Heb net even geprobeerd 2 rozen te fotograferen, wat vinden jullie ervan?

en:

Ik weet dat de bovenste niet goed scherp is..

en:

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Toch schitterend gedaan hoor! Het is niet makkelijk om rozen echt goed te belichten en mooi over te laten komen, maar je bebt er zeker in geslaagd!Procyon for life schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 18:17:
Heb net even geprobeerd 2 rozen te fotograferen, wat vinden jullie ervan?
[afbeelding]
en:
[afbeelding]
MartijnGizmo schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 14:53:
Gisteren wezen kijken bij Groninger Welvaart, allemaal historische schepen enzow. Helaas wel bewolkt weer, maar ik wilde er toch nog iets van maken:
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
van dat UV filter hoef je eigenlijk niets te verwachten, want ultra violet licht is je probleem niet. Je belichting wel, met een ND filter zou dat iets anders worden, of zelf de belichting goed instellen...wouter37 schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 21:37:
gemaakt in omgeving Dublin
[afbeelding]
http://217.122.1.27/got/toren.JPG
ik heb deze zonder uv filter gemaakt ik heb nu een uv filter ik hoop dat daar de kleuren nog beter mee worden.
gemaakt met een fuji S5000
|>
Verwijderd
Ben ik niet mee eens. Het directe licht zorgt voor harde slagschaduwen en felbelichte delen op de roos, die zonder enig detail worden afgebeeld. Omdat de CCD van je camera dit sterke contrast niet kan vastleggen, lopen bovendien de waterdruppeltjes dicht waardoor je geel/witte vlekken (bah) krijg, in plaats van een mooi glanzend druppeltje. Bovendien is de roos niet eens scherp afgebeeld.T.T. schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 18:48:
[...]
Het is niet makkelijk om rozen echt goed te belichten en mooi over te laten komen, maar je bebt er zeker in geslaagd!
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2005 11:27 ]
tnx voor de tips!Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 11:26:
[...]
Ben ik niet mee eens. Het directe licht zorgt voor harde slagschaduwen en felbelichte delen op de roos, die zonder enig detail worden afgebeeld. Omdat de CCD van je camera dit sterke contrast niet kan vastleggen, lopen bovendien de waterdruppeltjes dicht waardoor je geel/witte vlekken (bah) krijg, in plaats van een mooi glanzend druppeltje. Bovendien is de roos niet eens scherp afgebeeld.
Ik zou eens meer gaan experimenteren met de belichting. Schijn bijvoorbeeld niet met je bureaulamp direct op een roos, maar laat het licht via een witte muur of wat papier weerkaatsen op de roos. Daardoor kun je de waarden van de roos (letterlijk en figuurlijk) veel beter vastleggen.
Oh ja, en zet je diafragma iets nauwer, waardoor je een grotere scherptediepte krijgt.
oke tnx. ga ik zeker proberenSimon schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 10:00:
[...]
van dat UV filter hoef je eigenlijk niets te verwachten, want ultra violet licht is je probleem niet. Je belichting wel, met een ND filter zou dat iets anders worden, of zelf de belichting goed instellen...
kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/
Fairy schreef op zondag 26 juni 2005 @ 22:28:
[afbeelding]
Vandaag geschoten in Zwolle. Ik vond de tekening al mooi op de muur, maar de fiets er zo tegenaan maakte het 'af'.
Ik vind het een mooie plaat, maar laat gerust weten wat je er van vindt !
Mijn computer is gecrasht. Hij staat niet meer op mijn harde schijf. Kan hij nog heel even online?Fairy schreef op maandag 27 juni 2005 @ 11:14:
[...]
Ga ik voor je regelen dat ik de grote versie online zet, ik zit nu op het werk dus nu lukt het effe niet maar voor vanavond beloof ik het je.
Kleuren zijn iets bijgeregeld maar niet veel. Contrast iets omhoog, helderheid is omlaag. Kleuren zijn redelijk origineel maar het geheel wel íets harder gemaakt.
