Je kunt natuurlijk tot
na de meeting de stekker er uit trekken

Kayshin schreef op maandag 06 juni 2005 @ 14:25:
Ff tussentijds vraagje: ben nu bezig met een poll te maken voor een systeem hier, maar ik zit wat te kutten met het afronden van de percentages. Deze kloppen niet als je ze optelt. Kan er nix van vinden. Hoe heb jij dit opgelost?
Heb nu:
code:
1
| round(($row2['aantal']/$row3['totaal'])*100) |
maar dat werkt niet goed. Ook floor en ceil werkt niet goed...
Open je eigen topic

Is eerder puur toeval dat ze "kloppen". Als je ze optelt zou je wel eens op 99% kunnen komen in een lullig geval. Dus

So be it

Dat krijg je met afronden op hele procenten. En als je afrondt op tiendes, dan zit je er soms een honderdste langs...
Het enige wat je zou kunnen doen is een totaaltje intern bijhouden en bij de laatste eventueel een procentje optellen als je op 99 uitkomt. Dat vind ik dan weer ranzig, want dat zou betekenen dat de laatste altijd hoger uitkomt (worst case). Je zou 't ook @random kunnen optellen bij een willekeurig item, maar dan heb je weer dat de ene soms meer is dan de ander na iedere refresh enzo. Ook daar zijn dan wel weer oplossingen voor te bedenken, maar hoe dan ook, dit krijg je nooit 100% (

) kloppend...
[
Voor 76% gewijzigd door
RobIII op 06-06-2005 18:04
]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij