Solo testcasefoto's - om van te leren Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.263 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Een aantal dagen geleden ben ik naar Parijs geweest, helaas had ik alleen maar een HP Photosmart C935 om foto's te trekken: weinig instelmogelijkheden dus. Bovendien ben ik nu ook geen goede fotograaf hoewel ik er mij wel graag mee bezig houdt als ik tijd heb :)

Persoonlijk vond ik deze foto best wel geslaagd maar er is nog (héél) veel ruimte tot verbetering.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/amour021/eiffeltoren.jpg

Minpunten:
te veel ruimte rond de toren
de picknickende mensen op de Champs De Mars zijn niet zo duidelijk

Pluspunten:
de eiffeltoren is heel mooi verlicht 's nachts
de sfeer van Parijs 's avonds wordt toch een beetje weergegeven

Commentaar graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zeer nette foto wat mij betreft, die mensen zijn sowieso moeilijk uit te lichten. Misschien de foto de volgende keer nog een keer nemen en dan overbelichten. Kan je ze achteraf samenvoegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 15:29

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik sluit me daarbij aan. Heb wat geprobeerd in PS, maar er is echt te weinig info om die mensen duidelijker te krijgen op een natuurlijk uitziende manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit heb ik ervan kunnen maken in PS met Shadow/Highlights.
:|
Maar je ziet er wel mensen op! :)

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v345/takkesteeg/eiffeltoren.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Vind hem dan veels te druk worden... Te kitcherig. Alsof je een briefkaartje koopt in z'n kraampje voor € 0,50

Donker zonder mensen was hij mooier geweest. Heb het idee dat je met een wat kleiner diafragma een wat mooiere belichting van de toren zelf had gehad. Komt nu nogal bewogen en/of net iets overbelicht over.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotcode
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 14:25

dotcode

///\00/\\

Afbeeldingslocatie: http://img271.imageshack.us/img271/8460/new8uo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.trebel.nl/pics/IMG_1548_thumb.jpg

Grotten van St. Marcel in de Ardeche (Zuid-Frankrijk)

Foto is gemaakt met een Eos 350D, met kitlens.
Het was ondoenbaar om een statief mee te slepen, vandaar de te hoge iso-waarde.
De foto is (nog) niet bewerkt, de kleuren komen van lampen in het water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

Grappige foto Trebel, alleen is er wel een erg groot stuk 'zwart' en dus niet interessant. Ik denk dat je met een iets andere compositie een betere foto had kunnen maken. Ik zie dat je ISO 1600 + 1/25s sluitertijd moest gebruiken, zal wel flink donker zijn geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T.T. schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 14:49:
Grappige foto Trebel, alleen is er wel een erg groot stuk 'zwart' en dus niet interessant. Ik denk dat je met een iets andere compositie een betere foto had kunnen maken. Ik zie dat je ISO 1600 + 1/25s sluitertijd moest gebruiken, zal wel flink donker zijn geweest :)
Het was heel donker, en omdat het een grot was, kon het statief niet mee.. Ik had hem idd misschien wat moeten croppen om het zwarte vlak weg te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bescheiden schop.

In een poging mijn fotografische vaardigheden wat op de krikken heb ik voor mezelf een oefeningetje bedacht. Ik neem een thema in mijn hoofd en probeer dat in een foto uit te beelden. Daarna post ik het hier als testcase, en mogen jullie commentaar leveren over wat de foto jullie zegt. Met andere woorden, welk thema is hier uitgebeeld?

Hint: het is een conceptueel thema, de foto moet dus niet letterlijk worden genomen.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~m1k/photos/DSC_2081_en_tn.JPG

//edit: Hier nog een zwart/wit-versie, aangezien de kleuren in deze foto er niet toe doen, en misschien zelfs afleiden van wat ik bedoelde.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~m1k/photos/DSC_2081_en_bw_tn.JPG

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2005 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:09

ThunderNet

Flits!

Die zwart wit foto zou mooi geweest zijn, als die tractor er niet op stond denk ik...

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch, die tractor is een essentiëel onderdeel van het thema. Bovendien ging mij het niet om de mooiste foto ooit te maken, maar om te oefenen en te kijken of ik een idee kan overbrengen met de foto. Dus, wat is volgens jou het thema hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

even in photoshop 2 probeersels gedaan, jammer dat ik geen high-res versies van je fotos had...

Probeersel 1
Probeersel 2

Daarnaast kan ik je niet specifiek zeggen wat voor thema het is... Dat is nou eenmaal niet de manier dat ik naar foto's kijk. En ook niet de manier dat ik foto's maak.

edit2:
dat 2e probeersel zou mooier uitkomen met een iets grotere crop van de tractor denk ik :)

[ Voor 12% gewijzigd door ThunderNet op 29-07-2005 12:51 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:00

Garyu

WW

Bij je eerste foto denk ik aan zelfverzekerdheid, maar de zwartwitfoto doet meer denken aan eenzaamheid.. voor mij zijn de kleuren dus best wel belangrijk. Natuurlijk weet ik niet of dit overeenkomt met je thema ;).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:17

Sharky

Skamn Dippy!

zonder die tractor zie je een standaard foto van een veld met een lucht. Niets waar je aandacht naar toe geleid wordt en je hebt geen flauw wat de fotograaf wil uitbeelden. Met tractor weet ik het eerlijk gezegd ook niet maar de foto wordt er wel een stuk interessanter van.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

maar de tractor is te klein om te zien, er is geen detail meer te zien....

edit:
tijd voor high-res versies van de plaat zou ik zeggen ;)

[ Voor 43% gewijzigd door ThunderNet op 29-07-2005 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was ook niet de bedoeling om een gedetaileerde studie van een tractor te maken. Zoals ik al zei, het is conceptueel.

Hmm, het kan ook zijn dat ik niet echt geslaagd ben in mijn opzet :) Nou ja. Terug naar de tekentafel ermee.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2005 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garyu schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 12:54:
Bij je eerste foto denk ik aan zelfverzekerdheid, maar de zwartwitfoto doet meer denken aan eenzaamheid.. voor mij zijn de kleuren dus best wel belangrijk. Natuurlijk weet ik niet of dit overeenkomt met je thema ;).
Oeps, reactie over het hoofd gezien. Wat betreft de zwart/wit-foto kom je in de richting. Niet helemaal wat ik in gedachten had, maar toch :)

Hoe kom je bij zelfverzekerdheid, als ik vragen mag? Dat lijkt het wel interessant te weten te komen, want kennelijk heb ik toch hier iets gedaan, wat ik zelf niet in de gaten had, waardoor het statement compleet anders werd dan ik bedoelde. Als ik jou redenatie begrijp, kan ik dat misschien in de toekomst voorkomen ;)

//edit: de foto had ‘verlatenheid’ moeten uitbeelden.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2005 13:19 . Reden: Thema erbij gedaan. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimD70
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-12-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 13:11:
[...]
//edit: de foto had ‘verlatenheid’ moeten uitbeelden.
En dan ben je goed geslaagd in je opzet, want juist dat nietige tractortje in het wijdse landschap beeldt da tgoed uit.

Ik vindt het concept van jouw "oefeningetje" wel een erg leuk idee trouwens. Leuke manier om jezelf en degenen die meedoen met je oefening op een andere manier met fotografie bezig te doen zijn.
Het oefent mij in ieder geval om met andere ogen naar een foto te kijken en dus volgende keer als ik een foto maak me daar ook bewuster van te zijn...

Ik zeg: maak een nieuwe Topic :: "Raad-je-plaatje"....

D5200 | Nikkor 80-200 f/2.8 | Nikkor 35-105 f/3.5-4.5 | Sigma 180 f/3.5 MACRO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je commentaar. :) En een goed idee trouwens om een speciaal topic te maken voor dit soort bezigheden. Interessant om te zien hoe anderen dat gaan invullen. Ik ga al een goede topicstart verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keluwak
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-05 11:15
Afbeeldingslocatie: http://webmaster.pedum.nl/school/bestanden/1122638756.JPG

ik wilde met deze fruitschaal iets doen, helemaal geslaagd vind ik hem op de een of andere manier niet egt, iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:00

Garyu

WW

De vrolijke kleuren van de plaat leidden me ertoe dat de tractor als het ware staat te pronken in de omgeving, zo'n oranje ding met die mooie lucht erboven, zelfverzekerd in het landschap. Het deed me een beetje denken aan "De Kameleon" als je je die boeken kan herinneren. Zo'n soort weidelandschap (met water dan wel natuurlijk) had ik altijd in mijn hoofd bij het lezen van die boeken. En dan zo'n Gerben (zo heette die boerenkerel toch?) die vrolijk door het gras wandelde.. taadaaa, deze foto :).

Bij het ontbreken van de kleuren zie je vooral een lullig traktortje staan dat eigenlijk ook niet zo goed weet wat ie daar te zoeken heeft: eenzaam en alleen op de grote boze heide :+.

Ik vind het op zich wel een geslaagde opzet om foto's te maken met een diepere gedachte. Normaal gesproken geeft de fotograaf / kuntenaar dan echter een titel aan zijn werk, waardoor mensen die het bekijken sneller in de goede richting gaan denken. Zeker bij dergelijke thema's is het vaak moeilijk om te bedenken wat de maker in gedachten had bij het schieten van een plaat.

Al blijft natuurlijk, hoe beter je een gevoel kan vastleggen op een plaat, hoe beter. Je bent al op weg in de goede richting, maar de traktor was (blijkbaar) nog niet eenzaam genoeg. Ik vind het wel meer artistiek en dat bevalt me!

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimD70
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 14:04:
Bedankt voor je commentaar. :) En een goed idee trouwens om een speciaal topic te maken voor dit soort bezigheden. Interessant om te zien hoe anderen dat gaan invullen. Ik ga al een goede topicstart verzinnen.
Dan ga ik heel diep nadenken over mijn eerste concept en hoe ik dat uit ga werken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Gisteren wezen kijken bij Groninger Welvaart, allemaal historische schepen enzow. Helaas wel bewolkt weer, maar ik wilde er toch nog iets van maken:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~akoevoet/GoT/IMG_1507-border.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

He verrek :) dus jij woont in groningen ;) ik vlakbij :)
zitten ook nog eens op de zelfde school denk ik? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik woon aan de Vismarkt en ga met CSMV beginnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

MartijnGizmo schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 15:00:
Ik woon aan de Vismarkt en ga met CSMV beginnen. :)
mmz,;) binnenkort maar biertje dan? :9 haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garyu schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 14:12:
De vrolijke kleuren van de plaat leidden me ertoe dat de tractor als het ware staat te pronken in de omgeving, zo'n oranje ding met die mooie lucht erboven, zelfverzekerd in het landschap. Het deed me een beetje denken aan "De Kameleon" als je je die boeken kan herinneren. Zo'n soort weidelandschap (met water dan wel natuurlijk) had ik altijd in mijn hoofd bij het lezen van die boeken. En dan zo'n Gerben (zo heette die boerenkerel toch?) die vrolijk door het gras wandelde.. taadaaa, deze foto :).
Haha, geweldig :D Nee, de Kameleon heb ik niets van meegekregen toen ik klein was. Mijn vader las altijd voor, en aangezien hij Zweeds is, kan het zijn dat ik de oerhollandse jeugdboeken een beetje heb misgelopen. Geef mij maar Astrid Lindgren ;)
Bij het ontbreken van de kleuren zie je vooral een lullig traktortje staan dat eigenlijk ook niet zo goed weet wat ie daar te zoeken heeft: eenzaam en alleen op de grote boze heide :+.
Dan was het inderdaad toch verstandig van mij om de kleuren eruit te doen. Leuk om te zien dat het toch in de goede richting wordt begrepen.
Ik vind het op zich wel een geslaagde opzet om foto's te maken met een diepere gedachte. Normaal gesproken geeft de fotograaf / kuntenaar dan echter een titel aan zijn werk, waardoor mensen die het bekijken sneller in de goede richting gaan denken. Zeker bij dergelijke thema's is het vaak moeilijk om te bedenken wat de maker in gedachten had bij het schieten van een plaat.
Yep, zonder titel is het inderdaad lastiger, maar dat is nu juist de aardigheid. Zo kunnen fotograaf en toeschouwer tegelijk leren. De toeschouwer leert het interpreteren van een foto en de fotograaf leert hoe hij zijn statement beter tot uitdrukking te brengen.
Al blijft natuurlijk, hoe beter je een gevoel kan vastleggen op een plaat, hoe beter. Je bent al op weg in de goede richting, maar de traktor was (blijkbaar) nog niet eenzaam genoeg. Ik vind het wel meer artistiek en dat bevalt me!
Merci beaucoup! Het was natuurlijk maar een oefeningetje, maar ik moet zeggen dat dit wel erg stimulerend werkt. Ik zal proberen vandaag nog zoiets te doen en die in [rml][ Oefeningen] overbrengen fotografische statements[/rml] te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

killu schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 14:06:
[afbeelding]

ik wilde met deze fruitschaal iets doen, helemaal geslaagd vind ik hem op de een of andere manier niet egt, iemand nog tips?
Hmm, fruit impliceert dat er meer dan één stuk fruit is. Ik zou de hele schaal vullen denk ik. Liefst met verschillende soorten fruit. Heb je een bepaalde reden dat die ene appel op zijn kop ligt?

De achtergrond is wel een beetje saai, alleen maar zwart. Misschien kun je nog andere elementen erbij betrekken die met fruitschalen te maken hebben? Weet ik veel, noten ofzo? Appelsap? Een meloen? Ik noem maar wat.

Misschien kun je een boek bemachtigen waar klassieke schilderijen instaan en een voorbeeld van de oude meesters aanhouden? Learn from the best :p Fruitschalen waren wel populair vroeger, geloof ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

ThunderNet schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 15:01:
[...]

mmz,;) binnenkort maar biertje dan? :9 haha
Altijd leuk, mag wel weer van de dokter (vind ik). :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keluwak
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-05 11:15
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 15:12:
[...]

Hmm, fruit impliceert dat er meer dan één stuk fruit is. Ik zou de hele schaal vullen denk ik. Liefst met verschillende soorten fruit. Heb je een bepaalde reden dat die ene appel op zijn kop ligt?

De achtergrond is wel een beetje saai, alleen maar zwart. Misschien kun je nog andere elementen erbij betrekken die met fruitschalen te maken hebben? Weet ik veel, noten ofzo? Appelsap? Een meloen? Ik noem maar wat.

Misschien kun je een boek bemachtigen waar klassieke schilderijen instaan en een voorbeeld van de oude meesters aanhouden? Learn from the best :p Fruitschalen waren wel populair vroeger, geloof ik. :)
in d kast gekeken, er waren nu alleen maar appels. ik denk zelf dat als er idd nog wat opligt een zwarte achtergrond mischien helemaal niet zo gek is. dus dat wordt dan iets als appel: banaan, sinasappel, druiven (kan je over d rand laten hangen en maakt de rand van de schaal denk wat minder saai.)

en die appel op zn kop is n foutje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

MartijnGizmo schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 14:53:
Gisteren wezen kijken bij Groninger Welvaart, allemaal historische schepen enzow. Helaas wel bewolkt weer, maar ik wilde er toch nog iets van maken:

[afbeelding]
Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik hem iéts te dramatisch vindt. Iets zachter mag wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Fairy schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 15:58:
[...]

Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik hem iéts te dramatisch vindt. Iets zachter mag wel.
:P daar sluit ik me bij aan, daarnaast kan ie er zo weer heen lopen om nieuwe te maken. Want zo te zien is de foto geschoten vanaf de A-brug? dus maar paar honderd meter bij 'm vandaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
te dramatisch? Ik vind em fijn: foto's moeten van't scherm af knallen! Fijne contrasten en kleurenstijl in dat shot, whoopie :9

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Remy schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 16:06:
te dramatisch? Ik vind em fijn: foto's moeten van't scherm af knallen! Fijne contrasten en kleurenstijl in dat shot, whoopie :9
:Z sommige mensen houden hun monitoren liever heel :Z

:9

Aan de ene kant is het een mooie plaat, aan de andere kant iets te dramatisch... twijfel, twijfel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:34
MartijnGizmo schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 14:53:
Ik ben heel benieuwd hoe je zoiets maakt. Wat verander je nu precies om de foto zo te krijgen?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Ik sluit me aan bij de mensen die hem te 'dramatisch' vinden. Ik vind het gewoon een mislukte bewerking. De foto is prima en dat redt het nog een beetje, maar die kleuren zijn gewoon te vreselijk. Remy moet zijn monitor maar eens opnieuw calibreren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
ik heb ook weer eens een poging gedaan wat moois uit de tuin vast te leggen.
Compositie en scherptediepte vond ik wel aardig geslaagd.
het gene waar ik me wat aan stoor is dat het onderwerp niet helemaal scherp is.
wat vinden jullie? en wat zijn jullie tips?

info:
camera Olympus C4000
Focal length 19.1mm (191/10)
Exposure time 0.001 s (10/8000)
Aperture f/ 2.8
ISO equivalent 100

Afbeeldingslocatie: http://img268.imageshack.us/img268/9578/p10101941small8lg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Gh0stw4lk3r schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 22:02:
ik heb ook weer eens een poging gedaan wat moois uit de tuin vast te leggen.
Compositie en scherptediepte vond ik wel aardig geslaagd.
Ik zou het onderwerp (rechts van het) midden hebben geplaatst, omdat de bij ook in die riching kijkt. Voor de rest een mooie foto hoor! Wat je de volgende keer nog zou kunnen proberen, is om het met de lucht op de achtergrond te doen. Zeker met een strak blauwe lucht is dat zeer mooi. Natuurlijk ook een stuk moeilijker, omdat dat beest niet blijft zitten en omdat je dan op de grond moet gaan liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

ThunderNet schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 16:02:
[...]

:P daar sluit ik me bij aan, daarnaast kan ie er zo weer heen lopen om nieuwe te maken. Want zo te zien is de foto geschoten vanaf de A-brug? dus maar paar honderd meter bij 'm vandaan :+
Als ik uit het zolderraam hang kan ik het bijna zien. ;)
rimave schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 19:33:
[...]

Ik ben heel benieuwd hoe je zoiets maakt. Wat verander je nu precies om de foto zo te krijgen?
Met dank aan Gizz :) [rml]Gizz in "[ Verzamel] Red Bull AirRace"[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb sinds kort mijn Minolta Z5 en ben een n44b op fotogebied. Maar heel snel wil ik leren wat het is om goeie foto's te maken.
Nu is dit mijn allereerste foto ermee.

Modbreak:maak echte thumbs van je foto's graag!

http://home.planet.nl/~ba...ttings_nozoom_noflash.jpg
Supermacro, Shutterspeed 1/80sec, autosettings.

Persoonlijk vind ik het een hele mooie foto. Alleen jammer dat hij niet in de zom gefotografeerd is.
Hij lijkt een beetje donker. Wat kan ik volgende keer doen als ik een object zoals dit in de schaduw fotografeer?

Ik heb namelijk vna die voorgeprogrammeerde instellingen in het draaiknopje zitten. Zoals sport, landscape, portret, night en sunset.
Ben nog niet zo handig in die shutterspeeds en apertures handmatig instellen.

[ Voor 10% gewijzigd door Remy op 31-07-2005 18:04 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:43
Deathchant schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 12:13:
Ik heb sinds kort mijn Minolta Z5 en ben een n44b op fotogebied. Maar heel snel wil ik leren wat het is om goeie foto's te maken.
[afbeelding]

Persoonlijk vind ik het een hele mooie foto. Alleen jammer dat hij niet in de zom gefotografeerd is.
Hij lijkt een beetje donker. Wat kan ik volgende keer doen als ik een object zoals dit in de schaduw fotografeer?

Ik heb namelijk vna die voorgeprogrammeerde instellingen in het draaiknopje zitten. Zoals sport, landscape, portret, night en sunset.
De lichtmeter is waarschijnlijk ingesteld om de belichting van het hele frame te beoordelen, en dan een gemiddelde te nemen. De zon op de achtergrond geeft veel licht, terwijl je onderwerp maar weinig heeft, waardoor je onderwerp dus wat somber is. As je meer licht wil op je onderwerp bij deze compositie, dan kun je wat belichtings compensatie instellen, het nadeel is gelijk dat je waarschijnlijk je achtergrond spierwit laat uitslaan wat ook niet mooi is...

Kunt eventueel bracketen en de 2 versies mergen...

Of een compo kiezen waar je niet zoveel licht hebt in de achtergrond, zodat je niet het probleem van veel dynamische range hebt

[ Voor 5% gewijzigd door Ronald op 30-07-2005 12:29 ]

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

Gister een dagje naar Keulen geweest, niet per se om foto's te maken overigens, maar 'k heb er toch wel ff een paar gemaakt. De dom is ongetwijfeld het meest gefotografeerde object aldaar :P maarja als je toch een dagje aan het toeristeren bent kan je het niet laten, het blijven indrukwekkende bouwwerken.

Persoonlijk vond ik deze wel zeer geslaagd, niet de standaard rechtoe rechtaan kiek over de hele lengte van het schip, maar een doorkijkje daarnaar van net voor een beuk:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~peterned/got/keulen/keulen1.jpg

geschoten met een ixus 500, iso 100 (teveel ruis met hogere), geen aangepaste sluitertijd (hoewel het er redelijk donker was) dus hij is flink nabewerkt. Het hele raam bovenin was bv eigenlijk paars uitgevallen :X

Verder vond ik de volgende ook wel goed gelukt, een kerk in de buurt:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~peterned/got/keulen/keulen3b.jpg
Bij het wegwerken van meer paarse troep stuitte ik op een misselijk truuk waarmee ik de lucht er zo uit kon laten zien. Met het perspectief zo heeft het wel wat.

Voor de geinteresseerden, deze en een aantal andere staan in een open dir alhier, nr 4b is b.v. met dezelfde truuk gedaan als de foto hierboven. 2 vind ik ook erg geslaagd, 5 vind ik zelf de saaiste, maar 'k weet eigenlijk niet waarom. nr 6 is een doorkijk vanaf de promenade aan de rijn, maar met de zon tegen viel eigenlijk alles zwart uit op het aankomende onweer na. Er viel nog wel wat van te maken, maar 'k moet iig nog veel leren van belichting icm tegenlicht.

[ Voor 3% gewijzigd door Clay op 30-07-2005 16:29 ]

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

@RonaldH

dat bracketten moet ik nog eens even uitzoeken hoe dat moet. goeie tip. Maar ja, kijk, ik ben niet zo iemand die de foto's gaat liggen bewerken en soepen zodat je "fake" foto's krijgt. Gewoon goed met de camera overweg leren gaan en dan schieten. Ik ga me in de nabije toekomst een statiefje halen. want ik had begrepen dat het erg messed-up wordt als je een nachtfoto gaat maken en je beweegt een beetje.

Maar wel bedankt voor je reactie

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:30
Clay schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 16:27:
Bij het wegwerken van meer paarse troep stuitte ik op een misselijk truuk waarmee ik de lucht er zo uit kon laten zien. Met het perspectief zo heeft het wel wat.
Is dat dezelfde "truc" als hierboven bij die foto van Groningen. Zo niet, please tell.

IN tegenstelling tot veel andere vind ik het namelijk wel mooi, mits met mate gebruikt natuurlijk. Maar goed, je moet natuurlijk alles met mate doen ;-)

[ Voor 20% gewijzigd door peeth op 30-07-2005 19:10 ]

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Laatst online: 15:23

SmartDoDo

Woeptiedoe

Vanmiddag wat pics geschoten waarvan ik er 1 goed uit vind springen maar waarvan ik me toch afvraag of wat verdere nabewerking goed zou zijn. In PS ben ik niet echt een ster verder.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/63445/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
SmartDoDo schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 22:01:
Vanmiddag wat pics geschoten waarvan ik er 1 goed uit vind springen maar waarvan ik me toch afvraag of wat verdere nabewerking goed zou zijn. In PS ben ik niet echt een ster verder.

[afbeelding]
Leuke foto, hij is alleen wat aan de donkere kant. Dus wat nabewerking om hem lichter te maken zou zeker niet erg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

justawitte schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 23:04:
Leuke foto, hij is alleen wat aan de donkere kant. Dus wat nabewerking om hem lichter te maken zou zeker niet erg zijn.
Inderdaad, de zwarte vacht loopt (bijna) over in de donkere achtergrond en hierdoor is het slecht te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Laatst online: 15:23

SmartDoDo

Woeptiedoe

Even spelen met RawShooter en deze lijkt me dan een stuk beter :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/63454/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
SmartDoDo schreef op zondag 31 juli 2005 @ 00:24:
Even spelen met RawShooter en deze lijkt me dan een stuk beter :)

[afbeelding]
Tis er idd veel beter op geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:39

zomertje

Barisax knorretje

T.T. schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 19:56:
Ik sluit me aan bij de mensen die hem te 'dramatisch' vinden. Ik vind het gewoon een mislukte bewerking. De foto is prima en dat redt het nog een beetje, maar die kleuren zijn gewoon te vreselijk. Remy moet zijn monitor maar eens opnieuw calibreren ;)
Ik vind het juist wel wat hebben eigenlijk. Wel mooi, dat dramatische. Net een plaat vanuit de vorige eeuw :)

wmb hoeft niet alles natuurlijk en echt te zijn en mogen bewerkingen best wel eens wat richting schilderachtig gaan.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Deathchant schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 12:13:
[afbeelding]

Leuk enzo, maar wellicht een idee om je foto even te RESIZEN? Man-o-man...

Overigens vind ik hem op full-size best wel ruk: waar moet het scherp lijken?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:43
Deathchant schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 17:44:
@RonaldH

dat bracketten moet ik nog eens even uitzoeken hoe dat moet. goeie tip. Maar ja, kijk, ik ben niet zo iemand die de foto's gaat liggen bewerken en soepen zodat je "fake" foto's krijgt. Gewoon goed met de camera overweg leren gaan en dan schieten. Ik ga me in de nabije toekomst een statiefje halen. want ik had begrepen dat het erg messed-up wordt als je een nachtfoto gaat maken en je beweegt een beetje.

Maar wel bedankt voor je reactie
Wees niet te strict wat betreft nabewerking; als je weet wat voor trucken je in de natte doka allemaal uit kan halen ;-)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Op 16 juli was de fs in Schiedam, en daar heb ik onder andere de volgende foto geschoten.
Is ingescande analoog negatief, dus bijlange niet zo scherp als digitaal maar goed..

Afbeeldingslocatie: http://82.197.202.113/kruijswijk.net/fotogallery/fsschiedam/images/019.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Laatst online: 16:26

tozzke

aka tozzert

Vandaag naar zo'n outlet center in Roermond geweest en onderweg kwam ik dit monumentje tegen

Afbeeldingslocatie: http://tozzke.zeepost.nl/got/bermmonument/1_tn.jpg

beetje gespeeld met saturation en contrast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

CyberJ schreef op zondag 31 juli 2005 @ 21:25:
Op 16 juli was de fs in Schiedam, en daar heb ik onder andere de volgende foto geschoten.
Is ingescande analoog negatief, dus bijlange niet zo scherp als digitaal maar goed..

[afbeelding]
Daar hebben ze Photoshop voor uitgevonden..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 02:58
Clay schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 16:27:
Persoonlijk vond ik deze wel zeer geslaagd, niet de standaard rechtoe rechtaan kiek over de hele lengte van het schip, maar een doorkijkje daarnaar van net voor een beuk:
[afbeelding]

Verder vond ik de volgende ook wel goed gelukt, een kerk in de buurt:
[afbeelding]
De eerste foto had ik denk ik toch mooier gevonden met de "rechtoe rechtaan kiek over de hele lengte van het schip". De tweede vindt ik er erg mooi uitzien. Leuk perspectief inderdaad en mooi scherp.
tozzke schreef op zondag 31 juli 2005 @ 21:41:
Vandaag naar zo'n outlet center in Roermond geweest en onderweg kwam ik dit monumentje tegen
[afbeelding]
Persoonlijk vindt ik dit geen object wat ik, vanwege het onderwerp, zou fotograferen. Verder vindt ik de compositie zo zonder het hele rechtse en onderste stuk van het kruis wel goed gekozen.

[ Voor 6% gewijzigd door Gody op 31-07-2005 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
Afbeeldingslocatie: http://img181.imageshack.us/img181/2909/boot0131072005f71iso2001200s18.jpg

Bootje langs de maas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

tozzke schreef op zondag 31 juli 2005 @ 21:41:

[afbeelding]

beetje gespeeld met saturation en contrast
Nette foto, en ik heb geen problemen met een eventueel controversieel thema. :) Ben "Broes" Derks was overigens roadie bij Normaal. Geslipt met z'n auto en in het water beland.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Laatst online: 16:26

tozzke

aka tozzert

MartijnGizmo schreef op zondag 31 juli 2005 @ 23:45:
[...]

Nette foto, en ik heb geen problemen met een eventueel controversieel thema. :) Ben "Broes" Derks was overigens roadie bij Normaal. Geslipt met z'n auto en in het water beland.....
dat was ik idd vergeten te vermelden.
Ik had de naam ingetikt @ google toen ik thuiskwam omdat ik toch wel benieuwd was over het hoe en wat.

offtopic:
maar dan erbij.... bermmonumenten/tjes zijn er toch om gezien en om onder de aandacht gebracht te worden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeerseltje...
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.m.vandenbrink/tweakers/3486.jpg

Deze foto is in Brugge gemaakt. Helaas is het beeld niet zo heel karakteristiek voor deze stad maar ik vond het wel iets hebben. met een s5500 overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img170.imageshack.us/img170/1504/verbeterd6sl.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2005 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Ik heb sowieso een gruwelijke hekel aan 'zwart/wit met een kleurtje' bewerkingen, en bij deze heb ik dat nog meer. Hier springt de dame er puur uit doordat zij toevallig in kleur is, maar qua compo springt de man linksboven haar er veeel meer uit. Hij staat, de rest zit (behalve die man linksonder, die ik trouwens enorm vind storen, en die linksboven, maar die vlat niet zo op).
Daarnaast staat hij niet in het midden, wat veel beter uitkomt, aangezien je ogen zich juist niet op het midden richten, maar juist meer daaromheen (rule of thirds enz).
Maar sowieso, als deze foto gaat om de dame (zij dus het onderwerp is) had je veel strakker moeten kaderen imo. Nu is het teveel een overzichtsschot.

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 16:36:
Probeerseltje...
[afbeelding]

Deze foto is in Brugge gemaakt. Helaas is het beeld niet zo heel karakteristiek voor deze stad maar ik vond het wel iets hebben. met een s5500 overigens.
Ik vind het mooi, of het fotografie is ..
Hoe heb je dit gedaan, met PS?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:27

breinonline

Are you afraid to be known?

Tukk schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 18:50:
[...]

Ik vind het mooi, of het fotografie is ..
Hoe heb je dit gedaan, met PS?
Kijk eens bij Filter > Artisic > Watercolor...

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img14.imageshack.us/img14/4885/dsc044859hc.th.jpg

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elite_Dead schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 17:59:
Ik heb sowieso een gruwelijke hekel aan 'zwart/wit met een kleurtje' bewerkingen, en bij deze heb ik dat nog meer. Hier springt de dame er puur uit doordat zij toevallig in kleur is, maar qua compo springt de man linksboven haar er veeel meer uit. Hij staat, de rest zit (behalve die man linksonder, die ik trouwens enorm vind storen, en die linksboven, maar die vlat niet zo op).
Daarnaast staat hij niet in het midden, wat veel beter uitkomt, aangezien je ogen zich juist niet op het midden richten, maar juist meer daaromheen (rule of thirds enz).
Maar sowieso, als deze foto gaat om de dame (zij dus het onderwerp is) had je veel strakker moeten kaderen imo. Nu is het teveel een overzichtsschot.
Bedankt voor de kritiek. :)

Afbeeldingslocatie: http://img160.imageshack.us/img160/673/verbeterd2small6ae.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 12-09 16:20
Helaas is je afsnijding wat rommelig, mensen staan er teveel half op, zodat 't geen foto is waar je rustig naar kunt kijken.. das wel jammer

[ Voor 3% gewijzigd door simon op 02-08-2005 21:16 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, volgende keer beter.

/me gaat op zoek naar grote trappen+mensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

breinonline schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 18:58:
[...]

Kijk eens bij Filter > Artisic > Watercolor...
het zijn inderdaad artistic filters. Het cut-out filter voor de scooter en paint daubts voor de achtergrond. Ik vind zelf dat de lijnen wel leuk uitkomen met deze bewerking. Alhoewel het misschien iets teveel is. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexyl
  • Laatst online: 22-01-2023
Afbeeldingslocatie: http://www.phant0m.nl/got/stormvloedkering_thumb.jpg

Na me nachtdienst kon ik niet slapen, het was doodstil op straat en lekker weer, dus heb getracht de stormvloedkering in hoek van holland in zijn geheel op 1 foto te krijgen,maar dat is niet echt te doen met een ixus400 (of je moet 4km verderop gaan staan :9 ) omdat de plaats waarvan ik de fotos gemaakt heb niet "recht" is, zie je op bepaalde stukken goed waar een nieuwe foto begint, had wel me mini (uitschuif) statiefje bij me maar het wou niet echt goed lukken, binnenkort een nieuwe poging

niet zo netjes gestitched door photostitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 12-09 16:20
Iets meer overlap en je kan er in PS een prachtige foto mee maken :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexyl
Simon schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 11:44:
Iets meer overlap en je kan er in PS een prachtige foto mee maken :)
thx, ga er later nog wel even mee aan de slag, begin het allemaal niet meer zo scherp te zien (afgelopen nacht, laatste nachtdienst van deze periode gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimD70
Phant0m schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 11:38:
[afbeelding]

Na me nachtdienst kon ik niet slapen, het was doodstil op straat en lekker weer, dus heb getracht de stormvloedkering in hoek van holland in zijn geheel op 1 foto te krijgen,maar dat is niet echt te doen met een ixus400 (of je moet 4km verderop gaan staan :9 ) omdat de plaats waarvan ik de fotos gemaakt heb niet "recht" is, zie je op bepaalde stukken goed waar een nieuwe foto begint, had wel me mini (uitschuif) statiefje bij me maar het wou niet echt goed lukken, binnenkort een nieuwe poging

niet zo netjes gestitched door photostitch
Goeie plaat, alleen jammer van de stitchfoutjes.

Als je volgende keer je nieuwe poging gaat wagen, probeer dan wat verder in te zoomen. Ik heb persoonlijk heel goede ervaringen met 120mm (35 mm equivalent). Je krijgt dan bijna geen stitchfouten zoals je hier hebt:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/whaan72/thumbs/stormvloedkering_crop.jpg

Om het blenden beter te laten verlopen (zonder zichtbare overgangen tussen de afzonderlijke foto's) kun je het beste alle foto's hetzelfde belichten (met dezelfde sluitertijd / diafragma / ISOwaarde dus).

En last-but-not-least: probeer eens autostitch; Ik heb een heleboel verschillende stitch programma's geprobeerd, maar autostitch RULEZ !!!

Mijn beste resultaat tot nu toe: Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/whaan72/thumbs/pano_t.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexyl
is dat er voor een ixus400?

edit: als het morgen zonnig is dan ga ik er nog wel eventjes mee aan de slag

edit2: "en dat hebben ze voor een ixus400?" is niet lullig bedoeld,maar is een vraag :9 zal het anders formuleren

[ Voor 39% gewijzigd door Hexyl op 03-08-2005 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimD70
bijna: Focal Length 7.4 – 22.2 mm (35mm film equivalent: 36 – 108mm)

En ik probeerde alleen wat tips te geven in de hoop dat jij (of iemand anders die toevallig deze topic leest) er iets aan zou kunnen hebben....
edit2: "en dat hebben ze voor een ixus400?" is niet lullig bedoeld,maar is een vraag :9 zal het anders formuleren
no offence :)

[ Voor 20% gewijzigd door wimD70 op 03-08-2005 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:15

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Eén van onze katten (zie ook <-- daar) was erg moe, afgelopen weekend:
Afbeeldingslocatie: http://flerp.net/images/blog/posiezzz_k.jpg

Brightness is ietsjes opgehoogd, het fotograferen van een zwarte kat is best moeizaam.
Met canon a520.
In't groot: http://flerp.net/images/blog/posiezzz.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door pjottum op 03-08-2005 13:07 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 00:05

MBV

tipje voor nabewerken: probeer de achtergrond iets lichter te krijgen, of maak de achtergrond nóg donkerder zodat je de kat bijna niet ziet maar alleen de ogen.
Je staat er trouwens mooi op, in dat rechteroog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:15

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Dat is een boom in de tuin van de achterburen, foto is van onderaf genomen (kat op kussen op bank ;))

maar ik ben nog maar net begonnen met bewust fotograferen, nabewerken is helemaal nieuw voor mij ;).
thx voor de tip!

[ Voor 5% gewijzigd door pjottum op 03-08-2005 13:36 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Afbeeldingslocatie: http://img212.imageshack.us/img212/742/beach6001sb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 00:05

MBV

lijkt het nou zo, of is het strand nét niet scherp? De grassprietjes op de voorgrond lijken me iets minder belangrijk dan het strand, en je had met de camera op oneindig waarschijnlijk alsnog de grassprietjes scherp gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:24
Een tijdje terug naar parijs geweest en heb vanaf het dak van Lafayette een panorama geschoten (uit de hand overigens). Deze heb ik inelkaar geschoven met een handig programma'tje: "The Panorama Factory" en dit is het resultaat zonder verdere bewerking.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/63715/thumb.jpg

Ik wil hem binnenkort wat gaan bewerken: de lucht links wat donderder maken en l'opera (gebouw in het midden) wat lichter. Dus als jullie tips hebben, you're welcome.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Laatst online: 12:29

sjaakaq

It might get loud

Hé, mooi :) Dit zou precies passen in zo'n "Nederland leeft met water" foldertje ofzo :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 02:58
Leuk contrast, heb je een (polarisatie)filter gebruikt of wat gephotoshopt of ? (er had best een hogere resolutie als linkje bij gekund zodat we de foto beter konden bekijken)
Ik ben nog niet zo bekend met de mogelijkheden van een polarisatiefilter maar je zou er een hoger contrast mee krijgen en schitteringen mee kunnen wegfilteren. Heb mijn eerste afgelopen weekend gekocht en heb er nog niet erg uitgebreid mee kunnen expirimenteren dus.

[ Voor 10% gewijzigd door Gody op 03-08-2005 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://img128.imageshack.us/img128/8571/untitled17qk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi blaadje.. lekker scherp in beeld gebracht.. mooi contrast..
verder heb ik alleen niet zoveel met blaadjes

Zelf heb ik gepoogd een al veel tever uitgekauwd object toch maar weer enigszins interessant in beeld te brengen..
Had ik het beter kunnen doen vanaf die plek? of is het advies dit soort ansichtkaart objecten toch maar gewoon over te slaan...?
Afbeeldingslocatie: http://www.kanopolo.nl/downloads/eiffeltorenkl.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Gody schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 22:11:
[...]
Leuk contrast, heb je een (polarisatie)filter gebruikt of wat gephotoshopt of ? (er had best een hogere resolutie als linkje bij gekund zodat we de foto beter konden bekijken)
Ik ben nog niet zo bekend met de mogelijkheden van een polarisatiefilter maar je zou er een hoger contrast mee krijgen en schitteringen mee kunnen wegfilteren. Heb mijn eerste afgelopen weekend gekocht en heb er nog niet erg uitgebreid mee kunnen expirimenteren dus.
Zonder filter, gewoon flink liggen te dogde'n en burnen in PS.
Beetje experimenteren eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Ik heb gisteren in Rotterdam deze foto genomen en na het nodige photoshoppen (perspectief correctie) kwam dit eruit:

Afbeeldingslocatie: http://img209.imageshack.us/img209/4855/ramen39tn.th.jpg

Heeft iemand nog opmerkingen of tips? Ik hou wel van dergelijke simpele abstractere foto's.

[ Voor 9% gewijzigd door T.T. op 05-08-2005 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden jullie hier van eigenlijk ?

Afbeeldingslocatie: http://www.nixpix.nl/copper/albums/2005/Vakantie%20Egypte/image253.JPG

Gemaakt met Canon S50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T.T. schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 11:00:
Ik heb gisteren in Rotterdam deze foto genomen en na het nodige photoshoppen (perspectief correctie) kwam dit eruit:

[afbeelding]

Heeft iemand nog opmerkingen of tips? Ik hou wel van dergelijke simpele abstractere foto's.
Ik vind m wel goed gelukt... met nog wat meer contrast in de reflecterende lucht (helder blauw/witte wolken) was ie naar mij idee nog wel iets beter geworden.. maarja, dat heb je natuurlijk niet altijd voor het kiezen.

Nog een klein beetje miereneukerij: als je toch bezig was had je m ook helemaal netjes recht kunnen trekken.. ik zie, vooral aan de onderkant, dat ie nog net een beetje krom loopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 11:16:
Ik vind m wel goed gelukt... met nog wat meer contrast in de reflecterende lucht (helder blauw/witte wolken) was ie naar mij idee nog wel iets beter geworden.. maarja, dat heb je natuurlijk niet altijd voor het kiezen.
Inderdaad, wellicht dat ik met wat meer tijd alleen de ramen een wat meer verzadigde kleur kan geven.
Nog een klein beetje miereneukerij: als je toch bezig was had je m ook helemaal netjes recht kunnen trekken.. ik zie, vooral aan de onderkant, dat ie nog net een beetje krom loopt..
Goed gezien , dat moet ik nog een keer bijwerken. Maar ik was al zo lang bezig dat ik op een gegeven moment dacht dat het wel mooi was geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .daan
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 11:16:
Wat vinden jullie hier van eigenlijk ?

[afbeelding]

Gemaakt met Canon S50
Leuke foto, maar misschien dat hij iets specialer was geweest als je hem óf meer van boven, óf meer van onder had genomen, zodat je meer van de afzonderlijke parasols (dat zijn het toch?) ziet.

