http://www.voipuser.org/forum_topic_336.htmlVerwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 18:38:
[...]
Je kan hiermee ook gewoon bellen binnen NL?
Deze extensie:I_Stealth_I schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 09:45:
[...]Kan zo zijn. Wat doe je precies met je extensions, moet je een prefix voor het uitgaande nummer draaien? Extensions gaan nu goed. Alleen hij zet geen connectie op met IAX.
[...]
code:
1
| exten => _710X.,2,Dial(IAX2/username:password@voipbuster-out/0031${EXTEN:3}) |
- Prefix 71, dan gewoon het nederlandse nummer, bv. 710301234567 (vandaar ook die 0031${EXTEN:3} aan het einde voor het Nederlandse internationale toegangsnummer.
Ook met de optie inband 'hoort' asterisk ze niet, misschien ligt dit aan de geluidskwaliteit.trankilo schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 12:18:Het beste is om DTMF inband te doen omdat het dan als "gewone audio" verzonden word. Of wil dat nou juist niet lukken?
mmmz ik kan met mijn gsm van organge wel naar mijn 010 nr bellen maar vanaf vaste lijn van knp krijg ik na een tijdje wachten een ingesprek toon vaag
hebben meer mensen dit??
hebben meer mensen dit??
Ik zit toch nog een beetje te twijfelen..
Als ik iemand bel via dit programma, dan denk ik toch nog steeds dat er kosten bij komen voor degene die ik bel....
Is dit nu wel/niet zo.... ik vind het toch nog steeds onduidelijk
Als ik iemand bel via dit programma, dan denk ik toch nog steeds dat er kosten bij komen voor degene die ik bel....
Verwijderd
Nee, er komen geen kosten voor diegene die je belt. Je hebt wel gelijk dat uitgaande minuten betaald moeten worden. Dat doen ze d.m.v. een betaalnummer, zgn. 0844 nummer die je krijgt, waar jij op gebeld kan worden. Er wordt verwacht dat je je op dat nummer laat bellen. Ik heb ergens op dat forum gelezen dat als je geen geld genereerd, je van de server afgegooid wordt. Dat wordt allemaal bijgehouden.AMDathlonxp schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 22:02:
Ik zit toch nog een beetje te twijfelen..
Firefly doet het trouwens 100% nu, ik heb niets gedaan of veranderd. Ik sta voor een raadsel, maar ik ben er blij mee:-)
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2005 22:24 ]
Hier doet firefly het ook 100%, geen wegvallende verbindingen enzo, net nog ff 2 uur naar engeland aan de lijn gehangen
En ook al wordt ik eraf gegooid, een nieuw accountje is zo gemaakt
Waar heb jij het over? 0844 nummer??Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 22:23:
[...]
Nee, er komen geen kosten voor diegene die je belt. Je hebt wel gelijk dat uitgaande minuten betaald moeten worden. Dat doen ze d.m.v. een betaalnummer, zgn. 0844 nummer die je krijgt, waar jij op gebeld kan worden. Er wordt verwacht dat je je op dat nummer laat bellen. Ik heb ergens op dat forum gelezen dat als je geen geld genereerd, je van de server afgegooid wordt. Dat wordt allemaal bijgehouden.
Firefly doet het trouwens 100% nu, ik heb niets gedaan of veranderd. Ik sta voor een raadsel, maar ik ben er blij mee:-)
En hoe kom je erbij dat je eraf gegooid wordt als je 'geen geld genereert...' ?
Verwijderd
Mijn fout, dat gaat over Voipuser, niet VoIPBuster. Ik haalde de twee door elkaar.
Het idee is dat ze geld verdienen met inkomende telefoontjes, bellen kost geld en het moet ergens vandaan komen, dus ik denk dat als ze bij VoIPBuster klaar zijn met testen ze ook op die manier gaan werken. Voor niets gaat de zon op.
Het idee is dat ze geld verdienen met inkomende telefoontjes, bellen kost geld en het moet ergens vandaan komen, dus ik denk dat als ze bij VoIPBuster klaar zijn met testen ze ook op die manier gaan werken. Voor niets gaat de zon op.
[ Voor 182% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2005 23:27 ]
Ik heb uiteindelijk via ebay deze gekocht: http://www.sipmax.de/?cft...produkte&produkt=001au100
Ik laat zodra ik hem heb wel weten hoe hij met firefly werkt.
Verwijderd
Bij VoIPBuster hebben ze al aangegeven, dat als er teveel gebruikers komen en ze het niet meer aankunnen, voor elk gesprek enkel 1 Eurocent voor totstandkoming van de verbinding gaan rekenen. Nog niet erg, voor 1 Euro dus 100 gesprekkenVerwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 23:20:
Mijn fout, dat gaat over Voipuser, niet VoIPBuster. Ik haalde de twee door elkaar.
Als je het slim doet, neem je een abo bij Tiscali. Krijg je de Zyxel VoIP 2602 voor 30 Euro bijbetaling erbij, krijg je Tis telefonie, zet je op poort 1, doe je VoIPBuster telefonie op poort 2. Tis is alleen gratis binnen NL, gebruik je VoIPBuster/poort 2 enkel voor bellen naar buitenland. Raakt die Euri ook niet zo snel op
Verwijderd
En ik ga eens testen of die driver software ook op de Tiptel USB telefoon werktknakworst schreef op zondag 12 juni 2005 @ 14:20:
Ik heb uiteindelijk via ebay deze gekocht: http://www.sipmax.de/?cft...produkte&produkt=001au100
Verwijderd
In ieder geval werkt het met FireFly met de Tiptel USB 115 telefoon en de software van de Sipmax A100Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 15:28:
[...]
En ik ga eens testen of die driver software ook op de Tiptel USB telefoon werkt
Nou dan zal de Sipmax ook wel werken met hun eigen software.Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 15:34:
[...]
In ieder geval werkt het met FireFly met de Tiptel USB 115 telefoon en de software van de Sipmax A100Zal eens kijken of ik het met andere software ga testen wel lachen dit
Verwijderd
DAT MAG IK TOCH HOPEN HAHAHAHAAknakworst schreef op zondag 12 juni 2005 @ 16:37:
[...]
Nou dan zal de Sipmax ook wel werken met hun eigen software.
En anders retour met dat ding, Tiptel kopen bij MyCom voor 29,95 Euri en de software van de Sipmax downloaden
Iemand firefly aan de praat met sip ipv iax ?
[edit]
Na wat verder zoeken vermoed ik te weten wat er misgaat Firefly wil mij iden met mijn local ip, nochtans detecteerd hij via de stun server goed mijn wan ip, misschien een bugje ?
[edit]
Na wat verder zoeken vermoed ik te weten wat er misgaat Firefly wil mij iden met mijn local ip, nochtans detecteerd hij via de stun server goed mijn wan ip, misschien een bugje ?
[ Voor 69% gewijzigd door Tomsworld op 12-06-2005 20:39 ]
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Net even uitgeprobeerd..
Werkt goed
Maar ben nog steeds wantrouwig,
zodra het gratis is, is het nog mooi
Werkt goed
Verwijderd
Wantrouwig over wat?DJ_Jorizzz schreef op zondag 12 juni 2005 @ 20:19:
Net even uitgeprobeerd..
