Gratis bellen naar vaste nummers Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 28.250 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-09 20:21
Heb inmiddels firefly geinstalleerd en ik krijg dus haperingen tijdens het gesprek. Met xlite heb ik het precies andersom. De ene heeft de ontvanger last van dat ze mij slecht horen en met andere proggie hoor ik hun slecht. Echter als ik zelf soms wat kleine haperingen hoor maakt het me niet uit. Ik wil wel dat de tegenpartij geen hinder ondervind. xlite zou in dat geval voor mij goed zijn. Alleen in xlite kun je de toetsen van de usb telefoon niet gebruiken en in firefly wel dus als iemand een oplossing heeft hou ik me aanbevolen...

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 18:16

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Nou het is gebeurt met VoIPbuster 'service unavailable'. Ik moet wel 2 a 3 pogingen doen om verbinding te leggen.

Ik denk dat er capciteitsproblemen zijn; PayPal ondersteuning heeft teveel belangstelling getrokken denk ik.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand toevallig de juiste instelling van:

Handy-Tone-286 voor voipbuster.

Ik hoor de kiestoon,

Dan voer ik het nummer in dan gaat daar de telefoon over

Maar ik hoor niet dat hij over gaat op mijn telefoon, als ze opnemen hoor je hun een gesprekstoon.

Wat kan het probleem zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 14:38:
heeft iemand toevallig de juiste instelling van:

Handy-Tone-286 voor voipbuster.

Ik hoor de kiestoon,

Dan voer ik het nummer in dan gaat daar de telefoon over

Maar ik hoor niet dat hij over gaat op mijn telefoon, als ze opnemen hoor je hun een gesprekstoon.

Wat kan het probleem zijn ?
Het probleem zou kunnen zijn dat jou ATA een outbound proxy nodig heeft met RTP relay wat VoIPBuster niet heeft, probleem staat een paar posts terug beschreven.

Volgende instellingen kunnen helpen:
Server Address: nat.draytel.org
Port: 5065

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:36
I_Stealth_I schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 14:16:
Nou het is gebeurt met VoIPbuster 'service unavailable'. Ik moet wel 2 a 3 pogingen doen om verbinding te leggen.

Ik denk dat er capciteitsproblemen zijn; PayPal ondersteuning heeft teveel belangstelling getrokken denk ik.
Jammer het is een tijd goed gegaan
Ik krijg wel kiestoon maar kan nergens heen bellen :(
Misschien een storing

edit:
Het lukt wel met hun eigen proggie
Maar niet met mijn zyxel :(

[ Voor 11% gewijzigd door tafmaf op 06-07-2005 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Hier ook nix meer...
Jammer had net een account aangemaakt voor de andere pc. Mja zal vast wel tijdelijk zijn wat ik wel raar vind is waarom is ut forum pleite daar. Ze gaan er denk ik met onze creditcard gegevens vandoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Het werkt wel, maar het duurt langer of je krijgt melding '503 service unavailable'

Even wat minder bellen jongens ;)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
I_Stealth_I schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 21:13:
Het werkt wel, maar het duurt langer of je krijgt melding '503 service unavailable'

Even wat minder bellen jongens ;)
Ja die foutmelding krijg ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

knorde schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 22:39:
[...]

Ja die foutmelding krijg ik...
Het is helemaal dichtgeslipt, ik moet blij zijn als ik in de avond een telefoontje kan plegen. Overdag is het waardeloos geworden. Dit kon ook niet lang goed gaan. :X :X

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 12:07
I_Stealth_I schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 09:40:
[...]

Het is helemaal dichtgeslipt, ik moet blij zijn als ik in de avond een telefoontje kan plegen. Overdag is het waardeloos geworden. Dit kon ook niet lang goed gaan. :X :X
Ik heb niet voor niks gisteren maar een Talkin2ya nummer aangevraagd... Achja, wat is nu 9,50 in de maand... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Bij mij werkt het nog steeds. Zijn het bij jullie de problemen al over?

[ Voor 5% gewijzigd door XthinkZ op 07-07-2005 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achterop23
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 11:23
Ik heb dus nog helemaal geen telefoon.
Alleen de software en de headset. Dan is het toch niet mogelijk om gebeld te worden?

En dat van dat betalen via creditcard is 100% secure?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 18:03:
[...]

Ik heb niet voor niks gisteren maar een Talkin2ya nummer aangevraagd... Achja, wat is nu 9,50 in de maand... ;)
uhh weer extra on top of je telefoonrekening ? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achterop23
hoe krijg ik mijn nummer nu?
heb net 1 euro overgemaakt. Gaat via Bibit. Dus dat is wel te vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
achterop23 schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 19:30:
hoe krijg ik mijn nummer nu?
heb net 1 euro overgemaakt. Gaat via Bibit. Dus dat is wel te vertrouwen.
Die krijgt niet iedereen
Zullen wel op zijn dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het niet meer via paypal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achterop23
waar zie ik mijn tegoed?
en ik hoef niet bang te zijn voor spook afschrijvingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi ik begrijp het niet ik wil naar nummer 071-......... bellen maar wat moet ik er dan voor draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
0031?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is toch een nummer voor als je in het buitenland naar nederland wilt bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Ja maar je wilt toch naar een 071 nummer bellen :? Ik neem aan dat dat gewoon een NL netnummer is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megamind schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 21:00:
Ja maar je wilt toch naar een 071 nummer bellen :? Ik neem aan dat dat gewoon een NL netnummer is?
ja dit is het netnummer van leiden,en ik zit nu ook achter me computer in leiden ik wil gewoon effe naar me huis nummer bellen om te testen.je kan met dit prog toch 1min gratis bellen zonder geld over te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-04 20:39
Als ik bel dan hoor ik hun wel maar mij krijgen ze niet te horen :s

PSN: KeaveXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Weet iemand een (freeware) programma waarmee ik via voipbuster kan faxen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 20:38

liberque

Vrijzinnig!

In de TS staat er dat je een telefoonnummer krijgt toegewezen (010-xxxxxxx). Dus ik braaf 1 euro 08 betaald, netjes een bevestiging binnen... maar geen telefoonnummer... Zijn ze daarmee gestopt ofzo?

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 09:14
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 21:06:
ja dit is het netnummer van leiden,en ik zit nu ook achter me computer in leiden ik wil gewoon effe naar me huis nummer bellen om te testen.je kan met dit prog toch 1min gratis bellen zonder geld over te maken?
voipbuster weet natuurlijk niet dat jij in Nederland zit (dat is juist de grap ;)). Vandaar dat je dus altijd een internationaal nummer moet draaien. Oftewel: 00 31 71 xxxxxxx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 19:29:
[...]

uhh weer extra on top of je telefoonrekening ? :X
DIt is gewoon als zakelijk lijntje, wel makkelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Laatst online: 23:24
bgrr schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 21:37:
Weet iemand een (freeware) programma waarmee ik via voipbuster kan faxen ?
Faxen over VOIP schijnt niet echt betrouwbaar/werkbaar te zijn. Zie bijvoorbeeld:

http://www.dslreports.com/forum/remark,8777491~mode=flat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:? iedereen zegt tegen mij voor paypal moet je gewoon op buy credits drukken maar ik krijg daar echt niks te zien :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robr
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
KeaveXL schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 21:33:
Als ik bel dan hoor ik hun wel maar mij krijgen ze niet te horen :s
Dit probleem had ik aanvankelijk ook. Je zou even kunnen nagaan via "volumecontrol" (het kleine luidspreker icoontje rechts beneden) of daar onder "properties" en vervolgens "recording devices" je microfoon wel ingeschakeld staat. Dat was bij mij niet het geval, ondanks het feit dat geluid via mijn microfoon wel via mijn luidsprekers terug te horen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafun
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-08 19:31
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 13:45:
:? iedereen zegt tegen mij voor paypal moet je gewoon op buy credits drukken maar ik krijg daar echt niks te zien :X
Ik ook niet. Geen idee wat ze ermee bedoelen, want ik zit ook op PayPal te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
Volgens mij kun je alleen paypal gebruitken als je 1 euro hebt overgemaakt met je cc
Want ik heb de optie wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noize79
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-12-2021
Ik gebruik Voipbuster nu al een tijdje, maar ik heb nog steeds problemen met het ontvangen van telefoontjes. Als softphone gebruik ik FireFly en als is IAX instel dan kan ik wel bellen, maar niet ontvangen. Stel ik SIP (inclusief STUN) in, dan kan ik wel ontvangen, maar niet bellen.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ik heb het gezocht, maar tot op heden kan ik het niet vinden. Het Voipbuster-forum is nu ook ineens down, dus daar kan ik het ook niet terug vinden.
Ik dacht eerst dat het aan het testen van de server lag, maar ik heb het nu al een week. Wat is volgens jullie de correcte instelling voor FireFly?

Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CremersDH
  • Laatst online: 03-05 20:15
knorde schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 21:14:
[...]

Telefoon wil ik er (tijdelijk) bijhouden. Dit ivm dat het allemaal nog in de kinderschoenen staat. Ik zoek een provider waar je dus of alleen een starttik betaald (zoals misschien voipbuster wil gaan doen 1 ct.) of bijv. 10 euro per maand betalen en dan onbeperkt bellen naar vaste nummers. www.budgetphone.nl had ik eerst in gedachte maar die heeft een limiet van 500 minuten (al 2x heen gebeld) en al zou ik die minuten niet eens gebruiken het gaat me meer om het idee. Maar goed waar dit allemaal om gaat is dat ik gewoon voipbuster wil gebruiken maar dat dat helaas niet gaat. Wat trouwens wel nog een verschil is dat ik @home heb en dat degene waar het wel werkt (op de 2200V) adsl heeft. Lijkt me alleen sterk dat het daar aan moet liggen...
He Knorde,

Vraagje. Ik heb ook Budgetphone (en @home kabel) maar krijg met geen mogelijkheid mijn 2200vg aangemeld bij de registrar. Met gevolg dat ik niet gebeld kan worden. Heb jij daar ook last van ?
Heb je misschien tops, of kan je (geanonimiseerde) configuratie hier toevallig plaatsen ?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@CremersDH : Ik heb ook de 2200VG, maar bij mij werkt het perfect, hier ff mijn instellingen :

Afbeeldingslocatie: http://internetserver.tweakdsl.nl/images/voip1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://internetserver.tweakdsl.nl/images/voip2.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2005 07:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noize79 schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 17:45:
Ik gebruik Voipbuster nu al een tijdje, maar ik heb nog steeds problemen met het ontvangen van telefoontjes. Als softphone gebruik ik FireFly en als is IAX instel dan kan ik wel bellen, maar niet ontvangen. Stel ik SIP (inclusief STUN) in, dan kan ik wel ontvangen, maar niet bellen.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ik heb het gezocht, maar tot op heden kan ik het niet vinden. Het Voipbuster-forum is nu ook ineens down, dus daar kan ik het ook niet terug vinden.
Ik dacht eerst dat het aan het testen van de server lag, maar ik heb het nu al een week. Wat is volgens jullie de correcte instelling voor FireFly?

Ben benieuwd.
Jij kunt met SIP wel ontvangen, maar niet bellen? Da's apart, want iedereen kan met SIP wel bellen, maar niet ontvangen. Dan ben jij dus zo'n btje de enige die wel kan ontvangen. Ben dan zeer benieuwd naar je instellingen. Kun je screenshots maken en hier plaatsen?

Correcte instellingen voor FireFly staan eerder in dit topic, met screenshots erbij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 19:57:
Ik heb ook de 2200VG, maar bij mij werkt het perfect, hier ff mijn instellingen :

[afbeelding]

[afbeelding]
Jij kunt ook gebeld worden? Of alleen uitbellen?

Indien jij ook gebeld kan worden, denk ik te zien waar de logica inzit. Je hebt als accountname je telefoonnummer (voor zover ik dat hier kan beoordelen). Bij VoIPBuster is dat niet een nummer, maar een login naam, die op de VoIPBuster server zit gelinked aan een nummer. IAX lijkt deze koppeling wel te kunnen volgen als iemand je 010 VoIPBuster nummer belt, maar SIP heeft deze mogelijkheid klaarblijkelijk niet en het telefoontje legt dus nooit contact met je SIP apparaat, maar strand op de server van VoIPBuster. Het nummer wordt niet gelinked aan je loginnaam in je SIP apparaat, waardoor de telefoon aan het SIP apparaat niet overgaat.

Da's mijn idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 01:51:
[...]

Jij kunt ook gebeld worden? Of alleen uitbellen?

Indien jij ook gebeld kan worden, denk ik te zien waar de logica inzit. Je hebt als accountname je telefoonnummer (voor zover ik dat hier kan beoordelen). Bij VoIPBuster is dat niet een nummer, maar een login naam, die op de VoIPBuster server zit gelinked aan een nummer. IAX lijkt deze koppeling wel te kunnen volgen als iemand je 010 VoIPBuster nummer belt, maar SIP heeft deze mogelijkheid klaarblijkelijk niet en het telefoontje legt dus nooit contact met je SIP apparaat, maar strand op de server van VoIPBuster. Het nummer wordt niet gelinked aan je loginnaam in je SIP apparaat, waardoor de telefoon aan het SIP apparaat niet overgaat.

Da's mijn idee
Mijn Vigor werkt inderdaad niet met VOIPbuster, hij heeft het in het begin één keer gedaan, daarna kon ik wel uitbellen maar als de anderekant opnam werd de verbinding verbroken.

Als ik gebeld werd kreeg men constant een ingesprektoon.

Nu gebruik ik Talkin2ya, en dat werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafun
  • Laatst online: 03-08 19:31
tafmaf schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 17:19:
Volgens mij kun je alleen paypal gebruitken als je 1 euro hebt overgemaakt met je cc
Want ik heb de optie wel
Dat zou wel heel raar zijn. Mensen willen PayPal ondersteuning omdat ze juist geen CC hebben...
Maar ja.. nog afwachten dus :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
Hmzzzz het is nog niet geheel te vertrouwen
Had net dat de tegenpartij mij wel konden verstaan maar ik hun niet
Alleen geprobeerd met de zyxel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:09
Heeft iemand het werkend met SJphone? Bij mij blijft SJ hangen bij Waiting for proxy registration :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje, ik heb nu een euro betaald.. was is nou het nummer waarop mensen mij kunnen berijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noize79
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 12:37:
vraagje, ik heb nu een euro betaald.. was is nou het nummer waarop mensen mij kunnen berijken?
Het uitreiken van nummers is voorlopig niet meer. Ik kan helaas niet achterhalen wanneer ze dat weer gaan doen. Ik denk dat ze een range overeengekomen waren en dat die op is. Het is en blijft natuurlijk een dienst in beta-test.

Even afwachten dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
tafmaf schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 10:39:
Hmzzzz het is nog niet geheel te vertrouwen
Had net dat de tegenpartij mij wel konden verstaan maar ik hun niet
Alleen geprobeerd met de zyxel
Als ik naar Engeland bel dan heb ik 9 van de 10 keer andersom. Ik gebruik Firefly, maar nu bel ik eerst een random nummer in Engeland of te kijken of het goed werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noize79
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 01:47:
[...]

Jij kunt met SIP wel ontvangen, maar niet bellen? Da's apart, want iedereen kan met SIP wel bellen, maar niet ontvangen. Dan ben jij dus zo'n btje de enige die wel kan ontvangen. Ben dan zeer benieuwd naar je instellingen. Kun je screenshots maken en hier plaatsen?

Correcte instellingen voor FireFly staan eerder in dit topic, met screenshots erbij!
Thanx voor je reactie, maar ik heb de oorzaak denk ik al gevonden. Ik was nog wat informatie vergeten....sorry. Ik heb twee nummers laten registreren. 1 voor thuis en 1 zakelijk (ik werk namelijk vanuit huis). Hierdoor heb ik dus twee entries in gebruik binnen FireFly. De ene simpel uit vinken en de andere aan werkt schijnbaar niet.
Aangezien op deze laptop de zakelijke de belangrijkste is heb ik die op entry 1 gezet en entry 2 gewoon leeg en dat werkt gewoon perfecto. Als ik mijn thuisnummer nu wil gebruiken dan verander ik wel ff de instellingen ( of misschien even een andere softphone installeren ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:43
hehe, zojuist mijn eerste telefoontje gepleegd met voipbuster. werkt perfekt via mijn zyxel modem. kan alleen niet gebeld worden, maar dat is bekend, heb trouwens sowieso geen nummer gekregen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
Byte_Me schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 13:34:
hehe, zojuist mijn eerste telefoontje gepleegd met voipbuster. werkt perfekt via mijn zyxel modem. kan alleen niet gebeld worden, maar dat is bekend, heb trouwens sowieso geen nummer gekregen dus...
Heb je meer geluk dan ik :P
Net weer geprobeerd maar moest toch gewoon via kpn bellen want ik hoorde de tegenpartij niet
Maar via de computer en hun eigen software doet hij het wel goed :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cemtex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-06 07:54

cemtex

Version 1.1.1

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 12:37:
[vrij vertaald]
Vraagje, ik heb nu een euro betaald .. wat is nou het nummer waarop mensen mij kunnen bereiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noize79
Hebben jullie trouwens het bericht gelezen op Fok over het verbod op Skype op het UMTS-netwerk van Vodafone Duitsland. Daarnaast willen ze elke VoIP-dienst gaan weren. De telco's zijn niet blij met de ontwikkelingen van het mobiele gebruik van VoIP.

Ikzelf gebruik telefoniediensten via internet vrij vaak, aangezien mijn vriendin in België woont. UMTS dus geen optie voor mij met deze ontwikkeling.

Bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/55734

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
cemtex schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 13:40:
[...]

[vrij vertaald]
Vraagje, ik heb nu een euro betaald .. wat is nou het nummer waarop mensen mij kunnen bereiken ?
Als je inlogt moet je hem bovenin kunnen lezen
Maar zoals al vaker gezegt ze geven niet altijd een nummer
En het lijkt dat ze op zijn

Hmzzzzzzzz blijkbaar is die zyxel van mij niet echt stabiel
Ik had het probleem van zij horen mij wel mar ik hun niet
Gaat mijn router ineens uit zich zelf reboten :?
En alles werkt weer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:flame...

[ Voor 92% gewijzigd door bjck op 13-07-2005 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gridfox
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09-2023
Modbreak:Quote van modbreaked post

[ Voor 87% gewijzigd door bjck op 13-07-2005 20:20 ]

Hey, it compiles . . . . Ship it !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06 16:50

BoomSmurf

Am-Ende!

Werkt best lekker samen met Firefly. Heb me echter vanochtend al ingeschreven en er is me nog steeds geen nummer toegekend :(

Valt me wel op, dat er een aantal mensen zijn, die mij elke keer weer niet kunnen horen. Dit kan ik gewoon niet bellen my VoIPBuster dus. De rest echt 0,0 problemen. (nja denk om uit te testen gelijk al m'n vrienden bellen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noize79
BoomSmurf schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 20:53:
Werkt best lekker samen met Firefly. Heb me echter vanochtend al ingeschreven en er is me nog steeds geen nummer toegekend :(

Valt me wel op, dat er een aantal mensen zijn, die mij elke keer weer niet kunnen horen. Dit kan ik gewoon niet bellen my VoIPBuster dus. De rest echt 0,0 problemen. (nja denk om uit te testen gelijk al m'n vrienden bellen ;))
Nummerrange is op. Wellicht in de toekomst weer, maar dat is ook niet zeker....even afwachten he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 12:01
Heb hem ook ff gehaald, werkt perfect! jammer dat ik nog geen nummer toegewezen kan krijgen, hopelijk krijg ik die later dan nog, maar ik heb een probleempje..
Op de een of andere manier loopt hij meteen vast bij het opstarten ik krijg dan meteen de fout "In Firefly Soft Phone is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak."

Hoe verhelp ik dit? al een aantal keer opnieuw geinstalleerd, maar niks helpt..

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zorg ervoor dat er geen ander voip software programma draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is deze telefoon SIP compatible?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2005 @ 16:52:
Is deze telefoon SIP compatible?
:?

Hmzzzzzzz het lijkt er op dat mijn zyxel niet echt top is :(
Krijg wel kiestoon maar moet de router eerst resetten om te kunnen bellen :(

[ Voor 35% gewijzigd door tafmaf op 10-07-2005 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

cyberrobin schreef op zondag 10 juli 2005 @ 12:30:
Heb hem ook ff gehaald, werkt perfect! jammer dat ik nog geen nummer toegewezen kan krijgen, hopelijk krijg ik die later dan nog, maar ik heb een probleempje..
Op de een of andere manier loopt hij meteen vast bij het opstarten ik krijg dan meteen de fout "In Firefly Soft Phone is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak."

Hoe verhelp ik dit? al een aantal keer opnieuw geinstalleerd, maar niks helpt..
Had ik ook; kwam door VOIPBuster software die automagisch op de achtergrond draaide. Na deinstallatie geen problemen meer !

offtopic:
Overigens heb ik inmiddels ook een Asterisk servertje draaien :P
Heeft iemand toevallig alle gratis bestemmingen (dus de landnummers) van VOIPBuster ? Dan kan ik mbv de routing voorkomen dat er gebeld wordt naar een 'buitenland' dat wel geld kost...

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Tomba schreef op zondag 10 juli 2005 @ 19:45:
offtopic:
Overigens heb ik inmiddels ook een Asterisk servertje draaien :P
Heeft iemand toevallig alle gratis bestemmingen (dus de landnummers) van VOIPBuster ? Dan kan ik mbv de routing voorkomen dat er gebeld wordt naar een 'buitenland' dat wel geld kost...
heb je de topicstart al bekeken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaceKabouter
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-09 11:11
wie kan mij helpen aan een configuratie handleiding voor het instellen van asterisk@home met een voipebuster account.
ik krijg het niet voor elkaar. kan inmiddels wel binnen mijn eigen netwerk bellen maar nog steeds niet naar een buitelijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Byte_Me schreef op zondag 10 juli 2005 @ 21:58:
[...]

heb je de topicstart al bekeken? ;)
Ja :? Ik zie de landen wel staan echter zie ik weinig nummers O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Tomba schreef op maandag 11 juli 2005 @ 00:01:
[...]

Al eens gehoord van google?
Maar inderdaad zou best een faq met landennummers mogen staan op Voipbuster.com

[ Voor 17% gewijzigd door XthinkZ op 11-07-2005 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

XthinkZ schreef op maandag 11 juli 2005 @ 00:15:
[...]

Al eens gehoord van google?
Maar inderdaad zou best een faq met landennummers mogen staan op Voipbuster.com
Toevallig wel eens van gehoord ja ;-) Ik hoopte alleen dat iemand het al bij mekaar gezocht had O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaceKabouter schreef op zondag 10 juli 2005 @ 23:33:
wie kan mij helpen aan een configuratie handleiding voor het instellen van asterisk@home met een voipebuster account.
ik krijg het niet voor elkaar. kan inmiddels wel binnen mijn eigen netwerk bellen maar nog steeds niet naar een buitelijn.
Hier staat een beschrijving, deze is niet voor voipbuster maar dan heb je een voorbeeld.

http://chayden.net/Asterisk/SeUpAsteriskAtHome.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Tomba schreef op maandag 11 juli 2005 @ 00:01:
[...]

http://google.startpagina...&q=landennummers+telefoon
1e hit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaceKabouter
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 08:25:
[...]

Hier staat een beschrijving, deze is niet voor voipbuster maar dan heb je een voorbeeld.

hier heb ik ook al gekeken, en aan de hand daarvan ben ik aan de slag gegaan maar ik krijg het helaas nog steeds niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@RaceKabouter, heb het een poosje geleden geconfigureerd. Volgens mij moet je voor de uitgaande trunk een voorloop nul instellen, dit zal dan het uitgaand bellen triggeren.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2005 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaceKabouter
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 11:30:
@RaceKabouter, heb het een poosje geleden geconfigureerd. Volgens mij moet je voor de uitgaande trunk een voorloop nul instellen, dit zal dan het uitgaand bellen triggeren.
Henkiev, dit heb ik inmiddels ook geprobeert, maar helaas zonder resultaat.
Zou jij niet enkele screendumps kunnen posten hoe jij je instellingen hebt staan in de trunks.
en outbound routing, want ik heb het vermoeden dat het daar ergens fout gaat bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 07:40

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Racekabouter,

Idem dito ik heb hetzelfde probleem. Binnen mijn eigen netwerk bellen gaat prima. Maar inkomende en uitgaande gesprekken dus niet.

Heeft iemand screen dumps met de juiste instellingen?
Alvast bedankt.

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tony72
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 15:07
Hallo allemaal,

Zelf ben ik al avonden bezig om mijn handytone 286 (achter een router) in te stellen voor voipbuster.
Ik lees hier dat mensen het gelukt is om dit werkend te krijgen.
Zou iemand zijn instellingen willen posten waarmee e.e.a. wel werkt.

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook al een hele tijd bezig om mijn handytone 286 (achter een router Asus WL500g) aan de praat te krijgen

Als ik bel gaat daar de telefoon over maar ik hoor hem niet overgaan.

Als de de telefoon daar word opgenomen horen we alle 2 een gesprektstoon

ik weet niet of het instelling van mijn handytone 286 ligt of aan mijn router

Ik heb hier mijn instellingen staan van mijn handytone 286 ik hoop dat iemand kan helpen, wat er zal wel iets fout zijn (maar wat ?)

http://members.lycos.nl/h...vice%20Configuration2.htm

http://members.lycos.nl/h...vice%20Configuration1.htm

http://members.lycos.nl/h...evice%20Configuration.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jou instellingen zien er hetzelfde uit als de HT486 ver 2.0 (487)

Alleen uitbellen lukt achter een router, inbellen gaat dan niet werken.
Wel als je een eigen astrix server draait.

afwijkende instellingen (ipv aix.voipbuster.com kan je ook sip.voipbuster.com gebruiken)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
SIP Server: aix.voipbuster.com
Outbound Proxy: aix.voipbuster.com

SIP User ID:  voipbusterusername
Authenticate ID: voipbusterusername

Voice Frames per TX: 4 

Use DNS SRV: yes

Unregister On Reboot: yes

Use random port: no  (yes werkt ook)

NAT Traversal: Yes, STUN server is  stun.voipbuster.com

Use NAT IP: niet invullen  (en anders je interne ip van de 286!!)
Proxy-Require:  niet invullen

Send DTMF: via RTP (RFC2833)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 12:24
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 01:08:
Ik ben ook al een hele tijd bezig om mijn handytone 286 (achter een router Asus WL500g) aan de praat te krijgen

Ik heb hier mijn instellingen staan van mijn handytone 286 ik hoop dat iemand kan helpen, wat er zal wel iets fout zijn (maar wat ?)

Zet de preferred Vocoders eens op PCMU (oneven) en PCMA (even). Wellicht dat het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten @klet.st
  • Laatst online: 15-08 18:16
RaceKabouter schreef op zondag 10 juli 2005 @ 23:33:
in de iax.conf:
---
register => username:password@iax.voipbuster.com

[voipbuster-out]
type=peer ; laat uitgaande gesprekken toe.
host=iax.voipbuster.com
auth=md5
username=username
secret=password
notransfer=yes
dtmfmode=inband
tos=0x18
---

in de extensions.conf:
---
include => voipbuster-out ; let op dat dit op de juiste plek staat!

[voipbuster-out]
exten => _0X.,1,SetCallerId(username)
exten => _0X.,2,Dial(IAX2/username:password@voipbuster-out/0031${EXTEN:1})
exten => _0X.,3,Hangup
---

Kijk in asterisk als eerste of de registration lukt. Bij het starten van Asterisk (met verbose) moet je ergens tegenkomen: Registered to '213.61.187.xxx', who sees us as xxx.xxx.xxx.xxx:4569. Dat 'who sees us..' is alleen in het geval je NAT gebruikt.

Bovenstaand voorbeeld in de extensions.conf stelt je dus in staat om (bijvoorbeeld) 020-1234567 te bellen, dan wordt er daadwerkelijk 0031201234567 gebeld. Andere mogelijkheden zijn handiger (bijvoorbeeld eerst alle 06 en 09 nummers filteren om kosten te voorkomen), maar moet je zelf maar verzinnen. Dit werkt iig. Suc7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten @klet.st
  • Laatst online: 15-08 18:16
Voor de liefhebbers van hardware telefoons: de Cisco 7905 werkt prima met Voipbuster, tenminste vanaf een niet geNAT ip adres. Cisco telefoons zijn robuuste, degelijke telefoons, wat niet van alle VoIP telefoons (ik denk nu aan de Zyxel wireless telefoon) gezegd kan worden.

Vooral het feit dat je deze telefoon met de hand (via de knoppen op de telefoon zelf) kunt configureren, zonder DHCP, TFTP en dergelijke, maakt hem een stuk bruikbaarder dan de 7960. Het kan wel zijn dat je zelf een SIP image in moet zetten (Cisco telefoons hebben de neiging om met de standaard firmware niet SIP te kletsen), maar dat is niet onoverkomelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 01:08:

Check met WinStun wat voor firewall je hebt als dit een symmetrisch firewall is kun je onderstaand proberen.

Pas je codecs aan G711U G711A als dat kan

verander de local RTP port naar 5004 of 8002

zet Use random port op NO

zet NAT Traversal op NO

Als deze twee FXS Impedance en Caller ID Scheme op Nederland gezet kunnen worden is allemaal mooi.

Verder niets wijzigen, als het werkt kun je bellen maar niet gebeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 09:32:
[...]
Als deze twee FXS Impedance en Caller ID Scheme op Nederland gezet kunnen worden is allemaal mooi.
idd

FXS Impedance: Caller ID Scheme: heb ik ook standaard laten staan.. de nl keuze is niet beschikbaar.
Onhook Voltage: staat bij mij ook op 36

Wordt wellicht weer eens tijd voor een nieuwe firmware, waar deze optie erbij komt.

http://www.grandstream.com/y-firmware.htm

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2005 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 08:25:
[...]

Mensen met Asterisk@Home, ik heb dit nu net geinstalleerd, maar krijg het niet aan de praat. Hij boot prima, maar ik krijg geen webinterface werkend. Als ik httpd probeer te starten zegt ie dat de user name asterisk bad is... Kan iemand me hiermee helpen?

Edit: Ben iets verder gekomen (useradd shit), krijg nu de startpagina van Asterisk@Home, maar de links werken niet :? In de tutorial staat gewoon install en draaien maar maar dat is er dus niet bij... :?
De links geven nu allerlei fouten mbt fouten in php regels etc...

[ Voor 55% gewijzigd door Martijn op 12-07-2005 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
op FOK staat een truuk om toch zonder cc te activeren. Je kun je aanmelden met nep creditcard gegevens. je krijgt dan geen tegoed, maar je aanvraag wordt wel verwerkt, of iets dergelijks. je kunt dan vervogens wel met paypal tegoed aanvragen. Dit is geen fraude (IMHO) omdat je geen tegoed misbruikt oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 11:32
Ik ga binnekort over op adsl2+ omdat ik daarvoor een ander modem nodig heb zat ik te denken om er gelijk 1 met voip ondersteuning te nemen. Mijn oog was gevallen op de Alcatel Speedtouch 716
Iemand hier toevallig ervaring mee?

Correct me if I am wrong. Maar begrijp ik het nu goed dat je vanaf de splitter een kabel voor adsl en een kabel voor telefoon naar die router gaan? Op de alcatel kan je dan ook 2 analoge telefoons aansluiten.
Als je dan voor de sip instellingen voipbuster.com gebruikt bel je dan via voip gratis naar alle vaste telefoon nummer? En hoe zit het dan met inkomende telefoontjes?
Kan je dan trouwens alleen via voip bellen of ook nog met #1 ofzo via kpn?
En hoe zit dat als je thuis 3 analoge telefoons hebt?

[ Voor 4% gewijzigd door Striker2k2 op 12-07-2005 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

Wat een klotebaggerverbinding vandaag.. die komt niet eens in de buurt van KPN-kwaliteit. :(

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarten.O schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 09:13:
Voor de liefhebbers van hardware telefoons: de Cisco 7905 werkt prima met Voipbuster, tenminste vanaf een niet geNAT ip adres. Cisco telefoons zijn robuuste, degelijke telefoons, wat niet van alle VoIP telefoons (ik denk nu aan de Zyxel wireless telefoon) gezegd kan worden.

Vooral het feit dat je deze telefoon met de hand (via de knoppen op de telefoon zelf) kunt configureren, zonder DHCP, TFTP en dergelijke, maakt hem een stuk bruikbaarder dan de 7960. Het kan wel zijn dat je zelf een SIP image in moet zetten (Cisco telefoons hebben de neiging om met de standaard firmware niet SIP te kletsen), maar dat is niet onoverkomelijk.
Graag een configuatie sharen, ikprobeer een 7940 achter NAT aan de gang te krijgen. Ik heb een
7940 werkend achter een Speedtouch van KPN, en deze met NAT en SIP compleet werkend aan de
gang gekregen (endpoint voor gesprekken was Asterisk). We moeten het toch ook met SIP en een
7940 achter NAT wel aan de gang krijgen met wat moeite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misbreuk creditkaartgegevens en loginnaam Voipbuster

Mijn voipbuster account wordt misbruikt door een onbekende persoon belt allemaal nrsin canada en zwitserland ook is mijn account al opgehoogd met 10 euro door die persoon

wachtwoord veranderen gaat niet
creditkaart veranderen gaat niet

al 2 mailtjes naar voipbuster gestuurd maar krijg geen response

heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing

groetjes Ad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 12:24
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 01:05:

Mijn voipbuster account wordt misbruikt door een onbekende persoon belt allemaal nrsin canada en zwitserland ook is mijn account al opgehoogd met 10 euro door die persoon

groetjes Ad
Heb je de gegevens wel eens aan iemand gegeven, zodat hij 1 euro kon betalen? Ik zou het in ieder geval zo spoedig mogelijk melden bij de CC-maatschappij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 01:05:

groetjes Ad
wow, dat is wel heel lullig. kennelijk is je account "gehackt". Had je een sterk password, met hoofdletters, kleine letters, cijfers en leestekens? Misschien hebben ze het met brute force gevonden, maar dan moet het een simpel password zijn geweest. Anders is voipbuster zelf gehackt, dat zou een kwalijke zaak zijn.

ik ga iig direct mijn cc gegevens wijzigen naar iets fictiefs.

[ Voor 5% gewijzigd door Byte_Me op 13-07-2005 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij een voorbeeld geven van een telefoonnummer op mijn email-adres?
jasper.koopmanschap@gmail.com. Dan kunnen we eens proberen te herleiden waar
het nederlandse verkeer nu uitkomt, en checken bij de OPTA site. Thanks :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2005 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Byte_Me schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 09:21:
[...]

ik ga iig direct mijn cc gegevens wijzigen naar iets fictiefs.
Dat heb ik inmiddels ook al gedaan, alhoewel hij niet een fictief creditcardnummer toestaat :-(

Ik heb wel de securitycode als ook de naam kunnen wijzigen.

Het is natuurlijk ook heel vreemd dat je niet je eigen wachtwoord kunt wijzigen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Genoeg reden om niet mee te doen aan deze hype, voor je het weet neemt iemand de server mee en
halen ze allemaal je bankrekening leeg. Niet echt een fijne gedachte, lijkt me. Leuk gevalletje voor
Kassa, ik ben 3000 euro kwijt aan iemand die ik niet ken dankzij een bedrijf waarvan ik niet weet
waar die gelokaliseerd is en niet reageert op email! Fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Mediacj schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 09:41:
[...]

Dat heb ik inmiddels ook al gedaan, alhoewel hij niet een fictief creditcardnummer toestaat :-(

Ik heb wel de securitycode als ook de naam kunnen wijzigen.

Het is natuurlijk ook heel vreemd dat je niet je eigen wachtwoord kunt wijzigen!
je fictieve nummer moet aan een bepaald algoritme voldoen. er bestaan programmaatjes die zulke nummer genereren. Bij mij is het zo gelukt, dus in het uiterste geval kan iemand mijn ene euro tegoed opmaken, ze kunnen geen extra tegoed van mijn cc afboeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 10:30:
Genoeg reden om niet mee te doen aan deze hype, voor je het weet neemt iemand de server mee en
halen ze allemaal je bankrekening leeg. Niet echt een fijne gedachte, lijkt me. Leuk gevalletje voor
Kassa, ik ben 3000 euro kwijt aan iemand die ik niet ken dankzij een bedrijf waarvan ik niet weet
waar die gelokaliseerd is en niet reageert op email! Fijn!
ach ja, gewoon een beetje voorzichtig zijn. wat kan er nog gebeuren als je je cc gegevens "onklaar" maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gegevens over eigenaar van nummers maar even weggehaald, misschien niet zo verstandig... :p

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2005 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 10:47:
Deze meneer De Zwart zou dus nog wel eens wat problemen kunnen gaan krijgen met de OPTA, want hij geeft dus nummers voor VoIPBuster uit aan niet gelokaliseerde nummers verspreid over het internet, en hij is zich daar bewust van. Ik ben benieuwd wat dit gaat worden.... Misschien eens een telefoontje plegen met de beste man? >:)
dat mag niet???

ik weet dat xs4all (kan ook een andere zijn) ook zulke plannen heeft. Tiscali digitale telefonie werkt ook samen met x-lite of firefly. dus wat is het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Byte_Me schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 10:50:
[...]

dat mag niet???

ik weet dat xs4all (kan ook een andere zijn) ook zulke plannen heeft. Tiscali digitale telefonie werkt ook samen met x-lite of firefly. dus wat is het probleem?
Heb je wel eens nagedacht over 112 diensten? Elke telefoonlijn moet de mogelijkheid bieden
om 112 te bellen, en 112 heeft regionale centra voor afhandeling van noodgevallen. Omdat deze
nummers niet vaststaan op een vaste lokatie, kan dat dus niet, een van de problemen van VoIP.
Telco's zijn verplicht minimaal al aan deze eis te voldoen, en aangezien voipbuster geen lokatie
gegevens heeft van waar vandaan gebeld gaat worden (onmogelijk zelfs), is dat volgensmij niet
legaal.

Dit is trouwens voor de nummers die ze uitgeven, 010 nummers. Er komen wel 087 en 088
nummers die niet gebonden zijn aan een lokatie, daarmee zou het wel moeten kunnen,
volgensmij... zijn hier nog experts op gebied van de telecomwet? :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2005 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

Een mobiel nummer staat toch ook niet gekoppeld aan een vaste lokatie..

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 10:54:
[...]

Heb je wel eens nagedacht over 112 diensten? Elke telefoonlijn moet de mogelijkheid bieden
om 112 te bellen, en 112 heeft regionale centra voor afhandeling van noodgevallen. Omdat deze
nummers niet vaststaan op een vaste lokatie, kan dat dus niet, een van de problemen van VoIP.
Telco's zijn verplicht minimaal al aan deze eis te voldoen, en aangezien voipbuster geen lokatie
gegevens heeft van waar vandaan gebeld gaat worden (onmogelijk zelfs), is dat volgensmij niet
legaal.

Dit is trouwens voor de nummers die ze uitgeven, 010 nummers. Er komen wel 087 en 088
nummers die niet gebonden zijn aan een lokatie, daarmee zou het wel moeten kunnen,
volgensmij... zijn hier nog experts op gebied van de telecomwet? :)
ik zit niet echt in deze materie, maar het lijkt mij een sterk verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Byte_Me schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 10:32:
[...]

je fictieve nummer moet aan een bepaald algoritme voldoen. er bestaan programmaatjes die zulke nummer genereren. Bij mij is het zo gelukt, dus in het uiterste geval kan iemand mijn ene euro tegoed opmaken, ze kunnen geen extra tegoed van mijn cc afboeken.
Bedankt voor de tip!

Hier kun je o.a. een fictief nummer generen: http://www.elfqrin.com/hacklab/pages/discard.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 11:01:
Een mobiel nummer staat toch ook niet gekoppeld aan een vaste lokatie..
Maar een mobiele telefoon zit verbonden met een zendmast, en daarvan weten ze de locatie. Alle
112 gesprekken die binnenkomen op die zendmast kunnen dan ook simpelweg doorgerouteerd
worden naar een lokaal 112 centrum. Zo gaat dat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentut
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:20
Byte_Me schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 10:32:
[...]

Kunnen ze je hier niet op pakken? Maar ja, dat ze met je cc gegevens ervandoor gaan is natuurlijk ook niet fijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Kentut schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 12:32:
[...]

Kunnen ze je hier niet op pakken? Maar ja, dat ze met je cc gegevens ervandoor gaan is natuurlijk ook niet fijn...
De CC gegevens zijn allemaal fictief dus je kunt er nooit een betaling mee doen en in die zien iets illegaals doen :-)
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.