Toon posts:

"Gamen"

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 369 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had eens even zin om een topic te openen die anders is dan de huidige topics, een topic die over gamen gaat maar niet specifiek over een game...juist ja..
Nu games tegenwoordig veel geld betekenen, is het een een levende markt met vele nieuwe games die elkaar opvolgen. Ieder merk doet zijn best om op 1 of andere manier iets inovatiefs te verzinnen, om de gamer aan zich te binden. De ene doet het met extreme specs van hardware de andere richt zich op "andere manieren" van besturen. Kortom, alles wat ze uitbrengen moet iets toevoegen aan het huidige aanbod om op die manier een hoop gamers (geld) binnen te brengen.

Wat ik me nu dus afvraag is het volgende:
- Gamen julie tegenwoordig meer dan vroeger?
- Hebben julie meer plezier met gamen dan vroeger?
- Hoe snel volgen de games elkaar op in je pc/console?

Nu ik het zelf even bekijk valt het me op,
- Dat ik uiteindelijk toch iets minder game dan vroeger;
- Van bepaalde games wel heel veel plezier heb "zolang" (over het algemeen steeds korter)
ze duren;
- En dat daarom de nieuwe games zich wel snel opvolgen in me collectie....Kortom voor de games markt een goede zaak, voor ons als gamers minder!

Julie mening hierover? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:34

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Heb vroeger gegamed, maar heb er helemaal niets meer mee. Ik kan mij niet voorstellen dat ik ooit tijd van mijn leven heb verkwanseld aan het spelen van computer spelletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speelde eerst RtCW heel erg. Toen werd dat vervangen door het naar veel RtCW'ers hun mening oerslechte maar gratis RtCW:ET en ik verwacht nooit dat er ooit weer een rtcw achtig spel zal komen.

En hetzelfde geld voor quake 3 arena.

Voor mij is het dus denk ik over. Was een leuke tijd, dat wel. Maar missen doe ik het niet echt.
Spellen worden saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:30

Just_I

What did you just say?

Ik heb in ijn kinderjaren vrij weinig gegamed (hoe schrijf je dat :? ). Ik ben pas rond mijn 13e begonnen met spelletjes op een pc en op de SNES en toen speelde ik het regelamtig. Na een tijdje zwakte dat weer af totdat mij broertje een jaar of 6 terug een PS op zijn verjaardag kreeg. Toen was het GT2 voor en na bij wijze van. But nothing lasts forever unfortunatly. Maar toen we een jaar of twee terug de PS2 kochten en ik rond die tijd met UT begon deed ik bijna niets anders. Nu is het weer wat minder omdat ik andere bezigheden heb (GT4 speel ik meestal wel 1 keer in de week).
Dus tja, het wisselt nogal bij mij. En of de spelletjes van toen leuker waren vind ik moeilijk om te zeggen omdat ik toen vanuit een ander oogpunt naar keek dan nu. Toen was het nog meer de spanning en maakte de graphics niet uit. Nu vind ik ook de graphics heel belangrijk.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het pacman-tijdperk niet meegemaakt en ik ken ze eigenlijk altijd al dat ze tijdelijk leuk zijn. Ik zal zelf dus ook nooit een game kopen maar profiteer mee van vrienden/familie.

Hoe leuk games ook zijn, ik heb er nooit langer dan een maand plezier van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vroeger (voor mij de snes tijd) vond ik de games wel meer stijl hebben. Het had gewoon een soort gevoel wat je nu bij games nooit meer heb. Het gaat tegenwoordig allemaal om de gfx en de rest boeit niet want het eerste waar mensen naar kijken zijn gfx. Kwa gameplay enzo heb ik dus zeker een voorkeur voor oudere games. Daarom vind ik mijn DS denk ook zo leuk, gameplay is leuk en ik stoor me totaal niet aan de ''slechte'' gfx zolang het er allemaal een beetje normaal uitziet. Bij pc games heb ik dat totaal niet, als de gfx slecht zijn vind ik er meteen al niks aan want veder hebben die games mij meestal niet zoveel te bieden vind ik. De enige pc games die ik eigelijk echt leuk vond waren driver, cs, far cry, hl, hl2 en cs source, source is ook de enige game die ik vaak speel op mijn pc (eigelijk ook de enige).

Ik ben van gameplay, naar gfx geiler naar gameplay gegaan. Ik hoop dan ook dat de next gen consoles ook met goede gameplay komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:52

Thandor

SilverStreak

Ik game veel minder. Het enige wat is soms nog speel is Warcraft III.
3D Shooters vind ik tegenwoordig saai, sinds 2001/2002 speel ik ze een half uur er ik ben er op uitgekeken. De nieuwste 3D Shooters installeer ik al niet eens meer wegens gebrek aan interesse.

Oudere games boeien mij nog wel, zo heb ik laatst nog Warcraft II, Doom II en Transport Tycoon Deluxe (OpenTTD) gespeeld :)

Extreme graphics maken mij ook vrij weinig uit. Het moet wel zichtbaar zijn waarmee je speelt maar 16xAA en 16xAF heb ik niet nodig om een spel leuk te vinden. Veel mensen zullen zeggen dat Warcraft II lelijk is (zeker de 'nieuwe generatie'), ik vind nog het er nog steeds prima uitzien. De spel-elementen zijn netjes uitgewerkt en op een goede 14" monitor is het nog mooi scherp. :)

De beta versie van Half Life 2 heb ik véél meer gespeeld dan de uiteindelijke versie. Het spelen van Half Life 2 vind ik gewoon saai. Met de beta waren er veel testmaps waarmee ik lekker kon klooien met de physics engine, dat was gewoon leuk om te doen. Het volgen van een verhaallijn in een 3D-Shooter heeft mij zoals gezegd de laatste tijd niet veel meer geboeid.

[ Voor 56% gewijzigd door Thandor op 31-05-2005 20:41 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speelde net als Kai hierboven onnoemelijk veel RTCW, en dit met nick [SSK]CIS, en heb met de introductie van ET gevloekt en geklaagd, net als vele anderen.

(denk zelfs dat ik wel eens tegen hem gespeeld heb)

ID software heeft een van hun mooiste games laten kapotgaan door een lack of support.

ET is niks tov RTCW.

en derhalve ben ik ermee gestopt :)

ik game nu vooral nog met men vriendin ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2005 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-10 08:06

Piggen

Lekker bakkie

Ik game ook veel minder dan vroeger, terwijl ik nog wel regelmatig games koop. Daardoor heb ik een flinke stapel games die nog niet uitgespeeld zijn (waaronder bijvoorbeeld Half-Life 2). Soms vraag ik me dan ook af of ik games koop om te spelen of alleen om te hebben. Erg zonde is het.

Maar in de vakantie kan ik nog wel één en ander rechtzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vroegen hadden games veel meer, waren ze ingewikkelder dan de games van nu.
Ik heb veel meer tijd besteed en plezier bleefd aan een simpel spelletje van 640kb ofzo dan nu een game van een paar cd's.
Het moet allemaal steeds mooier qua beeld & geluid dat in mijn ogen tenkoste gaat van de x-factor van een spel. D'r komt zoveel uit tegen woordig waar ik misschien een dag of wat naar kijk en dan naast me neerleg omdat het gewoon totaal niet meer boeit.

De eerste versies van bijv. C&C, Doom, Wolf3d waren nog gaaf en leuk. Maar daarna is er veel meer van hetzelfde gekomen, wat mij niet kan boeien. Oke, dit kan een mening zijn omdat ik het oude tijdperk heb meegemaakt, de gamers die nu pas actief worden zullen dit waarschijnlijk niet met me eens zijn. Die zullen denk ik die oudere games maar meuk met slechte graphics vinden en "kut piepjes" zoals een van mijn kleine neefjes zei.
Ik vind dat nog leuk. :)

Doe mij nog maar een rondje Digger, Loderunner, space invaders, Sokoban, Transport Tycoon, etc. :)

Ik game dus veel minder dan vroeger. Het enige wat ik eigenlijk nog wel weklijks doe is vliegen met FS2004. Maar dat is niet echt een game. Ja als n00b kun je met alle settings op easy etc het ook wel, maar daar is niks aan. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2005 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:51
Ik speel minder spellen dan vroeger; eerst speelde ik allerlei games op MSX, later shooters (Doom) en RTS games (Warcraft 1 en 2, Dune, later C&C) op de PC, weer wat later Q3A op internet. Adventures heb ik altijd tussendoor gespeeld. Tegenwoordig doe ik bijna alleen nog maar internet games en dat bevalt wel goed; het sociale en team-based aspect van online gamen vind ik grote meerwaarde hebben.

Ik ben het wel met je eens dat single player games vaak wat minder zijn; je merkt dat zeker in bepaalde delen van de markt, zoals EA die filmlicenties omkoopt en daar een spel omheenmaakt, puur bedoelt om even op de hype mee te liften en niet met het idee dat spelers het een lange tijd (zeg: een paar jaar) spelen, zoals ik wel met Starcraft, Q3A, enzovoorts deed. Ook merk ik in die spellen een grote verschaling van de gameplay: het is vaak dom button bashen, terwijl de balans en de subtiliteit ver te zoeken is.
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 20:31:
Ik speelde eerst RtCW heel erg. Toen werd dat vervangen door het naar veel RtCW'ers hun mening oerslechte maar gratis RtCW:ET en ik verwacht nooit dat er ooit weer een rtcw achtig spel zal komen.
Hmm, wat is er zo slecht aan? Ik heb de demo van RtCW veel gespeeld (met die beach assault map) en die vond ik niet uitgesproken beter dan de maps van ET (sterker nog: met kleine teams is 'ie ronduit kut, misschien is dat het verschil tussen RtCW en ET?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Ik ben gek op realisme in een game.
De oudere games die ik nog speelde uit de tijd dat ik bijvoorbeeld een c64 had en mijn amiga dat waren leuke spellen.
Natuurlijk moet het tegenwoordig allemaal grafisch mooi weergeven worden maar dat is nog niet alles.
Toen ik de demo had gespeeld van specops ging ik er vanuit dat het een mooi spel was.
In werkelijkheid was het gewoon een kwestie van verplicht de gangen doorlopen die voor je uitgestippeld staan en schieten maar en dat vond ik dus een tegenvaller.
autorace (wie kent nog van vroeger pitstop 1 en 2) vond ik leuk om te doen en tegenwoordig zit er nog meer realisme in verwerkt (dtm racedriver en dergelijke)
Vergeet niet dat games een markt zijn die hollywood voorbij zal streven met zijn films.
Vroeger had je een game gebasseerd op een film.
Tegenwoordig is het een film gebasseerd op een game (tombraider)
Dit zijn leuke voorbeelden.
Soms heb ik spijt van een aangekochte game.
Maar een heleboel games die ik gekocht heb heb ik van te voren eindeloos gespeeld in de demoversie en dat is een punt van mijn beoordeling van de game.
Soms koop je blindelings een game omdat je er vanuit gaat dat het wel goed zal zitten.
Een leuk voorbeeld is bijvoorbeeld de range van GTA3,Vice City en ik zit nu met smart te wachten op San Andreas met nog meer mogelijkheden en nog grotere mappen.
Die koop ik omdat ik zeker ben van mijn zaak.
Met wel zeggen dat het net als vroeger is dat spellen behoorlijk verslavend kunnen werken wat mijn nachtrust soms niet ten goede komt.

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, zeer zeker niet.
Vroeger veel meer, maar zowieso ben ik het rustiger aan gaan doen toen ik dizzy begon te worden van het gamen.
En of de games boeien minder, of ik ben veel sneller afgeleid (ik denk dat beiden opgaan)

Niet meer, en ik denk zelfs iets minder, doordat ik niet lang geboeid kan blijven door een game, wat ik erg jammer vind.

Niet snel, helemaal niet snel, zo afentoe een nintendo spel kopen als er echt een leuk spel in de winkel komt, maar ik vind het veel te kostbaar om alsmaar nieuwe spellen te kopen.
Op de pc is het nog minder, en daar koop ik zowieso geen spellen voor, maar speel de gratis online spellen (neopets, runescape, alhoewel ik bij die laatste member ben, dus betaal).

Ik heb qua gamen niet meer de spirit die ik vroeger had, toen moest ik achter die nintendo en maar doorgaan, het hele gezin was er naar ingedeelt omdat het hele gezin aan die gekte meedeed.

Ik vind graphics nu heel mooi, maar dat blijft dan ook vaak de enige aantrekkingskracht.
Zo afentoe raak ik weereens 'hooked' aan een spel, maar lang blijft dat veelal niet.

Terwijl mijn vriend wel veel gamed, en de spellen volgen zich heel snel op in zijn computer.

Ik wil graag, en heb alle tijd van de wereld! En ga er weleens helemaal voor zitten, maar lang boeit het niet, en dat vind ik zo enorm jammer!
Wellicht dat ik de inleving mis die een kind wel nog heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

De N64 tijd is en blijft voor mij te beste tijd ooit, ik kocht dat ding, en ik wist niet waar ik het moest zoeken!! Perfect Dark, Goldeneye, Mario, mario kart, pokemon stadion, Zelda MM, Zelda OOT, Conker BDF, en nog een hele shitload spellen.