Werkt goed
Het is gratis....DJ_Jorizzz schreef op zondag 12 juni 2005 @ 20:19:
Net even uitgeprobeerd..
Werkt goed
Wij nederlanders maken er natuurlijk misbruik van door alleen de gratis nummers te bellen, maar ik weet zeker dat er ook genoeg andere gebruikers zijn die wel gewoon ook betaalde nummers bellen...
Verwijderd
Echt een geweldig programma, als het idd zo werkt zoals hier staat,
maar als ik het dus goed begrijp kunje met dat voipbuster voor 1 euro, onbeperkt bellen naar vaste en mobiele nummers? Waarom kun je op de site dan ook voor 10 euro credits kopen?
maar als ik het dus goed begrijp kunje met dat voipbuster voor 1 euro, onbeperkt bellen naar vaste en mobiele nummers? Waarom kun je op de site dan ook voor 10 euro credits kopen?
Verwijderd
Damn, verder dan je neus kijken blijkt nog steeds erg moeilijk te zijn.Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 10:16:
Echt een geweldig programma, als het idd zo werkt zoals hier staat,
Check eens www.voipbuster.com en dan de rates... Misschien zijn er meer nr's te draaien dan de gratis vaste nr's in Europa, USA, Canada en Australië????
Bel je altijd enkel gratis vaste nr's, dan blijft het kunstje met die ene Euro in tact. Bel je ook andere bestemmingen/mobiel, dan raak je snel door die Euro heen, vandaar 10 Euri en hogere bedragen ook aanwezig... Ik zou zeggen, bezoek de site eens voor wat meer info
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2005 11:21 ]
Verwijderd
Onder die andere gebruikers vallen ook veel Nederlanders hoor. Zo heb ik een zus in Frankrijk, die ik gratis bel op haar vaste nummer, maar ook regelmatig betaald op haar mobiel. Nu nog via SkypeOut aangezien mijn rekening daar nog wat meer Euri bevat welke ik op ga bellen, maar straks waarschijnlijk via VoIPBuster betaald.Megamind schreef op maandag 13 juni 2005 @ 08:16:
[...]
Het is gratis....
Wij nederlanders maken er natuurlijk misbruik van door alleen de gratis nummers te bellen, maar ik weet zeker dat er ook genoeg andere gebruikers zijn die wel gewoon ook betaalde nummers bellen...
Verder is er onofficieel door VoIPBuster aangegeven (forum moderators) dat er bij een te groot wordende groep gebruikers er waarschijnlijk 1 Eurocent per gesprek zal worden geheven. Daar ga je nog niet kapot aan zeg ik dan maar!
dus als je zo'n modem hebt met voip aansluitingen, dan heb je geen softphone meer nodig. en ook geen willekeurig digitale telefonie abbo? (heb tiscali voordeel met uitgebreid router, maar dus geen tiscali telefonie). en ik kan gewoon een telefoon in het modem steken en bellen?Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 21:18:
Kewl.. ik heb zojuist een account aangevraagd en de gegevens ingevoerd in mijn ZyXel 2602 H modem
bij
REGISTER Server Address sip.voipbuster.com
SIP Server Address sip.voipbuster.com
Sip Number.... mijn voipbuster username
User ID ook mijn voipbuster username
alle poorten heb ik op 5060 staan
Geweldig
nu kan ik dus gratis naar het buitenland bellen :-)
[ Voor 23% gewijzigd door Byte_Me op 14-06-2005 14:08 ]
Verwijderd
hm.. toch vaag.. VoipBuster loopt bij mij als een zonnetje, vervolgens probeer ik FireFly te downloaden, ook nog geen probleem. Maar na installatie kan ik het programma niet opstarten.
Ik krijg vervolgens de 'gebruikelijke' foutmelding:
"In Firefly Soft Phone is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak."
En of ik vervolgens m'n rapport wil verzenden...
De vraag is: wat doe ik verkeerd?
"In Firefly Soft Phone is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak."
En of ik vervolgens m'n rapport wil verzenden...
Enig idee welk protocol/codec gebruik gemaakt wordt?
Bijv G729 ofzo?
Bijv G729 ofzo?
Dich bis echt unne foëzen haas
Dit had ik ook....check even goed of je geen andere phonesoftware heb draaien in de tray...Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 15:36:
hm.. toch vaag.. VoipBuster loopt bij mij als een zonnetje, vervolgens probeer ik FireFly te downloaden, ook nog geen probleem. Maar na installatie kan ik het programma niet opstarten.
En of ik vervolgens m'n rapport wil verzenden...![]()
Ik heb voipbuster en firefly geinstalleerd en met beide
inclusief mijn telefoon een raar probleem. (mijn telefoon zit
achter een centrale en is een handset)
Ik kan met mijn telefoon naar gewone vaste nummers bellen, logisch.
Met Voipbuster en Firefly kan ik óók naar normale vaste nummers bellen.
Maar met zowel de 2 pakketten als mijn telefoon kan ik niet naar de
zogenaamde 010-nummers bellen die zijn uitgegeven door Voipbuster.
In beide gevallen gaat met het bellen de telefoon over en wordt vervolgens
direct gedisconnect.
Ik kan wel gebeld worden met Voipbuster.
Wellicht vermeldenswaardig is dat ik vrij ver van de telefooncentrale
woon. Misschien haalt de hoge (120volt) belspanning wel een abonnee
en de spreekspanning (die veel lager is) het niet, hoewel ik wel gebeld
kan worden.
Wie heeft een idee?
inclusief mijn telefoon een raar probleem. (mijn telefoon zit
achter een centrale en is een handset)
Ik kan met mijn telefoon naar gewone vaste nummers bellen, logisch.
Met Voipbuster en Firefly kan ik óók naar normale vaste nummers bellen.
Maar met zowel de 2 pakketten als mijn telefoon kan ik niet naar de
zogenaamde 010-nummers bellen die zijn uitgegeven door Voipbuster.
In beide gevallen gaat met het bellen de telefoon over en wordt vervolgens
direct gedisconnect.
Ik kan wel gebeld worden met Voipbuster.
Wellicht vermeldenswaardig is dat ik vrij ver van de telefooncentrale
woon. Misschien haalt de hoge (120volt) belspanning wel een abonnee
en de spreekspanning (die veel lager is) het niet, hoewel ik wel gebeld
kan worden.
Wie heeft een idee?
Ik ben niet gek, ik ben anders. Blij als een ei met mijn Hyundai Inster Pulse.
heb inmiddels de tijd gehad om het hele draadje te lezen en zit toch nog met wat vragen.
- wat zijn de eisen voor de internetverbinding? ik neem aan dat je wel een redelijke upload nodig hebt?
- heeft er iemand al aan de zyxel support gevraagd hoe het modem geconfigged moet worden voor voipbuster, zodat er ook inkomende gesprekken mogelijk zijn?
Verwijderd
Je had gelijk!hitchhacker schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 16:54:
[...]
Dit had ik ook....check even goed of je geen andere phonesoftware heb draaien in de tray...
Had VoipBuster nog draaien
danku
Verwijderd
Yepz! Ik heb hier Tiscali op poort 1 en VoIPBuster login op poort 2 en het draait naast elkaar super.Byte_Me schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 13:39:
[...]
dus als je zo'n modem hebt met voip aansluitingen, dan heb je geen softphone meer nodig. en ook geen willekeurig digitale telefonie abbo? (heb tiscali voordeel met uitgebreid router, maar dus geen tiscali telefonie). en ik kan gewoon een telefoon in het modem steken en bellen?
Enige probleem, gebeld worden op je VoIPBuster 010 nummer werkt vooralsnog niet (telefoon gaat niet over en beller krijgt in gesprekstoon). Bellen naar een ander gaat echter UITSTEKEND
Modem instellen via browsermenu zoals hier beschreven in dit topic, telefoon in modem steken en bellen! Let wel, max. 2 minuten zonder registratie en 1 Euri betalen, maar lees dat eerder in dit verhaal boven ergens...
Verwijderd
Als je nog zit met die vragen, zullen die nog niet gesteld en beantwoord zijn, anders had je het hier wel gelezenByte_Me schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 18:02:
heb inmiddels de tijd gehad om het hele draadje te lezen en zit toch nog met wat vragen.
- wat zijn de eisen voor de internetverbinding? ik neem aan dat je wel een redelijke upload nodig hebt?
- heeft er iemand al aan de zyxel support gevraagd hoe het modem geconfigged moet worden voor voipbuster, zodat er ook inkomende gesprekken mogelijk zijn?
Eisen internetverbinding, indien je werkt met het G711 protocol is de upload als ik me niet vergis vereist op 64 kB, bij G729 is dat 8 kB.
Ik heb Zyxel support nog niet benaderd, misschien heb jij het intussen al wel gedaan of ga je het doen. Kun je hier je bevindingen achterlaten?
Zijn er (betaalbare) ethernet telefoons die ik rechtstreeks in mijn bestaande router kan prikken en dan op deze manier bellen?
Met een usb telefoon zoals die tiptel moet nog steeds je pc continue aanstaan, dus dat is niet ideaal..
Met een usb telefoon zoals die tiptel moet nog steeds je pc continue aanstaan, dus dat is niet ideaal..
Nope
Bjorker schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 21:39:
Zijn er (betaalbare) ethernet telefoons die ik rechtstreeks in mijn bestaande router kan prikken en dan op deze manier bellen?
[ Voor 14% gewijzigd door Martijn op 15-06-2005 11:18 . Reden: Hmm, er zijn er toch wel ... ;) ]
Ik heb ze zojuist een mailtje gestuurd. 1 probleem, ik heb zelf nog geen zyxel modem. Ik heb mijn Tiscali aanvraag gisteren pas gedaan.Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 20:15:
[...]
Ik heb Zyxel support nog niet benaderd, misschien heb jij het intussen al wel gedaan of ga je het doen. Kun je hier je bevindingen achterlaten?
Na wat zoeken op voip telefoons kwam ik hier terecht.Martijn schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 21:41:
[...]
Nope, moet je OF een ATA hebben draaien, of een routertje kopen met VoIP support (Draytek 2600V(G))...
Zou dit ook wat kunnen zijn? http://www.artdio.net/ipf-2002L-2.htm
Hij wordt in NL aangeboden voor 99euro. http://www.talkin2ya.nl/s...p?cPath=22&products_id=43
Nope
ZatBjorker schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 21:39:
Grandstream, Alcatel & Vegastream zijn de betaalbare Phones.
Je kan ook een zg ATA plaatsen waarop je dan weer een 'normaal' toestel kan plaatsen.
TC Shop verkoopt wel aardig wat VoIP spulletjes. Routershop heeft ook wat VoIP, maar hun hebben vaak problemen met leveren, orders verkeerd samenstellen, geld dat zoek is en de klant lang laten wachten op zijn bestelling (ik spreek hier voor mij zelf dus brand mij maar af als je denkt dat het niet zo is). En veel meer webshops met een beetje VoIP spulletjes ken ik nog niet dus kom maar op
Ik heb het ook werkend
kon eerst geen nummers bellen maar wel gebeld worden. blijkt dat firefly +31 niet pakt maar echt 0031 moet hebben.
Is het ook mogelijk om een soort voicemail op te zetten. Ik wil firefly gewoon gaan draaien op mijn (windows) servertje met zo'n tiptel telefoon eraan maar zou fijn zijn om een antwoordapparaat functie te hebben. Bij firefly zijn er opties voor voicemail maar die zijn bij mij allemaal grijs.
Is het ook mogelijk om een soort voicemail op te zetten. Ik wil firefly gewoon gaan draaien op mijn (windows) servertje met zo'n tiptel telefoon eraan maar zou fijn zijn om een antwoordapparaat functie te hebben. Bij firefly zijn er opties voor voicemail maar die zijn bij mij allemaal grijs.
It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.
Allereerst moet ik zeggen dat dit bij mij super werkt!
Aangezien hier al wat mensen zitten met voip modems e.d. stel ik mijn vraag hier
Ik ben van plan om een ata te kopen om gewoon een ouderwetse telefoon op het voipbuster netwerk aan te sluiten. Nu zit ik ook nog wel eens met mijn laptop ergens anders dan thuis dus zou ik daar ook op het netwerk willen inloggen.
- Kan dat?
- Als ik gebeld wordt gaat de telefoon via het ata kastje dan ook over?
- Als ik uitlog van mijn laptop pakt het ata kastje dan de verbinding weer op?
Aangezien hier al wat mensen zitten met voip modems e.d. stel ik mijn vraag hier
Ik ben van plan om een ata te kopen om gewoon een ouderwetse telefoon op het voipbuster netwerk aan te sluiten. Nu zit ik ook nog wel eens met mijn laptop ergens anders dan thuis dus zou ik daar ook op het netwerk willen inloggen.
- Kan dat?
- Als ik gebeld wordt gaat de telefoon via het ata kastje dan ook over?
- Als ik uitlog van mijn laptop pakt het ata kastje dan de verbinding weer op?
/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
Verwijderd
Hoor graag wat hun antwoord is. Dat je nog geen Zyxel hebt is niet zo'n groot probleem, nu krijg je wellicht de instellingen en kun je ze direct gebruiken zodra het modem er isByte_Me schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 21:55:
[...]
Ik heb ze zojuist een mailtje gestuurd. 1 probleem, ik heb zelf nog geen zyxel modem. Ik heb mijn Tiscali aanvraag gisteren pas gedaan.
Heb je trouwens in je mail wel aangehaald dat het hier specifiek om VoIPBuster gaat? Want instellingen voor bijv. VoIP van tiscali werkt wel en staat ook in de handleiding beschreven op de Zyxel site. Echter, wellicht dat zij dit geval van VoIPBuster login op de Zyxel vaker bij de hand hebben gehad
Verwijderd
Je hoeft helemaal geen 0031 of +31 te draaien als je vanaf een vaste telefoon naar je 010 nummer belt. Gewoon met 010 beginnen, bij mij rinkelt FireFly/Tiptel USB telefoon dan. Ach, waarom wil je een antwoordapparaat functie. Je kunt zien wie er gebeld heeft in FireFly en die bel je dan later GRATIZZZ terugcosmoOo schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 00:39:
Ik heb het ook werkendkon eerst geen nummers bellen maar wel gebeld worden. blijkt dat firefly +31 niet pakt maar echt 0031 moet hebben.
voice mail is een dienst die door de provider wordt aangeboden. Vandaag dat in firefly de opties grijs zijn omdat die niet geconfigureerd zijn voor voipbuster. Voipbuster biedt momenteel ook nog geen voicemail. Dat zal waarschijnlijk een aanvullende (betaalde) dienst worden.cosmoOo schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 00:39:
Ik heb het ook werkendkon eerst geen nummers bellen maar wel gebeld worden. blijkt dat firefly +31 niet pakt maar echt 0031 moet hebben.
vandaar dat ik ook nu al interesse in dit topic hebVerwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 12:52:
[...]
