Als je zo om je heen kijkt lijkt TFT en Plasma bij TV's zo onderhand de mode te zijn. Inderdaad, ze zijn niet zo lomp als de ouderwetse CRT bakken en ze zijn geknipt voor het aansluiten van een mediacenter.
Maarja, het zal wel aan mij liggen, maar ik vind TFT beeld niet zo mooi. Een DVD'tje ziet er wel strak uit, maar voor 95% van de tijd kijk ik gewoon naar de standaard zenders (en nu nog zelfs via de kabel).
Dan vallen wat mij betreft deze nieuwe modieuze schermen door de mand.
Wel een voordeel van de TFT/Plasma hype : de CRT's worden goedkoper.
Ik loop stad en land af en vraag aan verkopers wat op dit moment nu goede breedbeeld TV's zijn. Ook lees ik recenties op internet, maar een eenduidig antwoord is er niet.
Om toch een voorkeur te geven, ik ben wel gecharmeerd van de Philips 82cm PixelPlus 2 breedbeeld !
Aangezien ik vaak info van GoT haal voordat ik aankopen doe, wil ik graag dit voorleggen.
Mijn wensenlijstje :
- Breedbeeld 82cm
- budget 1200-1300 euro
- Geluid niet erg belangrijk, ik heb reeds een goede surroundset
- snel zappen (ik hoor soms klachten over TV's die te langzaam zijn)
- Zo min mogelijk vervormingen bij normale 4:3 uitzendingen. Ieder merk heeft zo zijn technieken, maar welke is nu wel effectief ?
- PiP zou leuk zijn, geen must
- Teletext oninteressant (bestaat het nog ?)
- uiteraard wel robuust, geen Yoko kwaliteit
Wat is mij aan te raden. Moet ik bij Sony of Philips gaan zoeken of zijn er betere alternatieven die in het budget vallen ?
Maarja, het zal wel aan mij liggen, maar ik vind TFT beeld niet zo mooi. Een DVD'tje ziet er wel strak uit, maar voor 95% van de tijd kijk ik gewoon naar de standaard zenders (en nu nog zelfs via de kabel).
Dan vallen wat mij betreft deze nieuwe modieuze schermen door de mand.
Wel een voordeel van de TFT/Plasma hype : de CRT's worden goedkoper.
Ik loop stad en land af en vraag aan verkopers wat op dit moment nu goede breedbeeld TV's zijn. Ook lees ik recenties op internet, maar een eenduidig antwoord is er niet.
Om toch een voorkeur te geven, ik ben wel gecharmeerd van de Philips 82cm PixelPlus 2 breedbeeld !
Aangezien ik vaak info van GoT haal voordat ik aankopen doe, wil ik graag dit voorleggen.
Mijn wensenlijstje :
- Breedbeeld 82cm
- budget 1200-1300 euro
- Geluid niet erg belangrijk, ik heb reeds een goede surroundset
- snel zappen (ik hoor soms klachten over TV's die te langzaam zijn)
- Zo min mogelijk vervormingen bij normale 4:3 uitzendingen. Ieder merk heeft zo zijn technieken, maar welke is nu wel effectief ?
- PiP zou leuk zijn, geen must
- Teletext oninteressant (bestaat het nog ?)
- uiteraard wel robuust, geen Yoko kwaliteit
Wat is mij aan te raden. Moet ik bij Sony of Philips gaan zoeken of zijn er betere alternatieven die in het budget vallen ?
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j