Heh, het zat er een beetje aan te komen, maar gisteren een leuke verjaardag gehad en dacht, kom laten we eens wat leuke fotootjes maken met de K750i.
Helaas vallen alle foto's een beetje tegen wat betreft kwaliteit, er zit een irriteerbare, streperige ruis (die iedereen waarschijnlijk wel is opgevallen) in vrijwel iedere foto. Natuurlijk ook het feit dat je mensen nog 1 seconde langer op hun plek moet houden om geen bewogen foto te krijgen

.
Iedereen denkt dat de foto al is gemaakt, maar het toestel heeft nu helaas net die ene seconde extra nodig. Goed, op naar mijn vraag:
Bij iedere foto waarvan ik wel het lichtje heb aangezet (bijv. met de knop * in camera modus), staat bij EXIF gegevens niet bij dat de flash is gebruikt. Ahum? Heb ik een instelling over het hoofd gezien of kan het toestel gewoon niet flashen?
Flash Mode: No Flash
Shutter Speed: 1/16 sec
F-Number: F/2,8
Exposure Time: 1/20 sec
ISO Speed: 800 ISO
Date Taken: 12-6-2005 3:16
Goed, ik begrijp zelf wel (met enige fotografie kennis opgedaan met mijn eigen G5) dat zulke waarden gewoon niet goed kunnen zijn. Maar de foto zelf is eigenlijk helemaal niet bewogen, waardoor ik zelf denk dat flash wel is " afgevuurd " (Turn on light setting, of met de * knop).
Kan iemand dit bevestigen? Nu maar eens gaan kijken of de storende, strepende ruis met NeatImage ofzo is te verminderen...