Daar ben ik ook wel benieuwd naar, hoe gaat dat exact, iemand die al een dergelijk nr heeft ontvangen?Anoniem: 77907 schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 18:12:
Hallo,
Ik heb zonet ook X-Lite gedownload, en geinstalleerd, ik kan bellen, geen probleem. Ik heb da ook zo 1 dollar betaald via Visa, maar ik heb gehoord dat je dan een 010 nr ofzo krijgt toegestuurd ? Maar ik heb tot nu toe niets gekregenOF duurt dit een tijdje ?
Wes
Verwijderd
Yep dat kan. Het werkt zelfs beter dan met het programma dat voipbuster op de website heeft staan. Het enige nadeel is dat je steeds het landnummer moet kiezen als je binnen Nederland wil bellen. Oh ja en ik zou Tiscali nog niet eruit gooien want ik kan niet gebeld worden tot nu toe en das toch ook wel prettig. Overigens lukte dat gebeld worden ook niet met het voipbuster programma want ik kon dan niet aannemen terwijl hij wel over ging.Anoniem: 142179 schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 17:38:
[...]
???
Kan je de VoIPBuster inlog gebruiken via je Zyxel met telefonie ondersteuning, zodat je met normale telefoonset rechtstreeks kan bellen zonder PC aan te hoeven hebben??? Dat zou helemaal geil zijn. Dan gaat Tiscali Telefonie ook weer de deur uit hahaha
Wie weet komt dat nog.
Nee hehe, je order is failed.......Anoniem: 77907 schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 18:12:
Hallo,
Ik heb zonet ook X-Lite gedownload, en geinstalleerd, ik kan bellen, geen probleem. Ik heb da ook zo 1 dollar betaald via Visa, maar ik heb gehoord dat je dan een 010 nr ofzo krijgt toegestuurd ? Maar ik heb tot nu toe niets gekregenOF duurt dit een tijdje ?
Het is héél eigenaardig, als ik naar My purchases ga, dan staat er dit:
Order 1 07-06-2005 € 1.00 Failed
Kheb ongeveer 20 min geleden betaald, en heb een bevestiging gekregen via mail datk nu 1 euro heb als credit, maar dit staat nergens anders vermeldAls ik mobiel wil bellen, zegt em dak geen creditz heb
![]()
Wes
Maar ik vind het wel vreemd bij FireFly, als ik iemand probeer te bellen gebeurd er niks (ook naar mezelf niet), en hij hangt dan na 60 seconden vanzelf op zonder dat ook de telefoon is over gegaan. Ik heb nog zo'n SpeedTouch modem en poortje 4569 TCP en UDP geopend...
edit: ah ok, een + doet ie niet, 00 wel
[ Voor 118% gewijzigd door Megamind op 07-06-2005 18:45 ]
Mjah, geen creditcard..Anoniem: 142179 schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 18:07:
[...]
Betaal dan ook gewoon een Euro, dan heb je onbeperkt gratis, waar het gratis naartoe is. Natuurlijk niet mobiel, dan is je Euro zo foetsie. Anders eindeloos gratis bellen en niet 1 minuut. ff verder lezen dan de neus lang is in deze
Anoniem: 142179
Ik ga het proberen zodra ik het 010 nummer heb. Eens kijken of ik wel gebeld kan worden, dat zou in theorie toch ook juist moeten kunnen? Heb toch jaarcontract bij Tis, dus zolang blijft het wel hier. In tussentijd dit eens checken op de tweede telefooningang van de Zyxel modem. Wel te gek hoor. Belde voorheen met SkypeOut naar m'n zus in Frankrijk voor 2 Euricent per minuut, maar nu dus compleet gratis!!!Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 18:18:
[...]
Yep dat kan. Het werkt zelfs beter dan met het programma dat voipbuster op de website heeft staan. Het enige nadeel is dat je steeds het landnummer moet kiezen als je binnen Nederland wil bellen. Oh ja en ik zou Tiscali nog niet eruit gooien want ik kan niet gebeld worden tot nu toe en das toch ook wel prettig. Overigens lukte dat gebeld worden ook niet met het voipbuster programma want ik kon dan niet aannemen terwijl hij wel over ging.
Wie weet komt dat nog.
Met firefly werkt het bij mij nu ook goed
. Zo'n tiptel telefoon, sluit je die gewoon op usb aan en die gebruik je dan als gewone telefoon zolang je pc aanstaat?
En als iemand naar dat 010 nummer belt, betalen ze dan een hoger tarief?
En als iemand naar dat 010 nummer belt, betalen ze dan een hoger tarief?
[ Voor 21% gewijzigd door thesystem op 07-06-2005 18:46 ]
Gebruik je firefly.. zorg er dan voor dat je als server iax.voipbuster.com gebruikt ipv sip.Megamind schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 18:36:
Maar ik vind het wel vreemd bij FireFly, als ik iemand probeer te bellen gebeurd er niks (ook naar mezelf niet), en hij hangt dan na 60 seconden vanzelf op zonder dat ook de telefoon is over gegaan. Ik heb nog zo'n SpeedTouch modem en poortje 4569 TCP en UDP geopend...
Dan hoe je geen enkele poort te mappen.
Van je ouders, je opa, oma of buur. Anders bij Dixons een gratis creditcard met zelfs een Ipod ding gratis erbij en je bent klaar
Idd, die stond bij mij ook standaard ingesteld en werkt zonder problemen.job schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 18:45:
[...]
Gebruik je firefly.. zorg er dan voor dat je als server iax.voipbuster.com gebruikt ipv sip.
Dan hoe je geen enkele poort te mappen.
Al iemand die kan vertellen hoe snel je dat 010 nummer hebt na betaling van die Euro?
Ik had het ongeveer in 15 minuutjes...Anoniem: 142179 schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 18:46:
[...]
Idd, die stond bij mij ook standaard ingesteld en werkt zonder problemen.
Al iemand die kan vertellen hoe snel je dat 010 nummer hebt na betaling van die Euro?
Ben benieuwd, net aangevraagd, we gaan het zien! Volgens hun melding idd binnen een kwartier
Your order is being processed
Thank you for choosing VoipBuster! We have started to process your order containing:
€1.00 VoipBuster amount
Important! Your order is currently being processed. This should not take more than 15 minutes.
Nou suc6 zou ik zeggen, bij mij gaat ie over, maar als ik opneem gaat ie nog steeds overAnoniem: 142179 schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 18:44:
[...]
Ik ga het proberen zodra ik het 010 nummer heb. Eens kijken of ik wel gebeld kan worden, dat zou in theorie toch ook juist moeten kunnen?

Maar bellen gaat nu inderdaad wel aardig. Geluidskwaliteit aan mijn kant is perfect, de andere kant heeft wel wat moeite om mij te verstaan. Ik gebruik wel de microfoon van mijn webcam, dus zodra ik de tiptel heb zal het wellicht beter gaan.
Via FireFly gaat het ook beter dan met VoIPBuster hoor, dat zul je al wel gelezen hebben. Wat heb je ingevuld bij SIP Service Domain in het Zyxel menu? Ik heb er nu nog een keer sip.voipbuster.com ingevuld. Misschien kun je ff compleet neerzetten wat je waar hebt ingevuld in je Zyxel modem menu, want ik krijg wel een kiestoon, maar als ik het nummer intoets krijg ik de tonen dat het niet bestaat...Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 18:18:
[...]
Yep dat kan. Het werkt zelfs beter dan met het programma dat voipbuster op de website heeft staan. Het enige nadeel is dat je steeds het landnummer moet kiezen als je binnen Nederland wil bellen. Oh ja en ik zou Tiscali nog niet eruit gooien want ik kan niet gebeld worden tot nu toe en das toch ook wel prettig. Overigens lukte dat gebeld worden ook niet met het voipbuster programma want ik kon dan niet aannemen terwijl hij wel over ging.
Wie weet komt dat nog.
Kan je niet even checken welke poort wordt opgevraagd bij een binnenkomend gesprek? Met een sniffer ofzo? Misschien is een andere poort opengooien de oplossing voor het probleem van inkomende gesprekken...
10 secondenAnoniem: 142179 schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 18:46:
Maar als je inlogt op de voipbuster site, dan krijg je een pagina met je krediet, gebelde nummers. enz.. en bovenaan staat dan je 010 nummer
[ Voor 27% gewijzigd door job op 07-06-2005 19:29 ]
HET IS ME AL GELUKT!Anoniem: 142179 schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 19:13:
[...]
Via FireFly gaat het ook beter dan met VoIPBuster hoor, dat zul je al wel gelezen hebben. Wat heb je ingevuld bij SIP Service Domain in het Zyxel menu? Ik heb er nu nog een keer sip.voipbuster.com ingevuld. Misschien kun je ff compleet neerzetten wat je waar hebt ingevuld in je Zyxel modem menu, want ik krijg wel een kiestoon, maar als ik het nummer intoets krijg ik de tonen dat het niet bestaat...
Bij SIP Service Domain invullen: iax.voipbuster.com
EN HET DRAAIT ALS EEN TIET! BELLEN KWALITEIT OPTIMAAL
Alleen mijn eigen 010 nummer draaien lukt niet, daar gaan we nog eens naar snuffelen!
Als ik de reacties op het forum van voipbuster zelf lees ga ik er nog een paar dagen over nadenken wat ik ga doen. Het is dus niet mogelijk om bijvoorbeeld een 030- nummer te krijgen ?
Niet nadenken, gewoon doen. Zeker als je een Zyxel modem hebt. Nee je krijgt een nr. dat waarschijnlijk is ingekocht door VoIPbuster. Net zoals Wanadoo, die heeft ook 010 nr's ingekocht voor heel NL bij VoIP bellen.kevertje1977 schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 19:39:
Als ik de reacties op het forum van voipbuster zelf lees ga ik er nog een paar dagen over nadenken wat ik ga doen. Het is dus niet mogelijk om bijvoorbeeld een 030- nummer te krijgen ?
Het kost je één Euro en je belt gratis door heel Europa, Canada en USA. Altijd doen dus! Totale gekte en het werkt top
Verwijderd
Geweldig dat het gelukt is. Ik heb echter gewoon twee keer SIP.VOIPBUSTER.COM ingevuld. Gaat bij jou de telefoon wel rinkelen als je eigen 010 nummer belt? Dat lukt bij mij nog steeds niet of is dat wat je bedoelt met Alleen mijn eigen 010 nummer draaien lukt niet?Anoniem: 142179 schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 19:29:
[...]
HET IS ME AL GELUKT!
Bij SIP Service Domain invullen: iax.voipbuster.com
EN HET DRAAIT ALS EEN TIET! BELLEN KWALITEIT OPTIMAAL
Alleen mijn eigen 010 nummer draaien lukt niet, daar gaan we nog eens naar snuffelen!
Wel een beetje kort door de bocht... Gewoon doen.... Want ze hebben wel je creditcard gegevens en ik las op het forum bij voipbuster dat men gewoon na 2 uur bellen naar een vaste lijn (dus wat gratis hoort te zijn) niet meer kan bellen omdat er weer een euro betaald moet worden.Anoniem: 142179 schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 19:41:
[...]
Niet nadenken, gewoon doen. Zeker als je een Zyxel modem hebt. Nee je krijgt een nr. dat waarschijnlijk is ingekocht door VoIPbuster. Net zoals Wanadoo, die heeft ook 010 nr's ingekocht voor heel NL bij VoIP bellen.
Het kost je één Euro en je belt gratis door heel Europa, Canada en USA. Altijd doen dus! Totale gekte en het werkt top
Dat is nog steeds niet duur maar niet conform de mooie advertenties.
En hoe bedoel je 'Zeker als je een Zyxel modem hebt' ????
Wat heeft dat ermee te maken dan ?
hmm ik kan met mn mobieltje wel naar mijn voipbuster nummer bellen maar de verbinding is erg slecht, ik kan wel een aantal seconden gewoon praten daarna komt er een seconde of 2 een soort stilte bij de PC
Misschien gebruik ik teveel bandbreedte..
Zit je achter een router, of maak je rechtstreeks verbinding? Bij mij wil ie niet eens aannemen (achter een router).Megamind schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 20:49:
hmm ik kan met mn mobieltje wel naar mijn voipbuster nummer bellen maar de verbinding is erg slecht, ik kan wel een aantal seconden gewoon praten daarna komt er een seconde of 2 een soort stilte bij de PCMisschien gebruik ik teveel bandbreedte..
Ja achter een router, teminste een getweakte SpeedTouch, gewoon poortje 4569 opengezet met udp en tcp. Hij gaat rinkelen alleen als je op answer drukt dan kan het nog wel een aantal seconden (of 5) duren voordat hij daadwerkelijk opneemt! Beetje stom, sta je al te praten terwijl die andere nog niet eens jou kan horen
Nou heb net voipbuster getest met 2 mensen maar ging niet geheel vlekkeloos volgens hun viel ik steeds weg.
En bij firefly kost het geld om naar vaste nummers in nederland te bellen. Nog een ander alternatief?
[ Voor 32% gewijzigd door MasterMike op 07-06-2005 21:14 ]
Nee als je firefly 3-rd party downloadt kun je dat voor voipbuster instellen en dan kun je ook gratis bellen. Kwaliteit is dan iets beter, maar ik hoor nog steeds van mensen dat ik afentoe weg val.MasterMike schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 21:12:
Nou heb net voipbuster getest met 2 mensen maar ging niet geheel vlekkeloos volgens hun viel ik steeds weg.En bij firefly kost het geld om naar vaste nummers in nederland te bellen. Nog een ander alternatief?
Verwijderd
Met software heb ik dat ook. Alleen als ik het hardwarematig doe, dus met mijn Zyxel modem, dan gaat het perfekt. Totaal geen problemen met de lijn.knakworst schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 21:16:
[...]
Nee als je firefly 3-rd party downloadt kun je dat voor voipbuster instellen en dan kun je ook gratis bellen. Kwaliteit is dan iets beter, maar ik hoor nog steeds van mensen dat ik afentoe weg val.
Hm, misschien ligt het aan die codecs? Wel lastig opzich, anders ook maar zo'n VOIP telefoontje kopen.Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 22:37:
[...]
Met software heb ik dat ook. Alleen als ik het hardwarematig doe, dus met mijn Zyxel modem, dan gaat het perfekt. Totaal geen problemen met de lijn.
Anoniem: 77907
Hallo,
Ik heb geprobeerd nog eens een euro over te schrijven, maar ofwel kun je geen 2x 1 euro betalen, ofwel hebben ze hun systemen aangepast, want nu kan ik alleen maar 10 en 20 euro aanduiden
. Ik kan wel meer dan 2 minuten bellen, maar heb geen mail ontvangen met een nummer
.
Ik heb geprobeerd nog eens een euro over te schrijven, maar ofwel kun je geen 2x 1 euro betalen, ofwel hebben ze hun systemen aangepast, want nu kan ik alleen maar 10 en 20 euro aanduiden
Zoals al eerder aangegeven, staat er wanneer je opnieuw inlogt op de website ook je telefoonnummer vermeld.
Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."
Volgens het forum daar geeft IAX wel problemen met andere netwerk maar de SIP configuratie niet, kan ik FireFly gewoon met SIP laten werken?
Nope, mijn telefoon gaat niet rinkelen als ik m'n eigen 010 nummer belt. Ik krijg een toon dat het nummer niet bestaat! Niet met 0031 ervoor, ook niet zonder. Ben dus benieuwd hoe dat nog te realiseren is!Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 19:50:
[...]
Geweldig dat het gelukt is. Ik heb echter gewoon twee keer SIP.VOIPBUSTER.COM ingevuld. Gaat bij jou de telefoon wel rinkelen als je eigen 010 nummer belt? Dat lukt bij mij nog steeds niet of is dat wat je bedoelt met Alleen mijn eigen 010 nummer draaien lukt niet?
Hoezo kort door de bocht? Ze hebben wel je creditcard gegevens... Tja, da's zo bij elke aankoop over het internet. Echter, zulke zaken zijn electronisch beveiligd en zulke betalingen worden via betaalmodules rechtstreeks verwerkt en niet opgeslagen bij VoIPBuster als het goed is. Dan moet je idd geen aankopen doen over het internet!kevertje1977 schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 20:45:
[...]
Wel een beetje kort door de bocht... Gewoon doen.... Want ze hebben wel je creditcard gegevens en ik las op het forum bij voipbuster dat men gewoon na 2 uur bellen naar een vaste lijn (dus wat gratis hoort te zijn) niet meer kan bellen omdat er weer een euro betaald moet worden.
Dat is nog steeds niet duur maar niet conform de mooie advertenties.
En hoe bedoel je 'Zeker als je een Zyxel modem hebt' ????
Wat heeft dat ermee te maken dan ?
Na 2 uur bellen naar vaste nr's hoort de Euro niet op te zijn. Enkel als je belt naar landen die niet gratis zijn op de vaste nr's. Is de Euro wel foetsie, dan moet je aankloppen bij VoIPbuster. Proberen kun je het altijd voor die Euro! Is in ieder geval goedkoper dan de KPN, zelfs met 1 EUro per uur. Dan zijn ze net zo duur/goedkoop als Skype. En deze gegevens kun je gebruiken in je Zyxel modem!
Het Zyxel modem (als je abonnee bent bij Tiscali krijg je zo'n ding voor 30 Euri bijbetalen) heeft een VoIP functionaliteit. Eigenlijk om VoiP gratis binnen NL met Tiscali te bellen, maar je kunt er dus ook third party gegevens invoeren zoals van VoIPBuster. Ofwel, dan bellen met je normale telefoon en niet per computer. Als je even terug leest, zul je hier hoogstwaarschijnlijk meer over lezen...
Ik heb zowel met FireFly als hardwarematig via mijn Zyxel modem zeer goede kwaliteit!Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 22:37:
[...]
Met software heb ik dat ook. Alleen als ik het hardwarematig doe, dus met mijn Zyxel modem, dan gaat het perfekt. Totaal geen problemen met de lijn.
VoIPBuster software zelf is ruk
Dan heb je misschien een tikfout gemaakt in het e-mail adres wat je achtergelaten hebt bij de betaling?Anoniem: 77907 schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 23:12:
Hallo,
Ik heb geprobeerd nog eens een euro over te schrijven, maar ofwel kun je geen 2x 1 euro betalen, ofwel hebben ze hun systemen aangepast, want nu kan ik alleen maar 10 en 20 euro aanduiden. Ik kan wel meer dan 2 minuten bellen, maar heb geen mail ontvangen met een nummer
.
Wat de ander hierboven ook al zegt, ff inloggen dan staat je nr. er vast en zeker
Mag ik vragen, heb jij ook Tiscali (gezien je Zyxel modem die Tis bij abo heeft)? En heb jij de Tiscali Telefonie de gegevens op poort 1 gezet en de VoIPBuster gegevens op poort 2?Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 22:37:
[...]
Bij mij conflicteert dat nl. Ik kan als ik ze beiden aan heb staan in het menu van 't modem wel bellen met de VoiPBuster gegevens, zodra ik dan met Tiscali wil gaan bellen, hoor ik wel een kiestoon en daarna niks meer. Zet ik het vinkje van 'Active' uit van poort 2/VoiPBuster, dan werkt de Tiscali lijn weer naar behoren. Heb jij dit ook? (als je ook Tis Telefonie hebt natuurlijk
't Is nog erger merkte ik zojuist... Ik had gisteren zowel poort 1 (tis dus) als poort 2 (VoIPbuster) aangezet bij bellen via poort 2, blijkt dat 'ie die helemaal niet gepakt heeft en gewoon via Tis heeft gebeld. Niet veel armer op geworden, want bellen met m'n zus in Frankrijk is sowieso niet enorm prijzig, maar allez. Gaat iets dus nog niet helemaal goed. Laat ik alleen poort 2 aanstaan met VoIPBuster, dan hoor ik geen constante toon, maar een onderbroken kiestoon. Als ik vervolgens kies, krijg ik na het draaien van het nr. de geluidstonen dat het nr. niet aangesloten is. Maakt niet uit of ik met 0031 landcode ervoor draai of niet....
Herken je dit probleem? Heb het zowel met aix.voipbuster.com als sip.voipbuster.com bij SIP Service Domain ingevuld... Misschien kun je ff alle zaken die je ingevuld hebt in het Zyxel menu hier droppen?
Bellen via FireFly op de computer gaat wel gewoon, super kwaliteit zonder problemen!
Nog ff een edit
Benbi, ik lees het volgende bericht van jou met instellingen:
"Kewl.. ik heb zojuist een account aangevraagd en de gegevens ingevoerd in mijn ZyXel 2602 H modem
bij
REGISTER Server Address sip.voipbuster.com
SIP Server Address sip.voipbuster.com
Sip Number.... mijn voipbuster username
User ID ook mijn voipbuster username
alle poorten heb ik op 5060 staan"
Kun je eens het complete scherm van je Zyxel instellingen hier neer zetten? Het lukt me nog steeds niet nl. op dit moment...
[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 142179 op 08-06-2005 10:13 ]
Anoniem: 77907
Hey,Anoniem: 142179 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 09:15:
[...]
Dan heb je misschien een tikfout gemaakt in het e-mail adres wat je achtergelaten hebt bij de betaling?
Wat de ander hierboven ook al zegt, ff inloggen dan staat je nr. er vast en zeker
Ik denk niet dat ik een fout heb gemaakt, want ik heb een bevestigingsmail van voipbuster gekregen dat ik nu 1 euro creditz heb, en dat hoe dit vermeld gaat staan op mn visa factuur. De betaling is denk ik dus wel degelijk uitgevoerd. Alleen staat er op het controlepanel op de site overal 0 creditz
Dat is wel apart idd. Normaal moet rechts bovenin, nog voor je credits je tel.nr. worden afgebeeld.Anoniem: 77907 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 09:19:
[...]
Hey,
Ik denk niet dat ik een fout heb gemaakt, want ik heb een bevestigingsmail van voipbuster gekregen dat ik nu 1 euro creditz heb, en dat hoe dit vermeld gaat staan op mn visa factuur. De betaling is denk ik dus wel degelijk uitgevoerd. Alleen staat er op het controlepanel op de site overal 0 creditz. Kheb een mail gestuurd, maar tot nu toe nog niets terug gekregen. Dat telefoonnummer zie ik ook nergens staan als ik inlog, heb alles al afgekeken
. Maar ik kan wel 5 minuten bellen, en meer met nen maat van mij, dus heb wel die limiet van 1 / 2 minuten niet.
Dan moeten ze ff checken bij VoiPBuster idd!
Als mijn credits nu onder € 0,00 komen te staan wordt er dan automatisch van de creditcard afgeschreven ?
Ben ik dan de enige die dit voor geen meter vertouwd?
Weinig support, weinig uitleg, vage kosten... blegh...
Is het nu gratis of niet? Ja het is gratis, maar je betaalt wel een euro, en als je naar mobiel belt dan kost dat ook nog eens geld, dat gaat dan weer van die euro af, net zoals bellen naar nummers die niet ondersteunt worden (nummers buiten landbereik van VoipBuster dus).
Betalen via creditcard maakt me des te meer achterdochtig, je weet nooit wat voor kosten je ineens op je factuur krijgt (vandaar dat ik ook geen credit card heb).
Hoe zit dat trouwens met bellen naar een VoipBuster nummer? Stel dat ik dus een VoipBuster accountje maak, niet betaal, en zo nu en dan eens bel naar mijn ouders. Mijn ouders willen me terug bellen, wat kost dat dan voor mij en voor mijn ouders? Als het goed is voor mij niets, alleen zit ik aan 1/2 minuten gebonden toch? Wat betalen mijn ouders? Lokaal tarief? Of een tarief naar het buitenland?
Wie o wie maakt het nu eens duidelijk (met de garantie dat die gegevens kloppen).
* Nik kijkt de kat uit de boom. Wachten op Pay-Pal support, en dan wil ik het wel eens proberen
Is het nu gratis of niet? Ja het is gratis, maar je betaalt wel een euro, en als je naar mobiel belt dan kost dat ook nog eens geld, dat gaat dan weer van die euro af, net zoals bellen naar nummers die niet ondersteunt worden (nummers buiten landbereik van VoipBuster dus).
Betalen via creditcard maakt me des te meer achterdochtig, je weet nooit wat voor kosten je ineens op je factuur krijgt (vandaar dat ik ook geen credit card heb).
Hoe zit dat trouwens met bellen naar een VoipBuster nummer? Stel dat ik dus een VoipBuster accountje maak, niet betaal, en zo nu en dan eens bel naar mijn ouders. Mijn ouders willen me terug bellen, wat kost dat dan voor mij en voor mijn ouders? Als het goed is voor mij niets, alleen zit ik aan 1/2 minuten gebonden toch? Wat betalen mijn ouders? Lokaal tarief? Of een tarief naar het buitenland?
Wie o wie maakt het nu eens duidelijk (met de garantie dat die gegevens kloppen).
* Nik kijkt de kat uit de boom. Wachten op Pay-Pal support, en dan wil ik het wel eens proberen
Ik heb het op deze manier, en werkt uitstekend, dus naast Voip-Tiscali ook Voip-VoipBuster:Anoniem: 142179 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 09:18:
[...]
Mag ik vragen, heb jij ook Tiscali (gezien je Zyxel modem die Tis bij abo heeft)? En heb jij de Tiscali Telefonie de gegevens op poort 1 gezet en de VoIPBuster gegevens op poort 2?
Kun je eens het complete scherm van je Zyxel instellingen hier neer zetten? Het lukt me nog steeds niet nl. op dit moment...
Op SIP2 heb ik VoipBuster staan

Op SIP1 had ik al Tiscali staan

Je kunt de kat uit de boom kijken, je kunt achterdochtig zijn, maar voor hoelang? Er zijn altijd wel problemen ergens met betaling, dan moet je gewoon enkel kopen in de winkel om de hoek, zelfs niet met Pay-Pal dan.proller schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 10:19:
Ben ik dan de enige die dit voor geen meter vertouwd?
* Anoniem: 142179 kijkt de kat uit de boom. Wachten op Pay-Pal support, en dan wil ik het wel eens proberen
Natuurlijk is Pay-Pal support super, echter, ik doe regelmatig aankopen via het Internet met credit card. Heb laatst ook bij Skype 10 Euro tegoed voor Skypeout gekocht. Je krijgt duidelijk voorgespiegeld wat je krijgt, je geeft toestemming voor dat ene bedrag, in dit geval 1 Euro. Men kan niet zomaar verdere kosten gaan afschrijven. Als je op de site van VoIPBuster goed leest, dan heb je een lijst met tarieven. Bel dan ook niet met VoIPBuster naar mobiel! Daar verplicht niemand je toe. Bel alleen naar gratis nummers, wat grofweg inhoudt dat je binnen Europa, naar USA en Canada gratis kan bellen. Voor bellen naar mobiel gebruik je de gewone telefoonlijn of je mobiel nog verstandiger. Je beltegoed blijft 6 maand geldig als je niet belt is 't dan weg. Bel je gewoon binnen die 6 maand, dan vervalt je beltegoed niet.
Als je geen credit card hebt, weet je dus ook niet hoe het werkt. Als het nu een opzet was die bijna niemand gebruikte, dan was er wellicht wat achterdocht op z'n plaats. Echter, er zijn vele gebruikers en dit soort indianenverhalen zijn enkel van mensen die VoiPBuster niet gebruiken en een Euro betaald hebben.
Als iemand jou belt, bellen zij naar een 010 nummer. Net zoals dat je Wanadoo met Telefonie hebt, dan krijg je ook een 010 nummer. Iemand die jou belt, betaald gewoon de standaard gesprekskosten. Wil je alle achterdocht compleet uitsluiten, laat je dan gewoon niet bellen op je VoIPBuster nummer, maar gebruik die alleen om te bellen. Je hebt toch ook een normale lijn waar men je op kan bellen? Sowieso zit je niet aan de 1/2 minuten gebonden, als je voor die ene euro durft te investeren!
Thanks for clearing that upAnoniem: 142179 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 10:39:
[...]
Je kunt de kat uit de boom kijken, je kunt achterdochtig zijn, maar voor hoelang? Er zijn altijd wel problemen ergens met betaling, dan moet je gewoon enkel kopen in de winkel om de hoek, zelfs niet met Pay-Pal dan.
Natuurlijk is Pay-Pal support super, echter, ik doe regelmatig aankopen via het Internet met credit card. Heb laatst ook bij Skype 10 Euro tegoed voor Skypeout gekocht. Je krijgt duidelijk voorgespiegeld wat je krijgt, je geeft toestemming voor dat ene bedrag, in dit geval 1 Euro. Men kan niet zomaar verdere kosten gaan afschrijven. Als je op de site van VoIPBuster goed leest, dan heb je een lijst met tarieven. Bel dan ook niet met VoIPBuster naar mobiel! Daar verplicht niemand je toe. Bel alleen naar gratis nummers, wat grofweg inhoudt dat je binnen Europa, naar USA en Canada gratis kan bellen. Voor bellen naar mobiel gebruik je de gewone telefoonlijn of je mobiel nog verstandiger. Je beltegoed blijft 6 maand geldig als je niet belt is 't dan weg. Bel je gewoon binnen die 6 maand, dan vervalt je beltegoed niet.
Als je geen credit card hebt, weet je dus ook niet hoe het werkt. Als het nu een opzet was die bijna niemand gebruikte, dan was er wellicht wat achterdocht op z'n plaats. Echter, er zijn vele gebruikers en dit soort indianenverhalen zijn enkel van mensen die VoiPBuster niet gebruiken en een Euro betaald hebben.
Als iemand jou belt, bellen zij naar een 010 nummer. Net zoals dat je Wanadoo met Telefonie hebt, dan krijg je ook een 010 nummer. Iemand die jou belt, betaald gewoon de standaard gesprekskosten. Wil je alle achterdocht compleet uitsluiten, laat je dan gewoon niet bellen op je VoIPBuster nummer, maar gebruik die alleen om te bellen. Je hebt toch ook een normale lijn waar men je op kan bellen? Sowieso zit je niet aan de 1/2 minuten gebonden, als je voor die ene euro durft te investeren!
[quote]OKA schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 10:38:
[...]
Ik heb het op deze manier, en werkt uitstekend, dus naast Voip-Tiscali ook Voip-VoipBuster:
THNX!
Ik ga dat eens proberen via de plaatjes die je geeft! Laat het zodirect weten of het gelukt is!
[...]
Ik heb het op deze manier, en werkt uitstekend, dus naast Voip-Tiscali ook Voip-VoipBuster:
THNX!
Ik ga dat eens proberen via de plaatjes die je geeft! Laat het zodirect weten of het gelukt is!
[quote]Anoniem: 142179 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 10:44:
Iets is er dus nog niet goed, terwijl ik alles zo ingevuld heb als je aangeeft. Incl. de gebruikersnaam van VoIP bij SIP number...
VAAG
Raarrrrr, één ding is opgelost, als ik nu op poort 2 de telefoon aansluit, pakt 't ding niet automatisch ook Tiscali, omdat ik die instellingen gescheiden heb. Echter, het lampje van poort 2 op de Zyxel modem brand nog steeds niet, als ik de telefoon er op aansluit krijg ik weer een onderbroken kiestoon.OKA schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 10:38:
[...]
THNX!
Iets is er dus nog niet goed, terwijl ik alles zo ingevuld heb als je aangeeft. Incl. de gebruikersnaam van VoIP bij SIP number...
VAAG
Ik heb eerst Voipbuster geïnstalleerd, nog niet betaald, dus kan daarmee 2 minuten bellen, gaat eiglijk heel redelijk. Nu wilde ik kijken of ik met vuurvlieg ook via het voipbuster netwerk kon bellen. Bij de server vul ik in: iax.voipbuster.com, ik heb dan ook bij netwerk type iax ingevuld. Als ik nu ga bellen via firefly, gaat de telefoon helemaal niet over. Ligt dit aan het feit dat ik niet die ene euro over gemaakt heb?
Verder zie ik in de screenshots hierboven dat in het tiscali modem niet iax.voipbuster.com gebruikt wordt maar sip.voicebuster.com. Dit heb ik in vuurvlieg ook geprobeerd, zelfde resultaat als bij iax-server. Hebben meer mensen hier last van, of ligt het echt alleen aan het overmaken van die ene euro?
Verder zie ik in de screenshots hierboven dat in het tiscali modem niet iax.voipbuster.com gebruikt wordt maar sip.voicebuster.com. Dit heb ik in vuurvlieg ook geprobeerd, zelfde resultaat als bij iax-server. Hebben meer mensen hier last van, of ligt het echt alleen aan het overmaken van die ene euro?
Kijk eens bij Maintenance - System Status onder het kopje "Voice Information".Anoniem: 142179 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 10:55:
[...]
VAAG
Waarschijnlijk moet je bij SIP2 nog op register klikken.
Hij staat daar idd nog niet actief. Jij bent een topper dat je dat weet!OKA schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 11:00:
[...]
Kijk eens bij Maintenance - System Status onder het kopje "Voice Information".
Waarschijnlijk moet je bij SIP2 nog op register klikken.
Enkel, hij wil mij niet registreren, zegt: registration failed. Ik check nogmaals de ingevoerde gegevens, maar die moeten goed zijn... Tjonge het is wat dat instellen van die handel
Thnx voor de hulp in ieder geval zover, ik check de gegevens en ga nogmaals proberen te registreren. Mocht je een tip hebben en weten hoe het komt dat 'ie niet registreert, dan hoor ik het ook graag van je!
edit: kan het ook liggen in gebruik van dezelfde 5060 poort? Denk het niet aangezien jij het ook zo ingesteld hebt... Is het trouwens niet handig om daar bijv. poort 5080 van te maken, zodat als je met beide lijnen tegelijkertijd wilt bellen dat ook kan?
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 142179 op 08-06-2005 11:09 ]
Ik krijg met de VoipBuster app zelf nu een "Server error".
Hebben ze ergens online een server status page ?
I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!
Nope, mijn FireFly werkt met iax.voipbuster.com en draait daar goed op. Bij mijn Zyxel modem is dat anders met sip.voicebuster.com als het goed is... Heb de Zyxel nog niet draaiende, daar ga ik zo de aix.voicebuster.com ook eens proberen. Gezien echter de berichten van OKA moet het met de sip.voicebuster.com daar lukken, echter mij registreert 'ie niet...falconz schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 10:56:
Ik heb eerst Voipbuster geïnstalleerd, nog niet betaald, dus kan daarmee 2 minuten bellen, gaat eiglijk heel redelijk. Nu wilde ik kijken of ik met vuurvlieg ook via het voipbuster netwerk kon bellen. Bij de server vul ik in: iax.voipbuster.com, ik heb dan ook bij netwerk type iax ingevuld. Als ik nu ga bellen via firefly, gaat de telefoon helemaal niet over. Ligt dit aan het feit dat ik niet die ene euro over gemaakt heb?
Bij vuurvlieg dus gewoon die iax gebruiken. Waarom de telefoon niet over gaat, moet ergens in je instellingen liggen... Dat ligt niet aan die ene euro, aangezien je 1 of 2 minuten kunt bellen als je geen euro hebt betaald!
Ik kan je echter niet exact vertellen waar het aan ligt, zover strekt mijn kennis niet op dit gebied, maar wellicht heb ik in ieder geval nu iets voor je uitgesloten, wat je ook dichter bij de oplossing kan brengen
Ahhhhh dat kan ook verklaren waarom mijn zyxel modem maar niet wil registreren....Dr.DNA schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 11:21:
Ik krijg met de VoipBuster app zelf nu een "Server error".
Met beide lijnen tegelijkertijd bellen/gebeld worden heb ik nog niet geprobeerd, maar voor de normale werking moet het met poort 5060 werken.Anoniem: 142179 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 11:03:
[...]
edit: kan het ook liggen in gebruik van dezelfde 5060 poort? Denk het niet aangezien jij het ook zo ingesteld hebt... Is het trouwens niet handig om daar bijv. poort 5080 van te maken, zodat als je met beide lijnen tegelijkertijd wilt bellen dat ook kan?
Nog enig idee waarom de registratie kan mislukken? Ik heb de zaken ingesteld zoals op jouw plaatjes staat, met mijn eigen login gegevens natuurlijkOKA schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 11:29:
[...]
Met beide lijnen tegelijkertijd bellen/gebeld worden heb ik nog niet geprobeerd, maar voor de normale werking moet het met poort 5060 werken.
Ben niet blond en doe alles verder zoals staat aangegeven. Toch lukt registreren niet. Nog enige tips op welk vlak ik het moet gaan zoeken?
Ik heb zojuist un-registered en daarna weer ge-registerd en gaat probleemloos. Dus kan niet liggen aan de server van voipbuster.Anoniem: 142179 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 11:31:
[...]
Nog enig idee waarom de registratie kan mislukken? Ik heb de zaken ingesteld zoals op jouw plaatjes staat, met mijn eigen login gegevens natuurlijk
Ben niet blond en doe alles verder zoals staat aangegeven. Toch lukt registreren niet. Nog enige tips op welk vlak ik het moet gaan zoeken?
Dan moet er toch echt iets verkeerds staan in je gebruikersnaam cq. wachtwoord, want dat is het enige wat variabel is. Let bv. op hoofletters, kleine letters. Kun je met jouw logingegevens wel op hun site inloggen of met hun progje inloggen?
Dat heb ik ook gedubbelchecked. Zojuist eens proberen te registreren via de voice wizzard van het Zyxel modem. Het aparte dat ik daar opmerkte was dat ik geen punt kon typen in het SIP nummer vlak. Probleem is dat ik mijn VoIPBuster loginnaam wel met punten ertussen heb aangemaakt... wellicht dat de aanmelding daarop stukloopt via software van Zyxel die dit niet aankan? Vreemde is nl. wel dat ik de punten wel tussen de letters kan typen in het normale Voice menu van de zyxel.OKA schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 11:40:
[...]
Ik heb zojuist un-registered en daarna weer ge-registerd en gaat probleemloos. Dus kan niet liggen aan de server van voipbuster.
Dan moet er toch echt iets verkeerds staan in je gebruikersnaam cq. wachtwoord, want dat is het enige wat variabel is. Let bv. op hoofletters, kleine letters. Kun je met jouw logingegevens wel op hun site inloggen of met hun progje inloggen?
Blijft vreemd dit. Probleem is dat ik niet direct kan testen met een andere naam, omdat bij VoIPBuster ik de gebruikersnaam niet kan wijzigen... DAMN, in het ergste geval nog maar een naam aanmaken en een Euro betalen. Ik kan nl. niet meer bedenken waar het nog anders aan kan liggen.. Ik heb geen hoofdletters gebruikt in zowel mijn username als password, inloggen via FireFly lukt nl wel, op de site van VoIPBuster ook geen probleem!
ff voor de indruk (username is gewijzigd hier voor privacy redenen), zo staat het in het system status menu, dus neemt het vanuit het Voice menu wel de punten over tussen de letters in mijn login naam. Echter, aangezien het in de wizzard niet lukt punten te typen lijkt me dit nog de enige mogelijkheid waarom het niet lukt. Zou weer mooi zijn, zo'n uitzonderingsgeval ontdekt...
SIP1 URI:0000000000@tel.tiscali.nl
SIP1 Registration Status:On Register
Used Port:5060/UDP
SIP2 URI:luktn.i.e.t.@sip.voicebuster.com
SIP2 Registration Status:Not Register
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 142179 op 08-06-2005 11:49 ]
Verwijderd
Ik gebruik het ook, alleen heb geen CC dus kan geen euro overmaken
Wacht met smart op de PayPal functie 
Kwaliteit is top met mijn 4096/1024 verbinding
Persoon aan de andere kant zegt dat er geen verschil is met een vaste lijn.
Kwaliteit is top met mijn 4096/1024 verbinding
Al ff snel getest met een nieuw account zonder punten tussen de letters van m'n naam, maar ook die werkt niet PFEW! 
Ligt dus niet aan die punten in de naam... Nu nog uitvinden waaraan wel! Wachtwoord en naam zijn echt 10 x gechecked, kan het niet zijn. Daarin vergis ik mij nl echt niet. Inloggen op VoIPBuster website en via FireFly lukt ook, dus die naam moet verder goed zijn...
Ik ruik die worst, maar kan er maar niet bijkomen
Waarom dat kreng nu niet kan registreren... Oka of een ander een idee?
Ligt dus niet aan die punten in de naam... Nu nog uitvinden waaraan wel! Wachtwoord en naam zijn echt 10 x gechecked, kan het niet zijn. Daarin vergis ik mij nl echt niet. Inloggen op VoIPBuster website en via FireFly lukt ook, dus die naam moet verder goed zijn...
Ik ruik die worst, maar kan er maar niet bijkomen
Waarom dat kreng nu niet kan registreren... Oka of een ander een idee?
Wat nu opeens bij mij opkomt.Anoniem: 142179 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 11:47:
[...]
SIP1 URI:0000000000@tel.tiscali.nl
SIP1 Registration Status:On Register
Ik had eerst ook problemen met registreren in de router.
Heb toen op de pc de software van voipbuster afgesloten (want die blijft continu open) en daarna lukte het wel.
Maar het kan natuurlijk ook aan de gebruikersnaam met punten liggen. Als het met het afsluiten van voipbuster op de pc niet lukt en met de gebruikersnaam ook niet, dan zou ik eventjes een nieuwe account aanmaken en dan proberen.
Verwijderd
typo in deze post, of ook een typo in je config?Anoniem: 142179 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 11:47:
[...]
Haha, nee alleen hier, had het zo getypt omdat ik de hele tijd over Voice menu heb... In config staat het juistVerwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 12:02:
[...]
typo in deze post, of ook een typo in je config?
Het lag idd aan die voicebuster software op de computer! Super Oka, hij draait nu hier via het Zyxel modem. Ik zij zeer dankbaarrrrrrrrrrrrOKA schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 12:01:
[...]
Wat nu opeens bij mij opkomt.
Ik had eerst ook problemen met registreren in de router.
Heb toen op de pc de software van voipbuster afgesloten (want die blijft continu open) en daarna lukte het wel.
Maar het kan natuurlijk ook aan de gebruikersnaam met punten liggen. Als het met het afsluiten van voipbuster op de pc niet lukt en met de gebruikersnaam ook niet, dan zou ik eventjes een nieuwe account aanmaken en dan proberen.
Vanavond weer eens ff met m'n zus in Frankrijk bellen, wat oud bekenden van studie in Zweden, wat vrienden in Amerika, Canada, Italië, Frankrijk, Duitsland, Portugal, Engeland en Finland, en allemaal voor nop
Dat gaat druk worden de komende avonden hahaha
X-Lite is ook te krijgen voor OSX...iPodje schreef op maandag 06 juni 2005 @ 21:01:
Iemand een client voor Mac OS X gevonden?
Specs: 1,98 m | 83 kg | mt 45
Wat zijn de ervaringen van mensen met hardware routers die deze protocollen ondersteunen en een analoge uitgang hebben; en welke types hebben jullie?
Verwijderd
Ik heb de Draytek 2200 VG, en die werkt perfect. Dit ook een doorlus op, dus je kan tijdens het kiezen bepalen of je via VoIP of via de normale lijn wilt belln.HGM schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 14:40:
Wat zijn de ervaringen van mensen met hardware routers die deze protocollen ondersteunen en een analoge uitgang hebben; en welke types hebben jullie?
Hier dus een Zyxel 2602 niet draadloos, wel VoIP. Zit bij abo van Tiscali, 30 Euro bijbetalen voor modem. Op poort 1 Tiscali gratis bellen binnen NL, op poort 2 dus VoIPbuster, draait nu ook top. Alleen bellen naar het 010 nummer werkt niet. Hij gaat niet over en bij de beller hoort men een ingesprekstoon of het nummer bestaat zogenaamd niet.HGM schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 14:40:
Zelf ermee bellen gaat fantastisch! Het Zyxel modem heb ik zo ingesteld dat het protocol 711 boven 729 wordt verkozen. Dit geeft een betere geluidskwaliteit, maar ook een hoger dataverbruik (ipv 8 nu 64 KB) echter moet je dat gewoon doen voor je plezier van het gesprek.
De Zyxel neem ik mooi mee, als ik van abo overstap, aangezien het met uitermate bevalt qua mogelijkheden en instellingen en het VoIP gebeuren! Of ik moet tzt een nog beter modem bij een abo kunnen krijgen
Ik heb alles geinstaleerd en geregistreerd maar als ik nu wil bellen komt er elke keer ''486 busy here''.
Weet iemand of dit aan mij ligt of aan het netwerk, heb het nu al 20 keer geprobeerd
Weet iemand of dit aan mij ligt of aan het netwerk, heb het nu al 20 keer geprobeerd
Ik heb dus VoDSL van Tweak, dus NIET gratis bellen...
Nu wil ik gratis bellen met VOIPbuster, lukt al prima met de PC. Met welke hardware / kastjes zou ik kunnen bellen ZONDER dat ik daar een PC voor aan hoef te zetten? Is er geen apparaatje dat ik aan me netwerk kan hangen (wat VoIP kan), waarna ik daar weer een normale foon aan hang?
[ Voor 11% gewijzigd door Martijn op 08-06-2005 15:37 ]
Er is zelfs net een heel interessant kastje dat ik net zag, maar er zullen er meerdere zijn. Deze kun je alleen vanuit Austrialië bestellen helaas...Martijn schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 15:35:
Ik heb dus VoDSL van Tweak, dus NIET gratis bellen...Nu wil ik gratis bellen met VOIPbuster, lukt al prima met de PC. Met welke hardware / kastjes zou ik kunnen bellen ZONDER dat ik daar een PC voor aan hoef te zetten? Is er geen apparaatje dat ik aan me netwerk kan hangen (wat VoIP kan), waarna ik daar weer een normale foon aan hang?
https://www.virbiage.com/
Ik heb mij nu ook ingeschreven en de 1 euro betaald. Ik kan bellen, opgebeld worden nog niet geprobeer maar ik zit wel met een vervelend probleem. De mensen aan de andere kant van de lijn horen zichzelf dubbel. Ik heb hier zelf geen last van maar leuk voor de anderen is dit ook niet.
Iemand die dit ook al tegen gekomen is en een oplossing hiervoor gevonden heeft? Ik gebruik vuurvlieg/firefly en zit op de iax.voipbuster.com server.
Voor de rest lijkt dit me echt zalig
gratis bellen. Als dit in orde komt nooit meer hoge telefoonrekeningen!
Iemand die dit ook al tegen gekomen is en een oplossing hiervoor gevonden heeft? Ik gebruik vuurvlieg/firefly en zit op de iax.voipbuster.com server.
Voor de rest lijkt dit me echt zalig
BTW, de 2 minuten limit heb ik niet wanneer ik met X-Lite bel... 
Edit: Nu weer wel
Edit: Nu weer wel
[ Voor 15% gewijzigd door Martijn op 08-06-2005 16:05 ]
Ik zat zelf te denken aan een DrayTek Vigor 2200V router met Voip. Iemand een idee of dit zonder gebruik te maken van de PC zal gaan werken?
Linkje naar de DrayTek
115 euro bij Informatique. Misschien ergens anders nog voordeliger?
Linkje naar de DrayTek
Lees een paar berichten hierboven...Arro schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 15:55:
Ik zat zelf te denken aan een DrayTek Vigor 2200V router met Voip. Iemand een idee of dit zonder gebruik te maken van de PC zal gaan werken?
Linkje naar de DrayTek
Ennuh, check eens op de website die je zelf aangeeft... Lijkt me duidelijk genoeg!?
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 142179 op 08-06-2005 16:09 ]
Met dit ding kan er NIET geschakeld worden tussen de vaste lijn, en de VoIP lijn... Dat is natuurlijk wel handig, en dat kan wel met de Draytek.Anoniem: 142179 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 15:41:
[...]
Er is zelfs net een heel interessant kastje dat ik net zag, maar er zullen er meerdere zijn. Deze kun je alleen vanuit Austrialië bestellen helaas...
https://www.virbiage.com/
De 2200VG (wireless) bij wifishop.nl voor € 117,21Arro schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 15:55:
Linkje naar de DrayTek
De 2200V bij routershop.nl voor € 114,24
Scheelt niet veel bij de 2200V, maar voor paar euro meer heb je dus de wireless versie...
Verwijderd
Ik gebruik X-lite op OS X. Ik heb op een P.C. een account aangemaakt, en ik kan nu inloggen met mijn X-lite. Als ik probeer te bellen krijg ik steeds "Call failed: 486 Busy here"
Ik heb het nu een aantal keer geprobeerd, op steeds een ander tijdstip, maar zonder succes. Iemand een idee??
Ik heb het nu een aantal keer geprobeerd, op steeds een ander tijdstip, maar zonder succes. Iemand een idee??
Anoniem: 97092
Bij de instellingen van X-Lite; Als je geen router hebt wat vul je dan in bij NAT Firewall IP? Gewoon 000.000.000.000 of niks?
Verwijderd
Ik heb een NAT router boven staan. (Clarkconnect) Ik heb de UDP pporten ge-forward naar mijn iBook.
Ik geef als router het interne adres van mijn clarkconnect doos op.
Inloggen lukt ook gewoon met x-lite
Ik geef als router het interne adres van mijn clarkconnect doos op.
Inloggen lukt ook gewoon met x-lite
Met de Handytone286/486 kun je je bestaande telefoons via VoIP gebruiken.
http://shop.packetnet.be/...p?cPath=22&products_id=48
http://shop.packetnet.be/...p?cPath=22&products_id=48
Veni, vidi et cervesiam
Ik zou me gewoon abonneren op een 4 Mbit verbinding van Tiscali met gratis telefonie binnen NL erbij. Dan betaal je 30 Euri per maand voor de verbinding en gratis telefonie binnen NL. Voor 30 Euro bijbetalen krijg je de Zyxel 2602 (niet wireless, wireless versie kost 70 Euri bijbetalen) en heb je op tel.poort 1 Tiscali en op tel.poort 2 van de Zyxel VoIPBuster! Met je bestaande telefoons welteverstaan! ZOnder dat de comp. aan hoeft te staan etc etc etcMartijn schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 16:32:
[...]
De 2200VG (wireless) bij wifishop.nl voor € 117,21
De 2200V bij routershop.nl voor € 114,24
Scheelt niet veel bij de 2200V, maar voor paar euro meer heb je dus de wireless versie...
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 142179 op 08-06-2005 17:23 ]
Nog nietHGM schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 17:11:
Kan je achteraf ook je wachtwoord nog aanpassen? Ik krijg het iig niet gevonden ...??
/dev/null
Uhm, was het maar zo makkelijk, ik heb VoDSL van Tweak, en kan dus niet zomaar over naar Tiscali, contract loopt nog 7 maanden...Anoniem: 142179 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 17:22:
[...]
Ik zou me gewoon abonneren op een 4 Mbit verbinding van Tiscali met gratis telefonie binnen NL erbij. Dan betaal je 30 Euri per maand voor de verbinding en gratis telefonie binnen NL. Voor 30 Euro bijbetalen krijg je de Zyxel 2602 (niet wireless, wireless versie kost 70 Euri bijbetalen) en heb je op tel.poort 1 Tiscali en op tel.poort 2 van de Zyxel VoIPBuster! Met je bestaande telefoons welteverstaan! ZOnder dat de comp. aan hoeft te staan etc etc etc
Iemand toevallig ervaring met zo'n Draytek ding?
Anders koop je een losse ATA-converter. Zo kan je een een internetverbinding omzetten naar een RJ11-plug zodat je met SIP gewoon je voip aan een analoog toestel kan hangen.Martijn schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 17:27:
[...]
Uhm, was het maar zo makkelijk, ik heb VoDSL van Tweak, en kan dus niet zomaar over naar Tiscali, contract loopt nog 7 maanden...
Iemand toevallig ervaring met zo'n Draytek ding?
/dev/null
Hmm, maar dan kan ik niet maar 1 analoge telefoon gebruiken voor inkomende (VoDSL, geen KPN dus) en uitgaande (VoIP) gesprekken, wel?I_Stealth_I schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 17:35:
[...]
Anders koop je een losse ATA-converter. Zo kan je een een internetverbinding omzetten naar een RJ11-plug zodat je met SIP gewoon je voip aan een analoog toestel kan hangen.
Ze hebben trouwens de tarieven verhoogd naar €10 en €25...
Dat is een flinke verhoging zo ineens; ben blij dat ik vanmiddag snel 1 euro gekocht hebMegamind schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 18:02:
Zeker weten? Had je niet al een euri gekocht? dan is de eerst volgende optie altijd 10 EuMegamind schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 18:02:
Ik ga 'es ff de website bekijken. 't Zal wel door grote aandacht op fora zijn dat er teveel mensen lid worden en ze de stroom niet meer aankunnen, dit houdt mensen iets meer op afstand
Vooral niet gaan doen mensen, straks is het niet gratis meer hahaha
Nog gewoon minimaal 1 euro hoor. Dit is wel alleen de eerste keer...Megamind schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 18:02:
Verwijderd
Hmm, Voipbuster doet er wel heel lang over om een account aan te maken. Het bezwijkt door de tweakers?
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 19:31:
Hmm, Voipbuster doet er wel heel lang over om een account aan te maken. Het bezwijkt door de tweakers?
Zijn er nog meer mensen die met x-lite de error ''486 busy here'' hebben?
Ik weet niet wat er fout zit...
Ben er ook bang voor... Hoop dat er niet teveel gebruikers komen, want dan is het gratis ervan af las ik al!Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 19:31:
Ach, dan is het nog niet erg, dan rekent men waarschijnlijk 1 eurocent voor het maken van de verbinding per keer en geen gesprekskosten. Nog steeds aantrekkelijk dus.
Die voicegateway heeft natuurlijk een beperkt aantal interfaces naar het PSTN. Dit kan niet lang meer goed gaan en gratis gaan!Anoniem: 142179 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 19:38:
[...]
Ben er ook bang voor... Hoop dat er niet teveel gebruikers komen, want dan is het gratis ervan af las ik al!
Ach, dan is het nog niet erg, dan rekent men waarschijnlijk 1 eurocent voor het maken van de verbinding per keer en geen gesprekskosten. Nog steeds aantrekkelijk dus.

/dev/null
X-Lite wegpleuren en FireFly nemen. Ik geef hierbij screenshots hoe in te stellen!Masioni schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 19:38:
Zijn er nog meer mensen die met x-lite de error ''486 busy here'' hebben?

Verwijderd
Wacht nu al een kwartierB0MBACI schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 19:37:
[...]
ik ben dus niet de enige, dacht ook al waarom duurt het zolang.
Hoelang duurt dat registreren dan ik wacht ook al een tijdjeVerwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 19:46:
[...]
Wacht nu al een kwartierHoor ergens een server over haar toeren gaan

Dit topic is gesloten.