Hoor graag wat hun antwoord is. Dat je nog geen Zyxel hebt is niet zo'n groot probleem, nu krijg je wellicht de instellingen en kun je ze direct gebruiken zodra het modem er is
ja, ik heb gezegd dat het specifiek om voipbuster gaat, en dat het probleem is dat je niet gebeld kunt worden. ik heb vermeld wat er allemaal al geprobeerd is en ze de link van dit topic gemailt (ook de link van voipbuster). en uiteindelijk gevraagd of er wellicht een nieuwere firmware versie uit zou komen waarin dit probleem wordt opgelost, mocht het aan de firmware liggen.Heb je trouwens in je mail wel aangehaald dat het hier specifiek om VoIPBuster gaat? Want instellingen voor bijv. VoIP van tiscali werkt wel en staat ook in de handleiding beschreven op de Zyxel site. Echter, wellicht dat zij dit geval van VoIPBuster login op de Zyxel vaker bij de hand hebben gehad
ik blijf het een apart probleem vinden, omdat het op de PC wel werkt (met bv. firefly), omdat voipbuster accounts wel werken met andere voip-hardware (toch?) en omdat de zyxel modems wel goed werken met bijvoorbeeld tiscali digitale telefonie.
[ Voor 11% gewijzigd door Byte_Me op 15-06-2005 14:24 ]
Verwijderd
Ben benieuwd wat Tiscali kan vertellen... Voor zover ik het zie is het volgende mogelijk.Byte_Me schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 14:21:
[...]
vandaar dat ik ook nu al interesse in dit topic heb
[...]
ja, ik heb gezegd dat het specifiek om voipbuster gaat, en dat het probleem is dat je niet gebeld kunt worden. ik heb vermeld wat er allemaal al geprobeerd is en ze de link van dit topic gemailt (ook de link van voipbuster). en uiteindelijk gevraagd of er wellicht een nieuwere firmware versie uit zou komen waarin dit probleem wordt opgelost, mocht het aan de firmware liggen.
ik blijf het een apart probleem vinden, omdat het op de PC wel werkt (met bv. firefly), omdat voipbuster accounts wel werken met andere voip-hardware (toch?) en omdat de zyxel modems wel goed werken met bijvoorbeeld tiscali digitale telefonie.
Het ligt volgens mij in het gebruik van een specifieke Server. Zie dit plaatje:

Daarin zie je staan: 'SIP Service Domain'. Hier heeft VoIPBuster dezelfde sip.voipbuster.com staan als de 2 SIP adressen erboven. Bij Tiscali telefonie staat hier: 'tel.tiscali.nl', welke afwijkt van de 2 SIP adressen erboven, waar 'sip.tiscali.nl' staat. Het lijkt mij dat hier de basis van het probleem ligt. De tel.tiscali.nl zal wel een dedicated server zijn die constante verbinding garandeert zonder computer. FireFly zal op je eigen computer wel een soort van functie simuleren, die niet in het SIP gebeuren van de Zyxel zitten. Andere ATA apparaten die wel kunnen draaien met enkel de sip.voipbuster.com gegevens, hebben waarschijnlijk een andere rom met uitgebreidere software die het e.e.a. wel kunnen draaien. Andere instellingen kan ik serieus niet bedenken, aangezien ik softwarematig echt al alles heb uitgeprobeerd...
Echter, dat is een gok op basis van wat ik zie. Ik kan het technisch gezien niet verder onderbouwen aangezien ik geen techneut ben!
Ok als ik het goed begrijp is dit het principe
Je kan een Trail Downloaden ( gratis ) waarmee je telkens 2 min kan bellen.
jouw pc ( internet verbining ) krijgt een virtueel Telefoon nummer
telefoon nummer staat gelijk aan een "skype"-username ? ff als vergelijking
en je kan dus alleen via het internet bellen naar een ander Virtueel telefoon nummer.
en naar 1 van de gratis landen, dus elk nederlands huistelefoon nummer is totaal gratis.
als je 1 euro stort via je CC kan je dus onbeperkt bellen ( er zit dan op dit moment geen tijdslimiet van 2 min aan. )
Is dat goed of zit ik er nu erg naast ?
ps : hoe bevalt de audio met een doodnormale headset ?
en je kan dus alleen via het internet bellen naar een ander Virtueel telefoon nummer.
en naar 1 van de gratis landen, dus elk nederlands huistelefoon nummer is totaal gratis.
als je 1 euro stort via je CC kan je dus onbeperkt bellen ( er zit dan op dit moment geen tijdslimiet van 2 min aan. )
[ Voor 15% gewijzigd door Vecodo op 15-06-2005 14:49 ]
Als je niet 1 euro betaalt dan kan je 1 menu bellen naar de gratis nummer.roy2001 schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 14:45:
Ok als ik het goed begrijp is dit het principe
Als je wel betaalt krijg je een vast telefoon nummer wat begint met 010-744 en dan kan je onbeperkt* bellen naar de gratis nummers. Als je naar de betaalde nummers (zoals mobiel) belt dan gaat dat van 1 euro crediet af.
headset werkt prima vie firefly (beter dan standaard software)
*na 1 uur wordt de verbinding verbroken (en kan je weer opnieuw bellen)
[extra info]
[ Voor 8% gewijzigd door -Jaap-io op 15-06-2005 15:01 ]
Verwijderd
Maar dat had je allemaal ook gewoon kunnen lezen en weten als je de vorige pagina's had bekeken...
misschien dat er ook een duidelijke startpost gemaakt kan worden? Met daarin de faq want het is niet echt overzichtelijk.Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 15:07:
Maar dat had je allemaal ook gewoon kunnen lezen en weten als je de vorige pagina's had bekeken...
BTW, hoe zeker kun je van het nummer zijn dat je krijgt? Ik wil het wel gaan gebruiken, maar als je over een paar maanden in een keer je nummer kwijt kan zijn... Jah, dan heb ik er niet zo veel aan...-Jaap-io schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 15:14:
[...]
misschien dat er ook een duidelijke startpost gemaakt kan worden? Met daarin de faq want het is niet echt overzichtelijk.
Het nummer wat je krijgt behoort bij jou. Als je 180 dagen geen bruikt maakt van de dienst dan vervald je crediet (en waarschijnlijk ook je account) dus dan ben je nummer kwijt.Martijn schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 15:36:
[...]
BTW, hoe zeker kun je van het nummer zijn dat je krijgt? Ik wil het wel gaan gebruiken, maar als je over een paar maanden in een keer je nummer kwijt kan zijn... Jah, dan heb ik er niet zo veel aan...
Verder heb ik het zelf ook nog niet zo heel lang, maar wel het hetzelfde nummer.
Verwijderd
Je raakt je nummer van KPN toch ook niet kwijt, je mailadres van Hotmail verdwijnt ook niet zomaar, etc etcMartijn schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 15:36:
[...]
BTW, hoe zeker kun je van het nummer zijn dat je krijgt? Ik wil het wel gaan gebruiken, maar als je over een paar maanden in een keer je nummer kwijt kan zijn... Jah, dan heb ik er niet zo veel aan...
Tja als VoIPBuster compleet failliet gaat/ermee ophoudt dan zal je nr. wel foetsie zijn idd. Met zo'n vraag kun je echt niks hoor. Mail VoIPBuster maar eens met deze vraag, ben benieuwd naar het antwoord...
Verwijderd
Dat zou handig zijn, maar ondertussen is het ff globaal doorscrollen van 14 pagina's ook niet onoverkomelijk als je daarna gratis en voor nop kunt telefoneren lijkt me.-Jaap-io schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 15:14:
[...]
misschien dat er ook een duidelijke startpost gemaakt kan worden? Met daarin de faq want het is niet echt overzichtelijk.
Ja, heb je wel gelijk in.-Jaap-io schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 15:14:
[...]
Kzal eens tijd vrij maken.
010 bellen van een vaste telefoon (of gsm) werkt natuurlijk gewoon goed. Wat mis ging bij mij is bellen met firefly naar een vast nummer. dan moet je dus 0031 gebruiken ipv +31. (op het keypad is ook geen + te vinden dus daardoor had ik het kunnen weten)Je hoeft helemaal geen 0031 of +31 te draaien als je vanaf een vaste telefoon naar je 010 nummer belt. Gewoon met 010 beginnen, bij mij rinkelt FireFly/Tiptel USB telefoon dan. Ach, waarom wil je een antwoordapparaat functie. Je kunt zien wie er gebeld heeft in FireFly en die bel je dan later GRATIZZZ terug
ok, maar hoeft ook niet echt voicemail te zijn maar software die als antwoordapparaat functioneerd zou handig zijn. server is toch 24/7 aan. Voor skype is er software volgens mij die dit doet.voice mail is een dienst die door de provider wordt aangeboden. Vandaag dat in firefly de opties grijs zijn omdat die niet geconfigureerd zijn voor voipbuster. Voipbuster biedt momenteel ook nog geen voicemail. Dat zal waarschijnlijk een aanvullende (betaalde) dienst worden.
nummerherkenning doet het anders bij mij niet, ik zie niet wie er belt.
It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.
mooie OPtrankilo schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 17:13:
[...]
Ja, heb je wel gelijk in.
Kzal eens tijd vrij maken.
Ik heb net gebeld met 3 verschillende mobiele nummers naar mijn voipbuster 010 nummer. In firefly zie ik steeds netjes het nummer in beeld.cosmoOo schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 17:53:
[...]
nummerherkenning doet het anders bij mij niet, ik zie niet wie er belt.
Nee, wel met het AVM Fritzbox modem, en het werkt perfect!-Jaap-io schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 09:56:
Zijn hier mensen die ervaring hebben met een ATA?
Want ik heb nog steeds een paar vragen voordat ik 100 euro investeer
Dich bis echt unne foëzen haas
als je nou ergens anders inlogt en daarna weer uitlogt pakt het modem dan automatisch de verbinding weer op?slaay schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 11:46:
[...]
Nee, wel met het AVM Fritzbox modem, en het werkt perfect!
- Is het mogelijk om te zorgen dat VoipBuster niet automatisch opstart als je Windows opstart?
- Is het mogelijk om in plaats van een 010 nummer een 020 nummer aan te vragen?
- Is het mogelijk om meerder nummers (uit verschillende landen) aan te vragen? Ik zag in deze post al iemand die in meerdere landen nummers had, maar kun je die allemaal laten 'routen' naar een software app.?
Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'
punt 1 weet ik niet, ik gebruik firefly. Punt 2, antwoord is NEE, kan niet. Er is maar een bepaalde range beschikbaar bij voipbuster en dat is 010. Punt 3, kan wel jah, moet je meerdere accounts aanmaken en zeggen dat je ergens anders woont... dan krijg je automatisch een buitenlands nummer... (volgens mij...mboots schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 12:11:
- Is het mogelijk om te zorgen dat VoipBuster niet automatisch opstart als je Windows opstart?
- Is het mogelijk om in plaats van een 010 nummer een 020 nummer aan te vragen?
- Is het mogelijk om meerder nummers (uit verschillende landen) aan te vragen? Ik zag in deze post al iemand die in meerdere landen nummers had, maar kun je die allemaal laten 'routen' naar een software app.?
Verwijderd
Zijn er ook programma's die als voicemail dienen? Ik bedoel dus zoiets als FireFly maar dan met een voicemail die niet via Voipbuster o.i.d. loopt. Als iemand je voicemail inspreekt dat dan bv als geluidsfragment wordt opgeslagen op je PC.
Als er in dat land nummers bechikbaar zijn, want in het forum van voipbuster lees ik veel van mensen die geen nummer krijgen.Martijn schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 12:45:
[...]
punt 1 weet ik niet, ik gebruik firefly. Punt 2, antwoord is NEE, kan niet. Er is maar een bepaalde range beschikbaar bij voipbuster en dat is 010. Punt 3, kan wel jah, moet je meerdere accounts aanmaken en zeggen dat je ergens anders woont... dan krijg je automatisch een buitenlands nummer... (volgens mij...)
Dit alles klinkt mij als muziek in de oren. Na het doorlezen van dit topic heb ik nog een vraag:
Thuis heb ik een Zyxel Prestige 652R-11 modem staan. Ik heb een voipbuster accountje aangemaakt en gebruik firefly softphone om te bellen. dit alles werkt prima.
Nu zou ik graag mijn bestaande DECT toestel willen gebruiken, ik begrijp dat ik hiervoor een ATA moet gebruiken. Kan ik een ATA op mijn Zyxel modem aansluiten en dan met mijn bestaande analoge telefoon bellen? of heb ik een VOIP modem nodig?
Het is mij niet helemaal duidelijk hoe ik DMV een ATA op het Voipbuster netwerk kom. Ik heb van 2 ATA's de manual doorgelezen(Speedtouch 190 en Zyxel 2002) maar hierin kan ik dus niet de voipbuster server instellen. Dus toch alleen via voip-geschikt modem, of zijn er nog andere ata's waarmee dit wel werkt?
*edit*
Stel nu dat dit allemaal gaat werken, en je zegt je voice van KPN op, hoe kun je dan een ander ADSL abonnement aanvragen? Je hebt immers geen telefoonnummer meer...
Thuis heb ik een Zyxel Prestige 652R-11 modem staan. Ik heb een voipbuster accountje aangemaakt en gebruik firefly softphone om te bellen. dit alles werkt prima.
Nu zou ik graag mijn bestaande DECT toestel willen gebruiken, ik begrijp dat ik hiervoor een ATA moet gebruiken. Kan ik een ATA op mijn Zyxel modem aansluiten en dan met mijn bestaande analoge telefoon bellen? of heb ik een VOIP modem nodig?
Het is mij niet helemaal duidelijk hoe ik DMV een ATA op het Voipbuster netwerk kom. Ik heb van 2 ATA's de manual doorgelezen(Speedtouch 190 en Zyxel 2002) maar hierin kan ik dus niet de voipbuster server instellen. Dus toch alleen via voip-geschikt modem, of zijn er nog andere ata's waarmee dit wel werkt?
*edit*
Stel nu dat dit allemaal gaat werken, en je zegt je voice van KPN op, hoe kun je dan een ander ADSL abonnement aanvragen? Je hebt immers geen telefoonnummer meer...
[ Voor 11% gewijzigd door Bl0cKeR op 16-06-2005 14:56 ]
sigh
De meeste ata's die ik gezien heb maken gebruik van sip. Sip wordt ook door voicebuster ondersteunt en zou je dus gewoon in die ata's moeten kunnen programmeren. Die ata's zorgen voor voip (Als je modem dat al niet doet) Je modem zorgt voor de verbinding met internet en die ata zorgt voor de voip over die verbinding.redeamed schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 14:41:
Dit alles klinkt mij als muziek in de oren. Na het doorlezen van dit topic heb ik nog een vraag:
*edit*
Bij b.v. tiscali kan je kpn abbo de deur uit doen, maar dan betaal je +/- 10euro extra aan tiscali voor de huur van lijn. Ik weet niet of dit bij andere providers die zelf geen voip aanbieden ook mogelijk is.
Ik krijg steeds een foutmelding met FireFly, hij verliest verbinding met het Voipbuster netwerk.
Ik moet de hele tijd reconnecten. Ligt dit aan Voipbuster, FireFly of m'n i'net verbinding?
Ik moet de hele tijd reconnecten. Ligt dit aan Voipbuster, FireFly of m'n i'net verbinding?
Ik zou dan toch altijd het belbudget houden, anders krijg je 10 euro opslag op je abo-kosten!redeamed schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 14:41:
*edit*
En dan kun je op je KPN-nummer gebeld worden, is toch nog wel wat betrouwbaarder.
Je kunt voipbuster niet automatisch op laten starten door 'm te verwijderen in je map opstarten, te bereiken via Start > Alle programma's > Opstarten (of startup zo u wilt). Daar verwijder je gewoon voipbuster, en voila, klaar alweer.mboots schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 12:11:
Verwijderd
Ik wederom een Tiptel Cyberbox 100 gekocht waarmee je elke willekeurige telefoon (dus ook dect) op je PC kan aansluiten. Om via skype of firefly te bellen moet je eerst 2 keer op de * toets drukken en dan kan je bellen via firefly. Het rare is nu alleen dat bij skype alles goed werkt maar bij firefly kloppen de toetsen niet. b.v. als ik op 1 druk staat er 2 en bij 2 staat er 3 in het scherm van firefly. Kortom firefly gooit de DTMF tonen doorelkaar. Weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe dit te corrigeren is???
Antwoord gehad van zyxel:
weinig nuttigs dus. ik denk niet dat tiscali ondersteuning gaat bieden aan 3rd party voip providers. misschien probeer ik de amerikaanse zyxel support nog.Geachte,
Voor VoIP(+telefonie) gerelateerde vragen dient contact op te nemen met Tiscali(=Tiscali project).
Wel is het aan te raden om de laatste firmware bij te werken.
61c:
http://operations2.tiscal...er/telefonie/340ms4d0.bin
63c:
http://operations2.tiscal...er/telefonie/340mu3d0.bin
De exacte instructie voor het ugpraden van deze firmware vindt u op:
http://www.tiscali.nl/helpdesk/faq.asp#faq3467
De instructie voor het bijwerken van deze Tiscali firmware vindt u achter de onderstaande link:
We hebben helaas ook geen kennis inzake de verhillende VoIP applicaties zoals VoIPbuster en mocht u al over de laatste firmware versie beschikken moet ik u vriendelijk verzoeken om een e-mail te sturen naar support-afdeling van Tiscali.
Met de volgende gegevens:
- gebruik het e-mail onderwerp "VoIP vraag/probleem"
- met daarin het serienummer
- schermafdruk van de poortinstellingen in de firewall en NAT/SUA tabel
- en de huidige firmware versie.
Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben, dan lezen we die graag. Vergeet niet het serienummer van het betrokken apparaat, firmwareversie (als het een router betreft) en eventueel de gebruikte versie van Windows of MacOS te vermelden.
Met vriendelijke groeten,
ZyXEL support
Verwijderd
Zijn hier ook tweakers die experimenteren met asterisk samen met voipbuster ?
misschien is het dan beter om een nieuwe topic te openen voor asterisk
hier kunnen we dan vragen en opmerkingen plaatsen over asterisk
groeten Ad
groeten Ad
Uitgaand heb ik VoIPbuster aan de gang onder asterisk met het SIP-protocol. Ik heb nu 2x een softphone eraan hangen. Het VoIP-toestel van SNOM is in bestellingVerwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 23:57:
Zijn hier ook tweakers die experimenteren met asterisk samen met voipbuster ?
groeten Ad
/dev/null
Verwijderd
Hier heb ik Asterisk met 4 ip phones 2 onbekende merken en 2 x elesign toestel
verder een paar kennissen met sjphone en dit op een voipbuster account
dit werkt goed
ben nu aan het experimenteren om h323 en iax aan de praat te krijgen
ook nog wat problemen met nat bij verschillende routers
PS ik heb een nieuw topic geopend
groeten ad
verder een paar kennissen met sjphone en dit op een voipbuster account
dit werkt goed
ben nu aan het experimenteren om h323 en iax aan de praat te krijgen
ook nog wat problemen met nat bij verschillende routers
PS ik heb een nieuw topic geopend
groeten ad
Ik heb gister 3 keer gebeld via voipbuster, de eerste keer ging goed.
De tweede keer was de verbinding na 2.46 min weg, de derde keer na 11 min.
Ik heb 1 euro betaald om onbeperkt te kunnen bellen.
Toch valt de verbinding weg, ik gebruik fire-fly om te bellen.
Hebben meer mensen deze ervaring?
De kwaliteit van je lijn is ook sterk afhankelijk van je upload en de stabiliteit van de upload. Daarnaast het gebruikte protocol en compressie en uiteraard de drukte op de voicegateway.Coenen schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 08:05:
/dev/null
Verwijderd
Is bij mij een keer gebeurd na ongeveer drie minuten. Voor de rest is de verbinding goed tot redelijk goed. De kwaliteit van bellen met de “normale telefoon” is toch wel beter!!!!Coenen schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 08:05:
Die reaktie kreeg ik gister ook te horen.Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 11:00:
[...]
De kwaliteit van bellen met de “normale telefoon” is toch wel beter!!!!
Van het weekend ga ik naar Amerika bellen, ben benieuwd hoe dat gaat.
Ik gebruik al een tijdje skype vanuit Australië. Mijn ervaring is dat als je van PC naar PC een call opzet soms inderdaad de kwaliteit wel iets minder is maar het is dan ook gratis.Coenen schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 11:08:
[...]
Die reaktie kreeg ik gister ook te horen.
Van het weekend ga ik naar Amerika bellen, ben benieuwd hoe dat gaat.
Via skype-out kan ik ook naar lokale nummers bellen en dan is de kwaliteit duidelijk beter. Beter zelfs dan via een vaste-lijn of als ik mijn mobiel gebruik. Kosten zijn dan ongeveer een euro per uur bellen naar Nederland.
Je moet natuurlijk wel voldoende bandbreedte hebben voor je gesprekken en zoals ik via mijn laptop met een draadloze connectie niet tegelijk heavy gaan downloaden.
Mijn laptop is een grote mobiele telefoon geworden aangezien je hier overal draadloze toegang tot het net hebt met een 1 MB uplink. KPN had ik er al uitgegooid en nu gaat de kabelfoon er ook uit.
Alleen voor het vast-recht kan ik via skype meer bellen dan goed voor me is.
Ik heb geprobeerd dit met firefly en de tiptel 115 te gebruiken in windows 98 op een oud laptopje.
Windows 98 herkent de tiptel direct en installeert alles vanaf de win98 cd.
Maar firefly ziet alleen de microfoon, en niet de speakers. Dus praten gaat via de tipel, maa het gekuid komt via de speakers van de laptop.
Weet iemand waar win98 drivers te vinden zijn? Of een oplossing?
Maar firefly ziet alleen de microfoon, en niet de speakers. Dus praten gaat via de tipel, maa het gekuid komt via de speakers van de laptop.
misschien handig om te vermelden in de topicstart is dat je met SJPhone http://www.sjlabs.com/ via voipbuster kan bellen met bv je pda. Hij kan geen iax aan maar alleen sip. Je maakt in het programma een nieuw profile aan met de instellingen:
alles op default laten staan behalve proxy domain: sip.voipbuster.com
klik op ok en hij vraagt je username & password (dus je voipbuster account).
voila, via wifi meteen bellen
was na het downloaden binnen 2 min aan het bellen
Insert vies grapje hier
Verwijderd
Hier lukt het niet mee
Hij zegt constant You have run out of creditz,.... Nogthans is het naar een vast nummer waar ik voorheen ( vorige week ) geen problemen mee had
Verwijderd
Ik heb hezelfde gedaan als jij, maar zodra ik wil gaan bellen blijft "hij" op "waiting for proxy registration" staan. Ik maak wel verbinding via active-sync, zou dat het verschil zijn??? Ik heb wel een internet verbinding op mijn MDA compact via bluetooth en usb.Rubberenkip schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 18:11:
misschien handig om te vermelden in de topicstart is dat je met SJPhone http://www.sjlabs.com/ via voipbuster kan bellen met bv je pda. Hij kan geen iax aan maar alleen sip. Je maakt in het programma een nieuw profile aan met de instellingen:
Heb het nu draaien via mijn zyxel
Maar nog met de gratis account ben nog een beetje huiverig om met de cc te betalen
Zou dit te vertrouwen zijn want die gratis minuut gaat altijd wel goed
Maar nog met de gratis account ben nog een beetje huiverig om met de cc te betalen
k zal alle instellingen es opschrijven, misschien dat er iets verkeerd staat ofzo...Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 18:43:
[...]
Ik heb hezelfde gedaan als jij, maar zodra ik wil gaan bellen blijft "hij" op "waiting for proxy registration" staan. Ik maak wel verbinding via active-sync, zou dat het verschil zijn??? Ik heb wel een internet verbinding op mijn MDA compact via bluetooth en usb.
call options
alles uit (unchecked dus)
in je profile
initialization
bij account en password alles checked
caller id en full address of alles unchecked
sip proxy
proxy domain: sip.voipbuster.com
poort staat bij mij gewoon op 0 (zal wel default settings gebruiken dan)
user domain: leeg
register with proxy: checked
proxy is strict outbount: checked
use seperate registrar: unchecked
unregister contact address only: checked
proxy for nat: leeg
general
accept redirection replies: checked
expose software version: checked
de rest unchecked
dtmf
send dtmf as: rfc2833
signal duration: 270
rtp payload: 101
signal volume: 10
pause duration: 100
stun
use discovered address in sip: checked
server address: stun.softjoys.com : 3478
refresh timeout: 1200000
conclusive: 0
retransmission number: 13
trouwens, bij mij stond ie net ook ff op waiting for proxy registration, maar na een paar seconden begon ie gewoon te bellen (ff zomaar een nummer gedraaid, geen zin om me ouders wakker te bellen
Insert vies grapje hier
Zolang je geen handtekening hebt gezet voor een bepaalde transactie heb je altijd het recht om die te annuleren. Dit moet wel vaak binnen 30 na ontvangst van je afschrift aangegeven worden. Maar echt risico loop je op die mannier niet.tafmaf schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 18:53:
Heb het nu draaien via mijn zyxel
Dat is iid heel raar. Wij hebben een PBX draaien (Asterisk) waar we ook een Free World Dialup account in hebben. Nu is het dialplan zo aangepast dat als iemand 0800 draait het gesprek via FWD gaat en de rest via VoIPbuster. Zie ook de peering numbers van FWD. Via FWD kan je dus wel naar 0800 bellen dank zij XS4ALL die een gateway beschikbaar hebben gesteld. Die gateway heeft het nummer 0031203987567 wat ook raar is dat als je dat nummer belt weer geen 0800 kan bellen.Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 15:31:
Bellen naar "gratis" 0800 nummers kost 19 eurocent.
[ Voor 20% gewijzigd door trankilo op 19-06-2005 10:35 ]
Wat voor telefoons gebruiken jullie in combinatie met Asterisk?trankilo schreef op zondag 19 juni 2005 @ 10:29:
Wij hebben een PBX draaien (Asterisk) waar we ook een Free World Dialup account in hebben.
Verschillende, we hebben ook een professionele PBX in het netwerk hangen van iemand die bij dat bedrijf werkt en die hebben dus eigen-merk VoIP toestellen die alleen met dat merk samen werken. Daar naast wordt een Grandstream Bugtone 100 gebruikt met een SIP account op Asterisk. En we hebben een paar Alcatel Speedtouch 190 met een DECT telefoon.HGM schreef op zondag 19 juni 2005 @ 11:30:
[...]
Wat voor telefoons gebruiken jullie in combinatie met Asterisk?
Hoewel de SpeedTouch 190 echte perfecte geluidskwaliteit heeft vergelijkbaar met ISDN raad ik toch iedereen de aankoop af omdat Alcatel geen softwareupgrade aan endusers beschikbaar stelt voor dit product. Dan kan je beter een Grandstream ATA aanschaffen i.c.m. een normaal toestel.
Net voipbuster gedownload, echt perfect dit...
Ik heb net via creditcard 1 euro betaald maar krijg dit onderaan te zien wat ik zorgelijk vind:
And remember, if you ask your friends and family to download and use VoipBuster too, you won't have to pay to talk to them.
Ik had begrepen dat je naar vaste telefoons gratis kon bellen of zie ik dit verkeerd
EDIT
Krijg net mail en nu snap ik hem:
Congratulations! You are now registered to make FREE calls all your online friends
AND to a number of popular countries. You will also profit from our extremely low
international rates and make cheap calls to almost any other destination worldwide!
BTW Ik heb een telefoonnummer gehad en het leuke is dat nummerherkenning ook gewoon werkt zowel als je gebeld wordt als dat je zelf belt krijgen mensen jou voip nummer te zien... dit kan toch nooit gratis zijn in deze wereld? Trouwens, zou je 1 account kunnen gebruiken of ook meer aangezien ik nu ISDN heb en minimaal 3 nummers zou moeten hebben... lijkt me stug toch? Nog 1 andere vraag nu ik toch bezig ben, wat is de goedkoopste oplossing om zonder pc te kunnen bellen (minimaal 1 telefoon) ik heb op dit moment een @home kabel modem waarmee ik internet en die zit weer aan mijn router verbonden (waar eventueel nog wel een poort vrij is). Ik wil dus eigenlijk gewoon via een normale telefoon kunnen bellen of ga ik nu echt teveel eisen. (Ik heb de topics al bekeken maar je hebt zoveel mogelijkheden dat ik door de bomen het bos niet meer zie)
Ik heb net via creditcard 1 euro betaald maar krijg dit onderaan te zien wat ik zorgelijk vind:
And remember, if you ask your friends and family to download and use VoipBuster too, you won't have to pay to talk to them.
Ik had begrepen dat je naar vaste telefoons gratis kon bellen of zie ik dit verkeerd
EDIT
Krijg net mail en nu snap ik hem:
Congratulations! You are now registered to make FREE calls all your online friends
AND to a number of popular countries. You will also profit from our extremely low
international rates and make cheap calls to almost any other destination worldwide!
BTW Ik heb een telefoonnummer gehad en het leuke is dat nummerherkenning ook gewoon werkt zowel als je gebeld wordt als dat je zelf belt krijgen mensen jou voip nummer te zien... dit kan toch nooit gratis zijn in deze wereld? Trouwens, zou je 1 account kunnen gebruiken of ook meer aangezien ik nu ISDN heb en minimaal 3 nummers zou moeten hebben... lijkt me stug toch? Nog 1 andere vraag nu ik toch bezig ben, wat is de goedkoopste oplossing om zonder pc te kunnen bellen (minimaal 1 telefoon) ik heb op dit moment een @home kabel modem waarmee ik internet en die zit weer aan mijn router verbonden (waar eventueel nog wel een poort vrij is). Ik wil dus eigenlijk gewoon via een normale telefoon kunnen bellen of ga ik nu echt teveel eisen. (Ik heb de topics al bekeken maar je hebt zoveel mogelijkheden dat ik door de bomen het bos niet meer zie)
[ Voor 70% gewijzigd door knorde op 19-06-2005 14:26 ]
Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl
knorde schreef op zondag 19 juni 2005 @ 12:41:
Nog 1 andere vraag nu ik toch bezig ben, wat is de goedkoopste oplossing om zonder pc te kunnen bellen (minimaal 1 telefoon) ik heb op dit moment een @home kabel modem waarmee ik internet en die zit weer aan mijn router verbonden (waar eventueel nog wel een poort vrij is). Ik wil dus eigenlijk gewoon via een normale telefoon kunnen bellen of ga ik nu echt teveel eisen. (Ik heb de topics al bekeken maar je hebt zoveel mogelijkheden dat ik door de bomen het bos niet meer zie)

Er zijn routers te koop (zoals deDrayTek Vigor 2200V ) waar ook een VoIP/telefoon poort(en) op zit en dus voldoen aan je wensen. Voordeel is dat die dingen altijd voorrang geven aan je telefoongesprek en niet het overige (internet) dataverkeer dus altijd perfecte gesprekskwaliteit.

Tweede optie is een losse ATA (Analoge Telefoon Adapter) zoals de Grandstream HandyTone 486 aanschaffen en in je netwerk hangen.
[ Voor 10% gewijzigd door trankilo op 19-06-2005 15:13 ]
Dan lijkt mij die DrayTek Vigor 2200V wel wat...
Ik ga het even een paar dagen aankijken hoe voipbuster draait aangezien hij er nu al een half uurtje uit ligt zo'n beetje, mocht dit toeval zijn en straks gewoon redelijk goed werken dan ben ik verkocht of eigenlijk dan is de DrayTek Vigor 2200V verkocht
EDIT
Hij is alweer up...
Ik ga het even een paar dagen aankijken hoe voipbuster draait aangezien hij er nu al een half uurtje uit ligt zo'n beetje, mocht dit toeval zijn en straks gewoon redelijk goed werken dan ben ik verkocht of eigenlijk dan is de DrayTek Vigor 2200V verkocht
EDIT
Hij is alweer up...
[ Voor 9% gewijzigd door knorde op 19-06-2005 16:46 ]
Hmzzzzzzzz aan mijn log te zien ligt die voip er nog wel eens uit
19 06/19/2005 20:43:07 SIP Registration Success by SIP:******* 0.0.0.0 0.0.0.0 SIP[2]
20 06/19/2005 20:43:07 Get SIP error response code 401 0.0.0.0 0.0.0.0 SIP[
En dit om de 10 min soms iets meer maar vaak minder
Even aankijken of ik er wel geld in wil steken
19 06/19/2005 20:43:07 SIP Registration Success by SIP:******* 0.0.0.0 0.0.0.0 SIP[2]
Werkt ie bij jou nog dan? Ik kan helemaal niet meer connecten...
Verwijderd
Waarom gebruik je in vredesnaam Skype en betalen per minuut, als je via VoIPBuster helemaal gratis kunt bellen? Mijn ervaring is dat de kwaliteit van VoIPBuster netwerk (via FireFLy of via Zyxel VoIP modem) beter is dan via SkypeOut! SkypeOut geeft soms vervorming in de stem, moeilijk verstaanbaar. VoIPBuster netwerk geeft enkel soms een korte echoklank, maar zeker niet zo hinderlijk als SkypeOutnoMSforme schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 11:25:
[...]
Ik gebruik al een tijdje skype vanuit Australië. Mijn ervaring is dat als je van PC naar PC een call opzet soms inderdaad de kwaliteit wel iets minder is maar het is dan ook gratis.
Via skype-out kan ik ook naar lokale nummers bellen en dan is de kwaliteit duidelijk beter. Beter zelfs dan via een vaste-lijn of als ik mijn mobiel gebruik. Kosten zijn dan ongeveer een euro per uur bellen naar Nederland.
Je moet natuurlijk wel voldoende bandbreedte hebben voor je gesprekken en zoals ik via mijn laptop met een draadloze connectie niet tegelijk heavy gaan downloaden.
Mijn laptop is een grote mobiele telefoon geworden aangezien je hier overal draadloze toegang tot het net hebt met een 1 MB uplink. KPN had ik er al uitgegooid en nu gaat de kabelfoon er ook uit.
Alleen voor het vast-recht kan ik via skype meer bellen dan goed voor me is.
Verwijderd
Lees een paar blz. eerder, kom kom ff het topic door! Daar geef ik een link naar software van een andere telefoon, die zeer goed werken met de Tiptel!XthinkZ schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 16:10:
Ik heb geprobeerd dit met firefly en de tiptel 115 te gebruiken in windows 98 op een oud laptopje.
Verwijderd
Ik mag hopen dat je het niet over die ene zielige euro hebttafmaf schreef op zondag 19 juni 2005 @ 21:59:
Hmzzzzzzzz aan mijn log te zien ligt die voip er nog wel eens uit
Dit lijkt me leuk om te proberen
Helaas heb ik geen credit card.. Dus ik moet wachten op Paypal ondersteuning, of ik moet kijken hoe ik dat anders kan regelen..
Dit topic is gesloten.
![]()