Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 18:48:
Ik heb op mijn overclockte p3 debian linux geïnstalleerd. Veel leerzame fouten gemaakt. APT-GETTEN werkt heel erg fijn, vooral het niet hoeven opnieuw opstarten na een installatie. Toch lopen de irritaties hoog op.
De lettertypes vind ik zelf een groot nadeel, websites zien er gewoon niet uit. Iemand nog een idee voor een groot lettertype pakket?
apt-get update
apt-get install msttcorefonts
Iemand zei trouwens iets over "zelf drivers bakken". Dit zie ik wel zitten, maar, zoals ik net ook al zei, ik heb geen flauw benul wat ik me daarbij moet voorstellen. Niet alleen in hoe het moet, maar ook in het algemeen. Moet het in C of C++??? Of überhaupt in een programmeertaal??? of iets heel anders???? Google is my friend, maar zonder een idee van hoe het in zijn werk gaat kan ik niet zoeken.
Zet dit maar uit je hoofd. Hiervoor moet je idd iig oa C en C++ behoorlijk onder de knie hebben en veel van het OS weten

Is echt niet 'ff' te doen.
Ook resolutie is irritant. Op die p3 kan ik met KDE geen hogere res. krijgen dan 800 * 600, wat irritant is met vensters die buiten het scherm vallen.
Kom op, google.com is je vriend

DIt is echt te vinden.
Keyword tip: XF86config OR XF86config-4
En een nvidia driver installeren lukt niet, je moet sources of weet ik wat van je kernel hebben, heb ik ook (headers en sources geaptget), maar natuurlijk werkt dat ook niet. Is dit een bekend probleem?
Je moet de kernelsources hebben die hetzelfde zijn aan de output die je krijgt met `uname -r` op de console

Die komen te staan in /usr/src/
Dus bijv:
/usr/src/kernel-sources-2.6.11
In /usr/src moet je dan een symlink maken naar die sources, genaamd: 'linux' (linux is ook eigenlijk alleen de kernel, maar iedereen noemt het hele OS zo terwijl dat eigenlijk niet klopt

)
Maar goed, dit doe je als volgt:
ln -s /usr/src/kernel-sources-2.6.11 /usr/src/linux
Probeer die nvidia driver nu nog eens

Oja en wat betreft het gamen, natuurlijk is windows meer geschikt om te gamen, daar is het voor als je het mij vraagt. Maar ik lijd aan een ernstig frustratie-angst-game syndroom. Ik vind spellen alleen maar eng en frustrerend. Ik heb zelf een keer een muis, die het begaf tijdens het gamen, door de kamer gegooid. Deze frustratie uit zich met linux in geen zin in computeren (wat bij mij toch echt een ziekteverschijnsel is). Na een aantal dagen niet linuxen keert de computerlust weer terug.
Geen Doom 3 spelen om 3 uur s'nachts met je 5.1 set op vol en je graphics op high he

Al met al wil ik de overstap nog steeds wagen, maar wantrouwen krijg ik steeds meer.
Je hebt goede motivatie, zo ben ik ook ooit begonnen, dat komt we goed dus

Dit is zeker geen 'stel-hier-stiekem-je-kleine-beginner-vraagjes-topic' maar omdat ik merk dat je er verder wel moeite voor wilt doen wilde ik je wel even een paar antwoorden geven.
Je begint namelijk met Debian zo te zien. Ik begon met Mandrake 8.0 en baalde later dat ik niet met Debian was begonnen aangezien ik een doorzetter ben qua computergebeuren. Van die super makkelijke distro's leer je imho zeer weinig. Debian is ook goed voor beginners, maar alleen als je kan doorzetten.
Zie het zo; "zoveel tweakers draaien linux op de desktop, waarom ik niet? Ik ben toch niet minder slim of zo".. Dat heeft mij altijd erg geholpen die gedachte.
Maar het belangrijkste is, _echt_waar_ GOOGLE is je vriend en blijf volhouden! Als je er eenmaal mee werkt wil je _nooit_ meer wat anders en ben je net zo hippie (of verloren in de eeuwige linuxfreakheid) als mij
GL ermee
edit: Als je nou veel instabiliteit gaat krijgen met je linux install, clock je server dan eens terug, linux is hier veel gevoelliger voor dan Windows !
[
Voor 8% gewijzigd door
DeMoN op 31-05-2005 19:37
]