CRT Breedbeeld TV's

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 3.113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11-2005
MikeyMan schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 14:09:
Persoonlijk zou ik dan voor de nemos 32M gaan... Maar das omdat ik die component scart wel aantrekkelijk vind...
De nemos / mimo 32 b zou ik sowieso niet kopen... Dan liever een aventos...
kost me wel dan 379 eur extra

Is dit te rechtvaardigen ?

Wat is er speciaal aan de component scart en zou het beeld normaal ook beter moeten zijn bij het M chassis of niet ?

vr gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
Ga is naar Raf/Mediamarkt/Polectro die hebben ook de wat duurddere en betere staan

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

malinwa schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 14:20:
[...]

kost me wel dan 379 eur extra

Is dit te rechtvaardigen ?

Wat is er speciaal aan de component scart en zou het beeld normaal ook beter moeten zijn bij het M chassis of niet ?

vr gr
Component zou beter moeten zijn ja... En componentkabels kwam me in m'n huidige setup ook beter uit... Tzit nu allemaal via s-video...
Het chassis heeft volgens mij verder niks van doen met de beeldkwaliteit...

Maar ga daarvoor eens een keertje gewoon kijken naar die dingen... Zo moeilijk is het allemaal niet :P

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 10-06-2005 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
ZandBak schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 14:29:
Ga is naar Raf/Mediamarkt/Polectro die hebben ook de wat duurddere en betere staan
ik woon in belgië daarom reken ik op jullie kennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:02
Component SCART is vrijwel geen verbetering t.o.v. RGB SCART op mijn Aventos. Ik zie het verschil in beeldkwaliteit niet en het is zelfs lastiger dan RGB SCART omdat je de automatische signaaldetectie van de SCART poort niet gebruikt en je dus altijd zelf op het AV3 kanaal moet gaan staan (vind ik irritant ja).

For the record: ik heb mijn Aventos aangesloten via component SCART omdat ik een dure component SCART kabel heb gekocht en hem dus maar ben blijven gebruiken. Voor nieuwe kopers raad ik deze aanschaf af.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
MikeyMan schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 14:38:
[...]

Component zou beter moeten zijn ja... En componentkabels kwam me in m'n huidige setup ook beter uit... Tzit nu allemaal via s-video...
Het chassis heeft volgens mij verder niks van doen met de beeldkwaliteit...

Maar ga daarvoor eens een keertje gewoon kijken naar die dingen... Zo moeilijk is het allemaal niet :P
Wat de beeldkwaliteit betreft: Er zitten wel snellere IC's en grotere 100Hz geheugens in. Dat resulteert in een beter gedrag bij snel bewegende beelden volgens 1 van de dealers + ook zit er op diegene met het M chassis alle beeldverbeteringstechnieken daar waar ze er een paar verwijdert hebben bij diegene met het b chassis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 14:47:
Component SCART is vrijwel geen verbetering t.o.v. RGB SCART op mijn Aventos. Ik zie het verschil in beeldkwaliteit niet en het is zelfs lastiger dan RGB SCART omdat je de automatische signaaldetectie van de SCART poort niet gebruikt en je dus altijd zelf op het AV3 kanaal moet gaan staan (vind ik irritant ja).

For the record: ik heb mijn Aventos aangesloten via component SCART omdat ik een dure component SCART kabel heb gekocht en hem dus maar ben blijven gebruiken. Voor nieuwe kopers raad ik deze aanschaf af.
welke reden is er dan nog op den duur om voor een nemos met M chassis te gaan ?

meer beeldverbeteringstechieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Nou, twee van de drie SCARTs zijn RGB compatible. Op één van beiden gaat je DVD speler, op de andere zit bij mij b.v. mijn PS2. De derde doet alleen S-video en composite en is IMHO vrij nutteloos omdat S-video toch wel significant minder is dan RGB.

Op het B chassis heb je maar één RGB compatible SCART, lastig als je naast je DVD speler een console of SAT box wil aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
ok want nu voorlopig hebben we een enkel een videorecorder want dvd's bekeken we via aansluiting van de laptop aan de tv maar met een nieuwe tv komt er ook een dvdspeler en in de toekomst de nieuwe PS en ook komt er hier in belgië binnenkort IDTV met een digiplayer of digirecorder.

dus volgens de meesten is de meerprijs te rechtvaardigen bij het M chassis en ook zou het beeld toch nog ietsje beter zijn dan de nemos 32 dat ze nu verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
Xymox schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 21:26:
[...]

Tsja. de kans dat ik er eentje vind EN dat de prijs nog betaalbaar blijft is klein.

Ik zal nog wel een poging wagen bij de goedkopere winkels. Maar als ik het zo snel afweeg kan ik die extra munten beter steken in een leuke SAT tuner set.
welke ga je nu kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
Ik hoop dat iemand mij kan helpen ik woon nl in belgië en ben van plan om mij de loewe nemos 32 aan te schaffen maar nu zie ik dat er een test in het blad digitalmovie van juni staat over deze loewe.

Kan er mij iemand helpen die het artikel heeft om dit in te scannen en het mij te bezorgen op emailadres joeri.cornelis@pandora.be

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116196

Als je een Loewe Planus hebt met 3 SCART-aansluitingen die alledrie RGB ondersteunen en een van de drie ook nog component, ben je dan zeker dat je het M-chassis hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik waag te betwijfelen of ze alledrie RGB ondersteunen. Dat heb ik a) nog nooit gezien bij een TV en b) volgens de specs die ik via google kan vinden heeft hij er maar twee met RGB ondersteuning, conform het M-chassis op de oude Aventos en Nemos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:41

jasjenl

Liab A Tymo

3 rgb scart komt volgens mij ook niet voor, het is volgens mij bijna altijd zo dat de eerste scart s-video/composiet, de tweede s-video/composiet/rgb en de derde s-video/composiet/rgb/component ondersteunt. Zo is het althans bij mijn Xelos en ik vermoed dat het bij ander Loewe's met 3 scarts precies hetzelfde zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-06 13:59

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
Ik heb reeds gevraagd of ze een M chassis Nemos 32 kunnen leveren. Als dat kan, dan neem ik die (ik verwacht trouwens dat de kans wel aanwezig is).

Zo niet, dan wordt het de Aventos 3981 !

Dus nog even afwachten....

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 23:10:
Ik waag te betwijfelen of ze alledrie RGB ondersteunen. Dat heb ik a) nog nooit gezien bij een TV en b) volgens de specs die ik via google kan vinden heeft hij er maar twee met RGB ondersteuning, conform het M-chassis op de oude Aventos en Nemos.
Yepz, zelfs op het q2550h chassis zitten maar 2 rgb ingangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:44

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
[lichtjes offtopic]
even n vraagje over het RGB gebeuren,
ik heb mn beeld zo ingesteld:
helderheid: 33/63
kleur: 40/63
contrast: 63/63
scherpte: 63/63

het is een Philips 21" 4:3TV 50Hz met vlakke beeldbuis (met Contrast+ en DNR, het laatste staat uit) van ±5 jaar oud, en bij mij is het RGB beeld veel doffer/minder velle kleuren/minder scherp
waaraan kan dat liggen? te slechte scart kabel? of hoort t? ik gebruik wel een extra dikke scart kabel... (is wel een oude, en niet gold plated ofzo)
ik heb een Panasonic DTV-C kastje met RGB, hij staat nu op VIDEO want dat ziet er dus naar mijn ogen beter uit :?
en ik heb een Yamada DVX-6600 die nu gewoon via composite door mn Yamaha RX-V450 wordt doorgelust naar Scart2...
iemand een idee wat het kan zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door BiG-GuY op 11-06-2005 10:57 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
dilemma aflevering 7000 :-)

Ik kan ofwel een Nemos 32 zilvergrijs met M chassis kopen met het bijgeleverde meubel voor 1340 eur MAAR het is een toonzaalmodel perfect in orde met de volledige garantie. Het toestel speelt enkel voor demonstraties.

of

Ik kan een nemos 32 anthraciet of zilvergrijs met M chassis bestellen via loewe uit duitsland ( waren maar 20 beschikbaar voor heel europa) want je ziet overal grijze modellen maar dat zal in zijn want elk merk is bijna afgestapt van zwart als kleur en eerst wou/wil ik voor anthraciet gaan. Dit is dan wel zonder meubel en aandezelfde prijs

Wat zouden jullie doen ?

vr gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, belangrijk lijkt me of je het meubel belangrijk vind...
Ik zou zelf niet zo snel voor een demo gaan... Een beeldbuis heeft ook een beperkte levensduur, en hoe langer er gespeeld is, hoe eerder die naar de klote is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
inderdaad want ik had het meubel hoger verwacht om in de hoek boven onze zetel uit te komen maar zo een rack is echt niet hoog

het toonzaalmodel zou enkel gespeeld hebben bij demonstraties maar ja dan weet je nog niet hoeveel uren.

klopt het dat veel merken van zwart zijn teruggekomen en zilver meer en meer in is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Veel merken hebben inderdaad niet veel zwarte modellen meer, maar ik dacht dat juist Loewe er nog wel een paar had.
Het aantal uren dat de tv gespeeld heeft kun je overigens bij Loewe in het service menu terugzien, dus als je vraagt of ze je dat willen laten zien, weet je meteen hoeveel uren het demomodel gespeeld heeft. Als het niet al teveel is en het er verder nog allemaal perfect uit ziet, zou je denk ik best voor dat demo model kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
Xymox schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 23:38:
[...]

Ik heb reeds gevraagd of ze een M chassis Nemos 32 kunnen leveren. Als dat kan, dan neem ik die (ik verwacht trouwens dat de kans wel aanwezig is).

Zo niet, dan wordt het de Aventos 3981 !

Dus nog even afwachten....
het kan zeker want ik heb dit nagevraagd en er waren er nog enkele beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
bij die met het M chassis zou nog de oude afstandsbediening de control 150 zitten maar deze zou handiger zijn als de RC 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145343

Heb je de tv die je wilt kopen ook zelf gezien?
Ik wil ook een nieuwe en zelf vind ik een pixel1 plus van Philips mooier dan een pixel2.
Je kan beter zelf een paar keer goed kijken (en luisteren-vergeet het geluid niet) dan afgaan op die catalogi.
Sony verkocht ook jaren lang de trinitron beeldbuis met een broodje aap verhaal.
De beeldbuis was beter dan die van de ander omdat die bol was net als het oog van de mens...pfffff......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
malinwa schreef op zondag 12 juni 2005 @ 16:35:
[...]

het kan zeker want ik heb dit nagevraagd en er waren er nog enkele beschikbaar
Klopt. Ik heb 'm dus besteld !

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
bij ons zal het voor donderdag zijn dat ik hem ga bestellen met rack of zonder afhankelijk of het toonzaalmodel meevalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Lennieboy83 schreef op maandag 30 mei 2005 @ 20:01:
[...]

Ik ben het oneens met jou, ik heb 1 model kleiner gehad, de Sony 28CS70S ik vond hem wel mooi enzo maar bij scherpe lijnen flikkert het beeld als een gek, als ik na die tv nog een CRT had genomen was ik bij Loewe uitgekomen denk ik, maar ik heb nu eenmaal een LCD scherm gekocht en ben daar vele malen blijer mee ;)
Ik heb die kleinere versie ook bekeken, en die vond ik ook slechter beeld geven.
Dus volgens mij heeft die een andere beeldbuis ofzo, want de mijne geeft echt perfect beeld (vind ik).
En zoals ik al zei heb ik veel tv's vergeleken... alleen de Panasonic kwam tot ongeveer hetzelfde beeld als de sony.
Philips, JVC en de rest waren allemaal slechter, inclusief die pixelplus meuk toestellen (mijn mening). :P
Loewe's heb ik niet bekeken... maar die vielen ook niet in mijn budget.

[ Voor 5% gewijzigd door Specht op 14-06-2005 17:41 ]

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
ik heb hem vandaag bewonderd de nemos en echt een fantastisch beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 17:20
Anoniem: 1761 schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 13:43:
Blijft lastig...

Mijn oog viel op deze Panasonic TX-32PX30

http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=940|610|602|601|4|1

Heeft/kent iemand dit toestel? Specs klinken erg goed en de reacties op kieskeurig ook.

http://www.kieskeurig.nl/...2D2BFC1256E8F006E8283.htm

De prijs is ongeveer E930 dus wel te doen. Meningen?
Heb ik vorige week gekocht, idd voor die prijs. Het is kort dag om een volledige mening te geven maar goed.

Wat al eerder opgemerkt is, bij slecht signaal maakt deze Pana er een potje van. Veel artifacts, vooral dus bij voetbal wedstrijden. Daarentegen, het beeld bij een DVD is schitterend. Kleuren zijn vrij hard maar dat is een kwestie van smaak. Geluid is middelmatig, slechter dan mijn oude Sony. Aansluitmogelijkheden te over. Vannavond weer verder klooien met component video aansluiting die zelfs progressive scan aankan.

De truuk om een 4:3 uitzending breedbeeld weer te geven vind ik niet zo geslaagd. Het middenste 1/3 deel blijft onvervormd, naar de randen toe rekt het beeld steeds verder uit. Bij pannen van de camera is dit zeer onrustig. Een klein gemis vind ik dat hje ondertitels niet kan verplaatsen. Sommige toestellen kunnen dit wel.

Heb te weinig CRT's rustig kunnen beoordelen om een goed vergelijk te geven maar over een hoop dingen ben ik tevreden. Maar wat je op dit moment aan een 100hz toestel hebt, niet al te veel. Het is nu (nog) een nadeel.

[ Voor 3% gewijzigd door 4tune op 17-06-2005 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
inderdaad precies geen meevaller als ik het zo lees

ben eens benieuwd over de loewe nemos 32 die we morgen gaan bestellen maar als ik de meningen lees heeft deze alvast niet echt last van artifacten en 4/3 omschakelingen.

je hebt juist wel veel aan een CRT 100 HZ toestel als je ze vergelijkt met LCD en PLASMA

binnenkort komt er digitale tv bij ons dus het mooie plaatje dat een nemos geeft kan alleen maar beter wat tv uitzendingen betreft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
vandaag de nemos 32 met M chassis gekocht wel een toonzaalmodel maar eerst de branduren gecheckt welke 395 bedroegen en met gratis rack.

Komen hem volgende week vrijdag leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
@Xymox

en hoe bevalt hij de loewe nemos ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
Ik heb 'm nog niet. Ik verwacht aanstaande dinsdag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
Even een ander vraagje. Ik heb hier ergens gelezen dat er iemand langs kan komen om de TV te tweaken zodat het beeld optimaal is. Dit zou een bekend iemand van een groot forum zijn, maar ik kan de posts niet vinden.

Weet iemand dit ?

/EDIT

Ja, gevonden. Op het www.htforum.nl staat info over het calibreren van oa TV's.

http://www.isfcalibraties.nl/
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=14.0

/EDIT

[ Voor 32% gewijzigd door Xymox op 23-06-2005 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146783

Ik heb even naar die loewe TV's gekeken, en is er iemand die mij kan vertellen wat die Modus 32 voor TV is, behalve dat de specificaties wederom nogal lijken op die van aventos 3981. Ik kan er namelijk niets over vinden op internet (behalve bij loewe), en de detailhandel is nu ook niet echt een kennisbron. Is het b.v. alleen een ander smoeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
ik heb de mijne morgen ik ben eens benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Xymox schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 08:37:
Even een ander vraagje. Ik heb hier ergens gelezen dat er iemand langs kan komen om de TV te tweaken zodat het beeld optimaal is. Dit zou een bekend iemand van een groot forum zijn, maar ik kan de posts niet vinden.

Weet iemand dit ?

/EDIT

Ja, gevonden. Op het www.htforum.nl staat info over het calibreren van oa TV's.

http://www.isfcalibraties.nl/
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=14.0

/EDIT
Ik ben daar zeer sceptisch over. Ik heb zelf een calibratie DVD aangeschaft (AVIA) en die helemaal doorlopen. Het eindresultaat viel me niet mee en ik heb zelf uiteindelijk mijn wijzigingen weer toegepast. Het enige echt nuttige op de DVD waren de geometriepatronen, maar die zitten ook op sommige DVDs (veel LucasArts DVDs hebben een redelijk uitgebreide calibratieset meegeleverd).

Na veel lezen op HTforum kwam ik erachter dat behalve de grijswaarden instelling men bij een calibratie niets meer doet dan de dingen die ook op de AVIA DVD staan. Nu zal ik als argument tegen krijgen dat júist die grijswaarden calibratie veel oplevert, maar aangezien dat één van de tientallen bij te stellen variabelen is leg ik dat maar naast me neer ;) Overigens is ook de grijswaarden calibratie goed te doen als je een goede CRT monitor hebt waarop je de kleurtemperatuur kan instellen (heb ik, ben alleen te lui en niet overtuigd van het nut om dat te doen).

Enige echte nut van een ISF calibratie is als je bang bent om het service menu in te gaan; maar als dat zo is hoor je eigenlijk niet op dit forum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
Een collega heeft toevallig een tijd geleden ook zo'n calibratie laten doen en zijn bevindingen zijn uiterst positief. Na calibratie was er een duidelijk verschil te zien.
Hij gaf aan dat er ook speciale meetapparatuur wordt gebruikt (wordt op de beeldbuis geplakt) waarmee dmv een aangesloten laptop en speciale software instellingen worden voorgesteld.

Afgaande van de positieve reacties op dat forum en ook de persoonlijke reactie van mijn collega vind ik het best te overwegen om het instellen/afstellen van de TV door iemand te laten doen die daar echt verstand van heeft. Ik ben bang zodra ik zelf aan de instellingen ga knoeien dat ik het juist erger maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
de nemos heeft zo al mooi beeld genoeg dat zal ik morgen mogen ondervinden

hou er ook rekening mee dat na calibratie de beelden via analoge tuner softer tonen

binnenkort komt er digitale tv bij ons dus dan zal het beeld sowieso al beter zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:44

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
nou, ik heb net die ene stap van ISF Calibratie op mn tv gedaan, met Contrast op 50% en scherpte op 0, extra functies uit, en het beeld zag er echt niet uit vond ik zelf, ik vind het veel mooier als het scherp+kleurrijk is :) misschien dat ik daarom het RGB beeld ook niet mooi vind? want dat heeft n zelfde soort effect... of klopt dat niet? ik heb een Philips 50Hz 4:3 tv (met vlakke beeldbuis, hij is nu 4-5 jaar oud)... [om precies te zijn: het model: philips 21pt5505]
en ik hem mn beeld al wat rechter gezet, want was wel scheef... maar nog steeds zit er in n hoek een stukje meer zwart, maar dat kan dan denk ik niet softwarematig bijgesteld worden...
ik heb trouwes ook DTV (Multikabel DVB-C), en dat heb ik vooral genomen, omdat ik het beeld op analoog te veel ruis vond hebben. Als je scherpte op 0 hebt staan, zie je die ruis ook niet op analoge kabel...
en ik vind het beeld er nou niet bepaald uitzien zoals een filmmaker het bedoelt heeft... tenzij ze het in de bios ook niet goed laten zien...

[ Voor 49% gewijzigd door BiG-GuY op 23-06-2005 16:36 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
ze zijn hem juist komen leveren de nemos 32 en ik heb er maar 1 woord voor WAUW

echt wat een mooi plaatje dat deze tv geeft en de vele mogelijkheden en ook hoe hij omgaat met 4/3 is echt knap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127201

Op mijn kamer heb ik nu een oude tv staan (lees: 19 jaar oude tv) en nu heeft de EP hier in de buurt een sony breedbeeld staan. Een inruiler voor €175. De Sony is 4,5 jaar oud en was toen een topmodel. Is die tv nog wel het geld waard?? Ik vertrouw het niet zo want dadelijk heb ik um en dan gaat ie kapot. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
wat voor een type is het ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet ik dus nog niet. Ga maandag wel ff kijke. Tis een zwarte 72 cm, dat weet ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
Zo ik heb de Loewe Nemos 32 nu ook binnen (met M chassis).

Hier wat impressies :

Inprogrammeren van zenders is erg simpel. De auto functie pakt nagenoeg alles en gesorteerd op nederlandstalig. Het verwisselen van zenders van plaats dmv enkele toetsdrukken.

Grote, slanke afstandsbediening met niet al te veel poespas. Met een enkele toetsdruk wisselen tussen twee zenders, beeldinstelling (16:9, 4:3, panscan, panorama, zoom), PiP.
Een aantal toetsen zijn inprogrammeerbaar voor persoonlijk gebruik. Je kan kiezen uit een preset van functies.

Een zender menu waarin alle zenders die geprogrammeerd staan kan opgeroepen worden waarvandaan je dan je keuze kan maken. Een klein PiP schermpje laat zien wat er op de geselecteerde zenders speelt. De sortering van de zenders kan aangepast worden (alphabet, locatie, favorieten).

Het OSD is in het nederlands. Een help functie laat de afstandsbediening in beeld zien en als je op een knop drukt krijg je on screen uitleg/info over die functie. Elk item in het menu (instellingen etc) heeft uitleg die dmv de info knop wordt weergegeven.

EPG ziet er gelikt uit en makkelijk in gebruik. Echter is alleen TV5 aanbieder en daarmee krijg je geen nederlandse programmagids. Zal wel anders zijn met schotel.

Het beeld is strak en heeft sprankelende kleuren. Zelfs op de ellendige kabel die we helaas in mijn woonplaats hebben is het beeld subliem. Ik had eigenlijk verwacht dat de TV met het signaal wat moeite zou hebben, maar niets van dat.

Normale 4:3 uitzendingen worden door deze TV perfect opgelost. Geen breedbek kikker effect.
Ik heb menig breedbeeld TV gezien die er een potje van maken met 4:3 uitzendingen.

Geluid is prima, ik moest wel de bas wat lager zetten (vanwege de ingebouwde subwoofer) omdat de TV in een houten kast staat wat een aardige klankkast blijkt te zijn.

Zo zijn mijn eerste indrukken van de Nemos uiterst positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
@Xymox

daar heb ik voorlopig niks aan toe te voegen echt een fantastisch toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06 21:49

Smarron

The bend

Dr. Strangelove schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 11:17:
Ik ben daar zeer sceptisch over. Ik heb zelf een calibratie DVD aangeschaft (AVIA) en die helemaal doorlopen. Het eindresultaat viel me niet mee en ik heb zelf uiteindelijk mijn wijzigingen weer toegepast. Het enige echt nuttige op de DVD waren de geometriepatronen, maar die zitten ook op sommige DVDs (veel LucasArts DVDs hebben een redelijk uitgebreide calibratieset meegeleverd).

Na veel lezen op HTforum kwam ik erachter dat behalve de grijswaarden instelling men bij een calibratie niets meer doet dan de dingen die ook op de AVIA DVD staan. Nu zal ik als argument tegen krijgen dat júist die grijswaarden calibratie veel oplevert, maar aangezien dat één van de tientallen bij te stellen variabelen is leg ik dat maar naast me neer ;) Overigens is ook de grijswaarden calibratie goed te doen als je een goede CRT monitor hebt waarop je de kleurtemperatuur kan instellen (heb ik, ben alleen te lui en niet overtuigd van het nut om dat te doen).

Enige echte nut van een ISF calibratie is als je bang bent om het service menu in te gaan; maar als dat zo is hoor je eigenlijk niet op dit forum ;)
Ik heb ook een ISF-calibratie laten doen op mijn huidige Sony KV32FX68. Ikzelf vond het beeld er echt op vooruit gaan. Bovendien was er minder contrast en helderheid gebruikt, maar het zag er toch mooier en relaxter uit. Verder inderdaad de grijswaarden en het belangrijkste de kleuren en de temperatuur flink gewijzigd (wat ook de levensduur positief beinvloedt).

Ik ben er zelf uiterst tevreden over (zelfs positieve reacties van vrienden die het beeld van de TV echt mooi vonden, op de hoogte waren dat Sony harde kleuren weergeeft en het dus vreemd vonden. Toen maar uitgelegd dat deze gecalibreerd was.) Als ik een nieuwe TV haal, zou ik het zo weer doen!

En over dat laatste, ook al kun je het servicemenu in, kun je nog niet alles wijzigen. Calibratie wordt uitgevoerd met meet-apparatuur dmv een soort magneet op de TV. Je wilt niet weten hoe gecompliceerd dat service-menu eruit ziet. Zoveel instellingen waar ik nog geen 5% van snap en dus niet aan te raden om daar in te gaan klooien als leek. Het is toch een behoorlijke uitgave, dat laat ik liever door mensen doen die er ook daadwerkelijk verstand van hebben. Ik zou zeggen, neem eens contact op met de persoon van htforum. Erg aardige kerel en heeft ontzettend veel verstand van dit proces. AVIA Home Theater DVD kan lang niet zoveel aan je beeld wijzigen wat er met een ISF-calibratie gebeurt.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

Anoniem: 127201 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 18:35:
Op mijn kamer heb ik nu een oude tv staan (lees: 19 jaar oude tv) en nu heeft de EP hier in de buurt een sony breedbeeld staan. Een inruiler voor €175.
Met inruilertjes moet je mazzel hebben.
Ik heb 6 jaar geleden een 4 jaar oude Philips 81 cm breedbeeld gekocht, en dat ding was blijkbaar best intensief gebruikt (alle toetsen op de afstandsbediening waren afgesleten), en 't ding doet nog steeds als een zonnetje! :) Maar voor hetzelfde geld had 'ie het net na de dealer garantie van een half jaar begeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123864

Ik heb nu zo'n kut tvtje van 30 cm. Die ik al sinds de middelbare school heb. En aangezien ik nu op mezelf woon wil ik nu toch wel een redelijk formaat tv kopen. Ik heb me al enigzins georienteerd.

Ik wil een breedbeeld van 70 cm, 100 Hz en plat.
Nou ik heb al een paar leuke gezien namelijk:
Panasonic TX-28PM11
Thomson 28WM402
Sony KV28CS70
JVC AV28H40

Nou ben ik dus ook naar de media markt geweest en hadden ze dus ook de jvc maar dan de H50 versie. Iemand enig idee wat het verschil is met de H40?

Thankx :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Volgens kieskeurig.nl

Het is gewoon een vervolgmodel op de H40. Ik zie in ieder geval dat er 1 scart extra opzit. Kijk anders ook even op de site van de fabrikant. :?

Hier kun je de vraag ook stellen: CRT Breedbeeld TV's

Wat zijn je verdere eisen? Je hebt het nu over 4 verschillende merken, welke er allemaal anders uitzien en ook ander een beeld en geluid geven. Vergelijk die TV's anders even op kieskeurig.

[ Voor 19% gewijzigd door Smarron op 26-06-2005 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829 schreef op zondag 26 juni 2005 @ 12:55:
[...]

Met inruilertjes moet je mazzel hebben.
Ik heb 6 jaar geleden een 4 jaar oude Philips 81 cm breedbeeld gekocht, en dat ding was blijkbaar best intensief gebruikt (alle toetsen op de afstandsbediening waren afgesleten), en 't ding doet nog steeds als een zonnetje! :) Maar voor hetzelfde geld had 'ie het net na de dealer garantie van een half jaar begeven...
Morgen ga ik nog even uitgebreid kijken. En je moet er echt mazzel mee hebben. Maar als ie nog echt goed is dan koop ik hem misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb vandaag bij Correct een Loewe Mimo 32 creme kleur geshopt. Was 'slechts' 1032 euro (999 TV 8 weggooi bijdrage 25 bezorgkosten, kon niet in mijn auto zon grote doos). Deze heeft 3 scarts (kon het niet checken omdat de achterkant dicht is afgewerkt, dus het M chassis?), wat wel erg lekker is. Over een week wordt die bezorgt, eerder had ik geen tijd. Toen ik vandaag ging kijken stond de oude prijs er nog bij (1499), die waren ze 'vergeten' weg te halen. Op de vraag wat maakt het dat dit zo'n 'goedkope' TV is, kon de verkoper alleen bedenken dat het wellicht de kleur (creme) was. (de andere kleuren zijn niet in de aanbieding). Tsja voor 500 euro een zilveren of zwarte, ik weet het niet.
Nog even gevraagd naar verlenging van garantie van 3 naar 5 jaar: was meer dan 200 euro, iets te veel dus. Via Loewe is er een folder die voor 100 euro die verlenging regelt. Of ik dat ga doen weet ik nog niet. Heeft iemand advies hierover?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 146783 op 27-06-2005 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
En over dat laatste, ook al kun je het servicemenu in, kun je nog niet alles wijzigen. Calibratie wordt uitgevoerd met meet-apparatuur dmv een soort magneet op de TV. Je wilt niet weten hoe gecompliceerd dat service-menu eruit ziet. Zoveel instellingen waar ik nog geen 5% van snap en dus niet aan te raden om daar in te gaan klooien als leek. Het is toch een behoorlijke uitgave, dat laat ik liever door mensen doen die er ook daadwerkelijk verstand van hebben. Ik zou zeggen, neem eens contact op met de persoon van htforum. Erg aardige kerel en heeft ontzettend veel verstand van dit proces. AVIA Home Theater DVD kan lang niet zoveel aan je beeld wijzigen wat er met een ISF-calibratie gebeurt.
Servicemanual bemachtigen helpt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
ik veronderstel dat jij zo een manual hebt of iemand kent die er eentje heeft

ik ben alvast kandidaat gewoon om het eens te bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
Anoniem: 146783 schreef op maandag 27 juni 2005 @ 15:34:
Heb vandaag bij Correct een Loewe Mimo 32 creme kleur geshopt. Was 'slechts' 1032 euro (999 TV 8 weggooi bijdrage 25 bezorgkosten, kon niet in mijn auto zon grote doos). Deze heeft 3 scarts (kon het niet checken omdat de achterkant dicht is afgewerkt, dus het M chassis?), wat wel erg lekker is. Over een week wordt die bezorgt, eerder had ik geen tijd. Toen ik vandaag ging kijken stond de oude prijs er nog bij (1499), die waren ze 'vergeten' weg te halen. Op de vraag wat maakt het dat dit zo'n 'goedkope' TV is, kon de verkoper alleen bedenken dat het wellicht de kleur (creme) was. (de andere kleuren zijn niet in de aanbieding). Tsja voor 500 euro een zilveren of zwarte, ik weet het niet.
Nog even gevraagd naar verlenging van garantie van 3 naar 5 jaar: was meer dan 200 euro, iets te veel dus. Via Loewe is er een folder die voor 100 euro die verlenging regelt. Of ik dat ga doen weet ik nog niet. Heeft iemand advies hierover?
dus je bent niet zeker of hij drie scarts heeft

Trouwens ook al is de achterkant dicht afgewerkt is , kan je nog altijd te weten komen of het wel een M chassis betreft.

vind ik wel raar de uitleg van de verkoper want laat nu net dat cream kleur het meest verkochte zijn in de MIMO reeks welke trouwens de slechts verkopende lijn was van loewe.

Wat die folder betreft is dit dan officiële garantie van loewe zelf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Damn, ben er toenstraks geweest en hij was al verkocht. :(
Njah jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Zo'n isf calibratie is echt geen onzin en het niveau wat je met zo'n calibratie bereikt kun je echt zelf nooit halen. Ik weet zelf ook wel één en ander van het service menu van m'n Loewe, maar het resultaat van de ISF calibratie die ik destijds ook heb laten uitvoeren, kun je gewoon niet bereiken zonder de benodigde kennis van zaken en de juiste apparatuur. Op het oog je tv 'calibreren' kan ook zeker wel wat verbetering opleveren, maar zo optimaal als met een ISF calibratie wordt het nooit.

Ok, sommigen vinden het wellicht wat duur, maar anderzijds zijn er ook mensen die een veelvoud van die kosten aan bijvoorbeeld betere (scart)kabels of een duurdere dvd speler uitgeven, terwijl je met een ISF calibratie een verbetering behaalt die veel meer oplevert en (waarschijnlijk) een stuk minder kost.

In het begin is het overigens wel even wennen als je tv net gecalibreerd is, met name bij een Loewe omdat die standaard véél te blauw staan afgesteld. Maar als je er eenmaal aan gewend bent, wil je echt nooit meer anders, trust me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

malinwa schreef op maandag 27 juni 2005 @ 18:31:
[...]

dus je bent niet zeker of hij drie scarts heeft

Trouwens ook al is de achterkant dicht afgewerkt is , kan je nog altijd te weten komen of het wel een M chassis betreft.

vind ik wel raar de uitleg van de verkoper want laat nu net dat cream kleur het meest verkochte zijn in de MIMO reeks welke trouwens de slechts verkopende lijn was van loewe.

Wat die folder betreft is dit dan officiële garantie van loewe zelf ?
Die drie scarts check ik wel als die TV a.s. maandag wordt afgeleverd (als het er geen drie zijn dan accepteer ik het waarschijnlijk ook wel).

De folder is een echte Loewe folder, door Loewe uitgebracht dus (in de zelfde stijl als de andere reklame materialen). Het is dus garantie van Loewe (niet van een of andere dealer). Daarin staat dat na invullen van de gegevens de Loewe dealer de aanvraag afhandelt. Kosten: 5% aankoopprijs met een minimum van 100 Euro. Wat krijg je: de eerste drie jaar is alles gedekt (incl. voorrijkosten), in het vierde en vijfde jaar een eigen bijdrage van 20 euro per geval (kosten dekking hetzelfde als in de eerste drie jaren). Randvoorwaarde is o.a. dat de tv voor huiselijk gebruik wordt gebruikt.
Je kan die verlengde garantie tot drie maanden na aankoop afsluiten (staat in de folder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toch nog even bij media markt geweest en me voorkeur gaat toch uit naar een duurdere de sony kv 32 FQ 86. Bij mediamarkt 850 euro voor de 28 inch en bij een online shop 650 euro voor de 32 inch. Erg groot verschil. Kan dit zomaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerberge
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-10-2023
als je niet oplet kan je bij mediamarkt weleens veel ste veel betalen...
die mensen moeten ook geld verdienen
maar voor dat geld zou ik gaan voor een mycom schermpje

R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Internetshops hebben het voordeel dat er meestal minder personeel nodig is en geen kosten door winkelpanden. Daarom zijn die vrijwel altijd goedkoper.

De xxFQ86 zou een mooie keuze zijn in het geval je een Sony neemt. Neem dan ook even de xxCS75 in overweging. Deze heeft net wat meer mogelijkheden, qua prijs ontlopen ze elkaar nauwelijks, maar het design is wel iets anders (geen zwarte rand, wat opzich wel mooi oogt):

FQ86:
Afbeeldingslocatie: http://kamery.site.pl/telewizory/sony_kv_32_fq_86.jpg

CS75:
Afbeeldingslocatie: http://www.minskshop.by/pictures/sony_161kv_17432cs75.jpg

Succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:44

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Mocht je het interressant vinden, de philips 28PW9520 (of zijn voorloper: 28PW9509) zal ook wel in je straatje van interesse liggen.
Ik heb deze TV eens een tijdje bekeken en deze doet met zijn pixelplus 2 samen met sony's (hoe heet hun pixel techniek ook alweer?) wat mij betreft het beste.

[ Voor 7% gewijzigd door remco_k op 28-06-2005 15:37 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn deze andere types ook zo helder als de sony? Want bij de mediamarkt is het vaak dat ze korrelig zijn of je ziet de strepen in het beeld. Bij de sony vondt ik wel mooi dat deze helder was

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 123864 op 28-06-2005 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik heb een poosje een Daewoo DTG2880 gehad, super tv, voor weinig geld!
Op deze site voor maar €359 ! Een koopje :)

Specs:
Gewicht: 34 kg.
Afmetingen (BxHxD: 84x51x51cm.
Afstandsbediening: ja.
Scart aansluitingen: 2 x scart, hoofdtelefoon.
Composite aansluiting: ja
Kinderslot: ja.
Stereo geluid: ja , 40 Watt.
TOP-FLOF: ja.
Teletekst: ja, 8 pagina's in geheugen.
Ontvangstnorm: PAL,SECAM.
On Screen Display (OSD): ja.
Frequentie: 100 Hertz.
Beeldbuisdiagonaal: 70 cm.
Type beeldbuis: Breedbeeld.
Garantie: 3 jaar
Edit; verkocht omdat hij niet op mijn studentenkamer paste :P

[ Voor 6% gewijzigd door Peedy op 28-06-2005 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
remco_k schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 15:36:
Mocht je het interressant vinden, de philips 28PW9520 (of zijn voorloper: 28PW9509) zal ook wel in je straatje van interesse liggen.
Ik heb deze TV eens een tijdje bekeken en deze doet met zijn pixelplus 2 samen met sony's (hoe heet hun pixel techniek ook alweer?) wat mij betreft het beste.
pixel plus 2 zorgt voor veel artifacten en het creeert een te kunstmatig beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
damned ik heb zo een folder niet ( kan je dit niet eens inscannen voor mij ) en wat die 3 scarts betreft ik zou hem niet kopen als het er geen 3 zijn want dan heb je een MIMO met het goedkopere B chassis en ook veel minder beeldverbeteringstechnieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bep De Bouwer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-04 16:39
Misschien is Loewe ook wel iets voor je {Exelos, Aconda, Aventos, etc}.

[ Voor 37% gewijzigd door Bep De Bouwer op 28-06-2005 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee dat zoeken we niet nee een philips die niet helder is :( nou ja we keep on looking. En suggesties zijn altijd welkom natuurlijk.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 123864 op 28-06-2005 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Van de Loewe hoor ik ook veel slechte geluiden van hoor. Dat er veel mis mee is.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 123864 op 28-06-2005 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Smarron schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 13:44:
Internetshops hebben het voordeel dat er meestal minder personeel nodig is en geen kosten door winkelpanden. Daarom zijn die vrijwel altijd goedkoper.

De xxFQ86 zou een mooie keuze zijn in het geval je een Sony neemt. Neem dan ook even de xxCS75 in overweging. Deze heeft net wat meer mogelijkheden, qua prijs ontlopen ze elkaar nauwelijks, maar het design is wel iets anders (geen zwarte rand, wat opzich wel mooi oogt):

FQ86:
[afbeelding]

CS75:
[afbeelding]

Succes met je keuze!
De CS75 is toch wat duurder hoor 871 euro en de FQ86 675 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bep De Bouwer
Oh? *kijkt zeer verbaasd* :o zelf in bezit van Loewe..

Beeld is super-haarscherp!

In Loewe zit trouwens een Philips beeldbuis, dus dat is zeker het probleem niet.
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Anoniem: 123864 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 17:26:
De CS75 is toch wat duurder hoor 871 euro en de FQ86 675 euro
Goed zoeken, niet alles staat op kieskeurig. :)

€ 749,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
snugger schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 17:27:
Oh? *kijkt zeer verbaasd* :o zelf in bezit van Loewe..

Beeld is super-haarscherp!

In Loewe zit trouwens een Philips beeldbuis, dus dat is zeker het probleem niet.
:+
hier ook een gelukkige loewe bezitter en ik kan zeggen wat een wauw beeld en hoe hij met 4:3 uitzendingen omgaat echt knap en het geluid is ook te pruimen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
  • Laatst online: 11:47
Deze TV heb ik. Erg fijne TV, geen problemen mee, doet het goed.

1 nadeel: Hij zapt erg traag.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110233

Mijn ouders hebben een loewe tv, naast dat ze de beeldplaat twee keer hebben moeten vervangen voor meer dan de prijs van mijn gehele tv, kan ik absoluut niet zeggen dat ik onder de indruk van loewe tv's ben....die daewoo die hierboven staat is erg goed, heb zelf net een andere versie maar dat is echt een supertv voor het geld, zonder meer aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
Anoniem: 110233 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 18:35:
Mijn ouders hebben een loewe tv, naast dat ze de beeldplaat twee keer hebben moeten vervangen voor meer dan de prijs van mijn gehele tv, kan ik absoluut niet zeggen dat ik onder de indruk van loewe tv's ben....die daewoo die hierboven staat is erg goed, heb zelf net een andere versie maar dat is echt een supertv voor het geld, zonder meer aan te raden.
met elke tv heb je wel iets en hoe oud is die loewe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bep De Bouwer
Anoniem: 110233 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 18:35:
Van elke merk heb je wel eens een zwakke schakel..
Ik ken {gelukkig} niemand met dergelijke ervaringen.
Heb de mijne al bijna 4 jaar en iedereen is lyrisch over de haarpscherpe beeldkwaliteit.
Maar goed, het was maar een tip..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

snugger schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 20:11:
Van elke merk heb je wel eens een zwakke schakel..
Ik ken {gelukkig} niemand met dergelijke ervaringen.
Heb de mijne al bijna 4 jaar en iedereen is lyrisch over de haarpscherpe beeldkwaliteit.
Maar goed, het was maar een tip..
Daar sluit ik me geheel bij aan. Elk merk heeft wel maandagochtend-modellen.

Dan heb je altijd nog wel het echte verschil tussen wel en geen kwaliteit, alleen de slechte merken worden hier toch al niet genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

draai al weer een paar jaar met een philips 100hz digital scan clear nog wat beeldbuis. Ook veel gekeken en persoonlijk vond ik juist die sony nix. Idd in een winel opstelling lijken ze er helderder uit te komen. Zet hem maar eens in je woonkamer dan word je al een stuk minder gelukkig (ik in ieder geval wel)

Maar voor dat geld kun je inderdaad ook voor een mycom flat gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sony en Philips zijn twee hele verschillende types beeldbuizen. Sony heeft als kenmerk dat het hele harde kleuren heeft, Philips wat rustere (en naar mijn idee) natuurlijkere kleuren. Ander nadeel van Sony is, zoals genoemd, de traagheid van de apparaten, niet alleen de menu's maar ook het zappen.

Maar qua beeldbuis heb ik voorkeur voor Philips, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Op zich wel een goed idee die garantie verlenging bij een Loewe tv, want na drie jaar gaat waarschijnlijk je hoogspanningsvoeding voor de eerste keer kapot en dat heeft mij destijds nog zo'n 170 euro gekost. Maar als ik dan weer lees dat die extra garantie je dan minimaal 100 euro kost en je na drie jaar toch nog 20 euro moet bijleggen, zou je dit toch nog 120 euro kosten. Naja, scheelt wel weer 50 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Ik heb zelf ook al vijf jaar een Loewe. De beeldkwaliteit en het bedieningsgemak zijn naar mijn mening erg goed, dus daar zal ik niks van zeggen. Maar één probleem wat veel Loewe tv's hebben is dat de hoogspanningsvoeding veel te snel stuk gaat (vaak al na zo'n 3 jaar). Dat heb ik zelf meegemaakt, mijn broer met z'n Loewe ook en ik ben op internet ook al diverse mensen tegengekomen met exact hetzelfde probleem. Ook in de winkel waar ik 'm gekocht heb erkenden ze wel dat dit vaak voorkomt bij Loewe, maar ja, dat moet je dan maar zien als extra kosten die je er bij in moet calculeren.

Zolang een Loewe het goed doet, doet ie het ook heel erg goed en daar betaal je voor. Dat versta ik onder kwaliteit, duurzaamheid is weer een heel ander verhaal en daar heb ik bij Loewe (maar eigenlijk bij alle merken tegenwoordig) mijn bedenkingen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50893

Voor dat geld heb je een mooie TFT tv. Scheelt je ook een hoop in ruimte lijkt mij. Nu nog kiezen voor een gewone beeldbuis, zeker voor die prijzen, is het niet meer waard, maar dat is persoonlijk. Ik heb zelf een breedbeeld tv van Philips, matchline, zeer tevreden over. Maar ze hebben 1 nukke, en dat is met vele breedbeld tv's, de processors die erin zitten hebben veel kuren.

Bij Mycom hebben ze leuke toestellen staan, met een LG scherm erin, voor een lage prijs, degene met hun eiegen merk erop. Misschien is dat wat voor je :

http://www.mycom.nl/MyCom...=MAB&productGroupCode=TVT

succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee lcd wordt het in ieder geval niet want als je misschien een paar jaar wacht ben je al goedkoper uit. En er is nog veel mis met de lcd's dus nu gaat me voorkeur vooral uit naar breedbeeld. Maar ja die philips leek me wel leuk. Dus daar ga ik in ieder geval ook even naar kijken!
En dan kan ik het altijd bij een online shop kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145343

Van mijn Philips 17pt166 (voorloper 17pt1666) ging de voeding ook na een paar jaar kapot.
Later kocht ik een Daewoo 14Q3T en daar heb ik tot nu toe alleen maar plezier van gehad.
Het geluid van die tv is ook beter omdat de speaker aan de voorkant zit ipv opzij.
Ik viel voor die Philips vanwege het bijzonder mooie beeld maar met z`on reparatie is erbij werd het wel een dure tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

In mijn geval heb ik de keuze niet gemaakt op de kwaliteit van het geluid. Aangezien ik hiervoor toch mijn receiver + boxen gebruik.

Het beeld was voor mij belangrijk (Ik heb dus een ISF-calibratie laten doen) en sowieso 100% platte beeldbuis, design en scart-aansluitingen (minimaal 2x RGB). Verder speelde de prijs ook mee. Het was destijds de Sony32FX68 geworden. Ik was nog aan het twijfelen tussen Panasonic en JVC, maar de opties en design waren in dezelfde prijsklasse in het voordeel van de Sony. Het beeld van Panasonic vond ik wel erg mooi. Philips zat niet in mijn budget helaas.

Ik ben er nog steeds erg tevreden mee!

Nog ff een oud piccie (Inmiddels voorzien van een andere receiver (Sony STR-DB795 QS) wat het plaatje weer wat completer maakt):

Afbeeldingslocatie: http://www.telebyte.nl/~rmangenois/Other/32FX68S.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pearl
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-06 17:45
Heb vanmorgen eindelijk ook een breedbeeld aangeschaft, had een loeierd van Philips die zijn beste tijd had gehad. :)

Nu een Panasonic TX28PS1F voor weinig, die Daewoo had geen flatscreen maar was wel wat goedkoper.

Het irriteerde mij bij die Philips dat je die zwarte balken onder en boven had bij breedbeeld en films, bij die Panasonic is het op 4:3 nog irritanter met die balken aan de zijkant :r , en met de "juist" functie worden de zijkanten uitgerekt, wel beeldvullend, niet mooi. :(

Ook zijn de zijkanten op 4:3 niet mooi recht, en de helderheid is niet groot, wordt openslopen om dat goed in te stellen. :P

Wel even teruggegaan naar de winkel om dat bij andere toestellen te kontroleren, ze hebben het bijna allemaal, alleen de duurdere toestellen veel minder, een Sony was perfect maar wel bijna 2x zo duur.

Is dit normaal bij die breedbeeldtoestellen, of heb ik alleen de slechte toestellen bekeken, of toch alleen voor die Panasonic? :?

Een specialist weet alles van niks en een generalist weet niks van alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik moet zeggen dat ik er inderdaad geen last van heb. De zwarte balken aan de zijkant van 4:3 uitzendingen zijn echt recht. Een vriend van me heeft een Philips en daar zit wel enige vervorming in, maar nauwelijks zichtbaar. Verder heb ik geen referenties helaas.

Ik kijk 4:3 uitzendingen trouwens wel gewoon met de balken, want een vervormd beeld vind ik nog erger, ook al wordt het dan beeldvullend. Een optie is dat (in het geval van Sony) de smart-stand. Dan is het 16:9, alleen is het midden van het beeld (waar vaak de focus op ligt) zo weinig mogelijk uitgerekt en de zijkanten naar verhouding veel meer.

Ik denk stiekem, wat je zelf zegt dat het aan de kwaliteit (en vaak dus evenredig met de prijs) van de beeldbuizen ligt. Het zou eventueel invloeden van buitenaf kunnen zijn. Speakers die een magnetisch veld hebben ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

malinwa schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 17:06:
damned ik heb zo een folder niet ( kan je dit niet eens inscannen voor mij ) en wat die 3 scarts betreft ik zou hem niet kopen als het er geen 3 zijn want dan heb je een MIMO met het goedkopere B chassis en ook veel minder beeldverbeteringstechnieken
Ik zal de folder wel even digitaal maken, en in dit forum neerzetten.

Is inmiddels gebeurt: http://members.lycos.nl/loewefolder/

En inderdaad, als die drie scarts er niet aanzitten dan is er nog meer niet aanwezig en dus kan die terug, maandag weet ik meer....

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 146783 op 30-06-2005 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
de loewe nemos 32 is in prijs gezakt naar 1299 eur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
En waar is die in prijs gezakt??? Ikzelf ben ook van plan deze tv begin augustus aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
hier in belgië heeft loewe de prijs laten zakken maar dat zal ook wel voor nederland gelden

de reden hiervoor is dat ze de loewe nemos gaan downgraden van het M chassis naar het B chassis dat wil zeggen 1 scart minder en geen component video en ook veel minder beeldverbeteringstechnieken dus minder beeld.

Dus hou er rekening mee als je wacht tot augustus dat je er geen meer vind met het M chassis wat toch spijtig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
2 weken geleden waren er nog maar 30 'oude' M chassis toestellen te leveren door Loewe in geheel Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog even terug komen, die loewe mimo 32 heeft inderdaad drie scarts (het ziet er allemaal zeer goed uit). Nu nog even de garantie verlengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Nu online
Ik wilde zojuist de Nemos 32 kopen, maar helaas, inderdaad niet meer met M chassis te krijgen. Heeft er iemand nu al ervaring met de uitvoering met het B chassis? Ik wil er eigenlijk wel ooit een mediacenter aanhangen (component ideaal?).

Alstublieft raad, de keus is eigenlijk een nieuwe bestellen met B chassis, of het showmodel nemen met M chassis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, er zit geen component op, dus het zal met s-video of RGB-Scart moeten gaan gebeuren dan...
Als je de M kunt krijgen met wat korting, zou ik die nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Nu online
De korting zal hem er wel in zitten dat ik het showmodel met M voor dezelfde prijs krijg als een nieuwe met B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
kleine paarse vlek in de linkerbenedenhoek dealer komt straks ben eens benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodpecker
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-07-2023
*schop*

Al iemand ervaring met de Loewe Nemos 32 met B-chassis? En die vlekken? Ik sta op het punt om er een te kopen, maar twijfel nog tussen deze en de Loewe Aventos 3781 (wat is het verschil met de 3981??)

Of toch maar de panasonic TX-32PX30? Of de Sony KV-32X5b?

Ik weet het niet meer...

Anoniem: 36887

Pfff ik weet het ook niet meer. De panasonic 32pd50 trekt mij enorm. Deze is voor €999,- te koop in duitsland. Ik ben alleen zo bang dat ik de plank missla omdat deze geen hdtv ondersteund. Anders was ik er al uitgeweest. Ook zijn er zaken waarbij je maar moet gissen. Ik heb nu een analoog kabelsignaal en daar schijnt de kwaliteit prima van te zijn. Maar als upc digitale tv beschikbaar maakt weet ik niet of de kwaliteit op zo`n crt wel verbetert. Bij digitale tv wordt juist een lcd weer aantrekkelijk. Momenteel staat de 32pd50 bij mij op nr. 1. ik denk er nog 2 maandjes over na.

04-11 Ik ben eruit gekomen en heb de 32pd50 in huis sinds gisteren. Ik moet zeggen: Wauw. Daar kan echt geen plasma of lcd aan tippen. Wat een contrast. Helaas heb ik nog geen dvd-speler met progressive component output. Tv-signaal analoog is op sommige zenders niet al te best. Maarja zo`n tv geeft natuurlijk alle onnauwkeurigheden op het signaal ook weer. Ruisonderdrukking werkt prima dus uiteindelijk is het nog prima beeld om naar te kijken. Ik kan niet wachten totdat UPC digitaal signaal gaat uitrollen bij ons. Maw echt een aanrader deze bak. Btw het is echt een bakbeest van ongeveer 60 kg. Verkijk je daar niet op.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 36887 op 04-11-2005 11:20 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste