Gratis bellen naar vaste nummers Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 28.252 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-09 20:21
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 20:54:
[...]

Niet door mij ;)

Ik lees dat de 2200 V versie wel ok werkt in tegenstelling tot de VG, niet?

Mijn Zyxel 2602 doet uitbellen wel goed, gebeld worden lukt niet maar allez, daar heb ik een ander nr. voor! Dus wie weet een abo'tje op Tiscali nemen, kun je 'em bijkopen voor 30 euri, verpats je deze Draytek weer :)

Maar las ik ook niet ergens dat er mensen waren die het ding wel aan de praat hadden?
Ik heb draytek al geregeld aan de phone gehad en ze zeggen dat ze aan een oplossing "werken". Nou wil ik niet negatief zijn maar ze konden me geen tijdsbestek geven weken/maanden misschien wel jaren. Dus veel hoop heb ik op dat punt niet. Misschien veranderd die hoop nog wel, maar ze zeggen ook dat de 2200V pcies utzelfde is als de 2200VG maar de 2200VG heeft nog WLAN erbij. Ze gebruiken dezelfde firmware etc. dus schiet mij maar lek |:(
Ben benieuwd of draytek nog met een oplossing gaat komen als dat zo zou zijn zouden ze 1 van de eerste zijn die hun beloftes nakomen _/-\o_
En idd het gaat me ook puur om het bellen, gebeld worden heb ik wel andere oplossingen voor...
Het rottigste vind ik nog dat ik de router niet mag terug brengen omdat het aparaat niet "defect" is. Ik had hiervoor altijd al een gewone router (ook met wlan) dus ik heb hier nou een router liggen waar ik nix aan heb. Andere providers zijn gewoon teduur omdat ik kpn ernaast wil houden. Wil best wat betalen maar niet teveel.

[ Voor 19% gewijzigd door knorde op 28-06-2005 21:08 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knorde schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 21:04:
[...]

Ik heb draytek al geregeld aan de phone gehad en ze zeggen dat ze aan een oplossing "werken". Nou wil ik niet negatief zijn maar ze konden me geen tijdsbestek geven weken/maanden misschien wel jaren. Dus veel hoop heb ik op dat punt niet. Misschien veranderd die hoop nog wel, maar ze zeggen ook dat de 2200V pcies utzelfde is als de 2200VG maar de 2200VG heeft nog WLAN erbij. Ze gebruiken dezelfde firmware etc. dus schiet mij maar lek |:(
Ben benieuwd of draytek nog met een oplossing gaat komen als dat zo zou zijn zouden ze 1 van de eerste zijn die hun beloftes nakomen _/-\o_
En idd het gaat me ook puur om het bellen, gebeld worden heb ik wel andere oplossingen voor...
Het rottigste vind ik nog dat ik de router niet mag terug brengen omdat het aparaat niet "defect" is. Ik had hiervoor altijd al een gewone router (ook met wlan) dus ik heb hier nou een router liggen waar ik nix aan heb. Andere providers zijn gewoon teduur omdat ik kpn ernaast wil houden. Wil best wat betalen maar niet teveel.
Wat wil je KPN houden? Je telefoonlijn of je internetabo bij KPN? En als 't het laatste betreft, waarom wil je KPN internet ernaast houden? Wel raar dat de 2200 V dan wel kan werken schijnbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 21:10:
[...]

Wat wil je KPN houden? Je telefoonlijn of je internetabo bij KPN? En als 't het laatste betreft, waarom wil je KPN internet ernaast houden? Wel raar dat de 2200 V dan wel kan werken schijnbaar
Telefoon wil ik er (tijdelijk) bijhouden. Dit ivm dat het allemaal nog in de kinderschoenen staat. Ik zoek een provider waar je dus of alleen een starttik betaald (zoals misschien voipbuster wil gaan doen 1 ct.) of bijv. 10 euro per maand betalen en dan onbeperkt bellen naar vaste nummers. www.budgetphone.nl had ik eerst in gedachte maar die heeft een limiet van 500 minuten (al 2x heen gebeld) en al zou ik die minuten niet eens gebruiken het gaat me meer om het idee. Maar goed waar dit allemaal om gaat is dat ik gewoon voipbuster wil gebruiken maar dat dat helaas niet gaat. Wat trouwens wel nog een verschil is dat ik @home heb en dat degene waar het wel werkt (op de 2200V) adsl heeft. Lijkt me alleen sterk dat het daar aan moet liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arro
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-11-2022
knorde schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 21:04:
[...]

Zal niet schieten want ook al doet mijn 2200V het, echt stabiel is het niet. Ongeveer 1 op de 10 pogingen doet het op dit moment (wil ook nog wel wisselen). Tot vorige week kon ik echter prima via deze router bellen en lukte ieder uitgaande telefoontje. Voor het gesprek werd nog even gemeld dat het een gratis gesprek zou zijn. Helaas is er dus iets gebeurt vorige week waardoor het nu slecht (lees nauwelijks) werkt. Dit weekend had ik ongeveer 1 uurtje prima verbindingen om vervolgens de tweede helft van het weekend helemaal geen uitgaande gesprekken te kunnen voeren via voipbuster. Nu krijg ik niet meer die melding bij gelukte verbindingen en hoor ik de lijn niet eens overgaan maar pas wanneer de telefoon aan de andere kant wordt opgenomen. Niet zo handig dus! Ik vermoed dat er nog wat kinderziektes zijn bij voipbuster en/of de draytek. Ik hoop dat er een oplossing komt, tot die tijd is het verder een prima routertje.
En voor de duidelijkheid inkomende gesprekken op de draytek zijn bij mij nog nooit via voipbuster aangekomen maar zoals ik op dit forum lees heeft meer SIP-hardware dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Arro schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 21:20:
[...]

Zal niet schieten want ook al doet mijn 2200V het, echt stabiel is het niet. Ongeveer 1 op de 10 pogingen doet het op dit moment (wil ook nog wel wisselen). Tot vorige week kon ik echter prima via deze router bellen en lukte ieder uitgaande telefoontje. Voor het gesprek werd nog even gemeld dat het een gratis gesprek zou zijn. Helaas is er dus iets gebeurt vorige week waardoor het nu slecht (lees nauwelijks) werkt. Dit weekend had ik ongeveer 1 uurtje prima verbindingen om vervolgens de tweede helft van het weekend helemaal geen uitgaande gesprekken te kunnen voeren via voipbuster. Nu krijg ik niet meer die melding bij gelukte verbindingen en hoor ik de lijn niet eens overgaan maar pas wanneer de telefoon aan de andere kant wordt opgenomen. Niet zo handig dus! Ik vermoed dat er nog wat kinderziektes zijn bij voipbuster en/of de draytek. Ik hoop dat er een oplossing komt, tot die tijd is het verder een prima routertje.
En voor de duidelijkheid inkomende gesprekken op de draytek zijn bij mij nog nooit via voipbuster aangekomen maar zoals ik op dit forum lees heeft meer SIP-hardware dit probleem.
Je gelooft het of niet maar ik heb 1x verbinding kunnen krijgen net!
Ik heb gewoon heel vaak geprobeert te bellen en ik kwam er dus blijkbaar een keer door.
Ik super blij enzo maar daarna dus helemaal nix meer. Pcies het probleem wat je daar omschrijft. Gekke is dat ik niet hoorde dat het gratis is (dat hoor je wel als je via de pc belt) maar het bleef dus maar bij 1x verbinding en nu is het gewoon weer hetzelfde probleem zoals het altijd al geweest is...

[ Voor 4% gewijzigd door knorde op 28-06-2005 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arro schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 21:20:
[...]

Ik vermoed dat het toch ligt aan de kinderziektes bij Draytek. Via mijn Zyxel is VoIPBuster nl. 100% betrouwbaar. Nog geen downtime gehad en ik en ook anderen uit mijn familie bellen regelmatig naar mijn zus in Frankrijk. Daarnaast bel ik naar andere bekenden door heel Europa, Amerika en Canada. Altijd goed gegaan. Dus VoIPBuster heeft voor zover ik weet geen problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 09:12
hehe, zie dit topic hier nu pas

Zijn ook op't werk bezig met asterisk ed

Iemand toevallig bezig met faxen via spandsp/txfax, dan had ik nog wel een vraagje...

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 22:03:
[...]

Ik vermoed dat het toch ligt aan de kinderziektes bij Draytek. Via mijn Zyxel is VoIPBuster nl. 100% betrouwbaar. Nog geen downtime gehad en ik en ook anderen uit mijn familie bellen regelmatig naar mijn zus in Frankrijk. Daarnaast bel ik naar andere bekenden door heel Europa, Amerika en Canada. Altijd goed gegaan. Dus VoIPBuster heeft voor zover ik weet geen problemen!
Welke Zyxel heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al wel 10 x genoemd hier denk ik, maar speciaal voor jou dan, de Zyxel 2602/VoIP (geen WiFi) via Tiscali 4 Mbit aanbieding met telefonie, voor 30 Euro bijbetaling. Twee telefoonaansluitingen, poort 1 Tiscali Telefonie, poort 2 VoIPBuster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 23:01:
[...]

Al wel 10 x genoemd hier denk ik, maar speciaal voor jou dan, de Zyxel 2602/VoIP (geen WiFi) via Tiscali 4 Mbit aanbieding met telefonie, voor 30 Euro bijbetaling. Twee telefoonaansluitingen, poort 1 Tiscali Telefonie, poort 2 VoIPBuster
Ja sorry, had het net al terug gevonden je was me net voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 21:36
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 23:01:
[...]

Maar dan heb je wel een klein beetje een echo op de lijn ;)
En als je een mierenneuker hebt als vrouw is dit niet leuk :( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tafmaf schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 16:21:
[...]
Maar dan heb je wel een klein beetje een echo op de lijn ;)
En als je een mierenneuker hebt als vrouw is dit niet leuk :( ;)
De echo heb ik niet tot nauwelijks waargenomen. Zeker als je instellingen bekijkt m.b.t. echo cancellation en het zachter zetten van microfoon/luidspreker van je telefoon in de zyxel

De verbinding is met of zonder echo gewoon goed te noemen. Dan moet je vrouw maar niet bellen hahaha

Als iets gratis is, moet je soms iets op de koop toenemen en er anders niet aan beginnen. Zeg dat maar tegen je vrouw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
Maar jij gebruikt toch ook tiscali
Heeft die ook een echtje of ligt het echt aan voipbuster

Heb ik al gezegt :P gratis mag slechter zijn
Maar aan onze kant geen echo maar we krijgen gewoon klachten van de andere kant van de lijn
Misschien als de service uit beta komt dat ze dit gaan oplossen
Maar dan zal het ook niet gratis zijn denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:07
reply weg --> topic voor geopend... 8)

[ Voor 117% gewijzigd door Martijn op 29-06-2005 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

robbertb

winter

Ik heb voipbuster ook net gedownload. Maar ik moet meteen betalen? Programma is dus uit de beta-periode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
robbertb schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 17:17:
Ik heb voipbuster ook net gedownload. Maar ik moet meteen betalen? Programma is dus uit de beta-periode?
Op hun site staat niks anders als een maand geleden... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbertb schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 17:17:
Leg uit wat je bedoelt. Betalen op welk moment en waarvoor. Hoe wordt dit aangegeven. Kun je de ene gratis minuut ook niet bellen. Verklaar u nader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 17:24:
[...]

Leg uit wat je bedoelt. Betalen op welk moment en waarvoor. Hoe wordt dit aangegeven. Kun je de ene gratis minuut ook niet bellen. Verklaar u nader
Als ik een nummer draai krijg ik meteen de melding dat ik geen credits meer heb. Dus ook geen minuut. Ik probeerde mijzelf te bellen naar mijn gsm(telfort, ik las elders in dit topic dat dat zou moeten werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
robbertb schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 17:35:
[...]

Als ik een nummer draai krijg ik meteen de melding dat ik geen credits meer heb. Dus ook geen minuut. Ik probeerde mijzelf te bellen naar mijn gsm(telfort, ik las elders in dit topic dat dat zou moeten werken).
Uhm, DUH, naar mobiel bellen kost geld, wat er in dit topic ook staat :P... Misschien KON het wel, maar daar zijn ze dan kennelijk snel genoeg achter gekomen... Testen moet je naar de aangegeven GRATIS nummers doen uiteraard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
[...]

Zodra je 1 euro of meer stort wel ja, anders kan je alleen gratis naar vaste nummers bellen (nog niet verkeerd).

EDIT

En Martijn was me weer ff voor :P

[ Voor 5% gewijzigd door knorde op 29-06-2005 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
knorde schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 17:41:
[...]
EDIT

En Martijn was me weer ff voor :P
Heheheh >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Damn te kneuzerig voor woorden. Lees dan ook eerst eens voordat je gaat gebruiken wat gratis is en wat niet. Natuurlijk heb je geen credits als je niks gekocht hebt en toch naar betaalde nr's loopt te telefonerennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustafa
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-11-2024
Ik krijg voipbuster niet aan de gang met gnophone (linux IAX client). Onder windows werkt de voipbuster-applicatie wel.
Is er iemand die voipbuster heeft werken in combinatie met gnophone? Welke settings moet ik invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
sorry, foutje...

[ Voor 98% gewijzigd door Martijn op 29-06-2005 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Martijn schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 23:07:
[...]

Nobuddy? Kben ongeduldig, kweet het, alvast excuses dan maar... ;)
Ik zou maar gewoon een nieuw topic hierover openen want dit heeft niet veel te maken met het gratis bellen naar vaste nummers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megamind schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 23:11:
[...]

Ik zou maar gewoon een nieuw topic hierover openen want dit heeft niet veel te maken met het gratis bellen naar vaste nummers...
Zijn we natuurlijk wel erg benieuwd waar dit dan over ging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 10:32:
[...]

Zijn we natuurlijk wel erg benieuwd waar dit dan over ging...
Nou, hierbij dan ;)

Asterisk --> door de bomen het bos niet meer ;)'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even voor de goede orde,
na lezen van complete topic,
als je een hardware voip telefoon
hebt met AIX en SIP ,
dan kun je bellen en gebeld
worden met voipbuster zonder
pc aan te hebben staan ?
Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 11:50:
even voor de goede orde,
na lezen van complete topic,
als je een hardware voip telefoon
hebt met AIX en SIP ,
dan kun je bellen en gebeld
worden met voipbuster zonder
pc aan te hebben staan ?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Zelf geen ervaring mee, maar als je via Google checkt, dan vind je wel wat in buitenlandse fora e.d.

Het apparaat wat zeker lijkt te werken op zowel in- als uitgaande telefoontjes is de volgende ATA (maar ik geef geen garanties, check het zelf even)

SPA-3000 Analog Telephone Adapter (sipura), via google zag ik ook al een NL bedrijf die het ding verkoopt voor 159 Euro

Kwaliteit van de telefonie hangt ook af van de gebruikte hardware in de ATA/VoIP Router e.d. Je leest ook veel dat de Sipura hardware niet de beste is. Maar allez, wil je ook gebeld worden dan is er niet veel andere keus.

De Zyxel 2602 kan nl. alleen uitgaande gesprekken aan. Inkomend laten je telefoon niet rinkelen.

Dit komt idd door het gemis aan ondersteuning voor het IAX protocol.

Iemand anders wellicht met een hardware device die ook inkomende gesprekken verwerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een mail van VoIPBuster binnen, het aantal gratis bestemmingen (vaste telefoons) is uitgebreid!

Mensen met familie in de nieuwe landen: ook jullie bellen je nu zot voor nop!

----------------------------
Geweldig nieuws voor alle VoipBuster gebruikers: Vanaf vandaag bieden we nóg meer populaire internationale bestemmingen GRATIS aan. En met gratis bedoelen we ook gratis: Geen starttik, geen extra kosten.

MET VOIPBUSTER GRATIS BELLEN NAAR VASTE TELEFOONS IN:

Australia
Austria
Belgium
Canada
China
Czech Republic
Denmark
Finland
France
Germany
Greece
Hungary
Ireland
Israel
Italy
Luxembourg
Netherlands
Norway
Poland
Portugal
Russia
Spain
Sweden
Switzerland
Taiwan
United Kingdom
United States

Voor een compleet overzicht van bestemmingen en tarieven, zie: www.voipbuster.com/en/rates.html

Met vriendelijke groet,
VoipBuster
http://www.voipbuster.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha wat een leuk programma heb net een aantal keer gebeld naar

VVV Ede
Molenstraat 80
6711AW Ede gld
Telefoon 0318 - 61 44 44

of ze een poema safari hebben dit weekend lol werkt echt goed dat bellen met Voip ik gebruik zelf voipBuster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 12:55:
[...]

Zelf geen ervaring mee, maar als je via Google checkt, dan vind je wel wat in buitenlandse fora e.d.

Het apparaat wat zeker lijkt te werken op zowel in- als uitgaande telefoontjes is de volgende ATA (maar ik geef geen garanties, check het zelf even)

SPA-3000 Analog Telephone Adapter (sipura), via google zag ik ook al een NL bedrijf die het ding verkoopt voor 159 Euro

Kwaliteit van de telefonie hangt ook af van de gebruikte hardware in de ATA/VoIP Router e.d. Je leest ook veel dat de Sipura hardware niet de beste is. Maar allez, wil je ook gebeld worden dan is er niet veel andere keus.

De Zyxel 2602 kan nl. alleen uitgaande gesprekken aan. Inkomend laten je telefoon niet rinkelen.

Iemand anders wellicht met een hardware device die ook inkomende gesprekken verwerkt?
Ik kan nergens vinden dat die SPA3000 IAX ondersteund ?
Lees ik er langs heen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 15:01:
haha wat een leuk programma heb net een aantal keer gebeld naar

VVV Ede
Molenstraat 80
6711AW Ede gld
Telefoon 0318 - 61 44 44

of ze een poema safari hebben dit weekend lol werkt echt goed dat bellen met Voip ik gebruik zelf voipBuster
Hahahaha

En doe dat nu eens bij de VVV in China?!? Da's pas echt lachen hahahaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 15:03:
[...]

Lees ik er langs heen ?
Ook niet via Google? Ik heb er wat over gelezen. Ik heb nu ook een mail gestuurd naar Sipura met deze vraag. Krijg ik antwoord dan pleur ik het hier neer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 18:05:
[...]

Damn te kneuzerig voor woorden. Lees dan ook eerst eens voordat je gaat gebruiken wat gratis is en wat niet. Natuurlijk heb je geen credits als je niks gekocht hebt en toch naar betaalde nr's loopt te telefonerennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
Zoals ik al aangaf stond in begin van de topic dat mensen ook naar mobiele nummers konden bellen. Ik heb de eerste paar pagina's gelezen en de laatste paar. Ik had geen zin om alle 25 pagina's te lezen. Ik had misschien de rest ook moeten lezen maar een dergelijke reply als van jou is ook wel erg overdreven.
Naar vaste nummers werkt inderdaad wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbertb schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 15:22:
[...]

Zoals ik al aangaf stond in begin van de topic dat mensen ook naar mobiele nummers konden bellen. Ik heb de eerste paar pagina's gelezen en de laatste paar. Ik had geen zin om alle 25 pagina's te lezen. Ik had misschien de rest ook moeten lezen maar een dergelijke reply als van jou is ook wel erg overdreven.
Naar vaste nummers werkt inderdaad wel.
Je maakt je reactie nu nog kneuzeriger en de mijne minder overdreven, want in de startpost staat het duidelijk:

"Via VoIPbuster kan je geheel gratis bellen naar vaste telefonnummer in de volgende landen"

Dat lijken me duidelijk geen mobiele nummers. Ok, de beste poster maakt wat schrijffouten, maar het lijkt me nog steeds duidelijk. Daarnaast heb ik ook de eerste paar (dat zijn er bij mij twee) doorgenomen en daar staat nergens dat men gratis naar mobiele nummers belt. Natuurlijk, je kunt mobiele nummers bellen, net zoals dat je naar landen kunt bellen op vaste telefoons die niet in het gratis lijstje staan.

Daarnaast, als je iets gaat gebruiken, lees je ook de info op de site van VoIPBuster zelf mag ik aannemen en dan had je het ook geweten.

Dus gewoon niet verder gekoekeloerd dan je neus lang is. Zoals Maxima zou zeggen: "gewoon een btje dom"

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zullen we er nu maar over ophouden jongens ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 15:16:
[...]

Hahahaha

En doe dat nu eens bij de VVV in China?!? Da's pas echt lachen hahahaaa
haha geef het nummer maar maar :)

maar goed laten we ontopic blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok , heb er 1 gevonden :

http://www.cistrix.com/00...1f/00000095f40778d4f.html

ondersteund IAX2 en SIP , deze zou dus moeten werken
met voipbuster , en deze zou dus moeten gaan rinkelen
als iemand het 010 nr. belt ?
Ding kost € 89 op die Duitse site .
Wie heeft er ervaring met dit apparaat?? (of weet een werkend alternatief )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 15:44:
ok , heb er 1 gevonden :

http://www.cistrix.com/00...1f/00000095f40778d4f.html

ondersteund IAX2 en SIP , deze zou dus moeten werken
met voipbuster , en deze zou dus moeten gaan rinkelen
als iemand het 010 nr. belt ?
Ding kost € 89 op die Duitse site .
Wie heeft er ervaring met dit apparaat?? (of weet een werkend alternatief )
Ik kan alleen maar zeggen, type dit in op google en check gebruikerservaringen. Heb het ding hier nog niet zien langskomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 12:55:
[...]

Maar het ligt blijkbaar wel aan voipbuster
Omdat tiscali ook met sip goed werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

Hoe werkt zo'n telefoon dan? Kun je erop instellen welke nummers ie op welke verbinding moet bellen? Een H.323 verbinding is toch gewoon een analoge verbinding of niet?

[edit; niet dus.. maar wat is het wel?]

[ Voor 42% gewijzigd door FaceDown op 30-06-2005 16:53 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tafmaf schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 16:51:
[...]
Maar het ligt blijkbaar wel aan voipbuster
Omdat tiscali ook met sip goed werkt
Nee, Tiscali werkt alleen anders. Zij hebben een dedicated server of iets dergelijks, die op de één of andere manier die IAX functie overneemt. In ieder geval gebruikt VoIPBuster gewoon een extra protocol. De Zyxel 2602 die door Tiscali geleverd wordt, ondersteund dit protocol niet. Da's dus een zwakte van het VoIP modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 17:05:
[...]

Nee, Tiscali werkt alleen anders. Zij hebben een dedicated server of iets dergelijks, die op de één of andere manier die IAX functie overneemt. In ieder geval gebruikt VoIPBuster gewoon een extra protocol. De Zyxel 2602 die door Tiscali geleverd wordt, ondersteund dit protocol niet. Da's dus een zwakte van het VoIP modem
Trouwens als je onder het bellen naar voice gaat in je modem
En daar op apply drukt dan gaat de echo weg
Alleen jammer dat hij dit niet vasthoud zodat je het bij elk gesprek dit weer moet herhalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tafmaf schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 17:30:
[...]
Trouwens als je onder het bellen naar voice gaat in je modem
En daar op apply drukt dan gaat de echo weg
Alleen jammer dat hij dit niet vasthoud zodat je het bij elk gesprek dit weer moet herhalen
Dat is idd wel maf, ik ga dat eens checken. Welke firmware heb jij in je Zyxel?

Update: ok, duidelijk, ik heb dezelfde firmware en ga het vanavond eens testen!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
Ik gebruik de
ZyNOS F/W Version: V3.40(MS.4)D0 | 04/26/2005
DSL FW Version:TI AR7 03.02.06.00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
tafmaf schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 18:09:
Ik gebruik de
ZyNOS F/W Version: V3.40(MS.4)D0 | 04/26/2005
DSL FW Version:TI AR7 03.02.06.00
Heeft iedereeen last van echo op de lijn bij Tiscali?? Mijn ouders krijgen telefonie van tiscali, dus ik hoop dat dat niet waar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 18:23:
[...]

Heeft iedereeen last van echo op de lijn bij Tiscali?? Mijn ouders krijgen telefonie van tiscali, dus ik hoop dat dat niet waar is...
Valt mee. Tiscali zelf heeft geen echo zover ik mijn instellingen heb staan op echo cancellation en microfoon/luidspreker instelling (heet iets anders maar allez, je zult het wel zien in de instellingen van de modem) voor de telefoon iets op -1 zetten.

Het is m.n. als je VoIPBuster instelt op je Zyxel op de 2e telefoonpoort dat VoIPBuster een korte echo kan hebben. D.w.z. de andere kant hoort dat, ikzelf heb het nog nooit waargenomen. En ook die is niet noemenswaardig. Lijn is goed. Bel je met KPN naar het buitenland, heb je ook wel eens een korte echo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
Martijn schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 18:23:
[...]

