[Remote Control] Welke tool is vergelijkbaar met Radmin?

Pagina: 1
Acties:
  • 288 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 14:34
Ik gebruik al een tijdje Remote Administrator ( http://www.radmin.nl ). Eerst versie 2.1 en sinds kort 2.2.

Radmin biedt mij eigenlijk alles wat ik nodig heb, maar gebruik redelijk veel CPU bij de client (>50%).
Mijn voordelen:
-De beeldopbouw heel snel en vloeiend gaat (ook bij de default instellingen);
-Hij zuinig omspringt met de bandbreedte;
-Nog meer opties biedt dan alleen maar een remote window zoals File Tranfser, remote view zonder controle (je kunt alleen maar kijken wat de client doet), telnet en remote shutdown/restart;
-het bijna helemaal kunnen verbergen van het zichtbaar zijn van het programma bij de client (je ziet hem alleen nog maar in de processen lijst in taakbeheer).

Nadelen voor mij:
-Het relatief hoge cpu usage bij de client

En voor dat laatste ben ik dus op zoek naar een verglijkbaare Remote beheer tool.
Ik heb Dameware mini remote control ( http://www.dameware.com ) en RealVNC ( http://www.realvnc.com ) geprobeert maar deze hadden niet dezelfde beeldopbouw als Radmin, de beeldopbouw was stukken trager en echt niet real time. En tevens is het verbergen van het programma bij de client stukken lastiger.

Ook met wat tweaks in deze programma's kwam ik niet korter bij de voordelen van Radmin. Het CPU usage was bij RealVNC perfect, bij Dameware mini remote control was dit hoger dan bij Radmin.

Welk programma biedt mij de voordelen van Radmin en met een CPU usage verglijkbaar met RealVNC (<10%) :?

Gare topiquetitel, change aangevraagd :[rml][ Topiquetitel change] [ Remote Control]Welke tool verglijkbaa[/rml]

edit2: vergeten te vermelden maar het gaat puur om een aantal remote desktops op Windows gebied, xp, 2k server en 98se.

[ Voor 12% gewijzigd door holoX op 25-09-2004 01:12 ]

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-08 05:15
Remote Desktop :?
Ik heb vroeger altijd Radmin gebruikt... Tot ik RD probeerde. Bevalt goed :)

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 12:24

Spikey

Making the web accessible!

Netop ?
PCAnywhere ?

er zijn tig van dit soort pakketten.
Ik gebruik zelf naar alle tevredenheid Netop.
gaat hier wel over lokale netwerk (managing van de server)
cpu-load geen idee eigenlijk. Het loopt soepel, server is een celeron 500, 196mb

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Verwijderd

yep overgestapt van Radmin 2.1 naar NetOp 7 vanwege cpu gebruik. Bij mij was dat 40% vs 3% Radmin cpugebruik kan je verminderen door de max update rate te verlagen maar dan krijg je een erg trage schermafhandeling. Dit komt denk ik doordat Netop een videohook driver op mijn win2k server installeert waardoor de server alleen gdi opdrachten naar de client verstuurd ipv blokken schermbitmaps. Radmin 2.1 levert zo'n hookdriver alleen voor NT4. Misschien kan je hun beta radmin 3 uitproberen die gaat het wel ereen voor w2k/xp leveren.
Je kan bij netop site een demo versie binnenhalen en je zal zien dat het vliegt ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2004 02:19 ]

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
radmin is echt de beste qua snelheid/beeld opbouw, een betere vindt je niet die functies zijn ook erg handig! Dat het veel cpu power eet, ach dat is alleen als je ook daadwerkelijk geconnecteerd bent, en wat dan nog? op alles boven de 300 mhz presteert het vlotjes. Dameware is ook erg handig vooral voor op een domain. vnc is zeer eenvoudig/gratis alleen een trage beeldop bouw.. ik houd het lekker bij radmin.

Verwijderd

salvador4 schreef op 25 september 2004 @ 02:19:
radmin is echt de beste qua snelheid/beeld opbouw, een betere vindt je niet die functies zijn ook erg handig! Dat het veel cpu power eet, ach dat is alleen als je ook daadwerkelijk geconnecteerd bent, en wat dan nog? op alles boven de 300 mhz presteert het vlotjes. Dameware is ook erg handig vooral voor op een domain. vnc is zeer eenvoudig/gratis alleen een trage beeldop bouw.. ik houd het lekker bij radmin.
Nou op mijn celeron 450 is radmin nog steeds traag tenzij je de updates verlaagt. Verder heb ik veel apps/services op mijn server draaien dan heb wil mijn cpu naar 100% gaan waardoor je een erg traag reagerende desktop krijg. Het is wel zo dat radmin client en server lekker op 1 diskette past :D Verder vindt je alle functies van radmin in netop terug.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2004 02:27 ]

Pagina: 1