Hier twee foto's van mij. Twee omdat ze in feite hetzelfde weergeven, alleen anders gefocust zijn. Ze hebben allebei wel wat vind ik, maar welke manier van focussen is volgens jullie het beste in deze situatie?
1:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dbloembergen/Img/PICT0214_web.jpg
2:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dbloembergen/Img/PICT0215_web.jpg

public void ik()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Daantjuh schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 12:24:
Hier twee foto's van mij. Twee omdat ze in feite hetzelfde weergeven, alleen anders gefocust zijn. Ze hebben allebei wel wat vind ik, maar welke manier van focussen is volgens jullie het beste in deze situatie?
1:
[afbeelding]
2:
[afbeelding]
Ik vind ze beide precies verkeerd :)
Een doorkijkje is leuk, wanneer er iets te zien is. Helaas is de achtergrond (het bos) niet interessant. Er is geen specifiek onderwerp. Bij die andere is het weer omgekeerd. Daar heb je wel een interessanter onderwerp (de bramen), maar wordt je oog toch weggeleid doordat je in het midden zo'n wazig gedoe hebt. Die tweede vind ik wel een stuk beter dan de eerste.

Goede foto zou zijn: centraal en scherp de bramen en dan op de achtergrond out-of-focus het bos (imho).

[ Voor 4% gewijzigd door T.T. op 05-08-2005 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Kinderdagverblijf in Leiden. Overbelichting.
Technisch commentaar boeit me niet zo, artistiek des te meer.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~knnth/pics/themkids.jpg

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daantjuh schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 12:24:
[...]

Leuke foto, maar misschien dat hij iets specialer was geweest als je hem óf meer van boven, óf meer van onder had genomen, zodat je meer van de afzonderlijke parasols (dat zijn het toch?) ziet.

1:
[afbeelding]
2:
[afbeelding]
Dit geeft het verschil erg mooi weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kenneth schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 13:00:
Kinderdagverblijf in Leiden. Overbelichting.
Technisch commentaar boeit me niet zo, artistiek des te meer.

[afbeelding]
Toch zou ik me in jou plaats wel degelijk druk maken over de technische kant van de foto en dan met name de belichting. Of heb je dit zo expres gedaan? (Waarom??) Maar goed, zoals je wilt.

De compositie is, in het beste geval, rommelig. Veel elementen die afleiden; struik linksonder, horizon scheef, die arm + broek? + het schuine vlak rechts het jongetje zijn benen, de omstanders rechts en de paal links om maar wat te noemen. De arm van het jongetje is trouwens ook afgehakt. Dat het hoofd en de benen van het jongetje een stuk missen soort me minder, maar de arm lijkt me in dit geval toch een essentiëel deel van de foto.

Waarom in zwart/wit? Ik neem aan dat aangezien je de gekkigheid van de kinderen wilt vastleggen, en dat leent zich bij uitstek voor een kleurenplaat. Ik zou lekker veel geel in de foto hebben gedaan, denk ik.

Ik hoop dat je hiermee verder kunt, in elk geval succes ermee!

///Edit: om een beetje te relativeren: ik vind dat je in elk geval goed bent geslaagd om het onderwerp dominant te maken. De gekkigheid van het jongetje spreekt duidelijk in de foto. Boven helpt de lijn van zijn arm de aandacht op het meisje te vestigen, die ook gek doet :). Dat geeft dus een leuk aanknopingspunt om de blik van de toeschouwer door de foto te leiden.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2005 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

De foto was al aan de lichte kant. (Origineel staat hier nog *ergens*, zal hem zoeken). Vervolgens met PS nog 'n stop of wat erbij gegooid :P
Opzettelijke overbelichting ziet er m.i. mooier uit in B&W.
En de uitsnede zuigt inderdaad.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:35
http://members.lycos.nl/wirdumfoto/ommen/DSC01108.JPG

Tijdens de vakantie ben ik ook aan het testen geweest.
De zon ging onder, ik denk hier maken we even wat test foto's van.

Spec :

Sony Cybershot p93
Sluiterstijd 2.8 geloof ik
Iso 100
en de belichting op 800.

en nog 1 :

http://members.lycos.nl/wirdumfoto/ommen/en%20nog%20eeen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.rajh.nl/fotos/IMG_2046.jpg

Gisteren na een aantal buien de volgende foto gemaakt. Heb geprobeerd het onderbelichte gras & paard met photoshop wat zichtbaarder te maken.

Origineel (1,23 MB)

[ Voor 17% gewijzigd door RAJH op 06-08-2005 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .daan
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Rudyyy schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 16:42:
http://members.lycos.nl/wirdumfoto/ommen/DSC01108.JPG

Tijdens de vakantie ben ik ook aan het testen geweest.
De zon ging onder, ik denk hier maken we even wat test foto's van.

Spec :

Sony Cybershot p93
Sluiterstijd 2.8 geloof ik
Iso 100
en de belichting op 800.

en nog 1 :

http://members.lycos.nl/wirdumfoto/ommen/en%20nog%20eeen.jpg
De eerste vind ik mooi, kwa belichting en ook vanwege de weerspiegelingen in het water. Heb je de foto nog nabewerkt? Zo nee, probeer eens wat uit met kleurbalans en saturation bijvoorbeeld. Wellicht kun je de foto hier nog wat mee verbeteren.
De tweede foto vind ik vrij saai, de wolken zijn niet echt bijzonder en het landschap ook niet. Maarja dat is mijn mening, misschien dat hij voor jou wél bijzonder is, om persoonlijke redenen.
Ro schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 17:57:
[afbeelding]

Gisteren na een aantal buien de volgende foto gemaakt. Heb geprobeerd het onderbelichte gras & paard met photoshop wat zichtbaarder te maken.
De lucht vind ik echt heel mooi, prachtige kleuren hebben de wolken! De voorgrond ziet er (door je bewerkingen denk ik) alleen wat "fake" uit zeg maar, kun je het origineel ook eens posten?

[ Voor 23% gewijzigd door .daan op 06-08-2005 18:06 ]

public void ik()

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.