Welk programma kan ik het beste gebruiken om bv mee te kijken en/of dingen te wijzigen en andere dingen te veranderen (dinge blokkeren ofzow of afsluiten) bij de computers in mijn netwerk hier thuis. Ik had er al eens over gehoord maar op internet is geen programma wat simpel is in dit gebruik. Alleen maar lastige vreemde programma's
elma_illusion schreef op zondag 23 januari 2005 @ 00:12:
dinge blokkeren ofzow of afsluiten
Welke programma's heb je dan al gevonden, en wat vond je hier vreemd en lastig aan? Ik kan nu wel een opsomming gaan geven met de bekendste remotecontrol programma's, maar als je zelf al gezocht hebt kan ik er eigenlijk wel vanuit gaan dat je die ook al bent tegengekomen. Dus: Welke programma's heb je gebruikt en wat is daar het probleem mee dan?Ik had er al eens over gehoord maar op internet is geen programma wat simpel is in dit gebruik. Alleen maar lastige vreemde programma's
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
VNC, teminal services, PCAnywhere, etc. Er zijn er best wat en er zin er hier op GoT al heel wat besproken dus ik vraag me even af of een nieuw topic handig of nodig is. Ook omdat je eisen wat eeuhm vaag zijn
Welke heb je dan al gebruikt, welke vindt je lastig en waarom?
edit:
Wat XanderH al zei dus
Wat XanderH al zei dus
[ Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 23-01-2005 00:16 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Het gaat hier om Win XP pro SP1 en SP2.
ik heb dit programma gebruikt: Ultr@VNC v1.0.0 RC18. Ik denk dat er bij dit programa om een gebruiker word gevraagt die wel "aardig" wat verstand nodig heeft van netwerken. Want de termen (ook bij andere programma's ken ik bijna allemaal niet) zijn voor mij erg vaag. En ik wil het niet bijna goed doen maar in 1 keer 100% goed doen.
ik heb dit programma gebruikt: Ultr@VNC v1.0.0 RC18. Ik denk dat er bij dit programa om een gebruiker word gevraagt die wel "aardig" wat verstand nodig heeft van netwerken. Want de termen (ook bij andere programma's ken ik bijna allemaal niet) zijn voor mij erg vaag. En ik wil het niet bijna goed doen maar in 1 keer 100% goed doen.
Dan nog kan ik hier niet veel mee... de termen gebruikt in dit programma, en andere programma's, zijn vaag? Als je al afhaakt bij het "File" menuutje zul je denk ik idd met veel programma's problemen hebbenelma_illusion schreef op zondag 23 januari 2005 @ 00:25:
Het gaat hier om Win XP pro SP1 en SP2.
Wat dacht je ervan om eerst zelf lekker uit te zoeken welke software je toch het prettigste vind, en dan eventueel over de termen die je niet snapt hier extra toelichting te vragen?
ok.. ik zal maar eens beginnen om tuts of help indexen te raadplegen over mijn problemen met de woorden die ze gebruiken. zal mij benieuwen of ik eruit kom.. en anders kan ik altijd weer terug vallen op het goeie oude vertrouwde GOT forum
[ Voor 21% gewijzigd door Pikkemans op 23-01-2005 00:33 ]
Tja; dan houdt je het toch simpel: Windows XP -> de ingebouwde remote desktop.
Meer advies valt hier vrees ik niet uit te persen.
Meer advies valt hier vrees ik niet uit te persen.
Radmin is wel een goede imo.
(Helaas niet gratis, maar dat kun je zelf wel oplossen.
)
Een beetje laat maar toch een modbreak: Ja. Door te kopen. Op GoT willen we ook niet dit soort semi-warez hints. Zie ook Licentie of copyright schendingen
(Helaas niet gratis, maar dat kun je zelf wel oplossen.
Een beetje laat maar toch een modbreak: Ja. Door te kopen. Op GoT willen we ook niet dit soort semi-warez hints. Zie ook Licentie of copyright schendingen
[ Voor 57% gewijzigd door F_J_K op 04-03-2005 14:49 ]
Ben het volledig eens met hoebenp.
Ik gebruik Radmin om op afstand gameservers te beheren, en dat gaat prima met dit programma. Met PC anywhere heb ik best veel problemen gehad, maar dat programma heb ik 2 jaar voor het laatste gebruikt.
Ik gebruik Radmin om op afstand gameservers te beheren, en dat gaat prima met dit programma. Met PC anywhere heb ik best veel problemen gehad, maar dat programma heb ik 2 jaar voor het laatste gebruikt.
* Tinus is using remote administrator v2.2
is ook gratis en werkt goed
is ook gratis en werkt goed
EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6
Ik ben nu ook bezig met Radmin.. Ik moet toe geven dat dit een heel simpel programma is. waar ik ook gewoon mee kan werken. Thanks Rascals....
Verwijderd
Ik zie niet in waarom je gebruik zou maken van "third party" remote tools als je enkel in een Windows XP omgeving zit. Windows XP heeft een prima tool ingebakken zitten. Security is wellicht geen issue in deze want het gaat om remote control binnen je home netwerkje.
Dus gewoon overal remote desktop enablen (rechtsklikken op deze computer, kies eigenschappen, kies tabblad "verbindingen van buitenaf", vinkje aanzetten bij "Externe gebruikers mogen verbinding met deze computer maken", eventueel één of meerdere users selecteren.
Op je eigen pc in het home netwerkje ga je dan gewoon naar Start => Programma's => Bureau-accessoires => Communicatie => Verbinding met Extern Bureaublad. Computernaam of IP adres ingeven, aanmelden met de administrator account (of een account die je geselecteerd hebt - zie voorgaande alinea) en you're done.
Dus gewoon overal remote desktop enablen (rechtsklikken op deze computer, kies eigenschappen, kies tabblad "verbindingen van buitenaf", vinkje aanzetten bij "Externe gebruikers mogen verbinding met deze computer maken", eventueel één of meerdere users selecteren.
Op je eigen pc in het home netwerkje ga je dan gewoon naar Start => Programma's => Bureau-accessoires => Communicatie => Verbinding met Extern Bureaublad. Computernaam of IP adres ingeven, aanmelden met de administrator account (of een account die je geselecteerd hebt - zie voorgaande alinea) en you're done.
Persoonlijk gebruik ik al jaren Terminal Services (Remote Desktop) om mijn computers op afstand te beheren. Vrijwel alles is dan op afstand te besturen.
Je hebt de mogelijkheid om een nieuwe sessie te openen, of om de sessie die je bijvoorbeeld thuis geopend hebt staan, op afstand over te nemen.
Je kan het geluid van de remote computer daar afspelen, of transporteren naar de client.
Hetzelfde geld voor printopdrachten. Die kan je of op de remote computer printen of printen op een printer die je kiest op de client.
Tevens kan je de drives op je client 'mounten' naar de remote computer, zodat je files ed kan transporteren. (Dit gaat overigens helaas erg traag
)
En er zijn nog diverse andere mogelijkheden, maar daar heb ik nog nooit gebruik van gemaakt...
Je hebt de mogelijkheid om een nieuwe sessie te openen, of om de sessie die je bijvoorbeeld thuis geopend hebt staan, op afstand over te nemen.
Je kan het geluid van de remote computer daar afspelen, of transporteren naar de client.
Hetzelfde geld voor printopdrachten. Die kan je of op de remote computer printen of printen op een printer die je kiest op de client.
Tevens kan je de drives op je client 'mounten' naar de remote computer, zodat je files ed kan transporteren. (Dit gaat overigens helaas erg traag
En er zijn nog diverse andere mogelijkheden, maar daar heb ik nog nooit gebruik van gemaakt...
[ Voor 3% gewijzigd door Swerfer op 23-01-2005 12:27 ]
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Ik gebruik zelf WinVNC (www.realvnc.com).
Geen fancy opties zoals File Transfer/Telnet maar gewoon simpel viewen en controlen.
Passwordje er op en klaar. Wat vooral handig is is de Java client. Hiermee kan je via een browser op bijv. school je pc besturen. Bij mij op school zijn de VNC poorten geclosed, daarom heb ik thuis external port 80 naar internal port 5500 gekoppeld. Als ik dus op school naar http://xx.xx.xx.xx ga, krijg ik via VNC mijn desktop te zien
Werkt superrrr
Geen fancy opties zoals File Transfer/Telnet maar gewoon simpel viewen en controlen.
Passwordje er op en klaar. Wat vooral handig is is de Java client. Hiermee kan je via een browser op bijv. school je pc besturen. Bij mij op school zijn de VNC poorten geclosed, daarom heb ik thuis external port 80 naar internal port 5500 gekoppeld. Als ik dus op school naar http://xx.xx.xx.xx ga, krijg ik via VNC mijn desktop te zien
Je hebt mail..hoebenp schreef op zondag 23 januari 2005 @ 00:35:
Radmin is wel een goede imo.
(Helaas niet gratis, maar dat kun je zelf wel oplossen.)
Klein *kickje*
Ik ben ook op zoek naar een soortgelijk programma.
Remote Admin: Dan crasht m'n pc om de 3 dagen, en kan ik een herinstall doen
RealVNC: Krijg ik de laatste tijd steeds meer "Connection Reset By Peer (10054)" errors bij waardoor de verbinding eruit klapt, soms na 20 seconden, soms na 3 minuten, maar altijd als ik een ander scherm aanklik
en dat is dus nogal vervelend! 
UltraVNC: Geeft geen scherm weer, enkel een zwart scherm, bovendien vind ik de "balk" bovenin niet mooi!
Remote Desktop: kan ik niet vanaf Win2000 runnen (ja, dat kun je installeren, maar ik heb geen admin rechten, en mstsc staat niet op de pc op school)
TightVNC: Heeft dezelfde balk als UltraVNC, weet niet of die goed connecten doet.
Voor de rest word ik een beetje tureluur ervan
pcAnywhere wil ik niet gebruiken, heb een apatie voor Symantec programma's; antivirus werkt but, en de firewall geeft bij msn overdrachten een buffer overflow 
Heeft iemand een goed werkend tooltje?
Remote Admin: Dan crasht m'n pc om de 3 dagen, en kan ik een herinstall doen
RealVNC: Krijg ik de laatste tijd steeds meer "Connection Reset By Peer (10054)" errors bij waardoor de verbinding eruit klapt, soms na 20 seconden, soms na 3 minuten, maar altijd als ik een ander scherm aanklik
UltraVNC: Geeft geen scherm weer, enkel een zwart scherm, bovendien vind ik de "balk" bovenin niet mooi!
Remote Desktop: kan ik niet vanaf Win2000 runnen (ja, dat kun je installeren, maar ik heb geen admin rechten, en mstsc staat niet op de pc op school)
TightVNC: Heeft dezelfde balk als UltraVNC, weet niet of die goed connecten doet.
Voor de rest word ik een beetje tureluur ervan
[ Voor 5% gewijzigd door F-Tim op 03-03-2005 19:53 ]
Wanna play?
Dameware mini remote control ontbreekt nog in de lijst. http://www.dameware.com
Hoeft ook geen clients te installeren als je adminrechten hebt op de over te nemen pc. Kan het pakket dan zelf op afstand installeren.
Helaas niet gratis maar dat los je zelf maar op ;-)
Ze hebben ook een groot beheer pakket dameware nt utilities. Gebruik het op t werk en tis toch best handig af en toe. Remote dos vensters en nog veel meer leuk spul in dit pakket
Hoeft ook geen clients te installeren als je adminrechten hebt op de over te nemen pc. Kan het pakket dan zelf op afstand installeren.
Helaas niet gratis maar dat los je zelf maar op ;-)
Ze hebben ook een groot beheer pakket dameware nt utilities. Gebruik het op t werk en tis toch best handig af en toe. Remote dos vensters en nog veel meer leuk spul in dit pakket
[ Voor 18% gewijzigd door bgrr op 03-03-2005 20:01 ]
Bovenstaande tools horen eigenlijk altijd te werken. Zie dat je het ook op school wil gebruiken, denk dat de meeste scholen poorten dichtzetten om ervoor te zorgen dat je dit soort tools niet kan gebruiken. Zie dat je win2000 gebruikt, wat voor soort machine wil je overnemen ? Anders kan je misschien is kijken naar Dameware, dat gebruiken we nu ook bij een organisatie met ruim 180servers en 5000werkstations. Erg leuke tool met heel veel extra's.F-Tim schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 19:52:
Klein *kickje*
Remote Admin: Dan crasht m'n pc om de 3 dagen, en kan ik een herinstall doen![]()
RealVNC: Krijg ik de laatste tijd steeds meer "Connection Reset By Peer (10054)" errors bij waardoor de verbinding eruit klapt, soms na 20 seconden, soms na 3 minuten, maar altijd als ik een ander scherm aankliken dat is dus nogal vervelend!
Voor de rest word ik een beetje tureluur ervanpcAnywhere wil ik niet gebruiken, heb een apatie voor Symantec programma's; antivirus werkt but, en de firewall geeft bij msn overdrachten een buffer overflow
De poorten zelf staan wel open mits ik niet standaard poorten gebruik. Poort 5900 is dicht, maar een zelfgekozen poort is wel gewoon open 
Dameware kan ik niet gebruiken, want die moet ik alsnog op de client pc installeren. Waar ik dus geen rechten voor heb. En een web interface zoals bij bv Remotely Anywhere vind ik ook niet prettig werken. Ik wil gewoon een tooltje waarmee ik fullscreen kan connecten en remote kan werken. Zoiets als de VNC Viewer.
PC Duo valt dus ook al af
Want die moet ik ook installeren op de client pc.
Dameware kan ik niet gebruiken, want die moet ik alsnog op de client pc installeren. Waar ik dus geen rechten voor heb. En een web interface zoals bij bv Remotely Anywhere vind ik ook niet prettig werken. Ik wil gewoon een tooltje waarmee ik fullscreen kan connecten en remote kan werken. Zoiets als de VNC Viewer.
PC Duo valt dus ook al af
Wanna play?
@F-Tim: En de standaard in windows XP ingebouwde remote desktop
Behoeft geen verder uitleg?F-Tim schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 19:52:
...
...
Wanna play?
TightVNC dan maar? 
Heeft geen last van vreemde balken bovenin, en je kan hem gewoon full screen draaien (kijk bij de TightVNC viewer opties).
Overigens kan RealVNC ook fullscreen als ik me niet vergis.
Heeft geen last van vreemde balken bovenin, en je kan hem gewoon full screen draaien (kijk bij de TightVNC viewer opties).
Overigens kan RealVNC ook fullscreen als ik me niet vergis.
Oh, sorry, overheen gelezen... het zal wel met de koorts te maken hebben...
[ Voor 19% gewijzigd door Xander op 05-03-2005 09:58 ]
Verwijderd
TightVNC werkt fantastisch !!!
TightVNC viewer instellingen zijn als je de TightVNC viewer opent:
xxx.xxx.xxx.xxx::5901 <-- IP adres + port nummer dat je eraan gegeven hebt bij mij is dat 5901.
TightVNC Webinterfase
http://xxx.xxx.xxx.xxx:5801 <-- IP adres voor webinterfase.
De meeste mensen vergeten bij TightVNC die 2 X dubbelepunt.
Het IP adres van een machine kun je gemakkelijk achterkomen. Korte uitleg: START -> Uitvoeren ( Run) -> type je : CMD -> type je : IPCONFIG daar kun je gemakkelijk je IP adres vinden, want die ben je echt nodig voor dit soort programma's.
Poorten kunnen afwijken maar volgens mij ( weet ik niet zeker ) zijn de 5901 voor gewone vieuwer en 5801 voor de webinterfase de standaarden.
TightVNC viewer instellingen zijn als je de TightVNC viewer opent:
xxx.xxx.xxx.xxx::5901 <-- IP adres + port nummer dat je eraan gegeven hebt bij mij is dat 5901.
TightVNC Webinterfase
http://xxx.xxx.xxx.xxx:5801 <-- IP adres voor webinterfase.
De meeste mensen vergeten bij TightVNC die 2 X dubbelepunt.
Het IP adres van een machine kun je gemakkelijk achterkomen. Korte uitleg: START -> Uitvoeren ( Run) -> type je : CMD -> type je : IPCONFIG daar kun je gemakkelijk je IP adres vinden, want die ben je echt nodig voor dit soort programma's.
Poorten kunnen afwijken maar volgens mij ( weet ik niet zeker ) zijn de 5901 voor gewone vieuwer en 5801 voor de webinterfase de standaarden.
5900 en 5800 zijn de standaarden.
Deze worden gebruikt in RealVNC, TightVNC en UltraVNC.
::port is (meestal) niet nodig in een VNC viewer, dit gebruik ik zelf ook niet in TightVNC.
Deze worden gebruikt in RealVNC, TightVNC en UltraVNC.
::port is (meestal) niet nodig in een VNC viewer, dit gebruik ik zelf ook niet in TightVNC.
[ Voor 35% gewijzigd door r0b op 05-03-2005 11:27 ]
We hebben het alleen maar over de grafische shell overnemen maar je kunt natuurlijk ook gewoon aan veel dingen connecten.. CompMgmt kun je ook aan andere pc´s laten connecten . Even als services als je ff een service moet restaren oid. Filesystem connecten is algemeen bekend neem ik aan.
Op mijn domain controller kan ik veel doen zonder de shell over te nemen. Denk aan:
DHCP
DNS
FileShare
AD
Services
etc etc... allemaal met standaard windows tooltjes uit de resource kit voor XP
Computers afsluiten kan natuurlijk gewoon met het ShutDown commando. Wederom mits je rechten op de doelPC hebt om dat te doen. Denk aan het opzetten van een DC
( Persoonlijk vind een domein qua rechten wel lekker makkelijk )
Op mijn domain controller kan ik veel doen zonder de shell over te nemen. Denk aan:
DHCP
DNS
FileShare
AD
Services
etc etc... allemaal met standaard windows tooltjes uit de resource kit voor XP
Computers afsluiten kan natuurlijk gewoon met het ShutDown commando. Wederom mits je rechten op de doelPC hebt om dat te doen. Denk aan het opzetten van een DC
[ Voor 20% gewijzigd door Pakjebakmeel op 05-03-2005 11:27 ]
Dan ga ik hier toch TightVNC maar eens proberen. Wie niet waagt wie niet wint he?
Al kon ik vandaag wel gewoon de hele dag met RealVNC connecten, en heb slechts 2x een connection reset by peer gehad.
Bovendien vind ik het vervelende aan een webinterface dat je maar 16 kleuren weergeeft, en dat er niet al te goed geschaald wordt. Aangezien ik 1280*1024 draai, is het best vervelend om dat op 1024 in een viewer te bekijken
Want woorden zijn dan nogal slecht leesbaar 
Wat me wel opvalt is dat RealVNC beter schaalt dan Remote Admin, met realvnc kan de client op 1024 staan, bij fullscreen mode is er toch nog prima mee te werken. Bij Remote Admin krijg je dan veel meer pixelvorming....
Zou het connection reset by peer trouwens ook iets met de TCP/IP instellingen van windows te maken kunnen hebben? Dat die niet op z'n meest efficientst staat ingesteld. Had gister WinSettings geprobeerd, daar een Optimize For Cable Speed gedaan, en vandaag was best prima te werken met RealVNC. Miss dat VNC met getweakte TCP/IP instellingen beter werkt? En ik weet dat het een klein beetje offtopic is, maar weet iemand dan nog een goede tool om de TCP instellingen perfect mee te optimaliseren?
Al kon ik vandaag wel gewoon de hele dag met RealVNC connecten, en heb slechts 2x een connection reset by peer gehad.
Bovendien vind ik het vervelende aan een webinterface dat je maar 16 kleuren weergeeft, en dat er niet al te goed geschaald wordt. Aangezien ik 1280*1024 draai, is het best vervelend om dat op 1024 in een viewer te bekijken
Wat me wel opvalt is dat RealVNC beter schaalt dan Remote Admin, met realvnc kan de client op 1024 staan, bij fullscreen mode is er toch nog prima mee te werken. Bij Remote Admin krijg je dan veel meer pixelvorming....
Zou het connection reset by peer trouwens ook iets met de TCP/IP instellingen van windows te maken kunnen hebben? Dat die niet op z'n meest efficientst staat ingesteld. Had gister WinSettings geprobeerd, daar een Optimize For Cable Speed gedaan, en vandaag was best prima te werken met RealVNC. Miss dat VNC met getweakte TCP/IP instellingen beter werkt? En ik weet dat het een klein beetje offtopic is, maar weet iemand dan nog een goede tool om de TCP instellingen perfect mee te optimaliseren?
Wanna play?
Pagina: 1