Het grote DELL Inspiron 9300 en XPS gen 2 Topic !

Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste
Acties:
  • 12.612 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niejo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-12-2021

Niejo

...

Daar heb je helemaal gelijk in :P, Ik geniet ook echt van de laptop PRACHT ding, met wifi en zooi. Heerlijk indd, En indd... De spellen lopen heerlijk op deze lap, bf2, cs (DUH), en voor de rest nog niet veel geinstalleerd (ik heb hem van af donderdag pas), die 170 boeit me ook niet, ben alleen geintereseerd in het maxium uit m'n lap te halen zonder het te overbelasten of beschadigen :P

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
Mooi gezegd Martijn!
En je hebt helemaal gelijk hoor!
Ik geniet ook nog elke dag met volle teugen van mijn lappie.
Ze is echt prachtig.
Op werk had ik vandaag gewoon serieus heimwee naar mijn XPS 2.
Echt zo erg.
Gister weer lekker van half 1 tot 4 uur in de ochtend erop gezeten beneden op de bank.
Draadloos. WiFi.
Heeeeeerlijk! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand nog een 9300 in bestelling gedaan? De orderbevestiging van mijn bestelling is al binnen van 18/07 en staat nog steeds in preproduktie. De verwachte afleveringsdatum stond op 28/07 maar deze is ondertussen verdwenen en nu staat er niets meer. I'm waithing. :?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2005 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Misschien even bellen naar Dell. Je kunt dus wel al de productiestatus zien. Die staat dus op preproductie?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik me af, zijn er mensen die hun laptop elke dag meenemen? Ik ben op zoek naar een laptop met minimaal een 6800 go, maar het moet wel nog te doen zijn om hem elke dag mee te nemen, en is de laptop echt zo groot? Ik heb nu een 15" en dat vind ik eigenlijk perfect, maar er is geen 15" met een 6800 te krijgen helaas :(

Dus is het te doen om hem elke dag op en neer te nemen (ik moet een uur met openbaar vervoer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 15:08:
Misschien even bellen naar Dell. Je kunt dus wel al de productiestatus zien. Die staat dus op preproductie?
Via dell ( customer care ) krijg ik dus ook het antwoord van in preproduktie. Volgens de account manager is er wel ergens iets fout gelopen maar ze gaan het oplossen. We zullen zien. Die diensten bij dell werken blijkbaar wel zéér goed samen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 19:44:
Ik me af, zijn er mensen die hun laptop elke dag meenemen? Ik ben op zoek naar een laptop met minimaal een 6800 go, maar het moet wel nog te doen zijn om hem elke dag mee te nemen, en is de laptop echt zo groot? Ik heb nu een 15" en dat vind ik eigenlijk perfect, maar er is geen 15" met een 6800 te krijgen helaas :(

Dus is het te doen om hem elke dag op en neer te nemen (ik moet een uur met openbaar vervoer).
Hij is zo gezegd F&cking HUGE met zo'n 17" scherm.
Maar gewicht vind ik mee vallen, mijn 15" 300Mhz Thinkpad 380z was zwaarder volgens mij.
(Maar ik til hem enkel mee naar zolder en weer mee terug :Y) )

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2005 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frigolamptje schreef op zondag 31 juli 2005 @ 23:39:
Ga morgen ook de inspiron 9300 bestellen (de vriendelijke meneer van dell beloofde me vrijdag op te bellen, maar heb er niets meer van gehoord...aangezien ik toch wat korting enzo krijg doe ik het morgen toch maar telefonisch) en ben natuurlijk van plan om meteen een format te uit te voeren. Echter hoor ik velen klagen over de drivers installeren ed. Is er dan geen standaar partitie voorzien met alle drivers op? Of een cd? Dit lijkt me toch redelijk normaal...
Wat is klagen... Misschien te lui om zelf alle drivers aan te klikken.
Ik heb uit eindelijk alle drivers gedownload voor de BIOS en Windows XP.
Ghost image gemaakt van hele disk.

Nieuwe layout:
Part0: Dell Diagnostics
Part1: Fat32 50Mb met hierop geinstalleerd de Hiren BOOTCD 7.0
Alle handige tooltjes waaronder ghost/diskedit/NTFS4DOS/..
ZELFS netwerkdrivers voor DOS, bij gebruik van ghostimage naar een Windows share maken.
Part2: 6Gb NTFS Windows XP Pro Corp
Part3: ~92Gb Data partitie NTFS

Kan nu ff snel image trekken, software installeren, als het niet goed werkt weer de image terug zetten.
EASY as DELL 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niejo schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 12:05:
LoL wegmasseren? Nouja, iedegeval dank je wel Darkwolf ik ga het ff proberen :P
(geprobeer werkt niet)
En dat Riva Tuner ga ik ook is proberen. (geprobeerd) -->
Zo uit de doos haalde ik 2912 met 3DMark05 met RivaTunner core clock: 346 mem clock:740 haal ik
3945, en m'n core word volgens mij niet eens wamer.

Insprion 9300
1,86Ghz
1Gb
Geforce 6800

@ Martijn Wijk, als ik 744 Mem clock doe dan staat er uitroeptekentje, dat maakt niet het 170 punten verschil, wat wel?
Ik kom op 4039 met dezelfde instellingen. Ik heb echter een vraag aan de BF2 fans met een 9300. Wat voor beeldinstellingen gebruiken jullie? Ik heb de settings op gemiddeld staan met een resolutie van 1024x768. De performance is hiermee over het algemeen goed.

Emol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niejo

Niejo

...

@emol

Jammer dat BF2 geen 1440x900 ondersteund, daarom draai ik 1024x768 met alle settings hoog. Hierbij haal ik rond de 70fps, toen ik 6800go nog niet had geoc'ed hakkelde hij bij hoge settings nu loopt het prima!

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 17:25
Niejo schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 10:48:
@emol

Jammer dat BF2 geen 1440x900 ondersteund, daarom draai ik 1024x768 met alle settings hoog. Hierbij haal ik rond de 70fps, toen ik 6800go nog niet had geoc'ed hakkelde hij bij hoge settings nu loopt het prima!
"C:\spellen\Battlefield 2\BF2.exe" +menu 1 +fullscreen 1 +szx 1440 +szy 900
Alle settings hoog draait als een tierelier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje voor de reinstallers: welke driver hebben jullie voor het scherm gebruikt? Ik krijg bij die dell site een hele lijst met verschillende schermen, en dat dell configtooltje komt alleen maar met 'standaard display". i9x00 is niets voor te vinden.
Ik heb dus het 1440x900 scherm.

nb het gaat dus NIET om de forceware drivers voor de videokaart maar om die voor het lcd scherm zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niejo

Niejo

...

o god dankje BAUKster :P, ik heb toegepast ga gelijk ff proberen

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 15:13:
Vraagje voor de reinstallers: welke driver hebben jullie voor het scherm gebruikt? Ik krijg bij die dell site een hele lijst met verschillende schermen, en dat dell configtooltje komt alleen maar met 'standaard display". i9x00 is niets voor te vinden.
Ik heb dus het 1440x900 scherm.

nb het gaat dus NIET om de forceware drivers voor de videokaart maar om die voor het lcd scherm zelf.
Zover ik weet heb ik geen drivers geïnstalleerd voor dat scherm, het kwam vanzelf goed (wel het wUxga scherm hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Answer
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-10-2024
Hallo,

Ik ben de laatste tijd een beetje aan het kijken voor een nieuwe pc om de nieuwe games weer te kunnen spelen, zoals bf2 enzo ( gaat nu niet lekker, maar wat wil je ook met een Ati 9000 64mb )
Ik wou gewoon voor een desktop pc gaan, maar ik zag deze vakantie een advertentie van de Promedion d900t en dacht toch wel leuk zo'n laptop, kan je overal mee naar toenemen enzo.
Toen ik later zag dat die d900t 3500 euro was en maar een accu van 45 min. had had ik zo m'n twijfels 8)7

Maar toen zag ik Dell XpS 2,
Een zeer snellle laptop.
Niet te duur ( in vergelijking met de d900t dan )
Én een heel mooi uiterlijk.

Ben een beetje reviews gaan lezen, en natuurlijk dit forum.
Maar khad toch een vraagjes :)

btw: Ben echt noob in dit soort dingen, ben ook geen tweaker maar ' iemand-die-graag-geholpen-wordt-door-tweakers ;)

*| Is het verschil erg te merken om inplaats van 2.13 Ghz 2.26 Ghz te nemen? ( is toch weer 240euro )

*|Is het nodig om Extra Garantie te nemen?

*| Als bijv. de videokaart niet meer up to date is over 3 jaar, is het dan mogelijk die te vervangen?

The Answer

ps: Moet nu weg ik maak m'm post thuis af }:O

XPS 9500 | Sony A7RIII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ComBax schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 15:24:
[...]

Zover ik weet heb ik geen drivers geïnstalleerd voor dat scherm, het kwam vanzelf goed (wel het wUxga scherm hier).
Het kwam inderdaad vanzelf goed, da's in ieder geval opgelost. Loopt lekker nu, clean install is toch het beste voor games :)

Alleen de driver voor de cardreader ben ik nog niet tegengekomen, maar goed die gebruik ik toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*| Is het verschil erg te merken om inplaats van 2.13 Ghz 2.26 Ghz te nemen? ( is toch weer 240euro )
Verschil is 6% dus stel dat de processor de bottelnek zou zijn in een spel op 70fps, dan draait dat op de duurdere 74fps. Maar de video kaart zal eerder beperkend zijn en die is in beide hetzelfde.
Ze jou kunnen kijken www.3dmark.com en daar benchmarks van de 2 systemen zoeken.
*|Is het nodig om Extra Garantie te nemen?
Ik heb standaard garantie genomen, maar ik ga nooit naar LANparties, en reis weinig met de laptop.
*| Als bijv. de videokaart niet meer up to date is over 3 jaar, is het dan mogelijk die te vervangen?
Theoretisch is dit mogelijk, er is ook al bijna een go6800 ULTRA leverbaar begreep ik, maar over 3 jaar kunnen ze alweer hele andere sockets nodig hebben voor die PCI-Xpress kaarten.
Je kan maar altijd beter de snelste PC kopen die er is, want upgraden is altijd moeilijk.
Ik zit zelf met een TyanTiger desktop(2x1800MP), waar maximaal maar een 2600mp in kan :-(
Moet dus alsnog een nieuw moederbord als ik nu wil upgraden ( PC is ook 3-4 jaar oud )
Ik heb zelf nu toch maar gekozen voor de 1.83Ghz (Inspiron 9300) ivm hoge prijzen voor snellere PC.
Prijs staat totaal niet inverhouding met prestatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe warm worden de temperaturen van jullie XPS 2 ?
Mijne wordt zon rond de 80-90 graden als ik game, en idle 65 graden klopt dit wel ? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Laatst online: 15:47
The Answer schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 19:29:
Nooit 240 euro aan uitgeven, is een erg marginaal verschil, dit ga je in "real-life" niet merken. Beter dit geld gebruiken voor snellere harddisk (bijv. 7200 rpm model) of meer RAM. Dat maakt veel meer verschil.
Is het nodig om Extra Garantie te nemen?
Zou altijd 3 jaar nemen, laptops zijn nog steeds erg kwetsbaar en zelf onderdelen vervangen is vrijwel niet te doen (t.o.v. een PC).
Als bijv. de videokaart niet meer up to date is over 3 jaar, is het dan mogelijk die te vervangen?
Over 3 jaar is het gehele systeem verouderd. Je moet vooral bedenken dat alles zoveel mogelijk in evenwicht met elkaar moet zijn. Dus al zou je er over 3 jaar een nieuwe grafische kaart erin stoppen, dan is de rest van je systeem niet goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, als iemand gëinterreseert is in een XPS 2, ik heb hier een nieuwe te koop die 20 julie is gelevert met volgende specs:

-XP Pro SP 2
-2.13 Ghz
- 2 GB Ram DDR 2 @ 533 Mhz!!
-6800 Ultra
-60 GB HDD 7200 RPM
-Intel 2915 Prowireless
-DVD +/- writer 8x dual layer
-MS Office 2003 Pro!!
-1 jaar Next business day on site

Ik heb hem uitgepakt en alles heel grondig getest, geen enkele fout gevonden zoals het hoort, ook een clean install gedaan, hij haalt stock 3d mark05: 5352, wat toch bij de beste die ik al ooit heb gezien hoort....stock scores in ieder geval.

Ook heb ik zeer veel geluk gehad met dit scherm, aangezien er GEEN licht lekkage te zien valt op een volledig zwart scherm en ik heb ook geen enkele dode of geblokkeerde pixel gevonden, van glinsteringen in het wit is ook geen sprake.

Vraag gerust meer info erover en prijs op deze email: roymuls@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Answer
  • Laatst online: 29-10-2024
Thx voor het beantwoorden van mijn vragen, ik heb er nog een paar :P

* | Is het echt handig om z'on 2e batterij te nemen voor 100euro? ( en die is toch ingebouwd? )

* | Je kan ook zo'n XPS Gen 2 clear LCD Backcover erbij kopen, als ik het goed heb kan je daar dan plaatjes achter plaatsen. Zou iemand die dat heeft er een foto van kunnen maken?

*| Je kan er ook z'on XPS tas bijkopen, is dit slim om meteen te doen of kan het ook later?

*| Ik had gelezen dat het slimmer was om gewoon 1gig te nemen en later dan 1gig extra bij te kopen voor 120 euro. Is het makkelijk in te bouwen én is je garantie dan niet weg? ( had wel gelezen over oude ram bewaren etc. )

* | Wat is "Power Protection" ?? ( staat helemaal onderaan )

Dit was het nu wel z'on beetje :P

Alvast bedankt!!

The Answer

XPS 9500 | Sony A7RIII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff een vraagje aan de 9300 gebruikers. De linker fan (vanaf de voorzijde bezien) maakt meer toeren dan de rechter direct vanaf de het opstarten van het systeem. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
The Answer schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 17:50:
Thx voor het beantwoorden van mijn vragen, ik heb er nog een paar :P

* | Is het echt handig om z'on 2e batterij te nemen voor 100euro? ( en die is toch ingebouwd? )
Nee, de 2e accu kan niet in de laptop gestopt worden. Dit maakt de aanschaf hiervan vrij nutteloos. Ik heb een 2e accu omdat ik die gratis erbij kreeg. Je hebt er echt niks aan, de machine moet helemaal uit om de accu te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 21:36:
Ff een vraagje aan de 9300 gebruikers. De linker fan (vanaf de voorzijde bezien) maakt meer toeren dan de rechter direct vanaf de het opstarten van het systeem. Is dit normaal?
Bij mij ook, ik denk dat het dus wel normaal is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na 1 maand weet ik nu nog altijd niet welk scherm ik moet nemen...
net als velen dat een wuxga gewoon een TE hoge resolutie heeft en dus quasi onleesbaar is (ik ben 1024x768 gewoon op een 17" CRT)
maar als ik dan een kleiner scherm zou nemen, dan is het onmiddelijk een WXGA+, wat dan weer zo weinig is...
waarom moet dell nu altijd zo extreem tewerk gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 22:40:
na 1 maand weet ik nu nog altijd niet welk scherm ik moet nemen...
net als velen dat een wuxga gewoon een TE hoge resolutie heeft en dus quasi onleesbaar is (ik ben 1024x768 gewoon op een 17" CRT)
maar als ik dan een kleiner scherm zou nemen, dan is het onmiddelijk een WXGA+, wat dan weer zo weinig is...
waarom moet dell nu altijd zo extreem tewerk gaan?
Vreemd, vroeger zat er nog een WSXGA-scherm tussen ook. Misschien eens bellen en ernaar informeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Groovy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2021

Mr_Groovy

Designlapp

Zo heb net de F.E.A.R. SP Demo op alles maximum gespeeld (1024*768). Moet zeggen is zeer aan te raden om te checken op de insp 9300 / xps 2. :*)

Wat ook het maximum uit je GPU haalt is zijn de Luna en Mad dog Mike demo's van Nvidia _/-\o_ .
Moest wel de screensize in de .cfg terug zetten naar 720*567 om toch nog iets van 20 fps te halen :D .
Maar goed een 6800 Go is ook geen 7800 GTX :9

Macbook Pro 15" Late 2013, iPhone 7+ 128gb, iPad Pro, Canon M3, Tamron 18-200, Canon 22 @2.0, Canon 11 -22, Nintendo Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ComBax schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 23:20:
[...]

Vreemd, vroeger zat er nog een WSXGA-scherm tussen ook. Misschien eens bellen en ernaar informeren?
als je vroeger begon te configureren met de duurste versie, dan kon je helemaal niet kiezen, maar dan begon je idd wel standaard met een WSXGA bij de goedkoopste versie
een week ofzo geleden begon je dan bij de duurste én goedkoopste versie met een wxga+, maar de totaalprijs bleef wel identiek => bijna 200 euro meer voor dezelfde laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is eigenlijk het verschil tussen een WXGA, WXSGA en WUXGA scherm? :?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2005 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Heeft een ieder hier die zijn XPS2 ontving ook een Audio/Video adapter erbij gekregen?
Ik had hem niet :(

@ eta:

Maak je die Hirens partitie dan bootable? Of wat doe je dan?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WXGA+
Wide Extended Graphics Array
1280 x 800

WSXGA
Wide Super Extended Graphics Array
1600 x 1024

WUXGA
Wide Ultra Extended Graphics Array
1920 x 1200

verschil van maximale en native resolutie dus ;)
verder is de WUXGA van Dell een "Truelife" scherm, wat zou moeten staan voor een betere kleurweergave

heeft er iemand trouwen de Targus comfort en style backpack meebesteld? ervaringen ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 19:00:
heeft er iemand trouwen de Targus comfort en style backpack meebesteld? ervaringen ermee?
Zou ik ook wel willen weten. Denk eraan deze aan te schaffen omdat het toch niet zo handig is om met die gewone tas in de stad rond te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak je die Hirens partitie dan bootable? Of wat doe je dan?
Je begint met een 50 mb FAT partitie met de hirens files.
Als je nu XP gaat installeren op de D partitie zal Windows zelf al met een boot menu komen om te kiezen voor Windows XP of voor DOS. In dit geval is DOS de oude bootsector welke hirens boot files gebruikt.
Werkt echt super ! Makkelijk even een ghost image trekken/restoren en weer fijn verder werken.

PS:
Die Centrino Hardware Control tool werkt idd een stuk beter dan die xpTweak... of zo iets. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik gebruik RMclock voor instellen van de voltages en multipliers.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buttonfreak85
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-08 20:29
Ik heb zelf ook de targus style and comfort backpack en bevalt erg goed! Mijn xps past er precies in en er is nog genoeg ruimte voor overige assesoires. Het mooie van deze tas is dat hij erg comfortabel is tijdens het dragen en hij ook niet te groot is. Op deze manier lijkt het er ook niet op dat je een 17" lappie mee sjouwt :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
buttonfreak85 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 14:56:
Ik heb zelf ook de targus style and comfort backpack en bevalt erg goed! Mijn xps past er precies in en er is nog genoeg ruimte voor overige assesoires. Het mooie van deze tas is dat hij erg comfortabel is tijdens het dragen en hij ook niet te groot is. Op deze manier lijkt het er ook niet op dat je een 17" lappie mee sjouwt :d
Is er nog veel extra ruimte? vb voor een A4-ringmap (zo geen dikke natuurlijk, gewoon formaat, een cm of 4 dik), want als ik naar de les ga, heb ik die altijd mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Zo, net een 1,7 naar 2,26 gemod :) Loopt mijn XPS lekker hard voor weinig ;)

Vinden jullie ook dat de fans zo weinig lucht verplaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 12:26:
Hoe warm worden de temperaturen van jullie XPS 2 ?
Mijne wordt zon rond de 80-90 graden als ik game, en idle 65 graden klopt dit wel ? :o
niemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

niemand een idee ?
Ik heb wel een idee, maar niemand geeft toch ook antwoord op mijn vragen? ;)

De GPU bedoel je? Ik heb alleen nog maar 3DMark05 gedraaid en daar komt hij op 500/1200 niet boven de 76 graden uit. En dat is na AS5 applicatie dus die temps kunnen we kloppen.
Schijnt ook dat de Dell drivers koeler lopen dan andere (lees: minder efficient zijn, al dan niet opzettelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Tijgert schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 15:36:
Vinden jullie ook dat de fans zo weinig lucht verplaatsen?
Ik heb ze via I8kfanGUI nog trager lopen ;)
De koeler die de cpu koelt (denk'k toch, de linkse) heeft wel voldoende luchtverplaatsing. De rechtse (die vermoedelijk de grafische kaart koelt) verplaatst inderdaad niet veel lucht.
Als je je cpu vervangen hebt, heb je dan ook de koelpasta van je grafische kaart vervangen? Dat is naar't schijnt wel aan te raden. Op dat moment niet veel werk, maar wel betere koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand misschien een tof programma voor de batterij status te zien. Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dell biedt op deze systemen altijd een Intel Wireless 2200 of een 2915 aan. Wat is in hemelsnaam het verschil in functionaliteit. Ik kom daar via Google niet uit. Het prijsverschil is klein, maar als het niet nodig is, is het niet nodig natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 10:45:
Dell biedt op deze systemen altijd een Intel Wireless 2200 of een 2915 aan. Wat is in hemelsnaam het verschil in functionaliteit. Ik kom daar via Google niet uit. Het prijsverschil is klein, maar als het niet nodig is, is het niet nodig natuurlijk.
2200 is enkel 802.11B en G
2915 heeft ze allemaal: A, B en G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb met snelheid te maken van je draadloze internetverbinding,
802.11B en G gaat tot 54 MBIT volgens mij
ComBax schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 11:38:
[...]

2200 is enkel 802.11B en G
2915 heeft ze allemaal: A, B en G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:04
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 12:14:
Heb met snelheid te maken van je draadloze internetverbinding,
802.11B en G gaat tot 54 MBIT volgens mij

[...]
B gaat tot 11 MBit, G tot 54 Mbit.

A weet ik niet, maar ik heb nog nooit een A-netwerk gevonden.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Er schijnen wel veel problemen te zijn met die Intel dingen, of het werkt of het werkt voor geen meter.
Of juist wel, maar na een meter dropt je verbinding naar 1Mbps ofzo.

Maar er zijn meer klachten over.
Zo zijn de Intel drivers erg slecht geschreven en vreten ze resources.

Ik overweeg nu mijn Atheros 5001 b/g er weer in te zetten, ook al mis ik dan de A functie en kan ik hem niet meer uitzetten met Fn+F2.
De koeler die de cpu koelt (denk'k toch, de linkse) heeft wel voldoende luchtverplaatsing. De rechtse (die vermoedelijk de grafische kaart koelt) verplaatst inderdaad niet veel lucht.
Als je je cpu vervangen hebt, heb je dan ook de koelpasta van je grafische kaart vervangen? Dat is naar't schijnt wel aan te raden. Op dat moment niet veel werk, maar wel betere koeling.
Klopt, de linker is voor de cpu en die blaast zat.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eikelman/temp/xps2cpufan.jpg

De rechter is juist voor het heethoofd van het ding en gewoon minderwaardig.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eikelman/temp/xps2gpufan.jpg

76 graden mag dan wel (er zijn mensen die 95 hadden zelfs), maar koeler is gewoon beter, ook voor de levensduur.

En ja, natuurlijk heb ik overal die stomme plakkertjes vanaf gehaald en AS5 op gesmeerd.
let op: de koeler van de 6800U maakte geen super contact, dus smeer daar ietsies meer op en draai hem test vast en weer los om te kijken of hij 'pakt'.

Volgende stap ik flashen op 500/1300 en kijken of dat wat uitmaakt en lekker loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-09 10:41
Heb mijn 9300 gekregen en meteen een format gedaan. Nu zie ik echter dat er nog 2 andere partities zijn (die in windows verkenner onzichtbaar zijn). 1 van 2,75 giga (fat 32), 2,23 giga gebruikt en 1 van 78 Mb (fat), waarvan 72 in gebruik. Bij deze staat er ook iets van EISA configuratie. Ik verzonderstel dat ik deze gewoon mag formateren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Sure, wegflikkeren die hap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Sony
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-12-2024
Hoera, men xps 2 is besteld vandaag.
Heb ze gebeld, gemailed. En alles was redelijk rap geregeld.
Em is ver full option dus et kost me wel een goei 3000 euro.
Maarja, morgen het geld overschrijven en dan maar ongeduldig wachten.

Dees zijn trouwes de specs:
Laptop XPS Gen 2 (Inspiron XPS X-treme N08XP6)
Intel® Pentium® M Processor 780 (2.26 GHz, 2MB L2 Cache, 533MHz FSB)
Internal 10/100/1000 Mbps Ethernet LAN
17" WUXGA LCD Display
2048MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x 1024MB)
256MB NVIDIA® GeForce™ 6800 ULTRA, PCI
100GB Harde Schijf (5400rpm)
Internal 8X DVD+/-RW Drive
Intel® ProWireless 2915 802.11a/b/g Mini PCI Wireless LAN Card
Dell Wireless 350 Bluetooth 2.0 Module
AverMedia USB TV Tuner External USB2.0 TV Tuner

[ Voor 53% gewijzigd door Lord Sony op 10-08-2005 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijgert schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 12:45:
Er schijnen wel veel problemen te zijn met die Intel dingen, of het werkt of het werkt voor geen meter.
Of juist wel, maar na een meter dropt je verbinding naar 1Mbps ofzo.

Maar er zijn meer klachten over.
Zo zijn de Intel drivers erg slecht geschreven en vreten ze resources.

Ik overweeg nu mijn Atheros 5001 b/g er weer in te zetten, ook al mis ik dan de A functie en kan ik hem niet meer uitzetten met Fn+F2.

[...]

Klopt, de linker is voor de cpu en die blaast zat.

[afbeelding]

De rechter is juist voor het heethoofd van het ding en gewoon minderwaardig.

[afbeelding]

76 graden mag dan wel (er zijn mensen die 95 hadden zelfs), maar koeler is gewoon beter, ook voor de levensduur.

En ja, natuurlijk heb ik overal die stomme plakkertjes vanaf gehaald en AS5 op gesmeerd.
let op: de koeler van de 6800U maakte geen super contact, dus smeer daar ietsies meer op en draai hem test vast en weer los om te kijken of hij 'pakt'.

Volgende stap ik flashen op 500/1300 en kijken of dat wat uitmaakt en lekker loopt.
mijnes komt nu over de 100 graden en dan wordt vertraging ingeschakelt van nvidia, maar ik durf dat ding niet open temaken, dadelijk doe ik iets fout dan ben ik mijn garantie kwijt.
Is er geen andere oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Nee

100 graden is alarm fase rood, hele foute boel.
Meteen Dell bellen of opereren.

[ Voor 94% gewijzigd door Tijgert op 10-08-2005 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niejo

Niejo

...

Mijn overgeclockte 6800 is niet warmer geworden dan 55graden tijdens een langdurig potje BF2 wel op inspiron 9300...

[ Voor 4% gewijzigd door Niejo op 10-08-2005 20:47 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Het gaat hier denk ik over het heethoofdje van de familie, de 6800 Go Ultra.

Als je met je 9300 de 100 graden haalt dan doe je het vast zonder koeler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niejo

Niejo

...

Aha, okeej, de ULTRA.

Zeg, Ik heb interesse om de Centrino voor het proberen te overclocken, kheb veel geprobeerd, maar is niet te doen, OF weet iemand toch hoe dat moet?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sartsj
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06
Ik heb de 9300 nu ook een aantal weken, en wat is het me toch een top apparaat.
Mijn configuratie is uitgerust met een 1,86ghz, 1gb ram, geforce 6800go en de 60gb 7200rpm schijf. Daarnaast ben ik gewoon voor het het wxga scherm gegaan.

Maar wat nog niet geheeld duidelijk is, is of het mogelijk is om een tweede hdd IN de laptop bij te zetten, ik weet dat er een hdd bay onder het pcmcia slot zit, maar zit hier de bestaande schijf in, of kan ik er hier zelf 1 bij zetten? Dit vraag ik omdat ik erover zit te denken om er iets van een 100gb 5400rpm schijf bij in te zetten, om toch net wat meer ruimte te hebben :)

Verwijderd

nog iemand ervaringen met de Targus backpack?
of al iemand het WUXGA en WXGA+ scherm kunnen vergelijken?

