Gratis bellen naar vaste nummers Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 28.296 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cafun schreef op zondag 19 juni 2005 @ 23:06:
Dit lijkt me leuk om te proberen :) Helaas heb ik geen credit card.. Dus ik moet wachten op Paypal ondersteuning, of ik moet kijken hoe ik dat anders kan regelen..
Je kunt ook proberen zonder betaling, alleen dan is het na 1 of 2 minuten gebeurt per belletje zoals al vele malen hier beschreven is.

Voor de rest: ZOEK IEMAND DIE JE KENT MET EEN CC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-10 00:28
Kan iemand mij vertellen of voipbuster nog werkt, ik kan niet meer connecten al een paar uur lang... Het gaat me echt niet om die ene euro die ik kwijt ben hoor maar ik mis dat gratis bellen, ben je nou nederlander of niet... :P

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 23:01:
[...]
Lees een paar blz. eerder, kom kom ff het topic door! Daar geef ik een link naar software van een andere telefoon, die zeer goed werken met de Tiptel!
http://www.sipmax.de/?cft...kt=001au100&n001=download

Ik zie helaas geen win98 drivers.
Misschien dat ik met wat puzzelen ze op win98 aan de praat ga krijgen, tja beter iets dan niets.
edit:
heb net die drivers geinstalleerd op m'n windows xp bak en nu doet m'n firefly het niet meer...

[ Voor 26% gewijzigd door XthinkZ op 19-06-2005 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misstickjoint
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 11:32
wacht op paypall omdat ik net als vele geen cc hebben.. en die gratis proberen werkte perfect bij mij. enne keer beter dan de andere keer maar komt misschien ook wel omdat ik vet aan het downloaden was de keer dat het wat minder was. Persoon aan de andere kant merkte niet eens dat ik belde via me pc :)

Hoop dat ze snel Paypall invoeren want als het net zo goed werkt.. is die euro gok wel waard
parkeren kost al 2 keer zo veel voor 1 uur ;)

Why Drink and Drive when you can Smoke and Fly!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XthinkZ schreef op zondag 19 juni 2005 @ 23:31:
[...]

http://www.sipmax.de/?cft...kt=001au100&n001=download

Ik zie helaas geen win98 drivers.
Misschien dat ik met wat puzzelen ze op win98 aan de praat ga krijgen, tja beter iets dan niets.
edit:
heb net die drivers geinstalleerd op m'n windows xp bak en nu doet m'n firefly het niet meer...
Sorry, las ff over dat Win98 heen. Heb je Google al geprobeerd? Dit vond ik ff snel zonder verder te checken, maar wie weet heb je er wat aan... En dan toch maar upgraden naar een computer met XP ;)

http://www.driverfiles.ne...ge,show,1484,270,14,.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:57
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 23:04:
[...]

Ik mag hopen dat je het niet over die ene zielige euro hebt
Volgens mij is dat een hele andere discussie
Als je geld voor iets vraagt mag je verwachten dat je niet elke 3 min er af word gegooid
Lekker irritant
Hier ging het trouwens vannacht goed mis een hele tijd geen verbinding
Lijkt mij dus niet echt een service om te nemen als nummer om op gebeld te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:10

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik kan nu ook geen verbindig krijgen.
Naja, ik bel wel op de baas z'n kosten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:43

knakworst

Get more sats!

Hier werkt het weer!

Dat komt goed uit, want mijn sipmax is binnen (besteld via e-bay DL voor 21 euro + 9 euro verzendkosten).

http://www.sipmax.de/?cft...produkte&produkt=001au100

http://cgi.ebay.de/ws/eBa...9547&item=5782482092&rd=1

Het is een achterlijk simpel USB-ding zonder display, maar de geluidskwaliteit is goed. Nou moet voipbuster die verbinding eens in stand houden, ik heb regelmatig disconnects, en dat ligt niet aan casema.

Het nummer moet ik nog volledig op de sipmax intoetsen, weet iemand een manier of ik ook snelkeuzes ofzo in kan voeren? Want ik kan niet elk telefoonnummer onthouden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Ik zit nu op mijn werk maar als die het weer doet denk ik dat ik vanmiddag ff zo'n voip routertje ga halen. Het is gewoon erg makkelijk zo en mocht voipbuster uiteindelijk overgaan op 1 ct p/g is het nog aardig goedkoop. Nu nog hopen dat ze een routertje op voorraad hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafun
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-08 19:31
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 23:13:
[...]

Je kunt ook proberen zonder betaling, alleen dan is het na 1 of 2 minuten gebeurt per belletje zoals al vele malen hier beschreven is.

Voor de rest: ZOEK IEMAND DIE JE KENT MET EEN CC...
Jaja, dat proberen heb ik gedaan en dat werkt goed :) Nu moet ik idd nog iemand vinden met een credit card. Een tweaker die me wilt helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-10 21:53

job

knakworst schreef op maandag 20 juni 2005 @ 09:48:
Het nummer moet ik nog volledig op de sipmax intoetsen, weet iemand een manier of ik ook snelkeuzes ofzo in kan voeren? Want ik kan niet elk telefoonnummer onthouden O-)
Het nummer invoeren in het telefoonboek van firefly/voipbuster/welk prog dan ook??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:43

knakworst

Get more sats!

job schreef op maandag 20 juni 2005 @ 12:15:
[...]

Het nummer invoeren in het telefoonboek van firefly/voipbuster/welk prog dan ook??
Ja heb ik ook wel gedaan, maar dan moet dus mijn monitor aanstaan. Mijn keypad op de USB-telefoon werkt perfect, maar ik moet wel 0031101234567 intoetsen. Ik wil dus dat als ik bijvoorbeeld *1 intoets dat hij dan een ingeprogrammeerd nummer draait, dat gaat nu dus (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knakworst schreef op maandag 20 juni 2005 @ 09:48:
Hier werkt het weer!

Dat komt goed uit, want mijn sipmax is binnen (besteld via e-bay DL voor 21 euro + 9 euro verzendkosten).

http://www.sipmax.de/?cft...produkte&produkt=001au100

http://cgi.ebay.de/ws/eBa...9547&item=5782482092&rd=1

Het is een achterlijk simpel USB-ding zonder display, maar de geluidskwaliteit is goed. Nou moet voipbuster die verbinding eens in stand houden, ik heb regelmatig disconnects, en dat ligt niet aan casema.

Als ik zelf bel, heb ik nooit een disconnect! En ik gebruik VoIPBuster/FireFly VAAK, daarnaast hetzelfde met de instellingen in mijn Zyxel, bel regelmatig ruim 3 kwartier naar m'n zus in La France, nooit een disconnect gehad. Pas 1 x laten bellen op het 010 nummer via FireFly door iemand met een mobiel en dan disconnecte de handel na een aantal minuten, tot 2 of 3 x toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik snap dat VOIPBuster niet helemaal.

Je kan 'normaal' 1 minuut bellen, maar als je credits koopt van 1 Euro, dan kan je onbeperkt bellen, of kost het zoveel ct per minuut, of wat? :?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

idd, om het te proberen kan je zonder iets te storten 2min bellen per gesprek.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

knakworst schreef op maandag 20 juni 2005 @ 12:37:
[...]

Ja heb ik ook wel gedaan, maar dan moet dus mijn monitor aanstaan. Mijn keypad op de USB-telefoon werkt perfect, maar ik moet wel 0031101234567 intoetsen. Ik wil dus dat als ik bijvoorbeeld *1 intoets dat hij dan een ingeprogrammeerd nummer draait, dat gaat nu dus (nog) niet.
Bij mij hoef ik met een tiptel 115 en firefly alleen adresboek van Firefly te vullen.
Als ik dan m'n tiptel pak en omhoog/omlaag navigeer kan ik dus die adresboek doorscrollen op het tiptel scherm en de naam kiezen die ik wil bellen. vervolgens op bellen kliken en hij belt.
anandus schreef op maandag 20 juni 2005 @ 13:00:
Ik snap dat VOIPBuster niet helemaal.

Je kan 'normaal' 1 minuut bellen, maar als je credits koopt van 1 Euro, dan kan je onbeperkt bellen, of kost het zoveel ct per minuut, of wat? :?
Als je niks stort, kan je gratis 1-2 minuten gratis bellen. Zodra je 1 euro stort krijg je een eigen nummer waar je op gebeld kan worden, en gratis onbepperkt mee kan bellen naar de genoemde landen.

[ Voor 28% gewijzigd door XthinkZ op 20-06-2005 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, dat kan, het doorscrollen van het adresboek van FireFly zonder dat je monitor aanstaat. Puur op de display van de Tiptel. Ik zet wel altijd de Tiptel Skypemanager uit als ik niet met Skype werk.

Verder heb ik de software van de Sipmax Duitse website geïnstalleerd (zie de link ergens in eerdere berichten), die werkt goed met de Tiptel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tafmaf schreef op maandag 20 juni 2005 @ 07:57:
[...]
Volgens mij is dat een hele andere discussie
Als je geld voor iets vraagt mag je verwachten dat je niet elke 3 min er af word gegooid
Lekker irritant
Hier ging het trouwens vannacht goed mis een hele tijd geen verbinding
Lijkt mij dus niet echt een service om te nemen als nummer om op gebeld te worden
Dat lijkt mij geen hele andere discussie.

Je betaald ook meer voor relatief gezien betere boodschappen bij de AH en je krijgt vaak kwantitatief meer bij de Aldi, maar kwalitatief minder (soms gelijk of zelfs beter, maar allez).

Dus als je ergens 1 Euro voor hoeft te storten om onbeperkt naar de aangegeven gratis bestemmingen te kunnen bellen, betaal je geen geld aan vaste of variabele kosten per gelegde verbinding (enkel als je betaalde nr's belt, dus is die Euri gewoon een investering voor het leven ;) en wordt er geen geld gevraagd voor de dienst die je wel geleverd krijgt.

Als je er elke 3 minuten vanaf wordt gegooid als je zelf belt vind ik trouwens zeer vreemd, ik ben er nog nooit uitgeknikkerd als ik zelf bel. Ligt wellicht aan instellingen in je router of iets anders? Wegvallende internetverbinding c.q. niet stabiel qua snelheid?

Een nummer om op gebeld te worden vind ik het vooralsnog ook niet. Puur omdat als iemand mij belt idd na 3 minuten de verbinding weg kan vallen. Misschien ligt dit ook nog aan instellingen in mijn router, aangezien ik begrijp dat bij inkomende gesprekken de verzendende IP kan veranderen tijdens het gesprek. Wellicht dat het e.e.a. hierdoor in de war raakt.

Ofwel, sowieso goedkoop/gratis en stabiel uitbellen naar vaste nr's en voor mensen die al geen KPN meer hebben wellicht een uitkomst om ook (kort) gebeld te worden. Dan bel je zelf toch weer terug naar die persoon, heb je wel een stabiele verbinding en kost het de andere kant ook niks. Zo lastig is dat ook weer niet mijns inziens

Klagen over iets wat praktisch niks kost... Hopelijk wordt het beter, maar vooralsnog ben ik zeer tevreden!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2005 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
trankilo schreef op zondag 19 juni 2005 @ 15:09:
[...]

[afbeelding]

Er zijn routers te koop (zoals deDrayTek Vigor 2200V ) waar ook een VoIP/telefoon poort(en) op zit en dus voldoen aan je wensen. Voordeel is dat die dingen altijd voorrang geven aan je telefoongesprek en niet het overige (internet) dataverkeer dus altijd perfecte gesprekskwaliteit.

[afbeelding]

Tweede optie is een losse ATA (Analoge Telefoon Adapter) zoals de Grandstream HandyTone 486 aanschaffen en in je netwerk hangen.
Is de DrayTek Vigor 2200VG nog wat beter dan de DrayTek Vigor 2200V buiten het feit dat de DrayTek Vigor 2200VG de wireless optie erbij heeft. Het prijsverschil is niet veel vandaar dat ik het vraag. Heb op internet wel de verschillen gezien maar ik weet verder niet de ervaringen ervan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

knorde schreef op maandag 20 juni 2005 @ 22:47:
[...]

Is de DrayTek Vigor 2200VG nog wat beter dan de DrayTek Vigor 2200V buiten het feit dat de DrayTek Vigor 2200VG de wireless optie erbij heeft. Het prijsverschil is niet veel vandaar dat ik het vraag. Heb op internet wel de verschillen gezien maar ik weet verder niet de ervaringen ervan...
Is het zelfde behalve dan met wireless. Ik heb de VG besteld en ben benieuwd hoe deze gaat bevallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
HGM schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 09:08:
[...]
Is het zelfde behalve dan met wireless. Ik heb de VG besteld en ben benieuwd hoe deze gaat bevallen...
Ik heb zojuist de DrayTek Vigor 2200VG besteld, ik krijg mail zodra ik hem op mag halen...

EDIT

Ik krijg zojuist al de mail dat ik hem op kan halen, uiteraard hou ik jullie op de hoogte in hoeverre het wel of niet goed werkt :)

[ Voor 19% gewijzigd door knorde op 21-06-2005 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafun
Geen tweaker die mij even wilt helpen om dat eurotje bij VoipBuster te krijgen? Heb helaas geen credit card... Dan kan ik het overmaken naar iemands bankrekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Heb zojuist de DrayTek Vigor 2200VG aangesloten.
Echter als ik via voipbuster wil bellen gaat hij wel over maar zodra je opneemt hangt ie meteen weer op, iemand een idee? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
Cafun schreef op maandag 20 juni 2005 @ 12:06:
[...]

Jaja, dat proberen heb ik gedaan en dat werkt goed :) Nu moet ik idd nog iemand vinden met een credit card. Een tweaker die me wilt helpen??
!!!!WAARSCHUWING!!!!

Help niemand met het storten van 1 Euro via je eigen CreditCard!
Alle gegevens blijven in de user page's staan zodat die gebruiker met twee simpele muisklikken extra credit kan toevoegen aan zijn account (van jou CC dus...).
Het is ook NIET MOEGELIJK om na het invoeren van je CC gegevens deze te wissen. Je kan wel de oude gegevens omwisselen voor nieuwe, geldige, CC gegevens.

Just so you know.

[ Voor 4% gewijzigd door trankilo op 21-06-2005 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafun
Ok als het echt zo gemakkelijk is, dan denk ik niet dat iemand me hiermee wilt helpen... Ik ben niet een persoon die op zo'n valse manier aan geld probeert te komen, maar goed, dat zeggen ze allemaal natuurlijk ;)

Dan zou het wachten worden op PayPal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arro
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-11-2022
knorde schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 16:51:
Heb zojuist de DrayTek Vigor 2200VG aangesloten.
Echter als ik via voipbuster wil bellen gaat hij wel over maar zodra je opneemt hangt ie meteen weer op, iemand een idee? :'(
Zorg ervoor dat de juiste poorten naar de 2200V(G) toe open staan in je ADSL modem/router, of een default server verwijzing naar de 2200V(G). Er staat eerder in het topic een lijst met poortnummers die je evt kan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Cafun schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 17:43:
Ok als het echt zo gemakkelijk is, dan denk ik niet dat iemand me hiermee wilt helpen... Ik ben niet een persoon die op zo'n valse manier aan geld probeert te komen, maar goed, dat zeggen ze allemaal natuurlijk ;)

Dan zou het wachten worden op PayPal...
Als je student bent, kan je voor 3,50 euro per maand een rabocard/mastercard aanvragen.

Weet niet of je dan aan een jaar contract zit, maar anders zeg je hem na een maand op.
Het bespaard je in ieder geval een hoop aan belkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-have
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-10 18:18
Zou iemand mij kunnen helpen met het opzetten van mijn Live Communications Server ism Office Communicator met voipbuster?

Is deze combinatie mogelijk of heb ik hier een router voor nodig?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Nog even een update wat mij betreft:

Als ik sipgate probeer via mijn router werkt alles perfect maar dat is uiteraard niet gratis.
voipbuster.com verbreekt automatisch zodra ik verbinding heb. Als ik gewoon via de pc bel werkt ut wel gewoon, ik ben ten einde raad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-10 16:59
ik wil de amerikaanse Zyxel support gaan mailen over de problemen (gebeld worden) met Voipbuster en een zyxel modem met voip poorten. Daarvoor moet ik nog 1 ding weten, is het met andere modems (draytek bijvoorbeeld) wel mogelijk (gebeld worden dus)? is er iemand hier die dit aan de praat heeft? welke instellingen?

[ Voor 7% gewijzigd door Byte_Me op 22-06-2005 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Nee, zoals je in mijn post hierboven al ziet kan ik zelfs niet eens bellen...
Andere provider werkt wel dus ik denk dat voipbuster deze niet ondersteund...
Als jij wel kan bellen kan je de settings eens posten?

Ik heb:

http://www.kene.nl/voip1.JPG
http://www.kene.nl/voip2.JPG

[ Voor 30% gewijzigd door knorde op 22-06-2005 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Byte_Me schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 11:25:
ik wil de amerikaanse Zyxel support gaan mailen over de problemen (gebeld worden) met Voipbuster en een zyxel modem met voip poorten. Daarvoor moet ik nog 1 ding weten, is het met andere modems (draytek bijvoorbeeld) wel mogelijk (gebeld worden dus)? is er iemand hier die dit aan de praat heeft? welke instellingen?
Damn, dat zou top zijn. Ik ga Tiscali eens benaderen, aangezien ik daar het modem vandaan heb. Ik verwacht er echter niet veel van aangezien die lui enkel knip en plakmails sturen.

Ik zal ook nog eens Zyxel benaderen, zonder Tiscali te noemen, dat ik het modem gewoon in de winkel gekocht heb. Kijken wat ze dan zeggen. Doorsturen naar Tiscali wordt in dat geval wat lastig voor ze lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, mail eruit naar Tiscali en Zyxel. Naar Tiscali met bericht dat Zyxel niet wil antwoorden op de vraag en naar Zyxel met mail waarin ik niet vermeld dat ik Tiscali abonnee ben en aangeef dat ik het modem los gekocht heb.

Dan moeten ze me toch helpen zeg. Damn, wat is dat voor een onzin. Heb een modem van het merk Zyxel, sturen ze je van het kastje naar de muur. Dat gaat me niet gebeuren.

Ben erg benieuwd welke antwoorden ik ga krijgen. Drop ze direct hier als ik iets weet. Zyxel Amerika ook al gereageerd?

Kleine update, ik keek eens via google en kwam uiteindelijk bij een Duitse (juist weer daar natuurlijk ;) ) uit, met de volgende opmerkingen:

"1. VoipBuster funktioniert auf SIP-Geräten problemlos abgehend

2. VoipBuster funktioniert grundsätzlich nicht auf SIP-Geräten eingehend - das heißt, man kann nicht auf SIP-Geräten (Fritz, Grandstream Sipura usw) über die VoipBuster-Nummer angerufen werden.

3.) Voipbuster funktioniert in beide Richtungen auf IAX-fähiger Hardware (z.B. IAXy und alle PA168x basierte Hardware mit entsprechender IAX-Firmware) "

Ofwel, zoals het hier staat, bellen naar je 010 nummer zal niet gaan lukken op de Zyxel aangezien het een SIP apparaat is. Wellicht met een firmware update in de toekomst als IAX ook in de firmware wordt opgenomen. FireFLy gebruikt wel IAX, vandaar dat bellen op FireFly naar nummer via de computer wel lukt.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2005 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie hier de toekomst, hetgeen waar iedereen over aan het speculeren blijft. VoIPBuster blijft zelfs dan nagenoeg kostenloos!

"voipbuster.com - Posted: Thu Apr 14, 2005 8:51 hat folgendes geschrieben:No...

we will keep it up as long as our capacity can hold all your free calls (and that will be short the way it's going now) ...

So I would say, just enjoy it for as long it takes

all countries that are free NOW will go to 1 eurocent per CALL (0 cents per minute) as our capacity reaches limits.. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arro
knorde schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 11:35:
Nee, zoals je in mijn post hierboven al ziet kan ik zelfs niet eens bellen...
Andere provider werkt wel dus ik denk dat voipbuster deze niet ondersteund...
Als jij wel kan bellen kan je de settings eens posten?
Mijn instellingen Draytek 2200V:
SIP port: 5060
Registrar: voipbuster
Proxy:213.61.187.150
Domain?realm: 213.61.187.150
Stunserver (aangevinkt): stun01.sipphone.com
Ik weet niet zeker of de stun server nodig is, maar het werkt zo dus blijf ik daar verder af.
Het codec scherm is bij mij gelijk als die van jou.
Mijn Speedtouch 510 ADSL modem heeft een default server verwijzing naar het ip-adres van de DrayTek 2200V. Met deze instellingen kan ik dus wel zelf bellen maar niet zelf gebeld worden (terwijl me dat wel lukt met de Firefly software). Hopelijk kun je hier iets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 12:36:
Zo, mail eruit naar Tiscali en Zyxel. Naar Tiscali met bericht dat Zyxel niet wil antwoorden op de vraag en naar Zyxel met mail waarin ik niet vermeld dat ik Tiscali abonnee ben en aangeef dat ik het modem los gekocht heb.

Dan moeten ze me toch helpen zeg. Damn, wat is dat voor een onzin. Heb een modem van het merk Zyxel, sturen ze je van het kastje naar de muur. Dat gaat me niet gebeuren.

Ben erg benieuwd welke antwoorden ik ga krijgen. Drop ze direct hier als ik iets weet. Zyxel Amerika ook al gereageerd?

Kleine update, ik keek eens via google en kwam uiteindelijk bij een Duitse (juist weer daar natuurlijk ;) ) uit, met de volgende opmerkingen:

2. VoipBuster funktioniert grundsätzlich nicht auf SIP-Geräten eingehend - das heißt, man kann nicht auf SIP-Geräten (Fritz, Grandstream Sipura usw) über die VoipBuster-Nummer angerufen werden.

3.) Voipbuster funktioniert in beide Richtungen auf IAX-fähiger Hardware (z.B. IAXy und alle PA168x basierte Hardware mit entsprechender IAX-Firmware) "

Ofwel, zoals het hier staat, bellen naar je 010 nummer zal niet gaan lukken op de Zyxel aangezien het een SIP apparaat is. Wellicht met een firmware update in de toekomst als IAX ook in de firmware wordt opgenomen. FireFLy gebruikt wel IAX, vandaar dat bellen op FireFly naar nummer via de computer wel lukt.
kijk, dat is nuttige info. dit zal ik eens naar de amerikaanse support sturen, met het verzoek om IAX te implementeren. Zal ze meteen vermelden dat ik niet de enige ben met dit verzoek. tegelijk een mailtje naar voipbuster of er ook nog volledige SIP ondersteuning komt.

edit: kun je misschien de amerikaanse support mailen? ik heb nog steeds geen modem, dus ik kom niet door het webform heen, aangezien ik geen serienummer heb. Mijn vraag voor hun was, of er IAX support komt.

hier kun je ze bereiken:
http://www.zyxel.com/support/form.php

[ Voor 11% gewijzigd door Byte_Me op 22-06-2005 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Byte_Me schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 13:34:
[...]

kijk, dat is nuttige info. dit zal ik eens naar de amerikaanse support sturen, met het verzoek om IAX te implementeren. Zal ze meteen vermelden dat ik niet de enige ben met dit verzoek. tegelijk een mailtje naar voipbuster of er ook nog volledige SIP ondersteuning komt.
Ik heb Zyxel wijs gemaakt dat ik het modem via marktplaats gekocht heb en niet via Tiscali heb gekregen... Men gaat nu op zoek naar de oplossing voor bellen naar de Zyxel ism VoIPBuster account! We gaan het spoedig weten, men schat volgende week antwoord te kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 13:56:
[...]

Ik heb Zyxel wijs gemaakt dat ik het modem via marktplaats gekocht heb en niet via Tiscali heb gekregen... Men gaat nu op zoek naar de oplossing voor bellen naar de Zyxel ism VoIPBuster account! We gaan het spoedig weten, men schat volgende week antwoord te kunnen geven.
dat is mooi, maar het ziet er dus naar uit dat er een firmware update voor nodig is. IAX support, zoals je eerder al hebt aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:07
Ja, eindelijk: na een ochtend kloten heb ik mijn HandyTone 486 aan de praat gekregen met Voipbuster :). Net ook mijn eerste gratis gesprek gevoerd. Inmiddels ook KPN de opdracht gegeven om mijn abonnement naar een BelBudget-abonnement om te zetten :)

Wordt vanavond bellen dus 8-)

Ik krijg het alleen nog niet voor elkaar dat ik op mijn nummer in Rotterdam gebeld kan worden, maar maakt verder niet uit. Ik ben ook bereikbaar op mijn huidige vaste lijn. Overigens ben ik wél weer bereikbaar als ik op mijn computer FireFly gebruik. Raar, het zal de communicatie tussen ATA en Voipbuster wel zijn, waar iets niet helemaal goed gaat

[ Voor 16% gewijzigd door rclahsen op 22-06-2005 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Arro schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 13:33:
[...]

Mijn instellingen Draytek 2200V:
SIP port: 5060
Registrar: voipbuster
Proxy:213.61.187.150
Domain?realm: 213.61.187.150
Stunserver (aangevinkt): stun01.sipphone.com
Ik weet niet zeker of de stun server nodig is, maar het werkt zo dus blijf ik daar verder af.
Het codec scherm is bij mij gelijk als die van jou.
Mijn Speedtouch 510 ADSL modem heeft een default server verwijzing naar het ip-adres van de DrayTek 2200V. Met deze instellingen kan ik dus wel zelf bellen maar niet zelf gebeld worden (terwijl me dat wel lukt met de Firefly software). Hopelijk kun je hier iets mee.
Als ik deze instellingen gebruik krijg ik wel dit scherm:
http://www.kene.nl/voip3.JPG
Maar zodra ik opneem wordt weer meteen de verbinding verbroken :(

Je schreef trouwens "Mijn Speedtouch 510 ADSL modem heeft een default server verwijzing naar het ip-adres van de DrayTek 2200V"
Kun je die situatie toelichten, mijn situatie is Motorola @home modem naar de WAN port van de draytek. Misschien dat het hier iets mee te maken kan hebben? Heb ook nog een een of ander DialPlan in het menu staan weet niet of daar nog wat mee moet gebeuren, ik voel dat ik heel dichtbij ben maar kan net dat laatste stukje nog niet goed krijgen :P

[ Voor 22% gewijzigd door knorde op 22-06-2005 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Byte_Me schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 14:00:
[...]

dat is mooi, maar het ziet er dus naar uit dat er een firmware update voor nodig is. IAX support, zoals je eerder al hebt aangegeven.
Dat LIJKT mij ook, maar niks is zekerheid. Wellicht dat het via een omweg ook kan. Tiscali SIP werkt toch ook als je erop gebeld wordt?

Het heeft WELLICHT te maken met combinatie IAX en een dedicated server, zoals bij Tiscali constant een server enkel de telefoongesprekken beheert neem ik aan. Hoe dat bij VoIPBuster wordt gedaan weet ik natuurlijk niet.

Wie weet als er bijv. iets met een DMZ of anderzins met instellingen kan worden gesimuleerd dat er wel wat te regelen valt met huidige software. Anders is het idd wachten of het e.e.a. in firmware upgrade kan worden geregeld.

Wat ik in ieder geval al winst vind is dat men gaat reageren op mijn mail ;) Voorheen deden ze het enkel af met: neem contact op met Tiscali, wat ze nu dus niet meer kunnen doen aangezien ik aangegeven heb dat de modem niet van Tiscali afkomstig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ
  • Laatst online: 15:19

BKJ

Iemand al de draytek 2200vg aan de praat met voibuster?

Ik kan wel bellen maar als de ander opneemt krijg ik in gesprek...
Als ik bel van mobiel naar voip krijg ik sowieso al in gesprek...

Via firefly werkt alles perfect...

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
hitchhacker schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 17:52:
Iemand al de draytek 2200vg aan de praat met voibuster?

Ik kan wel bellen maar als de ander opneemt krijg ik in gesprek...
Als ik bel van mobiel naar voip krijg ik sowieso al in gesprek...

Via firefly werkt alles perfect...
Dit precies hetzelfde probleem heb ik dus ook, je kan zeker wel bellen maar zodra de andere kant opneemt wordt meteen de verbinding verbroken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ

BKJ

knorde schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 17:59:
[...]

Dit precies hetzelfde probleem heb ik dus ook, je kan zeker wel bellen maar zodra de andere kant opneemt wordt meteen de verbinding verbroken?
yupz, dit zag er hoopvol uit: http://www.voipbuster.com/forum/viewtopic.php?t=867 maar werkt dus ook niet :S

Firefly werkt wel..das het vage...Ik heb ok het idee dat coded instellingen geen zak uitmaken..jij?

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
hitchhacker schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 18:03:
[...]

yupz, dit zag er hoopvol uit: http://www.voipbuster.com/forum/viewtopic.php?t=867 maar werkt dus ook niet :S

Firefly werkt wel..das het vage...Ik heb ok het idee dat coded instellingen geen zak uitmaken..jij?
Ik heb letterlijk alle codecs al geprobeert en ik ben inmiddels al met 4 forums ofzo bezig. Het voipbuster forum heb ik ondertussen al wel helemaal van boven tot onder gelezen en soms kom je weer wat tegen waarvan je heel blij denkt yes dat moet het zijn maar nee, trouwens is het bij jou ook zo dat als de telefoon bij de tegenpartij overgaat dat je hem zelf niet hoort overgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ

BKJ

knorde schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 18:05:
[...]

Ik heb letterlijk alle codecs al geprobeert en ik ben inmiddels al met 4 forums ofzo bezig. Het voipbuster forum heb ik ondertussen al wel helemaal van boven tot onder gelezen en soms kom je weer wat tegen waarvan je heel blij denkt yes dat moet het zijn maar nee, trouwens is het bij jou ook zo dat als de telefoon bij de tegenpartij overgaat dat je hem zelf niet hoort overgaan?
Exact...anders pm je msn ff ofzo.. :)

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
hitchhacker schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 18:13:
[...]

Exact...anders pm je msn ff ofzo.. :)
Ja zou erg handig zijn, alleen ben ik nou zo blind of... ik zie geen optie voor pm :S
Anders maar ff snel hier neerzetten als je dan toevoegt haal ik um meteen weer weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ

BKJ

knorde schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 18:16:
[...]

Ja zou erg handig zijn, alleen ben ik nou zo blind of... ik zie geen optie voor pm :S
Anders maar ff snel hier neerzetten als je dan toevoegt haal ik um meteen weer weg?
hier stond iets :)

[ Voor 6% gewijzigd door BKJ op 22-06-2005 18:23 ]

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Ok heb je toegevoegt, btw sorry admins voor het beetje offtopic gebeuren maar dit is nogal frusty :P

[ Voor 4% gewijzigd door knorde op 22-06-2005 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren, dit heb ik ook gehad met mijn Zyxel modem. Dat lag aan het conflicteren van de 2 SIP poorten. Maak een pure dedicated lijn, waarbij de andere niet op SIP 2 staat ingeschakeld en omgekeerd. Hier draait nu Tiscali en VoIPBuster naast elkaar, daarvoor ging de VoIPBuster lijn ook afsluiten als iemand oppakte die ik met de lijn belde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 18:37:
Heren, dit heb ik ook gehad met mijn Zyxel modem. Dat lag aan het conflicteren van de 2 SIP poorten. Maak een pure dedicated lijn, waarbij de andere niet op SIP 2 staat ingeschakeld en omgekeerd. Hier draait nu Tiscali en VoIPBuster naast elkaar, daarvoor ging de VoIPBuster lijn ook afsluiten als iemand oppakte die ik met de lijn belde!
Wij hebben maar 1 port...

EDIT

Even een kleine update, ik heb het net met hitchhacker geprobeert op IP en dat werkt prima. Het gaat dus puur nog om naar een gewoon nummer te bellen.

[ Voor 15% gewijzigd door knorde op 22-06-2005 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arro
Je schreef trouwens "Mijn Speedtouch 510 ADSL modem heeft een default server verwijzing naar het ip-adres van de DrayTek 2200V"
Kun je die situatie toelichten, mijn situatie is Motorola @home modem naar de WAN port van de draytek. Misschien dat het hier iets mee te maken kan hebben?
De default server verwijzing zorgt ervoor dat al het inkomend verkeer waarvan de router dus niet weet wat het ermee doen moet, naar het opgegeven ip-adres wordt gestuurd.
Heb ook nog een een of ander DialPlan in het menu staan weet niet of daar nog wat mee moet gebeuren, ik voel dat ik heel dichtbij ben maar kan net dat laatste stukje nog niet goed krijgen :P
In het dialplan heb ik snelkeuze's gezet, zeker tijdens testen wel zo handig om met bijvoorbeeld 123 naar je testnummer te bellen). Het maakte bij mij niets uit of ik het dialplan wel of niet gebruikte.
Ik schrijf in verleden tijd aangezien ik vandaag ook fijn niet meer kan bellen :(
Toen het allemaal werkte vertelde een dames-stem me dat het gesprek "zero-cents per minute" zou kosten en hoorde ik de telefoon overgaan. Nu echter hoor ik helemaal niets meer, maar gaat de telefoon die ik bel dus wel over maar wanneer ik opneem gelijk ingesprektoon. Precies zoals jij het ook omschrijft. Wellicht heb ik iets om zeep geholpen of doets iets bij voipbuster het niet meer! Heb vandavond wel een keer Firefly laten crashen op m'n PC misschien dat er nog een statusbitje niet goed staat op een voipbuster server?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Arro schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 19:28:
[...]

De default server verwijzing zorgt ervoor dat al het inkomend verkeer waarvan de router dus niet weet wat het ermee doen moet, naar het opgegeven ip-adres wordt gestuurd.

[...]

In het dialplan heb ik snelkeuze's gezet, zeker tijdens testen wel zo handig om met bijvoorbeeld 123 naar je testnummer te bellen). Het maakte bij mij niets uit of ik het dialplan wel of niet gebruikte.
Ik schrijf in verleden tijd aangezien ik vandaag ook fijn niet meer kan bellen :(
Toen het allemaal werkte vertelde een dames-stem me dat het gesprek "zero-cents per minute" zou kosten en hoorde ik de telefoon overgaan. Nu echter hoor ik helemaal niets meer, maar gaat de telefoon die ik bel dus wel over maar wanneer ik opneem gelijk ingesprektoon. Precies zoals jij het ook omschrijft. Wellicht heb ik iets om zeep geholpen of doets iets bij voipbuster het niet meer! Heb vandavond wel een keer Firefly laten crashen op m'n PC misschien dat er nog een statusbitje niet goed staat op een voipbuster server?!
Ah mooi om tehoren dat jij het nu ook hebt (bedoel ik niet lullig maar had bijna deze omgeruild voor de 2200V ipv de 2200VG). Dat snelkiezen hoe stel je dat trouwens pcies in is mij nog niet echt gelukt maar dat is ook het belangrijkste niet, je hebt nu pcies hetzelfde probleem wat wij ook hebben dus ik ga toch denken aan dat het aan voipbuster.com ligt... ip bellen lukt maar naar normale nummers niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arro schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 19:28:
[...]

[...]

Dat statusbitje lijkt me sterk. VoIPBuster reset zodra de verbinding verbroken wordt neem ik aan. Echter, heb je niks anders veranderd in de instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arro
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 19:36:
[...]
Dat statusbitje lijkt me sterk. VoIPBuster reset zodra de verbinding verbroken wordt neem ik aan. Echter, heb je niks anders veranderd in de instellingen?
Nee niets veranderd. Had de hele dag nog niet gebeld. Heb na het lezen van dit draadje eens geprobeerd met firefly naar m'n ip te bellen in de hoop de telefoon te horen rinkelen. In deze poging crashde uiteindelijk firefly. Toen ik vervolgens een telefoontje wilde plegen allen ingesprektoon zodra de gebelde opneemt. Gisteren nog gewoon gebeld zonder problemen. Typisch allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arro schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 20:17:
[...]

Nee niets veranderd. Had de hele dag nog niet gebeld. Heb na het lezen van dit draadje eens geprobeerd met firefly naar m'n ip te bellen in de hoop de telefoon te horen rinkelen. In deze poging crashde uiteindelijk firefly. Toen ik vervolgens een telefoontje wilde plegen allen ingesprektoon zodra de gebelde opneemt. Gisteren nog gewoon gebeld zonder problemen. Typisch allemaal!
FireFly er ff helemaal afgooien en opnieuw installeren lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Nog niemand de Draytek vigor 2200VG aan de praat met voipbuster.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knorde schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 22:29:
Nog niemand de Draytek vigor 2200VG aan de praat met voipbuster.com?
Ik hoop voor jullie dat het niet hetzelfde probleem is als bij de Zyxel... Niet AIX compatible (vooralsnog met de firmware, wie weet na upgrade wel...)

Voordeel hiervan is wel dat ik zowel met FireFly als via de Zyxel SIP/Phone poort TEGELIJKERTIJD kan bellen zonder kwaliteitsverlies, da's dan wel weer handig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
weet iemand een aix compatible modem? google levert zo snel geen bruikbare info op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Byte_Me schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 12:04:
weet iemand een aix compatible modem? google levert zo snel geen bruikbare info op.
Volgens mij als je zoekt op

PA168

wel, krijg hier meerdere volgens mij bruikbare links in google, maar check het zelf ff!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Hmm, dat zou flink tegenvallen!
Ik vraag eerst op het forum welke router er gebruikt kan worden vervolgens wordt mij verteld de draytek vigor 2200VG en nou blijkt het niet te kunnen :(
Kan je natuurlijk ook niet weten van tevoren maar daarom is het nog wel jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knorde schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 12:55:
Hmm, dat zou flink tegenvallen!
Ik vraag eerst op het forum welke router er gebruikt kan worden vervolgens wordt mij verteld de draytek vigor 2200VG en nou blijkt het niet te kunnen :(
Kan je natuurlijk ook niet weten van tevoren maar daarom is het nog wel jammer :(
Hij is ook wel compatible, hij kan gebruikt worden om mee te bellen. Alleen gebeld worden wellicht niet? Is het ding dan niet IAX compatible? Zou je moeten kunnen zien in je boekjes. Als het alleen SIP ondersteunt, dan kun je alleen bellen, niet gebeld worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trankilo schreef op zondag 05 juni 2005 @ 22:52:
Iets wat de laatste dagen al op meerdere fora is terug te vinden maar waar hier tot nu tot weinig over te vinden is VoIPbuster.

Voipbuster is een telco waarmee je kan bellen en gebeld worden over een bestaande internetverbinding. Dit wordt Voice over IP genoemd en VoIP in het kort. VoIP wordt al jaren gebruikt en is met het IAX en het meer door consumenten gebruikte SIP protocol een beproefde mannier om te telefoneren. VoIP bellen kan je met een softphone, ATA of een hardphone.

Een softphone is een stukje software op je PC waarmee je middels het IAX of SIP protocol een verbinding kan maken met een telco. Firefly is een favoriet die uitstekend blijkt te werken en waarvan je de instellingen in topic kan terugvinden.
Van de website van VoIPbuster kan je ook een softphone downloaden maar die heeft nog al wat gebreken dus dat is af te raden.

[afbeelding]

Een hardphone is een fysiek toestel dat geen telefoonaansluiting heeft maar een ethernet aansluiting en aangesloten wordt op je router. Let wel op dat je hardphone SIP compatible is.

We belle!! :)
Trankilo, het lijkt me verstandig om in de startpost te vermelden dat de hardphone of elk ander hardwarematig VoIP product IAX compatible moet zijn om inkomende telefoontjes te kunnen ontvangen.

SIP producten kunnen enkel uitbellen, word je gebeld, dan gaat een SIP hardware apparaat (zoals mijn Zyxel 2602) niet over. De beller krijgt een ingesprekstoon na lang wachten. Het ziet er ook niet naar uit dat dit te verhelpen valt, behalve misschien met een firmware update. De vraag is echter of een producent dit ook daadwerkelijk gaat doen.

Raar is wel dat mijn Tiscali VoIP wel gewoon werkt met inkomende telefoontjes op de Zyxel. Het heeft waarschijnlijk wat te maken met het gebruik van de servers en IAX of SIP. Er zijn mensen die nu apparaten aanschaffen die klaarblijkelijk achteraf toch niet werken en dat is beter te voorkomen door het toevoegen van dit euvel in de startpost lijkt me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 13:03:
[...]

Hij is ook wel compatible, hij kan gebruikt worden om mee te bellen. Alleen gebeld worden wellicht niet? Is het ding dan niet IAX compatible? Zou je moeten kunnen zien in je boekjes. Als het alleen SIP ondersteunt, dan kun je alleen bellen, niet gebeld worden
Ik kan ook neit bellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Om een of andere reden doet edit knopje het niet maar ik bedoelde ik kan niet naar gewone nummers bellen wel naar ip... hij verbreekt zoals eerder te lezen is gelijk de verbinding als de tegenpartij opneemt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knorde schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 13:23:
Om een of andere reden doet edit knopje het niet maar ik bedoelde ik kan niet naar gewone nummers bellen wel naar ip... hij verbreekt zoals eerder te lezen is gelijk de verbinding als de tegenpartij opneemt :(
Kijk eens naar de JPG's die ik gedropped heb van mijn Zyxel VoIP router. Wie weet komt er wat overeen met jouw apparaat en verhelpt 't het probleem van het niet kunnen uitbellen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Laatst online: 06-10 20:52

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

knorde schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 13:23:
Bijna 100% zeker dat het een voice-protocol probleem is, je moet een ander protocol proberen en zorgen dat de poorten goed gemapt zijn.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Laatst online: 06-10 20:52

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik heb een probleem met inkomende gesprekken via Asterisk en IAX

Ik kan maar een paar uren gebelt worden; daarna slaat het nummer in gesprek. Als ik Asterisk herstart, ben ik weer een paar uur in de lucht voor inkomende gesprekken. Net of de IAX-registratie time-out en niet verlengd kan worden.

Iemand een suggestie?

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
I_Stealth_I schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 13:30:
[...]

Bijna 100% zeker dat het een voice-protocol probleem is, je moet een ander protocol proberen en zorgen dat de poorten goed gemapt zijn.
Alle mogelijke protocolen al geprobeert, wat bedoel je met dat mappen is dat vereist als je neit via de pc belt maar via de router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

Hoe is de kwaliteit van deze service nou? Ik heb laatst met iemand skype geprobeerd. De kwaliteit van de verbinding is in principe goed, maar er zit teveel vertraging op de lijn. Het is volkomen anders dan bellen, want je merkt gewoon dat iets wat de andere persoon zegt, pas een paar seconden later (een 1 sec later) aankomt. Is dat bij dit systeem ook het geval?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 13:56:
Hoe is de kwaliteit van deze service nou? Ik heb laatst met iemand skype geprobeerd. De kwaliteit van de verbinding is in principe goed, maar er zit teveel vertraging op de lijn. Het is volkomen anders dan bellen, want je merkt gewoon dat iets wat de andere persoon zegt, pas een paar seconden later (een 1 sec later) aankomt. Is dat bij dit systeem ook het geval?
Dat staat vast wel ergens eerder in dit topic

Ik vind de kwaliteit beter dan van Skype overigens. Valt ook niet zo vaak weg dat je computergeluidjes hoort/verhoogde stemmen. Proberen is weten zeg ik dan maar. Kost je 10 minuten werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Van ip naar ip via de router werkt prima dus als je informatie wil over de kwaliteit kan ik je dat vertellen. Het is echt perfect. Via de computer bellen is wel minder maar van router naar router is echt kpn kwaliteit, gewoon normaal zonder rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odin4all
  • Laatst online: 04-05-2022
We zijn op dit moment bezig om het vanaf de Draytek-kant het probleem te kunnen oplossen.Hopelijk kunnen we snel achterhalen wat het probleem is.

A.DrayTek Friend

PS de Vigor 2200VG beschikt over een Voicepump VP101 chip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Odin4all schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 14:18:
We zijn op dit moment bezig om het vanaf de Draytek-kant het probleem te kunnen oplossen.Hopelijk kunnen we snel achterhalen wat het probleem is.

A.DrayTek Friend

Hopelijk werkt die oplossing ook op de Zyxel 2602, want die zijn iets minder goed met hun support ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Odin4all schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 14:18:

A.DrayTek Friend

Heb ik u gisteren aan de phone gehad toevallig aangezien ik er gisteren over heb gebeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Ik wil het gratis proberen via firefly maar welke instellingen moet ik daar voor gebruiken? Naam en wachtwoord?

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odin4all
Geen idee.

Maar in ieder geval wordt er in combinatie met de Fabrikant en een Voipbuster account getracht het probleem te kunnen tackelen. Hopelijk hebben we hier snel een antwoord op.

A. DrayTek Friend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Hehe ik hoop het ik kan um uiterlijk zaterdag nog terug brengen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
edit knopje werkt op mijn werk niet dus sorry daarvoor maar wil nog wel ff kwijt dat jullie wel een hele goede support hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Damn ik wil registreren.. krijg ik meteen een 'unexpected error'.. :?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cool0 schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 14:25:
Ik wil het gratis proberen via firefly maar welke instellingen moet ik daar voor gebruiken? Naam en wachtwoord?
Misschien eerst nog aanmelden via VoIPBuster? duh :O }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Odin4all schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 14:42:
Geen idee.

Maar in ieder geval wordt er in combinatie met de Fabrikant en een Voipbuster account getracht het probleem te kunnen tackelen. Hopelijk hebben we hier snel een antwoord op.

A. DrayTek Friend
Oh oh oh, ik hoop zo enorm dat het iets oplevert wat niet alleen voor Draytek gaat werken, maar ook voor andere SIP hardware producten zoals mijn Zyxel 2602, vingers are crossed _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
En ik hoop ontzettend dat we voor a.s. zaterdag meer weten omdat ik anders hem neit meer terug kan brengen en niet verzekerd ben van een oplossing...
Nouja kan hem terug doen en gelijk weer opnieuw kopen mja is ook al zo omslachtig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knorde schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 15:16:
En ik hoop ontzettend dat we voor a.s. zaterdag meer weten omdat ik anders hem neit meer terug kan brengen en niet verzekerd ben van een oplossing...
Nouja kan hem terug doen en gelijk weer opnieuw kopen mja is ook al zo omslachtig :P
Maar wel het meest veilig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Nou als ik toch terug ga naar de winkel kan ik net zo goed een ander merk halen maar ik wacht zowieso tot zaterdag af want het liefste hou ik deze uiteraard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odin4all
Een produkt omruilen voor een bepaald SIP Dienst. Zou ik niet doen, er komen er straks nog veel meer dan alleen de Voipbuster.

Bovendien heeft de Vigor 2200VG natuurlijk veel meer te bieden dan alleen de VOIP.

A. DrayTek Friend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

cool0 schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 14:25:
Heb je je al geregistreerd; of heb je ook die error gekregen?

[edit]

manmanman.. er zat een spatie in de naam; weggehaald en het registeren lukt opeens... niet dat ze dat ff melden.

[edit2]

bellen lukt nu ook en werkt inderdaad stukken beter dan skype. Wel alleen geprobeerd: chello isp -> voipbuster -> KPN telco.
Ben benieuwd hoe chello isp -> voipbuster -> casema isp gaat werken want daar heb ik het voor nodig. :)

[ Voor 42% gewijzigd door FaceDown op 23-06-2005 16:19 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Odin4all schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 15:32:
Een produkt omruilen voor een bepaald SIP Dienst. Zou ik niet doen, er komen er straks nog veel meer dan alleen de Voipbuster.

Bovendien heeft de Vigor 2200VG natuurlijk veel meer te bieden dan alleen de VOIP.

A. DrayTek Friend
Dat zou ik dus wel doen als de Draytek enkel SIP protocol support en niet het IAX. Die volgende VoIP diensten kunnen wel eens allemaal IAX protocol gaan gebruiken!

Of Draytek, Zyxel etc. moeten kunnen garanderen dat er een omweg is, dan wel firmware update om dit probleem te verhelpen.

Anders zou ik toch zeggen omruilen voor een aparaat wat meerdere protocols waaronder IAX aankan ipv enkel SIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is hier iemand met een 'originele' Zyxel 2602, dwz niet door Tiscali uitgegeven met eigen firmware?

Zyxel wil nl. wel support geven, maar kan of mag dat niet bij Tiscali Zyxel modems... ZO VREEMD MAAK JE HET NIET MEE! Tiscali wil geen andere vragen beantwoorden over VoIP dan met hun eigen VoIP inlog gegevens. Marktbescherming noemen ze dat. Tijd voor de consumentenbond! Of iemand met een originele Zyxel ;)

Hier de mails van Zyxel:

"Na controle van het opgegeven MAC adres blijkt deze te behoren bij een
serienummer welke door ons geleverd is aan Tiscali.
Deze specifieke modellen zijn niet in de vrije handel te koop, ze worden
verkocht als deel van een "alles in een" pakket
waarbij de dienstverlening van VoiP van het type zoals Tiscali deze levert is
inbegrepen.
Deze specifieke apparaten zijn ook voorzien van een "ready made" firmware waar
precies de instellingen voor VoiP van Tiscali zijn
voorgeconfigureerd. Er zijn noch door ZyXEL, noch door Tiscali toezeggingen
gedaan over het gebruik van deze router met software van derden.
Ook het eventueel verhandelen van het apparaat via een tussenhandelaar of het
verwijderen van de registratie verandert niets aan deze situatie.

Op zich is daarom de reactie van Tiscali correct. U probeert het apparaat te
gebruiken voor iets anders dan waarvoor het is geleverd, dan bent u op uw eigen
vindingrijkheid aangewezen. De helpdesk van ZyXEL support Nederland is onbekend
met de configuratie van dit product met VoiPbuster, met Tiscali is afgesproken
dat vragen over het VoiP gedeelte door Tiscali zullen worden afgehandeld. "

"Mag nog even het serienummer van het product(zie onderzijde), er zijn
> > >inderdaad modems uitgeleverd buiten het Tiscali(VoIP project) circuit
>om.
> > >
> > >Kunt u alsnog de overige gegevens aanleveren.
> > >
> > >- de merk/type telefoons u over beschikt
> > >- de opstelling(maak een omschrijving)
> > >- de exacte firmware versie die, deze informatie vindt u via de
> > >webinterface http://192.168.1.254 - inloggen - ga naar "System Status"
>-
> > >"2e regel".
> > >- de software versie van de VoIPBuster
> > >
> > >Dan zal ik uw vraag alsnog doorzetten naar een derde-lijns collega die
> > >hooguit eind deze week(begin volgende week) weer de gelegenheid heeft
>om
> > >zijn e-mailtjes te beantwoorden."

En dan van Tiscali:

"Hartelijk dank voor uw e-mail van 22-06-2005 met ticketnummer:217783. Naar aanleiding van uw vraag kan ik u het volgende mededelen.

Mijn collega heeft gelijk de modem is speciaal voor Tiscali gemaakt, het modem wat u bedoeld de Zyxel 2602 is natuurlijk gewoon in de winkel gekocht. Echter de door Tiscali geleverde Zyxels bevatten een andere software (firmware) en kunnen hierdoor ook allen ge-updated worden met software voor Tiscali modems gemaakt en niet die van het orginele Zyxel modem.
De modem is ook fysiek niet hetzelfde, een verschil bij het draadloos modem is een antenne bij die van Tiscali en twee bij de 'orginele' Zyxel. Het is dus simpelweg niet hetzelfde modem.

Wij zijn u verplicht om support te geven voor een werkende ADSL verbinding mbt. tot een computer. Daarmee is bewezen dat de ADSL lijn van Tiscali werkt. Ondersteuning op aangelegde LAN netwerken, eigen modems, etc, valt buiten de support.

Voor een modem die zelf is aangeschaft en dus software matig anders is hoeven wij geen support te leveren, wij kunnen met u de instellingen in het modem door te nemen, maar het blijft een verschillend modem."

Ofwel we moeten sowieso bij Zyxel zijn. Met een serienummer van een 2602 die niet van Tiscali afkomstig is. En dan krijgen wij Zyxel gebruikers eindelijk/hopelijk een bevredigend antwoord (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Odin4all schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 15:32:

A. DrayTek Friend
Ik heb deze router alleen maar voor het voip gebeuren gekocht want een gewone router met wlan etc. had ik al... maar toch leuke router verder hoor hoop dat dit opgelost gaat worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Weet iemand een draadloze phone die met SIP en analoog werkt? Dus gewoon een DECT met ethernet en analoge aansluiting? Die dingen zijn nog dun gezaaid volgens mij..

[ Voor 46% gewijzigd door FaceDown op 23-06-2005 18:28 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 18:28:
Weet iemand een draadloze phone die met SIP en analoog werkt? Dus gewoon een DECT met ethernet en analoge aansluiting? Die dingen zijn nog dun gezaaid volgens mij..
Dit een idee? (De cyberbox 100)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Mja da's een idee. Maar ja we moesten toch al een nieuwe telefoon kopen binnenkort. Dan is een alles ineen oplossing beter denk ik zo.

Maar goed die cyberbox, kun je daarop instellen (via een webinterface ofzo) welke nrs via internet gebeld moeten worden, en welke via het telefoonnet?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou dat ding ook nog IAX compatible zijn? Dan is het idd een mooi ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 18:49:
[...]

Zou dat ding ook nog IAX compatible zijn? Dan is het idd een mooi ding!
Mja ik ben ff aan het kijken maar die handleiding is volstrekt onduidelijk. Het lijkt alsof het ding alleen samenwerkt met skype en het lijkt alsof je je pc altijd aan moet hebben staan. Dat wil ik dus allemaal niet. Ik moet gewoon de server- en logingegevens van voipbuster in kunnen voeren op 't ding zodat ik via internet kan bellen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet er niet veel over, ik kwam dat ding toevallig een keer tegen. Ik gebruik VoIP telefonie nog niet, ik wacht totdat ik via paypal kan betalen, dus ik duik er nog niet 100% in.

Ik zou zeggen, lees erover wat er te lezen valt en mail de support van Tiptel. En ligt ons er daarna over in :)

Ik ben geloof ik wel een paar telefoons tegengekomen die konden wat jij wilde, ze waren alleen een beetje duur. Ik moet dat onderbewust weggewimpeld hebben, want ik weet niet meer waar ik die zag. Ik weet alleen ook niet of die ook geen USB verbinding hadden waardoor je PC altijd aan moet staan. het lijkt me toch sterk dat dat technisch een vereiste is.

Ik ben even gaan zoeken en vond dit. Wellicht ook interessant?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het nog mogelijk om te registreren?
Ik heb al 3 accounts geregistreerd en voipbuster blijft hangen op registering at the server... , en dan server-error.

edit: ik kan wel inloggen via hun website met user/pass, alleen programma zelf kan met geen mogelijkheid verbinding maken, zit geen router oid tussen.

edit: werkt wel met firefly, vreemd..

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 19:04:
Is het nog mogelijk om te registreren?
Ik heb al 3 accounts geregistreerd en voipbuster blijft hangen op registering at the server... , en dan server-error.

edit: ik kan wel inloggen via hun website met user/pass, alleen programma zelf kan met geen mogelijkheid verbinding maken, zit geen router oid tussen.

edit: werkt wel met firefly, vreemd..
Conclusie: FireFly werkt altijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 19:02:
Ik weet er niet veel over, ik kwam dat ding toevallig een keer tegen. Ik gebruik VoIP telefonie nog niet, ik wacht totdat ik via paypal kan betalen, dus ik duik er nog niet 100% in.

Ik zou zeggen, lees erover wat er te lezen valt en mail de support van Tiptel. En ligt ons er daarna over in :)

Ik ben geloof ik wel een paar telefoons tegengekomen die konden wat jij wilde, ze waren alleen een beetje duur. Ik moet dat onderbewust weggewimpeld hebben, want ik weet niet meer waar ik die zag. Ik weet alleen ook niet of die ook geen USB verbinding hadden waardoor je PC altijd aan moet staan. het lijkt me toch sterk dat dat technisch een vereiste is.

Ik ben even gaan zoeken en vond dit. Wellicht ook interessant?
Nope, is niet IAX compatible. Zie mijn eerdere post:

Die Fritz van je staat er heel duidelijk tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Dit geeft precies hetzelfde probleem:

Van horen zeggen zou deze ook te gebruiken zijn icm voipbuster, maar er is nix veranderd...

http://www.support.draytek.co.uk/call1899_voip.html

Heel erg vreemd allemaal...

[ Voor 28% gewijzigd door knorde op 23-06-2005 23:06 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.