[PC/X360] Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 5.623 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-07 09:16
is de demo qua kwaliteit vergelijkbaar met het eindproduct?
bij mij:
- drop uit heli in een gebouw en kan dan niet door de muur naar buiten .. handig.
- graphics niet wat we gewend zijn maar draait wel uber langzaam.

als het eindproduct hetzelfde is dan weet ik voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
prutser001 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 00:03:
Ik hoop dat me X1900XT hier verandering in gaat brengen :)
Vergeet het maar!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Zie hier de voorlopige tweakguide voor GRAW:

http://www.tweakguides.com/GRAW_1.html

Dit is wat de auteur zegt over AA:

Antialiasing Note:
Due to the type of 'Deferred Lighting' method used by the developers, regardless of your Post Effects setting, Antialiasing is not possible in the game - even if you try to force it in your graphics card control panel. This is an unfortunate and contentious aspect of the game, since the gameplay relies a great deal on identifying small movements in your surroundings; something which the lack of antialiasing makes much harder due to jagged edges constantly moving and shimmering. However it is not resolveable as far as I know, so it's unlikely to ever be "fixed" by patching. Turn off any forced Antialiasing in your graphics card control panel, as it will not work and can only cause slowdowns and problems with GRAW.

Jammer maar helaas dus. :(

[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 02-05-2006 18:23 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 18:17

SG

SG surft naar info hardewaren

Dan pomp je de reso op 1800x1440 :) moet zo'n x1900XT wel kunnen. 'n triniton 19" / 21"
Jammer als je zo'n reso beperkte 19 "TFT

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het spel komt van de week bij mij aan de deur :)
Persoonlijk was het wel wennen na snelle games spelen, ik speelde vooral JO.
Maar na een tijdje demo spelen werd het al wat leuker, ook samen met wat clanmates gespeeld die ook naar graw gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
@ Mustis SLI met 2x 7800 GT en slecht resultat = prutser
Als je daarmee niet kan gamen heb je gewoon je systeem verneukt, kan aan mij liggen.
Fouten in de textures ? Kan altijd gebeuren, en je bent de enige die ik daar over heb horen zeuren in deze game, daarbij is er bij iedere game wel wat met texures.
Laten we dus wel ff nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ya ik heb ook gehoord dat er wat problemen waren bij sommige mensen, zal wel in de full version opgelost worden hoop ik voor ze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

prutser001 schreef op zondag 30 april 2006 @ 16:14:
Kijk hier eens : C:\Program Files\Ubisoft\Ghost Recon Advanced Warfighter\Data\settings

ff beetje aanmodderen in xml file en zal wel goed komen.

Hier een paar pics hoe mooi het eruit ziet op een X800XL alles high, en CCC op quality setting.
Wonder boven wonder draait het niet eens slecht, ondanks dat alles op high staat natuurlijk heb ik geen SM3.0 maar dan nog :)

[afbeelding]

[afbeelding]
Vind het er eerlijk gezegd niet echt fraai uit zien, ik heb hem op de Xbox360 en ik kan je verzekeren dat dat heel wat mooier is. :D

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Hoe kan je hem op je Xbox hebben? PC gr:aw is ene hele andere game dan de Xbox. :) Het lijkt erop maar is toch anders.
PC heeft Coop campain missies. Tactische gameplay. grotere maps. Krijgt nog feature Patches.
Ander game ander publiek. GRAW Graphisc zijn meer dan redelijk ruim voldoende om van die gameplay te kunnen genieten en tacties fun te hebben.

GRAWXbox =/= GR:AW PC
Voor het volk die PC Graw game slijl niks vinden moeten dus aan de Xbox.

Tuurlijk dat het volk met budged en midrange spect wat mee rmoeten inboeten Kwa gfx. Maar ja daar kies je voor ivm je budged.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

gabiballetje schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 19:56:
@ Mustis SLI met 2x 7800 GT en slecht resultat = prutser
Als je daarmee niet kan gamen heb je gewoon je systeem verneukt, kan aan mij liggen.
Fouten in de textures ? Kan altijd gebeuren, en je bent de enige die ik daar over heb horen zeuren in deze game, daarbij is er bij iedere game wel wat met texures.
Laten we dus wel ff nadenken.
alle andere spellen lopen wel goed zowel qua fps als textures dus systeem is in orde en lage textures liggen aan het spel zelf
framerate vallen wel mee, single cpu=42, dual=74

verder ligt het aan jouw

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Echt een tegenvaller, maakt niet uit wat je probeert AA is niet aan te krijgen :x
Het spel ziet er met m'n oude X800XL netzo uit alsop m'n nieuwe X1900XT, bij andere spellen zoals FEAR/COD2/Oblivion/Spellforce 2 is echt een wereld van verschil.

Quote van tweakguide :
Antialiasing Note: Due to the type of 'Deferred Lighting' method used by the developers, regardless of your Post Effects setting, Antialiasing is not possible in the game - even if you try to force it in your graphics card control panel.

Beetje raar als je het mij vraagt.

Geef mij FEAR maar :)

[ Voor 18% gewijzigd door prutser001 op 03-05-2006 01:02 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Geef mij maar 'n modern war game Oh dat is GRAW. komt later ook competitie als in Armored assault (OFP)
Oblivion andere genre, fear ook weer 'n heel ander spel. bullittime shit.
COD2 leuk maar WWII

AA is 'n minpuntje. GFX is meer dan redelijk.
Andere veel belangrijkere minpuntjes zijn
Je kan geen wapen oppakken.
Je kan niet over lage muurtjes springen/klimmen

Perfect niet, speelbaar oh ja zeker wel

Als ik 'n andere spel zou spelen is dat X3 The reunion.

Bij FEAR hebben ze vergeten dat CPU toch wel wat krachtiger zijn. 'n Cellie is voldoende. Maar dan laat je 'n zooi CPU cycles liggen die je voor andere dingen kon gebruiken zoals AI en Physics.

Xbox GRAW is ook 'n nogal ander spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 09:55
Hey mensen,

ik heb me er ook maar eens aan gewaagd. Ik had nogal hoge verwachtingen van de game, maar kreeg toch even mosterd na de maaltijd toen ik de game zelf kon aanschouwen op m'n eigen PC.

De graphics,
niets bijzonders. Explosies en de physics zijn wel gaaf, maar waarom moet het ondanks die matige graphics zo ontzettend traag draaien !

Gameplay,
in het begin kon ik maar niet wennen. Aangezien ik veel hardloop-battlefield-veldslagen speel. Maar na toch even geconcentreerd bezig geweest te zijn vond ik de game heel meeslepend, doch wat aan de pittige kant voor de onervaren tactics-speler

Verder had de AI van de teammates wat beter gekund, want dit is echt om te huilen. Als je ze rugdekking laat geven gaan ze op een afstand van 2 huizenblokken van elkaar staan :P

Al met al géén verkeerd spel, maar het zal in mijn ogen niet heel lang boeiend kunnen blijven. Ondanks de toch wel heel andere speelstijl dan het grote gros aan shooters.

[ Voor 13% gewijzigd door PassieWassie op 03-05-2006 10:22 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

SuperG schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 07:46:
Geef mij maar 'n modern war game Oh dat is GRAW. komt later ook competitie als in Armored assault (OFP)
Oblivion andere genre, fear ook weer 'n heel ander spel. bullittime shit.
COD2 leuk maar WWII

AA is 'n minpuntje. GFX is meer dan redelijk.
Andere veel belangrijkere minpuntjes zijn
Je kan geen wapen oppakken.
Je kan niet over lage muurtjes springen/klimmen

Perfect niet, speelbaar oh ja zeker wel

Als ik 'n andere spel zou spelen is dat X3 The reunion.

Bij FEAR hebben ze vergeten dat CPU toch wel wat krachtiger zijn. 'n Cellie is voldoende. Maar dan laat je 'n zooi CPU cycles liggen die je voor andere dingen kon gebruiken zoals AI en Physics.

Xbox GRAW is ook 'n nogal ander spel.
Ik heb het niet over het soort spel, maar puur over de graphics, fear/oblivion/cod2 waren maar voorbeelden, graw laat op dat gebied gewoon wat steekjes vallen.

Ik vraag me wel af of je een LCD-TV gebruikt op je pc of dat het AA probleem vermindert?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn .. dit spel is gewoon onspeelbaar doordat AA niet aanstaat.
Normaal zie ik altijd snel kleine dingen die bewegen, bijv vijanden op afstand .. maar nu kan ik beter een MG42 kopen, en alles in het rond gaan sproeien .. want ik zie het verschil niet meer van een muur of vijand op grote afstand.

Word daarom ook steeds verrot geschoten ... want die radar waar de schoten vandaan komen helpt ook niet echt. Alles beweegt en trilt maar.

Heb het er maar weer afgegooid.

Just my 2 cents ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik heb 'm ook geprobeerd en de performance op mijn (wat verouderd) systeem (2.6ghz 1024ram radeon9800pro etc) is behoorlijk teleurstellend voor hoe het eruit ziet.
ik ga zelf ook wel wat proberen te tweaken enzo. zit in de hele versie eigenlijk alle textures etc nog in zo'n mega bundle bestand?
ik had dat bestand 'uitgepakt' en een kijkje genomen naar de textures en sommige zijn best wel heel groot eigenlijk.
misschien als ik die even resize dat het dan een stuk beter wordt. maar dan moet ik eerst nog wat schrijven om dat bestand weer in te pakken als ik daar tijd voor heb.
als de final versie niet meer met dat bestand werkt dan neem ik niet eens de moeite om eraan te beginnen namelijk :p

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:49

nFo

Ik heb die demo voor de pc gedownload, lijkt mij wel een coole game.
Maar als ik het spel start dan herstart het systeem. :?

Enig idee hoe dat komt ?

[ Voor 14% gewijzigd door nFo op 03-05-2006 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nFo, heb je misschien iets overgeclockt? Het kan zijn dat dit wat problemen opleverd!
Alles ff terug clocken en opnieuw opstarten.

Ik heb mijn 6800GS overgeclockt, en die crasht telkens na het afsluiten van GRAW.
Vind dit spel een grote teleurstelling. Had er veel meer van verwacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik mij afvraag...

Ik heb daarnet even half life 2 geïnstalleerd op mijn systeem en gespeeld. (x850pro, dus zeker niet laatste generatie) en dat game ziet er heel strak en mooi uit. Nog steeds, ook al is het meer dan een jaar oud. Maar het is toch verbazend licht voor m'n systeem. Zonder problemen 4xAA (ok, wel maar op 1024*768, maar andere games vergelijk ik dan ook in dezelfde resolutie)

En ook op radeon 9800 kaarten draait half life nog meer dan behoorlijk, met 512 Mb ram. Dus echt hoedje af voor deze game (grafisch/performance gezien dan).

En nu is het zo dat nieuwere games enorm veel zwaarder zijn op je systeem (dat zie je en voel je gewoon) terwijl het grafisch niet in dezelfde mate beter is dan half life 2 (op gevoel dan) meestal ziet het er gewoon hetzelfde uit. Ik denk bvb aan CoD2. Ik kan die wel op dx9 spelen op 1024*768 maar het ziet er niet zichtbaar beter uit dan hl2. En hetzelfde heb je dus met deze game. Voor zover ik kan zien krijg je qua graphics niet terug wat je verwacht als je de belasting op het systeem ziet.

Ligt dat nu aan het feit dat hl2 efficiënter/netter gecodeerd is. (en de andere games dus meer de attitude hebben van, Goh, iedereen heeft toch killer systemen, dus de resource zijn gewoon aanwezig, laten we maar geen tijd steken in het streamlinen van onze code...)

Ofwel zijn we op een punt gekomen waar nog betere graphics exponentieel veel meer rekenkracht vragen voor de marginale verbeteringen die we nauwelijks kunnen waarnemen. Of we nu zo of zo lighting doen en textures en weet ik veel, als je gamet merk je er misschien toch niets van, omdat de kwaliteit zowieso al redelijk goed is, maar de performance zakt dan misschien wel ineen.

Persoonlijk vind ik dat de gamesindustrie zich eens mag gaan beraden over waar ze naartoe willen met gamen, want persoonlijk heb ik het allemaal wel een beetje gezien. Veel investeringen voor nieuwe hardware, nog meer sequels, marginale verbeteringen...

Als ze de marketing van de xbox360 en de ps3 serieus kunnen opvoeren denk ik dat pc gamen (behalve voor de typische pc genres) nog een moeilijke tijd kan tegemoet gaan. In de doelgroep 14-18 ken ik weinig mensen die zich een killer systeem kunnen veroorloven, terwijl de 300-400€ voor ps3 en xbox360 niet onoverkomelijk is. Ik zou het ook wel weten hoor. Op de duur gaan mensen die dure pc gaming aangelegenheid beu worden... Bij mij is het alvast zover, mijn volgende game platform wordt zeker en vast een console. Super graphics voor betaalbare prijzen. En hoeveel je ook investeert in je pc platform, steeds moet je compromissen maken of steeds ben je ontchoogeld... Spijtige zaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:49

nFo

Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 17:15:
nFo, heb je misschien iets overgeclockt? Het kan zijn dat dit wat problemen opleverd!
Alles ff terug clocken en opnieuw opstarten.

Ik heb mijn 6800GS overgeclockt, en die crasht telkens na het afsluiten van GRAW.
Vind dit spel een grote teleurstelling. Had er veel meer van verwacht!
Ja natuurlijk :P
GeForce 6800 400/900
Maar alle games draaien goed.
Maar ik probeer het wel even.
Update: Nee, helpt ook niet.
Ik probeer wel een andere driver, ik gebruik nu: 84.25

[ Voor 10% gewijzigd door nFo op 03-05-2006 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 16:58:
Damn .. dit spel is gewoon onspeelbaar doordat AA niet aanstaat.
Normaal zie ik altijd snel kleine dingen die bewegen, bijv vijanden op afstand .. maar nu kan ik beter een MG42 kopen, en alles in het rond gaan sproeien .. want ik zie het verschil niet meer van een muur of vijand op grote afstand.

Word daarom ook steeds verrot geschoten ... want die radar waar de schoten vandaan komen helpt ook niet echt. Alles beweegt en trilt maar.

Heb het er maar weer afgegooid.

Just my 2 cents ^^
je kan idd beter een mg42 kopen in cod en daar gaan rond rennen.. dat is meer een arcade game in jouw smaak.. bij graw moet je om elke hoekje spieken, en elk hofje controleren.. geen rambospel dus.. maar ja dat is schijnbaar lastig te spelen voor sommige mensen

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eendje schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 17:47:
[...]

je kan idd beter een mg42 kopen in cod en daar gaan rond rennen.. dat is meer een arcade game in jouw smaak.. bij graw moet je om elke hoekje spieken, en elk hofje controleren.. geen rambospel dus.. maar ja dat is schijnbaar lastig te spelen voor sommige mensen
Het is idd een tactisch spel .. waar ik opzich wel goed in ben.
Maar het is nu gewoon moeilijk om uit te zoeken wie je vijand is. De vijanden hebben dezelfde kleur pak aan als de scenery .. en dan zie je gewoon het verschil niet meer tussen een muur of vijand doordat je geen AA hebt.

Misschien als de AA er ooit eens ingepatched zal worden, ga ik het weer eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
MUSTIS schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 23:53:
[...]

alle andere spellen lopen wel goed zowel qua fps als textures dus systeem is in orde en lage textures liggen aan het spel zelf
framerate vallen wel mee, single cpu=42, dual=74

verder ligt het aan jouw
Don't take me wrong, het is een enorm zwaar spel, te zwaar voor wat je krijgt misschien, maar als je het op zo'n systeem niet goed kan draaien ben je echt een prutser, omdat er mensen zijn die met veel minder het goed kunnen draaien, en waarschijnlijk ngo op dezelfde settings ook.
Als iemand met een 7900 GT het op max kan draaien, en jij niet, dan klopt er iets niet bij jouw.

[ Voor 9% gewijzigd door gabiballetje op 03-05-2006 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 17:58:
[...]

Het is idd een tactisch spel .. waar ik opzich wel goed in ben.
Maar het is nu gewoon moeilijk om uit te zoeken wie je vijand is. De vijanden hebben dezelfde kleur pak aan als de scenery .. en dan zie je gewoon het verschil niet meer tussen een muur of vijand doordat je geen AA hebt.

Misschien als de AA er ooit eens ingepatched zal worden, ga ik het weer eens proberen!
Je hebt het verkeerd, juist door geen AA te hebben is het duidelijker te zien wat vijand is en wat niet, omdat door AA het als het ware naar elkaar toe vervaagd wordt (ik weet het slechte omschrijving misschien, maar bij gebrek aan beter...).
Maar denk jij dat het in real life altijd makkelijk te zien is ? Nou nee, niet bepaald, als jij denkt van wel, dan kun je beter stoppen met gamen en in het leger gaan (serieus bedoelt, niet flamend).
Het zijn zelfs hun eigen woorden, dus weinig tussen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
JAAA !!!!!
Ik kom net thuis, niets in de bus, 45min later komt mijn vriendin thuis (nu 2 min geleden) en ze zegt dat er een pakje voor me is, dus ik sprint op haar af en jat het spel uit der handen, scheur het enveloppie open en heb het goud in mijn handen, hij zit nu te installen >:)

Toch mooi, voor zover ik wist zou het pas de 15e worden.

[ Voor 11% gewijzigd door gabiballetje op 03-05-2006 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

gabiballetje schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 18:08:
[...]

Je hebt het verkeerd, juist door geen AA te hebben is het duidelijker te zien wat vijand is en wat niet, omdat door AA het als het ware naar elkaar toe vervaagd wordt (ik weet het slechte omschrijving misschien, maar bij gebrek aan beter...).
Maar denk jij dat het in real life altijd makkelijk te zien is ? Nou nee, niet bepaald, als jij denkt van wel, dan kun je beter stoppen met gamen en in het leger gaan (serieus bedoelt, niet flamend).
Het zijn zelfs hun eigen woorden, dus weinig tussen te krijgen.
Ik vind het hetzelfde als ExtremePro, zonder AA zie je echt geen hond over het scherm gaan, alles is kartelig aan alle kanten, als AA eens gepatched wordt ga ik deze game misschien wel eens proberen, maar zonder AA, ga ik mijn ogen er niet mee verprutsen.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 17:21:
Wat ik mij afvraag...

Ik heb daarnet even half life 2 geïnstalleerd op mijn systeem en gespeeld. (x850pro, dus zeker niet laatste generatie) en dat game ziet er heel strak en mooi uit. Nog steeds, ook al is het meer dan een jaar oud. Maar het is toch verbazend licht voor m'n systeem. Zonder problemen 4xAA (ok, wel maar op 1024*768, maar andere games vergelijk ik dan ook in dezelfde resolutie)

En ook op radeon 9800 kaarten draait half life nog meer dan behoorlijk, met 512 Mb ram. Dus echt hoedje af voor deze game (grafisch/performance gezien dan).
Nou totaal geen hoedje af. Je pakt dan effe wel 'n top game uit duizenden
De standaard is dat de publisher vaak het laaste wordt heeft en bepaald waar voor de meeste Dev's het heen gaat, de eisen en binnen wat voor tijd het ding af moet.

John carmack, tim sweeny, HL dudes zijn de Dev's die daar vaak buiten vallen, plus hun kunnen meer afdwingen bij hun publisher staan meer op gelijke voet, kunnen zich ook meer eisen wat voor 'n game ook nodig is aan tijd om het ook heel goed te doen. Hebben meer vrijspel. Plus ruim de tijd een next gen game engine te ontwikkelen en dit met heel voldoende tijd te optimaliseren.

Dan vind ik het eigenlijk juist tegen vallen. Mooi maar kaal. Je praat dan over 4 á 5 jaren.
Van 'n project met meer tijd back up resources en team capaciteiten verwacht ik niet minder.
Dit houd in dat door strakke dealines de meesten zijn genoodzaakt om 'n engine in licentie te nemen of zelf iets brouwen wat meer aan hun eisen voldoet maar dit niet zwaar kunnen uitbouwen en optimaliseren, zoals ene commercieel licenceerbaar produkt.

Je komt dan met het topje van de dev wereld, van kijk hoe hun het kunnen. Ik zou eerder kijken wat het gemiddelde is. de helft van de projecten wordt gecanseld en de rest zijn buggie clones door tijdgebrijk gerushed. in die forest steken de klasse AAA titles dan uit. High profile games.
De klones. Dat zijn de meeste titles.
Als ze al zelf inhous een game engine genereren dan kan er nogal voor ongeveer hetzelfde resultaat optimalistie verschil zijn en dus performance verschil.

Daarnaast zijn de huidige games nogal grafische benadrukt deze game heeft ook veel meer enviorment interactie en dat belast de engine ook.
Die interactie komt niet gratis. Dat belast het systeem ook.
En nu is het zo dat nieuwere games enorm veel zwaarder zijn op je systeem (dat zie je en voel je gewoon) terwijl het grafisch niet in dezelfde mate beter is dan half life 2 (op gevoel dan) meestal ziet het er gewoon hetzelfde uit. Ik denk bvb aan CoD2. Ik kan die wel op dx9 spelen op 1024*768 maar het ziet er niet zichtbaar beter uit dan hl2. En hetzelfde heb je dus met deze game. Voor zover ik kan zien krijg je qua graphics niet terug wat je verwacht als je de belasting op het systeem ziet.
Als je 5 jaar de tijd hebt om wat te bakken heb je 2 jaar de tijd om je game art te optimaliseren voor performance zo ook de engine. Optimizen en polishen. Als je Dev tijd 2 jaar is en je game complexer dan komt het er wat ruwer en slomer er uit.
Is dus een heel normaal fenomeen.
Ligt dat nu aan het feit dat hl2 efficiënter/netter gecodeerd is. (en de andere games dus meer de attitude hebben van, Goh, iedereen heeft toch killer systemen, dus de resource zijn gewoon aanwezig, laten we maar geen tijd steken in het streamlinen van onze code...)
Dus ja er kan 'n ontiegelijk optimalisatie verschil zijn. En nee niet om die reden.
1 er is een verschil aan Optimalisatie capaciteiten en tijd die code team hebben.
2 De tijd de ze over hebben om te polishen en Q&A, Bugfree
3 Project cyclus.
4 Deadline you shall not pass.
Ofwel zijn we op een punt gekomen waar nog betere graphics exponentieel veel meer rekenkracht vragen voor de marginale verbeteringen die we nauwelijks kunnen waarnemen. Of we nu zo of zo lighting doen en textures en weet ik veel, als je gamet merk je er misschien toch niets van, omdat de kwaliteit zowieso al redelijk goed is, maar de performance zakt dan misschien wel ineen.
Probleem is als tijd een probleem is dan ga je voor de methode waarbij je het snelste resultaat hebt.
Zo kan je 'n game puur in C++ doen. Time to market.
Of de tijd nemen als die er is om time critical routinenes zwaar in C++/ maar nog beter in asm te optimizen. Daarvoor moet je wel 'n C++/ asembler guru in dienst hebben die daar goed in is en redelijk wat rendement in kan stoppen. Maar dat heeft veel tijd nodig. Plus die lui zijn duur en vaak bezet in ander projecten.
Persoonlijk vind ik dat de gamesindustrie zich eens mag gaan beraden over waar ze naartoe willen met gamen, want persoonlijk heb ik het allemaal wel een beetje gezien. Veel investeringen voor nieuwe hardware, nog meer sequels, marginale verbeteringen...
Je hebt van die high profile Lead programmer waar zich een heel dev team en software huis omheen ontwikkeld heeft IDsoft Epic en nog een paar die maken Klass AAA titles volgens ene save en technologisch oogpunt.
Het gross van de Dev's kunnen hier niet aan tippen omdat ze er de backup van een meer welwillende Publisher maar er vooral niet de tijd voor krijken om het beste uit de game vision van zo'n game designer te krijgen zij moeten dus het doen met de tijd die ze beschikbaar krijgen.
Als ze de marketing van de xbox360 en de ps3 serieus kunnen opvoeren denk ik dat pc gamen (behalve voor de typische pc genres) nog een moeilijke tijd kan tegemoet gaan. In de doelgroep 14-18 ken ik weinig mensen die zich een killer systeem kunnen veroorloven, terwijl de 300-400€ voor ps3 en xbox360 niet onoverkomelijk is. Ik zou het ook wel weten hoor.
Games voor de consoles worden gerieviewed door de platform owner en dat zijn dus MS en sony. Er komen dus minder titles uit voor consoles, maar het kaf wordt dan wel van de koren geschoren. minder titles maar dan wel van hogere kwaliteit. Omdat Console zich niet uitleend voor extensive Patchen. Wat bij PC wel mogelijk is. 'n Beperking van conoles die als gevolg kwatiteit waarborged.

Nou nee. De hardware is cheap maar de games niet en voor Mplay moet je ook dokken.
Consoles hebben 'n paar functies Gamen MMC DVD player. Maar PC zijn veel zijdiger.
De toekomst Vista hou in dat je voor 'n wat optimalere Vista bak toch ook al Dx9 SM3.0 Hardware nodig hebt waardoor PC sowie so met 'n beetje 3D kaart worden uitgerust of onboard sm3 capable iets. Om zo'n Multifunctionele ding 'n game rig van te maken ook voor XP.
krijg je ene meer prijse van 100 tot 300 euro eventueel met aftrek van de vorige kaart doorverkopen,
Voor 'n multifunctionel PC heb je al een redleijke CPU en sloot mem nodig.

En dat gaat dan ook 2 jaar mee dus voor twee upgrades a € 200,- ben je ook bij.

Voor het gross van het volk is de PC niet duurder. totdat je serieus gaat gamen wil je wat duurders maar dan koop je ook meer games. Oh dan bigint console sjuist duurder te worden.
Multiplay is ene vereiste in game stegenwoordig. voor console moet je betalen. nou Pc gamer shoeven voor de meeste games niet voor online te betalen.
Op de duur gaan mensen die dure pc gaming aangelegenheid beu worden... Bij mij is het alvast zover, mijn volgende game platform wordt zeker en vast een console.
Als je vooral gamed op je PC. Ik niet.
Super graphics voor betaalbare prijzen. En hoeveel je ook investeert in je pc platform, steeds moet je compromissen maken of steeds ben je ontchoogeld... Spijtige zaak
Nou nee jij zit met verborgen kosten de games en live abbo.

Bij de PC bepaal je zelf hoe duur je het wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuperG schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 19:38:
[...]

Nou nee jij zit met verborgen kosten de games en live abbo.
Verborgen? Ik weet op voorhand hoeveel de games kosten en wat ik zou moeten betalen voor een live abbo. Dus verborgen is dat zeker niet. De percentages die van de games naar microsoft gaan om hun consoles terug te verdienen, daar heb ik idd geen zicht op. Maar wat kan mij die interne keuken boeien. Als consument ken ik de game prijzen.
Bij de PC bepaal je zelf hoe duur je het wil maken.
Right... Dat geloof je zelf niet. Om een beetje deftig mee te kunnen moet je al grote investeringen doen. Veel meer dan de initiële aankoop prijs van de consoles. En de 'warez games' laten we in deze vergelijking buiten beschouwing.

Als je normale budgetten uitgeeft moet je je steeds tevreden stellen met 'medium quality', low dit, low iets anders. Denk je dat het fijn om te weten dat je veel geld hebt uitgegeven om dan te realiseren dat je hoe dan ook een verminderde game ervaring hebt. Dus veel uitgaven, maar nog altijd te weinig om relax te gamen zonder tweak issues enz... Zeker als dat zuur gespaarde centjes zijn van kinderen die nog geen inkomen hebben. Waarom denk je dat ook daar vooral de consoles heel populair zijn. En de ouders weten tenminste dat als ze een game kopen met dat icoontje op dat het probleemloos zal draaien.

En tegenwoordig zijn alle soorten genres op consoles te spelen en is ook de resolutie geen enkel probleem meer. En geloof mij maar, ik ben zeker niet alleen, ik er veel die gewoon een stil eenvoudig pc'tje gekocht hebben en een console om te voldoen aan hun game-eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
FnF schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 19:21:
[...]

Ik vind het hetzelfde als ExtremePro, zonder AA zie je echt geen hond over het scherm gaan, alles is kartelig aan alle kanten, als AA eens gepatched wordt ga ik deze game misschien wel eens proberen, maar zonder AA, ga ik mijn ogen er niet mee verprutsen.
En er is juist bewijs dathet niet zo is, maar maakt niet uit joh, wat jij wilt...

Anyway, Gamespy sux dick.
Ik start het spel, wil inloggen met gamespy om online te gaan, wil die mijn account niet pakken, dus forgot, krijg hetin de mail, ja, hetzelfde als ik invoerde (tot 5x toe), ga terug in game, niet willen, maak een nieuwe account, het lukt, ga gamen, dan komt mijn vriendi dat we gaan eten, ik ga eruit.
Dan denk je, je kan er zo weer in, neuh hoor, ook met de nieuwe info nu niets doen, niets werkt.
Snap er geen barst van, dus ik kan never nooit niet meer met het spel online EN IK HEB HET NOG NIET EENS EEN UUR !!!!

Edit:
Right, nu zegt ie, pasword error: password may not contain more then 30 characters, het zijn er maar 6 !!!!!! Ik kan wel tellen hoor, rukding !!!
Gaat weer goed zo, prutsers.

[ Voor 47% gewijzigd door gabiballetje op 03-05-2006 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

gabiballetje schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 20:10:
[...]

En er is juist bewijs dathet niet zo is, maar maakt niet uit joh, wat jij wilt...

Anyway, Gamespy sux dick.
Ik start het spel, wil inloggen met gamespy om online te gaan, wil die mijn account niet pakken, dus forgot, krijg hetin de mail, ja, hetzelfde als ik invoerde (tot 5x toe), ga terug in game, niet willen, maak een nieuwe account, het lukt, ga gamen, dan komt mijn vriendi dat we gaan eten, ik ga eruit.
Dan denk je, je kan er zo weer in, neuh hoor, ook met de nieuwe info nu niets doen, niets werkt.
Snap er geen barst van, dus ik kan never nooit niet meer met het spel online EN IK HEB HET NOG NIET EENS EEN UUR !!!!

Edit:
Right, nu zegt ie, pasword error: password may not contain more then 30 characters, het zijn er maar 6 !!!!!! Ik kan wel tellen hoor, rukding !!!
Gaat weer goed zo, prutsers.
Er kan wel van alles bewezen zijn, zo wordt er wel meer bewezen, als ik allemaal rare kartels zie, dan kan het net zo goed een lantaarnpaal of een schutting zijn.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
FnF schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 20:21:
[...]

Er kan wel van alles bewezen zijn, zo wordt er wel meer bewezen, als ik allemaal rare kartels zie, dan kan het net zo goed een lantaarnpaal of een schutting zijn.
Ja en nee, in de meeste spellen wel, maar hier juist niet, dus je beredenering gaat inderdaad in 99% van de gevallen op, maar hier niet.

Anyway, GRAW blijft gooien met Unknown Gamespy Errors, dus dat gaat alvast goed, het lijkt wel of dat bij ieder spel gebeurt dat Gamspy gebruikt, ligt dat nou steeds aan het spel of aan Gamespy ?
Geen idee wanneer ik dus eindelijk eens online kan.

[ Voor 24% gewijzigd door gabiballetje op 03-05-2006 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

gabiballetje schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 18:04:
[...]

Don't take me wrong, het is een enorm zwaar spel, te zwaar voor wat je krijgt misschien, maar als je het op zo'n systeem niet goed kan draaien ben je echt een prutser, omdat er mensen zijn die met veel minder het goed kunnen draaien, en waarschijnlijk ngo op dezelfde settings ook.
Als iemand met een 7900 GT het op max kan draaien, en jij niet, dan klopt er iets niet bij jouw.
das de 2e keer dat ik voor prutser word uitgemaakt door iemand die zo te horen net heeft ontdekt dat een videodriver instellingen heeft.

hoe kom jij bij het rare idee dat lage reso textures aan een slecht geconfigureerd systeem ligt

en bij welk woord beginnen je hersens te verzinnen dat et spel niet draait bij mij:
plus:
+hijs nog niet 1x vastgelopen in 3 uren spelen
+goed geluid (en hier zonder tikken)

min:
-niks nieuws onder de zon
-grauwe grijzige omgeving met rare licht en schaduweffecten (mooi he HDR?)
-wazige graphics, (geen AA net als oblivion)
-teammembers doen niet wat je wilt en gaan soms zelf op pad
-laadtijden
-AI (lijkt wel allemaal gescript)
-gaat zo te zien maar tot 1280 reso
-weer handmatig met nhancer instellen (SLI configurator: split was 16 fps, alt was 74)
-ageia driver die niks bijdraagt
-geheel speelt gewoon niet lekker (het schieten en vooral het rennen)
het spel draait als een zonnetje, dwz 40 tot 80 fps maar met bovenstaande punten valt het geheel gewoon wat tegen.

kom liever met duidelijke argumenten en niet zoiets als "je kan je spel niet goed draaien prutser"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Best fijn om te zien dat dit weer een welles/nietes-topic wordt ipv constructief met elkaar nadenken over het spel.

Goed, mijn mening: op de PC ziet het er minder goed uit dan op de XBOX. Desondanks kan ik geen eerlijke vergelijking trekken want mijn PC heeft een 20" widescreen TFT en mijn XBOX doet 1080i op een 37" LCD-TV.

Wat ik wel zie/merk, is dat de PC iets minder vloeiend loopt en er iets minder mooi uitziet. Ben dan ook nog lang niet klaar met tweaken en prutsen (waar mogelijk) in de PC-versie.

Op de XB heb ik de Campaigns al uitgespeeld, is multiplayer erg gaaf met een goed human team; voor de PC moet ik alles nog uitproberen dus dat komt later wel.

offtopic:
XB-versie heb ik gekocht, PC-versie heb ik in bruikleen van een collega die op vakantie is. Ow, en ik heb een XB360, zodat daar geen misverstand over is

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
Geeft niet hoor Mustis, alleen wel typisch dat ik met 1x GF 6600 GT bijna net zo ver kom dan.
1280 is btw voor je de limit omdat je geen 512 Mb geheugen hebt, de combo van de high textures en hogere reso is te groot voor je geheugen, en dan houdt het op.
Zo kan ik ook niet verder komen dan medium textures zonder teveel verlies op snelheid.
Er was ergens een HUGE topic over dat echt precies aan gaf hoe en wat, heb nog geprobeerd het terug te vinden, maar helaas, het was ook geen tweakers-draadje helaas.
Ik gok namelijk dat jij wel verder kan komen met je systeem, maar dat de game teveel vast houdt aan 1 kaart, en de 2e niet meetelt als je snapt wat ik bedoel.

En wat het spel zelf betreft: Speelstijl is heel anders dan gemiddeld, jij houdt blijkbaar niet van realistisch, want dat rennen hoort erbij, en de manier van schieten is vrij realistisch.

De teammates doen wel wat je wilt, maar als je ze van 1 hoek van een gebouw naar de andere stuurt moet je soms een waypoint op een hoek zetten omdat ze anders via de andere kant willen etc, ze nemen de kortste route, hoe dom die ook mag zijn, hun cover is best goed, sterker nog, en dat zullen vrijwel alle reviewers beamen, ze doen het beter dan een gemiddelde speler.
Ze zullen zeker als ze op follow staan of daar waar je ze heen stuurt een beetje beschuilde positie zoeken, soms zien ze daardoor een vijand of andersom en dan gaat het mis, omdat je plan in duigen valt, en als ie dood gaat mag je overnieuw beginnen, maar ja, als het te makkelijk was, was het ook niet leuk.

Wat mij opvalt, is dat ze soms zo gaan zitten dat ze wel achter een pilaar zitten en beschut zijn voor de mensen voor hun, maar dat de 30 mensen rechts van hun ze dus kan zien en erop kan knallen, en hij zal ook eens niet in zijn hoofd krijgen dat ie dan anders moet gaan zitten. En dat is wel een vrij kwalijke fout in combinatie met het verder prima autosave systeem op bepaalde punten.
Als je rekening moet houden met dat soort domme dingen (enige aanmerkingspunt lijkt me) dan houdt het op zonder (quick)save systeem.

Ook online is best cool, nu nog voice implementatie, dat mag bij zo'n spel ECHT niet missen, zeggen ze wel dat iedereen TeamSpeak e.d. heeft, maar het moet gewoon in de gamne zitten a la CounterStrike.

Ageia ben ik helemaal met je eens, lijkt me weinig doen, die paar flessen en pijpen die omvallen, dat hoeft niet zo zwaar aangepakt te worden.

Ook al vindt mijn pc hem niet zo gaaf, en is het dus niet zo enorm mooi, toch blijft de sfeer voor mij persoonlijk heerlijk, en lekker realistisch, ook online en coop is enorm cool.
Van mij mogen ze met de nachtelijke expansion komen !!! :)
Al mogen ze dan wel de engine iets lichter maken, en inderdaad enevtueel AA derin gooien, van mij hoeft dat niet eens zo, maar blijkbaar schrikt het veel mensen af !

[ Voor 13% gewijzigd door gabiballetje op 04-05-2006 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

gabiballetje schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 00:06:
Ook online is best cool, nu nog voice implementatie, dat mag bij zo'n spel ECHT niet missen, zeggen ze wel dat iedereen TeamSpeak e.d. heeft, maar het moet gewoon in de gamne zitten a la CounterStrike.
Ja, maar de ervaring heeft geleerd de afgelopen jaren dat online voice moeilijker te implementeren is vanwege de overhead en routering op packet-niveau. Met dingen als TeamSpeak wordt het mooi gescheiden en kan je met 2 losse programma's betere prestaties verwachten dan met alles in 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

tjah mensen downloaden het spel, verwachten een 2de CS en gaan dan huilen over AA.. mensen die het gekocht hebben zijn over het algemeen wat positiever.. aangezien die wel bedacht hebben wat voor spel het is ipv brainless downloaden

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
Da's ook weer zo, dat vergeet ik altijd, omdat ik graag daar van weg blijf, geeft teveel gedoe, geen zin an :)

Probleem is dat teveel mense te lam zijn om het te installen, ook al vinden ze het eigenlijk wel cool. En even Alt+Tab en IP derin gooien en joinen is dan dus te moeilijk.
Geeft ook meer cheaters, derhalve is implementatie makkelijker en veiliger voor gamers/cheating maar minder makkelijk te maken, zal altijd een tweestrijd zijn.

[ Voor 62% gewijzigd door gabiballetje op 04-05-2006 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
eendje schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 00:09:
tjah mensen downloaden het spel, verwachten een 2de CS en gaan dan huilen over AA.. mensen die het gekocht hebben zijn over het algemeen wat positiever.. aangezien die wel bedacht hebben wat voor spel het is ipv brainless downloaden
Zou kunnen, de maar geen AA is dan ook wel wat onverwacht tegenwoordig. Persoonlijk mis ik het niet eens zo, maar dat is voor iedereen anders. Je moet geen brainless running with guns blazing verwachten, of zelfs maar CS idd, of een BF2, dan kom je van een koude kermis thuis.
Dit is meer een nieuwe soort FPS. Speelstijl is totaal anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

tis gewoon bijna weer terug naar het originele Rainbow six concept.. de eerste games daarvan waren echt lastig, en daar kon je ook fijn je missie plannen, nixs geen rambo concept, dan was je dood na 3 stappen.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

eendje schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 00:17:
tis gewoon bijna weer terug naar het originele Rainbow six concept.. de eerste games daarvan waren echt lastig, en daar kon je ook fijn je missie plannen, nixs geen rambo concept, dan was je dood na 3 stappen.
Probeer eens GRAW op "Hard" te spelen op een XB360; 3 stappen is al veel, zeg maar. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
Ik moet ook wel zeggen dat ze je vaak te snel zien, ze kijken niet in je richting,maar staan stijf, en ineens zien ze 1 cm loop en ze knallen je bijna lek, en dat op 50 meter, sorry, maar dat gaat me wat te ver, en dat is easy ook al (ff gechecked). Het voornaamste verschil is hoe goed ze schieten en damage doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

gabiballetje schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 00:27:
Ik moet ook wel zeggen dat ze je vaak te snel zien, ze kijken niet in je richting,maar staan stijf, en ineens zien ze 1 cm loop en ze knallen je bijna lek, en dat op 50 meter, sorry, maar dat gaat me wat te ver, en dat is easy ook al (ff gechecked). Het voornaamste verschil is hoe goed ze schieten en damage doen.
Hahaha, zoals ik hierboven al zei: probeer eens Hard... Op sommige missies op de 360 was elk vijandelijk schot een headshot; dan leer je heeeel snel heeeeel voorzichtig sluipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
Ja maar het stomme is dat ik soms aan kom sluipen, van een heel eind al, en niet iets kan zien of je bent al dood, dat is niet hard, da's bekant onmogelijk (lees=onmenselijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

gabiballetje schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 00:31:
Ja maar het stomme is dat ik soms aan kom sluipen, van een heel eind al, en niet iets kan zien of je bent al dood, dat is niet hard, da's bekant onmogelijk (lees=onmenselijk).
Vergeet niet dat de loop van je geweer altijd een klein stukje uitsteekt als je "tijgert"; dat werkt soms in hun nadeel maar ook in jouw nadeel. Wat ik tot nu toe heb geleerd; voor 99% van al je tegenstanders heb je meer dan 1 route om ze te benaderen (dit is dus een tip; neem er de tijd voor in het spel!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
Ja maar daar hou ik dan ook al rekening mee, ik kijk dan echt naar wat hun zouden moeten kunnen zien.
Wat benadering betreft, vaak is de meest obvious way de slechtste, flankeren is vaak goed, van meerdere punten vastzetten (crossfire) en met een ander de kills maken, als de AI teammates niet te goed schieten. Welke tactiek je gebruikt is afhankelijk van de omstandigheden. Wel jammer dat ej vaak niet de mogelijkheid hebt ff lekker te beginnen met een granaat in hun midden te gooien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

realisme is niet erg, maar dat ze je zo snel spotten klopt niet.
ook het granaat werpen is elke keer een gok.

dat de teammates doen wat je wil is waar en niet waar. ze gaan voor je zitten, rennen zomaar een terein op, wachten soms 5 sec op je commando en lopen soms finaal om. hoe dan ook, ze gaan er gewoon keihard aan omdat ze niet doen wat je wil.

heb me kaarten getest in het begin bij die vrachtwagen: single is 42, multi is 74. dus dit klopt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 19:59:
Verborgen? Ik weet op voorhand hoeveel de games kosten en wat ik zou moeten betalen voor een live abbo. Dus verborgen is dat zeker niet. De percentages die van de games naar microsoft gaan om hun consoles terug te verdienen, daar heb ik idd geen zicht op. Maar wat kan mij die interne keuken boeien. Als consument ken ik de game prijzen.
De gross van de xbox360 fan ligd er op door te zagen dat het zo goedkoop is.
Nou dat valt reuze mee dus eerder tegen.
Oh GRAW360 oh die is zo mooi Die HDTV sherm is in NL heeft ook vooral alleen voor die Xbox zin.
Tel dan die meer prijs er ook maar bij.
Het gros van die console fanboyz kijk alleen puur naar de console. Ja dan is het goedkoop. Maar daa houd het niet op. Tewnzij je weinig games koopd.
[small]Right... Dat geloof je zelf niet. Om een beetje deftig mee te kunnen moet je al grote investeringen doen. Veel meer dan de initiële aankoop prijs van de consoles. En de 'warez games' laten we in deze vergelijking buiten beschouwing.
Voor de massa gaat 'n Pc toch wel lang mee gemiddeld. De hardware eisen stijgen niet zo extreem voor de CPU. Dus Is vooral Mem en GPU wat geupgrade moet worden.
Daarnaast Xbox is er pas heeft op dit moment dus de performance voordeel tov de gemiddelde PC gamer. MAar dat wordt steeds minder. PC haald consoles in met de tijd. Helaas heeft Graw hier niet veel aan. Maar het game Dev- en gaat door.
Als je normale budgetten uitgeeft moet je je steeds tevreden stellen met 'medium quality', low dit, low iets anders. Denk je dat het fijn om te weten dat je veel geld hebt uitgegeven om dan te realiseren dat je hoe dan ook een verminderde game ervaring hebt.
Hallo als je niet veel investeerd in je game PC dan kan het wat tegenvallen maar dan heeft het dus een heel stuk minder gekost
Dus veel uitgaven, maar nog altijd te weinig om relax te gamen zonder tweak issues enz... Zeker als dat zuur gespaarde centjes zijn van kinderen die nog geen inkomen hebben. Waarom denk je dat ook daar vooral de consoles heel populair zijn. En de ouders weten tenminste dat als ze een game kopen met dat icoontje op dat het probleemloos zal draaien.
Console heeft ook aardig wat nadelen maa rjij accentueerd aleen de voordelen. Zo is de PCgame platform niet alleen maar nadelen heeft ook voordelen en de Prijs is dat dus zeker niet zozeer voor iedereen.
En tegenwoordig zijn alle soorten genres op consoles te spelen en is ook de resolutie geen enkel probleem meer. En geloof mij maar, ik ben zeker niet alleen, ik er veel die gewoon een stil eenvoudig pc'tje gekocht hebben en een console om te voldoen aan hun game-eisen.[/small]
Genres gameplay stijl wordt altijd geoptimized voor console platform en volk. Speeld dus anders. Dan 'n puur Pcgame.

BTW heb de Demo in 1800x1440x60 gespeeld testures high en alle managed features true.

FSAA is dan al een heel stuk minder nodig. text word dan erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

eendje schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 00:09:
Mensen huilen meer dan terecht over AA.

Het ene spel heeft meer last van het karteltjeseffect dan het andere maar graw heeft het gewoon heel erg! Dat kan iedereen met een beetje verstand van zaken zien.

Het aliasingeffect neemt af naarmate de resolutie hoger wordt en op 1280*1024 is AA meestal niet eens echt hard meer nodig.

Het merendeel van de mensen zal op 1024*768 of 1280*1024 spelen.
Bij graw ziet het er gewoon niet uit op 1280*1024 qua Aliasing afgemeten tegen andere recente spellen. Laat staan op 1024*768. :'(

Als je het spel koopt ben je idd eerder geneigd om het toch maar te spelen en het belang van die graphics te bagatalliseren om zo wel je investering er uit te krijgen cq te verantwoorden voor jezelf.

Ik ben blij dat ik het eerst gedownload heb want dat scheelt me een verspilde EUR 50 voor een spel dat veel potentie heeft maar het uiteindelijk net niet is.

Ps: Uiteraard hecht niet iedereen hetzelfde belang aan graphics en dat is prima. Ik gun iedereen veel spelplezier met dit spel maar dat de Aliasing onder par is anno 2006 is gewoon een feit…

[ Voor 6% gewijzigd door Help!!!! op 04-05-2006 10:09 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
Ik ben blij dat ik het eerst gedownload heb want dat scheelt me een verspilde EUR 50 voor een spel dat veel potentie heeft maar het uiteindelijk net niet is.
Kijk, en dat ben ik net ff helemaal niet met je eens, en ik heb het idee dat het voornamelijk bij jouw door een beetje AA komt.
Ik vind namelijk dat de hele manier van spelen zo fantastisch is dat dat beetje AA mij echt geen moer kan schelen.
Maar ja, da's inderdaad persoonlijk. Ook ik heb het eerst gedownload, en vond het vet, dus gekocht (het stond ook al wel maanden in pre-order hoor).
Dus het is maar net hoe zwaar je tilt aan het grafische deel en aan het vernieuwende deel.
Daarbij is GRAW niet een spel dat de grootste groep FPS'ers aan trekt omdat het 0% run and kill is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:45
Ik moet zeggen dat ik het een erg mooi spel vind, wel op sommige punten zeer moeilijk. Maar toch weer niet zo moeilijk dat je het niet meer wil proberen. Het is idd geen run & kill. Grafisch vind ik het erg mooi en ik vind de zwaarte nog wel meevallen, ik draai op 1600*1200 alles op high en AF 4* en het spel loopt vloeiend. Nu ben ik wel gezegend met een X1800 XT, maar op een iets mindere kaart moet het op een lagere resolutie toch goed te spelen zijn.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iedereen ontopic kunnen blijven discussieren? De kosten van Xbox Live, de houdbaarheid van consoles en dergelijke hebben hebben niet met het spel te maken. Voor die onderwerpen bestaan andere topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

gabiballetje schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 00:31:
Trouwens, dit is makkelijk te ondervangen. Hoe vervelend of beperkt het ook is; tijgeren met full-zoom van een wapen levert in een flink aantal gevallen sneller targets op dan tijgeren zonder full-zoom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
gabiballetje schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 10:23:
[...]

Kijk, en dat ben ik net ff helemaal niet met je eens, en ik heb het idee dat het voornamelijk bij jouw door een beetje AA komt.
Ik vind namelijk dat de hele manier van spelen zo fantastisch is dat dat beetje AA mij echt geen moer kan schelen.
Maar ja, da's inderdaad persoonlijk. Ook ik heb het eerst gedownload, en vond het vet, dus gekocht (het stond ook al wel maanden in pre-order hoor).
Dus het is maar net hoe zwaar je tilt aan het grafische deel en aan het vernieuwende deel.
Daarbij is GRAW niet een spel dat de grootste groep FPS'ers aan trekt omdat het 0% run and kill is.
Jij hebt zeker een paar dagen terug 50 euro uitgegeven aan deze titel ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dit spel is echt moeilijk. Ken het concept nog niet echt, maar de grafhics vallen best mee. Ik had erger verwacht na de reacties hier. Ik heb dan wel een AMD X2 op 2.4GHz en een overclocked 7900GT. Alles draait prima, maar kan alleen geen high details kiezen omdat ik geen 512MB videokaart heb.

Het ontbreken van een hogere resolutie of breedbeeld resolutie vind ik jammer, hoewel het laatste gecompenseerd kan worden door de aspect ratio te veranderen en mijn monitor op 'fill' te zetten.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Ik vind de demo ook mooi. Maar kan me wel voorstellen dat je budged rig het niet zo goed aankan of je TFT de reso beperkt, je wat meer last krijgt van kartels en dus AA veel meer gewenst wordt.

Ik heb dus 'n voordeel dat ik nog 'n Pc vrij heb voor te gamen met 'n Triniton CRT. 1800x1440x60 geforceerd in de render setting loop redelijk speelbaar.

800x600 zal dus erg kartelig uitzien. Heb zo'n budged PC met 'n TFT en ja je krijgt dan ene heel andere indruk.
1280x1024 is ook nog wel te doen.

Xbox360 is nieuw en dus high-end vandaar ook de wat optimalere resultaten.
Plus een heel ander game engine.
Grin gebruik Diesel 6.0 ? Elk game engine met bepaalde content heeft natuurlijk een andere look and feel.
Plus een met AA en de ander zonder.

Maar ja een game is niet alleen maar gFX en GRAW spreekt mij nog steeds zeer aan ik ga het dus kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

Leuk dat ik niet eens me settings op high kan zetten @ 1280 x 1024 :?

Hij pakt alleen maar 800 x 600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
thabazzman schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 11:16:
[...]

Jij hebt zeker een paar dagen terug 50 euro uitgegeven aan deze titel ? :+
Ja maar als ik het niets vond zou ik het juist ook zeggen, om anderen voor een miskoop te behoeden. Maar zoals met wel meer spellen heb ik een aparte smaak, die niet echt basic is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
PcManiaxx schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 19:53:
Leuk dat ik niet eens me settings op high kan zetten @ 1280 x 1024 :?

Hij pakt alleen maar 800 x 600.
Volgens mij kan alleen de 7900 GTX dat of zo, al lijkt het me dat jij het ook wel zou moeten kunnen. Het is in elk geval kantje boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Energy99
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04-2023
GRAW Multiplayer Q&A
Can we expect new additions in a near future?
Ubisoft will support GRAW for a long time after release. You can already expect new additions to the MP modes in June thanks to a completely free package including Deathmatch, a map editor and new co-op missions!
:?

Hmm ze zeggen weer 'Deathmatch'... het wordt er niet echt duidelijker op wat ze ermee bedoelen. Ik hoop dat TDM (Last Man Standing GR1) erbij zit anders koop ik het spel niet. TDM is juist hetgene dat GR1 zo goed en lang speelbaar maakte.

\O/ weeeee =[specs]=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39

Pubbert

random gestoord

gabiballetje schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 23:33:
[...]

Volgens mij kan alleen de 7900 GTX dat of zo, al lijkt het me dat jij het ook wel zou moeten kunnen. Het is in elk geval kantje boord.
Onzin, gaat hier ook op mijn X1800.

Stukje over AA in GR:AW, van Chuck van ATi, bekend van de HDR+AA patch voor Oblivion:

http://www.elitebastards....task=view&id=59&Itemid=29

[ Voor 24% gewijzigd door Pubbert op 05-05-2006 12:09 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Ik vind het een leuk spel en irriteer me niet echt aan het gebrek aan AA.

Echter ik vind de IA van je teammates echt om te huilen.

Als ik ze via map probeer aan te sturen, tonen ze wat mij betreft op ongelukkige momenten eigen initiatief. Ze gaan opeens offensive als ik ze sneaky langs een tank probeer te manouvreren.

Zoals eerder genoemt lopen ze af en toe lomp tegen je aan/door je line-of-fire waardoor je kills niet kan maken.

Ik geef ze een order om een tank aan te vallen en dan staan ze mat anti-tank wapen in de hand een beetje heen en weer te leunen e.d. maar daadwerkelijk afschieten gebeurt niet.

Ik heb ook al meegemaakt dat ze gaan schuilen aan de verkeerde kant van de muur. Met als resultante dat ze tussen 2 enemies in komen te staan en uiteraard kapot worden geschoten.

Ze zoeken als je wat verder weg bent soms de raarste routes en lopen zich af en toe zelfs vast tegen een obstakel.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Zozo dus het is MRT vs FSAA.
Dus die team cam maakt AA bijna onmogelijk. in DX9

Ik stoor me er niet zo erg aan maar of MRT zoveel meerwaarde hebben voor de gameplay die cam views? dat vraag ik me af. Misschien dat DX10 het wel kan maar daar heeft Graw niet zoveel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• INGKING
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-02 17:06
Voor mensen met Gamespy problemen:

- oude gamespy accounts werken niet

- maak dus een nieuwe account aan binnen GRAW

- Na elk vakje ENTER (geen TAB)

- Gebruik een naam waarvan je zeker weet dat deze origineel is

Uiteindelijk lukt het dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer maar helaas wat mij betreft...

Ik had best zin in een lekkere tactical shooter maar voor mij word het hele spel verziekt door 4 stomme dingen, in volgorde van hoe frustrerend ik ze vind:

1) Geen mogelijkheid om zelf te saven
Nu zijn mensen natuurlijk snel geneigd om me een mietje zonder skillz te noemen, maar wat mijn grote probleem is, dat ik super rustig en tacticsch de boel aanpak, maar dan net voor de volgende checkpoint heel lullig door een granaatwerper installatie of net dat ene kereltje dat ik had gemist word gekillt, en weer helemaal overnieuw van het vorige checkpoint kan gaan.
De eerste 1 of 2 keer is dat niet zo erg, maar daarna trek ik het gewoon niet om voor de zoveelste keer weer heel rustig en tactisch hetzelfde stuk te spelen, ik wil gewoon verder waar ik doodging, en ben dan snel geneigd het ff snel af te raffelenen (omdat je toch al weet waar alle gastjes zitten) en word ik natuurlijk toch weer gekillt door 1tje die ik gemist heb, en kan je WEER overnieuw. Heel frustrerend, een quick-save functie had dit spel zo veel goed gedaan.

2) Op sommige plekken/steegjes/hoeken kijk ik echt 5cm een hoek om, en word ik meteen geinstakillt door een granaatwerper/machine gun/sniper op een dak of tussen zandzakken, die je meteen zien en killen in 0.3 sec. Het is al genoemd, enemies zien je gewoon te snel, ik heb niets tegen moeilijkheid en realisme, maar wel tegen non-elite mexicaanse soldaatjes die je van 50m een hoekje om zien staren om vervolgens op de cm nauwkeurig een paar kogels in je te planten, dat heeft namelijk niets met realisme meer te maken, dat is moeilijkheid voor de moeilijkheid. Af en toe krijg ik bijna een trial en error gevoel, en een error brengt me terug bij punt 1.
Soms is net alsof alle enemies ook een IWS hebben, en allang weten waar je vandaan komt voor je er bent, maar net doen alsof ze je niet door hebben tot ze zich om kunnen draaien en je 'echt' zien.

3) Brakke tering AI van zowel je teammates als de vijanden.

4) Afwezigheid van jumpen, ok, voor een realistisch spel is het nog wel begrijpelijk, maar dat je niet eens over een muurtje van een halve meter heen kan klimmen vind ik gewoon dom....

Verder is het een super-tof spel, de manier van bewegen, richten en schieten, de manier waarop wapens werken en reageren, de nauwkeurigheid afhankelijk je houding en beweging. De stad waarin je vecht. Ook het systeem om commando's te geven, ik vind het echt vet.
Maar deze stomme dingen frustreren me gewoon te erg om er mee door te gaan. Elke keer krijg ik vet zin om het te spelen, speel iets van 3 tot 4 checkpoints van een missie, en stop ik zwaar ge-ergerd en frustreerd. Heb het nu maar van m'n schijf gepleurt, want ik word er gewoon gek van. Vanavond mezelf alleen maar op zitten fokken op het laatst. Bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

Helemaal mee eens, ik heb het spel inmiddels ook verwijderd :(
Wat een tegenvaller.

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gkros
  • Laatst online: 04-06-2023
Is het spel een beetje te spelen met een 5900XT?

[ Voor 11% gewijzigd door gkros op 07-05-2006 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Energy99
gkros schreef op zondag 07 mei 2006 @ 17:14:
Is het spel een beetje te spelen met een GeFORCE FX 5900XT?
Nee helaas want die kaart wordt niet ondersteund zoals je ziet onderaan de startpost bij de system requirements.

\O/ weeeee =[specs]=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gkros
  • Laatst online: 04-06-2023
Had het inderdaad al gelezen,maar had een beetje de hoop dat hij het toch te spelen zou zijn.
bedankt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 00:13:
Jammer maar helaas wat mij betreft...

Ik had best zin in een lekkere tactical shooter maar voor mij word het hele spel verziekt door 4 stomme dingen, in volgorde van hoe frustrerend ik ze vind:
Ja het spel is zeker niet optimaal, maar niet overdrijven.
1) Geen mogelijkheid om zelf te saven
Nu zijn mensen natuurlijk snel geneigd om me een mietje zonder skillz te noemen, maar wat mijn grote probleem is, dat ik super rustig en tacticsch de boel aanpak, maar dan net voor de volgende checkpoint heel lullig door een granaatwerper installatie of net dat ene kereltje dat ik had gemist word gekillt, en weer helemaal overnieuw van het vorige checkpoint kan gaan.
De eerste 1 of 2 keer is dat niet zo erg, maar daarna trek ik het gewoon niet om voor de zoveelste keer weer heel rustig en tactisch hetzelfde stuk te spelen, ik wil gewoon verder waar ik doodging, en ben dan snel geneigd het ff snel af te raffelenen (omdat je toch al weet waar alle gastjes zitten) en word ik natuurlijk toch weer gekillt door 1tje die ik gemist heb, en kan je WEER overnieuw. Heel frustrerend, een quick-save functie had dit spel zo veel goed gedaan.
Deze game genre heeft als doelstelling fun als elke ander game en de fun is een uitdaging te halen. geen uitdaging geen fun. Zo is het balanced. ik vind het ook moeilijk. Maar ja het moet geen walk through worden met 'n save vlak voor elke encounter. Maar het is niet leuk om 8 keer het zelfde stukje te spelen. dus de save pointen mogen niet te fijnmazig maar ook geen grote gaten hebben.
E kan nu iig van een uitdaging spreken.
2) Op sommige plekken/steegjes/hoeken kijk ik echt 5cm een hoek om, en word ik meteen geinstakillt door een granaatwerper/machine gun/sniper op een dak of tussen zandzakken, die je meteen zien en killen in 0.3 sec. Het is al genoemd, enemies zien je gewoon te snel, ik heb niets tegen moeilijkheid en realisme, maar wel tegen non-elite mexicaanse soldaatjes die je van 50m een hoekje om zien staren om vervolgens op de cm nauwkeurig een paar kogels in je te planten, dat heeft namelijk niets met realisme meer te maken, dat is moeilijkheid voor de moeilijkheid. Af en toe krijg ik bijna een trial en error gevoel, en een error brengt me terug bij punt 1.
Soms is net alsof alle enemies ook een IWS hebben, en allang weten waar je vandaan komt voor je er bent, maar net doen alsof ze je niet door hebben tot ze zich om kunnen draaien en je 'echt' zien.
Ik vind dit best wel mee vallen. uiteraard moet je ook je team meats gebruiken om de andere kant te coveren. Wat me opvalt is dat de enemy ook GL hebben ook snipers en je stance bepaald ook hoe snel ze jouw neer knallen.
Het is van belang dat jouw teammates jouw dekken. De Team mate counter sniper tegn enemies en snipers. zelf gebruik ik de scar H in SS mode als medium snipe rifle. Ik heb vaak dat ik de AI enemy verast. Daarnaast. na de eerste mission fail weet je wat je moet doen. Dan flank ik ze. shiet ook vaak vanuit cover. Helpt ook.
3) Brakke tering AI van zowel je teammates als de vijanden.
Valt mee. Is zeker niet optimaal maar wel werkbaar.Tenzij je verwacht dat ze je rambo stijl van run and gun gaan ondersteunen. Ikzelf cover ook mijn AI mates. en stuur ze niet te ver vooruit. Ze trekken sowieso ook de aandacht van de enemy.
Ik gebruik de AI voor wat ze wel goed kunnen en dat is coveren.
4) Afwezigheid van jumpen, ok, voor een realistisch spel is het nog wel begrijpelijk, maar dat je niet eens over een muurtje van een halve meter heen kan klimmen vind ik gewoon dom....
Ja dat mis ik ook.
Verder is het een super-tof spel, de manier van bewegen, richten en schieten, de manier waarop wapens werken en reageren, de nauwkeurigheid afhankelijk je houding en beweging. De stad waarin je vecht. Ook het systeem om commando's te geven, ik vind het echt vet.
Maar deze stomme dingen frustreren me gewoon te erg om er mee door te gaan. Elke keer krijg ik vet zin om het te spelen, speel iets van 3 tot 4 checkpoints van een missie, en stop ik zwaar ge-ergerd en frustreerd. Heb het nu maar van m'n schijf gepleurt, want ik word er gewoon gek van. Vanavond mezelf alleen maar op zitten fokken op het laatst. Bah.
Kijken hoe ver ik kom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
Brakke AI (zoals niet fatsoenlijk door hebben dat achter een muurtje gaan staan en veilig staan voro de gatjes voor hem een slecht idee is als eer ngo 300 gastjes naast hem staan, waardoor die positie geen zin heeft.
Dan ook nog eens dat als hij al 10x finaal doorzeefd is niet door hebben dat het geen ideale positie is en nog geen andere positie zoekt.
Als je lekker aan het knallen bent gaan ze spontan voor je neus lomp lopen doen.

En inderdaad, een klein muurtje van 25cm geeft al gedoe, of een stel plantenbakken van nog geen halve meter hoog, kun je niet eens overheen, dus moet je zwaar omlopen, beetje overdreven, een redelijk muurtje zou nog geen probleem moeten zijn.

En dan nog is het een cool spel, maar vooral omdat die tactische aanpak en dat plannen e.d. mij enorm pakt. Hoewel dit een FPS is, lijtk het op Fallotu Tactics, rustig vorderen, goed equippen en plannen e.d. Enorm cool.
Online play, enorm cool.
Het spel heeft wat punten die echt verbeterd kunnen, als dat gebeurt is het echt een UBER game.

@ SuperG, jij zegt overal; valt wel mee, maar ik vindt het echt niet meevallen, er zijn namelijk stukken die ik 15x over moet doen door uberlomp noobacties van de AI, die geen enkele debiel ook maar zou kunnen verzinnen. Ik ben je niet aan het flamen, maar zo extreem voel ik het gewoon. En ik snap niet dat jij het niet hebt, het gebeurt meerdere malen in een missie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Misschien ben je al wat verder.
Ik ben bij de ontplofde embasy missie. waar je met apache een tank moet opblazen.
iig niet makkelijk.
Daarnaast doe ik vooral move commands om tussen gevechten door te moven. Ik move dan mee. tijdens gevechten doe ik cover commando dan plaatsen ze zich ook beter en verspreid en dekken ze de richting van de vijand. Ik move voornamelijk met groep commando's
Daarnaast doe ik zelden explecite moves.

Omdat ze gespreid positioneren. Moet je niet op de rand van de front lijn moven want dat positioneren ze zich rond dat punt gespreid houd in dat eentje dus voorbij dat punt gaat. midden in de actie. Ik move dus iets d'r van af en geef erna 'n cover commando richting de front linie.

Om kruispunt in te nemen geeft ik 'n move commando midden op de kruising ze spreiden dan naar de hoeken van de kruising en dekken dan vaak de flanken.

Het beste is dus de kunnen en onkunde van de AI te analiseren en die toe te passen in de best way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er ook unlockbare wapens??? Ik ben moet nu de tank-crew bevrijden...maar ik heb nog altijd dezelfde wapens. Was er niet een screen met een sniper die een SPR heeft? en een wapenlijstje waar allemaal spul op stond?
Het is zo namelijk wel een beetje saai vergeleken met bijv. de originele ghost recon.

Heb trouwens de embassy missie ENORM vaak over moeten doen, die slechte Team-AI is echt de nekslag in mijn idee. Het realisme is wel gaaf, maar alles in totaal is et niet genoeg om meer dan 1 keer de campaign te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Heb die missie nog niet zo vaak gedaan 4 keer ofzo.
wat me opvalt is dat die tank na 'n paar seconden schiet en dan een AI maat dood is.
Opzich dekken de AI de toko goed . Maar ja tegen 'n tank kunnen ze niet veel.
Vraag me dus af of je die tank meteen als die apache in het menu verschijn moet killen het duurt even eer die apache die tank molt.

of die AI maatjes in dekking zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:53
Ik heb best veel moeite met die bemande kanonnen. Mijn teammates hebben geen aap kans tegen die dingen. Meestal probeer ik een granaat in de buurt te gooien, maar vaak zit het nest te ver weg. Heeft iemand een goede taktiek om de kanonnen uit te schakelen?

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik flank die kanonnen vaak... of ik lean een beetje en strafe naar rechts tot ik door de gleuf het gastje zie...paar keer schieten -> hoppa

Wist iemand nog wat over andere wapens??? of is de info op de GRAW site alleen voor x360?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Laatst online: 20:05
Ik speel hem nu met Physx en ik vind het wel heel vet...

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VultureX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-11-2024
Ja ik heb t veschil gezien op de site van Ageia... :9 Waar haal je zo'n kaart vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Physx kaarten van BFG zijn al te koop :)
Heb hem geleend van mn werk, morgen weer terugbrengen :F

[ Voor 3% gewijzigd door Makkelijk op 10-05-2006 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Energy99
Ik heb zelf GR1 vanaf het begin (september 2001) gespeeld en ook heel vaak multiplayer TvT gematched (oa. 1 jaar lang #1 op TCZ en TWL ladders gestaan met TLA) en ik moet zeggen dat ik GRAW PC zwaar vind tegenvallen. Dit komt vooral doordat de developers (GRIN) niet of nauwelijks aandacht hebben besteed aan het multiplayer gedeelte van het spel. Voor mij telt de multiplayer zwaarder mee bij de beoordeling van het spel dan de singleplayer, omdat de multiplayer vooral de levensduur van het spel zal bepalen ondanks dat er ongetwijfeld mods zullen komen voor de SP. Het lijkt erop dat het singleplayer en COOP gedeelte voor 90% de aandacht heeft gekregen tijdens de ontwikkeling en dat de MP pas op het laatst als een soort van bonus erbovenop is gegooid :(

Het is echt belachelijk dat er geen fatsoenlijke server control is, geen anti-cheat, geen replays, gamespy problemen etc. dit is echt onacceptabel :( Ik zal daarom ook helaas wachten met het kopen van het spel totdat ze de MP patch uitbrengen in juni zoals ze al hebben beloofd. Het gaat me niet eens om het geld of zo, ik wil gewoon niet een spel kopen die pas half af is. Als ze eind juni de multiplayer nog steeds niet flink hebben verbeterd dan is het einde oefening Ghost Recon voor mij.. :|

[ Voor 12% gewijzigd door Energy99 op 10-05-2006 22:34 ]

\O/ weeeee =[specs]=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
DKasemier schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 22:00:
Physx kaarten van BFG zijn al te koop :)
Heb hem geleend van mn werk, morgen weer terugbrengen :F
Wat kost zo'n kaart ongeveer?
En loont het om er 1 te kopen kwa ondersteuning van de games?
Wat ik zo zag op een site zijn er maar een paar spellen nu die dit ondersteunen.
Ik zie zeker de toegevoegde waarde hiervan wel in,maar ik vraag me af of je niet iets koopt wat uiteindelijk maar door een paar games ondersteund gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

DKasemier schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 21:15:
Ik speel hem nu met Physx en ik vind het wel heel vet...
Wat is dan precies het vershil zonder PhisyX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Energy99
MindedRaptor schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 22:36:
[...]

Wat is dan precies het vershil zonder PhisyX?
AnandTech AGEIA PhysX review (oa getest op GRAW)

Van wat ik erover heb gelezen komt het erop neer dat de PhysX kaart zijn geld op dit moment duidelijk niet waard is. Ik zou ermee wachten tot de 2de generatie kaarten uitkomt, tegen die tijd zullen er ook een hoop spellen zijn de de volle capaciteit van de kaart zullen kunnen benutten ;)

\O/ weeeee =[specs]=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Ach het is maar relatief, ik heb de neiging GRAW te willen spelen voor de physics maar aan de andere kant het is niet nodig idd... kan niet oordelen of de physics van het spel gewoon goed zijn of dat het puur door de kaart komt.. de ondersteuning vanaf de games zelf is nog kut.

Maar goed terug naar de feiten als ik ene granaat gooi in ghost recon is het met die kaart vetter dan met andere games..

[ Voor 38% gewijzigd door Makkelijk op 11-05-2006 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Ik vind de explosies zonder PhyscX al vet laat staan met PPU :).
Ten eerste ben ik sowieso een GR fan. Heb dus alle delen orgineel + GRAW.
Zeker is de onsteuning van spellen die al uitzijn miniem.
GRAW eigenlijk de enigste van betekenis. en iets later eind mei rise of nation. 'n RTS spel die PPU gebruikt?
Nou ben ik ook 'n RTS player en heb dus RoN de voorganger ook gespeeld. ook in Mplayer.
Zijn iig twee games die in mijn straatje vallen.

Opzich is de PPU kwa prijs verhouding voor zo weinig ondersteuning kwa games op dit moment te duur. Maar ik speel games liever in volle glorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren tweakers/gamers... ik heb van het weekend ff flink zitten knallen met 3 man in coop (4 totaal dus). En we zijn een beetje door de missies heen gelopen. Moet zeggen pittig..... maar te doen uiteindelijk. Tot nu toe niet 1 missie gehaald.

1 groot vraag teken heb ik echt nog. In een van de missies moet je 2 bunkers uitschakelen. Je wordt dan gedropt uit de heli, moet rendevouzen met een APC om te re-armen. Je moet de bunkers, aldus de intel, uitschakelen met C4. Maar ik kan dat nergens meenemen/selecteren!? Ben ik zo dom of .... waar kun je dat spul kunt selecteren in je gear?

Of moet je het ergens oppikken op de map onderweg?!

Heeft iemand die bunkers al opgeblazen? Zoja? hoe ?

Thnx in advance..

JW

p.s. Ik vind hem best lekker draaien, ik draai op 1280x1024 met alles high en frame rate van rond de 30. Dwz zo high als het gaat met 256MB video memory.

Ik heb een 2.6ghz intel, 1gb memory en 6800 GT van XFX. Wat bij mij wel enorm performance scheelde was een 5.1 SB live kaartje er indrukken die ik nog had liggen ipv onboard sound en beta drivers van Nvidia, vraag me nie waarom maar hij draait daardoor beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 14:28:
Heren tweakers/gamers... ik heb van het weekend ff flink zitten knallen met 3 man in coop (4 totaal dus). En we zijn een beetje door de missies heen gelopen. Moet zeggen pittig..... maar te doen uiteindelijk. Tot nu toe niet 1 missie gehaald.

1 groot vraag teken heb ik echt nog. In een van de missies moet je 2 bunkers uitschakelen. Je wordt dan gedropt uit de heli, moet rendevouzen met een APC om te re-armen. Je moet de bunkers, aldus de intel, uitschakelen met C4. Maar ik kan dat nergens meenemen/selecteren!? Ben ik zo dom of .... waar kun je dat spul kunt selecteren in je gear?

Of moet je het ergens oppikken op de map onderweg?!

Heeft iemand die bunkers al opgeblazen? Zoja? hoe ?
Tegen bunker aanstaan en dan left trigger op de xbox :P maar loop er eens tegen aan en kijk wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4Real schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 14:51:
[...]
Tegen bunker aanstaan en dan left trigger op de xbox :P maar loop er eens tegen aan en kijk wat hij zegt.
Okay zal es doen. Ik heb geen XboX trouwens, maar misschien als ik VLAKBIJ een bunker ben (wat me nog niet gelukt is) Gaat het wel goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jig
  • Laatst online: 09-08 16:18

Jig

Ik vind dat et nogal traag loopt, als ik met me muis van links naar rechts beweeg dan gaat het ingame nogal traag en haperig. Ik heb een 9800 pro en 1 gig ram, maar ik speel em op zn laagst dus aan de graphics zou et niet moeten liggen. Zit die lag ingame ofzo? Ik vind et echt heel irritant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Jig schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 15:01:
Ik vind dat et nogal traag loopt, als ik met me muis van links naar rechts beweeg dan gaat het ingame nogal traag en haperig. Ik heb een 9800 pro en 1 gig ram, maar ik speel em op zn laagst dus aan de graphics zou et niet moeten liggen. Zit die lag ingame ofzo? Ik vind et echt heel irritant..
En de rest van je specs? Als je een XP1700 oid hebt gaat het niet soepel draaien ben ik bang..

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 14:28:
Heren tweakers/gamers... ik heb van het weekend ff flink zitten knallen met 3 man in coop (4 totaal dus). En we zijn een beetje door de missies heen gelopen. Moet zeggen pittig..... maar te doen uiteindelijk.
Kun je me een idee geven van het hele coop gebeuren? Ik vind de single player echt zaad door de slechte team-AI...maar bij coop heb je daar natuurlijk geen last van. Met goede multiplayer en ondersteuning daarvan zou ik em wel es kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Energy99

\O/ weeeee =[specs]=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 19:55:
[...]

Kun je me een idee geven van het hele coop gebeuren? Ik vind de single player echt zaad door de slechte team-AI...maar bij coop heb je daar natuurlijk geen last van. Met goede multiplayer en ondersteuning daarvan zou ik em wel es kunnen kopen.
Kan ik wel ja. Ik heb gisteren online gespeeld met 4 man. Je hebt dus idd geen last van AI. Wel heb je last van de moeilijkheids graad, of laat ik het zo zeggen wij hadden er gisteren behoorlijk last van. We hebben de eerste missie 2,5 uur gespeeld en toen stond ik in mijn eentje als squadleader boven op het dak met een totaal onbruikbaar wapen. Me team had bij de garage zo hard moeten knokken om mij in leven te houden (teamleader dood=missie over) dat ze allemaal het loodje gelegd hebben.

Ik vind de coop super leuk, spannend en pittig. Het nadeel vind ik dat je niet kunt saven (we hebben 4 of 5 objectives gehaald gedurende die dikke 2 uur en dan is het game over begin maar opnieuw) en dat je teamleader altijd moet blijven leven. Het kloterige gedoe met de gamespy accounts maakt het leven er ook niet makkelijker op en je kunt praktisch niets instellen behalve friendly fire en pasword en difficulty level.

Dat gezegd hebbende, heb ik toch wel weer het ultieme Ghost Recon gevoel. Als je met je team vrienden door de straten loopt en super geconcentreerd de ene na de andere rebel van het dak afknalt, ja dan krijg ik daar wel een kick van....

Zelf heb ik het idee, zoals al eerder gepost is, dat de Multiplayer nog niet af is en nog wordt getuned. De eerste patch hebben we ook al gehad, dus het zal over een paar maand wel beter zijn.

Tot die tijd ben ik af en toe te vinden in een team zonder AI en toch proberen die missies te halen door rustig te blijven en slim te spelen.

Heeft iemand in COOP al wat gehaald? Ben benieuwd..

JW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
Zijn er al mensen met positief nieuws over de patch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jig
  • Laatst online: 09-08 16:18

Jig

Meelobee schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 15:46:
[...]

En de rest van je specs? Als je een XP1700 oid hebt gaat het niet soepel draaien ben ik bang..
(CPU1) AMD Athlon™ 64 Processor 3200+ @ 2210MHz (ASUSTeK Computer INC. 'K8N-E-Deluxe' mainboard)
(RAM) 1GB, 401.54MB free
(HDDs) 189GB, 26.2GB free
(VGA2) RADEON 9800 PRO - Secondary
(128MB) (OS) Microsoft Windows XP Professional
(SP2), 5h 15m 28s uptime, 1d 16h 28m 7s uptime record

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
Energy99 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 22:30:
Blablabla...
Dit komt vooral doordat de developers (GRIN) niet of nauwelijks aandacht hebben besteed aan het multiplayer gedeelte van het spel. Voor mij telt de multiplayer zwaarder mee bij de beoordeling van het spel dan de singleplayer, omdat de multiplayer vooral de levensduur van het spel zal bepalen ondanks dat er ongetwijfeld mods zullen komen voor de SP. Het lijkt erop dat het singleplayer en COOP gedeelte voor 90% de aandacht heeft gekregen tijdens de ontwikkeling en dat de MP pas op het laatst als een soort van bonus erbovenop is gegooid :(

Het is echt belachelijk dat er geen fatsoenlijke server control is, geen anti-cheat, geen replays, gamespy problemen etc. dit is echt onacceptabel :( Ik zal daarom ook helaas wachten met het kopen van het spel totdat ze de MP patch uitbrengen in juni zoals ze al hebben beloofd. Het gaat me niet eens om het geld of zo, ik wil gewoon niet een spel kopen die pas half af is. Als ze eind juni de multiplayer nog steeds niet flink hebben verbeterd dan is het einde oefening Ghost Recon voor mij.. :|
Nou ja, niet of nauwelijks aandacht aan het multiplayer deel ben ik echt niet met je eens.
De maps zijn erg goed vind ik, het speelt enorm relaxed, maar dat vindt jij waarschijnlijk niet, het si dus een kwestie van smaak, Quake 4 en Doom 3 vond ik ook niets, maar sommige vinden het vet.Ik zal wel zeggen dat ze steekjes hebben laten vallen.
Zoals:
Laten zien hoeveel levens je over hebt.
Remaining play time laten zien.
Map name.
WE NEED ADMIN STUFF !!!
Misschien wat meer guns.
Het ergste zijn de vele bugs die er nog in zitten. Daar heb je gelijk in.
Ik denk zelf dat ze de feel van multiplayer eerst god wilden hebben.
Er hadden wel wat meer game modes in mogen zitten, da's waar.
Al met al speelt het wel lekker vind ik, en de feel doet het hem nou juist.
Counterstrike heeft ook niet echt veel game modes, maar doet het enorm goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!! schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 18:22:
Zie hier de voorlopige tweakguide voor GRAW:

http://www.tweakguides.com/GRAW_1.html

Dit is wat de auteur zegt over AA:

Antialiasing Note:
Due to the type of 'Deferred Lighting' method used by the developers, regardless of your Post Effects setting, Antialiasing is not possible in the game - even if you try to force it in your graphics card control panel. This is an unfortunate and contentious aspect of the game, since the gameplay relies a great deal on identifying small movements in your surroundings; something which the lack of antialiasing makes much harder due to jagged edges constantly moving and shimmering. However it is not resolveable as far as I know, so it's unlikely to ever be "fixed" by patching. Turn off any forced Antialiasing in your graphics card control panel, as it will not work and can only cause slowdowns and problems with GRAW.

Jammer maar helaas dus. :(
Aliasing is vaker een probleem bij full screen per-pixel post effects. (PaintFX anyone?)
Doordat post-effects geen integraal onderdeel zijn van de renderer (het is een extra pass, en gebruikt z-buffer informatie voor clipping) krijg je problemen op het moment dat je ze wel als zodanig wil gaan gebruiken, je manipuleert het resultaat van de renderer ACHTERAF, terwijl aliasing gebeurd tijdens het renderen zelf, bij de compositie van de objecten in de z-buffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het spel nu ook maar als ik het opstart dan krijg ik eerst geluid te horen en daarbij krijg ik alleen zwart beeld! Na een aantal sec start de pc opnieuw op!

Mijn video kaart
ASUS Extreme AX800 XT

Geheugen 1024 MB
Pentium 3,2 GHz

Kent iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:14

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

mmm.... ik heb een probleem met m'n command menu.
Ik activeer het menu en de eerste optie 'Move' is al highlighted.

Het probleem is dat mijn muiswiel niet door de commando's heen scrollt.
Ik kan dus geen andere commando selecteren.
De config setup staat ook geen andere keys toe om door de commando's te bladeren.

Heeft iemand een oplossing?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat de patch in Juni alle goede dingen met zich meebrengt.
Zelf vind ik GRAW echt een heel goed spel, is weer een nieuwe uitdaging dit is het moeilijkste spel dat ik ooit heb gespeeld. Alleen de MP is wat minder, maar GRIN heeft aardig wat beloofd in die patch, we zullen zien. Ik vind het iig een goed spel. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0berto
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-09 15:11

R0berto

ja

Tijgert schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 23:39:
mmm.... ik heb een probleem met m'n command menu.
Ik activeer het menu en de eerste optie 'Move' is al highlighted.

Het probleem is dat mijn muiswiel niet door de commando's heen scrollt.
Ik kan dus geen andere commando selecteren.
De config setup staat ook geen andere keys toe om door de commando's te bladeren.

Heeft iemand een oplossing?
dat probleem had ik ook na het instellen van nieuwe controls... het enige wat ik kon doen was herinstalleren.... (er is misschien wel een andere optie, maar het kwam op een andere c, herinstallen is dus misschien niet helemaal het goede woord :) )
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste