[Ervaringen] MSI Megabook S2x0 series Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 13.239 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er iemand.... al geregeld ;)

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2005 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_dusa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 22:04

Me_dusa

Red een boom, eet een bever!

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 13:55:
Als er iemand is die zijn 4 cells accu wil omruilen met mijn Zwarte 8 cells. moet tie me maar ff mailen. pm.h@wanadoo.nl
Je hebt mail :)

Me_dusa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidosda
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-11-2021
Nou ik heb me s270 binnen wat een mooi machine :9~

Maar het valt me op dat ie piept in de speakers nog meer mensen last van ?
Dit heb ik al bij het zien van me bios.

Dit vindt ik nog vreemd

Ben nu eerst windows xp pro opzetten
als ik wat meer ervaring mee heb en fotos zet ik het hier neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_dusa

Me_dusa

guidosda schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 14:42:
Nou ik heb me s270 binnen wat een mooi machine :9~

Maar het valt me op dat ie piept in de speakers nog meer mensen last van ?
Dit heb ik al bij het zien van me bios.

Dit vindt ik nog vreemd....
Piepen? Gepiep door de muziek heen, of gewoon een willekeurige piep?

Ik heb er iedergeval geen last van op me cybermaxx.
Staat er niets in de documentatie over piepen tijdens het opstarten? Of zit er misschien een toets vast van je toetsenbord?

Me_dusa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidosda
ja luide piep nee niks met toesten blijven hangen ja ook dat en krakend geluid heel vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe groot is de ac adaptor?
Kan iemand misschien een plaatje posten met een ander onderwerp er in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn S260 piept ook niet hoor... misschien audiodrivers eens opnieuw installe
en anders zou ik toch ff tot aktie overgaan richting MSI..
guidosda schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 15:44:
ja luide piep nee niks met toesten blijven hangen ja ook dat en krakend geluid heel vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_dusa

Me_dusa

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 19:17:
Hoe groot is de ac adaptor?
Kan iemand misschien een plaatje posten met een ander onderwerp er in?
Ac adaptor:
http://www.frankenhuizen....py/Afbeelding%20147-1.JPG

http://www.frankenhuizen....py/Afbeelding%20151-1.JPG

http://www.frankenhuizen....py/Afbeelding%20153-1.JPG

Na mijn mening is de adaptor best klein, met een finke bos kabel er aan ( +/- 1,5 meter x 2 ).

En mag ik vragen wat je bedoelt met een ander onderwerp?

[ Voor 9% gewijzigd door Me_dusa op 15-07-2005 21:24 ]

Me_dusa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stimp!
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-09 11:22
The Stimp! schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 19:26:
Vandaag mijn witte S260 opgehaald bij 4launch.

1e indruk is geweldig! :9 Wat is ie klein zeg! En een mooi scherm!!! Zo helder heb ik 'm nog nooit gezien!! :9~ Meteen even een verslagje typen op m'n toppie.

De doos was al open geweest, en weer dichtgeplakt door MSI. Na het opstarten viel me op dat ik me niet hoefde te registreren. De laptop was al geregistreerd door MSI (op naam van MSI). Ik voelde toen al wat nattigheid. Toen ik wat verder keek zag ik dat deze laptop als showmodel op de Cebit heeft gestaan. Er stond nl. een promo op met als naam "fullscreen for Cebit". Ook was er al een Wifi netwerk geconfigureerd (Philips WiFi). Stond wel een NL-versie van XP-home op, maar ik geloof dat het Europese hoofdkantoor in NL zit (Son), dus da's niet vreemd.

Da's dus wel jammer, maar daar kan 4launch natuurlijk niets aan doen. _/-\o_
Gisterenavond meteen een mailtje teruggehad van 4launch. Ze gingen er alles aan doen om het in orde te maken... vanochtend meteen een telefoontje van 4launch dat MSI per koerier een nieuwe heeft gebracht! Voor het ongemak hebben ze er een extra 8cells accu bij gedaan, en een pet!! _/-\o_ _/-\o_

Geweldige service van 4launch en MSI. Binnen 12 uur alles opgelost! Dit zegt veel over de betrouwbaarheid van beide toko's! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow..........
The Stimp! schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 21:53:
[...]

Geweldige service van 4launch en MSI. Binnen 12 uur alles opgelost! Dit zegt veel over de betrouwbaarheid van beide toko's! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me_dusa schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 21:23:
[...]

Ac adaptor:
http://www.frankenhuizen....py/Afbeelding%20147-1.JPG

http://www.frankenhuizen....py/Afbeelding%20151-1.JPG

http://www.frankenhuizen....py/Afbeelding%20153-1.JPG

Na mijn mening is de adaptor best klein, met een finke bos kabel er aan ( +/- 1,5 meter x 2 ).

En mag ik vragen wat je bedoelt met een ander onderwerp?
Perfekt! Dank je wel. Dit is precies wat ik bedoel, een ander ding erbij zodat ik de groote een beetje kan inschatten. De voeding is gelukkig niet groot. Ik heb nu een Acer en daar zit een voeding ter groote van een baksteen bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 10:58:
- Behuizing en afwerking veel beter en degelijker zeker toetsen en scherm.
- Scherm veeel mooier.
- Vergeleken bij de S260 was de iBook traaaaaaaaaaaaaaaaaag
- Ik heb de laptop vandaag nog eens bekeken en ik heb zelfs al haarscheurtjes in de cybermax gevonden bij het scherm. Daarnaast kraakt het ding aan alle kanten en zat er al een mooi beetje speling op de accu. Ik heb de persoon ook maar geadviseerd terug te gaan naar de trekpleister en het ding op te laten sturen naar de fabrikant.

Ik heb iBooks overigens stuiters zien maken die te gek voor woorden zijn zonder ook maar een enkel probleem. Ik durf er bijna mijn eigen laptop om te verwedden dat een megabook dat niet overleefd.

- Scherm is inderdaad beter. Alleen moet je hem wel even goed calibreren want de kleuren zijn standaard niet echt 100%.

- iBook met de standaard 256mb is inderdaad niet echt dat je zegt snel. Ik heb er nu zelf ruim een gig aan geheugen in en ik durf hem nu zo naast een MSI te leggen.
Daarnaast vind ik de vergelijking iBook vs een MSI op basis van snelheid nou niet echt relevant. Ze werken namelijk op een compleet ander besturings systeem. Bij een mac valt er al veel meer snelheids winst te halen bij het plaatsen van een bak geheugen dan bij een windows bak.

Nog een jaartje wachten en dan kunnen we ze beiden onder windows gaat testen als er straks intelmac's zijn ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-03 20:53
The Stimp! schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 21:53:
[...]

Gisterenavond meteen een mailtje teruggehad van 4launch. Ze gingen er alles aan doen om het in orde te maken... vanochtend meteen een telefoontje van 4launch dat MSI per koerier een nieuwe heeft gebracht! Voor het ongemak hebben ze er een extra 8cells accu bij gedaan, en een pet!! _/-\o_ _/-\o_

Heerlijk vind ik dit, service zoals service zou moeten zijn. Maar waarom het dan voor mij zo moeilijk is om een 8cell in nederland te vinden terwijl MSI ze 'uitdeelt'. Nouja ik heb er ook nog niet echt moeite voor gedaan ... Ik ga 4 launch eens mailen denk ik ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06 00:26
Iemand nog een zilveren 8 cell ruilen voor een 4 ? :)

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stimp!
Ik heb helaas 1 defecte pixel (grijs). Is er een manier om deze te reanimeren?? degene die ik eerst had had er ook 1 (een witte). Hebben jullie hier ook last van?

