Voor een ieder die dit gevalletje herkent... Het ligt aan BT Tools, die heeft een klokje bij het BT symbool staan. Is deze wit, dan schakelt BT na 60 seconden niet actief zijn zelf uit. Als je dit klokje aanklikt wordt hij grijs en sluit hij niet meer automatisch af... Zo simpel... Maar nu nog gepaird krijgen met de ADAPT GPS want dat doet 'ie nog steeds niet, terwijl ik dit weekend in het hotel al wel een TomTom BT GPS draadloos oppikte vanuit mijn hotelkamer met de MDA... Moet dus kunnenVerwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 21:08:
Iemand die het volgende probleem herkent dan wel zo uit z'n hoofd weet op te lossen?
Als ik BlueTooth op mijn MDA activeer (dus aangeef dat hij moet zoeken, andere apparaten hem kunnen vinden), dan blijft BlueTooth gemiddeld een paar minuten aanstaan. Daarna schakelt de MDA de BlueTooth uit.
Maakt niet uit wat ik doe, pair ik geen ander BlueTooth apparaat met het ding of juist wel (geprobeerd met diverse BT handel, een BT USB stick in m'n desktop, een BT headset, een BT Adapt GPS muis) de BT van de MDA gaat gewoon uit (BT symbool met rode streep er doorheen) na een aantal minuten.
Pair ik met een apparaat, dan krijg ik volgens de regels een code die ik intyp (vaak 4 x 0) en zie ik ook de naam van het andere BT apparaat. Bijv. bij de headset kan ik één gesprek voeren met het ding, probeer ik het weer, dan ligt BT eruit. Bij de Adapt GPS muis, ziet de MDA het ding, code intoetsen, naam en finish. Vervolgens start ik TomTom op en dan is 't ding alweer eruit.
Wat doe ik hieraan?
p.s.: ja BT Tools staat al op m'n MDA dus die tip hoeft al niet meer , Rom updaten voor morgen (ga ik weekendje weg) lukt ook niet meer. Hopelijk zijn er andere zaken die te proberen zijn
Verwijderd
Interessant is ook het volgende, van een site met test over de ADAPT/Nemerix chipset:
"The Garmin, NemeriX, Sony, uNav chipsets offered varying degrees of performance but they all lacked the consistency provided by the SiRF chipsets. As seen with the forthcoming v3 version of the NemeriX firmware, this can probably be put down in most cases to a relative lack of experience that will get fixed over time, although this would not apply to Garmin’s chipset whose performance do not seem to have improved much over the years."
Ik ga er dus vanuit dat de Rom te flashen valt met de v2 of v3 firmware... Nu nog wachten tot een techniekfreak uit zal vinden hoe...
"The Garmin, NemeriX, Sony, uNav chipsets offered varying degrees of performance but they all lacked the consistency provided by the SiRF chipsets. As seen with the forthcoming v3 version of the NemeriX firmware, this can probably be put down in most cases to a relative lack of experience that will get fixed over time, although this would not apply to Garmin’s chipset whose performance do not seem to have improved much over the years."
Ik ga er dus vanuit dat de Rom te flashen valt met de v2 of v3 firmware... Nu nog wachten tot een techniekfreak uit zal vinden hoe...
Nonsense. Ik heb zo'n 8-10 satellieten waarvan 5-7 aktief op de fiets (route Rotterdam-Oud Beijerland)n00bs schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 15:59:
[...]
Maarja als je hem ook gebruikt op fiets/scooter/wandelend is het onmogelijk zeker gezien het weer in Nederland om constant vrij zicht te hebben
Je betaald bijna nooit douanekosten(DR) over computer rommel of camera's(lenzen bijv. weer wel) , wel btw.Bij bestelling buiten europa en af 40 euro, linkStinger_Ventura schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 09:10:
Tja ik het "winnend" bod om het zo maar even te zeggen
Euhh, ik heb hem niet in Azie gekocht! Maar in Duitsland via ebay.DE
h
Ik betaal dus zowiezo geen douane kosten ( binnen de EU nl.) )
Jep ik hem hem ook laten vallen en beide plekken waar de schroefjes zitten is afgebroken.Domino schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 09:20:
[...]
Bij mij zijn ze inmiddels allebei afgebroken.
Het apparaat is technisch in orde echter de behuizing laat te wensen over.
Hij doet het nog steeds.Behuizing zit nu met een elastiekje vast.
Beetje jammer de slechte behuizing..
Voor degenen die hem via singapore hebben gekocht; hoeveel van jullie hebben de brief van fedex al binnen met de rekening voor de douane kosten.Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 23:08:
Ben ook een beetje aan het kijken op ebay...
Durf het bijna niet te vragen maar krijg je geen onplezierige douane heffing bij levering. Is mij n.l. wel eens met iets anders via internet gebeurd.
Dank...
We zitten nu ongeveer op een maand later, dus hij zal al op de stoep moeten liggen.
Is namelijk standaard van fedex
Verwijderd
Maar bij slecht weer wel minder aantal en soms noppes, had ik gisteravond ook bij zware bewolking vandaag 5 in use van de 11 die de Adapt ziet.Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:02:
[...]
Nonsense. Ik heb zo'n 8-10 satellieten waarvan 5-7 aktief op de fiets (route Rotterdam-Oud Beijerland)
Lees ook veel over het feit dat deze GPS niet echt precies is en veel zwabbert. Ofwel dat je soms ineens op een parallelweg terecht kunt komen. Wat zijn de ervaringen hier? Men zegt in firmware v2 of v3 dit euvel opgelost te hebben. Vraag is of dit te flashen is op deze v1 apparaten. Wat ik zo begrijp is de chip hetzelfde gebleven, dus zou het moeten kunnen.
Ga zelf vanmiddag met het ding de weg op en ben benieuwd. Wat ik zo kan meten met Visual GPS valt het mee met dat zwabberen, maar dat verschilt misschien ook per model. De ene wat instabieler dan de andere wellicht?
Weet iemand hoe ik de Adapt kan testen op mijn pc. Als ik het programma van de cd run kan ik kiezen uit 15 com poorten maar hoe weet ik nou welke de exacte USB is?
Krijg hem vooralsnog namelijk niet aan de praat op mijn C550 met Mapopolis. Suggesties welkom!
Krijg hem vooralsnog namelijk niet aan de praat op mijn C550 met Mapopolis. Suggesties welkom!
Heb hem nu 2 maanden in huis en nog geen brief gezien!Ariek schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 11:11:
[...]
Voor degenen die hem via singapore hebben gekocht; hoeveel van jullie hebben de brief van fedex al binnen met de rekening voor de douane kosten.
We zitten nu ongeveer op een maand later, dus hij zal al op de stoep moeten liggen.
Is namelijk standaard van fedex
Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD
Je maakt toch een bluetooth verbinding met je PC?DeFeCt schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 22:53:
Weet iemand hoe ik de Adapt kan testen op mijn pc. Als ik het programma van de cd run kan ik kiezen uit 15 com poorten maar hoe weet ik nou welke de exacte USB is?
Deze maakt een virtuele COMpoort aan die je kiest.
Ik zeg niks meer..Tito schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 11:01:
[...]
Jep ik hem hem ook laten vallen en beide plekken waar de schroefjes zitten is afgebroken.
Hij doet het nog steeds.Behuizing zit nu met een elastiekje vast.
Beetje jammer de slechte behuizing..

[ Voor 7% gewijzigd door Artz op 10-08-2005 12:02 ]
Ik hoor iets over upgraden van de firmware... Iemand al een idee of en hoe het kan?
Macbook Pro
Verwijderd
Exact, daar ben ik nu ook benieuwd naar. De info die ik heb is dat er een v2 en zelfs een v3 moet zijn (zie ook dit artikel: http://www.gpspassion.com/fr/articles.asp?id=143&page=11 ).RetepV schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 15:51:
Ik hoor iets over upgraden van de firmware... Iemand al een idee of en hoe het kan?
Wat ik verder begreep is dat de chip hetzelfde is gebleven alleen de rom firmware is dus anders.
Ofwel, er zou geflashed moeten kunnen worden. Vraag is alleen hoe, dat zal wel iets worden met het ding open prutsen, draden solderen en meer van die gekkigheid. Of het moet over BT verbinding kunnen, maar dat zal wel niet...
Ofwel uiteindelijk zal het praktisch onmogelijk zijn. Ik moet ook eerlijk zeggen, het zwabber effect heb ik nog niet mogen ervaren. Over lange afstand stabiel, op juiste wegdeel, juiste richting (niet plotseling op andere weghelft de andere kant op e.d.) en ook niet overspringen bij parallelwegen. Wellicht heb ik dan een goede uit de serie van de Adapt GPS muisjes?
de caradapter die erbij zit....
stuurt die dezelfde spanning uit als een normale USB poort?
indien ja: dan kan ik mijn gsm (Motorola Razr V3) in de auto opladen, zou wel handig zijn
maar om het zelf te proberen.....
heeft iemand het geprobeerd? en stuurt hij de spanning dus ook uit op dezelfde pinnen als een normaal usbkabeltje (van een grote brede naar een kleine aansluiting die je bijv ook op digitale camera's ziet)
stuurt die dezelfde spanning uit als een normale USB poort?
indien ja: dan kan ik mijn gsm (Motorola Razr V3) in de auto opladen, zou wel handig zijn
maar om het zelf te proberen.....
heeft iemand het geprobeerd? en stuurt hij de spanning dus ook uit op dezelfde pinnen als een normaal usbkabeltje (van een grote brede naar een kleine aansluiting die je bijv ook op digitale camera's ziet)
Ja.. Een usb poort bestaat uit 4 pinnen.. 2 voor data en 1 voor +5v en 1 voor 0v
Die caradapter levert dus gewoon 5v om dat ding op te laden. Je kan in principe elk apparaat erop aansluiten die opgeladen 'kan' worden via USB. Ik weet niet op je Motorola dat ondersteunt?
Die caradapter levert dus gewoon 5v om dat ding op te laden. Je kan in principe elk apparaat erop aansluiten die opgeladen 'kan' worden via USB. Ik weet niet op je Motorola dat ondersteunt?
als ik mijn razr v3 op de bijgeleverde (bij de gsm dus) usb kabel aansluit op de pc, welke een standaard kabeltje is van brede stekker naar smal, dan laadt hij opJimster schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 22:09:
Ja.. Een usb poort bestaat uit 4 pinnen.. 2 voor data en 1 voor +5v en 1 voor 0v
zou wel superhandig zijn als ik dus de telefoon (met standaard usb kabeltje) op zou kunnen laden in de auto. Maar ik ben er een beetje huiverig voor aangezien het kabeltje van de gps muis dus een standaard voedingsstekkertje is, en geen smalle usb stekker. Maar ik ga het gewoon eens proberen
thx sofar
[ Voor 4% gewijzigd door tozzke op 10-08-2005 22:17 ]
Nee bij de GPS zit een kabeltje van USB naar -tja wat is het voor plug- daarmee hang ik hem aan mijn pc, waarom zit anders dat kabeltje erbij? Echter alle GPS software voor de pc wil over de com poort kletsen... ik heb helaas geen bluetooth dongle. Het is me dus eerlijk gezegd niet duidelijk waar de kabel voor is..Artz schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 12:01:
Je maakt toch een bluetooth verbinding met je PC?
Deze maakt een virtuele COMpoort aan die je kiest.
Ik geloof dat ik ergens heb gelezen dat je er de C500 zeker niet mee moest opladen... misschien dat het voor je RAZR wel werkt maar lijkt me toch een beetje risky.tozzke schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 22:16:
[...]
zou wel superhandig zijn als ik dus de telefoon (met standaard usb kabeltje) op zou kunnen laden in de auto. Maar ik ben er een beetje huiverig voor aangezien het kabeltje van de gps muis dus een standaard voedingsstekkertje is, en geen smalle usb stekker. Maar ik ga het gewoon eens proberen
over dat kabeltje wat erbij zit... dat is puur en alleen om hem op te laden. De gps functie kun je alleen gebruiken via een BT verbindingDeFeCt schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 23:45:
[...]
Nee bij de GPS zit een kabeltje van USB naar -tja wat is het voor plug- daarmee hang ik hem aan mijn pc, waarom zit anders dat kabeltje erbij? Echter alle GPS software voor de pc wil over de com poort kletsen... ik heb helaas geen bluetooth dongle. Het is me dus eerlijk gezegd niet duidelijk waar de kabel voor is..
[...]
Ik geloof dat ik ergens heb gelezen dat je er de C500 zeker niet mee moest opladen... misschien dat het voor je RAZR wel werkt maar lijkt me toch een beetje risky.
en over mijn vraagstuk over de gsm.... heb je er een linkje van??
Ik ben bang dat je het dan niet helemaal begrepen hebt...DeFeCt schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 23:45:
Nee bij de GPS zit een kabeltje van USB naar -tja wat is het voor plug- daarmee hang ik hem aan mijn pc, waarom zit anders dat kabeltje erbij? Echter alle GPS software voor de pc wil over de com poort kletsen... ik heb helaas geen bluetooth dongle. Het is me dus eerlijk gezegd niet duidelijk waar de kabel voor is..
Dat kabeltje is alleen maar om de ontvanger op te laden, en vandaar dat er ook een aanstekerplug met usb-aansluiting bijzit.
Als je de ontvanger icm je pc wil gebruiken zal je toch een usb-dongle moeten aanschaffen.
(Hoewel ik niet helemaal snap waarom je dat zou willen)
Edit:
En je kan alle apparaten die je via usb kan opladen ook gewoon op die aanstekerplug aansluiten.
Er komt namelijk gewoon 5 volt uit.
[ Voor 10% gewijzigd door Marco op 11-08-2005 00:13 ]
Daar ben ik ook bang voorsuspect schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 00:10:
[...]
Ik ben bang dat je het dan niet helemaal begrepen hebt...
Ik kreeg de Adapt niet aan de praat op mijn telefoon, wilde kijken of ik kon zien of het ding nou wel of geen fix had, maar inmiddels werkt de boelsuspect schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 00:10:
(Hoewel ik niet helemaal snap waarom je dat zou willen)
Ik zei alleen dat ik het ergens gelezen had, als het wel werkt is het alleen maar mooisuspect schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 00:10:
En je kan alle apparaten die je via usb kan opladen ook gewoon op die aanstekerplug aansluiten.
Er komt namelijk gewoon 5 volt uit.
Verwijderd
Ben ik de enige die deze link niet vat?Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 22:14:
[...]
Beter kijken![]()
Zie \Specs\Bluetooth GPS\Bluetooth GPS_versie.pdf
Ik denk dat hij de cd bedoeld die erbij zit.Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 10:56:
[...]
Ben ik de enige die deze link niet vat?
Verwijderd
Dan ga ik die nog eens bekijken, heb 'm nog niet open gehad....Alfa_145 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 11:05:
[...]
Ik denk dat hij de cd bedoeld die erbij zit.
Hahaha, het is geen link maar een "path" dat verwijst naar de directory op de bijgeleverde CD, "tweaker"Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 10:56:
[...]
Ben ik de enige die deze link niet vat?
Heeft iemand dit apparaat al eens getest met een laptop met daarop een bluetooth dongle ipv ingebouwde bleutooth?
Ik ben namelijk van plan om mijn laptop om te bouwen tot carputer en daarbij bluetooth te gaan gebruiken via een dongle.....alleen weet ik niet cker of die verbinding wel goed tot stand kan komen en of Route 66 dit goed ondersteund?
Verder, ik heb deze receiver wel getest, mijn collega had hem besteld voor zijn nokia, werk daar perfect op, alleen kon ik hier via een bluetooth dongle geen verbinding krijgen met het apparaat, met de leuke reactie van --> geen apparaten gevonden... Heeft dit misschien te maken gehad met het feit dat de nokia van mijn collega al verbonden was met de BT GPS ?
Of is het gewoon niet mogelijk om via de dongle deze gps apparatuur te gebruiken?
Ik ben namelijk van plan om mijn laptop om te bouwen tot carputer en daarbij bluetooth te gaan gebruiken via een dongle.....alleen weet ik niet cker of die verbinding wel goed tot stand kan komen en of Route 66 dit goed ondersteund?
Verder, ik heb deze receiver wel getest, mijn collega had hem besteld voor zijn nokia, werk daar perfect op, alleen kon ik hier via een bluetooth dongle geen verbinding krijgen met het apparaat, met de leuke reactie van --> geen apparaten gevonden... Heeft dit misschien te maken gehad met het feit dat de nokia van mijn collega al verbonden was met de BT GPS ?
Of is het gewoon niet mogelijk om via de dongle deze gps apparatuur te gebruiken?
Wabbawabbawabbawabba
er kan idd maar 1 apparaat tegelijk verbonden zijn met om het even welke andere BT apparaten afaikKatirZan schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 14:40:
Heeft iemand dit apparaat al eens getest met een laptop met daarop een bluetooth dongle ipv ingebouwde bleutooth?
dat geeft dus direct antwoord op alle vragen die ik hadtozzke schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 15:02:
[...]
er kan idd maar 1 apparaat tegelijk verbonden zijn met om het even welke andere BT apparaten afaik
Wabbawabbawabbawabba
Hi, Heb ook zo'n mooie BT GPS module, alleen had ik dr een klein probleempje mee i.c.m. mijn carputer.
spec's:
Asus A7N8X-VM/400
AMD Sempron 2300+
2x 512MB 333Mhz Kingston DDR
verder nog wat zooi (hd's cdroms etc.) die verder niet belangrijk zijn voor dit verhaal.
Het probleem was dat als de carputer uit stond, dat de gps een fix had (knipperend roode lampje) maar zodra ik de carputer aan zette, verloor de bt GPS module zijn fix.
Na een tijdje trouble shooten bleek het de proc. te zijn die op de een of andere manier stoorde op het GPS signaal.
Zit nu een AMD Athlon XP 2400+ in en werkt nu prima.
Iemand een verklaring hiervoor??
spec's:
Asus A7N8X-VM/400
AMD Sempron 2300+
2x 512MB 333Mhz Kingston DDR
verder nog wat zooi (hd's cdroms etc.) die verder niet belangrijk zijn voor dit verhaal.
Het probleem was dat als de carputer uit stond, dat de gps een fix had (knipperend roode lampje) maar zodra ik de carputer aan zette, verloor de bt GPS module zijn fix.
Na een tijdje trouble shooten bleek het de proc. te zijn die op de een of andere manier stoorde op het GPS signaal.
Zit nu een AMD Athlon XP 2400+ in en werkt nu prima.
Iemand een verklaring hiervoor??
Verwijderd
Ik heb voor m'n Ipaq ook gewoon een usb laad kabeltje geklust. Usb kabel door midden geknipt en even bij de elektroboer een passend stekkertje voor m'n ipaq gehaald. Gebruik het nu ongeveer 1 maand en gaat als een trein!!DeFeCt schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 09:34:
[...]
Daar ben ik ook bang voor![]()
[...]
Ik kreeg de Adapt niet aan de praat op mijn telefoon, wilde kijken of ik kon zien of het ding nou wel of geen fix had, maar inmiddels werkt de boel
[...]
Ik zei alleen dat ik het ergens gelezen had, als het wel werkt is het alleen maar mooi
Verwijderd
Ik heb hem vandaag binnen met een sony p800. Dit werkt prima met Rout66 2006, alleen is het geluid in de auto wat zacht (moet m nog aan mijn radio koppelen). Het bereik valt echter wat tegen, zit op gemiddeld 6 sats, dat zou meer moeten zijn, maar in mijn eerste snelweg en stads test ging het prima. Ook herberekenen bij foutrijden gaat met R66 lekker snel.RedHead schreef op maandag 27 juni 2005 @ 22:03:
Heeft iemand deze ontvanger al gebruikt i.c.m. een Sony-Ericsson Pxx en Rout66?
Daar Route66 nu ook als pakket te koop is (zonder GPS).
Vergeet niet dat een auto ook afscherming is. Ga maar eens op de fiets of gewoon buiten staan. Dan zie je het verschil wel.Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 22:30:
[...]
Ik heb hem vandaag binnen met een sony p800. Dit werkt prima met Rout66 2006, alleen is het geluid in de auto wat zacht (moet m nog aan mijn radio koppelen). Het bereik valt echter wat tegen, zit op gemiddeld 6 sats, dat zou meer moeten zijn, maar in mijn eerste snelweg en stads test ging het prima. Ook herberekenen bij foutrijden gaat met R66 lekker snel.
module binnen en werkt perfect op mijn laptop
telkens een fix van 8 of meer satellieten...heb dus nix te klagen
Wabbawabbawabbawabba
Vandaag zeg ik dat tpv de oplaadingang de behuizing wat meer open was.
Ik heb toen voorzichtig geprobeerd het schroefje eruit te draaien en erin te draaien, echter pakte deze niet meer
Toen het andere schroef er voorzichtig uitgedraaid en zag dat het hele schroefhuis was gebroken binnenin in 3 losse stukjes. Ik heb hem bij PDAshop gekocht en maandag is de Adapt GPS 8 dagen in mijn bezit, kan ik hiermee terug want dit is wel erg snel kapot?
Ik heb toen voorzichtig geprobeerd het schroefje eruit te draaien en erin te draaien, echter pakte deze niet meer
Toen het andere schroef er voorzichtig uitgedraaid en zag dat het hele schroefhuis was gebroken binnenin in 3 losse stukjes. Ik heb hem bij PDAshop gekocht en maandag is de Adapt GPS 8 dagen in mijn bezit, kan ik hiermee terug want dit is wel erg snel kapot?
4 sats nu aktief op balkon!KatirZan schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 10:02:
module binnen en werkt perfect op mijn laptoptelkens een fix van 8 of meer satellieten...heb dus nix te klagen
Verwijderd
Da's relatief weinig voor buiten. Ik pak er binnen meestal al min. 6, buiten toch min. 8 tot ongeveer 12
Verwijderd
Gewoon aangeven dat het ding geknapt is en dat je er niet zelf aan gedraaid hebt, dan zullen ze 'em moeten ruilen onder de garantieSmirnoff schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 17:29:
Vandaag zeg ik dat tpv de oplaadingang de behuizing wat meer open was.
Niet als er bomen staan. Ik heb dit uitgeprobeerd in de open ruimte en dan is het aantal sats aanzienlijk groter, 7-10 a 11Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 20:14:
[...]
Da's relatief weinig voor buiten. Ik pak er binnen meestal al min. 6, buiten toch min. 8 tot ongeveer 12
Overigens lijkt mij 6 sats binnenshuis nogal *sterk* te noemen! Binnenshuis "vang" ik er geen een. En dit heb ik uitgeprobeerd met verschillende hardware!
Het zijn nl. zgn "zicht" verbindingen. Ontvanger en zender moeten elkaar kunnen "zien"
@Thamart
omruil BT GPS
............"knapt"? en dat schroefje dat er niet meer inging dan?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2005 20:53 ]
Verwijderd
Ook als er -grote- bomen staan. Als ik binnen zit (en er staan grote bomen vlak bij mijn huis) dan heb ik nog 6 tot 8 sats. Het lijkt je sterk? Ik zal kijken of ik van mijn MDA met Adapt muis ernaast voor mijn raam binnen een foto kan maken met m'n digitale camera zodat je zelfs kunt zien hoe de situatie is incl. Visual GPSce die de staafjes aangeeft met in gebruik zijnde sats. Dus niet enkel zicht verbindingen, daadwerkelijk in gebruik zijnde sats. Zelfs al ben ik bij een raam weg, dan pakt het ding toch nog sats. Visual GPSce geeft nl. de balkjes in blauw aan indien ze in gebruik zijn en grijs bij views, maar niet In Use. Heb er dan toch nog zeker 3 tot 4Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 20:52:
[...]
Niet als er bomen staan. Ik heb dit uitgeprobeerd in de open ruimte en dan is het aantal sats aanzienlijk groter, 7-10 a 11
Overigens lijkt mij 6 sats binnenshuis nogal *sterk* te noemen! Binnenshuis "vang" ik er geen een. En dit heb ik uitgeprobeerd met verschillende hardware!
Het zijn nl. zgn "zicht" verbindingen. Ontvanger en zender moeten elkaar kunnen "zien"
@Thamart
omruil BT GPS
............"knapt"? en dat schroefje dat er niet meer inging dan?
En het geknapt verhaal, zorgen dat je het apparaat zo prepareert dat het lijkt alsof de bevestiging met de schroef geknapt is, schroefje eruit viel, creatief zijn
Ik heb de GPS niet laten vallen ofzo, de kier was rechtsonderin gewoon veel groter.
Echter die hele schroefbuis is denk door spanning ofzo gescheurd waardoor die schroef los kwam te zitten.
Ik las in het topic dat nog 2 mensen hier last van hebben gehad, baal er wel van want voor de rest is het een top apparaat.
Echter die hele schroefbuis is denk door spanning ofzo gescheurd waardoor die schroef los kwam te zitten.
Ik las in het topic dat nog 2 mensen hier last van hebben gehad, baal er wel van want voor de rest is het een top apparaat.
Het is mij duidelijk dat je niet helemaal begrijpt hoe eea werkt met die satellieten. Ze gebruiken er niet voor niets 24 die in 6 banen 2x om de aarde heen cirkelen, linkVerwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 22:44:
[...]
Ook als er -grote- bomen staan. Als ik binnen zit (en er staan grote bomen vlak bij mijn huis) dan heb ik nog 6 tot 8 sats. Het lijkt je sterk? Ik zal kijken of ik van mijn MDA met Adapt muis ernaast voor mijn raam binnen een foto kan maken met m'n digitale camera zodat je zelfs kunt zien hoe de situatie is incl. Visual GPSce die de staafjes aangeeft met in gebruik zijnde sats. Dus niet enkel zicht verbindingen, daadwerkelijk in gebruik zijnde sats. Zelfs al ben ik bij een raam weg, dan pakt het ding toch nog sats. Visual GPSce geeft nl. de balkjes in blauw aan indien ze in gebruik zijn en grijs bij views, maar niet In Use. Heb er dan toch nog zeker 3 tot 4
Ook op de PocketPC Club zijn er veel die deze Nemerix chipset-ontvanger gebruiken, en zeker geen 6 to 8 satellieten in het bereik hebben. Jij hebt die nogwel binneshuis, nou sorry hoot.Er kan nooit zo'n spreiding zitten in de gevoeligheid van de ontvanger.

Moet moeite en afhankelijk van de paalst op het balkon waar de ontvanger ligt!
ROTFLMAO, erg inventief NOT. Er valt nietEn het geknapt verhaal, zorgen dat je het apparaat zo prepareert dat het lijkt alsof de bevestiging met de schroef geknapt is, schroefje eruit viel, creatief zijn
"zomaar"" ff een schroefje uit!
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2005 19:44 . Reden: foto toegev. ]
Verwijderd
Je conclusie is weer te rap en voorbarig, ik haal ze wel. In de auto haal ik er veelal 10 tot 12. En jazeker snap ik wel hoe het e.e.a. werkt, veelal zitten een aantal satellieten ook op het randje van het gezichtsveld dat nog actief en in gebruik ontvangen wordt. Maar toch werkt het. Ik zal een foto hier gaan plaatsen vanavond of morgen in de loop van de dag! Loop hier geen fabeltjes te vertellen omdat ik het zo leuk vind beste kerel.Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 19:28:
[...]
Het is mij duidelijk dat je niet helemaal begrijpt hoe eea werkt met die satellieten. Ze gebruiken er niet voor niets 24 die in 6 banen 2x om de aarde heen cirkelen, link
Ook op de PocketPC Club zijn er veel die deze Nemerix chipset-ontvanger gebruiken, en zeker geen 6 to 8 satellieten in het bereik hebben. Jij hebt die nogwel binneshuis, nou sorry hoot.Er kan nooit zo'n spreiding zitten in de gevoeligheid van de ontvanger.
[afbeelding]
Moet moeite en afhankelijk van de paalst op het balkon waar de ontvanger ligt!
[...]
ROTFLMAO, erg inventief NOT. Er valt niet
"zomaar"" ff een schroefje uit!
Hoezo zou een plastic schroefmondje in een apparaat met zulke achtelijk kleine schroefjes niet reeds kapot kunnen zijn geweest bij montage in een fabriek, waarbij het schroefje er spontaan uitvalt? Inventief of niet, de mogelijkheid dat het werkelijk zo gebeurd is, is er. En dat heb je nodig. Zal het je sterker vertellen, laatst blies ik een draadloze camera op, bleek bij een accu een stekkertje te zitten dat verkeerd gemonteerd was (die accu hoorde niet bij de camera) waardoor + op de - zat en omgekeerd. Plof ding kapot. Brief gestuurd dat de adapter waarschijnlijk een piekspanning had gegeven en per ommegaande een nieuw apparaat thuis gekregen. Waarschijnlijk dat dit normaal kan gebeuren met spontane piekspanning? Zonder blikseminslag is die kans laag. Toch een nieuwe camera. Het bedrijf moet nl. kunnen aantonen dat het niet zo zou zijn, moet dermate raar gekunsteld zijn indien men kan zien dat je bij de Adapt zelf de bende verrot hebt gemaakt in zo'n korte tijd als deze persoon. Dus het proberen waard.
PDA-shop heeft keurig direct mijn Adapt omgeruild, ik heb nu wel een andere versie dan de vorige lijkt het. (uiterlijk hetzelfde).
De antislip is veel fijner, en het lijkt alsof de ledjes feller zijn.
Ook de binnenkant waar de accu zit, zit een andere sticker.
De antislip is veel fijner, en het lijkt alsof de ledjes feller zijn.
Ook de binnenkant waar de accu zit, zit een andere sticker.
edit:
Duurde het totaal volladen van een lege accu bij jullie ook zo lang?
Duurde het totaal volladen van een lege accu bij jullie ook zo lang?
[ Voor 17% gewijzigd door Smirnoff op 15-08-2005 20:25 ]
Naar aanleiding van alle verontrustende opmerkingen over 'het schroefje' heb ik die van mij ook maar even gecontroleerd: ook stuk dus...
Over welk schroefje heb je het nu precies?suspect schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 21:03:
Naar aanleiding van alle verontrustende opmerkingen over 'het schroefje' heb ik die van mij ook maar even gecontroleerd: ook stuk dus...
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Mensen....dit is een bekend probleem bij de adapt gps...suspect schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 21:03:
Ik heb precies hetzelfde gehad.
Ineens een opening aan de zijkant.. even kijken en jawel, plastic kokertje waar de schroef inzit afgebrokkelt....
De behuizing is gewoon erg slecht.
Heb geen zin om hem weer op te sturen want hij doet het nog prima. (tape eromheen doet wonderen)
Verder ben ik prima tevreden en gebruik hem nu al een maand met gemiddelt 9 a 10 sats vol bereik op de snelwegen. Zelfs in mijn tas of in het dasboard kastje doet hij het nog uitstekend!
[quote]Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 20:08:
[...]
Radiosignalen kunnen heel erg slecht tegen metalen obstakels. Dan heb ik het nog niet eens over de frekwentie (1.2-1.5GHz) waar op die satellieten zitten en het ERP (effectief uitgestraald vermogen) van zo'n satelliet.Niet erg veel, een paar watt. Dankzij een goede antenne (parabolisch reflector) is het mogelijk om toch een redelijk signaal te producren op een afstand van 28.000km en met z'n 24gen!:)
De GPS singalen zijn ook nog heel erg kwetsbaar, link
Overigens. Ik mag aannemen dat je begrijpt dat ook al zie je er 10-12 op je schermpje, dat dat niet hoeft te betekenen dat ze ook daadwerkelijk aktief zijn en er signaal leveren zoals je hieronder ziet.
[...]
Nee dat is ie niet. Ik heb het je nog niet verteld maar ik ben een gelicentieerd radiozendamateur heb een C (techniek) en A(aanvullend morse examen) examen gedaan, dus qua radiozend en ontvangst techniek weet ik waarover ik heb heb.Je conclusie is weer te rap en voorbarig, ik haal ze wel.
Binnenin een auto nog wel, nou, nou. Ik blijft het knap en erg sterk vinden. In de auto zit je eigenlijk ook nog in een zgn kooi van faraday Daarbij ben je ook nog afhankelijk van het feit of er metaal in de ruiten verwerkt zit.In de auto haal ik er veelal 10 tot 12.
Radiosignalen kunnen heel erg slecht tegen metalen obstakels. Dan heb ik het nog niet eens over de frekwentie (1.2-1.5GHz) waar op die satellieten zitten en het ERP (effectief uitgestraald vermogen) van zo'n satelliet.Niet erg veel, een paar watt. Dankzij een goede antenne (parabolisch reflector) is het mogelijk om toch een redelijk signaal te producren op een afstand van 28.000km en met z'n 24gen!:)
Alles kan maar hoogstwaarschijnlijk is het niet. Op de PocketPC-club. zijn er veel (+/- 20 a 25 ) die met die ontvanger werken. Ik heb daar nog nooit gelezen dat zo'n schroefje eruit zou zijn gevallenHoezo zou een plastic schroefmondje in een apparaat met zulke achtelijk kleine schroefjes niet reeds kapot kunnen zijn geweest bij montage in een fabriek, waarbij het schroefje er spontaan uitvalt? Inventief of niet, de mogelijkheid dat het werkelijk zo gebeurd is, is er.
Liever alles voor nix dan ervoor te moeten betalen heh? Niettemin heb ik de proef op de som genomen, en het verhaal beschreven aan de PDASHOP Het "ding" zal daar worden getest op een goede werking, maar ik verzeker je nu al dat ie goed werkt.Dus het proberen waard.
Overigens. Ik mag aannemen dat je begrijpt dat ook al zie je er 10-12 op je schermpje, dat dat niet hoeft te betekenen dat ze ook daadwerkelijk aktief zijn en er signaal leveren zoals je hieronder ziet.

Verwijderd
[quote]Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 23:53:
Ik geef je mijn bevindingen op realiteit en niet zo graag omdat ik het leuk vind. Als jij het vervolgens niet wilt geloven is jouw probleem. Dan maar de foto's om het hard te maken, waarbij je duidelijk kan zien dat ik binnen zit, met een enorm park met grote bomen voor mijn deur. Twee situaties: één met het minste aantal sat's In View die ik hier standaard pak (8 stuks) waarvan 7 actief. Daarnaast de situatie die ik hier ook veel zie, ofwel tussen de 10 en 12 sats In View en 8 of 9 In Use.
In de auto maakt veel uit of je een ruit met verwarming hebt (metaaldraden) inderdaad. Gelukkig heb ik een Trabant 601, die bestaat voornamelijk uit polyester en heeft zeker geen ruitverwarming. Mocht het in de Volkswagen Passat niet meer lukken, dan gaan we toch over naar die kar
Heb je jezelf misschien wel eens afgevraagd dat ik bij toeval misschien een op de één of andere manier gevoeliger model uit de serie kan hebben ontvangen? Dat begint bij mij nl. wel intussen te dagen omdat ik idd zeer goede resultaten haal.
Met fotografisch bewijs zal je ongeloof nu de mond gesnoerd zijn mag ik hopen. In twee situaties, één liggend op een meubel vlakbij de grote metalen verwarming en éénmaal op de rand van mijn stoel, aardig middenin de kamer, omgeven door metaal en andere zaken die het gebruik (lees niet het zien van, maar het daadwerkelijk actief zijn) niet dermate beïnvloedt dat ik mijn signaal kwijt ben.
http://i5.photobucket.com/albums/y181/662779/Sat4.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y181/662779/Sat5.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y181/662779/Sat3.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y181/662779/Sat2.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y181/662779/Sat1.jpg
En niet over het beeldscherm kwijlen van de vele actieve sats he!
Ja dat is 'ie wel. Ik geef je hierbij de foto's. Helaas wel 's avonds gemaakt aangezien ik alleen dan de tijd had. Hoop dat je de cijfertjes in de verte kunt ontcijferen. Dat je radio zendamateur bent zal, dat is mijn vader ook, toch is die wereld een hele andere dan deze. Ik gaf je zojuist ook al aan in vorige posts, dat ik sat's indeel tussen In View en In Use (ofwel actief). Overigens als jij al die fora goed doorpluist, zul je zien dat er ook mensen zijn die het ding in hun handschoenenkastje gebruiken en dan nog steeds 4 sat's actief hebben. Dus ook zonder zicht blijkt het ding te werken.Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 20:08:
[...]
[...]
Nee dat is ie niet. Ik heb het je nog niet verteld maar ik ben een gelicentieerd radiozendamateur heb een C (techniek) en A(aanvullend morse examen) examen gedaan, dus qua radiozend en ontvangst techniek weet ik waarover ik heb heb.
[...]
Binnenin een auto nog wel, nou, nou. Ik blijft het knap en erg sterk vinden. In de auto zit je eigenlijk ook nog in een zgn kooi van faraday Daarbij ben je ook nog afhankelijk van het feit of er metaal in de ruiten verwerkt zit.
[...]
Alles kan maar hoogstwaarschijnlijk is het niet. Op de PocketPC-club. zijn er veel (+/- 20 a 25 ) die met die ontvanger werken. Ik heb daar nog nooit gelezen dat zo'n schroefje eruit zou zijn gevallen
[...]
Liever alles voor nix dan ervoor te moeten betalen heh? Niettemin heb ik de proef op de som genomen, en het verhaal beschreven aan de PDASHOP Het "ding" zal daar worden getest op een goede werking, maar ik verzeker je nu al dat ie goed werkt.
[afbeelding]
Ik geef je mijn bevindingen op realiteit en niet zo graag omdat ik het leuk vind. Als jij het vervolgens niet wilt geloven is jouw probleem. Dan maar de foto's om het hard te maken, waarbij je duidelijk kan zien dat ik binnen zit, met een enorm park met grote bomen voor mijn deur. Twee situaties: één met het minste aantal sat's In View die ik hier standaard pak (8 stuks) waarvan 7 actief. Daarnaast de situatie die ik hier ook veel zie, ofwel tussen de 10 en 12 sats In View en 8 of 9 In Use.
In de auto maakt veel uit of je een ruit met verwarming hebt (metaaldraden) inderdaad. Gelukkig heb ik een Trabant 601, die bestaat voornamelijk uit polyester en heeft zeker geen ruitverwarming. Mocht het in de Volkswagen Passat niet meer lukken, dan gaan we toch over naar die kar
Heb je jezelf misschien wel eens afgevraagd dat ik bij toeval misschien een op de één of andere manier gevoeliger model uit de serie kan hebben ontvangen? Dat begint bij mij nl. wel intussen te dagen omdat ik idd zeer goede resultaten haal.
Met fotografisch bewijs zal je ongeloof nu de mond gesnoerd zijn mag ik hopen. In twee situaties, één liggend op een meubel vlakbij de grote metalen verwarming en éénmaal op de rand van mijn stoel, aardig middenin de kamer, omgeven door metaal en andere zaken die het gebruik (lees niet het zien van, maar het daadwerkelijk actief zijn) niet dermate beïnvloedt dat ik mijn signaal kwijt ben.
http://i5.photobucket.com/albums/y181/662779/Sat4.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y181/662779/Sat5.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y181/662779/Sat3.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y181/662779/Sat2.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y181/662779/Sat1.jpg
En niet over het beeldscherm kwijlen van de vele actieve sats he!
Ik haal er in de auto ook 8 tot 9, en ja allemaal actief. Dit is iig wat Visual GPS ce mij verteld.Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 23:53:
Binnenin een auto nog wel, nou, nou. Ik blijft het knap en erg sterk vinden. In de auto zit je eigenlijk ook nog in een zgn kooi van faraday Daarbij ben je ook nog afhankelijk van het feit of er metaal in de ruiten verwerkt zit.
Bij mij zijn ze er inmiddels allebei uitgevallen, en ik ben erg voorzichtig op mij spullen.Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 23:53:
Alles kan maar hoogstwaarschijnlijk is het niet. Op de PocketPC-club. zijn er veel (+/- 20 a 25 ) die met die ontvanger werken. Ik heb daar nog nooit gelezen dat zo'n schroefje eruit zou zijn gevallen
De contructie is dermate brak dat de module beten in peperkoek verpakt had kunnen zitten
Verwijderd
Blijkt maar weer eens te meer dat de schroeven er dus WEL vanzelf uit kunnen vallen.Domino schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 11:39:
[...]
Ik haal er in de auto ook 8 tot 9, en ja allemaal actief. Dit is iig wat Visual GPS ce mij verteld.
[...]
Bij mij zijn ze er inmiddels allebei uitgevallen, en ik ben erg voorzichtig op mij spullen.
De contructie is dermate brak dat de module beten in peperkoek verpakt had kunnen zitten.
En Dutchphoto, je schreef:
"Liever alles voor nix dan ervoor te moeten betalen heh? Niettemin heb ik de proef op de som genomen, en het verhaal beschreven aan de PDASHOP Het "ding" zal daar worden getest op een goede werking, maar ik verzeker je nu al dat ie goed werkt."
Toch onzin wat je schrijft. Je hebt toch voor de Adapt GPS betaald mag ik aannemen. Als de behuizing dermate zwak is dat je als je de schroef vast zet de behuizing knapt, moet het te ruilen zijn. En hoewel jij de proef op de som hebt genomen, of het nu op werking wordt getest of niet, indien de behuizing het begeeft binnen de garantietermijn zal de PDAShop het ding moeten vervangen. Of ze het nu leuk vinden of niet. Ook de behuizing behoort nl. tot het aangeboden en verkochte product en behoort het uit te houden (binnen een redelijke levensduur). Ofwel, als iemand na bijv. 8 dagen al een kapot omhulsel heeft, of sterker nog, bijv. binnen een jaar, zal men verplicht zijn te moeten vervangen. Dat men nu wat anders zegt zal, maar zo werkt het niet binnen het consumentenrecht.
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 10:52:
Basically OT maar ik wilde even compleet zijn:)
Er zijn vele die het gebruik van 27MHz "bakkies" vergelijken met het *echte* radiozendamateurisme.Om zendamateur te mogen worden moet je nl. een technisch examen afleggen!
Radiozendamateurs houden zich ook bezig met satellieten en maken er zelfs gebruik van, de zgn "Oscar" satellieten. Daarbij maken ze gebruiken van de aan hun toegestane frekwenties(banden) zoals vastgelegd in het IARU bandplan (zie SHF in GHz)
Veel zendamateurs zijn ook zeer geintereseerd in frekwenties van oa 10GHz tot max. 25GHz, vnl voor radio en propagatieonderzoek. En 10-25GHz is wel iets hoger dan de 1.2-1.5 GHz die in gebruik van bij satellieten.
Kortom. Het signalgedrag van een satelliet (welke functie deze satelliet dan ook heeft) is hun, en mij dus ook, niet vreemd.
Back To Basics
Elke rechter zou je uitlachen hoor 
Overigens. Als jij hier zit om mensen die mond te "snoeren" dan denk ik dat je verkeerd bezig bent!
en zeker niet van foto's zoals bovenstaand!
Nog steeds ben ik niet onder de indruk van je verhaal en nog minder van je foto "bewijs"
Ik laat je de resultaten van het onderzoek van de PDASHOP weten. Ik ga hem morgen even brengen.Ik woon erachter.
Niets van te zien. Je moet echt leren goed te fotograferen!Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 23:53:
[...]
Ja dat is 'ie wel. Ik geef je hierbij de foto's. Helaas wel 's avonds gemaakt aangezien ik alleen dan de tijd had. Hoop dat je de cijfertjes in de verte kunt ontcijferen.
Je vergist je.Dat je radio zendamateur bent zal, dat is mijn vader ook, toch is die wereld een hele andere dan deze.
Er zijn vele die het gebruik van 27MHz "bakkies" vergelijken met het *echte* radiozendamateurisme.Om zendamateur te mogen worden moet je nl. een technisch examen afleggen!
Radiozendamateurs houden zich ook bezig met satellieten en maken er zelfs gebruik van, de zgn "Oscar" satellieten. Daarbij maken ze gebruiken van de aan hun toegestane frekwenties(banden) zoals vastgelegd in het IARU bandplan (zie SHF in GHz)
Veel zendamateurs zijn ook zeer geintereseerd in frekwenties van oa 10GHz tot max. 25GHz, vnl voor radio en propagatieonderzoek. En 10-25GHz is wel iets hoger dan de 1.2-1.5 GHz die in gebruik van bij satellieten.
Kortom. Het signalgedrag van een satelliet (welke functie deze satelliet dan ook heeft) is hun, en mij dus ook, niet vreemd.
Back To Basics
Ah je begint het al in te zien.Ik gaf je zojuist ook al aan in vorige posts, dat ik sat's indeel tussen In View en In Use (ofwel actief).
Zou kunnen. Zoals ik je al liet weten behaal jij mij TE goede (mi, onhaalbare) resultaten.Deze resultaten zouden in dat geval aantonen dat er een TE grote spreiding zit in de gevoeligheid van deze ontvangers. Natuurlijk is er verschil in die gevoeligheid, maar niet zo'n groot verschilHeb je jezelf misschien wel eens afgevraagd dat ik bij toeval misschien een op de één of andere manier gevoeliger model uit de serie kan hebben ontvangen? Dat begint bij mij nl. wel intussen te dagen omdat ik idd zeer goede resultaten haal.
LOL. Noem je DIT soort foto's, fotografisch bewijs?Met fotografisch bewijs zal je ongeloof nu de mond gesnoerd zijn mag ik hopen.
Overigens. Als jij hier zit om mensen die mond te "snoeren" dan denk ik dat je verkeerd bezig bent!
ROTFLMAO. Ik kwijl alleen van leuke vrouwen die ik niet kan krijgen en dat zijn er niet zo veelEn niet over het beeldscherm kwijlen van de vele actieve sats he!
Nog steeds ben ik niet onder de indruk van je verhaal en nog minder van je foto "bewijs"
Ik laat je de resultaten van het onderzoek van de PDASHOP weten. Ik ga hem morgen even brengen.Ik woon erachter.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2005 23:21 . Reden: aanv. ]
Verwijderd
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 23:19:
Echter, als je ogen niet goed genoeg zijn om de cijfertjes te kunnen bekijken kun je altijd nog de balkjes met waarden erboven tellen voor het aantal Sat's dat er daadwerkelijk gebruikt worden.
Het feit dat ik het over de mond snoeren heb, is omdat je met veel geblaat blijft zeggen dat het niet mogelijk is, terwijl het hier toch echt draait. Het lijkt me dat ik met de apparatuur draaiende iets beter kan stellen dan jij als je het niet gelooft zonder iets te zien. Overigens, de foto's zijn duidelijk genoeg om te kunnen stellen hoeveel Sat's er In View of In Use zijn. Blijkbaar wil je dus gewoon verder mieren. Je hoeft van mij niet onder de indruk te zijn van hetgeen op feiten gebaseerd is, van mij mag je categorisch blijven ontkennen dat dit kan, belangrijkste is dat mijn Adapt een goede is. Wat jij wil, een ieder kan zien hoe het gesteld is.
Nog meer mensen met een dermate gevoelige Adapt?
Ik had deze reactie wel van je verwacht. Niks van te zien omdat er door weinig licht en een reflecterende flits een foto niet optimaal is, als je goed kijkt is het echter voldoende om de daadwerkelijk actief gescoorde sats te kunnen bekijken. Je ziet toch echt dat er een aantal In View zijn en het aantal actief in gebruik. Met een flits op een MDA 's avonds krijg je idd geen goede beelden aangezien een flits weerkaatst. Veel beter als dit zal het helaas niet te krijgen zijn.Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 10:52:
[...]
Niets van te zien. Je moet echt leren goed te fotograferen!
[...]
Je vergist je.
Back To Basics
[...]
Ah je begint het al in te zien.
[...]
Zou kunnen. Zoals ik je al liet weten behaal jij mij TE goede (mi, onhaalbare) resultaten.Deze resultaten zouden in dat geval aantonen dat er een TE grote spreiding zit in de gevoeligheid van deze ontvangers. Natuurlijk is er verschil in die gevoeligheid, maar niet zo'n groot verschil
[...]
LOL. Noem je DIT soort foto's, fotografisch bewijs?Elke rechter zou je uitlachen hoor
[...]
ROTFLMAO. Ik kwijl alleen van leuke vrouwen die ik niet kan krijgen en dat zijn er niet zo veelen zeker niet van foto's zoals bovenstaand!
Echter, als je ogen niet goed genoeg zijn om de cijfertjes te kunnen bekijken kun je altijd nog de balkjes met waarden erboven tellen voor het aantal Sat's dat er daadwerkelijk gebruikt worden.
Het feit dat ik het over de mond snoeren heb, is omdat je met veel geblaat blijft zeggen dat het niet mogelijk is, terwijl het hier toch echt draait. Het lijkt me dat ik met de apparatuur draaiende iets beter kan stellen dan jij als je het niet gelooft zonder iets te zien. Overigens, de foto's zijn duidelijk genoeg om te kunnen stellen hoeveel Sat's er In View of In Use zijn. Blijkbaar wil je dus gewoon verder mieren. Je hoeft van mij niet onder de indruk te zijn van hetgeen op feiten gebaseerd is, van mij mag je categorisch blijven ontkennen dat dit kan, belangrijkste is dat mijn Adapt een goede is. Wat jij wil, een ieder kan zien hoe het gesteld is.
Nog meer mensen met een dermate gevoelige Adapt?
Ik heb mijne, vanwege de kapotte behuizing, vanmiddag omgeruild.
Het lijkt alsof deze minder gevoelig is dan de vorige.
Het is me ook opgevallen dat als je de ontvanger uitzet, en dan het knopje ingedrukt houdt, dat het groene ledje blijft branden totdat je het knopje loslaat.
De vorige deed dit niet, dus vermoedelijk staat hier de nieuwe firmware op.
Het lijkt alsof deze minder gevoelig is dan de vorige.
Het is me ook opgevallen dat als je de ontvanger uitzet, en dan het knopje ingedrukt houdt, dat het groene ledje blijft branden totdat je het knopje loslaat.
De vorige deed dit niet, dus vermoedelijk staat hier de nieuwe firmware op.
Minder gevoelig? lijkt mij niet echt positief?
Ik zat er over te twijfelen om deze BT GPS module te kopen, maar na de vele slechte verhalen wacht ik nog wel een paar versies
Ik zat er over te twijfelen om deze BT GPS module te kopen, maar na de vele slechte verhalen wacht ik nog wel een paar versies
Ik heb vandaag even de ontvanger ingeleverd. Het gesprekje (korte versie) ging als volgt:
PDASHOP: "Wat is uw klacht meneer?"
Ikke: "Buiten op het balkon ontvang ik maar 1 a 2 satellieten. Dat lijkt mij nogal weinig? Op Internet lees je berichten dat men 8-10 satellieten ontvangt. Er schijnt nogal wat spreiding te zitten in de gevoelingheid van die ontvangers. Dat is op zich niet zo vreemd, maar wel als het zo overduidelijk is. Gewoonlijk is dit uitsluitend te meten met nogal dure meetapp."
PDASHOP "Ja meneer, dat is niet erg veel. Hoe is het in de auto?"
Ikke "een paar meer, 3 a 5 in use"
En nu komt niet
Ikke "Nee inderdaad. Niet veel. Ook binnenshuis is de ontvangst waardeloos"
PDASHOP "Oh' maar dat is normaal, meneer"
Ikke "Oja?, Oh!'
Je begrijpt dat ik graag gehad dat JIJ, Thamart naast me had gestaan
Ik heb het gisteren nog even uitgeprobeert midden in de kamer, nix, niete, nada geen enkele sattelliet. Niet in view en al helemaal niet in use.
Nu maar wachten totdat ik een nieuwe krijg want zo snel zijn ze nu ook weer niet bij de PDASHOP.
@n00bs
Als er inderdaad een dusdanig spreiding in deze ontvanger zit dat de een een paar en de ander, pakweg 2x zoveel satellieten ontvangt, is het een slecht product en/of betreft het een partij van onder de lopende band geraapte exemplaren.
Ik zou graag iedereen die deze thread leest willen vragen om hun ervaring met deze ontvanger te beschrijven. Goede en slechte ervaring.Vermeld welke versie je hebt, wel merk(er zijn nogal wat merken die dezelfde ontvanger voeren) en waar gekochtTnx.
Ikke: "Buiten op het balkon ontvang ik maar 1 a 2 satellieten. Dat lijkt mij nogal weinig? Op Internet lees je berichten dat men 8-10 satellieten ontvangt. Er schijnt nogal wat spreiding te zitten in de gevoelingheid van die ontvangers. Dat is op zich niet zo vreemd, maar wel als het zo overduidelijk is. Gewoonlijk is dit uitsluitend te meten met nogal dure meetapp."
En nu komt niet
Ikke "Oja?, Oh!'
Je begrijpt dat ik graag gehad dat JIJ, Thamart naast me had gestaan
Ik heb het gisteren nog even uitgeprobeert midden in de kamer, nix, niete, nada geen enkele sattelliet. Niet in view en al helemaal niet in use.
Nu maar wachten totdat ik een nieuwe krijg want zo snel zijn ze nu ook weer niet bij de PDASHOP.
@n00bs
Als er inderdaad een dusdanig spreiding in deze ontvanger zit dat de een een paar en de ander, pakweg 2x zoveel satellieten ontvangt, is het een slecht product en/of betreft het een partij van onder de lopende band geraapte exemplaren.
Ik zou graag iedereen die deze thread leest willen vragen om hun ervaring met deze ontvanger te beschrijven. Goede en slechte ervaring.Vermeld welke versie je hebt, wel merk(er zijn nogal wat merken die dezelfde ontvanger voeren) en waar gekochtTnx.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2005 21:27 ]
Verwijderd
Dutchphoto, ik had met alle liefde mijn Adapt in de winkel van de PDAShop onder de ogen van de medewerker geduwd, draaiend en wel met mijn MDA Compact... Overigens, wel apart dat jij er zo enorm weinig pakt, zelfs buiten op het balkon. Ik zal het ding morgen ook eens in de achtertuin leggen, dat heb ik eigenlijk nog nooit geprobeerd, maar veel beter zoals het nu is kan het nog geeneens wordenVerwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 21:20:
Ik heb vandaag even de ontvanger ingeleverd. Het gesprekje (korte versie) ging als volgt:
En nu komt niet![]()
Ikke "Oja?, Oh!'![]()
Je begrijpt dat ik graag gehad dat JIJ, Thamart naast me had gestaan![]()
@n00bs
Wat verder mee kan helpen, ik woon in een herenhuis gebouwd in 1906, dus veel hout en minder metaal dan in nieuwbouw. Verder grote, enkel glas ramen, de kamer is één praktisch rechte woonkamer. In dat opzicht misschien veel voordeel. Ik zal het ding ook eens testen bij mijn ouders thuis in nieuwbouw, met dubbele beglazing. Wie weet scheelt dat enorm veel.
Ik hoop dat je nieuwe Adapt een supergevoelige wordt!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2005 22:22 ]
Mijn ervaring met de adapt Nemerix V2.0 GPS.
Buiten op auto 10 sat's.
In auto onder raam 9 sat's.
In dashboardkastje 7 sat's.
In opbervaktje onder bestuurderstoel 7 sat's.
Dit zijn constante waardes!! Meerdere malen gemeten! Dit wel in Route66.
Auto VW 2005.
In huis niet getest.
Zeer tevreden.
Buiten op auto 10 sat's.
In auto onder raam 9 sat's.
In dashboardkastje 7 sat's.
In opbervaktje onder bestuurderstoel 7 sat's.
Dit zijn constante waardes!! Meerdere malen gemeten! Dit wel in Route66.
Auto VW 2005.
In huis niet getest.
Zeer tevreden.
[ Voor 7% gewijzigd door Stinger_Ventura op 20-08-2005 11:27 ]
American Express vraagbaak
Gelukkig bij die van mij geen afgebroken schroefjes ed, constant min 6 sats , op de motor had ik er 9 a 10 met engin. Vriend van mij heeft er ook en was hem vergeten uit zijn broekzak te halen voor hij in de was ging, het gekke ding heeft het nog overleeft ook.....
Verwijderd
Ik gebruik de Adapt BT GPS in comunatie met Nokia 6680, Tom Tom Mobile 5 software erop
1 Woord Ideaal
Alleen ik vind het zo vreemd als je Tom Tom Mobile 5 start geen GPS signaal word ontvangen wel na een restart van je telefoon. Dus elke keer als ik de navigatie functie wil gebruiken foon restarten ADAPT aan en uit zetten. Word erin 25 seconden gps gevonden ? Is dit normaal ?
Ik lees over satelieten gevonden 10 of 6 etc. Waar kan ik dit achterhalen op mijn toestel?
Alvast bedankt voor de antwoorden
1 Woord Ideaal
Alleen ik vind het zo vreemd als je Tom Tom Mobile 5 start geen GPS signaal word ontvangen wel na een restart van je telefoon. Dus elke keer als ik de navigatie functie wil gebruiken foon restarten ADAPT aan en uit zetten. Word erin 25 seconden gps gevonden ? Is dit normaal ?
Ik lees over satelieten gevonden 10 of 6 etc. Waar kan ik dit achterhalen op mijn toestel?
Verwijderd
Als je Tom Tom 5 opstart, moet je altijd even wachten, er komt wel een GPS signaal, maar wat later. Althans, dat is bij mij zo. Evt. kun je naar instellingen gaan en daar kijken. Daar kun je ook zien hoeveel satellieten het ding ontvangt. Op een PPC mobiel kun je de sat's ook bekijken met bijv. Visual GPSce, aangezien jij TomTom mobile gebruikt, zul je wel Symbian besturingssysteem hebben .ff Zoeken op het internet naar een soortgelijk programma als Visual GPSce dan!Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 12:42:
Ik gebruik de Adapt BT GPS in comunatie met Nokia 6680, Tom Tom Mobile 5 software erop
1 Woord Ideaal
Hier worden de Adapt en keomo gemaakt, de Wonde-X Xaiox.
http://www.xaiox.com/
En als je er meer over weten wilt Google dan op WONDE-X.
[ Voor 28% gewijzigd door carpin op 20-08-2005 16:06 ]
Verwijderd
Als ik zo op die site kijk, dan valt het me op dat bij de diverse modellen (gewone Adapt v1.0, de v2.0 en de XL versie) allen dezelfde chip/rom worden gebruikt, nl:carpin schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 16:04:
GPS Chip NEMERIX GPS Module
Dit versterkt bij mij toch het idee dat de chip toch te flashen zou moeten zijn met de nieuwere firmware! Ik heb per direct een mail gestuurd naar de fabrikant of en hoe evt. upgrades mogelijk zouden zijn.
Wat lees ik toch een hoop onzin in deze post!
Ik heb er genoeg zelf verkocht via de marktplaats, dus heb ik behoorlijk ervaring
Verschillende firmware versie's ? die zijn er niet.
Merk van de ontvanger "Wonde-X Xaiox" ?
De naam die er opstaat is afhankelijk van hoeveel je er afneemt.
Je kan dan je eigen logo en naam er op laten drukken.
De fabriek waar ze vandaan komen ligt in china:
http://www.globalsources....912/action-GetProduct.htm
Onvangst aantal sat's ?
Er kan inderdaad wat verschil zitten onderling, maar over het algemeen is de plaats en tijd van de ontvanger het belangerijkste.
Als je ze allemaal naast elkaar zou leggen zit er weinig verschil in.
Bovendien 6 of 10 sats in use maakt niks uit, ze zullen toch allemaal ongeveer de zelfde positie weergeven.
Deze is dan altijd nauwkeurig genoeg om te navigeren!
Dus
Ik heb er genoeg zelf verkocht via de marktplaats, dus heb ik behoorlijk ervaring
Onvangst aantal sat's ?
Er kan inderdaad wat verschil zitten onderling, maar over het algemeen is de plaats en tijd van de ontvanger het belangerijkste.
Bovendien 6 of 10 sats in use maakt niks uit, ze zullen toch allemaal ongeveer de zelfde positie weergeven.
Dus
Dat is niet helemaal waar! de V1.0 en de Wonde-X hebben een 147dbm GPS receiber, terwijl die v2.0 een 152dbm antenne heeft!PaRaPenT schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 11:58:
Wat lees ik toch een hoop onzin in deze post!![]()
Er zit dus wel degelijk verschil in Hardware en of Software.
American Express vraagbaak
Ik zag dat ze bij PDA shop de ADAPT AD-300 gaan verkopen (nog niet leverbaar).
Weet iemand de verschillen tov. de huidige Adapt?
Weet iemand de verschillen tov. de huidige Adapt?
[quote]PaRaPenT schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 11:58:
En ik zie dat jij daaraan ook graag je bijdragen wilt leveren;)Wat lees ik toch een hoop onzin in deze post!
Nah, vertel maar eens.Ik heb er genoeg zelf verkocht via de marktplaats, dus heb ik behoorlijk ervaring
God bestaat ook niet. Kun je je bewering even onderbouwen.Verschillende firmware versie's ? die zijn er niet.
Ik noem een verschil van x2 satellieten geen klein verschilOnvangst aantal sat's ?
Dan moet je dus niet zeggen dat het niet uitmaakt. Hoe meer satellieten des te nauwkeuriger je kunt navigeren! Dus maakt het wel degelijk iets uit.Bovendien 6 of 10 sats in use maakt niks uit, ze zullen toch allemaal ongeveer de zelfde positie weergeven.
Dus
A waste of energy!Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 22:19:
[...]
Als ik zo op die site kijk, dan valt het me op dat bij de diverse modellen (gewone Adapt v1.0, de v2.0 en de XL versie) allen dezelfde chip/rom worden gebruikt, nl:
GPS Chip NEMERIX GPS Module
Dit versterkt bij mij toch het idee dat de chip toch te flashen zou moeten zijn met de nieuwere firmware! Ik heb per direct een mail gestuurd naar de fabrikant of en hoe evt. upgrades mogelijk zouden zijn.
Waarom zou je willen flashen? Die van jouw werkt toch prima? 8)Je krijgt er niets nieuws bij. If it ain't broken don't fix it"
Met firmware updates krijg je meestal verbeteringen, als daarmee je GPS beter werkt is dat altijd welkom.Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 12:57:
[...]
A waste of energy!
Waarom zou je willen flashen? Die van jouw werkt toch prima? 8)Je krijgt er niets nieuws bij. If it ain't broken don't fix it"
http://www.gpspassion.com/fr/articles.asp?id=143&page=10
Verwijderd
Ligt eraan hoe je het prima werken wil definiëren. Hij is idd zeer gevoelig, dus aantal satellieten hoor je mij niet over. Dat is ook niet het grote verschil in firmware. Het grote verschil is dat je preciezer de plaatsbepaling krijgt. Als ik me niet vergis met v2.0 ongeveer 3 tot 5 meter en bij de v1.0 een aantal meters daarboven. Kan ivm het rijden op een parallelweg nogal veel uitmaken indien de GPS je ineens op de weg ernaast plaatst...Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 12:57:
[...]
A waste of energy!
Verwijderd
Dan heb je nog niet voldoende ervaring, want er is wel degelijk een v2.0 firmware en er wordt zelfs gesproken over een v3.0. Echter, de producent heeft er direct een ander kastje omheen gebouwd bij de firmware wijziging, zodat het lijkt alsof het een nieuw product is.PaRaPenT schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 11:58:
Wat lees ik toch een hoop onzin in deze post!![]()
Onvangst aantal sat's ?
Dus
Verschillende firmwares, ze zijn er wel. Heb ook antwoord van XIAIOX en de firmware is er wel, maar flashen is volgens hen niet mogelijk. De firmware wordt dan ook niet los gereleased, maar enkel verkocht in de nieuwe GPS modules. Dat zullen ze altijd zeggen natuurlijk, omdat ze niet graag willen dat je zelf gaat lopen updaten. TOch zou er dus een mogelijkheid moeten zijn.
Dus
En een mailtje naar Nemerix?
www.nemerix.com
www.nemerix.com
De gebruikte module is van Evermore Technology.carpin schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 16:04:
Het type is EB-N701, hier meer info: EB-N701. Heel misschien is het type de EB-N700, maar ik kan dat niet aan het plaatje zien. De antenne die je bij de EB-N700 ziet lijkt wel heel verdacht op die uit mijn Adapt.
Hier een andere pagina met info over de EB-N701.
And lo and behold: Evermore maakt ook al een apparaatje dat op de 'Xaiox' lijkt, de BT-R700. Misschien meerdere bedrijven die hetzelfde ontwerp nabouwen?
De module is in feite een module met RS-232. De GPS module zit aan de BT module vast met een RS-232 bus. In principe is hij dus ook om te bouwen naar serieel, en zelfs naar USB (met een speciaal chipje). Is misschien wel een interessant project voor als ik er geen garantie meer op heb
Edit:
Waarom werkt die ene URL nou niet?
[ Voor 15% gewijzigd door RetepV op 22-08-2005 18:27 ]
Macbook Pro
Let even op: in China vinden ze dat Taiwan nog steeds Chinees is. Dus dat er China staat wil nog niet alles zeggen... Misschien is het inderdaad Chinees hoor, maar je kunt het niet echt zeker weten.PaRaPenT schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 11:58:
Macbook Pro
Nog effe een post.
De GPS module zelf heeft dus een RS-232 poort aan boord, een serieele poort. Flashen zal waarschijnlijk over deze poort gaan. Flashen over Bluetooth is echt zwaar af te raden want er hoeft maar iets mis te gaan en de flash is mislukt. Maar mogelijk dat er dus via de RS-232 poort te flashen is.
Ik zie intern nog een aantal aansluitingen, misschien dat het flashen daar overheen kan. Misschien zit er een JEDEC bus op ofzo.
Allemaal gissen hoor, zo lang de pinout van de gebruikte module onbekend blijft valt er weinig te zeggen.
De GPS module zelf heeft dus een RS-232 poort aan boord, een serieele poort. Flashen zal waarschijnlijk over deze poort gaan. Flashen over Bluetooth is echt zwaar af te raden want er hoeft maar iets mis te gaan en de flash is mislukt. Maar mogelijk dat er dus via de RS-232 poort te flashen is.
Ik zie intern nog een aantal aansluitingen, misschien dat het flashen daar overheen kan. Misschien zit er een JEDEC bus op ofzo.
Allemaal gissen hoor, zo lang de pinout van de gebruikte module onbekend blijft valt er weinig te zeggen.
Macbook Pro
Kan maar ik hou het erop dat alles van Xaiox komt
Ps kan je hem niet open maken en wat foto's van de printplaat maken?
Ps kan je hem niet open maken en wat foto's van de printplaat maken?
[ Voor 109% gewijzigd door carpin op 21-08-2005 19:08 ]
oftopic
Misschien is het een idee om zelf eens een bt gps ontvanger in elkaar te knutselen voor weinig geld
zag hier wat leuke boardjes
http://www.falcom.de/index.php?id=562
Hier de chip die erin zit
http://www.sirf.com/Downloads/Collateral/GSC3(f)_6.20.05.pdf
Misschien is het een idee om zelf eens een bt gps ontvanger in elkaar te knutselen voor weinig geld
zag hier wat leuke boardjes
http://www.falcom.de/index.php?id=562
Hier de chip die erin zit
http://www.sirf.com/Downloads/Collateral/GSC3(f)_6.20.05.pdf
[ Voor 21% gewijzigd door carpin op 21-08-2005 20:24 ]
OT:RetepV schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 18:18:
[...]
Let even op: in China vinden ze dat Taiwan nog steeds Chinees is. Dus dat er China staat wil nog niet alles zeggen... Misschien is het inderdaad Chinees hoor, maar je kunt het niet echt zeker weten.
Wat een onzin. Sla het CIA World Factbook of Wiki er ff opna.
Ze hebben een democraties gekozen president. China wil nog steeds aanspraak maken op deze vroegere provincie (Formosa)
Ze spreken er "Mandarin Chinese (official), Taiwanese (Min), Hakka dialects" Ook, wij, de nederlanders zijn er ooit eens de baas geweest (1623-1662)
@Carpin,
Open maken en dan gaan omruilen zeker(Thamart advies
btw heb je soldeer ervaring om zoiets te maken?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2005 00:07 ]
Ja ik heb een beetje soldeer ervaring en kan schema lezen ook.
Opleiding en voor de wire wrap me rot gesoldeerd in telefoon centrales voor Philips.
Opleiding en voor de wire wrap me rot gesoldeerd in telefoon centrales voor Philips.
Lees nog eens wat ik schreef. Ik schreef toch dat China vindt dat Taiwan geen eigen staat is maar onderdeel van China is? In China gebruiken ze het woord Taiwan niet eens. 'The Peoples Republic of Taiwan' wordt daar doodgezwegen.Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 00:04:
Wat een onzin. Sla het CIA World Factbook of Wiki er ff opna.
Ze hebben een democraties gekozen president. China wil nog steeds aanspraak maken op deze vroegere provincie (Formosa)
Macbook Pro
Maar kun je wel iets zonder firmware? Is de firmware van de GPS module en de BT module softwarematig wel aan elkaar te knopen?carpin schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 11:26:
Ja ik heb een beetje soldeer ervaring en kan schema lezen ook.
Off-topic. Grappig ik heb ook ooit een jaartje bij Philips in de (bedrijfs-) telefooncentrales gewerkt. Mijn Pa heeft het zelfs zowat zijn hele leven gedaan (iig. 25 jaar). Die heeft nog PRX en PRX-D centrales in Saoedi Arabie zitten installeren
Macbook Pro
Ok heren. Ik ben wel geen moderator, maar wel starter van deze thread. Zet ff zelf een thread op over het zelfbouwen van een GPS-ontvanger. Laten we ons hier houden aan de ADAPT BT GPS ontvanger. Bedankt alvast.
Overiges, De PDASHOP berichtte het volgende "
PDAshop.NL heeft uw retourzending met nummer xxxxx in behandeling genomen en getest op de opgegeven klacht.
Tijdens deze testen is de opgegeven klacht echter niet aangetroffen of is niet te reproduceren.
Het product zal zo spoedig mogelijk naar u retour gezonden worden."
Zoals ik al had verwacht.
PDAshop.NL heeft uw retourzending met nummer xxxxx in behandeling genomen en getest op de opgegeven klacht.
Tijdens deze testen is de opgegeven klacht echter niet aangetroffen of is niet te reproduceren.
Verwijderd
Dat ze je zo proberen af te schepen kan, zoals je zelf had verwacht.Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 10:53:
Ok heren. Ik ben wel geen moderator, maar wel starter van deze thread. Zet ff zelf een thread op over het zelfbouwen van een GPS-ontvanger. Laten we ons hier houden aan de ADAPT BT GPS ontvanger. Bedankt alvast.
Vraag is echter of het mag en dat is een 2e. Een bedrijf zal altijd trachten onder dergelijke zaken uit te komen. Welke klachten hebben ze trouwens geprobeerd te reproduceren, het slechte satellietontvangst, of de schroeven die niet echt goed houden? Of beide?
Hoe was de ontvangst in het open veld zonder bomen of andere obstakels?.Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 21:20:
En nu komt niet![]()
Ikke "Oja?, Oh!'![]()
Je begrijpt dat ik graag gehad dat JIJ, Thamart naast me had gestaan![]()
Bij mij heb ik aan de ene kant van het huis sneller een fix en meer satelieten dan de andere kant.
En over het ontvangst in de auto: daar zit toch ook een hoop verschil in per merk en type.
Je kan het alleen testen als je ze naast elkaar houd.
Zoals gezegd, ik heb (nog) niet een ontvanger in de hand gehad die "slechte ontvangst" had.
WEL zaten er behoorlijke verschillen oplopend naar een aantal minuten in de koude start.
Ook heb ik 1 ontvanger gehad waar de bluetooth module al defect was.
En bij 1 met 12sats op een duin toch een (constante) afwijking van 200mtr noord
Voor de rest heb ik in ontvangst dus eigenlijk weinig verschil gemerkt(nou moet ik ook zegen dat ik er niet echt op gelet heb).
Verder heb ik ook nog niet ontvanger terug gehad die stuk was.
En over de firmware( ik had het fout) wat tot nu toe gevonden heb is dat bij de eerdere modellen
de interface nmea v2.0 protocol had en nu er een v3.01 is.
Voor de rest heb ik geen verschil kunnen ontdekken.
Verwijderd
Waar kun je die firmwareversie bekijken van je Adapt?PaRaPenT schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:06:
[...]
Hoe was de ontvangst in het open veld zonder bomen of andere obstakels?.
Bij mij heb ik aan de ene kant van het huis sneller een fix en meer satelieten dan de andere kant.
En over het ontvangst in de auto: daar zit toch ook een hoop verschil in per merk en type.
Je kan het alleen testen als je ze naast elkaar houd.
Zoals gezegd, ik heb (nog) niet een ontvanger in de hand gehad die "slechte ontvangst" had.
WEL zaten er behoorlijke verschillen oplopend naar een aantal minuten in de koude start.
Ook heb ik 1 ontvanger gehad waar de bluetooth module al defect was.
En bij 1 met 12sats op een duin toch een (constante) afwijking van 200mtr noord
Voor de rest heb ik in ontvangst dus eigenlijk weinig verschil gemerkt(nou moet ik ook zegen dat ik er niet echt op gelet heb).
Verder heb ik ook nog niet ontvanger terug gehad die stuk was.
En over de firmware( ik had het fout) wat tot nu toe gevonden heb is dat bij de eerdere modellen
de interface nmea v2.0 protocol had en nu er een v3.01 is.
Voor de rest heb ik geen verschil kunnen ontdekken.
Ik lees het in de specs in een aanbieding van mijn leverancier.
Ik verwacht dat je het wel kan lezen op de cd die je erbij krijgt.
BT-77 Bluetooth GPS Receiver
16 Channels High Sensitivity NEMRERIX chipset (Swiss made)
NMEA v3.01 Protocol Compatible, 20hrs Battery Life (Li-Ion)
With Car/EU Wall Charger, CD - Test Software/Manual, 1 Year Warranty
Daar staat de firmware versie niet bij. Die vind je wel hierPaRaPenT schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 20:49:
Ik lees het in de specs in een aanbieding van mijn leverancier.
Firmware is de ingebouwde software waar het app. op draait. NMEA is een protocol en geen firmware
vwb. die omruil. Die gaat dus niet door. Het "defect" of de onjuiste werking zoals ik die heb gegeven kunnen zij niet reproduceren, dus is er geen defect of niet goede werking.De PDASHOP zegt dat een gemiddelde ontvangst van 6 sats goed is te noemen. Voor een fix heb je maar 3 sats nodig.Ook schreven ze dat de SIRF chipset een betere binneshuis ontvangst biedt dan die Nemerix. Erg diplomatiek gezegd. Wat ze eigenlijk zeggen is dat de SIRF II/II chipset gewoon gevoeliger is dan die Nemerix.
Zoals ik al eens schreef. Een afwijkingen van x2 sats duidt op een product met slechte onderdelen, zeer slechte onderdelen
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2005 00:33 ]
Verwijderd
Kijk, van die firmware verklaart wellicht veel, voor zover ik uit dat PDFje kan opmaken heb ik er één met v3 firmware. Wellicht dat dit 't 'em ook doet bij de gevoeligheid en preciesie van het apparaat.Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 00:22:
[...]
Daar staat de firmware versie niet bij. Die vind je wel hier
Firmware is de ingebouwde software waar het app. op draait. NMEA is een protocol en geen firmware
vwb. die omruil. Die gaat dus niet door. Het "defect" of de onjuiste werking zoals ik die heb gegeven kunnen zij niet reproduceren, dus is er geen defect of niet goede werking.De PDASHOP zegt dat een gemiddelde ontvangst van 6 sats goed is te noemen. Voor een fix heb je maar 3 sats nodig.Ook schreven ze dat de SIRF chipset een betere binneshuis ontvangst biedt dan die Nemerix. Erg diplomatiek gezegd. Wat ze eigenlijk zeggen is dat de SIRF II/II chipset gewoon gevoeliger is dan die Nemerix.
Zoals ik al eens schreef. Een afwijkingen van x2 sats duidt op een product met slechte onderdelen, zeer slechte onderdelen
Van de SIRF II/III chipset heb ik ook veel gehoord ivm betere werking. De ene adapt blijkt de andere niet te zijn, maar ligt misschien ook aan de firmware. Welke firmware heb jezelf Dutchphoto
Bij mij geeft die doc 1.01 aan. Overigens is de ADAPT vandaag teruggekomen, diezelfde als ik ingeleverd had. Ik vind de aftersales van de PDASHOP "RUK" Eigenlijk kun je stellen. Omdat hun het probleem niet kunnen reproduceren is er geen probleem en dus als klant lieg je dan.
Nahja. Ondertussen had ik een HOLUX 251+ besteld met SIRFII chipset. Ik wilde toch eigenlijk een compact geheel erbij.
Ontvangt binnenshuis 1 in use en 4 totaal in view. Ik ben er vanmiddag eens mee gaan lopen, citymaps geinstalleerd en dat gaat werkelijk als een trein. Omdat dat ding vast zit een de PALM is de verbinding er altijd, behalve dus als ik hem uitschakel of de add-on zichzelf uitschakelt. Omdat de Holux een eigen geheugen en batterij heeft kan ik na uitzetten weer oppakken waar ik gebleven ben na hersetel van de fix op de juiste coordinaten. Zo'n plezier heb ik met die ADAPT nog niet gehad!
Daty zaakje zit er dus nu zo uit.Kan m'n DELL x50v lekker thuisblijven

Nu nog een houder. Maar dat terzijde.
Nahja. Ondertussen had ik een HOLUX 251+ besteld met SIRFII chipset. Ik wilde toch eigenlijk een compact geheel erbij.
Ontvangt binnenshuis 1 in use en 4 totaal in view. Ik ben er vanmiddag eens mee gaan lopen, citymaps geinstalleerd en dat gaat werkelijk als een trein. Omdat dat ding vast zit een de PALM is de verbinding er altijd, behalve dus als ik hem uitschakel of de add-on zichzelf uitschakelt. Omdat de Holux een eigen geheugen en batterij heeft kan ik na uitzetten weer oppakken waar ik gebleven ben na hersetel van de fix op de juiste coordinaten. Zo'n plezier heb ik met die ADAPT nog niet gehad!
Daty zaakje zit er dus nu zo uit.Kan m'n DELL x50v lekker thuisblijven

Nu nog een houder. Maar dat terzijde.
Whoeiiii dat is veelVerwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 21:37:
Ontvangt binnenshuis 1 in use en 4 totaal in view.
Maar even zonder gekheid, als dit beter is dan jou adapt is dat ding echt niet goed.
Dan kan ik niet snappen wat de PDA shop er dan goed aan vindt.
Hoe testen hun hem dan?
Ik ben dat niet met je eens. Het feit dat er meerdere firmware versies bestaan betekent toch niet dat er iets te flashen valt? Firmware wordt misschien wel op een Eprom ofzoiets gebrand, die daarna in het ding gedrukt of gesoldeerd wordt. Er bestaan ook OTP chips: One Time Programmable.Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 14:51:
[...]
Dan heb je nog niet voldoende ervaring, want er is wel degelijk een v2.0 firmware en er wordt zelfs gesproken over een v3.0. Echter, de producent heeft er direct een ander kastje omheen gebouwd bij de firmware wijziging, zodat het lijkt alsof het een nieuw product is.
Verschillende firmwares, ze zijn er wel. Heb ook antwoord van XIAIOX en de firmware is er wel, maar flashen is volgens hen niet mogelijk. De firmware wordt dan ook niet los gereleased, maar enkel verkocht in de nieuwe GPS modules. Dat zullen ze altijd zeggen natuurlijk, omdat ze niet graag willen dat je zelf gaat lopen updaten. TOch zou er dus een mogelijkheid moeten zijn.
Nog zo'n uitsloverPaRaPenT schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 14:12:
[...]
Whoeiiii dat is veel![]()
![]()
.
Maar even zonder gekheid, als dit beter is dan jou adapt is dat ding echt niet goed.
Dan kan ik niet snappen wat de PDA shop er dan goed aan vindt.
Hoe testen hun hem dan?
Dit is binnenshuis! Ik ben vanmiddag weer aan het testen geweest met die SIRFII. 5-6 sats in use en een stuk of 10 in view.
Ze testen die ADAPT met een antenne die de buitensituatie simuleert. Nu ken ik erg veel antennes, maar niet zo eentje. Ik heb ze gezegd. Wat voor antenne er ook aanhangt. Het is en blijft externe antenne en dat is geen vergelijk met de ontvangstgevoeligheid zonder externe antenne.
@Worker.
Ik ben het met je eens. Die firmware is niet te updaten want hoe wil je iets updaten dat niet aan een PC gehangen kan worden? Ik verwacht niet dat ze die Flash Eprom(EEprom) in een voetje hebben zodat je hem eruit haalt en in een eprommer kunt "fikken"
Als je een andere firmware wilt zul je een nieuwe moeten kopen of hopen dat je huidige stuk gaat en je een nieuwe van een "verse" partij krijgt.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 21:14 ]
Verwijderd
SchaapMansZ,Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 12:36:
Ik heb het apparaat ook gekocht... heb zelf een T-mobile MDA Compact. ik krijg het niet aan de gang. Toch staat er bij bv. pdashop.nl dat het apparaat compatible moet zijn... sloopt T-mobile soms je os dusdanig dat het niet werkt?
iemand een idee hoe ik het aan de praat kan krijgten?
- MDA compact
- ADAPT BT GPS
- Tom Tom 5
Ik had aanvankelijk hetzelfde probleem met mijn MDA-II. Het is me uiteindelijk gelukt om de Adapt GPS receiver aan de praat te krijgen. Wat heb ik gedaan:
1. Software update voor de T-Mobile MDA II geinstalleerd (neemt half uur in beslag, ca. 25,5 MB!). Deze biedt onder andere een verbeterde Bluetooth functionaliteit: handmatig activeren van seriële Bluetooth-profielen voor verbinding met externe Bluetooth-apparaten.
Zie http://www.t-mobile.nl/za...phones_upgrade_mda_ii.asp
2. Tomtom upgrade 5.10 geinstalleerd.
Ik moet wel steeds een BT-verbinding opzetten, device opzoeken en pairen. Als deze weer verbroken wordt delete ik de verbinding weer en ga ik opnieuw zoeken etc. Als ik verbinding heb geeft MDA aan dat COM poort 5 wordt gebruikt. Tom tom doet echter alsof COM6 verbonden is met BT, en ik moet - hoe tegenstrijdig het ook klinkt - steeds gewoon COM 5 kiezen. Dan verschijnen de bevrijdende satelliet bolletjes ...
Ik weet niet of er ook een dergelijke update is vor de MDA compact, wellicht nog niet want dt is jonger toestel ...Succes!
Over de fimware van de nieuwe en de oude ADAPT
Zeg, dat had je ook wel hier kunnen lezen;)
@wizztikt"Ofwel ik denk dat het nog steeds de 'oude chipset' (NJ1030) is, maar met verbeterd powermanagement waardoor hij nu 30 uur meegaat (batterij lijkt niet vergroot te zijn vandaar). Mogelijk zit er ook de nieuwste firmware 3.x in (multipath probleem verminderd), maar zelfs dat moet zich nog bewijzen (huidige Adapt GPS-en hebben een firmware 2.x.x, bvb 2.0.11). Een Nemerix chipset GPS met firmware 3.x is bvb de Haicom HI305N.
De nieuwste Nemerix chipset zou de NJ2020 zijn, en die zou in potentie een A-GPS zijn, ofwel een door GSM netwerk ondersteunde GPS zodat een fix van seconden mogelijk wordt (1-8 seconden). Deze chipset moet dus (om te komen tot A-GPS) en gekoppeld zijn aan het GPS signaal ontvanger en aan een GSM signaal ontvangen/zender. Ideaal geschikt voor GPS in telefoons te bakken, zoals in sommige Motorola toestellen terug is te vinden (vind je hier niet/nauwelijks).
Zeg, dat had je ook wel hier kunnen lezen;)
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 23:50 ]
Ik heb nu gemerkt dat ik 'em na het opladen niet meer uit kan zetten.
Alleen de accu eruit halen helpt dan nog.
Het is toch een beetje rotzooi eigenlijk...
Alleen de accu eruit halen helpt dan nog.
Het is toch een beetje rotzooi eigenlijk...
Nieuwe Adapt 300 is te koop via pdashop.nl. Geen reclame, maar aangezien ik zelf ook al 2 weken hierop wacht misschien wel makkelijk om te weten.
En hij lijkt idd verdacht veel op de XAiOX navone v2, maar ik heb het niet zo op een eBay site in Duitsland. Lastig met garantie e.d. En echt goedkoop is ie ook niet meer, dat irri opbieden altijd
En hij lijkt idd verdacht veel op de XAiOX navone v2, maar ik heb het niet zo op een eBay site in Duitsland. Lastig met garantie e.d. En echt goedkoop is ie ook niet meer, dat irri opbieden altijd
Heb jij een XAiOX obsessie ofzo?Postman schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 21:50:
Nieuwe Adapt 300 is te koop via pdashop.nl. Geen reclame, maar aangezien ik zelf ook al 2 weken hierop wacht misschien wel makkelijk om te weten.
Men hanteert tegenwoordig een Europese garantie, als je binnen europa koopt.
Overigens is er voor die ADAPT-300/500 een aparte thread.
Niet genoeg schijnbaar, link En de link heb je ook al verkeerd. Ook is de naam onlangs veranderd.Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 00:31:
o ja, waar dan op www.pocket-pc.nl???? natuurlijk heb ik ook daar gesnuffeld
Weleens van de zoekfunctie gehoord?
Verwijderd
ik heb gisteren de adapt 300 gps module ontvangen maar krijg geen sattellieten te zien! kheb hem succesvol kunnen pairen met mijn nokia n-gage qd en route 66, alsook met mijn ibook en een gps-programma maar in beide software krijg ik te horen dat er geen gps data is en ook geen sattellieten. ook niet na een half uur wachten of er in de tuin mee rond te lopen.
zou mijn gps-module stuk zijn of kan ik dit op een andere manier oplossen?
Gok dat ie dan kaduuk is. Heb zelf niet zo'n module, maar denk nie dat je iets aan instellingen aan de GPS module zelf kunt wijzigen, dus het probleem zal ook wel niet oplosbaar zijn dan. Ik zou gewoon ff contact opnemen met de winkel waar je de muis hebt gekocht.Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 09:59:
ik heb gisteren de adapt 300 gps module ontvangen maar krijg geen sattellieten te zien! kheb hem succesvol kunnen pairen met mijn nokia n-gage qd en route 66, alsook met mijn ibook en een gps-programma maar in beide software krijg ik te horen dat er geen gps data is en ook geen sattellieten. ook niet na een half uur wachten of er in de tuin mee rond te lopen.
wazig dat iedereen zoveel problemen heeft 
Mijn adapt werkt perfekt, en de enige keer dat ik storing heb ligt het aan m'n mda.. harde reset en het werkt weer
fix is meestal binnen de minuut.
Wat betreft TomTom5, ik heb m'n mda een update gegeven naar de 1.12 ROM. Nooit ergens last van gehad. Je BT connectie kan je dan aan com5 koppelen, die standaard door TomTom word herkend.
TomTom aan, BT gaat vanzelf aan en zoekt gps.
TomTom uit, BT vanzelf ook uit
Mijn adapt werkt perfekt, en de enige keer dat ik storing heb ligt het aan m'n mda.. harde reset en het werkt weer
Wat betreft TomTom5, ik heb m'n mda een update gegeven naar de 1.12 ROM. Nooit ergens last van gehad. Je BT connectie kan je dan aan com5 koppelen, die standaard door TomTom word herkend.
"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
Gefeliciteerd met zoveel successen :->sarcast schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 15:08:
wazig dat iedereen zoveel problemen heeft