Verwijderd

Ik gisteren mijn 9300 besteld, ben benieuwd wanneer ik heb binnen hebt !
met de volgende spec:

Processor Intel ®Pentium ®M Processor 750 (1.86 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)
Microsoft® Windows Besturingssysteem NL - Microsoft® Windows® XP Home Edition, SP2
Geheugen 1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)
Toetsenbord US International - (QWERTY) - Internal Keyboard
Grafische kaart 256MB NVIDIA®GeForce™ 6800 Go graphics card, PCI-Express
Harde schijven 100GB (5,400 rpm) Hard Drive
Overige opslagmedia No Floppy Drive Option
Modem NL - Modem & Adapter
Optical drives 8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software
Draadloos netwerk Intel® ProWireless 2200 802.11b/g Mini PCI Wireless LAN Card
Shipping Documents systeem Documentatie
Gedis Bundle Reference 9300 X-treme Multi Media N08936
Microsoft® software NL - Microsoft® Works 7.0 (OEM)
Standaard support Basis Garantie
Uitgebreide garantie 1 Jaar CAR (Collect and Return)
Bescherm uw nieuwe PC No security subscription
Voeding D-Series 90W AC Adapter
Dell Photo Album Photo Album ™ SE Basic
Paint Shop Paint Shop™ Pro® Basic Edition
Order Information Inspiron Order - Netherlands
Primaire Batterij Primaire 6 Cell 53 WHr batterij
Draagtassen Geen Draagtas
Kleur keuze Snap-On LCD Cover - Carbon Fibre
Dell Media Experience Dell Media Experience 3.0 Delux - Inspiron
Adobe Reader Adobe Reader 6.0 - Engels
Dell Internet Order Dell Internet Order.
LCD scherm 17" UltraSharp™ Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife™

Krijg niks van de prijs af, want dat doen ze neit meer,
was er niet veel voor kwijt, verzondkosten zijn gratis en geheugen was dubbel uitbreiding en een gratis Printer,

prijs 1870 EURO

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 08:52:
met de volgende spec:

Processor Intel ®Pentium ®M Processor 750 (1.86 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)
Microsoft® Windows Besturingssysteem NL - Microsoft® Windows® XP Home Edition, SP2
Geheugen 1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)
Toetsenbord US International - (QWERTY) - Internal Keyboard
Grafische kaart 256MB NVIDIA®GeForce™ 6800 Go graphics card, PCI-Express
Harde schijven 100GB (5,400 rpm) Hard Drive
Overige opslagmedia No Floppy Drive Option
Modem NL - Modem & Adapter
Optical drives 8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software
Draadloos netwerk Intel® ProWireless 2200 802.11b/g Mini PCI Wireless LAN Card
Shipping Documents systeem Documentatie
Gedis Bundle Reference 9300 X-treme Multi Media N08936
Microsoft® software NL - Microsoft® Works 7.0 (OEM)
Standaard support Basis Garantie
Uitgebreide garantie 1 Jaar CAR (Collect and Return)
Bescherm uw nieuwe PC No security subscription
Voeding D-Series 90W AC Adapter
Dell Photo Album Photo Album ™ SE Basic
Paint Shop Paint Shop™ Pro® Basic Edition
Order Information Inspiron Order - Netherlands
Primaire Batterij Primaire 6 Cell 53 WHr batterij
Draagtassen Geen Draagtas
Kleur keuze Snap-On LCD Cover - Carbon Fibre
Dell Media Experience Dell Media Experience 3.0 Delux - Inspiron
Adobe Reader Adobe Reader 6.0 - Engels
Dell Internet Order Dell Internet Order.
LCD scherm 17" UltraSharp™ Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife™

was er niet veel voor kwijt, verzondkosten zijn gratis en geheugen was dubbel uitbreiding en een gratis Printer,

prijs 1870 EURO
Het blijft schrikken de prijs, maar wel een state of the art laptop.
Jammer alleen dat ze bij deze laptops niet gratis een dockingstation doen, verbaaste me al toen ik mijn inspiron 8100 bestelde (later een van een latitude gekregen en in de inspiron een latitude bios geflashed zodat het station ook echt werkt.)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• ComBax
ThaSarge schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 23:27:
Maar wat nog niet geheeld duidelijk is, is of het mogelijk is om een tweede hdd IN de laptop bij te zetten, ik weet dat er een hdd bay onder het pcmcia slot zit, maar zit hier de bestaande schijf in, of kan ik er hier zelf 1 bij zetten? Dit vraag ik omdat ik erover zit te denken om er iets van een 100gb 5400rpm schijf bij in te zetten, om toch net wat meer ruimte te hebben :)
Dat gaat niet lukken, in de bay onder het pcmcia slot zit de harde schijf en er kan maar 1 intern. Gewoon een usb-behuizingkje kopen voor €25 en daar een schijfje in steken. Heb ik ook gedaan. Een goedkope behuizing (van digiconnect, wel stevig, dus zeker waar voor zijn geld) en een 80Gb schijfje erin.

• ComBax
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 08:52:
met de volgende spec:

een hele config

prijs 1870 EURO
Jij moet niet klagen, je hebt een snellere harde schijf en dubbel zoveel geheugen als ik, maar de mijne kostte wel iets meer. Ik heb wel 3 jaar CAR.

• Tijgert

Tijgert

Voor de geinteresseerden die willen weten hoe de XPS2 er van binnen uit ziet 8)

* Klikbaar voor extra detail *

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eikelman/temp/xpsop1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eikelman/temp/xpsop2.jpg

Noot hier het getal 70 verborgen in de nummer reeks... hint?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eikelman/temp/xpsop3.jpg

Voor deze operatie is dit de minimale hoeveelheid slopen die vereist is.

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Lord Sony schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 18:10:
Hoera, men xps 2 is besteld vandaag.
Heb ze gebeld, gemailed. En alles was redelijk rap geregeld.
Em is ver full option dus et kost me wel een goei 3000 euro.
Maarja, morgen het geld overschrijven en dan maar ongeduldig wachten.

Dees zijn trouwes de specs:
Laptop XPS Gen 2 (Inspiron XPS X-treme N08XP6)
Intel® Pentium® M Processor 780 (2.26 GHz, 2MB L2 Cache, 533MHz FSB)
Internal 10/100/1000 Mbps Ethernet LAN
17" WUXGA LCD Display
2048MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x 1024MB)
256MB NVIDIA® GeForce™ 6800 ULTRA, PCI
100GB Harde Schijf (5400rpm)
Internal 8X DVD+/-RW Drive
Intel® ProWireless 2915 802.11a/b/g Mini PCI Wireless LAN Card
Dell Wireless 350 Bluetooth 2.0 Module
AverMedia USB TV Tuner External USB2.0 TV Tuner
Proficiat met je aankoop, maar eigenlijk toch beetje weggegooid geld. Dat geheugen is bij Dell ENORM overpriced, je koopt beter een XPS2 met 512mb en bestel achteraf 2x1024mb Kingston bijv (kost ongeveer 220€) en dan kan je die 512mb nog wel ergens kwijt. Ook de cpu aan 2.26ghz is nogal duur, veel verschil met de 2ghz ga je niet merken, behalve dan in je portefeuille

Hoedanook...tof spul! Ik ben héél tevreden van mijn i9300 en kan niet wachten op opvolger van XPS2 met de 7800go (die in de loop van 2006 wel zal verschijnen)

• Tijgert

Tijgert

Ehm.. tis te hopen dat de 7800go ook in de XPS 2 komt als upgrade. De XPS 3 zal namelijk een 19" apparaat worden en dat kan ik (en velen met mij) niet meer meeslepen op reis.

Bovendien betaal ik premium om te kunnen upgraden, moeten ze dat wel mogelijk maken anders zullen er VEEL mensen 'disgruntled' zijn.

(niet dat dat Dell ene hol kan schelen, maar toch)

[ Voor 8% gewijzigd door Tijgert op 11-08-2005 12:03 ]

• Niejo

Niejo

...

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 00:28:
nog iemand ervaringen met de Targus backpack?
of al iemand het WUXGA en WXGA+ scherm kunnen vergelijken?
Over de Targus backpack, zeker doen... zit lekker comfortabel en niemand ziet dat je een duure laptop bij je heb... (zit nog al is in de metro) en dan is het net alsof je in een schiettent gaat staan en zegt "schiet mij in me oog" Als je met een normale laptop tas loopt... Verder genoeg ruimte nog om spul in kwijt te kunnen, UTP, MX510, Muis mat, Adapter, en wat dvd's...

...

