Ik ga misschien binnenkort een Inspirion 9300 halen met 6800GO. Wat ik me alleen afvroeg, is die laptop ook te krijgen zonder alle software? De meeste software heb ik zelf dus gebruik ik het niet.
Verwijderd
Mijn vriendin ligt in het ziekenhuis en ik probeer haar verveling te verdrijven door met mijn laptop dvd's te spelen op de televisie van haar kamer.
Het lukt helaas niet om de verbinding tussen notebook en tv aan de praat te krijgen. Volgens de handleiding moet ik daarvoor in de display settings de "nView Display Mode" rubriek gebruiken, maar die ontbreekt bij mij! (ik gebruik de meegeleverde driver 7.8.3.0 (forceware 78.30)).
Daarom deze vragen:
- Is er iemand met een 7800GTX die de "nView Display Mode" tab wel heeft?
- Heeft die een nvidia icoontje in de system tray? (ik had er wellicht een, maar dat heb ik vermoedelijk bij een opkuis weggegooid en nu weet ik niet meteen hoe ik het terug kan krijgen - herinstallatie van de drivers helpt niet)
- Is er een andere truuk?
Het lukt helaas niet om de verbinding tussen notebook en tv aan de praat te krijgen. Volgens de handleiding moet ik daarvoor in de display settings de "nView Display Mode" rubriek gebruiken, maar die ontbreekt bij mij! (ik gebruik de meegeleverde driver 7.8.3.0 (forceware 78.30)).
Daarom deze vragen:
- Heeft die een nvidia icoontje in de system tray? (ik had er wellicht een, maar dat heb ik vermoedelijk bij een opkuis weggegooid en nu weet ik niet meteen hoe ik het terug kan krijgen - herinstallatie van de drivers helpt niet)
[ Voor 146% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 18:14 . Reden: Ik edit graag ;-) ]
Ik heb een nieuwe install gedaan, alle dell rommel (incl partitie) weggegooid. Als ik nu Media Experience probeer te installeren krijg ik een foutmelding, iets van "Script error in non scripted area" ofzo. Aangezien het 'out of the box' ook al niet werkte heb ik de moed maar opgegeven. Niet dat als 't wel zou werken ik 't zou gaan gebruiken... het ging me puur om 't princiepeVerwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 17:35:
Hey Aximus en degenen die Dell media experience hebben/gebruiken,
werkt heb starten van Dell media experience bij jullie al of start hij gewoon xp op ?.
Ik ben ook in het bezit van een 9300, maar had er geen cds bij gekregen.
Cd optie in xp om te schrijven was aanwezig, en ik heb inmiddels ook al een compleet nieuwe installatie gedaan. Bij Dell gevraagd (3-4x) en die vandaag gekregen, alleen Dell Media Experience zat er niet bij
Dus ja, bij Dell customer support valt het een en ander nog wel te verbeteren.
Hebben jullie media experience (3.0) op cd meegekregen of ook alleen een restore partition met cd back optie (voor xp) ?. Ofwel moet ik Dell weer gaan bellen/e-mailen ?.
Ik rar die cd wel ff voor je... msn maar ff op onthoudmij at hotmail punt kom dan zorg ik dat je'm ergens van een ftp kan plukken
Nee
NeenVerwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 12:15:
Ik ga misschien binnenkort een Inspirion 9300 halen met 6800GO. Wat ik me alleen afvroeg, is die laptop ook te krijgen zonder alle software? De meeste software heb ik zelf dus gebruik ik het niet.
Nee
Verwijderd
Thanks aximus,aximus schreef op donderdag 17 november 2005 @ 18:17:
[...]
Ik heb een nieuwe install gedaan, alle dell rommel (incl partitie) weggegooid. Als ik nu Media Experience probeer te installeren krijg ik een foutmelding, iets van "Script error in non scripted area" ofzo. Aangezien het 'out of the box' ook al niet werkte heb ik de moed maar opgegeven. Niet dat als 't wel zou werken ik 't zou gaan gebruiken... het ging me puur om 't princiepeHet is toch een knaken pakket
Ik rar die cd wel ff voor je... msn maar ff op onthoudmij at hotmail punt kom dan zorg ik dat je'm ergens van een ftp kan plukken
zal je zo even een mailtje sturen
Bedankt alvast !.
Lukt het niet gewoon met FN+F8?Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 16:42:
Mijn vriendin ligt in het ziekenhuis en ik probeer haar verveling te verdrijven door met mijn laptop dvd's te spelen op de televisie van haar kamer.
Daarom deze vragen:
Op mijn Inspiron 9300 met geforce go 6800 werkt dat perfect.
Weet iemand of de tucano second skins ook passen op de inspiron 9300?
Of bestaat er misschien een andere neopreen omhulsel waarin de 9300 past?
http://www.machouse.nl/htm/randapp/tassen.htm
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Ik denk het niet, want Ik heb hier een Crumbler bag, deze is ook voor de Apple Powerbook met 17" widescreen scherm, maar kan alleen met heeeeeeeeeeeel veeeeeeeeel moeite mijn 9300 erin krijgen.Kapoen schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 14:32:
Weet iemand of de tucano second skins ook passen op de inspiron 9300?
En dan is zo'n Crumbler 17" Gimp ook nog flexibel and stretchbaar!
[ Voor 3% gewijzigd door sjolmers op 19-11-2005 16:20 ]
adr opleidingen en meer adr opleidingen
Check de duitse eBay voor mooie neopreen hoezen...
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Ik weet dat er met de 6800Go ongeveer 3500 - 4000 3dmarks worden gehaald, maar hoeveel kan je halen met de 7800Go?
rond de 7000.
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Ik heb vorige week ook een Dell 9300 besteld. Met GF6800Go geval. Nu vraag ik me alleen af of ik mijn TFT scherm op die DVI aansluiting kan knopen en daarmee een dual screen opstelling kan creeren. Ik kan hierover weinig tot niets vinden in voorgaande posts.
Wat ik dus wil is 2 onafhankelijke schermen in plaats van de "standaard" carbon copy van het hoofdscherm naar een external screen. Kan dit ?
Wat ik dus wil is 2 onafhankelijke schermen in plaats van de "standaard" carbon copy van het hoofdscherm naar een external screen. Kan dit ?
@ redfoxert
Ja, dit kan. 2 (doorlopende) schermen naast elkaar is geen probleem.
Ja, dit kan. 2 (doorlopende) schermen naast elkaar is geen probleem.
Bedankt, dit is dus waar ik naar op zoek ben
Overigens hulde aan dell voor de snelheid waarmee mijn bestelling is afgewerkt.
Verleden week maandag mijn inspiron 9300 besteld en deze maandag stond ie al lekker
te draaien op mijn bureau.
Wel 2 zaken die mij opvielen:
- er word blijkbaar geen windows cd meegeleverd, die mag je zelf schrijven?
- mijn scherm heeft dus het beruchte licht lekkage probleem, en dit valt toch redelijk
op bij het spelen van games
ik de stand/hoek van het scherm verander. Hopelijk is dit euvel dan ook verholpen wanneer
ik mijn standaard installeer (ik wil deze laptop als desktop gebruiken, dus moet de laptop
toch iets opgeheven worden om het scherm op een goede hoogte te krijgen).
Verwijderd
Heey Kapoen of anderen....
Meld me eens wat gebruikers ervaringen op mijn topic:
Promedion ? Dell XPS M170 ? of...?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Verwijderd
Sorry hier ff een echte link
dat ik ben!!!
Alvast Bedankt voor de vele gebruikerservaringen
hahaha!!!
Alvast Bedankt voor de vele gebruikerservaringen

Voor de duidelijkheid, ik heb de http://shop3.webmailer.de.../Product/703343&2D2912021
Ik heb geen XPS maar een inspiron 9300, en daarover vind je toch genoeg informatie in dit topic?Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 23:51:
Heey Kapoen of anderen....
Alvast bedankt!
Afgezien van bovenvermeld licht lekkage probleem (wat relatief is en lang niet zo erg als je kan lezen in diverse andere reviews op het net) ben ik tevreden over deze laptop. Ik ben nu nog aan het wachten op mijn wireless access point zodat de mobiele pret in huis echt kan beginnen ;-).
Games (nuja games, ik heb er nog maar eentje getest en dat was world of warcraft) draaien vlot/snel met diverse opties aangevinkt/verhoogd/... . Als je specifieke zaken wilt weten mag je me altijd een pm sturen
Verwijderd
heb sinds een paar dagen een 9300.
alles opnieuw geinstalleerd en nu werkt mijn touchpad niet meer correct. die scrolldingetjes doen het niet meer. weet iemand daar een oplossing voor. drivers oid.
alles opnieuw geinstalleerd en nu werkt mijn touchpad niet meer correct. die scrolldingetjes doen het niet meer. weet iemand daar een oplossing voor. drivers oid.
Ja, drivers. Zijn te vinden op de Dell-siteVerwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 14:53:
heb sinds een paar dagen een 9300.
'k Heb er zelf wel wat problemen mee gehad, maar op een verse installatie installeerden ze zonder problemen.
Verwijderd
thnx, heb volgens mij de hele site bezocht maar kan ze niet vindenComBax schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 16:49:
[...]
Ja, drivers. Zijn te vinden op de Dell-site
'k Heb er zelf wel wat problemen mee gehad, maar op een verse installatie installeerden ze zonder problemen.
https://support.euro.dell...IRON%209300&os=WW1&osl=ENVerwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 17:07:
[...]
thnx, heb volgens mij de hele site bezocht maar kan ze niet vindenjij weet vast en zeker wel waar ze staan
je zou me igg enorm helpen
Donec eris felix, multos numerabis amicos
Wat ik wel een beetje raar vind (ik was ook op zoek naar die touchpad drivers
- als je zoekt naar drivers voor een Nederlandstalige windows xp zul je deze drivers niet vinden
(dit heb ik getest op de Belgische en Nederlandse versie van de Dell website)
- het installatie scherm van de Engelse drivers geeft niet aan dat deze geschikt zijn
voor een Nederlandse XP (er staat wel een andere resem van talen vermeld), maar toch werken ze perfect. Slordigheidje van Dell? Dit maakt het zoeken naar een oplossing toch wel iets lastiger...
Ja, ik had hier al eens een mailtje over gestuurd naar Dell. Ik kreeg toen de reactie dat men er naar zou kijken. Dat is nu ongeveer een maand geleden. Denk niet dat ze hier dus iets aan gaan doen. Ik vind het ook een verwarrend probleem, al denk ik dat velen onder ons snel genoeg door hebben waarom er geen geen drivers beschikbaar zijn als je NL als taal selecteert.
Is er al iemand die bij zijn XPS of 9300 Windows MCE 2005 geleverd heeft gekregen? Is dit een DVD of cd versie, Nederland of Engels?
Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K
Met mijn m170 kreeg ik een setje van 4 cd's een is volgens mij gewoon xp pro en cd2 is een apparte media cd.
Dan nog een adittional programms cd en nog een cd met speciale drivers voor de tv-adapter voor MCE.
Moest er wel speciaal om vragen, kon het niet op de site vinden/bestellen.
Dan nog een adittional programms cd en nog een cd met speciale drivers voor de tv-adapter voor MCE.
Moest er wel speciaal om vragen, kon het niet op de site vinden/bestellen.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Hey Aximus, hoe is het nu afgelopen?aximus schreef op zondag 13 november 2005 @ 21:02:
[...]
Hier staat anders van wel.
[...]
Dat impliceert toch dat er een dongle bij moet zitten.
Ik ga morgen die dude van Dell bellen.. ik laat wel weten wat 't geworden is.
Ik heb ook sinds kort een insp.9300. ZONDER composite-dongle.. Kwaad mailtje gestuurd naar mijn verkoopmanager, linkje naar dat artikel uit de knowledge-base erin. Werd na een week (zonet dus) teruggebeld, en hij wordt opgestuurd. Ze gaan de website nu aanpassen om duidelijk te maken dat die dongle er dus NIET standaard bijhoort. Bij de XPS wordt hij wel standaard meegeleverd.
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
Waar kan ik het goedkoopst een Dell XPS Gen2 vinden
liefst zonder besturingssysteem of andere software
liefst zonder besturingssysteem of andere software
Niet bij Dell, dus ik zou beginnen met zoeken in de pricewatch en op marktplaats.
[ Voor 73% gewijzigd door Pixal op 29-11-2005 23:19 ]
Bij pricewatch is nix en marktplaats vindt ik niet echt zo betrouwbaarPixal schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 23:19:
Niet bij Dell, dus ik zou beginnen met zoeken in de pricewatch en op marktplaats.
maja blijve zoeke dan
maare heeft hier mss iemand een Dell XPS Gen2 teveel?
[ Voor 15% gewijzigd door AythamiEsp op 30-11-2005 00:32 ]
Ik heb mijn 2e inspiron 9300 accu te koop aangeboden. Het 9-cells model ofzo omdat ik hem toch nooit gebruikte, nu vraagt iemand mij of deze ook compitabel is met de Inspiron 8200. Ik dacht het niet? Vraag het hier toch nog even omdat ik hem wel graag verkocht zou zien en moest hij dan toch compitabel zijn...
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.
8200 schuift er aan de voorkant in dacht ik, de 9300 zit aan de onderkant, die 2 zijn echt compleet anders
Verwijderd
Ik sta op punt van XPS aan te kopen maar ik vind nergens TV-tuner... Ik veronderstel dat deze er standaard opstaat?
En is verschil tussen 2,13 en 2,226 ghz processor een prijsverschil van 300 euro waard?
Ondertussen alles eens nagelezen en antwoorden op vragen gevonden
En heb mij de XPS 2.13 met geforce 6800 aangeschaft. Nog eens 700 euro extra neerleggen voor een 7800 en 2,26 vond ik het niet waard.
Maar ik ben een leek in de nieuwe processors. Mijn desktop is een PIV 3,0 gig met een fx5700 erin.
En nu de waarschijnlijk zeer domme vraag. Gaat mijn XPS veel beter gaan (gelet op het feit dat ik nu een 2,1" heb en in desktop een 3,0 steekt?)
En is verschil tussen 2,13 en 2,226 ghz processor een prijsverschil van 300 euro waard?
Ondertussen alles eens nagelezen en antwoorden op vragen gevonden
En heb mij de XPS 2.13 met geforce 6800 aangeschaft. Nog eens 700 euro extra neerleggen voor een 7800 en 2,26 vond ik het niet waard.
Maar ik ben een leek in de nieuwe processors. Mijn desktop is een PIV 3,0 gig met een fx5700 erin.
En nu de waarschijnlijk zeer domme vraag. Gaat mijn XPS veel beter gaan (gelet op het feit dat ik nu een 2,1" heb en in desktop een 3,0 steekt?)
[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2005 12:25 ]
@Craxy
Alleen al op grond van het feit dat je videokaart een factor 2 a 3 keer zo goed presteert als een 5700 zou je in games zeker veel betere prestaties moeten verwachten. Daarnaast is volgens mij een 2.13 Ghz 'Centrino' sneller dan een 'ordinaire' 3 Ghz P4 dus ook op dat gebied moet je zeker geen achteruitgang verwachten. Ik weet niet wat de snelheid is van je HD, die zou ook eventueel nog van invloed kunnen zijn op de prestaties van je pc/laptop maar in mijn ervaring valt hier voor de gemiddelde gebruiker nog wel overheen te komen (als het verschil je al opvalt).
Alleen al op grond van het feit dat je videokaart een factor 2 a 3 keer zo goed presteert als een 5700 zou je in games zeker veel betere prestaties moeten verwachten. Daarnaast is volgens mij een 2.13 Ghz 'Centrino' sneller dan een 'ordinaire' 3 Ghz P4 dus ook op dat gebied moet je zeker geen achteruitgang verwachten. Ik weet niet wat de snelheid is van je HD, die zou ook eventueel nog van invloed kunnen zijn op de prestaties van je pc/laptop maar in mijn ervaring valt hier voor de gemiddelde gebruiker nog wel overheen te komen (als het verschil je al opvalt).
De Centrino gaat je desktop echt zwaare ownen.
Alleen met multitasking is de Pentium 4 wat sneller over de Centrino.
Maar over het algemeen is de Centrino sneller.
Ik spreek uit ervaring.
En dan heb ik nog wel een freakin' Athlon 64 3000+ (die de Pentium 4 ook zwaar moet ownen) staan.
Nou die heeft het zwaar af te troeven met mijn XPS 2.
I love my beast!
Alleen met multitasking is de Pentium 4 wat sneller over de Centrino.
Maar over het algemeen is de Centrino sneller.
Ik spreek uit ervaring.
En dan heb ik nog wel een freakin' Athlon 64 3000+ (die de Pentium 4 ook zwaar moet ownen) staan.
Nou die heeft het zwaar af te troeven met mijn XPS 2.
I love my beast!
Is er iemand op de hoogte van een programma waarmee je de 'ventilatoren' van een 9300 kunt besturen? Ik weet dat hier risico's aan vastzitten en dat een dergelijk programma bestaat voor de inspiron 8xxx serie maar ik zou hier ook graag even mee willen experimenteren met een i9300. Zo zou ik hem bijvoorbeeld 's nachts stiller kunnen maken als hij aan het downloaden is oid.
Met de laatste BIOS-versie A05 is hij bij mij al helemaal stil als ik hem op een minimaal gebruiksschema zet. Daar heb je geen extra programma voor nodig.
Verwijderd
Klopt dat ie dan stiller wordt, maar ook wordt de gemiddelde temperatuur van je 9300BAUKstEr schreef op donderdag 01 december 2005 @ 19:47:
Met de laatste BIOS-versie A05 is hij bij mij al helemaal stil als ik hem op een minimaal gebruiksschema zet. Daar heb je geen extra programma voor nodig.
ook wat hoger doordat de fans pas bij een hogere temperatuur ingeschakeld worden
of van snelheid veranderen.
Terug op je vraag eqjim; Je kan i9kfangui gebruiken. Daarbij kan je aangeven wanneer
je de fan voor de cpu en/of gpu wil laten draaien en op welke snelheid (off / slow / high).
Maar helaas kan je niet het aantal toeren per minuut instellen ..Wellicht in een latere
versie. Gebruik het programma ook (met mijn a04 revisie 9300) en het geeft wel wat
nuttige info weer zoals cpu temp en load, gpu temp en load, dimm en northbridge temp.
Links :
http://www.diefer.de/i8kfan/ (De versie die je hier vindt moet eerst geinstalleerd worden).
http://www.mckenziedev.com/files/i9kfangui222/i9kfangui.exe (Deze gewoon ergens plaatsen
en draaien).
Succes ermee.
Daar heb je gelijk in uiteraard. Zijn vraag had echter betrekking op een toepassing 's nachts waarbij zo min mogelijk overlast gewenst is. Waarschijnlijk heeft een programma wat cpu-gebruik schaalt dus meer zin dan een fan-regulator. Misschien is RMTool (RightMark CPU Clock Utility) een betere suggestieVerwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 01:35:
Klopt dat ie dan stiller wordt, maar ook wordt de gemiddelde temperatuur van je 9300
ook wat hoger doordat de fans pas bij een hogere temperatuur ingeschakeld worden
of van snelheid veranderen.
Verwijderd
Ja, heb je misschien gelijk in. Als ik het begin van eqjim zijn bericht lees versta ik toch echt watBAUKstEr schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 10:24:
[...]
Daar heb je gelijk in uiteraard. Zijn vraag had echter betrekking op een toepassing 's nachts waarbij zo min mogelijk overlast gewenst is. Waarschijnlijk heeft een programma wat cpu-gebruik schaalt dus meer zin dan een fan-regulator. Misschien is RMTool (RightMark CPU Clock Utility) een betere suggestie
anders of mijn nederlands moet heel erg ver achteruit zijn gegaan
overBElastING hebben ..
Ik gebruik rmclock ook met i9kfangui. Mijn 9300 loopts dus vaak op 800 MHz behalve als
de laptop veel werk moet verrichten. Hij wordt dus wat koeler en wellicht gaat de cpu dan ook
wat langer mee door een minder stroomverbruik.
Ja, als ie koeler is maakt ie minder lawaai doordat de fan nog niet aan hoeft. Maar op
een gegeven moment komt de fan toch wel weer aan dooordat ie moet koelen. Dus of ie
(zoveel) stiller wordt met rmtool (vanwege minder fan activiteit) valt te betwijfelen.
Kijk eens of het helpt om zowel rmtool en i9kfangui te gebruiken.
Om even aan te geven wat dat zoal oplevert, met mijn laptop geeft ie op dit moment het volgende :
Systeem : i9300 A04 rev, current speed 797.98 MHz
i9kfangui 2.2.2 (temp control enabled)
rightmark cpu clock utility 1.8 u1 (PST enabled, HLT command, no OS load based management)
cpu temp = 25 celcius
gpu temp = 41 celcius
cpu fan speed = slow (2574rpm)
gpu fan speed = slow (2574rpm)
Toch wel behoorlijk stil moet ik zeggen ..
Pixal, ik heb al een paar dagen geleden een vraag gemaild naar Dell, maar nog niks teruggehad 
Wat ik graag wil weten: Ik heb behalve de normale Service Tag, ook een "Express Service Code" op mijn laptop zitten, een sticker dus. Staat die code garant voor versnelde service ofzo? Als in 1 dag kwijt? Zou mooi zijn
Wat ik graag wil weten: Ik heb behalve de normale Service Tag, ook een "Express Service Code" op mijn laptop zitten, een sticker dus. Staat die code garant voor versnelde service ofzo? Als in 1 dag kwijt? Zou mooi zijn
Ik werk niet meer bij dell, ik heb nu een baan waar mensen mijn werk prijzen. 
Enne, express sercvice code is niks anders dan een servicetag voor mensen die niet kunnen spellen. Als de express code wordt ingevoerd bij dell komt je service tag in beeld te staan.
Voor extra service had je extra moeten betalen gok ik, (dell kennende).
Enne, express sercvice code is niks anders dan een servicetag voor mensen die niet kunnen spellen. Als de express code wordt ingevoerd bij dell komt je service tag in beeld te staan.
Voor extra service had je extra moeten betalen gok ik, (dell kennende).
Als ik mijn m170 op een 60 watt voeding aansluit is ie ook meteen stil.. cpu op 600Mhz (is 2,26) en alle fans stil.eqjim schreef op donderdag 01 december 2005 @ 18:39:
Is er iemand op de hoogte van een programma waarmee je de 'ventilatoren' van een 9300 kunt besturen? Ik weet dat hier risico's aan vastzitten en dat een dergelijk programma bestaat voor de inspiron 8xxx serie maar ik zou hier ook graag even mee willen experimenteren met een i9300. Zo zou ik hem bijvoorbeeld 's nachts stiller kunnen maken als hij aan het downloaden is oid.
@ JoeyC & BAUKstEr
Bedankt voor de reply, ik heb het programmaatje gedownload maar nu krijg ik de error 'fanio driver is not running'. Heeft een van jullie een idee waar dit aan kan liggen? Ik vind op de primaire downloadsite namelijk geen antwoord.
heb het al gevonden, las er ff overheen.
Bedankt voor de reply, ik heb het programmaatje gedownload maar nu krijg ik de error 'fanio driver is not running'. Heeft een van jullie een idee waar dit aan kan liggen? Ik vind op de primaire downloadsite namelijk geen antwoord.
heb het al gevonden, las er ff overheen.
[ Voor 13% gewijzigd door EQJim op 05-12-2005 17:40 . Reden: foutje ]
Je kunt zoeken om speedfan (werkt goed voor het aanpassen van ventilator snelheden) of zoek om NHC notebook hardware control (hiermee kun je de voltages bij bepaalde processor snelheden lager zetten; minder stroom--> minder warmte --> minder ventilator lawaai)DukeBox schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 21:57:
[...]
Als ik mijn m170 op een 60 watt voeding aansluit is ie ook meteen stil.. cpu op 600Mhz (is 2,26) en alle fans stil.
Krijg ik gisterochtend de melding dat m'n XPS gen 2 laptop verzonden is, dus ik tracken op UPS, geen status nog. Ik vanochtend weer tracken in de hoop dat hij nog voor het weekend geleverd zou worden, staat dat ding in transport bij UPS in Limerick, IE....
OMG LADDY, WE CANT MAKE IT IN TIEM FOR THE WEEKEND.
Geen gouden laptop aan 't einde van de regenboog voor mij voorlopig
Verwijderd
Hoe lang ben je al aan het wachten?BaN5Hee schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 08:46:
Krijg ik gisterochtend de melding dat m'n XPS gen 2 laptop verzonden is, dus ik tracken op UPS, geen status nog. Ik vanochtend weer tracken in de hoop dat hij nog voor het weekend geleverd zou worden, staat dat ding in transport bij UPS in Limerick, IE....
Ik heb mijn order voor de XPS m170 1 december 2005 geplaatst en nog altijd geen beweging.
En geduld is niet mijn grootste troef

Vrijdag 2 december order definitief geplaatst en geld overgemaakt.
Afgelopen woensdag gebeld naar DELL omdat ik nog niets zag veranderen op de status pagina,
en doorgegeven dat het geld al was overgemaakt. Donderdag schoot m'n statusbestelling in rap tempo van Bestelling wordt verwerkt naar Verzonden. En nu is het dus wachten op Ierland...
Kan iemand iets vertellen over de levertijd vanaf het moment dat hij in Ierland verzonden wordt?
Zal wel maandag of dinsdag aanstaande worden?
Afgelopen woensdag gebeld naar DELL omdat ik nog niets zag veranderen op de status pagina,
en doorgegeven dat het geld al was overgemaakt. Donderdag schoot m'n statusbestelling in rap tempo van Bestelling wordt verwerkt naar Verzonden. En nu is het dus wachten op Ierland...
Kan iemand iets vertellen over de levertijd vanaf het moment dat hij in Ierland verzonden wordt?
Je zal enkele dagen geen enkele beweging zien. Om daarna in rap tempo Eindhoven, Frankrijk en dan waarschijnlijk weer Eindhoven te zien met een tussenstation Brussel. Dit gebeurd allemaal binnen een tijdsbestek minder dan 1 dag. Dus maandag dinsdag moet wel lukken.BaN5Hee schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 10:08:
Vrijdag 2 december order definitief geplaatst en geld overgemaakt.
Er staat nu bij dat hij gisteravond inderdaad in Eindhoven gescanned is.
Had nog de stille hoop dat ze hem nog zouden aanleveren vandaag, maar nu ik je post gelezen heb ben ik bang dat dat niet meer gaat lukken.
Hopen dat ze op zaterdag bezorgen en anders inderdaad maar maandag of dinsdag.
Ik zie het vanzelf wel
Had nog de stille hoop dat ze hem nog zouden aanleveren vandaag, maar nu ik je post gelezen heb ben ik bang dat dat niet meer gaat lukken.
Hopen dat ze op zaterdag bezorgen en anders inderdaad maar maandag of dinsdag.
Ik zie het vanzelf wel
Mijn laptop status :
6:36 A.M. EINDHOVEN, BEST, NL OUT FOR DELIVERY
Gisteren ook al ... maar toen was er niemand thuis. Vandaag zit er al de hele dag iemand thuis te wachten. Ze zouden rond hetzelfde tijdstip als gister komen (10:58). Nu zijn ze er nog niet
Gisteren ook al ... maar toen was er niemand thuis. Vandaag zit er al de hele dag iemand thuis te wachten. Ze zouden rond hetzelfde tijdstip als gister komen (10:58). Nu zijn ze er nog niet
Ai, mijnes staat op Eindhoven origin scan....
Verwijderd
bij mij nog altijd geen beweging en ik heb hem 1 december al besteld... Nochtans met visa betaald.
Btw ik heb versie met hdd 5400rpm. Als ik daar nu externe op usb zou op aansluiten met 10000 rpm gaat die dan even snel gaan dezelfde in een desktop?
Btw ik heb versie met hdd 5400rpm. Als ik daar nu externe op usb zou op aansluiten met 10000 rpm gaat die dan even snel gaan dezelfde in een desktop?
@ Craxy
In mijn ervaring niet. De externe HD kan dan wel 10000 rpm zijn (knappe HD trouwens) maar via usb en firewire is een HD over het algemeen toch niet zo snel als 'normale' HD-opstelling (desktop). Voor films/mp3/cd-images is er niet veel verschil te merken ivm je 5400 rpm hd'tje, zou je eventueel kunnen booten vanaf je externe dan zou je zeker verschil merken, helaas is dit in de regel onmogelijk.
Kortom, een externe HD maakt je notebook niet sneller, hoogstens een beetje omdat de interne HD minder belast zal worden met ballast als divx en mp3.
In mijn ervaring niet. De externe HD kan dan wel 10000 rpm zijn (knappe HD trouwens) maar via usb en firewire is een HD over het algemeen toch niet zo snel als 'normale' HD-opstelling (desktop). Voor films/mp3/cd-images is er niet veel verschil te merken ivm je 5400 rpm hd'tje, zou je eventueel kunnen booten vanaf je externe dan zou je zeker verschil merken, helaas is dit in de regel onmogelijk.
Kortom, een externe HD maakt je notebook niet sneller, hoogstens een beetje omdat de interne HD minder belast zal worden met ballast als divx en mp3.
Is 't waar dat Dell UPS verplicht om op het adres af te leveren en dat UPS daardoor het pakketje niet bij je buren achterlaat? In dat geval is het helemaal kut want wij werken allebei de hele week en kan ik dus never nooit het pakketje aannemen....redfoxert schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 16:32:
Mijn laptop status :

Dan bel je UPS op wanneer ze de eerste keer zijn langsgeweest en vraag je of ze het op je werk willen afleveren o.i.d. Dat is geen enkel probleem. Overigens was dat natuurlijk handiger geweest om dat van te voren te bedenken
Of je haalt het op bij het distributiepunt.
's Middags om een uur of 5 was ie dr ! Wat een apparaat ! Ik had niet verwacht dat ie ZO groot zou zijnredfoxert schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 16:32:
Mijn laptop status :
Ik heb het hier over een Inspiron 9300. Wat een fscking huge ding. Echt geweldig
Overigens had ik een 1.73Ghz besteld en is er een 1.86Ghz geleverd. Mij hoor je voorlopig niet klagen.
Nice
Veel plezier ermee en als je wat foto's beschikbaar hebt... post ze!
Verwijderd
aangezien ik meestal op netspanning werk, wil ik graag de batterij ontkoppelen en sparen
maar dan zit je met een opening in de bodem (gevaarlijk voor stof)
zijn er oplossingen om die opening af te sluiten?
Verwijderd
Ik kan je uit eigen ervaring afraden om zonder accu te werken. Als je adapter uitvalt, valt het systeem ook uit nl.Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 11:10:
aangezien ik meestal op netspanning werk, wil ik graag de batterij ontkoppelen en sparen
Het schijnt beter te zijn om zonder accu op netspanning te werken idd, maar ik heb er geen goede ervaringen mee gehad.
Maar wil je tóch zonder accu werken dan dacht ik aan bijv. de ruimte af te dichten met een stuk brede plakband,......o.i.d..??
http://crazy.mofo.nl/~redfox/IMG_8883.jpgBaN5Hee schreef op zondag 11 december 2005 @ 09:32:
NiceVeel plezier ermee en als je wat foto's beschikbaar hebt... post ze!
http://crazy.mofo.nl/~redfox/IMG_8884.jpg
Gevoeligheid stond nog op 400ASA, daarom zijn ze een beetje korrelig
Mooi man! Ik heb de mijne inmiddels ook ontvangen, zal kijken of ik ook wat foto's kan plaatsen.
Verwijderd
shit... mijn scherm is er net mee opgehouden geloof ik...
Zit nu op een externe.
Zie wel twee monitoren in mijn settings, maar laptop gaat niet meer aan.
Heb een 9300.
Morgen maar bellen...:/
Zit nu op een externe.
Zie wel twee monitoren in mijn settings, maar laptop gaat niet meer aan.
Heb een 9300.
Morgen maar bellen...:/
via de systeem fans gaat 20 keer meer stof per seconde naar binnen dan in het gaatje van de batterij, dat gat is bijna helemaal afgesloten ook.Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 11:10:
bij sommige modellen is de batterij tevens een rubberen voetje, check dat even, anders staat ie straks te wiebelen
Ik heb een inspiron 9300 met true life 1920x1200 scherm en nu vraag ik mij af hoe je die het beste schoon kan maken. Er zitten best wel wat vlekjes en vingerplekken op, maar is er niet een gevaar dat je die glosslaag eraf kan poetsen of beschadigen? Hoe kun je het beste zo'n scherm schoonmaken?
Heb cleaning foam gebruikt en brillenpoets doekjes.. cleaning foam werkt prima brillendoekjes alleen voor kleine vlekken anders heb je wel 20 doekjes nodig.Volumius schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 09:30:
Ik heb een inspiron 9300 met true life 1920x1200 scherm en nu vraag ik mij af hoe je die het beste schoon kan maken. Er zitten best wel wat vlekjes en vingerplekken op, maar is er niet een gevaar dat je die glosslaag eraf kan poetsen of beschadigen? Hoe kun je het beste zo'n scherm schoonmaken?
Heb ook wel zacht vochtig keukenrol gebruikt met een beetje afwasmiddel om de 'vet'vlekken er af te halen.. werkt prima.
Volgens mij kun je die coat er niet afpoetsen en is het ook geen coating maar gewoon een laag plastic. Dit laatste staat overigens ook gewoon i nde handleidng.. (rtfm)
Verwijderd
Wie mij goed kent weet dat ik nogal een toetsenbordfreak ben.
Bepaalde Dell notebooks waren volgens de website en de verkopers alleen met FRANSE azerty-toetsenborden verkrijgbaar en ik had dus echt geen zin om die te kopen.
Uiteindelijk bezweek ik toch en kocht ik een M170 met eens Frans toetsenbord (bij een Frans toetsenbord staan oa de backslash en het AT teken elders dan bij een Belgisch toetsenbord.
This problem is no more! Dell kon me niet helpen, maar ik ben blij te kunnen melden dat "De Oosterbuur" me een Belgisch azerty-toetsenbord heeft bezorgd dat perfect in mijn M170 past. :-)
Eindelijk! Hoera!
Bepaalde Dell notebooks waren volgens de website en de verkopers alleen met FRANSE azerty-toetsenborden verkrijgbaar en ik had dus echt geen zin om die te kopen.
Uiteindelijk bezweek ik toch en kocht ik een M170 met eens Frans toetsenbord (bij een Frans toetsenbord staan oa de backslash en het AT teken elders dan bij een Belgisch toetsenbord.
This problem is no more! Dell kon me niet helpen, maar ik ben blij te kunnen melden dat "De Oosterbuur" me een Belgisch azerty-toetsenbord heeft bezorgd dat perfect in mijn M170 past. :-)
Eindelijk! Hoera!

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2005 11:05 . Reden: Anders is (soms) beter ]
Er zullen vast een boel Webwereld-lezers zijn, maar voor de zekerheid... 
Alle i9300- en XP Gen 2-bezitters even je batterijentype checken:
http://www.webwereld.nl/articles/38900/dell
Met smart wacht ik of mijn lappie for kerst komt.. hij is namelijk gisteren verstuurd. Ben ik eindelijk een trotse inspirion 9300 bezitter
Verwijderd
Mijn accu valt daar gelukkig niet onder,........ondanks dat ik mijn XPS 2 wel in april van dit jaar heb aangeschaft..!BAUKstEr schreef op woensdag 21 december 2005 @ 11:56:
Er zullen vast een boel Webwereld-lezers zijn, maar voor de zekerheid...
Ik ga voor de zekerheid toch even bellen.
Bedankt nog voor je berichtje...!
Ik wens alle Inspiron 9300 en XPS 2 gebruikers een hele fijne kerst toe!
Verwijderd
Héé,....wat lief..!..........insgelijks..!!Darkwolf_1982 schreef op zondag 25 december 2005 @ 01:36:
Ik wens alle Inspiron 9300 en XPS 2 gebruikers een hele fijne kerst toe!
Verwijderd
wanneer ik Alcohol 120% installeer, dan crasht de laptop vlak voor het voleindigen van de installatie (blue screen)
heeft de 9300 een probleem met virtual drives?
Ik heb er geen probleem mee, heb zelf 4 virtual drives aangemaakt op mijn 9300 met alcohol 120%Verwijderd schreef op maandag 26 december 2005 @ 10:00:
wanneer ik Alcohol 120% installeer, dan crasht de laptop vlak voor het voleindigen van de installatie (blue screen)
Ik heb slecht nieuws voor de mensen die aan het twijfelen waren over het aanschaffen van een Inspiron9300. Het ziet er naar uit dat de Geforce 6800 Go 256 niet meer configureerbaar is.
Misschien nog als upgrade. Ik denk dat de koek op is
. Ben blij dat ik ehm wel heb
.
Moet zeggen dat ik ook zeer te spreken ben over mijn Creative Audigy 2 Zs Notebook.
En een externe harde schijf is noodzakelijk aanschaf.
(Maakt een zeer stille leecher
, zeker wanneer die geundervolt is en je alleen de interne harde schijf hoort.
)
Misschien nog als upgrade. Ik denk dat de koek op is
Moet zeggen dat ik ook zeer te spreken ben over mijn Creative Audigy 2 Zs Notebook.
En een externe harde schijf is noodzakelijk aanschaf.

Macbook Pro 15" Late 2013, iPhone 7+ 128gb, iPad Pro, Canon M3, Tamron 18-200, Canon 22 @2.0, Canon 11 -22, Nintendo Switch
Verwijderd
Even een snel tussendoor vraagje... Wat is de levertijd van de XPS Gen 2? Moet ik aan twee weken denken of twee maanden?
Seconded!Mr_Groovy schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 01:59:
Ik heb slecht nieuws voor de mensen die aan het twijfelen waren over het aanschaffen van een Inspiron9300. Het ziet er naar uit dat de Geforce 6800 Go 256 niet meer configureerbaar is.
Misschien nog als upgrade. Ik denk dat de koek op is. Ben blij dat ik ehm wel heb
.
En een externe harde schijf is noodzakelijk aanschaf.(Maakt een zeer stille leecher
, zeker wanneer die geundervolt is en je alleen de interne harde schijf hoort.
)
Heb een 160gb WD extern, de laptop is ge-undervolt en heb ook een ZS notebook. Heerlijke geluidskaart! Heb er een Zalmann 5.1 headset op en heb daar dit weekend F.E.A.R. op uitgespeeld, breedbeeld, 5.1, wat wil je nog meer
Verwijderd
Zijn er hier mensen in het forum die de XPS Gen 2 gebruiken als videobewerkingsnotebook. Ik gebruik Avid Xpress Pro, maar krijg dat niet aan de gang. Ik heb zelfs een Audigy ZS Notebook geluidskaart aangeschaft, maar no luck.
Alle hulp is welkom.
R.
Alle hulp is welkom.
R.
Ik ben bezig met het selecteren van een dell 9300.
Kan iemand mij vertellen of het zin heeft om 95 euro extra uit tegeven voor een:
128MB DDR ATI®MOBILITY™ RADEON®X300 graphics card, PCI-Express
ipv een
ATI Mobility™ Radeon® X300 64MB HyperMemory™?
Lijkt erop dat het dezelfde kaart is met alleen meer memory.
Kan iemand mij vertellen of het zin heeft om 95 euro extra uit tegeven voor een:
ipv een
De 64mb variant heeft shared memory als ik het goed begrijp, dus die 64mb word van je ram afgetrokken, waar de 128 variant echt zelf 128mb bij zich heeft.wezep schreef op woensdag 28 december 2005 @ 10:27:
Ik ben bezig met het selecteren van een dell 9300.
ipv een
Maar voor nog iets meer heb je ook een Geforce 6800 Go .... waar je gelijk alles mee kan.
Verwijderd
De 6800 go konden ze niet meer leveren, begin volgend jaar komt de inspiron 9400 en er werd mij aangeraden daar op te wachten. Voor mij is de xps te duur, en een laptop met x300 videokaart te langzaam. Nu alleen nog hopen dat ze de 9400 met yonah processor leveren.
Verwijderd
Ik had de mijne 12 maart besteld, spoedbetaling gedaan via telebankieren en halverwege april had ik het in huis....Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 18:44:
Even een snel tussendoor vraagje... Wat is de levertijd van de XPS Gen 2? Moet ik aan twee weken denken of twee maanden?
Maar dit kan bij iedereen verschillen, hoor...denk ik.
Is hier al meer over bekend?Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 17:07:
De 6800 go konden ze niet meer leveren, begin volgend jaar komt de inspiron 9400 en er werd mij aangeraden daar op te wachten. Voor mij is de xps te duur, en een laptop met x300 videokaart te langzaam. Nu alleen nog hopen dat ze de 9400 met yonah processor leveren.
Dit topic is al over de 1100 berichten heen dus tijd voor een nieuw deeltje?
Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.
23-12 besteld. Inmiddels na enkele dagen wachten op onderdelen in productie. geplande levertijd is 03-01. Er schijnen volgens Dell op dit moment geen leverachterstanden te zijn op deze systemen.Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 17:58:
[...]
Ik had de mijne 12 maart besteld, spoedbetaling gedaan via telebankieren en halverwege april had ik het in huis....![]()
Maar dit kan bij iedereen verschillen, hoor...denk ik.
Damn.. mijn power brick scheet er net mee uit... en ik zit in Rusland! AARGH!!
Zou de NBDOS garantie hier ook werken?
Zou de NBDOS garantie hier ook werken?
Verwijderd
Ik heb wel het volgende gevonden over de dell 9400:
http://www1.euro.dell.com...=nl&cs=bebsdt1&l=nl&s=bsd
Dat zijn de aanbiedingen voor bedrijven.Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 12:55:
Ik heb wel het volgende gevonden over de dell 9400:
Kwam nu de 9400 ook tegen bij de aanbiedingen voor consumenten:
http://www1.euro.dell.com...c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs
Klinkt erg interessant: dua core processor en 7800 videokaart.
Nu nog even de volledige specs en foto's.
Vanmiddag eens even Dell bellen om te vragen vanaf wanneer de 9400 leverbaar is.
*Update: volgens een verkoper van Dell, zou de Inspiron 9400 half januari leverbaar moeten zijn.
Zodra dat het geval is, wordt ik gebeld.
Ik wacht dus nog wel even een paar weken.
[ Voor 15% gewijzigd door wezep op 02-01-2006 15:13 ]
03-01 ontvangen. 10 dagen levertijd met inbegrip van 2 kerstdagen en nieuwjaar.johoo schreef op donderdag 29 december 2005 @ 11:23:
[...]
23-12 besteld. Inmiddels na enkele dagen wachten op onderdelen in productie. geplande levertijd is 03-01. Er schijnen volgens Dell op dit moment geen leverachterstanden te zijn op deze systemen.
Supermachine, maar wat me wel tegen valt is de hoeveelheid junk software die erop geinstalleerd stond. Er stonden maar liefst 3 internetproviders geinstalleerd. Snel maar een format en opnieuw OS geinstalleerd. Een tip voor iedereen. Ben je wel een avondje zoet, maar zeker de moeite waard.
ik heb eindelijk mijn composite dongle ontvangen.. Het heeft veel mailtjes en telefoontjes gekost, maar nu heb ik dus GRATIS alsnog de composite en spdif uitgang voor mijn inspirion9300 gekregen 
dank U Dell
dank U Dell
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
Inmiddels staat de 9400 in de lijsten. Specs zien er niet verkeerd uit.wezep schreef op maandag 02 januari 2006 @ 14:02:
[...]
Dat zijn de aanbiedingen voor bedrijven.
Kwam nu de 9400 ook tegen bij de aanbiedingen voor consumenten:
http://www1.euro.dell.com...c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs
Klinkt erg interessant: dua core processor en 7800 videokaart.
Nu nog even de volledige specs en foto's.
Vanmiddag eens even Dell bellen om te vragen vanaf wanneer de 9400 leverbaar is.
*Update: volgens een verkoper van Dell, zou de Inspiron 9400 half januari leverbaar moeten zijn.
Zodra dat het geval is, wordt ik gebeld.
Ik wacht dus nog wel even een paar weken.
de prijs ookjohoo schreef op Saturday 07 January 2006 @ 17:42:
[...]
Inmiddels staat de 9400 in de lijsten. Specs zien er niet verkeerd uit.
Verwijderd
Weet iemand hoe je de landinstelling moet zetten voor een dell inspiron 9300 met een frans qwerty toetsenbord?? Ik kom er niet uit,de @ is niet selecteerbaar en best wel vervelend dus.
Frans qwerty? Is het geen Frans azerty? Dat is gewoon Frans (Frans).Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 00:06:
Weet iemand hoe je de landinstelling moet zetten voor een dell inspiron 9300 met een frans qwerty toetsenbord?? Ik kom er niet uit,de @ is niet selecteerbaar en best wel vervelend dus.
Verwijderd
Euh, inderdaad frans azerty. Moet deze dan op frans belgisch staan? Je hebt ook belgisch punt, belgisch komma?
Nee, Frans FransVerwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 11:13:
Euh, inderdaad frans azerty. Moet deze dan op frans belgisch staan? Je hebt ook belgisch punt, belgisch komma?