Vond hem zelf ook wel redelijk geslaagd, bedankt voor je compliment
[ Voor 3% gewijzigd door Josh op 08-08-2005 20:41 ]
Origineel:kenneth schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 13:00:
Kinderdagverblijf in Leiden. Overbelichting.
Technisch commentaar boeit me niet zo, artistiek des te meer.
[afbeelding]
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Konica Minolta Dynax 7D | Mijn foto gallery | Biglines.nl
[ Voor 32% gewijzigd door Silent Thunder op 09-08-2005 22:57 ]
Geen twijfel over mogelijk: foutSilent Thunder schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 22:50:
[afbeelding]
Ik twijfel over de text erbij; kan het... of is het gewoon fout
Lekkere urban kleuren, aardige compositie.Biglines schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 15:56:
Eergister naar aanleiding van wat urban foto's een toertje gemaakt door mn stad, en wat foto's gemaakt, dit vind ik de mooist, wat vinden jullie ervan?
[afbeelding]
( rest van de serie is te vinden op http://photo.biglines.nl/urban.htm )
Inderdaad gewoon foutSilent Thunder schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 22:50:
[afbeelding]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Ik zou er een kader omheen maken en daar de tekst in zetten. Foto is verder wel ok.Silent Thunder schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 22:50:
[afbeelding]
Ja, zo'n vermoeden had ik al. FF te melig; kon niet meer objectief denken
Neen, helaas geen close-up... ze lagen tever weg.
Kan ook nog ja...justawitte schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 23:06:
[...]
Ik zou er een kader omheen maken en daar de tekst in zetten. Foto is verder wel ok.
[ Voor 63% gewijzigd door Silent Thunder op 09-08-2005 23:30 ]
[ Voor 97% gewijzigd door Silent Thunder op 09-08-2005 23:21 ]
Ik vind de tekst juist wel gepast !Silent Thunder schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 22:50:
[afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door LittleWan op 09-08-2005 23:36 ]
http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl
G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2
nenee,
http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl
Deze leeuw is verkeerd gewassenSilent Thunder schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 23:10:
Wel eentje van een andere leeuw:
[afbeelding]
De bewerking op zich is aardig, maar omdat de horizon zo verschrikkelijk scheef is, is het het alsnog geen mooie foto.j-a-s-p-e-r schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 00:25:
Ik heb in Londen ook wel een aantal aardige plaatjes gemaakt. Hier is er eentje van.
Eentje ervan heb ik bewerkt met photoshop, ben zelf wel te spreken over het resultaat. Vooral qua zwart/kleur dus, plaatje zelf is wel aardig maar niet zo heel boeiend.
Misschien heeft iemand zin om op- en/of aanmerkingen te geven?
[afbeelding]
Het origineel (in kleur) staat hier (2 mb)
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Verwijderd
Serif en sans-serif lettertypesLittleWan schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 23:52:
[...]
nenee,
lettertypes zonder voetjes of hoe moet je dat zeggen, Times new roman is geschreefd, Arial niet...
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2005 18:37 ]
hijs zeker wel fish eye. Het aantal mm zegt niet of iets niet of wel fish eye istimcooijmans schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 18:33:
Dat is geen fish-eye joh,
Dat is gewoon groothoek.
Verder geeft de foto me het idee dat hij niet helemaal scherp is.
|>
Verwijderd
Een puntje om de volgende keer mogelijk op te letten; links van de koeien stopt het stuk land voor het water, deze hoekpunt staat er nu net niet op, wanneer je de foto iets ruimer had geschoten was dit de foto hoogstwaarschijnlijk wel ten goede gekomenVerwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 18:29:
Is één van de eerste foto's met mijn nieuwe lens. Graag tips/commentaar.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2005 19:52 ]
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Ik zou proberen de leeuw wat donkerder te maken. Hij valt zo wat weg tegen de achtergrond en lijkt wat flets. Ik zou iets meer contrast proberenBolk schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 20:29:
[afbeelding]
1,5 Maand geleden geschoten. Heb toch ff zitten twijfelen of ik 'm zou posten, toch wil ik eigenlijk wel graag commentaarGeschoten met een 350D en een Sigma 70-300. Niet ideaal voor in een dierentuin, maar die leeuwenkuil was wel een eindje weg.
Waarom is dat niet ideaal? Tele lijkt me juist handig, of bedoel je dat je geen IS hebt of dat de lens niet lichtsterk genoeg is?Bolk schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 20:29:
Geschoten met een 350D en een Sigma 70-300. Niet ideaal voor in een dierentuin, maar die leeuwenkuil was wel een eindje weg.
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Verwijderd
Verwijderd
persoonlijk vind ik dit de mooisteVerwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 11:59:
Als dit de minste is kun je het proberen. Als dit je mooiste is, ... hmm. Maar goed, de kwaliteitsnorm voor testcases is niet zo veeleisend
Ik vind dit plaatje erg rommelig en die overbelichte plekken bovenaan de foto storen.
Trouwens, die camera kan wel een hele kleine scherptediepte maken, voor een point en shoot.
Verwijderd
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2005 19:07 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Justawitte op 13-08-2005 21:42 ]
Heel aardig, ik vind de plaatsing van de halmen in het midden niet zo gelukkig, maar ik vind dat je wel heel goed en bewust met de DOF hebt gespeeld!M-ThijZ schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 19:00:
Deze foto heb ik vanmiddag gemaakt op de oogstdag hier vlakbij:
Goeie God, jazeker! Ik vind hem ontzettend flets, de kleuren mogen echt wel wat heftiger! Beetje saturation, wat spelen met curves, kan nooit kwaad!De foto is niet nabewerkt, (Zou er nog wat na te bewerken zijn?).
Een kader moet (vind ik) het beeld afmaken. Het mag geen storende en overbodige elementen bevatten. Ik denk ook dat het per foto verschilt óf je een kader moet toevoegen en zo ja, wat voor eentje.Heb er alleen snel een kader omheengezet, maar ik heb het idee dat dat anders kan. (bijv. het © teken is overbodig, misschien mijn naam ook.) Waar moet ik op letten bij het maken van een kader, en wat biedt het extra?
Ik denk dat dat per foto verschiltWelke kleur-combinaties zijn er na zwart/wit eigenlijk nog mooi voor een kader?
Zoals gezegd, een erg centrale compositie. Zelf had ik, denk ik, iets meer groothoek gewerkt zodat de achtergrond ietsje verder wordt teruggedrongen. Ik vind met name de tractor wel erg groot en massief op deze manier.Wat valt er verder op te merken aan de compositie of de achtergrond op zich? (De mensen? De tractor?)
This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot
Plaats de trekker eens wat meer in z'n element, rijdt 'm een akker in met één van de voorwielen iets hoger dan de ander (kuil of berg grond o.i.d.) en probeer eens wat foto's van een laag standpunt. Dat benadrukt de grootte van de trekker wat meer. Verder zou ik niet voor het grijs met één kleur als uitzondering gaan, dat is te vaak gedaan en begint z'n charme te verliezen. Probeer er wat mooie wolken bij te krijgen en speel eens wat met het contrast en verzadiging (saturation).Djensen schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 23:16:
Even een uurtje fotoshoppen, het rode van de tracktor springt er zo goed uit. Graag commentaar, en ik weet dat hij niet recht staat dus dat is al een verbeterpunt voor de volgende keer.
[afbeelding]
link naar groter formaat:http://home.hetnet.nl/~sander11179/cormick.jpg
Volgens mij was het voor mijn niet mogelijk om met meer groothoek te werken, aangezien dat niet binnen de perken blijft van mijn huidige standaard lens.koraks schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 22:13:
[...]
Heel aardig, ik vind de plaatsing van de halmen in het midden niet zo gelukkig, maar ik vind dat je wel heel goed en bewust met de DOF hebt gespeeld!
[...]
Goeie God, jazeker! Ik vind hem ontzettend flets, de kleuren mogen echt wel wat heftiger! Beetje saturation, wat spelen met curves, kan nooit kwaad!
[...]
Een kader moet (vind ik) het beeld afmaken. Het mag geen storende en overbodige elementen bevatten. Ik denk ook dat het per foto verschilt óf je een kader moet toevoegen en zo ja, wat voor eentje.
[...]
Ik denk dat dat per foto verschilt
[...]
Zoals gezegd, een erg centrale compositie. Zelf had ik, denk ik, iets meer groothoek gewerkt zodat de achtergrond ietsje verder wordt teruggedrongen. Ik vind met name de tractor wel erg groot en massief op deze manier.
Ah ok, dan houdt het op natuurlijkM-ThijZ schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 23:40:
[...]
Volgens mij was het voor mijn niet mogelijk om met meer groothoek te werken, aangezien dat niet binnen de perken blijft van mijn huidige standaard lens.
Dit is wat ik er zo 123 van kan maken:Zou je eens wat voorbeelden van bewerkingen kunnen geven? Ik heb net eens even wat geprobeerd te spelen met de kleuren (op de hele foto), maar het werd er niet echt mooier op.
Dat geloof ik meteen, daarom probeer ik zelf niet teveel naar het orgineel te kijken als ik aan het nabewerken ben. Ik doe dat omdat ik niet zozeer een zo authentiek mogelijk beeld wil maken, maar omdat ik juist een plaat wil maken die 'lekker' is. Als ik daarbij een stukje werkelijkheid moet opofferen, och, mooi toch?Wanneer ik mijn bewerking weer met het origineel vergeleek kwam deze veel natuurlijker over.
Erg bedankt voor je uitleg!koraks schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 12:42:
[...]
Ah ok, dan houdt het op natuurlijk
[...]
Dit is wat ik er zo 123 van kan maken:
[afbeelding]
+20 saturation, lichte s-curve, rood-curve ietsje opgetrokken voor een warmer geheel, 70/0,7/0 usm.
Het is qua nabewerking inderdaad een lastige plaat. Zodra je maar íets aan de saturation of curves doet, dringt de tractor zich bij wijze van spreken dwars door de voorgrond heen. Misschien is dat dan ook de tip vor volgende keer: kies een voorgrond/onderwerp die er qua kleur wat beter uitspringt t.o.v. de achtergrond/omgeving.
[...]
Dat geloof ik meteen, daarom probeer ik zelf niet teveel naar het orgineel te kijken als ik aan het nabewerken ben. Ik doe dat omdat ik niet zozeer een zo authentiek mogelijk beeld wil maken, maar omdat ik juist een plaat wil maken die 'lekker' is. Als ik daarbij een stukje werkelijkheid moet opofferen, och, mooi toch?
No prob, glad I could help
Jup, is al een stuk beter!Daar kan ik wel wat mee. Ik heb trouwens het 'origineel' vervangen in mijn eerste post, ik heb het blauwe van de lucht wat meer naar voren laten komen, samen met het geel van de tarwe. Daarnaast heb ik het rood van de tractor iets minder opvallend proberen te maken.
Daar ben ik idd ook bang voor. Ik heb in december voor m'n moeder ook een A95 gekocht en daar _natuurlijk_ wat mee gespeeld, maar echt lekker met DOF spelen is er idd niet bij. Maar misschien dat je met een teleconverter nog wat extremere dingen kunt uithalen? Dingen zijn best betaalbaar en goed te krijgen. Ik heb het zelf iig nog niet uitgeprobeerd met een A95, maar ik denk dat er nog wat meer uit te halen is dan 'standaard'.Ik zal een wat meer gaan spelen met de DOF, helaas ben ik bang dat mijn camera daar niet helemaal ideaal voor is. (een canon powershot A95).
