Gratis bellen naar vaste nummers Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 28.248 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:43
Kentut schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 12:32:
[...]

Kunnen ze je hier niet op pakken? Maar ja, dat ze met je cc gegevens ervandoor gaan is natuurlijk ook niet fijn...
ik doe er toch geen betalingen mee? ik wil alleen niet dat al mijn cc gegevens worden opgeslagen op mijn inlogpagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 01:05:
misbreuk creditkaartgegevens en loginnaam Voipbuster

Mijn voipbuster account wordt misbruikt door een onbekende persoon belt allemaal nrsin canada en zwitserland ook is mijn account al opgehoogd met 10 euro door die persoon

wachtwoord veranderen gaat niet
creditkaart veranderen gaat niet

al 2 mailtjes naar voipbuster gestuurd maar krijg geen response

heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing

groetjes Ad
Da's wel apart, want volgens mij liggen je creditcard gegevens niet bij VoIPBuster in je login/database. Ofwel, je hebt eenmaal via BiBit betaald (die ene Euro) en staan je logingegevens van VoIPBuster los van je CC gegevens.

Wellicht dat iemand wel je VoIPBUster login heeft gekraakt en daarmee belt, maar via een andere CC opwaardeert? Stuur je mailtje eens rechtstreeks naar deze knakker, die loopt vandaag mailtjes te versturen merkte ik. Wie weet antwoord hij direct. Gewoon op persoonsnaam aanspreken die hap

ralf@voipbuster.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 10:54:
[...]

Heb je wel eens nagedacht over 112 diensten? Elke telefoonlijn moet de mogelijkheid bieden
om 112 te bellen, en 112 heeft regionale centra voor afhandeling van noodgevallen. Omdat deze
nummers niet vaststaan op een vaste lokatie, kan dat dus niet, een van de problemen van VoIP.
Telco's zijn verplicht minimaal al aan deze eis te voldoen, en aangezien voipbuster geen lokatie
gegevens heeft van waar vandaan gebeld gaat worden (onmogelijk zelfs), is dat volgensmij niet
legaal.

Dit is trouwens voor de nummers die ze uitgeven, 010 nummers. Er komen wel 087 en 088
nummers die niet gebonden zijn aan een lokatie, daarmee zou het wel moeten kunnen,
volgensmij... zijn hier nog experts op gebied van de telecomwet? :)
Wanadoo geeft ook 010 nummers uit bij hun telefonie. Je moet ook rekenen, in je logingegevens van VoIPBuster staan je NAW gegevens. Dus je nr. is wel aan gegevens gelinked. Daarnaast zal je IP adres ook geregistreerd worden t.a.v. de belletjes die je maakt en zal het e.e.a. getraceerd kunnen worden.

Maar volgens mij kan je geeneens 112 bellen met een VoIP dienst. Althans, zoiets dacht ik ook gelezen te hebben bij TIscali telefonie, maar kan me erin vergissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 12:07
Martijn schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 17:33:
[...]

Mensen met Asterisk@Home, ik heb dit nu net geinstalleerd, maar krijg het niet aan de praat. Hij boot prima, maar ik krijg geen webinterface werkend. Als ik httpd probeer te starten zegt ie dat de user name asterisk bad is... Kan iemand me hiermee helpen?

Edit: Ben iets verder gekomen (useradd shit), krijg nu de startpagina van Asterisk@Home, maar de links werken niet :? In de tutorial staat gewoon install en draaien maar maar dat is er dus niet bij... :?
De links geven nu allerlei fouten mbt fouten in php regels etc...
Is er nou niemand die me kan helpen? :'( Ik heb A@H nu draaien, maar krijg op geen manier calls werkend, hij krijgt zich wel geregistreerd, maar verder komt ik niet... Ik heb een Budgetphone account... Kan de hele zooi met NAT te maken hebben dat het niet werkt? Registreren werkt wel iig... dus dat is dan raar of nie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 12:20
2 ATA's laten overkomen van Sipmax.de en het werkt als een trein over het Wifi netwerk :) (gewoon 2 oude analoge telefoontjes)

http://www.sipmax.de/?cft...rodukte&produkt=001ag168v

(intern bellen via asterisk , uitbellen via voipbuster )

[ Voor 17% gewijzigd door om3ega op 13-07-2005 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om3ega schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 18:22:
2 ATA's laten overkomen van Sipmax.de en het werkt als een trein over het Wifi netwerk :) (gewoon 2 oude analoge telefoontjes)

Kun je ook gebeld met worden met dat ding , daar hij IAX ondersteund ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Ja dat ging perfect .. direct op iax.voipbuster.com (in bovenstaande ATA) .. (getest en werkt!) .. Maar mijn Asterisk server geeft geen kick op inkomend IAX verkeer.(van voipbuster naar asterisk , ata naar ata via asterisk gaat wel perfect!) . (tips iemand?) ..

De ATA werkt overigens prima binnen ons wifi netwerk :)

Overigens.. inkomend IAX verkeer .. hier staat wat interresant leesvoer.. ik ga het nog even testen :)

[ Voor 36% gewijzigd door om3ega op 13-07-2005 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 18:16

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Kan je met deze ATA ook het volgende realiseren:

Stel ik heb een analoge lijn (VoDSL/KPN) en ik wil deze via zo'n ATA aansluiten aan mijn Asterisk bak?
Zodat binnenkomende gesprekken van analoog naar VoIP gaat?

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 21:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Waarom heb je asterisk er nog tussen zitten?
Om intern te kunnen bellen?

HEb je deze ATA's op die site besteld?
Begrijp ik het goed dat je met deze ATA met je oude analoge telefoon via Voipbuster kan bellen?
Kan je ook op je 010 voipbusternummer gebeld worden?

Ik zou zelf m'n analoge telefoon op deze ATA willen aansluiten en dat ie dan over gaat als ik op m'n vaste lijn gebeld wordt en op m'n voipbusternummer. Kan dat met deze ATA?
En als ik vaste nummers bel dat ie dat dan via voip doet en mobiele nummers juist niet.
Of heb ik daarr dan juist een asterik centrale voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Wat heb ik gedaan :

Ik heb 1 ATA , en mijn test-maatje 1,5KM verder heeft ook 1 ATA.
De firmware is geflashed zodat hij IAX support heeft.

Deze ATA hangt aan een Wifi netwerkje..
Aan deze ATA zit een oude (maar degelijke ;) ) analoge KPN telefoon.

Wat heb ik getest :

In bovenstaande ATA bij je account settings je VOIP buster account settings invullen (iax.voipbuster.com , username en pswd) ..

Op deze manier kan je uitbellen en gebeld worden op je analoge telefoon. Er zit nog een doorlus mogelijkheid in voor je pots pstn maar deze gebruik ik niet (maar ik kan me voorstellen dat je die wel wilt gebruiken)

Waarom asterisk? Ik wil alle binnenkomende gespreken van voipbuster op asterisk binnen laten komen (is nog niet gelukt overigens) en intern rerouten d.m.v. een doorkies nummer naar de telefoons in het wifi netwerk :) ..

Ik heb de order geplaatst via de website , voor-uit betaald (10,90 verzend kosten binnen de EU (1 of 2 maakt dan niet meer uit) ) en een paar dagen later werd het pakketje geleverd... :)

Even opletten dus , het apparaatje kan verschillende protocollen aan , maar daarvoor moet je dus wel even de firmware flashen !! .. default staatie op SIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Kan iemand er nog doorkomen met VoIP buster? Krijg weer de hele avond "service unavailable" terug.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
om3ega schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 22:59:
Wat heb ik gedaan :

Ik heb 1 ATA , en mijn test-maatje 1,5KM verder heeft ook 1 ATA.
De firmware is geflashed zodat hij IAX support heeft.

Deze ATA hangt aan een Wifi netwerkje..
Aan deze ATA zit een oude (maar degelijke ;) ) analoge KPN telefoon.

Wat heb ik getest :

In bovenstaande ATA bij je account settings je VOIP buster account settings invullen (iax.voipbuster.com , username en pswd) ..

Op deze manier kan je uitbellen en gebeld worden op je analoge telefoon. Er zit nog een doorlus mogelijkheid in voor je pots pstn maar deze gebruik ik niet (maar ik kan me voorstellen dat je die wel wilt gebruiken)

Waarom asterisk? Ik wil alle binnenkomende gespreken van voipbuster op asterisk binnen laten komen (is nog niet gelukt overigens) en intern rerouten d.m.v. een doorkies nummer naar de telefoons in het wifi netwerk :) ..

Ik heb de order geplaatst via de website , voor-uit betaald (10,90 verzend kosten binnen de EU (1 of 2 maakt dan niet meer uit) ) en een paar dagen later werd het pakketje geleverd... :)

Even opletten dus , het apparaatje kan verschillende protocollen aan , maar daarvoor moet je dus wel even de firmware flashen !! .. default staatie op SIP
Die ATA's he, ik heb een VoDSL lijn en dan een VOIP lijn, kan ik die koppelen? Dus dat de VoDSL de telefoon over laat gaan, en de VOIP ook, maar dat uit bellen altijd met de VOIP gaat??

Die dingen zijn wireless? Kunnen ze ook WPA aan of is het alleen WEP encryptie? Nooit disconnects ofzo dat de wifi eruit licht ofzo? moet natuurlijk wel altijd werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
De AG168V heeft een POTS ingang waar je je analoge telefonie op aan kan sluiten. Je kan (heb ik nog niet getest) instellen wanneer hij via IP en wanneer via je PSTN lijn moet uitbellen. Als de stroom van het kastje wegvalt zal je PSTN lijn geactiveerd zijn. Op die manier kan je altijd bellen.

VoDSL is gewoon een analoge lijn voor het kastje , de techniek erachter is transparant.
Omdat de ATA een ethernet poort heeft kan je hier natuurlijk gewoon een wireless bridge aanhangen en deze ergens neerzetten waar je 230v volt hebt (of een flinke accu met 12 volt)

Op het moment dat de ATA geen verbinding kan maken met een SIP , IAX of wat voor server je dan ook hebt ingesteld krijg je een ingespreks toon (geen service)

Wij hebben geluk dat onze wifi verbinding erg stabiel is door de gebruikte apparatuur. De RTT tijden zitten bijna altijd <20ms (worst case) .. Heb je niet zo'n stabiele verbinding dan is het aan te raden om het IAX boven het SIP protocol te gebruiken.

Ik klink hier als een expert ( :7 ) echter heb ik deze conclusie getrokken naar het lezen een nieuwsposting (ik ben de link nog aan het zoeken :) )

Hier nog een stukje IAX vs SIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
om3ega schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 08:29:
De AG168V heeft een POTS ingang waar je je analoge telefonie op aan kan sluiten. Je kan (heb ik nog niet getest) instellen wanneer hij via IP en wanneer via je PSTN lijn moet uitbellen. Als de stroom van het kastje wegvalt zal je PSTN lijn geactiveerd zijn. Op die manier kan je altijd bellen.

VoDSL is gewoon een analoge lijn voor het kastje , de techniek erachter is transparant.
Omdat de ATA een ethernet poort heeft kan je hier natuurlijk gewoon een wireless bridge aanhangen en deze ergens neerzetten waar je 230v volt hebt (of een flinke accu met 12 volt)

Op het moment dat de ATA geen verbinding kan maken met een SIP , IAX of wat voor server je dan ook hebt ingesteld krijg je een ingespreks toon (geen service)

Wij hebben geluk dat onze wifi verbinding erg stabiel is door de gebruikte apparatuur. De RTT tijden zitten bijna altijd <20ms (worst case) .. Heb je niet zo'n stabiele verbinding dan is het aan te raden om het IAX boven het SIP protocol te gebruiken.

Ik klink hier als een expert ( :7 ) echter heb ik deze conclusie getrokken naar het lezen een nieuwsposting (ik ben de link nog aan het zoeken :) )

Hier nog een stukje IAX vs SIP
Ik gebruik budgetphone, en dat is alleen maar SIP toch? Ik zou hem toch gewoon via UTP aansluiten, maakt het dan niet uit?

Als ik zo'n ding bestel hoe snel wordt ie dan geleverd, wat was jouw ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Ik ken budgetphone niet.. en ben ook niet bekend met SIP maar de levertijd bij sipmax was wel goed. 7de besteld (donderdag) .. en dinsdag daarop binnen... Ondanks dat de gehele site in het duits is spreekt de eigenaar van de webshop wel gewoon engels.

[ Voor 3% gewijzigd door om3ega op 14-07-2005 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
om3ega schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 10:06:
Ik ken budgetphone niet.. en ben ook niet bekend met SIP maar de levertijd bij sipmax was wel goed. 7de besteld (donderdag) .. en dinsdag daarop binnen... Ondanks dat de gehele site in het duits is spreekt de eigenaar van de webshop wel gewoon engels.
Wat is het verschil tussen de AG168v en de gewone? Ben niet zo goed in Duits... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 10:09:
[...]

Wat is het verschil tussen de AG168v en de gewone? Ben niet zo goed in Duits... ;)
Volgens mij heeft de AG168v de extra mogelijkheid om een oude kpn telefoon lijn aan te sluiten.. deze kun je dan naast je voip gebruiken.. of als backup lijn gebruiken..

De andere heeft dit niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 10:38:
[...]

Volgens mij heeft de AG168v de extra mogelijkheid om een oude kpn telefoon lijn aan te sluiten.. deze kun je dan naast je voip gebruiken.. of als backup lijn gebruiken..

De andere heeft dit niet
OK, maar nu het punt, ik wil dus mijn Budgetphone accountje via Asterisk beheren. Daarop moet een DECT komen, en niet perse de DECT die ik nu aan mijn VoDSL lijn heb hangen, mag best onafhankelijk van elkaar draaien. Hoe kan ik de DECT voor VOIP dan het beste aansluiten? Kan ik hem niet gewoon aan een soort van 56k6 modem hangen aan de Asterisk server, of is hier persé een ATA voor nodig...?

Mijn vraag dus, zijn er ook nog andere (goedkopere / makkelijkere) manieren om de DECT aan te sluiten op het VOIP nummer / asterisk server, dan via een ATA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 10:54:
[...]

Mijn vraag dus, zijn er ook nog andere (goedkopere / makkelijkere) manieren om de DECT aan te sluiten op het VOIP nummer / asterisk server, dan via een ATA...
Volgens mij is staat dit duidelijk in dit topic.. NEE, je hebt een ATA of SIP phone nodig, of gewoon niet aan beginnen en bellen via de normale software op je pc.. via bijv. firefly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 11:07:
[...]

Volgens mij is staat dit duidelijk in dit topic.. NEE, je hebt een ATA of SIP phone nodig, of gewoon niet aan beginnen en bellen via de normale software op je pc.. via bijv. firefly
Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat je ook een of andere X100 kaart of zoiets kon gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok er zijn interne kaarten om in je astrisk server te plaatsen, weet hiervan de prijzen niet.. Maar denk eigenlijk dat dit duurder is...

En meestal beschikt men al over een aantal netwerk verbindingen/switches/routers/wifi en kan mijns inziens beter hierop verbinden dan met een speciale interne kaart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 11:36:
Ok er zijn interne kaarten om in je astrisk server te plaatsen, weet hiervan de prijzen niet.. Maar denk eigenlijk dat dit duurder is...

En meestal beschikt men al over een aantal netwerk verbindingen/switches/routers/wifi en kan mijns inziens beter hierop verbinden dan met een speciale interne kaart..
Ah ok, zo'n X100 ding kost niet zo veel (15 euro ofzo), maargoed, moet weer allemaal ingesteld worden ;)
Met zo'n ATA he, krijg je dan alle nummers goed door (nummerherkenning)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:14
Martijn schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 12:10:
Ah ok, zo'n X100 ding kost niet zo veel (15 euro ofzo), maargoed, moet weer allemaal ingesteld worden ;)
Helaas doet een X100 geen Nederlandse CallerID :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
eborn schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 15:55:
[...]
Helaas doet een X100 geen Nederlandse CallerID :(
En met zo'n ATA doet ie dat wel helemaal goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
FF wat anders, heb nu Asterisk draaiend, alleen wat problemen mbt geluid / bandbreedte. Ik heb 512kbit upload. Nu gaat het ding al haperen als ik constant 15kbyte up BitTorrent hiervan gebruik... :? Ik dacht dat ie niet zo veel bandbreedte nodig had, hoe kan ik dat trouwens instellen? Standaard gebruikt ie toch maar iets van 6kbyte/s ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Als je IAX gebruikt in je IAX.CONF
bij [general]
bandwidth=low

PS werkt inkomend ook bij jou? (via iax?)
Mijn asterisk reageerd niet op binnenkomend IAX verkeer.. Iemand een ideetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
om3ega schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 17:09:
Als je IAX gebruikt in je IAX.CONF
bij [general]
bandwidth=low

PS werkt inkomend ook bij jou? (via iax?)
Mijn asterisk reageerd niet op binnenkomend IAX verkeer.. Iemand een ideetje?
Ik gebruik SIP, en juist inkomend werkt nu ;)

Budgetphone werkt met SIP, niet met IAX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee hoe ik telefoongesprekken op kan nemen? Is daar speciale software voor, die naast de opname van mijn micrfoon ook het inkomende geluid kan recorden?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2005 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 19:38:
Iemand enig idee hoe ik telefoongesprekken op kan nemen? Is daar speciale software voor, die naast de opname van mijn micrfoon ook het inkomende geluid kan recorden?
Kan met Asterisk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg simpel. Maak met Ethereal een packetdump, of doe het met TCPDUMP in linux/unix, en open
de packetdump inclusief de RTP (voiceverkeer in pakketjes), en je kan met Ethereal simpel de RTP-
stream weer bij elkaar voegen tot een geluidsbestand in .au formaat. WMP kan deze simpelweg
afspelen, en zo kan je het hele gesprek opnemen en later beluisteren!

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 17:54:
[...]

Ik gebruik SIP, en juist inkomend werkt nu ;)

Budgetphone werkt met SIP, niet met IAX...
Op welk apparaat gebruik je SIP? Welke instellingen? Je kunt gebeld worden op SIP? Apart, dat lukt niemand volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 00:12:
[...]

Erg simpel. Maak met Ethereal een packetdump, of doe het met TCPDUMP in linux/unix, en open
de packetdump inclusief de RTP (voiceverkeer in pakketjes), en je kan met Ethereal simpel de RTP-
stream weer bij elkaar voegen tot een geluidsbestand in .au formaat. WMP kan deze simpelweg
afspelen, en zo kan je het hele gesprek opnemen en later beluisteren!

:)
Dank u, ik ga er even mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 01:56:
[...]

Op welk apparaat gebruik je SIP? Welke instellingen? Je kunt gebeld worden op SIP? Apart, dat lukt niemand volgens mij
Inkomend heb ik het zo ver dat de asterisk server opneemt en een muziekje horen... Ik heb het nog niet dorgesluist naar een softphone, maar dat moet dan toch niet meer zo moeilijk zijn wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 09:35:
[...]

Dank u, ik ga er even mee aan de slag.
Ik heb gecaptured, de boel gedecodeerd naar RTP, vervolgens naar Statics-->RTP-->Show all Streams-->Analyze-->Save Playload-->Both aangevinkt, maar dan krijg ik de volgende melding: Can't save in a file: Unsupported codec!

Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Laatst online: 11-09 12:43
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 01:56:
[...]

hij belt met budgetphone, niet met voipbuster. tiscali werkt ook inkomend met SIP, dus het kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Byte_Me schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 14:29:
[...]

hij belt met budgetphone, niet met voipbuster. tiscali werkt ook inkomend met SIP, dus het kan wel.
Dat komt omdat Tiscali een dedicated server heeft, kijk maar eens bij de instellingen van Tiscali als je dat abo ook hebt. Die heeft bij één server een andere ingevuld dan zoals bij VoIPBuster 3 x hetzelfde. Dat zal het probleem vormen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-09 21:54
liberque schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 22:41:
In de TS staat er dat je een telefoonnummer krijgt toegewezen (010-xxxxxxx). Dus ik braaf 1 euro 08 betaald, netjes een bevestiging binnen... maar geen telefoonnummer... Zijn ze daarmee gestopt ofzo?
Daar lijkt het wel op :(
Zelfde verhaal hier, had graag dat nummer willen hebben...

sebsoft.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ik heb even een vraag wat VoipBuster betreft,
Als ik het begrijp kna je daar met een standaard account 2 min gratis bellen. Maar ik als ik dat probeer zegt een stem dat ik geen credits heb. ?????

Een andere vraag.
Wat kost het voor andere mensen als zij bellen naar VoipBuster, Firefly ????? (via telefoon/mobiele)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 12:01
B_FORCE schreef op zondag 17 juli 2005 @ 10:54:
ik heb even een vraag wat VoipBuster betreft,
Als ik het begrijp kna je daar met een standaard account 2 min gratis bellen. Maar ik als ik dat probeer zegt een stem dat ik geen credits heb. ?????
Alleen met vaste nummers kan je 2 min. gratis bellen.

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
cyberrobin schreef op zondag 17 juli 2005 @ 12:00:
[...]

en wat kost het als mensen naar mij willen bellen (je begrijpt de vraag niet helemaal dnek ik )

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrClass
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-04 19:14
hmm. Dat registreer knopje werkt niet bij mij. Heeft iemand een linkje naar de registratie pagina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Heeft iemand inkomend DTMF-signaal werkend via VoIP-Buster? Ik wil een IVR-menu maken in Asterisk, maar ik kan drukken tot ik een ons weeg, maar Asterisk zal niet reageren. Terwijl lokaal via een softphone er wel op DTMF-tonen gereageerd wordt.

Iemand suggesties?

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B_FORCE schreef op zondag 17 juli 2005 @ 13:24:
[...]

en wat kost het als mensen naar mij willen bellen (je begrijpt de vraag niet helemaal dnek ik )
Die vraag is al meerdere malen gesteld en meerdere malen beantwoord. Terug lezen zou ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cyberrobin schreef op zondag 17 juli 2005 @ 12:00:
[...]

Nog iets exacter:

Alleen vaste nummers van gratis bestemmingen kan je zonder poen/credits bellen. DAT LIJKT ME DAN OOK LOGISCH. Check eerst eens de site van VoIPBuster voordat je gaat bellen, m.n. de lijst met tarieven etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-07 19:16
Ik bel al enige tijd met VOIPbuster, super goede kwaliteit!

Sinds vandaag echter heb ik het probleem dat calls zeer slecht doorkomen, meestal krijg ik in gesprek. Toevallig heb ik ook nieuwe firmware in mijn ATA boxje - weet dus niet zeker waardoor het probleem ontstaat.

Hebben andere hier ook last van? (maw, ligt het aan Voipbuster)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 21:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Wat voor ATA boxje heb je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
Is al opgelost - moest de zaak resetten. Wel vreemd dat de verbinding af en toe wel lukte :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmeijdam
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 10:10
Bij mij is het ook over met voipbuster. Met geen mogelijkheid meer een verbinding te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Laatst online: 15-09 18:01
Heb mijn Voipbuster 1 euro account betaald met paypal, ging prima, echter hier ook geen 010 nummer.

Ik dacht laat ik ´ns naar mijn mobiel bellen, mooi dat er voor die 11 secondes € 0,25 van de € 1,- afgeschreven is!!!!

Ik had ook last van haperingen met vuurvlieg, en xlite kreeg ik niet aan de praat.

Express Talk geinstalleerd, en die werkt perfect!
Het geluid is veel beter dan met Firefly!

link

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb daarnet ook even 1 € over gemaakt, maar ik krijg (net zoals 2 3 andere mensen) maar geen 010 nummer toegestuurd :'(

Iemand hier meer informatie over?

EDIT:
Grrrrr... :(

Why can't I get a VoipBuster phone number?

At this moment all phone numbers reserved for our beta test are taken. Please check this website often for new availability or sign up for our newsletter.

http://www.voipbuster.com/en/faq.html#29

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2005 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

birdibird schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 23:00:

Ik dacht laat ik ´ns naar mijn mobiel bellen, mooi dat er voor die 11 secondes € 0,25 van de € 1,- afgeschreven is!!!!

link
DIt klopt toch ook , zie rates bij voipbuster ,
netherlands (Mobile) 26.9 25
Rates are in Eurocents per minute and calls are rounded up to next minute. No callsetup!

Eerst lezen voordat je begint te schreeuwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
haha, niet als schreeuwen bedoeld hoor. :)
Had ik ook al gelezen.

In het begin van het topic was het nog niet zo dat mobiel berekend werd, nu dus wel.
Ach, prima. De rest is al mooi gratis!

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

veel moeite gehad om firefly aan de praat te krijgen. Standaard progje van voipbusters werkt direct zoals moet. Ik heb 3 mogelijkheden met firefly geprobeerd (in firewall niet expliciet poorten geopend):

1. iax aanvinken en adres iax.voipbuster.com invullen
dit werkt niet (bij een vriend van me wel)
2. sip aanvinken en adres iax.voipbuster.com invullen
dit werkt naar behoren
3. sip aanvinken en adres sip.voipbuster.com invullen
alleen bij gebeld worden kan ik de tegenpartij horen, ben zelf niet verstaanbaar
bij zelf bellen horen beide partijen niks

Ik heb begrepen dat de 1e optie het beste moet zijn omdat dat over het iax protocol werkt. Klopt dit?
en zo ja moet ik dan in mijn firewall poorten open zetten om via die iax te kunnen bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
1 : Dit werkt bij mij ook.
2 : Waarschijnlijk kan de server beide protocollen aan? :)
3 : Sip nooit getest bij mij.

Voor IAX heb ik geen poorten hoeven openen in de firewall (met firefly). (Zowel niet voor uit als ingaand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Sipura SPA-2000 ATA waarop ik Voipbuster wil configureren.
Via de softphone van voipbuster werkt alles prima maar via de SPA-2000 niet.
De status is wel registered maar als ik wil bellen dan gebeurt er na het intoetsen van het te bellen nummer niks... je hoort een lichte ruis en na ca 20 seconden gaat ie in gesprek, alsof het nummer dat je belde niet compleet was...

Ik denk dat het dialplan niet klopt. Iemand een idee en/of ervaringen?

Maurice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Eindig het nummer eens met een #

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
birdibird schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 23:00:
Heb mijn Voipbuster 1 euro account betaald met paypal, ging prima, echter hier ook geen 010 nummer.

Ik had ook last van haperingen met vuurvlieg, en xlite kreeg ik niet aan de praat.

Express Talk geinstalleerd, en die werkt perfect!
Het geluid is veel beter dan met Firefly!

link
Welke instellingen heb jij gedaan dan? Ik heb iax.voipbuster.com en sip.voipbuster.com geprobeerd maar krijg elke keer "server not found"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beestje opnieuw geïnstalleerd en nu werkt het. 8)

Bedankt voor het advies, birdibird, deze softphone/interface ziet er goed uit. :*)

[ Voor 160% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2005 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
@Megamind:

met sip.voipbuster.com werkt het bij mij.

Het programma geeft bij nader inzien toch meer delay dan firefly. Tenminste gisteravond.
Of zou dat door sip ipv iax kunnen komen?

hmmm, nu (15:56) is de delay weer amper aanwezig.

Welke hardware ATA raden jullie aan?
Een overzichtje, wat ik in mijn rondzoeken heb gevonden:

(Grandstream) Handytone 286, 386, 486, 496
Alcatel Speedtouch 190
Linksys PAP2, RT31P2, WRT54GP2, WRTP54G (laatste 2 met WiFi)
Sipura SPA 1000, 1001, 2000, 2002, 2100, 3000
dlink 1402
Atcom / Sipmax AG168 serie
Zyxel 2002, 2302, 2602
Draytek vigor 2100, 2200, 2600, 2900
E-tech 7402 (met adsl-2+)
tiptel innovaphone 21-1, 21-2 (> 300 euri :/)
S100I - IAXy (alleen iax)
AVM Fritz!box
Leadtek 805x serie
Solphone GW-3002, 3004, 3004S, 3204

Ik wil het liefst 2 pots uitgangen, (FXS).
FXO of PSTN ingang voor bestaande KPN hoeft niet, wil KPN juist kwijt. :+

[ Voor 142% gewijzigd door birdibird op 20-07-2005 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:41

rally

Deyterra Consultancy

birdibird schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 15:52:

Welke hardware ATA raden jullie aan?
Een overzichtje, wat ik in mijn rondzoeken heb gevonden:

<hele lijst met hardware>

Ik wil het liefst 2 pots uitgangen, (FXS).
FXO of PSTN ingang voor bestaande KPN hoeft niet, wil KPN juist kwijt. :+
Ik ben hier ook een beetje naar aan het kijken en ik kreeg deze nog als advies:

http://www.speedtouch.com/prod716.htm
http://www.speedtouch.com/pdf%5Cdatasheet716_716g.pdf

Een nieuw produkt dat pas a.s. vrijdag/maandag beschikbaar gaat komen, maar wel erg compleet (en betaalbaar).
Als ongeduldige Harry heb ik er natuurlijk meteen eentje besteld :P

Zeker omdat ook hcc!net met een leuke faciliteit gaat komen:

http://www.hccnet.nl/hccn...showPagina&pagina_id=1377

Ook dit ziet er dus erg interessant uit, zeker omdat het onafhankelijk gaat worden van aanbieder en hardware.

Kortom... de komende weken gaan we waarschijnlijk nog een hoop interessante ontwikkelingen zien :)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
birdibird schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 15:52:
Linksys PAP2, RT31P2, WRT54GP2, WRTP54G (laatste 2 met WiFi)
Die WRT's zijn in Europa nog helemaal niet uit, anders had ik er graag een gehad ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 12:17:
Ik heb een Sipura SPA-2000 ATA waarop ik Voipbuster wil configureren.
Via de softphone van voipbuster werkt alles prima maar via de SPA-2000 niet.
De status is wel registered maar als ik wil bellen dan gebeurt er na het intoetsen van het te bellen nummer niks... je hoort een lichte ruis en na ca 20 seconden gaat ie in gesprek, alsof het nummer dat je belde niet compleet was...

Ik denk dat het dialplan niet klopt. Iemand een idee en/of ervaringen?

Maurice
Dit had ik dus ook op mijn Zyxel 2602. Het vreemde was dat ik un-registreerde en daarna weer registreerde het eerste gesprek goed ging, maar daarna dus niet meer. Een soft reset (uit/aan) was de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik vind wel dat er veel stotteringen en omgevallen bitjes zitten in de gesprekskwaliteit van IAX.

Ik heb mijn verbinding nu een half uur open staan met de microfoon voor een radio liggen en ik contateer ongeveer op de 1,5 minuut een hapering in de lijn.

Wat zijn jullie constateringen?
Via mijn telefooncentrale (Asterisk) is de verbinding met IAX2 acceptabel met af en toe een stottering. Met Firefly is het niet meer om aan te horen en de verbinding valt er zelfs mee uit.

Ik vind dat de kwaliteit wel achteruit is gegaan in een paar weken.

[ Voor 32% gewijzigd door I_stealth_I op 20-07-2005 22:11 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Ik heb net zo'n cyberbox 100 gekocht maar ik snap er niks van hoe dat werkt. Ik heb dat skype manager gedownload, als ik nu * * doe op mijn telefoon schakelt ie idd naar USB, maar als ik firefly erbij open dan gaat dat pictogrammatje oplichten van SkypeManager en krijg ik alleen maar in gesprek toon.

Als ik een ander programma gebruik lukt het wel (zoals Express Talk), maar dan blijft mijn kiestoon er doorheen zoemen!

XLite werkt opzich wel goed, alleen als je de telefoon ophangt hangt het programma weer niet op :P

[ Voor 12% gewijzigd door Megamind op 20-07-2005 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een softreset werkte niet. Ik heb het e.e.a. geprobeerd met het dialplan en gebuik nu het volgende:

(*xx|11x|0xxxxxxxxx|00xxxxxxxxx|31xxxxxxxxx|<:071>xxxxxxx|09!|.

Dit werkt! Weet iemand overigens of dit gestandaardiseerd is? Of dat er ergens gedetailleerde info te vinden is hoe zo'n dialplan nou te lezen (en dus te maken) is? Op de sipura site staat maar een heel klein stukje in een FAQ en da's net te weinig om het helemaal te snappen...

De lijn gaat nu in ieder geval wel over maar als de gebelde oppakt hoor je elkaar niet :? De teller gaat echter wel lopen want de gesprekken zijn naderhand te zien als je bij Voipbuster inlogt en in My Calls kijkt...

Ik ga nog eens door deze topic heen fietsen om te kijken want volgens mij heb ik hier ook iets over zien staan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:24
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 00:02:
Een softreset werkte niet. Ik heb het e.e.a. geprobeerd met het dialplan en gebuik nu het volgende:

(*xx|11x|0xxxxxxxxx|00xxxxxxxxx|31xxxxxxxxx|<:071>xxxxxxx|09!|.

Dit werkt! Weet iemand overigens of dit gestandaardiseerd is? Of dat er ergens gedetailleerde info te vinden is hoe zo'n dialplan nou te lezen (en dus te maken) is? Op de sipura site staat maar een heel klein stukje in een FAQ en da's net te weinig om het helemaal te snappen...

De lijn gaat nu in ieder geval wel over maar als de gebelde oppakt hoor je elkaar niet :? De teller gaat echter wel lopen want de gesprekken zijn naderhand te zien als je bij Voipbuster inlogt en in My Calls kijkt...

Ik ga nog eens door deze topic heen fietsen om te kijken want volgens mij heb ik hier ook iets over zien staan....
Probeer eens andere Vocoders in te stellen op je Sipura. Bij mij heb ik ook problemen met sommige Vocoders. Maar gewoon PCM gebruiken werkt prima! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:36
wildcheese schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 20:08:
[...]

Dit had ik dus ook op mijn Zyxel 2602. Het vreemde was dat ik un-registreerde en daarna weer registreerde het eerste gesprek goed ging, maar daarna dus niet meer. Een soft reset (uit/aan) was de oplossing.
Hmzzz het ligt dus niet aan mijn modem
Heb dit ook met mijn zyxel
Om nou de router te resetten om te kunnen bellen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
Dat Express Talk werkt bij mij erg goed! enigste minpuntje is dat er iets van 1/2 seconde vertragen in zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
tafmaf schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 18:51:
[...]
Hmzzz het ligt dus niet aan mijn modem
Heb dit ook met mijn zyxel
Om nou de router te resetten om te kunnen bellen :(
Na een soft reset zouden de problemen structureel opgelost moeten zijn, het is natuurlijk niet zo dat iedere keer voordat je gaat bellen de zaak uit/aan moet zetten. Als dit dan niet werkt dan zou je een hard reset kunnen uitvoeren. Sla de configuratie op, die kun je dan weer terug zetten. Mocht dit niet werken dan kun je de (laatste) firmware versie flashen (ook al staat die er al op)

Bij mij was de standaard firmware versie altijd stabiel met VOIPbuster, na de upgrade kreeg ik problemen. De oude weer terug gezet en alles weer perfect. Toch nog een keer geupgrade naar de laatste - en die ook werken. Geen problemen meer, snap het ook niet maar ale, het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:32

ReLight

echo("What Now ? !")

Hier ook Zyxel 2602HW, maar voipbuster softphone werkt gewoon (bellen naar het viop tiscali nr :D )

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
ReLight schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 22:46:
Hier ook Zyxel 2602HW, maar voipbuster softphone werkt gewoon (bellen naar het viop tiscali nr :D )
De softphone werkt idd, we hadden (althans, ik ) het over een verbinding via een van de ATA mogelijkheden van de Zyxel. Net zoals je aan tiscali verbindt, met een hard phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
wildcheese schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 11:40:
[...]

De softphone werkt idd, we hadden (althans, ik ) het over een verbinding via een van de ATA mogelijkheden van de Zyxel. Net zoals je aan tiscali verbindt, met een hard phone.
Misschien toch maar eens de firmware weer opnieuw flachen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Megamind schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 22:43:
Ik heb net zo'n cyberbox 100 gekocht maar ik snap er niks van hoe dat werkt. Ik heb dat skype manager gedownload, als ik nu * * doe op mijn telefoon schakelt ie idd naar USB, maar als ik firefly erbij open dan gaat dat pictogrammatje oplichten van SkypeManager en krijg ik alleen maar in gesprek toon.

Als ik een ander programma gebruik lukt het wel (zoals Express Talk), maar dan blijft mijn kiestoon er doorheen zoemen!

XLite werkt opzich wel goed, alleen als je de telefoon ophangt hangt het programma weer niet op :P
Volgens mij werkt cyberbox alleen (met een plugin api) met skype.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
rally schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 16:59:
[...]

Ik ben hier ook een beetje naar aan het kijken en ik kreeg deze nog als advies:

http://www.speedtouch.com/prod716.htm
http://www.speedtouch.com/pdf%5Cdatasheet716_716g.pdf

Een nieuw produkt dat pas a.s. vrijdag/maandag beschikbaar gaat komen, maar wel erg compleet (en betaalbaar).
Als ongeduldige Harry heb ik er natuurlijk meteen eentje besteld :P

Zeker omdat ook hcc!net met een leuke faciliteit gaat komen:

http://www.hccnet.nl/hccn...showPagina&pagina_id=1377

Ook dit ziet er dus erg interessant uit, zeker omdat het onafhankelijk gaat worden van aanbieder en hardware.

Kortom... de komende weken gaan we waarschijnlijk nog een hoop interessante ontwikkelingen zien :)
En hij ondersteunt zelfs ADSL2+ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
_Richie_ schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 18:45:
[...]

Volgens mij werkt cyberbox alleen (met een plugin api) met skype.....
Ja idd, het is even rotzooien maar dan werkt het maar half, heb nu die USB Tiptel 115 ervoor geruild die werkt perfect met FireFly, alleen geen nummerherkenning als iemand belt dat is wel jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
Net ff getest of ik tegelijk met mijn pa kan inloggen op voipbuster met hetzelfde account enzo, en dan ook bellen, maar dat gaat helaas niet :'( kan bijv. de ene wel bellen en de andere zelfs niet op het groene knopje drukken bijvoorbeeld.
Wel jammer!

En op de een of andere manier kan ik op de ene computer wel gewoon normaal inloggen op Express talk en op de andere computer weer helemaal niet :?

[ Voor 24% gewijzigd door CptMorgan op 22-07-2005 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Martijn schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 17:35:
[...]

Die WRT's zijn in Europa nog helemaal niet uit, anders had ik er graag een gehad ... ;)
De Linksys WRT54GP2-EU lijkt mij echt een ultiem apparaat. Hiermee heb je een wifi-router, en 2 afzonderlijk instelbare fxs poorten (voor 2 nummers dus). Dit model is wel in Europa uit (EU extensie), alleen NIET leverbaar in Nederland. Via Google kom je wel bij shops uit in Duitsland, Belgie en de UK en nog wat europese landen, maar het lijkt wel of de Nederlandse markt verstoken blijft van dit dingetje.

Nu heb ik wel eens gehoord dat ze in Duitsland een iets andere rj11-stekkerindeling gebruiken voor analoge telefoons, weet iemand of dit nog steeds zo is? Anders kan ik voor 110 Euro dit ding daar kopen en gewoon hier in NL gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1093541380.jpg

De meest linkse is dus WRT54GP2-EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

birdibird schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 00:03:
haha, niet als schreeuwen bedoeld hoor. :)
Had ik ook al gelezen.

In het begin van het topic was het nog niet zo dat mobiel berekend werd, nu dus wel.
Ach, prima. De rest is al mooi gratis!
Onjuist, dat was in het begin ook al zo en dat is nooit anders geweest. Mobiel was altijd al betalen maar je leest niet goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerbo99
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-02-2024
Ik gebruik een tiptel 100 cyberbox. Ik heb meerdere softphones geprobeerd. Degene met wie ik bel heeft altijd last van echo. Iemand die een oplossing daarvoor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:50

bladebla

<Piéééép>

Wolly schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 22:28:
[...]
Nu heb ik wel eens gehoord dat ze in Duitsland een iets andere rj11-stekkerindeling gebruiken voor analoge telefoons, weet iemand of dit nog steeds zo is? Anders kan ik voor 110 Euro dit ding daar kopen en gewoon hier in NL gebruiken.

[afbeelding]

De meest linkse is dus WRT54GP2-EU.
Zijn het in Duitsland niet de buitenste twee pinnen i.p.v. pin 2 en 3? Dat was tenminste bij mijn analoge Gigaset uit Duitsland het geval. Maar dat is simpel op te lossen :)
Ben ook wel benieuwd naar dit Linksys routertje.

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seeKo
  • Laatst online: 24-02 13:49
Ik heb een ATA HandyTone 486. Het lukt me niet om het dingetje werkend te krijgen met voipbuster.
Dit is een deel van m'n instellingen:
code:
1
2
3
4
5
SIP Server: sip.voipbuster.com    (e.g., sip.mycompany.com, or IP address)  
Outbound Proxy: sip.voipbuster.com    (e.g., proxy.myprovider.com, or IP address, if any)  
SIP User ID:   mijngebruikersnaam  (the user part of an SIP address)  
Authenticate ID:   mijngebruikersnaam  (can be identical to or different from SIP User ID)  
Authenticate Password:   mijnwachtwoord  (purposely not displayed for security protection)

Ik krijg de hele tijd een ingesprek toon als ik het probeer. Echter met het programmatje van voipbuster.com lukt het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
seeKo schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 13:32:
Ik heb een ATA HandyTone 486. Het lukt me niet om het dingetje werkend te krijgen met voipbuster.
Dit is een deel van m'n instellingen:
code:
1
2
3
4
5
SIP Server: sip.voipbuster.com    (e.g., sip.mycompany.com, or IP address)  
Outbound Proxy: sip.voipbuster.com    (e.g., proxy.myprovider.com, or IP address, if any)  
SIP User ID:   mijngebruikersnaam  (the user part of an SIP address)  
Authenticate ID:   mijngebruikersnaam  (can be identical to or different from SIP User ID)  
Authenticate Password:   mijnwachtwoord  (purposely not displayed for security protection)

Ik krijg de hele tijd een ingesprek toon als ik het probeer. Echter met het programmatje van voipbuster.com lukt het wel!
Ik heb screenshots van mijn instellingen gemaakt. Deze instellingen werken bij mij wel. Ik kan in ieder geval uitgaand bellen, tegen prima kwaliteit (krijg ook bijna altijd verbinding).
Eerste screenshot
Tweede screenshot
Derde screenshot

edit: Knippert het lampje op de HandyTone ook continu rood of blijft het lampje normaal gesproken uit? In het eerste geval kan er namelijk geen verbinding gemaakt worden met de sip-server (of combinatie gebruikersnaam/wachtwoord klopt niet). In het tweede geval staat er waarschijnlijk een instelling verkeerd, waardoor er geen succesvolle verbinding tot stand komt.

[ Voor 14% gewijzigd door rclahsen op 23-07-2005 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seeKo
  • Laatst online: 24-02 13:49
rclahsen schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 13:44:
[...]

Ik heb screenshots van mijn instellingen gemaakt. Deze instellingen werken bij mij wel. Ik kan in ieder geval uitgaand bellen, tegen prima kwaliteit (krijg ook bijna altijd verbinding).
Eerste screenshot
Tweede screenshot
Derde screenshot

edit: Knippert het lampje op de HandyTone ook continu rood of blijft het lampje normaal gesproken uit? In het eerste geval kan er namelijk geen verbinding gemaakt worden met de sip-server (of combinatie gebruikersnaam/wachtwoord klopt niet). In het tweede geval staat er waarschijnlijk een instelling verkeerd, waardoor er geen succesvolle verbinding tot stand komt.
Het lampje staat continue uit. Ik heb hier mijn screenshots van mijn instellingen:

Eerste screenshot
Tweede screenshot
Derde screenshot
Status screenshot

edit:port 5060 en port 5004 heb ik in m'n router geforward naar 192.168.10.60 (het ip van de ATA)
edit2: hmm, na een aantal keer proberen deed hij het 2x achter elkaar goed. Daarna krijg ik weer elke keer een gesprekstoon. Het ligt niet aan de andere kant, want ik probeer ook veel andere telefoonnummers uit...
Het lampje blijft nog steeds uit..

[ Voor 16% gewijzigd door seeKo op 23-07-2005 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
Wat is eigenlijk beter/het voordeel van zo[n voip router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
cyberrobin schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 14:41:
Wat is eigenlijk beter/het voordeel van zo[n voip router?
T.o.v. softphone is het voordeel:
- je oude telefoons (en DECT-toestellen) kun je blijven gebruiken;
- je computer hoeft niet aan te staan om te kunnen bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Ik heb nou al een tijdje weer Service not availible op mn firefly staan, verbinden gaat voor geen meter. Meer mensen last van? Gisteravond had ik ook al, en als ik verbinding kreeg verbrak die na ongeveer 7 minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen of sip.voipbuster.com momenteel operationeel is?

Ik krijg dit als antwoord:

20:49:32 Error call attempt timed-out.
20:49:32 The server is not replying.
20:49:33 Call has disconnected

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
Ja hoor mijn router doet het gewoon op sip
Al is de kwaliteit niet echt top :(
En de softphone van voipbuster zelf ook gewoon online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMP.cc
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 22:36

DMP.cc

They call me DM

Ik heb geprobeerd om te betalen via paypal maar als ik naar checkout ga dan krijg ik evengoed nog een "Add Credit or Debit Card" scherm dus kan ik niet betalen, hoe kan ik dit fixen?

mvg DM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Eerste keer moet je gewoon met cc betalen, daarna kan je pas met paypal betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMP.cc
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 22:36

DMP.cc

They call me DM

heb dus geen CC dus daar gaat die optie 8)7

edit ik heb het geprobeerd via TopUp Phone Number en dat werkt goed :)

[ Voor 46% gewijzigd door DMP.cc op 24-07-2005 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eh... Ik heb het net geinstalleerd, geregistreerd, opgestart, nummer ingevoerd (+3145531****) en op bellen gedrukt... maar er gebeurt.. niks. helemaal niks? helemaal niks. geen geluid, geen melding, geen toon, geen internettraffic, niks. Ik kan nogmaals op de groene telefoonknop drukken maar dat heeft geen effect.

ik heb al eens opnieuw opgestart, windows opnieuw, firewall uit... niks helpt. Raar ?

PS: SkypeOuty werkt wel, en als ik de twee proigrammatjes naast elkaar draai krijg ik al iets meer uit VoIPBuster: ik krijg eenmalig een kort antwoord: "other end is busy", maar daarna hetzelfde verhaal.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2005 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Ik kan al de hele dag niks doen, zowel IAX als SIP... Misschien onderhoud aan het netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

16:27:43 Error call attempt timed-out.
16:27:43 The server is not replying.
16:27:44 Call has disconnected

Dit is Express Talk met sip.voipbuster.com/iax.voipbuster.com

Wie kan mij dit verklaren en wat is hier aan te doen? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
hier ook beperkt werkend...US kom ik niet doorheen, NL wel. Andere landen nog niet geprobeerd (kan moeilijk zomaar een nummer bellen 8) ).....hopelijk tijdelijk

overigens vreemd dat ze het forum weggehaald hebben

[ Voor 40% gewijzigd door wildcheese op 24-07-2005 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PierreAronnax
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Megamind schreef op zondag 24 juli 2005 @ 10:44:
Eerste keer moet je gewoon met cc betalen, daarna kan je pas met paypal betalen
Ik heb nog niet eerder opgewaardeerd via Credit Card, maar toch kan ik nu al kiezen tussen opwaarderen via Credit Card, PayPal en TopUp Phone Number.

Pierre - Motormedia.nl - Motor-Forum.nl - Motorshopper.nl - Motormeuk.nl - Motorstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:11
Hebben jullie ook dat je er bijna niet door komt als je naar Nederland belt? Niet met Firefly en niet met de Voipbustersoftphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
same here, vandaag en gister lukt bellen niet, het lijkt op een netwerk probleem bij voipbuster aangezien bijna iedereen hier er last van heeft.

even afw8en dan maar :)

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
PierreAronnax schreef op zondag 24 juli 2005 @ 18:00:
[...]

Ik heb nog niet eerder opgewaardeerd via Credit Card, maar toch kan ik nu al kiezen tussen opwaarderen via Credit Card, PayPal en TopUp Phone Number.
Ik bedoelde eigenlijk die eerste €1 die je moet betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

timcooijmans schreef op zondag 24 juli 2005 @ 18:40:
Hebben jullie ook dat je er bijna niet door komt als je naar Nederland belt? Niet met Firefly en niet met de Voipbustersoftphone
Ah dat verklaart waarom mijn tests met firefly en x-lite dus niet werken. Ik vond het al vreemd want voipbuster zelf doet het ook niet meer. Firefly heeft het 1 malig gedaan rond 18:00 daarna niets meer...
Dit is het nieuws op hun site :+
Great news: As from today, VoipBuster is available again for all Beta testers! And on top of that we have added some popular destinations to our list of free countries as well.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.