Wees niet bang tiscali geeft tot mijn weten geen problemen
Het gaat hier puur om de voipbuster die dat doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:38
Ik heb ook een euro toegevoegt aan mijn accountje echter heb ik geen telefoonnummer gehad... Is er een mogelijkheid om die nog te krijgen? Hebben meer mensen deze ervaring gehad en hoe hebben deze het opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Iedereen krijgt een nummer, je moet gewoon inloggen op die site van hun dan staat het bovenaan. Is al meerdere keren langsgekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
Op de forum van voipbuster hebben meer dit gehad
Volgens mij staat er ergens in de voorwaarden de je een nummer KAN krijgen
Weet dit niet zeker trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 20:04

BIM

Nothing interesting

Als je op de voipbuster site inlogged, dan zie je bovenaan je nummer staan.
003110744****.
[edit] spuit elf.... [edit]

BTW heeft er al iemand ervaring met de Siptronic ST-186 ATA??
Ik zag dat die IAX2 en Sip en H323 ondersteunde.
Alleen kan ik er alleen wat op duitse fora over vinden. (technisch duits is niet wat het geweest is)
Hij is ook erg goedkoop. Iets van 75 euro inc verzendkosten.

[ Voor 65% gewijzigd door BIM op 01-07-2005 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luitjes ben inmiddels druk bellende met mijn voipbusteraccountje..

Het uitbellen werkt allemaal super echter mijn Grandstream HandyTone 486 (version 2.0 en fw. 1.0.6.7)en mijn daarop aangesloten analoge telefoon krijg ik maar niet aan het rinkelen. (010 nr)

Heb zowaar alle instellingen geprobeerd, kan zowel iax.voipbuster als sip.voipbuster instellen op de HandyTone, als ik mijn voip tel nr bel dan krijg ik de melding op mijn mobieltje "nummer in gesprek"
Ook vanaf mijn ptt lijn is het niet mogelijk om de telefoon te laten rinkelen.

Heeft iemand dit wel aan de praat gekregen met een Handytone ??? Heb diverse proxies, en stun servers geprobeerd.

Mijn laatste hoop heb ik nu gevestigd op, een eigen asterisk server.

Vond een iso van AsteriskAtHome, welke een volledige asterisk installatie omvat, welke ook binnen VMWARE wil draaien. Het leuke is dat hier ook een web-based Management portal in zit.

http://chayden.net/Asterisk/SeUpAsteriskAtHome.htm

Asterisk, the core PBX
Sugar, a CRM system
Flash Operator Panel, a screen-based operator’s console
Web Meet Me Control, a meet me conferencing control application
Asterisk Management Portal (AMP), a web-based provisioning tool for Asterisk
A report system, part of AMP, which provides CDR reporting tools
A Maintenance system, also part of AMP, which provides low level interfaces to some components and real time system information
CentOS, a version of Linux related to from Red Hat Enterprise Linux (but without Red Hat branding and support).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals iedereen die niet gebeld kan worden. Waarschijnlijk ondersteunt je apparaat het IAX c.q. IAX2 protocol niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 16:55:
Zoals iedereen die niet gebeld kan worden. Waarschijnlijk ondersteunt je apparaat het IAX c.q. IAX2 protocol niet
Misschien is ie niet helemaal compatible idd, kan wel gewoon iax instellen en bellen.

Zou natuurlijk ook gewoon aan de service van VOIPBUSTER kunnen liggen, want weet dat deze HT kastjes bij een andere provider gewoon wel je telefoon laten rinkelen.

Vanavond zal ik het eens via een eigen astrix proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Where can I find my VoipBuster phone number?^ top
You will find your VoipBuster phone number (if you received one, depending on your country and availability) in your confirmation email, after registering. Also you can see your number anytime you login to your account via this website. (Your number is displayed in the right hand corner of the top-bar).

Why can't I get a VoipBuster phone number^ top
At this moment all phone numbers reserved for our beta test are taken. Please check this website often for new availability or sign up for our newsletter.

Zo gek is het dus niet dat je niks ziet staan.

Ik heb er dus ook geen één gekregen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:38
is erg jammer... Hopenlijk komt er nog iets van een mogelijkheid er eentje te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
Pizza bestellen in Amersfoort met een 010 nummer levert wel wat vragen op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 17:00:
[...]

Misschien is ie niet helemaal compatible idd, kan wel gewoon iax instellen en bellen.

Zou natuurlijk ook gewoon aan de service van VOIPBUSTER kunnen liggen, want weet dat deze HT kastjes bij een andere provider gewoon wel je telefoon laten rinkelen.

Vanavond zal ik het eens via een eigen astrix proberen.
Ik kan ook iax.voipbuster.com instellen op mijn Zyxel met enkel SIP protocol en bellen, maar Zyxel heeft zelf geen IAX protocol ondersteuning, dat is hetgeen het op vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 17:17:
Where can I find my VoipBuster phone number?^ top
You will find your VoipBuster phone number (if you received one, depending on your country and availability) in your confirmation email, after registering. Also you can see your number anytime you login to your account via this website. (Your number is displayed in the right hand corner of the top-bar).

Why can't I get a VoipBuster phone number^ top
At this moment all phone numbers reserved for our beta test are taken. Please check this website often for new availability or sign up for our newsletter.

Zo gek is het dus niet dat je niks ziet staan.

Ik heb er dus ook geen één gekregen :(
Dan wel vreemd dat dit er ook staat:
Great news: As from today, VoipBuster is available again for all Beta testers! And on top of that we have added some popular destinations to our list of free countries as well.

BUT: To counter the misuse of our network and to reserve capacity for our genuine testers, we have limited our Free-Calls policy to 1 minute per call. If you want to enjoy UNLIMITED free calls, just register and buy 1 euro worth of credit.
Je zou dus denken dat je nog steeds een nummer kan krijgen als je dit leest.

Nu heb ik er gelukkig al één en tja het zal snel gaan met al die nieuwe aanmeldingen bij VoIPBuster... Tijdje terug kon je ook niet aanvragen, nu het weer open gesteld is zal iedereen wel massaal aanmelden!

Volgens mij is die beantwoording in de FAQ ook nog van de laatste keer dat men de BETA uitgifte tijdelijk gestopt had en nu niet het geval.

Ik zou met inlognaam en wachtwoord eens proberen in te loggen op de website als je geen e-mail met telefoonnummer hebt gekregen. Kan dat, dan zie je als het goed is je telefoonnummer in de rechterbovenhoek staan!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2005 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukt met de AstriskAtHome onder VMWARE, kan ik nu eindelijk ook mijn voip tel bellen,
mijn grandstream ata 486 laat nu eindelijk wel mijn dect telefoon rinkelen.

Ook bellen gaat prima.. heb hiervoor als route kiezer een voorloop getal, in mijn geval een 1 ingesteld.

http://chayden.net/Asterisk/SeUpAsteriskAtHome.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-09 20:57
Ik heb asterisk geinstalleerd op Fedora. Daarbij heb ik 2 VOIP providers, talkin2ya en voipbuster.
Via talkin2ya (budgetphone) loopt alles prima, zowel het bellen als het gebeld worden. Met voipbuster lukt het alleen maar om uit te bellen. Gesprekken ontvangen gaat om de een of andere reden niet.

Zijn hier mensen die dat met voipbuster i.c.m. het IAX protocol al wel voor elkaar hebben ? Ik ben erg benieuwd naar de stukken configuratie uit iax.conf en extensions.conf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 22:14
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 15:03:
[...]

Lees ik er langs heen ?
Deze doet SIP en IAX2 en kost maar 84,-

Yuxin IP-telefoon
YWH100D
H.323, SIP, MGCP, Net2phone, IAX2 support
2 LAN aansluitingen, Verlicht display met 2 regels

http://www.stamict.com/nl/aanbieding.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Is er inmiddels al nieuws over de draytek 2200VG, ik heb dat ding nog steeds niet aan de praat om te kunnen bellen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eth0 schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 12:20:
[...]

Deze doet SIP en IAX2 en kost maar 84,-

Yuxin IP-telefoon
YWH100D
H.323, SIP, MGCP, Net2phone, IAX2 support
2 LAN aansluitingen, Verlicht display met 2 regels

http://www.stamict.com/nl/aanbieding.php
Dat is een telefoon en geen ATA...

Die telefoons zijn wel meer te vinden idd met IAX2

Ata's is wat lastiger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 22:53:
Ja...ik heb de VoIPBuster gegevns in mijn Draytek 2200 V(G) staan, en kan gewoon bellen, het werkt perfect.

Het gebeld worden gaat gewoon via mijn VoDSL lijn, de router heeft een doorlus mogelijkheid, ik wordt dus op mijn eigen nummer gebeld, en bel via VoIPBuster.

Ik heb dus helemaal geen PC aan.....de VoDSL lijn en mijn telefoon(s) zijn op mijn Draytek 2200VG aangesloten.

Ik heb ook talkin2ya.nl gebruikt en dat werkte ook perfect (ook het gebeld worden op VoIP), maar VoIPBuster is gratis bellen :P
Nu nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope ...... in het begin deed ie het ff ....... maar ik denk dat het een toevalstreffer was ....... Talkin2ya zit er weer in, probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 20:01:
Nope ...... in het begin deed ie het ff ....... maar ik denk dat het een toevalstreffer was ....... Talkin2ya zit er weer in, probleemloos.
Klopt die werkt idd prima, maar met een limiet van 500 min. per maand (heb ik ze 2x over gebeld). Op die manier heb ik er niet veel aan puur omdat ik de prijs van 9,95 niet wil betalen voor een limiet van 500 min.

[ Voor 3% gewijzigd door knorde op 02-07-2005 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 14:35:
[...]

Dat is een telefoon en geen ATA...

Die telefoons zijn wel meer te vinden idd met IAX2

Ata's is wat lastiger!
Volgens mij is dit zo'n ATA : http://www.speakup.nl/sho...rers_id=12&products_id=31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb FireFly (degene van 1ste topicpost) gedownload echter hij wil niet bellen?
Ik heb de poorten opengezet die hij gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 19:14:
Ik heb FireFly (degene van 1ste topicpost) gedownload echter hij wil niet bellen?
Ik heb de poorten opengezet die hij gebruikt?
Heb je hem ingesteld via IAX ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja.
Op iax.voipbuster.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop niet dat je de punt achter iax.voipbuster.com ook in FireFly hebt staan, je weet maar nooit

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo dom ben ik nou ook weer niet hoor :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 22:14:
Zo dom ben ik nou ook weer niet hoor :7
Ik las eens over iemand die had een spatie achter iax.voipbuster.com staan en toen werkte de bende ook niet, vandaar

Zomaar een check. Je zult het op andere vlakken zoeken en daar zal in iets kleins de fout liggen, dan zoek je jezelf een ongeluk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar ondersteund FireFly niet 0xx, je moet de 0 dus weghalen voor het regionummer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 23:17:
Blijkbaar ondersteund FireFly niet 0xx, je moet de 0 dus weghalen voor het regionummer :)
Uhm, dat is meestal zo dat je met internationale landcodes moet bellen.

Dus voor NL: 0031 gevolgd door het kengetal zonder 0

Da's niet iets van FireFly, dat zijn gewoon vaste telefonieregels sinds jaar en dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 23:17:
volgens mij is deze fout al wel eerder gemaakt .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
ben ik nu de enige die met firefly erg veel achtergrond ruis krijgt in de gesprekken, terwijl de software van voipbuster wel kraakheldere sound geeft?

het lijkt met dat het iets te maken heeft met codecs oid die gebruikt worden,maar zolang de bijgeleverde software werkt vind ik het prima :P

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marko77 schreef op maandag 04 juli 2005 @ 12:28:
ben ik nu de enige die met firefly erg veel achtergrond ruis krijgt in de gesprekken, terwijl de software van voipbuster wel kraakheldere sound geeft?

het lijkt met dat het iets te maken heeft met codecs oid die gebruikt worden,maar zolang de bijgeleverde software werkt vind ik het prima :P
Ja, waarschijnlijk ben jij de enige ;)

Wel apart, aangezien VoIPBuster software vaak van mindere kwaliteit is, omdat hun protocolgebruik brak is. Dus veel echo, wegvallen en ruis bij VoIPBuster normaal gesproken.

FireFly is zover mij bekend, altijd goed. Kan soms een kleine echo optreden, maar dat is bij alle VoIP het geval. Het is in ieder geval niet hinderlijk en kan vaak met echo cancellation worden opgelost.

Als VoIPBuster in jouw geval beter werkt en blijft werken, dan houd je het toch mooi bij dat programma! Altijd goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Ik heb inmiddels mijn draytek vigor 2200VG aan de kant gegooit en een usb telefoon besteld. Als het goed is krijg ik hem morgen binnen. Ben benieuwd of dat wel goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knorde schreef op maandag 04 juli 2005 @ 17:56:
Ik heb inmiddels mijn draytek vigor 2200VG aan de kant gegooit en een usb telefoon besteld. Als het goed is krijg ik hem morgen binnen. Ben benieuwd of dat wel goed werkt.
Welke heb je besteld, site erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me trouwens af of ik de gesprekken die ik voer ook kan opnemen met me pc? Aangezien ik met headset praat, gaat het zeker moeilijk? -edit- Dit kan met hotrecorder
www.hotrecorder.com

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2005 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkende instellingen voor het plaatsen van gesprekken met een Leadtek BVA8051s ATA en waarschijnlijk iedere andere ATA met SIP ondersteuning, van achter een symmetrisch firewall.

Afbeeldingslocatie: http://www.leadtek.com/voip/image/bvp_8051_1s.jpg

Check met WinStun wat voor firewall je hebt.

Server Address: nat.draytel.org
Port: 5065
Domain Name: sip.voipbuster.com

Phone Number: <Gebruikersnaam>
Password: <Wachtwoord>

Laat verder alles op factory defaults staan, vooral duidelijkheid GEEN STUN server gebruiken.

Veel gratis bel plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het programma hotrecorder wat ik 2 posts hierboven neerzette, werkt niet. Hij staat standaard op Skype aangevinkt, en ik kan geen andere aanklikken, Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 19:36:
[...]

Welke heb je besteld, site erbij?
ROYAL VISION USB-telefoon

Als je naar www.neck.nl gaat en dan als trefwoord usb telefoon is het de eerste (rode)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

knorde schreef op maandag 04 juli 2005 @ 22:23:
[...]

ROYAL VISION USB-telefoon

Als je naar www.neck.nl gaat en dan als trefwoord usb telefoon is het de eerste (rode)
Hehe, das gewoon een rode tiptel 115 verkijgbaar bij de MYCOM voor 29,95 euro. Helaas zijn die dingen daar zo goed als uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
XthinkZ schreef op maandag 04 juli 2005 @ 22:42:
[...]

Hehe, das gewoon een rode tiptel 115 verkijgbaar bij de MYCOM voor 29,95 euro. Helaas zijn die dingen daar zo goed als uitverkocht.
Ow hehe nouja ik heb deze dus gekocht. Morgen krijg ik hem als het goed is. Zal mij benieuwen of deze wel eens goed zou gaan werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 20:46:
Werkende instellingen voor het plaatsen van gesprekken met een Leadtek BVA8051s ATA en waarschijnlijk iedere andere ATA met SIP ondersteuning, van achter een symmetrisch firewall.

[afbeelding]

Check met WinStun wat voor firewall je hebt.

Server Address: nat.draytel.org
Port: 5065
Domain Name: sip.voipbuster.com

Phone Number: <Gebruikersnaam>
Password: <Wachtwoord>

Laat verder alles op factory defaults staan, vooral duidelijkheid GEEN STUN server gebruiken.

Veel gratis bel plezier :)
Dat zou wel te gek zijn. Wat ik van jou begrijp kun je zowel bellen als gebeld worden via je 010 nummer?

Ik krijg het volgende met Winstun, wat me typisch lijkt, aangezien VoIP van Tiscali ook draait en ik een Zyxel 2602 VoIP modem heb..

"Symetric - VOIP will NOT work
Does not preserve port number
Supports hairpin of media"

Hoe ken dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:*) Ik zie dat Paypal als betalingsoptie is toegevoegd op voipbuster.
Alleen is deze optie alleen te kiezen, wanneer je het credit bedrag wilt opwaarderen.

Dus voor je eerste credit van 1 euro moet je nog steeds je CC gebruiken, daarna kun via paypal
opwaarderen.

Misschien heeft het ermee te maken dat de betalen aan viopbuster via paypal hun geldt kost,
en dit van het lage 1 euro bedrag weer in minder moeten gebracht?
Bij een 10 euro opwaarderingsbedrag is dit te verwaarlozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 22:50:
Dat zou wel te gek zijn. Wat ik van jou begrijp kun je zowel bellen als gebeld worden via je 010 nummer?
Bij mijn werk gebeld worden niet en zover ik begrepen heb is dit deel van de dienstverlening niet echt betrouwbaar en als het werkt dan alleen met IAX clients.

Mijn ATA heeft POTS fallback dus heb ik het 010 nummer niet nodig, ik ben nog gewoon bereikbaar via KPN maar het zou mooi zijn als het in de toekomst ook werkt.
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 22:50:
"Symetric - VOIP will NOT work
Does not preserve port number
Supports hairpin of media"
Deze melding is correct gezien wat WinStun controleert "werkt STUN in combinatie met jou firewall" maar verder wat overdreven, ik dacht eerst dat STUN voor SIP alle firewall/NAT problemen zou oplossen maar dat is dus niet zo onderstaande stukje maakte dat voor mijn duidelijk.
LeadTek:
Q: How does Leadtek ATA traverse NAT?
A: Dealing with NAT traversal is not easy. However, we have solutions to deal with all 4 NAT types: Full cone, restricted NAT, port restricted NAT and symmetric NAT.

In order to traverse NAT you need to know your router's NAT type first. Use a computer to run the WINSTUN program. This will do a basic STUN check to a STUN server on the internet (by default it uses "larry.gloo.net", but it can be changed).

Note:
(1) there are some routers that are applicable to STUN router.
(2) what has been tested is the entire router from endpoint to server - if one STUN is traversable but not the other, then overall the router is non-STUN friendly.

The first 3 NAT types can be resolved using STUN server. In your web configuration, enable STUN and input an appropriate STUN server address. Select "Use STUN for SDP media address and port". Reboot your ATA for changes to be taken effectively.

The most tricky one is symmetric NAT. We solve symmetric NAT by using RTP relay function. In order to use RTP relay make sure: 1) your SIP server supports it; 2) disable STUN. In the web configuration, change SIP server to a server that supports RTP relay (ie. an outbound proxy server); disable STUN. Reboot your ATA for changes to be effective.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 12:59:
[...]

Bij mijn werk gebeld worden niet en zover ik begrepen heb is dit deel van de dienstverlening niet echt betrouwbaar en als het werkt dan alleen met IAX clients.

Mijn ATA heeft POTS fallback dus heb ik het 010 nummer niet nodig, ik ben nog gewoon bereikbaar via KPN maar het zou mooi zijn als het in de toekomst ook werkt.

[...]

Deze melding is correct gezien wat WinStun controleert "werkt STUN in combinatie met jou firewall" maar verder wat overdreven, ik dacht eerst dat STUN voor SIP alle firewall/NAT problemen zou oplossen maar dat is dus niet zo onderstaande stukje maakte dat voor mijn duidelijk.

[...]
Akkoord, duidelijk

Maar wat doe je in vredesnaam met deze instelling:

"nat.draytel.org"

als je VoIPBuster gebruikt? Wat hebben deze twee met elkaar te maken? Jouw apparaat ondersteunt dus ook alleen maar SIP en geen IAX?

Kun jij nu gebeld worden op je 010 nummer of niet? Da's zo ongeveer de belangrijkste vraag lijkt me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Ik heb inmiddels mijn usb telefoon binnen.

Mensen horen mij echt helemaal perfect alleen ik hoor hun ook wel redelijk goed maar soms een soort van geluid net alsof je mobiel belt en slecht bereik hebt. Mij horen ze wel perfect weten jullie of dit aan instellingen ligt? Xlite. Windows xp. Als er meer info nodig is hoor ik het graag. G711U gaat branden zodra we verbinding hebben (protocol).

[ Voor 20% gewijzigd door knorde op 05-07-2005 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 17:38:
Akkoord, duidelijk

Maar wat doe je in vredesnaam met deze instelling:

"nat.draytel.org"

als je VoIPBuster gebruikt? Wat hebben deze twee met elkaar te maken? Jouw apparaat ondersteunt dus ook alleen maar SIP en geen IAX?
Heel simpel VoipBuster heeft geen outbound proxy server met RTP relay op dit moment, en draytel wel en stelt deze publiek beschikbaar.
Kun jij nu gebeld worden op je 010 nummer of niet? Da's zo ongeveer de belangrijkste vraag lijkt me!
Nee maar dat is voor mij ook niet belangrijk want het gaat er om dat ik gratis kan bellen, en ander VoIPBuster gebruikers kunnen mij gratis bellen op mijn KPN nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 18:16:
[...]

Heel simpel VoipBuster heeft geen outbound proxy server met RTP relay op dit moment, en draytel wel en stelt deze publiek beschikbaar.

[...]

Nee maar dat is voor mij ook niet belangrijk want het gaat er om dat ik gratis kan bellen, en ander VoIPBuster gebruikers kunnen mij gratis bellen op mijn KPN nummer.
Akkoord, dat zal dat vind ik ook. Enkel je typte in een eerder bericht:

"Werkende instellingen voor het plaatsen van gesprekken met een Leadtek BVA8051s ATA en waarschijnlijk iedere andere ATA met SIP ondersteuning, van achter een symmetrisch firewall"

Dan ga ik ervan uit dat je een oplossing hebt voor het probleem van niet gebeld kunnen worden. Vandaar. Duidelijkheid boven alles. Maar 't is duidelijk nu, zover waren we allemaal dus al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 19:32:
[...]

Akkoord, dat zal dat vind ik ook. Enkel je typte in een eerder bericht:

"Werkende instellingen voor het plaatsen van gesprekken met een Leadtek BVA8051s ATA en waarschijnlijk iedere andere ATA met SIP ondersteuning, van achter een symmetrisch firewall"

Dan ga ik ervan uit dat je een oplossing hebt voor het probleem van niet gebeld kunnen worden. Vandaar. Duidelijkheid boven alles. Maar 't is duidelijk nu, zover waren we allemaal dus al...
Oké maar dat staat er niet, dit is alleen een oplossing voor het probleem dat je geen gesprek kan plaatsen, dus dat als de andere partij opneemt de verbinding verbroken wordt of het geluid van de ander partij maar één seconden te horen is en daarna niet meer. Hiervoor heb ik hier nog geen oplossing voor kunnen vinden de oplossing stond pas 2 dagen geleden op het forum van VoIPBuster en wou ik hier ook even melden.

Met de instellingen is het mogelijk om gesprekken te voeren van goede kwaliteit naar meerdere landen, de enige beperking is dat gratis gesprekken na 1 uur worden verbroken.

Zover ik kan vinden is er geen oplossing voor SIP en het ontvangen van gesprekken om dat dit deel van de VoIPbuster dienst niet werkt met SIP en alleen IAX en dan nog niet echt betrouwbaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2005 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
Ben ik nu gek of is de forum van voipbusters er niet meer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 20:25:
[...]

Oké maar dat staat er niet, dit is alleen een oplossing voor het probleem dat je geen gesprek kan plaatsen, dus dat als de andere partij opneemt de verbinding verbroken wordt of het geluid van de ander partij maar één seconden te horen is en daarna niet meer. Hiervoor heb ik hier nog geen oplossing voor kunnen vinden de oplossing stond pas 2 dagen geleden op het forum van VoIPBuster en wou ik hier ook even melden.

Met de instellingen is het mogelijk om gesprekken te voeren van goede kwaliteit naar meerdere landen, de enige beperking is dat gratis gesprekken na 1 uur worden verbroken.

Zover ik kan vinden is er geen oplossing voor SIP en het ontvangen van gesprekken om dat dit deel van de VoIPbuster dienst niet werkt met SIP en alleen IAX en dan nog niet echt betrouwbaar.
Dat eerste, dat werkte al bij velen van ons, maar voor diegenen waar de verbinding wel verbroken wordt, wie weet is dit de oplossing.

De instellingen waren ook bekend, ook dat er gesprekken van goede kwaliteit naar meerdere landen voor nop kan worden gevoerd, de beperking van 1 uur was ook bekend.

Dat er geen oplossing is voor SIP en enkel IAX werkt met gebeld worden stond ook al eerder hier...

Dus niets nieuws, vandaar dat ik je opmerking ook plaatste in een mogelijke oplossing om gebeld te worden. Het kwam iets of wat vernieuwend over, maar blijkt dus helaas enkel een herhaling van al hetgeen hier al staat. Jammerrrrr maar met SIP zal het zeker niet gaan lukken blijft de conclusie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 12:24
tafmaf schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 20:26:
Ben ik nu gek of is de forum van voipbusters er niet meer :?
Inderdaad: ik krijg ook een 404-fout. Daarnaast is het forum ook uit de feedback-pagina gesloopt.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.