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Deze is te donker en de horizon staat scheef en niet helemaal in het midden. Maar wel een mooie compositie.Laukui schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 19:09:
Ik snap zeker wat je bedoelt. Ik vond het ook een aparte, of eigenlijk rare foto en snap nu dat dat inderdaad komt doordat de kleuren vloeken met elkaar en 2 verschillende onderwerpen zijn waar ik op focus.
Is deze foto dan beter?
[afbeelding]
Mooie plaat, jammer van de stalen rail.DeoDupke schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 19:34:
Wat vinden we van deze?
[afbeelding]
Gemaakt met Canon Powershot G2
Bedankt voor je commentaar,MBV schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 21:51:
@foto1 van laukui: de belichting klopt niet: de bloemen zijn neutraal belicht (wit), terwijl de achtergrond duidelijk roodachtig is. Je zou kunnen spelen met kleurfilters voor je flitser, of een grote spiegel. Daardoor zou de foto al meer 'één geheel' worden. Ik weet de camera en de flitser niet, maar als je gaat flitsen zou ik je aanraden om (als dat mogelijk is) de flitser naar links of rechts te verplaatsen, en/of minder sterk in te stellen. Met hetzelfde doel dus
Verwijderd
Vind 'm wat te donker, onderstaande kwam er bijna automatisch uit met Shadow/ Highlight in PS.Laukui schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 19:09:
Ik snap zeker wat je bedoelt. Ik vond het ook een aparte, of eigenlijk rare foto en snap nu dat dat inderdaad komt doordat de kleuren vloeken met elkaar en 2 verschillende onderwerpen zijn waar ik op focus.
Is deze foto dan beter?
[afbeelding]
Bedankt voor de moeite!Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 00:47:
[...]
Vind 'm wat te donker, onderstaande kwam er bijna automatisch uit met Shadow/ Highlight in PS.
Verwijderd
[ Voor 27% gewijzigd door dotcode op 16-08-2005 09:34 ]
orchidee is mooi scherp en goed belicht. De achtergrond moest eigenlijk iets rustiger; dat kan ofwel dmv een kleinere DoF (maar ik weet niet hoe makkelijk je dat kunt instellen met jouw camera) ofwel bloemetje verplekken zodat je geen bankstel-met-klein-stukje-schilderij ziet...AtP78 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 17:46:
Zeg eens, wat vinden jullie hiervan ??
[afbeelding]
D5200 | Nikkor 80-200 f/2.8 | Nikkor 35-105 f/3.5-4.5 | Sigma 180 f/3.5 MACRO
Verwijderd
Ik vind hem erg leuk! Is weer eens wat anders, maar zeker een effect dat ik mooi vind.neographikal schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 19:22:
Crosspostje van mij
Een bijdrage van mijn kant, hij was eigenlijk al zo, maar dan een stuk onscherper. Er is een flinke bak met USM overheen gegaan en wat saturation, voor de rest niks
[afbeelding]
KlikbaarBen benieuwd wat jullie ervan vinden
unsharpen maskaddictive schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 19:28:
[...]
Ik vind hem erg leuk! Is weer eens wat anders, maar zeker een effect dat ik mooi vind.
Wat bedoel je met USM
|>
Mooi foto! Goed scherp, goede belichting en interessant genoeg om naar te kijken. Prima foto!
Een iets lager standpunt, waardoor je netjes in het midden van die borden uit zou komen qua hoogte zodat ook van het meest linkse bord de linkeronderhoek erop zou komenWat had er nog meer beter gekund?
Ik vind 'm erg gaaf <punt>neographikal schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 19:22:
Crosspostje van mij
Een bijdrage van mijn kant, hij was eigenlijk al zo, maar dan een stuk onscherper. Er is een flinke bak met USM overheen gegaan en wat saturation, voor de rest niks
[afbeelding]
KlikbaarBen benieuwd wat jullie ervan vinden
[ Voor 3% gewijzigd door fnoff op 17-08-2005 15:30 ]
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
timcooijmans schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 18:34:
2 plaatjes![]()
omdat ik het niet nodig vond om voor deze 2 plaatjes een testcase te openen.
[afbeelding]
[afbeelding]
C&C is welkom
Dus je hebt een foto teveel, maar omdat we de beroerdste niet zijn toch commentaar.Een paar simpele regels om dit topic leuk en leerzaam te maken en te houden:
- 1 foto per post, van goeie technische en/of originele/creatieve kwaliteit. Ook al heet dit 'testcasefoto's' en niet 'showcasefoto's', dan nog wordt er natuurlijk een bepaalde minimale fotografische kwaliteit verwacht, anders is het vrij zinloos om de zoveelduizendste foto van iets te posten
Verwijderd
Ik weet dat ik een foto te veel heb, maar vond het zonde om voor 2 foto's een Topic te starten.breinonline schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 18:47:
[...]
[...]
Dus je hebt een foto teveel, maar omdat we de beroerdste niet zijn toch commentaar.
#1 Ik vind het niets, het onderwerp spreekt mij niet aan (wat is het eigenlijk? Oude kartonnen doos?)
#2 Lekkere sprekende kleuren, goede DoF. Jammer van de wat drukke achtergrond, dat leidt wel wat af, maar heb je nou eenmaal niet altijd voor het kiezen.
Ik zag die zak in het gras liggen en vond het wel een leuke compositie, Idd de vervuiling van de natuur.Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 19:03:
Ik ben echt benieuwd wat het onderwerp van foto 1 is. Heb een vermoeden dat het over het vervuilen van natuur gaat. Probeer zelf ook wat platen in die richting te maken. Valt jammer genoeg niet altijd mee.
De Rechter bloem zit tegen overbelicht aan, maar ik kon er zo snel niet veel beters van makenagiessen schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 19:20:
@timcooijmans:
#1: Doordat de foto zwart/wit is, moest ik goed kijken waar ik naar keek. Dat maakt de foto voor mij interessant.
#2: Mooie plaat. Helaas wordt op één of andere manier mijn aandacht getrokken naar de rechterbloem, niet naar de bloem met de bij. Ik denk doordat de kleur van de bloem feller is dan die van de bij.
Vind Sepia hier eigenlijk niet van toepassing, je had hem beter in kleur kunnen latenPieter Morlion schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 01:01:
Gentse Feesten 2005 - Sfeerfoto
[afbeelding]
meer foto's staan op Hier, meerendeel zijn echter concertfoto's. Als iemand daarrond tips heeft, zijn die zeker ook altijd welkom !
Hier zou uw advertentie kunnen staan
[ Voor 26% gewijzigd door crisp op 21-08-2005 01:31 ]
Intentionally left blank
Ik ben nog niet zo lang bezig, en ik veronderstel dat het dan een normale afwijking is om alles graag in sepia te zien, maar ik hoop dat het snel overgaatejss schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 21:04:
[...]
Vind Sepia hier eigenlijk niet van toepassing, je had hem beter in kleur kunnen laten
Sepia kan in deze versie wel, maar niet zo'n zware sepia, maar iets vriendelijker tinten/contrast.Pieter Morlion schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 12:32:
[...]
Ik ben nog niet zo lang bezig, en ik veronderstel dat het dan een normale afwijking is om alles graag in sepia te zien, maar ik hoop dat het snel overgaat![]()
Is hij zo beter ?[afbeelding]
En wanneer is het gerechtvaardigd / "meer gepast" om sepia te gaan gebruiken. Kan het hier wel ?
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2005 15:59 ]
[ Voor 7% gewijzigd door Darksheep op 21-08-2005 16:44 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq