Dat was ik ook al van plan, het is maar 2 GB, op een dvdtje branden
Het kan ook goed dat het op de cds staat om het 2 recovery cds zijn, maar voor de zekerheid maar branden
heb me s270 weer terug
en krijg nu toch een ander tas bij die ik er eerst bij heb gekregen is om geruilt door msi nederland
ben weer zeer te vreden over me lappie.
als jullie wat willen weten hoor ik het wel
crap, dooie pixel ontdekt 
gelukkig is ie zwart en valt niet zo heel erg op (op een pagina met text zie je em niet) maar het is wel irritant als je er op gaat letten.
edit: het zijn er inmiddels al 3
gelukkig is ie zwart en valt niet zo heel erg op (op een pagina met text zie je em niet) maar het is wel irritant als je er op gaat letten.
[ Voor 12% gewijzigd door messi op 30-07-2005 20:03 ]
Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.
Hmm, kom je dan niet in de buurt dat het valt onder de garantie?messi schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 19:56:
crap, dooie pixel ontdekt
Zijn er nog mensen die interessante dingen te melden hebben omtrend de Cybermaxx, of in het algemeen? Geen speciale programma's om leuke dingen met je laptop te doen?
Zo ga ik wel heel snel naar het punt dat ik garantie kan vragen ja.
Helaas heb ik niet zo'n envelop gehad met papieren erin, omdat ze die kwijt waren
Dus eerst eens een tel nummer regelen.
En dan nog kijken of ik em kwijt wil (heb het nooit zo op RMA's)
Helaas heb ik niet zo'n envelop gehad met papieren erin, omdat ze die kwijt waren

Dus eerst eens een tel nummer regelen.
En dan nog kijken of ik em kwijt wil (heb het nooit zo op RMA's)
Ik dacht dat je pas na 5 dode pixels een RMA kan doen. Maar dit is bij ieder merk verschillend. Misschien is het bij Medion wel 3.
Ik heb er gelukkig "maar" 1.
Ik heb er gelukkig "maar" 1.
Anoniem: 119394
Zeg 'ns,
Waar haal jij zo'n zilvergrijze, want voor TrekPlast kloon, 4400 accu? Prijs(je)??
Groet, BB
Waar haal jij zo'n zilvergrijze, want voor TrekPlast kloon, 4400 accu? Prijs(je)??
Groet, BB
Me_dusa schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 23:57:
Dit doet een 8 cells accu in een cybermaxx van de trekpleister:
(scherm op halve sterkte onder surf/msn gebruik)
[afbeelding]
offtopic:
Met dank aan marpol
Hoe bevalt je s270 nu je hem weer een weekendje in bezit hebt?guidosda schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 14:34:
heb me s270 weer terugen krijg nu toch een ander tas bij die ik er eerst bij heb gekregen is om geruilt door msi nederland
ben weer zeer te vreden over me lappie.
Ik ben erg beniewd naar de prestaties in (simpele) games en de accuduur.
Ik haal nu met een 8 cells accu op me cybermaxx z'n 3 uur (scherm op z'n laagst en surf/msn gedrag). Ik vind dat zeker niet slecht voor een celeon
Ik zie ook veel mensen met dooie pixels, ik heb er zelf na 3 weken nog geen (klopt af op tafel) wel erg jammer voor mijn mede tweakers
Pic van accu status:
Ik zie ook veel mensen met dooie pixels, ik heb er zelf na 3 weken nog geen (klopt af op tafel) wel erg jammer voor mijn mede tweakers
Pic van accu status:
Me_dusa
Anoniem: 143776
Jah niet slecht, ik heb zelf nooit zo nauwkeurig gekeken maar kon wel een volle dvd kijken en daarna nog halfuurtje surfen ongeveer
Me_dusa schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 18:48:
Ik haal nu met een 8 cells accu op me cybermaxx z'n 3 uur (scherm op z'n laagst en surf/msn gedrag). Ik vind dat zeker niet slecht voor een celeon![]()
Ik zie ook veel mensen met dooie pixels, ik heb er zelf na 3 weken nog geen (klopt af op tafel) wel erg jammer voor mijn mede tweakers![]()
Pic van accu status:
[afbeelding]
waar haal JIJ zo'n accu vandaan (vraag was al eens gesteld aan andere poster)Me_dusa schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 18:48:
Ik haal nu met een 8 cells accu op me cybermaxx z'n 3 uur (scherm op z'n laagst en surf/msn gedrag). Ik vind dat zeker niet slecht voor een celeon
ik heb ook een 8cell ZILVER nodig ...
| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |
Hij is echt top alles wat ik nodig heb zit er op scherm is super performance ben ik ook echt over te spreken.Lexxx schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 16:35:
[...]
Hoe bevalt je s270 nu je hem weer een weekendje in bezit hebt?
Ik ben erg beniewd naar de prestaties in (simpele) games en de accuduur.
en games gaat ook super op.
ja batterij heb het nog niet getest en ben toch nooit langer dan 3 uur weg van stop contact.
Ik heb speedfan eens geinstalleerd maar ik geloof niet dat er veel aan de fan te rommelen is, hij wordt niet herkend (S260) misschien dat een ander snapt hoe het werkt....
http://www.almico.com/speedfan.php
http://www.almico.com/speedfan.php
wel vreemd dat ie van jou zoveel herrie maakt die van miij heb ik nu 24 per dag aanstaan en hoor hem helemaal niet.
Mijn vorige laptop maakte meer herrie.
en dat was ook een centrino
Mijn vorige laptop maakte meer herrie.
en dat was ook een centrino
mooi tooltje moet ik zeggen ff geinstallerd ziet er wel goed uitAnoniem: 143776 schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 12:45:
Valt ook wel mee hoor .....ik heb nogal gevoelige oortjes
ben er nu ff mee aan het spelen kijken hoe dat zit met speedfan
die van mij is nu 58 graden.
Ja ben benieuwd... ik ben niet zo'n tweaker maar misschien dat jij er wat van snapt.
volgens mij kan je je er ook mee overclocken he.... maar das misschien een beetje link
volgens mij kan je je er ook mee overclocken he.... maar das misschien een beetje link
guidosda schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 17:20:
[...]
mooi tooltje moet ik zeggen ff geinstallerd ziet er wel goed uit
ben er nu ff mee aan het spelen kijken hoe dat zit met speedfan
die van mij is nu 58 graden.
Anoniem: 151175
helaas.. die twee velletjes waar je het over hebt..had ik ook. helaas is bij mij de driver waar deze velletjes naar verwezen verdwenen. en geen driver te vinden op de bijgeleverde schijfjes. zit in england op een niet op het internetwerkende pc nu en totaal gefrustreerd. heb op de website van msi s250 gezocht naar de driver.. voor mij niet te vinden. enig idee waar ik deze wel kan vinden? zit voorlopig nog wel vast in engelandMe_dusa schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 11:06:
Mijn ervaringen na 2 dagen de cybermaxx (MSI s250):
Tijdens de eerste start van het machientje viel me het al direct op dat het beeld zo erg erg herlder is, heerlijk gewoon! Eindelijk door de pre-install heen gekomen (naampje invullen enzo) viel het me dat er een onbekend apparaat was gevonden die hij niet zelf kon installeren ! Nu was ik dus zonder maar 1 tel te kijken in de handleiding en andere papieren begonnen met het aan zetten van de laptop, dus had ik de 2 aparte velletjes papier dus niet opgemerkt waar netjes beschreven stond hoe ik dit apparaat moest installeren. Het bleek de wireless netwerk kaart te zijn, dat verklaarde ook waarom het niet wou werken
Hier wat puntjes voor zover:
+ punten- punten
- Erg erg heerlijk scherm, zo fijn dat er goed mee te werken is in de buitenlucht op zonnige dagen. Als je bekend bent met de Sony VAIO z'n scherm heeft dit beestje ook. Je kan dus ieder moment kijken of je haar goed zit
- De fan in de laptop is stil. Stoort niet dus.
- Een fijn toetsenbord en muispadje.
- Hij voelt solide aan, het scherm gaat ook soepel heen en weer. Niet z'n wiebelend scherm wat je soms ziet bij laptops. Het scherm kan ook best ver naar achter.
- De optionele firewire is aanwezig.
- En over de wireless is ook niets op of aan te merken, het werkt gewoon direct en goed.
- Het viel me op dat de handleiding goed en duidelijk was, en dat op de pc ook voldoende uitleg stond voor de leek. Iets wat ik niet gewend ben van Medion.
- Het is de 1,3Ghz versie met 1mb cache
- Hij is mooooooooooooi
Ik durf het eigenlijk niet te vragen Maaarr heeft iemand een linkje naar een verkooppunt/website waar ik een 8 cells accu kan krijgen?
- Waar is die tas?
- Ik vind de accu duur van de 4 cells accu wat tegen vallen. Ik haal bij wat msn-en/muziekje op (via wlan) en scherm op zijn max net een uurtje. Met het scherm wat minder fel 1,5 uur. Dan mogen er wel 2 accus bij zitten, maar die moet je alsnog verwisselen. Ik zal hem vanmiddag nog eens testen hoe lang hij het uithoudt via het netwerk door een draadje.
Ik zit al een tijdje te zoeken helaas zonder resultaat.
Verder ben ik meer dan zeer tevreden over deze laptop, hij is klein, mooi, snel en nog eens goedkoop ook! (je blijft een hollander he).
Als me nog iets tebinne schiet horen jullie het direct!
ps die plastic dopjes aan de zijkant bij de scharnieren, zijn er dus alletwee af binnen een maand. slechte kwaliteit
***update***
Vandaag wéér gebelt
met Medion\MSI (= zelfde notebook afdeling\RMA)
vóór 15 aug hoef ik um niet terug te verachten, we zijn dan precies 4 weken!!! verder...
Ze zeggen max 15 werkdagen, maar maken daar ook gewoon 15 werkdagen van
[frustratie modus]
dag 1-7= ophalen (waar dat ding 7 dagen blijft weet geen kip)
dag 8-31=gaan ze 'ns kijken hoe ze in 15 werkdagen (3wkn) tot een oplossing kunnen komen
ik begrijp dat er meer mensen als ik een RMA aanmelden, maar dan moet de monteur niet de eerste maandag zeggen dat een collega um in behandeling heeft, en dan vervolgens 3 weken ervoor uitrekken
Aantal minuten zelf ermee 'gewerkt' na aankoop = 90 min
[/frustratie modus]
Vandaag wéér gebelt

vóór 15 aug hoef ik um niet terug te verachten, we zijn dan precies 4 weken!!! verder...
Ze zeggen max 15 werkdagen, maar maken daar ook gewoon 15 werkdagen van
[frustratie modus]
dag 1-7= ophalen (waar dat ding 7 dagen blijft weet geen kip)
dag 8-31=gaan ze 'ns kijken hoe ze in 15 werkdagen (3wkn) tot een oplossing kunnen komen
ik begrijp dat er meer mensen als ik een RMA aanmelden, maar dan moet de monteur niet de eerste maandag zeggen dat een collega um in behandeling heeft, en dan vervolgens 3 weken ervoor uitrekken

Aantal minuten zelf ermee 'gewerkt' na aankoop = 90 min
[/frustratie modus]
| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |
Ik heb er een zwarte op zitten, zilvere kan ik ook niet vinden.BNX schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 19:52:
[...]
waar haal JIJ zo'n accu vandaan (vraag was al eens gesteld aan andere poster)
ik heb ook een 8cell ZILVER nodig ...
Me_dusa
Dit zijn volgensmij de drivers:Anoniem: 151175 schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 15:09:
[...]
helaas.. die twee velletjes waar je het over hebt..had ik ook. helaas is bij mij de driver waar deze velletjes naar verwezen verdwenen. en geen driver te vinden op de bijgeleverde schijfjes. zit in england op een niet op het internetwerkende pc nu en totaal gefrustreerd. heb op de website van msi s250 gezocht naar de driver.. voor mij niet te vinden. enig idee waar ik deze wel kan vinden? zit voorlopig nog wel vast in engeland
ps die plastic dopjes aan de zijkant bij de scharnieren, zijn er dus alletwee af binnen een maand. slechte kwaliteit
(direct van de laptop dir d:\drivers\wlan)
http://www.frankenhuizen.nl/files/WLAN/
Ik hoop dat dit wat voor je oplost.
En over die dopjes hoor ik meerdere dingen maar hier zitten ze er nog gewoon op zonder enig probleem!
Me_dusa
*@##*&!! Het lukt mij niet te achterhalen of die S270 ook in het wit/zilver te krijgen is. Weet iemand dat?
Als ik de foto's van deze review bekijk zou ik zeggen dat hij wel in het wit te koop is. Maar waar zou ik niet weten 
http://www.hardwarezone.c...es/view.php?cid=1&id=1659
http://www.hardwarezone.c...es/view.php?cid=1&id=1659
Uit dezelfde review:
Deze is ook leuk:
Dat verklaart een hoop. Maar inderdaad een witte S270 is maf. En ze hebben geen bluetoothSwift typing on the S270 is possible and if we were to draw a comparison against the keyboard on the S250, the keys on the S270 were actually more responsive and more willing to register our inputs. We also took well to the layout and decent surface area of each key, although the rattling noise from certain loose keys was a bit distracting.
Deze is ook leuk:

[ Voor 10% gewijzigd door Hoedje op 08-08-2005 18:37 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Ze hebben bluetooth als ik de MSI site moet geloven.
Nu ben ik niet echt onder de indruk van het stroomverbruik van die S270. Stukje sneller, dat dan weer wel...
...en waar hebben ze hem toch in het wit? 'k vind dat wel een stuk mooier hoor.
//edit: Een duitser gevonden met prima configuraties: http://www.alb-computer.de
Nu ben ik niet echt onder de indruk van het stroomverbruik van die S270. Stukje sneller, dat dan weer wel...
...en waar hebben ze hem toch in het wit? 'k vind dat wel een stuk mooier hoor.
//edit: Een duitser gevonden met prima configuraties: http://www.alb-computer.de
[ Voor 16% gewijzigd door andreklaver op 08-08-2005 22:23 ]
Pas op voor de toetsenborden, die willen wel eens anders zijn in Duitsland. Ze hebben er qwertz ipv qwertyandreklaver schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 20:58:
[ Voor 9% gewijzigd door Lexxx op 08-08-2005 22:34 ]
Goed dat je dat zegt...ik begon me al lekker te maken

Ik heb mijn S260 bij ALB Computer gekocht (Wit, Pentium M 1.9, 80 Gb, 1024 MB, DVD+/-RW-DL, 8 cells accu en 2 jaar pick-up & return, toen voor E1399,-).Pas op voor de toetsenborden, die willen wel eens anders zijn in Duitsland. Ze hebben er qwertz ipv qwerty
Het keyboard is origineel wel in QWERTZ uitvoering, maar als je bij je bestelling aangeeft dat je graag een QWERTY toetsenbord hebt, dan is dat geen probleem. (Bij mij werd het QWERTY toetsenbord gratis nagestuurd omdat ze toen ik bestelde nog niet op voorraad waren).
Dat is erg netjes! Ik neem aan dat het toetsenbord inbouwen niet extreem moeilijk is.snabuurs schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 10:05:
[...]
Ik heb mijn S260 bij ALB Computer gekocht (Wit, Pentium M 1.9, 80 Gb, 1024 MB, DVD+/-RW-DL, 8 cells accu en 2 jaar pick-up & return, toen voor E1399,-).
Het keyboard is origineel wel in QWERTZ uitvoering, maar als je bij je bestelling aangeeft dat je graag een QWERTY toetsenbord hebt, dan is dat geen probleem. (Bij mij werd het QWERTY toetsenbord gratis nagestuurd omdat ze toen ik bestelde nog niet op voorraad waren).
Zojuist even op de site gekeken, maar ik kan in de shop de s270 niet terug vinden terwijl hij wel op de frontpage staat als nieuw product
Maar buiten het feit dat de Z en Y omgewisseld zijn hebben de duitsers ook andere tekens op het toetsenbord staan zoals de ü en ä, zijn deze dan ook weg bij de qwerty uitvoering?snabuurs schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 10:05:
[...]
Ik heb mijn S260 bij ALB Computer gekocht (Wit, Pentium M 1.9, 80 Gb, 1024 MB, DVD+/-RW-DL, 8 cells accu en 2 jaar pick-up & return, toen voor E1399,-).
Ja, ik heb nu de UK uitvoering van het toetsenbord. Ik weet niet of deze exact gelijk is aan de uitvoering die je hier in NL krijgt, maar de letters zitten in ieder geval op de juiste plek en er zijn ook geen ü's en ä's te bekennen.Maar buiten het feit dat de Z en Y omgewisseld zijn hebben de duitsers ook andere tekens op het toetsenbord staan zoals de ü en ä, zijn deze dan ook weg bij de qwerty uitvoering?
Nee, was een eitje. Op de site van MSI staat een duidelijke instructie hoe je dat moet doen (een tijd terug heeft er iemand naar gelinkt hier). Maar ik geloof dat ze de UK toetsenborden nu op voorraad hadden, dus ik neem aan dat ALB het wel voor je zal doen.Dat is erg netjes! Ik neem aan dat het toetsenbord inbouwen niet extreem moeilijk is.
Dat weet ik ook niet, ik heb een S260. Stuur ze anders eens een mailtje, ik kreeg meestal vrij vlot antwoord. Ik heb ze trouwens gewoon in het engels gemaild, en dat was geen probleem.Zojuist even op de site gekeken, maar ik kan in de shop de s270 niet terug vinden terwijl hij wel op de frontpage staat als nieuw product
Op ebay zie ik een advertentie van ze terug met die S270 in het wit!Lexxx schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 10:23:
[...]
Dat is erg netjes! Ik neem aan dat het toetsenbord inbouwen niet extreem moeilijk is.
Zojuist even op de site gekeken, maar ik kan in de shop de s270 niet terug vinden terwijl hij wel op de frontpage staat als nieuw product
Potverdorie! Ik dacht ik ga eens bellen voor die tas die niet bij de laptop zat. Krijg je eerst al zo'n kr*ng aan de lijn die vraagt naar je klantennummer. Eeh, die heb ik niet?
Dan sta je lekker lang in de wacht voor die 0.15 euro per minuut! En dan word je afgepoeierd door een jongen die totaal geen zin meer lijkt te hebben in het leven, dat ik een e-mail moet sturen met het aankoopbewijs en nog meer dingen die ik er allemaal op moet schrijven. 
Ben ik de enige waarbij het zo omslachtig ging?

Ik volg dit topic al een hele tijd, en overweeg deze zwaar te gaan halen, zeker na het IRL te hebben gezien
. Het enige waar ik mee zit is dat ik waarschijnlijk voor de witte zou gaan, maar deze met een 4 cells accu standaard wordt geleverd. Dit in tegenstelling tot de zwarte. (wat op zich al raar is
)
Mede met de batterijduur op het oog, zou ik dan een 8 cells accu erbij aanschaffen. Ik heb hier echter geen info over weten te vinden. Ook in dit topic wordt niet gerept over verkrijgbaarheid van de witte 8 cells accu. Is deze verkrijgbaar? Zoja, waar en hoeveel kost deze?
Mede met de batterijduur op het oog, zou ik dan een 8 cells accu erbij aanschaffen. Ik heb hier echter geen info over weten te vinden. Ook in dit topic wordt niet gerept over verkrijgbaarheid van de witte 8 cells accu. Is deze verkrijgbaar? Zoja, waar en hoeveel kost deze?
Nee hoor, ik heb 29 juli de cybermaxx gekocht en 's avonds meteen gebeld. Zelfde avond mail met insgeschande handtekening + bon verstuurd. 7 dagen later een reply gekregen met alleen de gegevens in tabelvorm, zonder reden van reply. Weer gebeld en waarschijnelijk was er iets mis gegaan.. juist ja. Moest maar een fax sturen, dit heb ik afgelopen zaterdag gedaan. Vanochtend maar eens gebeld hoe het er mee stond en te horen gekregen dat ze mijn fax gisteren hebben ontvangen. Gisteren was het woensdag, dus 4 dagen nadat ik het gefaxt heb! Alleen heb ik nu de bevestiging dat het ontvangen is en uiteraard zijn naam opgeschreven.Rave17 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 11:22:
Potverdorie! Ik dacht ik ga eens bellen voor die tas die niet bij de laptop zat. Krijg je eerst al zo'n kr*ng aan de lijn die vraagt naar je klantennummer. Eeh, die heb ik niet?Dan sta je lekker lang in de wacht voor die 0.15 euro per minuut! En dan word je afgepoeierd door een jongen die totaal geen zin meer lijkt te hebben in het leven, dat ik een e-mail moet sturen met het aankoopbewijs en nog meer dingen die ik er allemaal op moet schrijven.
Ik ben overigens vriendelijk behandelt en heb een positieve indruk, de medewerkers weten waar ze het over hebben en zijn niet zo van de straat geplukt zoals wel eens bij helpdesken gebeurd..
Ik ben toch wel heeeeel erg benieuwd naar de prestaties op game-gebied, van de S270.guidosda schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 11:29:
[...]
Hij is echt top alles wat ik nodig heb zit er op scherm is super performance ben ik ook echt over te spreken.
en games gaat ook super op.
ja batterij heb het nog niet getest en ben toch nooit langer dan 3 uur weg van stop contact.
Kun je wat gedetailleerder zijn?
- Welke game
- Welke resolutie/settings
- Gaat het dan nog vloeiend?
Kun je niet toevallig even Half-Life 2 installeren
En zit er nu wel of niet Bluetooth op deze laptop?
Heb zojuist trouwens een mailtje verstuurd naar die Duitse laptopwinkel. Kijken of ik snel antwoord krijg. Vroeg om de S270, en om een getweakte versie (1.8 Ghz, 1x512, 80 Gb 5400rpm, NL tobo)
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 118082 op 13-08-2005 18:10 ]
*kick
Wat ik trouwens ook nog wil weten, als er Bluetooth op zit he, kan ik dan een BT muis kopen, en dan gewoon die BT ontvanger weggooien, en zonder ontvanger die muis gebruiken?
Wat ik trouwens ook nog wil weten, als er Bluetooth op zit he, kan ik dan een BT muis kopen, en dan gewoon die BT ontvanger weggooien, en zonder ontvanger die muis gebruiken?
Op deze vraag kan ik antwoord geven... "als" er BT in de S270 zit kan je idd een BT-muis gebruiken.
Je weet ik heb de S260 die heeft geen BT. al hoor ik berichten dat in de laatste versies nu een combo kaart is ingebouwd WiFi/BT.
Je weet ik heb de S260 die heeft geen BT. al hoor ik berichten dat in de laatste versies nu een combo kaart is ingebouwd WiFi/BT.
Anoniem: 118082 schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 13:55:
*kick
Eindelijk reactie!
Ik heb met @LB computer vertrieb gemaild, en dit is handig voor geïnteresseerden in de witte S270:
De witte MSI S270 aanbod van ALB computer
Daarnaast nog een paar meer-prijzen:
8 cell battery is plus 39,-€
EU Pick-Up Service is plus 29,-€
En ja dus, Bluetooth is een mini PCI kaartje, die ingebouwd word in de behuizing.
Offtopic:
Marpol wat was je msn ook weer?
Ik heb met @LB computer vertrieb gemaild, en dit is handig voor geïnteresseerden in de witte S270:
En ja dus, Bluetooth is een mini PCI kaartje, die ingebouwd word in de behuizing.
Offtopic:
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 118082 op 15-08-2005 19:57 ]
Zijn er eigenlijk mensen die een sleeve hebben voor hun laptop?
Ben er namelijk naar opzoek!
Voor deze laptop schijnt een sleeve voor een 12" Ibook te passen.
Als je de laptop hebt moet je gewoon een keer een Apple shop binnen lopen en vragen of je hem mag passen.
Als je de laptop hebt moet je gewoon een keer een Apple shop binnen lopen en vragen of je hem mag passen.
een sleeve voor een 12" Ibook past wel. al zijn de maten iets anders van een ibook.
nog mooier zou zijn een Neopreen sleeve speciaal voor de MSI maar die zijn er "nog" niet.
nog mooier zou zijn een Neopreen sleeve speciaal voor de MSI maar die zijn er "nog" niet.
Ah! Want ik had al opgezocht welke maten een Ibook heeft en dan kom je tot de conclusie dat de MSI dik 1.5 cm breder is. Maar dat zou dus niet moeten uitmaken, of heeft er nog niemand zelf echt eentje geprobeerdAnoniem: 143776 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 16:11:
een sleeve voor een 12" Ibook past wel. al zijn de maten iets anders van een ibook.
Klopt de MSI is iets breder maar neopreen is redelijk flexibel .....
ik heb er nog geen omdat ik geen winkel in de buurt heb die ze verkoopt, en bij het bestellen via internet komt er een achterlijk bedrag aan verzend en adm. kosten bij zodat je bijna het dubbele voor een skin moet betalen. daar heb ik dus geen zin in.
ik heb er nog geen omdat ik geen winkel in de buurt heb die ze verkoopt, en bij het bestellen via internet komt er een achterlijk bedrag aan verzend en adm. kosten bij zodat je bijna het dubbele voor een skin moet betalen. daar heb ik dus geen zin in.
Rave17 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 17:30:
[...]
Ah! Want ik had al opgezocht welke maten een Ibook heeft en dan kom je tot de conclusie dat de MSI dik 1.5 cm breder is. Maar dat zou dus niet moeten uitmaken, of heeft er nog niemand zelf echt eentje geprobeerd
Anoniem: 83290
Sinds vandaag ben ik in het bezit van een MSI Megabook S260 WIT en daar heb ik een vraag over.
Kun je het geheugen van de laptop uitbreiden zonder dat de garantie vervalt? Ik heb de laptop namelijk bij Alternate besteld en over één schroefje zit een garantie zegeltje...
Hoe hebben jullie dit gedaan?
Kun je het geheugen van de laptop uitbreiden zonder dat de garantie vervalt? Ik heb de laptop namelijk bij Alternate besteld en over één schroefje zit een garantie zegeltje...
Bij mij zat er geen zegel over.... en na info bij MSI kreeg ik een pdf met info over hoe ik het geheugen moet uitbreiden..... dus ik denk dat het geen probleem is.
Maar misschien is die zegel van Alternate???? ik zou gewoon ff info vragen....
Maar misschien is die zegel van Alternate???? ik zou gewoon ff info vragen....
Anoniem: 83290 schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 03:59:
Sinds vandaag ben ik in het bezit van een MSI Megabook S260 WIT en daar heb ik een vraag over.
Ik ben bij Alternate Utrecht geweest, en ze lieten me de MSI S260 (zwart) zien, ik mocht er even mee spelen
Die man zei trouwens dat ik ook gewoon (ja, nadat ik hem gekocht had) het geheugen mocht uitbreiden. Dat er geen zegel op zat.
Heb hem maar niet gekocht, ik wil ten eerste de witte, en ten tweede wat meer spul erin
Langzaam maar gaan denken aan een deeltje 2 van dit mooie topic
Kom deze site daarnet tegen, lijkt verdacht veel op een msi/cybermaxx notebook
http://www.sky.nl/index.p...fo&cPath=2&products_id=10
http://www.sky.nl/index.p...fo&cPath=2&products_id=10
Hmm, als je een beetje de opties neemt als de MSI S260 ben je veel duurder uit. Daarnaast heb je dan ook geen i915 chipset maar een of andere sis chipset (die grafisch waarschijnlijk nog veel slechter presteerd).
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
idd dit is geen optie! 
Hoedje schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 15:05:
Hmm, als je een beetje de opties neemt als de MSI S260 ben je veel duurder uit. Daarnaast heb je dan ook geen i915 chipset maar een of andere sis chipset (die grafisch waarschijnlijk nog veel slechter presteerd).
Voor de mensen met een dikke portemonnee
http://www.voodoopc.com/s...chen.aspx?productID=1078#
Ook een msi barebone zo lijkt het
http://www.voodoopc.com/s...chen.aspx?productID=1078#
Ook een msi barebone zo lijkt het
Morgen naar de Gamma voor een spuitbus .........Pearl Roze...
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 143776 op 22-08-2005 21:07 ]
Er zitten idd leuke kleurtjes tussenAnoniem: 143776 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 21:03:
Morgen naar de Gamma voor een spuitbus .........Pearl Roze...

Toch lijkt zo'n glanzend witte of zwarte mij wel erg gaaf.
Haha, ja dan is het helemaal net een Ibook, moet je nog even een apple-logotje scoren erges en iedereen vraagt zich af: "hoe de fuck kan hij Windows draaien op een Mac?!"
Ps. ja ik weet dat dat kan..
Ps. ja ik weet dat dat kan..
Jongens en uiteraard meiden!!! bedankt voor jullie reacties en discussies in deze topic.
ik heb net de MSI S260 besteld met de volgende specs:
MSI S260 - 12" 1.86GHz (740J)
1024MB / 80GB / WLAN / DVD +/- Magnesiumbehuizing
Dankzij jullie heb ik een correct keuze weten te maken;
Quen
Dankzij jullie heb ik een correct keuze weten te maken;
Quen
Quen MSI 260
http://www.zeghetmetbloemen.nl/Quen schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 23:37:
Jongens en uiteraard meiden!!! bedankt voor jullie reacties en discussies in deze topic.
Dankzij jullie heb ik een correct keuze weten te maken;![]()
Quen
Waar heb je hem besteld? ALB computer vertrieb of een Nederlandse winkel, en hoe duur was hij?Quen schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 23:37:
Dankzij jullie heb ik een correct keuze weten te maken;![]()
Quen
Ik ga binnekort dezelfde bestellen, alleen dan 1,73 Ghz en Bluetooth erbij..
*** GRR UPDATE ***
vandaag mijn op 14 juli aangekochte én direkt RMA aangemelde laptop retour
ontvangen, dus 5 a 6 weken later...
RMA klacht over scherm met strepen onderin is na 2 min werken gewoon weer aanwezig!!!
op het RMA rapport stond dat ze het scherm 'vervangen' hebben en grondig getest,
dus niet, want voorheen én nu doet de klacht zich 50% van de keren opstarten voor; dus zij kunnen me niet wijsmaken dat hij langer als 15min in behandeling is geweest (en afgetest).
net rond half zeven gebeld met MSI\medion (=zelfde helpdesk\TD) , zeiden ze na 20min
wachten dat ze een systeemstoring hebben en mij niet kunnen helpen;
of ik in de loop v/d avond wil terugbellen.... NIET DUS!!!!!!!!! na lang zeuren die jongen mijn tel. nummer doorgegeven en hij zou vóór 8 uur terugbellen.
wat nog erger is: de fonkelnieuwe laptop is nu door eraan te sleutelen door MSI\medion op diverse plekken beschadigd. Zoals een kras van 3 cm en een dik stuk 'lak' af bij het schermscharnier;
én bovenaan het scherm ztten 2 rubbers (om het scherm van het toetsenbord afstand te houden) waaronder 2 schroeven zaten. beide rubbers zijn weg, en 2 vieze en uitgeschoten beschadigde schroefgaten zijn nu zichtbaar.
je kunt je voorstellen dat ik nogal pissig ben, fonkelnieuw was ie, 6 weken later zit ik met een NOG gaarder systeem...
Strax een update als ze uberhaupt nog bellen, want ik heb zo mijn twijfels
ik ga gewoon en nieuwe laptop eisen of binnen 5 dagen opgehaald en retour (of onsite)...
welke rechten heb ik als consument, want ze gaan vast en zeker zeggen:
"we halen hem wel weer op, want U bent een v/d vele 100-en klanten die wij hebbe"
P.S. totale belkosten schat ik nu op 8x 15min = 120 min x 15ct = teveel
vandaag mijn op 14 juli aangekochte én direkt RMA aangemelde laptop retour
ontvangen, dus 5 a 6 weken later...
RMA klacht over scherm met strepen onderin is na 2 min werken gewoon weer aanwezig!!!
op het RMA rapport stond dat ze het scherm 'vervangen' hebben en grondig getest,
dus niet, want voorheen én nu doet de klacht zich 50% van de keren opstarten voor; dus zij kunnen me niet wijsmaken dat hij langer als 15min in behandeling is geweest (en afgetest).
net rond half zeven gebeld met MSI\medion (=zelfde helpdesk\TD) , zeiden ze na 20min
wachten dat ze een systeemstoring hebben en mij niet kunnen helpen;
of ik in de loop v/d avond wil terugbellen.... NIET DUS!!!!!!!!! na lang zeuren die jongen mijn tel. nummer doorgegeven en hij zou vóór 8 uur terugbellen.
wat nog erger is: de fonkelnieuwe laptop is nu door eraan te sleutelen door MSI\medion op diverse plekken beschadigd. Zoals een kras van 3 cm en een dik stuk 'lak' af bij het schermscharnier;
én bovenaan het scherm ztten 2 rubbers (om het scherm van het toetsenbord afstand te houden) waaronder 2 schroeven zaten. beide rubbers zijn weg, en 2 vieze en uitgeschoten beschadigde schroefgaten zijn nu zichtbaar.
je kunt je voorstellen dat ik nogal pissig ben, fonkelnieuw was ie, 6 weken later zit ik met een NOG gaarder systeem...
Strax een update als ze uberhaupt nog bellen, want ik heb zo mijn twijfels
ik ga gewoon en nieuwe laptop eisen of binnen 5 dagen opgehaald en retour (of onsite)...
"we halen hem wel weer op, want U bent een v/d vele 100-en klanten die wij hebbe"
[ Voor 12% gewijzigd door BNX op 24-08-2005 19:06 ]
zie ik ook nog dat dit 'nieuwe' scherm 2 defecte pixels heeft, terwijl het vorige scherm er 0 had. Ergeste is nog: nu hebben ze dus het scherm voor nix vervangen, want klacht blijft, en ik heb ff 2 extra defecte pixels!!!
edit: het zijn er nu zelfs 4 dode pixel en die vent heeft nog niet teruggebeld!
edit: het zijn er nu zelfs 4 dode pixel en die vent heeft nog niet teruggebeld!
[ Voor 19% gewijzigd door BNX op 24-08-2005 19:41 ]
Je hebt als consument recht om de aankoop binnen 8 dagen ongedaan te maken zonder opgaaf van redenen. Je hebt zelfs recht op geld retour. Het produkt moet dan wel ongebruikt en onbeschadigd in de originele verpakking zitten.BNX schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 19:03:
Voor jou is dit belangrijker op dit moment:
Als het artikel beschadigd of defecten vertoont kan je het binnen 8 dagen omruilen voor een nieuw produkt. Je hoeft het dus niet te laten repareren. Pas na 8 dagen kan de winkelier besluiten om het artikel laten repareren. Dit kan je dus eisen.
Nu weet ik helaas niet of dit nu nog kan, omdat je al accoord bent gegaan met een reparatie. Als je meteen had geeisd dat het omgeruild werd stond je sterker. Ik zou gewoon alsnog eisen dat het omgeruild wordt. Sta op je strepen!! Je hebt recht op een goed werkend onbeschadigd produkt!
@ BNX
Dit is wel een heel triest verhaal... echt kut! hou voet bij stuk en eis een nieuwe laptop
Het zal toch niet waar zijn dat ze je hiermee laten zitten?
Dit is wel een heel triest verhaal... echt kut! hou voet bij stuk en eis een nieuwe laptop
Ik heb even een verhaal opgesteld welke ik ga voorleggen:
http://www.narinx.net/medion.rtf
ja, ik heb Office niet geinstalleerd, dus ff met wordpad gemaakt, vandaar RTF
Je hebt hiermee een heel sterk verhaal!! Je moet hier eigenlijk mee naar de rukpleister gaan, want zij zijn verantwoordelijk voor de aftersales, aangezien je de laptop bij hun gekocht hebt. Daar was het in de 1e instantie ook fout gegaan aangezien ze je meteen een nieuwe laptop moesten geven! Ga daar niet de deur uit zonder nieuwe laptop zou ik bijna zeggen! Succes!BNX schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 23:20:
Ik heb even een verhaal opgesteld welke ik ga voorleggen:
Ik post dit alles hier, omdat de RMA van de MSI's via precies hetzelfde kanaal gaat. Ik bel ook namelijk mét MSI, want dat wordt via een bandje eerst verteld.Anoniem: 143776 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 21:09:
@ BNX
Alvast een waarschuwing voor mensen die (hopende van niet

[medelijd modus]
- Epson beamer TW10H al moeten opsturen, 2 maanden kwijt geweest reparatie = OK
- ViewSonic 20,1 inch TFT al moeten opsturen, 1e omgeruilde monitor was beschadigd, 2e = OK
- nu weer die Medion laptop...

tis alsof het laatste half jaar een vloek op me rust
[/medelijd modus]
[ Voor 24% gewijzigd door BNX op 24-08-2005 23:55 ]
BNX schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 23:51:
[...]
Ik post dit alles hier, omdat de RMA van de MSI's via precies hetzelfde kanaal gaat. Ik bel ook namelijk mét MSI, want dat wordt via een bandje eerst verteld.
Alvast een waarschuwing voor mensen die (hopende van niet) ook met hun te maken zullen krijgen.
[medelijd modus]
- Epson beamer TW10H al moeten opsturen, 2 maanden kwijt geweest reparatie = OK
- ViewSonic 20,1 inch TFT al moeten opsturen, 1e omgeruilde monitor was beschadigd, 2e = OK
- nu weer die Medion laptop...![]()
tis alsof het laatste half jaar een vloek op me rust![]()
[/medelijd modus]
Ik heb voor mijn MSI 260 2 jaar garantie via 4Launch. Waarschijnlijk sturen zij 'm ook gewoon op naar MSI....

Ik hoop voor je dat dit snel opgelost wordt...
Hey Horned_Devil,
hij was 1406 euro incl. BTW met NL pick-up service en Pixelgarantie!
best wel een koopje dus!
heb hem besteld bij ALBcomputer.de inderdaad!!!!
helaas ga ik vanaf zondag op vakantie, dus kan ik mijn mening na mijn 8 daagse vakantie naar kos pas geven!
success met bestellen,
Quen
hij was 1406 euro incl. BTW met NL pick-up service en Pixelgarantie!
best wel een koopje dus!
heb hem besteld bij ALBcomputer.de inderdaad!!!!
helaas ga ik vanaf zondag op vakantie, dus kan ik mijn mening na mijn 8 daagse vakantie naar kos pas geven!
success met bestellen,
Quen
Quen MSI 260
Na vele en lange telefoongesprekken van mijn contactpersoon bij Medion,
komt het nu erop neer dat hij WEER terug moet en repareren zij alleen
de makementen (dus OOK de originele klacht van 5 wkn terug)
en mijn 0 dode pixel scherm wat ik had krijg ik niet meer terug.
Zij geven mij dus geen pixelgarantie, terwijl het originele scherm, dus onnodig
en onrechtmatig is omgeschroefd en perfect was. Nu heb ik 4 dode pixels.
Daarbij is de klacht die zich gewoon vaak voordoet laks en niet verholpen...
Hun eindargument: "had ik maar een ander merk moeten kopen" (errug onprofessioneel dus!)
Ik ga mijn rechtsbijstand inschakelen, want ik laat um niet zomaar terug zonder
schriftelijke garanties zwart op wit van de contactpersoon bij Medion...
Iemand een idee hoelang zoiets kan duren, zo'n rechtsonderzoek (is ARAG rechtsbijstand)???
Hun eindargument: "had ik maar een ander merk moeten kopen" (errug onprofessioneel dus!)
Iemand een idee hoelang zoiets kan duren, zo'n rechtsonderzoek (is ARAG rechtsbijstand)???
[ Voor 15% gewijzigd door BNX op 25-08-2005 14:25 ]
Een nieuwe laptop krijg je er niet voor, maar ik wens je toch sterkte met dat hele gedoe! Zit je verhaal met grote verbazing te volgenBNX schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 14:20:
Na vele en lange telefoongesprekken van mijn contactpersoon bij Medion,

Door dit soort voorvallen krijgt het ook een slechte naam om de Cybermaxx-versie te kopen, wat erg jammer is

We hebben het hier wel eens gehad over een tas/hoes voor je lappy, ik was vanmiddag in arnhem en dacht, laat ik eens gaan kijken.
En nu is dit mijn aanwinst:
Crumpler Cheesy Disco !

Waarom deze tas?
Ik heb jaren met een rugtas gelopen en wou eens een shoudertas, er zit een uitneembaare hoes in waar je laptop in gaat. Het is een mooi formaat, niet te groot niet te klein, en het design staat me erg aan.
En vooral omdat er erg veel aandacht is besteed aan het veilig houden van de laptop, waar het uiteindelijk ook om gaat bij een laptop tas, daar waar Eastpack en Samsonite te kort schoten is de crumpler gewoon de beste!
Het was ook nog ff de vraag of het laptop vakje niet te groot zou zijn, die is voor een 15 inch gemaakt, maar hij past er zelfs nog maar net in, Perfect dus!
Of hij ook nog makkelijk in gebruik is ga ik volgende weer achter komen en over een aantal weekjes zal ik er ff wat over posten.
En nu is dit mijn aanwinst:
Crumpler Cheesy Disco !

Waarom deze tas?
Ik heb jaren met een rugtas gelopen en wou eens een shoudertas, er zit een uitneembaare hoes in waar je laptop in gaat. Het is een mooi formaat, niet te groot niet te klein, en het design staat me erg aan.
En vooral omdat er erg veel aandacht is besteed aan het veilig houden van de laptop, waar het uiteindelijk ook om gaat bij een laptop tas, daar waar Eastpack en Samsonite te kort schoten is de crumpler gewoon de beste!
Het was ook nog ff de vraag of het laptop vakje niet te groot zou zijn, die is voor een 15 inch gemaakt, maar hij past er zelfs nog maar net in, Perfect dus!
Of hij ook nog makkelijk in gebruik is ga ik volgende weer achter komen en over een aantal weekjes zal ik er ff wat over posten.
[ Voor 7% gewijzigd door Me_dusa op 26-08-2005 00:29 ]
Me_dusa
Anoniem: 614
En heb je 'm gehaald?Anoniem: 118082 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 18:57:
Eindelijk reactie!
Offtopic:
Ziet er erg interessant uit. Zeker als ie als barebone te bestellen is!
Hmmz ben nu weer aan het twijfelen tussen deze en de 260..
Minder warmte, langere accuduur, ik neig nu meer naar de 260.. Als is ie iets minder snel. Daarnaast wacht ik nog even op het geld
Minder warmte, langere accuduur, ik neig nu meer naar de 260.. Als is ie iets minder snel. Daarnaast wacht ik nog even op het geld
Mmm OK, ik haal sowieso een 25W Turion laptop.
Twijfel alleen of een 12.1" niet te klein is.
Twijfel alleen of een 12.1" niet te klein is.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 614 op 27-08-2005 19:07 ]
Waarom zou je dat doen? Een Turion willen?
Het enige voordeel is de snellere videochip (nutteloos met 12.1") en 64-bit. Maar dat is totaal niet nodig met een laptop..
Ik weet niet wat je nu hebt, maar ik kom van een 17" CRT af, en heb die MSI gezien in de winkel. Perfecte grootte scherm als je het mij vraagt.
Het enige voordeel is de snellere videochip (nutteloos met 12.1") en 64-bit. Maar dat is totaal niet nodig met een laptop..
Ik weet niet wat je nu hebt, maar ik kom van een 17" CRT af, en heb die MSI gezien in de winkel. Perfecte grootte scherm als je het mij vraagt.
Ik begin steeds meer te twijfelen. De Acer Aspire 1692WLMI is nu onder de E 1200 gezakt. Voor mijn gevoel is dit veel meer waar voor mijn centen
Enige grote nadelen zijn dat de Acer een stuk groter en een kilo zwaarder is.
Enige grote nadelen zijn dat de Acer een stuk groter en een kilo zwaarder is.
@ Sake
Hey aan je link van je homepage te zien woon je in zeeland, ik ook... omg. Goes
als je eens wilt kijken naar de S260 .....
Iig 64-bit, recentere/nieuwere/interessantere hardware, nieuwere software KUNNEN draaien en voorkeur voor ATI/nVidia. Hij gaat gebruikt worden voor m'n werk (tussen vele andere type laptops)Anoniem: 118082 schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 19:37:
Waarom zou je dat doen? Een Turion willen? Het enige voordeel is de snellere videochip (nutteloos met 12.1") en 64-bit. Maar dat is totaal niet nodig met een laptop..
Verder heb ik bij gelijke prestaties een voorkeur voor AMD.
Kan soms moe van mezelf worden van twijfel in keuze hardware. Dat maakt een keuze maken makkelijker. Van minder belang: merk/leverancier, marktaandeel, noob factor, irritante reclame/marketing
Da's eigenlijk de enige hobbel voor de aanschaf van de S270.Ik weet niet wat je nu hebt, maar ik kom van een 17" CRT af, en heb die MSI gezien in de winkel. Perfecte grootte scherm als je het mij vraagt
Ik heb nu 1024x768 op 15" scherm en wil iig hogere resolutie.
Maar ik ben bang dat 1280x800 op 12.1" scherm te klein wordt voor >1.5 uur achtereen werken.
Ik kan dan wel extern een scherm aansluiten maar af en toe zal dit niet mogelijk zijn.
Gewicht en grootte van de S2x0 serie lijkt me weer IDEAAL.
Als 1280x800 op de MSI 12.1" Widescreen nou ongeveer gelijk is aan 1024x768 op een 14" scherm dan durf ik het wel aan. Helaas kan ik 'm niet ff een dagje proberen (vrijwilligers?/winkels?) Dat zou direct een antwoord geven.
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 614 op 27-08-2005 21:43 ]
Dat zou mooi zijn. Ik woon in Goes. Laat per mail maar weten wanneer het je uitkomt!Anoniem: 143776 schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 20:15:
@ Sake
Ik zit me steeds meer te ergeren aan de witte tas die bij de S260 wit zat. Ik vind 'm echt onpraktisch. Hij gaat moeilijk open, weinig vakken, en ik krijgt de laptop er niet goed in. Daarom maar eens op zoek gegaan naar een andere tas.
En wat denk je: Bij de ikea voor 5,95 een beige
tas gevonden. Helaas hadden ze geen andere kleuren meer, maar m'n toppie past er perfect in. Er zitten 2 kleine tasjes bij voor muis en andere dingen. Veel vakken, geen rits die moeilijk opengaat, maar een klep die je "dicht" kan maken met knoppen.
Ik zal eens proberen wat foto's te posten.
En wat denk je: Bij de ikea voor 5,95 een beige

Ik zal eens proberen wat foto's te posten.
Anoniem: 150359
Ik ben van plan binnenkort een laptop aan te gaan schaffen en was al een tijdje aan 't kijken wat er zoal beschikbaar is, en toen kwam ik dit topic tegen
Nouja, toen vielen alle andere mogelijke merken af voor mij
Op het moment neig ik sterk naar de S260. Even een paar vragen voor de bezitters.
- De witte variant, is die niet ontzettend besmettelijk? Vlekken, krasjes die duidelijk zichtbaar zijn bijvoorbeeld. En hoe zit het met verkleuringen? Heb je geen geel notebook als je vaak in de zon hebt gewerkt?
- Reflextie van het beeldscherm. Hoe is dit precies in de praktijk? Problemen als de zon erop stond las ik al in dit topic. Ook problemen in fel verlichte ruimten, of wanneer een spotje er half opschijnt? Of valt dat allemaal wel mee?
- De witte variant, is die niet ontzettend besmettelijk? Vlekken, krasjes die duidelijk zichtbaar zijn bijvoorbeeld. En hoe zit het met verkleuringen? Heb je geen geel notebook als je vaak in de zon hebt gewerkt?
- Reflextie van het beeldscherm. Hoe is dit precies in de praktijk? Problemen als de zon erop stond las ik al in dit topic. Ook problemen in fel verlichte ruimten, of wanneer een spotje er half opschijnt? Of valt dat allemaal wel mee?
De reflextie is niet veel anders dan een gewoon crt scherm, of alle andere schermpjes zoals van je stereo, mobiel of een glasplaat. De extra helderheid die je krijgt doot dit type scherm maakt voor mij alles goed!Anoniem: 150359 schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 00:57:
Ik ben van plan binnenkort een laptop aan te gaan schaffen en was al een tijdje aan 't kijken wat er zoal beschikbaar is, en toen kwam ik dit topic tegenNouja, toen vielen alle andere mogelijke merken af voor mij
Op het moment neig ik sterk naar de S260. Even een paar vragen voor de bezitters.
Me_dusa
Ik kan je niets meer vertellen dan dat ik mijn gewone workstation met 17inch tft (op 1280xnogwat) niet eens meer aan zet na de aanschaf van me laptop. Het scherm is klein, maar de resolutie is lekker groot. En de breedbeeld maakt ook weer wat goed, het leest/werkt makkelijjk. Engste ding wat ik wel eens doe is het lettertype wat groter zet, heb niet echt mega goede ogen, maar dat kan ook een stukje luiheid zijnAnoniem: 614 schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 21:08:
[...]
Da's eigenlijk de enige hobbel voor de aanschaf van de S270.
Ik heb nu 1024x768 op 15" scherm en wil iig hogere resolutie.
Maar ik ben bang dat 1280x800 op 12.1" scherm te klein wordt voor >1.5 uur achtereen werken.
Als 1280x800 op de MSI 12.1" Widescreen nou ongeveer gelijk is aan 1024x768 op een 14" scherm dan durf ik het wel aan. Helaas kan ik 'm niet ff een dagje proberen (vrijwilligers?/winkels?) Dat zou direct een antwoord geven.
En je mag altijd ff langs komen in Veenendaal City Om te kijken!
[ Voor 21% gewijzigd door Me_dusa op 28-08-2005 11:42 ]
Me_dusa
In die eerste vraag ben ik ook wel geïnteresseerd!Anoniem: 150359 schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 00:57:
Ik ben van plan binnenkort een laptop aan te gaan schaffen en was al een tijdje aan 't kijken wat er zoal beschikbaar is, en toen kwam ik dit topic tegenNouja, toen vielen alle andere mogelijke merken af voor mij
Wie wil die even verder uitleggen?
1. Hij is mat wit, dus niet glanzend. Vlekken zie je dus niet. Ik heb er ooit een zwarte veeg op gehad, en die kon ik er weer gewoon afvegen met een katoenen doek met een beetje glassex. Ik heb er een paar keer mee in de zon gezeten, maar ik heb nog geen verkleuring gezien. Dit zal waarschijnlijk toch pas na een paar jaar merkbaar zijn. Ik ben er niet zo bang voor aangezien het geen kunststof is maar metaal. Krassen zijn m'n grootste vrees..Anoniem: 150359 schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 00:57:

2. In de volle zon gaat het wel wat moeilijker, maar niet moeilijker dan met een mat scherm (m'n oude compaq kon ik moelijker lezen) Doordat de helderheid zo gigantisch goed is heb ik er niet zo veel last van. Ik vind het dus wel meevallen.
Ik zit hier op school met vrij irritante verlichting en ik heb helemaal geen last van reflectie op het scherm.
De helderheid maakt een hele hoop goed. Ik vind dit scherm fijner dan een "normaal" laptop scherm.
De helderheid maakt een hele hoop goed. Ik vind dit scherm fijner dan een "normaal" laptop scherm.
nog een aardige review van de S270
http://www.tcmagazine.inf...tion=show&showarticle=178
http://www.tcmagazine.inf...tion=show&showarticle=178
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 143776 op 29-08-2005 22:08 ]
Anoniem: 150359
Bedankt voor de info! Weer 'n pro voor de witte. Ik ben er nog niet helemaal uit of het voor mij zwart of wit wordt. Ik was dus bang voor het besmettelijke, maar als ik dit zo hoor valt dat allemaal reuze mee. En een witte is natuurlijk wel een stuk exclusiever dan zo'n zwarte variantThe Stimp! schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 15:18:
1. Hij is mat wit, dus niet glanzend. Vlekken zie je dus niet. Ik heb er ooit een zwarte veeg op gehad, en die kon ik er weer gewoon afvegen met een katoenen doek met een beetje glassex. Ik heb er een paar keer mee in de zon gezeten, maar ik heb nog geen verkleuring gezien. Dit zal waarschijnlijk toch pas na een paar jaar merkbaar zijn. Ik ben er niet zo bang voor aangezien het geen kunststof is maar metaal. Krassen zijn m'n grootste vrees..Maar die heb ik gelukkig nog niet. Dit ligt er aan hoe je er mee omgaat denk ik.
Ik heb er een paar van Ivo.Kox gekregen. Add me op msn, of mail me.
Edit:
Die komen btw ook in de nieuwe topicstart. We zijn al bijna bij de 500
Edit 2:

Die scores van de S270 zijn echt GOED!!! Nou ja, oke vergeleken bv een Dell XPS 2 niet maar Counterstrike Source (30fps op 800x600), Doom 3 (17fps en 800x600 HIGH Q) en Far Cry (20fps op 800x600) zijn speelbaar!
*Horned_Devil neigt weer naar de S270
Edit 3:
Hehe ik blijf editten.
Ze hebben het over CS Source. Maar die engine is hetzelfde als de HL2 engine. Betekend dit dat ik HL2 ook kan spelen met 30fps?
Edit:
Die komen btw ook in de nieuwe topicstart. We zijn al bijna bij de 500
Edit 2:
Die scores van de S270 zijn echt GOED!!! Nou ja, oke vergeleken bv een Dell XPS 2 niet maar Counterstrike Source (30fps op 800x600), Doom 3 (17fps en 800x600 HIGH Q) en Far Cry (20fps op 800x600) zijn speelbaar!
*Horned_Devil neigt weer naar de S270
Edit 3:
Hehe ik blijf editten.
Ze hebben het over CS Source. Maar die engine is hetzelfde als de HL2 engine. Betekend dit dat ik HL2 ook kan spelen met 30fps?
[ Voor 104% gewijzigd door Anoniem: 118082 op 30-08-2005 12:45 ]
Nog ff wat over het wireless dat ingebouwd zit:
Het werkt na mijn mening echt uitstekend voor een interne kaart, heb m thuis getest en op de HAN, en heb er niets te klagen over alleen als je m onder je trui doet en hem omarmt
dan wil ie het nog wel eens moeilijk hebben!
Thuis icm een Linksys WAP11, en op de HAN volgens mij Cisco gevallen.
Grtz,
Wouter
Het werkt na mijn mening echt uitstekend voor een interne kaart, heb m thuis getest en op de HAN, en heb er niets te klagen over alleen als je m onder je trui doet en hem omarmt
Thuis icm een Linksys WAP11, en op de HAN volgens mij Cisco gevallen.
Grtz,
Wouter
Me_dusa
Ik heb hier een paar pagina's terug hi-res plaatjes opgezet van de witte S260. Moet wel een paar keer op "refresh" of "vernieuwen" klikken, maar ze doen het wel.Anoniem: 150359 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 23:33:
[...]
Bedankt voor de info! Weer 'n pro voor de witte. Ik ben er nog niet helemaal uit of het voor mij zwart of wit wordt. Ik was dus bang voor het besmettelijke, maar als ik dit zo hoor valt dat allemaal reuze mee. En een witte is natuurlijk wel een stuk exclusiever dan zo'n zwarte variantNog maar eens een winkel vinden waar ik ze naast elkaar kan zien, want de meeste low-res plaatjes op internet zijn ook niet echt duidelijk. Heeft iemand toevallig nog wat extra digi-foto's van z'n witte S260? En dan met name de toetsen.. Op veel foto's lijken die wat gelig tov van de behuizing. Maar dat zal wel aan die plaatjes liggen.
Lekker slim van me. Maak ik een nieuw topic, zet ik dat niet hier 
Alsnog dan maar: [rml][ Ervaringen] MSI Megabook S2x0 series (deel 2)[/rml]
Daar graag verder
Alsnog dan maar: [rml][ Ervaringen] MSI Megabook S2x0 series (deel 2)[/rml]
Daar graag verder
de witte is alleen niet zo handig als je veel in ruimtes komt waar gerookt wordt of zelf rookt
dan is het witte er snel vanaf...
Whaha. Kijk de topic lijst eens door: [rml][ Ervaringen] MSI Megabook S2x0 series (deel 2)[/rml]
Slotje graag
Slotje graag
Ja, ze kunnen gewoon US keyboards inbouwen.
En doe dit topic eens netjes oud laten zijn
»» [rml][ Ervaringen] MSI Megabook S2x0 series (deel 2)[/rml] ««
En doe dit topic eens netjes oud laten zijn
»» [rml][ Ervaringen] MSI Megabook S2x0 series (deel 2)[/rml] ««
Dit topic is gesloten.