Die tijd zal voor mij nooit meer volledig terugkomen, wel ben ik extreem tevreden met deze generaties. ik heb weer flink wat spellen gespeeld die me voor altijd bij zullen blijven, spellen die het woord spel eigenlijk ontstijgen en die een plekje in mijn hart hebben gewonnen. Metroid Prime, TimeSplitters 3, Metal Gear Solid 3, Super Monkey Ball, Eternal Darkness, Burnout 3.

Ik mag dan minder hebben gespeeld deze generatie, maar dat is alleen kwa aantal uren, kwa aantal spellen heb ik veel meer gespeeld zelfs, en ik ben van plan dit zeker door te zetten in de volgende generatie (en op mijn DS die bijna binnenkomt)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Q schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 20:28:
Heb vroeger gegamed, maar heb er helemaal niets meer mee. Ik kan mij niet voorstellen dat ik ooit tijd van mijn leven heb verkwanseld aan het spelen van computer spelletjes.
Zie je dat zo? Waarom? dat is wel heel erg pessimistisch. :P

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-10 09:32
Gamen julie tegenwoordig meer dan vroeger?
Nee, meer dan vroeger.

Hebben julie meer plezier met gamen dan vroeger?
Meer plezier.. denk het niet, wel is het mooier om naar te kijken. Maar vroeger was het pleziergehalte net zo goed.

Hoe snel volgen de games elkaar op in je pc/console?
Ze volgen elkaar niet super snel op. Meestal pak ik na een nieuw spel weer een oude. Vooral 2004 weinig spellen gekocht, 2005 ziet er wat beter gevuld uit.

Vroeger had je natuurlijk geen graphics, tegenwoordig wel. Vroeger was een spel gewoon leuk vanwege de gameplay. En dat heb ik nog steeds, alleen maken de huidige graphics het wel makkelijker om snel een spel 'leuk' te vinden. Als ik nu game sta ik af en toe gewoon stil en kijk naar de omgeving, want dat ziet er gewoon super uit. Maar zonder goede gameplay heb je daar ook niets aan.
Ik heb sinds een jaar een mooie pc die goede plaatjes laat zien, en dat werkt best verslavend. Maar ergens ligt de grens van de balans tussen gameplay en graphics, geeft de een wat in moet de ander beter. Een goed spel heeft ze beide natuurlijk.
Wel vind ik dat tegenwoordig er meer van hetzelfde is, of ze proberen elkaar allemaal na te apen. En dan blijven er maar weinig games over die goed genoeg zijn om in mijn collectie te komen. Door dat overschot kijk je ook wel uit naar iets vernieuwends, zoals ik nu uitkijk naar S.T.A.L.K.E.R.: Shadow Of Chernobyl. Dit spel heeft hopelijk een voor mij vernieuwende gameplay. Al is meer van het goede ook altijd welkom, opvolgers van goede games koop ik dan ook vaak.
En tegenwoordig heb je de multiplayer, wat essentieel is voor sommige spellen en die daar ook voor gemaakt zijn en het zo moeten houden. Dat maakt het ook wel leuker om te gamen, maar soms ook weer niet als er weer is gecheat wordt. Wat volgens mij meer in de huidige games voorkomt.

Ik heb graag een beetje van beide: oudere en nieuwe games. De nieuwe voor mooie graphics icm goede gameplay. De oude om de perfecte gameplay of orginaliteit.
Zo speel ik graag HL2 maar ook "Transport Tycoon" of "Theme Hospital". Of "Jones in the fast Lane", of ligt dat gewoon bij het gevoel van vroeger dat je mist?
Ook denk ik dat ik nog lang niet uitgespeeld ben, daarvoor is het gewoon veel te leuk. Misschien maak ik er wel m'n beroep van.. :9

[ Voor 14% gewijzigd door Freaky Maus op 31-05-2005 21:06 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Edwin van Cleef schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 20:51:
Een leuk voorbeeld is bijvoorbeeld de range van GTA3,Vice City en ik zit nu met smart te wachten op San Andreas met nog meer mogelijkheden en nog grotere mappen.
Mja, ik vind dat soort spellen dus vrij saai; het gaat nergens naar toe en het is veel te makkelijk. Je doet maar wat en dan gebeurt er wat. Boeiend.

Nu geldt dat ook een beetje voor spellen als Transport Tycoon en Sim City, die ik wel veel gespeeld heb, maar toch. Het blijft een beetje 'speelgoed' en niet echt 'een spel'.
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 20:53:
En of de games boeien minder, of ik ben veel sneller afgeleid (ik denk dat beiden opgaan)
[..]
Ik wil graag, en heb alle tijd van de wereld! En ga er weleens helemaal voor zitten, maar lang boeit het niet, en dat vind ik zo enorm jammer! Wellicht dat ik de inleving mis die een kind wel nog heeft.
Dat is wel een interessant punt; ik heb zelf dat als ik bijvoorbeeld op een zondagavond een oude adventure als Monkey Island, Quest for Glory of Simon the Sorcerer installeer, dan zou ik weer het liefst de hele nacht doorspelen! Het is toch raar dat zoveel nieuwe spellen dat niet doen (hoewel games als Beyond Good & Evil en Grim Fandango het ook wel hadden).

Bij andere spellen heb ik dat trouwens minder; van Dune 2 wordt ik tegenwoordig helemaal gek; wat een lompe ouderwetse interface is dat, en wat een trage gameplay. Toen het nieuw was, was het helemaal te gek, maar latere RTS-spellen zijn gewoon veel beter.

edit:
Een paar maanden terug nog eens American McGee's Alice doorgespeeld en dat was toch weer erg leuk (en niet eens een echt oud spel), dus het kan best: als de spellen maar goed genoeg zijn!

[ Voor 21% gewijzigd door Soultaker op 31-05-2005 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Freaky Maus schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 21:01:
... zoals ik nu uitkijk naar ...
Het valt mij overal op. Er wordt massaal uitgekeken naar nieuwe games, zodra een game bijna uit is zijn de meeste het allang vergeten. Is eenmaal een game uit raakt het in de vergetelheid. Zo gaat het bij me zelf iig, en lijkt het ook op o.a. GoT te gaan. Zo zag ik een tijdje geleden de trailer van de game Area51. Dat zag er leuk uit, qua sfeer en verhaal. Zojuist speelde ik de demo: Waardeloos. Op naar de volgende game :{

In de startpost gaat wordt het woord 'inovatief' gebruikt. 'Inovatief' en 'games' hebben echt totaal geen verband met elkaar, helaas :X

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toen ik nog kind was had ik veel meer plezier in spelletjes. Mario Brothers op de NES en Zelda 1 enzo. Mooi boekje in het doosje en dan als 10 jarige jongetje proberen met je fantasie de pixels op het scherm in je hoofd om te toveren naar wat het volgens de tekeningen in het boekje moest voorstellen.
Ik kon me helemaal inleven in een spel.

Ik heb nu, 11 jaar laten, zoveel spelletjes gedaan dat het mij niet meer lukt. Ik heb er ook vaak niet zo'n zin in. Ik blijf minder lang geboeid. Zelfs bij toppers als de the wind waker zelda heb ik het gevoel dat ik het toch allemaal wel een keer gezien heb.

Vroeger had ik ook veel meer geduld met spelletjes. In principe waren de makers van het spel goden die het zowiezo goed bedoeld moesten hebben, en als er dan iets niet goed ging dan lag dat aan de speler, kutspellen bestonden niet. Als kind dingen aan het spel ontdekken is er niet meer. Alles is zo duidelijk.
Ik denk dat ik het interactieve element in spelletjes een beetje zat ben, en kijk liever een film.

Qua online gamen heb ik het ook allemaal wel gezien. QuakeWorld, Quake 3 Arena, Unreal, UT, UT2k3, Challenge Promode Arena (ik raad jullie aan dit eens te proberen en dan ook hulp te zoeken hoe het te spelen, er gaat een wereld voor je open die de meeste van jullie CS oriented spelers nog niet gezien hebben), Starcraft etc.

Ik kan gewoon niet zo goed meer in een game kruipen, het is de vloek van het ouder worden, en daarom gewoon meer dingen erachter zien, wat de makers er mee willen etc. Als kind fantaseerde ik vanalles erbij op het scherm, met 3D polygonen lukt me dat niet. En ik weet nu gewoon dat het sprites zijn :(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2005 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Datafeest schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 21:12:
[...]

Het valt mij overal op. Er wordt massaal uitgekeken naar nieuwe games, zodra een game bijna uit is zijn de meeste het allang vergeten. Is eenmaal een game uit raakt het in de vergetelheid. Zo gaat het bij me zelf iig, en lijkt het ook op o.a. GoT te gaan. Zo zag ik een tijdje geleden de trailer van de game Area51. Dat zag er leuk uit, qua sfeer en verhaal. Zojuist speelde ik de demo: Waardeloos. Op naar de volgende game :{
Hangt ervan af, als de MP van een game goed is wordt ie niet direct vergeten hoor ;)
Dat een game met SP only (of slechte MP) vlug vergeten wordt klinkt mss wel logisch, eenmaal uitgespeeld heb je er nog "weinig" aan. (of ga je het 100x opnieuw uitspelen?)

Dat de gameplay van nieuwe games veel korter is dan oudere games komt natuurlijk (een groot deel) door de graphics. Je kan niet blijven met DX7 werken, we moeten nu eenmaal vooruit, en mooiere graphics = complexer, dus kruipt veel meer tijd & geld in, en aangezien je niet eeuwig aan een game kan werken (of kan dat wel? Duke Nukem Forever *kuch*) moeten er andere zaken als gameplay ingeleverd worden.

Ikzelf game veel minder dan vroeger, maar dat komt vooral door m'n vriendin. (niet dat ik dat erg vind :p)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik game meer dan vroeger, maar ik slijt ook veel meer spellen.
Vroeger kon ik maanden met 1 spel, bijvoorbeeld Death Rally, en nu speel ik om de 3 dagen een nieuw spel, daarna kan het me niet meer zoveel boeien.
Het nieuwtje is er ook wel af, als je je 1000ste FPS speelt.
Af en toe komt er nog wel ns een orgineel spel voorbij, zoals bijvoorbeeld Boiling Point (imho) alleen jammer dat dat spel vol bugs zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whut?!
  • Niet online

Whut?!

Huh?

Ikzelf game steeds minder, eerst alleen minder online maar nu ook minder singeplayer.
De meeste games stop ik na een paar uur mee en ga dan iets anders doen (om na een paar weken/maanden weer opnieuw te beginnen totdat ik er weer snel mee stop).
Het is heel vreemd dat ik wel steeds weer spelletjes koop terwijl ik dat geld dus eigenlijk beter in mijn muziekcollectie kan stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik game tegenwoordig nog ZELDEN... het laatste spel wat ik heb gespeeld is denk ik Half Life 2, of NFSU 2 en MoH pacific assault... Vind het wel jammer.. en heb het een tijd geprobeerd om weer lekker te gamen.. maar misschien klopt het dat wanneer je de 20 grens passeert je liefde voor games ook verminderd.. ik kan me nog herinneren dat ik niet zo heel lang geleden uren per dag CoD speelde.. prachtig was dat spel.. maar mijn topjaren zijn toch nog altijd SoF2... in mijn ogen het beste spel ooit gemaakt en op nummer 2 CoD.. de rest heeft me nooit kunnen boeien.. maar speelde vroeger gemiddeld 4 a 5 uur per dag SoF2 en dat is zeker niet niks.. in de vakanties verdubbelde dat getal makkelijk.. maar SoF2 en CoD zijn ook de enige spellen geweest die ik erg veel heb gespeelt.. ik denk dat gamen ook veel met leeftijd te maken heeft trouwens....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vroeger kon ik uren aan een stuk gta of doom2 spelen.
Dat is nu wel veranderd nu speel ik voor een helf jaar ofzo het zelfde game
en dan ben ik het beu. Sof2 heb ik ook btw nog eventjes gespeeld vond ik ook
wel een tof game

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2005 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel sinds mijn 10de al wel games. Het begon met Pong (of hoe heette dat tennisspel ook alweer op zo'n atari geval). Toen kregen we als een van de eerste een PC (nee w8 dat heette toen Homecomputer) een echte Apple II E (kloon weliswaar) waar ik heel veel Frogger en Minitman (kent iemand die game) heb gespeeld.
Toen een 8086 waar ik soms een Flightsim op speelde. Toen een tijd eigenlijk niks. Totdat Wolfenstein en Spear en DukeNukem3D langskwam. Dat veel gespeeld.
Toen een Commodore 64 en een Amiga 500. Vooral de games van de Amiga mis ik best wel.
En tsja toen kwam de Command en Conquer-reeks. En ik speel regelmatig nog C&C Generals nu.
Maar ben sinds een aantal weken wel een beetje verslaafd American Army... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Leuk om al die meningen te lezen! Het valt me iig op dat er opvallende veel dezelfde meningen zijn, of iig meningen die op mijn mening neer komen. Dat wil dus zeggen, er wordt meer geld uit gegeven aan games (meer games) terwijl de "echte" gametijd niet of nauwelijks meer is geworden dan vroeger. Als ik nu al zoveel dezelfde soort meningen lees kunnen er 2 argumenten zijn.:

- De gamers worden alles langzamerhand "beu"
- Er is echt iets aan de hand met de games buisness?

Wat denken julie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:44

liberque

Vrijzinnig!

- Minder

- Minder

- 1 per jaar?

Was vroeger gek op computerspelletjes. Denk terug aan Arkanoid, Cosmo Cosmics, Jill of the Jungle, Commander Keen, Dune, Syndicate. Was zot op de kunsten van Roberta Williams: Mixed up mother Goose, Kings Quest serie, Phantasmagoria 1 en 2 en natuurlijk de rest van Sierra Online zoals Leisure Suit Larry, Gabriel Knight en Space Quest. Ook Lucasarts had toffe spelen zoals Day of the Tentacle, de Indiana Jones games en Monkey Island niet te vergeten.

Na de komst van Wolf3d was er dus nog voldoende te spelen. Toen echter DOOM en DOOM2 en alle clones uitkwamen begon dat langzaam te verdwijnen. Jaren later is de creativiteit bij de bedenkers bij mijn weten blijven steken. Alles is 3D kill en shoot of is gebaseerd op het aloude WarCraft en Dune2. Leuke adventures worden niet meer gemaakt.

Natuurlijk speel ik nog wel games. Alleen een stuk minder. De dingen die ik speel zijn bv. C&C Red Alert en C&C Generals (ZH). Perimeter vind ik ook nog wel leuk. De onlangs uitgebrachte LSL is een slap aptreksel van de originele serie. En de Sims2 kan me totaal niet boeien. Doom3 heb ik snel ff uitgespeeld om erover mee te kunnen praten, maar dan ook alleen maar om die reden.

Nee, ik pleit voor "meer" adventures... Weer originele thingies. Terug naar de hoogtij dagen van Epic Megagames, Apogee, Sierra Online, Lucasarts en Infogrames. De PC is immers geen 3D Shoot 'em up platform waar je toevallig ook nog wat RTS op kan doen. Al lijkt het de laatste jaren daar helaas wel op.

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Laatst online: 12:39
Gamen jullie tegenwoordig minder als vroeger?
Wel minder als tijdens laatste jaar vwo (Verveelde me kapot).
Voornaamste reden mn pc staat op mijn kamer. Thuis zitten we met 2 macs en daar valt niet fatsoenlijk op te gamen als je pc gewend bent.

Minder als vroeger; gameplay gaat bij mij voor. En het is niet te ontkennen dat veel nieuwe games meer gefocust zijn op looks als op gameplay. Daarbij word ik gek van vervolgen die het niveau van de voorganger gewoon niet halen (deus ex2, half-life2, Kotor2).

Hoeveel spellen koop je per jaar?
2 ofzo, en ook al word het niet gewaardeerd het is wel de waarheid: De rest dld ik (Kom maar met dat commentaar).
Ik koop alleen maar spellen waar ik zeker van ben zoals b.v Vice city, Soldiers: Heroes of ww2, far cry, WoW en ut2k4. Het spel waar ik nog het meest zeker van was is mn halflife platinum edition.... Ik had nieuwe cs key nodig :d (en dat domme mens bij de vanpiere wou me der nog wel wat extra keys bijgeven, ik heb maar gewijgerd denkende aan de mensen die de dozen kopen met al bezette keys erin...)!

Ik ben ooit begonnen met wolf3d, daarna erg lang gekut op een mac met o.a marathon. vervolgens weer pc gaan spelen met o.a red alert, kknd, duke3d, redneck rampage en halflife.

Tegenwoordig speel ik vooral veel cs, ik speel dit helaas al ruim 5 jaar en ik weet echt niet waarom ik er nogsteeds aan begin. Ik denk gewoon uit verveling in combinatie met het toch wel nogsteeds leuk vinden. De voornaamste reden dat ik cs speel is dat ik nieuwe spellen meestal erg snel uitgespeelt heb (hoogstens 2 weekjes) en ik dus weer naar oude spellen moet grijpen om mn tijd een beetje te vullen.

Voorkeurs genre:
Ik speel vooral Fps en Rts, maar ik probeer eigenlijk alles wel uit. Spellen als Kotor en Sim city vind ik ook erg vet.

[ Voor 6% gewijzigd door Pandemic op 31-05-2005 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Ik game ook duidelijk minder dan vroeger. Vroeger was altijd alles beter ;) het zal wel grotendeels met de leeftijd te maken hebben en je omgeving. Ik ben al jong begonnen met gamen op de pong machine, daarna de C64 (ontzettend gave computer) daarna de 468 en verder de pc wereld in. Tussen door ook nog NES, heel klein beetje SNES en N64 ook wel veel. Sega heb ik behoorlijk gemist, alleen een vriend had een sega 16bit.

Zeker wel minder plezier... enkele games hebben het wel, de oude verslavende sfeer, maar zijn er maar enkele pareltjes :)

Op de pc wel enkele games per jaar... denk zo'n 4~5 nieuwe en soms enkele 5euro games :)
Op de console (Gamecube) kom ik zeker wel op de +12 per jaar :)

De gamers worden alles langzamerhand "beu"
Beu is het niet :) ik lees nog steeds elke maand met veel plezier PC Gameplay, waarbij je toch weer leuke games integen komt en denk van, ja die moet ik eens goed in de gaten houden. Beu word ik het niet. Wel valt het later veel tegen als je daadwerkelijk zo'n game gaat spelen. Waarom ? de makers willen te veel in een game stoppen waardoor alles net iets onder maat zit en dus butt speelt. Welke game heeft nu tegenwoordig geen multiplayer ? en laten we gelijk voertuigen erbij gooien en noem maar.

Er is echt iets aan de hand met de games buisness?
Zeker wel. De hele industrie draait niet meer om games, maar om geld. Grote bedrijven komen niet meer de echte gamers te gemoed moet goede ideen en spellen maar ze kijken wat de massa wilt en wat de massa kan. Vaak zie je ook kleine game bedrijfjes die moeten stoppen omdat hun idee wel ontzettend goed is, maar lang niet voldoet aan de eisen voor de massa. En als je niet de massa bereikt met een game verdien je niet voldoende geld. Dus zal het bedrijfje ook geen uitgever vinden e.d. Het draait allemaal om geld $$ en niet meer om de games/gamers ;(

Tegenwoordig word alles zo snel mogelijk uitgebracht en zit het vol met bugs. Vaak koop je nu een pc game, deze installeer je en kun je gelijk al een patch downloaden. Met de patch is niks mis mee natuurlijk, alleen wel de snelheid wanneer deze uitkomt.

Vroeger hadden ze nog eens games.... waar goed over werd nagedacht, niet alleen naar de graphics werd gekeken maar naar juist wat nodig was om een goede game te maken. Deze dagen zijn zo'n beetje allemaal voorbij helaas... zo nu en dan heb je nog een topper... maar veel zijn het er niet...

ik spreek nu wel grotendeels over de PC games/gamers

[ Voor 12% gewijzigd door Dutchie! op 31-05-2005 22:33 ]

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:01
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 20:15:
Wat ik me nu dus afvraag is het volgende:
* Ik game minder dan vroeger (ben inmiddels bijna 24 .... aargh :o )
* Ik heb net zo veel plezier van games, diegene die ik leuk vind tenminste
* De games volgen elkaar minder snel op, omdat er naar mijn mening niet genoeg interessants uit komt

Tevens wil ik aanmerken dat iets dat me heel erg stoort het eyecandy niveau van tegenwoordig is.
De nieuwe games worden asociaal zwaar gemaakt zodat je een dikke GeForce/Radeon (van minimaal 300 euro) nodig hebt om een beetje leuk te kunnen spelen. Waar men vroeger helemaal happy was met vierkante blokes in 320x200, of erger nog, textmode :P Wat mijn punt is; het gaat steeds minder om gameplay maar steeds meer om uiterlijk. En dat is 1 van de hoofdredenen dat ik amper nog games koop.

Ik kan best begrijpen dat een game er een beetje leuk uit moet zien maar tegenwoordig keurt vrijwel iedereen een spel direct AF als het niet voldoet aan hun eisen. (Lees gamers tussen de 11 en 16 waarvoor 2048x1536 @ 120Hz met 16xFSAA nog niet voldoende is).
Ook ben ik helemaal niet tegen grafische ontwikkeling en vooruitgang, maar gamedevelopers nemen het totaal niet nauw met publiek dat nog niet 100% up-to-date is waardoor je met bijv. een redelijke kaart als een GF4 niet eens Battlefield2 kan spelen. Zo veel moeite zou het niet zijn om bepaalde shaders uit te schakelen indien een oudere kaart wordt gedetecteerd.. maar nee..

Met strategy idem. Alles moet maar 3D.. wat is er mis met een simpele interface zoals die van C&C Red Alert of Starcraft.. maak gewoon weer een leuke 2D game :{ Resolutie kan uiteraard wel omhoog dan

Overigens speel ik nog regelmatige oude retro games zoals Stunts 4D (voor de mensen die in de eighties of ervoor zijn geboren moet het niet onbekend zijn) :P

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Laatst online: 12:39
De echte hardcore gamer is een pc-gamer!

Console's zijn er immers veel later pas bijgekomen. En daarbij kan ik me niet echt vermaken door uren achter zo'n ding te zitten. Een pc bied simpelweg veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Pandemic schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 22:51:
De echte hardcore gamer is een pc-gamer!

Console's zijn er immers veel later pas bijgekomen. En daarbij kan ik me niet echt vermaken door uren achter zo'n ding te zitten. Een pc bied simpelweg veel meer.
Een console is gemaakt om te gamen, een pc is gemaakt op om te typen (en zie daar: een toetsenbord!)
dat dit nu begint te vervagen betekend niet dat het niet zo oorspronkelijk was.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Toch heeft de PC veel meer mogelijkheden voor complexe spellen, door de nauwkeurigere invoer (muis met vijf knoppen én toetsenbord met 100 knoppen versus een gamecontroller met ongeveer 15 knopjes en zonder de controle die een muis geeft) én nauwkeurigere uitvoer (op een monitor kun je veel meer info kwijt dan op een TV-scherm).

Je kunt voor een console dus alleen maar redelijke simpele spelletjes maken. Geen wonder dat er geen shooters van nivo voor de console zijn en helemaal geen RTS-spellen. Gamen op een console is als sporten met je ogen dicht en je benen aan elkaar gebonden; kan wel leuk zijn, maar het haalt het niet bij de echte ervaring. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Soultaker op 31-05-2005 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:01
Nog een mooi irritatiepunt. Games worden steeds vaker console-only of zeer beperkt op de PC omdat de illegale markt geen geld oplevert voor gamedevelopers.

(PS ik haat consoles :P)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:38

rapture

Zelfs daar netwerken?

Zeker niet in vergelijking met mijn CS-jaren.

Evenveel of minder, in de ouwe tijd was het leuk om na een hele nacht een DOS-spel (waarvan je zelfs geen screenshots in google kan vinden) heb uitgespeeld, vooral als je niet kan saven. Command & conkwèèèr (nogal plat dialectisch uitsproken) spelen, die filmpjes, die mappen, de muziek, het verhaal en vooral de domme AI van de vijand.

Nu heb ik het meeste plezier in een potje ET, zeker als ik alle sterren heb in een 6map campaign, waslijst aan medailles en natuurlijk de server afown.

Ik koop af en toe wat games die interessant lijken, maar deze worden eigenlijk niet veel gespeeld. Mijn CS-jaren duurden van 1.1 tot de laatste dag van 1.5 (WON down gehaald), maar nu zijn er ontevreden CS'ers die hun eigen WON-servers bouwen steamlessproject.nl . Ben nu bezig met ET, dat is een uiterst goed gebalanceerd spel, waar iedereen een job heeft en punten krijgt voor alwat je zinnig doet. Ik ga waarschijnlijk nog jaren bij ET blijven, misschien zelfs het spel gaan promoten zodat er een extra clan bijkomt???

[ Voor 3% gewijzigd door rapture op 01-06-2005 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Soultaker schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 23:00:
Toch heeft de PC veel meer mogelijkheden voor complexe spellen, door de nauwkeurigere invoer (muis met vijf knoppen én toetsenbord met 100 knoppen versus een gamecontroller met ongeveer 15 knopjes en zonder de controle die een muis geeft) én nauwkeurigere uitvoer (op een monitor kun je veel meer info kwijt dan op een TV-scherm).

Je kunt voor een console dus alleen maar redelijke simpele spelletjes maken. Geen wonder dat er geen shooters van nivo voor de console zijn en helemaal geen RTS-spellen. Gamen op een console is als sporten met je ogen dicht en je benen aan elkaar gebonden; kan wel leuk zijn, maar het haalt het niet bij de echte ervaring. ;)
Grappig, maar een totaal scheve vergelijking, pc gamen is meer de olimpische spelen, ultra serieus, elke msec telt, en maar een klein clubje behoort tot de top.

Console gamen is lekker een potje straatvoetbal, lekker raggen, zonder zure regels.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-10 21:40
Ik game steeds minder dan vroeger, maar koop wel meer spellen (heb ook meer geld he). Mijn top tijd is toch wel met de N64 geweest. Vooral Goldeneye en Perfect Dark (Mystical Ninja ook wel) heb ik gewoon helemaal grijs gespeeld. Vooral Perfect Dark vond ik een meesterlijk spel, denk het beste ooit. Single player was gewoon goed, en multiplayer was onovertroffen vet. Je kon samen de singleplayer missies zowel co-op als tegenstanders spelen, en het normale multiplayer gedeelte was echt geweldig. Dat spel heb ik ruim 2000 uur gespeeld, dat heb ik met geen andere game ooit gehaald. In die tijd was ik ook 13 ofzo (ben nou 18) dus het was zo makkelijk. Als ik uit school was meteen gamen met wat vrienden, we hoefden verder toch niks te doen. Tegenwoordig ben ik toch drukker en heb ik gewoon minder tijd, maar ook vind ik de games wat minder boeiend. Games zoals GT4 en MGS3 zijn zeker goed, maar heel lang kunnen ze me gewoon niet boeien.
Wacht nog steeds op een waardige opvolger van Perfect Dark :)
Soultaker schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 23:00:Gamen op een console is als sporten met je ogen dicht en je benen aan elkaar gebonden; kan wel leuk zijn, maar het haalt het niet bij de echte ervaring. ;)
Ligt er maar net aan wat voor games je speelt he. Ik speel vooral Race games, Beat 'em Ups en sport spellen, en die speel ik veel liever op een console. Daar heb ik geen toetsenbord voor nodig (toetsenbord is daarbij juist klote), en speel ik ook liever op een tv.
FPS kunnen zowel op een console als op een pc heel vet zijn (als je er van houdt uiteraard). Ligt eraan wat voor game het is. Serieuze shooters gaan beter op de pc doordat de muis zo accuraat is, wat minder serieuze spellen á la Perfect Dark gaan echt perfect op een console.

[ Voor 29% gewijzigd door Wekko306 op 31-05-2005 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ik speelde vroeger heel veel rts en fps games, dat is nu -volledig- verschoven. Ik vind al die games nu bagger eng veel op elkaar lijken en koop ze niet eens meer. Ik vond Half-Life echt geweldig, heb er een prachtig beeld van in mijn hoofd. HL2 was leuk ... meer niet. Deed af aan HL.

Ik ben nu back to adventures, RPG's, dat boeit me erg veel. Spelletjes als Chrono Trigger, Golden Sun, Zelda Games, Morrowind, mijn god, die vind ik werkelijk prachtig :) !! Ik had nog never ever een star wars film gezien maar Knights of the Old Republic heb ik helemaal suf gespeeld. Doe maar maar verhaal en gameplay, weg met de rts en fps (imo :) ).

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bbfreak
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-07 10:58
Voordat we teveel offtopic gaan mijn verhaal maar.

Mijn echte verslaving is denk ik begonnen toen ik met een vriend
op de NES en SNES aan het spelen was.
Donkey Kong Country, Mario natuurlijk en noem het maar op.
Op de n64 HEEL veel Goldeneye gespeeld. Ook perfect dark.

Op pc gebiedt begonnen met Duke Nukem 3D. Was echt vet.
Ook mijn eerste spel wat ik via LAN gespeeld heb.
En ik ben toch wel redelijk trots op dat ik Tomb Raider 1 - 4 uitgespeeld heb.
Ook al zouden de mensen je nu voor gek verklaren.
Tomb Raider 2 was een spel om je vingers bij op te eten.
Zo mooi, zoveel vrijheid. GEWELDIG! Monkey Island heb ik geen eens woorden voor.
Die heb ik wel maar dan wordt mijn reactie te lang.

Nu ben ik ondertussen bijna klaar met mijn studie Informatica en is programmeren
ook een hobby die mijn game verslaving behoorlijk hindert maar echt erg vind ik het niet.
De drang om te gamen is er zeker maar de tijd.
Ik heb me vermaakt op elke console en de pc maar er komt een tijd dat je wat selectiever
wordt. Je speelt te weinig om op 2 consoles en op een pc te spelen.
Heb hierdoor ook mijn XBox en PS2 verkocht. Niet omdat ik het niet leuk meer vond.

Mijn mening over de kwaliteit van games delen ik met de vele andere in dit topic.
Show me the money en wat die gamers er van vinden dat scheelt me niet.

Als je zo'n topic leest en je eigen reply leest verlang je wel terug naar die tijd maar het is verleden tijd. Ik hoop toch dat ik nog heel veel plezier aan gamen ga beleven want opgeven doe ik nooit!

Twitter @cmeerbeek / Halo Waypoint Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat het nu niet in een console vs PC topic uitlopen, die hebben we al zat gehad :) En er is geen 'beter' in die discussie. Ik speel misschien 1 of 2 keer per jaar een PC game, terwijl elke avond er wel een console aan staat, bij de buurman is het net andersom. Ieder z'n meug.

En om net zo'n kromme vergelijking tevoorschijn te halen als hierboven: gamen op de PC is als galgje spelen op je typemachine, het kan wel, maar ideaal is het niet. :P

Maar goed, de vragen:

meer of minder gamen
Nee ik game minder dan vroeger, ik heb er minder tijd voor. Dat is de voornaamste reden. Er zijn zat erg leuke spellen die ik niet of nauwelijks speel, dus het aanbod is niet te saai voor mij.

meer of minder plezier
Het spel 'plezier' of beleving is niet meer of minder, maar anders geworden. Ten eerste omdat ik zelf ouder wordt, ten tweede omdat de spellen zijn veranderd.

Hoe snel volgen de spellen elkaar op
Niet snel, meer dan 1 spel per maand speel ik niet, console vs pc is dan 10 tegen 2 ongeveer. Soms komen er een paar spellen achter elkaar uit die ik wil spelen, en dus ook meteen koop, maar vaak gebeurt dat niet.

En mensen die zeuren over het feit dat de originaliteit bij de bedenkers er niet meer is: ON-ZIN. Die originaliteit is er echt nog wel, maar de laatste 10 jaar verkoopt het niet meer, terwijl de eindeloze clones, movie licenses en sequels verkopen als een gek. De consument is de schuldige, niet de bedenkers. Elke game developer wil graag iets van zichzelf maken, een grappig, knotsgek of briljant idee. Er is alleen niemand meer die er geld voor geeft. En dan kan het dus ook niet gemaakt worden. Heel af en toe durft iemand nog eens een gok te nemen (katamari damacy bijv.) maar dat gebeurt minder en minder. En ik denk dat FIFA 2017 nog steeds goed zal verkopen. En GTA27 ook. En Doom 7 ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, wat is er zo slecht aan? Ik heb de demo van RtCW veel gespeeld (met die beach assault map) en die vond ik niet uitgesproken beter dan de maps van ET (sterker nog: met kleine teams is 'ie ronduit kut, misschien is dat het verschil tussen RtCW en ET?).
De demo kan je ook niet vergelijken.

RtCW had veel snellere gameplay met veel minder zware wapens (GEEN GRENADE LAUNCHER. Ook veel betere mappen die ze nu proberen te gebruiken voor ET. Et heeft ook veel slomere fire rating en het hele rtcw gevoel was weg. Zelfs kleine dingetjes zoals dat de thompson iets slomer, onnauwkeuriger en sterker was dan de mp40 zijn gelijkgetrokken. En in ET is snipen niets meer terwijl dat in RtCW je ergste vijand was. Er was helemaal geen stom systeem met upgraden en dergelijke. En de saaie grote mappen van ET hebben heel ander soort objectives.

Ik mis rtcw :(

http://www.ingame.de/file...tion=file&cid=125&fid=288
Download deze maar. Was nog voor de eerste quakecon dus hier was iedereen nog niet zo geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

nee, vroeger ben ik serieus 2 tot 3 jaar zoet geweest met sonic de hedgehog. ik speelde het elke dag van uit school tot bed tijd :D . maar daar kwam een eind aan toen er geen goede games meer kwamen voor de megadrive 16 bit !!
en toen heb ik een hele tijd counter strike gespeeld. 1.3 tm 1.5 maar toen kwam steam en dat was in het begin echt pure crap. Toen ben ik er mee gestopt en nu weer een beetje t cs : sourcen
dus minder dan vroeger.
nee zoals ik al zei vroeger was je er meestal ( tenminste zo was het bij mij ) een hele tijd mee bezig. je speelde toen ook opnieuw en opnieuw, naja dat was eigenlijk omdat ik geen geld had ( k was een jaar of 7,8 toen )
heel erg snel !! je hebt bijna geen tijd om een spel 100% uit te spelen zoals vroeger of je moet !! alweer die nieuwe coole game hebbe die alle ander ook hebben en daarom blijven ze elkaar opvolgen.
er word ook ontzettend veel uit gemolken, nou ik wil niemand beledigen maar EA kappe met de sims man t is wel goed geweest nu. T is gewoon niet meer bij te houden, en financieel is het ook niet meer te doen om elke leuke game te kopen. ik bewaar mijn geld voor top games zoals splinter cell 1 , far cry en half life 2 die games zijn, vind ik, hun geld waard. als je niet kijkt welke je echt ! wil en welke leuk zijn gaat het gewoon niet.

[ Voor 1% gewijzigd door LyP0 op 01-06-2005 00:32 . Reden: code klopte niet ]

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Savage
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05-2021

The_Savage

wEiRd

Nee, vroeger had ik tijd teveel en was dan regelmatig met een spelletje achter mijn computer te vinden.

Ook dit niet... ik kan me nog herinneren een hoop lol beleeft te hebben aan simpele spellen als pacman/pong en later starcraft/warcraft2, diablo2, Baldur's Gate 2 en hoe kan het ook anders Unreal Tournament.

Tegenwoordig als ik al een spel speel merk ik dat de kwaliteit qua graphics er flink op vooruit gaat, maar dit gaat dan weer tenkoste van al het andere.
Het zal mij een worst wezen dat een zoveelste game is uitgebracht die pixel shader 3.0 heeft of er nu nog beter uitziet met een hatseflats optie.
Naar mijn mening zit er geen verhaal meer in spellen zoals vroeger (aangezien spellen het daar juist van moesten hebben)

Een van de redenen dat ik min of meer gestopt ben met games is ook het feit dat de markt 'verzadigt' raakt, hoeveel spellen zijn er nu al uitgebracht die op de unreal engine draaien ?
hoeveel spellen zijn er nu al uitgebracht waarbij je letterlijk een deja-vu gevoel krijgt?
offtopic:
Ik kan ondertussen de mensen begrijpen die spellen illegaal downloaden/kopieeren... de meeste van die spellen stellen niks voor en heb je binnen 10 uur uitgespeeld. Uiteraard zijn er nog wel goeie.. kijk maar naar Half Life 2 / World of Warcraft / UnrealTournament 2004 maar that's it.

Achja misschien word ik er ook wel te oud voor :+

Mjah ga naar een bekende game site en zie het voor jezelf ;) veel te snel en veel te veel keus.
vroeger speelde gewoon iedereen bijv warcraft2 je had weinig andere keus... tegenwoordig moet je moeite doen mensen te vinden die hetzelfde spel spelen als jij.
Bij mij dus niet snel meer :P... hooguit 1 spel per half jaar (en dat is nog veel)

[ Voor 6% gewijzigd door The_Savage op 01-06-2005 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamen als vroeger hmmm ja nog steeds ben 37 heb 4 kids en een netwerk gamen met zijn allen hier :)

Unreal 99 en 2004 zelfs die van 5 jaar :)

Ja heb nog steeds veel plezier aan het gamen.

Het spel wat ik het langst speel is TA Total Annihilation beste 3 d real strat game die ze ooit hebben uitgebracht en ik speel het al 8 jaar :)

En nee de spellen volgen elkaar niet zo snel op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-ScuL- schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 22:49:
[...]

* Ik game minder dan vroeger (ben inmiddels bijna 24 .... aargh :o )
* Ik heb net zo veel plezier van games, diegene die ik leuk vind tenminste
Denk dat je daar wel een goed punt hebt. Denk dat de gemiddelde forumbezoeker inmiddels weer wat ouder is. Ik game ook veel minder dan vroeger, maar dat komt gewoon omdat ik wat ouder ben geen tijd meer heb voor die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:15
echt, hoeveel zooi ik hier heb staan.

redelijke pc, ps2, gamecube, xbox, gba-sp, nes, snes, megadrive etc...
maar doe ik er wat mee? nauwelijks meer. af en toe als er echt iets goeds uitkomt speel ik nog wel, maar verder gaan al die spellen me snel vervelen.
veel shooters lijken opelkaar en het is gewoon saai iedere keer weer al die leveltjes door te knallen.
race scene is ook dun bezaaid. af en toe weer een vermakelijke nfs, maar daar blijft het bij.

ook komen er teveel simulaties uit. ik geef niks om simulaties, wil gewoon fun hebben.
geef mij dus maar burnout3 en underground 2 ipv forza of de standaard f1 sim.

een goede 2d platformer zie je ook nooit meer. das gewoon leuk! ik besteeds nog wel eens een half uurtje aan een of andere mario of megaman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:55
ik game nog steeds best veel maar er zijn gewoon niet echt goede games meer

bv: diablo 2 + exp heb ik ruim half jaar me gedaan.......

nu met guildwars na 2 weeken uitgespeeld......... vind het nog wel leuk maar niet zoals het was met diablo 2 :(

ik miss de oude RPG tijdperk waar je met zen alle sammen in een kleine kamer zat en zo veel mogelijk zat te gamen en de rest van wereld niks boiede...... nog 1,5 jaar wachten dan komt diablo 3, laaten we hoopen dat dit geen slechte versie is......

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Pro Max 67,1 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vroeg veel spellen, op mn 286, nintendo en weet ik het allemaal nog meer. Had toen toch alle tijd van mn leven. Tegenwoordig wat minder, o.a. omdat er teveel troep uitkomt maar ook omdat ik het redelijk druk heb. Maar een potje battlefield of rtcw of een of ander rts/rpg of adventure op zn tijd is altijd leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel heb ik een of andere tik om alle nieuwe spellen te hebben, maar nooit echt tijd om er voor te gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:56

Masselink

Voor de dorst

Vroeger vond ik het helemaal geweldig, nu alleen multiplayer games op internet (af en toe)

Iets vaker speel ik Pro Evolution Soccer 4 met vrienden op de Xbox onder het genot van een biertje.

Koffie en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-10 15:04

Ryceck

Constants and Variables

De afgelopen 4 maanden game ik duidelijk meer dan de afgelopen jaren... maar dat komt voornamelijk door 1 spel :)
WoW is toch best leuk en verslavend enzo :P

Een van de *zeer* weinig spellen die ik ooit heb aangeschaft (naar WC3 en WC3:FT) welke me echt gewoon meer dan een maand heeft kunnen boeien (al bijna 3 maanden atm dus) en waarvan ik weet dattik er de komende tijd nog steeds mee bezig zal zijn.
Valt me ook wel op dat met name het Multiplayer aspect het interessant houdt, de constante interactie met andere mensen is toch wel een punt waarop dit soort games leuk blijven :) Duidelijk anders dan bijvorbeeld Star Wars KotoR (ook magnifiek spel btw) waar je het moet hebben van de singleplayer waar je na 2/3 weken toch wel op uitgekeken bent.

Verder kijk ik niet echt meer uit naar nieuwe games, hoewel ik de PS3 toch wel interessant begin te vinden :) Maar dat is met name om *eindelijk* de complete final fantasy collectie te gaan sparen en verzamelen, das ook zoiets waar ik echt verzot op ben (heb FF7 en FF8 @ PC wel 10 keer uitgespeeld geloof ik :X )

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 00:41:
Het spel wat ik het langst speel is TA Total Annihilation beste 3 d real strat game die ze ooit hebben uitgebracht en ik speel het al 8 jaar :)
Ik ben pas ook weer begonnen met TA geweldig spel 8)7 Er zijn trouwens een stel mensen bezig het geheel 3d te maken ziet er ook wel grappig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Just_I schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 20:32:
Ik heb in ijn kinderjaren vrij weinig gegamed (hoe schrijf je dat :? )
Toen gamededede je niet, toen speelde je spelletjes. :) (Ik speel nog steeds spellen, ik haat dat woord gamen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Bergen schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 10:16:
[...]
Toen gamededede je niet, toen speelde je spelletjes. :) (Ik speel nog steeds spellen, ik haat dat woord gamen..)
Gek, ik vind het woord "spelletje" zwaar denigrerend. alsof het een kleuter iets is. terwijl een gemiddeld spel bijna het budget heeft van een Hollywood film.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-10 10:15

Mojo

The Power Within

Met stom ^^

WoW is nogal verslavend :X Speel het na 2,5 maand nog steeds met véél plezier. Enorm strakke gameplay, veel magie in het spel. GFX wat minder, maar dat boeit me dus eigenlijk niet zo veel. Transport Tycoon heb ik ook érg gaaf gevonden. Net als NFS Porsche trouwens :D

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:22

Zewatanejo

Fine Thanks!

Grappig om van iedereen een game "loopbaan" te lezen.

"Vroegha" speelde ik wel eens op de C64 van een vriendje of een neefje...
Dat vond ik altijd erg leuk. Zelf heb ik thuis nooit een c64 gehad... dus daar bleef het bij.

Tot dat ik oooit op mijn 22 ste of zo een twilight CD kreeg met tiberian sun en half life erop.
Zeker na het spelen van half life was ik helemaal verkocht.
Ik heb de SP dagenlang gespeeld dag en nacht, tot ergernis van mijn vriendin >:)

Daarna heeft het weer een tijdje stil gelegen, maar ik was altijd enorm gefacineerd door het WWII thema. Na het spelen van een demo van close combat kwam ik bij het spel sudden strike..

duhh...daar heb ik ook weer maanden aan besteedt.wel allemaal nog aan de SP
Ik droomde altijd van een wereld waar je complete vrijhad had en waar je als first person kon rond lopen...violá daar was OFP, tjonge daar heb ik echt van genoten. :9
Ik speel het nu nog regelmatig online!

Multiplayer is eigenlijk pas echt gekomen...met MOHAA, eerst via een 56k verbinding B) later met breedband.
MOHAA heb ik online eindeloos gespeeld tot ongeveer begin dit jaar, toen was ik er ook ineens geheel opafgeknapt.

Ook battlefield 1942 heb ik enorm naar uitgekeken, (ik heb de pcgamer nog met de aankondiging)..
Battlefield betekende het begin van mijn clan tijd....erg leuk om met een aantal man te spelen. Op die manier maak je de gameplay zelf...

De laatste tijd speel ik wat minder, maar nog wel met vel plezier.
Wat me ook opvalt is het enorme aanbod van games...veel games lijken me best leuk, maar ik maak gewoon een keuze. Meestal kom ik dan weer op een FPS. Downloaden van een game doe ik eigenlijk nooi, voornamelijk omdat ik het allemaal te veel gedoe vind.

De volgende game zal waarschijnlijk BF2 worden..Waarschijnlijk zal ik niet zoveel meer gaan spelen als dat ik ooit gedaan heb, maar ik blijf wel bij een clan. 8) ..lekker fraggen op een vrije avond das toch wel heel relaxed en dat zal het altijd wel blijven...

[ Voor 6% gewijzigd door Zewatanejo op 01-06-2005 10:31 ]

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soultaker schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 20:50:
het grote verschil tussen RTCW en ET vond ik steeds de snelheid.
RTCW speelde gewoon sneller en leuker dan ET vond ik, zat ook meer spanning in.

De demomap die jij getest hebt is inderdaad de map 'mp_beach' en dat is een klassieker :)
Ook heel die extras als (mortieren, landmijnen, covert ops, etc..) dat in ET zit maakt het spel er gewoon niet beter op (persoonlijke mening).

Kijk bv naar een paar demos van QuakeCon RTCW als je die nog kan vinden, de sfeer rond RTCW games was gewoon leuk, terwijl ik die rond ET vind tegenvallen.

----- Einde RTCW pleidooi :) -----

----- Games -----

Games die ik nu nog ooit speel:
arcade games: arkanoid, pinball, bejeweld, Inca Zuma.
Classic games: Carmageddon O-), Total Annihalation, Destruction derby, medal of honor (single player), need for speed (oude games en nieuwe).
Nieuwe games: heb Doom3 toch gespeeld, en was wel eens leuk (single player)

Games die ik zeker nog wil spelen: Microsoft Flightsim met classic warplanes (crimson sky ofzoiets). Expansions van de medal of honor reeks, Carmageddon 2.

Ben eigenlijk nog steeds meer geneigd van een game van de oudere generatie te gaan spelen dan dat ik een splinternieuw game opzet.
Ik heb een pentium 1 200mmx met een s3 virge 8mb vidkaartje en 10gb schijf geprepareerd en thuis in de "speel"kamer staan.
als er bezoek komt zie je ook dat ze ook geneigd zijn naar een potje retro gamen dan dat ze doom 3 willen spelen ofzo. geld voor zowel mijn kameraden (20-23 jaar) als voor men broertjes en hun maatjes (gaande van 13-18).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-10 16:37
Wat is er zo verschrikkelijk mis met ET??? Ik heb gelukkig nooit RTCW gespeeld, en ik denk dat ik het nu saai zou vinden omdat ik ET gewend ben. Hetzelfde als vice versa.
Maar juist omdat het gratis is speel ik veel meer dan vroeger. Had me nooit zo geinteresseerd voor online games, en was ook niet bereid er voor te betalen. Todat iemand me ET liet zien, en sindsdien ben ik zwaar verslaafd.

Dus ja, ik game meer dan vroeger, en ja ik heb er meer plezier in.

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udenjpg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Ik game in totaal minder, nu is het voornamelijk met vlagen.

Niet meer, niet minder.

Ik ben in 1981 begonnen met gamen op een VideoPac G7000, en zo via MSX1,2 ,Amiga 500, SNES naar PC gegaan.

Het grote verschil is dat ik vroeger alles speelde, crap of goed. Nu speel ik alleen titels die me echt aanspreken. Dat zijn er niet zo heel veel. De markt is wel erg veranderd, games worden nu gehyped door de site's/winkels terwijl eerst de spelers een game hypte. Hierdoor is het veel lastiger om kwaliteit te herkennen.

Ik denk dat ik zo +/- 1 spel per 2 maanden koop, downloaden doe ik niet, ik zie het meer als verzameling.

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
  • Laatst online: 15:19
Zeker weten... 12 uur op een dag gamen is er echt niet meer bij... En dat is maar goed ook, want ik krijg er nu toch hoofdpijn van als ik te lang game.

Mm ik denk minder. Vroeger kon ik uuuuuuuren zelda spelen en dan vooral zelda 2 waar je dat vreemde rank systeem had. Nu heb ik zelfs het geduld niet meer om zelda 1 te spelen (wat ik ook een absoluut fantastische game vind!)

Mijn eerste games speelde ik bij mijn oma die een ubercoole pong machine had B) (met nog 3 varianten ingebouwd geloof ik), gevolgd door de MSX en de atari bij vriendjes. Na lange tijd kregen we thuis ook een 486 en daar speelde ik dan de legendarische spelletjes "keen" "maniac mansion" "rescue rover" "Jones - live in the fastlane" "Centurion" en nog vele andere op. Af en toe speel ik die spelletjes nog wel eens, gewoon omdat het zulke heerlijke nostalgische games zijn.
Poeh ben nu nog steeds aan het C&C: generals :zero hour spelen samen met de demo van UT2004, dus echt hard gaat het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ateq
  • Laatst online: 15:02
Nee, ik speel zeker de laatste 2 jaar een stuk minder, dit heeft denk ik vooral te maken met het ouder worden/samen wonen/druk met school/werk.
Ook nee, als ik kijk naar de nes/snes-tijd, toen speelde ik games echt maandenlang, elke dag van de week. Daarna (pc/playstation1) werd dat al minder maar nog steeds speelde ik bijna dagelijks games. Tegenwoordig heb ik ook nog steeds plezier aan games, maar speel ik het niet meer dagelijks, of lang achtereen. Ik speel nu graag spelletjes waarbij ik "ff snel een potje kan spelen", dit kan dan van alles zijn van bejeweled via mario party naar call of duty.
Hmm, er komt tegenwoordig gewoon heel veel uit en op veel meer systemen dan vroeger (denk ook aan internetgames en games op je mobiel). Hierdoor kan je niet alles meer bijhouden. Ik speel zelf alles door elkaar, oud/nieuw, consoles/pc. Er komt een hoop bagger uit, maar ook nog genoeg goede games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat de reden is dat ik nu minder speel is omdat het aanbod zo verschikkelijk groot is geworden: vroeger was het de keus tussen commander keen of civilization(en nog alley cat en samurai voor nog meer oldskool) en dat speelde je dan ook omdat het zo nieuw, innovatief en gewoon cool was! nu zijn er honderden spellen op de markt die, ondanks hun eigen zeggen, niet zoveel van elkaar verschillen, behalve een paar leuke extra's.

mijns inziens verliezen veel developers het belangrijkste van games maken uit het oog : de replay-waarde. er zijn nog maar een paar spellen(1 of 2) die mij echt gedwongen hebben om het vaker te spelen. maar de meeste spellen speel ik 1 keertje(of ik speel het zelfs geeneens uit). nee, mijn gaming-tijdperk lijkt toch echt alsof het aan het einde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Niet online
Minder, zit nu al zo vaak/lang achter een computer, dat ik geen zin meer heb om te gamen.

Games boeien over het algemeen wel langer omdat ze meer 'diepgang' hebben en je regelmatig extra's kunt toevoegen op de PC-versies (mods/maps/cars etc.), en omdat ze vaker een (online) multiplayer optie hebben. Dus je hebt meer uitdagingen dan alleen de highscore proberen te verbeteren of een level sneller/anders te voltooien.

Niet snel, wacht meestal tot de uitverkoop voordat ik een nwe. aanschaf. Dan alleen als ik m'n oude games nog niet uitgespeeld heb. En op LAN-parties worden ook vaak de 'gouwe ouwe' nog gespeeld.

[ Voor 3% gewijzigd door 3dfx op 01-06-2005 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Minder, mn sociale leven krijgt per jaar meer invulling en daar lijdt de pc onder :P

Ja, want vaak wil ik wel spelen, maar heb ik er niet de tijd voor, en als ik er dan achter zit, geniet ik des te meer van een spel.

Langzaaaaaaam. Ik ben ooit begonnen met MSX, C64, etc, en hecht daarom meer waarde aan gameplay dan aan graphics en helaas hechten de meeste developers/uitgevers meer aan graphics en $$$ :( Ik koop zelden spellen. Laatst gekochte spellen zijn Operation Flashpoint en No One Lives Forever, omdat die spellen imo anders waren dan de rest en dat trok me aan. Vooral OFP heeft me wel even bezig gehouden. Tegenwoordig zijn er weinig spellen meer die me kunnen boeien. Spellen waar ik naar uitkijk zijn al tig keer vertraagd (OPF2, Wartime Command). Gelukkig is er inmiddels zicht op E2160, waarvan ik hoop dat die wat anders biedt dan de 'standaard' spellen van tegenwoordig.

Dat ik vrij snel op spellen uitgekeken raak, komt waarschijnlijk ook omdat ik vrij snel door een spel heen speel, echt ingewikkeld is het allemaal niet tegenwoordig. Spellen moeten laagdrempelig zijn voor de grote markt helaas.

Een moeilijk, vernieuwend (wat kan er nog vernieuwend zijn tegenwoordig), intrigerend spel, dat vind je niet zo vaak meer imo. Het is allemaal mooi, snel en 'simpel' in mijn ogen. Een spel met maar 20 levels ben ik zo doorheen....damn..waar zijn de tijden dat spellen nog 70+ levels hadden (OFP anyone?) of NOLF 1, waar geen eind aan leek te komen.

/me dreams on...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DryIce
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-03 13:02
Ik game (UT, UT2004, Quake 1 2 3) zeker net zoveel als vroeger, ´t was weer 02.15u vanochtend... ;)
Ook heb ik er net zoveel lol in als vroeger.
En tijd...?
Tijd is er ook net zoveel als vroeger, tis maar net hoe je het indeeld! :)

Oh ja... leeftijd heeft er ook niet zoveel mee te maken.... ik ben 38!

[ Voor 4% gewijzigd door DryIce op 01-06-2005 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik game nu niet meer of minder dan vroeger. Ik vindt de huidige generatie games inhoudelijk veel beter dan vroeger. Vroeger had je gewoon niks beters. ik zie dit topic alweer afglijden naar een vroeger was alles beter topic. Als je dergelijke gedachtes begint te krijgen weet je dat je oud aan het worden bent ;) Vroegah toen planken nog van hout waren en spijkers van ijzah daah waren pas tijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Laatst online: 14:46
Ik ben geen echte actieve gamer en ook nooit echt geweest. Game ik meer? Nee, waarschijnlijk zelfs minder. Ik ben de laatste paar jaar meer geinteresseerd in hardware dan in software. Daarnaast heb ik een nogal drukke studie en verder heb ik nu ook internet (2 jaar) waardoor ik vaker op irc en msn ben te vinden. Conclusie, minder tijd voor gamen.

Yup, waarschijnlijk wel. Echter is het na een slecht punt op school altijd wel heerlijk om een 100 mensen dood te schieten in battlefield. Daarnaast voel ik nu wat beter aan wat leuke spellen zijn. Ik heb nog steeds een lading spellen liggen die ik zelden aan raak (meeste ook niet echt gekocht).
Overigens speel ik geen multi-player. Ik hou er niet van om tegen freaks te spelen die geen leven hebben buiten counter-strike. Ik speel dus meestal ook alleen maar tegen vrienden :)

Spellen die ik dan tegenwoordig wel leuk vind zijn leger-strategie (red alert 1 / 2, geen extensions, helaas kan ik die de laatste tijd niet meer draaien om een of andere reden? :/) Toen deze 2~3 maanden uit was speelde ik deze.
Daarnaast speel ik wel eens een rel-spelletje (battlefield vietnam / 1942, singleplayer). Deze ben ik ook pas gaan spelen nadat deze 2~3 maanden uit was. Heerlijk om je agressie kwijt te raken.
Het laatste spelletje dat ik speel is OTTD / TTDX. Heerlijk om chaostheorie toe te passen, complete landschappen te vernielen en daar 200K aan uit te geven voor 2 treintjes. Nog meer chaostheorie. 1 groot netwerk, dubbele spoorlijnen etc. En nog meer chaos :)

En hoe snel volgen deze spellen elkaar op? Mwa. battlefield en ottd staan er nu al een aantal maanden op mijn pc. En het zijn de enige spellen die erop staan. Er komt niks nieuws voor in de plaats. Deze spellen voldoen prima aan mijn eisen en meer heb ik niet nodig. Ik heb er nog wel een paar spellen op staan (GTA2). Omdat ik er een keertje zin in had. Maar dat heb ik nu ook al een tijd niet meer aangeraakt. Net als af en toe een racespelletje (NFSU)

Ow, en op een console kun je geen }:O draaien dus die hebbik niet :P
niet nodig voor de hoeveelheid spellen die ik speel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 10:31:
het grote verschil tussen RTCW en ET vond ik steeds de snelheid.
RTCW speelde gewoon sneller en leuker dan ET vond ik, zat ook meer spanning in.

De demomap die jij getest hebt is inderdaad de map 'mp_beach' en dat is een klassieker :)
Ook heel die extras als (mortieren, landmijnen, covert ops, etc..) dat in ET zit maakt het spel er gewoon niet beter op (persoonlijke mening).

Kijk bv naar een paar demos van QuakeCon RTCW als je die nog kan vinden, de sfeer rond RTCW games was gewoon leuk, terwijl ik die rond ET vind tegenvallen.
RTCW en ET zijn 2 verschillende games, aan sommige post te zien is het bijna een AMD vs Intel discussie. Aan de ene kant RTCW-aanhangers en aan de andere kant ET-spelers.

Ik vind die extra's in ET het spel uiterst variërend en gebalanceerd maakt. Iedereen heeft een bepaalde job in 't spel en je krijg punten voor alles dat je zinnig doet. Het is meer objective-based dan frag-based. Er is geen enkel multiplay game zoals ET, veel multiplay shooters is gewoon een halflife/ut/quake-platform met andere skins, maps & guns.

Battlefield is erg leuk op lans, maar kaal in vergelijking met ET.

[ Voor 5% gewijzigd door rapture op 01-06-2005 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DryIce schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 12:55:
[...]

Oh ja... leeftijd heeft er ook niet zoveel mee te maken.... ik ben 38!
Er is nog hoop voor mij (momenteel 24) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vroeger heel veel gegamed maar dat is sterk verminderd toen ik ben gaan samenwonen. Nu hebben we er ons eertse kindje bij en komt er van gamen heelemaal niets meer in huis. Ik heb onlangs nog HL2 gekocht maar bijna nooit gedaan omdat de pc het niet meer aan kan :) Recent ook nog CM4 (10€) en Devine Devinity (7€) gekocht maar of ik die ooit ga spelen..
Waarschijnlijk was dat ook meer omdat het ooit toppers waren en ik deze in mijn bezit wil hebben.

Wat ik vroeger veel speelde: Panzer General 2, Rollercoaster tycoon, CS, CM, Baldurs Gate en Planescape Torment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:49
Ooit begonnen met een spel over olympische spelen..
(dat heeft me dus 2 toetsenborden gekost aangezien je als een razende op de ,. of [] moest rammen met sprinten)

Dit was in de tijd dat CGA nog niet eens bestond.

Daarna met een 75mhz vervolgens zitten spelen.
Voetbal en Civ I

Vervolgens iets rappere pc's voor Syndicate I, daarop C&C.

De laatste jaren vooral verzot op :
- FPS als COD
- Managing spellen zoals Football manager
- Guild Wars :P

Ik game voor ontspanning en uitlating van frustatie...
Dus.. FPS voor uitlating.. O-)

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

TheEvilCuber schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 10:27:
[...]

Gek, ik vind het woord "spelletje" zwaar denigrerend. alsof het een kleuter iets is. terwijl een gemiddeld spel bijna het budget heeft van een Hollywood film.
Ik ook, daarom noem ik het een 'spel', geen 'spelletje'. Spel is ook gewoon de vertaling van game, dus ik zie het probleem niet. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Bergen op 01-06-2005 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Laatst online: 23-10 22:19

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Leuke topic.
Wat mij, evenals een aantal anderen ,opvalt is dat iedereen bij het "ouder worden" minder gaat gamen,of zelfs stopt.
Ik ben 46, heb twee kinderen en een baan als onderwijzer, en game vrijwel iedere dag, als het effe kan. Dat zijn eigenlijk alleen maar RPG's, waarvan sommige, zoals Neverwinter, vooral online. Consoles heb ik nooit gehad, en een PC sinds tien jaar
Daarnaast speel ik AD&D, als "echt" RPG, met een aantal vrienden, ook tussen de veertig en vijftig, en dat al sinds ruim twintig jaar (!) eens in de twee weken. Echt waar. Tenslote speel ik met collega's/vrienden ook nog bordspellen, zoals Catan enzo.
Ik begrijp niet goed waarom je spellen minder leuk zou gaan vinden als je ouder wordt. Stop je dan ook met televisiekijken of boeken lezen ? Is spellen spelen (of gamen of whatever je het noemen wilt) kinderachtig ? Kom op zeg. Natuurlijk kan je belangstelling veranderen, uiteraard kan een baan van zeventig uur per week je hobbies vernielen, maar dat zijn keuzes. Ik kies voor spellen, voor sporten, gezin en alle andere hobbies waar ik tijd voor heb en vrijmaak. Ik weet dat mijn werk daar niet onder lijdt.
Zo, nu weer even een game opstarten... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Gamen is zeker niet kinderachtig, maar sommige games eisen veel van je, online shooters moet je geregeld oefenen (dus meer dan enkele keren per week) wil je je skills behouden, en naarmate je ouder wordt heb je daar (meestal) minder tijd voor. (gezin, werken, andere hobby's, ...)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Laatst online: 23-10 22:19

garathane

l'enfer, c'est les Autres

@ Hacku

Ik vind FP-shooters ook niet zo léuk. Te weinig verhaal en :o misschien ben ik, door mijn "gevorderde leeftijd", niet snel genoeg (meer). Ik heb HL gespeeld, en heb Doom 3 bij mijn vodeokaart gekregen, maar ik heb beide niet uitgespeeld. Zoals gezegd; geef mij maar een goede RPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recca
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:17
Je gamed waarschijlijk minder omdat je zelf ook minder tijd hebt. Je wordt ouder en stelt hogere eisen. Je gaat je richten op bepaalde genres, waardoor er minder games overblijven en je ze minder snel elkaar ziet opvolgen dan wanneer je van alle soorten de games wilt hebben. Althans zo is het bij mij gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo is het bij mij ook gegaan, ik game niet meer zo fanatiek als pak em beet drie jaar geleden. Toen probeerde ik echt alles te spelen wat uitkwam :P

Ik concentreer me nu meer op genres die ik echt leuk vind en probeer spellen wat langer te blijven spelen uiteindelijk komt dat het gameplezier alleen maar ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-10 22:17
Nee minder, omdat ik na zoveel jaar cs meer het geen om de game me bezig houd.

Nee het puber gehalte is te veel gestegen, jammer genoeg moet het altijd weer worden verpest door een admin die je banned of scheldende kinderen :(

Vrijwel niet :P

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Tja of ik minder game ?? Ik game nog steeds redelijk veel ( heb 26 games installed ... lol .. ) Maaaaaar ,,, ik kan me herrinneren dat ik vroeger echt uuuuren achter elkaar 1 spel speelde, en er echt helemaal in op ging. Het kan komen omdat ik me ook niet kan herrineren dat je dan elke keer " loading " kreeg voordat je weer verder kon ... Plus het feit dat ik de gameplay van veel oude spellen toch echt wel beter vind dan een overgroot deel wat tegenwoordig uitkomt.

Ik merk dat vooral wanneer ik eindelijk weer een nieuwe game speel, en het oude gevoel komt terug en dat ik niet aan tijd denk, en in 1x weer half 3 snachts is ofzo .. Dan is het voor mij een goede game. En ok veel games zien er supermooi uit ( mits je pc het trekt uiteraard ), maar gameplay blijft nummero uno voor mij. Ik merk dat ik de laatste maanden ontzettend veel budgetbakken loop af te struimen voor oudere games. En ik moet zeggen vele bevallen me erg goed.

Er blijven games die nog moeten uitkomen die me erg interesseren ( F.E.A.R & Stalker bijv. ) Maar ik moet het allemaal nog zien of ze het weer kunnen waarmaken. Het draait tegenwoordig om zoveel geld in de gamingwereld, dat ze zich op allerlei manieren de innotieve game noemen etc etc ... Laat maar zien dan, en vooral ..... VOELEN.

Ik gamede vroeger echt zo vaak tot diep in de nacht, en baalde enorm als ik een game uit had gespeeld ... Kon daniet wachten op een vervolg of Add on .. Tja tegenwoordig heb ik DAT gevoel niet meer zo heftig als vroeger.
En ik ben nu 30, en blijf voorlopig echt nog wel vet doorgamen, aangezien ik het een heerlijk iets blijf vinden. Maar jeetje hoe zien die spellen er over 5 jaar niet uit .... damn ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022

Veel minder, toen ik beogn had je weinig te klagen over graphics, simpelweg omdat spellen als Hero en Decathlon gewoon slechte graphics hadden, maar beter kon op dat moment niet. Toen waren games ook "nieuw" en origineel. Tegenwoordig spelen veel genres hetzelfde.

Doordat ik minder game, voornamelijk op lanparties en af en toe in het weekend, heb ik nog steeds veel plezier als ik game. Hoe het is in vergelijking met 20+ jaar geleden kan ik niet echt zeggen. De impact die games op me hadden is wel heel erg verminderd, simpelweg omdat bijvoorbeeld Civilization en Masters of Magic uniek in hun soort waren. Dat is wat tegenwoordig ontbreekt, naar mijn idee zijn de genres "op".

Ligt een beetje aan wat er uitkomt. Ooit heb ik mijn X-Box laten ombouwen, maar die doet nu dienst als media center. Illegale zooi verziekt de sfeer van de game omdat je te snel een nieuwe game binnenhaalt. Spellen die ik koop gaan zeker 2 maanden mee, i.t.t. de games die ik "leen". Ik heb nu een Gamecube staan omdat ik de hoeveelheid aan volwassen games op de X-Box liever niet toon aan mijn zoontje van 5. En hoe lullig het voor sommige Nintendo fanboys mag klinken, de Cube heeft veel meer kinderachtige games (en gelukkig maar). Ik mag ook zeggen dat ik daar niet minder van geniet dan hij, dus dat is weer mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Vroeger speelde ik op een C64 en SNES, elke vrije minuut en die spellen boeiden mij veel meer dan de huidige spellen. Tegenwoordig gaan graphics vaak voor op gameplay, terwijl graphics gaan vervelen of zo laag mogelijk worden gezet. Ik heb sinds UT uitkwam het 4-5 jaar gespeeld, daarna nog ff UT2003+UT2004 en toen helemaal genokt met online gamen. Ik ben er nu misschien gewoon te oud voor of heb geen zin meer om me in de nieuwe games te verdiepen. Ik ben nu meer bezig met bijvoorbeeld ClanBase en QuakeNet dan het gamen waar deze mee te maken hebben, de andere kant kan soms veel leuker en uitdagender zijn :)

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

Ik speel nu zelf sinds de release van halo 2 alleen maar halo2 heb sindsdien geen consolespel meer gekocht. Op de pc hetzelfde verhaal half life 2 gekocht en dat was het. tegenwoordig speel ik alleen maar counter strike en halo 2 dus. En ik game nog niet zo heel erg lang (ben pas 15) maar ''vroeger'' speelde ik in ieder geval wel minder. nu is het gemiddeld toch wel zo'n 3 uur per dag vroeger kwam ik met uitzondering boven de 2. Tegenwoordig vind ik de spellen wel veel beter en speel ik langer ermee.

[ Voor 4% gewijzigd door Spitie op 01-06-2005 19:46 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 10:54
Gamen wordt steeds populairder, zelf game ik zeer fanatiek en wij worden ook gesponsord.

Gamen wordt steeds commercieler en wordt nog veel meer een hype, mede ook omdat er heel veel geld in omgaat.
De games die in de toekomst uit gaan komen zullen ook allemaal reclame bevatten.

Clanbase gaat samen met global gaming league, en dat doen ze echt niet voor niks, achter gamen hebben wij als clan dan ook een hele duidelijke visie.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
Een stuk minder dan "vroeger" ( ik praat over t/m 3 jaar geleden ). heb begon met de NES, daar heb ik urenlang, dagenlang en wekenlang achter elkaar op gespeeld. Toen kregen de buren een SNES, was natuurlijk ook super! Ook erg veel op gespeeld. Toen kwam de playstation uit, kreeg hem voor Sinterklaas. Zelf nooit erg veel op gespeeld vanwege de matige spellen ( ouders > weinig geweld/snelheid ). Wel veel bij de buurjongen op zijn playstation gespeeld, die had leuke spellen. ( ik noem NFS etc. ) Toen kreeg hij de playstation2, ook daar erg veel op gespeeld, ook zelf ééngehaald, Socom 1 erbij gekocht en sindstoen is het allemaal minder geworden. Ik had ook een eigen pc gekregen waar ik meer tijd op doorbracht, daar op gamen. Is een tijdje erg leuk geweest. Nu heb ik ontzettend veel games, maar speel ze bijna nooit. Wel kijk ik uit naar GTA: SA op de pc. Al heb ik hem al uitgespeeld op de playstation2.

Nee, vroeger waren gamers gamers. Nu is iedereen "gamer". Ook de spellen zijn wel mooier, maar minder goed vind ik. Zo heb ik genoten van DOOM op de pc, DOOM III was echter een slecht spel. Is mijn persoonlijke mening.

Erg snel. Ik heb altijd snel de nieuwste spellen. Of ik ze speel is iets anders. Ook voor de playstation volgen de spellen elkaar redelijk snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
In de tijd van Carmageddon en Tomb Raider2 speelde ik echt (niet overdreven) van 10 uur sochtends tot 9 uur savonds nonstop. Natuurlijk wel als ik vrij was, of in het weekend.

Nu ik werk gaat het zowiezo een stuk minder, maar ook al ben ik een dag vrij, ik game niet zoveel meer.
Heb het een beetje gehad met nonstop gamen.

Ik koop daarentegen wel meer games dan ooit, gewoon voor de afwisseling. In de avonduurtjes even lekker gamen en dan slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mag ik even opmerken : Games speel je nu sneller uit , zijn korter etc.
Hoe zou dat toch komen ? Toen was je 8 jaar , een kleine etter en kon je amper de controls onder je knie krijgen. En je had geen enkele ervaring met games. Dus het is logisch dat het lang duurt om een game uit te spelen.

Nu heb je al veertig verschillende games gespeeld. En ken je elk truukje dingetje immidels. De puzzeltjes zijn saai/standaard omdat je in vorige games al gelijkaardige zooi gespeelt/opgelost hebt. Dus is het normaal dat je het sneller uitspeeld. Ik heb Half life 1 in een maand of twee bëindigd. Half life twee op nog geen week. Simpelweg omdat ik de helft direct kon oplossen en dat ik maar éénmalig echt 'klem' zat (Ravenstein voor de fans , ik kwam maar niet op de 1ste verdieping via dat achtergangetje).

Daarnaast zijn je skills/aim gigantisch beter dan vroeger. Ik vind dus niet dat je kan zeggen dat games korter zijn. Gooi een 8 jarige achter Half life 1 en een andere achter de 2 . En zie welke kotter het snelste klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
  • Laatst online: 08-08 16:20

Elroy

Zelda!!!

Mr.SiS schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 20:18:
Mag ik even opmerken : Games speel je nu sneller uit , zijn korter etc.
Hoe zou dat toch komen ? Toen was je 8 jaar , een kleine etter en kon je amper de controls onder je knie krijgen. En je had geen enkele ervaring met games. Dus het is logisch dat het lang duurt om een game uit te spelen.

Nu heb je al veertig verschillende games gespeeld. En ken je elk truukje dingetje immidels. De puzzeltjes zijn saai/standaard omdat je in vorige games al gelijkaardige zooi gespeelt/opgelost hebt. Dus is het normaal dat je het sneller uitspeeld. Ik heb Half life 1 in een maand of twee bëindigd. Half life twee op nog geen week. Simpelweg omdat ik de helft direct kon oplossen en dat ik maar éénmalig echt 'klem' zat (Ravenstein voor de fans , ik kwam maar niet op de 1ste verdieping via dat achtergangetje).

Daarnaast zijn je skills/aim gigantisch beter dan vroeger. Ik vind dus niet dat je kan zeggen dat games korter zijn. Gooi een 8 jarige achter Half life 1 en een andere achter de 2 . En zie welke kotter het snelste klaar is.
Ik ben het gedeeltelijk met je eens.
Maar er spelen meer dingen dan alleen skills.
Zoals dat spellen tegenwoordig goede uitleg hebben hoe je door het spel komt en hoe je het spel moet besturen etc. Ik vond dat vroeger (nes/snes) je maar zelf moest uitzoeken hoe alles tewerk gaat, terwijl dat nu allemaal voorgespiegeld word.
Daar komt ook nog eens bij dat mensen tegenwoordig sneller geneigd zijn om op internet walkthroughs/cheats te zoeken zodra ze vast zitten.

Ohja en de vergelijk met een ervaren/onervaren gaat ook niet altijd op. Ik weet niet of je ooit wel een Zelda op de NES hebt gespeeld, maar als je dat nu gaat (als ervaren speler) spelen zonder hulpmiddelen, dan ben je wel even lang bezig bent ;)

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-10 19:43

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Ik game minder dan vroeger, maar dat komt mede doordat er tegenwoordig niet veel interessante games uitkomen en de meeste die toch mijn interesse weten te wekken, ben ik na 5 minuten zat (zoals Half-Life 2, Doom 3, etc.).

Natuurlijk zijn er ook uitzonderingen. Ik heb een paar weken geleden Trackmania Sunrise gekocht en dat steekt gewoon heel goed in elkaar. Er zit een simpele editor bij zodat je in 10 minuten een coole track in elkaar kan bouwen en omdat de tracks maar ongeveer 5 kb groot zijn, kan je ze ook makkelijk online hosten. Bij dat spel kom je maar weinig dezelfde tracks tegen en dat is een stuk leuker dan altijd dezelfde banen rijden. Het spel mag dan wel zo onrealistisch zijn als het maar kan (je kan remmen en gas geven in de lucht, auto's kunnen meer dan 900 km/u), maar het is wel vet. :P

Ik denk dat dat wel ongeveer hetzelfde is gebleven. Ik kreeg vroeger toen ik 6 was of zo een NES met Super Mario Bros 1 en Duck Hunt en dat spel heb ik redelijk vaak gespeeld. Later kreeg ik er nog meer spellen bij, zoals Super Mario Bros 2, Double Dragon 2 en Megaman en die werden na een tijdje helemaal niet saai. Nu, zo'n 11 jaar later, vind ik het nog steeds geweldig om af en toe Super Mario Bros 2 te emuleren op mn DC en dan weer van die knollen en kolen uit de grond te trekken en tegen die beesten aan te gooien. Dat spel is in al die jaren gewoon nooit gaan vervelen. Spellen als Sonic the Hedgehog 2 op de Genesis zijn ook nooit gaan vervelen. (Maar Casino Night 1 & 2 waren dan ook perfecte maps :P)

Ik speel nu ook al een tijdje GTA Vice City (Lees: sinds het uit is gekomen) en dat vind ik ook nog steeds leuk. Dan zul je je wel afvragen: Hoe the **** doe je dat? Nou, dat is simpel. Ik heb bijna elke kar wel een keer opgevoerd of opnieuw getextured, geen file in de gta-vc-dir is ongeroerd gebleven en die constante veranderingen in het spel houden het gewoon leuk. Zo heb ik een keer alle politiewagens roze gemaakt en de tekst Pimps of Vice City op de zijkant gemaakt. Alle agenten liepen ook in pooierpakkies over straat en dat was ontzettend leuk om te doen. :P

Maar als ik dan een spel zie als Doom 3, dan kan ik daar echt geen plezier in hebben om het te spelen. Het verveelt al na 5 minuten, omdat er niks leuks gebeurt. Het kloot gehalte is ook te laag, omdat je 'vaste route' is afgeschermd met onzichtbare muren. Je kan wel alle beesten neer gaan knuppelen met je zaklamp, maar daarna zijn er geen verdere opties om mee verder te kloten.

Niet heel bijster snel. Ik speel alweer bijna een jaar Quake III Arena en al een hele tijd Vice City en Counter-Strike 1.5 (tegen bots en over lan). Laatst heb ik Trackmania Sunrise gekocht en Dawn of War gekregen en die speel ik nu nog steeds. Bij mij wisselen nieuwe en oude spellen zich af.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vroeger kon je je op een game teren. Tegewoordig niet meer. Ondanks dat de games van tegenwoordig er heel gelikt uitzien, is het gamegehalte erg laag. Ik mis de fijne besturing van games als Age of Empire en Grand Prix 2 en 3. En dat vind ik jammer ik denk ook dat de gameindustrie zijn beste jaren eigenlijk wel heeft gehad. Ik merk dat hoe ouder je wordt het gamen minder interessant wordt. Je bent je er steeds meer van bewust dat het toch wel veel geld kost voor dat beetje vermaak. En je komt er ook achter dat het wel heel heel erg tijdverslindend is. ;)

Voor de echte jeugd is het nog altijd een must om te doen maar voor de wat oudere wordt het steeds minder interessant. (ervaar ik) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Laatst online: 12:23

Flapmo

and back is gigi!

Speel al jaren 1 spel helemaal "to the bone". DiabloII was me laatste spel. Zo'n 6 (:?) jaar gespeeld, van beta 1.00 tot WoW. Nu WoW.

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

1 spel speel ik al jaren, mohaa, de rest volgt zich razend snel op, mohaa is the bomb vind ik.

beleef meer lol, ik kan het beter en zie me groeien

doe het ongeveer even veel maar steets meer 1 spel, mohaa (oud maar goud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel de laatste tijd wel vaker spellen. Ook ik vind dat de gameplay boven de gfx gaat. Ik heb met plezier Max Payne 2 gespeeld, vond deze zo leuk, zat verhaal in en had mooie gfx.

De laatste tijd speel ik de spellen een half uur daarna vervelen ze me. Dit komt omdat het geen verhaal heeft en/of de gfx gaat. De gfx kan iedereen vervelen maar bij de gameplay niet.

Ik heb ooit een spel gespeeld, die er kwa gfx redelijk uitzag. Dit was Runaway a road adventure, k weet niet of iemand deze spel kent?? Maar dit echt een aanrader. tenzij je niet echt van een lang spel houd.

UT en tact ops speel ik de laatste tijd ook aardig, (tenzij ik vaak wordt afgeknald :'( )
Laatst had ik Manhunt gehaald, vond na 2 dagen wel genoeg, einde was klote.

The suffering heb ik nu, en ja de gfx zijn mager, maar de gameplay moet ik nog achterkomen hoewel tot nu wel ok is.

Ik ben eens met de meeste hoor. Vroeger zaten mensen vaker te gamen. Nu is dat lijkt wel "uit de mode". Ze moeten meer met spellen komen van AoE, warcraft, starcraft. De eerste Carmageddon vond ik in die tijd vermakelijk. Deel 2 was minder, alleen interessant wanneer ik auto's toevoegde. maar werd min of meer erg saai. Deel 3 was in begin ook super, nadat je op de helft was verveelde ik me.

Ook ben ik racefanaat, heb verschillende spellen gespeeld, NFSU2, toca. Ik wacht nu op Juiced, heb de demo gespeeld en vond em leuk. Verder heb ik ook de PS2 gekocht. Speelde San Andreas erop. Nadat ik em een week had gespeeld zette ik em aan de kant.

Misschien is het wel zo dat de gamers van tegenwoordig gewoon verzadigd zijn?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het valt me ook op dat ik tegenwoordig zelden nog het gevoel heb van WAUW, als ik een aankondiging van een game lees.Vroeger kon ik nog helemaal stuiteren achter een blad als je iets over een game las met nieuwe input. Tegenwoordig, staat meestal in het begin stukje "deze game is een combi van ....." jammer. Tis wel logisch omdat er veel geld in rond gaat, heeft dus voordelen en nadelen. Aan de andere kant komen er tegenwoordig ook goede games in de zomer uit, en dat was vroeger wel ff anders. Dan wist je al dat na de kerstmaanden nog bepaalde games uitkwamen waarna je dan kon wachten tot de herfst. Zo, toch een pluspunt kunnen vinden!

Aan de andere kant games van vroeger speelde ik meerdere malen uit, tegenwoordig...1op de 20 speel ik uit.... :D Laatste game die ik heb uitgespeeld is Half Life 2 (bijna 2de keer uit). En ik wacht al weer op de uitbreidng deze zomer! :)
Na vele jaren gamen zit ik hoofdzakelijk achter me pc te gamen, terwijl ik alle huidige consoles heb! (zelfs alle soorten gameboys, en DS). Zal het gewoon mijn smaak zijn, of gaat iedere gamer die "volwassen" in zijn hobby wordt over op pc games?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2005 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-10 14:23

FlyEragon

Alien Monkeys

Ik game wel iets minder dan vroegah omdat ik daar minder tijd voor heb tegenwoordig. Maar vroeger beleefde ik de games veel intenser dan nu. Games waren toen een exclusiviteit.
Je speelde een game wel een half jaar lang of langer(Red Alert1 speel ik nog steeds af en toe).
Ik kan het moeilijk verwoorden, maar als iets nieuw is, is het veel leuker. Stel dat je net je rijbewijs hebt gehaald, dan is dat natuurlijk heel leuk en zal je in begin veel voor de lol gaan rijden/cruisen.
Na een tijdje is dat over. Zo ook met games, de meeste volwassen gamers zullen games denk ik nooit meer beleven zoals vroeger. Zelfs GTA SA waar ik nu heel erg op zit te wachten kan bij mij de vreugde niet brengen die ik had bij vroegere klassiekers,oa C&C Red Alert, carmageddon1,StarCraft.. :9

En tegenwoordig kijk je van een nieuwe game niet meer zo op als vroeger, omdat je er nu mee doodgegooid wordt bijna. Het is meer een lopende band productie geworden voor meeste ontwikkelaars.

Games volgen mijn collectie dan niet snel achter elkaar op omdat ik nu selectief moet gamen, en geen tijd heb voor B-titels als het ware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-10 17:35
Nee, "vroeger" speelde ik echt de hele dag c&c, red alert, en nog een hele lijst andere games. Verder had ik uiteraard ook een NES, SNES, N64, veel uurtjes aan zelda besteed :)
Nu zijn er nog maar een paar games die ik speel, oa. WoW, de meeste games zijn gewoon te saai en niet boeiend.
Heb nu ook minder tijd door school, werk, etc.

Niet echt, had veel meer fun met zelda, c&c etc, die games waren tenminste nog boeiend. Nu is het allemaal dezelfde zooi, op een paar games na.

Heb maar een paar games geinstalleerd, meestal probeer ik gewoon een demo en gooi hem er dan af omdat ze te saai zijn. Er staan nu maar 5 games geinstalleerd, waarvan ik er 1 vaak speel. (WoW)
Een game kopen doe ik om het half jaar ongeveer, dan moeten ze wel goed zijn uiteraard. Anders gaat het via de niet zo legale manier.

Wel jammer dat het nu te commercieel is.. EA koopt zowat alles op, en over een paar jaar heb je alleen nog maar uitgemelkte rotzooi :P

[ Voor 12% gewijzigd door Intronic op 01-06-2005 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-10 14:51

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Voor mij geldt de tendens eigenlijk ook.

Ben op mijn 18e met een PC begonnen. Hier speelde ik Dune 2, Doom etc. op.
Een hele tijd verslaafd geweest aan FPS en RTS maar tegenwoordig doe ik dat niet veel meer.

Momenteel is het enige spel dat ik nog speel World of Warcraft.

De rest van de games kan mijn interesse niet langer dan 5 a 10 minuten trekken.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Mr.SiS schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 20:18:

Half-Life 1 koste redelijk veel tijd om het uit te spelen, enkele dagen. En vele (ex)-klasgenoten zitten ergens in het spel vast, als ik vertelde dat ik Half-Life in enkele dagen doorknalt...

Tegenwoordig speel ik op saaie momenten op een lan ff wat singleplay, Call of Duty singleplay is in 1 nachtje doorgeknald, Battlefield singleplay ook,... Ik speel vooral multiplay ET en battlefield op lans, soms ook CS 1.5 (zie www.steamlessproject.nl). Een 6map campaign in ET duurt meestal 3 uren en ik krijg er niet genoeg van en nog een 6map campaign.

[ Voor 6% gewijzigd door rapture op 01-06-2005 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-10 22:34
Op dit moment niet, ik zit nu eigenlijk in een gameloze periode, ik verveel me omdat ik ben uitgekeken op C&C Renegade (je leest het goed), nu wacht ik op battlefield 2, omdat dit spel in hetzelfde genre ligt. Als het uit is denk ik dat ik weer even fanatiek ga spelen als renegade (8 uur per dag als je vrij bent). Ik ben nu 16 en heb nog niet het gevoel dat ik alles heb gezien, ben sinds kort behoorlijk gefascineerd door cs 1.6, zo'n geweldige gameplay en feeling die ik nog in geen enkele andere shooter ben tegengekomen, sinds toen begreep ik waarom iedereen het speelde. Voorlopig ben ik nog geeneens uitgekeken op de shooters en liggen er dus nog genoeg keuzes voor me open als RTS en simulators. (Géén RPG svp)

Mwah, eigenlijk is het plezier iets afgenomen, je weet nu hoe bepaalde dingen moeten en ergert je dus ook meer aan andere spelers. Ik kan me nog wel marathon Renegade servers herinneren waar je een hele dag speelde en extreem hoge score haalde, dat was puur plezier. Als de gameplay en teamwork in battlefield 2 zo goed is als wordt verteld denk ik dat ik wel weer evenveel plezier ga beleven.

Mjah, één game per 1,5 jaar. Mijn collectie 'echte' gekochte spellen (nieuw in winkel >€50) waar ik naar uitkeek is op één hand te tellen.

Ik hoop dat ik nog veel plezier kan beleven aan spellen op de pc omdat ik er nog veel achter zal zitten. Nadeel van het vele spelen is en blijft toch de fysieke klachten die op den duur toch optreden.

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, vroeger gamede ik veel langer, ik weet nog wel dat ik met een maat en nog paar andere tot diep in de nacht / volgende ochtend C&C deed.
Nu doe ik dat niet meer, ik werk te veel daarvoor en ik heb meer oog voor vrouwen en auto's >:)

Hebben jullie meer plezier met gamen dan vroeger?

Opzich wel, ik vind games steeds beter worden, de eerste NFS had ik zoiets van ja, leuk ..
En toen ze met Underground kwamen had ik zoiets van WOW _/-\o_ dit is echt vet :)

Bij ONLINE gamen is de lol er heel snel af en dat komt omdat ik me echt dood erger aan kiddies die cheaten, je kent het wel van die auto aimers in shooters, dat je denkt van HTF kan hij zo snel schieten?

Vrij langzaam, ik koop alleen games als ik ze echt leuk vind, The Sims 2 heb ik een paar keer gespeeld en toen had ik er al geen zin meer in, het duurde weer allemaal te lang en vond het ook wel raar gaan in vergelijking met deel 1.
UT2004, ja leuk, even online en de cheaters waren ook met grote getalen, dat was dan weer 57 euro voor een Limited Edition UT2004.

Daarom heb ik alleen al de neiging om minder te kopen, puur in de wetenschap dat als je online gaat je spel verziekt wordt :'( Echt :Z wordt je van die kiddies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Pavla schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 23:03:
Ik ben nu 16 en heb nog niet het gevoel dat ik alles heb gezien, ben sinds kort behoorlijk gefascineerd door cs 1.6, zo'n geweldige gameplay en feeling die ik nog in geen enkele andere shooter ben tegengekomen, sinds toen begreep ik waarom iedereen het speelde.
Ik ben vroeger nogal gefascineerd door CS 1.1, geweldige gameplay, de spanning als je een bom geplant had,... Het ging goed met CS totdat Steam uitkomt, er werd massaal nog CS 1.5 gespeeld op de servers tot men WON-servers neerhaalde. Ondertussen laat de "oude garde van CS niet sollen en hebben hun eigen WON-servers gebouwd". CS 1.6: shieldjes, minder scherp schietende wapens,... kortom minder agressief. Hoe ouder de CS hoe agressiever/sneller. De tijd dat ik manueel bunnyhopte (getimed de spacebar inknallen) ipv gescripte zooi is nog niet zo mooi als de tijd toen je bunnyhoppend met een awp rondvloog en perfect hs'en knalt zonder in te zoomen.
Mwah, eigenlijk is het plezier iets afgenomen, je weet nu hoe bepaalde dingen moeten en ergert je dus ook meer aan andere spelers. Ik kan me nog wel marathon Renegade servers herinneren waar je een hele dag speelde en extreem hoge score haalde, dat was puur plezier. Als de gameplay en teamwork in battlefield 2 zo goed is als wordt verteld denk ik dat ik wel weer evenveel plezier ga beleven.
ET XP-save servers zijn verslavend, op een 6map campaign van 3 uur kan je 1000 à 2000 XP halen. Als je een hele dag ET speelt op een XP-save server... Ik zou ET eens uitproberen, het draait rond teamplay en objectives halen, dus ook zwaar afhankelijk van de teamwork op een server. 3man die goed samenwerkt kan een map winnen van 30 tegenstanders, het wunderbare achter de vijandelijke lines. http://www.splashdamage.c...ex&req=viewdownload&cid=7

[ Voor 7% gewijzigd door rapture op 02-06-2005 00:30 ]

Pagina: 1 2 Laatste