Trouwens, een ander topic van mij is een beetje van track af en gaat nu bijna volledig over de XPS, ik zal even het een en ander hierheen verplaatsen:
Vandread:hu

specs? zeker nvidia? haalt altijd hoger in 3dmark maar bij HL2 ownt die ati vast wel

har?
Tijgert
Specs? 1,7GHz P-M@2,26GHz, 2GB DDR-2 533, 100GB 7200rpm, 6800Go Ultra@500/1300, 17" WUXGA.
2,26GHz schijnt niet nodig te zijn voor de graka, maar ik hou hem toch maar
Bever!
mooi spul zo'n laptop, maar o zo duur :\
Stroopio
Pff gamen met een laptop, teveel geld + dat gamen toch niet mogelijk is als de laptop niet op het stroomnet staat. Beetje nutteloos dus. Maar toch, mooi gedaan met je gehele overclock
Tijgert
Nou, ik ben piloot en als ik gedwongen weer eens een aantal dagen de hort op ben dan vind ik lekker gamen een hele verademing hoor (wat moet je anders als je al verbrand bent door te veel zon)
Vandread
Ben je niet bang dat die laptop eigenlijk niet gemakt is voor overclocken en dat ie te spoedig de geest geeft?
HeefStan
er was een topic waarin ze zeiden dat de 6800 ultra's in laptops eigenlijk 7800 gtx cores zijn....dat valt ook te zien aan de snelheid van de core (500 mhz) nou was ik benieuwd hoe de core van een 6800 ultra in een laptop eruit zag, er moet namelijk op staan wat voor core het is (de 7800gtx of de 6800 series core)... ik durf het bijna niet te vragen maaruh, zou je eens willen kijken ?
Tijgert
Hehe, toevallig had ik dat al gelezen op een ander forum waar iemand beweerde dat er op zijn core zowaar G72 stond, op de mijne staat dat niet (maar ook geen nv42)
Zie hier: (ik had al wat foto's gemaakt van de operatie in geval dit soort vragen kwamen)
* Klikbaar voor extra detail *
Noot hier het getal 70 verborgen in de nummer reeks... hint?
Voor deze operatie is dit de minimale hoeveelheid slopen die vereist is.
HeefStan Tijgert schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 10:08:
Hehe, toevallig had ik dat al gelezen op een ander forum waar iemand beweerde dat er op zijn core zowaar G72 stond, op de mijne staat dat niet (maar ook geen nv42)
Noot hier het getal 70 verborgen in de nummer reeks... hint?
Voor deze operatie is dit de minimale hoeveelheid slopen die vereist is.
zal wel het zelfde forum zijn geweest...maar wat raar dat er niks opstaat. Ik vind die coreclock van jou videokaart namelijk idioot hoog (ik heb zelf veel ervaring met het overclocken van 6800 cores,maar de meeste gt's en ultras houden zonder zieke vcore wel op rond de 475 mhz...vaak ook nog op water, dus hoe dit in jou laptop kan ....
Tijgert
mmm.... wat de normale 6800 en U's voor temps halen wist ik niet eens.
Mijn lappie doet dus met groot gemak 525MHz en de temps zijn nog te doen ook.
71 graden voor 3DMark05 lijkt me niet gek, met een laptopkoeling!
Ik ga hem niet verfder stressen, hij moet nog langer mee als vandaag, maar dit is wel een indicatie dat dit geen normale 6800 is... toch een 7800 is vermomming?
Klaar... gaan we hier nu verder?
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.