Toon posts:

Computers op afstand besturen en beheren

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• Ouwe Henk
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22-05-2005
Beste forum lezers,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen,

Ik ben op zoek naar een programma waarmee ik een computer op afstand kan besturen en beheren. eigenlijk heel smpel maar ik kan het nergens vinden. Overigens is het ook de bedoeling dat het via een internet kanaal gaat, evt. ook inloggen via een telefoonlijn maar dat zal binnekort denk niet meer gaan aangezien ik het een beetje zat ben met de kpn (mobiel is ook een optie bedenk ik me net).

Wat ik dus wil weten is welk programma kan dit, waar kan ik het vandaan halen en evt wat kost het?

Vast hartelijk dank,

Vele Groeten

Henk

• Microkid
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 20:22

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

WinVNC, RemotelyAnywhere, PCAnywhere, Dameware, PC Duo, Remote Administrator, enz enz enz
Zoek eens op Google naar Remote Control

[Voor 49% gewijzigd door Microkid op 21-05-2005 23:42]

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Ouwe Henk
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22-05-2005
Microkid schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 23:37:
WinVNC, RemotelyAnywhere, PCAnywhere, Dameware, PC Duo, Remote Administrator, enz enz enz
Zoek eens op Google naar Remote Control
dank dank,

had ik al gedaan maar die hoop heb ik denk iets te snel opgegeven want ik kwam alleen maar dingen tegen om te tv mee in te stellen enzo

Nogmaals dank

edit:

ps zijn er ook gratis mogelijkheden of is dat te veel gevraagd?

[Voor 10% gewijzigd door Ouwe Henk op 22-05-2005 00:02]

• Dr. Cheeks
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 14-11 13:31
Als het om Windows XP machines gaat kan het standaard al. Daar heet het Remote Desktop.

• vriesdude
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20:22
* vriesdude is het een met zowel microkid en dr. cheeks.

overigens is dit nogal een zoek vraag...

/dev/null

• kris_112
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 09-10 07:31
Ik vind tightVNC erg prettig werken: http://www.tightvnc.com/download.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PhroZ0rz
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 01-10-2006

PhroZ0rz

kickuuh

sorry, maar kvind dit nogal vaag. je kan het doodsimpel bij google iets van op vinden of bij www.downloads.com . dit ziet nogal uit naar slechte onderzoek naar dat zulke programma's. neem toch meer tijd om een zoekwerk te verrichten voordat je zulke vragen stelt.

Asus a7n8x del. rev2, amd athlon xp 2400@3600, Kingston Orginal 2 x 256mb pc3200, saphire readon 9800 pro occed to XXT en chieftec midi kazt gemodded+WCed..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik stel voor dat Ouwe Henk de Policy: Alle regels die op het forum gelden nogmaals doorneemt om te begrijpen wat we verwachten van een topic op GoT. Het belangrijkste hierbij is eigen onderzoek voor je een topic opent. Dit mist in dit topic helaas. Zoals uit de reacties ook al blijkt kun je dit met een beetje zoekwerk eenvoudig vinden en met de tips die hier alsnog worden gegeven moet je er helemaal wel uitkomen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Even een kleine aanvulling (omdat ik toch al aan het typen was, zonde om weg te gooien :P )

Op remote zoeken en dan afstandsbedieningen vinden voor de TV is best wel logisch eigenlijk :D

Anyway, zie de verschillende bovenstaande programma's en je hebt alle namen die je nodig hebt. De WinXP remote desktop en VNC zijn inderdaad gratis oplossingen. Zorg vooral bij VNC echter wel voor een goede beveiliging, zo wil je er een SSH tunnel om bouwen. Bijvoorbeeld mbv. OpenSSH en PuTTY. Of VPN als er bijv. een router tussen zit die ondersteund. (Maar aangezien je deze vraag stelt, lijkt dat me niet het eerste waar je aan wilt gaan denken :P ) Als er een router is, moet je natuuroijk ook even denken aan correct portmappen: zie hiervoor de FAQ van Network Troubleshooting en verder de handleiding van het programma dat je gaat gebruiken en van de router.

Enkele al bestaande discussies over deze vraag:
VNC goed via internet?
[rml][ Remote Control] Welke tool is vergelijkbaar met Radmin?[/rml]
Remote Pc's besturen en beheren
[rml][ Online PC Beheren] wat is een goed programma?[/rml]
(Deze zijn nu trouwens allemaal goed te vinden door zoektermen als 'vnc' etc, nu je de namen van wat programma's kent :) )

Zo zijn er al meer geweest ook dus volgens mij heb je zo tips zat ;)

Welkom op GoT trouwens! Open bij een nieuwe vraag gerust een nieuw topic als er met enig zoekwerk op en buiten GoT geen antwoord op is te vinden, maar omdat dit onderwerp al heel vaak is besproken en er hier eigenlijk geen nieuwe zaken worden genoemd, was dit topic gesloten.

Succes :)

[Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 22-05-2005 10:40]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee