ascent schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 19:21:
Volgens mij krijg ik alleen maar emergencies only als ik geen bereik heb met m'n eigen provider en dus ook geen streepjes, maar dat was op nokia .. lijkt me echter niet verschillend per toestel

Precies, ook geen streepjes en daar wilde ik eigenlijk mijn punt op zetten: geen bereik met eigen provider, dus ook geen streepjes zou je zeggen.
Aan de andere kant, je *hebt* natuurlijk wel bereik via een andere mast van een andere provider, omdat hij zelf aangeeft " Emergencies only ". Dus zou hij dan aangeven dat je wel volledig bereik hebt enkel voor emergencies via andere provider

.
Kwestie van andere interpretatie in vergelijking bij Nokia: die geeft dan geen streepjes weer, maar ook niet dat je voor emergencies kan bellen.
Het kan zijn dat je ver weg bent inmiddels van je vorige mast, en de hop naar de volgende mast stelt 'ie zo lang mogelijk uit ivm batterij levensduur, dus ik denk dat 't gewoon een mast hop was ?
Het eigenaardige is, ik leg mijn telefoon hier bijv. neer op mijn bureau, ik doe er niets mee, beweeg er niet mee en dan gebeurt het ook regelmatig... is dit wellicht een " SE aanpak " (dat hij regelmatig hopt naar andere mast) en zijn er gebruikers die het fenomeen kunnen bevestigen?
Dus de stelling dat ik ver weg bent van mijn vorige mast is bij deze ontkracht.
Heey, dat is een goed punt

. Helemaal niet aan gedacht eigenlijk, hehee. Ga ik morgen meteen eens uitproberen, ik ben benieuwd. Ik had toch echt verwacht dat ik enkel erop " vooruit " ga op alle punten na mijn misbruikte N6610, maar dat valt weer eens " tegen ".
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 19:37:
Inderdaad. De telefoon logt dan tijdelijk in op een ander netwerk (blijkbaar is dat netwerk dus wel sterk genoeg in die tramtunnel) die je toestemming geeft om alleen noodoproepen te doen, gewoon bellen is dus niet mogelijk.
Dank voor je bevestiging en uitleg. Erg jammer (en een beetje teleurstellend) voor een net nieuwe telefoon. Wat mij trouwens net te binnen schiet, verkoopster van de BC meldde mij dat er regelmatige klanten bij haar kwamen met een SE toestel i.c.m. T-Mobile (niet meer 100%) waarbij het bereik minder goed was. Dezelfde SIM in een Nokia toestel was dan wel top. Ook weer erg eigenaardig verhaal, maar na mijn eigen ervaringen met T-Mobile verbaast het mij niet veel.
Ik zou het zelf eens voor je kunnen proberen, mams heeft hier een Telfort prepaid SIMmetje liggen. Liefst niet natuurlijk i.v.m. batterijklepje

hehee.
@Update (19:18u)
Ik ga morgen meteen even een belletje plegen naar KPN toe, eens kijken of zij het fenomeen kunnen bevestigen dat het aan een oude SIM kan liggen. Zo ja, dan wordt het maar een nieuwe SIM aanvragen

. Oh mijn bovenstaand bericht ook maar meteen eens aan de orde stellen, want dat steeds wegvallend en dan terugkomend bereik zal vast niet ten goede doen aan mijn bereikbaarheid...
@Update (20:00u)
Reacties + update gegevens.
@Update (20:05u)
Nu ik toch bezig bent, nieuwe kolom met # vastlopers.
@Update (20:30u)
Update gegevens.
Als er nog mensen zijn die nog niet in deze lijst staan of updates hebben, meld het a.u.b. Dank
.
• InsjaHH (KPN) | ja (+-50sec) | Den Haag | SIM ouder > 2 jr | 0 vastlopers |
• NiekyG (KPN) | nee (+-4sec) | Lichtenvoorde | Nieuw | 0 vastlopers |
• CLB (Orange) | ja (+-30sec) | Wateringen | SIM ouder > 9 mnd | ? |
• TheFruitNerd (Orange) | nee (+-5/6sec) | ? | Nieuw | ? |
• Sport_Life (Orange) | nee (+-5sec) | Utrecht | ? | ? |
• Sport_Life (vroeger Dutchtone) | half (+-10sec) | Utrecht | SIM ouder > 4 jr | ? |
• TonyYaYo (Orange) | nee (+-4/5sec) | ? | ? | ? |
• LordLynx (T-Mobile & Orange) | ja (+-30sec) | ? | ? | ? |
• harryvos (T-Mobile) | nee (+-5sec) | ? | ? | ? |
• reiker (Vodafone) | nee (+-5sec) | ? | ? | ? |
• Amphora (Vodafone) | nee (+-5/6sec) | ? | ? | ? |
• --MeAngry-- (Vodafone) | nee (+-1sec) | ? | ? | ? |
• WorldWide (Vodafone) | nee (+-5sec) | ? | ? | ? |
• DerekJ. (?) | ja (+60sec) | ? | ? | ? |
[
Voor 10% gewijzigd door
InsjaHH op 24-05-2005 20:20
]