Gratis bellen naar vaste nummers Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 28.253 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
ik heb net even geregged bij voipbuster, daarna meteen met firefly connecten. Bellen naar vast in NL ging meteen zonder problemen, dus ik direct maar 1 euro storten, dan kan ik mn familie in finland bellen :P.

tot nu toe gaat het lekkerrrrr

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:43
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 17:14:
Is hier iemand met een 'originele' Zyxel 2602, dwz niet door Tiscali uitgegeven met eigen firmware?

Zyxel wil nl. wel support geven, maar kan of mag dat niet bij Tiscali Zyxel modems... ZO VREEMD MAAK JE HET NIET MEE! Tiscali wil geen andere vragen beantwoorden over VoIP dan met hun eigen VoIP inlog gegevens. Marktbescherming noemen ze dat. Tijd voor de consumentenbond! Of iemand met een originele Zyxel ;)
misschien kun je het rechtstreeks bij de amerikaanse support proberen. dit was ook mijn bedoeling, maar ik heb nog steeds geen modem binnen. wellicht weten ze in amerika niet dat dit via tiscali loopt.

[ Voor 71% gewijzigd door Byte_Me op 24-06-2005 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Byte_Me schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 09:38:
[...]

misschien kun je het rechtstreeks bij de amerikaanse support proberen. dit was ook mijn bedoeling, maar ik heb nog steeds geen modem binnen. wellicht weten ze in amerika niet dat dit via tiscali loopt.
Ik denk dat het daar me niet veel anders zal vergaan. Ze controleren Serienummer en/of Macadres. Had aangegeven dat ik het ding via marktplaats had gekocht en de stickers door vorige eigenaar waren verwijderd, in de hoop dat men de vraag zo zou beantwoorden. Maar helaas, ze vroegen naar het MAC adres in system status... Tja dan ben je weg ;)

Dat zal in Amerika niet anders gaan haha

In ieder geval was Zyxel wel zeer ok in het persoonlijk beantwoorden van de mail in tegenstelling tot Tiscali met knip en plak mails.

Er is zelfs nog een echt antwoord uitgekomen bij Zyxel:

"Los van dat WETEN wij gewoon het antwoord niet. Dit moet worden uitgezocht doot iemand met het programma, de voip account en de firmware onder handen en dat zal dus moeten gebeuren door de ontwikkelaars in Taiwan of mensen die het zelf uitproberen."

Men leest hier ook wel mee en post zo nu en dan wat, dus Draytek is niet alleen aanwezig hier :*)
Eigenlijk vertrouwen ze dus op ons, gebruikers, om dit probleem op te lossen. Tja, wel de grootste en meest goedkope denktank voor een bedrijf zeg ik dan maar weer! Zelf zou ik zeggen, het probleem is waarschijnlijk al bekend, de Zyxel heeft geen IAX support, dat weet je nu, dus zet er een mannetje op die het e.e.a. gaat onderzoeken. Wellicht is het in een firmware update te regelen. Gewoon wat ondersteuning voor meer protocollen en klaar ben je!

Meer klanten blij en meer klanten die je product gaan kopen. Want ondertussen gaat iedereen een Draytek kopen, aangezien zij openlijk aangeven dat ze ism VoIPBuster en hun technische mensen voor dit probleem een oplossing gaan zoeken. Of ze die vinden is een tweede vraag, maar toch!

Hoe dan ook, toch een pluimpje voor Zyxel en een bak }:O estront over Tiscali ;)

Trouwens, wat jij nog wel kan doen is als je modem binnen is (jij hebt 't ding los gekocht, dwz niet met abo van Tis of andere firmware van weet ik wie), het verhaal wederom bij Zyxel neerleggen. Ze weten het antwoord op dit moment nog niet. Dat is duidelijk. Maar wellicht met wat zaken die ze bij elkaar hebben geschraapt aan informatie tzt wel. Hoewel ze het hier ook wel zullen posten. Wie weet gaan ze echter wel zelf aan het werk als er een klant aan komt waaien met een goed serienummer. Dat ze er een techneut opzetten die met een VoIPBusteraccount/IAX gebaseerd testprogramma aan de gang gaat. 't Blijft altijd te proberen!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2005 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een update naar vragen aan Zyxel over een Zyxel uitgegeven door Tiscali:

"Tiscali heeft zijn redenen om de mogelijkheden van het apparaat zo te hebben
als ze zijn. Maar je moet wel begrijpen dat wij, als helpdesk van ZyXEL in
Nederland, de wensen van Tiscali
respecteren en de afspraken die we met Tiscali hierover hebben gemaakt naleven.
Dus vragen over de mogelijkheden van Tiscali Voip => Tiscali.

Om in te gaan op je vragen:

1. Kunnen jullie (puur de vraag of het mogelijk is in theorie) de originele
(of andere) firmware zo aanpassen dat het IAX protocol ook werkt op de Zyxel
2602?

a: De firmware voor de verschillende 2602 types wordt gemaakt in Taiwan. We
spelen regelmatig verzoeken van klanten door, welke door ZyXEL -soms- worden
overgenomen. Daarbij moet je rekenen dat ZyXEL een van de grootste ADSL
leveranciers in de wereld is en daarom nogal wat af moet wegen bij het maken van
nieuwe firmwares. De firmwares verschijnen daarom vrij constant, maar met een
redelijk grote tussenpoos. Dus als er een verzoek om een bepaalde feature zo
vaak voorkomt dat ZyXEL het interessant begint te vinden zullen ze het proberen
te implementeren.
We hebben regelmatig contact met ZyXEL over dit soort dingen, maar we zijn een
van de vele, vele distributeurs.
We kennen en respecteren onze concullega's van Draytek Support Nederland. Besef
dat ook zij afhankelijk zijn van hun leverancier in Taiwan.

2. Is Zyxels eigen firmware op de door Tiscali uitgegeven Zyxel te uploaden?
Neem aan dat het om dezelfde chip gaat die puur geflashed is.

a:
- het flashen van de verkeerde firmware gaat waarschijnlijk niet werken
- waarschijnlijk accepteerd het apparaat de firmware niet eens
- Je verspeelt hiermee de garantie.
De apparaten hebben verschillend genaamde firmwares (zie ook
http://www.zyxel.nl/support/a001.php?toon=zynos).

3. Kan er een oudere firmware over een nieuwere heengezet worden (mocht
Tiscali VoIP van andere aanbieders gaan locken in een nieuwe firmware
update)?

a: in de regel wel, maar sommige firmware updates zijn niet meer terug te
draaien. Indien dit het geval is wordt dit weergegeven in de support notes die
in de regel als PDF in het firmware pakket worden meegeleverd. Natuurlijk is het
bij het flashen van een verkeerde firmware altijd mogelijk het apparaat zo ver
heen te helpen dat er niets meer te flashen valt."

Voor een ieder die er wat aan heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Ik heb mijn vraag inmiddels aan de amerikaanse support gesteld. Geheel zonder misleiding zelfs. Ik heb ze gezegd dat ik een koper ben die zich aan het orienteren is en dat ik een modem zoek met ondersteuning voor het IAX protocol, omdat ik wil kunnen bellen met voipbuster. Daarom wil ik weten of dit mogelijk is met de 2602, of dat het in de toekomst mogelijk wordt gemaakt. Ben benieuwd wat hun reaktie is.

over het hele flash verhaal, ik heb momenteel nog een chello modem. voor deze motorola modems zijn complete websites opgericht met instructie hoe ze te flashen met alternatieve firmware. Ik verwacht dat het bij adsl modems hetzelfde verhaal zal zijn (in de toekomst, als ze niet meer zo nieuw zijn), dus zal er vast wel ergens iemand dit aan het uitzoeken zijn.

kan het trouwens allemaal niet makkelijker? is er niet een soortgelijke service als voicebuster, die alleen sip-ondersteuning nodig heeft?

[ Voor 26% gewijzigd door Byte_Me op 24-06-2005 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Byte_Me schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 13:29:
Ik heb mijn vraag inmiddels aan de amerikaanse support gesteld. Geheel zonder misleiding zelfs. Ik heb ze gezegd dat ik een koper ben die zich aan het orienteren is en dat ik een modem zoek met ondersteuning voor het IAX protocol, omdat ik wil kunnen bellen met voipbuster. Daarom wil ik weten of dit mogelijk is met de 2602, of dat het in de toekomst mogelijk wordt gemaakt. Ben benieuwd wat hun reaktie is.

over het hele flash verhaal, ik heb momenteel nog een chello modem. voor deze motorola modems zijn complete websites opgericht met instructie hoe ze te flashen met alternatieve firmware. Ik verwacht dat het bij adsl modems hetzelfde verhaal zal zijn (in de toekomst, als ze niet meer zo nieuw zijn), dus zal er vast wel ergens iemand dit aan het uitzoeken zijn.
Je weet niet zeker of het hangt op het IAX verhaal he, het is slechts een veronderstelling! Wel een hele logische, maar toch... Ik zou gewoon eens vragen of ze ook ervaring hebben met VoIPBuster login en gebeld worden etc.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
goed idee, ik zal nog eens een mailtje sturen, evt onder naam van mijn vriendin.

ik moet zeggen, ik vind dit wel weer een ontzettende naaistreek van tiscali, die rotgeintjes met het modem. er staat nergens dat ik een aangepaste versie aanschaf als ik een modem bij tiscali koop, dus het lijkt mij niet eens legaal wat ze doen.

overigens thamart, ik krijg de mijne ook gewoon via tiscali, ik heb hem niet los gekocht. vraag me wel af hoe het zit bij 12move. volgens mij is dat namelijk ook gewoon tiscali, maar je kunt er geen telefonie krijgen. dus is het te verwachten dat je je voip modem gebruikt met bijvoorbeeld voipbuster. vraag me af wat er dan zou gebeuren met supprt van 12move/tiscali en zyxel.

[ Voor 81% gewijzigd door Byte_Me op 24-06-2005 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Byte_Me schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 13:56:
goed idee, ik zal nog eens een mailtje sturen, evt onder naam van mijn vriendin.

ik moet zeggen, ik vind dit wel weer een ontzettende naaistreek van tiscali, die rotgeintjes met het modem. er staat nergens dat ik een aangepaste versie aanschaf als ik een modem bij tiscali koop, dus het lijkt mij niet eens legaal wat ze doen.

overigens thamart, ik krijg de mijne ook gewoon via tiscali, ik heb hem niet los gekocht. vraag me wel af het het zit bij 12move. volgens mij is dat namelijk ook gewoon tiscali, maar je kunt er geen telefonie krijgen. dus is het te verwachten dat je je voip modem gebruikt met bijvoorbeeld voipbuster. vraag me af wat er dan zou gebeuren met supprt van 12move/tiscali en zyxel.
Poeh, dat is helemaal een ingewikkelde constructie...

Tja naaistreek van Tiscali. Weet het niet. Weet je, je neemt een abo bij hun. Ze zeggen ook niet vooraf expliciet dat je een Zyxel modem krijgt met Tiscali firmware volgens mij. Bij @ruk kreeg ik ook een motorola modem, dat wellicht ook niet met andere abo's samen gaat of eigen firmware van @home heeft misschien.

Ik vind het niet erg dat ze eigen Firmware draaien. Het is wel legaal, Zyxel heeft een overeenkomst met Tis. Wat ik niet helemaal ok acht, volgens wet of volgens moraliteit, is dat ik als consument (ik kocht het modem nl. voor extra bedrag van 30 Euro van Tiscali --> wat niks is natuurlijk voor een dergelijke modem) nergens kan aankloppen voor wat support wat buiten hun boekje valt. Ze willen je natuurlijk enkel met Tiscali VoIP laten bellen, want hoewel gratis binnen Nederland betaal je wel naar buitenland of naar mobiele nr's. En aardig wat ook! Mobiel bellen is over het algemeen via Tiscali VoIP duurder dan via KPN met basis abonnement... Met budget abonnement weer niet, maar allez.

Het ergste is, dat je eigenlijk een aparte koop doet voor het modem. Het is wel een onderdeel van je overeenkomst voor ADSL, maar is geen VAST onderdeel ervan. Tiscali stelt dat het wel zo is en dat ze alleen maar hoeven te zorgen dat je Tiscali ADSL en VoIP werkt. Verder niks. Zyxel mag niks zeggen, omdat ze dit met Tiscali hebben afgesproken.

Ik zit er over te denken om dit bij de consumentenbond te melden. Volgens mij kan het nl. niet volgens het consumentenrecht dat ik iets koop (als je betaald voor een apart product, is het een koop en geen gift, ook al is het ding zwaar gesubsidieerd door Tis), totaal geen support krijg voor mijn vragen en ik het zelf maar moet uitzoeken.

12 move Zyxel modem via Tiscali... Damn, ik ben razend benieuwd, ik neem echter aan dat jij ook de Tiscali firmware erop hebt staan, maar dan niet vooringesteld voor VoIP Tiscali. Je kunt dus gewoon VoIPBuster instellen, maar zult ook geen support krijgen bij Zyxel. Dat heeft ook weinig zin voor zover ik nu begrepen heb, aangezien zij ook geen oplossing voor het probleem hebben. 't Is wachten op nieuwe firmware met IAX protocol erin (als dit het probleem oplost natuurlijk), maar Tiscali zal deze vast niet uit gaan brengen aangezien ze dan concurrenten van hun eigen Tis Telefonie gaan toelaten die ze niet willen hebben...

Ofwel: op naar de consumentenbond. Heb het een btje gehad met dat gedraai van Tiscali

Waarom neem je in vredesnaam eigenlijk 12move? Tiscali aanbod is veel beter, en idd het is hetzelfde bedrijf, zelfs de Website is praktisch gelijk

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2005 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
ik neem geen 12move, maar (waarschijnlijk) tiscali. maar tijdens mijn zoektocht naar het beste adsl abbo, viel mij op dat 12move = tiscali. alleen nu ik hoor dat tiscali de firmware heeft aangepast begin ik toch weer te twijfelen. wie weet koop ik een draytek modem erbij, als de problemen daarmee wel worden opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Byte_Me schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 15:04:
ik neem geen 12move, maar (waarschijnlijk) tiscali. maar tijdens mijn zoektocht naar het beste adsl abbo, viel mij op dat 12move = tiscali. alleen nu ik hoor dat tiscali de firmware heeft aangepast begin ik toch weer te twijfelen. wie weet koop ik een draytek modem erbij, als de problemen daarmee wel worden opgelost.
Ach, ik zou wel Tiscali nemen met Zyxel modem erbij.

Tiscali 4 Mbit is nu weer 29,95 incl. telefonie.

Je kunt gebeld worden op je Tiscali nummer of je KPN nummer. Met Tis kun je gratis bellen binnen NL en met VoIPBuster is zelf bellen geen probleem via de Zyxel werkt perfect. Dus alleen gebeld worden op je 010 nummer niet. Is eigenlijk geen groot probleem, want waarom moet je bereikbaar zijn op 3 nummers? Het gaat er mij enkel om dat ik nieuwsgierig ben of dit mogelijk is. Maar ik zou het Zyxel Tiscali modem er niet om laten liggen. Je betaald nl. maar 30 Euri voor een zeer geavanceerd modem

Voor de draytek ruim 120 Euri... ik wist het wel ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2005 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

Ik heb net bij de Mycom zo'n Tiptel USB phone gehaald voor 30 euro. Werkt perfect! Je kunt het nummer intoetsen op de foon en dan komt automatisch Firefly tevoorschijn (intoetsen in firefly gaat ook natuurlijk). Gebeld worden gaat ook. Een voordeel is dat je geen geluidskaart oid meer nodig hebt; je kunt 'm gewoon aan een of ander servertje hangen wat je toch hebt draaien.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 15:44:
Ik heb net bij de Mycom zo'n Tiptel USB phone gehaald voor 30 euro. Werkt perfect! Je kunt het nummer intoetsen op de foon en dan komt automatisch Firefly tevoorschijn (intoetsen in firefly gaat ook natuurlijk). Gebeld worden gaat ook. Een voordeel is dat je geen geluidskaart oid meer nodig hebt; je kunt 'm gewoon aan een of ander servertje hangen wat je toch hebt draaien.
Gebruik je ook de software van de Duitse Sipmax? Tiptel Skype Manager uitzetten als je met FireFly werkt, anders piept 'ie soms uit het niks zeg maar.

Voordeel is zelfs nog dat de server geen beeldscherm aan hoeft te hebben voor selecteren uit adresboek. Je kunt op het LCD display scrollen door je contactlijst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Sipmax? Waar is dat nuttig voor? Ik heb nu Firefly ingesteld op IAX en dat werkt prima. Skype Manager heb ik niet eens geinstalleerd. Ik plugde dat ding gewoon in en hij werkte. Wel moest ik even in Firefly de audio-in en output op het USB device zetten.

Wel hapert de verbinding heel af en toe, als ik gewoon een KPN-nummer bel. Ik heb zelf Chello (1mbit upload/4 mbit download).

Scrollen door je contactlijst is inderdaad mogelijk via het LCD-scherm! Verder is de geluidskwaliteit prima!

[ Voor 13% gewijzigd door FaceDown op 24-06-2005 17:15 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 15:14:
[...]

Ach, ik zou wel Tiscali nemen met Zyxel modem erbij.

Tiscali 4 Mbit is nu weer 29,95 incl. telefonie.

Je kunt gebeld worden op je Tiscali nummer of je KPN nummer. Met Tis kun je gratis bellen binnen NL en met VoIPBuster is zelf bellen geen probleem via de Zyxel werkt perfect. Dus alleen gebeld worden op je 010 nummer niet. Is eigenlijk geen groot probleem, want waarom moet je bereikbaar zijn op 3 nummers? Het gaat er mij enkel om dat ik nieuwsgierig ben of dit mogelijk is. Maar ik zou het Zyxel Tiscali modem er niet om laten liggen. Je betaald nl. maar 30 Euri voor een zeer geavanceerd modem

Voor de draytek ruim 120 Euri... ik wist het wel ;)
ik ga juist voor de budget versie, 6 maanden voor 9,95 per maand. over een half jaar heb ik meer geld en stap ik ws wel over naar een duurder abbonnement. het goedkoopste tiscali abbo heeft geen telefonie, dus wil ik daar bijvoorbeeld voipbuster voor gebruiken. en de KPN lijn gebruik ik dan idd om gebeld te worden. het gaat er mij niet zozeer om om bereikbaar te zijn op drie nummers, ik heb alleen geen zin om een tweede telefoon te moeten neerzetten, omdat ik niet bereikbaar ben via voipbuster. waarschijnlijk wordt het dan een kwestie van ff ompluggen als ik ga bellen, en weer terugpluggen als ik ophang. maar ja, dat vind ik irritant.

[ Voor 4% gewijzigd door Byte_Me op 24-06-2005 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-08 16:18

BKJ

Ik vind budgetphone dan ook wel een goed alternatief als je al een provider hebt voor i-net zoals @home:

9.95 per maand en gratis naar vaste nummers...

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Byte_Me schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 17:16:
[...]

ik ga juist voor de budget versie, 6 maanden voor 9,95 per maand. over een half jaar heb ik meer geld en stap ik ws wel over naar een duurder abbonnement. het goedkoopste tiscali abbo heeft geen telefonie, dus wil ik daar bijvoorbeeld voipbuster voor gebruiken. en de KPN lijn gebruik ik dan idd om gebeld te worden. het gaat er mij niet zozeer om om bereikbaar te zijn op drie nummers, ik heb alleen geen zin om een tweede telefoon te moeten neerzetten, omdat ik niet bereikbaar ben via voipbuster. waarschijnlijk wordt het dan een kwestie van ff ompluggen als ik ga bellen, en weer terugpluggen als ik ophang. maar ja, dat vind ik irritant.
Dan duvel je toch gewoon 2 telefoonsetjes aan de Zyxel. En volgens mij is er ook een kastje te koop waarmee je de 2 lijnen combineert en op 1 telefoonset laat rinkelen... Dacht ik
Waarmee je kiest door bijv. 0 te draaien voor je belt voor Tiscali en 1 voor VoIPBuster als je naar buiten belt. Word je gebeld op één van beide lijnen, dan gaat het ding altijd over op dezelfde telefoon

Hier, een inkoopactie voor een soort kastje wat je volgens mij zou kunnen gebruiken, wellicht ook 2e hands te koop bij marktplaats of speurders. Check het eens zou ik zeggen

http://www.inkoopactie.net/ia/dff2zg4c

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2005 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 17:28:
[...]

Dan duvel je toch gewoon 2 telefoonsetjes aan de Zyxel. En volgens mij is er ook een kastje te koop waarmee je de 2 lijnen combineert en op 1 telefoonset laat rinkelen... Dacht ik
Waarmee je kiest door bijv. 0 te draaien voor je belt voor Tiscali en 1 voor VoIPBuster als je naar buiten belt. Word je gebeld op één van beide lijnen, dan gaat het ding altijd over op dezelfde telefoon

Hier, een inkoopactie voor een soort kastje wat je volgens mij zou kunnen gebruiken, wellicht ook 2e hands te koop bij marktplaats of speurders. Check het eens zou ik zeggen

http://www.inkoopactie.net/ia/dff2zg4c
_O_ super!!!

tsa, je moet maar weten dat het bestaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Antwoord gehad van de amerikanen:
All our VoIP equipment only supports the SIP protocol, so you would be unable to use this device with that service.
kort maar bondig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Byte_Me schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 17:43:
Antwoord gehad van de amerikanen:

[...]

kort maar bondig.
Op dit moment idd. Tja, dat had ik je ook wel kunnen vertellen. De huidige firmware heeft geen IAX support. Echter, een firmware update zou alles anders kunnen maken.

En, al een aantal keren gezegd: het zou wellicht niet aan de IAX kunnen liggen maar iets anders

HET IS MAAR EEN VERONDERSTELLING NL....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Byte_Me schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 17:38:
[...]

_O_ super!!!

tsa, je moet maar weten dat het bestaat
You're welcome

Succes moet de aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJan
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hoe is in te stellen bij Firefly dat het geluid dat normaal van de microfoon komt bijvoorbeeld van Wave of Midi doorgegeven wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerbo99
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-02-2024
Ik heb een tiptel cyberbox 100. Iemand die weet hoe ik dat kan laten samenwerken met Voipbuster?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jerbo99 schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 03:31:
Ik heb een tiptel cyberbox 100. Iemand die weet hoe ik dat kan laten samenwerken met Voipbuster?
als ik deze draad goed lees, dan kun je met dit apparaat alleen bellen en niet gebeld worden vanwege het gemis van het IAX protocol. Deze cyberbox is alleen geschikt voor SIP.

Hoe je het moet instellen laat ik aan de gurus over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 18:16

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Kunnen we niet een appart topic opnenen over de Zyxel/Draytek voip routers? Want dit gaan niet meer over voipbuster zelf, dit gaat alleen nog maar over die routers tegenwoordig ;)

zoiets als '[Voip] VoIP-routers & (soft)phones icm VoIP-aanbieder'

[ Voor 16% gewijzigd door I_stealth_I op 25-06-2005 10:52 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:50

knakworst

Get more sats!

WillemJan schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 23:43:
Hoe is in te stellen bij Firefly dat het geluid dat normaal van de microfoon komt bijvoorbeeld van Wave of Midi doorgegeven wordt?
menu -> options -> audio

Daar kun je de "audio in" veranderen voor de mic, en de "audio out" voor de speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJan
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
knakworst schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 09:31:
[...]

menu -> options -> audio

Daar kun je de "audio in" veranderen voor de mic, en de "audio out" voor de speakers.
Ja klopt, daar kun je keuze maken welke geluidskaart (in mijn geval SB Live! waveapparaat).
Ingaande geluid wordt automatisch microfoon gekozen, je kunt niet kiezen voor een andere ingang?
Als ik nu een .wav bestand afspeel hoort de andere partij deze niet. Dat zou ik willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I_Stealth_I schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 09:23:
Kunnen we niet een appart topic opnenen over de Zyxel/Draytek voip routers? Want dit gaan niet meer over voipbuster zelf, dit gaat alleen nog maar over die routers tegenwoordig ;)

Mwah nee, de hardware is ook een onderdeel van hetgeen de topic naam aangeeft:

Gratis bellen, dat doe je met een softwarematig programma op je comp. of evt. rechtstreeks via de hardware module.

Dit topic hoeft ook niet alleen over VoIPBuster te gaan, dus het lijkt me hier het best op z'n plaats. In het starttopic kun je de meest belangrijke verzamelde informatie vinden als je de rest niet interessant genoeg vindt om te lezen! En daarmee heb je alle zaken voor VoIPBuster etc. al bij elkaar. We moeten wel iets houden om over te praten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

zijn er meer mensen die op het moment niet kunnen inloggen? Zowel neit via Firefly als via Voipbuster programma zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Ik ben het wel eens met I_Stealth_I.. voor het gros van de mensen is al die blah over die Xyxel modems volkomen oninteressant.

Overigens kan ik gewoon inloggen (IAX).

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:00

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

ik ben ingelogd, uurtje geleden even naar Australie gebeld, ging goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 13:56:
Ik ben het wel eens met I_Stealth_I.. voor het gros van de mensen is al die blah over die Xyxel modems volkomen oninteressant.

Overigens kan ik gewoon inloggen (IAX).
Een pagina terug of 2 ging het ook veel over een Draytek, daar weer een stuk voor ook wel eens veel over Asterisk. Voor het gros van de mensen is vaak heel veel niet interessant. Het antwoord op alleen je eigen vraag is vaak wel interessant. Toch helpt het anderen, wat in dit topic allemaal onder gratis telefoneren kan vallen.

Wat je niet interessant vindt of acht, lees je toch gewoon niet? Daar zit een scrolbutton voor op je muis. Ik vind die handel over andere zaken weer minder interessant, maar ik vind wel dat het er bij moet staan voor de volledigheid.

Ik kan hier trouwens ook inloggen, zowel via FireFly als via mijn Zyxel. Nog nooit onderbreking gehad overigens m.b.t. het niet kunnen inloggen of niet kunnen uitbellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:08
Ligt het nou aan mij of kan ik niet meer connecten? (Niet met VoIPBuster en ook niet met Firefly).
Zijn er nog anderen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

werkt goed hier, nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Hebben jullie ook dat de verbinding af en toe 'hakkelt', dat er bijv net een half woord wegvalt? Ik heb dat wel af en toe. De verbinding is in ieder geval niet zo stabiel als een normale vast -> vast verbinding.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-08 16:31
ik heb nu ook geregistreed bij voipbuster, en een eigen 0031 telefoonnummer ontvangen 8)

heb ik alleen een vraagje, hoe duur is het om vanaf een vast nummer naar mijn VOIP-nummer te bellen? Is dat dan internationaal of interlokaal of tegen lokaal tarief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Gewoon bellen naar een vast nr in Rotterdam (010). Of dat voor jou interlokaal of lokaal is weet ik niet.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

FaceDown schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 15:35:
Hebben jullie ook dat de verbinding af en toe 'hakkelt', dat er bijv net een half woord wegvalt? Ik heb dat wel af en toe. De verbinding is in ieder geval niet zo stabiel als een normale vast -> vast verbinding.
Op het werk had ik daar last van. Daar ga ik via een proxy naar buiten, meerdere gebruikers op internet.
Thuis werkt het hardstikke goed, het lijkt erop dat je een stabiele verbindig nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
I_Stealth_I schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 09:23:

dit is ook geen specifiek voipbuster topic, maar een topic over de verschillende manieren om te bellen met voipbuster. zowel met software als hardware, en dus ook de routers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
ik heb zelf ook even gebeld naar mn voipbuster nummer en t viel me op dat
de pc kant een soort van achtergrond ruis heeft, ligt dat aan mijn audio instellingen, of mn headphone, mic combo, of is dit een bekend voipbuster fenomeen?

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:37

Tys

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 18:12:
Hallo,

Ik heb zonet ook X-Lite gedownload, en geinstalleerd, ik kan bellen, geen probleem. Ik heb da ook zo 1 dollar betaald via Visa, maar ik heb gehoord dat je dan een 010 nr ofzo krijgt toegestuurd ? Maar ik heb tot nu toe niets gekregen :? OF duurt dit een tijdje ?

Het is héél eigenaardig, als ik naar My purchases ga, dan staat er dit:

Order 1 07-06-2005 € 1.00 Failed

Kheb ongeveer 20 min geleden betaald, en heb een bevestiging gekregen via mail datk nu 1 euro heb als credit, maar dit staat nergens anders vermeld :( Als ik mobiel wil bellen, zegt em dak geen creditz heb 8)7

Wes
Ik heb bijna hetzelfde, alleen dan anders.
Zojuist gedownload, keer gebelt, werkt perfect, met mastercard euro erop, binnen 10 minuten goedgekeurd (kreeg zelfs telefoon van mastercard (voor een euro!), tegenwoordig voorzichtig na fraude met mn kaartje).
Order 1 25-06-2005 € 1.00 Ok
Heb een nummer gekregen en 1 euro credit, nu bel ik net opnieuw, nu hangt VoIP Buster de telefoon meteen op als ik opneem (of dat nu 2 seconden of 8 seconden is) ...

Je kan beter niet betalen ;)

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:50

knakworst

Get more sats!

Momenteel is er volgens mij een storing. Ik kan in ieder geval niet bellen en gebeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
idem hier

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Laatst online: 15-09 22:14
mmm, vage site, als ik die voipbuster.exe download wil hij een prog installeren dat dream update heet ofzo, dat heeft niets met voip te maken??

De versie nummers verschillen ook met de index page en de download page, maar bijde downloaden het prog dat dream update heet, ik denk dat die site misbruikt wordt.

[ Voor 38% gewijzigd door eth0 op 26-06-2005 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Net geprobeerd en ik kan gewoon bellen.

[ Voor 4% gewijzigd door FaceDown op 26-06-2005 09:53 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roomkaas1
  • Laatst online: 29-05-2017

roomkaas1

smeer je weg

knakworst schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 22:47:
Momenteel is er volgens mij een storing. Ik kan in ieder geval niet bellen en gebeld worden.
Die storing zal nu verholpen zijn, ik kan gewoon weer bellen via Voipbuster. Ik heb helaas een ander probleem. :(
Aangezien iedereen zo lirisch is over FireFly wil ik graag dat proggie gebruiken. En dat lukte gisteren wel, totdat Firefly crashte (waarom weet ik niet). En vervolgens krijg ik hem helemaal niet meer aan de praat. Firefly start op en pets...crasht gelijk. Zelf na een re-install van Firefly, zelfde probleem (ja ook de map weggemieterd na uninstall, dit kon overigens alleen na een reboot), heeft/had iemand dit probleem ook?

Ik vraag het trouwens hier en niet in SA, omdat hier veel mensen zitten die Firefly gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje
Dat had ik in het begin met Firefly ook, na een reset en nog een paar keer proberen was het verholpen.
Nou kan ik gewoon niet connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Idd, same here, ik kan ook niet connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bijna amper te geloven dat het echt werkt. Even kijken wie ik hiermee nog wakker kan bellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Zitten degenen die niet kunnen connecten op het SIP-netwerk toevallig? Via IAX lukt het me gewoon wel namelijk.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Laatst online: 09-06 11:08
Mij lukt het niet met X-lite. Hij zegt steeds proxy informatie. Heeft iemand instellingen voor X-lite en thirdparty in dit geval voipbuster settings. Firefly en voip onder windows werken bij mij perfect. Maar op de mac zou 't helemaal te gek zijn.

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het net ook geinstalleerd,
het voipbusterprogramma can niet
connecten met het netwerk ,
die gedeinstalled ,
toen firefly 3rd party erop ,
werkte meteen !
€ 1 erop geknalt , kreeg gelijk reply
met 010 nummer .
geprobeerd met kpn aansluiting naar 010 nummer WERKT !
geprobeerd met mobiel naar 010 nummer WERKT !
vanaf computer naar kpn aansluiting WERKT !
Tot nu toe alles goed !
Nu wil ik de mogenlijkheid om zonder computer te bellen
en gebeld kunnen worden , heb hele topic al doorgelezen,
maar kan niet echt vinden of er een voip telefoon bestaat
die IAX ondersteund , wie weet dit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Laatst online: 15-09 22:14
Zijn er mensen die dit met asterisk aan de praat hebben? Zouden die hun config kunnen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eth0 schreef op zondag 26 juni 2005 @ 12:34:
Zijn er mensen die dit met asterisk aan de praat hebben? Zouden die hun config kunnen posten?
firefly = asterisk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op zondag 26 juni 2005 @ 11:54:
Zitten degenen die niet kunnen connecten op het SIP-netwerk toevallig? Via IAX lukt het me gewoon wel namelijk.
Ik heb dit euvel echt nog nooit meegemaakt. Ik bel hier zowel met een Tiptel USB telefoon aan de PC met FireFly/ÍAX als met een normale telefoon aan mijn Zyxel/SIP en beide werkten vanochtend en nu ook gewoon zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 12:10:
Heb het net ook geinstalleerd,
het voipbusterprogramma can niet
connecten met het netwerk ,
die gedeinstalled ,
toen firefly 3rd party erop ,
werkte meteen !
€ 1 erop geknalt , kreeg gelijk reply
met 010 nummer .
geprobeerd met kpn aansluiting naar 010 nummer WERKT !
geprobeerd met mobiel naar 010 nummer WERKT !
vanaf computer naar kpn aansluiting WERKT !
Tot nu toe alles goed !
Nu wil ik de mogenlijkheid om zonder computer te bellen
en gebeld kunnen worden , heb hele topic al doorgelezen,
maar kan niet echt vinden of er een voip telefoon bestaat
die IAX ondersteund , wie weet dit??
Ja, ze bestaan wel (of een apparaat waar je een normale/DECT telefoon aan kunt sluiten), maar ik durf zo niet een merk te noemen. Google ff zou ik zeggen. Als ik er straks tijd voor heb, check ik het ook nog wel ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik heb uiteraard al gegoogled,
heb alleen de atcom at323
gevonden die IAX2 en SIP allebei
ondersteund ,
maar dat is een Chinese fabrikant
en kan geen verkooppunt in Europa
vinden ,
kan me niet voorstellen dat dit
de enige telefoon is die IAX2
+ SIP ondersteund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ

BKJ

Sorry... maar dan heb je er niet veel van begrepen...

Asterisk is een opensource software pakket voor linux om een full blown telefooncentrale na te bootsen (inclusief voicemail, menu's etc etc)

Firefly is een softphone met ondersteuning voor sip en iax...

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01 21:16
Geweldig! Heb net even een zooi gebeld die nog een vast nummer hebben

alleen naar australie werkt niet...nu wel, de 2 nullen van 0061 moesten weg.? echt perfect, ik ga die 1 euro meteen overmaken :D

[ Voor 40% gewijzigd door CRAM op 26-06-2005 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
eth0 schreef op zondag 26 juni 2005 @ 12:34:
Topic beter lezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje
Kun je Asterisk ook in VMWare draaien (met bijv. debian), en heeft deze dan geen
eigen ip nodig (dus geen lokaal ip maar dat asterisk server kan zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-09 20:21
Zijn er mensen met een router waar je voip kan gebruiken met een normale telefoon en icm voipbuster.com? Anders ga ik die andere morgen terug brengen en omruilen voor 1 die het wel doet...

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Hebben mensen al iets draaien onder Windows wat vergelijkbaar is met Asterisk? Ik zag iets over Yate.. ben benieuwd of er mensen zijn die daar ervaring mee hebben. Lijkt me wel leuk om dat thuis te implementeren.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
woutertje schreef op zondag 26 juni 2005 @ 15:20:
Kun je Asterisk ook in VMWare draaien (met bijv. debian), en heeft deze dan geen
eigen ip nodig (dus geen lokaal ip maar dat asterisk server kan zijn).
Dat kan ja, gewoon de benodigde poorten ergenst naar forwarden is voldoende met het gebruik van IAX, met SIP verwacht ik wel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hitchhacker schreef op zondag 26 juni 2005 @ 13:35:
[...]
Sorry... maar dan heb je er niet veel van begrepen...
u is correct, mijn excuses. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
FaceDown schreef op zondag 26 juni 2005 @ 15:46:
Hebben mensen al iets draaien onder Windows wat vergelijkbaar is met Asterisk? Ik zag iets over Yate.. ben benieuwd of er mensen zijn die daar ervaring mee hebben. Lijkt me wel leuk om dat thuis te implementeren.
asteriks is toch al gepoort naar windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Byte_Me schreef op zondag 26 juni 2005 @ 17:08:
[...]

asteriks is toch al gepoort naar windows?
Inderdaad nu zie ik het ook! Astwind heeft het! Ga ik meteen proberen.. thanks :) Het is trouwens echt een port maar meer een oplossing met behulp van een linux distributie die onder Windows draait.. misschien wel wat te omslachtig/zwaar voor wat ik ermee wil doen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arro
  • Laatst online: 21-11-2022
knorde schreef op zondag 26 juni 2005 @ 15:20:
Zijn er mensen met een router waar je voip kan gebruiken met een normale telefoon en icm voipbuster.com? Anders ga ik die andere morgen terug brengen en omruilen voor 1 die het wel doet...
Mijn Draytek Vigor 2200V doet het (weer) prima met de instellingen zoals in deze schermafdrukken:
Scherm1
Scherm2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Arro schreef op zondag 26 juni 2005 @ 17:58:
[...]

Mijn Draytek Vigor 2200V doet het (weer) prima met de instellingen zoals in deze schermafdrukken:
Scherm1
Scherm2
Met de Draytek Vigor 2200VG werkt dit helaas niet :(
Welke firmware heb jij?

[ Voor 4% gewijzigd door knorde op 26-06-2005 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:50
Woei.. het werkt nog ook..

Nu ff m'n pa's visa scoren zodat ik die euro kan overmaken.

[ Voor 75% gewijzigd door Sypher op 27-06-2005 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Arro schreef op zondag 26 juni 2005 @ 17:58:
[...]

Scherm1
Scherm2
ben je ook bereikbaar op je voipbuster nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je nu voipbuster wel gebruiken
met SIP protocol ?
Ik gebruik nu firefox met IAX instelling ,
wat zijn de instellingen voor SIP dan ,
wel het 1 en ander geprobeerd,
maar krijg het niet aan de gang met SIP
, alleen IAX .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 11:08:
Kun je nu voipbuster wel gebruiken
met SIP protocol ?
Ik gebruik nu firefox met IAX instelling ,
wat zijn de instellingen voor SIP dan ,
wel het 1 en ander geprobeerd,
maar krijg het niet aan de gang met SIP
, alleen IAX .
En je wilt SIP gebruiken met FireFly terwijl je IAX al hebt draaien? WAAROM?

Of bedoel je dat je een hardware device hebt die met SIP draait (geen IAX ondersteuning/protocol), zoals bijv. de Zyxel 2602. Bij SIP kun je dan wel uitbellen, maar niet gebeld worden op je 010 nummer.

In het geval van gebruik FireFly zie ik serieus de reden niet om SIP te gaan proberen als IAX werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:50
Hmm ik heb m'n twijfels erbij of het na de BETA periode nog wel "onbeperkt bellen naar sommige landen" is... dit haal ik net van hun forum:
If you believe that, I'd like to show you some property at low tide.

When VoipBuster comes out of beta, there will be NO free destinations. The free destinations is only temporary. Why can't some people get that through their thick heads.
Laten we dan maar hopen dat hij lang in de BETA fase blijft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netvisions schreef op maandag 27 juni 2005 @ 11:50:
Hmm ik heb m'n twijfels erbij of het na de BETA periode nog wel "onbeperkt bellen naar sommige landen" is... dit haal ik net van hun forum:

[...]

Laten we dan maar hopen dat hij lang in de BETA fase blijft :P
Ook hierover kun je eerder in dit topic wat lezen. Men heeft nl. aangegeven dat het waarschijnlijk zo gaat worden dat je 1 eurocent vaste kosten per gesprek gaat betalen, verder niks. Dus of dat gesprek nu 10 minuten duurt of een uur, 1 eurocent.

Bel je 100 x voor een Euro, nog niet slecht lijkt me zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXhale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Jongens / "meisjes" :p

Zit zelf nu al even te spelen met VOIP, maar ik heb eigenlijk wat extra "kennis" nodig, iemand intresse in een spoedcursus Asterisk geven? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Laatst online: 11-09 13:22
is het mogelijk om mijn bluetooth headset van mijn telefoon
en een usb bluetoothstick in de pc via deze programma's te bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sun.dace schreef op maandag 27 juni 2005 @ 12:53:
is het mogelijk om mijn bluetooth headset van mijn telefoon
en een usb bluetoothstick in de pc via deze programma's te bellen?
Het werkt wel ja, maar ik kreeg een hoop ruis, hakkeligheid op de koop toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
eXhale schreef op maandag 27 juni 2005 @ 12:41:
Jongens / "meisjes" :p

Zit zelf nu al even te spelen met VOIP, maar ik heb eigenlijk wat extra "kennis" nodig, iemand intresse in een spoedcursus Asterisk geven? :P
Vraag maar raak voor een knaak zou ik zeggen :P Maar misschien is het handig om te beginnen op sites zoals http://www.voip-info.org/tiki-index.php en http://www.automated.it/guidetoasterisk.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Heeft iemand Asterisk onder Windows al draaien? Ik krijg het nog niet voor mekaar. Hij heeft een WinPCap error..

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruthger
  • Laatst online: 22-11-2024
Kijk eens naar Asterisk Win32. Dit is wel een port naar Windows.

Veni, vidi et cervesiam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoBBS
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 16:08
Ik heb nu asterisk draaien onder Linux en het bellen gaat goed... het enige wat ik nog wil is dat je via voicebuster uit belt als het naar een gratis nummer is (vaste nummers in die bepaalde landen) en dat je anders hoort dat het niet mogelijk is. Kan dit?

I said I'd be back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Laatst online: 16-09 09:14
RoBBS schreef op maandag 27 juni 2005 @ 19:31:
Ik heb nu asterisk draaien onder Linux en het bellen gaat goed... het enige wat ik nog wil is dat je via voicebuster uit belt als het naar een gratis nummer is (vaste nummers in die bepaalde landen) en dat je anders hoort dat het niet mogelijk is. Kan dit?
Je zou alle landcodes in kunnen programmeren als extensies. Blijf je alleen de nummers houden die binnen dat land vallen en wel geld kosten. Bijvoorbeeld de 0800 nummers in Nederland, die kosten via voipbuster gewoon geld.

Ik stel Asterisk zo in dat hij voor 0800, 0900, 0909 en 06 de KPN lijn pakt en voor de andere nummers voipbuster. Dat werkt volgens mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 13:12:
Het werkt wel ja, maar ik kreeg een hoop ruis, hakkeligheid op de koop toe
Dat ligt dan denk ik aan je hardware. Ik gebruik een MSI bluetooth dongle i.c.m. mijn Jabra BT250 headset en dat werkt prima. De Jabra BT250 is van zichzelf al niet compleet ruisvrij, maar voor normale telefoongesprekken functioneert het naar behoren (mag ook wel ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 11:28:
Niet huiverig zijn. Betaling gaat per Bibit of hoe heet die handel, in ieder geval betrouwbare internet betalingen. Je geeft toestemming voor die ene euro, niet voor meer. VoIPBuster ziet je creditcardgegevens voor zover ik weet geeneens, die worden rechtstreeks met bibit geregeld. Zij betalen VoIPBuster dus die Euro. Ze kunnen niet meer afschrijven
Btw, het is niet helemaal waar dat alles via Bibit loopt. Tuurlijk, het innen van het geld zal niet via hun lopen. Maar de eerste submit van de creditcard gegevens loopt gewoon naar hun server toe. Die gegevens komen gewoon bij hun binnen en die kunnen ze gewoon opslaan als ze dat willen.

Het had ook zo kunnen zijn dat je de gegevens bij Bibit invult. Je creditcard gegevens zijn dan alleen bij hun bekend. Als zij de gegevens opslaan bestaat er namelijk altijd de kans dat die gegevens publiek worden gemaakt. Een fout in je site is snel gemaakt :)

offtopic:
Excuses voor de 3 posts achter elkaar. Maar het blijft zo wel overzichtelijk :)

[ Voor 5% gewijzigd door eborn op 27-06-2005 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

thanks Rutgher! Ik heb nu Asterisk onder windows draaien.

Alleen; als ik met Firefly naar m'n Asterisk server wil connecten dan vraagt ie om username/password. Moet ik mijn client op de een of andere manier registeren bij Asterisk? Ik heb in de IAX.conf wel de inloggegens van voipbuster staan, zoals ze eerder in deze thread gegeven werden. Het invullen van deze gegevens in Firefly werkt niet. No registration to peer 'username' (from 10.0.0.1) zegt ie dan. 10.0.0.1 is het IP van de client. Ipv username staat er mijn voipbuster username.

[edit] al gelukt! Ik moest inderdaad een user aanmaken (een 'friend')

[ Voor 8% gewijzigd door FaceDown op 27-06-2005 22:28 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

RoBBS schreef op maandag 27 juni 2005 @ 19:31:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
[default]
include => demo

// mijn regio nummers beginnen met een 2,7 of 8. Daar maakt hij een internationale notering van.

[regionaal]
exten => _[278]XXXXXX,1,Dial(SIP/003158${EXTEN}@voipbuster)
exten => _[278]XXXXXX,2,Congestion

// alle servicesnummers blokkeren wij

[service-nummers]
exten => _0[89]0X.,Goto(_XXXX.,1)

// Interlokaal begint met 01- tot 05- en 07-

[interlokaal]
exten => _0[1-5 7]XXXXXXXX,1,Dial(SIP/0031${EXTEN:1}@voipbuster)
exten => _0[1-5 7]XXXXXXXX,2,Congestion

// voor 06-nummers heb je de pincode 838383 nodig om te kunnen bellen

[mobiel]
exten => _06XXXXXXXX,1,Authenticate(838383)
exten => _06XXXXXXXX,2,Dial(SIP/0031${EXTEN:1}@voipbuster)
exten => _06XXXXXXXX,3,Hangup()

// voor buitenland heb je de pincode 848484 nodig om te kunnen bellen

[buitenland]
exten => _00XXXXXXXXXX.,1,Authenticate(848484)
exten => _00XXXXXXXXXX.,2,Dial(SIP/${EXTEN}@voipbuster)
exten => _00XXXXXXXXXX.,3,Hangup()

// alle ongeldige nummers opvangen van tenminste 5 cijfers.

[ongeldig]
exten => _XXXX.,1,BackGround(privacy-incorrect)
exten => _XXXX.,2,Wait(3)
exten => _XXXX.,3,Hangup()

Dat heb ik toch netjes gedaan 8) Je kan nu gewoon nummers toetsen al was het je KPN-verbinding :D Dus geen Internationale notitie meer

[ Voor 9% gewijzigd door I_stealth_I op 27-06-2005 22:43 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een soft phone die op windows ME draait.
Van voipbuster.com weet ik dat het minimaal windows 2000 nodig heeft, maar werkt bijv. firefly wel op windows me of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

I_Stealth_I schreef op maandag 27 juni 2005 @ 22:39:
[...]

..code..

Dat heb ik toch netjes gedaan 8) Je kan nu gewoon nummers toetsen al was het je KPN-verbinding :D Dus geen Internationale notitie meer
Hoe pikt ie die dingen dan op? Want bij mij werkt 't alleen als ik regels onder het kopje [default] zet. Dan belt ie (eindelijk) wel uit, maar ik hoor niks door m'n hoorn en als er opgenomen wordt, wordt de verbinding meteen verbroken. Ik doe alles via IAX overigens.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

FaceDown schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 00:33:
[...]

Hoe pikt ie die dingen dan op? Want bij mij werkt 't alleen als ik regels onder het kopje [default] zet. Dan belt ie (eindelijk) wel uit, maar ik hoor niks door m'n hoorn en als er opgenomen wordt, wordt de verbinding meteen verbroken. Ik doe alles via IAX overigens.
Over het eerste:

Je moet de contexten includen onder [default]:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[default]
include => regionaal
include => service-nummers
include => interlokaal
include => mobiel
include => buitenland
exten => 6000,1,Answer
exten => 6000,2,MusicOnHold()
include => ongeldig

Over het tweede:
- Je zit achter een router en je hebt de pooren naar je Asterisk IP niet opengezet
- Er is onenigheid over het te gebruiken codec. doe eens IAX2 debug in je asterisk -r en ga eens bellen. Je ziet wat er fout gaat.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 00:08:
Ik zoek een soft phone die op windows ME draait.
Van voipbuster.com weet ik dat het minimaal windows 2000 nodig heeft, maar werkt bijv. firefly wel op windows me of niet?
Ja werkt perfect op een win98 bak. inclusief de tiptel 115.
Maar het eerst zelf proberen kan ook geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
FaceDown schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 00:33:
De context die jouw verbinding gebruikt geef je op bij de extensie die je aanmaakt. Dus als je in sip.conf onder jouw eigen 'account' context=default hebt staan, dan komt hij inderdaad altijd op default uit. Je kunt ook context=sip neerzetten en dan in extensions.conf een kopje [sip] opnemen. Daaronder zou je dan de rest kunnen includen. Maar via default werkt het dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ

BKJ

Oke, ik werd een beetje zat van voipbuster en had toch al een draytek vigor 2200vg aangeschaft dus ik heb me aangemeld bij talkin2ya.nl. Ik moet zeggen: het werkt perfect! Voor nog geen 10 euro in de maand gratis bellen naar vaste nummers, mobiel is niet al te duur en je hebt een nummer uit je eigen regio! Straks met skype-in betaal je ook voor je nummer en is skype-out ook nog duurder dan gratis :). Als je veel naar het buitenland belt gaat die vlieger uiteraard niet op maar dan kun je alsnog voipbuster vanaf pc of skype gebruiken.

Kortom: word je zat van voipbuster? Schaf dan iets aan voor geld :)

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hitchhacker schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 16:35:
Oke, ik werd een beetje zat van voipbuster en had toch al een draytek vigor 2200vg aangeschaft dus ik heb me aangemeld bij talkin2ya.nl. Ik moet zeggen: het werkt perfect! Voor nog geen 10 euro in de maand gratis bellen naar vaste nummers, mobiel is niet al te duur en je hebt een nummer uit je eigen regio! Straks met skype-in betaal je ook voor je nummer en is skype-out ook nog duurder dan gratis :). Als je veel naar het buitenland belt gaat die vlieger uiteraard niet op maar dan kun je alsnog voipbuster vanaf pc of skype gebruiken.

Kortom: word je zat van voipbuster? Schaf dan iets aan voor geld :)
Waar werd je zat van met VoIPBuster? Zou zo niks kunnen bedenken aangezien het hier altijd werkt, behalve gebeld worden via mijn Zyxel, maar dat komt omdat hij niet IAX ondersteunt

Ik vind 10 Euro p/m nogal een verschil met compleet geen abonnementsgeld en ook geen variabele belkosten. Dat noem ik geen alternatief en zeker niet als het werkt als een zonnetje zoals hier!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2005 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 21:36
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 16:56:
[...]

Waar werd je zat van met VoIPBuster? Zou zo niks kunnen bedenken aangezien het hier altijd werkt, behalve gebeld worden via mijn Zyxel, maar dat komt omdat hij niet IAX ondersteunt

Ik vind 10 Euro p/m nogal een verschil met compleet geen abonnementsgeld en ook geen variabele belkosten. Dat noem ik geen alternatief en zeker niet als het werkt als een zonnetje zoals hier!
En je ook ik heb eindelijk die euro overgemaakt ;)
Heb jij trouwens nooit dat de anderekant klaagt over echo op de lijn
Bij mijn zyxel wel
Dan ga ik naar voice in de router en zet Echo Cancellation even uit en dan weer aan
Dat helpt dan maar als ik dan weer een ander gesprek begin moet ik het zelfde weer doen om een goede lijn te krijgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tafmaf schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 17:09:
[...]
En je ook ik heb eindelijk die euro overgemaakt ;)
Heb jij trouwens nooit dat de anderekant klaagt over echo op de lijn
Bij mijn zyxel wel
Dan ga ik naar voice in de router en zet Echo Cancellation even uit en dan weer aan
Dat helpt dan maar als ik dan weer een ander gesprek begin moet ik het zelfde weer doen om een goede lijn te krijgen :(
Weet je wat ook helpt, bij de volume instellingen voor uitgaand/ontvangend geluid ofwel microfoon/luidspreker in de Zyxel de ene instelling op -1 te zetten. Weet echter zo niet meer welke exact. ff testen. Men hoort wel eens wat echo, maar een hele korte en niet extreem irritant of dat het gesprek er niet door verstoord wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 21:36
Oke ik heb nu alle 2 op -1 staan
Maar het hoort dus blijkbaar bij een voicebuster met zyxel
Want de andere kant vind het bij mij ook niet echt hinderlijk
En wie weet word dit ook nog wel eens beter als ze uit beta komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 16:56:
[...]

Lol check dan "ons" probleem maar even terug in dit topic. Wij kunnen dus niet eens uitbellen met de draytek vigor 2200VG icm voipbuster.com en alle andere providers werken er wel mee (mja dat zijn betaalde). Erg gaar hoor... Alleen via de pc zelf bellen werkt mja daar schaf je geen router voor aan...

[ Voor 3% gewijzigd door knorde op 28-06-2005 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knorde schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 18:46:
[...]

Lol check dan "ons" probleem maar even terug in dit topic. Wij kunnen dus niet eens uitbellen met de draytek vigor 2200VG icm voipbuster.com en alle andere providers werken er wel mee (mja dat zijn betaalde). Erg gaar hoor... Alleen via de pc zelf bellen werkt mja daar schaf je geen router voor aan...
Ook altijd ff wachten met aankoop van dergelijke hardware tot je zeker weet dat het werkt denk ik dan maar...

Er zijn toch ook hardwarematige alternatieven die wel werken lijkt mij zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 19:46:
[...]

Ook altijd ff wachten met aankoop van dergelijke hardware tot je zeker weet dat het werkt denk ik dan maar...

Er zijn toch ook hardwarematige alternatieven die wel werken lijkt mij zo ;)
Het is me hier juist op tweakers aangeraden die te halen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knorde schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 20:39:
[...]

Het is me hier juist op tweakers aangeraden die te halen 8)7
Niet door mij ;)

Ik lees dat de 2200 V versie wel ok werkt in tegenstelling tot de VG, niet?

Mijn Zyxel 2602 doet uitbellen wel goed, gebeld worden lukt niet maar allez, daar heb ik een ander nr. voor! Dus wie weet een abo'tje op Tiscali nemen, kun je 'em bijkopen voor 30 euri, verpats je deze Draytek weer :)

Maar las ik ook niet ergens dat er mensen waren die het ding wel aan de praat hadden?
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.