Goed, het probleem is ook anders op te lossen -->
VOORDAT je uberhaupt aan updaten gaat beginnen kun je de USB Flash driver al installeren door de telefoon uit te zetten zonder USB kabel aangesloten. Dan C ingedrukt houden en usb kabel aansluiten.
Blijf C ingedrukt houden, er komt als het goed is: Wizard nieuwe hardware, volg dit en installeer de driver EPIUSB, die je als het goed is al gedownload hebt.
Mocht de wizard nieuwe hardware niet komen, open dan het apparaatbeheer (mag ook vantevoren anders blijf je maar op die c drukken) en zolang je de c maar ingedrukt houdt, zul je daar een onbekend apparaat zien: USB Flash Device... [nog iets]. Blijf C ingedrukt houden en installeer handmatig de driver die je dus gedownload had

Klaar.
Deze stap hadden ze beter als aparte stap kunnen uitleggen in het schermpje waar je al die vinkjes moet zetten. Oftewel een extra check: heb je je USB Flash driver geinstalleerd?
Het probleem met de witte pagina in Internet Explorer heb ik zelf op deze manier opgelost: Extra -> Invoegtoepassingen beheren ->> schakel daar alle java toepassingen uit. Herstart de browser, ga opnieuw updaten, je zult dan zien dat IE vraagt om het gehele nieuwe Java platform te installeren. Als dat is gelukt, krijg je geen blanco pagina meer, ik althans niet
Niet echt overzichtelijk weergegeven dit, bovendien heb ik voor de blanco pagina meerdere oplossingen hier al gezien. Erg makkelijk hebben ze het nog niet gemaakt, nou ja het is wel makkelijk maar als er problemen zijn, dan wordt het echt ingewikkeld.