[Ervaringen] MSI Megabook S2x0 series Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 13.240 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de foto!!

hij kan dus inderdaad omgebouwd worden!!

in amerika wordt hij als media akoyaLS aangeboden. het enige nadeel is dat er een CD-RW/DVD combo meegeleverd wordt, maar voor rond de 85 Euro is dat om te bouwen naar aan 8x multinorm Dual layer DVD-brander. ik kan er nu 1 in amerika krijgen voor $800,- dit is 675 euro!! + 85 voor multiformat brander + 160 voor 2GB intern + 275 voor een 2 Ghz processor en 160 voor een 100 GB schijf komt dit neer op 1355,- euro voor een veel beter en sneller apparaat! Officieel vervalt de garantie bij andere processor en dvd brander, maar mijn ervaring is als je 'm koopt en een goede burnin test doet en hij doorstaat deze dan gaat hij ook niet kapot binnen de garantie termijn (ze geven er niet voor niets garantie op!) bovendien kan je als hij kapot zou gaan alles weer terug bouwen. Maar ik denk dat ik de uitgebouwde sooi weer te koop aanbied ( 512MB, 60 GB, CD-RW/DVD combo) leverd al gauw weer een 200 Euro op, zodat die laptop mij dan slechts 1155,- kost! met als specs:

2 Ghz processor,
2 GB intern
100 GB harddisk 54k
multiform 8x dual layer DVD+_ brander
soldeer ik er gelijk nog ff een bluetooth module in!! ( a 25 euro)

Heb ik een echte mini krachtpatser!!

de reden waarom niet iedereen dat doet is omdat als je niet weet wat je doet het mis kan gaan en je de laptop kapot kunt maken. Bovendien zijn veel mensen ook bang om de garantie te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op de foto zie je de 4 cell accu. voor zover ik het weet wordt deze standaard bij de S250 geleverd.
De S260 en S270 hebben de 8 cell's
Johy schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 00:40:
Flaterik hartelijk bedankt voor je foto van de accu, is dit alleen de standaard 4cell of de 8 cell?

En wat Roninthecode vertelt klinkt natuurlijk wel heel aantrekkelijk, maar waarom doet niet iedereen dat dan? Ik bedoel, wat zijn de nadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-03 20:53
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 11:10:
op de foto zie je de 4 cell accu. voor zover ik het weet wordt deze standaard bij de S250 geleverd.
De S260 en S270 hebben de 8 cell's
[...]
Volgens mij hoorde ik dat iig de S260 ook standaard met een 4 cell wordt geleverd..

En roninthecode waar bestel je hem dan en heb je daar al vaker besteld? Ik zou dan wel even op hun site willen kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg vandaag de (witte) S260 binnen, besteld via Salland Automatisering. Zal dan wel ff pics showen wat er allemaal bij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi! gefeliciteerd.. weer een S260 bezitter erbij
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 14:01:
Ik krijg vandaag de (witte) S260 binnen, besteld via Salland Automatisering. Zal dan wel ff pics showen wat er allemaal bij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee hoor ik heb zelf de S260 en daar zit standaard 8 cell bij.
Johy schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 12:24:
[...]

Volgens mij hoorde ik dat iig de S260 ook standaard met een 4 cell wordt geleverd..

En roninthecode waar bestel je hem dan en heb je daar al vaker besteld? Ik zou dan wel even op hun site willen kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidosda
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-11-2021
gefeliciteerd dat zou ik top vinden als je dat zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06 00:26
Johy schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 00:40:
Flaterik hartelijk bedankt voor je foto van de accu, is dit alleen de standaard 4cell of de 8 cell?
Dit is de 4cells baterij

Beter lezen Erik, antwoord reed gegeven!

[ Voor 12% gewijzigd door Flaterik op 06-07-2005 22:15 . Reden: Dubbel ]

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
Zal dan wel ff pics showen wat er allemaal bij komt.
Gaarne _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
Ik was vandaag trouwens bij de Mediamarkt (Leeuwarden) en daar lag de S250 voor 899,- euro... Als ik er weer ben maak ik ff een foto. Weet niet precies welke uitvoering het van de 250 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stimp!
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-09 11:22
Ik heb ook de witte besteld bij 4launch. Ik weet niet wanneer ik 'm krijg. Zit er eigenlijk een witte of een zwarte tas bij? En is de witte ergens los te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johy
The Stimp! schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 23:17:
[...]
Ik heb ook de witte besteld bij 4launch. Ik weet niet wanneer ik 'm krijg. Zit er eigenlijk een witte of een zwarte tas bij? En is de witte ergens los te bestellen?
Als je kijkt bij MSI op de site staat er een witte tas bij en dat ziet er eigenlijk ook best stoer uit, maar of dat ook echt zo is weet ik natuurlijk niet.
Super! Ik kijk er naar uit. Misschien ook wel leuk te horen hoe lang de levertijd en de afhandeling van de toko was :) Want dan ga ik hem misschien ook wel daar bestellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Johy op 06-07-2005 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stimp!
Super! Ik kijk er naar uit. Misschien ook wel leuk te horen hoe lang de levertijd en de afhandeling van de toko was :) Want dan ga ik hem misschien ook wel daar bestellen.[/quote]

Bij 4launch heb ik 'm dinsdag besteld. Hij is daar wel 30,- goedkoper! zodra hij binnen is zal ik ook mijn ervaring van deze toko hier melden. Kan je misschien 30,- besparen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidosda
hier nog wat fotos van de witte s260

http://www.tigersclaw.de/prod/s260/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johy
The Stimp! schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 09:54:
Super! Ik kijk er naar uit. Misschien ook wel leuk te horen hoe lang de levertijd en de afhandeling van de toko was :) Want dan ga ik hem misschien ook wel daar bestellen.
Bij 4launch heb ik 'm dinsdag besteld. Hij is daar wel 30,- goedkoper! zodra hij binnen is zal ik ook mijn ervaring van deze toko hier melden. Kan je misschien 30,- besparen ;)[/quote]

HAHA, is cool!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06 17:34
Ik heb mijn zwarte s260 binnen van sallandautomatisering :) De levertijd was 5 dagen.

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mooi man! hoe bevalt hij?. heb jij ook de dikke 8 cell accu erbij? ik zoek nog steeds iemand die mijn 8 cell wil ruilen voor een 4 cell. maar ik denk dat alle megabooks nu standaard van een zware accu voorzien zijn.
joRDzz schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 11:15:
Ik heb mijn zwarte s260 binnen van sallandautomatisering :) De levertijd was 5 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06 17:34
Hij bevalt goed! Mooi klein ding! Ik heb ook een 8 cells accu erbij. Iets aan de grote kant, maar dan heb je wel 4 tot 5 uur accu. Weet iemand waar je het toetsenbord op moet instellen? Want @ staat nog gewoon onder shift 2 terwijl daar een aparte toets voor is

[ Voor 14% gewijzigd door jordz. op 07-07-2005 16:17 ]

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb je een ander toestenbord ik heb geen aparte toets voor @
joRDzz schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 16:16:
Hij bevalt goed! Mooi klein ding! Ik heb ook een 8 cells accu erbij. Iets aan de grote kant, maar dan heb je wel 4 tot 5 uur accu. Weet iemand waar je het toetsenbord op moet instellen? Want @ staat nog gewoon onder shift 2 terwijl daar een aparte toets voor is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al met Speedstep instelling geklust?
Op verschillende laptops zijn verschillende tools om de instellingen hiervan te bepalen, ben benieuwd hoe dit op de MSI is. (ergens in configuratie scherm, power instellingen, op sommige laptops)

Mijn doel is om de kloksnelheid handmatig zo laag te houden dat de fan niet aangaat.
Scheelt als het goed is ook behoorlijk in battery-tijd.

Anyone? Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb daar niets van kunnen vinden.
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 22:23:
Heeft iemand al met Speedstep instelling geklust?
Op verschillende laptops zijn verschillende tools om de instellingen hiervan te bepalen, ben benieuwd hoe dit op de MSI is. (ergens in configuratie scherm, power instellingen, op sommige laptops)

Mijn doel is om de kloksnelheid handmatig zo laag te houden dat de fan niet aangaat.
Scheelt als het goed is ook behoorlijk in battery-tijd.

Anyone? Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidosda
en iemand al wat fotos gemaakt van hun latop en de exstras?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, mijn witte s260 is binnen en wat een prachtig dingetje is het...

Wat me meteen opviel was dat het scherm echt heel crisp is, ik heb een 173p staan (toch wel een van de betere kleurweergaves) en de s260 komt heel dicht in de buurt. Je hebt zoals al vaker is gezegd wel hele goede ogen nodig, want het is echt mini. Behuizing is een stuk steviger dan ik had gedacht, ik heb er gisteravond in een dronken bui nog even mee lopen rammelen om te kijken of er losse onderdelen inzaten (ik weet het, niet het slimste wat je kan doen met een €1300 apparaatje), maar ik hoorde niks.

Het toetsenbord bevalt mij ook wat minder. Het is geen slecht toetsenbord, maar de aanslag is wat onwennig en heeft een lichte bolling naar de bovenkant. Mousepas daarintegen voelt strak aan, mousebuttons weer wat minder.

Maar dit valt allemaal weg bij de fantastische snelheid die dit ijzertje weet te halen. Ik ben geen benchmarker, maar windows is binnen 12 seconden gereed (beetje mijn benchmark). Bijgeleverde drivers werkten ook meteen en zonder probs.

Ik heb erbij gekregen:

Grijze tas (niet echt mijn smaak)
4 cells accu
drivers
XP home
Oplader

Dit alles verpakt in grote doos van een philips multimediasysteem (PANIEK toen ik 'm voor het eerst zag).

3 Weken geleden een mailtje gestuurd aan salland, of ze de s260 misschien ook in het wit konden leveren. Ze hebben 'm de volgende dag op de site gezet, ik heb 'm besteld vorige week en ze konden 'm binnen 3 dagen leveren. Goed verpakt kreeg ik 'm ook binnen. plusje voor salland dus!

Ik heb er nog niet zo heel lang mee lopen te kloten (digicam naar de klote, konk ook nie repareren --> geen pics duz helaas), maar geef wel wat updates als ik wat software erop los heb gelaten.

@marpol: Ik zit aan een 8cells te denken, maar kijk dit nog ff weekje aan. Contact je als 'k ruilen wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johy
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 12:00:

...eekje aan. Contact je als 'k ruilen wil.
Super, hier heb ik wat aan. Is die tas anders dan op het plaatjes wat op de MSI site staat?

Algemeen: Kan het kloppen dat er toch wat verschillende versies van de S260Wit rond gaan, want de ene keer hoor ik 4cell dan 8cell, XPProf - XPHome en verschillende toetsenborden, klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik ruil mijn 8 cells accu voor een 4 cells, alleen heb ik een zwarte S260 ;)

@marpol: Ik zit aan een 8cells te denken, maar kijk dit nog ff weekje aan. Contact je als 'k ruilen wil.[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<quote>Ja ik ruil mijn 8 cells accu voor een 4 cells, alleen heb ik een zwarte S260 ;) </quote>

puntje, puntje.......

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidosda
heeft de s270 nou t&l met de ati video kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidosda
marpol zou jij nog voor mij iets willen testen
ftp://largedownloads.ea.c...demos/C&CGeneralsDemo.exe
dit spel of ie bij jou werkt en hoe het loopt?

ik zou je erg dankbaar zijn als je dit doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

;)

Hey ik heb hem geprobeerd, op de hoge resolutie en naar mijn idee werkt het best flitsend.
wel merk je bij het omschakelen dat de Accelerator zijn werk doet. het kost even tijd om weer uit het spel te komen. maar het loopt verder goed.
guidosda schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 21:54:
marpol zou jij nog voor mij iets willen testen
ftp://largedownloads.ea.c...demos/C&CGeneralsDemo.exe
dit spel of ie bij jou werkt en hoe het loopt?

ik zou je erg dankbaar zijn als je dit doet

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2005 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidosda
thanx dat je het geprobeerd hebt zelf nog stuk gespeelt?
dan draaied ie ook op de s270 en mijn keuze is daar opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stimp!
[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 12:00:
3 Weken geleden een mailtje gestuurd aan salland, of ze de s260 misschien ook in het wit konden leveren. Ze hebben 'm de volgende dag op de site gezet, ik heb 'm besteld vorige week en ze konden 'm binnen 3 dagen leveren. Goed verpakt kreeg ik 'm ook binnen. plusje voor salland dus!
quote]

Ik heb 'm dinsdagavond besteld bij 4launch. Hij was niet op voorraad (moest appart besteld worden). Ik hoop dat ik 'm snel krijg. Er stond niets bij over de accu. Bij 4launch wisten ze dat ook niet. Ik hoop dat ik er een 8cell accu bij krijg. Mazzeltje was wel dat ik er 11,- minder voor betaalde als wat hij nu kost. In de tussentijd dat ik 'm bestelde was hij dus duurder geworden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, naar een paar daagjes erop klooien wel wat dingen ondervonden:

-- 4 cells batterij is niet veel, meestal haal ik ruim een uur als ik een dvd kijk. aan de andere kant heeft de batterij verschrikkelijk kort nodig om weer op te laden, dus even wat eten en je kan weer aan de slag.
- Het keyboard is toch niet zo slecht als ik op het begin dacht, vergt alleen wat gewenning.
- Het scherm reflecteert nog best fors, in volle zon kan ik slecht werken. Dit valt nog steeds in het niet bij de kwaliteit van het beeldscherm, is echt fantastisch.
- De draadloze kaart die er inzit werkt geweldig. Normaal heb ik heel veel problemen met bereik en instellingen, maar bij deze pakte hij meteen mijn AP en heb ik een groot bereik. (kleine tip voor beginners trouwens: er zit een knop op waar je de wifi aan en uit kan zetten. Dit koste mij 3 uur aan klooien voordat ik dat door had...... |:( )
- Voor echt gamen niet aan te raden, keyboard is er niet lekker voor en haalt niet fantastische prestaties. Maar hier heb ik mijn desktop altijd nog voor.
- Voelt erg stevig aan, toen ik laatst de dell latitude van mijn vader in mijn handen had, voelde dat aan als een my first sony (vontie niet leuk om te horen trouwens).

Al met al ben ik nu naar een paar dagen nog steeds verschrikkelijk blij met mijn aankoop

en damn, wat blijft het ding mooi om te zien.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johy
HAHA, Mooi man! Bedankt voor de post!

Klinkt allemaal echt super, ik ga hem dan ook maar bestellen en dan zal ik ook mijn mening zeker posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja helemaal mee eens ... trouwens wel handig hoor dat Wlan uitgeschakeld kan worden voor degene die hem niet nodig hebben. ik moet toegeven dat ik er ook even mee heb zitten kutten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidosda
ik heb net mijn s270 bestelt ik hoop dat ie er snel is.

En laat ik het jullie weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
Ff een vraagje,

Ik kom in de pricewatch een aantal verschillende versies van de S250 tegen.
Dit kan natuurlijk maar waarom is de MSI S250W met een "Intel Pentium-M 1.3 GHz"
goedkoper dan de MSI S250B waar een "Intel Celeron-M 1,5 Ghz" in zit?

Is een Celeron-M 1,3 sneller dan een Pentium-M 1.3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_dusa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:52

Me_dusa

Red een boom, eet een bever!

Zit ik net in de folders te kijken en wat treft mijn zicht:

Bij de trekpleister:

http://194.178.178.79/fil...ine_94_pagina_1_groot.jpg

Ik ga morgen ochtend eens lekker langs bij de trekpleister :)

edit:

Ik vernam net dat er negens vermeld stond hoe groot de schijf was of welk type accu. Ik heb van een mede tweaker vernomen dat de schijf 40gb schijnt te zijn, nu de acuu nog en ik ben helemaal tevree :D

[ Voor 32% gewijzigd door Me_dusa op 11-07-2005 20:34 ]

Me_dusa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
DAMN _/-\o_ Ik kan je wel zoenen 8) :*) _/-\o_ _/-\o_ >:)

Wat een vette aanbieding. Ik wilde sowieso al voor de S250 gaan ivm budget maar dan is dit echt een super vette aanbieding!! Vanaf morgen dus hij is ook nog niet uitverkocht... Ennn...... 512 MB ipv 256 MB _/-\o_

En dan ook nog de BTW terug krijgen via mijn bedrijf B)

* morgen 9 uur bij de trekpleister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het merk van dat trekpleister ding zegt me niets! hoe zit dat met de garantie enz.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
Cybermaxx, powered by Medion
Medion is het merk wat ook regelmatig bij de Aldi verkocht wordt. Niks mis mee in mijn ogen

[ Voor 3% gewijzigd door Flaterik op 11-07-2005 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
Voor zover ik kan zien is hij alleen in het zilver verkrijgbaar, helaas niet de witte versie!!

ik ben ook erg benieuwd naar de accu, me_dusa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flaterik schreef op maandag 11 juli 2005 @ 21:40:
[...]

Medion is het merk wat ook regelmatig bij de Aldi verkocht wordt. Niks mis mee in mijn ogen
tja, ik zou dr eerst wel wat reviews enz. over willen lezen. Toch veel geld voor iets en uit de brochure wordt het niet zo heel duidelijk wat het nou precies is (en google-en gaf ook neit al te veel info!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_dusa

Me_dusa

Flaterik schreef op maandag 11 juli 2005 @ 21:43:
Voor zover ik kan zien is hij alleen in het zilver verkrijgbaar, helaas niet de witte versie!!

ik ben ook erg benieuwd naar de accu, me_dusa
Ik kan eerlijk gezegd niet wachten, deze laptop is budget, klein en ook nog eens in mijn woonplaats op te halen!! Over internet bestellen vind ik leuk en aardig, maar zo heb ik hem direct 8)

Ik zie je morgen om 9 uur Flaterik ;)

Me_dusa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als jullie hem hebben kunnen jullie dan ff een review ervan maken? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_dusa

Me_dusa

Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 22:01:
als jullie hem hebben kunnen jullie dan ff een review ervan maken? :9
Morgen ben jij de eerste die het hoort :D

Me_dusa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
Me_dusa schreef op maandag 11 juli 2005 @ 21:59:
[...]

Ik kan eerlijk gezegd niet wachten, deze laptop is budget, klein en ook nog eens in mijn woonplaats op te halen!! Over internet bestellen vind ik leuk en aardig, maar zo heb ik hem direct 8)

Ik zie je morgen om 9 uur Flaterik ;)
Morgen 9 uur bij de Rukpleister!! I'll Be There

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_dusa

Me_dusa

Waahoo heb m !!!

En raad eens Gewoon 2 4 cell accus in de verpakking !!!

ps. als je wlan het niet wil doen dat komt door de hardware gevonden wizzard. je hebt om 1 of andere reden 2 wlan netwerk adaptors :S Je moet de 2 velletjes papier pakken die bij je handleidingen en cd's zit. Waar je dus nog niet had gekeken zoals ik ;)

En vergeet niet het wlan knopje in te duwen (wlan knopje 1e rechts van power knop)

Man dit ding s echt geweldig he Flaterik :D

Me_dusa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me_dusa schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 09:48:
Waahoo heb m !!!

En raad eens Gewoon 2 4 cell accus in de verpakking !!!

ps. als je wlan het niet wil doen dat komt door de hardware gevonden wizzard. je hebt om 1 of andere reden 2 wlan netwerk adaptors :S Je moet de 2 velletjes papier pakken die bij je handleidingen en cd's zit. Waar je dus nog niet had gekeken zoals ik ;)

En vergeet niet het wlan knopje in te duwen (wlan knopje 1e rechts van power knop)

Man dit ding s echt geweldig he Flaterik :D
wow :) en hoe lang doet ie het op zoon accu? Is ie een beetje stilletjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom net terug van de trekhansaplast en ben zeer tevreden, er zit alleen geen tas bij :'( Maar daar kom ik wel overheen.
Erg mooi helder scherm. In vergelijking met mijn Promedion laptop van 2 jaar geleden (een kilo of 6...) ook heel stil. Maar die maakte ook herrie voor een stofzuiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
Ik heb m ook :D über vet!! Het is gewoon de MSI, staat een mapje met software nog in program files ;)

Ik plaats zo ff een uitgebreid verslag!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige wat ik niet helemaal snap (maar daarom ben ik waarschijnlijk fotograaf geworden ipv it-er) is het videogeheugen. Volgens de doos en de folder heeft de onboard chipset een geheugen van 128 mb en in het sis info scherm geeft hij maar 64mb aan. Flaterik, heb jij dat ook? Of zie ik iets over het hoofd?

De afmetingen die in de folder staan kloppen niet, het moet zijn 303x225x28 ipv 303x248x25. Het gewicht is ca 1980 gram incl. 1 accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_dusa

Me_dusa

Als er iemand nog een 4 cells zilvere accu wil ruilen voor een 8 laat het dan ff weten via msn mail ofzo :)

Me_dusa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heel leuk alleen zitten we nu al met drie soorten, ik heb een zwarte
Me_dusa schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 11:13:
Als er iemand nog een 4 cells zilvere accu wil ruilen voor een 8 laat het dan ff weten via msn mail ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_dusa

Me_dusa

Lol @ Marpol

3 is teveel he ;)

Mij kan de kleur die ik terug krijg niets schelen :)

Me_dusa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm tja ik wil eigenlijk toch wel liever een zwarte 4 cell
Me_dusa schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 12:14:
Lol @ Marpol

3 is teveel he ;)

Mij kan de kleur die ik terug krijg niets schelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi man, gefeliciteerd! ik ben wel benieuwd of ze nu een gewoon of glanzend scherm hebben..
Flaterik schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 10:38:
Ik heb m ook :D über vet!! Het is gewoon de MSI, staat een mapje met software nog in program files ;)

Ik plaats zo ff een uitgebreid verslag!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 13:38:
Mooi man, gefeliciteerd! ik ben wel benieuwd of ze nu een gewoon of glanzend scherm hebben..

[...]
Als ik erin kijk kan ik mezelf zien, dus het zal wel een glanzend scherm zijn. Erg prettig scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plipo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-10-2024
Heb hem gisteren ook gehaald bij de trekpleister..
Werkt perfect.. Ook even Morrowind GotY editie erop gezet en hij loopt als een tiet.. :)

Tot mijn verbasing zaten er inderdaad 2 batterijen bij :) dus 1 reserve voor onderweg :) altijd handig :)
Staat trouwens wel op de doos dat er een laptop tas bij zit, maar toen ik de doos openmaakte bleek deze er niet te zijn :(

http://users.boardnation.com/~gp32/ ----> v525 forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed om te horen dat het allemaal bevalt
plipo schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 15:08:
Heb hem gisteren ook gehaald bij de trekpleister..
Werkt perfect.. Ook even Morrowind GotY editie erop gezet en hij loopt als een tiet.. :)

Tot mijn verbasing zaten er inderdaad 2 batterijen bij :) dus 1 reserve voor onderweg :) altijd handig :)
Staat trouwens wel op de doos dat er een laptop tas bij zit, maar toen ik de doos openmaakte bleek deze er niet te zijn :(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2005 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Medion helpdesk gebeld en ze sturen de tas op; bellen dus!
plipo schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 15:08:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
Hieronder mijn verslag van de door mij aangeschafte Cybermaxx SIM 2000 (MSI S250 Megabook kloon

Vanochtend direct om 9 uur naar de Trekpleister hier in Leeuwarden geweest om mijn exemplaar op te halen.. Er waren genoeg op voorraad dus dat verliep vlekkenloos (geen Aldi taferelen)...

Op kantoor direct de laptop uit de "kleine" doos en verpakking gehaald. Daar is de prachtige zilveren laptop! Wat een klein apparaatje.. Jammer genoeg waren er geen witte, waar mijn voorkeur naar uitging, maar deze is net zo mooi ;) en wordt waarschijnlijk niet zo snel vies als een witte variant.

Bij het uitpakken van de doos kwam ik de volgende dingen tegen:

- Laptop
- Cd's en boekjes
- Maarliefst 2 4 cells accu's _/-\o_
- Accu lader
- Inbel telefoon stekker
- Garantie formulieren

Wat mij meteen op viel waren de 2 accu's, wat ik absoluut niet had verwacht. Voor zover ik weet krijg je bij de MSI s2x0 maar 1, 4 of 8 cells accu!?
Ook staat er op de doos: Including notebook carrying bag".. Deze be ik helaas niet tegen gekomen in de doos maar zoals je hierboven al hebt kunnen lezen kun je deze dus per telefoon bestellen :)

Laptop op tafel, oplader erin (baterij was nog 30% vanuit vanuit de fabriek) en aanzetten dat ding. Direct krijg je de laatste stappen van de Windows installatie te zien. Hier moet je o.a. je naam e.d. invullen. Eitje :) Ook het registreren van Windows is niet nodig volgens de handleiding, dat is reeds gebeurt door Medion.

Daar is het vertrouwde Windows dan :P Helaas wel Windows XP Home maar dat heeft me tot nu toe (10 minuten) nog niet teleurgesteld. Wat mij opvalt is dat er extreem veel software voorgeinstalleerd is. Hierbij moet je denken aan:

Alle Windows updates inclusief Servicepack 2, Nero, Java, eTrust antivirus, Mediaplayer 10, Home cinema Dvd software + Divx drivers/software, Windows media connect, Works, Microrsoft interactive training, Acrobat reader 6, Windows messenger, MSN messenger 6.2, Google toolbar & Realplayer ...

De laptop werkt qua software verder goed. Ik heb er nog geen zware software op gedraaid maar dat zal ik snel testen!

De buitenkant van de laptop ziet er mooi en degelijk uit. Het scherm is ultra helder en er is gebruik gemaakt van die spiegelende techniek in het scherm. Dat is voor zover ik weet alleen van toepassing op de MSI Megabook S260 & 270. Wat ontzettend kut/bagger is zijn de goedkope plastic dopjes welke zich op de uiteinde van van het schanier bevinden. 1 hiervan was al kapot toen ik hem uit de doos haalde. Dit was snel opgelost door secondelijm maar dit hadden ze beter kunnen doen. De rest van de laptop komt degelijk en sterk over.

Het toetsenbord tikt lekker en snel. Wat mij wel opvalt is dat hij af en te een letterte overslaat maar dat kan ook aan mij liggen. Wel springt hij soms een aantal regels naar boven zonder dat ik dit aan heb gegeven.

De wifi werkt goed. Het signaal is sterk en er is, na het accepteren van het MAC adres in de AP, direct contact met het world wide web :)

Tot zover mijn ervaring met deze B) laptop... Ik zal proberen vanavond nog wat foto's te plaatsen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 17:30:

[...]
Dank je voor de tip, zal morgen direct ff bellen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een tip waar ik de s260 zo goedkoop mogelijk kan aanschaffen. Ontdekte dat als je via google zoekt meer aanbieders tegenomt dan op tweakers pricewatch. De goedkoopste witte (kleur die ik zou willen) is bij hi tune 1269 (incl. btw) iemand tip als ie in bij een Nederlandse winkel nog goedkoper is.

Tevens die doppen bij de scharnieren zoals bij het trekpleister exemplaar. Heeft de s260 daar ook last van? Klinkt als iets erg goedkoops. Wellicht dat ik toch voor een sony of asus ga, dat zijn degelijke merken wat behuizing betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
Hebben ze volgens mij allemaal ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 17:30:

[...]
Heb je het nummer van medion voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

0900 633 46 60; dit nummer staat ook op je 'aangepaste garantieregeling' die je bij de laptop had horen te krijgen. Je moet even je MD nr. bij de hand houden; dit staat onderop je laptop.
Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 17:27:
0900 633 46 60; dit nummer staat ook op je 'aangepaste garantieregeling' die je bij de laptop had horen te krijgen. Je moet even je MD nr. bij de hand houden; dit staat onderop je laptop.
Succes ermee.
Dank je :) Net ff gebeld, binnen 10 dagen in huis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:42

BNX

Weet iemand of die Medion kloon v/d Trekpleister DVD+R(W) en -R(W) aankan,
want in het krantje staat alleen DVD-R???

Is het zilver trouwens geborsteld alu-look of net zoals de witte een soort glans-laklaag?

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 12:28:
Iemand een tip waar ik de s260 zo goedkoop mogelijk kan aanschaffen. Ontdekte dat als je via google zoekt meer aanbieders tegenomt dan op tweakers pricewatch. De goedkoopste witte (kleur die ik zou willen) is bij hi tune 1269 (incl. btw) iemand tip als ie in bij een Nederlandse winkel nog goedkoper is.

Tevens die doppen bij de scharnieren zoals bij het trekpleister exemplaar. Heeft de s260 daar ook last van? Klinkt als iets erg goedkoops. Wellicht dat ik toch voor een sony of asus ga, dat zijn degelijke merken wat behuizing betreft.
Nee, de s260 heeft ijzeren scharnieren en ziet er verre van goedkoop uit. De behuizing doet bijzonder stevig aan, een eventuele jaloerse belager van je s260 kan je een degelijke schedelfractuur bezorgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 09:30:
[...]

Nee, de s260 heeft ijzeren scharnieren en ziet er verre van goedkoop uit. De behuizing doet bijzonder stevig aan, een eventuele jaloerse belager van je s260 kan je een degelijke schedelfractuur bezorgen
De Cybermaxx heeft ook ijzeren scharnieren, alleen de 2 dopjes op beide uiteinden, die zijn van plastic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_dusa

Me_dusa

Mijn ervaringen na 2 dagen de cybermaxx (MSI s250):

Tijdens de eerste start van het machientje viel me het al direct op dat het beeld zo erg erg herlder is, heerlijk gewoon! Eindelijk door de pre-install heen gekomen (naampje invullen enzo) viel het me dat er een onbekend apparaat was gevonden die hij niet zelf kon installeren ! Nu was ik dus zonder maar 1 tel te kijken in de handleiding en andere papieren begonnen met het aan zetten van de laptop, dus had ik de 2 aparte velletjes papier dus niet opgemerkt waar netjes beschreven stond hoe ik dit apparaat moest installeren. Het bleek de wireless netwerk kaart te zijn, dat verklaarde ook waarom het niet wou werken ;)

Hier wat puntjes voor zover:

+ punten
  • Erg erg heerlijk scherm, zo fijn dat er goed mee te werken is in de buitenlucht op zonnige dagen. Als je bekend bent met de Sony VAIO z'n scherm heeft dit beestje ook. Je kan dus ieder moment kijken of je haar goed zit ;)
  • De fan in de laptop is stil. Stoort niet dus.
  • Een fijn toetsenbord en muispadje.
  • Hij voelt solide aan, het scherm gaat ook soepel heen en weer. Niet z'n wiebelend scherm wat je soms ziet bij laptops. Het scherm kan ook best ver naar achter.
  • De optionele firewire is aanwezig.
  • En over de wireless is ook niets op of aan te merken, het werkt gewoon direct en goed.
  • Het viel me op dat de handleiding goed en duidelijk was, en dat op de pc ook voldoende uitleg stond voor de leek. Iets wat ik niet gewend ben van Medion.
  • Het is de 1,3Ghz versie met 1mb cache :9~
  • Hij is mooooooooooooi O+
- punten
  • Waar is die tas?
  • Ik vind de accu duur van de 4 cells accu wat tegen vallen. Ik haal bij wat msn-en/muziekje op (via wlan) en scherm op zijn max net een uurtje. Met het scherm wat minder fel 1,5 uur. Dan mogen er wel 2 accus bij zitten, maar die moet je alsnog verwisselen. Ik zal hem vanmiddag nog eens testen hoe lang hij het uithoudt via het netwerk door een draadje.
Ik durf het eigenlijk niet te vragen Maaarr heeft iemand een linkje naar een verkooppunt/website waar ik een 8 cells accu kan krijgen?

Ik zit al een tijdje te zoeken helaas zonder resultaat.

Verder ben ik meer dan zeer tevreden over deze laptop, hij is klein, mooi, snel en nog eens goedkoop ook! (je blijft een hollander he).

Als me nog iets tebinne schiet horen jullie het direct!

[ Voor 69% gewijzigd door Me_dusa op 14-07-2005 11:32 ]

Me_dusa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
Me_dusa schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 11:06:
Je kan dus ieder moment kijken of je haar goed zit ;)
:D Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/bloos.gif
Waar is die tas?
Ff bellen met Medion en ze sturen hem op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BNX

BNX

PROBLEEM

Na aankoop van de Plakpleister aanbieding van 799, de Medion SIM2000 (s250 kloon) heb
ik onder windows en zelfs!!! bij de installatie van WinXP dat de onderste 1,5cm van het scherm "weg" is, er verschijnen dan vallende lijnen van bijvoorbeeld de muis die erboven hangt:

Afbeeldingslocatie: http://www.narinx.net/1.jpg

Bekend probleem of direkt ermee teruggaan (is nu enkele uurtjes oud)

[ Voor 17% gewijzigd door BNX op 14-07-2005 12:34 ]

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

windows al helemaal geinstalleerd?

Ik zou ff wachten tot windows er helemaal op staat en of je er dan nog steeds last van hebt (wel eerst ff de nieuwste drivers gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BNX

BNX

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 12:35:
windows al helemaal geinstalleerd?

Ik zou ff wachten tot windows er helemaal op staat en of je er dan nog steeds last van hebt (wel eerst ff de nieuwste drivers gebruiken)
Originele pre-installed WinXP home had het ook... daarom begonnen aan Nieuwe XP prof install. Ik zie ook een dun "diamontron-iiyama" achtig licht grijs lijntje lopen op de grens van beeld\slecht beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BNX schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 12:47:
[...]

Originele pre-installed WinXP home had het ook... daarom begonnen aan Nieuwe XP prof install. Ik zie ook een dun "diamontron-iiyama" achtig licht grijs lijntje lopen op de grens van beeld\slecht beeld.
nou als ie fonkelnieuw is zou ik hem terug brengen en er niet mee gaan pielen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
Direct terug gaan! Klinkt absoluut niet gezond. Misschien moet je hem ook wel terug sturen naar Medion, geen idee of de Rukpleister hem omruild

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flaterik schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 12:54:
Direct terug gaan! Klinkt absoluut niet gezond. Misschien moet je hem ook wel terug sturen naar Medion, geen idee of de Rukpleister hem omruild
Geen idee, misschien moet ie hem wel opsturen en dat gaat em nog geld kosten ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_dusa

Me_dusa

BNX schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 12:33:
PROBLEEM

Na aankoop van de Plakpleister aanbieding van 799, de Medion SIM2000 (s250 kloon) heb
ik onder windows en zelfs!!! bij de installatie van WinXP dat de onderste 1,5cm van het scherm "weg" is, er verschijnen dan vallende lijnen van bijvoorbeeld de muis die erboven hangt:

[afbeelding]

Bekend probleem of direkt ermee teruggaan (is nu enkele uurtjes oud)
Zeker geen bekend probleem, dus snel terug en vragen of je hem mag omruilen!

Success er mee BNX, en laat ff weten als je een andere hebt !

[ Voor 15% gewijzigd door Me_dusa op 14-07-2005 14:59 ]

Me_dusa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BNX

BNX

Me_dusa schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 14:57:
[...]

Zeker geen bekend probleem, dus snel terug en vragen of je hem mag omruilen!

Success er mee BNX, en laat ff weten als je een andere hebt !
Na over en weer bellen wilden ze de laptop niet omruilen. Ze verwezen naar de
voorwaarden die Medion hun had "opgelegd", dit was anmelden, RMA krijgen
en laten ophalen. reparatieduur 10 tot 15 dagen. Daar zit je dan met een paar
uur oude Laptop :( Lang leve gespecialiseerde computer winkels...

Helpdesk is ook niet 100% betrouwbaar, ik stuurde naar een werknemer 'live' een
mailbericht met foto's van het probeem, 4x 22kb, na 2 min wachten zei hij dat hij de mail
had gelezen en ik um kon laten ophalen. Blijkt dat de emial ge-bounced is (teruggekomen in
ijn mailbox met melding dat adres niet bestaat) :? 8)7 wie bezeikt nu wie???

Ik zal wel een printje op A4 formaat in de klep stoppen, kunnen ze er niet overheen kijken!!!

nog een foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.narinx.net/4.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door BNX op 14-07-2005 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
Dat zier er slecht uit!!

Begrijp ik goed dat de rukpleister contact heeft gehad met Medion en deze aangeeft dat je hem moet opsturen?
Kun je dan dat ding niet gewoon terug brengen naar de trekpleister onder het motto van "niet goedm geld terug"? of "ruilen binnen 7 dagen met de bon"?....
Als dit werkt ga dan langs een ander filiaal in je woonplaats en haal daar een ander exemplaar op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BNX

BNX

Flaterik schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 16:08:
Dat zier er slecht uit!!

Begrijp ik goed dat de rukpleister contact heeft gehad met Medion en deze aangeeft dat je hem moet opsturen?
Kun je dan dat ding niet gewoon terug brengen naar de trekpleister onder het motto van "niet goedm geld terug"? of "ruilen binnen 7 dagen met de bon"?....
Als dit werkt ga dan langs een ander filiaal in je woonplaats en haal daar een ander exemplaar op
Tja, ik ben strax 14 dgn op vakantie, dus hoop ik dat hij terugkomt. Ik ben denk ik té geduldig ...

***update***
probleem leek ff verholpen na een half uur, maar na enkele malen rebooten zit ik WEER met het probleem. Is dus duidelijk iets in de aansturing van de TFT (of graka)

[ Voor 15% gewijzigd door BNX op 14-07-2005 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BNX

BNX

[BNX opent nieuwe reply met foto's]
ff een paar kiekjes geschoten; ben ondanks alles toch O+ met het beestje...
Ik had ook de voorkeur voor de witte, maar grijs is ook :9~ (super strak dus)
Tevens heb ik um de-badged, bovenkant is egaal alu-look en stickers weg!
(Laptop is aangemeld en lijkt nooit te worden omgeruild, dus...)

Zoals je ziet is hij nu helemaal 'clean', bahalve de onderkant (garantie stickers, XP etc..)
Afbeeldingslocatie: http://www.narinx.net/2.jpg

Vooraanzicht, goede keuze dat witte keyboard en het witte 'hart' on-button
Afbeeldingslocatie: http://www.narinx.net/3.jpg

Lekker plat met intergrated DVD +/- RW fikker, daarnaast PCcard, MMcard en USB
Afbeeldingslocatie: http://www.narinx.net/5.jpg

Het 'spiegelend' TFT scherm is waanzinnig, 1280x800, in verhouding te vergelijken
met mijn huidige 20,1" TFT op 1600x1200 (wel cleartype aangezet, net ff mooier)
Afbeeldingslocatie: http://www.narinx.net/6.jpg

Het strakke 'werkblad', de muisknoppen voelen wat cheapy aan, maar ik tip toch
voornamelijk op het touchpad voor een click. (led's voorop zijn hoofdzakelijk
mooi blauw en de power-led is groen, niet te felm dus niet storend)
Afbeeldingslocatie: http://www.narinx.net/7.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door BNX op 15-07-2005 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.citosoft.com/i...90341f058169bb3c96060f357

hier misschien?

[quote]Me_dusa schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 11:06:

Ik durf het eigenlijk niet te vragen Maaarr heeft iemand een linkje naar een verkooppunt/website waar ik een 8 cells accu kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stimp!
Vandaag mijn witte S260 opgehaald bij 4launch.

1e indruk is geweldig! :9 Wat is ie klein zeg! En een mooi scherm!!! Zo helder heb ik 'm nog nooit gezien!! :9~ Meteen even een verslagje typen op m'n toppie.

De doos was al open geweest, en weer dichtgeplakt door MSI. Na het opstarten viel me op dat ik me niet hoefde te registreren. De laptop was al geregistreerd door MSI (op naam van MSI). Ik voelde toen al wat nattigheid. Toen ik wat verder keek zag ik dat deze laptop als showmodel op de Cebit heeft gestaan. Er stond nl. een promo op met als naam "fullscreen for Cebit". Ook was er al een Wifi netwerk geconfigureerd (Philips WiFi). Stond wel een NL-versie van XP-home op, maar ik geloof dat het Europese hoofdkantoor in NL zit (Son), dus da's niet vreemd.

Da's dus wel jammer, maar daar kan 4launch natuurlijk niets aan doen.

Verder zat er een grijs/witte tas bij, een 4cells accu :'( :'( . Helaas heb ik nog nergens een 8cells te koop zien staan.

Wat me opvalt is dat het keyboard in z'n geheel meebuigt als je typt. ook heb ik het idee dat sommige toetsen het niet goed doen.

Geluid is goed enoeg voor z'n formaat. (wel wat aan de zachte kant, vooral bij films)

Touchpad voelt stevig aan, dat zilver is wel mooi bij dat wit. :9~ de knoppen vind ik ook stevig aanvoelen. (sommigen zeggen dat ze dat juist niet zijn) Ze bewegen wel wat mee, maar dat is niet storend.

De plastic scharnierdoppen zitten bij mij gelukkig goed vast. Wel jammer dat ze van plastic zijn

De vergrendelhaakjes van het deksel zijn wel heel kwetsbaar.... :X

De laptop is opvallend stil. Terwijl m'n oude overleden Compaq nog wel eens de neiging had om op te steigen blijft de MSI rotsvast op tafel staan. ;) De ventilator is wel continu aan het draaien, maar dat is ook niet gek met 30 graden buiten. (met AC adapter erop).

Accu kan ik nog niet meten, maar hij doet er 1 1/2 uur op om op te laden. De AC-adapter en kabel is trouwens wel pikzwart, maar ik had niet anders verwacht.

DVD-speler maakt gelukkig niet zo'n herrie. Je hoort 'm wel, maar het is niet irritant. Ook speelt de DVD-speler m'n oude gare rotte Bulkpaq en Princo DVD-s af.

Dus: een echte aanrader!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
The Stimp! schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 19:26:

De doos was al open geweest, en weer dichtgeplakt door MSI. Na het opstarten viel me op dat ik me niet hoefde te registreren. De laptop was al geregistreerd door MSI (op naam van MSI). Ik voelde toen al wat nattigheid. Toen ik wat verder keek zag ik dat deze laptop als showmodel op de Cebit heeft gestaan. Er stond nl. een promo op met als naam "fullscreen for Cebit". Ook was er al een Wifi netwerk geconfigureerd (Philips WiFi). Stond wel een NL-versie van XP-home op, maar ik geloof dat het Europese hoofdkantoor in NL zit (Son), dus da's niet vreemd.
Zou het persoonlijk niet accepteren. Zeker niet als je de volledige prijs voor betaald hebt. Demo versies gaan meestal goedkoper over de toonbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BNX schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 16:02:
[...]

Na over en weer bellen wilden ze de laptop niet omruilen. Ze verwezen naar de
voorwaarden die Medion hun had "opgelegd", dit was anmelden, RMA krijgen
en laten ophalen. reparatieduur 10 tot 15 dagen. Daar zit je dan met een paar
uur oude Laptop :( Lang leve gespecialiseerde computer winkels...

Helpdesk is ook niet 100% betrouwbaar, ik stuurde naar een werknemer 'live' een
mailbericht met foto's van het probeem, 4x 22kb, na 2 min wachten zei hij dat hij de mail
had gelezen en ik um kon laten ophalen. Blijkt dat de emial ge-bounced is (teruggekomen in
ijn mailbox met melding dat adres niet bestaat) :? 8)7 wie bezeikt nu wie???

Ik zal wel een printje op A4 formaat in de klep stoppen, kunnen ze er niet overheen kijken!!!

nog een foto:
[afbeelding]
Ik heb sinds gisteren hetzelfde probleem; daar gaat mijn laaiende enthousiasme... Ook ik heb gebeld met de helpdesk en het advies was oom de drivers opnieuw te installeren en indien dit niet werkt de computer opnieuw te installeren. Dit lijkt me zinloos aangezien het beeldscherm ook raar flikkert tijdens het opstarten. Ik kan de laptop momenteel niet missen (ivm een aantal opdrachten in het buitenland) maar ze hebben er melding van gemaakt en ik kan hem later laten repareren.

BNX, in de uitgebreidde garantieregeling die er bijstaat staat het volgende:
"Na telefonisch overleg blijkt de klacht gegrond:
U wordt teruggebeld door een monteur om een afspraak te maken. Uw Pc wordt dan, indien nodig aan huis gerepareerd."

Heb jij dit ook gemeld aan de helpdesk??? Je hebt er gewoon recht op. Ben benieuwd; hou me op de hoogte ook wat betreft het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stimp!
Flaterik schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 19:37:
[...]

Zou het persoonlijk niet accepteren. Zeker niet als je de volledige prijs voor betaald hebt. Demo versies gaan meestal goedkoper over de toonbank.
Ik heb ook al gemaild, Ze vonden het schandalig van MSI, ze gaan er alles aan doen om het in orde te maken. _/-\o_

Ik wacht af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johy
Oke Oke Oke, ik ben echt helemaal in mijn nopjes .. hij is binnen :) :) :)

Dus zie hier mijn 'review'

Ik heb de MSI S260 Wit wat bestaat uit een centrino 730 etc. etc. maar als extra opvaller toch wel de Dual Layer DVD brander en de door mijn totaal over het hoofd geziende memorie stick reader die heel toevallig ook nog eens mijn foto camera geheugen kan lezen :)

Het meeste is al wel besproken dus ik zal het kort houden(voor mijn doen). Al wil ik toch ook wel even benadrukken dat het scherm inderdaad echt super helder is.

Ik las dat er niet meer werd verkregen dan 1 a 1,5 uur uit de 4cell, maar als je het contrast laag zet wat binnenshuis zeer goed kan klimt hij bij mij al op tot net onder de 2,5u en dan laat ik wlan gewoon aan staan. (dit is natuurlijk wel bij een laag verbruik en daarom ga ik ook opzoek naar een 8 cell). Ik heb hem bij Salland gehaald en zoals al eerder bleek verliep het bij mij ook zeer goed. Ik krijg alleen maar geen antwoord of ze ook een 8cell accu verkopen ;(

Verder was het voor mij persoonlijk spannend of hij World of Warcraft zou draaien aangezien dat echt het enige spel is wat ik speel en dan ook in de laatste 10 jaar zelf gekocht hebt, maar zelfs dit doet hij vlekkeloos. Ik ben nog niet in de grote steden geweest, maar de mooie landschappen worden nog steeds perfect weergegeven.

Die rubberen nopjes onder de laptop zitten bij mij trouwens zeer goed vast..

Conclusie: Ik ben er echt helemaal tevreden mee. Ik denk niet dat er voor mij op dit moment een betere laptop op de markt is (klein, licht, sterk, DVD DL blabla en ... MOOI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_dusa

Me_dusa

[quote]Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 18:25:

hier misschien?
Me_dusa schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 11:06:

oeh, thanks marpol!

Oeh, alles duits Das lastig :/

Me_dusa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_dusa

Me_dusa

Hier wat kiekjes van me lappy O+

De status bar/ofhoedatdingookheet.
Afbeeldingslocatie: http://www.frankenhuizen.nl/foto/Lappy/Afbeelding%20126-1.JPG
bigone:
http://www.frankenhuizen.nl/foto/Lappy/Afbeelding%20126.jpg

Numlock !!!!
Afbeeldingslocatie: http://www.frankenhuizen.nl/foto/Lappy/Afbeelding%20127-1.JPG
bigone:
http://www.frankenhuizen.nl/foto/Lappy/Afbeelding%20127.jpg

Usb en LAN/Modem:
Afbeeldingslocatie: http://www.frankenhuizen.nl/foto/Lappy/Afbeelding%20130-1.JPG
bigone:
http://www.frankenhuizen.nl/foto/Lappy/Afbeelding%20130.jpg

De fan.
Afbeeldingslocatie: http://www.frankenhuizen.nl/foto/Lappy/Afbeelding%20131-1.JPG
bigone:
http://www.frankenhuizen.nl/foto/Lappy/Afbeelding%20131.jpg

Monitor en power aansluiting:
Afbeeldingslocatie: http://www.frankenhuizen.nl/foto/Lappy/Afbeelding%20132-1.JPG
bigone:
http://www.frankenhuizen.nl/foto/Lappy/Afbeelding%20132.jpg

Hier me lappy op en naast een 17inch Acer bakbeest van me collega:
Afbeeldingslocatie: http://www.frankenhuizen.nl/foto/Lappy/Afbeelding%20133-1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.frankenhuizen.nl/foto/Lappy/Afbeelding%20136-1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.frankenhuizen.nl/foto/Lappy/Afbeelding%20137-1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.frankenhuizen.nl/foto/Lappy/Afbeelding%20138-1.JPG

edit: typos

Me_dusa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt mee hoor, ik heb er een zwarte 4 cell gekocht. prima gegaan en snel...

[quote]Me_dusa schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 22:49:
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 18:25:

hier misschien?

[...]

oeh, thanks marpol!

Oeh, alles duits Das lastig :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:19
Ik ben best wel benieuwd naar de multimedia prestaties van dit ding. Helaas zit er geen TVout op. Daardoor zal ik hem al niet kopen, maar toch.
Iemand misschien tijd om een filmpje op zn Pentium M of Turion te coderen in VirtualDub en met dezelfde settings op zn Pentium 4?

Ik overweeg trouwens een Acer 1801 (17", P4 3GHz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ik heb vandaag ook de Cybermax even mogen gebruiken en ben zelf de eigenaar van een iBook 12".

Om heel eerlijk te zijn vond ik de Cybermax heeeeeeeeel vies tegen vallen. De behuizing vond ik ten opzichte van mijn iBook gewoon cheap aanvoelen en de accu van de cybermax die ik onder handen had begon na een uur al te zeiken dat ie bijna leeg was en hij was vol toen ik begon. (ik haal makkelijk 4 uur op mijn iBook met het scherm op z'n felst, wireless aan en regelmatig gebruik van de dvd speler) dus dat viel allemaal een beetje tegen.

Wat me wel op viel was het goede scherm, in en uitgangen voor geluid (ik moet mezelf eerst een poot uit laten draaien voor een mac usb soundkaartje voor ik wat op kan nemen) en de bevestiging van het scherm welke wel weer degelijk aan voelde.

Op zich wel een leuke laptop dus als je er zuinig mee om kan gaan en de laptop niet aanschaft om vooral mobiel mee te zijn want de accuduur valt vies tegen. Persoonlijk heb ik geen spijt dat ik een iBook heb gekocht, voelt steviger aan, is overall net zo rap en gaat veeeeeeel langer mee op de accu. Ik vind vooral de afwerking van de Cybermax een beetje tegen vallen, toetsenbord en touchpad knoppen voelen cheap aan bijvoorbeeld.

Enige echte plus is in mijn ogen dus het scherm. En als je niet aan windows vast zit zou ik een iBook toch zeker even in het achterhoofd houden.

[ Voor 14% gewijzigd door R2D2 op 15-07-2005 02:50 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BNX

BNX

Weet iemand al of de Medion SIM2000 (s250 kloon) 1x 512MB of 2x256MB aan boord heeft. Ik ga um zelf nog niet opmaken i.v.m. het ophalen voor reparatie binnenkort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmhh,

Jammer, jammer. Ik heb net gisteren een ZILVEREN S250 (Cybermaxx SIM 2000 = Medion 95264 = MSI S250) bij de Trekpleister gekocht. Ze hadden ze alleen in zilver, voor 800 euri. Met 2 4 cells accu's in de doos. Aardig, maar ja. Ik zou graag, ivm het verbruik van de Celeron, een 8 cells hebben. Maar ja, zwart op zilver. Dat wordt niets. Heb je voor mij wel de type aanduiding van de 8 cells? Zoekt misschien makkelijker. Naar de importeur (sprijzen) kan ik altijd nog.

Op de 4 cells staat:

Rating: 14.4V 2200mAh LITHIUM ION BATTERY
Part No.: 40008299 SMP MS 1006

Groet,

BB :) :) :)
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 18:22:
Accu S250/S260/S270

Ik wil mijn 8 cells (nieuw) accu wel ruilen voor een 4 cells accu (wel de zwarte versie)

Misschien iemand interesse??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm hier wil ik toch wel even wat over zeggen. zou er dan verschil zitten in behuizing van een Cybermax en een MSI S260 ??

Ik heb zelf de eer gehad mijn S260 naast een iBook te houden en dit zijn mijn pluspunten voor de MSI:

- Behuizing en afwerking veel beter en degelijker zeker toetsen en scherm.
- Scherm veeel mooier.
- Vergeleken bij de S260 was de iBook traaaaaaaaaaaaaaaaaag

O ja Accu tijd is bij een 4400mAh accu ook bij een S260 dik 4 uur!

[quote]Reind schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 02:31:
Ik heb vandaag ook de Cybermax even mogen gebruiken en ben zelf de eigenaar van een iBook 12".

Om heel eerlijk te zijn vond ik de Cybermax heeeeeeeeel vies tegen vallen. De behuizing vond ik ten opzichte van mijn iBook gewoon cheap ...............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BNX

BNX

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 10:58:
Hmmm hier wil ik toch wel even wat over zeggen. zou er dan verschil zitten in behuizing van een Cybermax en een MSI S260 ??

Ik heb zelf de eer gehad mijn S260 naast een iBook te houden en dit zijn mijn pluspunten voor de MSI:

- Behuizing en afwerking veel beter en degelijker zeker toetsen en scherm.
- Scherm veeel mooier.
- Vergeleken bij de S260 was de iBook traaaaaaaaaaaaaaaaaag
Nee, de behuizing is 100% identiek! Het is eigenlijk een barebone "chassis" met eigen invulling van hardware, Medion of MSI of zelfs een ander Koreaans merk plakken hun naam erop.

P.S. iemand zijn witte of grijze 8-cell (dikke) ruilen tegen mijn grijze 4-cell (b.narinx@home.nl)
De grijze staat niet verkeerd in een wit notebook en andersom ook niet :9

[ Voor 39% gewijzigd door BNX op 15-07-2005 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_dusa

Me_dusa

[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 00:36:
Kan jij mij dan vertellen elke betalings methode jij hebt gebruikt, ik kom er niet niet helemaal uit!

Me_dusa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via vorkasse... vooruit betalen dus.. dan krijg je vanzelf de ibank nrs enz die je nodig hebt voor een betaling naar het buitenland.

Als de betaling binnen is dan versturen ze en krijg je een email van UPS met een link waar je kan zien wat de status is van verzending.... heel handig ;)

[quote]Me_dusa schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 12:03:
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 00:36:

[...]

Kan jij mij dan vertellen elke betalings methode jij hebt gebruikt, ik kom er niet niet helemaal uit!
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.