Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid, want ik lees zoveel verschillende dingen.

Op gpsshop.nl staat bijv. dat de ADAPT AD-300 Bluetooth GPS Receiver niet werkt met TomTom 5 Mobile. Terwijl ik op de TomTom site zelf lees dat Mobile gebruik maakt van het NMEA-protocol en dat dus de GPS receiver die ook moet hebben. (en dat heeft deze :O )

Al met al: werkt de ADAPT AD-300 Bluetooth GPS Receiver i.s.m. TomTom 5 Mobile op smartphones?

In mijn geval gaat het om een I-mate SP5m / Qtek 8300 (ja..begin maar niet over het resolutieprobleem, daar is een andere topic voor ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:25:
Even voor de duidelijkheid, want ik lees zoveel verschillende dingen.

Al met al: werkt de ADAPT AD-300 Bluetooth GPS Receiver i.s.m. TomTom 5 Mobile op smartphones?

In mijn geval gaat het om een I-mate SP5m / Qtek 8300 (ja..begin maar niet over het resolutieprobleem, daar is een andere topic voor ;))
Ik zou niet inzien waarom niet! NMEA is het protocol dat je nodig hebt. Het onvangstgedeelte is van minder belang voor dat protocol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Bij GPSshop roepen ze dat tomtom mobile 5 alleen met eigen tomtom GPS muizen werkt maar volgens mij is dat zware BS...

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad dat had ik gemailt gekregen van GPSshop dat TomTom alleen werkt op hun eigen GPS-muizen.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:19

The Legend

*Plop*

Ik heb sinds vandaag de Adapt GPS ontvanger in combinatie met een Ipaq 3950 en TomTom 5. Na heel wat geklooi herkent hij de adapter wel maar blijft hij geven "Geen bruikbaar GPS signaal, wacht op signaal..". Nou 10 minuten wachten, geen effect. Buiten in de achtertuin staan heeft ook geen zin. Als ik bij GPS status kijk dan staan er onderin van die balkjes (zijn dat de sattelieten?) daar staat 1 balkje gevuld (soms 2). Ligt het nu aan de instellingen of is dat ding gewoon brak :?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Niemand die een oplossing weet? Het is dus de Adapt 300. Ik moet ook steeds in m'n Ipaq opnieuw "connect to SPP slave" doen omdat dat steeds wegvalt :?

[edit]

Hij werkt :) 20 min in de tuin deed wonderen :p Nu ff checken of het ook echt werkt dat navigeren.

[ Voor 40% gewijzigd door The Legend op 29-10-2005 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:42
Het klopt dat het in het begin brak lijkt. Waarom weet ik ook niet. Sinds kort heb ik TomTom 5.1 volledig aan de praat gekregen. Toen ik mijn Dell X51v voor het eerst connecte met de Adapt AD-300 duurde het een minuut of tien voordat ik de eerste fix had. Deze fix was (buiten in de open lucht) erg slecht. 2 satellieten (één streepje) en liep langzaam op naar twee streepjes. Pas na een half uur of zo had ik drie streepjes.

Toen ik de X51v en de AD-300 in de auto ging gebruiken had ik opeens binnen een minuut een fix en gaf TomTom 4 streepjes aan. Nu tijdens het rijden regelmatig 5 streepjes.

Elke keer wanneer ik nu in de auto stap steevast binnen een paar seconden een fix. Werkt perfect hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou dit ook werken met de nieuwe Qtek 8310?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, vrijwel zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 22:31
Kan je de adapt 300 ook via het stopcontact opladen?
Ik heb een stekker met mini usb, en een autolader erbij gehad, maar verder niets.
Of ben ik nu heel *u know* ?

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MillZ schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 23:41:
Kan je de adapt 300 ook via het stopcontact opladen?
Ik heb een stekker met mini usb, en een autolader erbij gehad, maar verder niets.
Of ben ik nu heel *u know* ?
Je hebt alleen een adapternodig van 230v naar een usb aansluiting.

O.a. te vinden bij pdashop.nl *spam*

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2006 00:52 . Reden: linkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb er vandaag eentje aangeschaft! Werkt perfect, in één keer gepaird en binnen 1 minuut 10 sats! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

M'n Ipaq + Adapt 300 is er mee opgehouden :( Altijd keurig gewerkt maar sinds gisteren krijg ik in TT5 alleen "Geen GPS-apparaat". Als ik hem gewoon eerst pair zonder TT op te starten dan valt na een minuut of 2/3 ook gewoon de "pair" weg en moet weer opnieuw "connect to SPP slave" doen :?

Iemand een oplossing?

[edit]

Al opgelost, nogmaals adapter opnieuw ingesteld in TT via Andere kabel-NMEA-GPS, GPS-baudsnelheid 9600, Bluetooth Serial Port 8 :)

[ Voor 32% gewijzigd door The Legend op 23-03-2006 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:01
Ik heb ook deze adapt gps maar krijg hem ook niet aan de gang op de SDA II icm TomTom. Het lijkt erop dat hier inderdaad alleen een originele tomtom muis op werkt.
Of is er iemand anders met andere ervaringen inmiddels?

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Lees mijn post anders :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
Helaas gaat jou post niet op. Wezenlijk verschil tussen Hp ipaq en Smartphone. Je kunt niet kiezen voor nmea of voor poort 8 (alleen 6 en 7 beschikbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Doh, NMEA is een optie binnen TomTom dus dat ligt sowieso niet aan je PDA :) Port 6,7,8, what ever maakt ook niet uit. Zolang het maar de uitgaande poort van je PDA is. Welke poort dat is kun je zien in je PDA, instellen doe je weer in TomTom.

[edit]

PDA Smartphone, whatever :p

[ Voor 8% gewijzigd door The Legend op 24-03-2006 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
Tomtom mobile heeft niet de keuze nmea, alleen maar tomtom muis of ander gps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil icm mijn Nokia N73 TomTom6 Mobile gaan gebruiken.
Echter heb ik dan zo'n GPS receiver nodig.

Welke van de onderstaande units werkt nou goed met dit verhaal?

Adapt-AD300 GPS ontvanger
- 16 kanalen
- Nemerix Chipset
- Tot 30 uur gebruikstijd
€ 69,00

Adapt-AD500 GPS ontvanger
- 16 kanalen
- Nemerix Chipset
- Tot 20 uur gebruikstijd
€ 79,00

Adapt-AD750 GPS ontvanger
-20 kanalen
- SiRFStar III Chipset
- Tot 10 uur gebruikstijd
€ 79,00

Adapt-AD800 GPS ontvanger
- 20 kanalen
- Tot 16 uur gebruikstijd
- SiRF Star III technologie
€ 89,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 21:40:
Ik wil icm mijn Nokia N73 TomTom6 Mobile gaan gebruiken.
Echter heb ik dan zo'n GPS receiver nodig.

Welke van de onderstaande units werkt nou goed met dit verhaal?

Adapt-AD300 GPS ontvanger
- 16 kanalen
- Nemerix Chipset
- Tot 30 uur gebruikstijd
€ 69,00

Adapt-AD500 GPS ontvanger
- 16 kanalen
- Nemerix Chipset
- Tot 20 uur gebruikstijd
€ 79,00

Adapt-AD750 GPS ontvanger
-20 kanalen
- SiRFStar III Chipset
- Tot 10 uur gebruikstijd
€ 79,00

Adapt-AD800 GPS ontvanger
- 20 kanalen
- Tot 16 uur gebruikstijd
- SiRF Star III technologie
€ 89,00
Zijn allemaal goed, alleen de SiRF Star III chipset is beter dan de Nemerix waardoor je wat betere ontvangst hebt, maar dit heeft in de meeste gevallen niet echt meerwaarde... Het voordeel van een Nemerix chipset is de langere gebruikstijd en daar hecht ik zelf veel meer waarde aan.

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi, dan ga ik voor die van 30 uur. :)
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels zit ik alweer een poosje met een Holux GPSslim 236, sirf III razend gevoelig. Ik heb hem hier vandaan. Weliswaar OEM, maar toch.

Ik vond dat er in die ADAPT nogal wat spreiding zat vwb de gevoeligheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:37

Arfman

Drome!

De ADAPT heeft inderdaad soms wat spreiding .. de ene keer heb je 8 satellieten, de andere keer 4. Ik heb echter nog nooit meegemaakt dat je niet kon navigeren, hij heeft altijd een fix. Daarnaast gaat-ie 30 uur mee EN heeft-ie een makkelijk verwisselbare (en verkrijgbare) accu: namelijk een Nokia equivalent.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Arfman schreef op maandag 25 juni 2007 @ 09:24:
De ADAPT heeft inderdaad soms wat spreiding .. de ene keer heb je 8 satellieten, de andere keer 4. Ik heb echter nog nooit meegemaakt dat je niet kon navigeren, hij heeft altijd een fix. Daarnaast gaat-ie 30 uur mee EN heeft-ie een makkelijk verwisselbare (en verkrijgbare) accu: namelijk een Nokia equivalent.
Dat bedoelde ik niet. Ik bedoelde dat er spreiding zit in de gevoeligheid per exemplaar. Bijv. de een ontvangt binnenshuis een aantal satellieten, en de ander ontvangen er geen eentje. Als je deze thread even naleest zie je dat ik daar meer over gediscusseerd heb.

Voor een fix heb je wel min. 3 satellieten nodig. Met de Holux heb ik er 10 continue.De fix duurt wel wat lang maar dat is een kwestie van de firmware. Heeft ie eenmaal een fix dan behoud hij die ook, onder bruggen, bomen en allerlei andere obstakels.Ook binnenshuis krijg ik een fix, en dat is me met die ADAPT nooit gelukt.

Ook de Holux gebruikt een makkelijk verkrijgbare batterij, maar doet er minder lang mee. Die 10 uur is echter voor mij voldoende. Nadeel is dat ie een specifieke, niet overal verkrijgbare USB kabel nodig heeft oa om die firmware te upgraden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2007 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben toch voor de Adapt 800GPS gegaan. 16 uur batterij is ook meer dan voldoende en in de auto heb ik toch zo'n lader erbij. Verder vandaag voor het eerst mee gereden. Duurde wel ff voordat ik signaal had toen ik in de auto stapte. Komt wellicht omdat de parkeerplaats waar ik stond tussen een aantal flats is en d'r wat bomen staan. Maar daarna deed ie het gewoon prima.

Gisteravond nog in huis getest en werkte ook goed.

Nu moet het eens droog worden en dan ga ik eens proberen hoe goed Tom Tom op de fiets is. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 09:23:
I

Nu moet het eens droog worden en dan ga ik eens proberen hoe goed Tom Tom op de fiets is. :D
Nothing to be ashamed off!
Ik doe niet anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat? Wachten tot het droog is? Of Tom Tom op de fiets?

Overigens al geprobeerd met een 'offline' route, maar ik wordt toch mooi over de openbare 50km/u weg gestuurd terwijl 200 meter ernaast een fietspad parallel loopt. Misschien dat ie het ter plekke anders berekend, maar een fiets route van Amsterdam naar Hilversum zou ik nou nog niet blindelings aandurven. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 20:04:
Wat? Wachten tot het droog is? Of Tom Tom op de fiets?
Nu de eerste, dan de tweede op een qtek9090

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2007 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:46
Beste mensen, is het mogelijk om de ADAPT 300 ook te gebruiken voor navigatiesoftware op je laptop ? Zoja welke ?

Of heb je hiervoor een gps ontvanger nodig met usb aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 16:51
Dat werkt perfect, je moet gewoon via je bluetooth-software een virtuele com-poort laten aanmaken.
Werkt normaal met eender welke software (aangezien het via een com-poort wordt geregeld)

[ Voor 31% gewijzigd door Fire69 op 22-08-2007 13:26 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste