Toon posts:

"Gamen"

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 369 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:45
Idd Wolfenstein: Enemy Territory is iedereen aan te raden die van teamplay en shooters houdt. Alleen blijf weg van XP save servers.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamen is voor mij niet meer hetzelfde zoals vroeger. Ik game nog steeds graag ze, maar het is anders.
Vroeger als je klein was moest je sparen voor een spel. Je keek er dan zo naar uit en je was dolgelukkig toen je er mocht achter gaan.

Nu, heb je eigenlijk spellen aan de lopende band. Je kan er downloaden en als je werkt koop je ook al es geregeld een spel.
Voor het moment ben ik oververzadigd. Ik weet gewoon niet wat eerst gespeeld.

De games waar ik nu het meeste plezier aan heb zijn "volwassen" games, met een goed verhaal (mafia, max payne, still life, planescape torment,fs2004; ...).
Ik speel ook echt graag Red Orchestra, juist omdat die zo realistisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 20:37:
Ik speelde net als Kai hierboven onnoemelijk veel RTCW, en dit met nick [SSK]CIS, en heb met de introductie van ET gevloekt en geklaagd, net als vele anderen.

(denk zelfs dat ik wel eens tegen hem gespeeld heb)

ID software heeft een van hun mooiste games laten kapotgaan door een lack of support.

ET is niks tov RTCW.

en derhalve ben ik ermee gestopt :)

ik game nu vooral nog met men vriendin ;)
Suicidal Serial Killers ;)

Ook onnoemelijk veel RTCW gespeeld, hoog gekomen ook :)

Unreal 1 was trouwens het beste spel imho.....Halflife 2 deed weer iets van dat "ik zit in een game" gevoel herleven, maar de tijden dat een shooter echt intrigerend was zijn voorbij.

edit:
RTCW als: TmB'Helios (Taste my bullets, leuke clan, door heel de community uitgekotst omdat half team-NL er in zat ;) ) Daarna nog even Tp|G'Tune(TmB ging naar multigaming clan Tp|G uit duitsland)...Verder nog gespeeld voor RWD, RM(meer dan een jaar ), GOW :P (in mijn beginperiode)...

[ Voor 17% gewijzigd door dr.lowtune op 02-06-2005 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamen jullie tegenwoordig meer dan vroeger?

Stukken minder, dat vooral omdat veel meer IRL actief ben dan vroeger, :)

Hebben jullie meer plezier met gamen dan vroeger?

Dat nog steeds wel, 1 keer in de zoveel weken in het weekend een potje of 2/3 CS is nog steeds erg vermakelijk. Maar sinds ik MMORPG's heb gevonden ben ik daar toch redelijk "verslaafd" aan geraakt en de tijd dat ik game..speel ik dus meestal een MMORPG (ROSE Online op dit moment vooral :) )

Hoe snel volgen de games elkaar op in je pc/console?

Bijna niet meer eigenlijk, vooral omdat ik eigenlijk steeds minder aan het gamen ben. Ben ik wel blij om opzich :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.SiS schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 20:18:
Mag ik even opmerken : Games speel je nu sneller uit , zijn korter etc.
Hoe zou dat toch komen ? Toen was je 8 jaar , een kleine etter en kon je amper de controls onder je knie krijgen. En je had geen enkele ervaring met games. Dus het is logisch dat het lang duurt om een game uit te spelen.
Onzin, spellen van nu zijn voorgekauwd en hebben een veel minder lange doorlooptijd. Toen ik acht was speelde ik Jet Pac op de ZX Spectrum met 1 vinger in de neus uit (das meer dan 100 levels). M'n reactie snelheid was toen veel beter zelfs. Spellen worden gewoon korter, das een feit. Ik dacht eerst dat het een logisch gevolg was van de kosten, maar het schijnt (gruwel) dat de consument het een prima speeltijd vind, 10 tot 20 uur. Ik heb hier zelfs een programmeur rondlopen die dat ook vind, terwijl ik in de winkel achterop het doosje kijk en bij een speelduur van <30 uur vrolijk doorkijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 12:16:
[...]

Onzin, spellen van nu zijn voorgekauwd en hebben een veel minder lange doorlooptijd. Toen ik acht was speelde ik Jet Pac op de ZX Spectrum met 1 vinger in de neus uit (das meer dan 100 levels). M'n reactie snelheid was toen veel beter zelfs. Spellen worden gewoon korter, das een feit. Ik dacht eerst dat het een logisch gevolg was van de kosten, maar het schijnt (gruwel) dat de consument het een prima speeltijd vind, 10 tot 20 uur. Ik heb hier zelfs een programmeur rondlopen die dat ook vind, terwijl ik in de winkel achterop het doosje kijk en bij een speelduur van <30 uur vrolijk doorkijk.
Ga maar eens mario bros 1 uitspelen (< 1 uur) en daarna mario sunshine (15 uur) dat is toch wel even een verschil he.

hetzelfde met bijna alle oude SNES, NES (en alles wat daar voor kwam) spellen. Tegenwoordig zijn spellen echt veel langer, veel uitgebreider, meer mogelijkheden en meerdere keren uit te spelen.

met een speltijd van 10 uur ben ik wel tevreden bij third person action games. shooters mogen van mij zelfs korter anders word het gewoon saai.