Verwijderd

Niejo, vraagje aan jou, gaat dat makkelijk het meenemen? Ik zit nog steeds te twijvelen tussen een 15" (dell precision m70) en de 9300 met 17" maar de grote en het gewicht zitten toch een beetje tegen. Dus is het te doen? Ik wil hem elke dag mee naar school nemen (voor me afstudeer project heb ik een laptop nodig met stevige grafische kaart). De 9300 is toch wat voordeliger als de m70.

Moet je veel reizen? En is die tas erg groot? (Ben zelf niet super groot namelijk, dus een ubergrote rugtas zal niet staan ;)

Verwijderd

passen er nog enkele mappen in en enkele boeken?

• Niejo

Niejo

...

Mr_Groovy schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 23:54:
Zo heb net de F.E.A.R. SP Demo op alles maximum gespeeld (1024*768). Moet zeggen is zeer aan te raden om te checken op de insp 9300 / xps 2. :*)

Wat ook het maximum uit je GPU haalt is zijn de Luna en Mad dog Mike demo's van Nvidia _/-\o_ .
Moest wel de screensize in de .cfg terug zetten naar 720*567 om toch nog iets van 20 fps te halen :D .
Maar goed een 6800 Go is ook geen 7800 GTX :9
Welke nvidea drivers gebruik jij? Ik die van de Dell site, 77.24, ennuh, die werken niet met F.E.A.R. bij starten van spel word scherm zwart en blijft zwart.

1.86ghz, 1gb, 6800 go

@ simpele duif, ja pas wel een aantal boeken in en een multomap zeker ook wel... Maarrrr, niet de 3 delige set dikke van dale :P
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 15:29:
Niejo, vraagje aan jou, gaat dat makkelijk het meenemen? Ik zit nog steeds te twijvelen tussen een 15" (dell precision m70) en de 9300 met 17" maar de grote en het gewicht zitten toch een beetje tegen. Dus is het te doen? Ik wil hem elke dag mee naar school nemen (voor me afstudeer project heb ik een laptop nodig met stevige grafische kaart). De 9300 is toch wat voordeliger als de m70.

Moet je veel reizen? En is die tas erg groot? (Ben zelf niet super groot namelijk, dus een ubergrote rugtas zal niet staan ;)
Ik vind de rugtas klein van formaat (ben kipling tas gewend). Vanaf de buitenkant zou je zeggen dat er geen dikke 17" laptop inpast, wat dus wel het geval is :), Over de draagbaarheid van de 9300, ik vind het persoonlijk geweldig. Gewicht vind ik erg meevallen, en de grote is voor mij geen probleem (zit er rustig mee te scripten in de pizzatent als ik aan het wachten ben op bestelling) Ik ben van plan elke dag naar school te reizen spijkenisse - Rdam CS, daarom wilde ik een onopvallende, goed beschermende laptop rugzak, en dat is zeker de Targus BackPack.

OJA, ik ben ffs, al tijdje verkouden en ik ben af en toe te laat om andere kant op te kijken als ik nies, dan haal ik het natte weg met een badstofhanddoekje, en dan krijg je vegen... hoe maak je dat scherm mooi en veilig schoon? 1440x900 niet dat truelife scherm...

[ Voor 61% gewijzigd door Niejo op 11-08-2005 17:33 ]

...

• ComBax
Niejo schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 17:10:
[...] Maarrrr, niet de 3 delige set dikke van dale :P
Tuurlijk niet, waarvoor gebruik je die laptop anders nog ;)

Verwijderd

@ niejo
hoe bevalt dat 1440x900 scherm je?
ik ben nog aan het twijfelen, er zijn wel veel positieve reacties, maar ik werk niet zo graag met kleine pictogrammen en lettertypes. 1024*768 op mijn 17"CRT vind ik bvb ideaal...

• Lord Sony
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-12-2024
Proficiat met je aankoop, maar eigenlijk toch beetje weggegooid geld. Dat geheugen is bij Dell ENORM overpriced, je koopt beter een XPS2 met 512mb en bestel achteraf 2x1024mb Kingston bijv (kost ongeveer 220€) en dan kan je die 512mb nog wel ergens kwijt. Ook de cpu aan 2.26ghz is nogal duur, veel verschil met de 2ghz ga je niet merken, behalve dan in je portefeuille

Hoedanook...tof spul! Ik ben héél tevreden van mijn i9300 en kan niet wachten op opvolger van XPS2 met de 7800go (die in de loop van 2006 wel zal verschijnen)
het geheugen is standaard 1024 en tis nu promotie gratis verdubbeling ram geheugen dus 2048
en derest is praktisch niet te kiezen. Er zit standaard zo een cpu van 2.26 in (merk wel op dat het de Inspiron XPS X-treme N08XP6, en niet de N08XP5) Daarmee dat de meeste instellinge standaard zijn, en derest heb ik zo goed als op het maximum gezet (hd, netwerk,...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Tijgert schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 11:55:
Ehm.. tis te hopen dat de 7800go ook in de XPS 2 komt als upgrade. De XPS 3 zal namelijk een 19" apparaat worden en dat kan ik (en velen met mij) niet meer meeslepen op reis.
Bron?

19 Inch? :9 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Eerder: 19 Inch :?

Het blijft toch een laptop, een draagbaar ding. 19" is echt desktopreplacement (17" bengelt er zo wat tussenin) en niet draagbaar meer. Nu ja, zal ook wel een markt voor zijn blijkbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Haha, Dell is het idd van plan, super. Ik ben er echt voor in de markt, minder dan 17 inch op een laptop kan ik al niet meer accepteren sinds ik een Inspiron 9200 had en 9300 heb.

Wat denken jullie van deze?

Afbeeldingslocatie: http://www.danaquarium.com/galleryalbums/vhacks/powerbook_30inch.sized.jpg

30 inch powerbook ;)

Met laserdisc drive.... :D :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buttonfreak85
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-08 20:29
Over de Targus Style and comfort kan ik ook echt alleen maar positief zijn.

Ik heb nog wel een andere vraag. Hoe maken jullie je truelife scherm schoon? Ik heb hem met een brillendoekje geprobeerd schoon te krijgen maar sommige ' vingers' blijven helaas staan. Als ik aan het battlefielden ben heb ik er niet echt veel last van maar als ik een dvd'tje aan het kijken ben is het wel erg irritant. Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
  • Laatst online: 02-09 17:25
buttonfreak85 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 09:28:
Over de Targus Style and comfort kan ik ook echt alleen maar positief zijn.

Ik heb nog wel een andere vraag. Hoe maken jullie je truelife scherm schoon? Ik heb hem met een brillendoekje geprobeerd schoon te krijgen maar sommige ' vingers' blijven helaas staan. Als ik aan het battlefielden ben heb ik er niet echt veel last van maar als ik een dvd'tje aan het kijken ben is het wel erg irritant. Alvast bedankt _/-\o_
Verdunde glassex en direct met een droge, niet pluizende doek afnemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
JAHRASTAFARI schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 09:20:
Haha, Dell is het idd van plan, super. Ik ben er echt voor in de markt, minder dan 17 inch op een laptop kan ik al niet meer accepteren sinds ik een Inspiron 9200 had en 9300 heb.

Wat denken jullie van deze?

[afbeelding]

30 inch powerbook ;)

Met laserdisc drive.... :D :)
Looool
Hadden ze wel een normaal toetsenbordje kunnen gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

30 inch powerbook
Damn, als ik het zelf niet zag zou ik het niet geloven...
Ik geloof het nog niet!

Welke idioot maakt dit ontwerp? En welke keurt het goed??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Is er mss iemand die me kan helpen met de intel pro 2200 BG?

Ik kan verbinden met het draadloos netwerk (signaal steeds uitstekend), maar toch loopt internet voor geen meter. Daarbij komt dat na enige tijd de verbinding steeds vervaagd en tenslotte wegvalt. (heb de 9.0.2.0. driver ook geprobeerd)

Had toevallig nog een USB stick liggen van een vriend, die bij het draadloos setje van de Aldi zat (merk: Topcom). Hiermee loopt alles perfect, dus aan het netwerk zelf/router ligt het niet. Vreemd is wel, elke keer ik opnieuw opstart lijkt de Topcom driver verwijdert en zegt hij een nieuw apparaat gevonden te hebben. Als ik dit negeer kan ik toch gewoon verbinding maken.

Overigens een super laptop, de 6800 Go blijkt ook nog een super overclocker te zijn :D . Nu de CPU nog enkele honderden MHz upgraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Die intel kaarten zijn crap, op www.notebookforums.com klaagt men steen en been.
Of het werkt goed, of voor geen meter.
Ik heb een 2915 (dacht ik, althans de a/b/g/ versie) en die heb ik vervangen voor mijn oude b/g/ Atheros kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Trouwens, een ander topic van mij is een beetje van track af en gaat nu bijna volledig over de XPS, ik zal even het een en ander hierheen verplaatsen:

Vandread:
Tijgert schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 15:03:
Zo blij als ik was met mijn Uebermod, mijn mooie gamemachien wordt nu geowned door mijn laptop 8)7

Mijn XPS 2 haalt @ 525/1300 een vette 6104 3DMarks... damn... _/-\o_
hu :? specs? zeker nvidia? haalt altijd hoger in 3dmark maar bij HL2 ownt die ati vast wel ;)
Rey Nemaattori schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 17:16:
lekker bezig maar je bent wel verdomd asociaal:"
[...]
har?

Tijgert

Specs? 1,7GHz P-M@2,26GHz, 2GB DDR-2 533, 100GB 7200rpm, 6800Go Ultra@500/1300, 17" WUXGA.

2,26GHz schijnt niet nodig te zijn voor de graka, maar ik hou hem toch maar ;)

Bever!

mooi spul zo'n laptop, maar o zo duur :\

Stroopio

Pff gamen met een laptop, teveel geld + dat gamen toch niet mogelijk is als de laptop niet op het stroomnet staat. Beetje nutteloos dus. Maar toch, mooi gedaan met je gehele overclock :)

Tijgert

Nou, ik ben piloot en als ik gedwongen weer eens een aantal dagen de hort op ben dan vind ik lekker gamen een hele verademing hoor (wat moet je anders als je al verbrand bent door te veel zon) 8)

Vandread

Ben je niet bang dat die laptop eigenlijk niet gemakt is voor overclocken en dat ie te spoedig de geest geeft?

HeefStan

er was een topic waarin ze zeiden dat de 6800 ultra's in laptops eigenlijk 7800 gtx cores zijn....dat valt ook te zien aan de snelheid van de core (500 mhz) nou was ik benieuwd hoe de core van een 6800 ultra in een laptop eruit zag, er moet namelijk op staan wat voor core het is (de 7800gtx of de 6800 series core)... ik durf het bijna niet te vragen maaruh, zou je eens willen kijken ?

Tijgert

Hehe, toevallig had ik dat al gelezen op een ander forum waar iemand beweerde dat er op zijn core zowaar G72 stond, op de mijne staat dat niet (maar ook geen nv42)

Zie hier: (ik had al wat foto's gemaakt van de operatie in geval dit soort vragen kwamen) 8)

* Klikbaar voor extra detail *

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eikelman/temp/xpsop1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eikelman/temp/xpsop2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eikelman/temp/xpsop3.jpg

HeefStan
Tijgert schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 10:08:
Hehe, toevallig had ik dat al gelezen op een ander forum waar iemand beweerde dat er op zijn core zowaar G72 stond, op de mijne staat dat niet (maar ook geen nv42)
zal wel het zelfde forum zijn geweest...maar wat raar dat er niks opstaat. Ik vind die coreclock van jou videokaart namelijk idioot hoog (ik heb zelf veel ervaring met het overclocken van 6800 cores,maar de meeste gt's en ultras houden zonder zieke vcore wel op rond de 475 mhz...vaak ook nog op water, dus hoe dit in jou laptop kan .... :?

Tijgert

mmm.... wat de normale 6800 en U's voor temps halen wist ik niet eens.
Mijn lappie doet dus met groot gemak 525MHz en de temps zijn nog te doen ook.
71 graden voor 3DMark05 lijkt me niet gek, met een laptopkoeling!

Ik ga hem niet verfder stressen, hij moet nog langer mee als vandaag, maar dit is wel een indicatie dat dit geen normale 6800 is... toch een 7800 is vermomming?

Klaar... gaan we hier nu verder? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Nou... heb net een tijdje die HDR demo draaien (rthdribl_1_2.zip).
.... damn... met 3DMark05 komt de GPU tot 71 graden en niks hoger, maar met die HDR demo haalt die de 81 graden!

Helaas loopt hij dan vast op 525/1300, dus heb ik hem nu draaien op 512/1300 en dat is volledig stabiel na een half uur die demo op 81 graden te draaien (auw, gebakken XPS).

Helaas dus 'slechts' 5968 3DMarks :(

[ Voor 5% gewijzigd door Tijgert op 12-08-2005 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Laatst online: 12-09 11:47
Hallo, ik heb 4 vraagjes over de 9300:

1. Wat zijn de afmetingen van de scherm in horizontale en verticale richting (ik weet dat die diagonaal 17 inch is)

2. Wat is de pixel-policy bij Dell ten aanzien van defecte/dode pixels (kan het niet vinden op hun site)

3. kan je in plaats van die printer korting krijgen?

4. Is die ventilator die constant aanstaat storend? Heb zelf een 8100 maar als de ventilator aangaat vind ik dat een storend geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Vraag 3 en 4:

Ik kreeg er 30 of 35 euro voor en van de ventilators heb ik totaal geen last. Je hoort ze, maar zijn met een (stil) muziekje reeds niet meer hoorbaar. Echter is dit subjectief en kan jij het net wel storend vinden (al geloof ik hier in dit geval niet in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Je kan ook altijd I8kfanGUI installeren, dan kan je instellen op welke temperatuur de fans aanslaan. Beneden 45° is mijn laptop volledig stil (op het draaien van de hd na, maar dat hoor je bijna niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

1. Wat zijn de afmetingen van de scherm in horizontale en verticale richting (ik weet dat die diagonaal 17 inch is)
SOSCASTOA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Ware het niet dat de beeldschermverhouding niet altijd 16:9 is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
cc12 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 15:02:
[...]

Inderdaad, die is 16:10 bij pc's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
Blijf het apart vinden hoe hoog die scores bij jullie komen met dat overclocken.
Ook snap ik nog steeds niet hoe je die clockspeeds die je instelt kan blijven behouden want die schieten bij de XPS 2 toch steeds terug?
Threads, threads en nog eens threads.
Wie kan mij in een paar simpele stappen, in drie zinnen uitleggen, wat je software matig moet veranderen in je instellingen waar dan ook om zulke performance te halen uit je 3DMark score.
En nog belangrijker... is het verschil in games te merken? Qua FPS?

Kan iemand mij ook vertellen welke monitor driver ik van DELL haar site moet halen?
Ik heb een LG scherm in mijn XPS 2 zitten.

En damn right dat de GeForce 7 serrie gewoon moet passen in onze XPS 2!
MXM is here people!
Upgraden maar!
Dat is het hele idee waarom ik de XPS 2 heb.
Eindelijk een notebook die je kan upgraden.
And damn right too!
Dit had ik al jaren geleden verwacht, en had veel eerder over nagedacht moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ComBax schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 14:03:
Je kan ook altijd I8kfanGUI installeren, dan kan je instellen op welke temperatuur de fans aanslaan. Beneden 45° is mijn laptop volledig stil (op het draaien van de hd na, maar dat hoor je bijna niet).
Kun je een overzichtje geven van je instellingen?
Bvd.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2005 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 16:40:
[...]

Kun je een overzichtje geven van je instellingen?
Bvd.
't Is gewoon een standaardinstelling van fanGUI, staat nu op games.
Het enige wat ik nog vervelend vind, is dat de gpu- en cpu-fan niet apart te regelen zijn. Ik hoop dat dat wel mogelijk is bij een nieuwere versie. Maar meestal wordt de cpu ook wel warmer als de gpu moet werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
ComBax schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 15:23:
[...]

Inderdaad, die is 16:10 bij pc's ;)
Heb je dat dan nagemeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
cc12 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 19:12:
[...]

Heb je dat dan nagemeten?
Nee, maar ik dacht dat widescreen bij pc's 16:10 was.
De Inspiron 9300 is 39,4cm breed en 28,8cm diep/hoog (van de site). Links is de boord ongeveer een cm, boven en onder rond de 2cm. Dus het scherm zal 37,4cm breed zijn en 24,8cm hoog. Dat komt neer op 1,5 (breedte gedeeld door hoogte). Het zijn maar benaderingen, maar 16:10 ligt dichter in de buurt dan 16:9 ;)
Als je wilt, meet ik het wel eens precies op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Zo, ik heb weer wat om op te reageren zie ik!
Dan moet je nog maar eens goed nadenken over je wiskunde.
Je hebt als gegevens een hoek van 90 graden, de lengte van de schuine zijde en ook de verhouding van de andere twee zijden.

Daarmee kan je het echt uitrekenen, probeer maar.
Ook snap ik nog steeds niet hoe je die clockspeeds die je instelt kan blijven behouden want die schieten bij de XPS 2 toch steeds terug?
Klopt.
Wie kan mij in een paar simpele stappen, in drie zinnen uitleggen, wat je software matig moet veranderen in je instellingen waar dan ook om zulke performance te halen uit je 3DMark score.
En nog belangrijker... is het verschil in games te merken? Qua FPS?
Nou, dat is makkelijker dan je denkt. Je hoeft alleen maar de Bios van je video kaart te flashen. Dit is pijnloos en zo goed als veilig.
Je kan het hoe en wat lezen op http://www.notebookforums....php?t=92401&page=1&pp=15

Volg dit en je kan het helemaal zelf met minale moeite doen, vraag het anders maar aan mij.

Ja, dat merk je echt in je FPS omdat het anders ook geen effect had in 3DMark05.
Kan iemand mij ook vertellen welke monitor driver ik van DELL haar site moet halen?
Ik heb een LG scherm in mijn XPS 2 zitten.
Daar heb je geen drivers voor nodig, wat wil je er dan mee doen?
Als het gaat om de kleuren ofzo dan kan je dat gewoon instellen met de nVidia drivers (ik gebruik zelf 80.40). Ik had zelf vet last van bepaalde kleuren die er niet goed uitkwamen (ook LG) en waar ik eerst het beeld voor moest tilten, maar wat instellingen bijwerken en het ziet er uit zoals het hoort, trust me.
En damn right dat de GeForce 7 serrie gewoon moet passen in onze XPS 2!
Totaal mee eens en wat las it toevallig opde Dell site...
Dell Inc.
Copyright (C) 2005, All Rights reserved.
www.dell.com

BIOS Release Notes

System: Dell Inspiron XPS Gen2 Series
Version: A04
Build Date: 07/21/2005

Fixes:
======
1. Fixed issue where while doing a BIOS flash the back light would turn off making the
screen appear blank during the flash process.

Enhancements
============
1. Added support for newer video controllers. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

The BIOS release has been validated on the following operating systems:
1. Microsoft Windows XP Service Pack 2
2. Microsoft Windows XP Media Center Edition Service Pack 2
Hier word ik blij van :)

Enne, als je toch gaat overclocken en/of upgraden, doe dan meteen je cpu. Stop er een 400MHz 1.7GHz in en loop op 2,26GHz... Dat zal die 7800Go vast lekker vinden ;)
Het enige wat ik nog vervelend vind, is dat de gpu- en cpu-fan niet apart te regelen zijn.
Dat zijn ze wel als je de goeie software gebruikt, de speciale i9x00/XPS versie, effe linkje zoeken...
http://mckenziedev.com/fproducts.htm

Zo... weer genoeg bijgedragen voor 1 dag 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Tijgert schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 01:09:

[...]

Dan moet je nog maar eens goed nadenken over je wiskunde.
Je hebt als gegevens een hoek van 90 graden, de lengte van de schuine zijde en ook de verhouding van de andere twee zijden.

Daarmee kan je het echt uitrekenen, probeer maar.
Alleen is de verhouding hier 16:10 en niet 16:9 zoals bij tv's, maar de rest van je uitleg klopt wel ;)
Tijgert schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 01:09:[...]
Dat zijn ze wel als je de goeie software gebruikt, de speciale i9x00/XPS versie, effe linkje zoeken...
http://mckenziedev.com/fproducts.htm
Hmm, handmatig kan'k de gpu-fan wel controleren (maar dat kon met die andere versie ook), automatisch (dus afhankelijk van de temp) is het nog steeds enkel de cpu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Alleen is de verhouding hier 16:10 en niet 16:9 zoals bij tv's, maar de rest van je uitleg klopt wel
Og het 16:10 of 16:9 gaat maakt helemaal niks uit, je rekent met getallen. Dus mijn gehele uitleg klopt :)
Hmm, handmatig kan'k de gpu-fan wel controleren (maar dat kon met die andere versie ook), automatisch (dus afhankelijk van de temp) is het nog steeds enkel de cpu...
Dan kijk je volgens mij toch een beetje scheel :) Er staat in de options vrij duidelijk waarop de GPU moet schakelen, op de cpu of op de gpu temp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
ComBax schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 19:47:
Als je wilt, meet ik het wel eens precies op.
Graag :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Breedte: 36,8cm (mijn gok was er maar 6 mm naast :) )
Hoogte: 23,1cm (slechtere gok, 17 mm naast)
(Bij benadering, afgerond op de mm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Tijgert schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 13:04:
[...]

Dan kijk je volgens mij toch een beetje scheel :) Er staat in de options vrij duidelijk waarop de GPU moet schakelen, op de cpu of op de gpu temp.
Dan kijk ik scheel B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
ComBax schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 19:05:
Breedte: 36,8cm (mijn gok was er maar 6 mm naast :) )
Hoogte: 23,1cm (slechtere gok, 17 mm naast)
(Bij benadering, afgerond op de mm)
Bedankt, vette beeldscherm zeg!
Inderdaad komt de schermverhouding vrijwel overeen met 16:10. (Ik kwam op 36,6 en 22,9)

Weet iemand nu nog wat betreft de pixel-policy van Dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Nou, zet je bril dan eens recht op je neus en kijk: :)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eikelman/temp/gpucontrolled.jpg

Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste