Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

32PW9505
[ Voor 5% gewijzigd door Nik op 29-05-2005 13:53 ]
Nu heb ik een Sony 82 cm 4:3 TV. Ik heb inderdaad ook gehoord over de kleur nuance verschillen. Sony iets harder en philips wat zachtere kleuren. Ik denk een kwestie van wennen. Een breedbeeld moet je toch wel aan wennen tov een 'normale' TV.BiG-GuY schreef op zondag 29 mei 2005 @ 13:48:
watvoor tv heb je nu? want ik heb van een verkoper gehoord (kan ook verkoop trucje zijn) dat als je philips gewent bent, je niet snel een Sony neemt, vanwege de andere type kleuren, jvc en philips lijken op elkaar kwa kleuren/contrast, sony en panasonic lijken ook op elkaar...
Ik vraag me wel af of Sony net zoiets heeft als PixelPlus 2 van Philips. Zullen ze vast weer anders noemen met een leuk hype term. Zegt trouwens niet erg veel al die technische superlatieven. Mij gaat het erom dat het werkt.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]
lees onderstaand artikel eens
ik zou voor een Loewe Nemos 32 gaan
http://www.loewe.nl/downl...gids%20oktober%202004.pdf
Dat is dus niet waar. Net als dat LCD en plasma makkelijk inbranden, en dat je bij dat soort schermen veel last van ghosting hebt. Is gewoon pure onzin (en ik kan het weten want ik kijk er dagelijks naarmalinwa schreef op zondag 29 mei 2005 @ 14:35:
PP2 heeft enorm veel nadelen bij sportuitzendingen of bij films met snelle actiescenes
Hier stond een dode link.
Ik zou zeggen bekijk hem een keer in de winkel en vergelijk hem met de concurentie, persoonlijk vond ik deze het mooiste beeld geven ( en ik heb _veel_ tv's met elkaar vergeleken voordat ik een keuze heb gemaakt.
Ik heb er 900 euro voor betaald geloof ik.
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Verwijderd
Op kieskeurig.nl zijn de reacties op deze TV niet allemaal even positief. En het is een behoorlijk duur apparaat.malinwa schreef op zondag 29 mei 2005 @ 14:35:
PP2 heeft enorm veel nadelen bij sportuitzendingen of bij films met snelle actiescenes
Let tevens op de ingangen. Zijn de SCART aansluitingen wel allemaal RGB of slechts één of twee? Merk op dat SCART alleen PAL (576i) signalen aankan. Wil een signaal met hogere resolutie zoals 480p/576p/720p/1080i/1080p aankunnen? HDTV aansluitingen zijn er analoog in Y/Pb/Pr (component) of VGA. Digitaal zijn DVI en HDMI.
Hogere resoluties is belangrijk voor de nieuwe generatie spelcomputers (PlayStation 3). Tevens mooi als je een DVD-speler hebt met progressive scan output, dat werkt veel beter als het 100Hz upscanning drama. Je keuze voor CRT is goed. TFT monitors kunnen slechts één resolutie native weergeven. Voor alle andere resoluties is conversie nodig, stretch, zoom, deinterlacing. Daarom beter geen TFT.
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Verwijderd
Dat is je CRT tv. Koop ze 2ehands als je ze tegen komt. Die dingen zijn echt onvewoestbaar en gegeven naar mijn zinnen toch echt beter beeld als de rest in zijn prijsklasse.
kijk ff onder de naam:
Articos 32
Mimo 32
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2005 09:31 ]
Onthoud geen geluidsinstellingen
Onthoud geen voorgaande zenderkeuze als de tv uit heeft gestaan
Constant ruzie met die beeldinstellingen(dan weer naar 16:9 of weer naar superzoom)(gaat altijd naar automatisch)
zapt heel langzaam
Beeld komt heel langzaam op
Mijn vader heeft een Sony 92 cm Breedbeeld tv en die heeft bijvoorbeeld bovenstaande problemen niet en mijn moeder heeft Philips(71 cm) en alle bovenstaande problemen heeft zij weer wel.
Die functie van Philips met Picture Plus vind ik trouwens heel lelijk want de plaatjes worden als volgt voor mijn gevoel opgebouwd: als je dus 3 seconden hebt dan is plaatje 1 van de 1e seconde blijft dan bijvoorbeeld 2 sec staan en versneld dan om naar de 3e seconde te gaan. Dus dat kijkt gewoon heel slecht. Die draadloze boxen erbij zijn echt bagger. Als je in de straal zit of je gaat verzitten gaan die dingen piepen. Als je de afstandbediening van Philips voor de DVD wil gebruiken voor de TV gaat zowel de TV als de DVD Set bijvoorbeeld aan en uit.
Ik zou echt liever voor Sony gaan dan voor Philips. Tuurlijk zijn er ook nadelen aan Sony maar niet zo snel dat ik kan zien tegenover Philips.
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Even alle tv's in de winkel uit en even goed luisteren naar irritante brommen of piepgeluiden, ben ik zelf enorm gevoelig voor
Philips pixelplus tv vond ik wel opvallend mooi scherp helder beeld geven, verder niet naar gekeken want had geen zin in zo'n prijsklasse voor mijn kijkgedrag
Beste tip is natuurlijk gewoon zelf flink wat winkels aflopen en tv's kijken en met elkaar vergelijken, je ziet echt heel snel wat je helemaal niks vind. Ga wel blind kijken en luister of lees geen flauwekul van hyper scan dit flipperkast dat, grote kans dat je het niet eens ziet of lelijker is. Zodra je de mooie woorden hoort kun je weleens onterecht beinvloed worden. Let ook op dat sommige winkel analoog signaal gebruiken andere weer digitaal.
Nu even mijn hele persoonlijke mening en dat is dat je nu dus helemaal geen goede tv meer kunt kopen, crt of lcd. Door dat hele breedbeeld mislukking kun je dus OF breedbeeld kopen met 90% van de tijd totaal vervormd beeld dat rond aan de zijkanten wegrolt OF een veel te dure grootbeeld waar 10% van de tijd je zwarte balken hebt. Ik vind Sony dit wel wat beter doen, die pakken vooral zo'n min mogelijk vervorming (inzoomen dus) maar dan mis je wel weer beeld.
Succes
Ik heb de philips 9509 en is een top tv! Ook met voetbal wedstrijden (de tv is 100hz, maar bij elke tv die 100hz heeft is naijl effect aanwezig). Het is niet te vergelijken met pixelplus 1. De scherpte is verbluffend en de kleuren spatten van je scherm. Altijd als er mensen bij me lanmgs komen zijn ze verbaasd over het mooie beeld.
Wel is de tv al voor reparatie geweest, aangezien de geometry niet goed was. Beeldbuis is toen vervangen en nu geen problemen meer. Minpunt voor Philips dat ze dit niet bij eindcontrole opmerken.
24x sf175s + gw5000-dt op oost
Ik ben van mening dat juist Loewe dit het allerbeste doet. Die hebben een bepaalde techniek ingebouwd, die het beeld precies goed aanpast waardoor je niets mist vd uitzending, dus logo's (helaas, welBARACUS schreef op maandag 30 mei 2005 @ 10:40:
Lang verhaal
Nu even mijn hele persoonlijke mening en dat is dat je nu dus helemaal geen goede tv meer kunt kopen, crt of lcd. Door dat hele breedbeeld mislukking kun je dus OF breedbeeld kopen met 90% van de tijd totaal vervormd beeld dat rond aan de zijkanten wegrolt OF een veel te dure grootbeeld waar 10% van de tijd je zwarte balken hebt. Ik vind Sony dit wel wat beter doen, die pakken vooral zo'n min mogelijk vervorming (inzoomen dus) maar dan mis je wel weer beeld.
Succes
Tevens heeft Loewe een ingebouwde programmagids en automatische zenderinstelling op de juiste kanalen!!
Naar philips pixelplus 2 had ik al niet lopen kijken om de prijs laat staan LoeweTekn0z schreef op maandag 30 mei 2005 @ 11:46:
[...]
Ik ben van mening dat juist Loewe dit het allerbeste doet. Die hebben een bepaalde techniek ingebouwd, die het beeld precies goed aanpast waardoor je niets mist vd uitzending, dus logo's (helaas, wel)en ondertiteling worden goed weergegeven. Zonder vervorming van het beeld en enorm helder en scherm.
Maar dan moet je me toch eens uitleggen hoe Loewe zonder vervorming een 4:3 uitzending in 16:9 kan veranderen, er moet toch echt iets aan vervorming komen.
Dus dan weet de tv dat het bij mij sbs11 is?Tevens heeft Loewe een ingebouwde programmagids en automatische zenderinstelling op de juiste kanalen!!
Loewe knipt boven en onder een stukje weg, dus helemaal 16:9 wordt het niet... Maar het ziet er wel goed uit, moet ik zeggen...BARACUS schreef op maandag 30 mei 2005 @ 12:22:
[...]
Naar philips pixelplus 2 had ik al niet lopen kijken om de prijs laat staan Loewe![]()
Maar dan moet je me toch eens uitleggen hoe Loewe zonder vervorming een 4:3 uitzending in 16:9 kan veranderen, er moet toch echt iets aan vervorming komen.
[...]
Dus dan weet de tv dat het bij mij sbs11 is?
Ben zelf afgelopen jaar ook voor een loewe gegaan... In eerste instantie een Aventos 3970, maar die heb ik ingeruild voor een 3981HD/DR+, breedbeeld CRT met HD recorder ingebouwd. Perfecte combinatie. Vind ook nogsteeds dat geen enkel plat scherm kan tippen aan de beeldkwaliteit zoals ik die nu beleef... Echt geweldig!
Ik zou wel goed testen; de meeste TVs zijn prima met een goed signaal (een TV die een DVD over RGB SCART niet goed kan weergeven is zeldzaam), maar slechtere signalen zijn snel een uitdaging. Vooral de digitale snufjes in veel TVs, die met DVD het beeld iets verbeteren, zorgen voor een verslechtering bij mindere signalen. De beste test is een voetbalwedstrijd; veel TVs vallen hiermee door de mand. Strepen bij panning, geen texturen op het gras, overlopende kleuren van de shirts.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Als we het dan toch over Loewe hebben, waar heb ik de meeste keuze in NLMikeyMan schreef op maandag 30 mei 2005 @ 12:30:
[...]
Loewe knipt boven en onder een stukje weg, dus helemaal 16:9 wordt het niet... Maar het ziet er wel goed uit, moet ik zeggen...
Ben zelf afgelopen jaar ook voor een loewe gegaan... In eerste instantie een Aventos 3970, maar die heb ik ingeruild voor een 3981HD/DR+, breedbeeld CRT met HD recorder ingebouwd. Perfecte combinatie. Vind ook nogsteeds dat geen enkel plat scherm kan tippen aan de beeldkwaliteit zoals ik die nu beleef... Echt geweldig!
[ Voor 11% gewijzigd door malinwa op 30-05-2005 18:57 ]
Ik ben het oneens met jou, ik heb 1 model kleiner gehad, de Sony 28CS70S ik vond hem wel mooi enzo maar bij scherpe lijnen flikkert het beeld als een gek, als ik na die tv nog een CRT had genomen was ik bij Loewe uitgekomen denk ik, maar ik heb nu eenmaal een LCD scherm gekocht en ben daar vele malen blijer meeSpecht schreef op zondag 29 mei 2005 @ 20:52:
Ik heb de Sony 32CS70S (32 inch/82 cm) en daar ben ik zeer tevreden over.
Ik zou zeggen bekijk hem een keer in de winkel en vergelijk hem met de concurentie, persoonlijk vond ik deze het mooiste beeld geven ( en ik heb _veel_ tv's met elkaar vergeleken voordat ik een keuze heb gemaakt.) en hij heeft ook zat instellings functies en telemeuk, geluid is goed (normaal), zapsnelheid is snel en je hebt 5 beeldinstellingen (4:3, 14:9, 16:9,zoom,smart).
Ik heb er 900 euro voor betaald geloof ik.
Verwijderd
Bestaan er dan CRT's die bijv. 720p aankunnen ?ari3 schreef op maandag 30 mei 2005 @ 00:16:
Hogere resoluties is belangrijk voor de nieuwe generatie spelcomputers (PlayStation 3). Tevens mooi als je een DVD-speler hebt met progressive scan output, dat werkt veel beter als het 100Hz upscanning drama. Je keuze voor CRT is goed. TFT monitors kunnen slechts één resolutie native weergeven. Voor alle andere resoluties is conversie nodig, stretch, zoom, deinterlacing. Daarom beter geen TFT.
En ik bedoel niet dat ze het signaal converteren maar daadwerkelijk 720 lijnen kunnen geven?
Met het oog op xbox360/ps3 ben ik wel op zoek naar zo'n toestel, op voorwaarde dat het beterkoop is dan een lcd.
In de US verkopen ze zulke tv's (tegen zeer scherpe prijzen), maar hier ben ik ze nog niet tegen gekomen.
Kan iemand hier een vb. van geven ?
Verwijderd
Mijn oog viel op deze Panasonic TX-32PX30
http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=940|610|602|601|4|1
Heeft/kent iemand dit toestel? Specs klinken erg goed en de reacties op kieskeurig ook.
http://www.kieskeurig.nl/...2D2BFC1256E8F006E8283.htm
De prijs is ongeveer E930 dus wel te doen. Meningen?
deze ziet er heel goed uit!Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 13:43:
Blijft lastig...
Mijn oog viel op deze Panasonic TX-32PX30
http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=940|610|602|601|4|1
Heeft/kent iemand dit toestel? Specs klinken erg goed en de reacties op kieskeurig ook.
http://www.kieskeurig.nl/...2D2BFC1256E8F006E8283.htm
De prijs is ongeveer E930 dus wel te doen. Meningen?
Weet niet wat je budget is, maar op http://www.bang-olufsen-hegeman.nl/second.aspx zie ik dat B&O en Loewe tv's een tweede leven bij jou thuis kunnen gaan leiden.
Dus Loewe's met volledige garantie en alle opties voor soms wel 2000 euro minder. Is toch wel erg interessant. Heeft iemand ervaring met dit soort producten? Of deze winkel
[ Voor 65% gewijzigd door Ibidem op 03-06-2005 11:30 ]
Verwijderd
Verwijderd
en inderdaad elk toestel heeft zo wel zijn kunst en vliegwerk om een zo goed mogelijk beeld te geven maar de loewe heeft dit denk ik allemaal niet nodig want geeft zo al een natuurlijk scherp beeld
Toen zag ik ze toevallig staan bij mediamarkt en daar was het ook het geval...
beeld was opzich niet slecht alleen die randen zagen er raar uit, beetje golfend leek het wel...
Inderdaad, de Loewe komt er qua beeldkwaliteit toch bovenuit.
Is wel wat duurder dan een PixelPlus2 bak, maargoed ik kijk er elke dag naar en dan moet het wel toppie zijn.
Ik zag de Loewe Nemos 32, de Nimo en de Aventos...
En er zijn nog andere modellen...
De Aventos 3981 ZW komt er in prijsvergelijk toch het dichtst bij mijn budget (1250,=). De Nemos 32 is toch al weer 1450,=
Wie kan er wat meer vertellen over de series van Loewe, wat de significante verschillen zijn etc ?
Trouwens, de Aventos 3770 kwam als beste getest uit de 5-2005 test van de consumentenbond.
Kan je daarmee zeggen dat de Aventos 3981 dan ook in die lijn ligt ? Het lijkt me dezelfde televisie maar dan ipv 66 cm een 81 cm, of heb ik dat mis ?
[ Voor 19% gewijzigd door Xymox op 04-06-2005 16:04 ]
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
Ignorance is bliss!! (- The Matrix)
Verwijderd
Ik las trouwens met verbazing dat het 100Hz verhaal ook nadelen heeft. Ik zag het als de perfecte techniek om van de trillingen af te komen. Kan je het trouwens ook uitzetten? Er zijn haast geen breedbeeld TV's te krijgen die het niet hebben namelijk.
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
ik zou resoluut voor de loewe Nemos 32 gaan
Waar in Belgie kan je de Loewe Nemos zo goedkoop halen ?
ff een goed model? weet niet waar je dat vandaan haalt, maar de laatste reken series van Panasonic zijn echt bizar goede toestellen voor een scherpe prijs. Loewe is mooi, maar je betaald er dan ook wel de hoofdprijs voor. iets wat imo niet altijd de moeite waard is, tenzij je geld teveel hebtmalinwa schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 20:32:
de panasonic had effe een goed model de 32PD50 maar ze hebben deze heel snel uit het gamma gehaald omdat hun lcd's zo opkwamen
ik zou resoluut voor de loewe Nemos 32 gaan
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
de reden dat dit toestel na amper een paar maanden verdwijnt is het volgend antwoord van een zaakvoerder :
De geruchten dat het toestel Panasonic TX32PD50 uit het gamma is kloppen wel degelijk. Dit toestel is namelijk de laatste maal geleverd in december 2004. Een gamma loopt steeds over twee jaar bij Panasonic. De reden hiervoor is dat de opkomst van de LCD toestellen, welke de gewone tv gaan vervangen, een enorme versnelling heeft genomen en zelfs goedkoper zijn geworden dan een dergelijk toestel. U begrijpt dus wel dat merken uiteraard een aanpassing doen in hun gamma.
Wel heel snel vind ik
Heb je mijn email niet gehad ?Xymox schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 23:29:
@malinwa
Waar in Belgie kan je de Loewe Nemos zo goedkoop halen ?
Het is een groothandelszaak die verkoopt aan alle grote winkelketens en het zijn die winkelketens die de winsmarge doorrekenen aan de klant maar zij doen dit niet en grootste winst is op de exclusievere duurdere merken zoals loewe.
Je kan ze wel niet bekijken maar als je hem ergens anders ziet spelen en overtuigd bent van de kwaliteit ervan is dit eigenlijk voldoende is het niet ?
BTL NV
Oudebaan 112
2610 Antwerpen (Wilrijk)
03 820 72 13
info@btlnv.be
Zelfs de Loewe MIMO 32 kan ik kopen voor 1370 eur en bij jullie kost deze 1949 eur dat is bijna 600 eur goedkoper.
De Nemos 32 komt ook goed uit de test bij de consumentenbond. Plus het feit dat ik persoonlijk de Nemos veeeeel mooier vind dan de Aventos 3981ZW. Maar dat laatste is zeker persoonlijk. Tevens heeft Hegeman voor 1599,- de Xelos LCD/TV met alle opties, volledige garantie etc... Is wel een Second Life product maar dan heb je wel een tv met een nieuwwaarde van 4000,- voor aanzienlijk minder.Xymox schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 15:57:
Nou, ik ben bij Correct geweest om even alle TV's op een rijtje te bekijken.
Inderdaad, de Loewe komt er qua beeldkwaliteit toch bovenuit.
Is wel wat duurder dan een PixelPlus2 bak, maargoed ik kijk er elke dag naar en dan moet het wel toppie zijn.
Ik zag de Loewe Nemos 32, de Nimo en de Aventos...
En er zijn nog andere modellen...
De Aventos 3981 ZW komt er in prijsvergelijk toch het dichtst bij mijn budget (1250,=). De Nemos 32 is toch al weer 1450,=
Wie kan er wat meer vertellen over de series van Loewe, wat de significante verschillen zijn etc ?
Trouwens, de Aventos 3770 kwam als beste getest uit de 5-2005 test van de consumentenbond.
Kan je daarmee zeggen dat de Aventos 3981 dan ook in die lijn ligt ? Het lijkt me dezelfde televisie maar dan ipv 66 cm een 81 cm, of heb ik dat mis ?
De Nemos 32 ga ik zeker kopen, met bijpassend A/V meubel. Eind aug. moet het lukken, qua geld!
Goed onderbouwd ook... Heb je ook nog argumenten waarom hij beter zou zijn?malinwa schreef op zondag 05 juni 2005 @ 19:39:
inderdaad de nemos 32 is veel mooier en ook veel beter en een heel goede prijs een koopje
En dat iets met een mooie prijs vaak een koopje is is ook vrij evident...
Verwijderd
Ik ben me laatste weken ook aan het verdiepen in wat voor TV ik wil gaan kopen, maar ben de naam Metz nog nooit tegengekomen. Ik wil niet zeggen dat het daarom meuk is, kan juist best topspul zijn.
Als je htforum.nl is ook wel het een en ander te vinden over CRT-tvs en over de ISF-bratie ervan, wat ikzelf zeker ga doen als ik de mijne eenmaal heb.
Metz is idd een topmerk.Trasos schreef op maandag 06 juni 2005 @ 01:10:
Metz? das toch een drankje![]()
Ik ben me laatste weken ook aan het verdiepen in wat voor TV ik wil gaan kopen, maar ben de naam Metz nog nooit tegengekomen. Ik wil niet zeggen dat het daarom meuk is, kan juist best topspul zijn.
Als je htforum.nl is ook wel het een en ander te vinden over CRT-tvs en over de ISF-bratie ervan, wat ikzelf zeker ga doen als ik de mijne eenmaal heb.
Bovenstaande is onlangs in mijn huiskamer verschenen en ik moet zeggen ik hou er gewoon van het beeld is subliem en wanneer je een dvdtje laat spelen wel ja amai het beeld is er.
Dus ik kan je echt wel panasonic aanraden (altijd al panasonic gehad) juist de panasonic lcd's raad ik niet aan maar voor een crt breedbeeld komen er weinig merken of zelfs geen in de buurt van wat een panasonic kan (mijn mening).
Grtz
que?
Neem aan dat je doelt op splitscreen ofzo? Aangezien de aventossen ook Pip hebben...Dr. Strangelove schreef op maandag 06 juni 2005 @ 09:05:
Nemos is qua grondplaat bijna identiek aan de Aventos, is alleen wat luxer uitgevoerd met o.a. PiP. Qua beeldkwaliteit is er geen verschil. Qua uiterlijk uiteraard wel, het geluid is ook een stuk beter (grootste minpunt van de Aventos, maar elke zichzelf respecterende HT freak interesseert dat niet).,
Verwijderd
Deze geeft zeer goed beeld naar mijn mening.
Heb hier een DVB-T receiver op aangesloten en dit werkt perfect. Geen last van wijzigende formaten oid.
Ook een PS2 via component met progressive input geeft goed beeld. Hoewel ik denk dat het hier beter kan, maar dat de PS2 gewoon niet beter beeld geeft. Voor games is het goed, maar movies kunnen wel beter denk ik. In vergelijking met mijn oude LG studioworks 99+ pc monitor doet de PS2 het niet zo goed
Wat ik mij nu wel afvraag of deze display HDTV kan weergeven.
OP de website van Panasonic vond ik dat de Quintrix SR (Super Resolution) een beeldresolutie van 733*2376 kan weergeven. Aangezien deze ook progressive inputs ondersteunt lijkt het mij logisch dat deze 720p ondersteund. Ik vind echter ergens ook maar enig HDTV ready label oid terug in de manual.
Beter dan de Aventos 3981 bedoel ikMikeyMan schreef op maandag 06 juni 2005 @ 00:10:
[...]
Goed onderbouwd ook... Heb je ook nog argumenten waarom hij beter zou zijn?
En dat iets met een mooie prijs vaak een koopje is is ook vrij evident...
En wat die prijs betreft bedoel ik een koopje omdat ik hem voor 1120 kan kopen vandaar
Wat Dr Strangelove zegt klopt toch ook niet allemaal want scheelt wel qua beeldkwaliteit
De Loewe Nemos heeft een ander chassis nl Q 2500 M ( Multimedia)
Digital Line Control (DLC)
Digital Line Interpolation (DLI)
Digital Motion Interpolation Plus (DMI Plus)
Digitaal kamfilter Plus
Dynamische dubbelfocus (DDF)
Real-Flat-HD-beeldbuis is veel beter dan de beeldbuis van de Aventos
Beter geluid wat dr strangelove al gezegd had door de subwoofer
L-Link
Audio In
3 scarts waarvan 1 voor component video
meer uitbreidingssets
Voor uitleg over de termen zie de website van loewe of vraag eens op htforum.nl welke de beste CRT is waar ze het beste resultaat na calibratie mee halen
Your point being...?malinwa schreef op maandag 06 juni 2005 @ 19:59:
[...]
Beter dan de Aventos 3981 bedoel ik
En wat die prijs betreft bedoel ik een koopje omdat ik hem voor 1120 kan kopen vandaar
Wat Dr Strangelove zegt klopt toch ook niet allemaal want scheelt wel qua beeldkwaliteit
De Loewe Nemos heeft een ander chassis nl Q 2500 M ( Multimedia) niet waar, allebei een 2500B chassis
Digital Line Control (DLC)niet waar, hebben ze allebei
Digital Line Interpolation (DLI)niet waar, hebben ze allebei
Digital Motion Interpolation Plus (DMI Plus)niet waar, hebben ze allebei
Digitaal kamfilter Plus
Dynamische dubbelfocus (DDF)niet waar, hebben ze allebei
Real-Flat-HD-beeldbuis is veel beter dan de beeldbuis van de Aventosniet waar, zelfde beeldbuis
Beter geluid wat dr strangelove al gezegd had door de subwoofer
L-Link
Audio Inniet waar, hebben ze allebei
3 scarts waarvan 1 voor component videoklopt
meer uitbreidingssetszoals?
Voor uitleg over de termen zie de website van loewe of vraag eens op htforum.nl welke de beste CRT is waar ze het beste resultaat na calibratie mee halen
Heb je trouwens de twee daar naast elkaar staan dat je er zo van overtuigd bent en is het dan wel nuttig om de nemos te kopen of ga ik dan beter voor de aventos.
En ik heb al enige ervaring met Loewe...
Voor mij was het niet nuttig om de Nemos te nemen, ik vond de aventos mooi genoeg, en zie in de nemos echt geen meerwaarde... Nog afgezien van het feit dat ik hem absoluut niet mooi vind...
[ Voor 56% gewijzigd door MikeyMan op 06-06-2005 23:06 ]
Toch wel raar want als je afgaat op de website van loewe zou je denken dat er veel meer verschillen opzitten zelfs de uitbreidingssets bij de nemos zijn er meer maar ja wat is de geloofwaardigheid van de site.
Staat de juiste gegevens dan in uw folder ?
die duitse site klopt nog minder want bij de nemos is er zelfs geen sprake van onderstaande zaken en ik veronderstel toch dat ze eropzittenMikeyMan schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 08:38:
Mjah, de folder klopt gewoon naar mijn weten... En probeer anders de duitse site eens...
Digitaal kamfilter Plus
Ook zetten ze bij de nemos op de duitse site 2 scarts da klopt toch ook niet + de benaming van het beeld is wel degelijk anders bij beide modellen en als je de woordverklaring gaat zien zit er toch verschil op
Wat moet een mens nu nog geloven ?
En je moet ook in de PDF "Technische Daten" kijken...
De aventos heeft AGC, wat de nemos niet heeft
De nemos heeft een woofer ingebouwd.
L-Link (wat het ook moge zijn) hebben ze allebei
Bij Fernsehnorm staan wat verschillen, maar volgens mij komt dat allebei op hetzelfde neer, aangezien mijn aventos ook gewoon ntsc en secam kan weergeven.
Uitbreidingen heb je gelijk in, op de Nemos zou volgens de specificaties (welke mbt de uitbreidingen vaak niet kloppen) meer digitaal mogelijk zijn. Maar het zou me verbazen als dat op de aventos niet kan, aangezien het hetzelfde chassis is...
Maar waarom ga je niet gewoon naar een fatsoenlijke Loewe dealer?
[ Voor 109% gewijzigd door MikeyMan op 07-06-2005 09:53 ]
dat ben ik van plan om naar een dealer te gaan maar gewoon het feit dat er verschillende zaken op de site van loewe staan
Wel raar dat er van al dat digitaal vliegwerk er niks vermeld staat bij de nemo op de duitse site
Beetje jammer, had het op mijn tv ook graag gehad, en deze is in eerste instantie ook geleverd met M Chassis...
je zegt die is in eerste instantie ook zo geleverd dan heb je er toch 3 of bij de levering heb je gezien dat het een ander chassis was dus wat je zegt is dat je geen nemos gaat vinden met het M chassisMikeyMan schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 10:08:
Euh, sorry... Foutje mijnerzijds... 3 scarts met 1 component zat in het M chassis, en die is dus komen te vervallen... Beide 2 scarts...
Beetje jammer, had het op mijn tv ook graag gehad, en deze is in eerste instantie ook geleverd met M Chassis...
Vroegah zat er wel een M chassis in die dingen...
waar zit het verschil hem dan als je dat weet
Hoe kom je bij al die informatie ?
Je zegt dus eigenlijk dat de technische documentatie bij de Nemos en Aventos niet correct zijn ?
http://www.loewe.de/download/aventos_3981_zw.pdf
http://www.loewe.de/download/tech_dat/nemos_32_neu.pdf
succes...
Alleen de uitbreidingsmogelijkheden kloppen geloof ik niet... Heb het daar met mijn dealer over gehad, en de ir-link uitbreiding is sowieso mogelijk op de aventos... Evenals de niet vermelde VGA input...
[ Voor 39% gewijzigd door MikeyMan op 07-06-2005 12:28 ]
Hoe zit het precies met die SAT uitbreidingset van Loewe ? Wat is het precies, wat zijn de voor en nadelen ? Is het te vergelijken met een 'normale' SAT tuner ?
Ik snap tevens niet wat je met zo'n VGA uitbreiding moet. Als je PC of laptop een TV out heeft, waarom zou je die dan niet gebruiken ?
Ik ben er nu onderhand wel uit, het zal wel een Nemos worden. Ik ga liever af op de recenties van de Consumentenbond dan de losse reviews op Kieskeurig.nl
Tsja, de nemos is wel 200 euro duurder dan de Aventos bij prijsvergelijk. Ik zou die 200 ballen ook kunnen besteden aan een sateliet set. Met zo'n TV is het eigenlijk zonde om nog via de kabel te gaan kijken....
[ Voor 30% gewijzigd door Xymox op 07-06-2005 13:30 ]
Xymox schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 13:27:
Ik wil graag 2x SCART met RGB, aangezien ik een DVD speler EN later ook een sateliet tuner wil aansluiten. De Aventos heeft naar mijn weten slechts 1 RGB ingang.
Dat klopt, 1 rgb en 1 non-rgb. Je zou bij loewe voor een Aconda moeten gaan om wél twee rgb aansluitingen te gebruiken. Maar als je toch satelliet wilt gebruiken, waarom dan geen ingebouwde decoder... Lijkt mij in bediening een stuk makkelijker
Hoe zit het precies met die SAT uitbreidingset van Loewe ? Wat is het precies, wat zijn de voor en nadelen ? Is het te vergelijken met een 'normale' SAT tuner ?
zijn gewoon ingebouwde digitaal decoders. Ze zijn er voor satelliet en terresterial (digitenne, kpn etc...) en de bediening ervan is na inbouw dus helemaal geïntegreerd in het toestel...
Ik snap tevens niet wat je met zo'n VGA uitbreiding moet. Als je PC of laptop een TV out heeft, waarom zou je die dan niet gebruiken ?
omdat de beeldkwaliteit van tv-outs nogal wat te wensen over laat. Vga is vele malen beter. Hou er wel rekening mee dat de loewe vga uitbreiding niet zulke hoge resoluties (officieel!) ondersteunt
Ik ben er nu onderhand wel uit, het zal wel een Nemos worden. Ik ga liever af op de recenties van de Consumentenbond dan de losse reviews op Kieskeurig.nl
Tsja, de nemos is wel 200 euro duurder dan de Aventos bij prijsvergelijk. Ik zou die 200 ballen ook kunnen besteden aan een sateliet set. Met zo'n TV is het eigenlijk zonde om nog via de kabel te gaan kijken....
Verwijderd
Je betaald 200 soms zelfs 300 euro meer alleen al voor dat pixelsplus 2 en het werkt toch maar voor de helft van de tijd, en onze ervaring met de service van philips is ook niet fantasties.
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan sony, zelf heb ik de 28FQ86 van sony de 82 cm variant van deze kost als ik me niet vergis nu 849.
Wil je toch minder betalen dan zou je kunnen gaan voor de voor de 32CS70
als je afgaat op de duitse loewe site wat jij toch doet denk ik dan staat er bij de mimo het M chassis en deze mimo zou 3 scarts hebben.MikeyMan schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 10:30:
Je gaat geen NIEUWE nemos vinden met m chassis... Het M chassis wordt niet meer gemaakt...
Vroegah zat er wel een M chassis in die dingen...
deze bovenstaande dingen zijn dan niet terug te vinden op de nemos of wel ??malinwa schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 09:38:
[...]
die duitse site klopt nog minder want bij de nemos is er zelfs geen sprake van onderstaande zaken en ik veronderstel toch dat ze eropzitten
Digitaal kamfilter Plus
Op een ander forum ook iemand gewaarschuwd die advies vroeg.
Die TV had maar 1 scart en dit kreeg ik van en andere user als reply:
"Daar heb je voor een paar tientjes een SCART schakeldoos voor. Die schakelen zelfs automatisch om zodra er op 1 van de inkomende SCARTS een signaal wordt gedetecteerd."
Heb maar niet meer gereageerd.
Maar das nog oude info... Zoals gezegd, het m chassis wordt niet meer gemaakt...malinwa schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 18:19:
[...]
als je afgaat op de duitse loewe site wat jij toch doet denk ik dan staat er bij de mimo het M chassis en deze mimo zou 3 scarts hebben.
Jah, dat werkt maar gedeeltelijk... Ten eerste zal je beeldkwaliteit er niet op vooruit gaan, en ten tweede, zijn de meeste kastjes niet echt mooi afgewerkt enzo...gg3b schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 22:03:
Wel grappig die discussies over aantallen scarts.
Op een ander forum ook iemand gewaarschuwd die advies vroeg.
Die TV had maar 1 scart en dit kreeg ik van en andere user als reply:
"Daar heb je voor een paar tientjes een SCART schakeldoos voor. Die schakelen zelfs automatisch om zodra er op 1 van de inkomende SCARTS een signaal wordt gedetecteerd."
Heb maar niet meer gereageerd.
ok en hoe zit het met die digitale zaken die ik vernoemde zitten die nu wel of niet op de nemos want blijkbaar staat de site van loewe al dan niet vol met oude irrelevante info.MikeyMan schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 22:09:
[...]
Maar das nog oude info... Zoals gezegd, het m chassis wordt niet meer gemaakt...
Is 2 scarts eigenlijk genoeg ?
volgens de duitse site niet maar ik geloof u en toch raar dat de nemos beter beeld geeft dan de aventos en dta heb ik van iemand die kalibraties doet.MikeyMan schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 23:59:
Al die zooi die ik in de eerdere vergelijking heb gemeld zit erop...
Verwijderd
Wat betreft Pixelplus 2, valt het mij juist altijd op hoe positief deze eruit springt als je het over beeldkwaliteit hebt en dat ondanks de vaak belabberde antennesignalen bij de electronicazaken. Ik bedoel, de rest (op de plasma's na dan) vervallen daarbij meestal tot grijze muizen! Ik heb nu sinds een paar weken de 28pw9520 van Philips staan en mijn ervaring is heel positief. Het is inderdaad zo dat je bij "overweldigende" actiescenes wat artifacts kunt krijgen, maar dat is minimaal en valt in het niet bij de beeldkwaliteit die je er voor terug krijgt. De zwarte balken worden bij deze tv op alle zenders automatisch herkend, daar zijn geen signalen voor nodig. Ook bij de beeldformaten heeft Philips het (naar mijn mening) ook dik voor mekaar, want bij "automatisch formaat" en "superzoom" zijn de vervormingen minimaal. Oh ja en voor de prijs hoef je het niet te laten, want als je een beetje zoekt kun je deze tv bestellen voor nog geen 700 euro, terwijl de voorganger vorig jaar nog 1200 euro was!!cramwinckel schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 16:13:
Mijn advies is: je moet iig niet voor pixelplus 2 of advanced digital plus (Sony) gaan. Die verprutsen het beeld nogal. Als je een film kijkt is het film effect weg (dat het beeld een beetje vertraagd lijkt, hoop dat je het snapt), alleen bij scrollende tekst onder wordt dat soepeler. Verder vind ik niet dat je een 4:3 uitzending naar 16:9 moet uitrekken (rare brede koppen). Wat wel handig is en wat ik mis bij mijn Sony 28fq86 is dat hij automatisch overschakeld naar 16:9 bij zwarte balken. Bij Ned. 1-3 en de belgische zenders wordt dat singaal meegezonden, maar bij bv. yorin zetten ze er alleen maar zwarte balken boven/onder waardoor je dat zelf moet doen.
[ Voor 97% gewijzigd door Dr. Strangelove op 08-06-2005 11:27 ]
De 72cm Aventos en Nemos hebben inderdaad maar één RGB SCART, de 82cm Aventos en Nemos hebben er twee, waarvan één ook component accepteert en een derde S-video/composite slikt.Ik wil graag 2x SCART met RGB, aangezien ik een DVD speler EN later ook een sateliet tuner wil aansluiten. De Aventos heeft naar mijn weten slechts 1 RGB ingang.
[ Voor 81% gewijzigd door Dr. Strangelove op 08-06-2005 11:30 ]
Nee, niet meer dus... Hebben er ook nog maar één... Zoals gezegd, dat was een feature van het M chassis, wat momenteel voltooid verleden tijd is...Dr. Strangelove schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 11:26:
[...]
De 72cm Aventos en Nemos hebben inderdaad maar één RGB SCART, de 82cm Aventos en Nemos hebben er twee, waarvan één ook component accepteert en een derde S-video/composite slikt.
Baal er zelf ook stevig van dat ik maar 2 scarts heb
[ Voor 24% gewijzigd door MikeyMan op 08-06-2005 12:13 ]
Verwijderd
Ik denk dat je die nog wel ergens kan vinden.
Ik heb het meestal niet zo op die switchjes. De kwaliteit is vaak discutabel. Mogen we aannemen dat voor deze prijs (150 euri) en omdat een gerenomeerd merk (Monster) het op de markt brengt dat de kwaliteit wel navenant is?MikeyMan schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 15:11:
Ow, en als je het over een mooie scart-switch hebt:
http://www.hifi.nl/nieuws.php?keuze=36680
Ik zoek zelf namelijk ook een TV met meer dan één RGB-Scart aansluiting, en die zijn er verrekte weinig kan ik zeggen. Dit zou een mooie oplossing kunnen zijn.
Denk inderdaad dat deze switch wel wat beter is dan de gemiddelde scart switch... En daarbij, het blijft natuurlijk CRT, met de navenant lage resolutie... Dus ik denk dat het dan al een stuk minder uitmaakt dan bij een hoog-resolutie scherm...
Nu heb ik vandaag de folders van loewe binnengekregen en nu zie ik dat zowel de aventos als de nemos volgende dingen niet hebben maar volgens u toch wel
ze hebben wel
Digital Transient Improvement Plus (DTI Plus)
Digital Noise Control (DNC)
Wat moet ik nu nog geloven ?
Maar sowieso, die digitale shit zou ik sowieso niet teveel naar kijken... Ik heb het zelfs allemaal uit staan, ziet er een stuk beter uit...
Als je nog informatie nodig hebt, kan ik je als dealer Solutions, hier in Zoetermeer aanraden. Als je vraagt naar Marko, kan die je zo'n beetje alles vertellen...
En je hoeft me geen u te noemen hoor, of kom je uit belgië?
Ik heb zelf destijds bij aanschaf van mijn Xelos ook iets dergelijks gehad, alleen had ik daar juiste het voordeel dat het nieuwere type (dat ik kreeg) juist betere specificaties (en een extra scart aansluiting) had t.o.v. van de generatie daarvoor. Maar ja, het blijft wel verwarrend dat ze specs van gelijknamige modellen zomaar ineens veranderen. Ik krijg ook wel een beetje de indruk dat Loewe hun crt lijnen een beetje aan het afschrijven is ten gunste van de flat panel (lcd/plasma) modellen en dat daarom veel crt's van de laatste generatie eigenlijk minder zijn qua mogelijkheden dan voorheen. Wel jammer, want Loewe maakte toch altijd hele mooie beeldbuis tv's..
Was ik dat niet toevallig op GoT?jasjenl schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 00:02:
Loewe is een beetje aan het prutsen qua specs de laatste tijd heb ik het idee. Ik heb laatst ook een ervaring van iemand op htforum gelezen, die een tv had besteld waarvan hij dacht dat ie 3 scarts zou hebben, maar toen bleek bij aflevering dat ie nog maar twee scarts had. De reden? Ze hadden in het nieuwste model een ander chassis gemonteerd (lees: een minder uitgebreid chassis) en daardoor had dit model (die dus nog steeds dezelfde naam had als die van een generatie ouder) dus een scart minder en moest die ook een aantal features missen.
Ik heb zelf destijds bij aanschaf van mijn Xelos ook iets dergelijks gehad, alleen had ik daar juiste het voordeel dat het nieuwere type (dat ik kreeg) juist betere specificaties (en een extra scart aansluiting) had t.o.v. van de generatie daarvoor. Maar ja, het blijft wel verwarrend dat ze specs van gelijknamige modellen zomaar ineens veranderen. Ik krijg ook wel een beetje de indruk dat Loewe hun crt lijnen een beetje aan het afschrijven is ten gunste van de flat panel (lcd/plasma) modellen en dat daarom veel crt's van de laatste generatie eigenlijk minder zijn qua mogelijkheden dan voorheen. Wel jammer, want Loewe maakte toch altijd hele mooie beeldbuis tv's..
Het laatste ben ik het ook helemaal mee eens... Ben ook nog geen LCD/Plasma tegengekomen die mijn huidige tv eruit speelt...
Voor mij is de ideale combinatie nogsteeds een CRT tv icm een Beamer...
En de sharpness en het contrast helemaal voluit... Das ook zo'n bekende combinatie van "beeldverbeteringen"...Dr. Strangelove schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 00:04:
Eens met MikeyMan, al die digitale gein verknoeit je beeld alleen maar. Als je een goede DVD speler hebt voegen ze niks toe en bij kabel maken ze de ruis die daar van nature in zit juist storender (sommige mensen vinden het 'scherper', dat zijn over het algemeen dezelfde mensen die een LCD van 1000 euro kopen 'omdat het beeld zoveel beter is dan van een gewone TV met beeldbuis').
In mijn folder staan de drie door jou genoemde dingen wel aangegeven bij de 81cm (waarom dat bij de nemos een 32 inch heet en bij de aventos 81 cm is me ook een raadsel, maargoed...) maar niet bij de overige modellen... En dit is gewoon het volledige boek van 2005...malinwa schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 22:45:
@MickeyMan
Nu heb ik vandaag de folders van loewe binnengekregen en nu zie ik dat zowel de aventos als de nemos volgende dingen niet hebben maar volgens u toch wel
ze hebben wel
Digital Transient Improvement Plus (DTI Plus)
Digital Noise Control (DNC)
Wat moet ik nu nog geloven ?
Het enige verschil volgens deze specificaties is dat de nemos digitaal kamfilter plus heeft (waarvan ik nogsteeds niet weet wat het is...
Moet hierbij wel opmerken dat er nogsteeds staat dat er 3 scarts opzitten... Wat een prutsers
[ Voor 18% gewijzigd door MikeyMan op 09-06-2005 00:44 ]