RPG's mogen van mij zon 20 uur zijn. anders word het simpelweg te langdradig en eentonig (haal 10 van dat, moord er zoveel van die uit. enz enz..

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheEvilCuber schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 12:23:
[...]
Ga maar eens mario bros 1 uitspelen (< 1 uur) en daarna mario sunshine (15 uur) dat is toch wel even een verschil he.

hetzelfde met bijna alle oude SNES, NES (en alles wat daar voor kwam) spellen. Tegenwoordig zijn spellen echt veel langer, veel uitgebreider, meer mogelijkheden en meerdere keren uit te spelen.
Nintendo is ook 1 van de weinigen die het goed doet imho :) Mario Bros 1 heb ik nooit gespeeld trouwens dus daar kan ik niet over oordelen. Super Mario World was mijn 1ste mario spel, en dat was echt niet in een uur uit te spelen. Misschien als je het al 380.000 keer hebt gespeeld, maar dan moet je die tijd wel meetellen :)
met een speltijd van 10 uur ben ik wel tevreden bij third person action games. shooters mogen van mij zelfs korter anders word het gewoon saai.
Ik ga anders geen 50 euro uitgeven voor iets dat ik in 1 zaterdagje uitspeel. Max Payne goed voorbeeld, prachtig spel, mooi verhaal, maar te kort.
RPG's mogen van mij zon 20 uur zijn. anders word het simpelweg te langdradig en eentonig (haal 10 van dat, moord er zoveel van die uit. enz enz..
Hmm m'n Final Fantasy X savegame staat nu op 213 uur, die van Wild Arms 3 op 67 uur en die van Star Ocean 3 op 42 uur...en ze vervelen me nog geen seconde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik game-de vroeger toen ik een jaar of 14 tm begin 17 echt zowat elke dag. Kocht af en toe een nieuw spelletje maar nu ik studeer en andere dingen belangrijk vind, game ik bijna niet meer..
ik vind het wel heel jammer..Ik speel nu wel nog es AA & ik ga GTA SA kopen (als die leuk is) Maar ik moet er wel tijd voor maken.. ;( :'( |:(

Studenten hebben het zwaar :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:38

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 12:16:
Veel shooters van tegenwoordig zijn idd in 1 nachtje doorgeknald, dat is vrij kort in vergelijking met Half-Life 1. Vroeger moest je nogal freaky zijn om op PC te gaan gamen, dus ook games op de gamers gericht. Nu is het meer op de grote massa gericht.

Studenten halen meestal games van de plaatselijke netwerken af om uit te proberen, een game dat in 1 nacht doorgeknald is, is niet de moeite om te kopen. Tenzij als er een goede multiplay bij zit, waarmee je uren/dagen op lans kan gamen, dan is het de moeite waard om te kopen.

[ Voor 14% gewijzigd door rapture op 02-06-2005 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

vroeger weet ik nog wel dat ik Half-Life 1 speelde. Ik vond het wel een leuke game alleen weet ik nog dat ik hopeloos kon verdwalen. Ik weet niet meer of dat komt doordat ik zo jong was of doordat de game veel moeilijker in elkaar zit dan de games van tegenwoordig.

Ik weet iig wel zeker dat de single-player van de moderene games helemaal niets meer voorstelt. Maar dat vind ik wel te begrijpen. Iedereen die single-player speelt koopt bijna nooit een game. Zodra je mp gaat spelen moet je het origineel wel gaan kopen. Dus aan een goede sp verdient een uitgever bijna niets.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binno
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 13:51

Binno

. .. ... ....

Of ik meer speel dan vroeger dat is een feit hier, heeft mede te maken met de intresse van het soort spel wat je speelt, voorheen veel UT & CS gespeelt dan is het toch half uurtje knallen en dan heb je het gehad.

speel nu enkele jaartjes alweer MMORPG's waar het toch anders gamen is dan cs & ut. zon spel kost tijd, waardoor je langer gamed dan vroeger :) en met deze spellen bouw je een soort groep op omdat zon spel vaak een levensduur heeft van 5 jaar (gemiddelt) die vaker bijelkaar is.

Consoles zijn leuk maar dan echt voor 10 min , heb een ps2 en een xbox in de kamer en die staan niets anders dan stof te happen, dit alleen door de mmorpg spellen.

"Reality is just an illusion, caused by lack of alcohol"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:51
Klopt wel, hoor Traguardo. Half Life was erg groot en redelijk ingewikkeld (ook vergeleken met oudere games als Quake I/II), dat was juist de charme ervan: het was een complexe shooter voor veeleisende gamers en dat maakte het ook een groot succes.

Door Doom III en Half Life II schiet je je zo heen; goede voorbeelden van de verschraling van het aanbod aan shooters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

maar het ligt ook aan de tijden. Nu speelt niemand meer lang een single player game. Bijna iedereen vind een game online veel leuker dan offline. Als de single palyers langer zouden zijn dan zou denk ik ook een groter deel afknappen op 75%(uitgezondert de perfecte games natuurlijk).

Maar tegenwoordig worden de graphics vaak belangrijker gevonden dan de kwalitieit van de game en gameplay.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-10 12:50

CaDje

Framedrops for life

Binno schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 13:18:
Of ik meer speel dan vroeger dat is een feit hier, heeft mede te maken met de intresse van het soort spel wat je speelt, voorheen veel UT & CS gespeelt dan is het toch half uurtje knallen en dan heb je het gehad.

speel nu enkele jaartjes alweer MMORPG's waar het toch anders gamen is dan cs & ut. zon spel kost tijd, waardoor je langer gamed dan vroeger :) en met deze spellen bouw je een soort groep op omdat zon spel vaak een levensduur heeft van 5 jaar (gemiddelt) die vaker bijelkaar is.

Consoles zijn leuk maar dan echt voor 10 min , heb een ps2 en een xbox in de kamer en die staan niets anders dan stof te happen, dit alleen door de mmorpg spellen.
haha, same here. Mijn Ps2 wordt ook niet meer zoveel gebruikt.

Vroegah vooral buiten spelen. Pc had ik de ballen verstand van, had wel een C64, maar dat waren redelijk eenvoudige spelletjes, daarna een SNES. Ik ben later pas met de pc begonnen. We hadden nog lang een 386. Dit terwijl er al P 133 waren. Later zijn we dan overgestapt op een PII 400. Dit was toen High End, nu kon ik ook echt games spelen en dit deed ik dan ook :P.

Hl1, cs (tegen bots, want breedband was nog niet beschikbaar) en UT. Toen breedband eindelijk beschikbaar was ben ik begonnen met Ravenshield. Dit fanatiek gespeeld, in clan verband... maarrrr toen kwam Star Wars Galaxies uit, resultaat = clan dood :P.
Tijdje SWG gespeeld en toen weer gaan Ravenshielden. Daarna Call of Duty gespeeld, ook fanatiek in clan verband. 3de op drome, naar Best of Benelux geweest, maar het kon me daarna niet meer echt boeien. Nog Cs source probeert, vondt ik ook niet echt boeiend.

Nu speel ik eigenlijk alleen nog World of Warcraft. Af en toe een keer een FPS'er: CoD, RVS, Cs, noem ze maar op :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja de laatste tijd speel ik meer spellen,maar dan alleen gericht op oorlog.
brother in arms,medal of honor dat soort spellen
Alleen vind ik het jammer dat het zo snel afgelopen is
laatste spel wat ik speelde was brother in arms.

Diep in de strijd tanks ophalen bla bla knallen alle kanten kwamen ze.
Missie klaar die man bla bla you were my best bla bla.
Booooooommmmmmmmmm

En ik denk yes we gaan weer,nee dus aftiteling ?????????????
Dat vind ik dus heel jammer zelfde als met medal of honor pacific assault.

De plezier
Ja ik sta al te popelen op nieuwe games dus plezier zit er nog steeds goed in.
.
En het opvolgen van spellen ja die gaan snel bij mij,Omdat ik ze ook zo heb uitgespeeld.

En de meeste mensen hebben gelijk oudere spellen duren wat langer of ben ik gek.
Medal of honor allied assault,Duurde naar mijn inzicht langer dan de nieuwere of komt het omdat wij beter worden in gericht schieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamen jullie tegenwoordig meer dan vroeger?

Ongeveer gelijk, de ene week meer en langer dan de andere week

Hebben jullie meer plezier met gamen dan vroeger?

Mwoah, het ligt eraan welk spel het is. Op het moment veel plezier aan WoW omdat je dat echt op moet bouwen, vroeger veel FPS / Race games als HL1, Max Payne 1, NFS series enz enz deze games speel ik ook vaak nog een keer.

Hoe snel volgen de games elkaar op in je pc/console?

Niet zo heel snel. Meestal koop ik ze pas als ze in het prijzengebied tot aan 30 euro zitten, dan hoef je ook niet zo gek veel te patchen omdat ze dan vaak al met de laatste of een na laatste patch in de winkel liggen.

Enige 2 spellen die ik direct gekocht heb zijn Doom III en Half Life II ( die ik allebei tegen vind vallen overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Ik speel pas sinds najaar 2003 online games en eigenlijk alleen Quake 3, wat voor mij hét spel is met onovertroffen gameplay. Ik besteed veel tijd in de fora van verschillende mod communities en ook de clan waar ik in zit. Ik heb een tijdje terug wel Doom 3 uitgespeeld (bijna in één ruk), maar dat was eigenlijk een uitzondering. Ik besteed nauwelijks tijd meer aan SP games; games zoals Far Cry en HL2 zou ik wel willen spelen, maar ik heb gewoonweg veel en veel teveel plezier aan online Q3 met alle mensen die ik ken uit de community. :) Maar sinds ik dus online Q3 speel, besteedt ik er wel een stuk meer tijd aan dan vroeger. Dit komt voornamelijk omdat er een enorme leercurve zit in online Quake 3, zeker als je in competitieverband (clan) speelt.

Ik heb in het verleden (vanaf een jaar of 10 tot 1,5 jaar geleden echt heel wat SP games gespeeld (erg veel DOS games), waar veel shareware games bij zaten maar ook volledige titels. Maar veel geld heeft de gamesindustrie nooit aan mij kunnen verdienen. :P Ik gaf meer geld aan diskettes uit dan aan games. ;)

Edit: Consoles heb ik nooit wat aan gevonden en zal ik ook nooit wat aan vinden denk ik. PC is the way to go voor mij.

Edit2: hetzelfde geldt voor MMORPG's :r ; die kunnen mij absoluut niet boeien. Ik speel Q3 omdat het gaat pure skills (aim, behendigheid, tactiek, teamplay, communicatie) en niet om door zoveel mogelijk tijd te besteden in een wereld en items en credits en virtuele attack/defense/magic/enz enz. points te vergaren -- dit zegt me echt helemaal niets. Dan speel ik nog liever een RTS...

[ Voor 33% gewijzigd door Aham brahmasmi op 02-06-2005 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Aham brahmasmi schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 13:58:
Ik speel pas sinds najaar 2003 online games en eigenlijk alleen Quake 3, wat voor mij hét spel is met onovertroffen gameplay. Ik besteed veel tijd in de fora van verschillende mod communities en ook de clan waar ik in zit. Ik heb een tijdje terug wel Doom 3 uitgespeeld (bijna in één ruk), maar dat was eigenlijk een uitzondering. Ik besteed nauwelijks tijd meer aan SP games; games zoals Far Cry en HL2 zou ik wel willen spelen, maar ik heb gewoonweg veel en veel teveel plezier aan online Q3 met alle mensen die ik ken uit de community. :) Maar sinds ik dus online Q3 speel, besteedt ik er wel een stuk meer tijd aan dan vroeger. Dit komt voornamelijk omdat er een enorme leercurve zit in online Quake 3, zeker als je in competitieverband (clan) speelt.
Eens, Quake 3 blijft HET spel voor mij, helaas zijn de meeste oude clans dood. Het word nu toch echt weer eens tijd voor iets nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-10 18:30

PromWarMachine

Forsaken Archer

Vroeger speelde ik veel RTS. Red Alert, maar vooral StarCraft was erg populair bij mij. Dit kwam, omdat het eerste spel dat ik van mijn eigen geld kocht WarCraft II was. Niet lang daarna ontdekte ik StarCraft en was meteen verliefd. Toen nog de singleplayer, maar toen ik ADSL kreeg ontdekte ik de geweldige ervaring van het multiplayer spelen van een RTS.

Dat heb ik zo'n 3000 games lang gespeeld, toen WarCraft III kwam. Daar ben ik ook een tijdje zoet mee geweest, maar het haalde het bij lange na niet bij StarCraft.

Tussentijds was ik op zoek naar iets anders toen een maat van me, America's Army aanraadde. Op zich een leuk spel. Toch goed voor zo'n 600 speeluren.

In alle jaren dat dit zich afspeelde was ik gefascineerd door de MMORPG die Blizzard Entertainment aan het ontwikkelen was en volgde ik zodoende al het nieuws dat hier over publiekelijk kenbaar werd gemaakt. In het begin allemaal geheimzinnig, maar het werd steeds meer duidelijk naar mate de tijd verstreek. Inmiddels is World of WarCraft eindelijk in Europa released en ben ik na 3,5 maand sinds release goed voor ruim 30 dagen speeltijd.

Conclusie: Ja, ik speel nu meer dan vroeger, omdat het genre het toe laat om veel te spelen. Bij een ander genre dan MMORPG gaat het bij mij eerder vervelen, omdat het altijd het zelfde is. Bij een MMORPG is dit niet het geval. Bij een RTS of een FPS kom je telkens andere mensen tegen, omdat het doorgaans door meer mensen gespeeld wordt (er hoeft immers niet maandelijks betaald te worden). Je team wordt random gegenereerd. In een MMORPG zit er een sociaal aspect aan, waardoor het minder snel verveeld.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:32
Game eigenlijk nooit meer...

Vroeger veel gedaan, vaak naar lan-party's etc... nog steeds leuk trouwens, maar zoek het niet meer echt. Richt me vooral nu op 3D/2D Grafisch werk, dat vind ik nu gewoon leuker , ook ivm met mijn opleiding.

Meer plezier? Nee dat niet, game's zijn qua gameplay vaak niet veel meer. Ik vind spellen zoals Red-alert en GTA gewoon dik, dat blijft leuk ook al ziet het er niet uit.

Ik heb genoeg spellen... waarom? Don't know, gewoon leuk om te hebben als het tegenwoordig allemaal gratis kan :) ga er niet meer specifiek of snel na release naar opzoek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamen voor mij begon op een amiga met bomberman en wings of fury.
Ben nu bezig met WOW en CSS maarja naarmaten je ouder ga ik steeds minder gamen en steeds meer met dingen bezig houden als n..... met je vriendin en sociale contacten onderhouden.
Ik verlang soms wel is naar vroeger want MP games deed je altijd naast elkaar en das een stuk gezzeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-09 16:22

BitByter

Prutst dit forum

ik was ongeveer 4 jaar lang uitgekeken op games
halflife 2 bijvoorbeeld, heb ik niet langer dan een half uur gespeeld, omdat het me gewoon verveelde.

m'n collega's vertelden dat ik persee world of warcraft moest gaan spelen
toen heb ik dus toen die EU Beta was, voor het eerst WoW gespeeld
ik had toen gelijk de smaak te pakken
na anderhalve week was de beta over, en ik had zelfs last van een soort " gemis "

ik was iig blij toen ik WoW weer in me bezig had, en dat ik serieus kon gaan spelen :)
en nu nog steeds overigens,

EINDELIJK, weer een spel waar ik me in kan storten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:40

Wmm

Tsja, sinds een paar maanden speel ik nauwelijks meer games. Ik speelde al 2 jaar lang alleen nog maar Generals en Zero Hour online en andere games bleef ik vanaf. Simpelweg omdat ze me niet meer konden boeien. Nu ben ik sowieso nooit echt een gamer geweest maar speelde sinds m'n 12 wel regelmatig spelletjes en hield het wel bij. Vroeger waren de spelletjes leuker, maar vooral ook leefde je er meer in. Nu kan SP geen enkele game me meer boeien gewoonweg omdat het niet meer uitdagend is. MP vind ik juist nog wel erg tof maar dan meer vanwege het competitieelement.

Toen de WoW USA beta begon ben ik dat gaan spelen. In het begin nog niet zoveel, maar tijdens de EU beta speelde ik ineens 40 uur per week. Dat vond ik voor mijzelf veel te veel en ik vond dat ik m'n tijd wel beter kon besteden. Ik heb de eerste gratis maand van de retail nog gespeeld en daarna ben ik gestopt. Af en toe speel ik nu nog eens een potje Generals/Zero Hour, maar dat stelt niets meer voor. Als je gewoon helemaal geen spelletjes meer speelt houd je ook serieus tijd over :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:09

BaT

Leuk topic ! Mijn Game'o'grafie :

- Gamen julie tegenwoordig meer dan vroeger?

In totale uren minder, aangezien je als kind veel meer tijd er aan kon besteden, maar in verhouding nog steeds genoeg :D

- Hebben julie meer plezier met gamen dan vroeger?

Als ik aan gamen vroeger denk, denk ik aan houterige gfx doch sfeervolle gameplay.

Het begon allemaal op een C64 met casette deck. Games als Bomberjack, Blue Max, RoadRunner, BatMan, BoulderDash, Choplifter, Hunt for the Red October etc. hebben nog steeds een goed gevoel
in m'n hoofd als ik er aan terug denk.

Toen kwam het PC gamen, op zo'n mooi monochroom schermpje (liefst groen/zwart > geel/zwart was zo lelijk) met de super power van een XT > Digger is een van die games die dus echt zwaar roeleerde, maar Princ of Persia was ook een verslaving die er moch wezen !

Tegelijker tijd in die periode bij een vriend vaak gegamed op een MSX, had je ook leuke spelletjes, geen flauw idee echter meer hoe ze heten; zag er ook niet uit / monochroom, maar toch : Gameplay ten top!

Maar het platform evolueerde > zo ook mijn machine en dus een 286 16 MHz met een heus KLEUREN SCHERM ! Dune, Dune 2, Sim City, Commander Keen serie, Wolf3D & CO de gehele SIERRA collectie die toen ook al gestart was en waarvan de meeste delen tot op de dag van vandaag nog een opvolgertje krijgen.

Toen maar overgegeaan naar een 486-SX 33 MHz met wel 1 MB VRAM !! Doom liep dan wel niet zo mooi als op een DX2-66, maar ach het was speelbaar ! Prince of Persia 2 kwam er bij : het werd allemaal zoveel verslavender en leuker om naar te kijken ! Maar natuurlijk niet Toppers vergeten als Rise of the Triad en Syndicate! Ook fan geweest van LucasArts merchandise (X-Wing , Tie-Fighter, Loom, Monkey Island 1/2, Indiana Jones & the Last Crusade / the Fate of Atlantis etc.)

Toen ENORME vooruitgang geboekt met een geluidskaart! Dat was toen nog overdreven luxe, m.a.w.
niet iedereen had zo'n ding en het was gewoon cool als er es een keer wat anders dan alleen maar
hoog gepiep uit je PC kwam > tijd voor het ADLIB/MIDI tijdperk !

Toen geupgraded naar Pentium 150 met Quake !! Geweldig, het eerste spelletje dat als je iemand
neer schoot, je om hem heen kon lopen en hij draaide niet zo stom mee (ok eerste "echte" 3d fps
was eigenlijk Terminator : Skynet, maar dat spel zoog AARSCH imho).

Ook hier begonnen met het GAMEN via .. jaja de TELEFOON lijn : hoge telefoonkosten, boze ouders, maar wel het beste van PC entertainment wat je kon doen : lekker een potje CnC, Duke3D, Quake, Syndicate Wars, Blood (OH HELL YES DAT SPEL OWNDE ZWAAAR) etc. etc. tegen iemand anders !

Warcraft 2 gaf weer een leuke tendens aan wat CnC een tijdje daarvoor al weer had gekregen van Dune2 > de RTS zou ff helemaal in worden. Daarna ging het maar gestaag, met leuke toppers als Half-Life, Diablo 2, Turok en nog wat andere zut.

Daarna kwam het 3DFX tijdperk; en vanaf daar kennen de meeste het wel, dus dat laat ik voor gezien.

Of het vroeger leuker was dan nu ? Ja en Nee, ik vind gamen tegenwoordig nog steeds heel erg leuk, maar ik vind het nog leuker doordat ik vroeger me al vermaakte met 16 pixels bij wijze van en dat ik die hele "computer-game-industrie" heb opgebouwd zien worden. En daarom boeit het me allemaal nog steeds wel.

- Hoe snel volgen de games elkaar op in je pc/console?

Het gaat de laatste tijd wel een stukje langzamer dan vroeger, vroeger kwam er een leuk spel uit, en dat speelde je dan als je er achter kwam dat het een leuk spel was. Tegenwoordig wordt een spel je al 3 jaar van te voren opgehyped ! Met screens, met filmpjes, je wordt helemaal ermee gek gemaakt !!!! En dan lopen ze ook nog te zeuren dat er een beta uitlekt : Ik vind het niet meer dan
logisch !!! moet je gamers ook maar niet zo gek van die zooi maken, ze willen het uiteindelijk
toch op hun eigen pc gerenderd zien, i.p.v. op een shaky cam. Ik koop dan ook alleen de games die het waard zijn : gemiddeld 2/3 in het jaar hooguit. Afhankelijk of het ook een goed "Games" jaar is de ja of de nee.

Mijn "laatste" (van afgelopen 2 jaar ofzo) aankopen waren in chronologische volgorde van nieuwst naar oud :

Half-Life 2
CnC Generals
Battlefield 1942
HomeWorld

Ik zit nu met smart te wachten op Battlefield 2 : het enige spel dat denk ik in nabije toekomst mij zal weten te boeien tot in de late nachtjes ... tot die tijd een potje CS:Source / SWAT.

Zo nu ff eten.

[ Voor 21% gewijzigd door BaT op 02-06-2005 19:14 ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick The Heazk
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09-2024

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

In 20u heb je niet eens de tijd om een verhaal te verzinnen voor je RPG. Neen geef mij maar een klepper als Baldur's Gate I, II en ToB.
Vandaag ToB opnieuw uitgespeeld en wat een voldoening als je Melissan naar de knoppen helpt. Dit soort voldoening vind ik niet zo vaak meer terug in nieuwe games, simpelweg omdat ze eruuuug simpel worden (denk aan HL², misschien 2 moeilijke punten in het spel).

Aan de BG-reeks heb ik overigens om en bij de 50+200+250+20+225+275+15=1035u plezier aan gehad (kan ook wat meer zijn).

Performance is a residue of good design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

Nick The Heazk schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 20:19:
[...]

In 20u heb je niet eens de tijd om een verhaal te verzinnen voor je RPG. Neen geef mij maar een klepper als Baldur's Gate I, II en ToB.
Vandaag ToB opnieuw uitgespeeld en wat een voldoening als je Melissan naar de knoppen helpt. Dit soort voldoening vind ik niet zo vaak meer terug in nieuwe games, simpelweg omdat ze eruuuug simpel worden (denk aan HL², misschien 2 moeilijke punten in het spel).

Aan de BG-reeks heb ik overigens om en bij de 50+200+250+20+225+275+15=1035u plezier aan gehad (kan ook wat meer zijn).
Zie kotor, prachtig spel, duurt zon 15/20/25 uur afhankelijk van hoe je speelt. (sidequest enzo)
Na een tijdje mag een spel van mij wel af zijn, heb geen zin een ellendelange gevechten, en kerkers 60x overnieuw doen.

Kotor is voor mij echt een voorbeeld van hoe het prettig is. guild wars (speel ik sinds vandaag) vind ik ook erg prettig, terwijl ik Morrowind (wat kwa gameplay vrijwel identiek is) aan de saaie kant vond.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick The Heazk
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09-2024

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

heb geen zin een ellendelange gevechten, en kerkers 60x overnieuw doen.
Dat heb je ook nooit in Baldur's Gate, net daarom dat het spel zo goed is. Er is voldoende afwisseling. Je komt dezelfde dungeon nooit 2 maal tegen.
De graphics zijn nog steeds top (voorgerendere statische achtergronden, knap getekend).

Kotor I,II heb ik ook gespeeld, en voor mij mochten beide spellen nog wat langer zijn. Hogere levels, meer powers, meer areas ... bring it on :D

Performance is a residue of good design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemaal leuk en aardig, maar heeft niemand heroes of might and magic gespeeld? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-10 21:25
Ik weet niet of dit echt in dit topic thuishoort.

Maar ik wist nog wel, enkele jaren geleden als 8 a 9 jarig jongetje dat ik met mijn spik splinternieuwe nintendo 64 james bond ''Goldeneye'' speelde met mijn kameraadjes.

Dit was zo mooi we gingen in de late uurtjes door....
Nog mooier dit kon ik wel 24 uur lang volhouden met mijn 37 cm brakke tv van 8 jaar oud ofzo...

En het rare is nu met de nieuwe next gen console's is het gewoon geen flikker meer aan :/ ...

Dat snap je toch niet ? Mijn tijd met mijn nintendo 64 was zo mooi ''perfect dark ook trouwens :D ''
en kijk nu eens nu heb ik duurder spul staan het is allemaal mooier maar het is gewoon niet meer dezelfde feeling als vroeger ;( ....

Ik weet niet of mensen mij hierin herkennen maar dit vond ik altijd zooooo mooi en ik kon wel hele verhalen houden over hoe mooi we elkaar wel niet afmaakten met Goldeneye....

En dat is nu allemaal weg het is gewoon geen flikker meer aan ouder worden zuigt daarom ook best wel |:( ...

Meer verantwoordelijkheden enz en ik ben nog maar 17, maar wou dat ik nog net zo kon gamen als toen ik 8 a 9 jaar was...

Boeiend of het op een 37 cm tv moest...
Boeiend dat ik mono geluid had...

Het was gewoon de sfeer die het hem deed en de vele uurtjes plezier in een spel....

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Same here, ouder worden suckt echt wel (nu al 22:s)

Vroeger kon ik echt veel plezier beleven met games op de SNES en op de super nintendo van de buren. Daarna zelf (vrij lang na introductie) een PS1 in huis gehaald. Kostte toen ongeveer 300€ bij introductie, dus dat was wel wat duur voor het budget van het kleine jongetje dat ik toen was (nu ook nog trouwens ;), tja als student zijn dat toch dure dinges) Daar driver 2 op gespeeld (omdat je dat met twee kon spelen op split screen) tot ik er bij neerviel, met mijn broer.

Wat kon het mij toen boeien dat de polygonen op twee handen te tellen waren (bij manier van spreken) en dat de textures bestonden uit grote vierkante vlakken. En dat de interactiviteit met de omgeving nihil was (in driver 2 kon je wel bordjes en zo omrijden :) ). Dat was gewoon pure fun. PS2 daarna, heb ik nu nog, en dat vind ik ook nog plezant gamen. Games als SSX komen gewoon beter tot hun recht op consoles. Maar daarna... Behalve op de consoles toch niet echt veel plezier gehad van computergames eigenlijk. (mijn pc ke is nu ook al zwaar verouderd trouwens, en dit vind ik al helemaal niet zo erg meer... Ouder worden he)

Is het nu gewoon misplaatste nostalgie, of maak ik de herinneringen mooier dan ze zijn? Kan zijn, misschien moest ik nog maar eens de SNES ergens op de kop tikken.

Het is zelfs zo dat ik nu op mijn pc gewoon emulators draai van de nintendo consoles tot de N64 , en daar de games van speel. Dat liever dan hl2 bvb. En wat ik ook nog veel speel is trackmania: super spel, en ook zowat het enige wat mijn pc nog aankan op 800*600 :p)

Ik kijk wel uit naar de next gen consoles. Look and feel... Maar de games moeten gewoon af zijn. Pc gamen is te vaak een afknapper, het enige aar ik nog mee game is de ps2, en ik vind het totaal niet erg dat de graphics minder zijn. Games zijn tenmiste goed. Het zal zo zijn dat ik uiteindelijk pc gamen helemaal opgeef tvv consoles. Ben altijd al console minded geweest, dit gaat nu alleen maar toenemen.

Recentere games op de pc heb ik uiteraard ook gespeeld, op pc's van mede studenten hier. HL2 kon mij nog geen half uurtje boeien. Far cry was iets beter, doom III was triestig, ge dacht nu toch niet dat ik mij zo lang ga bezig houden met in het donker freaks neerknallen... Djeezes.
Max payne II was dan wel weer gewelding maar veel te kort. (hard boiled detective tussen middag en avondeten gemakkelijk uit te spelen) En mafia was de prachtigste 'shooter' game die ik ooit speelde, qua verhaal, graphics in die tijd. Gameplay. Als het goed is mag het ook gezegd worden. Een van de zeldzame keren dat ik in een verhaalgame meegesleept werd en dat het mij effectief interesseerde hoe het afliep.
Morrowind bij vrieden ook gezien, maar saai, ongelooflijk. Fireball op die vogel, fireball op die rat, fireball op die vogel... *geeuw*

Onlangs op de ps2 nog 'killzone', 'destroy all humas', 'gt4' en 'worms 3d' gespeeld, en ik heb er meer plezier van gehad dan van wat ik het afgelopen jaar op de pc heb mogen spelen. Gamen moet in de eerte plaats plezant zijn, en of een vat nu al dan niet op een fysisch verantwoorde manier van de trap valt moet een bijzaak zijn, en geen streefdoel op zich. Als ik zoiets wil zien zet ik wel een film op.

Hier in belgie is er ook het pcgameplay magazine, en telkens zit daar een half uurtje of meer gameplay tv in, waar een spel gecaptured wrdt terwijl iemand het speelt, vaak heb ik daar genoeg aan: "dat heb ik dan ook al weer eens gezien, hoef ik het zelf niet meer te doen". Ja met ouder worden wordt je ook al luier. Zo lui dat je de games zelfs zelf niet wil uitspelen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Ja
- Ja
- Langzamer dan vroeger. Toen was er geen of weinig online play dus moest ik het meer hebben van singleplayer games uitspelen en dus meer games kopen. Sinds online play populair is raak ik bijna geen singleplayer game meer aan en is de levensduur per game veel groter.
Niet dat games opzich zijn verbeterd. Alleen grafisch en online gebeuren. Ik speel nog graag oude klassiekers door de goede gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Online is ook wel overrated. Iedere dag weer hetzelfde doen tegen anderen. Ja, mij gaat het vervelen op een gegeven moment. Ik hou ook van goeie single player games. Ze zijn er gelukkig nog wel, maar alles moet tegenwoordig online .... sommige dingen werken niet online .... maar ja, als er niets iets van een multiplayer game in zit, dan koopt men het niet en kopieert men het.

Ik vind het niet erg als een single player spel een multiplayer mode heeft, ga je gang maar, maar als het maar niet tot gevolg heeft dat een single player mode slecht afgewerkt is. Een goeie single player game geeft nog steeds een lekkere kick om uit te spelen. Maar men vind als snel een game te kort nu, omdat een spel in 2 - 3 dagen voluit spelen uitgespeeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik was vroeger redelijk snel uitgekeken op een game.
Aangezien ik toen geen structurele bron aan inkomsten had, 'moest' ik langer doen met een spel.

Absoluut, puur doordat ik een ware inhaalslag heb ingezet.
Ik heb hier diverse consoles staan, dus afwisseling voldoende.

Dat gaat eigenlijk met vlagen, soms lijkt er totaal geen einde aan te komen wat er op de markt wordt uitgebracht.
Een game moet bij mij toch minimaal een ruime 8.5 krijgen voordat ik em aanschaf.
Daardoor vallen er gelukkig een hoop af, al valt me op dat er de laatste tijd best veel goede games uitkomen.
Het hangt natuurlijk ook een beetje van je smaak en je aantal consoles af :)

Over een periode van twee maand heb ik zo'n zes games gekocht, dit is voor mij uitzonderlijk veel.
Dan te bedenken dat ik nog een x-aantal games op het oog heb.
Overigens speel ik sommige games nooit, das niet bewust, maar ik kom er dan puur niet aan toe doordat er al weer een veel te leuke andere game op de markt is gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Par_Martinos
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Dat is om het even denk ik. Al vind ik dat ik het eigenlijk te veel doe.

Nee, ook dit is gelijk gebleven. Het ligt denk ik aan het feit dat ik door familie/vrienden gewezen wordt op bepaalde games, die dan totaal buiten mijn blikveld liggen. Toen ik zo'n 3 jaar geleden attent werd gemaakt op Hattrick leek het me helemaal niets. Toch ben ik er nu nog steeds mee bezig. Andere online games zoals bondscoachmanager en barafranca konden me een maand boeien, niet langer. Waarom? Ik kan het niet uitleggen, maar de 'vonk' is er ineens uit.
Toen ik verkering kreeg zag ik aanstaande zwagers red alert 1 spelen, wat ik totaal niet kende. Toen heb ik RA2 gekocht en er veel plezier aan beleefd. Pas vond ik in de ramsj het uitbreidingspakket Yuri's revenge, maar dat vond ik zoveel van het zelfde dat het me weer totaal niet kon boeien.

Nu staat PES 4 bovenaan in mijn winxp-startbalk, dus die speel ik het meest. GTA SA ga ik zo deïnstallen, de vonk blijft uit. Waarom? geen flauw idee. Misschien als ik het had gekocht dat ik mezelf zou dwingen het mooi te vinden, maar vooralsnog ben ik blij dat ik er geen geld aan uit heb gegeven. Met veel spellen kun je dat al in de demo merken, maar als spellen geen demo uitbrengen wordt dat moeilijk.

Maar dat is geen antwoord op de vraag. Er komt wat bij als ik iets moois heb ontdekt. Er zit dus geen termijn aan vast.

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Hmm, betrekkelijk weinig mensen hier die echt hooked zijn aan één of twee bepaalde spellen. Het type games dat voor consoles gemaakt wordt heeft me nooit getrokken, dus heb ik ook nooit een console gehad. Eén bepaald spel steeds online spelen is idd veel van hetzelfde, maar als je een spel met een grote leercurve speelt, zoals Quake 3 (zeker een mod als CPMA), dan ben je na 2 jaar online spelen nog steeds duidelijk beter aan het worden. En het spelen zelf is natuurlijk maar een gedeelte van online play; dat gedeelte is misschien overrated te noemen, maar de community waarin je speelt houdt het online spelen meestal aantrekkelijk.

Een groot voordeel van online gamen is dat je een grote vaardigheid op kunt bouwen die je bij het spelen van een single player spel bijna nooit kunt ontwikkelen. Dat maakt het veel bevredigender dan SP games die je steeds opnieuw moet doen omdat het te moeilijk voor je is.

Online games (zoals Quake 3) hebben vaak ook een enorme hoeveelheid aan uitbreidingen qua maps en mods, die ruimschoots de benodigde afwisseling bieden.
Pagina: 1 2 Laatste