Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik zo'n apparaatje, een geweldig ding voor een leuke prijs. Niet alleen handig voor in de auto maar ook op de fiets en lopend. Deze GPS receiver maakt geen gebruik van de alom bekende SIRF (I/II) chipset, maar van de Nemerix chipset. Deze chipset is NMEA compatible, en is nauwkeurig en energiezuinig. De ontvanger kent 16 ipv de gebruikelijke 12 kanalen.

Afbeeldingslocatie: http://www.pocketz.nl/catalog/images/adapt_btgps.jpg

De ontvanger maakt gebruik van een 850mA Lithium Polymer Batterij (gebruiksduur ca. 18 uur)
Deze batterij is makkelijk verkrijgbaar want hij is dezelfde die in de Nokia's 5100, 6230, 7610, 3650, 6600, N-Gage gebruikt worden

Het pairen is een fluitje van een cent en de ontvangst is ook formidabel, getest op m'n SPV E200, Clie NX73v, m'n DELL x50v en op m'n PC met het bijgeleverde testprogramma.

De levering bestaat uit onderstaande

Afbeeldingslocatie: http://www.handit.de/_gif/bilder/Adapt_BT-GPS-16K_b240.jpg

850mA Lithium Polymeer Accu
Reislader (100- 240 Volt)
USB Laadkabel
USB Car Charger Adapter 12V
CD-ROM met GPS testsoftware
Handleiding

De prijzen varieren van 79.95 (collectieve inkoop) HIER tot 129,- bij de duurdere zaken. Zelf kocht ik deze ontvanger HIER voor 95 euro en dat is de gemiddelde verkoopprijs. Een beetje Cybershoppen kan dus geld opleveren.

Een volledige review van deze ontvanger vind je HIER

Misschien ten overvloede. Uiteraard krijg je er geen navigatie software bij. Dat is een aparte aanschaf.
Ik ben blij met die ontvangertje, een aanrader.

Overigens is deze ontvanger ook verkrijgbaar onder de naam STARS GPS515 waarvan je de gebruikerservaringen HIER kunt nalezen. Misschien scheelt het ook nog in de prijs ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2005 19:41 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ook, samen met de HP Ipaq HX2410, werkt perfect!

Nu tomtom5 erop. En gaan met die banaan :)

Had hem eerst getest bij een vriend van me en daarna gekocht voor 119 euro. En is nu zelf goedkoper geworden ..grr :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

dat ziet er zeker wel interessant uit, bluetooth op je laptop, gps apparaat aansluiten, navigatie der op en je hebt een goedkoop navigatiesysteem voor in de auto :D

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 08:00

didio

didio.nl

Ik heb hem ook gekocht, krijg hem vandaag.... Can't wait..

weinig tot niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:14

Nakebod

Nope.

Ik had dat ding ook gehad, gekocht @ hcc afgelopen jaar, alleen toen was het een Stars GPS15, en die was weer hetzelfde als een ander merk. En ondertussen heb ik nog enkele "merken" gezien die dezelfde verkopen.
Dus wat het echte merk nu is, weet niemand denk ik :P
Had hem toen echter vrij snel weer moeten inruilen, ik kon geen gps fix krijgen, en de shop had em niet op voorraad, en na een paar weken wachten had ik toen een Holux gps kunnen krijgen voor een klein bedrag extra.

Accuduur en formaat waren echter wel prima. Toch jammer dat die van mij het toen niet helemaal goed deed, ruim het dubbele van de accutijd die ik nu heb.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:57
Ik heb 'm gisteren ook binnen gekregen, gekocht bij PDAshop.

Batterij erin van m'n 6230 (was al opgeladen ;) ) en het werkte meteen, binnen een minuut verbinding met mijn MDA compact en nog een minuut later werkte het in Tomtom (instellen als 'andere kabel-NMEA-GPS' op 9600 baud & Com5). Eerste fix ging ook erg snel.

Onder een warmtewerende ruit van een Peugeot 307 krijg ik 4 satellieten, wat al voldoende is om te navigeren. Op een andere plaats krijg ik meer satellieten.

Ik ben er tevreden over, tot dusver geen miskoop gebleken.

Vergeet bij die Inkoopactie niet dat er nog verzendkosten bij komen (bij PDAshop niet als je vooruit betaald, of minder bij remboursverzending) en dat je moet wachten op je GPS receiver. Voor die paar euro's extra heb ik maar een bestelling geplaatst bij PDAshop.

[ Voor 30% gewijzigd door RobbertC op 07-06-2005 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nakebod schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 12:29:
Ik had dat ding ook gehad, gekocht @ hcc afgelopen jaar, alleen toen was het een Stars GPS15, en die was weer hetzelfde als een ander merk. En ondertussen heb ik nog enkele "merken" gezien die dezelfde verkopen.
Dus wat het echte merk nu is, weet niemand denk ik :P
Had hem toen echter vrij snel weer moeten inruilen, ik kon geen gps fix krijgen, en de shop had em niet op voorraad, en na een paar weken wachten had ik toen een Holux gps kunnen krijgen voor een klein bedrag extra.

Accuduur en formaat waren echter wel prima. Toch jammer dat die van mij het toen niet helemaal goed deed, ruim het dubbele van de accutijd die ik nu heb.
Over de Stars GPS515 vind je HIER een paar gebruikerservaringen.De eerste keer kan een fix wel even duren, dus misschien heb je niet lang genoeg gewacht?:) Daarna gaat ie al een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 19:38:
[...]

Over de Stars GPS515 vind je HIER een paar gebruikerservaringen.De eerste keer kan een fix wel even duren, dus misschien heb je niet lang genoeg gewacht?:) Daarna gaat ie al een trein.
Wat is niet lang genoeg.. :P
Heb in totaal voordat ik hem terug gestuurd had, 2 weken geprobeerd. Na 1 week had ik al gebeld voor retour, alleen toen was hij ook al niet op voorraad.. maar de week erop zou ie er zijn (Juist, niet dus)..
Maar in die 2 weken heb ik meerdere malen in open lucht rondgereden/stil gestaan/uren! laten liggen op 1 plek in de tuin..
En het 2e bericht in dat topic is van * Nakebod :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik kan zelf aanraden om een gps ontvanger in Singapore te kopen via ebay bij de volgende verkoper: http://search.ebay.com/_W0QQsassZaktronixQQhtZ-1
Exact hetzelfde als de Adapt alleen ander opdrukje (heb ze in real-life vergeleken, ook zelfde accesoires en zelfde doos) Voor €34,50 had ik de veiling 'gewonnen' en verzendkosten waren €25,50 (verzekerd via fedex) paketje was maandag verstuurt en woensdag in huis, en hij werkt perfect! Ik was dus totaal €60 kwijt.

