Gratis bellen naar vaste nummers Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 28.297 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PierreAronnax
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Megamind schreef op zondag 24 juli 2005 @ 19:06:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk die eerste €1 die je moet betalen
Laat ik het dan anders stellen, ik heb helemáál nog niet opgewaardeerd, en kan als ik wil toch al PayPal gebruiken. :)

Pierre - Motormedia.nl - Motor-Forum.nl - Motorshopper.nl - Motormeuk.nl - Motorstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat voipbuster ons niet heeft laten weten dat hun netwerk momenteel niet conform het meest wenselijk concept functioneert. Het had ons in ieder geval heel wat hooftbrekens kunnen besparen.

Ik hoop van harte dan hun project succesvol zal zijn .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-10 19:02
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 20:50:
Jammer dat voipbuster ons niet heeft laten weten dat hun netwerk momenteel niet conform het meest wenselijk concept functioneert. Het had ons in ieder geval heel wat hooftbrekens kunnen besparen.

Ik hoop van harte dan hun project succesvol zal zijn .
Ze zeggen toch dat het beta is :?:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 08:00
tafmaf schreef op zondag 24 juli 2005 @ 20:55:
[...]
Ze zeggen toch dat het beta is :?:?
ze hebben vandaag wel heel beta m'n eurootje geleeched en ik ben een paar uur bezig geweest naar het zoeken naar de juiste port forwarding etc..
een berichtje op hun site dat het netwerk down was, had me een hoop tijd bespaard.

nou ja.. hopelijk morgen m'n eerste (gratis) test belletje uitproberen 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Webjunkie op 24-07-2005 21:59 ]

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-10 23:09
Wolly schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 22:28:
[...]

De Linksys WRT54GP2-EU lijkt mij echt een ultiem apparaat. Hiermee heb je een wifi-router, en 2 afzonderlijk instelbare fxs poorten (voor 2 nummers dus). Dit model is wel in Europa uit (EU extensie), alleen NIET leverbaar in Nederland. Via Google kom je wel bij shops uit in Duitsland, Belgie en de UK en nog wat europese landen, maar het lijkt wel of de Nederlandse markt verstoken blijft van dit dingetje.

Nu heb ik wel eens gehoord dat ze in Duitsland een iets andere rj11-stekkerindeling gebruiken voor analoge telefoons, weet iemand of dit nog steeds zo is? Anders kan ik voor 110 Euro dit ding daar kopen en gewoon hier in NL gebruiken.

[afbeelding]
Hij blijkt wel leverbaar te zijn in Nederland.
Kijk op webshop.domestix.net

Ze hebben een aanbieding met 69,99 korting.
Voip lite voor 4,99 pm (1x fxs)
Domestix voip voor 9,99 (2x fxs)
bij beide FUP gratis bellen. (~100 minuten zeggen ze :?)

Het nadeel is dat ze contractueel door linksys gelocked zijn. Dus voipbuster op de 2e poort wordt ´m denk ik niet.

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Zo te zien werkt het netwerk weer gewoon :) Heb nog niet gebeld maar kon wel me mobieltje en huistelefoon over laten gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Laatst online: 28-10 20:15
birdibird schreef op maandag 25 juli 2005 @ 02:52:
[...]
bij beide FUP gratis bellen. (~100 minuten zeggen ze :?)
Waar heb je die 100 minuten zien staan?

edit:
Ik zie het al, als je in die belcalculator meer dan 100 minuten opgeeft kost dat inderdaad geld?

Behoorlijk misleidend dus!

[ Voor 25% gewijzigd door Mediacj op 25-07-2005 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
birdibird schreef op maandag 25 juli 2005 @ 02:52:
[...]

Hij blijkt wel leverbaar te zijn in Nederland.
Kijk op webshop.domestix.net

Het nadeel is dat ze contractueel door linksys gelocked zijn. Dus voipbuster op de 2e poort wordt ´m denk ik niet.
Zie hier de kracht van Tweakers :) Contractueel locken klinkt niet goed, maar als zij 1 of ander admin wachtwoord erop zetten heb je natuurlijk een probleem.

De USA versie van de router is wel gelocked aan Vonage (telecom company aldaar), maar van alle berichten die ik over de EU versie heb gelezen is deze vrij instelbaar. Ik zal eens kijken of er een datasheet online staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 11:54
Wolly schreef op maandag 25 juli 2005 @ 08:16:
[...]

Zie hier de kracht van Tweakers :) Contractueel locken klinkt niet goed, maar als zij 1 of ander admin wachtwoord erop zetten heb je natuurlijk een probleem.

De USA versie van de router is wel gelocked aan Vonage (telecom company aldaar), maar van alle berichten die ik over de EU versie heb gelezen is deze vrij instelbaar. Ik zal eens kijken of er een datasheet online staat.
Er zal toch wel alternatieve firmware beschikbaar zijn voor deze doosjes?
of praat ik hier over dingen die niet mogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
Megamind schreef op maandag 25 juli 2005 @ 07:38:
Zo te zien werkt het netwerk weer gewoon :) Heb nog niet gebeld maar kon wel me mobieltje en huistelefoon over laten gaan
hier nog niks.

ik heb voipbuster via firefly, met dat testports.exe proggie succesvol die 4 poorten getest die firefly nodig heeft, maar hij doet noppes, niks, nada.
als ik m'n eigen mobiel bel dan hangt ie na 10 seconden op met de meededeling dat er is opgehangen ofzo (m'n mobiel gaat niet over)
als ik naar het vaste nederlandse net bel dan blijft de counter doorlopen maar ik hoor helemaal niks.

begin te denken dat dit een scam is om van iedereen een euro te stelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Webjunkie schreef op maandag 25 juli 2005 @ 10:28:
[...]

hier nog niks.

ik heb voipbuster via firefly, met dat testports.exe proggie succesvol die 4 poorten getest die firefly nodig heeft, maar hij doet noppes, niks, nada.
als ik m'n eigen mobiel bel dan hangt ie na 10 seconden op met de meededeling dat er is opgehangen ofzo (m'n mobiel gaat niet over)
als ik naar het vaste nederlandse net bel dan blijft de counter doorlopen maar ik hoor helemaal niks.

begin te denken dat dit een scam is om van iedereen een euro te stelen.
Wat een achterdocht hahahaaa

Ik heb voor die ene Euro al een tijdje gratis gebeld, dus het kan wel werken. Ik denk dat het probleem meer is dat ze in een BETA vorm werken.

En dan moet er bij jou toch een lichtje gaan branden. BETA is testversie. En aangezien via de verspreiding van fora als deze zoveel mensen ingelicht worden en zich aanmelden kan de dienst wel eens overbelast raken. Dat kan nu heel makkelijk gebeurd zijn. En tja, ook al mocht de dienst niet meer gaan werken, die ene Euro ben je ook kwijt voor een half biertje, een korte tijd parkeren of een klein zakje snoep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
tja je weet tegenwoordig maar nooit met al die oplichters ;)
ik wil voip gebruiken om naar thailand te bellen (6 ct pm) dus het mag wel beta zijn maar ik betaal toch echte euros.
via 0900 nummers kan je voor een stuk minder bellen dus verwacht ik wel een klein beetje service.

ik heb nu dat stun aan gezet op larry.gloo.net en nu werkt het wel.
kwaliteit is goed.

misschien een idee om in the start post (of hoe dat ook heten mag) te zetten welke porten je moet routen e.d.

voipbuster + firefly:
route ports: 3478, 4569, 5000, 5060 UDP naar je client.
check STUN en voer larry.gloo.net (public stun server) in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Wat is dat STUN eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
volgens mij een server die je public ip adres checkt.
normaal heb je class c ip als je achter een nat router zit (192.168.ed) en die server geeft dan je echte ip door aan je prog.

klopt het trouwens dat je als je voipbuster 1 euro hebt betaald geen betaalde nummers (mobiel, buitenland) kan bellen?
moet je dan eerst 10 euro tegoed kopen?

ik kan nl. alleen gratis nummers bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Volgens mij wel hoor, ik had namelijk per ongeluk een engelse mobiel gebeld, dus stond ik op -0.32 en toen kon ik niet meer bellen. Heb ik er maar 10 euro op gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
om3ega schreef op maandag 25 juli 2005 @ 09:43:
[...]

Er zal toch wel alternatieve firmware beschikbaar zijn voor deze doosjes?
of praat ik hier over dingen die niet mogen?
(over Linksys ata´s/routers en Domestix)

Ik heb ze gebeld, en de medewerker zei dat het punt is dat ze contractueel aan linksys verplicht zijn vanaf afstand een firmware erop te zetten met de instellingen van hullie als SIP provider. Je bent als gebruiker afgeschermd voor de instellingen.
Hmmm, toch vreemd dat in Duitsland de dingen wel geunlocked worden verkocht bij diverse winkels.

bij Domestix is trouwens de porteringkosten 45,- itt 25,- wat DIS telecom rekent.
DIS heeft ook 250 minuten gratis bellen. Ze leveren daar grandstreams en smc´s en speedtouch ata´s. Maar nog geen versie met 2 fxs, anders wist ik het wel!

Ik wacht nog ff af. Te verwachten is dat in augustus de strijd om de consument losbarst met dubbel en triple play. En dan kan je op een 2e poortje altijd nog voipbuster erbij zetten. :)

[ Voor 4% gewijzigd door birdibird op 25-07-2005 13:43 ]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Dit is wellicht interessant:

Er is een ebayer in Amerika die verkoopt de Solphone GW-3004 voor $ 49,- Hij heeft 10 stuks.
De verzendkosten zijn met USPS waarschijnlijk zo´n $25,- voor 1 stuk en voor meerdere natuurlijk minder. (en er komt eventueel nog btw bij van de douane)

Het is een ATA met 4(!) fxs uitgangen. Dat had ik nog niet eerder gezien.
Zie hier voor de pdf op de solphone site.

Het lijkt mij een goeie deal voor een mooi apparaat.
Wat denken jullie?

Zijn er ook anderen geinteresseerd? Wellicht kunnen we een mooie deal maken met meerderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rclahsen schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 07:04:
[...]

Probeer eens andere Vocoders in te stellen op je Sipura. Bij mij heb ik ook problemen met sommige Vocoders. Maar gewoon PCM gebruiken werkt prima! :)
Vocoders??? Bedoel je Codecs? Dat heb ik geprobeerd maar het maakt geen enkel verschil!?
Hoe is het nou toch mogelijk dat ik wel kan bellen maar dat er geen geluid over en weer gaat!???
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Webjunkie schreef op maandag 25 juli 2005 @ 11:23:
tja je weet tegenwoordig maar nooit met al die oplichters ;)
ik wil voip gebruiken om naar thailand te bellen (6 ct pm) dus het mag wel beta zijn maar ik betaal toch echte euros.
via 0900 nummers kan je voor een stuk minder bellen dus verwacht ik wel een klein beetje service.

ik heb nu dat stun aan gezet op larry.gloo.net en nu werkt het wel.
kwaliteit is goed.

misschien een idee om in the start post (of hoe dat ook heten mag) te zetten welke porten je moet routen e.d.

voipbuster + firefly:
route ports: 3478, 4569, 5000, 5060 UDP naar je client.
check STUN en voer larry.gloo.net (public stun server) in.
Voor 6 eurocent per minuut mag je nog steeds niet klagen en wat je ook betaald, het blijft BETA. En BETA is geen ALFA, aldus. Maar idd als het aan je instelling ligt en nu wel werkt is het probleem al helemaal uit de wereld.

Ik heb voor FireFly geen route port hoeven in te stellen en de STUN server staat niet aan. Toch werkt alles. Dus dat ligt misschien aan jouw specifieke configuratie. Hoe kom je in vredesnaam trouwens aan die exotische public stun server naam? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Webjunkie schreef op maandag 25 juli 2005 @ 12:04:
[...]

volgens mij een server die je public ip adres checkt.
normaal heb je class c ip als je achter een nat router zit (192.168.ed) en die server geeft dan je echte ip door aan je prog.

klopt het trouwens dat je als je voipbuster 1 euro hebt betaald geen betaalde nummers (mobiel, buitenland) kan bellen?
moet je dan eerst 10 euro tegoed kopen?

ik kan nl. alleen gratis nummers bellen.
En net belde je nog met Thailand voor 6 Eurocent per minuut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
mm, netwerk lijkt idd plat te liggen ofzo ???
En ik baal er enorm van dat ik geen nummer krijg, dat was DE reden om me aan te melden, nouja wehopen maar dat dit speodig weer komt.

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-10 17:23
birdibird schreef op maandag 25 juli 2005 @ 13:42:
Dit is wellicht interessant:

Er is een ebayer in Amerika die verkoopt de Solphone GW-3004 voor $ 49,- Hij heeft 10 stuks.
De verzendkosten zijn met USPS waarschijnlijk zo´n $25,- voor 1 stuk en voor meerdere natuurlijk minder. (en er komt eventueel nog btw bij van de douane)

Het is een ATA met 4(!) fxs uitgangen. Dat had ik nog niet eerder gezien.
Zie hier voor de pdf op de solphone site.

Het lijkt mij een goeie deal voor een mooi apparaat.
Wat denken jullie?

Zijn er ook anderen geinteresseerd? Wellicht kunnen we een mooie deal maken met meerderen.
Ben wel geinteresseerd.

Ondersteunt deze ook het SIP protocol? (zag alleen iets staan over H.323)

Grtz, jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik niet goed weet te plaatsen is dat voipbuster voor sommige mensen momenteel wel functioneert en voor andere mensen niet.

Hoe kan dit?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Ben wel geinteresseerd.

Ondersteunt deze ook het SIP protocol? (zag alleen iets staan over H.323)

Grtz, jeroen
Yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuws, voipbuster is weer back to business. _/-\o_

16:24:56 Call answered
16:25:01 Call has disconnected

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
mm, ik snap er niks van, ik kan niet bellen, helemaal niks, als ik op het mooie groene knopje druk :(

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-10 17:04

gjs

Scoobydoobydoo

diquydiq schreef op maandag 25 juli 2005 @ 16:29:
Goed nieuws, voipbuster is weer back to business. _/-\o_
16:24:56 Call answered
16:25:01 Call has disconnected
Nou hier werkt het nog steeds niet.
Valt me ook op dat in voipbuster me contacts weg zijn.
Als ik bel krijg ik: The other party disconnected
Firefly blijft gewoon oneindig bezig met bellen.

[ Voor 37% gewijzigd door gjs op 25-07-2005 17:13 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-10 19:23
Nog mensen die ervaring hebben met een Gigaset M34 USB, bijv. tweaks om je gigaset buiten Skype programmatuur te koppelen? Met Skype werkt mijn Gigaset S440 best goed, maar eigenlijk zou je die USB dongle ook willen gebruiken voor bijvoorbeeld een client als Voipbuster of iig iets waarmee je SIP kan praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10 19:10

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Hier hetzelfde: Firefly blijft oneindig bezig met bellen.
Ik hoor m'n vaste lijn niet eens overgaan.
Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Met firefly op iax doet ie het hier ook niet. Met firefly op sip belt ie wel maar hoor ik niets.
Met expresstalk doet ie het wel. (aantal keer connect proberen)
jammer is echter dat de ontvangende partij met een delay aankomt.

[ Voor 6% gewijzigd door birdibird op 25-07-2005 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan jullie geruststellen O-) , de pret is van korte duur geweest:

19:48:44 Error call attempt timed-out.
19:48:44 The server is not replying.
19:48:44 Call has disconnected

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel zo dat de laatste tijd volgens mij VoIPBuster capaciteitsproblemen heeft. Voorheen had ik een supergoede kwaliteit, nu gaat het met horten en stoten. M.n. de tegenpartij hoort mij slecht. Ik hoor hen wel goed.

Wachten tot men de capaciteit op de server weer gaat aanpakken en de aanwas van nieuwe leden stop zet. Alleen op die manier is de kwaliteit te redden voor de huidige gebruikers. Jammer voor diegenen die erbij willen maar niet kunnen, maar het is niet anders! Ik denk ook dat het tijdperk met betalen van 1 Euricent per gesprek aan vaste kosten nabij is met dit alles en de huidige problematiek! Als de dienst echter stabiel wordt, heb ik dat er wel voor over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
Wel als hij stabiel is dan is een euro cent wel te doen
Maar dan graag met een betere sip ondersteuning ;)
Maar de euro is er al wel uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 14:56:
[...]

En net belde je nog met Thailand voor 6 Eurocent per minuut?
Webjunkie schreef op maandag 25 juli 2005 @ 11:23:
ik _wil_ voip gebruiken om naar thailand te bellen (6 ct pm) ....
tis me tot nu niet 1 keer gelukt dus op het moment vertrouw ik nog volledig op skype.
via 0900 nummers kan je heel vaak voor 1 ct per minuut bellen maar helaas heb ik al 7 jaar geen vaste lijn meer.

ik zal absoluut niet klagen als de gratis nummers niet werken maar als je ergens voor betaald moet het wel werken.. beta of niet.
op z'n minst zouden ze een berichtje op de site kunnen zetten dat het netwerk down is wegens.. weet ik veel..

> Hoe kom je in vredesnaam trouwens aan die exotische public stun server naam? ;)

gezocht naar public stun server list op google ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Webjunkie schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 00:40:
[...]

[...]

tis me tot nu niet 1 keer gelukt dus op het moment vertrouw ik nog volledig op skype.
via 0900 nummers kan je heel vaak voor 1 ct per minuut bellen maar helaas heb ik al 7 jaar geen vaste lijn meer.

ik zal absoluut niet klagen als de gratis nummers niet werken maar als je ergens voor betaald moet het wel werken.. beta of niet.
op z'n minst zouden ze een berichtje op de site kunnen zetten dat het netwerk down is wegens.. weet ik veel..

> Hoe kom je in vredesnaam trouwens aan die exotische public stun server naam? ;)

gezocht naar public stun server list op google ;)
SkypeOut werkt ook, echter toen VoIPBuster het nog goed deed -dus minder gebruikers had- was de kwaliteit beter dan die van SkypeOut... Helaas is het op dit moment idd niet echt top.

Ik ben het niet helemaal eens met het feit dat als je ergens voor betaald, het moet werken als het BETA is. BETA betekent dat het in de testfase zit, je neemt er zelf aan deel en neemt op de koop toe als het e.e.a. niet werkt of niet altijd werkt. Dat is nu eenmaal niet anders. Ook al betaal je er een Euro of bij evt. bellen naar betaalde nummers nog wat meer voor. Het zou netjes zijn om op VoiPBuster.com info neer te zetten m.b.t. het netwerk, dat ben ik met je eens.

Echter, of 'ie down is of niet, hoor je wel als je gaat bellen ;) Dat hoef ik dan niet nog eens op een site te lezen haha

Ah, en die exotische stun server van google moet dus het beste werken naar jouw informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
> SkypeOut werkt ook

skypeout werkt idd. alleen wel 2x zo duur.

> Ik ben het niet helemaal eens met het feit dat als je ergens voor betaald, het moet werken

dan heb ik een hele leuke auto voor je te koop :)

> Echter, of 'ie down is of niet, hoor je wel als je gaat bellen ;) Dat hoef ik dan niet nog eens op een site te lezen haha

tja bij mij dus niet.
ik druk op 'call' en zit dan anderhalve minuut naar m'n monitor te staren.
geen error msg, geen error codes, geen ingesprektoon.. niets.
alleen de timer die loopt.
je gaat dan altijd eerst bij jezelf lopen zoeken, porten goed gerout? router wel ok? firewall? paar keer rebooten. ander voip proggie proberen, zoeken in alle fora met voipbuster + firefly.. etc etc.
dat kan je allemaal bespaard worden met een simpel 'network is down' berichtje.

> Ah, en die exotische stun server van google moet dus het beste werken naar jouw informatie?

als je een abo hebt bij een sip provider dan kan je die natuurlijk gebruiken.
bij mij zag firefly 192.168.1.4 als public ip adres en dat kan natuurlijk niet.
nu ik dat stun heb aangezet ziet hij gewoon m'n externe ip adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Webjunkie schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 02:51:
> SkypeOut werkt ook

skypeout werkt idd. alleen wel 2x zo duur.

> Ik ben het niet helemaal eens met het feit dat als je ergens voor betaald, het moet werken

dan heb ik een hele leuke auto voor je te koop :)

> Echter, of 'ie down is of niet, hoor je wel als je gaat bellen ;) Dat hoef ik dan niet nog eens op een site te lezen haha

tja bij mij dus niet.
ik druk op 'call' en zit dan anderhalve minuut naar m'n monitor te staren.
geen error msg, geen error codes, geen ingesprektoon.. niets.
alleen de timer die loopt.
je gaat dan altijd eerst bij jezelf lopen zoeken, porten goed gerout? router wel ok? firewall? paar keer rebooten. ander voip proggie proberen, zoeken in alle fora met voipbuster + firefly.. etc etc.
dat kan je allemaal bespaard worden met een simpel 'network is down' berichtje.

> Ah, en die exotische stun server van google moet dus het beste werken naar jouw informatie?

als je een abo hebt bij een sip provider dan kan je die natuurlijk gebruiken.
bij mij zag firefly 192.168.1.4 als public ip adres en dat kan natuurlijk niet.
nu ik dat stun heb aangezet ziet hij gewoon m'n externe ip adres.
SkypeOut is idd prijziger dan VoIPBuster. Dus meer concurrentie is gewenst!

Hohooooo, jij quote niet volledig, ik meld er duidelijk bij, zoals VoIPBuster het ook duidelijk laat weten, dat het in een BETA stadium verkeert. Als iemand hieraan deel wil nemen is hij/zij hierin vrij, maar zal evt. tekortkomingen voor lief moeten nemen tijdens de testperiode tot het Alfa wordt.

En dank je, die auto zit niet meer in de BETA fase mag ik aannemen, of heb je 'em zelf gebouwd? ;)

Nee, als ik eenmaal mijn instellingen goed heb staan, dan neem ik aan als ik de volgende keer bel en het werkt niet dat de dienst plat ligt. Ik ga niet elke keer mijn instellingen checken als die dezelfde zijn als de vorige keer en het wel werkt. Dan neem ik gewoon aan dat het extern ligt. Anders mag ik heel paranoia ook elke dag mijn portemonee 300 x checken of ik de pinpas wel op de juiste plaats heb opgeborgen en al het kleingeld tellen om te kijken of hetzelfde bedrag aanwezig is minus de aankopen. Goede zaak om helemaal dol te draaien 8)7 ;)

Ah vandaar die stun, exactement. Weten we ook weer waar dat voor is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertb
Heeft er iemand ervaring met SIPPS voor Windows icm Voicebuster? Dat tooltje zit bij m'n gigaset en m'n gigaset kan daar mee samen werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 28-10 12:44
[...]

De Linksys WRT54GP2-EU lijkt mij echt een ultiem apparaat. Hiermee heb je een wifi-router, en 2 afzonderlijk instelbare fxs poorten (voor 2 nummers dus). Dit model is wel in Europa uit (EU extensie), alleen NIET leverbaar in Nederland. Via Google kom je wel bij shops uit in Duitsland, Belgie en de UK en nog wat europese landen, maar het lijkt wel of de Nederlandse markt verstoken blijft van dit dingetje.

Nu heb ik wel eens gehoord dat ze in Duitsland een iets andere rj11-stekkerindeling gebruiken voor analoge telefoons, weet iemand of dit nog steeds zo is? Anders kan ik voor 110 Euro dit ding daar kopen en gewoon hier in NL gebruiken.

[afbeelding]

De meest linkse is dus WRT54GP2-EU.
Geldt dat stekkertjes verhaal ook als ik een SipMax 168v bestel? Die dingen komen ook uit Duitsland... :? (www.sipmax.de)

Maareh, die WRT spreekt me ook wel erg aan anders, lijkt me een beter ding als de Draytek 2200VG...

Dan nog wat anders, hoe zit het met de delay tussen bellen en overgaan van de telefoon met die hardware dingen? Als ik met FireFly via Asterisk/BudgetPhone bel naar mijn 'KPN' lijn, dan gaat ie na ongeveer 7 sec. over. Is dit met die hardware dingen sneller, trager of maakt het geen r33t uit? Is er nog verschil in de ATA's / VOIP router met betrekking tot deze delay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[afbeelding]

De meest linkse is dus WRT54GP2-EU.
En kun je met dit ding en VoIPBUster nu ook gebeld worden ipv enkel uitbellen? En wat moge zo'n ding gemiddeld in Euri kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 12:58:
[...]

En kun je met dit ding en VoIPBUster nu ook gebeld worden ipv enkel uitbellen? En wat moge zo'n ding gemiddeld in Euri kosten?
Op Linksys.com staat dat het ding SIP ondersteund, geen IAX, dus inkomend zal het wel niet werken denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 03:03:
[...]

Nee, als ik eenmaal mijn instellingen goed heb staan, dan neem ik aan als ik de volgende keer bel en het werkt niet dat de dienst plat ligt. Ik ga niet elke keer mijn instellingen checken als die dezelfde zijn als de vorige keer en het wel werkt. Dan neem ik gewoon aan dat het extern ligt. Anders mag ik heel paranoia ook elke dag mijn portemonee 300 x checken of ik de pinpas wel op de juiste plaats heb opgeborgen en al het kleingeld tellen om te kijken of hetzelfde bedrag aanwezig is minus de aankopen. Goede zaak om helemaal dol te draaien 8)7 ;)
dat wel.
ik ben alleen pas sinds 3 dagen een voipbuster dus heb ik nooit kunnen testen of m'n instellingen wel goed waren.

bellen naar thailand lukt iig al vanaf het begin niet (timer loopt, maar thats it)
bellen naar m'n mobiel lukt ook niet (krijg na 10 seconden een melding dat ik heb opgehangen :?)
bellen naar het vaste net in nederland lukt sporadisch (vandaag nog niet gelukt)

onbruikbaar dus, maar wel 1 euro lichter (en daar moeten mensen in sommige landen een dag voor werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Webjunkie schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 13:07:
[...]

dat wel.
ik ben alleen pas sinds 3 dagen een voipbuster dus heb ik nooit kunnen testen of m'n instellingen wel goed waren.

bellen naar thailand lukt iig al vanaf het begin niet (timer loopt, maar thats it)
bellen naar m'n mobiel lukt ook niet (krijg na 10 seconden een melding dat ik heb opgehangen :?)
bellen naar het vaste net in nederland lukt sporadisch (vandaag nog niet gelukt)

onbruikbaar dus, maar wel 1 euro lichter (en daar moeten mensen in sommige landen een dag voor werken).
Dat is idd wel lastig als het nog nooit gewerkt heeft. Één troost, ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat als de zaakjes weer op orde zijn (ledenstop en aanpassing servercapaciteit, zoals de vorige keer ook was), het bellen top is. Beter dan SkypeOut! Heb je alvast wat om je op te verheugen ;)

Ik heb nu dezelfde ervaringen als jij met bellen. Voorheen belde ik echter rustig 3 kwartier met mijn zus in Frankrijk voor nop en dat werkte perfect!

Tja de vergelijking met landen waar men een dag moet werken voor een euro slaat als een blinde mol op een koeievlaai want daar wonen we dus niet. De gemiddelde Nederlander ontvangt hier -tig maal die Euro per uur en zelfs een uitkeringstrekker zal om die euro niet wakker liggen.

Indien wel, dan zou ik het biertje op het terras ook maar laten staan, want daar moet je er al bijna 2 voor neerleggen ;) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb al weer een paar gesprekken kunnen voeren. jullie ook ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Helaas blijkt de solphone 4 poorts toch alleen H323 te ondersteunen en geen sip. :(

De Linksys pap2 lijkt me nu toch wel prijstechnisch het interessant. In duitsland is ie unlocked te koop voor 51,09 bij emedia-systems inclusief verzendkosten binnen duitsland. (dus dat is via huifkar.de prima op te lossen)
De Linksys pap2 en de sipura 2000 zijn gelijk aan elkaar. (bron: voip-info.org)

alleen is me nog niet duidelijk of de firmware up te graden is voor iax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertb
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 15:00:
Heb al weer een paar gesprekken kunnen voeren. jullie ook ??
Ik krijg inmiddels de melding 'you've been run out of credit'. Net vanmiddag naar mn paypal geld overgeboekt dus dat duurt nog wel even. Maar volgens mij doen ze op dit moment geen 2 minuten bellen meer als je geen credit hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
birdibird schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 16:15:
Helaas blijkt de solphone 4 poorts toch alleen H323 te ondersteunen en geen sip. :(

De Linksys pap2 lijkt me nu toch wel prijstechnisch het interessant. In duitsland is ie unlocked te koop voor 51,09 bij emedia-systems inclusief verzendkosten binnen duitsland. (dus dat is via huifkar.de prima op te lossen)

Weer een mogelijkheid erbij, nu weet ik niet meer wat ik moet nemen hoor ;)

Wie raadt me wat aan, ik zit nu te twijfelen tussen de Linksys PAP2, de Sipmax 168v en de Draytek 2200VG. Router biedt het voordeel dat ie QoS heeft voor VOIP, maargoed, dat kan ik met mijn Linksys router ook wel regelen voor de poort waar de ATA dan aanhangt... Mensen, hak voor mij aub de knoop door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
tja, ik zit er ook mee. Ik wil sowieso 2 uitgangen hebben, dus daarmee valt een hoop al af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online

Heb je dan niet weer hetzelfde met de stekker dat de draadjes niet zoals in Nederland zijn geordend? Ik zou namelijk heel graag hetzelfde willen doen maar dan voor de WRT54GP2 (heb nog geen router/wireless hier) en die in Duitsland kopen. Mooiste zou zijn als dit met een setting oid is om te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
volgens mij is het zo dat de apparaten standaard eu types zijn maar dat de rj11 draadjes die ze erbij leveren speciaal voor duitse toestellen zijn. Die dus niet gebruiken maar gewoon een eigen draadje. Als je het niet zeker weet moet je ff de shop bellen.

update: Anders koop je hem in Engeland:
froogle

[ Voor 23% gewijzigd door birdibird op 26-07-2005 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
birdibird schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 17:18:
volgens mij is het zo dat de apparaten standaard eu types zijn maar dat de rj11 draadjes die ze erbij leveren speciaal voor duitse toestellen zijn. Die dus niet gebruiken maar gewoon een eigen draadje. Als je het niet zeker weet moet je ff de shop bellen
Hoe weet ik of die Linksys zaken zoals CalledID etc allemaal goed weergeeft / doorstuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Martijn schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 17:20:
[...]

Hoe weet ik of die Linksys zaken zoals CalledID etc allemaal goed weergeeft / doorstuurt?
In NL wordt voor nummerweergave het DTMF systeem gebruikt, in andere landen meestal het FSK systeem. In de datasheet van de WRT54GP2 staat "Supports FSK Caller ID, DTMF Caller ID and FSK VMWI".

Dit zou dus moeten werken, mits uiteraard je VOIP provider het doorstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Ha, in Engeland is ie dus nog goedkoper dan in Duitsland! :9 (zie vorige post)

[ Voor 14% gewijzigd door birdibird op 27-07-2005 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_
  • Niet online
ik heb voipbuster onder firefly aan de praat gekregen via iax en kan gewoon bellen,
ik hoor degene die ik bel kraakhelder, maar de ander hoort mij heel slecht (ik haper erg en klinkt als slechte bandbreedte ofzo)

internet: @home basis: 1024/256 (dus 32kB/s up)
dit zou toch genoeg moeten zijn?

heb alle verschillende codecs al geprobeerd

zou het helpen om via sip te bellen? alleen krijg ik dit niet aan de praat

(ook al het standaard voipbuster programma geprobeerd, maar deze geeft hetzelfde probleem als firefly met iax)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

michiel_ schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 13:06:
ik heb voipbuster onder firefly aan de praat gekregen via iax en kan gewoon bellen,
ik hoor degene die ik bel kraakhelder, maar de ander hoort mij heel slecht (ik haper erg en klinkt als slechte bandbreedte ofzo)

internet: @home basis: 1024/256 (dus 32kB/s up)
dit zou toch genoeg moeten zijn?

heb alle verschillende codecs al geprobeerd

zou het helpen om via sip te bellen? alleen krijg ik dit niet aan de praat

(ook al het standaard voipbuster programma geprobeerd, maar deze geeft hetzelfde probleem als firefly met iax)
Heb je tegelijkertijd ook downloads aanstaan, of doe je andere zaken die veel bandbreedte slurpen? Zoals streaming audio/video?

Op zich moet het met IAX goed zijn. Hier draait het ook en naar behoren. Ik kom er vandaag weer regelmatig doorheen met telefoontjes naar het vaste netwerk, gewoon wat vaker proberen. Alles beter dan SkypeOut dat heeft pas echt een baggerkwaliteit en betaal dan ook nog 2 Euricent per minuut naar vaste lijn in NL

Echter, 32 KB ps up is een maximum waarde. Ga ervan uit dat je die in de praktijk nooit haal. Doe maar eens www.speedtest.nl en check je verbinding. Daarnaast, als je dus andere zaken hebt draaien die ook wat KB'tjes wegslurpen, kan het maar zo dat je te weinig overhoudt voor de telefonie. Ik zou zeggen, verder alles uitzetten wat enigzins je bandbreedte kan gebruiken en enkel telefoneren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10 13:20

BIM

Nothing interesting

@home basis zou voldoende moeten zijn.
Ik heb zelf zo'n 10kB upload als ik met firefly bel.
M'n vriendin had @home budget en dat wilde net niet goed (veel haperen / halve zinnen)
Zij had 64Kb upload (bit dus)

[ Voor 4% gewijzigd door BIM op 27-07-2005 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is wel erg vreemd:

Bel ik van softphone naar een dectphone dan gaat het over:

15:05:55 Call answered
15:06:05 Call has disconnected

Bel ik van dectphone naar dectphone - via het voipnetwerk - dan krijg ik een toon te horen die aangeeft dat het gebelde nummer niet bestaat. Bij de ontvanger gaat de telefoon niet over i.e de ontvanger krijgt niets te horen. Hoe kan dit?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2005 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_
  • Niet online
@Thamart en BIM, dankje voor de snelle replies :)

Ik heb verder geen bandbreedte gebruikende dingen, en heb getest met speedtest.nl en er kwam 29,1 kB/s uit. In de praktijk weet ik dat ik altijd wel boven de 20kB/s haal (meestal hoger).

Verder heb ik ook geen downloads meer aanstaan, en mijn netlimiter geeft ook geen bandbreedte gebruikende programma's aan.

Wel zit ik achter een router, maar deel mijn internet op het moment met niemand. (Router tijdelijk ingesteld op DMZ zodat alle poorten naar mij worden doorgestuurd)...

In firefly staat de Codec G.729 uitgeschakeld, is dit omdat er patenten opstaan? (dit las ik ergens op een pagina). Misschien gaat het bellen beter via deze codec -> *edit*: G.729 werkt niet (het is aan te krijgen als je de network type eerst op firefly zet en daarna weer op IAX)

[ Voor 9% gewijzigd door michiel_ op 27-07-2005 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Bij mij blijkt het toch het beste te werken met X-ten pro via SIP. Express Talk geeft een te grote vertraging voor de ontvanger en Firefly via iax werkt bijna nooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Birdibird, is X-ten nu dit geworden? :)

http://www.gizmoproject.com/download.html

http://sipphone.com/xtenpro/

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2005 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

birdibird schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 16:18:
Bij mij blijkt het toch het beste te werken met X-ten pro via SIP. Express Talk geeft een te grote vertraging voor de ontvanger en Firefly via iax werkt bijna nooit
Waar down ik dat X-Ten Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Nop, Gizmo is wat anders, ken ik niet.
X-ten lite is vrij verkrijgbaar, zie www.xten.com
X-ten pro kreeg ik bij mijn Budget Phone prepaid accountje (10 euri inclusief een nummer in je eigen net)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_
  • Niet online
Even wat nieuws met mijn probleempje dat mijn verbinding regelmatig hapert.
Ik zat wat te staren naar mn netlimiter, toen mij het volgende opviel:

Afbeeldingslocatie: http://www.linux-box.nl/~michiel/got/voip.jpg

Dit IP-adres wisselde om de haverklap om met een ander IP-adres (onregelmatig), en precies tijdens die switch krijg ik een storing door mn geluid.

Iemand enig idee wat het is en hoe het te verhelpen is?

*edit: eindelijk een oplossing gevonden, ik heb de TCP Optimizer van speedguide.net gedownload. Standaard optimale settings gepakt, mn ping is nu wat minder, hij hapert niet meer en ik heb een heldere lijn :D
Bedankt nog voor de ondersteuning, hopelijk heeft iemand nog wat aan mn oplossing

[ Voor 30% gewijzigd door michiel_ op 27-07-2005 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

michiel_ schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 19:49:
Even wat nieuws met mijn probleempje dat mijn verbinding regelmatig hapert.
Ik zat wat te staren naar mn netlimiter, toen mij het volgende opviel:

[afbeelding]

Dit IP-adres wisselde om de haverklap om met een ander IP-adres (onregelmatig), en precies tijdens die switch krijg ik een storing door mn geluid.

Iemand enig idee wat het is en hoe het te verhelpen is?

*edit: eindelijk een oplossing gevonden, ik heb de TCP Optimizer van speedguide.net gedownload. Standaard optimale settings gepakt, mn ping is nu wat minder, hij hapert niet meer en ik heb een heldere lijn :D
Bedankt nog voor de ondersteuning, hopelijk heeft iemand nog wat aan mn oplossing
Welke instellingen heb je precies gemaakt? Kun je die in JPG screenshots hier droppen? Ben er wel benieuwd naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

birdibird schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 16:18:
Kun je de instellingen in JPG screenshots hier droppen? Ik krijg het ding nl. niet aan de gang. Hij geeft wel aan dat 'ie geregistreerd is bij VoIPBuster, maar na bellen gaat er niks lopen op de teller van het bellen, als ik een nummer heb ingetoetst en op bellen heb gedrukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-10 17:07

vr6-only

Blub Blub

heb vandaag weer is voipbuster gebruikt en gelijk 1 euro credit gekocht.

maar prgramma werkt niet echt fijn want als ik een nummer intyp en ik druk op de call knop dan gebeurt er niets 8)7 ff opnieuw opstarten enzo en soms wilt ie hem wel pakken O-)

ik gebruik versie 2.02 build 078 beta en ik kan geen oudere maar final versie vinden. :'(

hoe krijg je trouwens voipbuster via firefly aan de gang?

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 21:40:
[...]

Welke instellingen heb je precies gemaakt? Kun je die in JPG screenshots hier droppen? Ben er wel benieuwd naar!
Bedoel je de instellingen van TCP Optimizer of van Firefly?

@vr6-only: Ik hoorde in het begin ook niks met de client van voipbuster. Dit kwam omdat ik achter een router zit, als je de juiste poorten hebt geforward doettie het wel (voor de juiste poorten zie hiervoor in het topic), zelfde geld voor firewall.
Instellingen van firefly zijn ook meerdere keren genoemd in het topic... (gebruikt iax: iax.voipbuster.com)

[ Voor 39% gewijzigd door michiel_ op 27-07-2005 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

michiel_ schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 22:28:
[...]

Bedoel je de instellingen van TCP Optimizer of van Firefly?
Van TCP

Van FireFly ken ik wel, want daar heb ik zelf de screenshots voor gepost incl. de IAX ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2005 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_
  • Niet online
http://www.linux-box.nl/~michiel/got/tcpopt1.jpg
http://www.linux-box.nl/~michiel/got/tcpopt2.jpg
Ik heb gewoon onderaan gekozen voor optimal settings, omdat ik geen zin had om de boel uit te testen, en dit werkt dus ik vind het best.

Onder het tabje "Largest MTU" kan je de MTU laten bereken (kwam bij mij uit op 1500, waar hij standaard bij "optimal settings" op stond).

Ik kan overigens niet garanderen dat het hierdoor komt, het kan natuurlijk ook zijn dat mijn @home verbinding er wat meer zin in heeft, maar ik heb geen problemen meer sinds ik het programma heb gebruikt en daarvoor had ik alleen maar problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn

Nou, ik heb die PAP2 besteld, ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ie hier is, en of ie aan de praat te krijgen is... ;) Ik laat het wel weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Die TCP optimizer doet het goed. Ik kan nu beter via firefly bellen. :? Of is er gewoon meer capaciteit op voipbuster. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

michiel_ schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 22:43:
Ik heb gewoon onderaan gekozen voor optimal settings, omdat ik geen zin had om de boel uit te testen, en dit werkt dus ik vind het best.

Onder het tabje "Largest MTU" kan je de MTU laten bereken (kwam bij mij uit op 1500, waar hij standaard bij "optimal settings" op stond).

Ik kan overigens niet garanderen dat het hierdoor komt, het kan natuurlijk ook zijn dat mijn @home verbinding er wat meer zin in heeft, maar ik heb geen problemen meer sinds ik het programma heb gebruikt en daarvoor had ik alleen maar problemen.
Thnx! Ik ga het vanavond eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze jackplug voor boxjes etc. lijkt me nog interessanter dan die standaard kabel met 1 uitgang!

http://www.expansys.nl/product.asp?code=PPCPADPT02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Ik heb voor het eerst bijna een half uur naar Hong Kong gebeld. Het geluid klonk een beetje blikkerig soms, maar voor de rest ging het goed. Lag er in ieder geval geen 1 x uit. En tja 1 cent per minuut is natuurlijk niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
ik kan met firefly voor geen mogelijhied in loggen, of iig wel inloggen, maar vervolgens wil hij nie bellen, terwijl ik met het prgramma van voipbister wel kan bellen (allen erg brakke kwaliteit)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Net effe uurtje naar de UK weer gebeld, geen problemen, soms beetje stottering van mijn kant maarja, dat neem ik wel voor lief :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrieske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-10 16:07
michiel_ schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 22:43:

dit lijkt inderdaad te werken ja, geen haperingen meer aan de kant van degene die gebeld wordt.. :)
Gebeld met firefly op voipbuster netwerk trouwens.

[ Voor 7% gewijzigd door vrieske op 28-07-2005 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Martijn schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 00:42:
[...]

Nou, ik heb die PAP2 besteld, ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ie hier is, en of ie aan de praat te krijgen is... ;) Ik laat het wel weten...

[ Voor 59% gewijzigd door Martijn op 29-07-2005 16:24 . Reden: offtopic, nieuwe thread voor gemaakt... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-10 12:39
Hmm op de een of andere manier is de betaling van € 1,00 gecanceled?
Date Time Amount Description Status
25-Jul-2005 23:02:37 € 1.00 CreditCard Cancelled
Erg raar dus..

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mij vorige week ingeschreven en bel nu een weekje, het werkt allemaal goed zelfs met
de voipbuster proggie is wel 3 x geupdated. Nu heb ik alleen nog steeds niet een Nederlands telefoonnummer ontvangen, heb voipbuster al een keer of 5 gemailed maar krijg geen reactie, ik
heb nooit geen andere mails ontvangen dan de betalingen echt vreemd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Dat is zeker al 80x in dit topic voorgekomen, er worden geen nummers meer uitgegeven, staat ook op de site als het goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is balen dan dus.... dacht dat is makkelijk een nummer krijgen maar niet dus jammer.
bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog 1 vraagje, is er geen andere manier om aan een Nederlands telnr te komen zodat ik mijn #$$#@!! KPN nummer kan afzeggen?

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Betaald abo nemen? Die zijn er volop te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stel mijn vraag telkens niet goed. Ik wil graag met eigen asterisk server en voiptoestellen bellen
via providers als voipbuster, dan zou ik graag een NL tel nr willen ontvangen zodat ze mij terug kunnen bellen ( opa en oma etc ) Het liefst natuurlijk gratis omdat ik al voor mijn snelle inet verbinding betaal, ben wel bereid om een abbo ergens af te sluiten zodat ik een NL nummer krijg, dit nr moet ik dan wel kunnen gebruiken via mijn eigen routers/server etc.
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 19:58:
Ik stel mijn vraag telkens niet goed. Ik wil graag met eigen asterisk server en voiptoestellen bellen
via providers als voipbuster, dan zou ik graag een NL tel nr willen ontvangen zodat ze mij terug kunnen bellen ( opa en oma etc ) Het liefst natuurlijk gratis omdat ik al voor mijn snelle inet verbinding betaal, ben wel bereid om een abbo ergens af te sluiten zodat ik een NL nummer krijg, dit nr moet ik dan wel kunnen gebruiken via mijn eigen routers/server etc.
Bedankt.
Ja dus wat was er niet goed aan mijn antwoord dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wijsneus! bedankt voor je moeite!!
ciao!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.voipgate.nl

Kan je nederlandse (den haag) nummers krijgen.
Kosten: 2,50 per maand.

Website ziet er wat knullig uit, maar de support is goed.

Te gebruikers met astrisk (iax/sip) en overige sip servers.

Werkt prima. Heb er een asterisk box aanhangen en inbound calls worden perfect afgehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megamind schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 18:49:
Dat is zeker al 80x in dit topic voorgekomen, er worden geen nummers meer uitgegeven, staat ook op de site als het goed is
Nope, staat niet op de site. Er staat juist dat de dienst weer beschikbaar is voor iedereen, zoals het sinds de laatste sluiting van inschrijvingen was (ik schreef toen direct in, nadat het systeem weer open was gesteld voor nieuwe leden).

"Great news: As from today, VoipBuster is available again for all Beta testers! And on top of that we have added some popular destinations to our list of free countries as well.

BUT: To counter the misuse of our network and to reserve capacity for our genuine testers, we have limited our Free-Calls policy to 1 minute per call. If you want to enjoy UNLIMITED free calls, just register and buy 1 euro worth of credit."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 20:50:
http://www.voipgate.nl

Kan je nederlandse (den haag) nummers krijgen.
Kosten: 2,50 per maand.

Website ziet er wat knullig uit, maar de support is goed.

Te gebruikers met astrisk (iax/sip) en overige sip servers.

Werkt prima. Heb er een asterisk box aanhangen en inbound calls worden perfect afgehandeld.
De variabele belkosten zijn er wel wat hoog he, je bent nog duurder uit dan bij de KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat heb ik nu nodig!! mega thanxxxxxxxx!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
is er ook zoiets als een ATA die met skype EN voipbuster werkt?
zodat ik dus met m'n (toekomstige) dect teleoon vanaf de bank kan switchen tussen de 2 netwerken?

ik hoef niet teswitchen naar kpn want ik heb geen vaste lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 21:49:
[...]

Nope, staat niet op de site. Er staat juist dat de dienst weer beschikbaar is voor iedereen, zoals het sinds de laatste sluiting van inschrijvingen was (ik schreef toen direct in, nadat het systeem weer open was gesteld voor nieuwe leden).

"Great news: As from today, VoipBuster is available again for all Beta testers! And on top of that we have added some popular destinations to our list of free countries as well.

BUT: To counter the misuse of our network and to reserve capacity for our genuine testers, we have limited our Free-Calls policy to 1 minute per call. If you want to enjoy UNLIMITED free calls, just register and buy 1 euro worth of credit."
Dan kijk je toch even in hun FAQ?

Why can't I get a VoipBuster phone number^ top
At this moment all phone numbers reserved for our beta test are taken. Please check this website often for new availability or sign up for our newsletter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 00:26:
[...]

Dan kijk je toch even in hun FAQ?

Why can't I get a VoipBuster phone number^ top
At this moment all phone numbers reserved for our beta test are taken. Please check this website often for new availability or sign up for our newsletter.
Ha dat is mooi, daaraan kan ik zien dat je:

1. Of niet opgelet hebt vanaf de laatste keer dat men geen nummers uitgaf, vervolgens tijdelijk weer nummers verstrekte en nu niet

2. Dan wel een nieuwe gebruiker bent die het verhaal onder punt 1 niet meegemaakt hebt.

Dit stond er nl. ook toen er nog wel nummers uitgegeven werden. Dit staat er nl. altijd in de FAQ, het daadwerkelijk wel of niet toelaten van nieuwe gebruikers of het uitgeven van telefoonnummers wordt enkel aangegeven met hun newsflash op hun website.

Ofwel deze opmerking geeft geen extra info tov wat bekend is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het jullie ook verboden te bellen; ondanks betaald te hebben? :(

20:34:59 Error returned: Forbidden
20:34:59 Call has disconnected

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Laatst online: 06-10 20:52

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 20:37:
Is het jullie ook verboden te bellen; ondanks betaald te hebben? :(

20:34:59 Error returned: Forbidden
20:34:59 Call has disconnected
geen problemen mee

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Ik heb laatste tijd wel vaker dat ik meerdere keren moet bellen voordat ie een verbinding maakt.
Maar voor de rest start ik firefly pas op als ik wil bellen.
Anders krijg je af en toe contant bericht dat ie z'n verbinding met de server kwijt is en of je opnieuw wil connecten.

Verder ben ik nog steeds dik tevreden met voipbuster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot gisteren moest ik wel meerdere keren proberen voor contact krijgen en vloog het ding er via FireFly nog wel eens uit.

Vandaag echter niet, elke keer als ik bel, doet het ding 't.

Nu zelfs op een nieuwe Zyxel VoIP modem (vorige hard hardwareprobleempjes) met normale telefoonset meerdere keren uitbellen zonder problemen! Volgens mij hebben ze de capaciteit weer wat opgeschroeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-10 19:16
Net via de liveupdate van voipbuster een nieuwe versie binnengehaald. V2.06 build 164
Opvallende vernieuwingen zijn:

- Centralized contact list
- Je beltegoed wordt op de start tab getoond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 22:06:
Tot gisteren moest ik wel meerdere keren proberen voor contact krijgen en vloog het ding er via FireFly nog wel eens uit.

Vandaag echter niet, elke keer als ik bel, doet het ding 't.

Nu zelfs op een nieuwe Zyxel VoIP modem (vorige hard hardwareprobleempjes) met normale telefoonset meerdere keren uitbellen zonder problemen! Volgens mij hebben ze de capaciteit weer wat opgeschroeft
Heb je een nieuwe zyxel wat voor problemen had je oude dan
Want die van mij vliegt er nog wel eens spontaan uit
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.