Update 30 september 2005
Blue Temjin is sponsored by: http://www.blackdog-pcs.com
De laaste weken was ik wat weekenden weg dus heb ik niet zo heel veel kunnen modden (het weekend is mijn mod tijd.) Gelukkig heb ik de afgelopen 3 midweken wel een klein beetje kunnen modden, hierbij het resultaat met zoals gewoonlijk weer veel pics.
Allereest wat leuk nieuws (of iig voor mij leuk

) ik heb via
AC-Ryan een sponsor opgedaan:
blackdog-pcs. De spulletjes die ik van hen had gekregen: (helaas geen pic, want m'n ouders waren op vakantie met de digicam en toen zij terug kwamen lag al het casemodspul al weer in vele gezaagde, gemodde en gepimpde stukken.
2x AC Ryan MeshxPanel 500x500mm Black
4x AC Ryan TWIN CCFL 30cm UV/UV
2x AC Ryan Blackfire4 120mm UVGreen
2x AC Ryan Meshx FanGuard 120mm Black
1x AC Ryan UV Acrilic blue
1x AC Ryan UV Acrilic green
Nogmaals dank aan blackdog-pcs!
En nog eens leuk nieuws (of iig weer voor mij

):
Een tijdje terug had ik een mailtje gestuurd aan Silverstone met de vraag of ik een mooie grote Silverstone poster kon krijgen voor aan de muur. (ja tuurlijk kon ik om een sponsorschap vragen, maar ik wil niet te veel sponsors want anders ben je eigenlijk geen echte Die-hard modder meer.)
In plaats van een poster kreeg ik een mooie vlag en wat goodies.
De vlag:

daarnaast heb ik nog een 6 tal mooie boekjes met de complete productline van Silverstone, wat stikkers, een kleine silverstone poster en een Nitrogon Series strip gekregen.
Hartelijk dank aan
Silverstone voor het leveren van al deze mooie goodies.
Nog meer nieuws: misschien dat sommigen het al gezien hadden, maar ik heb me (samen met nog een portie nederlanders) ingeschreven bij de AC-Ryan Great Worklog Contest. Hopelijk win ik wat leuks!
En nu verder met het voor jullie boeiende gedeelte: the modding:
Allereerst vond ik dat ik de stijl van de onderplaat in het onderste gedeelte moest doorvoeren in het bovenste gedeelte. In het onderste gedeelte is de onderplaat nml UV groen met zwart plakplastic met daar weer lijntjes in. (zie een aantal updates terug)

De onderplaat uitgezaagd. Hij bestaat uit 2 delen zodat hij nu (in tegenstelling tot de oude) wel de hele bodem kan "bekleden." Wat hier te zien is:
Toen liet ik de onderplaat even voor wat het was en ging ik aan het werk aan de upper fan filter welke op de rad moet komen. Allereerst was het tijd om wat meshx uit te knippen met de blikschaar en wat alu stripjes te zagen.
Doordat m'n ouders weg waren met de cam helaas niet zoveel pics van hoe het verder gekomen is, dan maar een verhaal:
"hierna heb ik de alu profieltjes na gemaakt van UV blauw plexiglas en heb ik de alu profieltjes zwart gemaakt dmv. zwart plak plastic.
Als je dit allemaal dmv. imbusjes opelkaar gooit en op de radiator vastdraait krijg je dit:
Hierbij heb ik ook nog een UV balkje bijgestampt en aangezet:
en in het donker:
Toen moest er nog even een tweede worden gemaakt, welke aan de onderkant van de WC behuizing moest komen.
Stripjes
Hierover later meer, eerst de onderplaten blackmasken.
Klaar!

Plexiglas geheel met zwart plakplastic beplakt en aan de randen 2 mm eraf gesneden. Tevens daar waar de radiator zou moeten komen een lijntje gemaakt.
Na dit erin gelegd te hebben kwam ik op het idee om aan de voorkant een klein zwart hoekprofieltje te plaatsen voor de afwerking.
Tijd voor het vast schroeven van de boel, hiervoor moest de radiator tegen de onderkant worden gehouden, geen probleem zou je zeggen we hebben zwaartekracht. Maar helaas moest de onderkant naar boven worden gezet want ik moest ook nog wat schroeven vast kunnen zetten. Gelukkig boden de mooie Donald Duck Pockets uitkomst:

"Alternatieve lijmklem :P"

Uitzicht van de andere kant.
De eerste keer was het allemaal niet zo goed gegaan met het vastdraaien doordat de onderplaten niet sterk genoeg meer waren nu ze uit 2 delen bestonden. (opzich wel logich). Dus heb ik de oude onderplaat gepakt om als onder-onderplaat te dienen. Deze oude onderplaat zit dus nog eens onder de nieuwe onderplaat, maar je ziet er niets van want hij is geheel transparant
Toen ging ik dus voor de tweede keer alles in elkaar draaien en het werkte want de onderplaten waren samen sterk genoeg. Helaas ontstond er nu teveel druk op het neonbalkje waardoor hij bij het laaste schroefje brak.
De derde keer: het was dus tijd voor een extra versteviging:
Kleine afstand houdertjes gemaakt van een oude AC-Ryan plexiglazen Neonbalk behuizing.
Nadat ik een nieuw neonbalkje had gekocht en een veel te dure hamburger bij de nieuwe BK had gekocht (welke er bij elke boer er weer uitkwam

) was het tijd om alles nogeens voor de derde keer en hopelijk wel slagende manier in elkaar te schroeven.
De onderste fan filter (welke gemaakt is van die groene uv plexi stripjes en alu stripjes) gemonteerd met daarbij gelijk de fans, rad en upper fan filter.:

It finally worked!
Het is dus tijd voor wat eind shotjes van het nieuwe Rad gedeelte / wc geheel ding en meer.
Darkness:
Nu zit ik nog met een probleempje, ik heb nml nu die 1a-cooling pompstation (pomp en res in een) alleen dit ding vind ik te groot en niet eens tof ook Nu zit ik te denken om 2 pompjes te kopen. Wat voor pompjes raden jullie me aan? Ik zat zelf te denken aan 2 eheim 1048 (misschien 1 want ik heb er al 1 zodat ik er dan 2 heb) of aan D-tek mini pompjes welke
hier te vinden zijn. Alleen heb ik nog niet zoveel over deze pompjes weten te vinden. Iemand ervaring? En daarnaast heb ik nog het probleem dat ze alleen in 1/2" of in 3/8" verkrijgbaar zijn, maar ik heb schroefdraad van 1/4" nodig en heb tot nu toe nog geen 1/2" tot 1/4" of 3/8" tot 1/4" convertors kunnen vinden.
Dit was het weer voor deze update. Wss is de eerst volgende updat pas weer in of na de hefstvakantie, dus pas over 2 a 3 weken want er staat een proefwerk week voor de deur.
[
Voor 4% gewijzigd door
Verwijderd op 30-09-2005 21:33
]