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:16
Hoe doe je het dan met je garantie? vraag ik mij dan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:50
Ik heb hem ook besteld bij inkoopactie.net. Ik kan niet wachten tot hij er is. Ik wil hem gaan gebruiken i.c.m. mijn Nokia 6670 en navigatiesoftware.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Boeie schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 18:47:
Hoe doe je het dan met je garantie? vraag ik mij dan af.
Je hebt geloof ik wel garantie maar dan moet je hem inderdaad helemaal terugsturen, ik neem gewoon het risico dat hij goed werkt..

Alleen even iets over de accu die erin zit, ik heb een HXE-W01 3.7v 930mAh, een kameraad van mij heeft een Adapt en daar zit een 870mAh accu in, is dat bij jullie ook zo?
Overigens viel ons op dat zijn ledjes stukje minder fel branden terwijl zijn accu net opgeladen was.

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-08 11:17
Speedfight schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 20:32:
[...]

Je hebt geloof ik wel garantie maar dan moet je hem inderdaad helemaal terugsturen, ik neem gewoon het risico dat hij goed werkt..

Alleen even iets over de accu die erin zit, ik heb een HXE-W01 3.7v 930mAh, een kameraad van mij heeft een Adapt en daar zit een 870mAh accu in, is dat bij jullie ook zo?
Overigens viel ons op dat zijn ledjes stukje minder fel branden terwijl zijn accu net opgeladen was.
Het aantal mAh zal daar geen invloed op hebben, want dat geeft slechts aan hoeveel energie de accu in totaal kan leveren. Zoiets zou wel kunnen komen doordat de accu-spanning (3,7 volt) misschien iets afwijkt van de opgegeven waarde of omdat de ontvanger misschien 3,5 of 3,6 volt oid. nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het apparaat ook gekocht... heb zelf een T-mobile MDA Compact. ik krijg het niet aan de gang. Toch staat er bij bv. pdashop.nl dat het apparaat compatible moet zijn... sloopt T-mobile soms je os dusdanig dat het niet werkt?

iemand een idee hoe ik het aan de praat kan krijgten?

- MDA compact
- ADAPT BT GPS
- Tom Tom 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Ik heb een Nokia 6600 met T-Mobile, tomtom5 en de Adapt en het werkt prima. Je zal het dus niet bij T-Mobile moeten zoeken. Eerder bij een patch die ervoor zorgt dat je telefoon overweg kan met de Adapt GPS muis. Maar helaas mag over die patch hier niet gepraat worden. (ik had de patch niet nodig trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drikus
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-07 12:41
TomTom 4.4
Sony UX-50 (PALM)
Verbinding wordt continu verbroken....

Met CetusGPS een palm programma prima verbinding geen connectie problemen. Moet maar eens uitkijken naar ander navigatie programma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of deze reciever werkt met een palmone zire 72? Volgens pdashop.nl niet om de een of andere vage reden.. Lijkt mij dat bluetooth iets universeels is toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Dat het met de UX50 niet lukt kan logisch zijn: de UX50 heeft een iets trage processor. Mapsonic deed het ook niet met mijn Th55.

De Zire72 moet zondermeer werken met dit apparaat.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snel ff dit topic doorlopen. Ik lees echter weinig gebruikers ervaringen. Ik heb dan maar wat gegoogled omdat ik zelf een bluetooth ontvanger wil aankopen! Ik weet niet juist meer welke sites ik allemaal heb bekeken, maar over het algemeen zijn dit de bevindingen:

Positieve eigenschappen:

-Lange accuduur
-Meestal een snelle fix (NIMEA chipset heeft deze goede eigenschap)
-accu kan makkelijk vervangen worden want het is een Nokia accu
-tamelijk gevoelige ontvanger, vind iets meer sattelieten dan de gemiddelde gps receiver
-goed prijs/prestatie verhouding

Negatieve eigenschappen

-Heeft soms de neiging tot 'zwabberen', dit is vaak zo in steden waar het ontvangst minder goed is.
Met deze receiver zijn er naukeurigheden tot 80 meter opgemerkt met firmware versie 2. Intussen zitten we denk ik aan 3. Dit heeft alst GROOT nadeel dat je gps software denkt dat je in een andere straat zit dan je werkelijk bent. Versie 3 zou het er iets beter vanaf brengen.

-Niet geschikt voor wandelend te gebruiken wegens de soms grote onnauwkeurigheid

Conclusie: ok voor de gemiddelde gebruiker met een beperkt budget. Heb je 50-100 euro meer over voor een ontvanger zijn er betere keuzes.

-

Ps indien gewenst kan ik wel eens opzoeken waar ik de info vandaan heb gehaalt...wegens weinig tijd (examens) ga ik is 1 keertje lui doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Handig overzichtje heb je er van gemaakt :)

Weet overigens iemand ook hoe je kan zien of je v2 of v3 firmware hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 16:37:
Snel ff dit topic doorlopen. Ik lees echter weinig gebruikers ervaringen. Ik heb dan maar wat gegoogled omdat ik zelf een bluetooth ontvanger wil aankopen! Ik weet niet juist meer welke sites ik allemaal heb bekeken, maar over het algemeen zijn dit de bevindingen:

*knip*
Dank voor het overzichtje! Stel dat ik wat meer geld uit zou willen geven (max 150 à 200 euro), weet iemand wat dan goede (betere) opties zijn?

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-07 23:28

Ad-

Is de auto oplader van de adapt ook geschikt om de MDA compact op te laden ??

Het kan me niet schelen dat ik een lemming ben.... ik -- ga -- niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogooder
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

Dogooder

dus...

Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 16:37:
...
-Niet geschikt voor wandelend te gebruiken wegens de soms grote onnauwkeurigheid

...
Ik gebruik hem met hardlopen om me total time, moving time, avarange speed en distance te meten, en dat gaat allemaal zeer goed. Alleen de topspeed klopt meestal niet als je langzaam gaat, want soms als je stilstaat zwabbert ie idd nog een beetje na. En kan je in een seconde in eens 10m verder staan waardoor je topspeed veel hoger komt dan dat je loopt. Dat beinvloed natuurlijk ook de afstand, maar dat is maar een paar meter en dat vind ik niet zo belangrijk als ik >15 km loop. Als je beweegt, en dat kan met < 5 km/u dan geeft hij wel correcte waardes aan.

Specs op de doos geeft ook aan: speed accurancy 0.7% dus dat geloof ik dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik krijg mijn ADAPT GPS niet werkend op mijn SPV E200. De Tiny GPS applcatie geeft als foutmelding: " you cannot run this application on locked phone".

Ik heb vervolgens mijn telefoon "SIM unlocked", helaas geen resultaat, zelfde foutmelding

Enig idee wat het probleem is?

Alvast dank!

Martien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Bananeman2002 schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 22:50:
[...]

Dank voor het overzichtje! Stel dat ik wat meer geld uit zou willen geven (max 150 à 200 euro), weet iemand wat dan goede (betere) opties zijn?
Voor gebruik met Tomtom zou ik zeker voor de orginele tomtom ontvanger gaan, die grijze. Deze kost 170 euro bij pdashop.nl.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 23:59
Heeft iemand deze ontvanger al gebruikt i.c.m. een Sony-Ericsson Pxx en Rout66?
Daar Route66 nu ook als pakket te koop is (zonder GPS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Room42 schreef op maandag 27 juni 2005 @ 01:15:
[...]

Voor gebruik met Tomtom zou ik zeker voor de orginele tomtom ontvanger gaan, die grijze. Deze kost 170 euro bij pdashop.nl.
Onzin, neem de bt-338 met sirf 3 chipset, die presteert ect ver uit het beste, die nieuwe sirf 3 is echt stukken beter. kost 139 - 179 euro bij de shops.

Deze adapt gps is zeker ook niet slecht hoor. dat zwabberen merk ik amper iets van. Maar de bt338 is veel stabieler en veel meer sats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 16:28

spaceboy

Op grote hoogte

I need help.
Ik heb dat ding ook, maar krijg 'm niet aan de praat. Ik heb 'n iPAQ H6300 met TomTom 3. Welke instelling voor GPS moet ik precies instellen? (dus wat is de interface, wat is de poort?)
en in de handleiding en in deze thread staat dat je een standaard pincode van 0000 moet ingeven, maar dat hoef ik niet... ik krijg gewoon verbinding (denk ik, hij staat bij m'n bluetooth manager), maar als ik het scherm van de bluetooth manager verlaat en later terugkeer staat hij niet meer bij de outgoing connections...

HELP Please

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08 12:26
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 12:36:
Ik heb het apparaat ook gekocht... heb zelf een T-mobile MDA Compact. ik krijg het niet aan de gang. Toch staat er bij bv. pdashop.nl dat het apparaat compatible moet zijn... sloopt T-mobile soms je os dusdanig dat het niet werkt?

iemand een idee hoe ik het aan de praat kan krijgten?

- MDA compact
- ADAPT BT GPS
- Tom Tom 5
Kijk eens of je een nieuwe rom kan downloaden van xda-developers.com
de 1.12 versie schijnt een verbeterde Bluetooth te hebben waardoor je apart de com poorten kan instellen.

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 23:46:
[...]
Maar de bt338 is veel stabieler en veel meer sats
Stabieler, wat betekent dat ?

Adapt werkt perfect. "veel meer sats" is een uit de lucht gegrepen pluspunt, tenzij je de hele dag in ravijnen rijd oid. Je gebruikt er trouwens maar 3.

Ik heb meerdere muizen gehad;

Leadtek 9532 (Sirf) - max 12 sats, zat gemiddeld op 6
Holux CF GM270-Ultra (SirfII/Xtrac) - max 12 sats, zat gemiddeld op 10 (erg gevoelig apparaat, maar net te langzaam)
Adapt BT - max 16 sats, zit gemiddeld op 9 als ie op m'n dashboard ligt, maar veel sneller met updates dan bovenstaande.

Alle drie doen ze het prima, de Adapt is alleen veel sneller met updates en met fix (binnen een minuut coldstart). Ik gooi hem in m'n armsteun en rijd dan met gemiddeld met 7 sats.

Je moet je "zorgen" gaan maken als je onder de 4 komt, dat zie ik alleen gebeuren als ik een tunnel in rijd, kom ik er uit, dan heb ik binnen 1 seconde alweer een fix, ding is zeer accuraat. Los van de uitstekende batterijduur (20 uur), plus dat je nog een externe antenne kan aansluiten.

Veel waar voor z'n geld.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2005 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KatirZan schreef op maandag 06 juni 2005 @ 10:54:
dat ziet er zeker wel interessant uit, bluetooth op je laptop, gps apparaat aansluiten, navigatie der op en je hebt een goedkoop navigatiesysteem voor in de auto :D
Goedkoop??? ik denk dat een ipaq toch iets goedkoper is als een laptop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Speedfight schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 21:10:
Handig overzichtje heb je er van gemaakt :)

Weet overigens iemand ook hoe je kan zien of je v2 of v3 firmware hebt?
RTFM! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Kan daar niets over vinden in de handleiding :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan ook niks vinden over die firmware updates in de manual.

Post hier eens hoe en wat, want ik zou mn gps muis graag firmware updaten zoals ikdat bij mn sysonchip CF GPS gedaan heb (v2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

interessant, ik ben ook benieuwd naar het firmware upgraden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 10:37:
Ik kan ook niks vinden over die firmware updates in de manual.

Post hier eens hoe en wat, want ik zou mn gps muis graag firmware updaten zoals ikdat bij mn sysonchip CF GPS gedaan heb (v2)
Lijkt me wel sterk dat je de firmware kan updaten, heb er ook nog niets over gelezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

firmware van de sysonchip cf GPS was igg te updaten naar variant 2 met de verbeteerde xtrac, dat was wel erg fijn.

Dus die nemerix zal ook vast te updaten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 12:58
Ik gebruik het apparaat ook lopend en ik moet zeggen dat ik niks van zwabberen heb gemerkt.

Als ik het ding gebruik met een 1:7500 wegenkaart is hij zo verdomd accuraat dat hij op mijn gecalibreerde map gewoon de streep aan de goede kant van de weg weer geeft en dat bij zo'n schaal!

Verder is het zo dat als ik stil sta de positie niet veranderd, iets wat bij mij Holux GM120 wel het geval was (wired serial gps). Als ik vervolgens 3 meter op mijn balkon loop, ziet de ontvanger dat ook en verandert mijn positie wel degelijk.

Ik ga hem overmorgen mee nemen naar Frankrijk om hem daar ook te gebruiken met de IGN TOP25 kaarten. Ik verwacht daar niet zoveel problemen mee en juist de accuraatheid vind ik juist een sterk punt tov mijn SiRF II gps die ik hiervoor had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al gevraagd maar nog geen antwoord gezien.
Is het mogelijk om met de auto adapter ook mijn spv c500 op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 16:11:
Al gevraagd maar nog geen antwoord gezien.
Is het mogelijk om met de auto adapter ook mijn spv c500 op te laden.
Volgens mij niet, kan mij herrinneren dat iemand anders dit ook al geprobeerd had zonder succes, volgens mij is de adering heel iets anders waardoor het niet ging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Speedfight schreef op zondag 03 juli 2005 @ 10:23:
[...]

Kan daar niets over vinden in de handleiding :?
Beter kijken })

Zie \Specs\Bluetooth GPS\Bluetooth GPS_versie.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 19:54
spaceboy schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 18:21:
I need help.
Ik heb dat ding ook, maar krijg 'm niet aan de praat. Ik heb 'n iPAQ H6300 met TomTom 3. Welke instelling voor GPS moet ik precies instellen? (dus wat is de interface, wat is de poort?)
en in de handleiding en in deze thread staat dat je een standaard pincode van 0000 moet ingeven, maar dat hoef ik niet... ik krijg gewoon verbinding (denk ik, hij staat bij m'n bluetooth manager), maar als ik het scherm van de bluetooth manager verlaat en later terugkeer staat hij niet meer bij de outgoing connections...

HELP Please
sjek deze link Gem1e in "TomTom5: Ipaq en Bluetooth GPS werken ni..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ok ik heb em nou ook, en moet zeggen dat ik ZEER tevreden ben! :D Ik gebruik em dus met tomtom en die doet het perfect, dus mijn vorige post mag van tafel geveegd worden ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Als het goed is kun je met de lader wel de Nokia's uit de startpost opladen. Zit namelijk exact dezelfde batterij in. Mijn 6681 moet dus ook lukken. Wel mooi, kun je om en om opladen in de auto! Mijn Nemerix Aktronics Adapt etc... GPS ontvanger is besteld bij de man van Ebay uit Singapore. Ben benieuwd. Nu de software nog fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-beast-a
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-02-2024
Weet iemand hoe dat de pincode "0000" gewijzigd kan worden?
Of beter nog....helemaal weggehaald?

Ik moet nu iedere keer opnieuw de boel instellen en de compoort activeren als mij laptop uit is geweest.

Adapt gps werkt verder perfect en ook snel! Met Mapmonkey is het best goed navigeren in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ik heb hem ook sinds vandaag. Hij werkt goed samen met mn Siemens SX1, vinden elkaar meteen, pairen ook zo gebeurd. Heb binnen vrij snel al 7 satellieten, zal buiten in het open veld wel meer zijn. Vanavond als ik naar huis ga van mn werk is kijken hoe hij reageert op de weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Laatst online: 09-01 11:04
Werkt hier goed met 6681 en Route66 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Heeft iemand anders er ook last van dat nu het bewolkt is het signaal compleet onbruikbaar is geworden? Ik heb nu dus helemaal niets meer!
Ik hoop eigenlijk dat het aan mijn apparaat ligt, anders is het wel sneu zeg maar.

Dus: Kan iedereen nog lekker GPSsen, of moeten we (angstig om te verdwalen) binnen blijven zitten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Room42 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 11:10:
Heeft iemand anders er ook last van dat nu het bewolkt is het signaal compleet onbruikbaar is geworden? Ik heb nu dus helemaal niets meer!
Ik hoop eigenlijk dat het aan mijn apparaat ligt, anders is het wel sneu zeg maar.

Dus: Kan iedereen nog lekker GPSsen, of moeten we (angstig om te verdwalen) binnen blijven zitten? :)
dat ligt idd aan je apparaat, want hier doet ie het prima, ligt eerder aan je voorruit ? Ik zie normaal een sat of 8 tot 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 13:55:
Ik heb hem ook sinds vandaag. Hij werkt goed samen met mn Siemens SX1, vinden elkaar meteen, pairen ook zo gebeurd. Heb binnen vrij snel al 7 satellieten, zal buiten in het open veld wel meer zijn. Vanavond als ik naar huis ga van mn werk is kijken hoe hij reageert op de weg :)
In het open veld ligt het tussen de 6 tot 10 satellieten, al rijdende. Ik heb geen warmtewerende voorruit dus dat scheelt. In mn dashboardkastje zit ie op 6-7. wat ik wel jammer vind is dat de autolader op zich best groot is, nogal onhandig, maar wel weer handig dat het ding een usb aansluiting heeft... Ik ga route66 vannacht uitproberen naar frankrijk toe. Ben benieuwd, het plannen van een route naar de luxemburgse grens gaat op zich best traag, maar je planned tenslotte maar 1x. Voor de rest is het duidelijk genoeg zichtbaar en hoorbaar vind ik zelf. Ik ben benieuwd of we in 1x naar onze bestemming rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Laatst online: 11-09 18:58
Ik heb die ontvanger nu icm een iPaq 2410, maar er wordt helemaal niet om een pairing-code gevraagt. :?
Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Volgens mij wel. Ik heb in ieder geval op mijn phone ook nog nooit een code hoeven invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ook iemand die een positief gebruikersverhaal heeft van deze GPS muis in combinatie met de MDA Compact/S100? Werkt dit ding nu wel of niet op dat apparaat?

Overigens, ik zag zojuist ergens een aanbieding van de Adapt GPS muis met een extra batterij erbij voor 105 Euro incl. verzendkosten. Dat lijkt me geen gekke deal aangezien de batterij normaal los een stuk duurder is.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2005 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, :)

Ik slaag erin om een Bluetooth communicatie op te zetten tussen mijn IPAQ2410 en de GPS receiver.
In de TT3 software zijn de GPS instellingen de volgende NMEA0183v2 bluetooth en Bluetooth Serial Port Com5:

Probleem is dat de Bluetooth settings van de serial port als volgt zijn inbound Com port: 5 en outbound com port: 8.

Bij de GPS instellingen in TT 3 zou dus de com 8: port moeten gekozen worden. Deze kan ik echter niet selecteren in het keuzemenu.
Hoe kan ik dit verhelpen? :?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 13:39:
Hallo, :)

Ik slaag erin om een Bluetooth communicatie op te zetten tussen mijn IPAQ2410 en de GPS receiver.
In de TT3 software zijn de GPS instellingen de volgende NMEA0183v2 bluetooth en Bluetooth Serial Port Com5:

Probleem is dat de Bluetooth settings van de serial port als volgt zijn inbound Com port: 5 en outbound com port: 8.

Bij de GPS instellingen in TT 3 zou dus de com 8: port moeten gekozen worden. Deze kan ik echter niet selecteren in het keuzemenu.
Hoe kan ik dit verhelpen? :?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Uhm, probeer BlueTooth Tools eens te downloaden en te draaien. Volgens mij kun je daarin Com 6,7 of 8 selecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dogooder
  • Nu online

Dogooder

dus...

update TT3, ff flink zoeken op de site maar dan vind je hem wel.
Daarna kan je com 8 kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er vliegen op Ebay met die vent in singapore idd heel wat Adapt GPS muisjes eruit voor een zeer lage prijs (tussen 30 en 45 Euri excl. verzendkosten a 16.50 Britse Ponden). Maar allez ik ga toch maar voor de garantie en veiligheid van een Nederlandse leverancier. Iemand nog een goede aanbieding gezien? Goedkoopste die ik gezien heb is 89 EUro incl. BTW en verzendkosten of de muis met een 2e batterij voor 109 Euro incl. BTW en verzendkosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Laatst online: 14:38

Gaitman

The Real One

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 14:59:
Er vliegen op Ebay met die vent in singapore idd heel wat Adapt GPS muisjes eruit voor een zeer lage prijs (tussen 30 en 45 Euri excl. verzendkosten a 16.50 Britse Ponden). Maar allez ik ga toch maar voor de garantie en veiligheid van een Nederlandse leverancier. Iemand nog een goede aanbieding gezien? Goedkoopste die ik gezien heb is 89 EUro incl. BTW en verzendkosten of de muis met een 2e batterij voor 109 Euro incl. BTW en verzendkosten
Welke betaalbare GPS werkt op de Nokia N-gage QD?
Afbeeldingslocatie: http://img301.imageshack.us/img301/7299/gps0gi.jpg
Te vinden op http://www.inkoopacties.net/ia/3wr443p3 :)

Deze heb ik in deel 1 aangeschaft en werkt in ieder geval op mijn notebook uitstekend.
Ik heb ergens gelezen dat deze ook goed samenwerkt i.c.m. de Nokia N-gage QD
(weet niet meer waar, maar eigenlijk werkt het volgens mijn sowieso).
Maar als iemand dat kan bevestigen hier dan zou super zijn. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 14:24:
[...]

Uhm, probeer BlueTooth Tools eens te downloaden en te draaien. Volgens mij kun je daarin Com 6,7 of 8 selecteren
Pocket Bluetooth Tools gedownloaded van www.bluetooth.jazztel.es. Installatie verloopt blijkbaar normaal maar het beloofde dialoogvenster waarop men de com poorten kan installeren verschijnt niet tijdens de configuratie van een nieuwe verbinding met de BT manager. :'(
Doe ik iets fout? Een andere tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:47
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 14:59:
Jep heb hem dar ook besteld was 39euro kwijt+ 25euro verzendkosten. 21juli met fedex verstuurd, had hem de 25ste in huis. zeer netjes.
Wou hem eerst ook via inkoopacties.maar ik kan er maar geen login krijgen op1 of andere manier.
al tich keer gemaild maar nog nooit reacties gehad.
Dus toen was ebay mij vriend. Hij werkt goed met met 6630.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Even een slimme vraag van mij tussendoor voor wie twijfeld over een 2e accu:
Met 1 accu doe je al 20 uur, hoelang ben je wel niet onderweg :D
Tenzei je een Nokia hebt met dezelfde accu, en die accu goedkoper is dan normaal, is het misschien te overwegen, maar anders is het lijkt mij een beetje overbodig, 40 uur met GPS.
Zolang kan mijn pda niet eens mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook een beetje aan het kijken op ebay...
Durf het bijna niet te vragen maar krijg je geen onplezierige douane heffing bij levering. Is mij n.l. wel eens met iets anders via internet gebeurd.
Dank...

Jep heb hem dar ook besteld was 39euro kwijt+ 25euro verzendkosten. 21juli met fedex verstuurd, had hem de 25ste in huis. zeer netjes.
Wou hem eerst ook via inkoopacties.maar ik kan er maar geen login krijgen op1 of andere manier.
al tich keer gemaild maar nog nooit reacties gehad.
Dus toen was ebay mij vriend. Hij werkt goed met met 6630.[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nakebod schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 22:58:
Even een slimme vraag van mij tussendoor voor wie twijfeld over een 2e accu:
Met 1 accu doe je al 20 uur, hoelang ben je wel niet onderweg :D
Tenzei je een Nokia hebt met dezelfde accu, en die accu goedkoper is dan normaal, is het misschien te overwegen, maar anders is het lijkt mij een beetje overbodig, 40 uur met GPS.
Zolang kan mijn pda niet eens mee.
Het ligt eraan om welke reden je die accu koopt. Stel voor je andere accu begeeft het, op korte termijn, desnoods op lange termijn. Dan heb je een 2e accu als reserve liggen. Tegen die tijd kunnen deze modellen accu's wel eens uit de running zijn en als ik een accu kan bestellen tegen een meerprijs van 14 Euro, ach. Die 14 Euro gaan er ook door als ik kort op het terras zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 23:08:
Ben ook een beetje aan het kijken op ebay...
Durf het bijna niet te vragen maar krijg je geen onplezierige douane heffing bij levering. Is mij n.l. wel eens met iets anders via internet gebeurd.
Dank...
Mja douane kan altijd..
Ik heb geen problemen met douane gehad.
Aan de buitenzijde van het pakketje je duidelijk de prijs vermeld.
Ik weet niet vanaf wanneer je inklaringskosten + vat moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tito schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 14:07:
[...]

Mja douane kan altijd..
Ik heb geen problemen met douane gehad.
Aan de buitenzijde van het pakketje je duidelijk de prijs vermeld.
Ik weet niet vanaf wanneer je inklaringskosten + vat moet betalen.
Vanaf een Euro of 40 als ik me niet vergis (excl. verzendkosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik heb de combinatie: SE p910i, Adapt gps & route66 2006, maar hij blijft aangeven in route66 dat hij geen gps verbinding heeft. hij vind wel mijn Adapts gps maar als ik hem selecteer heb ik nog steeds geen gps verbinding :(

wie heeft raad?

EDIT: zo te zien blijft het rode ledje continue branden wat zou betekenen dat hij geen fix heeft, daar zou het natuurlijk aan kunnen liggen. met dit natte weer ga ik niet buiten staan om hem daar te testen :P

misschien dat ik hem morgen dan wel aan de praat krijg (hopelijk)...

[ Voor 38% gewijzigd door Leipo op 29-07-2005 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 21:38
Ik heb deze ontvanger ook icm. met de iPAQ H6340 en TomTom5, en het werkt als een trein.

In het begin wat problemen met instaleren maar de echte tweaker doet eerst zelf prutsen en dan pas de handleiding pakken, toen werkte het gelijk, zelfs een beweging van een meter word gedetecteerd in TT5.
Heb deze muis ook eens naast de orginele TT Go500 gelegd en uit ervaring kan ik zeggen dat deze net zo accuraat is als de TT Go500, een aanrader dus voor de PDA/GSM gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
toch maar ff op een droog moment de reciever buiten neergelegd en ik kreeg eindelijk na een kwartiertje een fix. jammer genoeg zag hij maar 3 satelieten en zat hij er bij de plaatsbepaling ruim 500(!) meter naast :( 10 minuten later was hij de fix kwijt en heb hem ook niet meer teruggekregen....

zou het komen door de zeer zware bewolking met onweer die er nu boven mijn huis hangt of heb ik een maandagmorgen exemplaar te pakken? :'(

[ Voor 13% gewijzigd door Leipo op 29-07-2005 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een extra accu hoeft niet veel geld te kosten. Ikzelf heb er een gekocht via tradekantoor. Accu binnen 3 dagen in huis voor 4 euro plus verzendkosten. En de accu werkt perfect, 1000mAh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Ik heb zelf gemerkt dat die ontvanger steeds beter gaat werken, maar de eerste keer kan het een behoorlijke tijd duren voordat je een fix hebt.
Nu duurt het bij mij gemiddeld 1 minuut om een fix te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
vandaag overdag geprobeerd in de auto en daar werkte hij wel perfect.. lijkt inderdaad alsof hij het steeds beter gaat doen, maar nu zag ik gisteravond ineens dat de behuizing van de reciever beschadigt is: 1 van de 2 schroeven is afgebroken en zit er dus los in :( heb al een mailtje gestuurd naar de pdashop, hopelijk kan ik een nieuwe krijgen want deze schade komt echt niet door mijn korte gebruik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesdop
  • Laatst online: 11-09 21:38
Leipo schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 23:11:
toch maar ff op een droog moment de reciever buiten neergelegd en ik kreeg eindelijk na een kwartiertje een fix. jammer genoeg zag hij maar 3 satelieten en zat hij er bij de plaatsbepaling ruim 500(!) meter naast :( 10 minuten later was hij de fix kwijt en heb hem ook niet meer teruggekregen....

zou het komen door de zeer zware bewolking met onweer die er nu boven mijn huis hangt of heb ik een maandagmorgen exemplaar te pakken? :'(
Met het weer heeft het denk ik niets te maken, van de week was het echt noodweer en hij bleef vrolijk reageren op de sats, prima apparaatje iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb verleden week een Sony Clie NX73v en de BT ontvanger meegenomen op de fiets en dat werkte goed. Ik heb alleen het kompas en het sat-overzicht van CETUS GPS gebruikt. Gemiddeld had ik zo'n 7-8 satellieten waarvan zo'n 4-5 actief, en een snelle fix buiten in de open lucht.Hier thuis is het ook een stuk slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 08:04:
Ik heb verleden week een Sony Clie NX73v en de BT ontvanger meegenomen op de fiets en dat werkte goed. Ik heb alleen het kompas en het sat-overzicht van CETUS GPS gebruikt. Gemiddeld had ik zo'n 7-8 satellieten waarvan zo'n 4-5 actief, en een snelle fix buiten in de open lucht.Hier thuis is het ook een stuk slechter.
En je GPS muis is ook de Adapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:49
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 11:55:
Is er ook iemand die een positief gebruikersverhaal heeft van deze GPS muis in combinatie met de MDA Compact/S100? Werkt dit ding nu wel of niet op dat apparaat?

Overigens, ik zag zojuist ergens een aanbieding van de Adapt GPS muis met een extra batterij erbij voor 105 Euro incl. verzendkosten. Dat lijkt me geen gekke deal aangezien de batterij normaal los een stuk duurder is.
Werkt hier perfect met een i-mate jam icm Navigon 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domino schreef op zondag 31 juli 2005 @ 12:29:
[...]

Werkt hier perfect met een i-mate jam icm Navigon 5.
Wat heet perfect?

1. Hoe snel van aanzetten tot operationeel? Seconden/minuten
2. Hoeveel satellieten gemiddeld?
3. BlueTooth blijft gehandhaafd (ik heb nu nl. een headset gekocht met blue tooth en na één gesprek schiet steeds de MDA uit de blue tooth stand en moet ik weer opnieuw pairen enzo. Dat werkt niet, jij of iemand anders idee hoe dat kan?

4. Is Navigon 5 een handig programma of toch beter TomTom nemen (dan wel Route 66 als die voor de PPC verkrijgbaar is)

Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:54

n00bs

Het is weer Zomer!

Als je eenmaal een fix hebt, maakt het dan niet meer uit waar je module plaatst voor het navigeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 13:11:
[...]

Wat heet perfect?

1. Hoe snel van aanzetten tot operationeel? Seconden/minuten
2. Hoeveel satellieten gemiddeld?
3. BlueTooth blijft gehandhaafd (ik heb nu nl. een headset gekocht met blue tooth en na één gesprek schiet steeds de MDA uit de blue tooth stand en moet ik weer opnieuw pairen enzo. Dat werkt niet, jij of iemand anders idee hoe dat kan?

4. Is Navigon 5 een handig programma of toch beter TomTom nemen (dan wel Route 66 als die voor de PPC verkrijgbaar is)

Ben benieuwd...
Ja, eehh, perfect? Ik ben er tevreden mee.
1. Minder als een minuut. Dus eerst de BT GPS aanzetten en dan het adres inrammen op je PDA/MDA is ruim voldoende om een fix te verkrijgen.
2. Kan ik helaas niet zien in Navigon 5. Heb je hier een programma voor?
3. BT blijft aan, ook na herhaaldelijk uitzetten en aanzetten van de GPS module blijft de MDA reageren op het signaal als er een fix is.
4. Ik vindt Navigon veel makkelijker in het gebruik als TomTom. Met TomTom had ik nogal eens dat het programma eruit klapte op de MDA. Met Navigon geen probleem. Ook heeft Navigon echte grensoverschreidende navigatie ipv 'Major Roads of Europe' van TomTom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Laatst online: 06-04 00:29
n00bs schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 12:12:
Als je eenmaal een fix hebt, maakt het dan niet meer uit waar je module plaatst voor het navigeren?
Dat hangt er een beetje vanaf, de beste ontvangst krijg je als de module vrij zicht op de hemel heeft, bijvoorbeeld op het dashboard (zonder warmtewerende voorruit) of op de hoedenplank. Sommigen pleuren het ding gewoon in het dashboardkastje en hebben toch nog voldoende signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:54

n00bs

Het is weer Zomer!

Henk007 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 15:50:
[...]

Dat hangt er een beetje vanaf, de beste ontvangst krijg je als de module vrij zicht op de hemel heeft, bijvoorbeeld op het dashboard (zonder warmtewerende voorruit) of op de hoedenplank. Sommigen pleuren het ding gewoon in het dashboardkastje en hebben toch nog voldoende signaal.
Maarja als je hem ook gebruikt op fiets/scooter/wandelend is het onmogelijk zeker gezien het weer in Nederland om constant vrij zicht te hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Laatst online: 15:19
Op ebay.de kan je onder een andere merknaam ook de Nemerix Chipset krijgen die in de Adapt BT GPS zit.

Die chipset claimed V2.0 te zijn, en nog beter bereik.
Specs zijn 50% van de tijd binnen de 3 meter en 90% van de tijd binnen de 7, een stuk beter dus dan de Adapt GPS.

Ze gaan daar voor rond de 71 a 76 euro per stuk inclusief 1000Mah accu, lader/autolader en draadtasje met nekband. Dat is exclusief 12,90 verzendkosten.

Heeft iemand ervaring met die chipset van Nemerix?

En van de oude Adapt GPS, wat is daar het bereik van binnenshuis/in de auto/in het dashboardkastje?
Ik hoor veel goede verhalen over de SIRF 3 chipset die echt overal wel een fix vind, hoeft van mij niet maar in een dashboardkastje is wel heel prettig! Graag gebruikservaringen en geen speculatie (zat ik ergens anders uit de hand lopen.)

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Ik de nemerex van ebay. alleen had ik er geen draadtasje met nekband bij.
Ik weet niet wat het verschil tussen die uit duitsland of uit singapore is. Maar ik weet wel dat de prijs uit singapore maar 40euro excl verzendkosten is.. dus heel wat goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Ik heb mijn Adapt receiver in het middenconsole liggen, en ik heb meestal 10 satellieten.
Volgens mij is er bij dingen nogal veel verschil in kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Die vanuit Azië mag dan wel 40 ( a 45) euro kosten, maar daar zit wel 25 euro aan verzendkosten bij!

Ik heb nu de Nemerix V2.0 gewonnen op Ebay.de
Ben 76 euro kwijt voor het apperaat en 12.90 voor verzenden. Totaal 88.90
Dat is inclusief autolader, draagband, tasje en 1000mah accu!

Ben benieuwt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stinger_Ventura schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 18:20:
Die vanuit Azië mag dan wel 40 ( a 45) euro kosten, maar daar zit wel 25 euro aan verzendkosten bij!

Ik heb nu de Nemerix V2.0 gewonnen op Ebay.de
Ben 76 euro kwijt voor het apperaat en 12.90 voor verzenden. Totaal 88.90
Dat is inclusief autolader, draagband, tasje en 1000mah accu!

Ben benieuwt!
Als je iets wint krijg je het meestal, je moet hier nog betalen ;)

En als je ongeluk hebt, krijg je invoerheffing bij de doane. Tel er dan nog maar eens wat Euri bij op, kijken hoe blij je dan nog met je aankoop bent...

Verder, de Adapt voldoet ook, beter dan goed is volgens mij niet nodig als het ding al ok navigeert
En wat als er iets mee is? Dan mag je het ding voor de garantie terug sturen naar Azië?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Tja ik het "winnend" bod om het zo maar even te zeggen :)

Euhh, ik heb hem niet in Azie gekocht! Maar in Duitsland via ebay.DE
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...7359&item=5795125547&rd=1

Ik betaal dus zowiezo geen douane kosten ( binnen de EU nl.) en als die terug moet is het naar Duitsland ipv Signapore.
En 30 dagen niet goed geld terug garantie ( maar zit je wel met 2 x verzendkosten natuurlijk)

Gaat hier om de nieuwste NemeriX V2.0 chip! Ben benieuwd hoe die presteerd tegen de Adapt Nemerix chip cq Wonder X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heb mijn Adapt receiver ook binnen, getest met Nokia 6680+TomTom5, duurde ff maar toen deed ie het prima!

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Laatst online: 15:49

-Sander-

///M Powerrrrrr

Ik heb deze gisteren ook binnen gekregen!
Super goeie muis en zeer nauwkeurig en snel!.

Gebruik hem icm mijn Ipaq 1940 en TomTom 5.
De afstand is trouwens super te noemen, ik had hem beneden liggen aan de lader en ik zat 2 verdiepingen hoger (nieuwbouw) en ik kon alles doen _/-\o_

Top!

* -Sander- is happy ..

Heeft nu zijn "oude" Toschiba E400 + TomTom + Carkit over.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:09
ik heb deze muis ook icm mda compact met qtek.nl 1.12 firmware en TT 5.1

hij doet wat hij moet doen, nix meer nix minder. gekocht op inkoopactie.net voor 80 euro incl verzendkosten destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jozy schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 22:27:
ik heb deze muis ook icm mda compact met qtek.nl 1.12 firmware en TT 5.1

hij doet wat hij moet doen, nix meer nix minder. gekocht op inkoopactie.net voor 80 euro incl verzendkosten destijds.
Ook de Adapt Nemerix aangeschaft via PDAShop.nl, wat een meesterlijke service hebben ze daar. Voor 16.00 besteld, volgende dag in huis. En idd, het ding werd afgeleverd. Hangt nu aan de lading en vanavond gaan we eens testen! Zeer benieuwd hoe hij presteert, of ik een goede of een slechte heb, want lees dat sommige mensen veel problemen hebben en andere niet, dus het is nogal selectief welke Taiwanees dit ding in elkaar heeft gesoldeerd ;)

Mijn bevindingen drop ik hier vanavond of na het weekend

p.s. heb alleen nog de originele Tmobile rom op de MDA zitten, de logo's zijn er al af met het blokje suiker en na het weekend ga ik de rom ook eens updaten. Wellicht dat de prestaties dan nog beter worden... Niet van GPS ontvangst, maar meer snelheid TomTom/MDA.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Stinger_Ventura schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 09:10:
Tja ik het "winnend" bod om het zo maar even te zeggen :)

Euhh, ik heb hem niet in Azie gekocht! Maar in Duitsland via ebay.DE
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...7359&item=5795125547&rd=1

Ik betaal dus zowiezo geen douane kosten ( binnen de EU nl.) en als die terug moet is het naar Duitsland ipv Signapore.
En 30 dagen niet goed geld terug garantie ( maar zit je wel met 2 x verzendkosten natuurlijk)

Gaat hier om de nieuwste NemeriX V2.0 chip! Ben benieuwd hoe die presteerd tegen de Adapt Nemerix chip cq Wonder X
Via dealcat.de ? ;) Heb ik ook en werkt inderdaad perfect. Zeer nauwkeurig.. ik raakt nooit zomaar opeens de route kwijt. In het begin een fix vinden kan wel even duren af en toe, maar meestal toch wel binnen een minuut (cold start).

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Yep! Dealcat.

Hoe heb jij betaald, en hoe lang duurde dat?
En hoe lang duurde de verzending?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:35

tozzke

aka tozzert

bij http://pda.direqt.nl/ net een Keomo Bluetooth GPS receiver besteld (morgen in huis) voor € 84.95 (10 euro goedkoper dan die van adapt....)
maar de omschrijving en afbeelding is exact hetzelfde :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tozzke schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 16:23:
bij http://pda.direqt.nl/ net een Keomo Bluetooth GPS receiver besteld (morgen in huis) voor € 84.95 (10 euro goedkoper dan die van adapt....)
maar de omschrijving en afbeelding is exact hetzelfde :?
Is niet helemaal juist

PDAShop verkoopt de Adapt voor 95 Euro incl. verzenden

PDA Direqt verkoopt die Keomo voor 85 Euri excl. verzendkosten. Ofwel, je komt rond 90 Euro.
Het lijkt me idd dezelfde GPS muis met een ander naampje. Maar dat komt wel meer voor in de wereld van de producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die het volgende probleem herkent dan wel zo uit z'n hoofd weet op te lossen?

Als ik BlueTooth op mijn MDA activeer (dus aangeef dat hij moet zoeken, andere apparaten hem kunnen vinden), dan blijft BlueTooth gemiddeld een paar minuten aanstaan. Daarna schakelt de MDA de BlueTooth uit.

Maakt niet uit wat ik doe, pair ik geen ander BlueTooth apparaat met het ding of juist wel (geprobeerd met diverse BT handel, een BT USB stick in m'n desktop, een BT headset, een BT Adapt GPS muis) de BT van de MDA gaat gewoon uit (BT symbool met rode streep er doorheen) na een aantal minuten.

Pair ik met een apparaat, dan krijg ik volgens de regels een code die ik intyp (vaak 4 x 0) en zie ik ook de naam van het andere BT apparaat. Bijv. bij de headset kan ik één gesprek voeren met het ding, probeer ik het weer, dan ligt BT eruit. Bij de Adapt GPS muis, ziet de MDA het ding, code intoetsen, naam en finish. Vervolgens start ik TomTom op en dan is 't ding alweer eruit.

Wat doe ik hieraan?

p.s.: ja BT Tools staat al op m'n MDA dus die tip hoeft al niet meer , Rom updaten voor morgen (ga ik weekendje weg) lukt ook niet meer. Hopelijk zijn er andere zaken die te proberen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:35

tozzke

aka tozzert

gisteren besteld, vandaag binnen... nette service
meteen aan de praat gekregen en binnen een minuut een fix op 8 satellieten (vanuit een schuin dakraam van een huis)

even een vraagje over die externe antenne aansluiting, zijn daar antenes voor te krijgen of zelf te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 17:39:
[...]

Is niet helemaal juist

PDAShop verkoopt de Adapt voor 95 Euro incl. verzenden

PDA Direqt verkoopt die Keomo voor 85 Euri excl. verzendkosten. Ofwel, je komt rond 90 Euro.
Tijdelijke aanbieding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tozzke schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 19:01:
gisteren besteld, vandaag binnen... nette service
meteen aan de praat gekregen en binnen een minuut een fix op 8 satellieten (vanuit een schuin dakraam van een huis)

even een vraagje over die externe antenne aansluiting, zijn daar antenes voor te krijgen of zelf te maken?
Met welke hardware werk je verder? Ook de MDA Compact? Of een Ijam, Qtek of nog een ander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Leipo schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 14:47:
vandaag overdag geprobeerd in de auto en daar werkte hij wel perfect.. lijkt inderdaad alsof hij het steeds beter gaat doen, maar nu zag ik gisteravond ineens dat de behuizing van de reciever beschadigt is: 1 van de 2 schroeven is afgebroken en zit er dus los in :( heb al een mailtje gestuurd naar de pdashop, hopelijk kan ik een nieuwe krijgen want deze schade komt echt niet door mijn korte gebruik :P
Bij mij zijn ze inmiddels allebei afgebroken.

Het apparaat is technisch in orde echter de behuizing laat te wensen over.
Pagina: 1 2 3 Laatste