De pixel is trouwens pas na 2 uur ineens verschenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 23:03
The Stimp! schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 00:09:
Ik heb helaas 1 defecte pixel (grijs). Is er een manier om deze te reanimeren?? degene die ik eerst had had er ook 1 (een witte). Hebben jullie hier ook last van?

Deze tip is geheel op eigen risico: ik heb een dode pixel weggekregen door met een vinger een gerichte stevige tik op het scherm te geven. Nooit meer gezien die dode pixel. Misschien had ik mazzel en had er met het grootste gemak de omliggende pixels ook naar Jehova kunnen helpen maar bij mij pakte het goed uit.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien de werking van een TFT-scherm denk ik dat een "gerichte tik" geen oplossing kan zijn..
Weet je zeker dat je "dode pixel" geen stofje was? B)
RudiVader schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 11:19:
[...]

Deze tip is geheel op eigen risico: ik heb een dode pixel weggekregen door met een vinger een gerichte stevige tik op het scherm te geven. Nooit meer gezien die dode pixel. Misschien had ik mazzel en had er met het grootste gemak de omliggende pixels ook naar Jehova kunnen helpen maar bij mij pakte het goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo

De erste bevindngen met mijn nieuwe notebook, een Cybermaxx SIM 2000 = Medion MD95264 = MSI S250. Donderg geocht bij de Trekpleister voor €799. Bij de Trekpleister hebbeen ze allen de zilveren uitvoering. Best ooi, daar zal het niet aan liggen. Ik wilde ook e kleie, een subnotebook eigenlijk. Ik heb hem zo uit de flder gekocht nadat ik wel wat eviews had gelezen. Misscien had ik beter naar de reviews moeten kijken. Dan had ik toch wt langer nagedaht voor ankoop.

Zoalsje ziet is typen een prolem, voora voor de S250. Ik en gwend om sevig te typen op een 5 aar oude Dell Latitude 650. Prima toetsenbord met ged anslag. Dit s helemal niets. Helemaal geen gevoeligheid. En het bordje lijkt wel van golvende plat gemakt, zo deint het op en ner onder ijn getyp. Oh ja, na het uitakken bleek de Caps Lock toets helemal los t zitten. Hb ik zelf even vast gezet. Cijfer Toetsenbord: 2

Scherm: het scherm is enerzijds subliem. Zéér helder, egaal en duidelijk. De Dell is darbij een donker, wazig plaatje. Er is een mar ij dit scherm en voo mij en hele grote maar: Het scher spiegelt vreselijk. Je moet het dus niet gebruiken voor een lichte achtergrond. Dan zie je mer de achtergrond an het scherm. Dat maakt het scherm dus veel minder bruikbaar. Cijfer scherm: 4

Batterij: er worden twee 4-cell bijgeleverd. Jammer. Had er nou en 8cll bij gedaan. De 4-cell hooud het bij het afspelen van een DVD een uur vol. Zonder dit iets langer. Komt natuurlijk ook door de celeron die el stroom vraagt. Cijfer batterij: 6-

Mogelijkheden: Véél. van DVD-brander tot wireless LAN, het zit er op. Verder aan aansluitingen gen gebre. Allen erg jammer dat de speakertes maar nauwelijks boven het geluid van de DVD-speler/brander uitkomen. Sluit ikmijn Snnhiser MX450 an. Perfect gluid. Cijfer mogelijkheden: 7 (vooral omlaag gehaald door het lage geluidsniveau van de speakertjes.)

Ben ik er nu bijna. Ja eigenlijk wel. Voor mij vormt ht voorgaande voldoende aanleiding volgende week eens te parten met Trekpleister over teruggave van apparaat aan hen en teruggave van geld an mij.

Jammer, jammer, jammer. Ik weet het €799 is niet vel geld, dus mag je niet teveel verwachten. Maar moet het dan echt zo'n dubbel verhaal opleveren. De S250 heft zeker kansen: Doe er een stevig, goed functioneren toetenbord in mt gevoeligheid, ontspiegel het scherm, doe er liever een 8-ells batterij bij laat de speakertjes wat harder loeien en je bent er. Zou dat zoveel geld moeten kosten?

En waar ik nu benieuwd naar ben: Hoe zit het met de S260 en S270?
Is bj die het bovensaande verhaal herkenbaar? Of niet?

Met betrekking tot de afhandeling door de grootdrogist (wie koopt er ook een computer bj zo iemand??) ;) houd ik jullie op de hoogte.

BB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
Damn wat leest jouw verhaal moeilijk :D kon je dat niet ff controleren voordat je op submit drukte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 14:50:

De S250 heft zeker kansen: Doe er een stevig, goed functioneren toetenbord in mt gevoeligheid, ontspiegel het scherm, doe er liever een 8-ells batterij bij laat de speakertjes wat harder loeien en je bent er. Zou dat zoveel geld moeten kosten?
- Toetsenbord is in mijn ogen een erg fijn toetsenbord. Je moet er alleen ff op leren typen maar ik ben van mening dat je dat binnen 1 a 2 weken onder de knie hebt!
- Het scherm is prima. De "spiegeltechnologie" is in mijn ogen juist een groot pluspunt. Dit verschilt echter per persoon :)
- 8-cells batterij had misschien wel beter geweest ja. Gelukkig zijn deze los te koop voor (correct me if i'm wrong) zo'n 80,- euro
- Wat betreft de luidsprekers ben ik het met je eens. Deze zijn gewoon te zacht. Dit is volgens mij typisch iets voor een laptop. Misschien is dit op te lossen door andere drivers??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Stimp! schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 00:09:

Ik heb ook een defecte pixel na 1 dag. Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff wat een verhaal :)

- Toetsenbord van een S260 golft echt niet bij het typen... of ram jij op dat ding zoals dat moest op typemachines uit de tijd van mijn overgrootvader?

- Spiegelende scherm ... tja zoals in hardware.info al stond "Elke voordeel heeft zijn nadeel" ik vind het scherm echt super...

En waar ik nu benieuwd naar ben: Hoe zit het met de S260 en S270?
Is bj die het bovensaande verhaal herkenbaar? Of niet?

Met betrekking tot de afhandeling door de grootdrogist (wie koopt er ook een computer bj zo iemand??) ;) houd ik jullie op de hoogte.

BB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Altijd moeilijk.... hopen dat het daar bij blijft denk ik
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 15:13:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 15:13:
[...]

Pixel garantie meestal pas bij 5 defecte pixels.

Ik heb zelf ook 1 defecte pixel in het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stimp!
Als ik dit allemaal zo lees is de Cybermax van een mindere kwaliteit als de MSI. Dit kan toch niet? Het is toch 1 behuizing?? Of hebben ze de afgekeurde MSI's overgespoten ofzo? (B-keus?)

Golvende toetsenborden? Haarscheurtjes bij het scherm (is toch van magnesium?), speling bij de accu?, kraakt aan alle kanten? DVD-spelers die meer geluid maken dan de speakers?Ik heb al vanalles gelezen!

Mijn MSI S260 heeft daar absoluut geen last van. Het is tot nu toe het mooist afgewerkt en degelijkste notebook wat ik gezien heb. Veel mooier en degelijker dan een I-book, die toch wat plastic achtig aanvoelt.
Het toetsenbord beweegt wel wat mee bij het typen, in het begin miste ik af en toe wel een toetsje, maar niet zoveel als bij de cybermax. (kwestie van wennen)

Geluid is gewoon goed genoeg. Niet zo hard als mijn oude Armada E500 (daar kwam pas een geluid uit!!!) maar wel mooi helder.

Ik denk dat er toch het een en ander mis is met de cybermaxxen. Kan ook aan mij liggen hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou het haast gaan denken, ik herken deze problemen ook niet. (S260) ze zouden eens echt naast elkaar gehouden moeten worden en dan eens kijken waar nu de 450€ verschil zit.
The Stimp! schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 22:09:
Als ik dit allemaal zo lees is de Cybermax van een mindere kwaliteit als de MSI. Dit kan toch niet? Het is toch 1 behuizing?? Of hebben ze de afgekeurde MSI's overgespoten ofzo? (B-keus?)

Golvende toetsenborden? Haarscheurtjes bij het scherm (is toch van magnesium?), speling bij de accu?, kraakt aan alle kanten? DVD-spelers die meer geluid maken dan de speakers?Ik heb al vanalles gelezen!

Mijn MSI S260 heeft daar absoluut geen last van. Het is tot nu toe het mooist afgewerkt en degelijkste notebook wat ik gezien heb. Veel mooier en degelijker dan een I-book, die toch wat plastic achtig aanvoelt.
Het toetsenbord beweegt wel wat mee bij het typen, in het begin miste ik af en toe wel een toetsje, maar niet zoveel als bij de cybermax. (kwestie van wennen)

Geluid is gewoon goed genoeg. Niet zo hard als mijn oude Armada E500 (daar kwam pas een geluid uit!!!) maar wel mooi helder.

Ik denk dat er toch het een en ander mis is met de cybermaxxen. Kan ook aan mij liggen hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidosda
ik heb de s270 alleen van kraak geluid en accu die niet wordt opgeladen voor de rest geen problemen gezien ik vindt deze wel stever aanvoelen dan mijn oude acer laptop.

Maar ik krijg morgen te horen wat ze bij de winkel gaan doen.

Maar heb wel mee gespeelt en vindt alles zeer goed werken en wat ik ook erg prettig vindt is dat de drivers er los bij zitten.

En generals werkt echt super hier op!

ik heb wel allemaal fotos van gemaakt mocht iemand er intresse naar hebben.

Hellaas kreeg ik wel een ander tas er bij ik had gehoopt op de zwarte tas.

maar is kijken waar ik die kan bestellen als jullie het weten hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krakend geluid en een accu die niet wil laden is niet goed natuurlijk..
heb jij die witte tas erbij gekregen dan ??

[quote]guidosda schreef op zondag 17 juli 2005 @ 11:38:
ik heb de s270 alleen van kraak geluid en accu die niet wordt opgeladen voor de rest geen problemen gezien ik vindt deze wel stever aanvoelen dan mijn oude acer laptop.

Maar ik krijg morgen te horen wat ze bij de winkel gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxx
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 11:32
guidosda schreef op zondag 17 juli 2005 @ 11:38:

ik heb wel allemaal fotos van gemaakt mocht iemand er intresse naar hebben.
Foto's foto's foto's! O-)

_/-\o_

Het lijkt er op dat er toch wel degelijk verschil zit tussen de MSI en Cybermaxx modellen. Zoals al eerder is gezegd zou het goed het prijsverschil kunnen verklaren.
Misschien dat MSI hoogwaardigere onderdelen heeft gebruikt om de barebone aan te kleden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidosda
ja het witte model maar dan in zwart :/

zeg maar hoe ik ze op deze forum krijg lexxx

dan zet ik ze er op.

Maar morgen bel ik die winkel op dan is hun rma man aanwezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxx
guidosda schreef op zondag 17 juli 2005 @ 19:47:

zeg maar hoe ik ze op deze forum krijg lexxx

dan zet ik ze er op.
Eerst plaatje uploaden:
Account aanmaken op http://www.imagehigh.com/ , is gratis.
of
http://www.picloads.com/ , http://img2.imageweb.info/ , http://www.imageshack.us/

En dan een bericht posten met daarin links naar de plaatjes O+

[ Voor 13% gewijzigd door Lexxx op 17-07-2005 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stimp!
Dit is de eerste keer dat ik foto's plaats, er stond ook nergens duidelijk beschreven hoe dit moest, dus forgive me als ik het helemaal fout doe... O-)

Edit: Images zijn verwijderd door ImageHigh.... :'(

[ Voor 88% gewijzigd door The Stimp! op 23-10-2005 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidosda
hier dan de fotos

Afbeeldingslocatie: http://www.imagehigh.com/public_html/galleries/1121627126.06.html

de rest kent iedereen wel denk ik 8) 8)

hier zie je ook de tas die ik gekregen heb.

have fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxx
Bedankt voor de foto's!!

Imagehigh is alleen wat aan de trage kant, maar na een paar keer refreshen komen de foto's vanzelf.

Het valt mij eerlijk gezegd nu pas op dat de behuizing van de s260 anders is dan die van de s270.

En guidosda .. die tas is niet echt mooi nee .. wanneer je er mee rond loopt lijk je net een wandelend reclame bord......

Je link zal zo niet werken, zo wel:

Afbeeldingslocatie: http://66.118.185.11/imagehigh/users/guidosda/D/17072005150514_DSC03231.JPG
Afbeeldingslocatie: http://66.118.185.11/imagehigh/users/guidosda/D/17072005150515_DSC03232.JPG
Afbeeldingslocatie: http://66.118.185.11/imagehigh/users/guidosda/D/17072005150517_DSC03233.JPG
Afbeeldingslocatie: http://66.118.185.11/imagehigh/users/guidosda/D/17072005150522_DSC03234.JPG
Afbeeldingslocatie: http://66.118.185.11/imagehigh/users/guidosda/D/17072005150524_DSC03235.JPG

[ Voor 80% gewijzigd door Lexxx op 19-07-2005 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidosda
lexxx wat vindt je er anders aan dan ?
want ik kan het verschil niet zien alleen met de leds bij de touchepad zijn anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxx
Zo te zien zit de sticker met het typenummer (s270) in het midden van de ronde rand. De ledjes zijn idd anders en het touchpad kan ik zo niet zien. Ook de afwerking bij de speakers ziet er iets anders uit dan op de s260 ... maar dat kan ook optisch bedrog zijn op je foto.

Ik ben erg beniewd naar de prestaties van de s270 .. ikzelf ga over ongeveer 3 weken een flaptop bestellen ivm school en de s270 is toch wel de beste kandidaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compusmurf
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-08-2024
Ik ben ook op zoek naar een notebook en wil heb gaan gebruiken als mobiel werkstation voor mijn studie. Deze wil ik dus gaan gebruiken voor notitienotebook tijdens colleges en voor wat simpel multimedia werk. Maar weet eigenlijk niet of deze notebook een beetje aardig mee kan tegenover de andere notebooks van 15" en groter.

Over het uiterlijk kan ik niks zegen wat dat is echt uber:*)

Met multimedia werkt bedoel ik ligt photoshop, 3dsmax, illustratie, premiere etc. Ik heb voor het maken van deze dingen echter een dual xeon bar thuis dus het is alleen voor het openen en simpele aanpassingen doen hieraan.

http://Compusmurf.xs4all.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan is een S260 ideaal denk ik....
Compusmurf schreef op zondag 17 juli 2005 @ 21:53:
Ik ben ook op zoek naar een notebook en wil heb gaan gebruiken als mobiel werkstation voor mijn studie. Deze wil ik dus gaan gebruiken voor notitienotebook tijdens colleges en voor wat simpel multimedia werk. Maar weet eigenlijk niet of deze notebook een beetje aardig mee kan tegenover de andere notebooks van 15" en groter.

Over het uiterlijk kan ik niks zegen wat dat is echt uber:*)

Met multimedia werkt bedoel ik ligt photoshop, 3dsmax, illustratie, premiere etc. Ik heb voor het maken van deze dingen echter een dual xeon bar thuis dus het is alleen voor het openen en simpele aanpassingen doen hieraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ The Stimp!

Ik heb een zwarte S260 maar moet toegeven hij is in het wit ook heel mooi :P

PS. Heb jij er een 8 cells en een 4 cells bij gekregen?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2005 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stimp!
De zwarte S260 wordt als ik het hele topic nog een keer doorlees geleverd met een 8cells accu en een muis. De witte met een 4cells zonder muis. En de witte is nog duurder ook! Discriminatie! :o

Maar de zwarte is ook heel mooi. Ik vind het net wat chiquer. Ik heb voor wit gekozen omdat het wat exclusiever is.

[ Voor 24% gewijzigd door The Stimp! op 17-07-2005 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op je fotos zie ik een 4 en een 8 cells........
The Stimp! schreef op zondag 17 juli 2005 @ 23:12:
De zwarte S260 wordt als ik het hele topic nog een keer doorlees geleverd met een 8cells accu en een muis. De witte met een 4cells zonder muis. En de witte is nog duurder ook! Discriminatie! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stimp!
@ Marpol

er zat standaard een 4cells bij. die 8cells heb ik er als extraatje en goedmakertje bijgekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ohja das waar :-)

Zelf vind ik het helemaal nix die dikke accus.... staat gewoon niet mooi.. maargoed voor de echte mobile gebruikers wel een must.
The Stimp! schreef op zondag 17 juli 2005 @ 23:16:
@ Marpol

er zat standaard een 4cells bij. die 8cells heb ik er als extraatje en goedmakertje bijgekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stimp!
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 23:19:
Ohja das waar :-)

Zelf vind ik het helemaal nix die dikke accus.... staat gewoon niet mooi.. maargoed voor de echte mod. gebruikers wel een must.

[...]
Ik heb er zelf ook altijd de kleine op zitten. Met de grote erop wordt hij nogal lomp. Het is wel handig voor in het vliegtuig enz. Ik wil 'm als reserve meenemen, maar hij past er in de tas niet goed bij. :( De witte tas is zoiezo niet praktisch qua indeling. Maar ik ben wel blij dat ik de accu erbij gekregen heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand ervaring met SO-dimm stel dat ik mijn S260 geheugen 2 x 256 DDR 333 wil vervangen door 2 x 512 MB waar ben ik dan beter mee? de 333 of 400 Mhz versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidosda
marpol heb hier wel wat van gelezen in 1 van de reviews.'
Ik zou je advieseren om 333 te doen want had iets gelezen dat 400 niet echt goed wordt ondersteunt.

Hier een link :

http://www.hardware.info/reviews.php?id=545

[ Voor 20% gewijzigd door guidosda op 20-07-2005 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook even gekeken bij je link.... maar ik zie het niet staan dat 400 niet goed werkt
guidosda schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 09:33:
marpol heb hier wel wat van gelezen in 1 van de reviews.'
Ik zou je advieseren om 333 te doen want had iets gelezen dat 400 niet echt goed wordt ondersteunt.

Hier een link :

http://www.hardware.info/reviews.php?id=545

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxx
Ik zie ook nergens staan dat ddr400 niet werkt, wel staat er dit:
De Megabook S260 maakt nog niet van al die vernieuwingen gebruik, zo wordt er nog gewoon DDR333-geheugen toegepast en geen DDR2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guidosda, hoe is het overigens met jou S270 probleempjes afgelopen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2005 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerlijk gevonden. Leuk voor de knutselaars:

http://www.msicomputer.com/product/notebook/MS-1012IG.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook eerlijk gevonden..... ;)

MSI Notebook/Whitebook LCD Screen Bad Pixel Policy:

All notebook displays use TFT technology, manufactured according to high industry standards, to guarantee trouble-free personal computing. Nevertheless, your display may have cosmetic imperfections that appear as small bright or dark spots. This is common to all LCD displays and cannot be avoided by any of our models. These imperfections are caused by one or more defective pixels or sub-pixels. MSI follows the common bad pixel policy from the industry.

Following the industry standard, MSI warrants a defective LCD display as having 5 or more bad pixels* and will accept delivery of such a system within 30 days from the invoice date of distributor/reseller for a replacement.

* 5 abnormal pixels for 14” or smaller LCD display and 7 abnormal pixels for 15” or larger LCD display

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:36
Zo na al de hele tijd dit topic te volgen post ik ook maar eens wat :) Ik zit zelf al geruime tijd te bedenken of ik de S250 ga aanschaffen. Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar de witte versie, alleen blijkt deze echt belachelijk veel duurder te zijn overal dan de zwarte 8)7 Nu zit ik dus te kijken naar de zwarte versie, alleen ik kan er geen foto's van vinden. Is er toevallig iemand die de S250B in zijn bezit heeft? Ik zat ook al te speculeren over het aanschaffen van extra geheugen (na de handleiding van 2 posts terug door te hebben gekeken :D). Zit er nou PC2700 of PC3200 geheugen in de S250?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey waarom geen cybermax?
Rave17 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 22:10:
Zo na al de hele tijd dit topic te volgen post ik ook maar eens wat :) Ik zit zelf al geruime tijd te bedenken of ik de S250 ga aanschaffen. Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar de witte versie, alleen blijkt deze echt belachelijk veel duurder te zijn overal dan de zwarte 8)7 Nu zit ik dus te kijken naar de zwarte versie, alleen ik kan er geen foto's van vinden. Is er toevallig iemand die de S250B in zijn bezit heeft? Ik zat ook al te speculeren over het aanschaffen van extra geheugen (na de handleiding van 2 posts terug door te hebben gekeken :D). Zit er nou PC2700 of PC3200 geheugen in de S250?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidosda
marpol hij ligt nu weer terug bij de winkel geloof dat ze hem door sturen
maar ga vandaag is bellen en zeggen of ie volgende week er is zo niet wil ik me geld terug en bestel ik hem ergens anders.

Ja dat is waar dat niks staat over die 400 ik zal nog is zoeken heb er wel wat over gelezen.

je kan een post doen op de forum van msi en deze is snel had ik gepost over mijn laptop kreeg snel respons.

hier de link

http://forum-d.msi.com.tw/index.php

Hier nog een link dan kan je zien wat the chip aan kan die in je s260 zit :

http://www6.tomshardware.com/mobile/20050511/

[ Voor 13% gewijzigd door guidosda op 21-07-2005 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:05
Guidosda om even terug te komen op dat andere forum. Ik zou inderdaad niet ermee akkoord gaan dat ze hem opsturen om hem te repareren. Hij moet metteen worden omgeruild door de winkel en anders zou ik gewoon je geld terugvragen (en dan maar ergens anders halen)!

MSI heeft dit zelf in z'n garantie staan!
Replacement for a new product within seven days: If the Product incurs a breakdown within seven days after the date of you purchase, and the breakdown is not caused by circumstances listed on Article 1.4, you are advised to bring the Product to the original store of purchase to ask for
replacement for a new product, with the complete original package and accessories attached by the invoice and warranty card.
http://www.msi.com.tw/html/products/nb/nb_warranty.htm

[ Voor 51% gewijzigd door Hoedje op 21-07-2005 08:50 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidosda
hoedje ik ga er ook vandaag over bellen want ik ga niet nog weken wachten op een laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Check ff m'n edit!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidosda
dat is mooi ga ik daar mee gooien naar ze want wil gewoon snel me laptop terug.aan gezien ik me oude heb verkocht mis ik het nu wel

en thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidosda
hier kwam dit nog tegen over geheugen van de s260

MS-1012/S260

Q: Does MS1012 with the Intel 915GM chipsets support DDR2 memory modules?
A: No, it supports DDR modules only.

Maar zijn er al meerder met de s270?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.....Ben ik er nu bijna. Ja eigenlijk wel. Voor mij vormt ht voorgaande voldoende aanleiding volgende week eens te parten met Trekpleister over teruggave van apparaat aan hen en teruggave van geld an mij....

BB
Nou. Geld terug is niet aan de orde. Zou in de voorwaarden staan. Ik moest maar contact opnemen met Medion of het hoofdkantoor van de Trekpleister. Tja, wat nu. Leren leven met een tweeslachtig apparaat? Als ik maar hard genoeg op de toetsen 'ram' werkt het toetsenbord wel. Het went, maar ik snap niet dat een fabrikant zo'n bordje toepast. Hoe zijn de bordjes van S260 en S270? Op termijn wellicht vervangen? Ik kan eens contact opnemen met MSI en Medion.

BTW. Ik heb nog even bij Kruidvat naar ander notebook gekeken. Voor €999. Ik heb gevraagd of ik het even kon vasthouden. Vitrine van slot, notebook eruit en toetsenbord geprobeerd. Werkte véél prettiger. Maar ja! Is weer €200 duurder dan de Trekpleister S250....

Volgende apparaat NOOIT!!! meer direct uit de folder kopen. Eerst vasthouden en proberen, dat is vanaf nu mijn devies.

Oh ja. Ik heb vandaag de tas bezorgd gekregen. Ziet er net zo uit als de MSI-tas alleen zonder reclame. Aardig ding.

BB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxx
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 23:42:
[...]

BTW. Ik heb nog even bij Kruidvat naar ander notebook gekeken. Voor €999. Ik heb gevraagd of ik het even kon vasthouden. Vitrine van slot, notebook eruit en toetsenbord geprobeerd. Werkte véél prettiger. Maar ja! Is weer €200 duurder dan de Trekpleister S250....

Volgende apparaat NOOIT!!! meer direct uit de folder kopen. Eerst vasthouden en proberen, dat is

BB
Die van E999.- is denk ik deze notebook:
http://www.medionusa.com/...cts/_notebook/MD95335.htm
De Akoya EX van medion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaHa! Ik heb net mijn Medion AkoyaLS (MSI 260s) binnen gekregen uit Amerika. Wat een prachtige machine!! in mooi parelmoer wit. En ik heb er $600 voor betaald + 30 verzendkosten is in euro's 529,- hahahahaha!!!!!!

Medion AkoyaLS = MSI 260s (met DVD/CDRW combo)

hij is 2 weken gebruikt en ik heb er nog bijna 3 jaar garantie op wat ik ook kan claimen bij Medion Duitsland AG! Maar Knutselaar als ik ben kon ik het niet laten hem meteen open te schroeven (erg makkelijk). Eenvoudig schroevjes uit de onderkant halen. DVD verwijderen (bij de akoyaLS wordt standaard een DVD/CDRW combo geleverd). en achter de batterij voorzichtig clips naar voren duwen. (let op niet proberen van voren of zijkant open te maken!!! dit is teer plastic!!) nu kun je eevoudig van scherm naar muis drie delen van de bovenkant wegnemen. Onder het toetsenbord heb je toegang tot het memory, MiniPCI (Wlan kaartje) en processor. Dus metteen ge-upgrade naar 1GB intern geheugen en 2,13 Ghz Sonoma Centrino!! Omdat er standaard geen bluetooth wordt geleverd heb ik het printplaatje van een miniUSB bluetooth stick aan de USB poort gesoldeerd (met flatkabeltje). Dit ging lastig omdat de contacten aan de onderkant van het moederbord zit. Boven de SODimm is nog zat ruime voor dit printje. Het werkt perfect!!!!!! aangezien USB parralel werkt kan je de USB poort nog gewoon gebruiken. Ik zag dat er ook nog wel wat ruimte voor een infraroodpoortje over is. Dit wordt mijn volgende projectje!. Verder ga ik binnenkort De harddisk voor en 7200 RPM vervangen. ik heb de DVD combo metteen maar even vervangen door een Dual Layer 8x multiformat DVD RW met lightscribe!!!!! dus nu kan ik metteen bij het branden een mooie bovenkant op mijn dvd's branden!!!

Mijn specs van mijn akoya zijn:

2,13 Ghz Sonoma Centrino 2MB cache
1 GB PC 2700 333Mhz 2.5 CLK memory (DDR2 wordt wel door chipset maar net door slots ondersteund)
8x Dual layer multiformat DVD RW met lightscribe!!
60 GB 5200 RPM harddisk (wordt 7200 hitatchi)
Bluetooth intern
801.11 B/G Wlan
12.1 Xbrite scherm
Bluetooth wireless mini optical mouse
en binnen kort nog Fast IR/DA

en dat alles voor nog geen 1000 Euro!!!

P.S. ik heb gemerkt dat als je nieuwe koelpasta onder de koeler doet de fan veel minder vaak aanslaat!!!

Binnenkort zet ik wel wat foto's van de laptop en montage op het internet (een tweede akoyaLS is n.l. uit amerika onderweg voor mijn vriendin!)

groetjes,

Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi hoor.... je durft wel he!

Zelf wil ik alleen mijn geheugen naar 1Gb upgraden, ik heb 2 x 512Mb 400Mhz DDR gevonden.
En ga die er vanmiddag inproppen....

Hou ik weer wel 2 x 256Mb modules over :?

[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 00:18:

Mijn specs van mijn akoya zijn:

2,13 Ghz Sonoma Centrino 2MB cache
1 GB PC 2700 333Mhz 2.5 CLK memory (DDR2 wordt wel door chipset maar net door slots ondersteund).........
en dat alles voor nog geen 1000 Euro!!!

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2005 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wat nou echt interessant is he, waar heb je dat ding gekocht?
Want je "hahahahaha!" klinkt wel allemaal heel leuk en aardig, maar we willen natuurlijk wel weten hoe wij er ook 1 krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ze via ebay america gekocht. staan ze af en toe op. Je kan er ook 1 nieuw kopen via bestbuy in amerika daar kosten ze $ 945,- (= ongeveer 700 Euro). Ik laat het altijd opsturen in een oude doos en heel goed ingetaped zodat die doos moeilijk is te openen. met als waarde $50 en $ 50 verzekering. als opschrift laat ik er dan " Broken laptop for parts" opzetten en versturen als GIFT. Zodoende hoef ik geen import belasting te betalen. (werkt altijd!!!). Dit heb ik ook met andere spullen gedaan. Vooral omdat de dollar nu laag staat scheelt dat al gauw een hoop geld. De garantie van die Medion is wereldwijd dus ook in Nederland te claimen. en ik moet zeggen de laptop bevalt top!!!

standaard krijg je Medion Bios en drivers bij de laptop, maar ik heb de bios nu met MSI bios geflashed en daarna driver update gedaan. Ik kan nu ook gebruik maken van Live-update van MSI.
Dus aleen 2 stickertjes zijn anders (maar best wel cool) en de prijs natuurlijk.

dus nogmaals: Hahahahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ja dit zijn nog ff twee aandachtspunten t.a.v. mijn eerdere post: Als je de USB poort van binnenuit bedraad werkt hij niet meer, Ik heb hier al een oplosing voor: bij Vobis verkopen ze een micro USB hub, als je deze sloopt en de poorten er af soldeerd heb je 4 nieuwe poorten. 1 voor de bluetoothprint, 1 voor micro Infraroodpoort, 1 op door te lussen naar je laptop USB poort (gebruik hiervoor de rechter poort, deze is niet direct op het moederbord aangesloten en 1 voor.....???
Je kunt de aansluiting van de hub dan op de moederbordaansluiting van de oude rechter USB poort maken en.. Voila! alles werkt perfect. De printjes passen prima boven de memory slots (wel effen isolator sheetje of tape er tussen) De infraroodprint past prima onder de ledjes voor de mousepad.

2e puntje is: het is super makkelijk om je (DVD) drive te vervangen voor een andere: 2 schroefjes los (staat zelfs een plaatje bij aan de onderkant) en de drive eruit trekken. Het witte (Of zwarte) frontje kan je eenvoudig losschroeven van de oude drive en op de nieuwe vastschroeven er is hierbij echter 1 probleem: ik had een DVD/CDRW combo en heb nu Dual layer multinorm DVD RW met lightscribe, maar op het frontje staat nu dat het een DVD rom is en CDRW ultraspeed. Das jammer (een wolf in schaapskleren) maarja voor 600 Euro prijsverschil moet ik dat maar accepteren.

Zoals gezegd binnenkort foto's (mijn vriendin heeft een mooie nieuwe sharp fototoestel gekocht). Moet ff wachten tot het toestel en die nieuwe 2e laptop er is, dan plaats ik meteen ff foto's van het ombouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanmiddag 1Gb DDR 400Mhz in de S260 gezet (Merk Kingston)
2 x 512. de rammen die er in zaten heb ik ingeruild. dus dat is wel netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 15:24:
ik heb ze via ebay america gekocht. staan ze af en toe op. Je kan er ook 1 nieuw kopen via bestbuy in amerika daar kosten ze $ 945,- (= ongeveer 700 Euro). Ik laat het altijd opsturen in een oude doos en heel goed ingetaped zodat die doos moeilijk is te openen. met als waarde $50 en $ 50 verzekering. als opschrift laat ik er dan " Broken laptop for parts" opzetten en versturen als GIFT. Zodoende hoef ik geen import belasting te betalen. (werkt altijd!!!). Dit heb ik ook met andere spullen gedaan. Vooral omdat de dollar nu laag staat scheelt dat al gauw een hoop geld. De garantie van die Medion is wereldwijd dus ook in Nederland te claimen. en ik moet zeggen de laptop bevalt top!!!

standaard krijg je Medion Bios en drivers bij de laptop, maar ik heb de bios nu met MSI bios geflashed en daarna driver update gedaan. Ik kan nu ook gebruik maken van Live-update van MSI.
Dus aleen 2 stickertjes zijn anders (maar best wel cool) en de prijs natuurlijk.

dus nogmaals: Hahahahahaha
Jij lacht met recht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel een gedoe allemaal... en garantie claimen daar geloof ik niet in na al je verbouwingen en geflash

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2005 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou gedoe valt wel mee hoor. en als ik een laptop kan kopen die normaal min. 1250,- kost en nu voor 629,- vind ik dat beetje" gedoe" geen enkel probleem. garantie na solderen geloof ik ook niet in, maar da is natuurlijk mijn eigen keus. een upgrade is voor de garantie geen probleem, en als ik het netjes zou los solderen zou je het ook niet zien, ware het niet dat ik er een infrarood poort ingebouwd heb met een glaasje onder e leds. Maar als gezegd ik denk niet dat de laptop kapot gaat binnen de garantie periode (anders gaven ze geen garantie). Mijn ervaring is, als een laptop niet binnen de eerste paar dagen na gebruik kapot gaat gaat, hij later ook niet meer kapot. Dus kun je het beste direkt even een burnin test van een paar uurtjes doen.

Ik ben en blijf blij met mijn laptopie dus ik zeg nog steeds: hahahahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

;) ik ben trouwens wel geinteresseerd in je Bluetooth wireless mini optical mouse...

welke is dat ? en hoe en waar heb je Bluetooth ingebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://cgi.ebay.de/ws/eBa...6746&item=5219535615&rd=1

ik heb de witte (past goed bij de laptop)

ik heb in eerdere post al beschreven hoe ik bluetooth heb ingebouwt (boven SODimm is plaats voor microhub en bluetooth print) maar je kunt ook een externe dongle gebruiken. Verder zag ik dat via MSI je nu de s260 met bluetooth optie kunt bestellen, dit is omdat ze nu een wireless miniPCI gebruiken met 801.11 B/G en bluetooth combo (dus beiden op 1 miniPCI kaart) ik zou alleen niet weten waar je deze kunt kopen, maar je kunt ff naar MSI mailen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Testje lezen?

http://www.ocheaven.com/a...adgoodarticle.asp?id=1660

Veel pleziel met het lezen van deze Leview in veli, veli, good english (Chinese English)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Help! De Trekpleister heeft volgende week de Cybermaxx met een Celeron M 350 (1.3 Ghz, maar wel 1 mb L2 cache!), maar nu weet ik niet of ik voor die moet gaan? Tegenstrijdige meningen lees ik hier over de Cybermaxx, wel goed - niet goed! Wie kan mij overtuigen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Specially designed for today's women................ :X :?
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 20:30:
Testje lezen?

http://www.ocheaven.com/a...adgoodarticle.asp?id=1660

Veel pleziel met het lezen van deze Leview in veli, veli, good english (Chinese English)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Hoe is het eigenlijk met Guidosda afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan natuurlijk alleen maar wat zeggen over de MSI S260... maar volgens mij zijn die Cybermaxx uitvoeringen niet slecht en heb je gewoon een mooie 12" laptop voor een goede prijs!

Oh ja niet geheel onbelangrijk! er zit gelijk 512Mb ram in (S250 heeft maar 256Mb in huis)
Rave17 schreef op zondag 24 juli 2005 @ 20:34:
Help! De Trekpleister heeft volgende week de Cybermaxx met een Celeron M 350 (1.3 Ghz, maar wel 1 mb L2 cache!), maar nu weet ik niet of ik voor die moet gaan? Tegenstrijdige meningen lees ik hier over de Cybermaxx, wel goed - niet goed! Wie kan mij overtuigen! :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxx
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 12:37:
Specially designed for today's women................ :X :?
[...]
Ze bedoelen die witte, niet die zwarte van jou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackBjoel is een eerdere post niet bijster tevreden over de Trekpleister machine die alweer voor de 3de keer in korte tijd wordt aangeboden. Als ik het goed begrijp is vooral het toetsenbord van de Cybermaxx behoorlijk brak :(

Lijkt me dus dat je het beter niet kunt doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidosda
Hoedje schreef op maandag 25 juli 2005 @ 12:39:
Hoe is het eigenlijk met Guidosda afgelopen?
nou heb vandaag met ze gebelt en wil vandaag antwoord anders geld terug en bestel ik hem ergens anders ik heb gezegt dat ze deze kregen het ook in een dag geregelt was dus zeg dat kan nu ook dus ik wacht vandaag af en anders geld terug koop ik hem ergens anders.

maar hou jullie op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
Bij mij alleen maar goede ervaringen met de Cybermaxx versie..

Scherm is top, toetsenbord tikt lekker, alles werkt goed qua aansluitingen, programma's en drivers.. Wifi werkt fijn. Accu had misschien iets beter gemogen, 1,5 tot 2 uur ongeveer! Maarja, je krijgt er bij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rave17 schreef op zondag 24 juli 2005 @ 20:34:
Hoi,

Ik heb er 2 weken geleden een gekocht. Scherm is zeer scherp en helder, spiegelt wel (ben ik aan gewend). Verder is het een handig klein ding met voldoende toeters en bellen.

Toetsenbord vind ik nog steeds zwaar kl...

Verder loopt de ventilator ALTIJD (hoorbaar) en is de batterij na een uur leeg. (Er zitten er 2 in de doos gelukkig)

Kijk ook maar eens elders bij dit topic. Daar heb ik mijn allereerste bevindingen geplaatst. Met de meeste zaken kan ik nu wel leven. Alleen niet met het toetsenbord. Ik ben een oude Dell Latitude gewend, héérlijk in vergelijking met dit. Dit is zo ongevoelig. Gewoon rammen helpt. Subtiel typen is er niet bij.

BTW. Bedenk goed wat je doet als je zo'n machien koopt bij de drogist. Terugnemen is er niet bij!!!!!!! Ik heb het geprobeerd. Vraag dus gewoon of je het apparaat mag uitproberen ter plekke. Me dunkt dat dat een reeële vraag is bij de aanschaf van een apparaat van €800!!

Succes met afwegen.

BB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo zie je hoe verschillend mensen beoordelen.

de een vind het toetsenbord heerlijk... de ander helemaal niet...
Zelf vind ik hem ook prima typen, als het tenminste de zelfde is als in een S260

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minitrue
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:08
Beste mensen,
Zelfs bij een drogist heb je gewoon recht op je geld terug, zoals je hebt bij al je aankopen. Laat je dus niet overdonderen en eis gewoon waar je recht op heb.
Ik ben overigens erg tevreden met mijn S260 die ik kreeg met een grote accu en maarliefst twee tassen...

Niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Nou ik heb de gok gewaagd hoor :D Ik ben er zo blij mee als een klein kind met een nieuw speeltje :+ Tot nu toe heb ik één dood pixeltje gevonden en het toetsenbord is inderdaad wel even wennen. Vooral de linker-shift, maar verder hoor je mij niet zeuren voor die 799 euro, in plaats van 939 voor de echte MSI S250 :) Misschien dat ik hem ooit nog eens openhaal om te kijken of het toetsenbord niet wat meer ondersteunt kan worden, misschien helpt dat :) Scherm ben ik zeer tevreden over, ziet er echt lekker scherp uit vooral met dat spiegelende glas. Kijkt heel rustig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psiseekers
  • Laatst online: 21-05-2020
hallo, ik heb met veel belangstelling dit topic gelezen. de s260 is voor mij de perfecte machine, op drie punten na. de processor, het werkgeheugen en de harde schijf .

Nu hoor ik sommigen die zo ver gaan dat ze tweedehands megabooks uit de states halen, omsolderen etc, om toch het vereiste resultaat te krijgen. Ik ben niet heel technisch, maar volgens mij moet het ook een optie zijn om een s260 barebone uit Duitsland te halen, bij msi nederland een qwerty toetsenbord te bestellen (je moet toch onder het toetsenbord zijn als je cpu, harde schijf, en ram wilt vervangen) en de rest er bij te prikken. een korte zoektocht online leverde me het volgende plaatje op:

MSI Megabook S260-027NL (P-M 1.6 ; 512MB; 60GB; DVD+/-RW; 12,1"TFT; WXP Home) kost compleet euro 1280 euro (pricewatch)
a
onderdelen:

barebone s260 = euro 655 ( http://inkpool.de)
processor 2.0ghz (FSB 533) = 300 euro (pricewatch)
1GB ram 130 euro (pricewatch)
hdd 60 GB 7200 rpm = 135 euro (pricewatch)
qwerty toetsenbord = 60 euro (zit nog te wachten op antwoord van msi, dit is de prijs van acer)

totaal = 1280 euro, maar dan heb je wel een hele vette machine volgens mij.

Of klopt mijn redenering niet?

"alles van waarde is weerloos" daarom maak ik alles zo snel mogelijk op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zat ook te twijfelen om de gok te nemen. Maar 799 euris is toch weer 1780 ouderwetse guldens en dat vind ik toch best veel voor een gok.
Overigens Kruidvat bij mij om de hoek heeft nog steeds een Cybermax van de 999 euris vorige week actie liggen, dat schijnt een s260 te zijn. Ik heb hem mogen vastpakken en hij woog best licht alleen de behuizing zag er toch anders uit en hij heeft een 14 inch scherm. Vond vooral de kleurencombinatie lelijk, wit met zilveren bovenkant en zwart toestenbord. daar komt bij dat HP nu een aanbieding heeft voor 950 euris zelfde processor maar met 60 gig 5400 hd.
Goed ik kijk de boel nog even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:21

BNX

***UPDATE***

vandaag terug van vakantie (Marmaris, Turkije) en zoals
mijn eerdere posts al aangaven is mijn Medion S250 kloon
(die van de 799 aanbieding bij de trekpleister) toch terug
naar Medion met de klachten aan het scherm!!!

Vorige week maandag opgehaald door hunzelf.
TOEN beloofden ze dat het 5 a 7 werkdagen ging duren,
ik was al pissed dat ik geen nieuwe kreeg of spoedafhandeling,
omdat ik de laptop na enkele uren als RMA al heb aangemeld ;-(

Vandaag bel ik op en hoor ik dat hij pas de 26e!!! het 'RMA circuit' ingaat
om gemaakt te worden en kan het nog tussen de 10 a 15 werkdagen duren!!!
Na een stevig gesprek, konden 2 medewerkers (1 vrouw, 1 man) nix voor
me doen, hij wordt 'gewoon' behandeld.

Slechte afspraken m.b.t. DOA (dead on arrival) afhandeling dus met die Medions!!!
Pas op hiervoor... ik ga vrijdag weer bellen en de boel nog eens wakker maken daar.
Misschien voelen zij dan ook de druk hoger worden (en ja, ik had iemand van de
reparatie afdeling eraan...)

jullie horen nog wat eruit gekomen is... jammer; mooie strakke laptop, k*t afhandeling!!!

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens. Kenden jullie deze al?

http://www.techtree.com/t...d=57135&cat_id=616&page=1

Oh ja, en wie weet waar ik een 4400 mAh accu in Millennium Silver (Jazeker, die kleur bestaat, kijk maar naar de Cybermaxx SIM2000) kan kopen. Bij www.dyna-byte.de hadden ze alleen zwart (en/of wit, dat weet ik niet meer) voor ik dacht €73,50

Enne: Wil je wat BIOS-history zien?

http://us-download.msi.co..._exe/nb_bios/1006_130.zip.

En dan dezelfde link maar vervang 130 door 140 of 160 of 170 of 180.

Zie je ook iets over de Medion history.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psiseekers
kreeg vandaag een reply van msi over barebones en parts.
-----------------------------------------------------
Geachte heer,

Voor reserve onderdelen zou u even bij een van onze verkoop punten moeten informeren :
http://www.msi-computer.nl/verkooppunten/
Deze kunnen in principe allemaal via hun distributeur dit soort onderdelen inkopen
(wij doen geen directe verkoop helaas).
Ter ondersteuning : Toetsenborden voor de modellen S250,S260 en S270 zijn geheel
uitwisselbaar in mechanische zin, echter past u er wel op dat u de juiste kleur
besteld (zwart of wit).

Barebones verkopen wij normaal (zonder MSI merk) in principe alleen aan
distibuteurs/system integrators. Deze nemen daarbij ook automatisch de garantie en
service op zich. Ik ben dus bang dat u op dit moment in ieder geval geen barebone zo
van uw winkel zal kunnen kopen daar men als winkel/leverancier doorgaans niet bereid
is om dit te doen.

Met vriendelijke groet,

Support Team
msi-info@msi-computer.nl
Customer Service Dept.

---------------------------------------------

Dit betekent dus, dat je op een duitse barebone in nederland geen garantie hebt, en bij problemen dus naar de duitse leverancier moet stappen. Is een gokje dat je moet durfen nemen lijkt me...

Oh ja, voor iedereen die aan zijn of haar s250/260/270 wil knutselen, je kan hier de service manual vinden:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxx
Zou dit kunnen betekenen dat er in de MSI notebooks een ander toetsenbord is verwerkt dan in de Cybermaxxen?
En maken de Cybermaxx/Medion/Akoya notebooks gebruik van een MSI barebone? Of maakt MSI gebruik van een algemene barebone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk,

Zo snel kreeg ik een reactie op een mail aan MSI-support. Binnen 24 uur!! Hulde!!

En nu maar een winkel vinden die de 4400 mAh accu's in Millennium Silver vlot kan leveren voor een goede prijs, +/- €70. ;)

"Geachte heer/mevrouw,

De batterijen zijn in principe te koop via elke winkel die onze notebooks levert

Deze winkels kunnen zonder meer via hun distributeur bij ons dit soort items bestellen.

Toetsenborden voor de modellen S250,S260 & S270 zijn mechanisch gewoon uitwisselbaar. Het enige opvallende verschil is kleur. Toetsenborden in de kleuren zwart en wit worden door ons gebruikt in de verschillende uitvoeringen van onze "Thin & Light" notebook produkten

Met vriendelijke groet,

Best Regards,
Support Team
msi-info@msi-computer.nl
Customer Service Dept.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Please include original mails when replying.
AUB de orginele Email meesturen met het antwoord.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mystar Computer B.V.
Ekkersrijt 6050
5692 GA Son
The Netherlands
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

-----Original Message-----
From: Patrick Bour [mailto:p.bour@zonnet.nl]
Sent: Monday, July 25, 2005 12:32
To: Support
Subject: Verkrijgbaarheid 4400 mAh accu MSI S250

LS,

Kunt u mij vertellen waar ik een 4400 mAh accu in de kleur zilvergrijs voor mijn zilvergrijze MSI S250 kan kopen?

Daarnaast zou ik graag weten of het toetsenbord van de S250 bouwgelijk is, m.a.w. uitwisselbaar is met het toetsenbord van de S260 c.q. S270.

Met vriendelijke groet,

Patrick Bour."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 22:56:
Kijk eens. Kenden jullie deze al?

http://www.techtree.com/t...d=57135&cat_id=616&page=1

Oh ja, en wie weet waar ik een 4400 mAh accu in Millennium Silver (Jazeker, die kleur bestaat, kijk maar naar de Cybermaxx SIM2000) kan kopen. Bij www.dyna-byte.de hadden ze alleen zwart (en/of wit, dat weet ik niet meer) voor ik dacht €73,50

Enne: Wil je wat BIOS-history zien?

http://us-download.msi.co..._exe/nb_bios/1006_130.zip.

En dan dezelfde link maar vervang 130 door 140 of 160 of 170 of 180.

Zie je ook iets over de Medion history.

;)
Dit begint erg interessant te worden! Want aan het bestand van de 130 te zien, levert MSI dus zowel voor hun eigen productlijn als voor de Medion versie een BIOS. Dan ga je je toch afvragen in hoe verre de Medion laptops dus door MSI worden geproduceerd, als dit bovenstaande al wijst op software-niveau :)
psiseekers schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 11:20:
kreeg vandaag een reply van msi over barebones en parts.
-----------------------------------------------------
Geachte heer,

Voor reserve onderdelen zou u even bij een van onze verkoop punten moeten informeren :
http://www.msi-computer.nl/verkooppunten/
Deze kunnen in principe allemaal via hun distributeur dit soort onderdelen inkopen
(wij doen geen directe verkoop helaas).
Ter ondersteuning : Toetsenborden voor de modellen S250,S260 en S270 zijn geheel
uitwisselbaar in mechanische zin, echter past u er wel op dat u de juiste kleur
besteld (zwart of wit).

Barebones verkopen wij normaal (zonder MSI merk) in principe alleen aan
distibuteurs/system integrators. Deze nemen daarbij ook automatisch de garantie en
service op zich. Ik ben dus bang dat u op dit moment in ieder geval geen barebone zo
van uw winkel zal kunnen kopen daar men als winkel/leverancier doorgaans niet bereid
is om dit te doen.

Met vriendelijke groet,

Support Team
msi-info@msi-computer.nl
Customer Service Dept.

---------------------------------------------

Dit betekent dus, dat je op een duitse barebone in nederland geen garantie hebt, en bij problemen dus naar de duitse leverancier moet stappen. Is een gokje dat je moet durfen nemen lijkt me...

Oh ja, voor iedereen die aan zijn of haar s250/260/270 wil knutselen, je kan hier de service manual vinden:

Hier zegt MSI dus zelf al dat ze de laptops produceren en doorverkopen aan andere kanalen (lees: Medion). Hmm, erg interessant allemaal! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Als je van de accu extra informatie opvraagt, staat daar letterlijk:

code:
1
Fabrikant: MSI Corp.

:P

En als je Sisoft Sandra doorloopt kom je ook overal de naam MSI tegen :P

[ Voor 26% gewijzigd door Robino op 27-07-2005 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee weken geleden de Cybermaxx gehaald bij Trekpleister.
Supermachine! ben er erg blij mee, scherm is super, ik vind het toestenbord niet hinderlijk, verder werkt alles super.

tov 250 en 260 dus 512MB plus een DVD writer ipv combo bij de s250.

wel draait inderdaad continu de ventilator (maar heel stil, en ik ben een zeur op dit gebied), en ik heb speedswitch XP nog niet zover dat ie hem koeler / batterij-vriendelijker houdt.

Een tevreden kopre dus hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb alle reply gelezen en zelf ben ik ook van plan om een megabook van Msi aan te schaffen. Ik wilde eerste een witte maar die lijkt me niet zo geschikt voormezelf (naast de feit dat je voor de zelfde aparaat meer meot betalen) Ik denk dat ik hem vies ga maken en dat ik heletijd moet zorgen maken waar ik hem neerzet. Ik wil eenmaal een werkstation dat ik mobiel van een spot naar andere spot kan nemen.

Dus mijn keuze op een s260, maar ik las dus hier dat bij een s260 geen bluetooth bij zit? terwijl op MSI.com vermelt bij model s260 wel bluetooth meegeleverd? Ik voel naast dat moet ik missschien ongeveer 50 euro meer dan krijg ik een grotere harddisk, iets sneller video kaart?

Mijn grootste zorgen zijn

1. Genoemde Amd cpu dat bij s270 wordt gelevert, is die echt zo snel? Of wordt die dergelijk iets ondergeclockt vanwege de hitte probleem?
2 Ik zag dat iemand een vreselijk reclame bord kreeg... voor tas. Krijgen we niet die kleine bruin(of zwart kan niet goed vertellen wat voor kleur vanwege kleine pic) zij tas zoals bij de packet met s260 model?
3 hoeveel slots zitten er eigenlijk bij s260 en s270? daarmee bedoel ik hoeveel van die slot aparte DDR kan we erin douwen... ?

Ik wil zelf bij salland kopen/bestellen.. Als iemand weet waar ik hem goedkoper en de optie kan krijgen om een slot van 512 mb memory te leveren wil ik graag horen :D

ALvast bedankt allemaal

vriendelijk groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt je die stomme draagtas nu uit?
Kun je hem niet in een second skin stoppen en hem dan gewoon meedragen in je rugtas oid? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psiseekers
in de inleiding staat al dat er 2 geheugenbanken zijn, dus is het aan jou om de 2 x 256 te vervangen door 1 of 2x /512/1024. check effe harware.info, daar staat een review met een uitleg over de turion, of lees dit topic nog is door, is nl al wel het e.e.a. over gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxx
Iemand al wat ervaring met games op de s260/270?
Las op het Duitstalige MSI forum dat er met de s270 nog best een potje quake 3 gespeeld kan worden.

En hoe zat het ookalweer met die accu's?
s260 wit wordt geleverd met een 4cells
s260 zwart met een 8cells
en de s270 ook met een 8cells
:?

[ Voor 7% gewijzigd door Lexxx op 28-07-2005 17:12 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.