Normaal gesproken vrij snel volgens mij, maar ja.....B0MBACI schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 19:48:
[...]
Hoelang duurt dat registreren dan ik wacht ook al een tijdje
Verwijderd
Gisteren had ik de mail binnen een paar seconden, maar gezien dat de hype nu snel gaat, ook in Tiscali land met het Zyxel modem VoIP dat standaard is bijgeleverd sinds begin april....
TJA DAN GAAT HET HARD!!!
TJA DAN GAAT HET HARD!!!
welke versie heb jij , ik heb veel opties die jij ziet niet!Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 19:43:
[...]
X-Lite wegpleuren en FireFly nemen. Ik geef hierbij screenshots hoe in te stellen!
Verwijderd
Geen idee, gewoon gedownload wat erop stond. Deze site:Masioni schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 19:58:
[...]
welke versie heb jij , ik heb veel opties die jij ziet niet!
https://www.virbiage.com/download.php
Ik kan geen inkomende gesprekken aannemen op mijn nummer, met zowel het programma van VoIPbuster en van FireFly. Iemand dezelfde ervaring?
/dev/null
gebruik je de juiste server??I_Stealth_I schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 20:07:
Ik kan geen inkomende gesprekken aannemen op mijn nummer, met zowel het programma van VoIPbuster en van FireFly. Iemand dezelfde ervaring?
iax.voipbuster.com ipv sip.voipbuster.com
Sommige sites bieden een versie van firefly te download aan die alleen met het voipnetwerk werkt van de site waarop die staat. Dan moet je dus de versie hebben waar Thamart naar linkt.Masioni schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 19:58:
[...]
welke versie heb jij , ik heb veel opties die jij ziet niet!
[ Voor 38% gewijzigd door job op 08-06-2005 20:13 ]
Inderdaad, maar vind dat zelf niet zo erg op dit moment. Gebruik FireFlyI_Stealth_I schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 20:07:
Hmm dat registreren gaat volgens mij vandaag niet lukken meer dan een uur is ie bezig

Verwijderd
Heb voipbuster paar keer afgesloten en opnieuw gestart, maar aanmelden werkt nog steeds niet. Morgenvroeg maar weerB0MBACI schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 20:41:
Hmm dat registreren gaat volgens mij vandaag niet lukken meer dan een uur is ie bezig
Het is gelukt, waarschijnlijk was daarnet een storing. Nu nog iemand zoeken van wie ik de creditcard kan gebruiken, iemand van hier mischien
Verwijderd
GeluktB0MBACI schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 21:32:
Het is gelukt, waarschijnlijk was daarnet een storing. Nu nog iemand zoeken van wie ik de creditcard kan gebruiken, iemand van hier mischien
De maximale calltime is exact 1:00:00
Daarna wordt de verbinding verbroken. Maar dan wel je gewoon opnieuw
/dev/null
De mensen waarbij hij wel werkt, wat gebruiken firefly of x-lite? Ik heb nu firefly maar met de plaatjes die ThaMart heeft gepost wil die niet gaan werken

Nog 1 om te proberen dan Express Talk VoIP SoftPhoneMasioni schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 22:51:
ik zit hiet nu al de hele tijd te proberen met alle dingen die ik tegenkom, krijg dat ding maar niet aan.
De mensen waarbij hij wel werkt, wat gebruiken firefly of x-lite? Ik heb nu firefly maar met de plaatjes die ThaMart heeft gepost wil die niet gaan werken
ff een vraagje, ik heb wel een credit card, maar ik ben een beetje huiverig. Is er een risico dat ze er meer afboeken? Zoja, is daar dan wat aan te doen? Ik heb een Rabocard, en daarvan kan ik pas begin juli zien wat er deze maand mee gedaan is, dus ik kan het ook niet snel controleren... Iemand toevallig een andere kaart waar het wel mee te controleren is?
Weet iemand waar ik alle setting kan terug vinden?
Ik weet nu echt niet meer wat ik fout doe, geen enkel programma werkt dus zal het wel aan de instellingen liggen(al heb ik die out prntscr, startpost).
Of zijn er nog mensen die het gewoon niet lukt om te bellen?
Ik weet nu echt niet meer wat ik fout doe, geen enkel programma werkt dus zal het wel aan de instellingen liggen(al heb ik die out prntscr, startpost).
Verwijderd
Heb vandaag een Tiptel cyberbox gekocht en deze werkt op zich goed alleen kan ik via de aangesloten telefoon geen nummers draaien. Nu is er in apparaat beheer een "Human interface device" verschenen maar kan daar niks zinnigs in stellen. Heeft iemand ervaring met deze CyberBox van TipTel i.c.m. VoipBuster?
Die uit de startpost moet je dus niet gebruiken, die werken niet met een router.Masioni schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 23:09:
Weet iemand waar ik alle setting kan terug vinden?
Als je firefly gebruikt, doe dan het volgende:
1. geen poorten mappen, helemaal niets.
2. instellingen: sla de eerste instellingen allemaal over die staan standaard goed.
ga naar sip:
vink het hokje stun uit (als die aanstaat), heb je toch niet nodig.
ga naar network1(of een andere)
gebruik de volgende instellingen
name: voipbuster
klik het hokje "active" aan
kies bij networktype "iax"
server: iax.voipbuster.com
username: je voipbuster username
pasword: je voipbuster password.
vink de hokjes: route my internal call using this network
en route my external call using this network aan.
[ Voor 3% gewijzigd door job op 08-06-2005 23:29 ]
Als je geen poorten mapt, kan je geen besprekken ontvangen, ze worden bij het opnemen beëindigd. Zet een DMZ op naar het IP-adres van je client. Ik kon toen ook gebelt worden ineensjob schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 23:28:
[...]
Die uit de startpost moet je dus niet gebruiken, die werken niet met een router.
Als je firefly gebruikt, doe dan het volgende:
1. geen poorten mappen, helemaal niets.
2. instellingen: sla de eerste instellingen allemaal over die staan standaard goed.
ga naar sip:
vink het hokje stun uit (als die aanstaat), heb je toch niet nodig.
ga naar network1(of een andere)
gebruik de volgende instellingen
name: voipbuster
klik het hokje "active" aan
kies bij networktype "iax"
server: iax.voipbuster.com
username: je voipbuster username
pasword: je voipbuster password.
vink de hokjes: route my internal call using this network
en route my external call using this network aan.
/dev/null
Onzin, hier werkt het prima, MET router...job schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 23:28:
[...]
Die uit de startpost moet je dus niet gebruiken, die werken niet met een router.
[ Voor 5% gewijzigd door Martijn op 08-06-2005 23:47 ]
Het iax protocol voorkomt de noodzaak om poorten te mappen.I_Stealth_I schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 23:45:
Als je geen poorten mapt, kan je geen besprekken ontvangen, ze worden bij het opnemen beëindigd. Zet een DMZ op naar het IP-adres van je client. Ik kon toen ook gebelt worden ineens
Ik heb het hier draaien zonder ook maar een poort te mappen.
Uiteraard, maar het meerendeel weet niet wat uPnP is. Ik ga niet alle mogelijke oplossingen aandragen. De eenvoudigste oplossing is toch het handigste.Martijn schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 23:46:
Onzin, hier werkt het prima, MET router...Moet je wel ff uPnP aanzetten (mits hij dat ondersteund)...
[ Voor 76% gewijzigd door job op 08-06-2005 23:50 ]
Werkt helemaal top dit! Bedankt voor de tip!I_Stealth_I schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 23:45:
[...]
Als je geen poorten mapt, kan je geen besprekken ontvangen, ze worden bij het opnemen beëindigd. Zet een DMZ op naar het IP-adres van je client. Ik kon toen ook gebelt worden ineens
Gisteren even zitten bellen thuis mbv x-lite en dat ging goed. Na 3 minuten heb ik zelf op gehangen en dat terwijl ik nog niet die ene euro betaald heb..
Maar hier op mijn werk zit ik achter een dubbele NAT config. (router/switch met NAT en daarna modem met NAT)
Hier kan ik dus geen verbinding krijgen. (login timeout).
Op google heb ik nog niets zinnigs kunnen vinden.
Is er iemand die ervaring heeft met dubbele NAT setups ?
Maar hier op mijn werk zit ik achter een dubbele NAT config. (router/switch met NAT en daarna modem met NAT)
I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!
Verwijderd
Niet huiverig zijn. Betaling gaat per Bibit of hoe heet die handel, in ieder geval betrouwbare internet betalingen. Je geeft toestemming voor die ene euro, niet voor meer. VoIPBuster ziet je creditcardgegevens voor zover ik weet geeneens, die worden rechtstreeks met bibit geregeld. Zij betalen VoIPBuster dus die Euro. Ze kunnen niet meer afschrijvenMartijn schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 23:02:
ff een vraagje, ik heb wel een credit card, maar ik ben een beetje huiverig. Is er een risico dat ze er meer afboeken? Zoja, is daar dan wat aan te doen? Ik heb een Rabocard, en daarvan kan ik pas begin juli zien wat er deze maand mee gedaan is, dus ik kan het ook niet snel controleren... Iemand toevallig een andere kaart waar het wel mee te controleren is?
ONMOGELIJK
Ik heb gechecked en er is daadwerkelijk maar 1 Euro van mijn rekening afgeschreven.
Verwijderd
Zoiets moet toch ook mogelijk zijn bij het Zyxel 2602 VoIP modem/router met de VoIPBuster gegevens op een telefoonpoort van dat ding...I_Stealth_I schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 23:45:
[...]
Iemand ervaring met dit apparaat en de DMZ op het interne IP adres van de router? Dat zou toch eenzelfde soort opzet zijn of zie ik het nu niet goed?
Ik hoop dat er iemand met technische achtergrond, of een Zyxel (Tiscali) 2602 modem met VoIPBuster instellingen inmiddels aan de praat heeft en ook telefoontjes kan ontvangen! (bellen kan ik nl. al wel via de Zyxel)
IEMAND?
Probeer firefly eens zou ik zeggen. Diverse malen in deze thread het linkje gezien.Dr.DNA schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 11:08:
Gisteren even zitten bellen thuis mbv x-lite en dat ging goed. Na 3 minuten heb ik zelf op gehangen en dat terwijl ik nog niet die ene euro betaald heb..
Ik heb nu een euro betaald, en kan unlimited bellen. Nu heb ik ook een telefoonnummer gemaild gekregen, maar daarop bellen lukt niet. Of in gesprek of helemaal niks. Ik heb mijn IP op de router ff ingesteld als DMZ maar ook dat helpt niet. Het werkt zowel met X-lite als met Voipbuster (programma) niet... Iemand een idee?
Begint eentonig te worden, bij mij werkt het ook niet met voipbuster en X-lite, wel met firefly.Martijn schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 11:53:
Ik heb nu een euro betaald, en kan unlimited bellen. Nu heb ik ook een telefoonnummer gemaild gekregen, maar daarop bellen lukt niet. Of in gesprek of helemaal niks. Ik heb mijn IP op de router ff ingesteld als DMZ maar ook dat helpt niet. Het werkt zowel met X-lite als met Voipbuster (programma) niet... Iemand een idee?
Verwijderd
Probeer eens FireFly. Heb het hier zelf ook, alleen ben er nog niet aantoe gekomen om me te verdiepen of het kunnen bellen naar je eigen nr. er op gaat werken met bepaalde instellingen. In mijn Zyxel VoIP modem lukt het vooralsnog niet...Martijn schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 11:53:
Ik gebruik sinds gisteren firefly en kan wel naar buiten bellen, maar niet gebeld worden.
Probleem is dat ik een softwarematige router heb. (dus geen uPNP)
En uiteraard heb ik geen zin om een DMZ te maken van mijn normale pc.
(waar heb ik anders die firewall voor)
Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
Verwijderd
hoe lang zou dit bedrijf nog kunnen bestaan? vroeger had je ritstele.com dat was 100% gratis en dan kon je bellen naar vaste lijnen in nederland en nog een aantal europese landen. na 1 jaar was dit bedrijf weg omdat ze het niet konden volhouden.
Ik heb het nu voor mekaar met Firefly, alles werkt, ook gebeld worden...BIM schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 12:21:
Ik gebruik sinds gisteren firefly en kan wel naar buiten bellen, maar niet gebeld worden.
Verwijderd
Heb je daarvoor nog iets speciaals gedaan? c.q. welke instellingen heb je gehanteerd? Bij mij lukt het nl. nog niet. In mijn Zyxel ook nog niet...HGM schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 12:20:
Met Firefly werkt ontvangen van oproepen nu goed bij mij.
Ik heb jouw instellingen gebruikt, EN uPnPVerwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 12:45:
[...]
Heb je daarvoor nog iets speciaals gedaan? c.q. welke instellingen heb je gehanteerd? Bij mij lukt het nl. nog niet. In mijn Zyxel ook nog niet...
Verwijderd
Leg dat nPnP eens uit dan of heb ik wat gemist in de posts hiervoor...Martijn schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 13:04:
[...]
Ik heb jouw instellingen gebruikt, EN uPnP...
Dat moet je op de router instellen (en de router moet dat ondersteunen natuurlijk)Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 13:06:
[...]
Leg dat nPnP eens uit dan of heb ik wat gemist in de posts hiervoor...
Verwijderd
Thnx, gedaan, want inmiddels ook gevonden in de Zyxel handleiding hoe dat moet. Echter, alle 3 de uPnP mogelijkheden aangevinkt, op de computer zie ik in netwerkomgevingen dat het uPnP verhaal daadwerkelijk in gebruik is, echter nog steeds ingesprekstoon als ik bel naar m'n eigen nr. Heb je nog iets anders speciaals gedaan/geactiveerd?HGM schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 13:14:
[...]
Dat moet je op de router instellen (en de router moet dat ondersteunen natuurlijk)
Verwijderd
Ok, ik ben alweer een tikkeltje verder met dat uPnP verhaal, nu echter het volgende probleem. Als ik mijn nummer bel, dan gaat 'ie wel over in FireFly. Pak ik echter op, dan verbreekt de verbinding direct. Wat moet ik instellen om dit te voorkomen?
Verder lukt het met mijn Zyxel modem VoIP poort nog steeds niet. Maar het zou al leuk zijn als ik het via FireFly wel aan de gang krijg
Dat DMZ verhaal kan ik niet vinden in mijn Zyxel modem... of moet ik dat in XP instellen. Ik zie nl. dat oppakken en direct afgebroken worden ligt aan het DMZ verhaal. Iemand een uitgebreidere uitleg wellicht?
Verder lukt het met mijn Zyxel modem VoIP poort nog steeds niet. Maar het zou al leuk zijn als ik het via FireFly wel aan de gang krijg
Dat DMZ verhaal kan ik niet vinden in mijn Zyxel modem... of moet ik dat in XP instellen. Ik zie nl. dat oppakken en direct afgebroken worden ligt aan het DMZ verhaal. Iemand een uitgebreidere uitleg wellicht?
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 13:46 ]
DMZ moet in je router, die zet als het ware alles compleet open naar jouw IP. Je kunt ook nog proberen poort 3478, 4569, 5000 en 5060 te forwarden, die worden in ieder geval gebruikt door Firefly...Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 13:39:
Ok, ik ben alweer een tikkeltje verder met dat uPnP verhaal, nu echter het volgende probleem. Als ik mijn nummer bel, dan gaat 'ie wel over in FireFly. Pak ik echter op, dan verbreekt de verbinding direct. Wat moet ik instellen om dit te voorkomen?
Verwijderd
De Zyxel router geeft niet specifiek het gebied DMZ aan. Dat doet mijn andere router wel. Ik heb nu wel een Edit SUA/NAT Server Set aangetroffen die lijkt op het instellen van een DMZ of port forwarden, enkel weet ik het niet zeker. Ze noemen het wat anders lijkt het. Ik ga er wel eens mee knutselen, kijken of dat lukt!Martijn schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 13:50:
[...]
DMZ moet in je router, die zet als het ware alles compleet open naar jouw IP. Je kunt ook nog proberen poort 3478, 4569, 5000 en 5060 te forwarden, die worden in ieder geval gebruikt door Firefly...
Bedankt in ieder geval, de oplossing moet dichtbij zijn
Thx Dit werkt bij mij super met die poorten open!Martijn schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 13:50:
[...]
DMZ moet in je router, die zet als het ware alles compleet open naar jouw IP. Je kunt ook nog proberen poort 3478, 4569, 5000 en 5060 te forwarden, die worden in ieder geval gebruikt door Firefly...
adr opleidingen en meer adr opleidingen
Verwijderd
Hmm, is zeker geen andere manier om die ene euro te betalen zeker? Paypal ofzo? Niet iedereen is in het bezit van een creditcard (zelfbescherming
)
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 14:26 ]
Verwijderd
Is dat in de DMZ waar je dat wijzigt? Of moet je die poorten weer ergens anders forwarden? Damn, die Zyxel lui ook, die noemen de bende anders dan de rest van de wereld...sjolmers schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 14:10:
[...]
Thx Dit werkt bij mij super met die poorten open!
Voor dat forwarden moet je de computer wel een vast IP nummer geven voor zover ik kan zien, niet? Met DHCP gaat forwarden niet werken, of wel. Iemand die dit draaiende heeft wellicht antwoord?
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 14:44 ]
Verwijderd
Raarrrrr, ik heb uPnP weer uitgezet in het Zyxel modem en vervolgens werkt het bellen en oppakken op mijn FireFly nu wel!
Anyhow, het werkt dus zonder poorten forwarden, zonder uPnP maar vraag me niet hoe exact
Nu alleen nog rinkelen van mijn telefoon op de Zyxel VoIP poort zien te realiseren...
Anyhow, het werkt dus zonder poorten forwarden, zonder uPnP maar vraag me niet hoe exact
Nu alleen nog rinkelen van mijn telefoon op de Zyxel VoIP poort zien te realiseren...
Ik moet zeggen dat het erg onbetrouwbaar is dat Voipbuster gedoe. Ik heb et dus helemaal werkend via Firefly, maar de ene keer werkt ontvangen van oproepen wel, de andere keer weer niet...Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 15:35:
Raarrrrr, ik heb uPnP weer uitgezet in het Zyxel modem en vervolgens werkt het bellen en oppakken op mijn FireFly nu wel!
Verwijderd
Ja ik heb die ervaring nu ook. 2x heeft iemand mij gebeld via mobiel. Elke keer rinkelen, maar ook beide keren eruit gedonderd na paar minuten. Desondanks leuk. Vraag me af of dat aan instellingen ligt, dat je eruit geknikkerd wordt.Martijn schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 15:45:
[...]
Ik moet zeggen dat het erg onbetrouwbaar is dat Voipbuster gedoe. Ik heb et dus helemaal werkend via Firefly, maar de ene keer werkt ontvangen van oproepen wel, de andere keer weer niet...Ook het bellen is niet compleet betrouwbaar, net na 3 minuten ineens een disconnect...
Verder vind ik het nog steeds top, want als ik zelf bel, blijft de verbinding wel goed en GRATIS
Dus onbetrouwbaar, ach, het valt mee. Je hebt toch ook nog een normaal telefoonnummer waar je op gebeld kunt worden?
Ik heb een vraag, ik weet dat je niet naar je 010 nummer kan bellen via je huis telefoon maar is het ook iemand gelukt om via je 010 nummer naar een andere 010 te bellen of gebeld te worden
Verwijderd
Dat kan dus wel gewoon bellen naar je 010 met je huistelefoon (KPN lijn).M.O.E schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 15:57:
Ik heb een vraag, ik weet dat je niet naar je 010 nummer kan bellen via je huis telefoon maar is het ook iemand gelukt om via je 010 nummer naar een andere 010 te bellen of gebeld te worden
Bel je met KPN lijn of mobiel naar je 010 nr., dan moet je 010 draaien zonder landnummer ervoor is mijn ervaring. Hij gaat dan gewoon over! Je kunt echter niet bijv. als je Tiscali hebt met dezelfde poorten van je Tiscali VoIP lijn naar je VoIPBuster lijn bellen die op dezelfde poorten zit.
Wat bedoel je met bellen naar andere 010 nummers? Je bedoelt andere VoIPBuster nr.'s? Dat heb ik nog niet geprobeert aangezien ik verder geen bekenden heb die een VoIPBuster account hebben. Als je bedoelt normale 010 nummers, zoals in Rotterdam kengetal voor telefonie, daar ken ik ook niemand, maar anders pik je er eens één uit het telefoonboek
Iemand hier ervaring mee??Arro schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 15:55:
Ik zat zelf te denken aan een DrayTek Vigor 2200V router met Voip. Iemand een idee of dit zonder gebruik te maken van de PC zal gaan werken?
Linkje naar de DrayTek
115 euro bij Informatique. Misschien ergens anders nog voordeliger?
Waar je op moet letten is dat je apparatuur SIP compatible moet zijn.Arro schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 15:55:
Ik zat zelf te denken aan een DrayTek Vigor 2200V router met Voip. Iemand een idee of dit zonder gebruik te maken van de PC zal gaan werken?
Linkje naar de DrayTek
115 euro bij Informatique. Misschien ergens anders nog voordeliger?
met naar een andere 010 nummer daar bedoel ik mee of je naar een andere voipbuster member kan bellen, heeft iemand hier ervaring mee?
in princiepe moet het wel luken denk ik want bij andere voip servers kan je wel in je eigen server met elkaar praten maar ik ben benieuwd of dat ook hier kan
in princiepe moet het wel luken denk ik want bij andere voip servers kan je wel in je eigen server met elkaar praten maar ik ben benieuwd of dat ook hier kan
Verwijderd
Yep....werkt perfect....bij Duiverman nog iets goedkoper.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 18:25 ]
Je kan gratis naar vaste nummers bellen en aangezien 010 een 'vast' nummer is kan je dus ook gratis bellen naar andere TweakBusters.M.O.E schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 18:24:
met naar een andere 010 nummer daar bedoel ik mee of je naar een andere voipbuster member kan bellen, heeft iemand hier ervaring mee?
Jij hebt Voipbuster en een normale telefoonlijn op een Draytek 2200V staan? En dat werkt allemaal goed? Ook het gebeld worden op de Voip lijn?Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 18:24:
[...]
Yep....werkt perfect....bij Duiverman nog iets goedkoper.
Verwijderd
Ja...ik heb de VoIPBuster gegevns in mijn Draytek 2200 V(G) staan, en kan gewoon bellen, het werkt perfect.
Het gebeld worden gaat gewoon via mijn VoDSL lijn, de router heeft een doorlus mogelijkheid, ik wordt dus op mijn eigen nummer gebeld, en bel via VoIPBuster.
Ik heb dus helemaal geen PC aan.....de VoDSL lijn en mijn telefoon(s) zijn op mijn Draytek 2200VG aangesloten.
Ik heb ook talkin2ya.nl gebruikt en dat werkte ook perfect (ook het gebeld worden op VoIP), maar VoIPBuster is gratis bellen
Het gebeld worden gaat gewoon via mijn VoDSL lijn, de router heeft een doorlus mogelijkheid, ik wordt dus op mijn eigen nummer gebeld, en bel via VoIPBuster.
Ik heb dus helemaal geen PC aan.....de VoDSL lijn en mijn telefoon(s) zijn op mijn Draytek 2200VG aangesloten.
Ik heb ook talkin2ya.nl gebruikt en dat werkte ook perfect (ook het gebeld worden op VoIP), maar VoIPBuster is gratis bellen
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 22:56 ]
Verwijderd
Ik heb VoIPBuster en Firefly geinstalleerd. Met Voipbuster kan ik de persoon aan de andere kant van de lijn perfect verstaan, maar hij mij niet altijd.Met Firefly is dat precies andersom. Bij Firefly krijg ik een stotterend/happerend geluid, dat denk ik aan de audio implementatie ligt en niet aan bv een te lage latency. Het stotteren gebeurd al tijdens het bellen voordat er daadwerkelijk contact wordt gemaakt, zowel met mijn Plantronics DSP-500 als mijn Audigy II. De Audigy gaat via de boxen en zonder mic want ik heb momenteel geen headset i.v.m. kabelbreuk. Beetje vreemd dat ik schijnbaar de enige ben met dit probleem.
Ik ga wel naar andere clients zoeken.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 23:11 ]
Verwijderd
Dat ligt dan toch echt aan je instellingen, je computer of je internetverbinding, want FireFly geeft kraakhelder geluid, bij mij en vele anderen. Jij bent de eerste die ik hoor over problemen met FireFly. Echter, VoIPBuster is bekend dat het signaal brak is. Dus idd, je zegt het zelf al: beetje vreemd dat jij de enige bent met dit probleem. Dan moet er toch een belletje gaan rinkelen niet? Het ligt in ieder geval niet aan FireFlyVerwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 23:10:
Ik heb VoIPBuster en Firefly geinstalleerd. Met Voipbuster kan ik de persoon aan de andere kant van de lijn perfect verstaan, maar hij mij niet altijd.Met Firefly is dat precies andersom. Bij Firefly krijg ik een stotterend/happerend geluid, dat denk ik aan de audio implementatie ligt en niet aan bv een te lage latency. Het stotteren gebeurd al tijdens het bellen voordat er daadwerkelijk contact wordt gemaakt, zowel met mijn Plantronics DSP-500 als mijn Audigy II. De Audigy gaat via de boxen en zonder mic want ik heb momenteel geen headset i.v.m. kabelbreuk. Beetje vreemd dat ik schijnbaar de enige ben met dit probleem.
Verwijderd
Zou je eens een JPG screenshot kunnen maken van de instellingen in je Draytek? Ben nl. benieuwd of het bellen naar het nr. evt. ook mogelijk is op mijn Zyxel, misschien kan ik wat ontdekken in je instellingen. Drop de JPG's maar hier! (via www.photobucket.com of een dergelijke service wellicht?)Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 22:53:
Ja...ik heb de VoIPBuster gegevns in mijn Draytek 2200 V(G) staan, en kan gewoon bellen, het werkt perfect.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 23:50 ]
Verwijderd
Ik heb voipbuster ook geinstalleerd met firefly en kan perfect wegbellen
ik kan ook gebeld worden op mijn 010 nr via een gsm
voipbuster naar voipbuster gaat ook perfect
kpn reroute de 010 nrs niet door naar voipbuster
de gsm providers doen dit wel
overigens is het geluid zeer goed
groeten Ad
groeten Ad
Verwijderd
Ik gebruik al jaren voice programma's. Programma's als Roger Wilco, Battlecom, Teamspeak, VentriloVerwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 23:30:
[...]
Dat ligt dan toch echt aan je instellingen, je computer of je internetverbinding, want FireFly geeft kraakhelder geluid, bij mij en vele anderen. Jij bent de eerste die ik hoor over problemen met FireFly. Echter, VoIPBuster is bekend dat het signaal brak is. Dus idd, je zegt het zelf al: beetje vreemd dat jij de enige bent met dit probleem. Dan moet er toch een belletje gaan rinkelen niet? Het ligt in ieder geval niet aan FireFly
en ik vergeet er denk ik nog enkele, ik heb ze allemaal gebruikt en nooit grote problemen mee gehad. Toch gek dat ik op deze bak perfect Skype, TS2 en Ventrilo draai. Zal wel aan mijn instelligen liggen, die heb ik van jou;-)
Er valt weinig in te stellen op audio gebied, dus wat kan er fout gaan?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 23:51 ]
Verwijderd
Als iemand jou belt op je 010 nummer, wordt soms de lijn niet afgebroken dan? Hier nl. welVerwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 23:48:
Ik heb voipbuster ook geinstalleerd met firefly en kan perfect wegbellen
groeten Ad
Verwijderd
Totaal geen idee, maar je bent de eerste die ik hoor waar FireFly niet aan de gang te krijgen is. Dat is raarrrrrrrrVerwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 23:49:
[...]
Ik gebruik al jaren voice programma's. Programma's als Roger Wilco, Battlecom, Teamspeak, Ventrilo
en ik vergeet er denk ik nog enkele, ik heb ze allemaal gebruikt en nooit grote problemen mee gehad. Toch gek dat ik op deze bak perfect Skype, TS2 en Ventrilo draai. Zal wel aan mijn instelligen liggen, die heb ik van jou;-)
Er valt weinig in te stellen op audio gebied, dus wat kan er fout gaan?
Verwijderd
ik hang vrij lang aan de tel en ook als ik gebeld word de verbinding valt niet weg hoor
je kunt mij bellen op mijn 010 nr als je wil testen
gr Ad
gr Ad
Verwijderd
Goed, vandaag ook maar gedaan.. als je bogus creditcard info invult duurt t ff voor ie dat doorheeft, en dan ben je toch van die 2 minuten limiet af.. geweldig proggie! =) ik ga er dedicated computertje voor draaien, kijken of ik iets in elkaar kan hannesen.... ^_^
Verwijderd
Ik geloof je ook wel op je woord, ik ben enkel benieuwd waar het dan hier wel door komt. En ik heb het meer gehoord. Dus waarschijnlijk iets aan instellingen. Heb jij gebruik gemaakt van uPnP of port forwarding of niks van dat alles? Heb jij een router met hardwarematige firewall of enkel software op de comp? etc etc, Instellingen speciale gedaan? Heb je trouwens alleen getest met vaste telefonie naar je 010 nummer of ook via mobiel naar je 010? Ik nl. alleen met mobiel naar mijn nummer. Hoop dat je wat meer info kunt geven!Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 23:54:
ik hang vrij lang aan de tel en ook als ik gebeld word de verbinding valt niet weg hoor
gr Ad
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2005 00:07 ]
Moet je dan wel elke keer 0031 voor je nummer draaien of kun je ook op de draytek instellen dat ie standaard 0031 als prefix neemt ofzo? Gebeld worden met Voipbuster op Draytek werkt ook goed? Geen disconnects of onbereikbaarheid etc. gehad?Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 22:53:
Verwijderd
Ik heb zo'n multi-pc modem (SpeedTouch) die ik bij mijn Planet abo kreeg. Kan je daar ook net zoals bij die Zyxel VOIP instellen en er dan een telefoon aanhangen en bellen? Dat lijkt me namelijk makkelijker dan iedere keer via de pc
Verwijderd
Zal ik morgen doen, maar is het niet handiger hier het e.e.a. te posten? Mochten anderen zelfde probleem tegenkomen, dan zijn zij direct geholpen nl.Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 00:33:
voeg mij even toe op msn
pinguin46@hotmail.com
is wat makkelijker
Uhm, kijk ff op je modem, zitten er geen PSTN poorten op, dan weet je al genoeg. Dit zijn zaken die je zelf erg makkelijk kan checken uiteraard...Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 01:06:
Ik heb zo'n multi-pc modem (SpeedTouch) die ik bij mijn Planet abo kreeg. Kan je daar ook net zoals bij die Zyxel VOIP instellen en er dan een telefoon aanhangen en bellen? Dat lijkt me namelijk makkelijker dan iedere keer via de pc
Verwijderd
Moet je eerst kijken of je modem VoIP functionaliteit heeft. Boekje erbij pakken dus!Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 01:06:
Verwijderd
Iemand al wat geprobeerd met Asterisk?
Zit momenteel op mn werk maar ga vanavond even wat rommelen met asterisk denk ik.
Voor de liefhebbers is er ook een win32port: http://www.asteriskwin32.com/
Iemand met ervaringen graag reageren
Verder wel heel leuk dit, zodra ze paypal ondersteunen ga ik eens een pleurie aan die gasten geven dan eens kijken hoe alles blijft werken.
Zit momenteel op mn werk maar ga vanavond even wat rommelen met asterisk denk ik.
Voor de liefhebbers is er ook een win32port: http://www.asteriskwin32.com/
Iemand met ervaringen graag reageren
Verder wel heel leuk dit, zodra ze paypal ondersteunen ga ik eens een pleurie aan die gasten geven dan eens kijken hoe alles blijft werken.
Jep, werkt prima, alhoewel binnenkomende gesprekken een beetje raar verlopen, dan wordt er ineens vanaf meerdere IP adressen verbinding naar je asterisk gemaaktVerwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 09:12:
Iemand al wat geprobeerd met Asterisk?
Extensions.conf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| ; ======================= VOIPBUSTER-IN ========================= ; [voipbuster-in] ; exten => s,1,Answer exten => s,2,Ringing exten => s,3,SetCIDName(${CALLERIDNAME}) exten => s,4,Dial(IAX2/jeroen&IAX2/test,20|tr) exten => s,5,Wait(5) exten => s,5,Voicemail(u203) exten => s,6,Hangup ; ; ======================== VOIPBUSTER-OUT ====================== ; [voipbuster-out] ; ; Nederland: (werkt!) ; exten => _710X.,1,SetCallerId(username) exten => _710X.,2,Dial(IAX2/username:password@voipbuster-out/0031${EXTEN:3}) exten => _710X.,3,Hangup |
Iax.conf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| ; =========== REGISTRATIE VOIPBUSTER.COM =================== ; register => username:password@213.61.187.150 ; ; ================== VOIPBUSTER.COM IN ===================== ; [voipbuster-in] type=user ; laat binnenkomende gesprekken toe. context=voipbuster-in deny = 0.0.0.0/0.0.0.0 permit = 213.61.187.150/255.255.255.255 auth=md5 username=username secret=password dtmfmode=inband ; ; =================== VOIPBUSTER.COM OUT ================== ; [voipbuster-out] type=peer ; laat uitgaande gesprekken toe. host=213.61.187.150 auth=md5 username=username secret=password notransfer=yes dtmfmode=inband tos=0x18 |
Als ik ergenst iets stoms doe moet je het zeggen, ik ben ook maar een asterisk prutser
Verwijderd
Ah kijk, binnenkomende gesprekken vanaf meerdere IP adressen verbinding, dat zou ook kunnen verklaren waarom binnen komende gesprekken via router met firewall ineens het gesprek verbroken wordt, of zie ik het niet goed? Uitgaande gesprekken gaat altijd goed, binnenkomende gesprekken kunnen zo ineens dood vallen vanaf de kant die belt naar het 010 nummer, je hoort dan op je 010 lijn niets meer dan ruis.Tele schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 09:57:
[...]
Jep, werkt prima, alhoewel binnenkomende gesprekken een beetje raar verlopen, dan wordt er ineens vanaf meerdere IP adressen verbinding naar je asterisk gemaakt
Als ik ergenst iets stoms doe moet je het zeggen, ik ben ook maar een asterisk prutserVerder werken binnenkomende DTMF tonen op het 010 nummer niet, daar heb ik de oorzaak nog niet van gevonden. De codec die het beste lijkt te werken is trouwens GSM.
Weten jullie Asterisk gebruikers wellicht ook wat van instellingen m.b.t. een Zyxel router wellicht
Bellen lukt me nl. wel naar FireFly incl. oppakken en beantwoorden, de Zyxel VoIP gaat geeneens over, lijkt onbereikbaar. Terwijl mijn Tiscali VoIP wel gewoon rinkelt op poort 1 en VoIPBuster op poort 2 dus niet, ik kan er wel gewoon mee naar buiten bellen!
Verwijderd
Toppie!!
Bedankt Tele, scheelt weer wat uitzoek werk, jij heb al betaald zeker ivm incoming calls, tja snel paypal en dan kan ik ook wat verder testen.
Nee sorry van zeikcel routers heb ik geen verstand.
Je zou wel eens de hele thread kunnen doorlopen, staan een eindje terug wat posts en replies mbt zeikcells
Bedankt Tele, scheelt weer wat uitzoek werk, jij heb al betaald zeker ivm incoming calls, tja snel paypal en dan kan ik ook wat verder testen.
Je zou wel eens de hele thread kunnen doorlopen, staan een eindje terug wat posts en replies mbt zeikcells
ik probeer nu bij de buren firefly te installen,.
maar nu heb ik geen geluid.
bij VoiPbuster wel, dat werkt prima, maar bij firefly helemaal niet.
wat doe ik verkeerd?
maar nu heb ik geen geluid.
bij VoiPbuster wel, dat werkt prima, maar bij firefly helemaal niet.
wat doe ik verkeerd?
Verwijderd
Die posts ken ik al, want daar zat ik zelf ook tussen, dus niks nieuws daar.Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 10:33:
Toppie!!
Allez, ik pruts zelf nog wel wat aan. Misschien anderen met een VoIP router/modem of hardwarematig kastje voor VoIP login's die een idee hebben hoe het e.e.a. in te stellen is om de hardware de telefoon te laten rinkelen als er gebeld wordt op je 010 VoIPBuster nummer?
Verwijderd
Hoe bedoel je dit ? een gratis creditcard ?Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 18:46:
[...]
Van je ouders, je opa, oma of buur. Anders bij Dixons een gratis creditcard met zelfs een Ipod ding gratis erbij en je bent klaar
Verwijderd
Anders check je de website eens?Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 12:43:
[...]
Hoe bedoel je dit ? een gratis creditcard ?

Als je 500 Euro per jaar besteedt (en dat doe je toch wel snel met al je aankopen) issie geheel gratis. Kom je niet aan de 500 Eu, dan betaal je 19,95 per jaar voor de kaart.
Verwijderd
Ik heb nu ook een Tiptel 115 USB webphone gekocht alleen herkend mijn systeem hem niet. Ik draai XP SP2 en alleen met Tiptelskypemanager kan ik hem gebruiken. De toetsen werken helaas alleen bij Skypa en niet bij Voipbuster. Heeft iemand normale windows drivers voor deze USB web phone???
Nee, dat is het ip van de voipbuster server waarop hij registreert. De md5 is er per ongeluk gebleven van een vorige config, mijn password en username staan gewoon plaintext in de configfile.Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 10:56:
Ff vraagje Tele, jij heb : register => username:password@213.61.187.150
dat ip is dat gewoon home ip zeker?
ps, omdat je md5 gebruikt moet je dan je password, je username of beiden ook in md5hash in je conf file zetten?
Verwijderd
mss een domme vraag, maar asterisk werkt wel, maar als ik firefly probeer te connecten naar mn asterisk dan zeurt ie dat ik naam en wachtwoord moet geven, waar en hoe kan ik die configureren?
Verwijderd
Waarom gebruik je dan ook nog in vredesnaam VoIPbuster. Brakke geluidskwaliteit en geen goede ondersteuning voor dit soort telefoons.Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 14:43:
Ik heb nu ook een Tiptel 115 USB webphone gekocht alleen herkend mijn systeem hem niet. Ik draai XP SP2 en alleen met Tiptelskypemanager kan ik hem gebruiken. De toetsen werken helaas alleen bij Skypa en niet bij Voipbuster. Heeft iemand normale windows drivers voor deze USB web phone???
Bij FireFly werkt de USB Tiptel wel. Heb 'em hier zelf ook en draaiende incl. gebruik draaien nr's van de toetsen, ook bij Skype idd.
Tiptel werkt aan meer algemene drivers, maar die zijn er nog niet. Echter, de beste VoIP programma's werkt 'ie wel mee
Verwijderd
Idd werkt prima met Firefly!!! Wel raar dat er geen normale drivers voor bestaan maarja...Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 16:19:
[...]
Waarom gebruik je dan ook nog in vredesnaam VoIPbuster. Brakke geluidskwaliteit en geen goede ondersteuning voor dit soort telefoons.
Bij FireFly werkt de USB Tiptel wel. Heb 'em hier zelf ook en draaiende incl. gebruik draaien nr's van de toetsen, ook bij Skype idd.
Tiptel werkt aan meer algemene drivers, maar die zijn er nog niet. Echter, de beste VoIP programma's werkt 'ie wel mee
Thanx
Verwijderd
You're welcomeVerwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 21:08:
[...]
Idd werkt prima met Firefly!!! Wel raar dat er geen normale drivers voor bestaan maarja...
Thanx
En je hebt nog betere geluidskwaliteit ook dan met VoIPBuster software, wat wil je nog meer
Er komen nog wel meer drivers, naar alle waarschijnlijkheid. Ik heb ze toevallig er net over gemaild en men keek naar de mogelijkheden op dit moment. Aangezien het nu als Skype product in de markt wordt gezet, maar VoIP algemeen een vogelvlucht neemt, zal men het product wel breder gaan trekken om meer te verkopen lijkt me zo!
Erg leukTele schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 09:57:
[...]
Jep, werkt prima, alhoewel binnenkomende gesprekken een beetje raar verlopen, dan wordt er ineens vanaf meerdere IP adressen verbinding naar je asterisk gemaakt
Extensions.conf:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ; ======================= VOIPBUSTER-IN ========================= ; [voipbuster-in] ; exten => s,1,Answer exten => s,2,Ringing exten => s,3,SetCIDName(${CALLERIDNAME}) exten => s,4,Dial(IAX2/jeroen&IAX2/test,20|tr) exten => s,5,Wait(5) exten => s,5,Voicemail(u203) exten => s,6,Hangup ; ; ======================== VOIPBUSTER-OUT ====================== ; [voipbuster-out] ; ; Nederland: (werkt!) ; exten => _710X.,1,SetCallerId(username) exten => _710X.,2,Dial(IAX2/username:password@voipbuster-out/0031${EXTEN:3}) exten => _710X.,3,Hangup
Iax.conf:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 ; =========== REGISTRATIE VOIPBUSTER.COM =================== ; register => username:password@213.61.187.150 ; ; ================== VOIPBUSTER.COM IN ===================== ; [voipbuster-in] type=user ; laat binnenkomende gesprekken toe. context=voipbuster-in deny = 0.0.0.0/0.0.0.0 permit = 213.61.187.150/255.255.255.255 auth=md5 username=username secret=password dtmfmode=inband ; ; =================== VOIPBUSTER.COM OUT ================== ; [voipbuster-out] type=peer ; laat uitgaande gesprekken toe. host=213.61.187.150 auth=md5 username=username secret=password notransfer=yes dtmfmode=inband tos=0x18
Als ik ergenst iets stoms doe moet je het zeggen, ik ben ook maar een asterisk prutserVerder werken binnenkomende DTMF tonen op het 010 nummer niet, daar heb ik de oorzaak nog niet van gevonden. De codec die het beste lijkt te werken is trouwens GSM.
/dev/null
Deze geposte config draait hier nu een paar dagen, en werkt prima met voipbusterI_Stealth_I schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 00:52:
[...]Erg leukMaar even een vraagje; heb je het zelf al draaien? Ik krijg het niet verder draaiend dan de standaard config + wat extra sip accountjes.
Hij hikt volgens mij over 2 dingen; hij registreert geen IAX-channel en het bellen via het toegevoegde dialplan slikt hij niet. Hij geeft een 404-error.
Kan zo zijn. Wat doe je precies met je extensions, moet je een prefix voor het uitgaande nummer draaien? Extensions gaan nu goed. Alleen hij zet geen connectie op met IAX.Tele schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 08:19:
[...]
Deze geposte config draait hier nu een paar dagen, en werkt prima met voipbusterMaar ik denk dat het meer een asterisk-config-probleem is dan een specifiek voipbuster probleem?
s02*CLI> iax2 show registry
Host Username Perceived Refresh State
[ Voor 21% gewijzigd door I_stealth_I op 11-06-2005 10:15 ]
/dev/null
Het beste is om DTMF inband te doen omdat het dan als "gewone audio" verzonden word. Of wil dat nou juist niet lukken?Tele schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 09:57:
Verder werken binnenkomende DTMF tonen op het 010 nummer niet, daar heb ik de oorzaak nog niet van gevonden. De codec die het beste lijkt te werken is trouwens GSM.
Verwijderd
www.voipuser.org kijk hier eens
Ook gratis bellen, en je krijgt er meteen een gratis UK based nummer bij. Hier hoef je GEEN 1 euro te betalen, je moet echter wel 72 uur wachten voordat je gesprekken kunt voeren.
Zo, bij m'n vriendin werkt het nu ook inkomend (met Upnp).
Alleen heeft ze te weinig upload. (10KB) dus hapert het nogal.
Weet iemand welke codec het minste gebruikt?
Alleen heeft ze te weinig upload. (10KB) dus hapert het nogal.
Weet iemand welke codec het minste gebruikt?
Verwijderd
Welk softphone programma is nu eigenlijk het beste kwa geluidskwaliteit en NAT omzeiling?
Verwijderd
Je kan hiermee ook gewoon bellen binnen NL?Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 17:02:
www.voipuser.org kijk hier eensOok gratis bellen, en je krijgt er meteen een gratis UK based nummer bij. Hier hoef je GEEN 1 euro te betalen, je moet echter wel 72 uur wachten voordat je gesprekken kunt voeren.
Firefly voldoet mij heel erg goed. Goed geluid, direct contact. Programma is ook lekker stabiel.Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 18:26:
Welk softphone programma is nu eigenlijk het beste kwa geluidskwaliteit en NAT omzeiling?
/dev/null
Dit topic is gesloten.