alleen maar klachten van. Ze zouden wat meer uit handen moeten geven. Technical Support loopt beter, maar ook niet optimaal als je t mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

aximus schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 17:02:
[...]

Voor AutoCAD zijn hoge resoluties echt een must. Als je de 9300 met TrueLife display besteld heb je een resolutie van 1920x1200. De sony heeft 1440 x 900. Maar de kwaliteit van het scherm van de sony is denk ik wel beter (X-Black).

Verder zijn ze vrijwel identiek te configureren. Let wel op dat als je een 9300 besteld dat je voor de 7200 rpm harddisk gaat en 1 gig ram besteld. Een snellere videokaart zal ook wel een pre zijn voor Autocad. Dus de GForce 6800 nemen.

Ik weet niet hoe het met de (feitelijke) batterij levensduur zit van die Sony. Maar bij normaal gebruik red ik 't ongeveer 2,5 tot 3 uur met mijn dell (9 cell batterij).

Bedankt voor je reactie!
Uit wat ik hier en daar gelezen heb lijkt het er op dat de Sony beduidend minder zuinig met de accu omgaat (las op sony.com iets van 1,5 uur :X ). Dus dat speelt ook al in het voordeel van de Dell, naast de resolutie. Ik heb die hoge reso niet aangedurfd op mijn i6000 (heb nu 1680x1050 dacht ik) maar op een 17" scherm denk ik dat ik dat ook maar aan hem adviseer.

Wat betreft HDD en RAM, ook eensch. Ik denk dat de Dell toch iets meer waar voor z'n geld biedt dan de Sony, hoewel'ie een wat lagere 'wow-factor' heeft dan de Sony.

Als m'n zwager m'n goede (?) raad aanneemt is er weer een i9300 gebruiker bij :)

System | Suomalaiset Lehmät.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Aximus en degenen die Dell media experience hebben/gebruiken,

werkt heb starten van Dell media experience bij jullie al of start hij gewoon xp op ?.

Ik ben ook in het bezit van een 9300, maar had er geen cds bij gekregen.
Cd optie in xp om te schrijven was aanwezig, en ik heb inmiddels ook al een compleet nieuwe installatie gedaan. Bij Dell gevraagd (3-4x) en die vandaag gekregen, alleen Dell Media Experience zat er niet bij :(
Dus ja, bij Dell customer support valt het een en ander nog wel te verbeteren.

Hebben jullie media experience (3.0) op cd meegekregen of ook alleen een restore partition met cd back optie (voor xp) ?. Ofwel moet ik Dell weer gaan bellen/e-mailen ?.
Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste