Verslag pcXperience 2005 (Casejunkies)
By: Hugo van Dijk
Vrijdag avond begon het allemaal, s,avonds rond 11uur nog wat tijd schema,s van de NS uitprinten, en de kortings bonnen en ook nog wat rond surfen op tweakers.net voor meer informatie over de pcX (van mensen die al geweest waren). Rond 12uur ging ik naar bed en kwam pas rond 4uur inslaap (casemod verslavings onrust), en ik moest al rond 5 uur opstaan. Maar dat ging dus verkeerd ik hoorde de wekker niet om 5uur, en om 10 voor 6 kwam mijn vader mij wakker maken “moet jij niet naar apeldoorn” snel als inpakken eten/drinken – plattegronden etc snel nog effe een vriend op bellen die mee ging. Rond 10 voor half 7 kwamen we samen op het station in Maastricht aan. Maar helaas konden we geen kaartjes kopen want de balie was nog niet open, en we hadden geen pinpas om kaartjes uit de automaat te halen. Gelukkig zagen we een bekende op het station rond lopen, en hij heeft effe voor ons gepind en wij betaalden hem kontant terug. Dus wij heel erg opgelucht toen we in de trein zaten, het was een lange rit van 3uur met 1 keer overstappen in Utrecht. Toen we uiteindelijk gaar van de 3uur lange reis in apeldoorn aankwamen was het wel effe zoeken naar de goede bus om bij de America-hal te komen. (lijn 4 gepakt uiteindelijk), we moesten vanuit de bushalte nog een kleinstukje lopen, en kwamen om 10:10 aan bij de America-hal (pcx) veels te vroeg dus konden we daar nog eens 50min staan wachten, ietsjes voor 11uur ging de kassa open en wij waren de eersten die naar binnen gingen. Het eerste wat opviel was dat het toch vrij klein was, eerste effe naast wat kraampjes gelopen en toen meteen gaan kijken in de Darktunnel naar de casemod,s. Daarna snel effe over de pcx gelopen, en uiteindelijk beladen we bij de game afdeling van gameparty, een hele tijdje zitten te gamen als niet gamers was dat behoorlijk wennen (we hebben er ook behoorlijk een zootje van gemaakt in die games). Daarna de beurs nog eens een paar keer rond gelopen en wat staan praten met mede tweakers. Ook een tijdje staan kijken bij ediejo die bezig was met het graveren van een Spiegel daarna zijn we nog maar eens wat gaan gamen, en nog wat rond gelopen. Om half 5 vertrokken we weer naar het NS station misten we daar net daar de trein en konden we wachten op de trein van 6 uur. Naar 3 lange uren kwamen we weer aan in Maastricht waar we nog wat zijn gaan eten en bij mij thuis nog een film zijn gaan kijken. (en zo eindigde onze zaterdag op de pcXperience).
Mijn Mening over de pcX: we hebben ons erg goed kunnen vermaken op de pcXperience ondanks dat het vrij klein was, en we hebben heel wat nieuwe ideeen opgedaan – en veel interresante dingen gezien. Een geslaagde dag dus.
Ik was van plan om zondag nog een keer optegaan voor de finale, maar uiteindelijk toch maar niet gegaan door de hoge reis kosten:, volgend jaar dan maar weer he.
Hugo van Dijk @ Hupo
let niet op de taal fouten (effe binnen 8min geschreven zal nog effe een groter/beter verslag schrijven voor op mijn website).