Het grote DELL Inspiron 9300 en XPS gen 2 Topic !

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste
Acties:
  • 12.611 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 09:53

SteveV

Schtiefv Meister

Tijgert schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 11:07:
[...]

Ik dacht ook wel dat Dell NL iets zou kunnen doen aan de prijs, maar bij unsere Freund had ik iets meer opties.
Zo heb ik een 1,86GHz genomen i.p.v. een 2.0GHz. Ik heb ook al een 1.7GHz 400MHz fsb auf den kopf getikt :) dus dat wordt pinmodden ;)
Hij kon ook een tweejarige gratis upgrade garantie geven met terugneemgarantie.
(dat komt er op neer dat zodra de 7800Go uitkomt ik mijn Dell op stuur en ze er tegen minmale kosten een nieuwe kaart erin planten en de oude terug nemen voor een mooi prijsje).

Wat voor garantie had jij bij Dell dat ze er 100 euri onder zaten?
2 jaar NBD

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
Hey mensen....

Er zijn nu aardig wat mensen met deze mooie 9300 en XPS 2 machines!
En daar er zoveel mensen er van zijn, is misschie het volgende wel een geweldig idee?

Een 9300 / XPS 2 only LAN party!!!

Zijn er gegadigde gamers die dit wat lijken? 8)

:7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

2 jaar NBD
Mijn track record met afdingen bij Dell is niet zo denderend, dus mogelijk maakt het niks uit en waarschijnlijk in dit geval wel in mijn voordeel.
Anyway, mijn XPS2 komt er aan!

Lanparty?

Zeker!!

[ Voor 94% gewijzigd door Tijgert op 16-07-2005 10:25 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YO !

Dit weekend 100 euro extra korting, en nog steeds gratis verzenden.
(Eigenlijk 60 euro, want de basis prijs is spontaan 40 euro omhoog gegaan)

Nu kom ik bijna weer op dezelfde prijs uit als afgelopen woensdag,
toen wilden ze hem ineens niet meer verkopen voor die prijs.
Er klopte iets niets blahblah...

Dus nu toch maar even bellen met DELL.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2005 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat al een tijdje te overwegen een Inspiron 9300 te gaan kopen. Nu zag ik gisteren op de site van Dell een actie aangekondigd: "Alleen dit weekend 100 euro extra korting!" Dat zag er aantrekkelijk uit, dus ik heb nu de knoop maar eens doorgehakt en een bestelling geplaatst.

Ik had eerder op de dag nog even gebeld met een vraag over dode pixels. Na het beantwoorden van mijn vraag ('Dode pixel wordt zonder problemen omgeruild') vroeg de medewerkster of ze even in mijn mandje mocht meekijken. Ze leek erop aan te sturen dat ik direct bij haar zou gaan bestellen. Ik wilde echter eerst nog even de configuratie goed nalopen, dus ik heb de boot afgehouden. Ze zou me nog wel een e-mail sturen. Dat mailtje heb ik echter niet ontvangen.

Later, toen ik de bestelling eenmaal had geplaatst, kwam ik op deze site terecht. Daar zag ik herhaalde malen staan dat het nogal loont om telefonisch te bestellen. Dat was dus even dik balen. Was ik nou maar ingegaan op die medewerkster! Denken jullie dat er een mogelijkheid is om er nog wat uit te slepen? Voor de goede orde: de bevestiging van de order is al binnen. Ze zullen waarschijnlijk dus wel denken: Binnen is binnen, dus die hoeven we niets meer te geven. Het is nu wel dubbel vervelend dat ik dat mailtje niet gehad heb, want ik kan niet refereren aan een naam. Die heb ik niet gevraagd, omdat ik toch dat mailtje zou krijgen.

Had ik deze site nou maar iets eerder gevonden. Wel jammer dat ik dit nu weet eigenlijk, want de opwinding van het bestellen van een prachtige laptop wordt nu een beetje vergald. Ik hoop dat jullie goede en hoopgevende tips hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou de bestelling annuleren omdat je gehoord hebt dat dezelfde laptop door kennissen van je goedkoper is gekocht.

Misschien dat ze dan iets aan de prijs doen.

Zoniet, volgende week gewoon opbellen en nieuwe order plaatsen (nadat je eerst onderhandeld hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 12:45:
YO !

Dit weekend 100 euro extra korting, en nog steeds gratis verzenden.
(Eigenlijk 60 euro, want de basis prijs is spontaan 40 euro omhoog gegaan)

Nu kom ik bijna weer op dezelfde prijs uit als afgelopen woensdag,
toen wilden ze hem ineens niet meer verkopen voor die prijs.
Er klopte iets niets blahblah...

Dus nu toch maar even bellen met DELL.
Weet je wat ik zo krom vind... In de US krijg je 750 dollar korting. Daar kan ik nu dus een hele mooie 9300 krijgen voor 1789 dollar (=1490 euro)!

Intel Pentium M 750
1024 MB Ram
256mb GO 6800
Ultrasharp 17inch scherm
60GB 7200 rpm harddisk

Ik vind het prijsverschil veel te groot. Het is dat ik niet in de VS woon...

Gezien alle mensen die hier zo'n ding willen hebben is het misschien een idee om Dell op te bellen en vragen of ze deze laptop voor 1500 euro kunnen leveren als we hem bijvoorbeeld inkopen met 10 man tegelijk.
Wie heeft er interesse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMI
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-08 18:14
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 12:11:
[...]

Weet je wat ik zo krom vind... In de US krijg je 750 dollar korting. Daar kan ik nu dus een hele mooie 9300 krijgen voor 1789 dollar (=1490 euro)!

Intel Pentium M 750
1024 MB Ram
256mb GO 6800
Ultrasharp 17inch scherm
60GB 7200 rpm harddisk

Ik vind het prijsverschil veel te groot. Het is dat ik niet in de VS woon...

Gezien alle mensen die hier zo'n ding willen hebben is het misschien een idee om Dell op te bellen en vragen of ze deze laptop voor 1500 euro kunnen leveren als we hem bijvoorbeeld inkopen met 10 man tegelijk.
Wie heeft er interesse?
misschien iets voor: www.inkoopactie.net
hier doen ze dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northwave4500
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-03 09:57
BAMI schreef op zondag 17 juli 2005 @ 12:15:
[...]

zou wel mooi zijn ja:) ik denk dat ze dan echt wel sneller korting geven:) Misschien dat er dan ook een wat betere config gevraagd kan worden voor een mindere prijs.

Merge wuurd 't beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

BAMI schreef op zondag 17 juli 2005 @ 12:15:
[...]

Is al een paar keer geprobeerd maar op de Inspiron serie geeft Dell precies 0% korting.
Voor de Latitude serie was wel wat te regelen maar dat sloeg niet aan voor een inkoop actie.
Ik doe zelf mee met het 2405FPW scherm en lees regelmatig de forums etc daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een Belgische XPS 2-bezitter die mij zijn toestel even wil laten zien. Kwestie van te weten of het scherm me ligt, of de ventilators me storen, voor ik zo'n duur ding bestel.

Er is een fles wijn mee te verdienen. :-)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2005 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, ik krijg mijne binnen mss deze week, zeker volgende week. Is het topmodel, 2.13Ghz, 2 Gb RAM, 60 GB 7200 rpm harde schijf, DVD +/- RW enzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is besteld :-)
1.86Mhz 512Mb 100Gb go6800-256Mb 1920x1200 bluetooth carbo-fibre

Meer Informatie
Orderdatum: 7/18/2005
Verwachtte afleverdatum: 7/28/2005

Pre-Productie 7/18/2005 12:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 13:58:
Hehe, ik krijg mijne binnen mss deze week, zeker volgende week. Is het topmodel, 2.13Ghz, 2 Gb RAM, 60 GB 7200 rpm harde schijf, DVD +/- RW enzo....
wat heb je nu uiteindelijk betaald ? heb je nog honderden euros korting gehad (van 3100 voor 2500 ) zoals je eerst had verwacht ?
Ben benieuwd .....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2005 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een xps 2 besteld in amerika (waar ik nu een half jaar op stage zit) met de volgende specs:

Intel® Pentium® M Processor 770 (2.13 GHz/2MB Cache/533MHz FSB)
17 inch UltraSharp; Wide Screen UXGA Display with TrueLife;
Microsoft® Windows® XP Home Edition
1GB Dual Channel DDR2 SDRAM at 533MHz 2 Dimm
256MB NVIDIA® GeForce; Go 6800 Ultra
80GB 7200rpm Hard Drive
Integrated 1 Gigabit Network Card and Modem
Adobe® Acrobat® Reader 6.0
8x CD/DVD burner (DVD+/-RW) with double-layer write capability
Intel® PRO 2915 and Dell 350 Bluetooth Internal Wireless Card
9-cell Lithium Ion Primary Battery (80 WHr)
1Yr Ltd Warranty, 1Yr Mail-In Service, and 1Yr Technical Support
Inspiron XPS, Specialized Support
Photo Album; SE Basic
Dell 720 Color Printer

Total $2,411.50 (inc. bezorgen, tax etc..)

Dit komt met de huidige koers van 1.21 terecht op 1905,09 Euro.
Nou moet ik er wel bij bekennen dat ik op internet zo'n 35%-off coupon had gevonden, maar verder geen verkopers van Dell gebeld (scheelt weer frustratie). Na wat gemier met mijn creditkaart (aka 6x bellen met een indiër die uit een boekje voorleest), is mijn order er op de 8e door gegaan. Volgens de UPS tracker is de order nu "out for delivery" en kan dus ieder moment binnen komen.

Is het echt zinvol om meteen alles eraf te mikken en een complete reinstall te doen?
Ik had namelijk ergens op een amerikaans forum gelezen dat iemand dat ook gedaan had, vervolgens de lampjes e.d. niet meer aan de praat kon krijgen.

(die carbon covers e.d. kan je trouwens niet bestellen in de US, kun je die in NED wel los bestellen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 19:40:
Ik heb een xps 2 besteld in amerika (waar ik nu een half jaar op stage zit) met de volgende specs:

Intel® Pentium® M Processor 770 (2.13 GHz/2MB Cache/533MHz FSB)
17 inch UltraSharp; Wide Screen UXGA Display with TrueLife;
Microsoft® Windows® XP Home Edition
1GB Dual Channel DDR2 SDRAM at 533MHz 2 Dimm
256MB NVIDIA® GeForce; Go 6800 Ultra
80GB 7200rpm Hard Drive
Integrated 1 Gigabit Network Card and Modem
Adobe® Acrobat® Reader 6.0
8x CD/DVD burner (DVD+/-RW) with double-layer write capability
Intel® PRO 2915 and Dell 350 Bluetooth Internal Wireless Card
9-cell Lithium Ion Primary Battery (80 WHr)
1Yr Ltd Warranty, 1Yr Mail-In Service, and 1Yr Technical Support
Inspiron XPS, Specialized Support
Photo Album; SE Basic
Dell 720 Color Printer

Total $2,411.50 (inc. bezorgen, tax etc..)

Dit komt met de huidige koers van 1.21 terecht op 1905,09 Euro.
Nou moet ik er wel bij bekennen dat ik op internet zo'n 35%-off coupon had gevonden, maar verder geen verkopers van Dell gebeld (scheelt weer frustratie). Na wat gemier met mijn creditkaart (aka 6x bellen met een indiër die uit een boekje voorleest), is mijn order er op de 8e door gegaan. Volgens de UPS tracker is de order nu "out for delivery" en kan dus ieder moment binnen komen.

Is het echt zinvol om meteen alles eraf te mikken en een complete reinstall te doen?
Ik had namelijk ergens op een amerikaans forum gelezen dat iemand dat ook gedaan had, vervolgens de lampjes e.d. niet meer aan de praat kon krijgen.

(die carbon covers e.d. kan je trouwens niet bestellen in de US, kun je die in NED wel los bestellen?)
Moet je dan ook in de US wonen of kun je hem gewoon bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand een idee wanneer dell een nieuwe high-end laptop zal lanceren?
de 9300 en xps 2 gaan nu toch al een tijdje mee imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat dat ook gewoon kan ja, mijn laptop is met een Nederlandse creditkaart besteld maar het adres waar die naartoe gestuurd is, is wel in de US. Je zou even een van die verkopers kunnen bellen bij dell, om zeker te zijn dat zo ook naar Nederland verschepen. Voor de coupons zou ik naar http://www.gottadeal.com/dell.php gaan, eens in de zoveel tijd (eind v/d maand bijv.) hebben ze daar hele goeie bonnen (bijv. 35% korting die ik ook gebruikt heb). Let wel op dat veel bonnen niet voor de xps gen2 geldig zijn... even de voorwaarden doorlezen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 13:58:
*drool*

Laat me iets weten als ik 'm even mag zien. (ik ben te bereiken via: bofh at wol.be)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 19:40:
Die carbon covers zijn alleen voor de 9300.
De XPS heeft een ander type snapon cover waar je eventueel je eigen gemaakte foto`s/plaatjes in kunt stoppen.
http://img.photobucket.co...3/tricknasty/106_0652.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 00:02:
Ik neem aan dat dat ook gewoon kan ja, mijn laptop is met een Nederlandse creditkaart besteld maar het adres waar die naartoe gestuurd is, is wel in de US. Je zou even een van die verkopers kunnen bellen bij dell, om zeker te zijn dat zo ook naar Nederland verschepen. Voor de coupons zou ik naar http://www.gottadeal.com/dell.php gaan, eens in de zoveel tijd (eind v/d maand bijv.) hebben ze daar hele goeie bonnen (bijv. 35% korting die ik ook gebruikt heb). Let wel op dat veel bonnen niet voor de xps gen2 geldig zijn... even de voorwaarden doorlezen dus.
Okee, heel interessant!!! Ga ik ook proberen! Maar nog 1 vraagje. Op hoeveel spanning en wat is de frequentie (van de voeding) waarmee de laptop werkt.
Dus is de VS wat dat betreft wel hetzelfde als Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 13:13:
[...]

Okee, heel interessant!!! Ga ik ook proberen! Maar nog 1 vraagje. Op hoeveel spanning en wat is de frequentie (van de voeding) waarmee de laptop werkt.
Dus is de VS wat dat betreft wel hetzelfde als Nederland?
Gaat niet lukken helaas je word doorverwezen naar Dell.nl, de voeding gaat gewoon werken maar je moet alleen even een euro snoer halen.Mits je er nog niet 100 van heb liggen zoals ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje. Zit er veel verschil in het
17" UltraSharp™ Wide Screen WXGA+ (1440 x 900) TFT Display scherm en
het 17" UltraSharp™ Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife™ scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Groovy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2021

Mr_Groovy

Designlapp

Ik moet nog ff wat meer testen voor mijn review, van de week "krijg" :*) ik bij mycom nog 1gb geheugen, en nog ff een audigy 2 zs notebook er bij kopen _/-\o_ . Heeft iemand hier al een programma gevonden waarmee je temp van de cpu kan monitoren? Ik gebruik wel rivatuner voor de gpu.
Heb trouwens na een clean install met de 6800go@355/670 quality 4030 op 3dmark 05 _/-\o_ .
Speel farcry very high, met hdri op 1280*900@50 fps. :9~

Macbook Pro 15" Late 2013, iPhone 7+ 128gb, iPad Pro, Canon M3, Tamron 18-200, Canon 22 @2.0, Canon 11 -22, Nintendo Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb uiteindelijk 2650 Euro betaald, maja fuck it, die 150 Euro maakt me niets uit.

En ik moet hem eerst nog binnenkrijgen presidente :> maar ik heb hem ook nog nooit gezien in het echt, op internet vind je genoeg reviews en forums die over de problemen van de XPS2 praten.
Na heel veel uurtjes opinie's lezen van mensen die in het bezit zijn van een XPS2 is het grootste probleem het scherm. Voor de rest zijn het allemaal kleine probleempjes die sommige mensen treft. Heb nog geen klachten gevonden over de ventilators.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDadda
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ben van plan om nog een reepje van 1gb bij te plaatsen in mijn 9300. Dacht zelf aan een reepje 1GB PC4200 DDR2, CL4 (Kingston KVR533D2N4/1G) voor ongeveer 105 euro te vinden in de Pricewatch. Er zijn er vast wel een aantal onder jullie die dit ook gedaan hebben. Wat hebben jullie aangeschaft of heb jullie andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SteveV schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 13:16:
[...]

Gaat niet lukken helaas je word doorverwezen naar Dell.nl, de voeding gaat gewoon werken maar je moet alleen even een euro snoer halen.Mits je er nog niet 100 van heb liggen zoals ik.
Tenzij je misschien via de website te werk gaat, ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar mischien werkt het wel. Je kan ook proberen het naar een kennis o.i.d. te sturen. Probleem dat je kan krijgen is dat de douane je pakje open gaat maken en je nog even een extra bonnetje mee geeft.
Als je em gewoon mee neemt als je daar op vakantie bent geweest, maken ze er niet zo'n probleem van denk ik.

Kep em gister btw binnen gekregen, geen sparkles ofzo te bekennen... weet ook niet pcies waar ik naar moet zoeken trouwens :? Voor de rest een top machientje, niks te klagen so far...
Een aanrader dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 19:30:
[...]

Tenzij je misschien via de website te werk gaat, ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar mischien werkt het wel. Je kan ook proberen het naar een kennis o.i.d. te sturen. Probleem dat je kan krijgen is dat de douane je pakje open gaat maken en je nog even een extra bonnetje mee geeft.
Als je em gewoon mee neemt als je daar op vakantie bent geweest, maken ze er niet zo'n probleem van denk ik.

Kep em gister btw binnen gekregen, geen sparkles ofzo te bekennen... weet ook niet pcies waar ik naar moet zoeken trouwens :? Voor de rest een top machientje, niks te klagen so far...
Een aanrader dus ;)
Nee, het lukt inderdaad niet. Je moet bij Dell Nederland bestellen tenzij je het in de VS kunt afleveren. Canada is trouwens ook goedkoper.

De douane lijkt mij geen probleem, want hoe kunnen zij nou weten of je de laptop sowieso niet al mee had genomen... Daarnaast mag je ook onder een bepaald bedrag gratis importeren mits het maar een enkel product betreft.

Probleem is alleen dat ik niemand ken in de VS of Canada. Ik wil er best naar toe vliegen of de verzendkosten betalen, maar tja dan moet ik wel eerst een adres hebben waarop het kan worden afgeleverd. Hoe kan ik dit nou het beste oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 17:35:
Heb uiteindelijk 2650 Euro betaald, maja fuck it, die 150 Euro maakt me niets uit.

.
Hi Unrivaled,

zou je de moeite willen doen om je configuratie en offerte eens op te sturen naar mijn emailadres ? Ik zoek namelijk net zoiets als jij hebt besteld en de prijs klinkt goed ;-). Ik kom namelijk met 2 gig geheugen ver boven de 3000 euro uit :-(

rkl_marktplaats at hotmail dot com

alvast bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w00t, gisteren stond hij nog altijd in pre-productie, vandaag is hij verzonden geweest om 12.06 uur :*)

Maar mijn offerte kan ik je niet geven omdat ik het niet veilig vind, vraag me niet waarom, ik geef ze gewoon niet, ik kan ze namelijk niet doorsturen zonder dat je al mijn gegevens hebt(adres, ordernummer, klanternummer,referentie,...) en aangezien mijn al mijn gegevens bij de configuratie staan kan ik je die ook al niet opsturen, althans het officiële toch niet.

ik zal hier de belangrijkste onderdelen van mijn configuratie zetten:

-2.13 Ghz
-2 GB ram
-Windows xp pro
-intel 2915
-bluetooth
-60 GB 7200rpm
-8 x DVD +/- RW
-1 jaar next business day on-site service

Dat is het, ik heb 2 GB langs Dell genomen omdat er een actie liep en dus kostte 2 GB mij maar 170 EUR meer, maar als je op dit moment een bestelling plaatst bij Dell koop dan via een webshop je 2 GB. Ongeveer 130 EUR bij een goedkope webshop voor 1 GB.

Voor de rest zeg je gewoon tegen de verkoper dat je voor zo'n dure aankoop wel een speciale deal/behandeling verwacht, ik zei gewoon kortaf dat ik 15 % korting wou, begin met een groot % en als dat onmogelijk blijkt ga beetje per beetje naar onder maar stel een duidelijke limiet. Het komt erop neer dat je kunt een vriendelijke verkoper aan de lijn krijgt en dat je eerst aanvoelt dat je een goed gesprek hebt voordat je over kortingen praat......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weer een andere actie nu: korting + gratis transport + gratis printer
maar altijd die printers... we hebben hier al 3 dell-printers staan nu
gratis verdubbeling geheugen wil ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, de dinsdag dus een 9300 besteld via de site. (online). Nu lees ik dus hier dat men allerlei kortingen kan bekomen door via een verkoper aan te kopen. Nu krijg je er ook de gratis printer bij. Zou ik mijn order nog kunnen bijsturen i.v.m. prijs en printer. Ik heb nl. alléén nog maar een Internet Referentienummer gekregen. Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 00:40:
Hmm, de dinsdag dus een 9300 besteld via de site. (online). Nu lees ik dus hier dat men allerlei kortingen kan bekomen door via een verkoper aan te kopen. Nu krijg je er ook de gratis printer bij. Zou ik mijn order nog kunnen bijsturen i.v.m. prijs en printer. Ik heb nl. alléén nog maar een Internet Referentienummer gekregen. Iemand ervaring?
Cancellen die handel en via telefoon opnieuw bestellen.
Het scheelt echt veel geld.
Met mijn config scheelde het 400€ en nog wat gratis software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die gratis printer enzo is normaal alleen geldig als je online bestelt dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik altijd zo jammer van Dell vind is dat prijsbeleid, als je hem upgrade naar een fatsoenlijke computer ben je meteen meer dan 2x meer kwijt dat de min prijs :{

Grappen als standaard uitrusten met een CD speler en 256MB geheugen :{ Ach ja, marketing he :), wat ik verder jammer vind van de 9300 is dat je kunt kiezen tussen een x300 of een 6800GO, hadden ze niet nog een middenweg kunnen bedenken :?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2005 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 10:58:
Wat ik altijd zo jammer van Dell vind is dat prijsbeleid, als je hem upgrade naar een fatsoenlijke computer ben je meteen meer dan 2x meer kwijt dat de min prijs :{

Grappen als standaard uitrusten met een CD speler en 256MB geheugen :{ Ach ja, marketing he :), wat ik verder jammer vind van de 9300 is dat je kunt kiezen tussen een x300 of een 6800GO, hadden ze niet nog een middenweg kunnen bedenken :?
Als je uit gaat van de DELL RAADT AAN pc, kom je best goed uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 18e besteld, vandaag al verstuurd :-)
De 23e moet ik hem in huis hebben ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 13:12:
Hou er rekening mee dat UPS op zaterdag niet levert, dus het zal waarschijnlijk maandag worden ben ik bang.
Ik had hetzelfde maar dat was ook nog is pinkstermaandag en dus mocht ik wachten tot dinsdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enig idee waarom ik maar 8600 3dmarks haal, eerst had ik 11k dat moest al 12K + zijn later werd dat ineens 9900, maar dit vindt ik erg raar.

Wat heb ik geprobeert.
1.Videodrivers verwijdert en opnieuw erop gezet.
2.oude drivers geprobeert.
3.Alle programma's uit die op de achtergrond draaien.

System
Dell XPS 2
Intel Pentium M 2.13 GHz
1024 mb ram (2sticks)
60 gb 7200
geforce 6800 go ultra

Mijn spel rose online gaat laatste tijd ook erg schrokkerig en blijft vaak 2-3 seconde vasthangen

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Martijn Wijk schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 18:18:
Ben van plan om nog een reepje van 1gb bij te plaatsen in mijn 9300. Dacht zelf aan een reepje 1GB PC4200 DDR2, CL4 (Kingston KVR533D2N4/1G) voor ongeveer 105 euro te vinden in de Pricewatch. Er zijn er vast wel een aantal onder jullie die dit ook gedaan hebben. Wat hebben jullie aangeschaft of heb jullie andere suggesties?
Het lijkt mij dat je de SODIMM variant moet nemen.

KVR533D2N4/1G 1GB 533MHz DDR2 Non-ECC 4-4-4 DIMM 240-pin
KVR533D2S4/1G 1GB 533MHz DDR2 Non-ECC 4-4-4 SODIMM 200-pin

Iemand die dit kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1-0-Ed
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07 09:37
Klopt, je moet een pc-4200 (533mhz) 200pin Sodimm hebben... maar het is kennelijk KL*TE te leveren. Niemand heeft ze op voorraad... Ik heb eerst PCGATE.nl geprobeerd (OCZ module), maar dat zijn een stelletje lutsers. Beweerden binnen een aantal dagen te kunnen leveren, maar na twee weken en verschillende emailtjes met excusses als "onze mailserver was gecrashed" etc heb ik daar de bestelling geannuleerd. Vervolgens bij perfect-systems.nl besteld, die beweerden binnen 5 dagen te kunnen leveren (Dane Elec module). Ik wacht nu al 10 dagen, en heb na verschillende bel en mail pogingen 1 mailtje van ze gehad dat ze deze week zouden afleveren. Niet dus... :( grrr! (telefonisch contact zoeken is futile ze nemen NEVER op...)

G*dver!

[ Voor 12% gewijzigd door 1-0-Ed op 22-07-2005 15:00 ]

Gravity sucks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

... maar ondertussen nog geen antwoord op de vraag of die LED-aanstuur-software nog elders is te krijgen...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Groovy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2021

Mr_Groovy

Designlapp

Ik heb eergistern 1024 Pc4300 DDR2 so-dimm Cosair value select gekocht a 150 pleuro :9 .
En werkt perfect op mijn 9300. Alleen een beetje prijzig }:O

Macbook Pro 15" Late 2013, iPhone 7+ 128gb, iPad Pro, Canon M3, Tamron 18-200, Canon 22 @2.0, Canon 11 -22, Nintendo Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Volgens mij worden de Leds door Quickset aangestuurd...

Zijn er al mensen hier aan het flashen geslagen met hun XPS2 6800Ultra bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn laptop nu een week en ben er nog steeds erg happy mee. Doom3 inmiddels in widescreen aan de gang, 1440x900 met HQ settings, speelt super :)

Timedemo zonder AA: 65 fps
zelfde met 2xAA: 51 fps
zelfde met 4xAA: 35fps

Specs: 9300 met Centrino 1.73 Ghz, 1x1024mb ram, 6800Go geklokt op 340 mhz, mem 700 mhz, 77.76 drivers, 7200rpm harddisk

BF2 draait ook lekker met de settings op medium, 1152x864 (widescreen schijnt ook te werken maar heb ik nog niet uitgezocht)
Overigens is dit de tas die je erbij krijgt als je de goedkoopste tas kiest ("black/grey nylon")

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/08ZK0CZ264I3/p.jpeg

Vind 't wel een nette tas, goede kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Tijgert schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 17:50:
Volgens mij worden de Leds door Quickset aangestuurd...

Zijn er al mensen hier aan het flashen geslagen met hun XPS2 6800Ultra bios?
De leds worden aangestuurd via het bios.
Met quickset kan je de kleur alleen veranderen.
Ik heb mijn kaart niet geflashed aangezien ik het risico niet wil lopen dat ik hem naar de filistijnen help.
Ik vind het die paar 3dmarks/fps niet waard op een kaart van 400€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1-0-Ed
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07 09:37
Mr_Groovy schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 17:42:
Ik heb eergistern 1024 Pc4300 DDR2 so-dimm Cosair value select gekocht a 150 pleuro :9 .
En werkt perfect op mijn 9300. Alleen een beetje prijzig }:O
Ok... nice... en waar heb je dat gekocht?

Gravity sucks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDadda
  • Niet online
Ik heb een reepje van Kingston besteld; 1024mb PC4200 DDR2 SO-DIMM voor € 169,-
Het is wel duur ja, maar als je de optie 2GB geheugen bij Dell neemt ben je helemaal een astronomisch bedrag kwijt. Kun je beter ff een paar dagen extra wachten en hem er zelf ff inzetten. Anders ben je een dief van je eigen centen vind ik persoonlijk. Maar er is inderdaad moeilijk aan te komen ja. Moest ook 2 weken wachten. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Ik heb zelf 2x 512 in mijn laptop dat was binnen een week geleverd, maar achteraf had ik beter kunnen kiezen voor 1x 1024.
Nu mag ik beide dimms vervangen als ik ooit nog ga upgraden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-08 20:20
Hier is Kingston 1024MB PC2-4200 SODIMM te koop voor maar €119 :*)
Staat niet in de pricewatch..
Bij productomschrijving is er ook nog een wizard die aangeeft dat deze reepjes gewoon compatible zijn met de Inspiron 9300. Verder Life garantie :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Dat is hetzelfde type als wat ik heb maar dan 2x 512 en het werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn Wijk schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 14:55:
Ik heb een reepje van Kingston besteld; 1024mb PC4200 DDR2 SO-DIMM voor € 169,-
Het is wel duur ja, maar als je de optie 2GB geheugen bij Dell neemt ben je helemaal een astronomisch bedrag kwijt. Kun je beter ff een paar dagen extra wachten en hem er zelf ff inzetten. Anders ben je een dief van je eigen centen vind ik persoonlijk. Maar er is inderdaad moeilijk aan te komen ja. Moest ook 2 weken wachten. ;(
verbreek je hiermee geen garantie?

Zat er zelf ook aan te denken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Nee in principe niet zolang je maar zorgt dat je je oude ram bewaard.
Als je je laptop om wat voor reden dan ook terug moet sturen kan je je oude ram terug zetten, want als ze besluiten om hem te vervangen krijg je je origineel bestelde config terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDadda
  • Niet online
Dan ben ik flink genaaid voor € 50.- :( (Jammer dat het dus niet in de pricewatch stond waar ik altijd van uit ga)) Maarja je kunt niet alles goed doen toch?. Ben al blij dat ik geen 2 GB bij Dell heb genomen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ach, met 2GB van Dell heb je ook Dell garantie en je weet dat de modules samenwerken (effe stoken). ;)

(goh, wel erge lage prijs voor een gig zeg.. damn.. gelukkig rekende mijn mofje ook maar 120 euri... weet alleen niet wat Dell er standaard in prikt)

[ Voor 43% gewijzigd door Tijgert op 24-07-2005 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 13:12:
Maar hij werd de 22e al bezorgd. Zelf even 's avonds bij UPS opgehaald. Beter dan wachten tot maandag..
_/-\o_ DELL+UPS _/-\o_

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2005 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Heeft iemand hem ook met 100GB 7200rpm besteld? Las op Notebookforums dat dat nogal vertaging opleverde... althans aan de andere kant van de plas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDadda
  • Niet online
Als ik de geheugenwizard gebruik op de website van interngeheugen.com kom ik op een andere module uit als Kingston 1024MB PC4200 SODIMM (KVR533D2S4/1G) van € 119.- namelijk de Kingston 1024MB PC4200 SODIMM (KTD-INSP6000A/1G). Deze kost € 196.-. Dit is de module die ik besteld heb voor € 169.- Iemand die het verschil weet tussen de beide modules of zit ik nu verkeerd te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Martijn Wijk schreef op zondag 24 juli 2005 @ 21:41:
Als ik de geheugenwizard gebruik op de website van interngeheugen.com kom ik op een andere module uit als Kingston 1024MB PC4200 SODIMM (KVR533D2S4/1G) van € 119.- namelijk de Kingston 1024MB PC4200 SODIMM (KTD-INSP6000A/1G). Deze kost € 196.-. Dit is de module die ik besteld heb voor € 169.- Iemand die het verschil weet tussen de beide modules of zit ik nu verkeerd te kijken?
Nee je kijkt goed.
De dimm die je nu besteld hebt word officieel ondersteund door Dell.
Die andere waar je het over had werkt ook maar word niet officieel ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDadda
  • Niet online
Das nogal een dure ondersteuning dan. Had ik beter toch de €119.- variant kunnen nemen als die ook gewoon toegepast kan worden, want ik neem aan dat duurdere module verder geen voordelen bied.
Goede tip voor diegene die ook interesse hebben in een 1024MB module, neem de €119-. variant en niet als mij de duurdere |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijgert schreef op zondag 24 juli 2005 @ 20:38:
Heeft iemand hem ook met 100GB 7200rpm besteld? Las op Notebookforums dat dat nogal vertaging opleverde... althans aan de andere kant van de plas...
xps met 7200 rpm 100 gb besteld op 16 juni: afleverdatum (vermoedelijk) is 30 july (dus 6 weken).

Maar misschien hebben ze er nu weer genoeg op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:31
Tijgert schreef op zondag 24 juli 2005 @ 20:38:
Ik heb een 9300 besteld met 7200 rpm 100 Gb hdd (en 2,13 Ghz, 1 Gb RAM, 6800, bluetooth, DVD+/-RW).

Levertijd is ongeveer 3 weken. Ik krijg 'm begin deze week. Zodra ik er wat zinnigs over kan vertellen, laat ik het weten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Mijn XPS2 is nu een kleine week in productie, ben erg benieuwd wat er zich achter de schermen afspeelt v.w.b. de 7200rpm drives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Tijgert schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 15:05:
... maar ondertussen nog geen antwoord op de vraag of die LED-aanstuur-software nog elders is te krijgen...
Ik neem aan dat je de 3rd party aanstuur software bedoelt?
Dat je echt de kleuren kan laten cyclen, en dat ze reageren op de muziek in Media Player?
Of de LED's kan laten dimmen en weer laten gloeien? Alsof je notebook echt "ademd"?
En wat dacht je van CPU, GPU, HDD, en NIC activiteit koppelen aan de LED's?
Dit en veel meer kan daarmee ja, en daar je denk ik slim genoeg bent geweest om QuickSet van DELL te halen als je dat bedoelde en niet waar ik het nu over heb toch?

Hier is de directe neerhaal link: http://home.wanadoo.nl/p.littlewood/XPSLEDController.zip

Op Notebook Forums staat er ook een uitgebreid topic over mocht je issues hebben: http://www.notebookforums.com/showthread.php?t=85429

Have fun! :*)
En sorry voor de late reactie maar ben hier even niet meer geweest! 8)7

Jammer dat er niet EEN reactie op mijn post is gekomen of ander vorm van contact betreft een XPS 2 / 9300 only LAN party! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

wtf? Ik zei toch dat ik dat een goed idee vond? Tsss... wel lezen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niejo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-12-2021

Niejo

...

Ik ben ook wel voor een XPS en 9300 ONLY lan party. Ik zou bijv. al een locatie weten wat tegen een lage prijs gehuurd kan worden. Anders, mail je me even kunnen we wat overleggen: > anthonylooij@hotmail.com of MSN :P of IRC @ irc.quakenet.org #niejo
Ik heb wel zin en tijd om dat te organiseren.

Verwachte leverdatum is 28-7-05 (1,86, 1gb, 60gb 7200, 256Nvidia GeForce 6800Go)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreas
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-03 19:05
Heb ook een XPS gekocht :) Wel astronomisch duur die dingen maar goed dan heb je ook wel wat. Telefonisch maar liefst EUR 529 korting weten te regelen op de website prijs (kostte wel wat tijd maar dat was in ieder geval niet voor niets).

2.13GHz, WUXGA, 1024MB RAM, 80GB 7.200 (en hoop zooi als Bluetooth, 2915 ProWireless etc)

Ze beweren hem begin komende week al te leveren (omdat het einde kwartaal was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu kost min configuratie opeens weer 150 euro meer :(
ik heb wel gezien dat dell al de 2.26 ghz CPU ondersteunt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Ah joh, het is gewoon weer even wachten, totdat nvidia de 7800 Mobile uitbrengt, nog een maandje of 3........ Heb je wel een inspiron 9300 voor € 1200,-- (aan huis geleverd met een 6800 go module, deze module is 1 van de bepalende factoren voor de prijs in deze sector (mobile gamers(en de processor uiteraard, zeker omdat de dual centrino-core pas geplanned staat voor juli 2006 ofzoiets...)).

verder vind ik dat er veels te weinig x800 modules beschikbaar zijn in laptop configuraties, terwijl deze ook al een tijd uit is.......(waarschijnlijk zijn deze modules nog te duur om binnen het maximale budget van de gemiddelde (mobile gamer) te passen...en dat hangt weer samen met de uitgestelden launch van de R520(en de moeilijke levering van de X850 serie))...... :'(

Ik hoop dat ATI de hele X850 mobile overslaat :9~

[ Voor 37% gewijzigd door punica op 28-07-2005 04:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Er is zelfs sprake van dat de nieuwe 6800Go Ultra's eigenlijk de nieuwe 7x00 core is.
http://www.notebookforums.com/showthread.php?t=97864

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja zo kun je natuurlijk blijven wachten
als de 7800go dan uit is, kunnen we weer wachten op nieuwe CPU's ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben via mijn baas bezig om twee lapotops te versieren voor thuis, om straks samen met mijn vrouw via WLAN het internet op te gaan, voor als straks de kleine er is.Volgens de DEll-site geven ze gratis een geheugenupgrade weg, maar die staat wel aangegeven bij de Inspirion 2200 die ik voor de vrouw wil, maar niet voor de Inspirion 9300, die ik voor mezelf wil. Ik wil namelijk 1024 MB ipv 512. De site doet wel wat vaag. Alleen mijn baas moet wel snel reageren, want de actie geldt maar tot 2 augustus! Ohja, je krijgt er volgens mij ook gratis een andee snap on cover bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Ik heb vandaag mijn Inspiron 9300 binnen gekregen (2 stuks eigenlijk) met de 7200 rpm 100gb hdd. Morgen ga ik beginnen met installeren, laat wel weten of dit een echte vooruitgang is ten opzichte van de 7200 rpm 60gb hdd, die ik in mijn huidige Inspiron 9200 heb...

AH, wat een laptop: wifi, bluetooth, 2.13 ghz, geforce 6800, 1gb ram, aaaaaah :9~

Ik zie nu dat er weer allerlei nieuwe gratis extra's op de dell site staan en dat er weer een snellere processor beschikbaar is, helaas wel met een idiote meerprijs (600 euro!)....en ik moet er zeer binnenkort nog een stuk of 6 van dit caliber bestellen, dat wordt weer doorschuiven.... :P ;) >:)

:D

Afbeeldingslocatie: http://www.les-smiley.com/smiley/Smiley/Fumeurs/rasta.gif JAHRASTAFARI Afbeeldingslocatie: http://www.les-smiley.com/smiley/Smiley/Fumeurs/rasta.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JAHRASTAFARI schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 21:30:
Ik heb vandaag mijn Inspiron 9300 binnen gekregen (2 stuks eigenlijk) met de 7200 rpm 100gb hdd. Morgen ga ik beginnen met installeren, laat wel weten of dit een echte vooruitgang is ten opzichte van de 7200 rpm 60gb hdd, die ik in mijn huidige Inspiron 9200 heb...
Ik ben mijn 9300 met XP Home NL opnieuw aan het installeren naar XP Prof engels, maar ik moet echt gigantisch veel drivers downloaden bij DELL(.co.uk).
Is er niet 1 handige link welke er voor zorgt dat ik meteen van alle drivers de laatste versie krijg? (8>

Ook vind ik daar volgens mij enkel een patch van Dell DMX, niet de originele installatie :'(
Niet dat ik waarschijnlijk ooit zal gebruiken, maar toch storend als je het niet kan vinden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 22:20:
[...]

Ik ben mijn 9300 met XP Home NL opnieuw aan het installeren naar XP Prof engels, maar ik moet echt gigantisch veel drivers downloaden bij DELL(.co.uk).
Is er niet 1 handige link welke er voor zorgt dat ik meteen van alle drivers de laatste versie krijg? (8>

Ook vind ik daar volgens mij enkel een patch van Dell DMX, niet de originele installatie :'(
Niet dat ik waarschijnlijk ooit zal gebruiken, maar toch storend als je het niet kan vinden :+
Welke drivers moet je allemaal hebben? Ben ook eens gaan kijken maar raak er niet echt uit wijs. Kan hier iemand misschien eens een lijstje voor opmaken, zou wel handig zijn voor de " formatters ".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JGame
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-08 16:59
Ik heb vandaag bij iemand een 9300 zitten te installeren met een WUXGA scherm (1900x1200) fantastich beeld overigens. Heb alleen een klein probleem. Sommige afbeeldingen worden wat vertekend weer gegeven. Ik heb dit soort fouten wel eens eerder gezien waneer je een TFT scherm hebt draaien in een resolutie die niet voor het scherm bedoeld is. Het vreemde is dat het niet bij alle afbeeldingen op treed, vaak bij afbeeldingen bij internet pagina (o.a. op de pagina van dell zelf :o). Ook treed het probleem op bij de icoon die in je quickstart staan en in system tray. Maar bij het bekijken van foto van een digicam ziet alles er weer perfect uit. Ook video ziet er zeer goed uit. Hebben er meer mensen last van dit probleem (gehad)? of weet iemand een oplossing?

Programming is like having sex: One little mistake and you have to support it for the rest of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 00:06:
[...]

Welke drivers moet je allemaal hebben? Ben ook eens gaan kijken maar raak er niet echt uit wijs. Kan hier iemand misschien eens een lijstje voor opmaken, zou wel handig zijn voor de " formatters ".
Toevallig heb ik laatst XP opnieuw geïnstalleerd, en de volgende drivers in deze volgorde geïnstalleerd:

Intel Mobile Chipset, v.6.1.0.1008, A07
Broadcom 440x 10100 Integrated Controller, v.4.25, A08
Intel (R) PROWireless 2200BG Network Connection, (R) PROWireless 2915ABG Network Connection, (R) PROWireless Network Connection, v.9.0.2.10, 9.0.2.25, A09
nVidia GeForce Go 6800, v.6.14.10.7724, A02
Alps GlidePointStickPointer, v.5.4.102.12, A09
Conexant D110,MDC,1.5,v.92, v.7.23.01, A03
Dell Wireless 350 Bluetooth Internal Module, v.v3.03.02D, A00

Allemaal te vinden via http://support.euro.dell....nspiron+9300&cat=0&os=WW1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
JGame schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 02:45:
Ik heb vandaag bij iemand een 9300 zitten te installeren met een WUXGA scherm (1900x1200) fantastich beeld overigens. Heb alleen een klein probleem. Sommige afbeeldingen worden wat vertekend weer gegeven. Ik heb dit soort fouten wel eens eerder gezien waneer je een TFT scherm hebt draaien in een resolutie die niet voor het scherm bedoeld is. Het vreemde is dat het niet bij alle afbeeldingen op treed, vaak bij afbeeldingen bij internet pagina (o.a. op de pagina van dell zelf :o). Ook treed het probleem op bij de icoon die in je quickstart staan en in system tray. Maar bij het bekijken van foto van een digicam ziet alles er weer perfect uit. Ook video ziet er zeer goed uit. Hebben er meer mensen last van dit probleem (gehad)? of weet iemand een oplossing?
Dit heeft te maken met de dpi instelling van Windows. Doordat de standaard letters en afbeeldingen op 1900x1200 erg klein zijn worden deze automatisch "opgeblazen" naar een groter formaat. Dit heeft echter wel tot gevolg dat bijv. een webafbeelding (knop, icoontje) er in een keer niet meer goed uitziet, interpolatie is een noodzaak. Zo wordt bijv. een afbeelding van 80x100 pixels opgeblazen naar 110x135. Ik vind dit persoonlijk niet uitzien: Internetpagina's zien er niet uit!

Dat is voor mij ook één van de twee hoofdredenen waarom ik geen "truelife" scherm wil. De andere reden is de enorme spiegeling. Wel moet ik toegeven dat digicam foto's er schitterend uitzien op zo'n scherm, maar dat ik dit niet vind opwegen tegen de nadelen. Ik heb zelf een Inspiron 9200 en nu een 9300, beide met 1440x900 scherm en dat bevalt perfect. Grootte van letters en internetpagina's zijn standaard perfect en nauwelijks spiegeling.

Mocht je de dpi willen veranderen kan dat via: eigenschappen beeldscherm, tabblad instellingen, geavanceerd, tabblad algemeen - dpi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niejo

Niejo

...

Staan al die drivers niet op een cd'tje die je bij je laptop krijgt ofzo? ;x

Gisteren Inspiron 9300 ontvangen en wifi bevalt me prima lekker overal door huis heen lopen, o god... ik moet schijten...........Oke, daar ben ik weer zit nu lekker op de plee :P

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Zoals beloofd: eerste ervaringen met de 7200 rpm 100gb HDD, ofwel de Hitachi 7k100 in een Inspiron 9300....

Geluid: niet stiller of zachter dan de 7k60 (7200 rpm 60gb), het is hoorbaar maar niet storend
Warmte: niet warmer of koeler dan de 7k60, iets onder de 40 graden
Opslag: 40gb meer ;)
Snelheid: ik heb zo 1-2-3 geen benchmark van de 7k60 bij de hand. Dit zijn in ieder geval de resultaten van HD Tune met de 7k100:

HD Tune: Hitachi HTS721010G9A Benchmark

Transfer Rate Minimum : 25.7 MB/sec
Transfer Rate Maximum : 50.1 MB/sec
Transfer Rate Average : 40.1 MB/sec
Access Time : 15.4 ms
Burst Rate : 69.3 MB/sec
CPU Usage : 4.1%

Subjectief lijkt de schijf ook wat sneller.....

Edit: ik heb nog online de resultaten van een 7k60 gevonden met HD Tune:

Afbeeldingslocatie: http://www.xyzcomputing.com/images/stories/reviewimages/hitachitravelstar/7200tune.gif

Behoorlijk veel sneller dus toch. Maar ik ben pas aan het werken op het nieuwe systeem, dus dit weeg ik mee - ik ben voorzichtig om te zeggen dat het veel sneller is omdat er eenvoudigweg nog een vrij kaal systeem gebruikt wordt. De cijfers van HD Tune spreken echter voor zich.

Afbeeldingslocatie: http://www.les-smileys.com/smiley/Smiley/Fumeurs/rasta.gif JAHRASTAFARI Afbeeldingslocatie: http://www.les-smileys.com/smiley/Smiley/Fumeurs/rasta.gif

[ Voor 28% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 29-07-2005 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Ik ben benieuwd wanneer er nu ECHT eens een flinke opslag verbetering voor notebook HDD's gaat komen trouwens.
Honderd gig vindt ik echt weinig eigenlijk.
Tweehonderd gig lijkt me dan wel weer leuk.
Driehonderd gig lijkt me super ideaal!

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolly schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 08:57:
[...]

Toevallig heb ik laatst XP opnieuw geïnstalleerd, en de volgende drivers in deze volgorde geïnstalleerd:

Intel (R) PROWireless 2200BG Network Connection, (R) PROWireless 2915ABG Network Connection, (R) PROWireless Network Connection, v.9.0.2.10, 9.0.2.25, A09

Allemaal te vinden via http://support.euro.dell....nspiron+9300&cat=0&os=WW1
Zijn dit niet 2 dezelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Als je op de link kijkt die ik erbij gegeven heb zie je bij de omschrijving staan:

Installer package for driver version 9.0.2.25 and PROSet/Wireless utility version 9.0.2.10 supporting either Intel(R) PRO/Wireless 2915ABG Network Connection or Intel(R) PRO/Wireless 2200BG Network Connection.

Het is dus 1 package wat je moet downloaden. Even voor de goede orde: dit is de lijst die ik heb gebruikt, het kan zijn dat jouw laptop een andere configuratie en dus drivers nodig heeft. Met behulp van de support site is het super simpel om de juiste drivers te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zo'n 5 weken terug mijn 9300 ontvangen echt een super aparaat nu is het gaval ik krijg van mijn baas nu een hp workstation notebook. dus de inspiron 9300 moet de deur weer uit.

specs

centrino 1,6
geheugen 512 mb (1module)
scherm 17"wuxga
videokaart nvidia 6800 go 256 mb
40 gb harddisk
cd brander dvd speler
tas
muis
gratis dell printer
1 jaar garantie

koste mij 1500 euro mag nu weg voor 1300 euro
indien interesse stuur me even een mailtje j.verhoef12@chello.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig heb ik laatst XP opnieuw geïnstalleerd, en de volgende drivers in deze volgorde geïnstalleerd:...
Heb je toevallig ook een patch voor SpeedStep gevonden?
Alles werkt na 10 keer rebooten voor installatie van alle DELL drivers, maar proc blijft nu altijd op 1.83Ghz lopen, met Windows XP Home NL schakelde hij terug naar 800Mhz.
Nu zag ik soms ergens iets over een patch van Microsoft of van DELL maar kan nergens meer de download link vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volumius
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-06 11:53
Kunnen mensen misschien wat benchmarks posten van hun Inspiron 9300 met GF6800? Ben ik wel benieuwd naar namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-09 10:41
Ga morgen ook de inspiron 9300 bestellen (de vriendelijke meneer van dell beloofde me vrijdag op te bellen, maar heb er niets meer van gehoord...aangezien ik toch wat korting enzo krijg doe ik het morgen toch maar telefonisch) en ben natuurlijk van plan om meteen een format te uit te voeren. Echter hoor ik velen klagen over de drivers installeren ed. Is er dan geen standaar partitie voorzien met alle drivers op? Of een cd? Dit lijkt me toch redelijk normaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt het over een cd met drivers, meegeleverd met de dell, dan ga ik ervan uit dat je niet verwacht dat er linux drivers bij de dell geleverd worden (duh). Dus kan het ook niet de bedoeling zijn van te formatteren om bvb linux op je dell te zetten, aangezien je hint naar drivers voor windows XP

Now, guess what, dell komt pre-installed met windows XP (duh 8)7 ) dus waarom zou je dan in hemelsnaam willen formatteren. Of lees ik hier ergens iets verkeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2005 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 01:27:
Je hebt het over een cd met drivers, meegeleverd met de dell, dan ga ik ervan uit dat je niet verwacht dat er linux drivers bij de dell geleverd worden (duh). Dus kan het ook niet de bedoeling zijn van te formatteren om bvb linux op je dell te zetten, aangezien je hint naar drivers voor windows XP

Now, guess what, dell komt pre-installed met windows XP (duh 8)7 ) dus waarom zou je dan in hemelsnaam willen formatteren. Of lees ik hier ergens iets verkeerd?
Waarschijnlijk wel. Mensen die een snelle laptop kopen, willen hun windows systeem zo optimaal mogelijk hebben draaien, zonder alle overbodige (Dell shit) dus. En aangezien er bij deinstallatie van deze onnodige software nogal eens wat rotzooi wil achterblijven, kiezen deze mensen ervoor om een "Re-format" te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Frigolamptje schreef op zondag 31 juli 2005 @ 23:39:
Ga morgen ook de inspiron 9300 bestellen (de vriendelijke meneer van dell beloofde me vrijdag op te bellen, maar heb er niets meer van gehoord...aangezien ik toch wat korting enzo krijg doe ik het morgen toch maar telefonisch) en ben natuurlijk van plan om meteen een format te uit te voeren. Echter hoor ik velen klagen over de drivers installeren ed. Is er dan geen standaar partitie voorzien met alle drivers op? Of een cd? Dit lijkt me toch redelijk normaal...
Er zit geen cd met drivers bij, deze staan als het goed is wel in je C:\Dell folder. Als je deze eerst zou backuppen voor je formatteert heb je ze ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 19:18:
[...]

Heb je toevallig ook een patch voor SpeedStep gevonden?
Alles werkt na 10 keer rebooten voor installatie van alle DELL drivers, maar proc blijft nu altijd op 1.83Ghz lopen, met Windows XP Home NL schakelde hij terug naar 800Mhz.
Nu zag ik soms ergens iets over een patch van Microsoft of van DELL maar kan nergens meer de download link vinden....
Deze patch zit als het goed is ook in SP2 van XP. Het valt me nu pas op dat hij bij mij ook op volle snelheid blijft lopen, terwijl Speedstep wel enabled is in de BIOS. Heb je het al geprobeerd op alleen accu voeding? (dat maakt bij mij geen verschil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Zoek op sswitchxp14.exe, veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niejo

Niejo

...

Over dat speedstep enzo, ik heb Centrino Hardware Controle gedownload, en dat gaat stukken beter dan speedstep, Je ziet leuk dat je CPU van 30 naar 37 graden gaat als je hem op 1,87 klokt.

Nog even wat vervelends, Ik heb het 1440x900 WXGA+ scherm en zie licht zwart stipje onder bij me systray, het irriteert me berhoorlijk dat het er zit maar het valt niet op als je gewoon bezig ben, het is een dooie pixel ofzo, Dell geeft toch garantie? Vind nog al vervelend om m'n laptop op te sturen, maar vind het ook aardig kut dat als je laptop van 1800 euro koopt dat je dooie pixel er bij krijgt (dooie pixel was er overgens niet gelijk maar 5 dagen er na had al goed gekeken voor dooie pixels toen ik hem had uitgepakt)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Hey Niejo!

Al geprobeerd dat plekje van je scherm te "masseren"?
Dat werkte bij mijn fel blauwe dode pixel prima op mijn 1920x1200 scherm en het is een keertje terug gekomen, daarna weer gemasseerd, en nu is het permanent verdwenen tot nu toe! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Volumius schreef op zondag 31 juli 2005 @ 23:01:
Kunnen mensen misschien wat benchmarks posten van hun Inspiron 9300 met GF6800? Ben ik wel benieuwd naar namelijk.
3dmark05 scores:

Standaard uit de doos (core:190, memory: 340 mhz) - score 3262

Na installatie Rivatuner 2.0 RC 15.6, via guru3d.com (core: 340, memory: 740 mhz) - score 3898

Met andere drivers moet nog een hogere score te halen zijn, ik heb voorbeelden gezien van scores van 4500, kijk maar op: http://kettya.com/notebook2/3dmark05.htm

PC en gpu blijven ook na overclocken echt makkelijk koel....laptop hoeft nauwelijks extra te koelen (ventilator iets hoger), dus blijft lekker stil. Al met al top dus!

Configuratie: 2,13 Ghz, 6800, 1 Gb RAM.

Afbeeldingslocatie: http://www.les-smileys.com/smiley/Smiley/Fumeurs/rasta.gif JAHRASTAFARI Afbeeldingslocatie: http://www.les-smileys.com/smiley/Smiley/Fumeurs/rasta.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDadda
  • Niet online
Mijn systemspecs. : Inspiron 9300
1.86Ghz
1,00 Gb Ram (deze week + 1,00 Gb)
Go6800
Installatie van Rivatuner v2.0 RC 15.6 haal ik de volgende scores (core346 mem744 : 3dMark03 - 9333
3dMark05 - 4115
Kan mijn laptop zo uren laten draaien zonder dat er problemen optreden en word nauwelijks warmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niejo

Niejo

...

LoL wegmasseren? Nouja, iedegeval dank je wel Darkwolf ik ga het ff proberen :P
(geprobeer werkt niet)
En dat Riva Tuner ga ik ook is proberen. (geprobeerd) -->
Zo uit de doos haalde ik 2912 met 3DMark05 met RivaTunner core clock: 346 mem clock:740 haal ik
3945, en m'n core word volgens mij niet eens wamer.

Insprion 9300
1,86Ghz
1Gb
Geforce 6800

@ Martijn Wijk, als ik 744 Mem clock doe dan staat er uitroeptekentje, dat maakt niet het 170 punten verschil, wat wel?

[ Voor 60% gewijzigd door Niejo op 02-08-2005 12:58 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Masseren helpt echt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niejo

Niejo

...

Nou tijgertje, mijn vinger komt anders bijna door het scherm heen van het masseren :P Technieken anyone?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDadda
  • Niet online
Bij mij geen uitroepteken als mem 744 is. Ik weet niet waar het verschil in zit. Maar volgens mij haalde ik in het begin al een hogere score in 3dMark05 dan 2912.
Maargoed wat stelt die 170 punten nu extra voor, niets toch. Daar draait het helemaal niet om. Ik denk dat ik toch wel kan stellen dat het voornaamste is dat we allemaal van onze fantastische laptop kunnen genieten en wat maakt het uit als de ene nu een hogere score haalt dan de ander. Of dat de ene meer korting heeft gekregen als de ander.
Ik geniet elke dag nog met volle teugen van mijn lappie. :)
Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste